abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 1 maart 2018 @ 01:00:58 #1
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_177519219
Iceland MPs propose ban on circumcision of boys

MPs from five different political parties in Iceland have proposed a ban on the circumcision of boys.

The bill, which has been submitted to the country’s parliament, suggests a six-year prison term for anyone found guilty of “removing sexual organs in whole or in part”.

Circumcising girls has been illegal in Iceland since 2005, but there are currently no laws to regulate the practice against boys.

Describing circumcision as a “violation” of young boys’ rights, the bill states the only time it should be considered is for “health reasons”.

Addressing religious traditions, it insists the “rights of the child” always exceed the “right of the parents to give their children guidance when it comes to religion”.

Children, though, would be given the opportunity to decide for themselves once they reached the age of consent. Although the bill fails to make clear how old this would be, the age of sexual consent in Iceland is 15.

The legislation was put forward by eight of Iceland's 63-member parliament, including MPs from the Progressive Party - part of the ruling coalition in Reykjavik - the Pirate Party, the Left Greens – also in coalition – and the People’s Party.

The move follows advice from doctors in Denmark, who have said boys under the age of 18 should not be circumcised.

The Danish Medical Association said it had considered suggesting a legal ban on the procedure for children

http://www.independent.co(...)jewish-a8188701.html

------------------

Doctors in Denmark want to stop circumcision for under-18s

'It is most consistent with the individual’s right to self-determination that parents not be allowed to make this decision,' says Ethics Board

Boys should not be circumcised until they are old enough to choose for themselves, doctors in Denmark have said.

The Danish Medical Association said it had considered suggesting a legal ban on the procedure for children under the age of 18, because it believed circumcision should be “an informed, personal choice” that young men make for themselves.

When parents have their sons circumcised, it robs boys of the ability to make decisions about their own bodies, and choose their cultural and religious beliefs for themselves, the organisation said.

Lise Møller, chair of the Doctors' Association Ethics Board, said it was wrong to deny an individual the right to choose whether or not they wanted to be circumcised.

“To be circumcised should be an informed, personal choice," she said.

"It is most consistent with the individual’s right to self-determination that parents not be allowed to make this decision, but that it is left up to the individual when he has come of age."

The organisation said that because male circumcision is not without risk it should only be performed on children when there is a documented medical need.

The doctors stopped short of calling for an all-out legal ban on the procedure, which is currently allowed but remains relatively rare in Denmark, because it said the move could have too many negative consequences.

“We have discussed it thoroughly, also in our ethics committee," Ms Møller said. "We came to the conclusion that it is difficult to predict the consequences of a ban – both for the involved boys, who could for example face bullying or unauthorised procedures with complications – and for the cultural and religious groups they belong to."

The Danish Health and Medicines Authority estimates that somewhere between 1,000 and 2,000 circumcisions are performed in Denmark each year, primarily on Jewish and Muslim boys.

The majority of those procedures occur outside of the public health system and are done as part of a religious ceremony in the child's home, or in a private clinic.

The Danish Health Ministry announced on Monday that beginning in 2017 all circumcisions, regardless of where they take place, will have to be reported to Denmark's national patient registry.

According to a major 2007 study by the World Health Organization, roughly 30 per cent of the global male population is circumcised.

Past polls have shown that upwards of 87 per cent of Danes support banning the practice on boys under the age of 18, the Local reported.

http://www.independent.co(...)er-18s-a7459291.html

------------------

Inmiddels uiteraard ook al controverse over. Moslims die klagen over discriminatie en joden die weer tactloos (al dan niet subtiele) verwijzingen lopen te maken naar de 2e wereld oorlog en onderdrukking van hun geloof.

http://www.bbc.co.uk/news/world-europe-43111800
http://www.thejournal.ie/(...)rsy-3871108-Feb2018/

Voor mensen die een Nederlandse bron willen

https://www.trouw.nl/reli(...)vigen-boos~a15fee6f/

Wat mij betreft is het bizar dat het nog steeds doodnormaal is om frivool, onnodige plastische chirurgie toe te passen op mensen die nog niet de leeftijd hebben bereikt om zelf die keuze te kunnen BEGRIJPEN... laat staan een voorkeur te kunnen UITEN.
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_177519299
quote:
7s.gif Op donderdag 1 maart 2018 00:42 schreef SpecialK het volgende:

[..]

1. Er wordt geen functionaliteit weggenomen
Welke "functionaliteit" verlies je met het verwijderen van de voorhuid? En is dat verlies dan zo groot dat het problematisch wordt? Dit nog los van de eventuele (religieuze) voordelen.
quote:
2. Het groeit weer dicht als het met rust wordt gelaten
Je nagels groeien ook door als je er niets aan doet.
quote:
3. De risico's liggen (VEEL) lager
Het risico dat je je tijdens het knippen van je nagels jezelf bezeert bestaat ook maar die kans is acceptabel laag. Mij lijkt het dat ouders in overleg met artsen prima is staat zijn om tot een acceptabel laag risico te komen.

Als je kind fiets is er ook een risico, jij ziet echter de "functionaliteit" achter een besnijdenis niet zitten dus elk risico gaat jou dan te ver. Niet bijster sterk.
quote:
Zijn we nu klaar met de slecht doordachte vergelijkingen of moeten we dit spelletje tot aan zonsopgang gaan spelen?
Je knie bezeren tijdens het spelen is risicovoller dan een besnijdenis in een Nederlands ziekenhuis. Moeten we het spelen dan maar verbieden? :?
  † In Memoriam † donderdag 1 maart 2018 @ 01:41:04 #3
409449 Mo_Muffin
For the love of knobs...
pi_177519448
quote:
0s.gif Op donderdag 1 maart 2018 01:14 schreef up7 het volgende:

[..]

Welke "functionaliteit" verlies je met het verwijderen van de voorhuid? En is dat verlies dan zo groot dat het problematisch wordt? Dit nog los van de eventuele (religieuze) voordelen.

[..]

Je nagels groeien ook door als je er niets aan doet.

[..]

Het risico dat je je tijdens het knippen van je nagels jezelf bezeert bestaat ook maar die kans is acceptabel laag. Mij lijkt het dat ouders in overleg met artsen prima is staat zijn om tot een acceptabel laag risico te komen.

Als je kind fiets is er ook een risico, jij ziet echter de "functionaliteit" achter een besnijdenis niet zitten dus elk risico gaat jou dan te ver. Niet bijster sterk.

[..]

Je knie bezeren tijdens het spelen is risicovoller dan een besnijdenis in een Nederlands ziekenhuis. Moeten we het spelen dan maar verbieden? :?
Het gaat erom dat een kind ook een individu is, en uiteindelijk een eigen keuzevrijheid mag en moet kunnen hebben.

Een verwijderde voorhuid ben je levenslang kwijt omdat je ouders dat wilden, zulke keuzes horen ouders niet te maken, tenzij er een medische indicatie voor is.

Als kinderen volwassen zijn en graag het complete geloof van pa en ma willen aanhangen en belijden dan kunnen ze alsnog uit eigen vrije wil met hun voorhuid doen wat ze willen, maar dan is het wel eigen verantwoordelijkheid.

Zo mag je bijvoorbeeld je peuter ook niet helemaal onder laten tatoeëren omdat jij dat zo cool vindt.

Jij probeert de boel te bagatelliseren, en spreekt over een stukje voorhuid, maar dat is het punt dus helemaal niet.

En als het maar een stukje voorhuid is, waarom het dan niet gewoon laten zitten waar het zit, wie heeft er verder last van?
"Ik zal nooit bij een club gaan die mij als lid accepteert"
pi_177519937
quote:
2s.gif Op donderdag 1 maart 2018 01:41 schreef Mo_Muffin het volgende:

[..]

Het gaat erom dat een kind ook een individu is, en uiteindelijk een eigen keuzevrijheid mag en moet kunnen hebben.
Wanneer krijgt een "kind" dat recht? Bij de geboorte of ook een "paar weken" eerder?
quote:
Een verwijderde voorhuid ben je levenslang kwijt omdat je ouders dat wilden, zulke keuzes horen ouders niet te maken, tenzij er een medische indicatie voor is.
Is dat dan aantoonbaar een (groot) gemis?
quote:
Als kinderen volwassen zijn en graag het complete geloof van pa en ma willen aanhangen en belijden dan kunnen ze alsnog uit eigen vrije wil met hun voorhuid doen wat ze willen, maar dan is het wel eigen verantwoordelijkheid.
Ouders kunnen de verantwoordelijk voor zo'n besluit best dragen. Als dat anders lag had je toch vaker moeten horen van woedende jonge mannen die het betreuren dat ze besneden zijn?
quote:
Zo mag je bijvoorbeeld je peuter ook niet helemaal onder laten tatoeëren omdat jij dat zo cool vindt.

Jij probeert de boel te bagatelliseren, en spreekt over een stukje voorhuid, maar dat is het punt dus helemaal niet.
Een besnijdenis wordt niet uitgevoerd omdat de ouders het "zo cool" vinden. Ik snap niet waarom je een jongensbesnijdenis kunt vergelijken met een volledig onder getatoeëerde peuter. Je kunt ook overdrijven.
quote:
En als het maar een stukje voorhuid is, waarom het dan niet gewoon laten zitten waar het zit, wie heeft er verder last van?
De ouders, en (eventueel) het kind, en (eventueel) God. Is dat niet voldoende? Noem er nog een paar..
pi_177519939
Wat voor een god verlangd uberhaupt dat zijn/haar volgers in hun piemel gaan lopen snijden om er bij te horen vraag ik me dan af
pi_177519963
quote:
0s.gif Op donderdag 1 maart 2018 03:15 schreef up7 het volgende:

Ik snap niet waarom je een jongensbesnijdenis kunt vergelijken met een volledig onder getatoeëerde peuter.
Aldus iemand die een besnijdenis vergelijkt met het prikken van gaatjes in oorlellen. :')
pi_177519995
quote:
1s.gif Op donderdag 1 maart 2018 03:18 schreef Physsic het volgende:

[..]

Aldus iemand die een besnijdenis vergelijkt met het prikken van gaatjes in oorlellen. :')
Het gaat wel over twee gaatjes "prikken". Dat maakt het aardig vergelijkbaar. Aldus mezelf.
  † In Memoriam † donderdag 1 maart 2018 @ 03:27:09 #8
409449 Mo_Muffin
For the love of knobs...
pi_177520016
quote:
0s.gif Op donderdag 1 maart 2018 03:22 schreef up7 het volgende:

[..]

Het gaat wel over twee gaatjes "prikken". Dat maakt het aardig vergelijkbaar. Aldus mezelf.
Eufemisme voor een verminking.

Ik vind overigens ook dat je kleine kinderen, peuters en kleuters, ook geen gaatjes in de oren moet laten prikken omdat moeder dat wil, laat het kind er dan later zelf maar om vragen.
"Ik zal nooit bij een club gaan die mij als lid accepteert"
  † In Memoriam † donderdag 1 maart 2018 @ 03:32:41 #9
409449 Mo_Muffin
For the love of knobs...
pi_177520028
quote:
1s.gif Op donderdag 1 maart 2018 03:18 schreef Physsic het volgende:

[..]

Aldus iemand die een besnijdenis vergelijkt met het prikken van gaatjes in oorlellen. :')
Ach, het is maar een kleine ingreep.... :')

Maar wel heel lullig wanneer je daar eigenlijk zelf niet om gevraagd heb.
"Ik zal nooit bij een club gaan die mij als lid accepteert"
pi_177520034
quote:
2s.gif Op donderdag 1 maart 2018 03:27 schreef Mo_Muffin het volgende:

[..]

Eufemisme voor een verminking.

Ik vind overigens ook dat je kleine kinderen, peuters en kleuters, ook geen gaatjes in de oren moet laten prikken omdat moeder dat wil, laat het kind er dan later zelf maar om vragen.
Wanneer kan een kind daarover beslissen? En hoe zit het bij een besnijdenis?
  † In Memoriam † donderdag 1 maart 2018 @ 03:56:48 #11
409449 Mo_Muffin
For the love of knobs...
pi_177520051
quote:
0s.gif Op donderdag 1 maart 2018 03:36 schreef up7 het volgende:

[..]

Wanneer kan een kind daarover beslissen? En hoe zit het bij een besnijdenis?
Dat kun je zelf niet bedenken?
"Ik zal nooit bij een club gaan die mij als lid accepteert"
  donderdag 1 maart 2018 @ 05:18:19 #12
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_177520304
Ik kan het hier alleen maar mee eens zijn. Praktisch zitten er vast haken en ogen aan de handhaving, maar het geeft wel een signaal af.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_177521521
quote:
0s.gif Op donderdag 1 maart 2018 03:15 schreef up7 het volgende:

[..]

Wanneer krijgt een "kind" dat recht? Bij de geboorte of ook een "paar weken" eerder?

[..]


Vanaf week 24 van de zwangerschap begint de bescherming van het kind al (abortuswet)
Kleine geheimen dienen beschermd te worden.
Grote geheimen worden beschermd door publiek ongeloof.
pi_177521617
De Nederlandse artsenvereniging KNMG is ook tegen niet-therapeutische besnijdenis.
https://www.knmg.nl/advie(...)ngensbesnijdenis.htm
  donderdag 1 maart 2018 @ 07:25:38 #15
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_177521676
quote:
0s.gif Op donderdag 1 maart 2018 03:15 schreef opreis het volgende:
Wat voor een god verlangd uberhaupt dat zijn/haar volgers in hun piemel gaan lopen snijden om er bij te horen vraag ik me dan af
Een god die zijn volgers blijkbaar niet perfect heeft geschapen.

Daar heb ik nog nooit een verklaring van gehoord.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  donderdag 1 maart 2018 @ 07:27:39 #16
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_177521688
quote:
0s.gif Op donderdag 1 maart 2018 03:36 schreef up7 het volgende:

[..]

Wanneer kan een kind daarover beslissen? En hoe zit het bij een besnijdenis?
Wat is er mis mee om iemand zelf te laten beslissen?
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_177521804
In NL wordt het ook tijd dat Art.11 m.b.t. de lichamelijke integriteit aangepast wordt zodat niet medisch noodzakelijke ingrepen (zoals niet medisch noodzakelijke besnijdenissen) strafbaar worden.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_177521981
Vroeger sneden ze bij bepaalde hondenrassen de staart af, boxers bv maar dat mag niet meer want dat is dierenmishandeling! En nu moet we geloven dat de staat de dieren beter beschermt dan babies.

Helaas het is maar al te waar!
Ik zou best christen en verlost willen zijn, als de christenen er maar wat verloster uit zouden zien.
(Nietzsche)
  donderdag 1 maart 2018 @ 09:39:46 #19
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_177522847
quote:
1s.gif Op donderdag 1 maart 2018 07:25 schreef thedeedster het volgende:

[..]

Een god die zijn volgers blijkbaar niet perfect heeft geschapen.

Daar heb ik nog nooit een verklaring van gehoord.
Omdat het idee van niet perfect niet klopt. Het is een offer.
Een offer die niets kost is niets waard.

Maar in dat licht bezien zie ik geen bezwaar om het te verbieden bij kinderen zonder medische noodzaak. Hor vaak van gelovigen die aan besnijdenis doen dat ze dan bang zijn dat de jonge mannen zich niet laten besnijden en er (bewust) meer last van zouden hebben als ze het wel deden. Maar dat is het hele idee achter een offer. Dat het moeite kost.
Zelf een bewuste keuze maken ervoor is veel meer een offer dan het bij een baby doen. Maar dat is mijn visie.

In de visie van islam/jodendom was het idee dat ouders het erg moeilijk zouden vinden dat bij hun zonen te doen. Dat valt erg tegen in de praktijk, het is eerder een feestje als een offer.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_177522934
Ijslanders verbieden. Nazis
pi_177525905
Nu nog in de rest van Europa :)
Geen interesse.
pi_177526603
quote:
1s.gif Op donderdag 1 maart 2018 09:39 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Omdat het idee van niet perfect niet klopt. Het is een offer.
Een offer die niets kost is niets waard.

Maar in dat licht bezien zie ik geen bezwaar om het te verbieden bij kinderen zonder medische noodzaak. Hor vaak van gelovigen die aan besnijdenis doen dat ze dan bang zijn dat de jonge mannen zich niet laten besnijden en er (bewust) meer last van zouden hebben als ze het wel deden. Maar dat is het hele idee achter een offer. Dat het moeite kost.
Zelf een bewuste keuze maken ervoor is veel meer een offer dan het bij een baby doen. Maar dat is mijn visie.

In de visie van islam/jodendom was het idee dat ouders het erg moeilijk zouden vinden dat bij hun zonen te doen. Dat valt erg tegen in de praktijk, het is eerder een feestje als een offer.
Weet je ook wat het doel is van dat offer?
  donderdag 1 maart 2018 @ 14:10:02 #23
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_177527426
quote:
0s.gif Op donderdag 1 maart 2018 01:14 schreef up7 het volgende:

[..]

Welke "functionaliteit" verlies je met het verwijderen van de voorhuid?
Er is een lange lijst functionaliteiten te benoemen. Bescherming, lubricatie,

Hier een lijst:

http://www.norm.org/lost.html

quote:
En is dat verlies dan zo groot dat het problematisch wordt?
Dat je kan leven zonder is geen reden om die functies dan maar als minderwaardig te achten.

quote:
Dit nog los van de eventuele (religieuze) voordelen.
Religie is een keuze die een kind moet maken als ze ouder zijn. Je kind allerhande chirurgische aanpassingen laten ondergaan ervanuitgaande dat hij/zij per se jouw religie moet overnemen is moreel verwerpelijk.

quote:
[..]

Je nagels groeien ook door als je er niets aan doet.

[quote]
[..]

Het risico dat je je tijdens het knippen van je nagels jezelf bezeert bestaat ook maar die kans is acceptabel laag. Mij lijkt het dat ouders in overleg met artsen prima is staat zijn om tot een acceptabel laag risico te komen.

Als je kind fiets is er ook een risico, jij ziet echter de "functionaliteit" achter een besnijdenis niet zitten dus elk risico gaat jou dan te ver. Niet bijster sterk.
Een besnijdenis heeft slechts een spurieuze sociale functionaliteit. Voor andere mensen. Niet voor de baby.

quote:
[..]

Je knie bezeren tijdens het spelen is risicovoller dan een besnijdenis in een Nederlands ziekenhuis. Moeten we het spelen dan maar verbieden? :?
Ik zie de morele equivalent niet tussen:

- Je kind iets laten doen met een risico
- Je kind iets aandoen met een risico.

Zoals ik in het vorige topic aangaf. Je vergelijkingen zijn scheef. Tijd om beter na te denken.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_177530805
quote:
1s.gif Op donderdag 1 maart 2018 07:27 schreef thedeedster het volgende:

[..]

Wat is er mis mee om iemand zelf te laten beslissen?
Een kind kan er niet over beslissen, dan is het aan zijn ouders, niet aan "vadertje" staat. Laten we het ook eerlijk benaderen, al zou je er in slagen om het uit te stellen tot 18 waar ik mijn bedenkingen bij heb, zal niemand het op 18 jarige leeftijd achterwege laten. Wat schiet je er dan mee op? Anders dan het "pesten" van met name moslims en een enkele jood?
pi_177531063
quote:
7s.gif Op donderdag 1 maart 2018 14:10 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Er is een lange lijst functionaliteiten te benoemen. Bescherming, lubricatie,

Hier een lijst:

http://www.norm.org/lost.html

[..]

Dat je kan leven zonder is geen reden om die functies dan maar als minderwaardig te achten.
Of het minderwaardig is of niet is subjectief. Ik zie alleen tegenstanders van besnijdenissen roepen dat het zo'n gemis is, niet de zogenaamde "slachtoffers". Ik ben niet overtuigd.
quote:
Religie is een keuze die een kind moet maken als ze ouder zijn. Je kind allerhande chirurgische aanpassingen laten ondergaan ervanuitgaande dat hij/zij per se jouw religie moet overnemen is moreel verwerpelijk.
Flauwe kul, het is een integraal onderdeel van de opvoeding. Het kind kan zijn ouders er later op aanspreken, dat het niet of nauwelijks gebeurd zou je moeten zijn opgevallen. Het is juist moreel verwerpelijk om dit te verbieden en dat is de redenen waarom het niet gaat werken.
quote:
Een besnijdenis heeft slechts een spurieuze sociale functionaliteit. Voor andere mensen. Niet voor de baby.
Dat is jouw beleving, het is veel belangrijker dan je hier voordoet.
quote:
Zoals ik in het vorige topic aangaf. Je vergelijkingen zijn scheef. Tijd om beter na te denken.
Je kan zoveel aangeven maar dat betekent niet dat je gelijk hebt of dat je er echt goed over nagedacht hebt. Niemand die dit gaat pikken en als je denk dat je het oplost door de ouders in het gevang te stoppen en eventueel de kinderen uit huis te plaatsen dan laten de gevolgen zich wel raden.
  donderdag 1 maart 2018 @ 17:25:48 #26
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_177531314
quote:
0s.gif Op woensdag 28 februari 2018 23:38 schreef ITrade het volgende:

[..]

:') Wat een onzin
Wat een doordachte onderbouwde reactie op een oordeel van een landelijke artsenfederatie.
  † In Memoriam † donderdag 1 maart 2018 @ 17:26:34 #27
409449 Mo_Muffin
For the love of knobs...
pi_177531330
quote:
0s.gif Op donderdag 1 maart 2018 16:58 schreef up7 het volgende:

[..]

Een kind kan er niet over beslissen, dan is het aan zijn ouders, niet aan "vadertje" staat. Laten we het ook eerlijk benaderen, al zou je er in slagen om het uit te stellen tot 18 waar ik mijn bedenkingen bij heb, zal niemand het op 18 jarige leeftijd achterwege laten. Wat schiet je er dan mee op? Anders dan het "pesten" van met name moslims en een enkele jood?
OMG, jij ziet het beschermen van kinderen in het algemeen als zijnde het pesten van ouders met een specifieke achtergrond, daar gaan we weer. :')

Jij mist overduidelijk het vermogen om die zaken los van elkaar te zien en duikt weer linea recta in de klaaghoek.
Nog even en je begint weer te gillen dat het racisme is. :{w
"Ik zal nooit bij een club gaan die mij als lid accepteert"
  donderdag 1 maart 2018 @ 17:27:34 #28
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_177531348
quote:
0s.gif Op donderdag 1 maart 2018 17:12 schreef up7 het volgende:

[..]

Of het minderwaardig is of niet is subjectief. Ik zie alleen tegenstanders van besnijdenissen roepen dat het zo'n gemis is, niet de zogenaamde "slachtoffers". Ik ben niet overtuigd.
Er zijn zat mensen die zich als slachtoffer achten. Het zal je verbazen.

quote:
[..]

Flauwe kul, het is een integraal onderdeel van de opvoeding.
Je snapt wanneer iets integraal is dat je zegt dat een opvoeding niet zonder kan. Gezien er zat mensen opgevoed worden zonder besnijdenis en zonder religie is dit al aantoonbaar fout.

quote:
Het kind kan zijn ouders er later op aanspreken, dat het niet of nauwelijks gebeurd zou je moeten zijn opgevallen.
Gebeurt wel degelijk.

quote:
Het is juist moreel verwerpelijk om dit te verbieden en dat is de redenen waarom het niet gaat werken.
Er is niks moreel verwerpelijks aan. Jij wil dat ouders hun kinderen moeten kunnen verminken voor esoterische redenen. Dat is moreel verwerpelijk. Een verbod is gewoon de staat die voor een dergelijke morele incursie een stokje steekt, namens het niet-beslissingsbevoegde kind.

quote:
[..]

