abonnement Unibet Coolblue
pi_177542903
quote:
0s.gif Op donderdag 1 maart 2018 22:34 schreef F.M.D. het volgende:
Buijs: ''Sfeer in De Kuip is de afgelopen jaren afgenomen''

donderdag 1 maart 2018 22:01 3.710 keer bekeken 33 reacties Pro Shots

Danny Buijs is al jarenlang een supporter van Feyenoord en komt regelmatig in De Kuip. De oud-Feyenoorder valt de laatste tijd op dat de sfeer in het stadion is afgenomen. Zo was het in het verleden ondenkbaar dat een speler individueel werd uitgefloten.

"Ik vind dat de sfeer in de Kuip de afgelopen jaren is afgenomen. Als je terugdenkt aan tien, twaalf jaar geleden, dan stond De Kuip áltijd massaal achter de ploeg. Zelfs als Feyenoord slecht speelde. Dan was het ondenkbaar dat eigen spelers werden uitgefloten tijdens een wedstrijd."

"In de afgelopen jaren is dat wel een verandering die heeft plaatsgevonden,'' vertelt Buijs in gesprek met Recht uit Rotterdam. ''Of dat te maken heeft met het beleid van de club richting supporters of een andere stroming supporters die erbij is gekomen.. Ik weet het niet, maar het valt mij wel op."
Allemaal dom gelul

Spelers nooit uitgefloten in de kuip _O-

Peter van vossen.......
ik ben de naam kwijt van volgens mij een nac speler die constant uitgefloten werd
En zou ik er nog wel meer kunnen noemen
volgens mij werd die zelf ook uitgefloten die buijs ...kon er natuurlijk helemaal geen reet van

Het hele verhaal komt zwaar gefrustreerd over

Ik denk juist dat de sfeer gigantische is toegenomen zeker ook door de toeschouwersaantallen


dit is ook een leuk stukje....kortom buijs moet zijn muil houwen

quote:
Uitfluiten van eigen spelers is van alle tijden bij Ajax
Het overkwam Ricardo Kishna en Nicolai Boilesen binnen een paar dagen tijd: uitgejouwd worden door de eigen Ajax-fans. Het gebeurde ook met Gregory van der Wiel, Daley Blind en zelfs Zlatan Ibrahimovic. Wat is dat toch en waar komt het vandaan? ,,In Amsterdam willen ze het allerbeste. Status, leeftijd of lang blessureleed telt dan niet.''

Door Dennis Jansen 24-03-15, 09:48 Laatste update: 04-03-16, 11:35

Het was 2001. Zlatan Ibrahimovic was net neergestreken bij Ajax. Hij was jong, grillig en het wereldpodium lag nog ver weg, maar hij straalde het toen al uit: wie maakt mij wat? Toch liet het hem niet koud toen de fans hem uitfloten na zijn stroeve start. ,,Hij deed wel alsof hij dat achteloos van zijn schouders liet glijden, maar het raakte hem wel degelijk,'' vertelt de voormalige teammanager David Endt.

Veertien jaar later is er in Amsterdam niet veel veranderd. Endt zag de voorbije dagen vanaf de tribune hoe eerst Nicolai Boilesen en vervolgens Ricardo Kishna door de eigen supporters werd uitgejouwd. ,,Het is een Amsterdamse reflex van een publiek dat het allerbeste wil. Als de collectieve prestatie tegenvalt wordt er direct gereageerd. En dan maakt status, leeftijd of dat je lang geblesseerd was, zoals Boilesen, niet uit. Het is jammer en pijnlijk, maar van alle dagen. Het verandert ook niet,'' verklaart Endt, die voorbeelden genoeg heeft. Van Piet Hamberg tot Wesley Sonck, van Victor Sikora tot Nourdin Boukhari en van Gregory van der Wiel tot Daley Blind.

