abonnement Unibet Coolblue
pi_177518384
quote:
Waar fantaseer jij over? :9~
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_177518418
quote:
Heb je het wel gelezen?
quote:
The McFadyens will wait until Danni starts puberty, and then he will be prescribed hormone blockers until he is truly old enough to decide whether he wants to become a she, at aged 16.

Then, Danni will decide whether to start taking oestrogen for two years before undergoing gender reassignment surgery, or not.
En waar blijft die bron dat je in de EU met 6 jaar een geslachtsoperatie kunt ondergaan?
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_177518432
quote:
:')

Nog steeds niet gelezen dus.
pi_177518459
quote:
0s.gif Op woensdag 28 februari 2018 23:51 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Heb je het wel gelezen?

[..]

En waar blijft die bron dat je in de EU met 6 jaar een geslachtsoperatie kunt ondergaan?
Die staat hier al eerder in het topic, maar klopte ook niet. Ging om een jongen van 6 jaar die voortaan als meisje door het leven wilde en als droom had dat zijn geslachtsoperatie zo snel mogelijk zou plaatsvinden.
pi_177518487
quote:
1s.gif Op woensdag 28 februari 2018 23:53 schreef Physsic het volgende:
Die staat hier al eerder in het topic, maar klopte ook niet. Ging om een jongen van 6 jaar die voortaan als meisje door het leven wilde en als droom had dat zijn geslachtsoperatie zo snel mogelijk zou plaatsvinden.
Ja, daarom vraag ik om een goede bron (wet dus) die laat zien dat een geslachtsverandering in de EU op 6-jarige leeftijd mogelijk is.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_177518511
quote:
1s.gif Op woensdag 28 februari 2018 23:30 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Nee dat heb je niet. Je kind is niet je bezit.

Daarnaast lijk je niet geheel te snappen hoe zo'n transitie in z'n werk gaat.
Een kind is ook niet het bezit van de staat. Als de staat roept dat ieder gezin zijn eerstgeborene moet opofferen stem je daar ook niet zonder protest mee in.
pi_177518553
quote:
0s.gif Op woensdag 28 februari 2018 23:54 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Ja, daarom vraag ik om een goede bron (wet dus) die laat zien dat een geslachtsverandering in de EU op 6-jarige leeftijd mogelijk is.
Dat zal hij wel even bezig zijn met zoeken.
  woensdag 28 februari 2018 @ 23:59:58 #283
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_177518575
quote:
0s.gif Op woensdag 28 februari 2018 23:55 schreef up7 het volgende:

[..]

Een kind is ook niet het bezit van de staat. Als de staat roept dat ieder gezin zijn eerstgeborene moet opofferen stem je daar ook niet zonder protest mee in.
Een persoon is ook niet "het bezit van de staat" toch mag de staat wel bepaalde restricties op personen toepassen en ook beschermingen uitreiken in gevallen waar de persoon in kwestie (nog) niet beslissingsbevoegd is of zelfs in gevallen waar een persoon wel beslissingsbevoegd is.

Dus bezit of niet bezit heeft hier weinig mee te maken.

Ouders zijn in die zin opzichters van hun kinderen. Het is niet hun bezit, ze mogen bepaalde beslissingen maken maar er zijn grenzen. Er zijn regels.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_177518636
quote:
0s.gif Op woensdag 28 februari 2018 23:51 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Heb je het wel gelezen?

En waar blijft die bron dat je in de EU met 6 jaar een geslachtsoperatie kunt ondergaan?
Ik heb het verkeerd begrepen zie ik, maar ik vind de hormoonbehandeling op die leeftijd ook niet niets. Een voorhuid verwijderen is daar niet mee te vergelijken.
pi_177518663
Top
pi_177518683
Maar nu ook voor maori tatoo's, Ik zit helemaal onder omdat mijn ouders Maori zijn en mij helemaal ondergeklad hebben toen ik zelf nog geen zeggenschap had. Ik heb respect voor de geloofsovertuiging van mijn ouders maar ik vind t 3x niks en schaam me kapot : (
  donderdag 1 maart 2018 @ 00:07:00 #287
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_177518685
quote:
0s.gif Op donderdag 1 maart 2018 00:03 schreef up7 het volgende:

[..]

Ik heb het verkeerd begrepen zie ik, maar ik vind de hormoonbehandeling op die leeftijd ook niet niets. Een voorhuid verwijderen is daar niet mee te vergelijken.
Ik neem aan dat zo'n hormoonbehandeling niet zomaar mag met rotzooi wat je bij de DA in je mandje hebt gegooid.

Dit soort medicatie en behandeling is het gevolg van psychologische en fysiologische evaluatie door medici die afwegingen maken op basis van geestelijke en lichamelijke gezondheid. Met andere woorden het is een medisch besluit in samenspraak met een zooi artsen die een goedkeuring moeten geven.