Dat is jouw beleving, het is veel belangrijker dan je hier voordoet.
Ik twijfel er niet aan dat mensen het belangrijk vinden.

quote:
[..]

Je kan zoveel aangeven maar dat betekent niet dat je gelijk hebt of dat je er echt goed over nagedacht hebt. Niemand die dit gaat pikken en als je denk dat je het oplost door de ouders in het gevang te stoppen en eventueel de kinderen uit huis te plaatsen dan laten de gevolgen zich wel raden.
Als je je kinderen verminkt, vooral wetende dat dit tegen de wet is, dan verdien je als ouder consequenties. Hoe ver die consequenties gaan kunnen we over praten. Gevangenisstraf, boete, ontzetting.... daar kunnen we het over hebben. Maar hoe dan ook men je wat mij betreft gewoon schuldig aan zware mishandeling.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 donderdag 1 maart 2018 @ 17:37:21 #29
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_177531533
quote:
0s.gif Op donderdag 1 maart 2018 16:58 schreef up7 het volgende:

[..]

Een kind kan er niet over beslissen, dan is het aan zijn ouders, niet aan "vadertje" staat. Laten we het ook eerlijk benaderen, al zou je er in slagen om het uit te stellen tot 18 waar ik mijn bedenkingen bij heb, zal niemand het op 18 jarige leeftijd achterwege laten. Wat schiet je er dan mee op? Anders dan het "pesten" van met name moslims en een enkele jood?
Je lijkt maar niet te beseffen dat een kind geen bezit is. Niet van de staat, niet van iemand.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  † In Memoriam † donderdag 1 maart 2018 @ 17:52:49 #30
409449 Mo_Muffin
For the love of knobs...
pi_177531838
quote:
1s.gif Op donderdag 1 maart 2018 17:37 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Je lijkt maar niet te beseffen dat een kind geen bezit is. Niet van de staat, niet van iemand.
Dit dus, een kind is geen eigendom van de ouders, nooit.
Heb er zelf drie en weet waar ik het over heb, ze hebben recht op een eigen leven.
"Ik zal nooit bij een club gaan die mij als lid accepteert"
pi_177532146
quote:
0s.gif Op donderdag 1 maart 2018 17:25 schreef Qarrad het volgende:

[..]

Wat een doordachte onderbouwde reactie op een oordeel van een landelijke artsenfederatie.
Lees het artikel anders nog eens rustig na. Het lezen van zo'n artikel doet meer pijn in je ogen dan een besnijdenis.
“Arguing that you don't care about the right to privacy because you have nothing to hide is no different than saying you don't care about free speech because you have nothing to say.”
― Edward Snowden
pi_177532614
Wie raakt deze wet eigenlijk in de praktijk ? In Ijsland wonen minder dan 300 joden.. zijn dat de enigen ?
Maar dat is mijn aanstootgevende mening.
  donderdag 1 maart 2018 @ 18:36:09 #33
224960 highender
Travellin' Light
pi_177532700
quote:
0s.gif Op donderdag 1 maart 2018 18:09 schreef ITrade het volgende:
Lees het artikel anders nog eens rustig na. Het lezen van zo'n artikel doet meer pijn in je ogen dan een besnijdenis.
Alleen een dickhead zal pijn in zijn ogen ervaren bij een besnijdenis.
  donderdag 1 maart 2018 @ 18:57:16 #34
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_177533133
quote:
0s.gif Op donderdag 1 maart 2018 16:58 schreef up7 het volgende:

[..]

Een kind kan er niet over beslissen, dan is het aan zijn ouders, niet aan "vadertje" staat. Laten we het ook eerlijk benaderen, al zou je er in slagen om het uit te stellen tot 18 waar ik mijn bedenkingen bij heb, zal niemand het op 18 jarige leeftijd achterwege laten. Wat schiet je er dan mee op? Anders dan het "pesten" van met name moslims en een enkele jood?
:N
Deze discussie heeft geen zin meer.

Al zou er maar één het niet doen als hij 18 was, dan zijn dat al genoeg mensen.

Echt, gewoon een zwaktebod van mensen die geen vertrouwen in hun kinderen én hun geloof hebben...
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_177534094
quote:
1s.gif Op donderdag 1 maart 2018 18:57 schreef thedeedster het volgende:

[..]

:N
Deze discussie heeft geen zin meer.

Al zou er maar één het niet doen als hij 18 was, dan zijn dat al genoeg mensen.

Echt, gewoon een zwaktebod van mensen die geen vertrouwen in hun kinderen én hun geloof hebben...
De ene die dat, al dan niet tegen betaling, doet zul je vast willen paraderen als teken van het "succes". Immers één is genoeg, mensen. Maar je hebt totaal geen moeite om velen daarvoor te laten boeten.

Hoe ver wil je gaan om die ene te "bevrijden" van dat vreselijke lot, om te moeten leven zonder een stukje voorhuid? :')
  donderdag 1 maart 2018 @ 19:35:13 #36
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_177534191
quote:
0s.gif Op donderdag 1 maart 2018 19:30 schreef up7 het volgende:

[..]

De ene die dat, al dan niet tegen betaling, doet zul je vast willen paraderen als teken van het "succes". Immers één is genoeg, mensen. Maar je hebt totaal geen moeite om velen daarvoor te laten boeten.

Hoe ver wil je gaan om die ene te "bevrijden" van dat vreselijke lot, om te moeten leven zonder een stukje voorhuid? :')
Dit is mijn laatste post met jou hierover.

Ik weet dat je gaat reageren, want sommige idioten denken dat degene die het laatste woord heeft, gelijk heeft.

Dat “één” dat is een hypothetisch aantal.

Dat kwam blijkbaar niet over, derhalve heb ik geen behoefte meer om een kansloze discussie te gaan voeren.

Jou zal ik in ieder geval niet overtuigen, maar dat zegt meer over jou.

Succes ermee.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_177534229
Hoe moet je trekken zonder voorhuid? Weet iemand dat?
  † In Memoriam † donderdag 1 maart 2018 @ 19:40:45 #38
409449 Mo_Muffin
For the love of knobs...
pi_177534325
quote:
1s.gif Op donderdag 1 maart 2018 18:57 schreef thedeedster het volgende:

[..]

:N
Deze discussie heeft geen zin meer.

Al zou er maar één het niet doen als hij 18 was, dan zijn dat al genoeg mensen.

Echt, gewoon een zwaktebod van mensen die geen vertrouwen in hun kinderen én hun geloof hebben...
Vooral dit.
"Ik zal nooit bij een club gaan die mij als lid accepteert"
pi_177534381
quote:
1s.gif Op donderdag 1 maart 2018 18:57 schreef thedeedster het volgende:

[..]

:N
Deze discussie heeft geen zin meer.

Al zou er maar één het niet doen als hij 18 was, dan zijn dat al genoeg mensen.

Echt, gewoon een zwaktebod van mensen die geen vertrouwen in hun kinderen én hun geloof hebben...
En in de schepper.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  donderdag 1 maart 2018 @ 19:45:25 #40
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_177534471
quote:
0s.gif Op donderdag 1 maart 2018 18:09 schreef ITrade het volgende:

[..]

Lees het artikel anders nog eens rustig na. Het lezen van zo'n artikel doet meer pijn in je ogen dan een besnijdenis.
Het zijn twee artikelen. Eentje met een opsomming van de (soms) optredende gevolgen van besnijdenis een eentje met het standpunt van de Nederlandse artsenfedederatie (namelijk: niet doen behalve bij zelden optredende medische hoofdzaak wegens de bescherming van de lichamelijke integriteit van mensen en dus ook kinderen, hetgeen zwaarder weegt dan de wens van de ouders.)
pi_177534652
quote:
1s.gif Op donderdag 1 maart 2018 19:45 schreef Qarrad het volgende:

[..]

Het zijn twee artikelen. Eentje met een opsomming van de (soms) optredende gevolgen van besnijdenis een eentje met het standpunt van de Nederlandse artsenfedederatie (namelijk: niet doen behalve bij zelden optredende medische hoofdzaak wegens de bescherming van de lichamelijke integriteit van mensen en dus ook kinderen, hetgeen zwaarder weegt dan de wens van de ouders.)
Aah, tot het tweede was ik niet eens gekomen. De eerste was al zo pijnlijk om te lezen dat ik maar snel gestopt was met die onzin te lezen.
“Arguing that you don't care about the right to privacy because you have nothing to hide is no different than saying you don't care about free speech because you have nothing to say.”
― Edward Snowden
pi_177535150
quote:
1s.gif Op donderdag 1 maart 2018 19:35 schreef thedeedster het volgende:

[..]

Dit is mijn laatste post met jou hierover.

Ik weet dat je gaat reageren, want sommige idioten denken dat degene die het laatste woord heeft, gelijk heeft.

Dat “één” dat is een hypothetisch aantal.

Dat kwam blijkbaar niet over, derhalve heb ik geen behoefte meer om een kansloze discussie te gaan voeren.

Jou zal ik in ieder geval niet overtuigen, maar dat zegt meer over jou.

Succes ermee.
Had dan niets gezegd. Sommige idioten vinden het kennelijk prettig om het laatste woord uit te lokken. Meestal mensen die zichzelf heel belangrijk vinden, moet je eens kijken zeg wat een ceremonieel vertoon.
quote:
Dit is mijn laatste post met jou hierover.
Ik weet dat je gaat reageren,
derhalve heb ik geen behoefte meer om een kansloze discussie te gaan voeren.
maar dat zegt meer over jou.
Succes ermee.
pi_177535187
quote:
0s.gif Op donderdag 1 maart 2018 19:30 schreef up7 het volgende:
De ene die dat, al dan niet tegen betaling, doet
Al diegenen die dat niet doen, al dan niet onder dreiging van excommunicatie, verstoting door vrienden en familie, fysieke bedreiging of tegen betaling, ....
:O
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  donderdag 1 maart 2018 @ 20:10:47 #44
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_177535292
quote:
0s.gif Op donderdag 1 maart 2018 19:50 schreef ITrade het volgende:

[..]

Aah, tot het tweede was ik niet eens gekomen. De eerste was al zo pijnlijk om te lezen dat ik maar snel gestopt was met die onzin te lezen.
Je kunt wel blijven herhalen dat het onzin is, maar dat maakt het nog geen waarheid. Ik hecht persoonlijk meer waarde aan het oordeel van medisch researchers.

Hier nog een artikel met wat er aan complicaties rondgaat: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3253617/
Let op, is van een site die een soort medische bibliotheek vormt, dus met plaatjes :X
pi_177535825
quote:
0s.gif Op donderdag 1 maart 2018 20:06 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Al diegenen die dat niet doen, al dan niet onder dreiging van excommunicatie, verstoting door vrienden en familie, fysieke bedreiging of tegen betaling, ....
:O
Dat geldt net zo goed voor "bekeerlingen".
pi_177535878
quote:
0s.gif Op donderdag 1 maart 2018 19:36 schreef Mekamotut het volgende:
Hoe moet je trekken zonder voorhuid? Weet iemand dat?
Het ligt eraan hoe strak het allemaal is. Als het heel strak is, dan heb je glijmiddel nodig en doe je hetzelfde als wanneer je onbesneden bent. Veruit de meeste besneden mannen hebben geen glijmiddel nodig, die hebben nog genoeg vel over. In dat geval trek je hetzelfde als met voorhuid, maar pak je hem wat lager vast. Je huid gaat dan niet over de eikel, maar alleen over de stam.
  donderdag 1 maart 2018 @ 21:16:34 #47
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_177537017
quote:
0s.gif Op donderdag 1 maart 2018 19:43 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

En in de schepper.
putjesschepper?
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_177537409
quote:
0s.gif Op donderdag 1 maart 2018 20:10 schreef Qarrad het volgende:

[..]

Je kunt wel blijven herhalen dat het onzin is, maar dat maakt het nog geen waarheid. Ik hecht persoonlijk meer waarde aan het oordeel van medisch researchers.

Hier nog een artikel met wat er aan complicaties rondgaat: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3253617/
Let op, is van een site die een soort medische bibliotheek vormt, dus met plaatjes :X
Nou succes met je complicaties dan.
“Arguing that you don't care about the right to privacy because you have nothing to hide is no different than saying you don't care about free speech because you have nothing to say.”
― Edward Snowden
pi_177538607
Daar ben ik het volkomen mee eens. Om medische redenen zou dat wel moeten, maar om godsdienstige redenen vind ik dat absurd. Ervan uitgaan dat God man/vrouw perfect heeft geschapen. Dus vraag ik mij af waarom we vinden dat wij Zijn werk moeten verbeteren.
'Hij die een slaaf bezit, is zelf ook een slaaf!'
  † In Memoriam † donderdag 1 maart 2018 @ 22:21:53 #50
409449 Mo_Muffin
For the love of knobs...
pi_177538721
If it ain't broke, don't fix it. :7
"Ik zal nooit bij een club gaan die mij als lid accepteert"
pi_177538901
quote:
0s.gif Op donderdag 1 maart 2018 20:10 schreef Qarrad het volgende:

[..]

Je kunt wel blijven herhalen dat het onzin is, maar dat maakt het nog geen waarheid. Ik hecht persoonlijk meer waarde aan het oordeel van medisch researchers.

Hier nog een artikel met wat er aan complicaties rondgaat: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3253617/
Let op, is van een site die een soort medische bibliotheek vormt, dus met plaatjes :X
Wie kan dit lezen en dan zijn baby naar de slachtbank brengen?
Ik zou best christen en verlost willen zijn, als de christenen er maar wat verloster uit zouden zien.
(Nietzsche)
pi_177538995
quote:
1s.gif Op donderdag 1 maart 2018 22:30 schreef ietjefietje het volgende:

[..]

Wie kan dit lezen en dan zijn baby naar de slachtbank brengen?
Verschrikkelijk dat medici in staat blijken te zijn mee te werken aan deze gruwelijkheden. En als het misgaat, dan zijn deze jongetjes gedwongen om een meisje te worden. Dan kan je net zo goed sterven.
'Hij die een slaaf bezit, is zelf ook een slaaf!'
  donderdag 1 maart 2018 @ 22:35:34 #53
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_177539000
quote:
1s.gif Op donderdag 1 maart 2018 13:25 schreef Physsic het volgende:

[..]

Weet je ook wat het doel is van dat offer?
De besnijdenis van het vlees is een verbond tussen god en het volk van Israel. Is in de plaats gekomen van de besnijdenis van het hart.
Besnijdenis van het vlees: visie van genade. Je start je leven of 'hergeboorte' als goed mens, zonder zonde.
Besnijdenis van het hart: visie van het zondige vlees. Je start je leven of 'hergeboorte' als zondig wezen en kan alleen gered worden, niet schoongewassen.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  donderdag 1 maart 2018 @ 22:48:26 #54
224960 highender
Travellin' Light
pi_177539310
Godsdienstvrijheid voor iedereen die wilsbekwaam is, vrij van godsdienst voor iedereen die dat (nog) niet is. Zo zou het moeten zijn.
pi_177539547
Goh, eindelijk eens een parlement wat de vrijheid van religie van het kind respecteert ipv de vrijheid van religie van de ouders de vrijheid van religie v/h kind teniet te laten doen.(En de lichamelijke integriteit.)

Als jongens die moslim/Joods zijn een jaar of 16 zijn kunnen ze dat zelf beslissen, veel rechtvaardiger en ethischer.

Blijft de problematisch religieuze indoctrinatie nog steeds bestaan maar dit is in ieder geval een begin.

Het zal wel weer een hele hoop gezeik gaan opleveren maar het signaal dat wordt afgegeven is prima.
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
pi_177539695
Weer een circle jerk van atheïsten. :')
Croce e delizia cor. Misterioso, Misterioso altero, croce e delizia al cor.
pi_177539731
quote:
0s.gif Op donderdag 1 maart 2018 23:03 schreef Mathemaat het volgende:
Weer een circle jerk van atheïsten. :')
Ethiek die niet kan veranderen heeft weinig met ethiek te maken.
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
pi_177539757
quote:
0s.gif Op donderdag 1 maart 2018 23:04 schreef Tanatos het volgende:

[..]

Ethiek die niet kan veranderen heeft weinig met ethiek te maken.
O ja, en jij bepaalt ethiek dan?
Croce e delizia cor. Misterioso, Misterioso altero, croce e delizia al cor.
pi_177539830
quote:
0s.gif Op donderdag 1 maart 2018 23:05 schreef Mathemaat het volgende:

[..]

O ja, en jij bepaalt ethiek dan?
Nee, het is een maatschappelijke concensus.
Die concensus houdt in het westen al vrij lang in dat je niet andere mensen mag verminken, en dus ook niet je kinderen genitaal laten verminken vanuit ouderwetse religieuze ideeën .
Als de jongens een jaar of 16 zijn kunnen ze zelf beslissen.
Zei Mohammed niet iets in de trant van in religie mag geen dwang zijn?
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
pi_177540049
quote:
0s.gif Op donderdag 1 maart 2018 23:08 schreef Tanatos het volgende:

[..]

Nee, het is een maatschappelijke concensus.
Die concensus houdt in het westen al vrij lang in dat je niet andere mensen mag verminken, en dus ook niet je kinderen genitaal laten verminken vanuit ouderwetse religieuze ideeën .
Als de jongens een jaar of 16 zijn kunnen ze zelf beslissen.
Zei Mohammed niet iets in de trant van in religie mag geen dwang zijn?
Dus omdat ze bijvoorbeeld in Nazi-Duitsland een consensus hadden, was het oké om Joden te vervolgen?
Croce e delizia cor. Misterioso, Misterioso altero, croce e delizia al cor.
pi_177540064
quote:
0s.gif Op donderdag 1 maart 2018 23:19 schreef Mathemaat het volgende:

[..]

Dus omdat ze in Nazi-Duitsland een consensus hadden, was het oke om Joden te vervolgen?
Alsof dat een concensus was.
Daarnaast heeft het er geen klap mee te maken.
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
pi_177540071
quote:
0s.gif Op donderdag 1 maart 2018 23:20 schreef Tanatos het volgende:

[..]

Alsof dat een concensus was.
:')
Croce e delizia cor. Misterioso, Misterioso altero, croce e delizia al cor.
pi_177540101
quote:
0s.gif Op donderdag 1 maart 2018 23:20 schreef Tanatos het volgende:

[..]
Daarnaast heeft het er geen klap mee te maken.
Jij begon uit het niets over ethiek. Dan moet je er niet over beginnen, als je je punt niet kan verdedigen.
Croce e delizia cor. Misterioso, Misterioso altero, croce e delizia al cor.
pi_177540103
quote:
0s.gif Op donderdag 1 maart 2018 23:20 schreef Mathemaat het volgende:

[..]

:')
Leg mij eens uit waarom de vrijheid van religie van het kind minderwaardig is aan de vrijheid van religie v/d ouders?
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
pi_177540131
quote:
0s.gif Op donderdag 1 maart 2018 23:21 schreef Mathemaat het volgende:

[..]

Jij begon uit het niets over ethiek. Dan moet je er niet over beginnen, als je je punt niet kan verdedigen.
Niet onnodig snijden in kinderen heeft alles met ethiek te maken.
Religie heeft dan weer vrijwel niets met ethiek te maken en religie is de enige reden waarom mensen voor besnijdenis pleiten.

Artikel 11: Onaantastbaarheid lichaam

https://www.denederlandse(...)299q0sr/vgrnblu821m2
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
pi_177540183
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  donderdag 1 maart 2018 @ 23:31:52 #67
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_177540303
quote:
1s.gif Op donderdag 1 maart 2018 17:37 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Je lijkt maar niet te beseffen dat een kind geen bezit is. Niet van de staat, niet van iemand.
Klopt, maar de ouders hebben wel de primaire verantwoordelijkheid voor het welzijn van het kind. En bij deze mensen hoort daarbij dat het kind volgens de religieuze regels wordt opgevoed. Dat is belangrijk voor als het kind sterft voordat het handelingsbekwaam is, want dan komt het in het hiernamaals goed terecht.
Atheïsten vinden dat onzin, voor die mensen voelt dat niet zo.

Beetje als dat je je kinderen niet alleen patat en appelmoes geeft. Je kind kan dat wel willen, maar als ouder wil je ze meer meegeven, niet alleen de schijf van vijf maar mogelijk ook biologisch-dynamisch, of veganistisch etc. Daar wordt het kind geen keuze in gelaten, maar de ouders voelen dat dat het beste is voor hun kind.
Nee, dat is geen blijvende verminking, maar toont aan dat het argument "kind is geen bezit" niet opgaat.
  donderdag 1 maart 2018 @ 23:36:46 #68
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_177540451
quote:
0s.gif Op donderdag 1 maart 2018 23:23 schreef Tanatos het volgende:

[..]

Niet onnodig snijden in kinderen heeft alles met ethiek te maken.
Religie heeft dan weer vrijwel niets met ethiek te maken en religie is de enige reden waarom mensen voor besnijdenis pleiten.
Nee:

Vooral in de USA wordt circumcisie na de geboorte gepromoot om hygiënische redenen en ter preventie van eventuele urineweginfecties of zelfs peniskanker. Een besneden penis produceert nauwelijks of geen smegma en is daarom makkelijker schoon te houden.
Bron: http://www.gezondheid.be/index.cfm?fuseaction=art&art_id=7272

Schijnt in de USA standaard te zijn voor alle pasgeboren jongens.
pi_177540457
quote:
1s.gif Op donderdag 1 maart 2018 23:31 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Klopt, maar de ouders hebben wel de primaire verantwoordelijkheid voor het welzijn van het kind. En bij deze mensen hoort daarbij dat het kind volgens de religieuze regels wordt opgevoed. Dat is belangrijk voor als het kind sterft voordat het handelingsbekwaam is, want dan komt het in het hiernamaals goed terecht.
Atheïsten vinden dat onzin, voor die mensen voelt dat niet zo.

Beetje als dat je je kinderen niet alleen patat en appelmoes geeft. Je kind kan dat wel willen, maar als ouder wil je ze meer meegeven, niet alleen de schijf van vijf maar mogelijk ook biologisch-dynamisch, of veganistisch etc. Daar wordt het kind geen keuze in gelaten, maar de ouders voelen dat dat het beste is voor hun kind.
Nee, dat is geen blijvende verminking, maar toont aan dat het argument "kind is geen bezit" niet opgaat.
Als ouders daarin doorslaan en de instanties dat signaleren dan wordt er ook ingegrepen als men denkt dat het kind erdoor verwaarloosd wordt cq in de problemen komt.

https://www.ad.nl/amsterd(...)-steeds-in~a4ce2a6a/
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
pi_177540536
quote:
1s.gif Op donderdag 1 maart 2018 23:36 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Nee:

Vooral in de USA wordt circumcisie na de geboorte gepromoot om hygiënische redenen en ter preventie van eventuele urineweginfecties of zelfs peniskanker. Een besneden penis produceert nauwelijks of geen smegma en is daarom makkelijker schoon te houden.
Bron: http://www.gezondheid.be/index.cfm?fuseaction=art&art_id=7272

Schijnt in de USA standaard te zijn voor alle pasgeboren jongens.
Dat idee is deels afkomstig van antiseksualiteitcornflakesgoeroe Keloggs, die man heeft ook voorgesteld de clitoris van meisjes met een zenuwdodend middel te "behandelen" , gelukkig heeft men dat even absurde idee niet overgenomen.
Het heeft alles met de verknipte houding van religies tov seksualiteit te maken.
https://en.wikipedia.org/wiki/John_Harvey_Kellogg

Daar is men van terug aan het komen, en dat het nog steeds gebeurt heeft alles met de verknipte houding van religies tov seksualiteit te maken.

Oh en we hebben vrijwel allemaal een douche vandaag de dag.
Wat vind je van smegma bij vrouwen?

