SPOILER: online shoppenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Fiets cafe'sOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Stilaan weer op topniveau na z'n dikke jaren als fietsende hamburger
Waarom zelf doen als je er geen zin in hebt?quote:Op woensdag 28 februari 2018 16:27 schreef Andyy het volgende:
Wegbrengen om biba en buitenband te laten vervangen? Luie donder, pak er gewoon een youtube filmpje bij als je niet weet hoe het moet.
Omdat wegbrengen al meer moeite is dan het zelf doen?quote:Op woensdag 28 februari 2018 16:41 schreef Leonos het volgende:
[..]
Waarom zelf doen als je er geen zin in hebt?
Misschien zit de fietsenmaker maar 1 deur verder.quote:Op woensdag 28 februari 2018 16:43 schreef cafca het volgende:
Omdat wegbrengen al meer moeite is dan het zelf doen?
Had dat laatst bijna gedaan met mijn stadsfiets. Superkoud buiten, dan betaal ik liever 20 euro, kom op zeg.quote:Op woensdag 28 februari 2018 16:27 schreef Andyy het volgende:
Wegbrengen om biba en buitenband te laten vervangen? Luie donder, pak er gewoon een youtube filmpje bij als je niet weet hoe het moet.
Heb jij je racefiets buiten staan?quote:Op woensdag 28 februari 2018 17:13 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Had dat laatst bijna gedaan met mijn stadsfiets. Superkoud buiten, dan betaal ik liever 20 euro, kom op zeg.
Nee, vandaar stadsfiets.quote:Op woensdag 28 februari 2018 17:17 schreef Andyy het volgende:
[..]
Heb jij je racefiets buiten staan?
En mevr formage loopt er nu ook lekker warm bij?quote:Op woensdag 28 februari 2018 18:44 schreef kaasplankje het volgende:
Vanmorgen mijn benen ingesmeerd met warming up creme. Was wel een goed idee ik gebruik het normaal alleen met koersen. Ik heb nu nog steeds lekker gloeiend warme benen.
Ja! Prima ervaring. Kan ook genoeg andere mensen met goede ervaringen.quote:Op woensdag 28 februari 2018 20:14 schreef Patroon het volgende:
Mensen hier ervaring met een handbouw setje van Wheeltec? Ik heb vandaag een offerte gekregen voor een setje met 50mm velgen, aero spaken en 1480gram voor 1129 euro. En fulcrum racing quattro carbon is wat goedkoper, maar vind ik net te laag, niet speciaal en de decals niet mooi.
Thnx, dat hoor ik ook ja.quote:Op woensdag 28 februari 2018 20:53 schreef MarcoD het volgende:
[..]
Ja! Prima ervaring. Kan ook genoeg andere mensen met goede ervaringen.
Ja, met Tune naven kun je alle kanten op.quote:Op woensdag 28 februari 2018 21:03 schreef Patroon het volgende:
[..]
Thnx, dat hoor ik ook ja.
Dit is die set (naven kleur is zelf te kiezen)
[ afbeelding ]
dat ligt toch meer aan je stuur dan je naven?quote:Op woensdag 28 februari 2018 21:17 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Ja, met Tune naven kun je alle kanten op.
Dit is met Tune naven ofwat? Die zijn vast geen 900.-?quote:Op woensdag 28 februari 2018 21:03 schreef Patroon het volgende:
[..]
Thnx, dat hoor ik ook ja.
Dit is die set (naven kleur is zelf te kiezen)
[ afbeelding ]
Nee klopt. Komen andere naven in. Ging mij meer ff om de velg.quote:Op donderdag 1 maart 2018 07:03 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Dit is met Tune naven ofwat? Die zijn vast geen 900.-?
http://racefietsblog.nl/h(...)ezoek-aan-wheel-tec/
2014 artikel, misschien had je 't al gelezen.
Ja ik ook, ik twijfel ook niet aan de kwaliteit..maar ik ben me nu aan het afvragen of het 1100-1200 waard is t.o.v. een setje van Farsports bijvoorbeeld. Daar heb je een setje van 50mm en DT350s naven voor 600 euro, zijn dan gewoon china wielen. Ga ik die extra euro's in het rijgedrag merken?quote:Op donderdag 1 maart 2018 08:07 schreef kanovinnie het volgende:
Ddx zijn nieuwe wielen komen daar ook vandaan. Hoor alleen maar goede verhalen over hem. En heeft grip er geen setje vandaan?
