abonnement Unibet Coolblue
pi_177506284
Ik had een topic geopend die een beetje uit de hand liep en jammer genoeg in het verkeerde rubriek.

Mijn vraag is eigenlijk wat mijn rechten zijn bij het volgende situatie , WGA of IVA?

''Ik ben nu al ongeveer 2 jaar in de ziektewet en over 2 weken krijg ik een WIA beoordeling. Dan krijg ik dus te horen of ik recht heb op een uitkering of niet. Als ik een uitkering krijg dan zal het of de WGA worden of de IVA.

Op papier staat dat ik het volgende heb:

- chronische ziekte
- zware psychische stoornis
- tijdelijke GBM (GBM = geen benutbare mogelijkheden)

Dus wat kan ik verwachten , wordt het over 2 weken een WGA of IVA? (toevoeging: ik word niet behandeld , geen therapie.) ''

Ik heb verder geleerd dat het slim zou zijn om aan te geven tijdens het WIA gesprek om aan te geven dat ik geen behandeling heb omdat psychiaters mij niet willen behandelen en vaak aangeven dat mijn klachten te ernstig zouden zijn. Dus geen behandeling en dus geen herstel mogelijkheid.

En het zou ook verstandig zijn om ook te vertellen dat mijn problemen structureel is en dus heb ik recht op IVA.

Zijn er hier nog mensen die inplaats van met mij in discussie te gaan iets belangrijks vertellen over het aankomende gesprek over de WIA? Misschien heb ik nog iets over het hoofd gezien wat ik beter wel kan vertellen.

Graag on-topic reageren.

bvd
Wie goed doet goed ontmoet
  Moderator woensdag 28 februari 2018 @ 16:28:42 #2
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_177506488
Ik snap je echt totaal niet.

Jij WIL niet werken, dat heb je gezegd, dus die uitkering, die komt jou prima uit. Maar die uitkering is omdat je ´ziek´ bent, maar jij wil ook niet ´ziek´ zijn, immers, jij vindt zelf dat je niet ziek bent.

Dus je wil wel gratis geld, maar niet onder de noemer ´ziek´, maar werken wil je ook niet en niemand mag zeggen dat je ziek bent want jij kent je zelf beter dan wie dan ook, en jij zegt dat je niet ziek bent.

Maar als je niet ziek bent, dan heb je ook geen uitkering nodig, want dan kun je ook werken, maar werken wil je dan weer niet. Zo blijf je in een rondje gaan.

Daarnaast geloof je helemaal niets van de artsen qua dat je ziek bent, je wil dat allemaal niet geloven want jij weet het wel beter, maar, als diezelfde artsen, waarvan je niets wil geloven, zeggen dat je recht hebt op een uitkering, dan geloof je dat maar al te graag.

Ergo, je wil graag geloven wat jou het beste uitkomt, en werken wil je gewoon niet. Conclusie is dan een beetje dat je een pauper bent.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_177506582
quote:
0s.gif Op woensdag 28 februari 2018 16:28 schreef CoolGuy het volgende:
Ik snap je echt totaal niet.

Jij WIL niet werken, dat heb je gezegd, dus die uitkering, die komt jou prima uit. Maar die uitkering is omdat je ´ziek´ bent, maar jij wil ook niet ´ziek´ zijn, immers, jij vindt zelf dat je niet ziek bent.

Dus je wil wel gratis geld, maar niet onder de noemer ´ziek´, maar werken wil je ook niet en niemand mag zeggen dat je ziek bent want jij kent je zelf beter dan wie dan ook, en jij zegt dat je niet ziek bent.

Maar als je niet ziek bent, dan heb je ook geen uitkering nodig, want dan kun je ook werken, maar werken wil je dan weer niet. Zo blijf je in een rondje gaan.

Daarnaast geloof je helemaal niets van de artsen qua dat je ziek bent, je wil dat allemaal niet geloven want jij weet het wel beter, maar, als diezelfde artsen, waarvan je niets wil geloven, zeggen dat je recht hebt op een uitkering, dan geloof je dat maar al te graag.