[ Bericht 1% gewijzigd door Tanatos op 01-03-2018 23:46:24 ]
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
pi_177540539
quote:
1s.gif Op donderdag 1 maart 2018 23:36 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Nee:

Vooral in de USA wordt circumcisie na de geboorte gepromoot om hygiënische redenen en ter preventie van eventuele urineweginfecties of zelfs peniskanker. Een besneden penis produceert nauwelijks of geen smegma en is daarom makkelijker schoon te houden.
Bron: http://www.gezondheid.be/index.cfm?fuseaction=art&art_id=7272

Schijnt in de USA standaard te zijn voor alle pasgeboren jongens.
Hygiëne is met wassen te bereiken. Ook met voorhuid.
pi_177540582
quote:
1s.gif Op donderdag 1 maart 2018 22:35 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

De besnijdenis van het vlees is een verbond tussen god en het volk van Israel. Is in de plaats gekomen van de besnijdenis van het hart.
Besnijdenis van het vlees: visie van genade. Je start je leven of 'hergeboorte' als goed mens, zonder zonde.
Besnijdenis van het hart: visie van het zondige vlees. Je start je leven of 'hergeboorte' als zondig wezen en kan alleen gered worden, niet schoongewassen.
Waarom is dat bij vrouwen niet nodig?
pi_177540647
quote:
1s.gif Op donderdag 1 maart 2018 23:40 schreef MevrouwPuff het volgende:

[..]

Hygiëne is met wassen te bereiken. Ook met voorhuid.
Kost wel wat meer moeite.
pi_177540679
quote:
1s.gif Op donderdag 1 maart 2018 23:42 schreef Physsic het volgende:

[..]

Waarom is dat bij vrouwen niet nodig?
Doen vrouwen niet al genoeg bij de geboorte? 8)7 Vind het wel eerlijk dat mannen ook wat meer moeite moeten doen. Als je geboren wordt, wanneer de risico het laagst is, een stukje voorhuid eraf.
pi_177540690
quote:
0s.gif Op donderdag 1 maart 2018 23:45 schreef up7 het volgende:

[..]

Kost wel wat meer moeite.
Goh wat een goed punt, ik ben al bijna overtuigd.
Waarom zeg je niet gewoon eerlijk dat het je om religie gaat?
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
pi_177540719
quote:
0s.gif Op donderdag 1 maart 2018 23:47 schreef Tanatos het volgende:

[..]

Goh wat een goed punt, ik ben al bijna overtuigd.
Waarom zeg je niet gewoon eerlijk dat het je om religie gaat?
Is religie niet voldoende dan? Bestaat slechts sinds mensenheugenis. Laat me raden, je vind het een verschrikkelijk iets?
pi_177540776
quote:
0s.gif Op donderdag 1 maart 2018 23:49 schreef up7 het volgende:

[..]

Is religie niet voldoende dan? Bestaat slechts sinds mensenheugenis. Laat me raden, je vind het een verschrikkelijk iets?
Nee, volwassen mensen moeten dat helemaal zelf weten.
Ik vind de klassieke religies volkomen absurd maar dat betekent niet dat ik daarin mijn zin aan anderen wil opleggen.
Het probleem is dat een kind dat nog niet eens kan praten verminkt wordt vanwege de religie van zijn ouders.
De vrijheid van religie van het kind wordt daarin volkomen genegeerd.
Als een jongen een jaar of 16 is kan hij die keuze zelf maken.
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
pi_177540801
Ik heb de ruimte van sokolov gelezen. Daarin snapte ik dat ouders een besnijdenis liever bij een baby doen. Anders gebeurt t waarschijnlijk niet meer.
pi_177540827
quote:
0s.gif Op donderdag 1 maart 2018 23:47 schreef up7 het volgende:

[..]

Doen vrouwen niet al genoeg bij de geboorte? 8)7 Vind het wel eerlijk dat mannen ook wat meer moeite moeten doen. Als je geboren wordt, wanneer de risico het laagst is, een stukje voorhuid eraf.
De besnijdenis van jonge jongetjes is als een soort compensatie voor wat je meisjes op latere leeftijd eventueel moeten doormaken als ze een kind baren? :?
pi_177540840
quote:
0s.gif Op donderdag 1 maart 2018 23:55 schreef MevrouwPuff het volgende:
Ik heb de ruimte van sokolov gelezen. Daarin snapte ik dat ouders een besnijdenis liever bij een baby doen. Anders gebeurt t waarschijnlijk niet meer.
Volgens mij zijn er best veel bekeerlingen die zichzelf later vrijwillig laten besnijden.
Daar heb ik geen enkel probleem mee, ze zijn volwassen en moeten dat helemaal zelf weten.
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
pi_177540841
quote:
0s.gif Op donderdag 1 maart 2018 23:55 schreef MevrouwPuff het volgende:
Ik heb de ruimte van sokolov gelezen. Daarin snapte ik dat ouders een besnijdenis liever bij een baby doen. Anders gebeurt t waarschijnlijk niet meer.
Dat zegt toch eigenlijk al genoeg.
  vrijdag 2 maart 2018 @ 00:02:11 #82
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_177540910
quote:
1s.gif Op donderdag 1 maart 2018 23:40 schreef MevrouwPuff het volgende:

[..]

Hygiëne is met wassen te bereiken. Ook met voorhuid.
Dat weten wij, maar voor atheïsten in de usa kan het een argument zijn voor besnijdenis. Waardoor het argument "het wordt alleen op religieuze gronden gedaan" de prullenbak in kan.
Stel dat je als ouder er heilug van overtuigd bent dat het gezonder, want hygiënischer is, en je hebt als leek een arts die je dat vertelt. Zou jij de gezondheid van je kind in gevaar brengen door niet te besnijden? Wil je dat risico lopen?

Ter vergelijking: in de jaren 70/80 werden er om gezondheidsredenen talloze keelamandelen weggesneden uit kinderen. Die groeien niet meer aan, het is een verminking voor het leven met, zo weet men nu, gevolgen voor de gezondheid. Tegenwoordig is men veel terughoudender bij die "oplossing".
Hier is geen religieuze component. Maar waarom wordt hiermee niet gewacht tot het kind kan beslissen en wordt de verantwoordelijkheid bij de ouders gelegd? Die dus meestal zullen doen wat arts zegt.
  vrijdag 2 maart 2018 @ 00:04:08 #83
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_177540950
quote:
0s.gif Op donderdag 1 maart 2018 23:57 schreef Tanatos het volgende:

[..]

Volgens mij zijn er best veel bekeerlingen die zichzelf later vrijwillig laten besnijden.
Daar heb ik geen enkel probleem mee, ze zijn volwassen en moeten dat helemaal zelf weten.
De ruimte van Sokolov gaat over Joden. Daar wordt niet massaal toe bekeerd, want dat kan knap lastig zijn. Dit in tegenstelling tot bekeren tot de islam.
pi_177540992
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 maart 2018 00:02 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Dat weten wij, maar voor atheïsten in de usa kan het een argument zijn voor besnijdenis. Waardoor het argument "het wordt alleen op religieuze gronden gedaan" de prullenbak in kan.
Stel dat je als ouder er heilug van overtuigd bent dat het gezonder, want hygiënischer is, en je hebt als leek een arts die je dat vertelt. Zou jij de gezondheid van je kind in gevaar brengen door niet te besnijden? Wil je dat risico lopen?

Ter vergelijking: in de jaren 70/80 werden er om gezondheidsredenen talloze keelamandelen weggesneden uit kinderen. Die groeien niet meer aan, het is een verminking voor het leven met, zo weet men nu, gevolgen voor de gezondheid. Tegenwoordig is men veel terughoudender bij die "oplossing".
Hier is geen religieuze component. Maar waarom wordt hiermee niet gewacht tot het kind kan beslissen en wordt de verantwoordelijkheid bij de ouders gelegd? Die dus meestal zullen doen wat arts zegt.
En daarin zie je dus dat die artsen daarover van mening kunnen veranderen.
Er is een discussie over mogelijk en dat gaat voor besnijdenis ook op.
Het is tijd dat die discussie eens gevoerd wordt en dat die taboe daarop verdwijnt.
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
pi_177541057
quote:
0s.gif Op donderdag 1 maart 2018 23:53 schreef Tanatos het volgende:

Nee, volwassen mensen moeten dat helemaal zelf weten.
Maar voor kinderen gelden er andere regels?
quote:
Ik vind de klassieke religies volkomen absurd maar dat betekent niet dat ik daarin mijn zin aan anderen wil opleggen.
Wees dan voorzichtig als je anderen
quote:
Het probleem is dat een kind dat nog niet eens kan praten verminkt wordt vanwege de religie van zijn ouders.
Elke ingreep kent een risico, zolang dat in een goede ziekenhuis gebeurd, zou dat voldoende moeten zijn. Zeker gezien de voordelen die worden ervaren, terecht of niet.

Het gebruiken van chemicaliën om een kind's haar te ontkroezen brengt grotere risico's met zich mee. https://nl.wikipedia.org/wiki/Alopecia_areata
quote:
De vrijheid van religie van het kind wordt daarin volkomen genegeerd.
Als een jongen een jaar of 16 is kan hij die keuze zelf maken.
Je vind dat een jongen vrij moet zijn te geloven wat hij wil, maar het mag pas de keuze maken op 16-jarige leeftijd? Maar wat als het kind hetzelfde gelooft als zijn of haar ouders? Waarom wil je het dan nog verbieden?
pi_177541078
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2018 00:09 schreef up7 het volgende:

[..]

Maar voor kinderen gelden er andere regels?

[..]

Wees dan voorzichtig als je anderen ???

[..]

Elke ingreep kent een risico, zolang dat in een goede ziekenhuis gebeurd, zou dat voldoende moeten zijn. Zeker gezien de voordelen die worden ervaren, terecht of niet.

Het gebruiken van chemicaliën om een kind's haar te ontkroezen brengt grotere risico's met zich mee. https://nl.wikipedia.org/wiki/Alopecia_areata

[..]

Je vind dat een jongen vrij moet zijn te geloven wat hij wil, maar het mag pas de keuze maken op 16-jarige leeftijd? Maar wat als het kind hetzelfde gelooft als zijn of haar ouders? Waarom wil je het dan nog verbieden?
Een baby/peuter gelooft nog niet.
Die beslissing wordt door de ouders genomen en de vrijheid van religie van het kind wordt daarin genegeerd, dat is het probleem.
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
pi_177541165
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 maart 2018 00:02 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Dat weten wij, maar voor atheïsten in de usa kan het een argument zijn voor besnijdenis. Waardoor het argument "het wordt alleen op religieuze gronden gedaan" de prullenbak in kan.
Stel dat je als ouder er heilug van overtuigd bent dat het gezonder, want hygiënischer is, en je hebt als leek een arts die je dat vertelt. Zou jij de gezondheid van je kind in gevaar brengen door niet te besnijden? Wil je dat risico lopen?

Ter vergelijking: in de jaren 70/80 werden er om gezondheidsredenen talloze keelamandelen weggesneden uit kinderen. Die groeien niet meer aan, het is een verminking voor het leven met, zo weet men nu, gevolgen voor de gezondheid. Tegenwoordig is men veel terughoudender bij die "oplossing".
Hier is geen religieuze component. Maar waarom wordt hiermee niet gewacht tot het kind kan beslissen en wordt de verantwoordelijkheid bij de ouders gelegd? Die dus meestal zullen doen wat arts zegt.
Ja, in Amerika wordt of werd dat ook door verschillende (medische) organisaties aangeraden. Dat zal een grote rol hebben gespeeld.

Veel van de argumenten die in het algemeen worden gebruikt, zijn echter nog helemaal niet van toepassing op jonge jongetjes die nog niet seksueel actief zijn.
pi_177541172
quote:
1s.gif Op donderdag 1 maart 2018 23:56 schreef Physsic het volgende:

[..]

De besnijdenis van jonge jongetjes is als een soort compensatie voor wat je meisjes op latere leeftijd eventueel moeten doormaken als ze een kind baren? :?
Het was schertsend bedoel. Maar dat er reeds een soort "compensatie" bestaat weten we allemaal best.
  vrijdag 2 maart 2018 @ 00:19:58 #89
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_177541222
quote:
0s.gif Op donderdag 1 maart 2018 23:45 schreef up7 het volgende:

[..]

Kost wel wat meer moeite.
Die extra moeite is nihil. En ja, ook besneden mannen moeten gewoon elke ochtend even met de vingers achter de eikel. Of dacht je dat dat magisch schoon blijft allemaal omdat er geen hoesje overheen zit?

Dit argument van je kan dus onderhand de prullenbak in. Net zoals al je andere argumenten tot zo ver trouwens. Met alle respect. Je hinkelt als een kreupele.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
  vrijdag 2 maart 2018 @ 00:21:00 #90
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_177541238
quote:
1s.gif Op donderdag 1 maart 2018 23:42 schreef Physsic het volgende:

[..]

Waarom is dat bij vrouwen niet nodig?
Weet ik even zo snel niet. Misschien is er een ander 'offer' voor vrouwen, misschien niet en blijft hun 'zondige natuur' in kiem aanwezig en moeten ze daar levenslang voor waken. Niet onwaarschijnlijk bij het abrahamisme.

Bij andere besnijdenis rituelen is (was) het vaak een initiatie en zijn er voor vrouwen ook eigen rituelen. De meeste zijn al zo goed als uitgestorven, maar dat ging in sommige gevallen zelfs om de penis over de hele lengte splijten of tot in de urinebuis open kerven over de lengte.
Maar die gebeurde voornamelijk als initiatie naar volwassenheid, niet bij baby's.

Er zijn veel meer overgangs rituelen in de geschiedenis en zelfs hier en daar nog in het heden waar je je wenkbrouwen van optrekt.
De 'functie' is groepsbinding. Ook wij kennen ontgroeningen, de functie van gedeelde ellende en/of ervaringen om groepen te binden. Als een gedeelde ervaring moeilijk is bind dat. Gelukkig werkt het ook zonder dat het een negatieve ervaring moet zijn, maar er moet een buiten de comfortzone aan vast zitten om op deze manier te werken.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_177541268
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2018 00:10 schreef Tanatos het volgende:

[..]

Een baby/peuter gelooft nog niet.
Dat is jouw overtuiging, anderen hebben de overtuiging dat elk mens wordt geboren met "geloof". Daar valt best wat voor te zeggen.
quote:
Die beslissing wordt door de ouders genomen en de vrijheid van religie van het kind wordt daarin genegeerd, dat is het probleem.
Kinderen hebben de vrijheid om bij ouders te kunnen opgroeien, vrijheid van religie betekent niet "niets doen tot je 16 bent".
pi_177541430
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2018 00:22 schreef up7 het volgende:

[..]

Dat is jouw overtuiging, anderen hebben de overtuiging dat elk mens wordt geboren met "geloof". Daar valt best wat voor te zeggen.

[..]

Kinderen hebben de vrijheid om bij ouders te kunnen opgroeien, vrijheid van religie betekent niet "niets doen tot je 16 bent".
Nee, daar valt wetenschappelijk helemaal niets voor te zeggen.

Er zou daadwerkelijk vrijheid in religie moeten bestaan, wat betekent dat het kind uit eigen overtuiging gelovig zou moeten worden, hele kleine kinderen hebben nog niet de cognitie om daar daadwerkelijk over na te kunnen denken, dat heet indoctrinatie.
Ook kunnen ze nog niet lezen, zeker niet een uitermate vaag en warrig boek als de koran.
(Nog los van de rare volgorde van de soera's.)

Als jij kleine jongetjes in een madrassa in Pakistan de koran hoort opdreunen (in een taal die ze niet spreken en niet leren), zie jij dan een ware gelovige?

[ Bericht 13% gewijzigd door Tanatos op 02-03-2018 00:36:59 ]
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
pi_177541438
quote:
7s.gif Op vrijdag 2 maart 2018 00:19 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Die extra moeite is nihil. En ja, ook besneden mannen moeten gewoon elke ochtend even met de vingers achter de eikel. Of dacht je dat dat magisch schoon blijft allemaal omdat er geen hoesje overheen zit?

Dit argument van je kan dus onderhand de prullenbak in. Net zoals al je andere argumenten tot zo ver trouwens. Met alle respect. Je hinkelt als een kreupele.
Wat is nihil? Elke ochtend 10-15 seconden meer? Dat is toch een aantal dagen minder op een mensenleven. Het maakt het in ieder geval niet moeilijker op. Je ouders tevreden houden is ook wat waard. Maar kennelijk doet dat er niet veel toe. Niet belangrijk blijkbaar voor het kind.
  vrijdag 2 maart 2018 @ 00:35:11 #94
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_177541488
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2018 00:31 schreef up7 het volgende:

[..]

Wat is nihil? Elke ochtend 10-15 seconden meer?
Als je er 10-15 seconden over doet om je voorhuid terug te rollen dan heb je of echt een teringlange slurf (in dit geval, respect), of je bent motorisch/geestelijk gehandicapt.

quote:
Dat is toch een aantal dagen minder op een mensenleven. Het maakt het in ieder geval niet moeilijker op. Je ouders tevreden houden is ook wat waard. Maar kennelijk doet dat er niet veel toe. Niet belangrijk blijkbaar voor het kind.
We hadden je graag verminkt, maar de wet verbied dat. Dus we zijn teleurgesteld in je.

Logica. :')
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_177541540
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2018 00:31 schreef Tanatos het volgende:

[..]

Nee, daar valt wetenschappelijk helemaal niets voor te zeggen.
Pas als de wetenschap er iets over zegt, mag je "volgen"?

quote:
Er zou daadwerkelijk vrijheid in religie moeten bestaan, wat betekent dat het kind uit eigen overtuiging gelovig zou moeten worden, hele kleine kinderen hebben nog niet de cognitie om daar daadwerkelijk over na te kunnen denken, dat heet indoctrinatie.
Ze hoeven ook niet na te denken over het "gemis" van een stukje voorhuid.
pi_177541610
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2018 00:39 schreef up7 het volgende:

[..]

Pas als de wetenschap er iets over zegt, mag je "volgen"?
[ afbeelding ]

[..]

Ze hoeven ook niet na te denken over het "gemis" van een stukje voorhuid.
Wetenschap is geen religie, wetenschap herziet haar punten als ze daar bewijzen voor vindt.
Dat is een groot probleem met religies, ze houden vast aan de ideeën van hun beginjaren.

Je gaat weer volledig aan de kern van het probleem voorbij, de vrijheid van religie van de ouders is de dwang van religie voor het kind.

Als religie zo geweldig zou zijn, dan was die dwang niet nodig.
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
pi_177541616
quote:
7s.gif Op vrijdag 2 maart 2018 00:35 schreef SpecialK het volgende:

[..]

We hadden je graag verminkt, maar de wet verbied dat. Dus we zijn teleurgesteld in je.

Logica. :')
Een "verminking" overkomt iedereen wel eens.
pi_177541643
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2018 00:45 schreef up7 het volgende:

[..]

Een "verminking" overkomt iedereen wel eens.
[ afbeelding ]
Een sneetje in je vinger is geen verminking hè.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_177541736
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2018 00:45 schreef Tanatos het volgende:

[..]

Wetenschap is geen religie, wetenschap herziet haar punten als ze daar bewijzen voor vind.
Dat is een groot probleem met religies, ze houden vast aan de ideeën van hun beginjaren.
Soms kloppen de ideeën van "het begin" nog wel.
quote:
Je gaat weer volledig aan de kern van het probleem voorbij, de vrijheid van religie van de ouders is de dwang van religie voor het kind.

Als religie zo geweldig zou zijn, dan was die dwang niet nodig.
Is "wetenschappelijk" bewezen dat er sprake is van dwang (om te geloven)? Waar haal je die overtuiging vandaan?
pi_177541756
quote:
4s.gif Op vrijdag 2 maart 2018 00:48 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Een sneetje in je vinger is geen verminking hè.
Het is net geen "sneetje" in je voorhuid. Verder goed vergelijkbaar, in beide gevallen is er geen sprake van een verminking.
pi_177541902
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2018 00:55 schreef up7 het volgende:

[..]

Soms kloppen de ideeën van "het begin" nog wel.

[..]

Is "wetenschappelijk" bewezen dat er sprake is van dwang (om te geloven)? Waar haal je die overtuiging vandaan?
Enkel voor gelovigen.

De besnijdenis van onmondige kinderen is een verminking gebaseerd op de overtuiging van de ouders dat die verminking nodig is vanwege religieuze overtuigingen, dat is zeer zeker dwang en die dwang komt voort uit religie.
Als die religie uit zichzelf zo overtuigend zou zijn dan was al die dwangmatigheid en indoctrinatie niet nodig.
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
pi_177541960
quote:
7s.gif Op vrijdag 2 maart 2018 00:19 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Die extra moeite is nihil. En ja, ook besneden mannen moeten gewoon elke ochtend even met de vingers achter de eikel. Of dacht je dat dat magisch schoon blijft allemaal omdat er geen hoesje overheen zit?

Dit argument van je kan dus onderhand de prullenbak in. Net zoals al je andere argumenten tot zo ver trouwens. Met alle respect. Je hinkelt als een kreupele.
:')
“Arguing that you don't care about the right to privacy because you have nothing to hide is no different than saying you don't care about free speech because you have nothing to say.”
― Edward Snowden
pi_177541975
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2018 01:06 schreef Tanatos het volgende:

[..]

Enkel voor gelovigen.
Ongefundeerd, genoeg ideeën die overgenomen worden door niet-gelovigen.
quote:
De besnijdenis van onmondige kinderen is een verminking gebaseerd op de overtuiging van de ouders dat die verminking nodig is vanwege religieuze overtuigingen, dat is zeer zeker dwang en die dwang komt voort uit religie.
Als die religie uit zichzelf zo overtuigend zou zijn dan was al die dwangmatigheid en indoctrinatie niet nodig.
De ouders kiezen ervoor en doen dat uit volle overtuiging dat het beter is voor hun kind. Je gaat toch ook niet komen vertellen dat als tanden poetsen zo geweldig was dat dwang en indoctrinatie niet nodig zou zijn? Genoeg ouders die hun kinderen er aan moeten "herinneren".
  vrijdag 2 maart 2018 @ 01:17:37 #104
224960 highender
Travellin' Light
pi_177542001
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2018 00:56 schreef up7 het volgende:
Het is net geen "sneetje" in je voorhuid. Verder goed vergelijkbaar, in beide gevallen is er geen sprake van een verminking.
Onzin, het is permanente schade, de gevoeligheid van de eikel neemt (sterk) af.
pi_177542025
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2018 01:14 schreef up7 het volgende:

[..]

Ongefundeerd, genoeg ideeën die overgenomen worden door niet-gelovigen.

[..]

De ouders kiezen ervoor en doen dat uit volle overtuiging dat het beter is voor hun kind. Je gaat toch ook niet komen vertellen dat als tanden poetsen zo geweldig was dat dwang en indoctrinatie niet nodig zou zijn? Genoeg ouders die hun kinderen er aan moeten "herinneren".
Stel je als kind dit voor: je ouders maken op zeer jonge leeftijd een fout en jijzelf komt later in je leven pas achter die waarheid.

Wat dan? Dan ben je terecht (ergens) boos op je ouders toch? Dan is het toch beter om die zogenaamde fout zelf te maken op een latere leeftijd, toch?

Net zoiets als een volwassen doop, dan sta je er zelf ‘achter’.

Zoiets kan toch beter zijn? Veel minder gezeik thuis op de lange termijn ;)
pi_177542034
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2018 01:14 schreef up7 het volgende:

[..]

Ongefundeerd, genoeg ideeën die overgenomen worden door niet-gelovigen.

[..]