Dat is wat anders dan de snek van je kindje laten snippen door een man met een rare hoed. Omdat... zandmensjes doen wat zandmensjes doen jeweets.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_177518734
quote:
7s.gif Op woensdag 28 februari 2018 23:59 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Een persoon is ook niet "het bezit van de staat" toch mag de staat wel bepaalde restricties op personen toepassen en ook beschermingen uitreiken in gevallen waar de persoon in kwestie (nog) niet beslissingsbevoegd is of zelfs in gevallen waar een persoon wel beslissingsbevoegd is.

Dus bezit of niet bezit heeft hier weinig mee te maken.

Ouders zijn in die zin opzichters van hun kinderen. Het is niet hun bezit, ze mogen bepaalde beslissingen maken maar er zijn grenzen. Er zijn regels.
Een (nieuwe) regel kan ook een grens overschrijden. Om zo'n bijzonder recht af te nemen moet je met meer komen dan: geen "medische" noodzaak dus mag het (hier) niet.
pi_177518801
quote:
0s.gif Op donderdag 1 maart 2018 00:10 schreef up7 het volgende:

[..]

Een (nieuwe) regel kan ook een grens overschrijden. Om zo'n bijzonder recht af te nemen moet je met meer komen dan: geen "medische" noodzaak dus mag het (hier) niet.
Nou, wat dacht je er van dat iemand zelf moet kunnen beslissen of er iets van zijn piemel af gaat?
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  donderdag 1 maart 2018 @ 00:17:13 #290
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_177518820
quote:
0s.gif Op donderdag 1 maart 2018 00:10 schreef up7 het volgende:

[..]

Een (nieuwe) regel kan ook een grens overschrijden. Om zo'n bijzonder recht af te nemen moet je met meer komen dan: geen "medische" noodzaak dus mag het (hier) niet.
Ik denk dat in dit topic al voldoende argumenten langs zijn gekomen om de morele afwegingen van het verhaal te dekken. Wat de juridische bewoording of inslag moet worden zou ik niet weten. Ik heb geen rechten gestudeerd. Ik ben het met je eens dat het onwenselijk is dat een nieuwe wet te vaag of te specifiek is. Te vaag en de overheid krijgt te veel macht om jan en alleman achter de tralies te gooien, te specifiek en er zijn te veel loopholes om toch weer kinderen te verminken zonder gepakt te worden.

Ik vind die angst echter niet heel erg overtuigend om dan maar iets niet te doen. Op die manier kunnen we nooit wetten vervangen want wat je ook verzint kan "misbruikt" worden als de verkeerde woorden worden gebruikt. Ik denk ook stiekem dat het niet erg zinnig is om hier je op blind te gaan lopen staren.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
  donderdag 1 maart 2018 @ 00:19:26 #291
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_177518845
quote:
0s.gif Op donderdag 1 maart 2018 00:06 schreef wawowiewa het volgende:
Maar nu ook voor maori tatoo's, Ik zit helemaal onder omdat mijn ouders Maori zijn en mij helemaal ondergeklad hebben toen ik zelf nog geen zeggenschap had. Ik heb respect voor de geloofsovertuiging van mijn ouders maar ik vind t 3x niks en schaam me kapot : (
Is dit serieus trouwens? Of heb je te veel Moana gekeken.

Indien wel serieus wat is je verhaal? Want het is natuurlijk in die zin wel vergelijkbaar met dit. Body-alterations doen op mensen die geen beslissingen kunnen maken.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
  donderdag 1 maart 2018 @ 00:20:04 #292
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_177518850
Goedzo.

Walgelijke traditie.
pi_177518863
quote:
0s.gif Op donderdag 1 maart 2018 00:03 schreef up7 het volgende:

[..]

Ik heb het verkeerd begrepen zie ik, maar ik vind de hormoonbehandeling op die leeftijd ook niet niets. Een voorhuid verwijderen is daar niet mee te vergelijken.
Dat is idd niet te vergelijken. Bij de één wordt het kind in alles betrokken en wordt de mening van het kind als zeer belangrijk meegenomen in de gezamenlijke beslissing (edit: sterker nog: het kind heeft het laatste woord), en bij de ander heeft het kind geen enkele zeggenschap over zijn lichaam.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 donderdag 1 maart 2018 @ 00:27:03 #294
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_177518941
quote:
0s.gif Op woensdag 28 februari 2018 23:55 schreef up7 het volgende:

[..]

Een kind is ook niet het bezit van de staat. Als de staat roept dat ieder gezin zijn eerstgeborene moet opofferen stem je daar ook niet zonder protest mee in.
Praat niet zulke onzin man.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_177518945
quote:
7s.gif Op donderdag 1 maart 2018 00:07 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Ik neem aan dat zo'n hormoonbehandeling niet zomaar mag met rotzooi wat je bij de DA in je mandje hebt gegooid.

Dit soort medicatie en behandeling is het gevolg van psychologische en fysiologische evaluatie door medici die afwegingen maken op basis van geestelijke en lichamelijke gezondheid. Met andere woorden het is een medisch besluit in samenspraak met een zooi artsen die een goedkeuring moeten geven.