Ergo, je wil graag geloven wat jou het beste uitkomt, en werken wil je gewoon niet. Conclusie is dan een beetje dat je een pauper bent.
Ik ben tenminste geen fraudeur die zegt dat die ziek is terwijl die helemaal niet ziek is. En als ik een recht heb dan zal ik mijn rechten zeker gebruiken.

Ik zou me er ook bij neerleggen als ze zouden zeggen dat ik geen recht heb op een uitkering. Dat maakt me niets uit. Maar als ik dat wel heb dan zal ik gebruik maken van mijn rechten.
Wie goed doet goed ontmoet
pi_177506643
Liever een kogel door je kop dan gaan werken :')
Nee, jij bent inderdaad helemaal in orde ^O^
pi_177506663
quote:
10s.gif Op woensdag 28 februari 2018 16:35 schreef LurkJeRot het volgende:
Liever een kogel door je kop dan gaan werken :')
Nee, jij bent inderdaad helemaal in orde ^O^
Iedereen zijn eigen mening toch?
Wie goed doet goed ontmoet
  Moderator woensdag 28 februari 2018 @ 16:36:53 #6
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_177506669
quote:
0s.gif Op woensdag 28 februari 2018 16:32 schreef Esbartaomerta het volgende:

[..]

Ik ben tenminste geen fraudeur die zegt dat die ziek is terwijl die helemaal niet ziek is. En als ik een recht heb dan zal ik mijn rechten zeker gebruiken.

Ik zou me er ook bij neerleggen als ze zouden zeggen dat ik geen recht heb op een uitkering. Dat maakt me niets uit. Maar als ik dat wel heb dan zal ik gebruik maken van mijn rechten.
Als je écht geen fraudeur was dan weigerde je die uitkering gewoon. Wat je nu doet is heel hard roepen dat je geen fraudeur bent, maar als je het geld wel pakt dan is de realiteit dat je het geld pakt terwijl je daar volgens eigen zeggen geen recht op hebt, immers, dat geld krijg je omdat je ziek bent, en jij houdt bij hoog en bij laag vol dat je niet ziek bent, dus zou je dat geld ook moeten weigeren.

Dat doe je niet. Daarbij wíl je ook helemaal niet werken, dus je blijft een pauper.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_177506692
quote:
0s.gif Op woensdag 28 februari 2018 16:36 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Als je écht geen fraudeur was dan weigerde je die uitkering gewoon. Wat je nu doet is heel hard roepen dat je geen fraudeur bent, maar als je het geld wel pakt dan is de realiteit dat je het geld pakt terwijl je daar volgens eigen zeggen geen recht op hebt, immers, dat geld krijg je omdat je ziek bent, en jij houdt bij hoog en bij laag vol dat je niet ziek bent, dus zou je dat geld ook moeten weigeren.

Dat doe je niet. Daarbij wíl je ook helemaal niet werken, dus je blijft een pauper.
Als meerdere geneeskundigen en bepaalde ambtenaren die bepaalde besluiten mogen nemen beslissen dat ik recht heb op een uitkering , dan vind ik dat geen fraude.

Ik denk meer dat jij jaloers bent.
Wie goed doet goed ontmoet
  Moderator woensdag 28 februari 2018 @ 16:42:46 #8
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_177506774
quote:
0s.gif Op woensdag 28 februari 2018 16:38 schreef Esbartaomerta het volgende:

[..]

Als meerdere geneeskundigen en bepaalde ambtenaren die bepaalde besluiten mogen nemen beslissen dat ik recht heb op een uitkering , dan vind ik dat geen fraude.

Ik denk meer dat jij jaloers bent.
:D ja dat kun jij denken, maar...nee :D :D Nee het verschil in inkomen tussen jou en mij is érg groot, in mijn voordeel, dus nee. Daarnaast heb ik geen labeltje, ik hoef mijn hand niet op te houden voor een grijpstuiver, ik heb wél vrienden en familie die ik zie en ik word niet overal ontslagen.