De ouders kiezen ervoor en doen dat uit volle overtuiging dat het beter is voor hun kind. Je gaat toch ook niet komen vertellen dat als tanden poetsen zo geweldig was dat dwang en indoctrinatie niet nodig zou zijn? Genoeg ouders die hun kinderen er aan moeten "herinneren".
Geef eens een paar voorbeelden.

Tanden poetsen is idd bijna hetzelfde als genitale verminking ja.
Ik heb nergens gezegd dat kinderen niet opgevoed moeten worden.

Het nut van geloven daarentegen bestaat enkel vanuit het geloof.
Als mensen daar daadwerkelijk zelf voor kiezen, geen probleem, als het gebaseerd is op indoctrinatie en groepsdwang, wel een probleem.
Kleine kinderen kunnen nog niet echt geloven dat kan pas veel later.
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
pi_177542081
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2018 01:17 schreef highender het volgende:

[..]

Onzin, het is permanente schade, de gevoeligheid van de eikel neemt (sterk) af.
:')
“Arguing that you don't care about the right to privacy because you have nothing to hide is no different than saying you don't care about free speech because you have nothing to say.”
― Edward Snowden
pi_177542101
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 maart 2018 01:20 schreef Faz3D het volgende:

[..]

Stel je als kind dit voor: je ouders maken op zeer jonge leeftijd een fout en jijzelf komt later in je leven pas achter die waarheid.
Is het niet beter dat de ouders een eventuele fout maken dan dat de overheid dat doet? De overheid kan je al een wapen in de hand duwen en je in oorlogsgebied droppen, "mocht het nodig zijn". Dat is toch een veel grotere inbreuk op de lichamelijke integriteit. Bedenk je goed wat nou werkelijk "beter" is op lange termijn.
pi_177542128
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2018 01:29 schreef ITrade het volgende:

[..]

:')
Klopt hoor wat hij zegt.
  vrijdag 2 maart 2018 @ 01:46:27 #110
224960 highender
Travellin' Light
pi_177542159
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2018 01:29 schreef ITrade het volgende:
:')
:')

Maar goed, er zijn inderdaad mazzelpikken (jij o.a. neem ik aan) die blijkbaar sowieso al een relatief ongevoelige eikel hadden, en dus weinig missen, dat geldt echter lang niet voor iedereen.
pi_177542162
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2018 01:32 schreef up7 het volgende:

[..]

Is het niet beter dat de ouders een eventuele fout maken dan dat de overheid dat doet? De overheid kan je al een wapen in de hand duwen en je in oorlogsgebied droppen, "mocht het nodig zijn". Dat is toch een veel grotere inbreuk op de lichamelijke integriteit. Bedenk je goed wat nou werkelijk "beter" is op lange termijn.
Ja daar heb je een punt.

Er waren pakweg 50 jaren geleden een paar principes hier in dit kleine landje.

Het bedrijf vader op zoon.

Militaire dienstplicht.

Sinds 30-20 jaar is er niks meer van overgebleven. Geen enkele vader verplicht het kind om het bedrijf over te nemen. Het land verplicht niemand meer tot een dienstplicht. (Actieve oorlogsvoering)

Wel heeft Nederland de zogenaamde dienstplicht anders verpakt. Ten tijde van oorlog en of bezetting dan word het aantal reservisten opgeroepen die benodigd zijn ter landsverdediging.

Het is juist beter als de overheid een fout maakt, dan kan het volk boos worden en zo kan elke fout ‘goed’ aflopen. :P Oftewel: dan past de overheid zichzelf aan zodat die fout niet meer kan voorkomen. De overheid en of de staat beschermt Nederland. Wij hebben dan ook de Koning. Die draagt zorg voor zijn volk. Zo ging dat altijd al.
  † In Memoriam † vrijdag 2 maart 2018 @ 03:22:39 #112
409449 Mo_Muffin
For the love of knobs...
pi_177542333
quote:
0s.gif Op donderdag 1 maart 2018 23:45 schreef up7 het volgende:

[..]

Kost wel wat meer moeite.
Ga toch heen man :') we hebben het over jezelf fatsoenlijk wassen....
"Ik zal nooit bij een club gaan die mij als lid accepteert"
pi_177542339
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2018 00:31 schreef up7 het volgende:
Wat is nihil? Elke ochtend 10-15 seconden meer? Dat is toch een aantal dagen minder op een mensenleven.
Als die persoon dan 1 kutpost minder maakt op FOK! dan heeft ie een half jaar lang die tijd al ruimschoots ingehaald. Waar praat je over, man :')
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  vrijdag 2 maart 2018 @ 03:51:05 #114
117098 Hathor
Effe niet
pi_177542346
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2018 01:29 schreef ITrade het volgende:

[..]

:')
Smilies gaan zitten posten doet niks af aan het feit dat hij gewoon gelijk heeft.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
  † In Memoriam † vrijdag 2 maart 2018 @ 04:28:25 #115
409449 Mo_Muffin
For the love of knobs...
pi_177542358
Om nog maar te zwijgen over het feit dat je normaal baden en/of douchen ook gewoon een ontspannende bezigheid is. *O*
"Ik zal nooit bij een club gaan die mij als lid accepteert"
pi_177542422
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2018 01:14 schreef up7 het volgende:

[..]

Ongefundeerd, genoeg ideeën die overgenomen worden door niet-gelovigen.

[..]

De ouders kiezen ervoor en doen dat uit volle overtuiging dat het beter is voor hun kind. Je gaat toch ook niet komen vertellen dat als tanden poetsen zo geweldig was dat dwang en indoctrinatie niet nodig zou zijn? Genoeg ouders die hun kinderen er aan moeten "herinneren".
Met tandenpoetsen richt je geen onherstelbare schade aan itt besnijdenis. In tegendeel zelfs, het behoed je voor schade.

Totaal onzinnige vergelijking dus.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  vrijdag 2 maart 2018 @ 07:19:38 #117
455560 Logic91
Always stay rational
pi_177542537
Tering religie. Dit soort praktijken bevestigt mijn hekel aan religie en dan voornamelijk de islam en het jodendom. De volgelingen gaan weer zielig lopen klagen dat het discriminatie is terwijl ze er zelf volop op los discrimineren jegens ongelovigen.

Mooi dat dit soort onzin verboden wordt. En dan heb je users zoals up7 die dit lopen te bagatelliseren. Makkelijk praten maar echt fucked up als je er nooit om hebt gevraagd.
''Men find their religions as they find their homelands, their lands, their homes and their fathers. They just find them, they do not search for them, do not understand them, do not choose them either.''
Abdullah al-Qasemi
pi_177542625
Eigenlijk vind ik kamperoorbellen bij babies wel hetzelfde, zo’n gepierct gaatje gaat vaak niet meer weg. Daarvan vind ik ook dat je moet wachten, maar ik denk dat een kind op 12 jaar wel kan aangeven dat ie een oorbel wil, dat is minder ingrijpend dan een voorhuidamputatie.
  vrijdag 2 maart 2018 @ 07:38:45 #119
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_177542665
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2018 07:19 schreef Logic91 het volgende:
Tering religie. Dit soort praktijken bevestigt mijn hekel aan religie en dan voornamelijk de islam en het jodendom. De volgelingen gaan weer zielig lopen klagen dat het discriminatie is terwijl ze er zelf volop op los discrimineren jegens ongelovigen.

Mooi dat dit soort onzin verboden wordt. En dan heb je users zoals up7 die dit lopen te bagatelliseren. Makkelijk praten maar echt fucked up als je er nooit om hebt gevraagd.
Pavlov-reactie van gelovigen. Ze denken dat ze alles maar kunnen maken met 'religie' als excuus.
pi_177542677
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2018 01:21 schreef Tanatos het volgende:

[..]

Geef eens een paar voorbeelden.

Tanden poetsen is idd bijna hetzelfde als genitale verminking ja.
Ik heb nergens gezegd dat kinderen niet opgevoed moeten worden.

Het nut van geloven daarentegen bestaat enkel vanuit het geloof.
Als mensen daar daadwerkelijk zelf voor kiezen, geen probleem, als het gebaseerd is op indoctrinatie en groepsdwang, wel een probleem.
Kleine kinderen kunnen nog niet echt geloven dat kan pas veel later.
Als het je om indoctrineren te doen, zoals jij zelf aangeeft hierboven, dan neem ik aan dat ook het dopen van kinderen verboden wordt. Ook dat is immers een vorm van 'indoctrinatie' volgens jou.

Verder, zo wet maakt niks uit. Men gaat in vaderlanden of andere landen waar het wel kan gewoon heen voor het besnijden van hun zoontjes.
pi_177542787
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 maart 2018 07:40 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Als het je om indoctrineren te doen, zoals jij zelf aangeeft hierboven, dan neem ik aan dat ook het dopen van kinderen verboden wordt. Ook dat is immers een vorm van 'indoctrinatie' volgens jou.

Verder, zo wet maakt niks uit. Men gaat in vaderlanden of andere landen waar het wel kan gewoon heen voor het besnijden van hun zoontjes.
Het maakt wel wat uit. Willen ze alsnog hun zoontjes verminken dan kost ze dat flink wat (extra) geld. 1 retour ticket 'vaderland' kost toch al gauw enkele honderden tot zo'n 1000 euries.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_177542797
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 maart 2018 07:40 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Als het je om indoctrineren te doen, zoals jij zelf aangeeft hierboven, dan neem ik aan dat ook het dopen van kinderen verboden wordt. Ook dat is immers een vorm van 'indoctrinatie' volgens jou.

Verder, zo wet maakt niks uit. Men gaat in vaderlanden of andere landen waar het wel kan gewoon heen voor het besnijden van hun zoontjes.
Dopen en besnijden kan je niet vergelijken.
pi_177542800
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 maart 2018 07:57 schreef Mekamotut het volgende:

[..]

Dopen en besnijden kan je niet vergelijken.
Lees eens wat hij zegt. Indoctrinatie van kinderen kan überhaupt niet, los van welke vorm. Dus ook doop.
pi_177542802
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 maart 2018 07:57 schreef Mekamotut het volgende:

[..]

Dopen en besnijden kan je niet vergelijken.
Het is wel beide een religieuze handeling.
Dopen is geen verminking. Je hebt hoogstens nog de foto in een doopjurkje.
  vrijdag 2 maart 2018 @ 08:01:36 #125
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_177542815
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 maart 2018 07:40 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Als het je om indoctrineren te doen, zoals jij zelf aangeeft hierboven, dan neem ik aan dat ook het dopen van kinderen verboden wordt. Ook dat is immers een vorm van 'indoctrinatie' volgens jou.

Verder, zo wet maakt niks uit. Men gaat in vaderlanden of andere landen waar het wel kan gewoon heen voor het besnijden van hun zoontjes.
En dochters, want die verminkingen worden ook gewoon door heel veel mensen goedgepraat.
Maar ik begrijp dat je dat ook prima vindt als het in het land van herkomst gebeurt?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_177542825
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 maart 2018 07:58 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Lees eens wat hij zegt. Indoctrinatie van kinderen kan überhaupt niet, los van welke vorm. Dus ook doop.
Kinderen die gedoopt worden mogen doorgaans zelf kiezen of ze überhaupt willen geloven, kinderen die besneden worden daar is al voor gekozen, dat stukje komt namelijk niet meer terug.
  vrijdag 2 maart 2018 @ 08:30:45 #127
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_177543080
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 maart 2018 07:40 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Als het je om indoctrineren te doen, zoals jij zelf aangeeft hierboven, dan neem ik aan dat ook het dopen van kinderen verboden wordt. Ook dat is immers een vorm van 'indoctrinatie' volgens jou.
Ik ben ook tegen dopen voordat iemand zelf een beslissing kan nemen daarover ja. Maar een belangrijk verschil is dat een beetje water over je kop in naam van een niet bestaande God geen blijvende schade aanricht. Een stuk van je lichaam knippen is permanente schade.
quote:
Verder, zo wet maakt niks uit. Men gaat in vaderlanden of andere landen waar het wel kan gewoon heen voor het besnijden van hun zoontjes.
Voor een stuk meer geld en met mogelijke consequenties in het achterhoofd. Het belangrijkste winstpunt echter is dat men gedwongen wordt om actief na te denken over een gebruik. Dat je er niet meer mee wegkomt om het "gewoon" te doen omdat het kan en omdat de omgeving het altijd zo gedaan heeft of zegt dat het moet volgens het geloof.

Dat je gedwongen wordt om er meer dan een halve gedachte aan te wijden en blootgesteld wordt aan de wetenschap dat het niet vanzelfsprekend is voor anderen en niet geaccepteerd wordt door de wet omdat het daar als mishandeling geldt. De meeste ouders willen namelijk het beste voor hun kind en daarvoor is nodig dat je weet wat er voor opties zijn en niet dat je blind één opgelegde optie volgt omdat dat nou eenmaal altijd zo gedaan werd.
pi_177543330
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 maart 2018 08:03 schreef Mekamotut het volgende:

[..]

Kinderen die gedoopt worden mogen doorgaans zelf kiezen of ze überhaupt willen geloven, kinderen die besneden worden daar is al voor gekozen, dat stukje komt namelijk niet meer terug.
Strikt gesproken kan je de doop ook niet meer terugdraaien - en dat kan je je hele leven blijven achtervolgen. Een paar decennia terug was het bijvoorbeeld nog vrijwel onmogelijk je uit de administratie van de kerk te laten schrappen als je gedoopt was - ze hadden je dan immers geclaimd en je was hun eigendom; ongeacht of je dat als volwassene wilde of niet. Na veel protesten bestaan daar nu formulieren voor - maar heel goed werkt het niet.

En dat is nog maar administratief. Spiritueel kan doop ook een dingetje zijn als je gelooft dat er inderdaad "iets magisch" is gebeurd tijdens het ritueel en dat dat meer voorstelde dan een bad.
Maar dat is mijn aanstootgevende mening.
pi_177543366
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 maart 2018 07:57 schreef Mekamotut het volgende:

[..]

Dopen en besnijden kan je niet vergelijken.
Dat kan uitstekend. De doop is in de christelijke doctrine namelijk bedoeld als VERVANGING van besnijdenis.
Maar dat is mijn aanstootgevende mening.
  vrijdag 2 maart 2018 @ 08:55:57 #130
455560 Logic91
Always stay rational
pi_177543403
Hoe the fuck is dit nog een discussie waardig in 2018? Dat er mensen zijn die dit soort praktijken verdedigen snap ik echt niet. En het dan vergelijken met de doop alsof de doop leidt tot permanente fysieke verminking.
''Men find their religions as they find their homelands, their lands, their homes and their fathers. They just find them, they do not search for them, do not understand them, do not choose them either.''
Abdullah al-Qasemi
pi_177543570
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2018 08:51 schreef Aanstootgevend het volgende:

[..]

Strikt gesproken kan je de doop ook niet meer terugdraaien - en dat kan je je hele leven blijven achtervolgen. Een paar decennia terug was het bijvoorbeeld nog vrijwel onmogelijk je uit de administratie van de kerk te laten schrappen als je gedoopt was - ze hadden je dan immers geclaimd en je was hun eigendom; ongeacht of je dat als volwassene wilde of niet. Na veel protesten bestaan daar nu formulieren voor - maar heel goed werkt het niet.

En dat is nog maar administratief. Spiritueel kan doop ook een dingetje zijn als je gelooft dat er inderdaad "iets magisch" is gebeurd tijdens het ritueel en dat dat meer voorstelde dan een bad.
Uiteraard hebben gedoopten, in principe, later (zo rond 7- en 12 jarige leeftijd) nog de keuze om geen 1e communie e/o het vormsel te doen.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_177543613
Oude tijden herleven, deden de Nazi's ook, die ondeugende Scandinaviers toch niks geleerd van de oorlog.
pi_177543618
quote:
9s.gif Op vrijdag 2 maart 2018 08:55 schreef Logic91 het volgende:
Hoe the fuck is dit nog een discussie waardig in 2018? Dat er mensen zijn die dit soort praktijken verdedigen snap ik echt niet. En het dan vergelijken met de doop alsof de doop leidt tot permanente fysieke verminking.
Dit dus!
Ik zou best christen en verlost willen zijn, als de christenen er maar wat verloster uit zouden zien.
(Nietzsche)
pi_177543635
Tegenwoordig moeten we om alles zeiken. Dus ook over besnijdenissen. Het past in de Tijdsgeest, treurig gedoe, als mensen lekker hun kind willen besnijden laat ze, doet zo niet de meerderheid van de wereldbevolking, en om te zeggen dat dit de mensen zijn die tegen zijn. Ironisch dat het altijd de onbesneden mensen zijn die er iets van moeten vinden hypocriet gezeik.
  vrijdag 2 maart 2018 @ 09:13:06 #135
131800 Tarado
capô de fusca
pi_177543661
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2018 09:10 schreef DeParo het volgende:
Tegenwoordig moeten we om alles zeiken. Dus ook over besnijdenissen. Het past in de Tijdsgeest, treurig gedoe, als mensen lekker hun kind willen besnijden laat ze, doet zo niet de meerderheid van de wereldbevolking, en om te zeggen dat dit de mensen zijn die tegen zijn. Ironisch dat het altijd de onbesneden mensen zijn die er iets van moeten vinden hypocriet gezeik.
het is een vorm van verminking, waar trek je de streep van wat wel mag en wat niet mag, vrouwelijke besnijdenis is ook geen punt voor je?
pi_177543683
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2018 09:13 schreef Tarado het volgende:

[..]

het is een vorm van verminking, waar trek je de streep van wat wel mag en wat niet mag, vrouwelijke besnijdenis is ook geen punt voor je?
Appels met peren vergelijken, bovendien zijn veel mensen die vrouwenbesnijdenis zijn ondergaan ook tegen, hoeveel besneden mannen willen het nu eigenlijk verbieden? Als nu het gros van de besneden mannen spijt had, maar hebben ze dat, niet echt.
  vrijdag 2 maart 2018 @ 09:19:28 #137
455560 Logic91
Always stay rational
pi_177543737
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2018 09:10 schreef DeParo het volgende:
Tegenwoordig moeten we om alles zeiken. Dus ook over besnijdenissen. Het past in de Tijdsgeest, treurig gedoe, als mensen lekker hun kind willen besnijden laat ze, doet zo niet de meerderheid van de wereldbevolking, en om te zeggen dat dit de mensen zijn die tegen zijn. Ironisch dat het altijd de onbesneden mensen zijn die er iets van moeten vinden hypocriet gezeik.
Bullshit. Ik ben zelf ook besneden toen ik jong was en ik vind dat dit verboden moet worden voor iedereen onder de achttien als er geen gerechtvaardigde reden voor is zoals een medische noodzaak. De religieuzen moeten maar eens goed in hun oren knopen dat de vrijheid van religie niet absoluut is. Deze houdt op daar waar het recht van een ander in het geding komt.
''Men find their religions as they find their homelands, their lands, their homes and their fathers. They just find them, they do not search for them, do not understand them, do not choose them either.''
Abdullah al-Qasemi
pi_177543979
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2018 09:19 schreef Logic91 het volgende:

[..]

Bullshit. Ik ben zelf ook besneden toen ik jong was en ik vind dat dit verboden moet worden voor iedereen onder de achttien als er geen gerechtvaardigde reden voor is zoals een medische noodzaak. De religieuzen moeten maar eens goed in hun oren knopen dat de vrijheid van religie niet absoluut is. Deze houdt op daar waar het recht van een ander in het geding komt.
Dan ben je de uitzondering die de regel bevestigt, meer niet, de religieuzen mogen wat mij betreft dit soort praktijken lekker blijven uitvoeren, heeft niemand last van, alleen wat opgefokte onbesneden types die van alles een enorm punt moeten maken. Snap ik ook meteen dat genderneutrale gezeik, een persoon voelt zich vernederd omdat hij zich nog man of vrouw voelt, en nu gaan we allemaal door het leven als genderneutraal schijnbaar. Past allemaal in de samenleving van vandaag de dag waar mensen zich alleen maar om onzinnige futiliteiten druk kunnen maken.
  vrijdag 2 maart 2018 @ 09:38:43 #139
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_177544178
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2018 09:30 schreef DeParo het volgende:

[..]

Dan ben je de uitzondering die de regel bevestigt, meer niet, de religieuzen mogen wat mij betreft dit soort praktijken lekker blijven uitvoeren, heeft niemand last van,
Eh, er worden stukjes van kinderen afgesneden. Ik denk dat ze daar best last van hebben. Daarnaast is er het principe van dat je de lichamelijke integriteit van anderen hoort te respecteren. De enige reden waarom dit nu nog bestaat is een combinatie van traditie en religieuze regels. Als iemand morgen verzint dat de Grote Juju in de Wolken vindt dat van alle kindjes de oorlelletjes af moeten dan zou er niet twee keer over nagedacht worden, ook niet als er onderzoeken kwamen dat men een prima leven heeft zonder oorlellen en dat mensen zonder oorlellen hiervan getuigden.
quote:
alleen wat opgefokte onbesneden types die van alles een enorm punt moeten maken.
Ik ben gelukkig onbesneden en ook niet opgefokt.
  vrijdag 2 maart 2018 @ 09:39:00 #140
131800 Tarado
capô de fusca
pi_177544184
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2018 09:14 schreef DeParo het volgende:

[..]

Appels met peren vergelijken, bovendien zijn veel mensen die vrouwenbesnijdenis zijn ondergaan ook tegen, hoeveel besneden mannen willen het nu eigenlijk verbieden? Als nu het gros van de besneden mannen spijt had, maar hebben ze dat, niet echt.
dus de peren hebben er spijt van en de appels niet, topargument
pi_177544205
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2018 09:19 schreef Logic91 het volgende:

[..]

Bullshit. Ik ben zelf ook besneden toen ik jong was en ik vind dat dit verboden moet worden voor iedereen onder de achttien als er geen gerechtvaardigde reden voor is zoals een medische noodzaak. De religieuzen moeten maar eens goed in hun oren knopen dat de vrijheid van religie niet absoluut is. Deze houdt op daar waar het recht van een ander in het geding komt.
^^
pi_177544332
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2018 09:38 schreef Qarrad het volgende:

[..]

Eh, er worden stukjes van kinderen afgesneden. Ik denk dat ze daar best last van hebben. Daarnaast is er het principe van dat je de lichamelijke integriteit van anderen hoort te respecteren. De enige reden waarom dit nu nog bestaat is een combinatie van traditie en religieuze regels. Als iemand morgen verzint dat de Grote Juju in de Wolken vindt dat van alle kindjes de oorlelletjes af moeten dan zou er niet twee keer over nagedacht worden, ook niet als er onderzoeken kwamen dat men een prima leven heeft zonder oorlellen en dat mensen zonder oorlellen hiervan getuigden.

[..]

Ik ben gelukkig onbesneden en ook niet opgefokt.
Dan doe je het toch lekker niet, moet jij weten, als ik mijn kinderen wil besnijden doe ik het toch.
pi_177544334
quote:
0s.gif Op donderdag 1 maart 2018 22:17 schreef Begripvol het volgende:
Daar ben ik het volkomen mee eens. Om medische redenen zou dat wel moeten, maar om godsdienstige redenen vind ik dat absurd. Ervan uitgaan dat God man/vrouw perfect heeft geschapen. Dus vraag ik mij af waarom we vinden dat wij Zijn werk moeten verbeteren.
Naar zijn evenbeeld geschapen.

God/Allah heeft een voorhuid.
pi_177544337
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2018 09:39 schreef Tarado het volgende:

[..]

dus de peren hebben er spijt van en de appels niet, topargument
Ja. Topargument. Want het gezeik komt van onbesneden zeikerds.
pi_177544372
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 maart 2018 07:58 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Lees eens wat hij zegt. Indoctrinatie van kinderen kan überhaupt niet, los van welke vorm. Dus ook doop.
:D _O-

Vrijwel alle religieuzen beginnen al vroeg met het indoctrineren van kinderen met hun waanbeelden. Maar daar weet jij alles van ;)
pi_177544383
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2018 09:49 schreef CarbonC het volgende:

[..]