Dat is wat anders dan de snek van je kindje laten snippen door een man met een rare hoed. Omdat... zandmensjes doen wat zandmensjes doen jeweets.
De ingrijp is bijzonder veilig, aan moslims geen tekort jeweets. :') Dat het aantal volwassen spijtoptanten nihil is doet er kennelijk ook niet toe. Als dat nu anders zou zijn zou ik nog kunnen voorstellen dat je dit voor anderen wilt verbieden.
pi_177518962
quote:
7s.gif Op donderdag 1 maart 2018 00:19 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Is dit serieus trouwens? Of heb je te veel Moana gekeken.

Indien wel serieus wat is je verhaal? Want het is natuurlijk in die zin wel vergelijkbaar met dit. Body-alterations doen op mensen die geen beslissingen kunnen maken.
Het is gelukkig niet waar :P maar ik bedoel maar zo, er wordt aan je lichaam gerommeld zonder dat het medische noodzaak heeft puur omdat je ouders die leefwijze hebben. Als je nog niet oud genoeg bent om echt zelf te beslissen vind ik dat not done.
  donderdag 1 maart 2018 @ 00:35:12 #297
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_177519040
quote:
0s.gif Op donderdag 1 maart 2018 00:27 schreef up7 het volgende:

[..]

De ingrijp is bijzonder veilig, aan moslims geen tekort jeweets. :')
http://circumcisiondecisionmaker.com/circumcision-facts/

quote:
5.1% of boys will have significant complications,and the rate can be as high as 55% for all complications. Meatal stenosis (narrowing of the urinary opening) is found in 20% of circumcised boys. The average male will have more health problems from being circumcised than from being left alone.
quote:
Dat het aantal volwassen spijtoptanten nihil is doet er kennelijk ook niet toe.
1. Citation needed
2. Zelfs als bijna niemand spijt heeft boeit dat weinig voor de morele kant van het verhaal. Je neemt immers de beslissing bij iemand uit handen in een wereld waar zat mensen die beslissing voor hun kinderen niet maken
3. Alles is dermate te normaliseren in een cultuur dat men het niet eens in zijn hoofd haalt om te bedenken hoe dingen anders zouden kunnen zijn. Dus vanuit die positie spijt hebben is onwaarschijnlijk.

quote:
Als dat nu anders zou zijn zou ik nog kunnen voorstellen dat je dit voor anderen wilt verbieden.
Het is dus anders dan jij denkt.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_177519076
quote:
0s.gif Op donderdag 1 maart 2018 00:21 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Dat is idd niet te vergelijken. Bij de één wordt het kind in alles betrokken en wordt de mening van het kind als zeer belangrijk meegenomen in de gezamenlijke beslissing (edit: sterker nog: het kind heeft het laatste woord), en bij de ander heeft het kind geen enkele zeggenschap over zijn lichaam.
Wat maakt het knippen van de voorhuid zoveel anders dan jonge meisjes met oorbellen? Gaatjes maken in de oren van een 4, 5, 6, 7 jarige kan je toch moeilijk minder erg noemen.
  donderdag 1 maart 2018 @ 00:42:56 #299
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_177519114
quote:
0s.gif Op donderdag 1 maart 2018 00:37 schreef up7 het volgende:

[..]

Wat maakt het knippen van de voorhuid zoveel anders dan jonge meisjes met oorbellen? Gaatjes maken in de oren van een 4, 5, 6, 7 jarige kan je toch moeilijk minder erg noemen.
1. Er wordt geen functionaliteit weggenomen
2. Het groeit weer dicht als het met rust wordt gelaten
3. De risico's liggen (VEEL) lager

Zijn we nu klaar met de slecht doordachte vergelijkingen of moeten we dit spelletje tot aan zonsopgang gaan spelen?
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_177519179
quote:
7s.gif Op donderdag 1 maart 2018 00:35 schreef SpecialK het volgende:

[..]

http://circumcisiondecisionmaker.com/circumcision-facts/

[..]

2. Zelfs als bijna niemand spijt heeft boeit dat weinig voor de morele kant van het verhaal. Je neemt immers de beslissing bij iemand uit handen in een wereld waar zat mensen die beslissing voor hun kinderen niet maken
3. Alles is dermate te normaliseren in een cultuur dat men het niet eens in zijn hoofd haalt om te bedenken hoe dingen anders zouden kunnen zijn. Dus vanuit die positie spijt hebben is onwaarschijnlijk.
Niet elke verandering valt even goed. Ik denk ook niet dat het veel uitmaakt of je uit overtuiging of omwille van een "cultuur", geen spijtoptant bent.

quote:
Het is dus anders dan jij denkt.
Besnijdenissen moeten veilig uitgevoerd worden, ik weet te weinig van de Amerikaanse situatie. Als in 2009 de helft van de Amerikanen zich liet besnijden dan zou je beter verwachten. Hier moet dat toch beter geregeld zijn?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')