Ik zou daar alleen niet mee durven te dalenquote:Op donderdag 1 maart 2018 08:28 schreef Patroon het volgende:
[..]
Ja ik ook, ik twijfel ook niet aan de kwaliteit..maar ik ben me nu aan het afvragen of het 1100-1200 waard is t.o.v. een setje van Farsports bijvoorbeeld. Daar heb je een setje van 50mm en DT350s naven voor 600 euro, zijn dan gewoon china wielen. Ga ik die extra euro's in het rijgedrag merken?
https://www.wheelsfar.com(...)incher-wheelset.html
Zou het zo erg zijn? Farsports staat goed bekend toch?quote:Op donderdag 1 maart 2018 10:15 schreef Andyy het volgende:
[..]
Ik zou daar alleen niet mee durven te dalen
Je moet je afkomst niet verloochenen he, er komt prima spul uit Azië. Ik heb met mn hoge Mei Ling Steins ook gewoon afgedaald in de bergen, niks aan de hand. Heb ze nu al 3 jaar en zonder enig probleem, zelfs de eerste lagers + body zitten er nog in.quote:Op donderdag 1 maart 2018 10:15 schreef Andyy het volgende:
[..]
Ik zou daar alleen niet mee durven te dalen
Bedankt! Ja je betaalt natuurlijk ook een groot deel voor de nazorg en garantie. Nu heb ik wel begrepen dat Farsports ook absoluut nooit moeilijk doet als er iets met de wielen is, ze sturen zo een nieuw wiel op.quote:Op donderdag 1 maart 2018 10:33 schreef Gripper het volgende:
[..]
Je moet je afkomst niet verloochenen he, er komt prima spul uit Azië. Ik heb met mn hoge Mei Ling Steins ook gewoon afgedaald in de bergen, niks aan de hand. Heb ze nu al 3 jaar en zonder enig probleem, zelfs de eerste lagers + body zitten er nog in.
Zeker de grote bekende fabrikanten als Farsports, en dat blade X waar ik ze toen gekocht heb kunnen zich niet permitteren dat 10% van de productie uit elkaar valt bij de eerste keer hard remmen of oppompen boven de 6 bar.
Het enige waaraan ik merk dat mn chinese wielen nou niet echt de top zijn, is de stijfheid. Ze zijn echt minder stuurvast in snelle bochten dan mn andere carbon wielen (setje 35 mm infinito's) en ik heb het idee dat ze een langere remweg hebben, dus de bewerking van de velgrand is ook niet zo mooi.
Overigens zijn die infinito's natuurlijk ook gewoon aziatische productie, waarom zou dat ineens een beter wiel zijn omdat er een nederlands bedrijf achter staat? het is alleen maar fijn dat je weet waar je terecht kunt als er ooit wat mee is.
Dat is echt nog het enige bezwaar om dingen uit china te bestellen: nazorg en garantie bestaan eigenlijk niet. De kwaliteit is gewoon goed (mits bekende merken)
Ik zeg niet dat er wat mis is met die wielen, ik weet alleen niet of de wielen bestand zijn tegen hoge temperaturen. Er zijn nogal wat Chinese aanbieders die speciale velgen aanbieden die wel tegen een hogere temperatuur kunnen. Dan ga je toch twijfelen of de "normale" velgen daar dan wel tegen kunnen.quote:Op donderdag 1 maart 2018 10:33 schreef Gripper het volgende:
[..]
Je moet je afkomst niet verloochenen he, er komt prima spul uit Azië. Ik heb met mn hoge Mei Ling Steins ook gewoon afgedaald in de bergen, niks aan de hand. Heb ze nu al 3 jaar en zonder enig probleem, zelfs de eerste lagers + body zitten er nog in.
Zeker de grote bekende fabrikanten als Farsports, en dat blade X waar ik ze toen gekocht heb kunnen zich niet permitteren dat 10% van de productie uit elkaar valt bij de eerste keer hard remmen of oppompen boven de 6 bar.