:D _O-

Vrijwel alle religieuzen beginnen al vroeg met het indoctrineren van kinderen met hun waanbeelden. Maar daar weet jij alles van ;)
Jij zo te zien ook, alleen maar willen verbieden, je bent geen haar beter.
pi_177544387
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2018 07:55 schreef Montagui het volgende:

[..]

Het maakt wel wat uit. Willen ze alsnog hun zoontjes verminken dan kost ze dat flink wat (extra) geld. 1 retour ticket 'vaderland' kost toch al gauw enkele honderden tot zo'n 1000 euries.
Niet als je met de W123/W124 in de zomer toch al voor 6 weken die kant op waggelt.
  vrijdag 2 maart 2018 @ 09:51:17 #148
224960 highender
Travellin' Light
  vrijdag 2 maart 2018 @ 09:51:36 #149
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_177544412
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2018 09:47 schreef DeParo het volgende:

[..]

Dan doe je het toch lekker niet, moet jij weten, als ik mijn kinderen wil besnijden doe ik het toch.
Dat is dus het hele punt van deze discussie, dat mensen daarover heen willen stappen omdat [vul
reden in die blijkbaar over de rechten van een kind prevaleert] en dat dat nu aangekaart wordt.

Dat jij dan roept "dat je het lekker toch doet" en strooit met woorden als "opgefokt" en "zeikerds" laat zien wat een armoede het eigenlijk vaak is qua tegenargumenten, simpelweg omdat die nog nooit geëist zijn tot nu toe door de uitzonderingspositie die religie en traditie hebben en het misplaatste respect ervoor.

Je doet je zaak er geen dienst mee, en die van de tegenstanders wel.
pi_177544418
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2018 09:51 schreef highender het volgende:

[..]

Onzin.
Geen onzin. Uitzondering bevestigt hoogstens de regel. Net als bij genderneutraal gezeik, een genderneutraal persoon voelt zich beschimpt bij 'dames en heren', dus nu is het wat anders. Allemaal in de pas lopen.
pi_177544425
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2018 07:33 schreef MevrouwPuff het volgende:
Eigenlijk vind ik kamperoorbellen bij babies wel hetzelfde, zo’n gepierct gaatje gaat vaak niet meer weg. Daarvan vind ik ook dat je moet wachten, maar ik denk dat een kind op 12 jaar wel kan aangeven dat ie een oorbel wil, dat is minder ingrijpend dan een voorhuidamputatie.
Goed punt.
Alle kinderen met een "y" in de naam vanaf de geboorte in de gaten houden :Y)
pi_177544460
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2018 00:45 schreef up7 het volgende:

[..]

Een "verminking" overkomt iedereen wel eens.
[ afbeelding ]
Ga je nu serieus een sneetje in een vinger, dat zichzelf heelt vergelijken met het verminken van een geslachtsorgaan vergelijken?
pi_177544462
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2018 09:51 schreef Qarrad het volgende:

[..]

Dat is dus het hele punt van deze discussie, dat mensen daarover heen willen stappen omdat [vul
reden in die blijkbaar over de rechten van een kind prevaleert] en dat dat nu aangekaart wordt.

Dat jij dan roept "dat je het lekker toch doet" en strooit met woorden als "opgefokt" en "zeikerds" laat zien wat een armoede het eigenlijk vaak is qua tegenargumenten, simpelweg omdat die nog nooit geëist zijn tot nu toe door de uitzonderingspositie die religie en traditie hebben en het misplaatste respect ervoor.

Je doet je zaak er geen dienst mee, en die van de tegenstanders wel.
Mensen die het toch al nooit bij hun kinderen zouden laten doen willen eroverheen stappen :'). Hoe hypocriet wil je het hebben. Het boeit me oprecht weinig of het mijn punt helpt want het gros van de posters hier ongeveer interesseert zich niet voor religie of tradities en gaat alleen van zichzelf uit.
pi_177544490
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2018 09:54 schreef CarbonC het volgende:

[..]

Ga je nu serieus een sneetje in een vinger, dat zichzelf heelt vergelijken met het verminken van een geslachtsorgaan vergelijken?
Hebben ze bij jou soms 'te veel' besneden dat je nu zo loopt te zeiken?
pi_177544501
Dan kun je tatoos en piercings ook wel verbieden.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_177544508
quote:
1s.gif Op donderdag 1 maart 2018 23:36 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Nee:

Vooral in de USA wordt circumcisie na de geboorte gepromoot om hygiënische redenen en ter preventie van eventuele urineweginfecties of zelfs peniskanker. Een besneden penis produceert nauwelijks of geen smegma en is daarom makkelijker schoon te houden.
Bron: http://www.gezondheid.be/index.cfm?fuseaction=art&art_id=7272

Schijnt in de USA standaard te zijn voor alle pasgeboren jongens.
De vraag is wat oorzaak en wat gevolg is.
Mannen/jongens wassen hun snikkel niet goed genoeg => voorhuid afhakken i.p.v. uitzoeken waar dat slechte wassen vandaan komt. :')
pi_177544528
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2018 09:55 schreef raptorix het volgende:
Dan kun je tatoos en piercings ook wel verbieden.
Bij minderjarigen is dat natuurlijk prima. Ik mag hopen dat dit wettelijk ook al zo geregeld is.
pi_177544538
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2018 09:56 schreef CarbonC het volgende:

[..]

De vraag is wat oorzaak en wat gevolg is.
Mannen/jongens wassen hun snikkel niet goed genoeg => voorhuid afhakken i.p.v. uitzoeken waar dat slechte wassen vandaan komt. :')
Allemaal genderneutraal worden dat is misschien de oplossing voor deze discussie.
  Overall beste user 2022 vrijdag 2 maart 2018 @ 09:59:27 #159
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_177544561
Ik vond het wel prettig hoor. Maar het had hygienische redenen. Er bleef altijd van dat plakkerige wit-gele spul onder zitten,

Het enige nadeel is dat ik minder snel; klaarkom. Dus als ik met een vrouw bezig ben is het niet in 2 minuten voorbij. Het duurt gewoon een minuutje of twintig, minstens.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_177544565
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2018 09:55 schreef DeParo het volgende:

[..]

Hebben ze bij jou soms 'te veel' besneden dat je nu zo loopt te zeiken?
Nee, als ik wil zeiken schuif ik gelukkig nog gewoon mijn voorhuid naar achteren.
Ik ben alleen dat gezeik van die gelovigen zat. In ieder geval die gelovigen die qua gedachtegang/-goed zo hard mogelijk terug in de tijd proberen te gaan. Straks gaat er nog iemand beweren dat de aarde plat is.
  vrijdag 2 maart 2018 @ 10:00:48 #161
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_177544589
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2018 09:54 schreef DeParo het volgende:

[..]

Mensen die het toch al nooit bij hun kinderen zouden laten doen willen eroverheen stappen :'). Hoe hypocriet wil je het hebben.
Wat is er hypocriet aan een mening over een gebruik wat je je eigen kind niet aan zou willen doen juist omdat je het niet okay vindt?
quote:
Het boeit me oprecht weinig of het mijn punt helpt want het gros van de posters hier ongeveer interesseert zich niet voor religie of tradities en gaat alleen van zichzelf uit.
Het is niet relevant of ze zich daarvoor interesseren. Dat is geen eis om er een mening over te mogen hebben of zo.
  Overall beste user 2022 vrijdag 2 maart 2018 @ 10:04:08 #162
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_177544655
De oplossing is simpel: Iedereen die tegen is moet maar op IJsland gaan wonen.

Wel de taal leren hoor. En integreren.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_177544824
Was daar niet een blonde vrouwen overschot?
-nee-
  vrijdag 2 maart 2018 @ 10:11:59 #164
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_177544871
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2018 10:04 schreef Ulx het volgende:
De oplossing is simpel: Iedereen die tegen is moet maar op IJsland gaan wonen.

Wel de taal leren hoor. En integreren.
Ég vil frekar vinna fyrir þessa reglu í eigin landi.
  vrijdag 2 maart 2018 @ 10:18:26 #165
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_177544996
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2018 09:55 schreef raptorix het volgende:
Dan kun je tatoos en piercings ook wel verbieden.
Lijkt jet het een goed idee als ouders baby’s voorzien van tattoos?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  Overall beste user 2022 vrijdag 2 maart 2018 @ 10:22:28 #166
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_177545075
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 maart 2018 10:18 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Lijkt jet het een goed idee als ouders baby’s voorzien van tattoos?
Een nummer kan handig zijn.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_177545174
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2018 09:59 schreef Ulx het volgende:
Ik vond het wel prettig hoor. Maar het had hygienische redenen. Er bleef altijd van dat plakkerige wit-gele spul onder zitten,

Het enige nadeel is dat ik minder snel; klaarkom. Dus als ik met een vrouw bezig ben is het niet in 2 minuten voorbij. Het duurt gewoon een minuutje of twintig, minstens.
De voorhuid zit vol gevoelige zenuwcellen die de seksuele opwinding vergroot.

Snij je dat ervan af dan behoud je zo'n droge gevoelloze snikkel die moeite heeft met klaarkomen.

Daarom vind ik besnijdenis echt een vorm van genitale verminking. Het is een erge vorm van kindermishandeling wat bij wet strafbaar moet worden.

Als je als volwassene daarvoor kiest, prima. Maar een kind kan die beslissing niet nemen.

Bovendien is een besnijdenis onomkeerbaar en is de genitale verminking definitief.
pi_177545930
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2018 09:54 schreef DeParo het volgende:

[..]

Mensen die het toch al nooit bij hun kinderen zouden laten doen willen eroverheen stappen :'). Hoe hypocriet wil je het hebben.
Wat is er hypocriet aan ? Men wil dat kinderen zelf kunnen beslissen. Willen ze het ? Prima. Willen ze het niet ? Ook prima.
Maar een baby kan nog niet beslissen; dus blijf je er van af tot hij oud genoeg is.
Maar dat is mijn aanstootgevende mening.
  Overall beste user 2022 vrijdag 2 maart 2018 @ 11:10:02 #169
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_177546027
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2018 10:27 schreef Elzies het volgende:

[..]

De voorhuid zit vol gevoelige zenuwcellen die de seksuele opwinding vergroot.

Snij je dat ervan af dan behoud je zo'n droge gevoelloze snikkel die moeite heeft met klaarkomen.

Daarom vind ik besnijdenis echt een vorm van genitale verminking. Het is een erge vorm van kindermishandeling wat bij wet strafbaar moet worden.

Als je als volwassene daarvoor kiest, prima. Maar een kind kan die beslissing niet nemen.

Bovendien is een besnijdenis onomkeerbaar en is de genitale verminking definitief.
Weinig last van. De vrouwtjes zijn er meestal wel blij mee dat ik het langer volhou.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  vrijdag 2 maart 2018 @ 11:12:53 #170
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_177546087
Ik heb de stellige indruk gekregen dat een deel van de hersenen ook in de voorhuid zit. :Y
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  vrijdag 2 maart 2018 @ 11:15:50 #171
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_177546162
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2018 11:04 schreef Aanstootgevend het volgende:

[..]

Wat is er hypocriet aan ? Men wil dat kinderen zelf kunnen beslissen. Willen ze het ? Prima. Willen ze het niet ? Ook prima.
Maar een baby kan nog niet beslissen; dus blijf je er van af tot hij oud genoeg is.
Dat "willen ze het niet" is meestal kennelijk niet prima, dat is dan ook gelijk de reden dat men het maar vast doet voor het kind een mening kan vormen.

Uiteindelijk is het natuurlijk gewoon een van de vele levensregels uit een gebied en tijd die tegenwoordig niet meer van toepassing zijn, maar men heeft er van gemaakt dat het bij bepaalde religies hoort.

Heel veel van die "regels" die in feite gewoon adviezen waren om destijds in die regio gezond te kunnen leven zijn inmiddels achterhaald, maar men past ze nog steeds toe omdat het zo zou horen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_177546174
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2018 11:12 schreef thedeedster het volgende:
Ik heb de stellige indruk gekregen dat een deel van de hersenen ook in de voorhuid zit. :Y
Een aantal posts terug werd een artikel gelinkt dat stelde dat een kind besnijden de kans op autisme met 40% verhoogt.
Dus dat kan wel eens kloppen.
Maar dat is mijn aanstootgevende mening.
  Overall beste user 2022 vrijdag 2 maart 2018 @ 11:19:01 #173
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_177546232
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2018 11:16 schreef Aanstootgevend het volgende:

[..]

Een aantal posts terug werd een artikel gelinkt dat stelde dat een kind besnijden de kans op autisme met 40% verhoogt.
Dus dat kan wel eens kloppen.
Het is geen mazelenprik. Of kippensoep. Want daarvan krijg je het ook.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  vrijdag 2 maart 2018 @ 11:20:24 #174
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_177546265
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2018 11:19 schreef Ulx het volgende:

[..]

Het is geen mazelenprik. Of kippensoep. Want daarvan krijg je het ook.
Kippensoep en besnijden is een dubbele bonus dus? Arme joodse jongetjes.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_177546292
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2018 11:19 schreef Ulx het volgende:

[..]

Het is geen mazelenprik. Of kippensoep. Want daarvan krijg je het ook.
Wetenschappelijk onderzoek dat jou niet goed uitkomt moet dus de prullenbak in :P ?

En uitspraken van Kerkleiders dat besnijden een zonde is ? Die ook ?
Maar dat is mijn aanstootgevende mening.
  Overall beste user 2022 vrijdag 2 maart 2018 @ 11:24:23 #176
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_177546356
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2018 11:21 schreef Aanstootgevend het volgende:

[..]

Wetenschappelijk onderzoek dat jou niet goed uitkomt moet dus de prullenbak in :P ?
Ja, eigenlijk wel. De conclusies van wetenschappelijk onderzoek zijn tenslotte ook slechts meningen.
quote:
En uitspraken van Kerkleiders dat besnijden een zonde is ? Die ook ?
Uiteraard.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_177546402
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2018 11:24 schreef Ulx het volgende:

[..]

Ja, eigenlijk wel. De conclusies van wetenschappelijk onderzoek zijn tenslotte ook slechts meningen.

[..]

Uiteraard.
Je ziet jouw eigen mening dus als superieur aan die van wetenschappers en kerkleiders ?
Indrukwekkend. Alfamannetje ;)
Maar dat is mijn aanstootgevende mening.
  vrijdag 2 maart 2018 @ 11:31:38 #178
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_177546501
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2018 11:24 schreef Ulx het volgende:

[..]

Ja, eigenlijk wel. De conclusies van wetenschappelijk onderzoek zijn tenslotte ook slechts meningen.
...
Dit is wat er mis is met deze tijd :')

Als jij de wetenschappelijke conclusies van peer reviewed research afdoet met "ach ja het is ook met een mening" en ze daarmee gelijkstelt met die van ieder ander, dan heb iets niet goed begrepen.
pi_177546598
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 maart 2018 11:31 schreef Qarrad het volgende:

[..]

Dit is wat er mis is met deze tijd :')

Als jij de wetenschappelijke conclusies van peer reviewed research afdoet met "ach ja het is ook met een mening" en ze daarmee gelijkstelt met die van ieder ander, dan heb iets niet goed begrepen.
Nou moet er wel opgemerkt worden dat het tot dusver slechts 1 onderzoek betreft wat een correlatie vond en dat de resultaten niet heel erg veel peer review hebben gekregen.
Aan de andere kant: bewijzen dat ze het totaal mis hebben is ook nog niet gelukt.
Maar dat is mijn aanstootgevende mening.
pi_177546613
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2018 09:59 schreef Ulx het volgende:
Ik vond het wel prettig hoor. Maar het had hygienische redenen. Er bleef altijd van dat plakkerige wit-gele spul onder zitten,

Het enige nadeel is dat ik minder snel; klaarkom. Dus als ik met een vrouw bezig ben is het niet in 2 minuten voorbij. Het duurt gewoon een minuutje of twintig, minstens.
Nog steeds denken dat een vrouw van pompen klaar komt....tja, voor een vrouw zonder clit en schaamlippen zal het wel niks meer uitmaken!
Ik zou best christen en verlost willen zijn, als de christenen er maar wat verloster uit zouden zien.
(Nietzsche)
pi_177546748
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 maart 2018 11:35 schreef ietjefietje het volgende:

[..]

Nog steeds denken dat een vrouw van pompen klaar komt....tja, voor een vrouw zonder clit en schaamlippen zal het wel niks meer uitmaken!
Voor vrouwen gaat het om het werpen van zoveel mogelijk nageslacht, niet om genot: "ies koeltoer".
:')
  vrijdag 2 maart 2018 @ 11:42:04 #182
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_177546768
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2018 11:34 schreef Aanstootgevend het volgende:

[..]

Nou moet er wel opgemerkt worden dat het tot dusver slechts 1 onderzoek betreft wat een correlatie vond en dat de resultaten niet heel erg veel peer review hebben gekregen.
Aan de andere kant: bewijzen dat ze het totaal mis hebben is ook nog niet gelukt.
Inderdaad, er is schokkend weinig onderzoek naar gedaan als je bedenkt hoeveel mannen besneden zijn en worden wereldwijd. De resultaten van deze onderzoeken gaan ook nog alle kanten uit. Dat gebrek aan onderzoek is nu gelukkig aan het veranderen.

Dan kom je als medisch researcher of als arts ik het algemeen nog steeds wel in het domein terecht van de ethiek. Je kunt prima leven zonder oorlellen, neusvleugels, kleine teentjes etc. maar betekent dit dat je ze op verzoek van de ouders mag verwijderen?
pi_177546781
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2018 11:10 schreef Ulx het volgende:

[..]

Weinig last van. De vrouwtjes zijn er meestal wel blij mee dat ik het langer volhou.
Lekker denigererend weer...
pi_177546796
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 maart 2018 11:31 schreef Qarrad het volgende:

[..]

Dit is wat er mis is met deze tijd :')

Als jij de wetenschappelijke conclusies van peer reviewed research afdoet met "ach ja het is ook met een mening" en ze daarmee gelijkstelt met die van ieder ander, dan heb iets niet goed begrepen.
Veel onderzoek over dit onderwerp is ook gewoon biased, daar kun je er niet om heen.
Croce e delizia cor. Misterioso, Misterioso altero, croce e delizia al cor.
pi_177546908
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2018 11:43 schreef Mathemaat het volgende:

[..]

Veel onderzoek over dit onderwerp is ook gewoon biased, daar kun je er niet om heen.
Al zou dat al zo zijn (voor echt wetenschappelijk onderzoek geldt dat niet): dat geldt natuurlijk minstens zo erg voor je eigen mening.
  Overall beste user 2022 vrijdag 2 maart 2018 @ 11:50:57 #186
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_177546927
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 maart 2018 11:35 schreef ietjefietje het volgende:

[..]

Nog steeds denken dat een vrouw van pompen klaar komt....tja, voor een vrouw zonder clit en schaamlippen zal het wel niks meer uitmaken!
Dat is een ander gat.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_177547016
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2018 11:50 schreef Ulx het volgende:

[..]

Dat is een ander gat.
Bij vrouwen die niet verminkt zijn door sprookjesboekaanhangers wel ja.
  Overall beste user 2022 vrijdag 2 maart 2018 @ 11:54:58 #188
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_177547032
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2018 11:54 schreef CarbonC het volgende:

[..]

Bij vrouwen die niet verminkt zijn door sprookjesboekaanhangers wel ja.
Bij vrouwtjes die dat niet zijn ook.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_177547037
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 maart 2018 11:31 schreef Qarrad het volgende:

[..]

Dit is wat er mis is met deze tijd :')

Als jij de wetenschappelijke conclusies van peer reviewed research afdoet met "ach ja het is ook met een mening" en ze daarmee gelijkstelt met die van ieder ander, dan heb iets niet goed begrepen.
^^
  vrijdag 2 maart 2018 @ 12:01:42 #190
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_177547193
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2018 11:41 schreef CarbonC het volgende:

[..]

Voor vrouwen gaat het om het werpen van zoveel mogelijk nageslacht, niet om genot: "ies koeltoer".
:')
Dat is sommige ouderwetse christelijketeksten stromingen nog zo, maar daar wordt niet besneden.
Bij de islam (waar je naar verwijst met je in koeltoer toch?) is dat onwaar. Er wordt gewoon gesproken over seksualiteit in de islam en de behoeften van de vrouwen worden zonder blikken of blozen aangestipt, als recht gezien voor de vrouw.
In de hadith vindt je daar een heel aantal zaken over. 1 ervan klinkt ongeveer zo. Dat geen enkel van jullie zijn vrouwen neemt als een beest, laat de daad voorafgaan door de boodschapper.
Waarmee zachte woorden, zoenen en strelen e.d. wordt bedoeld, voorspel dus.
Zo zijn er veel meer voorbeelden waarbij aangestipt wordt dat genot ook voor de vrouw belangrijk is, een recht is.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  vrijdag 2 maart 2018 @ 12:03:47 #191
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_177547236
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2018 11:54 schreef CarbonC het volgende:

[..]

Bij vrouwen die niet verminkt zijn door sprookjesboekaanhangers wel ja.
Welk sprookjesboek schrijft vrouwen besnijdenis voor als plicht?
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  Overall beste user 2022 vrijdag 2 maart 2018 @ 12:07:23 #192
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_177547311
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 maart 2018 12:03 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Welk sprookjesboek schrijft vrouwen besnijdenis voor als plicht?
50 Sharias of Grey.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_177547724
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 maart 2018 11:42 schreef Qarrad het volgende:

[..]

Inderdaad, er is schokkend weinig onderzoek naar gedaan als je bedenkt hoeveel mannen besneden zijn en worden wereldwijd.
En uitgerekend in het land waar er minder dan 300 van zijn wordt het verboden ;)
Maar dat is mijn aanstootgevende mening.
  vrijdag 2 maart 2018 @ 12:33:57 #194
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_177547764
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2018 12:31 schreef Aanstootgevend het volgende:

[..]

En uitgerekend in het land waar er minder dan 300 van zijn wordt het verboden ;)
Op zich opvallend ja, maar het gaat daardoor wel makkelijker denk ik dan in een land waar je half Roffa op de achterste benen krijgt als je spot met hun religieuze privileges.
pi_177549261
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2018 09:59 schreef Ulx het volgende:
Ik vond het wel prettig hoor. Maar het had hygienische redenen. Er bleef altijd van dat plakkerige wit-gele spul onder zitten,

Het enige nadeel is dat ik minder snel; klaarkom. Dus als ik met een vrouw bezig ben is het niet in 2 minuten voorbij. Het duurt gewoon een minuutje of twintig, minstens.
Waarom vind je dat een nadeel?
pi_177549441
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2018 12:31 schreef Aanstootgevend het volgende:

[..]

En uitgerekend in het land waar er minder dan 300 van zijn wordt het verboden ;)
Het is nog maar een voorstel. De discussie is in meerdere landen al jaren gaande, vooral Scandinavië. De reden om het niet te verbieden is meestal de angst dat het dan illegaal toch wordt gedaan en de kans op complicaties toeneemt.
pi_177550110
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2018 09:54 schreef CarbonC het volgende:

[..]

Ga je nu serieus een sneetje in een vinger, dat zichzelf heelt vergelijken met het verminken van een geslachtsorgaan vergelijken?
Nee, ik stel dat er geen sprake is van verminking.
pi_177550117
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 maart 2018 13:49 schreef Physsic het volgende:

[..]