De laatste twee, Amsterdammers en kinderen van de club, vielen hoon ten deel bij een wissel. ,,Dat kwam hard aan,'' zei Van der Wiel daarover. ,,Ik heb schijt aan alles, maar dit zal ik nooit vergeten. Ik kwam als jongen van zeven jaar bij Ajax. Ik had niet verwacht dat het publiek zich zó zou opstellen. Daar ben ik wel van geschrokken.''

Boukhari, die twee periodes bij Ajax speelde, herinnert zich het gefluit nog. ,,Het gebeurt overal, maar bij Ajax het vaakst. Het doet wel wat met je, normaal gesproken fluit je de tegenstander uit. Je moet er tegen kunnen, want stel dat je daarna naar Real Madrid gaat. Daar zitten honderdduizend man. Ik had ook een tegenreactie: als ik scoorde, legde ik mijn hand achter mijn oor. Om te laten zien van: 'nu wil ik jullie óók horen'. Nicolai en Ricardo moeten zich er niets van aantrekken. Je wordt er alleen maar sterker van.''

Kapot
Daar kan Blind over meepraten. Bijna verketterd werd hij. Endt: ,,Daley ging er aan kapot, ook omdat er andere krachten speelden. Intern waren sommigen hem liever kwijt dan rijk en ook een deel van de media had het op hem gemunt. Hij werd zwaar op de proef gesteld.''

Maar Blind overwon, werd aanvoerder en in 2013 zelfs door de fans tot speler van het jaar gekozen. ,,Soms doet het pijn als er iets gezegd wordt en soms is het een beetje oneerlijk, maar daar raak je ook aan gewend. Wat het meeste pijn doet is als je wordt uitgefloten door je eigen supporters,'' zei Blind destijds.


[ Bericht 24% gewijzigd door klaasweetalles op 02-03-2018 08:17:31 ]
"Wedstrijden kun je altijd verliezen anders hoef je die wedstrijden ook niet te spelen"
Klaasweetalles 14-08-2018
  vrijdag 2 maart 2018 @ 08:22:54 #77
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_177543008
Oke Klaas, tijd voor je ochtendpilletje jongen.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  vrijdag 2 maart 2018 @ 08:27:40 #78
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_177543047
Daar komt het vliegtuigje al aan, mondje open
VBL SC influencer
Left, right, behind
  vrijdag 2 maart 2018 @ 08:57:07 #79
263417 Keyos
Like a Boss
pi_177543428
Heb dan ‘pas’ 10 jaar een seizoenskaart, maar het verhaal klopt wel gewoon (deels). Je ziet het al bij de warming-up, vroeger werd zowat elke speler toegezongen, nu een beetje mondjesmaat en iedereen gaat weer verder met het wedstrijdboekje lezen of pingelen om de mobiel.

Massaal achter de ploeg staan, zodanig dat de Kuip galmt gebeurt gewoon zelden meer. Laatste keer is denk ik Manchester thuis geweest (en natuurlijk de kampioenswedstrijd). Er wordt gewoon minder gezongen door mensen, zeker de groepjes op X. Sta zelf op X, en je ziet zichtbaar om je heen dat veel groepjes meer bezig zijn met het draaien van blowtjes dan het kijken van voetbal. Zingen hoor je ze niet.
The Only Thing We Learn From History Is That We Learn Nothing From History - Hagel.
pi_177543634
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 maart 2018 08:57 schreef Keyos het volgende:
Heb dan ‘pas’ 10 jaar een seizoenskaart, maar het verhaal klopt wel gewoon (deels). Je ziet het al bij de warming-up, vroeger werd zowat elke speler toegezongen, nu een beetje mondjesmaat en iedereen gaat weer verder met het wedstrijdboekje lezen of pingelen om de mobiel.

Massaal achter de ploeg staan, zodanig dat de Kuip galmt gebeurt gewoon zelden meer. Laatste keer is denk ik Manchester thuis geweest (en natuurlijk de kampioenswedstrijd). Er wordt gewoon minder gezongen door mensen, zeker de groepjes op X. Sta zelf op X, en je ziet zichtbaar om je heen dat veel groepjes meer bezig zijn met het draaien van blowtjes dan het kijken van voetbal. Zingen hoor je ze niet.