Dus, ehm, néé, ik ben zeker niet jaloers. Niet op je uitkering, en niet op je situatie.

Wat ik wel heb is medelijden met je, en dan oprecht, want de situatie waar je in zit lijkt me maximaal ellendig.
Breitling - Instruments for Professionals
  woensdag 28 februari 2018 @ 16:43:58 #9
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_177506803
quote:
0s.gif Op woensdag 28 februari 2018 16:38 schreef Esbartaomerta het volgende:

[..]

Als meerdere geneeskundigen en bepaalde ambtenaren die bepaalde besluiten mogen nemen beslissen dat ik recht heb op een uitkering , dan vind ik dat geen fraude.

Ik denk meer dat jij jaloers bent.
Ik sluit me volledig aan bij CoolGuy.
pi_177506990
quote:
0s.gif Op woensdag 28 februari 2018 16:42 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

:D ja dat kun jij denken, maar...nee :D :D Nee het verschil in inkomen tussen jou en mij is érg groot, in mijn voordeel, dus nee. Daarnaast heb ik geen labeltje, ik hoef mijn hand niet op te houden voor een grijpstuiver, ik heb wél vrienden en familie die ik zie en ik word niet overal ontslagen.

Dus, ehm, néé, ik ben zeker niet jaloers. Niet op je uitkering, en niet op je situatie.

Wat ik wel heb is medelijden met je, en dan oprecht, want de situatie waar je in zit lijkt me maximaal ellendig.
Je hoeft geen medelijden te hebben en ellende? Nee ik heb geen ellende of iets dat er op lijkt in me leven. Ik heb het goed en ben kerngezond.
Wie goed doet goed ontmoet
  Moderator woensdag 28 februari 2018 @ 16:58:18 #11
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_177507097
quote:
0s.gif Op woensdag 28 februari 2018 16:54 schreef Esbartaomerta het volgende:

[..]

Je hoeft geen medelijden te hebben en ellende? Nee ik heb geen ellende of iets dat er op lijkt in me leven. Ik heb het goed en ben kerngezond.
Behalve dan dat iedereen om je heen zegt dat je zwaar gestoord bent en jij daar elke dag tegen moet vechten omdat het volgens jou niet zo is. Dat lijkt me oprecht heel erg vervelend.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_177507198
quote:
0s.gif Op woensdag 28 februari 2018 16:58 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Behalve dan dat iedereen om je heen zegt dat je zwaar gestoord bent en jij daar elke dag tegen moet vechten omdat het volgens jou niet zo is. Dat lijkt me oprecht heel erg vervelend.
Gelukkig heb ik daar geen last meer van want heb afspraken gemaakt om zulke dingen niet tegen me te zeggen. Als dat wel constant gebeurt krijg ik slaapproblemen. Normaal hoor ik in de nacht geen stemmen. Maar als ik telkens geconfronteerd wordt met zulke woorden dan hoor ik in de nacht stemmen die onderling spreken over mij.
Wie goed doet goed ontmoet
pi_177507217
sught... als jij zegt dat je niet ziek bent ga je gewoon werken. Jeetje ik ben chronisch ziek en ik kan niet werken en heb een WAJONG uitkering. Ik zou willen dat ik 40 uur in de week kon gaan werken. Een uitkering is geen vetpot ook al denk jij misschien van wel.
  woensdag 28 februari 2018 @ 17:05:13 #14
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_177507222
Je hoort stemmen maar je bent niet ziek? Dit moet wel een troll zijn. :').
And so is the past
pi_177507257
Trouwens wat jij aan geeft in een gesprek voor de WIA is niet zo relevant. Je moet je heel medisch dossier meenemen.
pi_177507322
Ik denk dat er drie opties zijn:

1. Ziek (mét fatsoenlijke diagnose/behandeling) en uiteindelijk misschien WIA.
2. Niet ziek, dus ZW uit en gaan werken.
3. Niet ziek, de Bijstand in.