Het is nog maar een voorstel. De discussie is in meerdere landen al jaren gaande, vooral Scandinavië. De reden om het niet te verbieden is meestal de angst dat het dan illegaal toch wordt gedaan en de kans op complicaties toeneemt.
Je kunt dan gewoon in een ander land besnijden.
Croce e delizia cor. Misterioso, Misterioso altero, croce e delizia al cor.
pi_177550183
quote:
9s.gif Op vrijdag 2 maart 2018 08:55 schreef Logic91 het volgende:
Hoe the fuck is dit nog een discussie waardig in 2018? Dat er mensen zijn die dit soort praktijken verdedigen snap ik echt niet. En het dan vergelijken met de doop alsof de doop leidt tot permanente fysieke verminking.
Wat is er zo bijzonder aan 2018 dat dit soort "praktijken" ineens niet passend maakt. Niets.
pi_177550488
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2018 11:21 schreef Aanstootgevend het volgende:

[..]

Wetenschappelijk onderzoek dat jou niet goed uitkomt moet dus de prullenbak in :P ?

En uitspraken van Kerkleiders dat besnijden een zonde is ? Die ook ?
Wetenschappelijk onderzoek staat of valt bij de juistheid van de aannames en de observaties. Peer-reviewed indeed.
quote:
But Frisch’s study is not without its critics, one of the most vocal being Professor Emeritus Brian Morris of the University of Sydney. The problem with Frisch’s fundamental premise is that circumcision causes pain in infants and boys… Sometimes observers believe that crying during a circumcision is because of pain when in fact it is more likely because of the baby having to be restrained.” Morris also points out that, in many circumcisions, the baby doesn’t even cry during the procedure, and may even fall asleep
http://time.com/4314388/n(...)rcumcision-a-factor/
pi_177550616
Helemaal eens met een verbod hierop. Het is mutilatie. Prima als je het vanuit religieuze overwegingen doet, maar dan wel zelf. Na je 18e.
  vrijdag 2 maart 2018 @ 14:53:01 #202
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_177550850
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2018 14:27 schreef up7 het volgende:

[..]

Wat is er zo bijzonder aan 2018 dat dit soort "praktijken" ineens niet passend maakt. Niets.
Het is niet "ineens" niet passend door het jaartal, het wordt nu pas opgemerkt als één van die dingen die te lang voor normaal aan zijn gezien. Net zomin dat het niet zo is dat men "ineens" vond dat het niet meer nodig was om schotels door de onderlip te slaan, maar dat de tijd het gebruik inhaalde in de zin dat de wereld groter werd van de volkeren die dit deden (of nog doen) en dat er daardoor ruimte kwam om na te denken over de noodzaak van het gebruik.

Het enige argument -wat ook nog vaak niet eens genoemd wordt- vóór dit gebruik is traditie/religie. Daar wordt vooral omheen gepraat met dat het schoner zou zijn. Daarom is er nu ineens veel meer belangstelling voor medisch onderzoek op dit gebied, alleen al omdat steeds meer artsen bezwaren zien of kenbaar maken tegen de inbreuk op de lichamelijke integriteit van de baby's. Doktoren hebben een eed afgelegd om altijd het welzijn van de patiënt voorop te stellen en zouden dus als geen ander graag zeker willen weten het juiste te doen.
pi_177550978
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2018 14:53 schreef Qarrad het volgende:

[..]

Het is niet "ineens" niet passend door het jaartal, het wordt nu pas opgemerkt als één van die dingen die te lang voor normaal aan zijn gezien. Net zomin dat het niet zo is dat men "ineens" vond dat het niet meer nodig was om schotels door de onderlip te slaan, maar dat de tijd het gebruik inhaalde in de zin dat de wereld groter werd van de volkeren die dit deden (of nog doen) en dat er daardoor ruimte kwam om na te denken over de noodzaak van het gebruik.

Het enige argument -wat ook nog vaak niet eens genoemd wordt- vóór dit gebruik is traditie/religie. Daar wordt vooral omheen gepraat met dat het schoner zou zijn. Daarom is er nu ineens veel meer belangstelling voor medisch onderzoek op dit gebied, alleen al omdat steeds meer artsen bezwaren zien of kenbaar maken tegen de inbreuk op de lichamelijke integriteit van de baby's. Doktoren hebben een eed afgelegd om altijd het welzijn van de patiënt voorop te stellen en zouden dus als geen ander graag zeker willen weten het juiste te doen.
Doktoren plegen ook de nodige abortussen, tot dusver die eed. Dan is de eed van gelovigen toch iets beter geschikt voor de lichamelijke integriteit.

Religie is niet het enige argument, maar het is voldoende argument. Jij meent dat als religie het enige argument was, dat je er dan maar over heen mag gaan. Want religie doet er niet toe, of zou er niet toe moeten doen.

[ Bericht 3% gewijzigd door up7 op 02-03-2018 15:05:21 ]
pi_177551129
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2018 14:43 schreef -Strawberry- het volgende:
Helemaal eens met een verbod hierop. Het is mutilatie. Prima als je het vanuit religieuze overwegingen doet, maar dan wel zelf. Na je 18e.
Ga verder huppelen in fantasieland. Bij een verbod gaat het gebeuren in het buitenland of wordt het buiten het ziekenhuis uitgevoerd. Daar schieten we met zijn allen veel mee op.
pi_177551207
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2018 15:04 schreef up7 het volgende:

[..]

Ga verder huppelen in fantasieland. Bij een verbod gaat het gebeuren in het buitenland of wordt het buiten het ziekenhuis uitgevoerd. Daar schieten we met zijn allen veel mee op.
Je moet ergens beginnen. Bijvoorbeeld door het in de hele EU te verbieden.
  vrijdag 2 maart 2018 @ 15:20:33 #206
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_177551503
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2018 14:58 schreef up7 het volgende:

[..]

Doktoren plegen ook de nodige abortussen, tot dusver die eed.
Daar is ook een hele discussie over te voeren inderdaad.
quote:
Dan is de eed van gelovigen toch iets beter geschikt voor de lichamelijke integriteit.
Nou, niet voor die van de vrouw.
quote:
Religie is niet het enige argument, maar het is voldoende argument.
Pertinent oneens.
quote:
Jij meent dat als religie het enige argument was, dat je er dan maar over heen mag gaan. Want religie doet er niet toe, of zou er niet toe moeten doen.
Inderdaad, het zou er niet toe moeten doen als het gaat om de aantasting van de lichamelijke integriteit van anderen zolang deze zelf de keuze niet kunnen maken. Dat prevaleert boven de religieus of cultureel gemotiveerde wensen van de ouders.
  vrijdag 2 maart 2018 @ 15:21:37 #207
475818 BlauweHoofd
Nee ik ben geen smurf
pi_177551534
Probeert nou IJsland uit marxistisch ideologie zaken in het privéleven van mensen te verbieden?
"Turks klinkt net alsof een aap een andere aap verkracht en tien eromheen schreeuwend masturberen."
GC / Hoe klinkt Turks voor Nederlanders zonder immigratie-achtergrond?
  vrijdag 2 maart 2018 @ 15:23:06 #208
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_177551575
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2018 15:04 schreef up7 het volgende:

[..]

Ga verder huppelen in fantasieland. Bij een verbod gaat het gebeuren in het buitenland of wordt het buiten het ziekenhuis uitgevoerd. Daar schieten we met zijn allen veel mee op.
Dat is bij vrouwenbesnijdenis ook zo, en het laten uitvoeren van de ingreep in het buitenland is daardoor ook strafbaar gesteld in veel landen. Dus als bij meisjes in het land waar ze woonachtig zijn wordt geconstateerd dat dit uitgevoerd is, dan kunnen de ouders ervoor veroordeeld worden.

Ik ben eigenlijk heel benieuwd naar het effect van deze wetgeving op het precentage meisjes dat alsnog besneden is.
pi_177551826
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2018 15:07 schreef CarbonC het volgende:

[..]

Je moet ergens beginnen. Bijvoorbeeld door het in de hele EU te verbieden.
Dat gaat niet werken. Ook al zou het op de hele aardbol verboden worden dan zou dat niemand beletten om het te doen. Als het niet in een ziekenhuis dan wordt een andere oplossing gevonden. Als je dan nog repressiever ingrijpt is dat reden voor verder verzet of zelfs een casus belli.
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2018 15:20 schreef Qarrad het volgende:

[..]

Daar is ook een hele discussie over te voeren inderdaad.
Vind het gewoon apart dat dezelfde mensen die bij geboorte zich zo druk maken om een stukje voorhuid een paar weken eerder haast cheerleader lijken te zijn voor het doden van een foetus, Regelmatig gaat het hier zelfs om een foetus die levensvatbaar is buiten het lichaam.
quote:
Nou, niet voor die van de vrouw.
Daar ben ik het niet mee eens.
quote:
Pertinent oneens.
Dat kan, we hoeven het niet eens met elkaar te zijn. Maar vaak lijkt het dat geen reden veel beter geslikt wordt dan een religieuze reden.
quote:
Inderdaad, het zou er niet toe moeten doen als het gaat om de aantasting van de lichamelijke integriteit van anderen zolang deze zelf de keuze niet kunnen maken. Dat prevaleert boven de religieus of cultureel gemotiveerde wensen van de ouders.
Ouders hebben bepaalde rechten over het kind, die traditioneel (en moreel) dat van de staat, overtreft. Als je daar aan wilt tornen moeten er zwaarwegende redenen voor zijn, want het alternatief is slechter dan een paar voorhuiden die "gered" worden.
pi_177551986
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2018 15:23 schreef Qarrad het volgende:

[..]

Dat is bij vrouwenbesnijdenis ook zo, en het laten uitvoeren van de ingreep in het buitenland is daardoor ook strafbaar gesteld in veel landen. Dus als bij meisjes in het land waar ze woonachtig zijn wordt geconstateerd dat dit uitgevoerd is, dan kunnen de ouders ervoor veroordeeld worden.
De religieuze basis daarvoor is een stuk brozer en soms niet aanwezig. Daarnaast is vergeleken met veel vormen van vrouwenbesnijdenis een jongensbesnijdenis nog niet eens een sneetje in een vinger te noemen.
  vrijdag 2 maart 2018 @ 15:44:38 #211
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_177552071
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2018 15:33 schreef up7 het volgende:
...
Vind het gewoon apart dat dezelfde mensen die bij geboorte zich zo druk maken om een stukje voorhuid een paar weken eerder haast cheerleader lijken te zijn voor het doden van een foetus, Regelmatig gaat het hier zelfs om een foetus die levensvatbaar is buiten het lichaam.
Niks cheerleaden. Ik word altijd zo moe van die voorstelling van zaken. Er zijn echt heel weinig vrouwen die naar zo'n kliniek huppelen, aangemoedigd door een feestende menigte, likkebaardend bij het idee van dooie foetus. Een abortus is voor de meeste mensen een vreselijke keuze, zelfs als er geen kans is op een levensvatbaar kindje, of wanneer het leven van de vrouw in gevaar zou komen door het laten voldragen van de zwangerschap.
quote:
[..]

Daar ben ik het niet mee eens.

[..]

Dat kan, we hoeven het niet eens met elkaar te zijn. Maar vaak lijkt het dat geen reden veel beter geslikt wordt dan een religieuze reden.
Nee, voor mij heeft een religieuze reden dezelfde waarde als geen reden eigenlijk. Als je niet verder kan komen dan "Ja maar ik geloof dat God dit wil" dan is dat voor mij onvoldoende grond om een kind eraan te onderwerpen. Geloof is namelijk niet op feiten gestoeld maar de gevolgen ervan wel in dit geval.
quote:
[..]

Ouders hebben bepaalde rechten over het kind, die traditioneel (en moreel) dat van de staat, overtreft. Als je daar aan wilt tornen moeten er zwaarwegende redenen voor zijn, want het alternatief is slechter dan een paar voorhuiden die "gered" worden.
Dat is inderdaad op dit moment wettelijk gezien de stand van zaken. Het is alleen maar goed dat die dingen van tijd tot tijd getoetst worden zodat die stand van zaken aangescherpt wordt naar wat moreel juister is dan wat traditie, cultuur of religie claimt als zodanig.
  vrijdag 2 maart 2018 @ 15:45:45 #212
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_177552099
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2018 15:40 schreef up7 het volgende:

[..]

De religieuze basis daarvoor is een stuk brozer en soms niet aanwezig. Daarnaast is vergeleken met veel vormen van vrouwenbesnijdenis een jongensbesnijdenis nog niet eens een sneetje in een vinger te noemen.
Als ik een sneetje in mijn vinger heb, dan groeit dit dicht en is ie weer heel en heeft alle functionaliteiten nog. Er gaat geen stuk vanaf. Deze vergelijking slaat dus nergens op.
pi_177552116
Als de staat het verbied, en degenen die denken het tóch te moeten doen een zware straf krijgen, dan ben ik eigenlijk best benieuwd hoeveel religieuzen hun geloof aanpassen omdat het toch niet zo streng wordt opgelegd door de religie als men dacht.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_177552124
Ik kom terug op wat ik eerder zei. De (niet met het gezag belaste) vader die zijn twee jonge zoontjes heeft laten besnijden, terwijl hij wist dat de moeder dat niet wilde, is wél veroordeeld voor mishandeling. Hij moest zijn twee zoontjes ook een schadevergoeding betalen.
pi_177552261
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2018 14:58 schreef up7 het volgende:
Religie is niet het enige argument, maar het is voldoende argument. Jij meent dat als religie het enige argument was, dat je er dan maar over heen mag gaan. Want religie doet er niet toe, of zou er niet toe moeten doen.
Geldt dit andersom ook ? Als iemand van uniform regels mag afwijken met een hoofddoek of keppel "vanwege religie", mogen anderen dan ook eisen dat ze een voetbalpetje mogen dragen "vanwege voetbal", een bowler "vanwege coolheid" of een hoed "vanwege schamen voor kaalheid" - of zijn dat dan "onvoldoende argumenten" ?
Maar dat is mijn aanstootgevende mening.
pi_177552277
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2018 15:44 schreef Qarrad het volgende:

[..]

Niks cheerleaden. Ik word altijd zo moe van die voorstelling van zaken. Er zijn echt heel weinig vrouwen die naar zo'n kliniek huppelen, aangemoedigd door een feestende menigte, likkebaardend bij het idee van dooie foetus. Een abortus is voor de meeste mensen een vreselijke keuze, zelfs als er geen kans is op een levensvatbaar kindje, of wanneer het leven van de vrouw in gevaar zou komen door het laten voldragen van de zwangerschap.
Het resultaat blijft hetzelfde, een dooie foetus. Het is des te schrijnender als een levensvatbaar kindje het slachtoffer wordt. Dan kan je al treurend een zwaarmoedig loopje aanzetten naar de abortuskliniek maar dat maakt het moreel niet minder verwerpelijk.
quote:
Nee, voor mij heeft een religieuze reden dezelfde waarde als geen reden eigenlijk. Als je niet verder kan komen dan "Ja maar ik geloof dat God dit wil" dan is dat voor mij onvoldoende grond om een kind eraan te onderwerpen. Geloof is namelijk niet op feiten gestoeld maar de gevolgen ervan wel in dit geval.
Geloof is niet op feiten gestoeld? Dat waag ik sterk te betwijfelen, dat er (soms) onwaarheden tussen kunnen zitten, betekent niet dat er geen (kern van) waarheid te vinden is in religie. Maar ik ben al blij dat je een religieuze reden niet minder noemt dan "geen reden".
quote:
Dat is inderdaad op dit moment wettelijk gezien de stand van zaken. Het is alleen maar goed dat die dingen van tijd tot tijd getoetst worden zodat die stand van zaken aangescherpt wordt naar wat moreel juister is dan wat traditie, cultuur of religie claimt als zodanig.
We zien hoe dat vergaat, het modebewust omgaan met "moraliteit".
pi_177552334
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2018 15:33 schreef up7 het volgende:

[..]

Ouders hebben bepaalde rechten over het kind, die traditioneel (en moreel) dat van de staat, overtreft. Als je daar aan wilt tornen moeten er zwaarwegende redenen voor zijn, want het alternatief is slechter dan een paar voorhuiden die "gered" worden.
Welke rechten zouden dat dan moeten zijn?
En v.w.b. besnijdenis: ouders hebben zeker niet het recht om over een onomkeerbare ingreep aan het lichaam van een minderjarige te beslissen.
pi_177552407
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2018 15:45 schreef Qarrad het volgende:

[..]

Als ik een sneetje in mijn vinger heb, dan groeit dit dicht en is ie weer heel en heeft alle functionaliteiten nog. Er gaat geen stuk vanaf. Deze vergelijking slaat dus nergens op.
Als een sneetje niet zou helen zou je grotere problemen hebben. Een voorhuid die niet terug groeit wordt echter niet als probleem beleefd, hoeveel van de vermeende functionaliteit ook verloren zou mogen gaan. Kennelijk krijgt je er voldoende "functionaliteit" bij en dan hebben we het niet over de religieuze context. Dat iemand die gelooft blij is met zijn besneden zaakje telt mee? Telt alleen blijdschap zonder reden mee?
pi_177552473
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2018 15:53 schreef Aanstootgevend het volgende:

[..]

Geldt dit andersom ook ? Als iemand van uniform regels mag afwijken met een hoofddoek of keppel "vanwege religie", mogen anderen dan ook eisen dat ze een voetbalpetje mogen dragen "vanwege voetbal", een bowler "vanwege coolheid" of een hoed "vanwege schamen voor kaalheid" - of zijn dat dan "onvoldoende argumenten" ?
Zijn het de religieuzen die het dragen een voetbalpetje, bowler of hoed in de weg staan dan? :?
  † In Memoriam † vrijdag 2 maart 2018 @ 16:04:24 #220
409449 Mo_Muffin
For the love of knobs...
pi_177552497
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2018 09:38 schreef Qarrad het volgende:

[..]

Eh, er worden stukjes van kinderen afgesneden. Ik denk dat ze daar best last van hebben. Daarnaast is er het principe van dat je de lichamelijke integriteit van anderen hoort te respecteren. De enige reden waarom dit nu nog bestaat is een combinatie van traditie en religieuze regels. Als iemand morgen verzint dat de Grote Juju in de Wolken vindt dat van alle kindjes de oorlelletjes af moeten dan zou er niet twee keer over nagedacht worden, ook niet als er onderzoeken kwamen dat men een prima leven heeft zonder oorlellen en dat mensen zonder oorlellen hiervan getuigden.

[..]

Ik ben gelukkig onbesneden en ook niet opgefokt.
En in het algemeen zijn die besneden types toch echt wel vaker opgefokt dan de onbesneden types. :Y
"Ik zal nooit bij een club gaan die mij als lid accepteert"
pi_177552547
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2018 16:00 schreef up7 het volgende:

[..]

Als een sneetje niet zou helen zou je grotere problemen hebben. Een voorhuid die niet terug groeit wordt echter niet als probleem beleefd, hoeveel van de vermeende functionaliteit ook verloren zou mogen gaan. Kennelijk krijgt je er voldoende "functionaliteit" bij en dan hebben we het niet over de religieuze context. Dat iemand die gelooft blij is met zijn besneden zaakje telt mee? Telt alleen blijdschap zonder reden mee?
Welke functionaliteit krijg je erbij als je besneden bent?
En nogmaals: het is niet aan iemand anders om te bepalen of een niet noodzakelijke ingreep aan een minderjarig lichaam gedaan wordt.
  † In Memoriam † vrijdag 2 maart 2018 @ 16:07:43 #222
409449 Mo_Muffin
For the love of knobs...
pi_177552550
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2018 09:47 schreef DeParo het volgende:

[..]

Dan doe je het toch lekker niet, moet jij weten, als ik mijn kinderen wil besnijden doe ik het toch.
En ik vind dat mijn ouders niet het recht hadden om zomaar aan mijn edele delen te snijden, gelukkig deden ze dat ook niet, en ik heb net zo min het recht om dat bij mijn kinderen te doen.
Als ze nu ooit (inmiddels volwassen) die behoefte krijgen ben ik de laatste die ze iets in de weg legt, hoewel ik er wel mijn mening erover zou geven.
"Ik zal nooit bij een club gaan die mij als lid accepteert"
pi_177552566
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2018 15:56 schreef CarbonC het volgende:

[..]

Welke rechten zouden dat dan moeten zijn?
En v.w.b. besnijdenis: ouders hebben zeker niet het recht om over een onomkeerbare ingreep aan het lichaam van een minderjarige te beslissen.
Dat is aantoonbaar onjuist. Ouders hebben sinds mensenheugenis het recht gehad om over onomkeerbare ingrepen aan het lichaam van een minderjarige te beslissen. Jij wilt dat voor een jongensbesnijdenis inperken omdat je er (nog) geen "medische" noodzaak toe ziet.
  † In Memoriam † vrijdag 2 maart 2018 @ 16:09:13 #224
409449 Mo_Muffin
For the love of knobs...
pi_177552568
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 maart 2018 11:15 schreef Leandra het volgende:

[..]

Dat "willen ze het niet" is meestal kennelijk niet prima, dat is dan ook gelijk de reden dat men het maar vast doet voor het kind een mening kan vormen.

Uiteindelijk is het natuurlijk gewoon een van de vele levensregels uit een gebied en tijd die tegenwoordig niet meer van toepassing zijn, maar men heeft er van gemaakt dat het bij bepaalde religies hoort.

Heel veel van die "regels" die in feite gewoon adviezen waren om destijds in die regio gezond te kunnen leven zijn inmiddels achterhaald, maar men past ze nog steeds toe omdat het zo zou horen.
Je hebt de koe bij de hoorns. ):O
"Ik zal nooit bij een club gaan die mij als lid accepteert"
  vrijdag 2 maart 2018 @ 16:10:08 #225
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_177552586
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2018 15:54 schreef up7 het volgende:

[..]

Het resultaat blijft hetzelfde, een dooie foetus. Het is des te schrijnender als een levensvatbaar kindje het slachtoffer wordt. Dan kan je al treurend een zwaarmoedig loopje aanzetten naar de abortuskliniek maar dat maakt het moreel niet minder verwerpelijk.

...

Geloof is niet op feiten gestoeld? Dat waag ik sterk te betwijfelen, dat er (soms) onwaarheden tussen kunnen zitten, betekent niet dat er geen (kern van) waarheid te vinden is in religie. Maar ik ben al blij dat je een religieuze reden niet minder noemt dan "geen reden".
Nee, geloof is niet op feiten gestoeld. Als dit wel zo was, dan zou bijvoorbeeld het bestaan van God onomstotelijk aangetoond kunnen worden want feiten zijn waarneembaar en meetbaar.
quote:
[..]

We zien hoe dat vergaat, het modebewust omgaan met "moraliteit".
Moraliteit zien als een onveranderlijk iets en dan nog wel een modeverschijnsel laat zien dat je er bijster weinig van begrijpt. Niet dat ik wil pretenderen dat ik al die bibliotheken die hierover verschenen zijn door heb genomen en volledig begrepen heb, maar ik weet wel dat ook het inzicht in moraliteit en de stromingen die hierin bestaan constant onderhevig zijn aan nieuwe invloeden en ideeën.

Het idee dat er één onveranderlijke set met regels is of is geweest, religieus of niet, waar niet en nooit meer over nagedacht mag worden is onjuist.
pi_177552587
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2018 16:09 schreef up7 het volgende:

[..]

Dat is aantoonbaar onjuist. Ouders hebben sinds mensenheugenis het recht gehad om over onomkeerbare ingrepen aan het lichaam van een minderjarige te beslissen. Jij wilt dat voor een jongensbesnijdenis inperken omdat je er (nog) geen "medische" noodzaak toe ziet.
Dat mensen het al lang doen maakt niet dat ze ergens recht op hebben.
  † In Memoriam † vrijdag 2 maart 2018 @ 16:11:19 #227
409449 Mo_Muffin
For the love of knobs...
pi_177552605
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2018 16:07 schreef CarbonC het volgende:

[..]

