abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
  dinsdag 13 maart 2018 @ 02:12:50 #26
450228 LeesFoknl
Schrijf ook graag.
pi_177782856
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2018 08:34 schreef Hallmark het volgende:
Ik vind dat je opvallend mild bent naar hem toe.

Als je nog niet eens een jaar bij elkaar bent, dan hoor je verliefd te zijn. En nu is hij kortaf naar jou toe en weet ik veel wat? Hell, no. Ik zou toch echt mijn grenzen strak houden naar hem toe. Ik heb niet het idee dat hij snapt dat hij aan de slag moet.

Ik vind de relatie veel te pril om nu al samen door struggles heen te gaan. Je moet oppassen dat jij niet zijn bliksemafleider bent, want daarmee vertraag je de gang naar professionele hulp.

Nota bene: ik zeg niet dat je hard moet zijn. Natuurlijk steun je je partner in de zin van: probeer het probleem te doorgronden. Maar ik zou niet accepteren dat hij niet aardig/lief is.
Deze man weet wat echte liefde is!

:N :N
Mijn bijdrage aan dit forum is ter lering en ter vermaak.
Laat je niet gek maken, en maak vooral jezelf niet gek !!
Count your blessings.
Wat gij wilt dat U geschiedt, doet dat ook een ander!
pi_177782870
Het is misschien wat generalistisch, maar ik zou zeggen:

Wees begripvol voor zijn nukken naar jou toe (zoals je nu ook bent), vat ze niet persoonlijk op, maar bewaak je grenzen. Soms moet je even jezelf voorop stellen. Niet omdat je het hem verwijt, maar omdat je het zelf nodig hebt.

Wees streng naar de nukken die hij richting zichzelf heeft. Vertel hem niet hoe het moet, maar vraag veel en vraag door,bijv. als hij ergens omheen draait. Durf hem te confronteren met valkuilen, zelfsabotage, inconsistenties etc.(je zegt dat je hulp wil, maar je hebt het nog niet gezocht. Hoe komt dat?)

Ik heb overigens geen ervaring met burnout en overspannenheid, wel met partners met depressie en verslavingsproblemen.
  dinsdag 13 maart 2018 @ 08:32:48 #28
370487 Hallmark
Geverifieerde account
pi_177785153
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 maart 2018 02:12 schreef LeesFoknl het volgende:
Deze man weet wat echte liefde is
Dat weet ik zeker, ja. Dat doe je niet door kussie-kroel als een boksbal te gaan hangen voor je partner, zodat die lekker z'n ei kwijt kan. Dat doe je door partner te attenderen dat ze werk voor laten gaan op de relatie. Want dat is feitelijk wat er aan de hand is.
Geinspireerd door historische gebeurtenissen en karakters. Dit werk van fictie was ontworpen, ontwikkeld en geproduceerd door een multicultureel team van verschillende religies en geloven.
pi_177786345
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 maart 2018 02:18 schreef Musil het volgende:
Het is misschien wat generalistisch, maar ik zou zeggen:

Wees begripvol voor zijn nukken naar jou toe (zoals je nu ook bent), vat ze niet persoonlijk op, maar bewaak je grenzen. Soms moet je even jezelf voorop stellen. Niet omdat je het hem verwijt, maar omdat je het zelf nodig hebt.

Wees streng naar de nukken die hij richting zichzelf heeft. Vertel hem niet hoe het moet, maar vraag veel en vraag door,bijv. als hij ergens omheen draait. Durf hem te confronteren met valkuilen, zelfsabotage, inconsistenties etc.(je zegt dat je hulp wil, maar je hebt het nog niet gezocht. Hoe komt dat?)

Ik heb overigens geen ervaring met burnout en overspannenheid, wel met partners met depressie en verslavingsproblemen.
Dankjewel voor je reactie.

Dat dik gedrukte is wel belangrijk heb ik gemerkt.
Ons laatste gesprek was ook veel fijner en beter gelopen waarin ik een spiegel heb kunnen voorhouden voor zijn grootste valkuil waar hij mee aan de slag moet. Daarin moet ik hem nu weer wat ruimte geven om wat mee te gaan doen. Elke dag/elke week ermee confronteren werkt niet en wil ik ook niet. Ik besef goed dat hij dat zelf moet doen en willen om de juiste stappen te kunnen zetten.

Heftig ook voor jou dan de ervaring van een partner met depressie. Hoeveel tijd is er overheen gegaan voordat er weer wat lichtpuntjes kwamen?Waren jullie al lang samen toen dat begon te spelen?
pi_177786602
Mensen hebben de neiging uit te stellen en te bagatelliseren. Reken er maar niet op dat hij uit zichzelf hulp zoekt, helemaal niet als hij al depressieve neigingen heeft en dit zijn eerste "depressie" is. Maak die afspraak voor hem. Wellicht nu boos, maar later dankbaar. Zeg dat je eventueel mee wilt gaan.
pi_177807759
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 maart 2018 10:05 schreef PuDdInG78 het volgende:

[..]