Het enige waaraan ik merk dat mn chinese wielen nou niet echt de top zijn, is de stijfheid. Ze zijn echt minder stuurvast in snelle bochten dan mn andere carbon wielen (setje 35 mm infinito's) en ik heb het idee dat ze een langere remweg hebben, dus de bewerking van de velgrand is ook niet zo mooi.
Overigens zijn die infinito's natuurlijk ook gewoon aziatische productie, waarom zou dat ineens een beter wiel zijn omdat er een nederlands bedrijf achter staat? het is alleen maar fijn dat je weet waar je terecht kunt als er ooit wat mee is.
Dat is echt nog het enige bezwaar om dingen uit china te bestellen: nazorg en garantie bestaan eigenlijk niet. De kwaliteit is gewoon goed (mits bekende merken)
Dat zijn nou net twee essentiële zaken bij een setje wielen.quote:Op donderdag 1 maart 2018 10:33 schreef Gripper het volgende:
Het enige waaraan ik merk dat mn chinese wielen nou niet echt de top zijn, is de stijfheid. Ze zijn echt minder stuurvast in snelle bochten dan mn andere carbon wielen (setje 35 mm infinito's) en ik heb het idee dat ze een langere remweg hebben
Ja vooral bij gebruik in criteriums is het stuur en remgedrag wel erg belangrijk, meer belangrijk dan dat je solo of in een klein groepje in het weekend een duurritje maakt.quote:Op donderdag 1 maart 2018 10:39 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Dat zijn nou net twee essentiële zaken bij een setje wielen.
Yes. En zonder squote:Op donderdag 1 maart 2018 11:25 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Spannend! Ga je sportklasse rijden bij de Domrenners?
Sta samen met jouw ploeg aan de start vd 3 daagse in de Ardennen voor amateurs/masters. In april.quote:
Ja koekebakkers komen bij ons op de club rije in de wintercomp. Die dikke de hele tijd binnendoor in de bocht. Hoor ik iemand anders op een geg. moment tegen 'm zeggen als je dat nog 1x doet sla ik je op je bek.quote:
fcking irritant ja. Als ik in criteriums ook gasten steeds onder door zie duiken, gooi ik daarna gewoon de deur dicht. Moeten ze of remmen of de hekken in. Bij elite criteriums komt dat bijna niet voor, dat koerst veel fijner.quote:Op donderdag 1 maart 2018 11:34 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Ja koekebakkers komen bij ons op de club rije in de wintercomp. Die dikke de hele tijd binnendoor in de bocht. Hoor ik iemand anders op een geg. moment tegen 'm zeggen als je dat nog 1x doet sla ik je op je bek.
Thnx, welk chinasetje heb je en welk wheeltec setje? Zijn ze qua hoogte en breedte gelijk?quote:Op donderdag 1 maart 2018 10:52 schreef MarcoD het volgende:
Ik heb geen klachten over mijn China set, stuurvast en remmen prima.
Doen niet onder voor mijn wheeltec setje.
Daarom solo naar de finish rijden.quote:Op donderdag 1 maart 2018 11:39 schreef Patroon het volgende:
[..]
fcking irritant ja. Als ik in criteriums ook gasten steeds onder door zie duiken, gooi ik daarna gewoon de deur dicht. Moeten ze of remmen of de hekken in. Bij elite criteriums komt dat bijna niet voor, dat koerst veel fijner.
Ja dat zijn dan ook nog alleen amateurs en elite/belofte. De sportklasse rijd bij de B's voornamelijk.quote:Op donderdag 1 maart 2018 11:39 schreef Patroon het volgende:
[..]
fcking irritant ja. Als ik in criteriums ook gasten steeds onder door zie duiken, gooi ik daarna gewoon de deur dicht. Moeten ze of remmen of de hekken in. Bij elite criteriums komt dat bijna niet voor, dat koerst veel fijner.
Zou zo meedoenquote:
En terecht.quote:Op donderdag 1 maart 2018 11:34 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Ja koekebakkers komen bij ons op de club rije in de wintercomp. Die dikke de hele tijd binnendoor in de bocht. Hoor ik iemand anders op een geg. moment tegen 'm zeggen als je dat nog 1x doet sla ik je op je bek.