Sowieso wordt er minder (massaal) gezongen. Gek genoeg was dit ook heel sterk in het kampioensjaar, daar leken veel wedstrijden een soort noodzakelijk kwaad en werd er meer slapgeouwehoerd en genoeg die niets v wedstrijden meegekregen hebben.

Had gehoopt dat het juist voor extra sfeer zou zorgen maar de echte support zie je voornamelijk nog bij uitwedstrijden.

Gedeelte hierin is ook dat veel groepen tegengewerkt worden (sfeeracties en doeken) en zich rustiger houden. Er zijn weinig mensen die voorderest iets inzetten.

Ook zijn het eerder de wie niet springt is een jood (echt elke wedstrijd? Kom dan met alternatieven!) en de dont take me homes (come on je speelt thuis!!) die meegezongen worden
pi_177544365
Ja ik mis ook potjes zoals Napoli die nu echt zeldzaam zijn.
PSV thuis (competitie, niet de beker dan) was ook een toppuntje hoor.
"Ik heb nog met hem gekoerst"
  vrijdag 2 maart 2018 @ 09:53:48 #82
263417 Keyos
Like a Boss
pi_177544445
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2018 09:48 schreef ThePlaneteer het volgende:
Ja ik mis ook potjes zoals Napoli die nu echt zeldzaam zijn.
PSV thuis (competitie, niet de beker dan) was ook een toppuntje hoor.
Mwuah, ik vond het niet veel aan als ik het vergelijk met de klassiekers van vroeger, en de bekertoppers tegen een Twente, een NAC (in 2008). Europees was het ook maar ruk natuurlijk dit jaar op dat laatste kwartiertje tegen Napoli na.

Die pot tegen Zorya en Sevilla heb ik jammer genoeg gemist, zat toen een periode in het buitenland :(. Tegen Roma was ik weer terug maar dat was de grote Turpin-show.
The Only Thing We Learn From History Is That We Learn Nothing From History - Hagel.
  vrijdag 2 maart 2018 @ 10:05:44 #83
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_177544683
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2018 09:48 schreef ThePlaneteer het volgende:
Ja ik mis ook potjes zoals Napoli die nu echt zeldzaam zijn.
PSV thuis (competitie, niet de beker dan) was ook een toppuntje hoor.
"Only singing when they are winning" is gewoon enorm van toepassing. Dat is niet erg, dat is bij de meeste clubs zo.

Helaas leeft er nog steeds een soort van mythe dat 'het legioen' altijd achter de club blijft staan. Grote onzin.
pi_177544696
Bij PSV hoor je ze ook niet als t goed gaat dus dat scheelt ook weer.
"Ik heb nog met hem gekoerst"
pi_177544846
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 maart 2018 10:05 schreef BadderHaring het volgende:

[..]

"Only singing when they are winning" is gewoon enorm van toepassing. Dat is niet erg, dat is bij de meeste clubs zo.

Helaas leeft er nog steeds een soort van mythe dat 'het legioen' altijd achter de club blijft staan. Grote onzin.
Het feit dat er überhaupt nog mensen naar deze aids komen kijken is toch bewonderenswaardig te noemen .
blablablabla
  vrijdag 2 maart 2018 @ 10:15:26 #86
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_177544936
Sfeer in de Kuip is altijd wel een beetje met golfbewegingen gegaan. Mensen die roepen dat men vroeger altijd massaal achter de ploeg stond zijn zelf in dat fabeltje gaan geloven blijkbaar.

Het was allemaal wel wat rauwer vroeger natuurlijk, maar een jarenlang beleid van stadionverboden en het feit dat ze nu kunnen tellen via de camera hoeveel neusharen je hebt doet een hoop natuurlijk.

