abonnement Unibet Coolblue
pi_177524378
AG2RLMCyclisme twitterde op woensdag 02-08-2017 om 18:37:03 @tonygallopin signs for two years with AG2R LA MONDIALE Pro Cycling Team ! Welcome Tony ! Read more… https://t.co/bZITAC6Cm0 reageer retweet
Nu bevestigd.

Verdere opvallende transfers van vandaag

Warren Barguil --> Fortuneo-Oscaro
Alexander Kristoff --> UAE
  Moderator / Redactie Sport / Weblog donderdag 1 maart 2018 @ 17:59:12 #2
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_177531955
quote:
0s.gif Op donderdag 1 maart 2018 11:29 schreef Chiappucci het volgende:
AG2RLMCyclisme twitterde op woensdag 02-08-2017 om 18:37:03 @tonygallopin signs for two years with AG2R LA MONDIALE Pro Cycling Team ! Welcome Tony ! Read more… https://t.co/bZITAC6Cm0 reageer retweet
Nu bevestigd.

Verdere opvallende transfers van vandaag

Warren Barguil --> Fortuneo-Oscaro
Alexander Kristoff --> UAE
nou dat is inderdaad opvallend
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_177533004
quote:
0s.gif Op donderdag 1 maart 2018 11:29 schreef Chiappucci het volgende:
AG2RLMCyclisme twitterde op woensdag 02-08-2017 om 18:37:03 @tonygallopin signs for two years with AG2R LA MONDIALE Pro Cycling Team ! Welcome Tony ! Read more… https://t.co/bZITAC6Cm0 reageer retweet
Nu bevestigd.

Verdere opvallende transfers van vandaag

Warren Barguil --> Fortuneo-Oscaro
Alexander Kristoff --> UAE
spuit111111111
pi_177537288
Lol, een of andere hersenscheet van FOK!
  Moderator vrijdag 2 maart 2018 @ 16:17:00 #5
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_177552685
Rittenkaper Roosen blijft tot eind 2020 bij Djumbo. _O_
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
  vrijdag 2 maart 2018 @ 16:33:37 #6
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_177552953
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2018 16:17 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Rittenkaper Roosen blijft tot eind 2020 bij Djumbo. _O_
We wachten op contractverlenging van onze Dielan naar 2023 _O_
pi_177553044
Rogla, Dielan, Krachtwijk, Rittenkaper.

Wat een blok ligt er nu langdurig vast jongens.
pi_177743571
Joseph Areruya per direct naar Delko Marseille.
  zondag 11 maart 2018 @ 12:21:14 #9
454292 Koffieplanter
Violence. Speed. Momentum.
pi_177743601
quote:
0s.gif Op zondag 11 maart 2018 12:19 schreef TheArt het volgende:
Joseph Areruya per direct naar Delko Marseille.
Dat is dus al einde carrière voordat 'ie überhaupt begonnen is. Het waren drie fantastische weken.
Put these foolish ambitions to rest.
  Moderator zondag 11 maart 2018 @ 13:22:58 #10
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_177744804
quote:
0s.gif Op zondag 11 maart 2018 12:19 schreef TheArt het volgende:
Joseph Areruya per direct naar Delko Marseille.
Oké, deze zag ik niet aankomen.

Delko is een bijzonder matige ploeg, dus ik ben hier eigenlijk niet zo blij mee. Had hem liever aan het eind van het jaar naar Dimension Data zien gaan.
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
  zondag 11 maart 2018 @ 13:24:12 #11
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_177744824
Lekker knechten voor Mauro.
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
pi_177848635
quote:
De kans dat Greg Van Avermaet ook volgend jaar voor zijn huidige ploeg rijdt, neemt toe. Jim Ochowicz, teammanager van BMC, heeft het personeel én ­renners meegedeeld dat het de goede richting op gaat. Hij vraagt hen geduld te hebben tot 1 mei om zijn budget rond te krijgen. Voor Greg Van Avermaet is dat geen ­probleem. Hij heeft al eerder gezegd liefst bij BMC te blijven als het team blijft bestaan.

Bij BMC lopen alle sponsor- en rennerscontracten af na dit seizoen, maar manager Jim Ocho­wicz maakt zich sterk dat het team ook volgend seizoen nog bestaat. Hij liet het personeel per mail weten dat het de goede kant op gaat en toonde zich in Tirreno-Adriatico ook erg optimistisch meteen na de zege in de ploegentijdrit.

“We werken eraan”, zegt Ochowicz. “De focus ligt bij ons nu op de klassiekers. Nadien zien we wel, maar ik maak mij sterk dat het in orde komt. Ik maak mij geen zorgen.”

De voorbije jaren werd BMC hoofdzakelijk financieel gesteund door Andy Rihs. Maar de Zwitserse zakenman en eigenaar van fietsfabrikant BMC worstelt met zijn gezondheid en wil die steun fors terugschroeven. Sindsdien doet manager Ochowicz er alles aan om nieuwe geldschieters te vinden. Geen sinecure. De ploeg, in 2017 derde op de WorldTourranking, maakt er een punt van nooit over contracten of budgetten te communiceren, maar L’Equipe becijferde de totale begroting van BMC vorig jaar nog op 28 miljoen euro.

Welke hoofdsponsor?

Er zijn weinig details bekend, maar twee bronnen bevestigen nu dat Ochowicz zijn renners gevraagd heeft om hem tot 1 mei de tijd te ­geven om zijn budget rond te hebben. Zoals de sterren nu staan, blijft BMC aan boord als fietsconstructeur, maar zou het volgend jaar geen hoofdsponsor meer zijn. Het team zou vanaf volgend jaar dus wel een andere naam dragen. Cosponsors Tag Heuer en Sophos doen voort, maar het is niet duidelijk of één van hen de vacante positie van hoofdsponsor invult.

Er is sprake van een nieuw project voor het team van drie jaar, maar Greg Van Avermaet minimaliseert dat: “Drie jaar is niet echt concreet. Het is vooral de hoop die we hebben. Voor mij blijft het afwachten.”

Voor Van Avermaet lijkt de door Ochowicz vooropgestelde deadline van 1 mei niet meteen een probleem. Hij wacht sowieso tot na het klassieke voorjaar om een beslissing te nemen over zijn toekomst. Het huidige optimisme rond BMC geeft hem alleen maar meer opties, want minstens twee andere teams spreken hun interesse uit in Van Avermaet. “Ik heb nog steeds formeel interesse in Van Avermaet”, zegt Paul De Geyter, CEO bij Lotto-Soudal. En ondertussen blijkt ook Bahrain-Merida te dingen naar de diensten van Van Avermaet. “Ja, wij hebben interesse in Greg”, zegt Rik Verbrugghe, sportief manager van de ploeg en schoonbroer van Van Avermaet. “Maar alles zal afhangen van ons budget en de voorwaarden van Greg.”
pi_178100203
TrekSegafredo twitterde op maandag 26-03-2018 om 15:05:17 💥We have signed young Italian talent @moschettiteo (Matteo Moschetti) for the 2019-2020 seasons. He has 5 wins already this year and was a stagiaire for us in 2017. Currently he's part of our development team @PolartecKometa run by Fundación Alberto Contador @FundContaTeam https://t.co/NllgMK04BG reageer retweet
  dinsdag 27 maart 2018 @ 09:17:50 #14
14505 OProg
A Life in Music
pi_178117581
quote:
‘Quick-Step Floors versterkt zich per direct met Kasper Asgreen’
Quick-Step Floors verzekert zich tot eind 2019 van de diensten van Kasper Asgreen. Dat gerucht meldt Het Laatste Nieuws. De regerend Europees kampioen tijdrijden bij de beloften moet het gat in de selectie opvullen dat is ontstaan na de blessures van Dries Devenyns, Laurens De Plus, Petr Vakoč en Fernando Gaviria.

Het wordt voor de 23-jarige Asgreen zijn profdebuut. Hij komt over van het continentale Virtu, waar hij rijdt onder de vleugels van Bjarne Riis. Dit seizoen eindigde Asgreen al als zesde in de Trofeo Laigueglia. Daarnaast won hij een rit in de Kroatische rittenkoers Istrian Spring Trophy (2.2) en werd hij daar tweede in het eindklassement. Vorig jaar zegevierde de talentvolle Deen in de openingsetappe van de Ronde van Toekomst.

In januari had de ploeg van manager Patrick Lefevere Asgreen al uitgenodigd op trainingskamp.
Bij QS komt een Deentje de boel redden.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
  dinsdag 27 maart 2018 @ 09:52:12 #15
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_178118077
Dat wordt een ongekend schroeiende Deen _O_ R_R is nu al bang
  Moderator dinsdag 27 maart 2018 @ 10:06:01 #16
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_178118273
Matxin is net een paar dagen weg en Lefevere gaat ineens hypedeentjes halen. Slechte zaak.
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
pi_178118689
Volgend jaar komt Mikkel B.?
  dinsdag 27 maart 2018 @ 10:49:59 #18
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_178119016
-

[ Bericht 99% gewijzigd door kaasplankje op 27-03-2018 10:51:14 ]
pi_178120969
Sunweb zou ook beter een renner extra toevoegen aan de WT-selectie.
pi_178123488
Zonder de 'vleugels' van Riis zal het wel wat moeizamer gaan
Jack does it in real time...
pi_178165196
quote:
0s.gif Op donderdag 15 maart 2018 21:45 schreef wimderon het volgende:
En ondertussen blijkt ook Bahrain-Merida te dingen naar de diensten van Van Avermaet. “Ja, wij hebben interesse in Greg”, zegt Rik Verbrugghe, sportief manager van de ploeg en schoonbroer van Van Avermaet. “Maar alles zal afhangen van ons budget en de voorwaarden van Greg.”
quote:
Een voorjaarskern met Greg Van Avermaet, Wout van Aert en Dylan Teuns. Dat is het ambitieuze plan van Bahrein-Merida. "Bedoeling is om naast de rondekern rond Nibali ook een sterke ploeg voor de voorjaarsklassiekers uit te bouwen", licht ploegleider Rik Verbrugghe toe. Een budgetverhoging is onvermijdelijk. Van Avermaet mag in dezelfde loonschaal worden gesitueerd als Vincenzo Nibali (3 miljoen euro). Voor Van Aert heeft de ploeg naar verluidt meer dan 1 miljoen euro veil.
pi_178165571
quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2018 09:01 schreef showtimer het volgende:

[..]


[..]

Zou aardig ploegje zijn
Wind extinguishes a candle and energizes fire
  Moderator / Redactie Sport / Weblog donderdag 29 maart 2018 @ 14:06:14 #23
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_178169548
Ik vind dat toch een hoop geld voor iemand als Van Aert
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_178194191
Langeveld en Vanmarcke 2 jaar langer bij Education First - Drapac.

R_R vindt dit leuk.
  Moderator vrijdag 30 maart 2018 @ 15:16:39 #25
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_178194279
Wegkapitein Sebas :')

Die chanteert mensen, kan niet anders.
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
pi_178194290
quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2018 14:06 schreef rubbereend het volgende:
Ik vind dat toch een hoop geld voor iemand als Van Aert
Je betaalt voor de potentie en een beetje hoop, want een 3e plaats in de Strade en een paar top 10 plaatsen is geen miljoen waard. En Bahrein Merida zal niet veel met de cross willen...
pi_178195026
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 maart 2018 15:16 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Wegkapitein Sebas :')

Die chanteert mensen, kan niet anders.
Iemand die 3e wordt in Parijs-Roubaix kun je er prima bij hebben.
pi_178195709
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 maart 2018 15:16 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Wegkapitein Sebas :')

Die chanteert mensen, kan niet anders.
Vaughters twitterde op zondag 09-04-2017 om 17:07:50 Great job by @sebaslangeveld.... super proud of you, buddy. Been a true honor coaching you this year. reageer retweet
Broodroof ;)
  Moderator vrijdag 30 maart 2018 @ 16:39:55 #29
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_178195945
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 maart 2018 15:56 schreef Chiappucci het volgende:

[..]

Iemand die 3e wordt in Parijs-Roubaix kun je er prima bij hebben.
Dat was het laatste goede resultaat van Sebas ooit.

En dat kwam volledig, maar dan ook echt volledig, uit het niets.
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
pi_178196018
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 maart 2018 16:39 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:

[..]

Dat was het laatste goede resultaat van Sebas ooit.

En dat kwam volledig, maar dan ook echt volledig, uit het niets.
True, maar dat betekent dat je wel kwaliteiten hebt. Ze moeten toch iemand hebben die Vanmarcke een beetje kan bijstaan in het voorjaar. En de rest van het jaar kan hij lekker de kopmannen bijstaan op het vlakke.
  Moderator vrijdag 30 maart 2018 @ 16:46:44 #31
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_178196086
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 maart 2018 16:44 schreef Chiappucci het volgende:

[..]

True, maar dat betekent dat je wel kwaliteiten hebt. Ze moeten toch iemand hebben die Vanmarcke een beetje kan bijstaan in het voorjaar. En de rest van het jaar kan hij lekker de kopmannen bijstaan op het vlakke.
Sebas kan als wegkapitein de rest van het peloton waarschuwen voor een gat in de weg. Heb je wat aan.
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
pi_178196204
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 maart 2018 16:46 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:

[..]

Sebas kan als wegkapitein de rest van het peloton waarschuwen voor een gat in de weg. Heb je wat aan.
Je kunt moeilijk met 7 of 8 kopmannen starten. En dan is Sebas best een luxe knecht die af en toe ook nog zelf een aardige uitslag in het voorjaar kan rijden.
  Moderator vrijdag 30 maart 2018 @ 17:07:33 #33
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_178196504
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 maart 2018 16:51 schreef Chiappucci het volgende:

[..]

Je kunt moeilijk met 7 of 8 kopmannen starten. En dan is Sebas best een luxe knecht die af en toe ook nog zelf een aardige uitslag in het voorjaar kan rijden.
Ik zie hem niet als een luxeknecht, vooral omdat je hem amper ziet knechten. Daarom is ie verder ook totaal geen wegkapitein. Altijd onzichtbaar, rijdt een keer per wedstrijd in beeld en dat is als ie voortijdig lost.

Kan me niet voorstellen dat zijn ploeggenoten heel veel aan hem hebben en met het rijden van goede uitslagen valt het ook wel mee. Op Parijs-Roubaix vorig jaar na was het van 2014 geleden dat hij nog eens ergens bij de eerste 10 reed in het voorjaar.

En wel steevast alle mooie koersen rijden en ook ieder jaar weer mee naar het WK. Ik veracht Sebas. Het is een parodie op een renner, werkelijk een plaag dat blaag.
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
  vrijdag 30 maart 2018 @ 20:20:42 #34
71199 Sjoerd102
Oet Zjwame!!!
pi_178200236
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 maart 2018 17:07 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:

[..]

Ik zie hem niet als een luxeknecht, vooral omdat je hem amper ziet knechten. Daarom is ie verder ook totaal geen wegkapitein. Altijd onzichtbaar, rijdt een keer per wedstrijd in beeld en dat is als ie voortijdig lost.

Kan me niet voorstellen dat zijn ploeggenoten heel veel aan hem hebben en met het rijden van goede uitslagen valt het ook wel mee. Op Parijs-Roubaix vorig jaar na was het van 2014 geleden dat hij nog eens ergens bij de eerste 10 reed in het voorjaar.

En wel steevast alle mooie koersen rijden en ook ieder jaar weer mee naar het WK. Ik veracht Sebas. Het is een parodie op een renner, werkelijk een plaag dat blaag.
Dus als een renner niet in beeld rijdt is het een slechte knecht?
Een wedstrijd duurt 250km. doorgaans zie je maximaal de laatste 60km live op tv.
de eerste 190km zie je niet op tv. Juist de Wagners, en Langevelden van deze wereld zijn dan aanzet.
Net nog even de foto's teruggekeken. In 2011 ging ik naar de Eneco tour kijken (Etappe Genk-Genk) het eerste deel van de wedstrijd was het Haymann (namens Sky) die op elke foto vooraan in het peloton reed.
Toen de TV uitzending begon was hij al naar achteren gezakt.
Net efkes anges
  maandag 2 april 2018 @ 17:15:48 #35
194695 franklop
Fran knock
pi_178260168
quote:
De tweede plaats in de Ronde van Vlaanderen heeft Mads Pedersen geen windeieren gelegd. Trek breekt het contract van de 22-jarige Deen open.
Mads Pedersen was gisteren de revelatie van de Ronde. Enkel Niki Terpstra kon de Deen remonteren, de achtervolgers kregen hem niet te pakken.

Volgens Team Trek-Segafredo heeft Pedersen een grote toekomst voor zich. Ze belonen hem alvast met een contract tot in het seizoen 2020.

"Daar ben ik ontzettend gelukkig mee", reageert Pedersen. "Ik voel me thuis bij de ploeg. Ze geven me vertrouwen waardoor ik groei."

Pedersen kan dit seizoen een ritzege in de Herald Sun Tour voorleggen, een 5e plaats in Dwars door Vlaanderen en een 2e plaats in de Ronde. "En nu focus ik me op mijn favoriete koers: Parijs-Roubaix. Die wil ik over enkele seizoenen winnen."
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
pi_178343513
quote:
TEAM SUNWEB ARE PLEASED TO ANNOUNCE THE EXTENSION OF CONTRACT WITH LENNARD KÄMNA. THE NEW AGREEMENT SEES 21-YEAR-OLD KÄMNA WEAR THE GERMAN TEAM’S COLOURS FOR AN ADDITIONAL YEAR, UNTIL THE END OF 2019.

Lennard turned professional with Team Sunweb at the beginning of 2017 with the team having a specific focus on gradual development with the youngster. During his first year as a professional Lennard secured various promising results, including 8th at the Vuelta a España time trial, 2nd at the U23 world road race championships, 5th at the final GC of Tour des Fjords and he was a part of the winning world team time trial squad in Bergen, Norway.

Speaking of extending his contract, Lennard said: “I’m proud that I can continue to ride for the team for the upcoming season. There is a nice atmosphere within the team and I am happy to have integrated myself into these surroundings over the past year. I feel at home in this team, which has a strong focus on the development of German talents. The expertise within the staff and the experienced riders help me to make the next steps in my development as a rider and a person. I look forward to being part of the future successes with the strong and talented group of riders that we have.”

“We are happy with Lennard’s development over the past year and the extension of our agreement,” explained Team Sunweb coach Sebastian Deckert. “As a team the development of our young riders forms the basis of our existence, with a special focus on the German talents out there. Lennard has made good steps forward last season. Not only looking at his results, but across the board in terms of being a cyclist. He has raised his level of training, nutritional knowledge and we can see that he has become a valuable team player in the WorldTour races. Lennard is one of the up and coming German riders and we look forward to continuing our gradual development with him.”
*O*
pi_178867564
De Wel verlengt voor twee jaar bij Lotto.
pi_178887006
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 mei 2018 16:33 schreef wimderon het volgende:
De Wel verlengt voor twee jaar bij Lotto.
quote:
Elf renners einde contract

Sergeant praat de komende weken ook met de andere elf renners die einde contract zijn: Jens Debusschere, Nikolas Maes, Tosh Van Der Sande, Remy Mertz, Enzo Wouters, de Duitsers André Greipel en Marcel Sieberg, de Denen Lars Bak en Adam Hansen, de Brit James Shaw en de Nederlander Moreno Hofland. “Er is niemand die per se weg moet, en ook niemand heeft laten weten dat hij de ploeg wil verlaten”, zegt Sergeant. “We gaan praten, hé.”
Moreno mag nog hopen!
pi_178893044
quote:
0s.gif Op woensdag 2 mei 2018 11:33 schreef showtimer het volgende:

[..]

[..]

Moreno mag nog hopen!
En anders brengt Roompot redding.
  woensdag 2 mei 2018 @ 16:38:18 #40
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_178893694
Op zich zou Lotto deze wel alle 11 kunnen laten gaan. Als hij wat wil inleveren, zou je nog wel wat loyauteit kunnen tonen aan Greipel (en aanhangsel Sieberg), maar dit is niet de interessante helft van de ploeg.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_179173837
Hugocoorevits twitterde op dinsdag 15-05-2018 om 12:16:39 @Jasperstuyven verkiest twee bijkomende jaren Trek-@TrekSegafredo boven een nieuw avontuur bij @katushacycling waar hij de kasseikopman zou geworden zijn #nomove reageer retweet
Djumbo, Dimension Data en EF-Drapac hadden zich ook gemeld.