Ik kan daar ook slecht tegen. Als ik achterin zit, laat ik juist vaak ff een gaatje om harder door de bocht te kunnen. Laatst nog hele discussie over met zo’n pannenkoek die bang was dat we gingen lossenquote:Op donderdag 1 maart 2018 11:39 schreef Patroon het volgende:
[..]
fcking irritant ja. Als ik in criteriums ook gasten steeds onder door zie duiken, gooi ik daarna gewoon de deur dicht. Moeten ze of remmen of de hekken in. Bij elite criteriums komt dat bijna niet voor, dat koerst veel fijner.
haha precies, juist beetje ruimte laten zodat je minder hoeft te remmen en harder de bocht door kunt..waarom neem jij geen amateurlicentie? dat zou je makkelijk aan kunnenquote:Op donderdag 1 maart 2018 11:53 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Ik kan daar ook slecht tegen. Als ik achterin zit, laat ik juist vaak ff een gaatje om harder door de bocht te kunnen. Laatst nog hele discussie over met zo’n pannenkoek die bang was dat we gingen lossen
Ik zei; Zolang je mijn wiel houdt rij je hier heel makkelijk uit. Dat deed ie niet en 10 minuten later stond ie aan de kant.
50mm 25 breed van helinliu. Van wieltec een notubes alpha 340 setjes lage velg veel smaller als de Carbon hoepels.quote:Op donderdag 1 maart 2018 11:41 schreef Patroon het volgende:
[..]
Thnx, welk chinasetje heb je en welk wheeltec setje? Zijn ze qua hoogte en breedte gelijk?
Of gewoon de ideale lijn nemen als iedereen wijd door de bocht gaat. Kun je makkelijk opschuiven zonder in de weg te rijdenquote:Op donderdag 1 maart 2018 11:53 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Ik kan daar ook slecht tegen. Als ik achterin zit, laat ik juist vaak ff een gaatje om harder door de bocht te kunnen. Laatst nog hele discussie over met zo’n pannenkoek die bang was dat we gingen lossen
Ik zei; Zolang je mijn wiel houdt rij je hier heel makkelijk uit. Dat deed ie niet en 10 minuten later stond ie aan de kant.
Oke bedankt. Maar hoe kan je beide setjes vergelijken als ze totaal verschillend zijn? Het is logisch dat de carbon set van helinliu stijf aanvoelt tov de wheeltec, maar hoe zou die het doen tov een vergelijkbare set van wheeltec?quote:Op donderdag 1 maart 2018 11:58 schreef MarcoD het volgende:
[..]
50mm 25 breed van helinliu. Van wieltec een notubes alpha 340 setjes lage velg veel smaller als de Carbon hoepels.
Beide 24/28 spaken
Nee dat is niet zo, jij gaat daar binnendoor, waardoor jij harder moet remmen dan de lui die buiten - binnen - buiten sturen, zij rijden de ideale lijn. Daarom moet de rest die buiten - binnen - buiten stuurt, harder remmen doordat jij onderdoor komt. Dat maakt het een stuk gevaarlijker. Inhalen doe je op de rechte stukken.quote:Op donderdag 1 maart 2018 12:00 schreef Andyy het volgende:
[..]
Of gewoon de ideale lijn nemen als iedereen wijd door de bocht gaat. Kun je makkelijk opschuiven zonder in de weg te rijden
Ik zie vaak genoeg mensen die de apex (het binnen stuk) niet nemen, vooral in een lint. Dan kun je daar tussendoorquote:Op donderdag 1 maart 2018 12:02 schreef Patroon het volgende:
[..]
Nee dat is niet zo, jij gaat daar binnendoor, waardoor jij harder moet remmen dan de lui die buiten - binnen - buiten sturen, zij rijden de ideale lijn. Daarom moet de rest die buiten - binnen - buiten stuurt, harder remmen doordat jij onderdoor komt. Dat maakt het een stuk gevaarlijker. Inhalen doe je op de rechte stukken.