Welke functionaliteit krijg je erbij als je besneden bent?
En nogmaals: het is niet aan iemand anders om te bepalen of een niet noodzakelijke ingreep aan een minderjarig lichaam gedaan wordt.
Ik gok dat je dan je leuter iig niet meer dagelijks hoeft te wassen. :D
"Ik zal nooit bij een club gaan die mij als lid accepteert"
  vrijdag 2 maart 2018 @ 16:11:57 #228
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_177552615
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2018 16:09 schreef up7 het volgende:

[..]

Dat is aantoonbaar onjuist. Ouders hebben sinds mensenheugenis het recht gehad om over onomkeerbare ingrepen aan het lichaam van een minderjarige te beslissen. Jij wilt dat voor een jongensbesnijdenis inperken omdat je er (nog) geen "medische" noodzaak toe ziet.
Als iemand morgen naar de dokter gaat met het verzoek om de kleine teentjes van hun baby te amputeren, dan doet de dokter het niet, wordt de kinderbescherming ingeschakeld en haalt diegene ook in de rechtbank dat vermeende "recht" niet hoor...
  vrijdag 2 maart 2018 @ 16:19:18 #229
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_177552730
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2018 16:00 schreef up7 het volgende:

[..]

Als een sneetje niet zou helen zou je grotere problemen hebben. Een voorhuid die niet terug groeit wordt echter niet als probleem beleefd, hoeveel van de vermeende functionaliteit ook verloren zou mogen gaan.
Zelfs al zou de voorhuid geen functie hebben -wat onjuist is- dan nog is het geen argument. Je kunt ook zonder oorlellen. Dat wordt waarschijnlijk ook niet als probleem beleefd in een maatschappij waar iedereen ze mist en waar de groepsdruk hoog is om ze te laten verwijderen. Sterker nog, je zou meer problemen krijgen als je ze wel liet zitten, want dan zou je je een uitzondering voelen.

Het probleem zit hem in zo'n geval in de maatschappij en diens waarden, niet of die oorlellen al dan niet een functie hebben.
quote:
Kennelijk krijgt je er voldoende "functionaliteit" bij en dan hebben we het niet over de religieuze context. Dat iemand die gelooft blij is met zijn besneden zaakje telt mee? Telt alleen blijdschap zonder reden mee?
Hoezo kennelijk krijg je er een functionaliteit bij? Welke dan?
pi_177552758
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2018 16:10 schreef Qarrad het volgende:

[..]

Nee, geloof is niet op feiten gestoeld. Als dit wel zo was, dan zou bijvoorbeeld het bestaan van God onomstotelijk aangetoond kunnen worden want feiten zijn waarneembaar en meetbaar.
Waar heb je het over? Dat het bestaan van God niet onomstotelijk aangetoond kan worden zegt nog niets over de waarheidsgehalte van hetgeen aan "God" wordt toegedicht.
quote:
Moraliteit zien als een onveranderlijk iets en dan nog wel een modeverschijnsel laat zien dat je er bijster weinig van begrijpt. Niet dat ik wil pretenderen dat ik al die bibliotheken die hierover verschenen zijn door heb genomen en volledig begrepen heb, maar ik weet wel dat ook het inzicht in moraliteit en de stromingen die hierin bestaan constant onderhevig zijn aan nieuwe invloeden en ideeën.
Met "modebewuste" moraliteit doel ik op sterk veranderlijke moraliteit, die niet noodzakelijk tot het goede leiden en soms korte tijd later weer wordt afgeschaft.
quote:
Het idee dat er één onveranderlijke set met regels is of is geweest, religieus of niet, waar niet en nooit meer over nagedacht mag worden is onjuist.
Voor de "basisregels" weet je dat niet. Dat daar vervolgens soms flink van wordt afgeweken staat daar los van. Je kan niet in de toekomst kijken dus je weet niet wat de huidige ontwikkeling van "moraliteit" toe gaat leiden. Ik denk echter dat we dan te laat zijn.
pi_177552773
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2018 16:10 schreef CarbonC het volgende:

[..]

Dat mensen het al lang doen maakt niet dat ze ergens recht op hebben.
Wie bepaalt dat recht? De natuur, de staat, God?
pi_177552778
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2018 16:20 schreef up7 het volgende:

[..]

Waar heb je het over? Dat het bestaan van God niet onomstotelijk aangetoond kan worden zegt nog niets over de waarheidsgehalte van hetgeen aan "God" wordt toegedicht.

[..]

Met "modebewuste" moraliteit doel ik op sterk veranderlijke moraliteit, die niet noodzakelijk tot het goede leiden en soms korte tijd later weer wordt afgeschaft.

[..]

Voor de "basisregels" weet je dat niet. Dat daar vervolgens soms flink van wordt afgeweken staat daar los van. Je kan niet in de toekomst kijken dus je weet niet wat de huidige ontwikkeling van "moraliteit" toe gaat leiden. Ik denk echter dat we dan te laat zijn.
Te laat waarvoor?
  vrijdag 2 maart 2018 @ 16:26:27 #233
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_177552851
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2018 16:20 schreef up7 het volgende:

[..]

Waar heb je het over? Dat het bestaan van God niet onomstotelijk aangetoond kan worden zegt nog niets over de waarheidsgehalte van hetgeen aan "God" wordt toegedicht.
Natuurlijk zegt dat het wel. Iets wat niet aangetoond kan worden, is niet automatisch daardoor waar totdat het tegendeel bewezen is.
quote:
[..]

Met "modebewuste" moraliteit doel ik op sterk veranderlijke moraliteit, die niet noodzakelijk tot het goede leiden en soms korte tijd later weer wordt afgeschaft.
Nou, ik denk dat als we eenmaal tot de conclusie komen dat het moreel gezien niet okay is om stukken van je kinderen af te halen uit traditie of geloof, dat het dan niet weer ingesteld gaat worden, simpelweg omdat het nu alleen nog bestaat door juist de traditie ondanks ons besef dat het in een andere context niet okay is. Zodra die heilige kadertjes van die context niet meer gaan gelden, krijg je ze er niet meer omheen.

Stel je anders even voor dat er nu dus iemand opstaat die beweert dat je onderdeel X van je kinderen moet verwijderen omdat godheid Y dat wil. Dat vreet niemand. De enige reden dat het nu gevreten wordt is omdat het duizenden jaren geleden geroepen is en ingeburgerd is geraakt over onderdeel Z in naam van godheid Q.
quote:
Voor de "basisregels" weet je dat niet. Dat daar vervolgens soms flink van wordt afgeweken staat daar los van. Je kan niet in de toekomst kijken dus je weet niet wat de huidige ontwikkeling van "moraliteit" toe gaat leiden. Ik denk echter dat we dan te laat zijn.
Ik snap niet hoe je nu redeneert dat het in het kader van moraliteit te laat kan zijn omdat je niet in de toekomst kunt kijken o.i.d. Kun je dit stukje verduidelijken?
  vrijdag 2 maart 2018 @ 16:28:40 #234
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_177552881
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2018 16:21 schreef up7 het volgende:

[..]

Wie bepaalt dat recht? De natuur, de staat, God?
De staat in ons geval. God zelf bepaalt niet zoveel. Mensen die geloven dat hij wel bestaat praten en bepalen voor anderen in zijn naam.
pi_177552910
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2018 16:21 schreef CarbonC het volgende:

[..]

Te laat waarvoor?
Om onheil te voorkomen. Dat kan je uiteggen vanuit een religie en/of toegepast op de "werkelijkheid".
  vrijdag 2 maart 2018 @ 16:39:33 #236
455560 Logic91
Always stay rational
pi_177553068
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2018 14:27 schreef up7 het volgende:

[..]

Wat is er zo bijzonder aan 2018 dat dit soort "praktijken" ineens niet passend maakt. Niets.
Het feit dat we als mensheid (hopelijk) vooruit zijn gegaan en duidelijk kunnen inzien dat dit soort immorele archaïsche concepten stammend uit een tijd waarin men zeer goedgelovig was en geloofde in dogmatische onzin misschien?

Laat ik het anders formuleren: geef mee één rationeel gerechtvaardigde reden waarom het besnijden van minderjarigen wegens religieuze tradities zou moeten worden toegestaan.
''Men find their religions as they find their homelands, their lands, their homes and their fathers. They just find them, they do not search for them, do not understand them, do not choose them either.''
Abdullah al-Qasemi
  vrijdag 2 maart 2018 @ 16:41:10 #237
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_177553093
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2018 16:30 schreef up7 het volgende:

[..]

Om onheil te voorkomen. Dat kan je uiteggen vanuit een religie en/of toegepast op de "werkelijkheid".
En het onheil in deze context is het niet besnijden van kinderen?
Je snapt trouwens dat dit filmpje korte metten maakt met het idee van de claim op een absolute waarheid geworteld in een verouderde sociale structuur en de autoriteiten die deze proberen te borgen?
pi_177553123
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2018 16:30 schreef up7 het volgende:

[..]

Om onheil te voorkomen. Dat kan je uiteggen vanuit een religie en/of toegepast op de "werkelijkheid".
Bedoel je nou dat geloof prevaleert boven het zelfbeschikkingsrecht?
  † In Memoriam † vrijdag 2 maart 2018 @ 16:42:53 #239
409449 Mo_Muffin
For the love of knobs...
pi_177553130
Het grootste onheil is religie zelf, en ik ben van mening dat de wereld beter af zou zijn zonder.
"Ik zal nooit bij een club gaan die mij als lid accepteert"
pi_177553169
quote:
2s.gif Op vrijdag 2 maart 2018 16:42 schreef Mo_Muffin het volgende:
Het grootste onheil is religie zelf, en ik ben van mening dat de wereld beter af zou zijn zonder.
Dat vindt elk weldenkend mens.
  † In Memoriam † vrijdag 2 maart 2018 @ 16:46:08 #241
409449 Mo_Muffin
For the love of knobs...
pi_177553190
quote:
12s.gif Op vrijdag 2 maart 2018 16:44 schreef CarbonC het volgende:

[..]

Dat vind elk weldenkend mens.
Dank u, nu de rest nog.
"Ik zal nooit bij een club gaan die mij als lid accepteert"
pi_177553312
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2018 16:41 schreef Qarrad het volgende:

[..]

En het onheil in deze context is het niet besnijden van kinderen?
Je snapt trouwens dat dit filmpje korte metten maakt met het idee van de claim op een absolute waarheid geworteld in een verouderde sociale structuur en de autoriteiten die deze proberen te borgen?
Ik verklaarde wat ik bedoelde met modebewuste moraliteit, zaken die je voorstelt als moreel juister, hoeven dat niet te zijn.

Waar dat filmpje voor waarschuwt is menselijke arrogantie en corruptie, de "wraak van God" en de tirannie van de staat, Je weet wel die entiteit die (moreel gezien) alles voor ons mag bepalen.
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2018 16:28 schreef Qarrad het volgende:

De staat in ons geval. God zelf bepaalt niet zoveel. Mensen die geloven dat hij wel bestaat praten en bepalen voor anderen in zijn naam.
  vrijdag 2 maart 2018 @ 16:50:56 #243
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_177553337
quote:
2s.gif Op vrijdag 2 maart 2018 16:42 schreef Mo_Muffin het volgende:
Het grootste onheil is religie zelf, en ik ben van mening dat de wereld beter af zou zijn zonder.
Het probleem zit het wat mij betreft niet in de religie zelf maar in de neiging van mensen om dingen als absolute waarheid te accepteren en daardoor die waarheid in de vorm van een ideologie of een morele code aan anderen op te willen leggen, gecombineerd met de neiging om ver voorbij de redelijkheid loyaal te zijn aan de "eigen" groep.

Mensen zijn als het ware geprogrammeerd om de feiten en omstandigheden die hun eigen waarheid en gelijk ondersteunen aan te nemen en de rest dan af te doen als onzin of onbetrouwbaar. Het grote voordeel hiervan is de onderlinge cohesie, de gemeenschapszin. Het nadeel is de groepsdruk en -gedrag, alsmede de neiging om erdoor in wij en zij te denken.

Dat het onderliggende principe van het geloof in een bepaalde godheid juist of onjuist is maakt niet eens meer uit dan.
pi_177553349
quote:
2s.gif Op vrijdag 2 maart 2018 16:42 schreef Mo_Muffin het volgende:
Het grootste onheil is religie zelf, en ik ben van mening dat de wereld beter af zou zijn zonder.
Meningen zijn er genoeg, of het kant noch wal raakt is een ander.
pi_177553386
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2018 16:51 schreef up7 het volgende:

[..]

Meningen zijn er genoeg, of het kant noch wal raakt is een ander.
De jouwe iig niet. Maar dat is mijn mening.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_177553543
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2018 16:03 schreef up7 het volgende:

[..]

Zijn het de religieuzen die het dragen een voetbalpetje, bowler of hoed in de weg staan dan? :?
Het zijn absoluut de religieuzen die stellen dat "mijn religie zegt dat ik X moet doen" een zwaarwegender reden is dan "ik vind dit mooi".
Maar dat is mijn aanstootgevende mening.
pi_177553638
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2018 16:50 schreef Qarrad het volgende:

Mensen zijn als het ware geprogrammeerd om de feiten en omstandigheden die hun eigen waarheid en gelijk ondersteunen aan te nemen en de rest dan af te doen als onzin of onbetrouwbaar.
Je ziet alleen niet in dat jezelf ook "slachtoffer" bent van dat soort denken, maar dan meer op basis van een veranderende, "modebewuste" godheidsvorm die bestaat uit de staat en het "moderne" denken. Ik heb dan liever dat de mens veranderd, dan dat de "godheid" veranderd.

Zou wat gek zijn als de "waarheid" 10.000 jaar geleden zoveel anders is dan nu. Dat we via telefoons en computers kunnen communiceren betekent niet dat er niet zoiets is als een "absolute waarheid" die zowel nu als toen bestond.
  vrijdag 2 maart 2018 @ 17:01:36 #248
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_177553645
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2018 16:50 schreef up7 het volgende:

[..]

Ik verklaarde wat ik bedoelde met modebewuste moraliteit, zaken die je voorstelt als moreel juister, hoeven dat niet te zijn.

Waar dat filmpje voor waarschuwt is menselijke arrogantie en corruptie, de "wraak van God" en de tirannie van de staat, Je weet wel die entiteit die (moreel gezien) alles voor ons mag bepalen.

Die woorden zitten inderdaad in het filmpje. Dat de boodschap iets anders is dan wat jij denkt als je die woorden verbindt is een tweede.
pi_177553661
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2018 16:58 schreef Aanstootgevend het volgende:

[..]

Het zijn absoluut de religieuzen die stellen dat "mijn religie zegt dat ik X moet doen" een zwaarwegender reden is dan "ik vind dit mooi".
Nu concreet, zijn het de religieuzen die stellen dat je als niet-gelovige je pet, bowler of hoed niet mag dragen?
  † In Memoriam † vrijdag 2 maart 2018 @ 17:04:49 #250
409449 Mo_Muffin
For the love of knobs...
pi_177553714
Deze discussie zit muurvast, ben bang dat we er samen niet 'uitkomen'.
De reli's halen weer allerlei bijzaken aan.
"Ik zal nooit bij een club gaan die mij als lid accepteert"
pi_177553756
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2018 17:02 schreef up7 het volgende:

[..]

Nu concreet, zijn het de religieuzen die stellen dat je als niet-gelovige je pet, bowler of hoed niet mag dragen?
Indirect: ja. Het zijn de afgelopen eeuwen religieuzen die regels en wetten hebben opgesteld om vervolgens voor henzelf daar uitzonderingen voor in te bouwen - en suggesties dat niet-religieuze redenen ook valide kunnen zijn keihard weghoonden.

In gevallen als homohuwelijk etc. ging dat nog een stap verder.
Maar dat is mijn aanstootgevende mening.
pi_177553768
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2018 17:01 schreef Qarrad het volgende:

[..]

Die woorden zitten inderdaad in het filmpje. Dat de boodschap iets anders is dan wat jij denkt als je die woorden verbindt is een tweede.
Wat maak je van het filmpje dan en waarom denk je dat de boodschap anders is dan ik hier stel. Jordan Peterson heeft vele uren over dat onderwerp gesproken. Ik kan mij niet elk woord die hij gebruikte meer herinneren maar om nu te zeggen dat ik het niet heb begrepen is wat bedenkelijk. Maar ja dat is menselijk.
quote:
geprogrammeerd om de feiten en omstandigheden die hun eigen waarheid en gelijk ondersteunen aan te nemen en de rest dan af te doen als onzin of onbetrouwbaar.
pi_177553787
quote:
2s.gif Op vrijdag 2 maart 2018 17:04 schreef Mo_Muffin het volgende:
Deze discussie zit muurvast, ben bang dat we er samen niet 'uitkomen'.
De reli's halen weer allerlei bijzaken aan.
Simpelste oplossing: gewoon de hele penis verwijderen bij besnijdenis. Dan lost het probleem zich vanzelf op.
Maar dat is mijn aanstootgevende mening.
  † In Memoriam † vrijdag 2 maart 2018 @ 17:09:23 #254
409449 Mo_Muffin
For the love of knobs...
pi_177553804
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2018 17:08 schreef Aanstootgevend het volgende:

[..]

Simpelste oplossing: gewoon de hele penis verwijderen bij besnijdenis. Dan lost het probleem zich vanzelf op.
Dat had ik al in gedachten, maar was bang dat ze dan over me heen vallen....
"Ik zal nooit bij een club gaan die mij als lid accepteert"
pi_177553813
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2018 17:07 schreef Aanstootgevend het volgende:

[..]

Indirect: ja. Het zijn de afgelopen eeuwen religieuzen die regels en wetten hebben opgesteld om vervolgens voor henzelf daar uitzonderingen voor in te bouwen - en suggesties dat niet-religieuze redenen ook valide kunnen zijn keihard weghoonden.
Niet-religieuzen zijn daar ook goed in geweest in de afgelopen eeuwen.
quote:
In gevallen als homohuwelijk etc. ging dat nog een stap verder.
Hoef je niet religieus voor te zijn.
  vrijdag 2 maart 2018 @ 17:17:48 #256
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_177553966
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2018 17:07 schreef up7 het volgende:

[..]

Wat maak je van het filmpje dan en waarom denk je dat de boodschap anders is dan ik hier stel. Jordan Peterson heeft vele uren over dat onderwerp gesproken. Ik kan mij niet elk woord die hij gebruikte meer herinneren maar om nu te zeggen dat ik het niet heb begrepen is wat bedenkelijk. Maar ja dat is menselijk.

[..]

Je quote beschrijft precies waarom je het filmpje postte. Je dacht dat het jouw waarheid ondersteunde. Ik denk dat het dit niet doet en al helemaal niet in de context van besnijdenis en moraliteit.
pi_177554019
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2018 17:08 schreef Aanstootgevend het volgende:

[..]

Simpelste oplossing: gewoon de hele penis verwijderen bij besnijdenis. Dan lost het probleem zich vanzelf op.
Dit.
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2018 17:09 schreef up7 het volgende:

[..]

Niet-religieuzen zijn daar ook goed in geweest in de afgelopen eeuwen.

[..]

Hoef je niet religieus voor te zijn.
Ik mis even wat er mis zou zijn met het homohuwelijk. Voor zover ik kan zien worden mensen hier gelukkig van en zijn er geen problemen mee.
pi_177554061
quote:
10s.gif Op vrijdag 2 maart 2018 16:11 schreef Mo_Muffin het volgende:

[..]

Ik gok dat je dan je leuter iig niet meer dagelijks hoeft te wassen. :D
Als iemand een besnijdenis nodig heeft om zijn piemel enigszins schoon te houden, dan heb ik zeer mijn twijfels bij de algemene hygiëne van die persoon (uitgezonderd medische gevallen). Maar iedereen mag uiteraard zelf bepalen hoe goed en vaak hij zich (niet) wast.
  vrijdag 2 maart 2018 @ 17:23:29 #259
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_177554120
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2018 17:09 schreef up7 het volgende:

[..]

Niet-religieuzen zijn daar ook goed in geweest in de afgelopen eeuwen.

Ik ben bang dat de balans qua opleggen van normen, waarden en gedrag behoorlijk doorslaat richting religieuze mensen, helemaal als je kijkt naar groepsdruk in maatschappijen wereldwijd.
quote:
Hoef je niet religieus voor te zijn.
Maar het is het vaak wel. Je kunt anders ook stellen dat Jantje niet schuldig is aan stout gedrag omdat Pietje dit gedrag ook vertoont. Non sequitur.
  † In Memoriam † vrijdag 2 maart 2018 @ 17:26:46 #260
409449 Mo_Muffin
For the love of knobs...
pi_177554192
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 maart 2018 17:21 schreef Physsic het volgende:

[..]

Als iemand een besnijdenis nodig heeft om zijn piemel enigszins schoon te houden, dan heb ik zeer mijn twijfels bij de algemene hygiëne van die persoon (uitgezonderd medische gevallen). Maar iedereen mag uiteraard zelf bepalen hoe goed en vaak hij zich (niet) wast.
Het is wmb toch wel opvallend, dat als het over besnijdenis gaat, het hygiënische aspect toch altijd weer aangehaald wordt.
Misschien is het voor hen dan toch wel een 'dingetje'.
"Ik zal nooit bij een club gaan die mij als lid accepteert"
pi_177554210
Hygiënische aspecten kunnen ook op andere manieren opgelost worden dan met een besnijdenis.
pi_177554430
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2018 17:23 schreef Qarrad het volgende:

[..]

Ik ben bang dat de balans qua opleggen van normen, waarden en gedrag behoorlijk doorslaat richting religieuze mensen, helemaal als je kijkt naar groepsdruk in maatschappijen wereldwijd.
Dat is alleen niet altijd even "erg".
quote:
Maar het is het vaak wel. Je kunt anders ook stellen dat Jantje niet schuldig is aan stout gedrag omdat Pietje dit gedrag ook vertoont. Non sequitur.
Je leest maar weer wat je wilt lezen. Als ik zeg "hoef je niet religieus voor te zijn" dan bedoel ik dat, niet meer en niet minder.
  vrijdag 2 maart 2018 @ 17:54:22 #263
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_177554628
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2018 17:43 schreef up7 het volgende:

[..]

Dat is alleen niet altijd even "erg".

[..]
Het lijkt me evident dat er een verschil is tussen het stenigen van overspelige vrouwen en het niet dragen van gemengde vezels.
quote:
Je leest maar weer wat je wilt lezen. Als ik zeg "hoef je niet religieus voor te zijn" dan bedoel ik dat, niet meer en niet minder.
En ik wijs je erop dat dat geen argument is het niet te benoemen.
pi_177555280
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 maart 2018 17:21 schreef Physsic het volgende:

[..]

Als iemand een besnijdenis nodig heeft om zijn piemel enigszins schoon te houden, dan heb ik zeer mijn twijfels bij de algemene hygiëne van die persoon (uitgezonderd medische gevallen). Maar iedereen mag uiteraard zelf bepalen hoe goed en vaak hij zich (niet) wast.
Dat je de hygiënische argumenten in (deze tijd) ondergeschikt vind doet er niet toe. Of het nou uitgevoerd wordt om religieuze redenen, esthetische redenen, voor een "betere" seksbeleving, "medische" redenen of omdat hij zijn piemel niet te vaak wil of hoeft te wassen.

Iemand die besneden is kan zich dagelijks "goed" wassen zonder dat "jammer eigenlijk dat ik besneden ben" bij hem opkomt. Daar gaat het hier fundamenteel om. Als dit dan de norm blijkt te zijn dan is dat niet triviaal.