[ Bericht 2% gewijzigd door showtimer op 15-05-2018 15:34:08 ]
pi_179213566
raykerckhoffs twitterde op donderdag 17-05-2018 om 06:51:29 Deloitte-Giant nemen BMC-ploeg over. Toekomst team Greg v Avermaet en o.a. Rohan Dennis gegarandeerd. Meer vandaag in De Telegraaf. reageer retweet
pi_179213652
Soooow, koekoek. Al ben ik benieuwd of Tom graag met een grote concurrent zoals Dennis in de ploeg gaat rijden...

Maar als die twee ploegen fuseren maakt dat ze ineens wel een pak sterker.
Jack does it in real time...
  donderdag 17 mei 2018 @ 07:41:16 #44
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_179213680
quote:
1s.gif Op donderdag 17 mei 2018 07:36 schreef DeeBee het volgende:
Soooow, koekoek. Al ben ik benieuwd of Tom graag met een grote concurrent zoals Dennis in de ploeg gaat rijden...

Maar als die twee ploegen fuseren maakt dat ze ineens wel een pak sterker.
Ben je dronken Deebee?
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
  donderdag 17 mei 2018 @ 07:44:40 #45
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_179213707
quote:
1s.gif Op donderdag 17 mei 2018 07:36 schreef DeeBee het volgende:
Soooow, koekoek. Al ben ik benieuwd of Tom graag met een grote concurrent zoals Dennis in de ploeg gaat rijden...

Maar als die twee ploegen fuseren maakt dat ze ineens wel een pak sterker.
Giant gaat waarschijnlijk weg bij Sunweb. Gaan niet fuseren
pi_179213940
quote:
1s.gif Op donderdag 17 mei 2018 07:41 schreef Mani89 het volgende:

[..]

Ben je dronken Deebee?
Ow lol. :') Ik verwar Deloitte en KPMG en die hele fietsendeal. :')

Sowieso, accountantskantoren enzo die ineens allemaal op de bandwagon springen... En Ray met 1001 indianverhalen zorgden even voor kortsluiting.

Overigens zou ik bovenstaand idee niet zo gek vinden, zowel BMC als Sunweb komen ernstig kwaliteit tekort...
Jack does it in real time...
pi_179216671
Ik zou er dan als andere ploeg alles aan doen om de BMC wondermachines te bemachtigen.
  donderdag 17 mei 2018 @ 11:40:56 #48
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_179216761
quote:
10s.gif Op donderdag 17 mei 2018 08:21 schreef DeeBee het volgende:

[..]

Ow lol. :') Ik verwar Deloitte en KPMG en die hele fietsendeal. :')

Sowieso, accountantskantoren enzo die ineens allemaal op de bandwagon springen... En Ray met 1001 indianverhalen zorgden even voor kortsluiting.

Overigens zou ik bovenstaand idee niet zo gek vinden, zowel BMC als Sunweb komen ernstig kwaliteit tekort...
Sunweb steekt hun geld liever in tien bungalows en een futuristisch trainingscentrum ipv een paar goede renners...
pi_179217927
quote:
0s.gif Op donderdag 17 mei 2018 11:36 schreef wimderon het volgende:
Ik zou er dan als andere ploeg alles aan doen om de BMC wondermachines te bemachtigen.
Met andere woorden, hoe gaat Douglas Ryder deze kans verknallen?
pi_179221198
Zou wel genot zijn als ze dan bij Sunweb op BMC´s gaan rijden
pi_179236118
quote:
Mocht het nieuws de komende weken worden bevestigd, dan is dat minder goed nieuws voor Team Dimension Data. Deloitte is momenteel cosponsor van de ploeg van Mark Cavendish en onze landgenoten Julien Vermote en Serge Pauwels. Nadat eerder bekendraakte dat fietsenmerk Cervelo volgend jaar Dimension Data zou verlaten voor Team Sunweb – waar het dus de plaats zou innemen van Giant –, is dit al het tweede verlies van een cosponsor voor de ploeg. De Zuid-Afrikanen hebben nog een licentie tot eind 2019, maar zullen dus op zoek moeten naar een nieuwe cosponsor en fietsenconstructeur. En dat terwijl het niet eens zeker is of hoofdsponsor Dimension Data verlengt.

Bovendien is Mark Cavendish niet tevreden over de Cervélo-fiets. Hij bekritiseerde in de Dubai Tour al openlijk “het drie jaar oude design”.

Daarnaast is Deloitte specifiek de sponsor van de oude ‘HTC-kern’ binnen Dimension Data. Deloitte betaalt Mark Cavendish, Bernie Eisel, Mark Renshaw, Rolf Aldag en een aantal soigneurs rond hen. Zou het kunnen dat zij straks mee verhuizen met Deloitte – naar het huidige BMC dus – en dat Cavendish zo een ploegmaat wordt van Greg Van Aver­maet? BMC zit namelijk al jaren verlegen om een sprinter van topniveau.

Het enige wat niet in het plaatje past is dat Cavendish momenteel verbonden is aan de internationale tak van ­Deloitte en dat het de Nederlandse afdeling is die met BMC in zee zou gaan.
pi_179237634
inrng twitterde op vrijdag 18-05-2018 om 08:22:33 Gazzetta Dello Sport reports that UAE-Emirates could ride BMC bikes next year and they want to recruit Simon Yates and are interested in Richie Porte too reageer retweet
Scout Matxin
  Moderator vrijdag 18 mei 2018 @ 11:18:11 #53
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_179237680
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 mei 2018 10:04 schreef showtimer het volgende:

[..]

Als de HTC-kliek vertrekt zou dat bijzonder goed nieuws zijn.
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
  Moderator vrijdag 18 mei 2018 @ 11:40:18 #54
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_179238153
Djumbo heeft dus blijkbaar interesse in Cees Bol en Julius van den Berg. Vrij logisch, al zou ik persoonlijk nooit aan Van den Berg beginnen want dat wordt nooit meer dan de nieuwe Steven Lammertink.

En met Foss staat er nog een willekeurige Noor die geen platte prijs rijdt op de shortlist. Niet best.
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
pi_179238256
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 mei 2018 11:40 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Djumbo heeft dus blijkbaar interesse in Cees Bol en Julius van den Berg. Vrij logisch, al zou ik persoonlijk nooit aan Van den Berg beginnen want dat wordt nooit meer dan de nieuwe Steven Lammertink.

En met Foss staat er nog een willekeurige Noor die geen platte prijs rijdt op de shortlist. Niet best.
Bol en Van den Berg zijn de grootste Nederlandse talenten bij de beloften op dit moment(dat zegt misschien ook wel wat over het algehele niveau... :') ) dus opzich logisch dat ze die willen testen. Bol zou ik nog wel aandurven persoonlijk, van den Berg kan er inderdaad niet zo veel van. Dat is een typische Roompot renner.

Als ik het me goed herinner was Foss afgelopen winter een paar dagen mee op trainingskamp bij Djumbo. Ook de enige top-10 renner uit L'Avenir die nog geen prof is geworden. Dit seizoen is ie echt lachwekkend slecht dus ik mag hopen dat die weer van het lijstje af is gehaald inmiddels.
pi_179238308
Visconti gaat afbouwen bij Scinto. Scinto raakt Wilier kwijt als hoofdsponsor, maar heeft al een producent van chocola als vervanger. Sella Italia blijft wel aan boord.
pi_179246024
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 mei 2018 10:04 schreef showtimer het volgende:
Het enige wat niet in het plaatje past is dat Cavendish momenteel verbonden is aan de internationale tak van ­Deloitte en dat het de Nederlandse afdeling is die met BMC in zee zou gaan.
Waarom zou Deloitte Nederland in zee gaan met een buitenlandse ploeg? Dan is sponsor worden van Sunweb toch veel interessanter?

Overigens werd Deloitte eerder deze week toch juist in verband gebracht met de Sunweb ploeg?

Maar waar gaan de fietsen van BMC dan naar toe? Of stoppen die helemaal nu eigenaar Andy Rihs overleden is?
pi_179246085
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 mei 2018 18:12 schreef TargaFlorio het volgende:

[..]

Waarom zou Deloitte Nederland in zee gaan met een buitenlandse ploeg? Dan is sponsor worden van Sunweb toch veel interessanter?

Overigens werd Deloitte eerder deze week toch juist in verband gebracht met de Sunweb ploeg?

Maar waar gaan de fietsen van BMC dan naar toe? Of stoppen die helemaal nu eigenaar Andy Rihs overleden is?
Niet iedereen wil in één adem worden genoemd met Harry van de Sunweb.

BMC wordt al bij UAE gemeld (#52).
pi_179246096
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 mei 2018 18:17 schreef showtimer het volgende:

[..]

Niet iedereen wil in één adem worden genoemd met Harry van de Sunweb.

BMC wordt al bij UAE gemeld (#52).
En Frits van de Jumbo zeker ook niet?
pi_179246202
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 mei 2018 18:18 schreef TargaFlorio het volgende:

[..]

En Frits van de Jumbo zeker ook niet?
Frank Lammers. Zou ik niet doen nee.
pi_179246230
quote:
9s.gif Op vrijdag 18 mei 2018 18:24 schreef showtimer het volgende:

[..]

Frank Lammers. Zou ik niet doen nee.
Laat maar, het is KPMG dat in verband gebracht wordt met Sunweb. :')
pi_179334360
Trek wordt door Het Nieuwsblad nu ook gelinkt aan Simon Yates.

Probleem voor Mitchelton is wel dat Ewan en Adam én Simon aflopend contract hebben, en zeker als Simon de Giro wint zal hij wel meer geld willen vangen, vraag is of ze die alle drie kunnen houden dan.
Demain, on roule
pi_179334831
quote:
0s.gif Op woensdag 23 mei 2018 10:19 schreef Mykonos het volgende:
Trek wordt door Het Nieuwsblad nu ook gelinkt aan Simon Yates.

Probleem voor Mitchelton is wel dat Ewan en Adam én Simon aflopend contract hebben, en zeker als Simon de Giro wint zal hij wel meer geld willen vangen, vraag is of ze die alle drie kunnen houden dan.
Dat wordt dan ook weer een stapje terug in de pikorde voor Baukema.
pi_179336008
quote:
1s.gif Op woensdag 23 mei 2018 11:06 schreef Tommeke het volgende:

[..]

Dat wordt dan ook weer een stapje terug in de pikorde voor Baukema.
Zie Mollema met heel veel geluk nog een keer top3 rijden in een grote ronde van drie weken maar dan moet alles meezitten. Hij kan zich beter richten op eendaagse wedstrijden en luxe knecht spelen met een vrije rol zoals vorig jaar voor Contador. Trek heeft groot gelijk dat ze een nieuwe man willen aantrekken voor GC, Mollema is het gewoon net niet.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog woensdag 23 mei 2018 @ 19:18:03 #65
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_179342933
quote:
0s.gif Op woensdag 23 mei 2018 12:33 schreef poiuytr het volgende:

[..]

Zie Mollema met heel veel geluk nog een keer top3 rijden in een grote ronde van drie weken maar dan moet alles meezitten. Hij kan zich beter richten op eendaagse wedstrijden en luxe knecht spelen met een vrije rol zoals vorig jaar voor Contador. Trek heeft groot gelijk dat ze een nieuwe man willen aantrekken voor GC, Mollema is het gewoon net niet.
en dat podium zou dan alleen met aanklampen zijn, dat is ook minder aantrekkelijk
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_179355101
quote:
André Greipel zou graag blijven, maar Lotto-Soudal twijfelt: “Ik wil mijn carrière hier afsluiten”

En óf André Greipel (35) nog zegehonger heeft. Pas twee weken geleden hervatte de Duitser de competitie na een sleutelbeenbreuk en gisteren boekte hij in de openingsrit van de Baloise Belgium Tour zijn derde zege. “Ik ben dan wel einde contract, maar ik wil verlengen bij Lotto-Soudal.”Al verlopen die onderhandelingen moeizaam.

De massaspurt was onvermijdelijk in Buggenhout. Nadat Lotto-Soudal heel de rit onder controle had gehouden, maakte André Greipel het knap af. “Jelle Wallays hield in zijn eentje de kloof met de zes vluchters klein en in de spurt ging het perfect.” Keukeleire, Maes, Sieberg en laatste man De Buyst piloteerden de Duitser naar de zege. “Iedere gelegenheid om te oefenen met de spurttrein moeten we goed benutten”, zegt Greipel. Met als doel te schitteren in juli. “Natuurlijk kan ik nog ritten winnen in de Tour.”

Lotto-Soudal rekende in het voorjaar op de Duitser in de klassiekers, maar bij een val in Milaan-Sanremo brak hij zijn sleutelbeen. De timing van die blessure was bepaald slecht, want na dit seizoen is de Duitser einde contract én is hij al 36 jaar. “Neen, ik ben nog lang niet versleten en ga zeker door. Het liefst wil ik mijn contract verlengen bij Lotto-Soudal. Ik zou er zelfs graag mijn carrière afsluiten.”

Het management van de ploeg laat weten dat de onderhandelingen met Greipel lopen, maar dat beide partijen elkaar nog niet hebben gevonden. Hét twistpunt is de contractduur. Hij wil graag een verlenging van twee jaar, maar sponsors en management twijfelen. Ze zijn Greipel zeer erkentelijk, maar beseffen dat ook een monument – en dat ís Greipel voor Lotto-Soudal – een houdbaarheidsdatum heeft.

Zekerheid vóór of na Tour

Lang wil Greipel niet wachten. Zijn makelaar praat al met andere ploegen, waaronder Bahrain-Merida, en wil zekerheid voor de start van de Tour. Lotto-Soudal wacht liever de Tour nog af. De huidige vorm van Greipel speelt wel in zijn voordeel. Als hij vandaag ook wint op de Wandelaar in Knokke-Heist en dat de komende weken blijft herhalen, maken de sponsors van zijn contractverlenging misschien wél een prioriteit.
pi_179356245
Flinke brok:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_179363344
Rondje transfergeruchten uit de Giro, volgens Cyclingnews:

- Van Avermaet wil blijven bij BMC, maar er blijft interesse van Bahrain-Merida en Lotto Soudal.
- Simon Yates kan naar Katusha-Alpecin, UAE Team Emirates, Astana en Trek Segafredo.
- Adam Yates blijft bij Mitchelton.
- Mollema kan naar Bora-Hansgrohe, maar ook andere teams zouden geïnteresseerd zijn.
- Thomas en Bernal verlengen bij Sky.
- Bahrain-Merida gaat de contracten van Nibali en Haussler verlengen en wil Valgren en Van Aert.
- Visconti gaat naar Wilier.
- 50-50 of Cavendish weggaat bij Dimension Data of toch verlengt.
- Van Garderen kan naar Education First.
- Greipel verlengt bij Lotto-Soudal.
pi_179363475
Mollema - Bora
Tejay - Vohters

Matches made in heaven.
pi_179364174
Kunnen mensen nu ook al geen Engels meer?
  donderdag 24 mei 2018 @ 20:39:17 #71
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_179364325
Tejay gaat nog harder achteruit fietsen bij EF :'(

En contract van Haussler verlengen :') die man is al paar jaar over datum
  donderdag 24 mei 2018 @ 23:27:55 #72
71199 Sjoerd102
Oet Zjwame!!!
pi_179367528
quote:
0s.gif Op donderdag 24 mei 2018 19:52 schreef TheArt het volgende:
Rondje transfergeruchten uit de Giro, volgens Cyclingnews:

- Van Avermaet wil blijven bij BMC, maar er blijft interesse van Bahrain-Merida en Lotto Soudal.
- Simon Yates kan naar Katusha-Alpecin, UAE Team Emirates, Astana en Trek Segafredo.
- Adam Yates blijft bij Mitchelton.
- Mollema kan naar Bora-Hansgrohe, maar ook andere teams zouden geïnteresseerd zijn.
- Thomas en Bernal verlengen bij Sky.
- Bahrain-Merida gaat de contracten van Nibali en Haussler verlengen en wil Valgren en Van Aert.
- Visconti gaat naar Wilier.
- 50-50 of Cavendish weggaat bij Dimension Data of toch verlengt.
- Van Garderen kan naar Education First.
- Greipel verlengt bij Lotto-Soudal.
Greipel wil graag nog 2 jaar bij Lotto Soudal blijven, de ploeg wil momenteel slechts een contract voor 2019 aanbieden.
Net efkes anges
  vrijdag 25 mei 2018 @ 12:46:14 #73
71199 Sjoerd102
Oet Zjwame!!!
pi_179376895
Greipel lijkt nu toch te verlengen.
Net efkes anges
  maandag 28 mei 2018 @ 18:27:58 #74
454292 Koffieplanter
Violence. Speed. Momentum.
pi_179451631
Ivan Sosa blijft bij Ome Gianni en hij heeft alvast aangekondigd dat, in het geval Androni volgend jaar weer naar de Giro mag, hij daar zijn debuut gaat maken in een grote ronde. Hij zegt ook al een paar jonge en interessante namen op het oog te hebben. Het zal me benieuwen met welk laboratoriumbeest hij dit jaar komt aanzetten.
Put these foolish ambitions to rest.
pi_179454619
Ray is ziedend.

quote:
Limburger verdient een topploeg

Dumoulin moet met vuist op tafel slaan

Die lange, rechte weg richting Pragelato. Die vallei, net na de afdaling van de Colle delle Finestre richting de klim naar Sestrière. Dáár lag de sleutel tot de eindzege van deze Giro d’Italia. Van de top van de Finestre naar de voet van Sestrière groeide de voorsprong van Chris Froome op Tom Dumoulin van 40 seconden naar 1.52 minuut. Vanaf dat moment was het tutto è possibile voor de Brit en bleek moraal zijn beste doping om op de roze wolk te klimmen.

Ergens moet Dumoulin een déjà vu hebben gekend. Voor de tweede keer vindt hij in een grote ronde zijn Waterloo in een vallei. In de Vuelta a España van 2015 verloor hij in de laatste bergrit naar Cercedilla de rode leiderstrui. Hij kon op de Puerto de la Morcuera niet reageren op een aanval van Fabio Aru, maar naderde in de vallei tot op 10 seconden de groep met zijn belager. Vervolgens verzamelde Astana voorin rond kopman Aru een collectief, terwijl Dumoulin spartelend in z’n eentje verzoop.

Vrijdag reed de kopman van Team Sunweb virtueel in het roze, toen hij eveneens tussen twee klimmen in Froome seconde voor seconde zag weglopen. Had Dumoulin daar niet van zijn eigen krachten moeten uitgaan en er een 70 kilometer lange tijdrit van moeten maken? Was het geen tactische fout om op de afgepeigerde Sebastien Reichenbach te wachten?

Achteraf moet worden geconcludeerd dat Dumoulin in beide rondes een grote kans op de eindzege had gehad wanneer hij op deze beslissende momenten een ploegmaat in de buurt had gehad. Kon je het in 2015 nog een grote verrassing noemen dat Dumoulin in die positie kwam, in Italië wist iedereen dat hij voor de eindzege zou strijden.

Toch werd Dumoulin, in tegenstelling tot Simon Yates en Chris Froome, niet omringd door een sterrenensemble. Het was uiteindelijk de 22-jarige Sam Oomen die er af en toe op belangrijke momenten nog voor hem was. Al was de jonge Brabander er ook niet op het beslissende ogenblik. Waar Yates bergop door gelouterde renners als Chaves, Nieve, Haig en Kreuziger werd omringd en Froome met het sterke Sky-team met Poels, Henao, De la Cruz en Elisonde voor de dag kwam, was Team Sunweb maar povertjes ingericht.

De ervaringen van de Vuelta 2015 en Giro 2018 moeten Dumoulin hebben geleerd dat het zonde is om op tactisch gebied een grote ronde te verliezen. Tactisch in je eigen manier van koersen, tactisch in de ploeg die je om je heen hebt en tactisch in het verzamelen van bondgenoten. De tweede plaats achter Froome onderstreept dat Dumoulin een kampioen is die tot de beste ronderenners van zijn generatie behoort. Een vedette waar je zuinig op moet zijn en waar je een hele ploeg omheen moet bouwen.