In omlopen wel. Criteriums nietquote:Op donderdag 1 maart 2018 11:55 schreef Patroon het volgende:
[..]
haha precies, juist beetje ruimte laten zodat je minder hoeft te remmen en harder de bocht door kunt..waarom neem jij geen amateurlicentie? dat zou je makkelijk aan kunnen
Dat zijn de koekebakkers idd, in een peloton raak je niet altijd de apex.quote:Op donderdag 1 maart 2018 12:04 schreef Andyy het volgende:
[..]
Ik zie vaak genoeg mensen die de apex (het binnen stuk) niet nemen, vooral in een lint. Dan kun je daar tussendoor
Zoals kaas zegt raak je niet altijd de apex omdat je door de hoge snelheid pas later instuurt. Als dan dat lint iets later instuurt kan je beter in het lint blijven zitten. Ik zou het iig maar gelijk uit je hoofd halen want het is super irritant en de kans is er dat iemand je dan vrij snel de hekken in beukt.quote:Op donderdag 1 maart 2018 12:04 schreef Andyy het volgende:
[..]
Ik zie vaak genoeg mensen die de apex (het binnen stuk) niet nemen, vooral in een lint. Dan kun je daar tussendoor
Mooi!quote:Op donderdag 1 maart 2018 12:31 schreef kaasplankje het volgende:
Speciaal voor Andyy een tekening gemaakt om het uit te leggen:
[ afbeelding ]
ik voorzie een carrière switch naar CAD tekenaarquote:Op donderdag 1 maart 2018 12:41 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Dankje ben er zelf ook erg fier op.
Ja daar vind op de tekening een botsing plaats. De snelheid vd pelotonrenners is iets hoger dan die van Andyy die binnendoor stuurt, dus de pelotonrenners moeten schuin in de bocht hangend gaan remmen op het moment dat ze samenkomen. De eerste 2 kunnen dat nog net, en diegene daarachter is te laat.quote:Op donderdag 1 maart 2018 14:09 schreef Gripper het volgende:
Vroeger werd er op fok veel meer gepaint om dingen duidelijk te maken. Goeie tijden
Kaas, even voor de volledigheid, de bocht gaat hier van links naar rechts met de klok mee he? Want ik zie de rode lijn gewoon doordenderen, maar de blauwe lijn houdt verontrustend op....
Dus je overweegt:quote:Op donderdag 1 maart 2018 12:01 schreef Patroon het volgende:
[..]
Oke bedankt. Maar hoe kan je beide setjes vergelijken als ze totaal verschillend zijn? Het is logisch dat de carbon set van helinliu stijf aanvoelt tov de wheeltec, maar hoe zou die het doen tov een vergelijkbare set van wheeltec?
Ik heb nu een voorstel gekregen voor een setje Tailwind 45/50 (45mm voor 50mm achter) met wheeltec101 naven (Voor criteriums is het belangrijk dat het aantal aangrijppunten hoog is zodat de aandrijving "kort" oppakt. De Race101 is daarom een uitstekende keuze). zwart / Sapim CxRay+CxSprint Aero spaken zwart / Sapim polyax spaaknippels in kleur naar keuze. Voor 1129 euro. Setje zit op ongeveer 1480gram.
met staal en alu net zo toch?quote:Op donderdag 1 maart 2018 11:23 schreef kaasplankje het volgende:
Wat ik ervan denk is dat carbon onderdelen voor fietsen nog enorm in ontwikkeling zijn. Frames, vorken sturen en pennen worden steeds lichter, stijver en sterker door nieuwe speciale behandelingen of toevoegingen. Daar hebben ze het einde nog niet mee bereikt. Zo is een carbon frame van vandaag geen vergelijk met die van 10 jaar oud, en over 10 jaar zal het nog beter zijn dan die van vandaag. Nu zal een gemiddeld high end carbon frame 9 ons wegen, over 10 jaar is dat ws een ons of 6, zonder in te boeten aan de eigenschappen van sterkte en stijfheid.
Voor velgen van carbon is dat niet anders. Ik heb 1 jaar geleden bora aangeschaft en nu heeft Campy een 2018 model met volgens hun een betere remprestatie dan voorheen. Die speciale remrand zat er op mijn wielen ook al op maar is volgens hun toch weer verbeterd.