Jij stelt als het ware dat als je je dagelijks wast dat je dan je hygiënische argument van besnijdenis hebt "verspeeld" en dat daaruit moet volgen dat je bij je geboorte niet besneden had mogen worden, want religie telt niet mee en dus is er dan "geen reden". Maar wees gerust als je wat ouder bent mag je doen wat je wilt.
pi_177555620
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2018 17:54 schreef Qarrad het volgende:

[..]

Het lijkt me evident dat er een verschil is tussen het stenigen van overspelige vrouwen en het niet dragen van gemengde vezels.
Klopt er is een verschil tussen overspel en naakt door de stad te lopen. Dat geldt nu ook. AI is de betekenis van naakt, overspel (en het huwelijk) flink veranderd. Dat zie je dan ook terug is de "strafmaat".


quote:
En ik wijs je erop dat dat geen argument is het niet te benoemen.
Het werd door mij niet gebruikt als argument. Daarom sloeg je non sequitur nergens op.
  vrijdag 2 maart 2018 @ 18:44:35 #266
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_177555651
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2018 18:43 schreef up7 het volgende:

[..]

Klopt er is een verschil tussen overspel en naakt door de stad te lopen. Dat geldt nu ook. AI is de betekenis van naakt, overspel (en het huwelijk) flink veranderd. Dat zie je dan ook terug is de "strafmaat".
...
Het niet dragen van gemengde vezels sloeg niet op naaktlopen maar is een verbod uit het Oude Testamant. :D
  vrijdag 2 maart 2018 @ 18:47:46 #267
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_177555748
quote:
6s.gif Op donderdag 1 maart 2018 01:00 schreef Dagoduck het volgende:
Iceland MPs propose ban on circumcision of boys

Wat mij betreft is het bizar dat het nog steeds doodnormaal is om frivool, onnodige plastische chirurgie toe te passen op mensen die nog niet de leeftijd hebben bereikt om zelf die keuze te kunnen BEGRIJPEN... laat staan een voorkeur te kunnen UITEN.
Goeie zaak. Hoop dat dat verbod er daadwerkelijk komt. Zou een goed precedent zijn.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_177555763
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2018 18:44 schreef Qarrad het volgende:

[..]

Het niet dragen van gemengde vezels sloeg niet op naaktlopen maar is een verbod uit het Oude Testamant. :D
Ik ken het niet, wat houdt het in?
pi_177556163
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2018 18:30 schreef up7 het volgende:

[..]

Dat je de hygiënische argumenten in (deze tijd) ondergeschikt vind doet er niet toe.
Mijn mening doet er net zo veel wel of niet toe als die van jou.
quote:
Of het nou uitgevoerd wordt om religieuze redenen, esthetische redenen, voor een "betere" seksbeleving, "medische" redenen of omdat hij zijn piemel niet te vaak wil of hoeft te wassen.

Iemand die besneden is kan zich dagelijks "goed" wassen zonder dat "jammer eigenlijk dat ik besneden ben" bij hem opkomt. Daar gaat het hier fundamenteel om. Als dit dan de norm blijkt te zijn dan is dat niet triviaal.
Fijn dat dat kan.
quote:
Jij stelt als het ware dat als je je dagelijks wast dat je dan je hygiënische argument van besnijdenis hebt "verspeeld" en dat daaruit moet volgen dat je bij je geboorte niet besneden had mogen worden, want religie telt niet mee en dus is er dan "geen reden". Maar wees gerust als je wat ouder bent mag je doen wat je wilt.
😂
Wat een totale onzin.
pi_177557003
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2018 09:59 schreef Ulx het volgende:
Ik vond het wel prettig hoor. Maar het had hygienische redenen. Er bleef altijd van dat plakkerige wit-gele spul onder zitten,

Het enige nadeel is dat ik minder snel; klaarkom. Dus als ik met een vrouw bezig ben is het niet in 2 minuten voorbij. Het duurt gewoon een minuutje of twintig, minstens.

Alleen maar beter voor de vrouw. Zie alleen maar voordelen in het besnijden van de jongetjes.
pi_177557067
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 maart 2018 08:01 schreef Leandra het volgende:

[..]

En dochters, want die verminkingen worden ook gewoon door heel veel mensen goedgepraat.
Maar ik begrijp dat je dat ook prima vindt als het in het land van herkomst gebeurt?
Als het in NL niet meer zou mogen dan zou ik het gewoon in Marokko laten doen.

het besnijden van een meisje is not done. Is ook niet van onze cultuur.
pi_177557075
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2018 19:29 schreef Maghrebijnse het volgende:
Zie alleen maar voordelen in het besnijden van de jongetjes.
Dat krijg je met oogkleppen op.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_177557097
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 maart 2018 08:03 schreef Mekamotut het volgende:

[..]

Kinderen die gedoopt worden mogen doorgaans zelf kiezen of ze überhaupt willen geloven, kinderen die besneden worden daar is al voor gekozen, dat stukje komt namelijk niet meer terug.
Lees eens goed. Een kind dat gedoopt kiest helemaal niks, dat doen de ouders. Dus kunnen we stellen dat beide gevallen (besnijdenis als doop) 'indoctrinatie' is. Maar natuurlijk vind jij alleen de islam indoctrinatie. :')
pi_177557149
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2018 19:33 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Lees eens goed. Een kind dat gedoopt kiest helemaal niks, dat doen de ouders. Dus kunnen we stellen dat beide gevallen (besnijdenis als doop) 'indoctrinatie' is. Maar natuurlijk vind jij alleen de islam indoctrinatie. :')
Maghrebijnse, vind jij onbesneden piemels vies?
Croce e delizia cor. Misterioso, Misterioso altero, croce e delizia al cor.
pi_177557246
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2018 07:55 schreef Montagui het volgende:

[..]

Het maakt wel wat uit. Willen ze alsnog hun zoontjes verminken dan kost ze dat flink wat (extra) geld. 1 retour ticket 'vaderland' kost toch al gauw enkele honderden tot zo'n 1000 euries.
En hoe wil je dat controleren? Als ik mijn zoon op zijn4e/5e stiekem ga besnijden, wie moet daar dan achterkomen? Zijn piemeltje is van hem en zal hij aan niemand laten zien en al helemaal niet aan een staatspolitie. :')

Dus, vertel me eens hoe je dit wil doen. Jongens verplichten hun piemeltje te laten zien? _O-
pi_177557262
quote:
10s.gif Op vrijdag 2 maart 2018 19:35 schreef Mathemaat het volgende:

[..]

Maghrebijnse, vind jij onbesneden piemels vies?
Geen idee. Maar, besnijdenis is gewoon een plicht en alles wat van Allah komt is perfect.
pi_177557276
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2018 19:38 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Geen idee. Maar, besnijdenis is gewoon een plicht en alles wat van Allah komt is perfect.
Dat zeg ik: oogkleppen.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_177557622
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2018 19:38 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Geen idee. Maar, besnijdenis is gewoon een plicht en alles wat van Allah komt is perfect.
Als alles wat van Allah komt perfect is, waarom moet je er dan een stuk afsnijden? Kon ie dat zelf niet?
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_177557902
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2018 19:38 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Geen idee. Maar, besnijdenis is gewoon een plicht en alles wat van Allah komt is perfect.
Allemaal prachtig maar wet > Allah.
pi_177557913
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2018 19:38 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

En hoe wil je dat controleren? Als ik mijn zoon op zijn4e/5e stiekem ga besnijden, wie moet daar dan achterkomen? Zijn piemeltje is van hem en zal hij aan niemand laten zien en al helemaal niet aan een staatspolitie. :')

Dus, vertel me eens hoe je dit wil doen. Jongens verplichten hun piemeltje te laten zien? _O-
Consultatiebureau, schoolarts etc.
pi_177557916
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2018 09:59 schreef Ulx het volgende:
Ik vond het wel prettig hoor. Maar het had hygienische redenen. Er bleef altijd van dat plakkerige wit-gele spul onder zitten,

Het enige nadeel is dat ik minder snel; klaarkom. Dus als ik met een vrouw bezig ben is het niet in 2 minuten voorbij. Het duurt gewoon een minuutje of twintig, minstens.
Hmm, minder gevoelige eikel, waardoor sommige mannen misschien extra opgewonden moeten zijn om klaar te komen. Is er ooit onderzocht of besneden of onbesneden mannen vaker verkrachtingen plegen?
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
  vrijdag 2 maart 2018 @ 19:56:03 #282
123170 alors
zlata1234
pi_177557933
Ik ben wel benieuwd hoe erg moslims en joden hun besnijdenis vinden, je hoort ze er nooit over namelijk. Van wat ik heb gehoord zijn die blij dat ze het onbewust als baby hebben ondergaan en zich er niks van kunnen herinneren.

Het lijkt meer een obsessie van onbesneden mannen die zo gehecht zijn aan hun stukje huid dat ze zich niet kunnen voorstellen dat het voor een ander geen gemis is.
know'm sayin?
×
word? word.
pi_177558346
quote:
3s.gif Op vrijdag 2 maart 2018 19:55 schreef CarbonC het volgende:

[..]

Consultatiebureau, schoolarts etc.
Kind van vijf gaat niet meer naar een consultatiebureau. En er wordt al helemaal niet naar een piemeltje gekeken. Dat mag je ook weigeren. Oftewel, verbieden heeft geen zin.
  vrijdag 2 maart 2018 @ 20:10:35 #284
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_177558404
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2018 19:38 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

En hoe wil je dat controleren? Als ik mijn zoon op zijn4e/5e stiekem ga besnijden, wie moet daar dan achterkomen? Zijn piemeltje is van hem en zal hij aan niemand laten zien en al helemaal niet aan een staatspolitie. :')
De huisarts.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_177558426
quote:
7s.gif Op vrijdag 2 maart 2018 20:10 schreef SpecialK het volgende:

[..]

De huisarts.
De huisarts heeft ook niks te maken met de piemeltjes van kinderen. Heeft het recht niet om dat te zien. Waarom gewoon niet toegeven dat verbieden weinig zin heeft.
  vrijdag 2 maart 2018 @ 20:13:33 #286
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_177558515
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2018 20:11 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

De huisarts heeft ook niks te maken met de piemeltjes van kinderen. Heeft het recht niet om dat te zien. Waarom gewoon niet toegeven dat verbieden weinig zin heeft.
Jij denkt dat we het hebben over regelmatige en verplichte piemelcontrole?

het gaat gewoon over constatering. Moet je net geluk hebben dat jouw zoontje nooit zijn piemel hoeft te laten zien aan een huisarts, een specialist of een eerste-hulp medewerker. Die zouden namelijk allemaal meldingsplicht hebben als dit een strafbaar feit is. Net zoals medisch personeel meldingsplicht hebben als ze mishandeling constateren.

En dit is wat dat betreft ook een vorm van mishandeling. :*
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_177558544
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2018 19:47 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Als alles wat van Allah komt perfect is, waarom moet je er dan een stuk afsnijden? Kon ie dat zelf niet?
Waarom moest Abraham zijn zoon opofferen voor God? Je hebt maar te luisteren?

Then God said, “Take your son, your only son, whom you love—Isaac—and go to the region of Moriah. Sacrifice him there as a burnt offering on a mountain I will show you.”
[b]Op <a href="http://forum.fok.nl/topic/2419064/1/999#p176295558" target="_blank" >vrijdag 5 januari 2018 08:29</a> schreef <a href="http://forum.fok.nl/user/profile/144984" target="_blank" >xminator</a> het volgende:[/b]
Anyway gelukkig zijn er een hoop mensen net zo dom als jij. Daarom koop ik nu wat extra ripple..
pi_177558648
quote:
7s.gif Op vrijdag 2 maart 2018 20:13 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Jij denkt dat we het hebben over regelmatige en verplichte piemelcontrole?

het gaat gewoon over constatering. Moet je net geluk hebben dat jouw zoontje nooit zijn piemel hoeft te laten zien aan een huisarts, een specialist of een eerste-hulp medewerker. Die zouden namelijk allemaal meldingsplicht hebben als dit een strafbaar feit is. Net zoals medisch personeel meldingsplicht hebben als ze mishandeling constateren.

En dit is wat dat betreft ook een vorm van mishandeling. :*
De kans dat hij zijn piemeltje hoeft te laten zien is nihil en dat weet jij ook. Je kan dus gewoon stiekem in een ander land je kind vooralsnog besnijden. :) En tegen de tijd dat ze er eventueel achterkomen is het kind al 12/1314 jaar en dan kan hij prima zeggen dat hij er zelf voor gekozen heeft en dit op latere leeftijd heeft plaatsgevonden. :*
  vrijdag 2 maart 2018 @ 20:22:52 #289
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_177558821
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2018 20:17 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

De kans dat hij zijn piemeltje hoeft te laten zien is nihil en dat weet jij ook. Je kan dus gewoon stiekem in een ander land je kind vooralsnog besnijden. :)
Lieve Maghrebijnse. Ik ben een jongen. Ik ben iemand die bijna nooit ziek is geweest in zijn leven. Ik heb zelfs een zooi kinderziektes overgeslagen. Toch heb ik tot mijn 16e toch wel echt iets van 3x mijn piemeltje moeten laten zien aan een huisarts en een huidarts.

En besef... ik ben echt WEINIG naar een dokter geweest in mijn leven. Er zullen een zooi aandoeningen zijn waarbij een huisarts naar je geslachtsdeel zal moeten kijken voor diagnose.

quote:
En tegen de tijd dat ze er eventueel achterkomen is het kind al 12/1314 jaar en dan kan hij prima zeggen dat hij er zelf voor gekozen heeft en dit op latere leeftijd heeft plaatsgevonden. :*
1. De leeftijd zou in Nederland dus 16 zijn. Dus als je als 12 jarige met een verminkte lul bij de dokter komt hebben je ouders een probleem.

2. Er zullen vast wel kinderverminkers mee wegkomen. Het gaat er echter om dat het risico op straffen dermate hoog ligt dat mensen er meer twijfel bij zullen hebben. Wat mij betreft gaat de straf dan ook langzaamaan omhoog. De eerste 10 jaar een geldboete die steeds hoger wordt, daarna voorwaardelijke gevangenisstraf, daarna gewoon ontzetting en achter de tralies.

Riskeer dat maar. Je kind verliezen. Omdat je zonodig zijn piemel wil verminken. Er zullen zeker mensen zijn die dat risico zullen nemen. En er misschien zelfs mee weg komen maar dat is ok. Kan gebeuren. Voor elke 10 mensen die er mee wegkomen vat je er 100 in de kraag uiteindelijk.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_177558859
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2018 20:14 schreef alilami het volgende:

[..]

Waarom moest Abraham zijn zoon opofferen voor God? Je hebt maar te luisteren?

Then God said, “Take your son, your only son, whom you love—Isaac—and go to the region of Moriah. Sacrifice him there as a burnt offering on a mountain I will show you.”
Ja maar dat mag niet meer want dat is luchtvervuiling!
Ik zou best christen en verlost willen zijn, als de christenen er maar wat verloster uit zouden zien.
(Nietzsche)
pi_177558902
quote:
7s.gif Op vrijdag 2 maart 2018 20:22 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Lieve Maghrebijnse. Ik ben een jongen. Ik ben iemand die bijna nooit ziek is geweest in zijn leven. Ik heb zelfs een zooi kinderziektes overgeslagen. Toch heb ik tot mijn 16e toch wel echt iets van 3x mijn piemeltje moeten laten zien aan een huisarts en een huidarts.

En besef... ik ben echt WEINIG naar een dokter geweest in mijn leven. Er zullen een zooi aandoeningen zijn waarbij een huisarts naar je geslachtsdeel zal moeten kijken voor diagnose.

[..]

1. De leeftijd zou in Nederland dus 16 zijn. Dus als je als 12 jarige met een verminkte lul bij de dokter komt hebben je ouders een probleem.

2. Er zullen vast wel kinderverminkers mee wegkomen. Het gaat er echter om dat het risico op straffen dermate hoog ligt dat mensen er meer twijfel bij zullen hebben. Wat mij betreft gaat de straf dan ook langzaamaan omhoog. De eerste 10 jaar een geldboete die steeds hoger wordt, daarna voorwaardelijke gevangenisstraf, daarna gewoon ontzetting en achter de tralies.

Riskeer dat maar. Je kind verliezen. Omdat je zonodig zijn piemel wil verminken. Er zullen zeker mensen zijn die dat risico zullen nemen. En er misschien zelfs mee weg komen maar dat is ok. Kan gebeuren. Voor elke 10 mensen die er mee wegkomen vat je er 100 in de kraag uiteindelijk.
Raar. Wat heeft griep of andere 'onschuldige ziektes' te maken met jouw piemel? Je hebt trouwens nog altijd de keus om het niet te laten zien aan de huisarts. Geen huisarts die je dit verplicht, net zoals ik ook nooit mijn vagina verplicht heb hoeven te laten zien.

Je kind verliezen? Je kan ook overdrijven zeg. Je kind verliezen kan altijd, dat kan je ook wanneer jij je kind door het bos laat fietsen, in een achtbaan laat gaan... moeten we dat nu ook maar verbieden?
pi_177558994
_O-
  vrijdag 2 maart 2018 @ 20:28:06 #293
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_177559001
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2018 20:25 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Raar. Wat heeft griep of andere 'onschuldige ziektes' te maken met jouw piemel?
Je weet niks :D
Kinderziektes, mien kind. Je kind kan allemaal rare dingen oplopen. Je weet dat nooit.

quote:
Je hebt trouwens nog altijd de keus om het niet te laten zien aan de huisarts. Geen huisarts die je dit verplicht, net zoals ik ook nooit mijn vagina verplicht heb hoeven te laten zien.
Moet je je kindje iedere keer instrueren om daar moeilijk over te gaan doen. Oh.. en als je een operatie moet laten doen is het gewoon game-over.

quote:
Je kind verliezen? Je kan ook overdrijven zeg. Je kind verliezen kan altijd, dat kan je ook wanneer jij je kind door het bos laat fietsen, in een achtbaan laat gaan... moeten we dat nu ook maar verbieden?
Verliezen door ontzetting.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_177559575
quote:
7s.gif Op vrijdag 2 maart 2018 20:28 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Je weet niks :D
Kinderziektes, mien kind. Je kind kan allemaal rare dingen oplopen. Je weet dat nooit.

[..]

Moet je je kindje iedere keer instrueren om daar moeilijk over te gaan doen. Oh.. en als je een operatie moet laten doen is het gewoon game-over.

[..]

Verliezen door ontzetting.
Kan is klein, mijn kind. Ik heb nooit mijn vagina hoeven te laten zien als kind.
  vrijdag 2 maart 2018 @ 20:48:27 #295
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_177559679
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2018 20:45 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Kan is klein, mijn kind. Ik heb nooit mijn vagina hoeven te laten zien als kind.
Dan zal je het ook vast niet erg vinden als we deze regel gewoon doorvoeren, toch?
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_177559698
quote:
7s.gif Op vrijdag 2 maart 2018 20:48 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Dan zal je het ook vast niet erg vinden als we deze regel gewoon doorvoeren, toch?
Mij boeit het geen reet. Heb nog altijd Marokko waar ik mijn zoontjes kan besnijden. :D
  vrijdag 2 maart 2018 @ 20:50:37 #297
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_177559741
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2018 20:49 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Mij boeit het geen reet. Heb nog altijd Marokko waar ik mijn zoontjes kan besnijden. :D
Heel goed. Je maakt je geen zorgen. Perfect.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_177560346
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2018 00:31 schreef up7 het volgende:

[..]

Wat is nihil? Elke ochtend 10-15 seconden meer? Dat is toch een aantal dagen minder op een mensenleven. Het maakt het in ieder geval niet moeilijker op. Je ouders tevreden houden is ook wat waard. Maar kennelijk doet dat er niet veel toe. Niet belangrijk blijkbaar voor het kind.
Mis je je voorhuid ofzo?
pi_177560739
quote:
7s.gif Op vrijdag 2 maart 2018 20:22 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Lieve Maghrebijnse. Ik ben een jongen. Ik ben iemand die bijna nooit ziek is geweest in zijn leven. Ik heb zelfs een zooi kinderziektes overgeslagen. Toch heb ik tot mijn 16e toch wel echt iets van 3x mijn piemeltje moeten laten zien aan een huisarts en een huidarts.

En besef... ik ben echt WEINIG naar een dokter geweest in mijn leven. Er zullen een zooi aandoeningen zijn waarbij een huisarts naar je geslachtsdeel zal moeten kijken voor diagnose.

[..]

1. De leeftijd zou in Nederland dus 16 zijn. Dus als je als 12 jarige met een verminkte lul bij de dokter komt hebben je ouders een probleem.

2. Er zullen vast wel kinderverminkers mee wegkomen. Het gaat er echter om dat het risico op straffen dermate hoog ligt dat mensen er meer twijfel bij zullen hebben. Wat mij betreft gaat de straf dan ook langzaamaan omhoog. De eerste 10 jaar een geldboete die steeds hoger wordt, daarna voorwaardelijke gevangenisstraf, daarna gewoon ontzetting en achter de tralies.

Riskeer dat maar. Je kind verliezen. Omdat je zonodig zijn piemel wil verminken. Er zullen zeker mensen zijn die dat risico zullen nemen. En er misschien zelfs mee weg komen maar dat is ok. Kan gebeuren. Voor elke 10 mensen die er mee wegkomen vat je er 100 in de kraag uiteindelijk.
Kind verliezen, 100 mensen in de kraag? Is er nog niet genoeg oorlog in de wereld? Kan je ook je kind mee verliezen.
pi_177561084
quote:
7s.gif Op vrijdag 2 maart 2018 20:22 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Lieve Maghrebijnse. Ik ben een jongen. Ik ben iemand die bijna nooit ziek is geweest in zijn leven. Ik heb zelfs een zooi kinderziektes overgeslagen. Toch heb ik tot mijn 16e toch wel echt iets van 3x mijn piemeltje moeten laten zien aan een huisarts en een huidarts.

En besef... ik ben echt WEINIG naar een dokter geweest in mijn leven. Er zullen een zooi aandoeningen zijn waarbij een huisarts naar je geslachtsdeel zal moeten kijken voor diagnose.

[..]

1. De leeftijd zou in Nederland dus 16 zijn. Dus als je als 12 jarige met een verminkte lul bij de dokter komt hebben je ouders een probleem.

2. Er zullen vast wel kinderverminkers mee wegkomen. Het gaat er echter om dat het risico op straffen dermate hoog ligt dat mensen er meer twijfel bij zullen hebben. Wat mij betreft gaat de straf dan ook langzaamaan omhoog. De eerste 10 jaar een geldboete die steeds hoger wordt, daarna voorwaardelijke gevangenisstraf, daarna gewoon ontzetting en achter de tralies.

Riskeer dat maar. Je kind verliezen. Omdat je zonodig zijn piemel wil verminken. Er zullen zeker mensen zijn die dat risico zullen nemen. En er misschien zelfs mee weg komen maar dat is ok. Kan gebeuren. Voor elke 10 mensen die er mee wegkomen vat je er 100 in de kraag uiteindelijk.
Bijzonder, ik hoefde mijn piemel niet te laten zien. Als kind wordt je balzak wel gevoeld om je ballen te tellen.
Croce e delizia cor. Misterioso, Misterioso altero, croce e delizia al cor.
pi_177561141
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2018 21:33 schreef Mathemaat het volgende:

[..]

Bijzonder, ik hoefde mijn piemel niet te laten zien. Als kind wordt je balzak wel gevoeld om je ballen te tellen.
Hij wil gewoon zijn ongelijk niet geven. En zelfs je huisarts aan je ballen laten zitten kan je weigeren. Dat is je goed recht en niemand die je zal dwingen. Dus, hoe gaan ze dit dan controleren?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')