Die bevestiging moet Dumoulin doen besluiten om nog meer met de vuist op tafel te slaan. Er moeten de komende jaren naast San Oomen en Wilco Kelderman nog zeker twee à drie zwaargewichten om hem heen worden gezet. Mannen als George Bennett, Patrick Konrad, Sebastien Reichenbach, Emanuel Buchmann en Ben O’Connor zijn allen einde contract. Gezien zijn mogelijkheden om een uniek palmares op te bouwen, moet Dumoulin zich voor nieuwe aanwinsten sterk maken. Want ook buiten de koersdagen win je een grote ronde.
pi_179454701
Youri_IJnsen twitterde op maandag 28-05-2018 om 14:59:39 @gasolinebrother 1: 🇨🇭Stefan Küng. Kan de eerste beklimmingen voor zijn rekening nemen en in een vallei tempo maken.2: 🇨🇭 Kilian Frankiny, 🇩🇪 Emanuel Buchmann of 🇩🇪 Max Schachmann. Mannen die bergop voor een lange tijd een strak tempo kunnen draaien. reageer retweet
Youri_IJnsen twitterde op maandag 28-05-2018 om 15:02:23 @gasolinebrother 3: 🇪🇷 Merhawi Kudus of 🇺🇸 Joe Dombrowski. Rasklimmers die de rol van Oomen kunnen overnemen en inmiddels - waarschijnlijk - niet meer zullen uitgroeien tot kopman, maar nog wel relatief jong zijn.Als je voor ervaren krachten wilt kiezen: 🇮🇪 Nico Roche of 🇳🇱 Gesink. reageer retweet
Wielerflitsgod heeft de oplossing: Kudus of Dombrowski.

pi_179454725
Zo, daar komen wat matige namen voorbij zeg
  Moderator maandag 28 mei 2018 @ 21:04:08 #78
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_179454786
Küng zou voor veel ploegen een goede versterking zijn, al heb je daar in een grote ronde ook amper wat aan. Verder heb ik geen idee wat ze bij Wielerflits allemaal drinken maar het bevat genoeg alcohol.

Wat dit in dit topic doet weet ik trouwens ook niet, want het zijn geen geruchten. Gewoon de niet zo boeiende mening van wat mensen die even procyclingstats hebben bezocht en dan wat namen noemen van jongens waarvan het contract afloopt
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
  maandag 28 mei 2018 @ 21:05:54 #79
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_179454823
Kudus en Dombrowski noemen...

pi_179454928
quote:
0s.gif Op maandag 28 mei 2018 20:57 schreef wimderon het volgende:
Ray is ziedend.

[..]

Ziedend, maar tevens enthousiasmerend.
gertjakobs64 twitterde op maandag 28-05-2018 om 13:49:02 @raykerckhoffs Zo is het met Oomen, Kelderman, en een paar Soldaten zoals genoemd in jou stuk, gaat Tom garant staan voor vele grote successen want hij is een Wereldtopper!!! reageer retweet
pi_179473245
quote:
0s.gif Op maandag 28 mei 2018 21:10 schreef showtimer het volgende:

[..]

Ziedend, maar tevens enthousiasmerend.
gertjakobs64 twitterde op maandag 28-05-2018 om 13:49:02 @raykerckhoffs Zo is het met Oomen, Kelderman, en een paar Soldaten zoals genoemd in jou stuk, gaat Tom garant staan voor vele grote successen want hij is een Wereldtopper!!! reageer retweet
Er is niet veel nodig om Gertje enthousiast te krijgen.
pi_179484726
Gazzetta meldt dat UAE heel graag Betancur wil. Zo graag zelfs dat Bananito dit seizoen al zou overstappen om de Vuelta voor die ploeg te gaan rijden.
  woensdag 30 mei 2018 @ 09:16:30 #83
454292 Koffieplanter
Violence. Speed. Momentum.
pi_179485126
Matxin. _O-
Put these foolish ambitions to rest.
  Moderator woensdag 30 mei 2018 @ 09:42:54 #84
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_179485478
quote:
0s.gif Op maandag 28 mei 2018 20:57 schreef wimderon het volgende:
Ray is ziedend.

[..]

Wat een onzin. Alleen Pinot had na de Finestre nog een ploegmaat over, na gewacht te hebben. Totaal niet te vergelijken met eerdere situaties.
  woensdag 30 mei 2018 @ 10:19:56 #85
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_179486137
quote:
0s.gif Op woensdag 30 mei 2018 08:44 schreef TheArt het volgende:
Gazzetta meldt dat UAE heel graag Betancur wil. Zo graag zelfs dat Bananito dit seizoen al zou overstappen om de Vuelta voor die ploeg te gaan rijden.
Dan zou ik als ik UAE was ook Yvan Vanmol gaan contracteren om Betancur te vertellen dat hij 20kg mag gaan afvallen.
  woensdag 30 mei 2018 @ 10:30:39 #86
470661 maxi-mus
are you not entertained?
pi_179486277
quote:
1s.gif Op woensdag 30 mei 2018 09:42 schreef Slobeend het volgende:

[..]

Wat een onzin. Alleen Pinot had na de Finestre nog een ploegmaat over, na gewacht te hebben. Totaal niet te vergelijken met eerdere situaties.
Iedereen die Ray noemt behalve Reichenbach dus was er ook allang afgewapperd in die situatie. O Connor was zelfs dnf die etappe. :')
  woensdag 30 mei 2018 @ 10:35:56 #87
470661 maxi-mus
are you not entertained?
pi_179486351
quote:
0s.gif Op woensdag 30 mei 2018 08:44 schreef TheArt het volgende:
Gazzetta meldt dat UAE heel graag Betancur wil. Zo graag zelfs dat Bananito dit seizoen al zou overstappen om de Vuelta voor die ploeg te gaan rijden.
Sunweg leg weer te slape.
pi_179506565
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 mei 2018 13:44 schreef wimderon het volgende:

[..]

Het is de droom van De Geyter, maar het zal lastig worden.
quote:
Tenzij Patrick Lefevere nog op de proppen komt voor Van Avermaet, lijken Katusha-Alpecin en LottoNL-Jumbo naast Bahrain en BMC de enige WorldTour-ploegen die plaats en budget zouden hebben voor de beste Belgische renner. Katusha, waar Tony Martin einde contract is, aasde al op Stuyven, die bij­tekende bij Trek-Segafredo. LottoNL-Jumbo, waar Lars Boom einde contract is, bood al op Tim Wellens, die bijtekende bij Lotto-Soudal. Voor Lotto-Soudal is de piste Van Avermaet allang stopgezet.
pi_179506768
quote:
quote:
One of the brightest talents on the UCI World Tour, Ben O’Connor, says that he’s “excited” to have committed his future to Team Dimension Data for Qhubeka which has been a “great fit” for him thus far in his professional career. The 22-year-old Australian, in his second year with Africa’s Team, has renewed his contract until 2020.

http://africasteam.com/20(...)team-dimension-data/
  Moderator donderdag 31 mei 2018 @ 10:51:01 #90
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_179506864
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2018 10:46 schreef showtimer het volgende:

[..]


[..]

Krijg de tyfus.
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
  donderdag 31 mei 2018 @ 10:55:10 #91
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_179506957
quote:
0s.gif Op woensdag 30 mei 2018 10:30 schreef maxi-mus het volgende:

[..]

Iedereen die Ray noemt behalve Reichenbach dus was er ook allang afgewapperd in die situatie. O Connor was zelfs dnf die etappe. :')
O Connor ging onderuit in een afdaling.
pi_179506958
quote:
1s.gif Op donderdag 31 mei 2018 10:51 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:

[..]

Krijg de tyfus.
Vision 2020.
  donderdag 31 mei 2018 @ 10:56:56 #93
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_179506983
quote:
0s.gif Op woensdag 30 mei 2018 10:30 schreef maxi-mus het volgende:

[..]

Iedereen die Ray noemt behalve Reichenbach dus was er ook allang afgewapperd in die situatie. O Connor was zelfs dnf die etappe. :')
Ja, omdat ie viel
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
  Moderator donderdag 31 mei 2018 @ 10:57:17 #94
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_179506990
quote:
1s.gif Op donderdag 31 mei 2018 10:55 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]

O Connor ging onderuit in een afdaling.
Maar die zat er ook niet bij.
  Moderator donderdag 31 mei 2018 @ 11:02:24 #95
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_179507076
quote:
9s.gif Op donderdag 31 mei 2018 10:55 schreef showtimer het volgende:

[..]

Vision 2020.
Tegen 2020 heeft Africa's Team alle Afrikaantjes naar buiten gewerkt en zijn die plaatsen ingenomen door matige Britten en Australiaantjes. Geweldige visie.
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
pi_179507283
quote:
1s.gif Op donderdag 31 mei 2018 11:02 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:

[..]

Tegen 2020 heeft Africa's Team alle Afrikaantjes naar buiten gewerkt en zijn die plaatsen ingenomen door matige Britten en Australiaantjes. Geweldige visie.
In dienst van Lowietje, dat dan weer wel.
pi_179507326
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2018 10:34 schreef showtimer het volgende:

[..]

[..]

Van Avermaet in plaats van Boom, zouden we dat als een versterking kunnen zien?
  donderdag 31 mei 2018 @ 11:20:10 #98
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_179507419
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2018 11:14 schreef Marcoss het volgende:

[..]

Van Avermaet in plaats van Boom, zouden we dat als een versterking kunnen zien?
Sowieso, want hij kan langer demarreren dan 10 seconden
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
  donderdag 31 mei 2018 @ 11:21:30 #99
454292 Koffieplanter
Violence. Speed. Momentum.
pi_179507435
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2018 11:14 schreef Marcoss het volgende:

[..]

Van Avermaet in plaats van Boom, zouden we dat als een versterking kunnen zien?
Alleen als het niet regent.
Put these foolish ambitions to rest.
  donderdag 31 mei 2018 @ 11:35:15 #100
470661 maxi-mus
are you not entertained?
pi_179507642
quote:
1s.gif Op donderdag 31 mei 2018 10:55 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]

O Connor ging onderuit in een afdaling.
Toen zat hij al niet meer bij Tom en co. (en O'Connor heeft net verlengt bij Dimension Data)

[ Bericht 4% gewijzigd door maxi-mus op 31-05-2018 12:10:22 ]
pi_179532282
Ride_Argyle twitterde op vrijdag 01-06-2018 om 07:17:40 🚨 NEW RIDER ALERT 🚨We're proud to announce our first new signing for the 2019 season. “Being a part of the WorldTour team’s development team, it was a no-brainer to follow the pathway that’s already set up.” - @drapac_cycling's @JiimmyWhelan More: https://t.co/Y7CMNiCrhy https://t.co/EQFrBt9vRz reageer retweet
1 goede uitslag rijden bij de beloften en je krijgt meteen een 3-jarig contract van Vaughters, lekker man.
  vrijdag 1 juni 2018 @ 10:44:51 #102
454292 Koffieplanter
Violence. Speed. Momentum.
pi_179532513
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2018 10:35 schreef Pistolero het volgende:
Ride_Argyle twitterde op vrijdag 01-06-2018 om 07:17:40 🚨 NEW RIDER ALERT 🚨We're proud to announce our first new signing for the 2019 season. “Being a part of the WorldTour team’s development team, it was a no-brainer to follow the pathway that’s already set up.” - @drapac_cycling's @JiimmyWhelan More: https://t.co/Y7CMNiCrhy https://t.co/EQFrBt9vRz reageer retweet
1 goede uitslag rijden bij de beloften en je krijgt meteen een 3-jarig contract van Vaughters, lekker man.
Daar valt wel wat voor te zeggen. Whelan is pas twee jaar bezig met wielrennen nadat hij door een blessure moest stoppen met hardlopen. Als je dan direct in je eerste wedstrijd in Europa de Ronde van Vlaanderen wint, kan ik me wel voorstellen dat Vaughters toehapt.
Put these foolish ambitions to rest.
pi_179533534
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2018 10:44 schreef Koffieplanter het volgende:

[..]

Daar valt wel wat voor te zeggen. Whelan is pas twee jaar bezig met wielrennen nadat hij door een blessure moest stoppen met hardlopen. Als je dan direct in je eerste wedstrijd in Europa de Ronde van Vlaanderen wint, kan ik me wel voorstellen dat Vaughters toehapt.
Oh, in dat geval kan ie misschien wel in het rijtje Woods, Roglic, EveneGod komen. :P
  vrijdag 1 juni 2018 @ 12:12:06 #104
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_179534486
ander topic
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
pi_179538947
Bagrijn heeft volgens de roze krant een akkoord met Bauhaus voor 2019.
pi_179614480
quote:
Lotto-Soudal zet vol in op jonge Australiër als opvolger voor Andre Greipel

Er is een paleisrevolutie op komst binnen de sprintafdeling van Lotto-Soudal. Terwijl André Greipel (35) zacht maar zeker naar de uitgang wordt geduwd, maakt het management werk van de opvolging. De twaalf jaar jongere Australische sprinter Caleb Ewan, na dit seizoen einde contract bij Mitchelton-Scott, staat dicht bij een overgang.

De interesse van Lotto-Soudal in Ewan is niet nieuw. De opvolger van Robbie McEwen staat al een paar jaar op de radar van de Belgische WorldTour-ploeg. Ewan behoort samen met Gaviria tot de sprinters van de toekomst. Ondanks zijn 23 jaar boekte hij al 28 profzeges. Het merendeel daarvan behaalde hij in Australië, maar met ritzeges in de Giro en de Vuelta heeft hij ook al in Europa gescoord. Ewan heeft het extra voordeel dat hij steeds beter tot zijn recht komt in de klassiekers. Zo eindigde hij onlangs tweede in ­Milaan-Sanremo.

Ewan werd eind 2014 prof bij het huidige Mitchelton-Scott, maar toen hij onlangs een voorstel tot verlenging kreeg, wimpelde hij dat af. Hij is klaar voor een nieuwe stap in zijn carrière.

De timing van Ewan is ideaal, want bij Lotto-Soudal loopt het contract van André Greipel af. De Duitser rijdt al sinds 2011 voor de Belgische formatie en heeft bij die ploeg de status van halfgod nadat hij jaarlijks goed was voor minstens één ritzege in de Tour. Aan die zegereeks op Franse bodem kwam ­vorig jaar een einde en Greipel wordt straks 36. De leeftijd waarop een renner stilaan pensioengerechtigd is. De ploeg wil de Duitser niet per se kwijt, maar deed onlangs slechts een obligaat voorstel voor één jaar. Greipel wil betere voorwaarden en een contract van twee jaar. Ook die andere sprinter Jens Debusschere is einde contract.

Terwijl Greipel en Debusschere zachtjes naar de uitgang worden begeleid, voert Lotto-Soudal al een tijdje concrete gesprekken met de makelaar van Ewan. Beide partijen kennen elkaar goed. De makelaar van Ewan is dezelfde als die van Cadel Evans destijds. Evans kende vijf mooie jaren bij de Lotto-ploeg.

Ewan wil graag wachten met tekenen tot na de Tour. Eén of meerdere ritzeges kunnen zijn waarde flink verbeteren. Zolang wil Lotto-Soudal niet talmen.

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20180605_03545747
pi_179615846
Ik ken mensen op dit forum die hier heel blij van worden!

Maar even serieus: goede zet van Lotto, aangezien Greipel wel beetje op z'n retour is en ze zo hun sprinttrein kunnen blijven inzetten met een nieuwe rappe man. ^O^
Jack does it in real time...
pi_179655990
quote:
Wout van Aert zet druk op ploeg: “Op de weg wil ik in een team zitten dat WorldTour-waardig is”

Wout van Aert snakt weer naar competitie en volgend seizoen doet hij opnieuw de combinatie van veld en weg. De 23-jarige klasbak ligt ook volgend seizoen nog onder contract bij Veranda’s Willems-Crelan maar wordt na zijn succesvol debuut al maanden het hof gemaakt door ploegen uit de WorldTour. “Ik heb met Nick Nuyens gesproken. Op de weg wil ik in een team zitten dat WorldTour-waardig is”, aldus Van Aert.

Wout van Aert ligt ook volgend seizoen nog onder contract bij Veranda’s Willems-Crelan. “Ik heb met Nick Nuyens gesproken. Op de weg wil ik in een team zitten dat WorldTour-waardig is. Mijn ploegmaats doen zeer hard hun best, maar er is een beperkt budget. Ik heb nog een jaar contract, we zien wel wat de toekomst brengt.”

“Ik kan niet blind blijven voor andere teams”

“Ik kan niet blind blijven voor de interesse van andere teams”, voegt hij daar in Het Laatste Nieuws aan toe. “Ik geef het nog even de tijd, maar ook niet té lang meer. Hoe sneller ik vanaf nu weet waar ik aan toe ben, hoe beter. Ik verlang in eerste instantie duidelijkheid van mijn huidige ploeg. Hoe gaat ze er de komende jaren uitzien? Komt er broodnodige, aanzienlijke versterking? Ik denk dat ik wel recht heb op een krachtig signaal. Maar dat signaal kwam er tot dusver nog niet.”
pi_179656083
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juni 2018 15:53 schreef wimderon het volgende:
“Ik heb met Nick Nuyens gesproken. Op de weg wil ik in een team zitten dat WorldTour-waardig is. Mijn ploegmaats doen zeer hard hun best, maar er is een beperkt budget. Ik heb nog een jaar contract, we zien wel wat de toekomst brengt.”
Ik geef eerlijk toe dat ik Emils Liepins (winnaar van de Heistse Pijl, red.) niet zo goed kende. Dat geeft niet, ik weet dat hij kan fietsen. Anders win je niet. Dylan Groenewegen won twee jaar geleden. Nu kent iedereen hem.

Topmanager die Nick.
pi_179656114
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juni 2018 15:59 schreef showtimer het volgende:

[..]

Ik geef eerlijk toe dat ik Emils Liepins (winnaar van de Heistse Pijl, red.) niet zo goed kende. Dat geeft niet, ik weet dat hij kan fietsen. Anders win je niet. Dylan Groenewegen won twee jaar geleden. Nu kent iedereen hem.

Topmanager die Nick.
Nick lijkt vooral druk met Nick, al vind ik dat hij het afgelopen jaar niet slecht gedaan heeft (fietsengate, Elijzen aangetrokken, omgaan met de dood van Goolaerts).
pi_179682887
Dennis, Teunissen, Bauhaus en Tratnik > Bahrain-Merida
quote:
Rohan Dennis 90 per cent set on move to Bahrain-Merida
Team also set to sign Teunissen, Bauhaus

Cyclingnews has learned that Rohan Dennis (BMC Racing), Phil Bauhaus and Mike Teunissen (Team Sunweb) are all set to join Bahrain-Merida for the 2019 season.

Several sources have told Cyclingnews that Dennis, currently at BMC Racing Team, is "90 per cent there in negotiations" with the team and is keen to move across. It is unclear if BMC Racing will continue beyond 2018 with no firm sponsorship plans in place. Dennis had a strong Giro d'Italia, winning the individual time trial and wearing the maglia rosa. He finished 16th overall.

Bahrain-Merida have a number of spots to fill for 2019. They entered the sport in 2017 and the majority of their roster signed on two-year deals. Team leader Vincenzo Nibali is set to re-sign with the team but the squad's management are keen to strengthen in other areas. Earlier this year they confirmed that negotiations had taken place with Greg Van Avermaet, with the team looking to secure a Classics specialist. Talks broke down soon after the Ardennes Classics with neither side able to find common ground.

However, the team are also in the market for a time trial specialist and a sprinter. Dennis, 28, fits the bill in the squad's search for a proven rider against the clock, while Bauhaus, 23, is recognized as an up-and-coming sprinter.

Dennis began his WorldTour career with the Garmin-Sharp squad of Jonathan Vaughters but left the team midway through the 2014 season after the team agreed to allow him to break his contract to move to the BMC Racing Team.

The transfer paid off as Dennis helped BMC to the team time trial world championship title that year, and then won the opening time trial of the 2015 Tour de France and held the yellow jersey for a day.

He has since transitioned from winning time trials to chasing the general classification in Grand Tours.

One source told Cyclingnews that a deal with Dennis is "extremely close to being closed" while negotiations with Teunissen are "close to completion". The deal with Bauhaus has gone through, although there are no indications as to the length of the prospective deals.

Cyclingnews contacted Bahrain Merida manager Brent Copeland, who wouldn't confirm the situation. However, Copeland did add that, "Dennis is a rider we've been looking at for a while and he's a rider we'd love to have on the team, but there's nothing to confirm from us."

Dennis' agent could not be reached for comment.