Ja maar minder imo. Carbon verbetert zoveel dat het gewicht nagenoeg door de helft gaan binnenkort, als ik berichten daarover aanneem. Frames van een pond.quote:
Jij weegt maar 60kg ofzo he... Denk echt niet dat je veel merken gaat in stijfheid van een wiel. Verwaarloosbaar in mijn ogen... Zeker voor dat geld.. Maar.. Ieder z'n ding :-)quote:Op donderdag 1 maart 2018 12:01 schreef Patroon het volgende:
[..]
Oke bedankt. Maar hoe kan je beide setjes vergelijken als ze totaal verschillend zijn? Het is logisch dat de carbon set van helinliu stijf aanvoelt tov de wheeltec, maar hoe zou die het doen tov een vergelijkbare set van wheeltec?
Ik heb nu een voorstel gekregen voor een setje Tailwind 45/50 (45mm voor 50mm achter) met wheeltec101 naven (Voor criteriums is het belangrijk dat het aantal aangrijppunten hoog is zodat de aandrijving "kort" oppakt. De Race101 is daarom een uitstekende keuze). zwart / Sapim CxRay+CxSprint Aero spaken zwart / Sapim polyax spaaknippels in kleur naar keuze. Voor 1129 euro. Setje zit op ongeveer 1480gram.
Ja dat is ook zo, ik zoek de grensen van het materiaal ook veel minder op dan iemand die wat zwaarder is.quote:Op donderdag 1 maart 2018 17:45 schreef the_critic het volgende:
[..]
Jij weegt maar 60kg ofzo he... Denk echt niet dat je veel merken gaat in stijfheid van een wiel. Verwaarloosbaar in mijn ogen... Zeker voor dat geld.. Maar.. Ieder z'n ding :-)
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 6% gewijzigd door Patroon op 02-03-2018 10:39:31 ]Maar ik kan 't mis hebben...
Jij hebt het steeds over andere koekebakkers he Andy.. Maar damn vriend, qua koersinzicht en stuurmanskunsten heb jij ook nog een heeele hoop te leren..quote:Op donderdag 1 maart 2018 12:04 schreef Andyy het volgende:
[..]
Ik zie vaak genoeg mensen die de apex (het binnen stuk) niet nemen, vooral in een lint. Dan kun je daar tussendoor
quote:Op donderdag 1 maart 2018 17:46 schreef Patroon het volgende:
[..]
Ja dat is ook zo, ik zoek de grensen van het materiaal ook veel minder op dan iemand die wat zwaarder is.
Ik ging vandaag even bij een FM langs in de buurt en die had toevallig nog een setje staan van 9th wave. Omdat het de laatste was kon hij die aanbieden voor 800 euro. 1447g. Heb er een optie op genomen, zodat ik zaterdag nog even bij Bikemotion rond kan neuzen.
https://9thwave-cycling.com/product/road-sl50-wheels/Jouw koets? Strak hoorSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ja mooi idd. Mooi frame. Paar mooie wielen erin, strak zwart stuurlint en een setje gumwalls.quote:
Ja daarom even een optie erop genomen. Ik vind 800 euro voor een set gevoelsmatig wel wat beter dan 1130. Zoals dat rijtje wat jij eerder postte en zei, ga je er tussen in zitten. Zo voelt dit wel.quote:Op donderdag 1 maart 2018 18:28 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Ja mooi idd. Mooi frame. Paar mooie wielen erin, strak zwart stuurlint en een setje gumwalls.
Vind die wielen ook wel mooi staan maar mss ziet hij op bikemotion nog weer iets anders.
quote:Op donderdag 1 maart 2018 17:46 schreef Patroon het volgende:
[..]
Ja dat is ook zo, ik zoek de grensen van het materiaal ook veel minder op dan iemand die wat zwaarder is.
Ik ging vandaag even bij een FM langs in de buurt en die had toevallig nog een setje staan van 9th wave. Omdat het de laatste was kon hij die aanbieden voor 800 euro. 1447g. Heb er een optie op genomen, zodat ik zaterdag nog even bij Bikemotion rond kan neuzen.
https://9thwave-cycling.com/product/road-sl50-wheels/Mooi setje en inderdaad en wat meer acceptabele prijs.. Scheelt toch bijna 1/3e van de prijs. Zeker fijn in criterium waar een valpartij altijd op de loer ligt..SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Strakke fiets ook..everyone's a critic...
even you ! !