Ik hoop dat je een troll bent, trouwens, want door situaties als deze worden mensen met échte redenen om ZW/WIA te claimen niet serieus genomen.
Mon 'en!
pi_177507342
quote:
0s.gif Op woensdag 28 februari 2018 17:07 schreef Riann het volgende:
Trouwens wat jij aan geeft in een gesprek voor de WIA is niet zo relevant. Je moet je heel medisch dossier meenemen.
Als ik aangeef dat ik vanuit een advocaten bureau advies heb gekregen om bijvoorbeeld te zeggen van dat het structureel is en dat er geen behandelmogelijkheid is waardoor er geen kans bestaat op herstel , zou ik IVA moeten krijgen.

Dat is beter dan dat je niets zegt toch? Hoevaak heb je een gesprek over of je wga of iva krijgt? Niet zo vaak denk ik dan.
Wie goed doet goed ontmoet
pi_177507364
quote:
0s.gif Op woensdag 28 februari 2018 17:09 schreef bloempjuh het volgende:
Ik denk dat er drie opties zijn:

1. Ziek (mét fatsoenlijke diagnose/behandeling) en uiteindelijk misschien WIA.
2. Niet ziek, dus ZW uit en gaan werken.
3. Niet ziek, de Bijstand in.

Ik hoop dat je een troll bent, trouwens, want door situaties als deze worden mensen met échte redenen om ZW/WIA te claimen niet serieus genomen.
Wat heeft dat met mij te maken? Hoezo betrek je andere mensen erbij?
Wie goed doet goed ontmoet
pi_177507400
quote:
14s.gif Op woensdag 28 februari 2018 17:05 schreef nogeenoudebekende het volgende:
Je hoort stemmen maar je bent niet ziek? Dit moet wel een troll zijn. :').
Ik ben zeker niet ziek. Blijf het maar raar vinden dat mensen hierop doorgaan. Verbruik je energie niet voor niks. Je bereikt er niks mee.
Wie goed doet goed ontmoet
pi_177507401
quote:
0s.gif Op woensdag 28 februari 2018 17:03 schreef Esbartaomerta het volgende:

[..]

Gelukkig heb ik daar geen last meer van want heb afspraken gemaakt om zulke dingen niet tegen me te zeggen. Als dat wel constant gebeurt krijg ik slaapproblemen. Normaal hoor ik in de nacht geen stemmen. Maar als ik telkens geconfronteerd wordt met zulke woorden dan hoor ik in de nacht stemmen die onderling spreken over mij.
_O-
pi_177507421
Zei de koe tegen het kalf dat het al verdronken was?
pi_177507428
quote:
0s.gif Op woensdag 28 februari 2018 17:10 schreef Esbartaomerta het volgende:

[..]

Wat heeft dat met mij te maken? Hoezo betrek je andere mensen erbij?
Ja daag. :W
Mon 'en!
pi_177507442
quote:
0s.gif Op woensdag 28 februari 2018 17:12 schreef Esbartaomerta het volgende:

[..]

Ik ben zeker niet ziek. Blijf het maar raar vinden dat mensen hierop doorgaan. Verbruik je energie niet voor niks. Je bereikt er niks mee.
Dan heb je dus geen recht op een uitkering. Snap ook niet waarom je dan in de ziektewet zit. Hup werken dan jij.
pi_177507448
quote:
1s.gif Op woensdag 28 februari 2018 17:13 schreef bloempjuh het volgende:

[..]

Ja daag. :W
Sorry maar ik begrijp je niet.
Wie goed doet goed ontmoet
pi_177507468
quote:
0s.gif Op woensdag 28 februari 2018 17:14 schreef Riann het volgende:

[..]

Dan heb je dus geen recht op een uitkering. Snap ook niet waarom je dan in de ziektewet zit. Hup werken dan jij.
Enige reden dat ik uitkering krijg is omdat de artsen en ambtenaren dat aangeven. Daar zeg ik geen nee tegen.
Wie goed doet goed ontmoet
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')