Teunissen, 25, signed for Sunweb from Team LottoNL-Jumbo in 2017 and finished second in Dwars door Vlaanderen earlier this year. He also finished 11th in Paris-Roubaix this season.

Bahrain-Merida have also signed Jan Tratnik from CCC Sprandi Polkowice for 2019.

http://www.cyclingnews.co(...)e-to-bahrain-merida/
pi_179682951
Als je Dennis (en Tratnik) aantrekt en op die rommel van Merida blijft rijden kun je het geld net zo goed aan mij geven.
  vrijdag 8 juni 2018 @ 22:43:43 #113
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_179683185
Leuk voor Mike. En voor Tratnik, die verdiende ook wel een stap omhoog.
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
  vrijdag 8 juni 2018 @ 22:52:37 #114
454292 Koffieplanter
Violence. Speed. Momentum.
pi_179683374
Mag Dennis zijn vierjarige DROOMPLAN nog wel tot uitvoering brengen bij Bahrein?
Put these foolish ambitions to rest.
  vrijdag 8 juni 2018 @ 23:20:27 #115
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_179683934
Wie heeft Bagrijn volgend jaar nog meer voor de voorjaarskoersen? Zou mooi zijn als de Teun z’n eigen kans mag gaan.
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
pi_179683976
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juni 2018 23:20 schreef Szura het volgende:
Wie heeft Bagrijn volgend jaar nog meer voor de voorjaarskoersen? Zou mooi zijn als de Teun z’n eigen kans mag gaan.

Neem ik toch aan.
pi_179683996
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juni 2018 22:32 schreef wimderon het volgende:
Als je Dennis (en Tratnik) aantrekt en op die rommel van Merida blijft rijden kun je het geld net zo goed aan mij geven.
Merida is op WT niveau niet een van de beste merken maar rommel is ook een groot woord. Je ziet behalve Specialized en Canyon ook weinig merken meerdere teams sponsoren/ fietsen leveren op WT niveau. Giant/ Bianci komen vrij als we de geruchten mogen geloven, maar wat is er anders voor handen wat volgens jou een betere leverancier is?
pi_179684051
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juni 2018 23:22 schreef poiuytr het volgende:

[..]

Merida is op WT niveau niet een van de beste merken maar rommel is ook een groot woord. Je ziet behalve Specialized en Canyon ook weinig merken meerdere teams sponsoren/ fietsen leveren op WT niveau. Giant/ Bianci komen vrij als we de geruchten mogen geloven, maar wat is er anders voor handen wat volgens jou een betere leverancier is?
Naast de namen die je noemt komt BMC zelf ook gewoon vrij. Maar het lijkt me niet in de lijn van de verwachting te liggen dat een team op ander materiaal dan dat van een van de titelsponsoren gaat rijden. Verder is het natuurlijk geen rommel, maar als je het afzet tegen het beste materiaal natuurlijk wel.
  vrijdag 8 juni 2018 @ 23:32:43 #119
71199 Sjoerd102
Oet Zjwame!!!
pi_179684190
Is jammer dat Teunissen eigenlijk net weggaat bij een team als hij beetje vooraan begint mee te rijden.
Bij LottoNL Jumbo bleef hij wat achter qua ontwikkeling (ten opzichte van zijn juniorentijd).
Maar nu begint hij bij Sunweg toch vooraan mee te rijden, en moet hij straks bij een nieuw team weer zichzelf bewijzen.
Net efkes anges
pi_179684326
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juni 2018 22:52 schreef Koffieplanter het volgende:
Mag Dennis zijn vierjarige DROOMPLAN nog wel tot uitvoering brengen bij Bahrein?
Zou nog best kunnen toch? Nibbles gaat normaal gezien terug naar de Giro. Dan moet Rohan maar bidden dat Vegni er geen ploegentijdrit in legt en Prudhomme zijn anti-TT trend juist doorbreekt. Lijkt me niet dat Bahrein de middelen heeft om nog een andere Tourkopman te halen. Baskische broertjes zullen ook wel blijven.
  Redactie Sport / Supervogel zaterdag 9 juni 2018 @ 00:10:26 #121
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_179684999
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juni 2018 23:22 schreef poiuytr het volgende:

[..]

Merida is op WT niveau niet een van de beste merken maar rommel is ook een groot woord. Je ziet behalve Specialized en Canyon ook weinig merken meerdere teams sponsoren/ fietsen leveren op WT niveau. Giant/ Bianci komen vrij als we de geruchten mogen geloven, maar wat is er anders voor handen wat volgens jou een betere leverancier is?
Bianchi komt vrij??
pi_179685121
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juni 2018 23:20 schreef Szura het volgende:
Wie heeft Bagrijn volgend jaar nog meer voor de voorjaarskoersen? Zou mooi zijn als de Teun z’n eigen kans mag gaan.
Zie Greg daar wel naar toe gaan als BMC echt niet doorgaat (en die kans lijkt me steeds groter worden als ook Dennis al gaat vertrekken)
pi_179687063
quote:
Het ziet er steeds minder naar uit dat Greg Van Avermaet ook in 2019 zal rijden voor BMC. De Amerikaanse ploegmanager Jim Ochowicz, heeft aan verschillende renners en hun makelaars laten weten dat hij tot 20 juni niks kan zeggen of beslissen over het voortbestaan van de ploeg.

“Van wat ik hoor zou er al een bescheiden budget zijn om een paar renners te houden, maar dat is zeker niet genoeg om de huidige ploeg op poten te houden”, zegt Van Avermaet.

Ochowicz praat nog steeds met verschillende bedrijven alsook de huidige nevensponsors zoals Sophos, maar vooralsnog hapt niemand toe. Het maakt dat veel renners - zeker de duurdere - volop gesprekken voeren met andere ploegen. Van Avermaet: “Je kan niet blijven wachten of renners aan het lijntje houden. Voor mij moet het binnen de komende weken duidelijk zijn, en zeker voor de Tour.”

De gesprekken tussen het management van Van Avermaet en andere ploegen zouden steeds concreter worden.
pi_179688990
quote:
‘Mike Teunissen dicht bij overstap naar Bahrain Merida’
Door Koen Middendorp, zaterdag 9 juni 2018 om 09:14

De kans is groot dat Mike Teunissen volgend seizoen voor Bahrain Merida zal koersen. Het Engelstalige wielermedium Cyclingnews laat op basis van bronnen dicht bij het vuur weten dat de overstap van de Limburger ‘bijna voltooid’ is. Naast Teunissen zullen naar alle waarschijnlijkheid ook Rohan Dennis, Phil Bauhaus en Jan Tratnik de overstap maken naar de formatie uit Bahrein.

Mochten Teunissen en Bauhaus daadwerkelijk de overstap maken naar Bahrain Merida, dan zou dit een flinke klap betekenen voor hun huidige werkgever Sunweb. De 25-jarige Teunissen wist zich dit seizoen op klassiek vlak te onderscheiden met een tweede plaats in Dwars door Vlaanderen én een elfde stek in Parijs-Roubaix. Ook gold hij in de voorbije Tour de France als een belangrijke schakel in de sprinttrein van Michael Matthews.

Volgens één bron is de transfer van Teunissen ‘zo goed als rond’. De twee jaar jongere Bauhaus – die te boek staat als een talentvolle sprinter – is nog in onderhandeling met Bahrain Merida. Dit seizoen wist de Duitser een etappe te winnen in de Abu Dhabi Tour, terwijl hij vorig jaar nog een rit wist te pakken in het Critérium du Dauphiné. Het is volgens Cyclingnews nog niet duidelijk wanneer de Duitser de puntjes op de i zet.

Overgang Dennis nagenoeg rond, deal Tratnik definitief beklonken
Teunissen zal bij Bahrain Merida waarschijnlijk het gezelschap krijgen van Rohan Dennis. Volgens Cyclingnews is de transfer van Dennis nagenoeg in kannen en kruiken. Volgens meerdere bronnen zijn beide partijen er zo goed als uit. Dit zou betekenen dat de 28-jarige Australiër na meer dan vier jaar afscheid neemt van BMC.

Dennis wist de Amerikaanse formatie in totaal twintig overwinningen te bezorgen, voornamelijk in tijdritten. Zo was hij dit jaar vier keer de beste tegen de klok, waaronder in de recente Giro d’Italia.

Een transfer die volgens de website al definitief is afgerond, is die van Jan Tratnik. De 28-jarige Sloveen komt over van het Poolse CCC Sprandi Polkowice, waar hij dit seizoen zijn doorbraak wist te forceren. Zo won hij dit jaar al vier wedstrijden, waaronder de Volta Limburg Classic en de afsluitende tijdrit in de Internationale Wielerweek Coppi e Bartali. Hij eindigde ook als tweede in de Ronde van Luxemburg én als vijfde in de Brabantse Pijl.

Bron: WF
Wind extinguishes a candle and energizes fire
pi_179698766
quote:
14s.gif Op zaterdag 9 juni 2018 00:10 schreef Pino112 het volgende:

[..]

Bianchi komt vrij??
pi_179698776
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juni 2018 23:32 schreef Sjoerd102 het volgende:
Is jammer dat Teunissen eigenlijk net weggaat bij een team als hij beetje vooraan begint mee te rijden.
Bij LottoNL Jumbo bleef hij wat achter qua ontwikkeling (ten opzichte van zijn juniorentijd).
Maar nu begint hij bij Sunweg toch vooraan mee te rijden, en moet hij straks bij een nieuw team weer zichzelf bewijzen.
Dit inderdaad.
pi_179701071
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juni 2018 23:40 schreef showtimer het volgende:

[..]

Zou nog best kunnen toch? Nibbles gaat normaal gezien terug naar de Giro. Dan moet Rohan maar bidden dat Vegni er geen ploegentijdrit in legt en Prudhomme zijn anti-TT trend juist doorbreekt. Lijkt me niet dat Bahrein de middelen heeft om nog een andere Tourkopman te halen. Baskische broertjes zullen ook wel blijven.
Als je een euro inzet op Allan Peiper naar Bahrein krijg je ¤1,01 terug.
pi_179705555
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juni 2018 22:59 schreef wimderon het volgende:

[..]

Als je een euro inzet op Allan Peiper naar Bahrein krijg je ¤1,01 terug.
Toch niet in zijn BMC functie dan? Rik Verbruuk zit nog midden in het proces om de droomplannen van IAM af te stoffen en te implementeren bij Bagrijn.
  maandag 11 juni 2018 @ 10:26:24 #129
454292 Koffieplanter
Violence. Speed. Momentum.
pi_179723579
Guillaume Martin kan naar UAE en AG2R.
Put these foolish ambitions to rest.
pi_179725086
quote:
Misnoegde André Greipel is ontgoocheld in Lotto-Soudal: “Ik lead-out? Ik ben sprinter. Punt”

André Greipel is geïrriteerd. Al acht jaar lang is de Duitse sprinter haast een garantie op succes voor Lotto-Soudal. Het leverde de ploeg alleen al in de Tour elf ritzeges op. Het deed de Duitser deze lente hopen op een vlotte contractverlenging. Maar Lotto-Soudal aarzelt. En dat zint Greipel niet. “Maar wat kan ik doen als ze mij niet meer willen?”

Hij zei het met een glimlach, gisterenmiddag aan de bus van Lotto-Soudal. Het gesprek ging aanvankelijk over koetjes en kalfjes, maar toen zijn toekomst werd aangekaart, was daar plots onverholen ergernis.

De ondertoon: met zijn staat van dienst had Greipel, wiens contract eind dit jaar afloopt, op meer welwillendheid van Lotto-Soudal gehoopt. Maar zowel over de duur van een nieuw contract als over het loon en de inhoudelijke invulling blijken beide partijen mijlenver uit mekaar te liggen. De 35-jarige Greipel wil twee jaar, geen te fors loonverlies én de garantie dat hij ook volgend jaar nog sprinter nummer één is in de ploeg. Lotto-Soudal denkt slechts aan een overeenkomst van één jaar, tegen goedkopere voorwaarden, en opperde al het idee om hem op zijn oude dag om te vormen tot lead-out. Een verschil in visie dat Greipel zwaar teleurstelt.

“Ja, ik ben ontgoocheld in de ploeg”, sprak hij. “Ik heb altijd gezegd dat ik graag mijn loopbaan bij Lotto zou eindigen. Daar blijf ik bij. Maar als dat niet kan, zit er niets anders op dan naar iets anders uit te kijken.”

Vorige week las de Duitser in deze krant dat de directie van Lotto-Soudal gesprekken voert met de twaalf jaar jongere Australische spurter ­Caleb Ewan. De suggestie dat Greipel misschien kan blijven als lead-out van een nieuwe topspurter, is voor de Duitser alleszins totaal onbespreekbaar. “Ik lead-out? Dat zal nog niet meteen gebeuren. Ik ben sprinter. Punt. Ik wil zelf uitmaken wanneer ik daarmee stop. Dat zal nog niet volgend jaar zijn.”

En wat als dat betekent dat Lotto-Soudal niet met hem verder wil? “Wat kan ik eraan doen als ze mij niet meer willen of geen vertrouwen meer in mij hebben? Ik besef best dat iedereen vervangbaar is.”

Bij Lotto-Soudal betreuren ze de uitlatingen van Greipel. CEO Paul De Geyter beklemtoont dat de onderhandelingen nog volop lopen. “Ik heb André gezegd dat we uitgerekend tijdens de Ronde van Zwitserland opnieuw rond de tafel zouden zitten”, klinkt het. “Daarom begrijp ik dit niet.” De Geyter sluit niet uit dat er alsnog een akkoord gevonden zal worden, ook in de rol van spurter nummer één. “Dat kan zeker nog.” Greipel zelf hoopt nog deze maand op duidelijkheid.
  maandag 11 juni 2018 @ 12:13:55 #131
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_179725119
Andre moet accepteren dat hij een dagje ouder wordt en niet zo rap meer is als vroeger. Alleen als alles mee zit en hij een perfecte lead-out heeft kan hij nog winnen.
pi_179725215
Er zijn vast nog wel WT-ploegen te vinden waar Greipel de garantie krijgt dat hij de 1ste sprinter wordt. Alleen is het dan de vraag of zijn trein ook op (top)niveau is en of hij hetzelfde salaris kan behouden..
pi_179725254
Als ie kan accepteren dat ie niet de eerste man is voor de Tour bijvoorbeeld, moet er toch genoeg mogelijk zijn voor hem? Een vrije rol in het klassieke voorjaar en dan wat koers in de zomer en als sprinter naar de Vuelta?
  maandag 11 juni 2018 @ 15:16:42 #134
260796 DecoAoreste
aka Aleimon Thimble
pi_179727885
quote:
0s.gif Op maandag 11 juni 2018 12:21 schreef Dale__Cooper het volgende:
Als ie kan accepteren dat ie niet de eerste man is voor de Tour bijvoorbeeld, moet er toch genoeg mogelijk zijn voor hem? Een vrije rol in het klassieke voorjaar en dan wat koers in de zomer en als sprinter naar de Vuelta?
Als Greipel, of elke andere sprinter van A- of B-niveau, start in de Vuelta wint hij automatisch meteen 4 etappes.

En de enige reden dat daar '4' staat en geen '7' is omdat er doorgaans niet meer vlakke ritten zijn.
pi_179748225
quote:
Dimension Data
Mark Cavendish kon rekenen op de interesse van UAE Emirates na zijn ambassadeurschap voor de Abu Dhabi Tour, maar de Brit lijkt Dimension Data trouw te blijven. De Zuid-Afrikaanse ploeg heeft bovendien haar pijlen gericht op de sprinters Niccolo Bonifazio van Bahrain Merida en Sunwebs Phil Bauhaus. De ploeg zoekt nog wel een opvolger voor fietsenleverancier Cervélo, die naar Sunweb zou vertrekken in 2019.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog donderdag 14 juni 2018 @ 21:21:11 #136
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_179792024
quote:
0s.gif Op maandag 11 juni 2018 15:16 schreef DecoAoreste het volgende:

[..]

Als Greipel, of elke andere sprinter van A- of B-niveau, start in de Vuelta wint hij automatisch meteen 4 etappes.

En de enige reden dat daar '4' staat en geen '7' is omdat er doorgaans niet meer vlakke ritten zijn.
inderdaad, een sprinter van inmiddels zijn kaliber zou gewoon eens die keuze moeten maken. Kijk naar Viviani, raapt mooi een berg etappe's en de puntentrui op. Dat moet Greipel ook prima kunnen
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_179792745
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2018 21:21 schreef rubbereend het volgende:

[..]

inderdaad, een sprinter van inmiddels zijn kaliber zou gewoon eens die keuze moeten maken. Kijk naar Viviani, raapt mooi een berg etappe's en de puntentrui op. Dat moet Greipel ook prima kunnen
Waarbij het wel zo is dat Viviani nooit dé kopman is geweest voor de Tour en eigenlijk ook in het verleden vaak in de "kleinere" koersen werd uitgespeeld.. Greipel is altijd wel dé man geweest binnen de ploeg en mocht waarschijnlijk kiezen in welke koersen hij wilde starten.

(al denk ik ook dat een carrière-switch helemaal niet erg hoeft te zijn inderdaad)
  donderdag 14 juni 2018 @ 21:53:52 #138
260796 DecoAoreste
aka Aleimon Thimble
pi_179792955
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2018 21:21 schreef rubbereend het volgende:

[..]

inderdaad, een sprinter van inmiddels zijn kaliber zou gewoon eens die keuze moeten maken. Kijk naar Viviani, raapt mooi een berg etappe's en de puntentrui op. Dat moet Greipel ook prima kunnen
De Giro en de Vuelta kun je echt niet vergelijken qua sprintersveld. De Vuelta mocht willen dat er goede sprinters als Bonifazio en Mareczko aan de start staan. Laat staan Viviani die gewoon wereldtop is momenteel.
pi_179870951
Osorio is op weg om zich bij 99.gif te voegen.

http://www.ciclismoweb.ne(...)ro-alla-astana/13707
pi_179918759
quote:
‘Carrefour sponsort Van Aert bij contractverlenging’

Warenhuis Carrefour is bereid sponsor te worden van Veranda’s Willems-Crélan, mits Wout van Aert zijn contract bij de ploeg verlengt. Dat schrijft Het Laatste Nieuws. Carrefour wil een miljoen investeren in de ploeg. Dat bedrag moet het nieuwe jaarsalaris van Van Aert worden.

Het contract van Van Aert bij de formatie van Nick Nuyens loopt door tot eind 2019, maar na diens puike prestaties tijdens het voorbije voorjaar is de interesse vanuit de WorldTour groot. Een contractbreuk is mogelijk, maar wordt voor de Belgische krant niet waarschijnlijk geacht.

Flinke salarisverhoging
Als Van Aert zich aan zijn huidige contract bij Veranda’s Willems-Crélan houdt, stijgt zijn salaris volgend jaar van 450.000 naar 550.000 euro. Nuyens heeft Carrefour bereid gevonden te investeren in zijn ploeg, maar daarbij is een voorwaarde: Van Aert moet een contract tekenen dat hem tot en met 2021 bij de Belgische formatie houdt. In dat geval staat Carrefour garant voor het nieuwe jaarsalaris van 1 miljoen euro voor de wereldkampioen veldrijden.

Vorige maand werd bekend dat Carrefour stopt met het sponsoren van de bolletjestrui in de Tour de France. Daarnaast is de link tussen Nuyens en de winkelketen snel gevonden: de oud-wielrenner is de filiaalhouder van de Carrefour in Testelt.
  Moderator vrijdag 22 juni 2018 @ 13:25:11 #141
351614 crew  ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_179965251
Van Garderen naar het team van Vaughters. Droomcombinatie.
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:
IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D
Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
pi_179965502
En Chris Hamilton twee jaar langer bij Sunweb. De nieuwtjes vandaag zijn erop gericht sommige users mad te maken denk ik.
Demain, on roule
  dinsdag 26 juni 2018 @ 00:23:59 #143
454292 Koffieplanter
Violence. Speed. Momentum.
pi_180049800
mundociclistico twitterde op dinsdag 26-06-2018 om 00:23:11 El Jóven escalador Iván Ramiro Sosa cada vez más cerca del WorldTour, varios equipos interesados en esta joya de Escarabajo principalmente el @TrekSegafredo https://t.co/8zjvtuujOP reageer retweet
Oh God, nee. Savio zei een maand geleden dat het plan bij Androni klaar lag om Sosa volgend jaar mee te nemen naar de Giro, dat spreekt me veel meer aan.