Zolang de sfeer nog niet dermate treurig is dat je een of andere debiel nodig hebt die door een megafoon schreeuwt wat de rest moet zingen hoor je mij alsnog niet klagen.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  vrijdag 2 maart 2018 @ 10:22:50 #87
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_177545083
De doorwerking van dat beleid zie je met name terug in de samenstelling van het uitvak imo. Die groep is jarenlang zo gefilterd dat de kern diamond en goldcardhouders nu zelfs voor een deel bestaat uit bejaarden en vrouwen. Dat was een jaar of 20 natuurlijk ondenkbaar. En de fanatiekere gasten uit die tijd zie je juist weer massaal op de thuisvakken.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_177545096
Sfeer is al jaren minder. Incidenteel wel wat gekker zoals tegen een Ajax voor de Beker of in de EL, maar over het algemeen een stuk minder fanatiek.

Tegen PSV was het ronduit sneu, zag ook volop mensen eerder weggaan weer.
blablablabla
pi_177545110
Kolkende Kuip genot
  vrijdag 2 maart 2018 @ 10:25:26 #90
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_177545130
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 maart 2018 10:15 schreef Caland het volgende:
Sfeer in de Kuip is altijd wel een beetje met golfbewegingen gegaan. Mensen die roepen dat men vroeger altijd massaal achter de ploeg stond zijn zelf in dat fabeltje gaan geloven blijkbaar.

Het was allemaal wel wat rauwer vroeger natuurlijk, maar een jarenlang beleid van stadionverboden en het feit dat ze nu kunnen tellen via de camera hoeveel neusharen je hebt doet een hoop natuurlijk.

Zolang de sfeer nog niet dermate treurig is dat je een of andere debiel nodig hebt die door een megafoon schreeuwt wat de rest moet zingen hoor je mij alsnog niet klagen.
Wat hebben camera's en stadionverboden met sfeer te maken? Kun je geen sfeer maken zonder je te misdragen dan? Of wordt de sfeer automatisch minder als je je gedraagt?

Je zet de Feyenoord-supporter nu wel in een bepaalde hoek neer hoor.
  vrijdag 2 maart 2018 @ 10:27:32 #91
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_177545171
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2018 10:25 schreef BadderHaring het volgende:

[..]

Wat hebben camera's en stadionverboden met sfeer te maken? Kun je geen sfeer maken zonder je te misdragen dan? Of wordt de sfeer automatisch minder als je je gedraagt?

Je zet de Feyenoord-supporter nu wel in een bepaalde hoek neer hoor.
Ik heb het nergens over sfeer, ik geef alleen aan dat het vroeger allemaal wat rauwer was. Dat is overal wel zo denk ik. Kritiek op clubs die stadionverboden uitdelen voor een natte scheet zie je eigenlijk overal wel terug.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_177545203
15 jaar geleden kon je bij corners de tegenstander met aanstekers bekogelen, dat werd gewoon voor lief genomen.
blablablabla
pi_177545217
Helaas gaan sfeer en agressie nogal nauw samen bij Feyenoord..
blablablabla
  vrijdag 2 maart 2018 @ 10:33:21 #94
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_177545302
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 maart 2018 10:27 schreef Caland het volgende:

[..]

Ik heb het nergens over sfeer, ik geef alleen aan dat het vroeger allemaal wat rauwer was. Dat is overal wel zo denk ik. Kritiek op clubs die stadionverboden uitdelen voor een natte scheet zie je eigenlijk overal wel terug.
Je gebruikt die rauwigheid in relatie tot de sfeer. Kennelijk heeft een gebrek aan rauwigheid iets te maken met de afname van sfeer?
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2018 10:29 schreef Elan het volgende:
Helaas gaan sfeer en agressie nogal nauw samen bij Feyenoord..
En dat is dus wat Caland bedoelt, maar kennelijk niet toe durft te geven.
pi_177545333
het heeft helemaal geen klote met sfeer te maken

Mensen zijn veranderd. De jaren 70 80 90 zijn gewoon niet meer te vergelijken met de laatste 10 jaar. We hebben nu een playstation generatie.