Dankjewel voor je reactie.

Dat dik gedrukte is wel belangrijk heb ik gemerkt.
Ons laatste gesprek was ook veel fijner en beter gelopen waarin ik een spiegel heb kunnen voorhouden voor zijn grootste valkuil waar hij mee aan de slag moet. Daarin moet ik hem nu weer wat ruimte geven om wat mee te gaan doen. Elke dag/elke week ermee confronteren werkt niet en wil ik ook niet. Ik besef goed dat hij dat zelf moet doen en willen om de juiste stappen te kunnen zetten.

Heftig ook voor jou dan de ervaring van een partner met depressie. Hoeveel tijd is er overheen gegaan voordat er weer wat lichtpuntjes kwamen?Waren jullie al lang samen toen dat begon te spelen?
Fijn dat jullie laatste gesprek fijner was! Ja, het is altijd een lastige balans tussen ruimte geven en confronteren. Eigenlijk is het een onmogelijke balans, want beiden werken soms wel en soms niet en dat valt niet altijd te voorspellen.

Met mijn eerste ex met depressie speelde eea al vanaf t begin, die relatie is ook over. Ik was toen veel te toegeeflijk, die zachte heelmeester. Maar nu zijn we goede vrienden en ik heb ervan geleerd. Mijn tweede ex had vooral verslavingsproblematiek, dat is niet vanwege zijn problemen uit trouwens, maar ik merk wel dat ik beter ben geworden in balans vinden tussen ruimte en grenzen.

Ik hoop oprecht dat hij eruit komt, evenals jullie samen!
  woensdag 14 maart 2018 @ 09:46:20 #32
35768 descon
Music is the answer
pi_177811148
Erkent hij zelf al dat ie overspannen is? Dan kan je er pas aanwerken.

Evt met een coach of pyscholoog
Mixing for a living
pi_177821647
quote:
1s.gif Op woensdag 14 maart 2018 00:51 schreef Musil het volgende:

[..]

Fijn dat jullie laatste gesprek fijner was! Ja, het is altijd een lastige balans tussen ruimte geven en confronteren. Eigenlijk is het een onmogelijke balans, want beiden werken soms wel en soms niet en dat valt niet altijd te voorspellen.

Met mijn eerste ex met depressie speelde eea al vanaf t begin, die relatie is ook over. Ik was toen veel te toegeeflijk, die zachte heelmeester. Maar nu zijn we goede vrienden en ik heb ervan geleerd. Mijn tweede ex had vooral verslavingsproblematiek, dat is niet vanwege zijn problemen uit trouwens, maar ik merk wel dat ik beter ben geworden in balans vinden tussen ruimte en grenzen.

Ik hoop oprecht dat hij eruit komt, evenals jullie samen!
Dankjewel.

Ja dat hangt helemaal van de bui af hoe je je moet instellen op de situatie.

Ik hoop het ook. Voor hem en voor ons.

Fijn dat je weet waar je van geleerd hebt in die twee situaties.
K heb veel van mn eigen BO geleerd en dus mijn eigen grenzen te bewaken. Maar niet zo zwart wit dat ik iedere keer op de rem sta. Idd wat je zegt ruimte geven en eigen grensen daar zoek ik nu de balans.
Moet vooral nu leren dat ik niet steeds een negatieve gedachte heb als iets anders loopt dan voorheen.
pi_177821685
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2018 09:46 schreef descon het volgende:
Erkent hij zelf al dat ie overspannen is? Dan kan je er pas aanwerken.

Evt met een coach of pyscholoog
Hij erkent waar zn uitdaging zit en dat ie momenteel door een lastige tijd gaat. Hij benoemt ook regelmatig dat ie op is. En dat ie leest dat dat bij een overspannenheid hoort. Maar zichzelf daarin plaatsen niet.

Denk dat dat ook pas achteraf helder voor em gaat zijn.
pi_177822614
quote:
1s.gif Op woensdag 14 maart 2018 19:04 schreef PuDdInG78 het volgende:

[..]

Hij erkent waar zn uitdaging zit en dat ie momenteel door een lastige tijd gaat. Hij benoemt ook regelmatig dat ie op is. En dat ie leest dat dat bij een overspannenheid hoort. Maar zichzelf daarin plaatsen niet.

Denk dat dat ook pas achteraf helder voor em gaat zijn.
Doe dan ook niet de begripvolle aanpak meer en zeg dat hij er wat aan moet doen. Jij bent niet zijn hulpverlener!

Zeg dat hij zich laat behandelen of anders een andere dame kan zoeken waar hij over heen kan lopen. Zeg dat jouw geduld op is en hij jou ook mee trekt in zijn negativiteit want dat is wat je hier ons vertelt.

Leuk dat je dat met ons deelt, maar vertel het aan hem, misschien gaan zijn ogen dan eindelijk open.
Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')