[ Bericht 5% gewijzigd door Koffieplanter op 26-06-2018 00:33:21 ]
Put these foolish ambitions to rest.
pi_180054827
quote:
Maarten Wynants is ook volgend jaar nog profrenner. De Limburger werd in mei 36 jaar, maar besliste dat hij ermee doorgaat. “Had ik het gevoel dat ik mijn job niet meer naar behoren kon doen, dan was dit het einde geweest. Maar dit is absoluut niet het geval.” De voormalige trainingsmaat van Tom Boonen heeft een aanbieding van zijn huidige WorldTourploeg LottoNL-Jumbo, maar er is ook interesse van een andere ploeg. “Gezien mijn leeftijd wil ik maar seizoen per seizoen tekenen. Ik wil het juiste moment kiezen voor een volgende loopbaan naast de fiets”, aldus de wegkapitein in (voorlopig) Nederlandse loondienst.
pi_180061500
quote:
Bahrain-Merida opent de jacht op handtekening Wout van Aert

Blijft Wout van Aert bij Veranda's Willlems-Crelan of niet? Verscheidene WorldTour-ploegen azen namelijk op zijn handtekening. Brent Copeland, teammanager bij Bahrain-Merida, heeft aan Cyclingnews verteld dat ze een officieel voorstel hebben gedaan.

"We hebben een officieel bod gedaan op Van Aert, maar hij ligt nog tot 2019 onder contract", vertelt Copeland. "Het komende veldritseizoen kan de zaken wel gecompliceerd maken. Zo is het niet duidelijk of hij in 2019 of pas later naar ons zou kunnen komen.”

Het is ook maar de vraag of zijn ploeg Veranda's Willlems-Crelan zal meewerken aan een transfer. De ProContinentale ploeg zoekt een extra grote sponsor voor volgend seizoen. Het verhaal gaat de ronde dat de potentiële sponsor zich enkel wil engageren als Van Aert bij de ploeg blijft.

“Maar Van Aert wil naar een WordTour-ploeg”, laat Copeland weten. “En hoewel we zijn contract respecteren, moet hij de komende weken toch enkele belangrijke beslissingen nemen omtrent zijn toekomst. Net daarom hebben we toch besloten om op een correcte manier zijn entourage te contacteren.”
quote:
Richie Porte edges closer to Trek-Segafredo contract
Australian set to leave BMC after one final Tour de France bid

Cyclingnews has learned from several sources that Richie Porte's next team is set to be Trek-Segafredo with the Australian moving at the end of this season. Porte and his representatives have held talks with several teams over the last few months as speculation mounted as to the long-term future of BMC Racing. Contracts cannot be officially signed until the UCI'S August 1 deadline but we have learned that Porte and Trek-Segafredo have an agreement in principle.

Porte, who heads into the Tour de France as one of the contenders for overall victory, has been part of the BMC Racing set up for three seasons and has solidified his position as one of the best week-long stage racers of his generation. He recently won the Tour de Suisse, and has a strong BMC Racing squad to back him at the Tour de France in July. He is currently putting the finishing touches on his Tour preparations despite speculation over his future; he and his teammates were in a determined mood during their last outing at Tour de Suisse.

The 33-year-old had an optional contract in place with BMC Racing for 2019 should they find title sponsor but with the team looking increasingly uncertain to at least maintain their 2018 budget level, Porte is free to talk to other interested teams. UAE Team Emirates, Team Sky, and Katusha-Alpecin were all interested but Trek-Segafredo have won the fight for the Australian's signature.

Trek-Segafredo have been looking for a long-term GC leader for some time. Alberto Contador retired a year earlier than initially planned at the end of 2017 and with the money they saved, the team were determined to land another high-profile stage racing star for 2019 and beyond.

"We're talking to see if we can make something good together, but nothing is defined," Luca Guercilena, Trek-Segafredo's general manager told Cyclingnews.

"We'd love to have him on our team in the future, and we can make good things together in the future. We are talking about having him, yes."

Simon Yates was approached by Trek-Segafredo earlier in the season but was priced too high. He and his brother Adam are now set to stay at Mitchelton-Scott with the Australian team increasing their budget while allowing Caleb Ewan to leave for Lotto Soudal. Team Sky's Geraint Thomas - who shares the same agent at Porte - had also been on Trek-Segafredo's radar for some time but the US-registered WorldTour team lost interest during the spring, and the Welshman is also set to remain at Team Sky.

Porte ticks a number of boxes for Trek-Segafredo and comes to the team with a wealth of experience. Although he is 33, he still has at least two years at the highest level. He can also dominate week-long stage races and he will not face much competition from Trek-Segafredo's other stage racing candidates. The team also have a strong base, with Classics riders able to support Porte on the flat, and several climbers to help in the mountains.

Porte was not available for comment.
pi_180061880
Wat vinden jullie er van dat Pat totaal geen interesse lijkt te hebben in Wout? Zou dat schijn zijn of ziet hij meer in Mathieu van der Poel en straks Remco Evenepoel?
pi_180062971
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juni 2018 17:45 schreef Faraday01 het volgende:
Wat vinden jullie er van dat Pat totaal geen interesse lijkt te hebben in Wout? Zou dat schijn zijn of ziet hij meer in Mathieu van der Poel en straks Remco Evenepoel?
Misschien dat ie na Stybar wel even klaar is met die gehypete (dure) veldrijders die vrij jong pieken en daarna afglijden tot grijze muizen?
Patje haalt ze denk ik liever jong, onbekend en goedkoop uit de rimboe en laat ze dan hopelijk doorgroeien. En dan af en toe een zekerheidje voor de sprint erbij (Cavendish, Kittel, Viviani).
pi_180066273
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juni 2018 17:45 schreef Faraday01 het volgende:
Wat vinden jullie er van dat Pat totaal geen interesse lijkt te hebben in Wout? Zou dat schijn zijn of ziet hij meer in Mathieu van der Poel en straks Remco Evenepoel?
Ik vind het wel opmerkelijk al is het misschien ook gewoon dat Pat hem te duur vindt.
  dinsdag 26 juni 2018 @ 22:04:04 #149
454292 Koffieplanter
Violence. Speed. Momentum.
pi_180068615
Los van dat Van Aert aan salaris waarschijnlijk een relatief godsvermogen kost, moet dat contract ook nog afgekocht worden. Het is nou ook niet dat de spoeling bij QS voor de voorjaarsklassiekers zo dun is dat Pat wanhopig op zoek moet naar een ander.
Put these foolish ambitions to rest.
pi_180098659
quote:
Waarom Greg Van Avermaet nog steeds geen ploeg heeft voor 2019

Voor welk team rijdt Greg Van Avermaet (33) volgend seizoen? Eigenlijk had hij begin mei al zekerheid willen hebben, maar omdat BMC-baas Jim Ochowicz extra tijd vroeg, schoof de Oost-Vlaming zijn deadline op naar midden mei en later half juni. Ondertussen is dat de start van de Tour geworden. Dit is waarom Van Avermaet nog geen knopen kón doorhakken over zijn toekomst.

De Tour wordt ontzettend belangrijk voor Greg Van Avermaet. Na een voorjaar zonder klinkende zege is de beste Belgische coureur van de laatste vier jaar nadrukkelijk op zoek naar succes. De komende weken, tegen een peloton met alle toppers van de wereld, heeft hij zijn allerbeste benen nodig. En een vrij hoofd. Van Avermaet kan geen afleiding gebruiken. Helaas, de kans is reëel dat die rust hem niet gegund zal worden.

Van Avermaet zit middenin cruciale contractonderhandelingen. De olympische kampioen is er vorige maand 33 geworden. Zoals hij zelf aangeeft: "Ik sta op het punt om het laatste grote contract uit mijn carrière te tekenen." Van Avermaet heeft nog twee, misschien drie topjaren in de benen. Daarna zal het beste onvermijdelijk voorbij zijn, dus ook qua cijfers in zijn contract. Logisch dus, dat de radertjes in zijn hoofd volop draaien.

Van Avermaet wil dat alles juist zit deze keer. Zijn huidige contract werd opgemaakt vlak voor de Spelen van Rio. Ook zijn geweldige voorjaar van 2017, met onder meer winst in Parijs-Roubaix, heeft hij nooit kunnen verzilveren. Daarnaast legt hij ook sportief de lat hoog: de renner uit Grembergen wil een topploeg rond zich voor de (Vlaamse) klassiekers. De voorbije lente moest hij opnieuw vaststellen dat hij er te vaak alleen voor stond. Zonder de superbenen van het jaar voordien had hij geen kans tegen Quick.Step en co. Dat is dus wat er op het spel staat.

Van Avermaet wil graag voor de start van de Tour zekerheid over zijn toekomst, maar het is helemaal niet zeker dat BMC, zijn huidige werkgever, zo snel de eigen zaken op orde zal hebben. Jim Ochowicz, de manager van het team, loopt al maanden van hot naar her in de hoop een nieuwe hoofdsponsor te vinden. Ter herinnering: na het overlijden van Andy Rihs trekt BMC zich na dit seizoen terug. Ondertussen heeft hij al drie van zijn deadlines (en dus ook die van zijn renners) laten verstrijken.

Resultaat blijft nog steeds uit en het geduld bij de renners is op. Richie Porte is op weg naar Trek-Segafredo, Rohan Dennis is rond met Bahrain-Merida, Tejay van Garderen gaat normaal gezien aan de slag bij Education First-Drapac. Van Avermaet is van de loyale soort, hij heeft zich altijd prima gevoeld bij de ploeg en heeft de deur nog steeds op een kier staan. Maar ook hij heeft het stilaan gehad met dat wachten. Alleen is de verwarring sinds deze week nog groter: want nu blijkt dat binnen de schoot van BMC ook gewerkt wordt aan een tweede toekomstproject.

Drijvende kracht daarachter is Marc Biver, ex-manager van Astana en de broer van Jean-Claude Biver, die op zijn beurt CEO is van TAG Heuer, de belangrijkste cosponsor van BMC (Marc zelf is trouwens ook marketingverantwoordelijke bij TAG Heuer). Biver (of de Bivers) zou(den) een ploeg willen uitbouwen op de erfenis van BMC, maar dan zonder Ochowicz. En Van Avermaet zou de kopman worden van die nieuwe ploeg. Met andere woorden: onze landgenoot zou dus kunnen kiezen tussen twee projecten, eentje met Ochowicz en eentje met Biver, maar geen van beiden kan een concreet voorstel voorleggen, want de sponsordeals zijn niet rond.

U kan nog volgen? Goed zo, want het is nog niet gedaan. Er zijn nog andere teams in het spel, want uiteraard maakt een renner als Van Avermaet ook elders interesse los. Wie doet mee? Bahrain-Merida, dat bij monde van Rik Verbrugghe al formeel zijn belangstelling toonde. "Wij willen voor volgend seizoen een sterke voorjaarsploeg uitbouwen", zegt de ploegleider. Alleen: de ploeg uit het Midden-Oosten zet in op meerdere paarden. Ook Wout van Aert kreeg al een voorstel. Wie eerst toehapt, heeft prijs. Voor twee kopmannen is geen plaats.

Is ook in de running: Katusha. De Russen blijven weliswaar erg discreet, maar het is hen wel menens, en ze hebben het geld. Verder is er Dimension Data. Ei zo na was er zelfs een deal met de Zuid-Afrikaanse ploeg. Begin vorige maand was Van Avermaet goed op weg naar het team van Serge Pauwels, Julian Vermote en Mark Cavendish, maar net op dat moment sloegen ook daar de sponsorperikelen toe. Van fietsenconstructeur Cervélo werd gemeld dat die verhuist naar het Sunweb Team. Cosponsor Deloitte werd dan weer gelinkt aan een toekomstproject (welk?) bij BMC (of wat er van die ploeg overblijft). Zo veel onzekerheid leidde tot een impasse. Er werd nooit iets op papier gezet en de transfers werden 'on hold' gezet.

En in dat kluwen moet Van Avermaet de juiste keuze - de belangrijkste uit zijn carrière, weet u nog - zien te maken. Niet evident. In de managerswereld is te horen dat de situatie rond BMC eerst uitgeklaard moet worden vooraleer de markt echt in beweging zal komen - "Als de ploeg definitief verdwijnt, komen 24 renners vrij en zal je alles zien gaan schuiven", klinkt het. Maar niemand die precies weet wanneer dat zal gebeuren. Over anderhalve week, bij de start van de Tour, loopt een nieuwe deadline af.
Jammer, had Afrika toch bijna d'n Olvarit binnen. ;)
pi_180099470
quote:
Katusha-Alpecin wil naast Jens Debusschere ook Stan Dewulf als neoprof naar de ploeg halen. De 20-jarige West-Vlaming won eerder dit seizoen Parijs-Roubaix voor beloften. Hij won eerder ook al twee etappes in de Tryptique Monts et Châteaux en rijdt bij de U23 van Lotto-Soudal die geleid wordt door Kurt Van de Wouwer. Met Jens Debusschere – die ook in de belangstelling staat van Cofidis – vist de WorldTourploeg met Zwitserse licentie in de West-Vlaamse vijver van Lotto-Soudal. Anderzijds verlengde Jenthe Biermans al zijn contract, terwijl dat van neoprof Steff Cras wordt opengebroken.
pi_180099802
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juni 2018 11:56 schreef showtimer het volgende:

[..]

Wat heeft Katusha toch altijd met die tweederangs Belgen?
pi_180100075
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juni 2018 12:18 schreef Chiappucci het volgende:

[..]

Wat heeft Katusha toch altijd met die tweederangs Belgen?
Goeie vraag. Maar Dewulf is wel een van de beste Belgische beloften, dus die interesse snap ik wel. Maar een jongen als Biermans snap ik ook niet, en Debus rijdt ook niet echt veel resultaten bij elkaar de laatste tijd volgens mij.
Demain, on roule
pi_180103475
Misschien moet Debus in de sprinttrein van Kittel meerijden?
"Und Niemals Vergessen - Eisern Union!"
  donderdag 28 juni 2018 @ 16:29:20 #155
470661 maxi-mus
are you not entertained?
pi_180103522
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juni 2018 12:34 schreef Mykonos het volgende:

[..]

Goeie vraag. Maar Dewulf is wel een van de beste Belgische beloften, dus die interesse snap ik wel. Maar een jongen als Biermans snap ik ook niet, en Debus rijdt ook niet echt veel resultaten bij elkaar de laatste tijd volgens mij.
Jens heeft best een aardig seizoen voor zijn doen vind ik. (5e gent W, 3daagse, 10e pr, 4e scheldeprijs) Aardig wat puntjes voor mij gesprokkeld in ieder geval.
pi_180122574
quote:
Lorena Wiebes & hoofdsponsor Parkhotel Valkenburg verlengen contract

juni 29, 2018

De Europees Kampioene bij de junioren heeft een overeenkomst getekend tot en met 2021 en zal in deze periode het tenue van hoofdsponsor Parkhotel Valkenburg vertegenwoordigen. Diverse internationale UCI-vrouwenteams hebben interesse getoond in Lorena, toch besloot zij zich de komende jaren te ontwikkelen in de veilige omgeving van het Parkhotel Valkenburg Cycling Team.

Parkhotel Valkenburg is de afgelopen zeven jaar hoofdsponsor geweest van een dames wielerteam. Naast Lorena Wiebes heeft ook de hoofdsponsor van het team de huidige overeenkomst verlengt tot en met 2021. Investeren en opleiden van talenten is de passie van hoofdsponsor Jos van de Mortel, eigenaar van het Parkhotel Valkenburg.

”Ik ben heel blij om tot en met 2021 deel uit te maken van het Parkhotel Valkenburg team. Ik voel me heel erg thuis in de omgeving die het afgelopen jaar is gecreëerd en weet zeker dat ik mij hier verder kan ontwikkelen,’’ zegt Lorena.

Ploegleider Raymond Rol: ”Lorena is een van de grootste talenten in het internationale damespeleton. Als ploegleider ben ik zeer content om Lorena voor een langere periode te kunnen ondersteunen in haar wielercarrière. Lorena is iemand die nog veel kan leren als renster en als persoon maar beschikt over alle kwaliteiten die nodig zijn om uit te groeien tot een renster van wereldformaat. Als team zullen wij er alles aan doen Lorena in haar ontwikkeling bij te staan.”

Manager Esra Tromp: ”Ik ben heel blij met de contiunering van het contract van de hoofdsponsor van het team, Parkhotel Valkenburg. Een langdurige samenwerking met sponsoren biedt de mogelijkheid een stabiele basis te vormen voor onze rensters. Het vertrouwen wat Lorena heeft in het team door eveneens haar contract te verlengen is daarvan een prachtig voorbeeld. Zoals gezegd is Lorena een groot talent en een echte teamplayer met een enorme drive om alles uit zichzelf te halen.”

Naast Lorena staan Marit Raaijmakers, Anne de Ruiter en Meike Uiterwijk Winkel voor seizoen 2019 onder contract van het Parkhotel Valkenburg Cycling team.
Zal toch wel weg mogen bij een tussentijds veel betere aanbieding van een topploeg?
  Redactie Sport zaterdag 30 juni 2018 @ 01:23:03 #157
451829 crew  H.Vviv
pi_180132998
quote:
Lotto-Jumbo hoopt op korte termijn de handtekening van Mike Teunissen (25) op papier te hebben staan. De Limburger keert in 2019 na een uitstapje van twee jaar naar Team Sunweb terug naar de geel-zwarte formatie. Teunissen kan rekenen op een vrije rol in de voorjaarsklassiekers en zal verder in de sprinttrein van Dylan Groenewegen worden opgenomen. Dit voorjaar eindigde hij nog als tweede in Dwars door Vlaanderen en elfde in Parijs-Roubaix. Opmerkelijk is wel dat Sunweb Teunissen nu al passeert voor de Tourploeg, waar hij zeker in dienst van Tom Dumoulin een toegevoegde waarde had kunnen zijn.

De handtekening van Robert Gesink onder een nieuw driejarig contract is inmiddels wel al gezet. Gesink blijft daarmee tot en met 2021 een van de meest aansprekende namen binnen de nieuwe Jumbo-formatie.
  Moderator zaterdag 30 juni 2018 @ 01:36:47 #158
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_180133213
Had niet verwacht dat de Teun terug zou willen naar Jumbo. Was toch niet echt te spreken over de ploeg toen hij naar Sunweb ging. Dat het gras niet groener bleek te zijn bij Sunweb kan gebeuren, maar had dan toch eerder verwacht dat hij tassen vol met geld ging ophalen in Bahrein. Goede transfer voor Djumbo in ieder geval.

Gesink zo'n lang contract geven is dan wel weer bullshit. Sommige renners hebben echt oneindig veel krediet daar, gebaseerd op helemaal niets.
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
pi_180133274
Zou Boom al contact opgenomen hebben met Roompot?
  Moderator zaterdag 30 juni 2018 @ 01:44:16 #160
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_180133313
Boom schijnt een contract t/m 2025 te krijgen. Men is erg te spreken over zijn prestaties of nouja eigenlijk niet maar dat maakt niet uit.
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
pi_180134559
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juni 2018 01:36 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Had niet verwacht dat de Teun terug zou willen naar Jumbo. Was toch niet echt te spreken over de ploeg toen hij naar Sunweb ging. Dat het gras niet groener bleek te zijn bij Sunweb kan gebeuren, maar had dan toch eerder verwacht dat hij tassen vol met geld ging ophalen in Bahrein. Goede transfer voor Djumbo in ieder geval.

Gesink zo'n lang contract geven is dan wel weer bullshit. Sommige renners hebben echt oneindig veel krediet daar, gebaseerd op helemaal niets.
Ach, Gesink zal heus geen topsalaris meer verdienen en vanuit PR en marketing oogpunt is hij nog steeds de meest bekende renner van de ploeg bij het klootjesvolk.
pi_180136362
quote:
Ook Dylan Teuns keert BMC officieel de rug toe. "Met pijn in het hart", zegt manager Billy Reynders. "De beslissing staat los van zijn niet-Tourselectie. We krijgen helaas geen sluitende garanties van teammanager Jim Ochowicz." Naast Bahrain-Merida zou ook Bora-Hansgrohe jacht maken.
  zaterdag 30 juni 2018 @ 10:41:29 #163
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_180136430
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juni 2018 10:37 schreef showtimer het volgende:

[..]