Vroeger was de gekte gewoon wat groter bij supporters. De gekkies die alleen maar met een club bezig waren zijn er bijna niet meer. Studie werk enzovoorts is allemaal belangrijker.

Heel de maatschappij is veranderd.

Dat zie je ook terug in de stadions
"Wedstrijden kun je altijd verliezen anders hoef je die wedstrijden ook niet te spelen"
Klaasweetalles 14-08-2018
  vrijdag 2 maart 2018 @ 10:35:27 #96
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_177545355
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2018 10:34 schreef klaasweetalles het volgende:
het heeft helemaal geen klote met sfeer te maken

Mensen zijn veranderd. De jaren 70 80 90 zijn gewoon niet meer te vergelijken met de laatste 10 jaar. We hebben nu een playstation generatie.

Vroeger was de gekte gewoon wat groter bij supporters. De gekkies die alleen maar met een club bezig waren zijn er bijna niet meer. Studie werk enzovoorts is allemaal belangrijker.

Heel de maatschappij is veranderd.

Dat zie je ook terug in de stadions
Wat je dan terug ziet in de stadions, is dat dat wat je omschrijft leidt tot minder sfeer. Dus heeft het alles met sfeer te maken. :')
  vrijdag 2 maart 2018 @ 11:05:10 #97
263417 Keyos
Like a Boss
pi_177545945
Zit natuurlijk wel een kern in het verhaal van Klaas. Vroeger gingen mensen massaal de straat op om tegen alles en nog wat te protesteren, de generatie van nu boeit het allemaal niet zoveel.

Maar goed, we hebben nog steeds die trommel en megafoon niet, zolang die dingen wegblijven is er geen paniek.
The Only Thing We Learn From History Is That We Learn Nothing From History - Hagel.
  vrijdag 2 maart 2018 @ 11:22:55 #98
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_177546317
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2018 10:35 schreef BadderHaring het volgende:

[..]

Wat je dan terug ziet in de stadions, is dat dat wat je omschrijft leidt tot minder sfeer. Dus heeft het alles met sfeer te maken. :')
Dat is toch overal zo. Over het algemeen zijn de gasten die het niet altijd even nauw nemen met de regeltjes ook de gasten die voor sfeer zorgen in de stadions. Ik heb in ieder geval nog nooit een spreekkoor ingezet horen worden vanaf de eretribune. Betuttel dat soort lui jarenlang met regeltjes of verbied ze om nog naar wedstrijden te gaan en je wordt gewoon een soort Heerenveen of PSV. Dat is ook letterlijk wat Feyenoord jaren terug heeft geschreven in een beleidsplan overigens. Ze wilden substantieel ander publiek trekken oid _O-
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_177546479
Dat wil het bestuur van elke club tegenwoordig. Families, pet en sjaals en ANWB dagjes volk op de tribune. Die blijven netjes zitten, houden hun mond en eten een broodje hamburger en zijn totaal niet kritisch op wat dan ook binnen de club. Gaat ten koste van de sfeer en clubcultuur. Kijk die dooie zooi bij enkele clubs in Engeland bijvoorbeeld..
pi_177546687
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 maart 2018 11:22 schreef Caland het volgende:

[..]

Dat is toch overal zo. Over het algemeen zijn de gasten die het niet altijd even nauw nemen met de regeltjes ook de gasten die voor sfeer zorgen in de stadions.
Ik moet altijd zo lachen om van die gasten die janken dat ze betutteld worden en ondertussen de club een kapitaal aan boetes voor vuurwerk etc opleveren.

Je nooit aan de regels houden (van club of zelfs maar de wet) en dan klagen als er wordt opgetreden omwille van de sfeer. Gedraag je dan gewoon enigszins normaal denk ik dan altijd.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')