Als Jumbo nog budget heeft, gelijk toeslaan. Eindelijk weer een serieuze renner voor de Ardennen.
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
  Moderator zaterdag 30 juni 2018 @ 10:43:21 #164
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_180136462
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 juni 2018 10:41 schreef Mani89 het volgende:

[..]

Als Jumbo nog budget heeft, gelijk toeslaan. Eindelijk weer een serieuze renner voor de Ardennen.
Samen met Tolhoek verstoppertje spelen in de ballenbak. _O_
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
  zaterdag 30 juni 2018 @ 10:50:37 #165
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_180136579
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 juni 2018 10:43 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:

[..]

Samen met Tolhoek verstoppertje spelen in de ballenbak. _O_
En daarna lekker lijm snuiven en stoepkrijt eten.
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
pi_180136782
Leuk dat Teunissen terug gaat naar Jumbo,komt in de kracht van zijn leven nu met zijn 25 jaar!Met o.a Roosen,Boom,Groenewegen,Grondahl Jansen en Teunissen heb je een prima voorjaarsploegje staan. Gesink is voor de komende jaren gewoon een hele goede knecht bergop voor Roglic/kruijswijk !
pi_180136840
Op welke fiets gaat Jumbo trouwens volgend jaar rijden?Giant zou naar BMC gaan maar als dat niet doorgaat dan zullen ze naar Jumbo gaan denk ik.(hoop ik)
  Redactie Sport / Supervogel zaterdag 30 juni 2018 @ 11:24:06 #168
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_180137140
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juni 2018 11:07 schreef forzaudinese het volgende:
Op welke fiets gaat Jumbo trouwens volgend jaar rijden?Giant zou naar BMC gaan maar als dat niet doorgaat dan zullen ze naar Jumbo gaan denk ik.(hoop ik)
Waarom niet gewoon Bianchi dan?
pi_180137638
quote:
14s.gif Op zaterdag 30 juni 2018 11:24 schreef Pino112 het volgende:

[..]

Waarom niet gewoon Bianchi dan?
Ik persoonlijk vind de fiets van Giant beter(stabieler)dan de Bianchi.Bergop is de Bianchi denk ik beter maar voor de klassiekers/sprints zou ik liever op de Giant rijden.De tijdritfietsen zijn denk ik wel gelijkwaardig, in Switserland bijvoorbeeld stonden heel veel Sunweb rijders hoog in de tijdrit.
pi_180138263
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juni 2018 01:23 schreef H.Vviv het volgende:

[..]

:D Prima move van TLJ.
  zaterdag 30 juni 2018 @ 12:47:26 #171
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_180138284
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juni 2018 01:44 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Boom schijnt een contract t/m 2025 te krijgen. Men is erg te spreken over zijn prestaties of nouja eigenlijk niet maar dat maakt niet uit.
Boom presteert gewoon erg consistent. Zulke renners heb je ook nodig
pi_180146778
https://www.efprocycling.(...)julius-van-den-berg/

Haha wat, per direct ook gewoon.

En ze willen hem meteen het WK TTT laten rijden. _O-
  Moderator zaterdag 30 juni 2018 @ 19:50:45 #173
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_180146891
Tot zover de carrière van Julius.

Al had ik sowieso niet echt hoge verwachtingen van hem.
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
pi_180147191
Wat heeft Vaughters toch met al die Nederlanders van Berkhout?
pi_180147731
De Berkhoutjes hebben Vaughters echt onder de speed dial staan hè. Leuk voor Van den Berg, maar vraag me wel af of dit een goede stap is voor zijn carrière.

Ik neem aan dat Djumbo alleen pijlen heeft gericht op Ceesje Bol..
  zaterdag 30 juni 2018 @ 21:38:32 #176
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_180149978
Nooit van gehoord
pi_180150555
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juni 2018 21:38 schreef Frozen-assassin het volgende:
Nooit van gehoord
Ik dacht dat jij wel wat wielrennen volgde :D
  zaterdag 30 juni 2018 @ 21:57:45 #178
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_180150596
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juni 2018 21:56 schreef TheArt het volgende:

[..]

Ik dacht dat jij wel wat wielrennen volgde :D
Bwoah. Jeugdwielrennen niet. Behalve Evenepoel maar daar word je hier mee doodgegooid
pi_180151669
Vaughters twitterde op zaterdag 30-06-2018 om 21:01:19 Well, that worked out nicely, we sign Julius VDB yesterday, and he wins Dutch National u23 Champs in impressive solo fashion today. reageer retweet
VDB5
pi_180152609
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juni 2018 19:50 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Tot zover de carrière van Julius.

Al had ik sowieso niet echt hoge verwachtingen van hem.
Die jongen wint al het hele jaar, oa in de ronde van Bretagne en Normandie heeft hij een etappe gewonnen, ronden van Midden-Brabant, Noord Holland, en vandaag het NK U23.

Hier dus wat hogere verwachtingen.
  Moderator zaterdag 30 juni 2018 @ 23:54:45 #181
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_180152765
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 juni 2018 23:43 schreef Shotty het volgende:

[..]

Die jongen wint al het hele jaar, oa in de ronde van Bretagne en Normandie heeft hij een etappe gewonnen, ronden van Midden-Brabant, Noord Holland, en vandaag het NK U23.

Hier dus wat hogere verwachtingen.
Ja, hij heeft een goed jaar, maar wel op een bepaald niveau. Om mee te doen op WT-niveau zal hij nog wat stappen moeten zetten en die potentie zie ik bij hem niet.

NK voor beloften was een formaliteit, als je naar de rest van het deelnemersveld kijkt. Wat een pure armoede rijdt er op dit moment in Nederland rond.
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
pi_180153027
Zit er bij de junioren/nieuwelingen nog wat aan te komen dan? Of worden het straks magere jaren?

Ooit las ik een interview met zo’n talentvolle belofte. Dumoulin ofzo. Zal wel dacht ik, weer zo’n ‘talent’. :')
  zondag 1 juli 2018 @ 00:16:46 #183
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_180153169
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juni 2018 23:54 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:

[..]

Ja, hij heeft een goed jaar, maar wel op een bepaald niveau. Om mee te doen op WT-niveau zal hij nog wat stappen moeten zetten en die potentie zie ik bij hem niet.

NK voor beloften was een formaliteit, als je naar de rest van het deelnemersveld kijkt. Wat een pure armoede rijdt er op dit moment in Nederland rond.
Ik wel. Ik zie die potentie bij Julius van den Berg wel.
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
pi_180153396
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juni 2018 23:54 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:

[..]

Ja, hij heeft een goed jaar, maar wel op een bepaald niveau. Om mee te doen op WT-niveau zal hij nog wat stappen moeten zetten en die potentie zie ik bij hem niet.

NK voor beloften was een formaliteit, als je naar de rest van het deelnemersveld kijkt. Wat een pure armoede rijdt er op dit moment in Nederland rond.
Heb je ook gezien hoe hij wint? Hij rijdt gewoon weg, en komt binnen zonder dat de nummer 2 ook maar een kans heeft. Vandaag 44 seconden op nr 2, 1,25 op nr 3.

Voor dit niveau zit hij in ieder geval (ver) boven de top.
Lijkt mij dat de enigste optie een niveau hoger te gaan.
  zondag 1 juli 2018 @ 00:29:42 #185
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_180153411
Julius Evenepoel.
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
  Moderator zondag 1 juli 2018 @ 00:33:22 #186
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_180153481
quote:
1s.gif Op zondag 1 juli 2018 00:09 schreef Tommeke het volgende:
Zit er bij de junioren/nieuwelingen nog wat aan te komen dan? Of worden het straks magere jaren?

Ooit las ik een interview met zo’n talentvolle belofte. Dumoulin ofzo. Zal wel dacht ik, weer zo’n ‘talent’. :')
Ik denk dat het magere jaren gaan worden. Vooral in de bergen, er komt heel weinig klimtalent aan. Wel nog wat leuke talenten die goede renners voor de klassiekers kunnen worden. Is ook wat waard.

Junioren vind ik altijd lastig in te schatten. Doen wel wat jongens mee die geen modderfiguur slaan in de internationale wedstrijden, maar om nu te zeggen dat ze in de buurt komen van Evenepoel of zelfs maar de jongens achter Evenepoel: niet echt. Axel van der Tuuk heeft als eerstejaars junior wel prima resultaten, maar om nu even voor een jongen van net 17 te bepalen of ie het gaat redden wil ik me niet aan wagen.
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
  Moderator zondag 1 juli 2018 @ 00:35:23 #187
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_180153514
quote:
1s.gif Op zondag 1 juli 2018 00:28 schreef Shotty het volgende:

[..]

Heb je ook gezien hoe hij wint? Hij rijdt gewoon weg, en komt binnen zonder dat de nummer 2 ook maar een kans heeft. Vandaag 44 seconden op nr 2, 1,25 op nr 3.

Voor dit niveau zit hij in ieder geval (ver) boven de top.
Lijkt mij dat de enigste optie een niveau hoger te gaan.
Rijdt toch zomaar Marten Kooistra en Oscar van Wijk de vernieling in. Wat een ongekend groot talent.
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
pi_180153708
quote:
0s.gif Op zondag 1 juli 2018 00:33 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:

[..]

Ik denk dat het magere jaren gaan worden. Vooral in de bergen, er komt heel weinig klimtalent aan. Wel nog wat leuke talenten die goede renners voor de klassiekers kunnen worden. Is ook wat waard.

Junioren vind ik altijd lastig in te schatten. Doen wel wat jongens mee die geen modderfiguur slaan in de internationale wedstrijden, maar om nu te zeggen dat ze in de buurt komen van Evenepoel of zelfs maar de jongens achter Evenepoel: niet echt. Axel van der Tuuk heeft als eerstejaars junior wel prima resultaten, maar om nu even voor een jongen van net 17 te bepalen of ie het gaat redden wil ik me niet aan wagen.
Junioren moet je ook helemaal nog niet naar kijken. Je kan wel een talent of 10 opnoemen in Nederland die wat kunnen worden, maar dat zijn ook vooral rappe mannen en klassiekerrenners.

Het enige klimtalent waar ik echt nog wat van verwacht, is Arensman. Rijdt nu zijn eerste jaar bij de beloften. Heeft de fiets het eerste half jaar op een lager pitje gezet door zijn examenjaar, maar wordt dan wel weer even derde in Parijs-Roubaix.
pi_180153772
quote:
0s.gif Op zondag 1 juli 2018 00:35 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:

[..]

Rijdt toch zomaar Marten Kooistra en Oscar van Wijk de vernieling in. Wat een ongekend groot talent.
Ach, als je alleen zuur wil doen, moet je dat vooral blijven doen. Fijne avond!
  Moderator zondag 1 juli 2018 @ 00:57:27 #190
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_180153879
quote:
1s.gif Op zondag 1 juli 2018 00:51 schreef Shotty het volgende:

[..]

Ach, als je alleen zuur wil doen, moet je dat vooral blijven doen. Fijne avond!
Sorry dat ik je beledigd heb Julius. Veel succes bij Vaughters!
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
pi_180154163
quote:
0s.gif Op zondag 1 juli 2018 00:57 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:

[..]

Sorry dat ik je beledigd heb Julius. Veel succes bij Vaughters!
Hahaha, ik denk dat Julius wat beters te doen heeft vanavond dan hier reageren.

Ik ben oprecht geintreseerd naar jou argumenten.
Echter als daar niets meer uitkomt dan "alles is kut", houdt het een beetje op.
pi_180156602
quote:
0s.gif Op zondag 1 juli 2018 00:33 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:

[..]

Ik denk dat het magere jaren gaan worden. Vooral in de bergen, er komt heel weinig klimtalent aan. Wel nog wat leuke talenten die goede renners voor de klassiekers kunnen worden. Is ook wat waard.

Junioren vind ik altijd lastig in te schatten. Doen wel wat jongens mee die geen modderfiguur slaan in de internationale wedstrijden, maar om nu te zeggen dat ze in de buurt komen van Evenepoel of zelfs maar de jongens achter Evenepoel: niet echt. Axel van der Tuuk heeft als eerstejaars junior wel prima resultaten, maar om nu even voor een jongen van net 17 te bepalen of ie het gaat redden wil ik me niet aan wagen.
Dat is bij junioren lastig te voorspellen idd. Sommige trainen nu ook al als een prof, daar zit dan ook al geen verbeteringsruimte meer in.
pi_180156901
quote:
Tim Ariesen vertrekt naar China

Tim Ariesen verruilt na het NK 2018 Team Roompot - Nederlandse Loterij voor het Chinese Ningxia Sports Lottery - Livall Cyclingteam. Voor Ariesen komt daarmee na anderhalf jaar een einde aan zijn dienstverband bij de 100% Nederlandse wielerploeg. De sprinter geeft aan zin te hebben in zijn Chinese avontuur: ‘‘Ik heb zin om daar te koersen, ik vind het een mooie kans.’’

Een maand geleden is Ariesen benaderd door zijn management met het voorstel om voor Ningxia Sports Lottery - Livall Cyclingteam te gaan rijden. Hij zag dit als een mooie kans om zijn carrière nieuw leven in te blazen. ‘‘Helaas liep het niet zoals ik wilde hier bij de ploeg. Ik draaide goede winters, maar heb niet eruit kunnen halen wat erin zat’’, vertelt hij. ‘‘Ik hoop in de koersen in Azië weer een rol van betekenis te spelen, want ik voelde me hier af en toe pelotonvulling. Ik heb er misschien ook niet altijd écht voor geleefd, maar dat ga ik nu anders doen’’, meent Ariesen.

Desalniettemin kijkt hij dankbaar terug op zijn tijd bij Team Roompot - Nederlandse Loterij. ‘‘Ik vond het mooi om de kans te krijgen prof te worden. Daar ben ik de ploeg heel dankbaar voor.’’ Nu gaat Ariesen een halfjaar in China wonen en zal zich toch een beetje verstaanbaar moeten maken in het Aziatische land. ‘‘Hoe het met mijn Chinees is? Ik kan de mensen groeten, maar meer niet eigenlijk, haha. Maar dat komt wel goed.’’

Namens Team Roompot-Nederlandse Loterij wensen wij Tim veel succes bij zijn nieuwe ploeg.

https://www.teamroompot.n(...)-vertrekt-naar-china
  zondag 1 juli 2018 @ 11:21:34 #194
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_180159248
Nou daar mis je dus niks aan. Goeie reis en hou je haaks en kijk goed uit.
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
  Moderator zondag 1 juli 2018 @ 11:26:01 #195
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_180159317
quote:
1s.gif Op zondag 1 juli 2018 11:21 schreef Mani89 het volgende:
Nou daar mis je dus niks aan. Goeie reis en hou je haaks en kijk goed uit.
En kom niet terug.
pi_180182146
quote:
Rijdt Greg Van Avermaet in 2019 op BMC-fietsen bij... Dimension Data? Het scenario dat de regerende olympische kampioen de Zwitserse constructeur van zijn huidige team zal volgen naar de Zuid-Afrikaanse WorldTour-ploeg wordt met de dag plausibeler. Dimension Data heeft nood aan een boegbeeld voor het (Vlaams-) klassieke voorjaar en Van Avermaet (33) beantwoordt perfect aan dat vereiste profiel. Het 'transferpakket' van onze landgenoot zou ook een paar luitenants (onder meer Michael Schär) en een deel van zijn rechtstreekse entourage bevatten. Dat Van Avermaet na acht jaar BMC gewoon kan blijven koersen op zijn vertrouwde fietsen en niet hoeft aan te passen aan een nieuw merk, is een onmiskenbaar voordeel. Met Edvald Boasson Hagen en Julien Vermote krijgt hij bij Dimension Data bovendien twee ervaren rotten in steun. Beide partijen vonden elkaar al een keer eerder op het seizoen, tijdens de Ronde van Yorkshire, maar toen kwam het (nog) net niet tot een akkoord. Nu de sponsorzoektocht van Jim Ochowicz blijft aanslepen, lijkt een deal dichterbij dan ooit. Ook al schijnt er volgens de BMC-teammanager stilaan licht aan het eind van de tunnel. "We schatten de kansen op het vinden van een nieuwe hoofdsponsor zeer hoog in", klonk het in een communiqué. "De laatste dagen boden zich nog een aantal ernstige kandidaten aan, terwijl andere in de pipeline zitten. De gesprekken lopen. Doel blijft onze WorldTour-licentie voor 2019 te behouden en een team samen te stellen van 24 a 25 renners."
Arm Afrika.
pi_180216305
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juni 2018 17:59 schreef Mani89 het volgende:
Krists moet naar een echte ploeg.
http://www.cyclingnews.co(...)s-raim-and-dempster/
pi_180235019
Kanter wordt volgend jaar prof bij Sunweb.
pi_180276958
Damiano Caruso heeft een akkoord met Bahrein.
  vrijdag 6 juli 2018 @ 13:39:25 #200
454292 Koffieplanter
Violence. Speed. Momentum.
pi_180279745
Teuns en Sieberg of all places ook naar Bahrain.
Put these foolish ambitions to rest.
pi_180279847
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2018 13:39 schreef Koffieplanter het volgende:
Teuns en Sieberg of all places ook naar Bahrain.
99% zekere package deal met Greipel zou ik zeggen?
  Redactie Sport / Supervogel vrijdag 6 juli 2018 @ 17:08:40 #202
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_180284509
Hansgrohe gaat door tm 2020 als titelsponsor van Bora.
pi_180332829
Volgens Cyclingnews is Trek-Segafredo rond met Porte, Ciccone en Sosa.
  Redactie Sport maandag 9 juli 2018 @ 05:31:40 #204
451829 crew  H.Vviv
pi_180347489
quote:
De nieuwe Jumbo-ploeg rekent er op om komende week wereldkampioen veldrijden Wout van Aert voor vier jaar vast te leggen. De Belg rijdt momenteel de Ronde van Oostenrijk. Volgende week hakt hij de knoop over zijn toekomst door. Van Aert zou mogelijk al in 2019 de overstap naar de opvolger van Lotto-Jumbo maken. Dan zou wel het doorlopende contract bij de Belgische Pro-continentale formatie Veranda’s Willems – Crelan moeten worden afgekocht.

Van Aert is een van de meest begeerde renners voor de voorjaarsklassiekers. De 23-jarige crosser maakte dit jaar voor het eerst kennis met de grote kasseienklassiekers. Daarin maakte hij een grootse indruk. Met zijn derde plaats in de Strade Bianche verraste hij direct iedereen. Vervolgens eindigde hij als tiende in Gent-Wevelgem, negende in de Ronde van Vlaanderen en dertiende in Parijs-Roubaix. Niet alleen zijn resultaten spraken aan. Vooral zijn offensieve koerswijze maakte veel indruk.

Aangezien Jumbo Supermarkten ook de Belgische markt op gaat (zo zouden er volgend jaar al dertig filialen geopend moeten) is hardop de wens uitgesproken om een Belgische toprenner in de wielerploeg op te nemen. Eerder onderhandelde het team al met Tim Wellens. Die verlengde uiteindelijk zijn contract bij het Belgische Lotto-Soudal.

Jumbo zal voor Van Aert diep in de buidel moeten tasten. De Belg heeft ook een riante aanbieding van Bahrain-Merida op zak. Dat de interesse van de Nederlandse formatie heel serieus is, blijkt uit het feit dat materiaalsponsor Bianchi inmiddels een crossfiets beschikbaar heeft gesteld aan de drievoudig wereldkampioen veldrijden.
  maandag 9 juli 2018 @ 05:35:32 #205
194695 franklop
Fran knock
pi_180347516
Die zag ik niet aankomen. Als het daadwerkelijk gebeurd
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
  Forum Admin / PR maandag 9 juli 2018 @ 05:38:58 #206
436595 crew  Sked
Zonnestraal
pi_180347528
Tsja, ze zullen vast wel interesse hebben, net zoals de meeste ploegen met een paar stuivers.
pi_180347783
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2018 05:38 schreef Sked het volgende:
Tsja, ze zullen vast wel interesse hebben, net zoals de meeste ploegen met een paar stuivers.
Als ik dit artikel lees, gaat het wel wat verder dan zomaar interesse hebben.
  Forum Admin / PR maandag 9 juli 2018 @ 07:40:50 #208
436595 crew  Sked
Zonnestraal
pi_180347853
quote:
1s.gif Op maandag 9 juli 2018 07:19 schreef TheArt het volgende:

[..]

Als ik dit artikel lees, gaat het wel wat verder dan zomaar interesse hebben.
Yup, het contract ligt niet zomaar klaar. Maar ik heb er eerlijk gezegd weinig fiducie in.
  maandag 9 juli 2018 @ 07:46:02 #209
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_180347881
Een miljoen per jaar voor een renner is wel een hap uit budget van LottoNL. Tenzij Jumbo dat gaat coveren
  maandag 9 juli 2018 @ 07:50:20 #210
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_180347916
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2018 07:46 schreef Frozen-assassin het volgende:
Een miljoen per jaar voor een renner is wel een hap uit budget van LottoNL. Tenzij Jumbo dat gaat coveren
Geld zat bij Jumbo.
  maandag 9 juli 2018 @ 07:57:08 #211
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_180347957
Dat zou wel een stunt zijn zeg.
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
  maandag 9 juli 2018 @ 08:10:38 #212
194695 franklop
Fran knock
pi_180348020
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2018 07:46 schreef Frozen-assassin het volgende:
Een miljoen per jaar voor een renner is wel een hap uit budget van LottoNL. Tenzij Jumbo dat gaat coveren
jumbo gaat dus de Belgische markt op. Denk dat ze dan wel extra geld willen trekken om Wout binnen te hengelen
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
  Moderator maandag 9 juli 2018 @ 09:28:44 #213
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_180348719
Dat zou voor dit forum wel hilarisch zijn, dan moet iedereen opeens fan worden van Van Aert. _O-

Het lijkt mij een onwaarschijnlijke transfer.
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
pi_180348874
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2018 09:28 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Dat zou voor dit forum wel hilarisch zijn, dan moet iedereen opeens fan worden van Van Aert. _O-

Het lijkt mij een onwaarschijnlijke transfer.
wat is het cortisonen beleid van Lotto Jumbo?

En ik blijf 100% team MvdP
  maandag 9 juli 2018 @ 09:39:25 #215
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_180348877
Ik was al een groot fan dus ik sta te JUICHEN.
  maandag 9 juli 2018 @ 09:49:13 #216
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_180349041
quote:
1s.gif Op maandag 9 juli 2018 08:10 schreef franklop het volgende:

[..]

jumbo gaat dus de Belgische markt op. Denk dat ze dan wel extra geld willen trekken om Wout binnen te hengelen
Jumbo heeft idd een Belgisch gezicht nodig om die reden. Ook Tim Wellens werd al gepolst
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
  maandag 9 juli 2018 @ 09:50:20 #217
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_180349055
De teambus van LTJ staat toch maar te verstoffen in de winter dus die kan mooi naar de cross. En renners om te werken voor Wout in de voorjaars klassiekers hebben ze ook rijden.
pi_180349122
Dat zal wel einde Lars Boom worden dan.
pi_180349125
Voor zover dat al niet het geval was.
  maandag 9 juli 2018 @ 09:55:52 #220
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_180349126
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2018 09:50 schreef kaasplankje het volgende:
De teambus van LTJ staat toch maar te verstoffen in de winter dus die kan mooi naar de cross. En renners om te werken voor Wout in de voorjaars klassiekers hebben ze ook rijden.
inb4 rant van Lars Boom
  maandag 9 juli 2018 @ 10:04:46 #221
71199 Sjoerd102
Oet Zjwame!!!
pi_180349242
Net efkes anges
pi_180349283
quote:
Floris De Tier rijdt ook volgend seizoen voor Jumbo - de Nederlandse supermarktketen neemt het hoofdsponsorschap in 2019 over van LottoNL. De 26-jarige Aarselenaar verlengde zijn contract voor een jaar. De toekomst van Gijs Van Hoecke en Maarten Wynants bij LottoNL-Jumbo, is nog onduidelijk. Wynants (36) maakte al bekend dat hij zeker nog één jaar doorkoerst.
pi_180349355
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2018 10:04 schreef Sjoerd102 het volgende:
Van Aert dient contract uit. https://m.hln.be/sport/wi(...)salbutamol~a20b3f5d/
Van Baarle ook een puffertjesGod volgens hetzelfde artikel. _O_
Jack does it in real time...
pi_180349361
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2018 13:44 schreef showtimer het volgende:

[..]

99% zekere package deal met Greipel zou ik zeggen?
quote:
André Greipel rijdt volgend jaar voor Bahrain-Merida. Het is nog een gerucht, maar het stond gisteren toch in de Franse krant 'L'Équipe'.

Niemand wil het met zoveel woorden zeggen. Officieel onderhandelt Greipel met zijn huidige Lottoploeg over een contractverlenging. In werkelijkheid is het water tussen de sprinter en zijn Belgische werkgever erg diep.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  maandag 9 juli 2018 @ 10:11:25 #225
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_180349375
quote:
9s.gif Op maandag 9 juli 2018 10:10 schreef DeeBee het volgende:

[..]

Van Baarle ook een puffertjesGod volgens hetzelfde artikel. _O_
Wil zijn longen niet kapot maken. Door de zware inspanningen.
  maandag 9 juli 2018 @ 10:13:06 #226
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_180349402
Lotto Soudal moet blij zijn dat ze af zijn van Greipel. Met Caleb Ewan kunnen ze veel meer bereiken
  Moderator maandag 9 juli 2018 @ 10:17:05 #227
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_180349495
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2018 10:06 schreef showtimer het volgende:

[..]

Van Hoecke en Wynants moet je heel snel bij het grof vuil zetten.

Dus zullen ze allebei wel blijven.
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
pi_180349627
Van Hoecke is een drinker
Jack does it in real time...
  maandag 9 juli 2018 @ 10:23:03 #229
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_180349630
quote:
1s.gif Op maandag 9 juli 2018 10:17 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:

[..]

Van Hoecke en Wynants moet je heel snel bij het grof vuil zetten.

Dus zullen ze allebei wel blijven.
Bij Wynants staat er dat ie nog een jaartje rijdt dus inderdaad zullen ze z’n contract wel verlengen en hem daarna in de ploegleiderswagen zetten ofzo.
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
pi_180349655
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2018 09:55 schreef Tommeke het volgende:
Dat zal wel einde Lars Boom worden dan.
De komst van Theunissen (is die al definitief) is toch sowieso een voorbode op het afscheid van Lars Boom?
U MAD?
pi_180349695
‘De twee zijn intieme vrienden’ (Sieberg/Greipel)

Ok......
U MAD?
pi_180351906
quote:
1s.gif Op maandag 9 juli 2018 10:24 schreef de_boswachter het volgende:

[..]

De komst van Theunissen (is die al definitief) is toch sowieso een voorbode op het afscheid van Lars Boom?
Ja idd. Eén van de ploegleiders (weet niet meer wie) zei ook iets in de trant van ‘Lars is een goede renner die zo weer een ploeg vindt.’
  maandag 9 juli 2018 @ 12:22:11 #233
454292 Koffieplanter
Violence. Speed. Momentum.
pi_180351998
quote:
1s.gif Op maandag 9 juli 2018 12:15 schreef Tommeke het volgende:

[..]

Ja idd. Eén van de ploegleiders (weet niet meer wie) zei ook iets in de trant van ‘Lars is een goede renner die zo weer een ploeg vindt.’
Halloooo Roompot.
Put these foolish ambitions to rest.
  maandag 9 juli 2018 @ 12:32:30 #234
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_180352137
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2018 10:25 schreef de_boswachter het volgende:
‘De twee zijn intieme vrienden’ (Sieberg/Greipel)

Ok......
Swingers.
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
pi_180356426
quote:
1s.gif Op maandag 9 juli 2018 10:11 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Wil zijn longen niet kapot maken. Door de zware inspanningen.
DylanvanBaarle twitterde op zondag 08-07-2018 om 17:13:47 Ze hebben me niet gevraagd naar of ik astma/inspanningsastma heb. Ik gebruik de inhaler al vanaf dat ik 10 jaar ben, maar dan alleen bij inspanning. Dus inderdaad geen astma maar WEL inspanningsastma. Dankjewel ! https://t.co/yclh1qYpph reageer retweet
  Moderator / Redactie Sport / Weblog maandag 9 juli 2018 @ 20:14:48 #236
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_180361840
quote:
1s.gif Op maandag 9 juli 2018 08:10 schreef franklop het volgende:

[..]

jumbo gaat dus de Belgische markt op. Denk dat ze dan wel extra geld willen trekken om Wout binnen te hengelen
budget ging met de contractverlenging sowieso al omhoog en ik denk dat de lijntjes met Jumbo wel zo kort zijn dat ze vanuit de supermarkt wensen kenbaar maken en de ploeg dan zoeken en de prijs daarvan ook wel bij de winkelketen neer kan leggen. Van Aert is nou eenmaal enorm duur.
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_180371368
quote:
Maas loopt stage bij Team LottoNL-Jumbo

De talentvolle wielrenner Jan Maas loopt de rest van het seizoen stage bij Team LottoNL-Jumbo. De jonge Nederlandse klimmer rijdt in elk geval de Tour of Utah en de Colorado Classic.

De 22-jarige renner van SEG Racing Academy trapt zijn stage af met een trainingskamp in het Oostenrijkse Kühtai. Daar maken onder anderen George Bennett, Danny van Poppel en Jos van Emden zich op voor de tweede helft van het seizoen.

Maas is blij met de kans die hij krijgt. "Ik heb hier hard voor gewerkt en het is mooi om erkenning te krijgen van zo'n grote ploeg." In augustus trekt hij met het team naar de Verenigde Staten om daar wedstrijden te rijden. "Voor mijn ontwikkeling is het goed om mezelf te meten op een hoger niveau in een nog professioneler klimaat. Ik ben er trots op dat ik de komende tijd in het shirt van Team LottoNL-Jumbo fiets."

Volgens Sportive Director Merijn Zeeman is Maas opgevallen omdat hij zich goed als klimmer ontwikkelt. "Daarnaast laat hij ook zien belangrijk ondersteunend werk te kunnen verrichten. Het stagecontract geeft ons de kans om hem als renner en als mens beter te leren kennen."

https://www.teamlottojumb(...)ij-team-lottonljumbo
pi_180379782
Er is kans dat Edvald weer gaat schroeien, Holm wil hem naar Quick Step halen.

https://www.tv2.no/sport/9961989/
pi_180384937
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2018 18:11 schreef wimderon het volgende:
Er is kans dat Edvald weer gaat schroeien, Holm wil hem naar Quick Step halen.

https://www.tv2.no/sport/9961989/
wat moet QS met Edvald?
pi_180389024
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 juli 2018 21:26 schreef Faraday01 het volgende:

[..]

wat moet QS met Edvald?
Renners zonder talent rijden bij Pat de stenen uit de straat, dan wordt het helemaal feest met iemand mét talent.
pi_180389203
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2018 23:24 schreef wimderon het volgende:

[..]

Renners zonder talent rijden bij Pat de stenen uit de straat, dan wordt het helemaal feest met iemand mét talent.
Dan zou ik Edvald laten en meteen Evenepoel opstellen :D
  dinsdag 10 juli 2018 @ 23:39:48 #242
260796 DecoAoreste
aka Aleimon Thimble
pi_180389285
EBH barst zeker van het talent, hij is het alleen aan het verspillen bij zo'n kansloos team.

Lijkt me een prima transfer voor hem.
pi_180396831
quote:
‘Schoenenfabrikant CCC wil BMC overnemen’

Jim Ochowicz lijkt geslaagd in zijn missie, zij het later dan hij had gehoopt. De ploegmanager van BMC heeft volgens L’Équipe een nieuwe sponsor gevonden voor het terugtrekkende BMC. De Poolse schoenenfabrikant CCC is bereid 25 miljoen euro te investeren om de WorldTour-ploeg voort te zetten. Een fusie met de Poolse ProContinentale formatie CCC Sprandi Polkowice is niet aan de orde.

Waar de verhalen de afgelopen weken het meeste gaan over vertrekkende renners bij BMC, benaderde Ochowicz de laatste dagen actief managers van de coureurs voor zijn ploeg van 2019. Dat zou de Amerikaanse manager alleen kunnen doen als er een sponsor is gevonden om BMC op te volgen.

Het Poolse CCC is geen onbekende in de wielrennerij. De schoenenfabrikant sponsort al een ploeg op het tweede niveau en is ook geldschieter van de Poolse wielerbond. Van een fusie tussen BMC en CCC Sprandi Polkowice zou geen sprake zijn. Het budget dat Ochowicz nodig heeft om op dezelfde voet door te kunnen bedraagt 25 miljoen euro. Dat is voor CCC, dat actief is in ongeveer twintig Europese landen, geen probleem.
  woensdag 11 juli 2018 @ 13:18:01 #244
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_180396891
Hopelijk trekken ze Rebellin dan ook aan _O_
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
pi_180397686


KUDUS verlaat de ark. Kan naar alle waarschijnlijkheid wel in de World Tour blijven.
  donderdag 12 juli 2018 @ 11:11:15 #246
454292 Koffieplanter
Violence. Speed. Momentum.
pi_180419796
naar Bahrain.
Put these foolish ambitions to rest.
pi_180442104
Cees Bol naar Sunweb
  vrijdag 13 juli 2018 @ 10:32:33 #248
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_180442358
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2018 23:35 schreef Faraday01 het volgende:

[..]

Dan zou ik Edvald laten en meteen Evenepoel opstellen :D
Die komt ook. Dat wordt richting 70 zeges per jaar bij QuickStepgoden.
pi_180462393
quote:
Nieuw team dat Greg Van Avermaet wou blijkt spookploeg

Greg Van Avermaet heeft nog altijd geen kleur ­bekend over zijn toekomst. Zeker is dat het voor de geletruidrager niét het nieuw op te starten team wordt van de ex-ploegmanager van Astana, Marc Biver. De Zwitser moest ondertussen vaststellen dat zijn mecenas eerder een fantast is.

Al weken gonst het in de coulissen van het peloton: Marc Biver zou een nieuwe geldschieter gevonden hebben die bereid was – u leest het goed – acht jaar lang een project van veertig miljoen euro te financieren. Du jamais vu in het wielrennen. Maar het verhaal blijkt één grote luchtbel.

Biver, de Zwitser die in 2007 Astana in de steigers zette, had nochtans de verzekering gekregen van Serge Golstein, een Israëlische Belg uit Knokke-Heist. De zakenman zou dit project opstarten samen met de Fransman Iker Pastori. Nog voor de Tour vroeg Biver bij de UCI een WorldTour-licentie aan. Alleen bleef het maar wachten op de noodzakelijke bankgaranties.

BMC overkopen

Net voor de Tourstart vorige week zouden Biver en zijn geldschieter elkaar ontmoeten in Zuid-Frankrijk om de beloofde bankgaranties over te maken. Zodat Biver werk kon maken van zijn ploeg, bij voorkeur gebouwd rond Greg Van Avermaet. Daarnaast wou de geldschieter ook Teuns, Küng en Caruso in zijn ploeg. Hij was ook van plan om het moederbedrijf van BMC over te kopen. Diezelfde Golstein zag ook wel iets in Marc Soler (Movi­star) en de Fransman Romain Bardet, nog onder contract bij AG2R tot 2020.

Alleen blies Serge Golstein ook nu weer op het allerlaatste moment de vlucht met zijn privéjet naar Cannes af en excuseerde hij zich bij Biver voor het onvoorziene belet. Voor de zesde keer op rij ging de afspraak niet door. En toen voelde Biver ineens nattigheid, want het vliegtuigregistratienummer was al enkele jaren niet meer in gebruik. Biver is nu van plan om een schadevergoeding te eisen. En Van Avermaet? Hij wacht voorlopig nog altijd af en wikt en weegt de andere voorstellen die zijn makelaar op tafel heeft.
pi_180464190
Richie Porte volgens L'Equipe naar Aqua Blue dat volgend jaar tot de WorldTour zal gaan behoren.
  Moderator zaterdag 14 juli 2018 @ 10:11:58 #251
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_180464416
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 juli 2018 09:55 schreef TheArt het volgende:
Richie Porte volgens L'Equipe naar Aqua Blue dat volgend jaar tot de WorldTour zal gaan behoren.
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
pi_180464495
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 juli 2018 09:55 schreef TheArt het volgende:
Richie Porte volgens L'Equipe naar Aqua Blue dat volgend jaar tot de WorldTour zal gaan behoren.
Delaney gaat dus met geld smijten in plaats van de stekker eruit te trekken. _O_ En opmerkelijk dat Guercilena zo moeilijk iemand kan vinden om die gespaarde Contador miljoenen aan te besteden.
  Redactie Sport / Supervogel zaterdag 14 juli 2018 @ 10:18:37 #253
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_180464510
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 juli 2018 09:55 schreef TheArt het volgende:
Richie Porte volgens L'Equipe naar Aqua Blue dat volgend jaar tot de WorldTour zal gaan behoren.
Die zou laatst nog naar Trek gaan.
pi_180464866
quote:
1s.gif Op maandag 9 juli 2018 10:17 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:

[..]

Van Hoecke en Wynants moet je heel snel bij het grof vuil zetten.

Dus zullen ze allebei wel blijven.
quote:
-Maarten Wynants (36) heeft zijn contract bij LottoNL-Jumbo verlengd

-Na Harm Vanhoucke (sinds 1 juli) is ook Gerben Thyssen zeker van een profcontract bij Lotto-Soudal voor 2019. Ook Stan Dewulf mag tekenen, maar weegt eerst andere aanbiedingen af.
pi_180464893
quote:
Jim Ochowicz is lang niet uitgespeeld in de aanslepende transfersoap rond Greg Van Avermaet. De huidige teammanager van BMC heeft zijn nieuwe project voor 2019 helemaal rond en wil de olympische kampioen en geletruidrager uitspelen als boegbeeld en kopman.

Over de vorm en inhoud van de nieuwe (WorldTour-) ploeg zou Ochowicz maandag, op de eerste rustdag van de Tour in Annecy, meer toelichting geven. Afgelopen week lekte uit dat de Poolse schoenenfabrikant CCC het reeds beschikbare budget van de Amerikaan (15 miljoen euro, via Sophos, Tag Heuer, etc.) kan optrekken tot 25 miljoen euro, vergelijkbaar dus met de financiële slagkracht van BMC. In werkelijkheid neemt de Poolse commerciële omroep Polsat Group, eigenaar van het gelijknamige procontinentale team, de WorldTourlicentie van BMC over. Oprichter Zygmunt Solorz-Zak behoort volgens de meest recente Forbes-ranking tot de vijf meest gefortuneerde zakenlui van Polen. Absolute voorwaarde voor zijn engagement is wel dat hij een deel van zijn huidige rennerskern en personeel kan integreren in 'Och's team. Polsat stuurt met andere woorden wel degelijk aan op een fusie. Giant, van zijn kant, wordt opnieuw genoemd als mogelijke fietsensponsor.

Ochowicz zelf startte inmiddels intensieve onderhandelingen op met de beoogde renners. Bedoeling is om zijn project uit te bouwen rond Greg Van Avermaet en een flink deel van zijn huidige entourage, waartoe nogal wat Belgen behoren. Ook Jürgen Roelandts werd benaderd. De managers van de verschillende renners zakken maandag af naar Annecy, waar mogelijk een aantal knopen kunnen worden doorgehakt. Voor de goeie orde: Van Avermaet heeft al een fraai bod van Dimension Data op zak. Een bod dat er zo mogelijk nóg aantrekkelijker zal uitzien mocht cosponsor Deloitte daar aan boord blijven. Het Britse auditbureau twijfelt nog over zijn verdere sponsorship in de wielerwereld. Bij Dimension Data zou Van Avermaet hoe dan ook verder kunnen blijven koersen op zijn vertrouwde BMC-fietsen. Samen met schoonbroer Rik Verbrugghe baat hij ook de BMC Concept Store in Eke uit.
  Moderator zaterdag 14 juli 2018 @ 10:52:01 #256
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_180464896
quote:
7s.gif Op zaterdag 14 juli 2018 10:48 schreef showtimer het volgende:

[..]

[..]

Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
pi_180465018
Waarom is iedereen toch zo gek op de altijd vervelende Greg van Avermaet? Draaide wel lekker hoor voor 2 seizoenen, maar dit jaar is het weer een pakje minder en hij is ook al rammend oud. Zou toch een andere renner kiezen om mijn ploeg omheen te bouwen...
Jack does it in real time...
pi_180466721
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 juli 2018 11:03 schreef DeeBee het volgende:
Waarom is iedereen toch zo gek op de altijd vervelende Greg van Avermaet? Draaide wel lekker hoor voor 2 seizoenen, maar dit jaar is het weer een pakje minder en hij is ook al rammend oud. Zou toch een andere renner kiezen om mijn ploeg omheen te bouwen...
Omdat er bijna geen andere topper beschikbaar is. Hetzelfde geldt voor Porte die al richting midden 30 gaat.
pi_180473132
quote:
10s.gif Op zaterdag 14 juli 2018 10:17 schreef showtimer het volgende:

[..]

Delaney gaat dus met geld smijten in plaats van de stekker eruit te trekken. _O_ En opmerkelijk dat Guercilena zo moeilijk iemand kan vinden om die gespaarde Contador miljoenen aan te besteden.
friebos twitterde op zaterdag 14-07-2018 om 12:26:26 Have no idea whether this is true but Rick Delaney, the team owner, is a friend of Porte's. Rick also told me in April that splashing a big fee on a rider who would guarantee Tour entry wasn't his intention...yet. https://t.co/YpAnnpA8hK reageer retweet
zuhaitze twitterde op zaterdag 14-07-2018 om 10:31:49 @laflammerouge16 @cyclingbetting Yesterday Markel Irizar said in spanish public television that Porte will be in Trek next season. He also talked about the nosense of doing it official in 1st August. He finished his speech with a clear “Wellcome home Richie” (in english) reageer retweet
pi_180473994
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juli 2018 18:41 schreef wimderon het volgende:

[..]

friebos twitterde op zaterdag 14-07-2018 om 12:26:26 Have no idea whether this is true but Rick Delaney, the team owner, is a friend of Porte's. Rick also told me in April that splashing a big fee on a rider who would guarantee Tour entry wasn't his intention...yet. https://t.co/YpAnnpA8hK reageer retweet
zuhaitze twitterde op zaterdag 14-07-2018 om 10:31:49 @laflammerouge16 @cyclingbetting Yesterday Markel Irizar said in spanish public television that Porte will be in Trek next season. He also talked about the nosense of doing it official in 1st August. He finished his speech with a clear “Wellcome home Richie” (in english) reageer retweet
^O^

Wat zou Ochowicz dan nog met die Poolse miljoenen willen of kunnen doen? Lijkt bijna een ego ding als grootverdieners Porte, Dennis en Caruso elders al onderdak hebben gevonden.
pi_180474039
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juli 2018 19:27 schreef showtimer het volgende:

[..]

^O^

Wat zou Ochowicz dan nog met die Poolse miljoenen willen of kunnen doen? Lijkt bijna een ego ding als grootverdieners Porte, Dennis en Caruso elders al onderdak hebben gevonden.
Hij zal wel alles op Greg zetten dan. Anders een jaartje op de blaren zitten en dan wat grote jongens halen. De UAE-tactiek om de hoofdprijs te betalen voor subtop omdat er niets anders beschikbaar is raad ik niet aan.
pi_180474241
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juli 2018 19:30 schreef wimderon het volgende:

[..]

Hij zal wel alles op Greg zetten dan. Anders een jaartje op de blaren zitten en dan wat grote jongens halen. De UAE-tactiek om de hoofdprijs te betalen voor subtop omdat er niets anders beschikbaar is raad ik niet aan.
Ja, je leest vaak dat Greg nu hoopt te cashen op zijn 2016 en 2017 successen, maar hij heeft toch al een topsalaris? Streep dat weg tegen zijn toegenomen leeftijd, zou hij er dan echt nog zoveel op vooruit gaan?
  maandag 16 juli 2018 @ 09:42:51 #263
454292 Koffieplanter
Violence. Speed. Momentum.
pi_180508271
quote:
Na zijn drie toptienplaatsen in de Ronde van Oostenrijk beslist Wout van Aert deze week voor welke ploeg hij in 2020 zal rijden. Vandaag trekt het management van Van Aert naar de rustdag van de Tour in Annecy voor de laatste onderhandelingen met de ploegen. De topkandidaat is nog steeds LottoNL-Jumbo. Sponsor Jumbo wil zich storten op de Belgische markt en dan is de huidige wereldkampioen veldrijden een mooi boegbeeld. Bovendien is Van Aerts trainer, Marc Lamberts, ook trainer van de Nederlandse ploeg.

Ook de Belgische Lotto-ploeg springt opnieuw in de dans. CEO Paul De Geyter leek de voorbije weken wat af te haken, maar na de uitdrukkelijke vraag van zijn raad van bestuur is hij bezig aan een slotoffensief. Lotto-Soudal heeft het voordeel dat Ridley het fietsmerk is waarmee Van Aert zijn fietscarrière begon en graag terug mee in zee wil gaan. Met Wesley Theunis is ook de persoonlijke verzorger van Van Aert er aan de slag. Minder in de kaart speelt dat Van Aert geen goed voorgevoel heeft bij De Geyter. Hij denkt dat die niet echt in hem gelooft.

Van Aert vreest voor een herhaling van het scenario van de voorbije twee seizoenen: dat hij met de grote baas van de ploeg – Nick Nuyens – niet door één deur kan.

Van alle kandidaten heeft Veranda’s Willems-Crelan financieel het aantrekkelijkste bod gedaan, maar als Van Aert zal blijven, moet Nuyens een stap opzijzetten. De andere kandidaat-ploegen zijn Team Sky, Bahrain-Merida en Trek-Segafredo.
Put these foolish ambitions to rest.
pi_180509600
BMC zou dus gered worden door CCC en Van Avermaet zou dus voor 3 jaar bijtekenen bij de ploeg.
pi_180512477
quote:
Loïc Vliegen is één van de huidige BMC-renners die volgend jaar niét aansluit bij de nieuwe (CCC-)ploeg van Jim Ochowicz en kopman Greg Van Avermaet. De 24-jarige Luikenaar is zo goed als rond met Lotto-Soudal.
  maandag 16 juli 2018 @ 14:19:00 #266
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_180513823
Cees Bol naar Sunweb
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
pi_180515513
quote:
0s.gif Op maandag 16 juli 2018 10:54 schreef TheArt het volgende:
BMC zou dus gered worden door CCC en Van Avermaet zou dus voor 3 jaar bijtekenen bij de ploeg.
Inmiddels ook een paar extra details.

quote:
Ochowicz risked losing most of his riders as he searched for sponsors deep into the 2018 season. Van Avermaet was said to be following BMC bikes to Dimension Data, but decided to stay in the same structure.

He earns around ¤1.2 million currently, but the amount of his new contract could be around ¤1.8 million per year through 2021.
Toch nog +50% voor Olvarit, netjes.

dnlbenson twitterde op maandag 16-07-2018 om 15:30:30 Often reliable source tells me Kung is going to FDJ in 2019. reageer retweet
pi_180518374

Voorlopig dus alleen Krek, Schär en Van Hooydonck als zekere blijvers. De trui wordt oranje. :)
pi_180519644
quote:
Fietsenmerk Trek heeft maandag aangekondigd volgend jaar een nieuw vrouwenteam te zullen opstarten. Het doel is om een plaats te veroveren in de Women’s World Tour. De Britse Lizzie Deignan wordt de kopvrouw van het nieuwe team. De vrouwenploeg zal gaan samenwerken met het WorldTour-team Trek-Segafredo bij de mannen.

“Met Trek willen we de wereld veranderen en meer mensen inspireren te fietsen”, opende CEO John Burke. “Ons vrouwenteam zal gevuld worden met gepassioneerde rijdsters. We gaan hen ten volle steunen, zodat ze zich enkel moeten focussen op het fietsen, hetgeen ze het best kunnen.”

Kopvrouw van het nieuwe team wordt Lizzie Deignan, een voormalig wereldkampioene met een groot palmares op zowel de weg als de piste. “Ik kijk er heel erg naar uit te zullen deel uitmaken van dit team”, legde Deignan uit. “Ik steun het bedrijf in haar missie om de sport verder te promoten. De doelen van het team liggen perfect in de lijn van mijn eigen doelen.”

Trek wordt het eerste fietsenmerk met een eigen professioneel vrouwenteam. Het merk zal op 1 augustus de verdere invulling van haar team bekendmaken.
pi_180523544
Een dopeur als boegbeeld nemen :')
Jack does it in real time...
  Redactie Sport dinsdag 17 juli 2018 @ 12:13:21 #271
451829 crew  H.Vviv
pi_180533523
Bennett drie jaar langer bij LottoNL-Jumbo en Tolhoek tekent voor twee jaar bij.
pi_180552171
quote:
KOERS KORT. Lampaert legt bod Sagan naast zich neer - Roelandts op weg naar Movistar - Greipel toch langer bij Lotto-Soudal?

Lampaert legt aanbod Sagan naast zich neer
Yves Lampaert is het levende bewijs van hoe snel een ster kan rijzen. De kersverse Belgische kampioen verlengde in de beginfase van de Tour zijn aflopende contract bij Quick.Step Floors en legde daarbij een wel heel bijzonder aanbod naast zich neer. Niemand minder dan drievoudig wereldkampioen Peter Sagan drong bij BORA-hansgrohe aan op de komst van de 27-jarige West-Vlaming. Sagan wilde Lampaert als versterking voor de kern voor de Vlaamse voorjaarsklassiekers. Lampaert won eind maart voor de tweede opeenvolgende keer Dwars door Vlaanderen en had ook een stevig aandeel in de andere klassieke successen van het team van Patrick Lefevere. (JDK)

Van Keirsbulck rond met team Van Avermaet
Guillaume Van Keirsbulck rijdt volgend jaar opnieuw in de UCI WorldTour. De 27-jarige West-Vlaming kwam tot een definitief akkoord met het nieuwe (CCC-) team van Jim Ochowicz en Greg Van Avermaet. Het contract zal wel pas eind juli, begin augustus worden getekend. Van Keirsbulck werd in 2011 op amper 19-jarige leeftijd prof bij Quick.Step en reed zes jaar lang voor het team van Patrick Lefevere. Vorig jaar zette hij een stap terug naar het procontinentale Wanty-Groupe Gobert. 2014 was tot dusver zijn beste seizoen, met ritzeges in de Eneco Tour en de Driedaagse van West-Vlaanderen en het eindklassement van de 3-Daagse De Panne-Koksijde. (JDK/BA)

Roelandts op weg naar Movistar
Er is een verrassende transfer in de maak: Jürgen Roelandts (33) trekt wellicht naar Movistar. Roelandts reed van 2008 tot 2017 bij Lotto-Soudal, maar verkaste na vorig seizoen naar BMC, als luxeknecht voor Van Avermaet. En ook al kreeg hij maandag een voorstel van Jim Ochowicz om mee te stappen in het nieuwe CCC, zijn voorkeur lijkt uit te gaan naar een avontuur bij Movistar. Daar kan hij in het voorjaar voor eigen rekening rijden, terwijl hij in de grote rondes Quintana, Landa en Valverde zal bijstaan in de vlakke etappes. Een rol van Bennati nu, die geen contract meer zou krijgen. (DNR)

Komen Greipel en Lotto-Soudal er dan toch uit?
André Greipel volgt zijn trouwe luitenant Marcel Sieberg zo goed als zeker niét naar Bahrain-Merida. ‘De Gorilla’ (36) kreeg net voor aanvang van de Tour een nieuw voorstel van Lotto-Soudal, waar hij zich beter in kan vinden dan het eerste dat CEO Paul De Geyter hem na het klassieke voorjaar had gedaan. Het deed de donkere onweerslucht tussen beide partijen helemaal opklaren. In die mate zelfs dat de gesprekken zeer gunstig evolueren. Greipel lijkt nu toch bereid om zijn carrière af te sluiten in het Belgische WorldTourteam waar hij acht jaar lang aan de slag is, wat een ‘supercombinatie’ met Caleb Ewan (die overkomt van Mitchelton-Scott) zeer waarschijnlijk maakt. De Duitser schuift zijn definitieve beslissing nog even voor zich uit, tot na de vrijdagetappe naar Valence, waarin hij nog een gooi wil doen naar de ritzege. (JDK)

https://www.hln.be/sport/(...)tto-soudal~ae4a6937/
pi_180552233
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2018 08:53 schreef TheArt het volgende:

[..]

Kung zijn aanstaande transfer naar FDJ heb je weggelaten?
Wind extinguishes a candle and energizes fire
pi_180552320
quote:
1s.gif Op woensdag 18 juli 2018 09:00 schreef Steven184 het volgende:

[..]

Kung zijn aanstaande transfer naar FDJ heb je weggelaten?
Die stond niet in dat artikel.
pi_180552487
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2018 09:10 schreef TheArt het volgende:

[..]

Die stond niet in dat artikel.
Dan heeft WF weer lekker geknipt en geplakt
Wind extinguishes a candle and energizes fire
  woensdag 18 juli 2018 @ 09:35:54 #276
454292 Koffieplanter
Violence. Speed. Momentum.
pi_180552647
CCC is druk bezig met de komst van Jasper Philipsen.
Put these foolish ambitions to rest.
pi_180555789
Die kunnen er wel een Belgisch team van maken
Wind extinguishes a candle and energizes fire
pi_180558439
Jetse Bol schijnt per 1 augustus naar Burgos te gaan.
pi_180564235
quote:
Toptalent Remco Evenepoel (18) vanaf 1 januari 2019 profrenner bij Quick-Step Floors, dat Team Sky de loef afsteekt

Remco Evenepoel (18) wordt vanaf 1 januari 2019 profrenner bij Quick-Step Floors. De kersverse Europees kampioen bij de junioren in het tijdrijden én op de weg zou normaliter eerst bij Axeon Hagens Berman, het beloftenteam van Axel Merckx, aan de slag zijn gegaan. Omdat ook Team Sky en Mitchelton-Scott op de loer lagen - er was sprake van astronomische bedragen om het toptalent in te lijven - drukte Patrick Lefevere door. En haalde Evenepoel binnen, om hem vanaf het nieuwe jaar binnen zijn profteam uit te spelen.

Evenepoel maakte vorige zondag grote indruk op het EK voor junioren in het Tsjechische Zlin. Nadat hij eerder goud veroverde in het tijdrijden, pakte hij in de wegrit uit met een lange solo en reed de tegenstand op zo’n 10 minuten. Goed voor een tweede gouden plak.
pi_180564943
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2018 18:40 schreef Wuwwa het volgende:

[..]

Winnaar Tour de France 2019 t/m 2040 bij deze reeds bekend.
Als je geen kop hebt kan je niet uit het raam kijken.
pi_180564968
Wij kijken uit naar alle grote rondes en monumenten in een jaar winnen. _O_
Jack does it in real time...
  woensdag 18 juli 2018 @ 19:11:39 #282
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_180564999
Ik heb bij wim al een bod neergelegd voor de PL van volgend seizoen.
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
pi_180565022
Vintage Pat :D

Genieten.
  woensdag 18 juli 2018 @ 19:12:47 #284
454292 Koffieplanter
Violence. Speed. Momentum.
pi_180565023
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2018 19:11 schreef Mani89 het volgende:
Ik heb bij wim al een bod neergelegd voor de PL van volgend seizoen.
Nee.
Put these foolish ambitions to rest.
pi_180565172
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2018 19:11 schreef Mani89 het volgende:
Ik heb bij wim al een bod neergelegd voor de PL van volgend seizoen.
95 miljoen genot
  woensdag 18 juli 2018 @ 19:22:29 #286
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_180565255
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2018 19:12 schreef Koffieplanter het volgende:

[..]

Nee.
Ik ga voor volgend seizoen een U23 maken. Dus, Ja.
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
  woensdag 18 juli 2018 @ 19:24:26 #287
454292 Koffieplanter
Violence. Speed. Momentum.
pi_180565301
quote:
1s.gif Op woensdag 18 juli 2018 19:22 schreef Mani89 het volgende:

[..]

Ik ga voor volgend seizoen een U23 maken. Dus, Ja.
Maar jij kent hooguit zes U23 renners.
Put these foolish ambitions to rest.
  woensdag 18 juli 2018 @ 19:30:07 #288
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_180565422
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2018 19:24 schreef Koffieplanter het volgende:

[..]

Maar jij kent hooguit zes U23 renners.
Ik copy paste gewoon lekker van PCS. Maar Kevin Rivera komt er mooi niet in haha.
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
pi_180566157
Het tijdperk Bernal is dus straks al ten einde voordat het begonnen was.
pi_180567483
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2018 14:35 schreef wimderon het volgende:
Jetse Bol schijnt per 1 augustus naar Burgos te gaan.
Vervanger van Herklotz?
pi_180568122
Evenepoel moet nog leren in een peloton te rijden waaruit ie niet vanuit de start weg kan rijden. Die gaat volgend jaar in elke koers om zijn moeder roepen denk ik.
  Moderator woensdag 18 juli 2018 @ 21:16:16 #292
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_180568131
Remco Grabovsky.
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
  woensdag 18 juli 2018 @ 21:23:17 #293
454292 Koffieplanter
Violence. Speed. Momentum.
pi_180568296
Jullie denken toch werkelijk niet dat Pat hem al naar een grote koers gaat sturen? Die komt echt nog niet verder dan Driedaagse De Panne en de Handzame Classic of zo hoor.
Put these foolish ambitions to rest.
pi_180568324
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2018 19:57 schreef wimderon het volgende:
Het tijdperk Bernal is dus straks al ten einde voordat het begonnen was.
Jody is niet Brits dus dat wordt sowieso al niets
pi_180568356
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2018 21:23 schreef Koffieplanter het volgende:
Jullie denken toch werkelijk niet dat Pat hem al naar een grote koers gaat sturen? Die komt echt nog niet verder dan Driedaagse De Panne en de Handzame Classic of zo hoor.
Natuurlijk niet, maar ook in dat soort koersen gaat ie constant in dat gedrang zitten, zeker in de belangrijke fases, omdat ie hier dus niet vanuit de start weg kan rijden. Die gast heeft echt amper nog in een peloton gezeten.
pi_180568362
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2018 21:23 schreef Koffieplanter het volgende:
Jullie denken toch werkelijk niet dat Pat hem al naar een grote koers gaat sturen? Die komt echt nog niet verder dan Driedaagse De Panne en de Handzame Classic of zo hoor.
als Pat verstandig is, doet hij dat
  woensdag 18 juli 2018 @ 21:32:17 #297
454292 Koffieplanter
Violence. Speed. Momentum.
pi_180568477
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2018 21:26 schreef TheArt het volgende:

[..]

Natuurlijk niet, maar ook in dat soort koersen gaat ie constant in dat gedrang zitten, zeker in de belangrijke fases, omdat ie hier dus niet vanuit de start weg kan rijden. Die gast heeft echt amper nog in een peloton gezeten.
Dat was net zo'n groot issue geweest als hij alsnog de tussenstap naar Axeon had gemaakt. Je kunt er vergif op innemen dat hij de grootste koers die hij rijden gaat, de Ronde van de Toekomst is of zo.
Put these foolish ambitions to rest.
  woensdag 18 juli 2018 @ 21:34:24 #298
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_180568517
quote:
1s.gif Op woensdag 18 juli 2018 21:26 schreef Faraday01 het volgende:

[..]

als Pat verstandig is, doet hij dat
Pat gaat prima om met zijn talenten
pi_180568773
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2018 21:32 schreef Koffieplanter het volgende:

[..]

Dat was net zo'n groot issue geweest als hij alsnog de tussenstap naar Axeon had gemaakt. Je kunt er vergif op innemen dat hij de grootste koers die hij rijden gaat, de Ronde van de Toekomst is of zo.
Klopt, maar daar ligt het niveau natuurlijk lager, dus daar kan je wennen aan het in peloton rijden terwijl je ook nog uitslagen kunt rijden. Bij de profs gaat ie dat niet (hij mag mijn ongelijk bewijzen hoor) en dan gaat dat mentaal al wat meespelen voor iemand die gewend is alles te winnen. Ik moet het dus allemaal nog maar zien.
pi_180569445
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2018 21:44 schreef TheArt het volgende:

[..]

Klopt, maar daar ligt het niveau natuurlijk lager, dus daar kan je wennen aan het in peloton rijden terwijl je ook nog uitslagen kunt rijden. Bij de profs gaat ie dat niet (hij mag mijn ongelijk bewijzen hoor) en dan gaat dat mentaal al wat meespelen voor iemand die gewend is alles te winnen. Ik moet het dus allemaal nog maar zien.
Het 'in een peloton rijden' wordt plots tot het moeilijkste onderdeel van het wielrennen verheven. Dat loopt wel los met die jongen.
pi_180569653
Dicht
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')