Dankje! Ja dat blijft een risico. Gelukkig kan je je nu ook verzekeren in wedstrijden bij ntfuquote:Op donderdag 1 maart 2018 19:01 schreef the_critic het volgende:
[..]
Mooi setje en inderdaad en wat meer acceptabele prijs.. Scheelt toch bijna 1/3e van de prijs. Zeker fijn in criterium waar een valpartij altijd op de loer ligt..
Strakke fiets ook..
NTFU:quote:Op donderdag 1 maart 2018 19:51 schreef Patroon het volgende:
[..]
Dankje! Ja dat blijft een risico. Gelukkig kan je je nu ook verzekeren in wedstrijden bij ntfu
knwu verzekering:quote:Deelname aan wedstrijden
Ook schade aan de fiets als gevolg van een ongeval tijdens een wedstrijd is vanaf 2017 verzekerd. Daarbij kun je denken aan een tijdrit bij een NTFU-vereniging of categorie-4-wedstrijden op de kalender van de KNWU en/of de Nederlandse Triathlon Bond. Voorwaarde daarbij is wel dat de organisatie en de fietser zich houden aan de wegenverkeerswet.
quote:Wat is er niet verzekerd?
Normale slijtage, constructiefouten, schade tijdens wielerwedstrijden en snelheidsritten. Schade tijdens toertochten cyclo’s en clinics zijn daarentegen wel verzekerd. Wanneer je fiets buiten staat is diefstal niet verzekerd, maar beroving wel.
Wat bedoel je precies met deze post?quote:Op vrijdag 2 maart 2018 07:06 schreef kaasplankje het volgende:
Deelname aan wedstrijden
Ook schade aan de fiets als gevolg van een ongeval tijdens een wedstrijd is vanaf 2017 verzekerd. Daarbij kun je denken aan een tijdrit bij een NTFU-vereniging of categorie-4-wedstrijden op de kalender van de KNWU en/of de Nederlandse Triathlon Bond. Voorwaarde daarbij is wel dat de organisatie en de fietser zich houden aan de wegenverkeerswet.
Ik nam dat al mee in de prijs, die ligt namelijk wat lager en heb er de gemiddelde douane kosten bijgedaan. Die gebruikelijk is bij die wielsets. Maar ik ga niet voor een china setje.quote:Op vrijdag 2 maart 2018 07:42 schreef Stoffa het volgende:
Patroon vergeet de mogelijke extra kosten niet bij bestellen uit China. Kan een nare verrassing zijn.
dat je alleen verzekering hebt bij een trimmer koersje op de club.quote:Op vrijdag 2 maart 2018 08:35 schreef Patroon het volgende:
[..]
Wat bedoel je precies met deze post?
NTFU
Deelname aan wedstrijden
Ook schade aan de fiets als gevolg van een ongeval tijdens een wedstrijd is vanaf 2017 verzekerd. Daarbij kun je denken aan een tijdrit bij een NTFU-vereniging of categorie-4-wedstrijden op de kalender van de KNWU en/of de Nederlandse Triathlon Bond. Voorwaarde daarbij is wel dat de organisatie en de fietser zich houden aan de wegenverkeerswet.
Ah nu zie ik idd dat enkel voor categorie 4 wedstrijden is...naja, dan heb ik iig dekking voor de clubkoersen en de wilde wedstrijden die ik komende jaar toch enkel wil rijden (heb geen licentie dit jaar).quote:Op vrijdag 2 maart 2018 08:41 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
dat je alleen verzekering hebt bij een trimmer koersje op de club.
Die eerste is wel een heel mooi koopje. Dat is een carbonnen frame toch?quote:Op vrijdag 2 maart 2018 18:54 schreef minimaLL het volgende:
https://www.canyon.com/nl(...)ate&order=0&id=25601
Koopje? Of schort er toch te veel aan?
https://www.canyon.com/nl(...)ate&order=0&id=25658
Deze overweeg ik ook wel.
_________________________-
Nee, het is niet zo dat ik willekeurig maar wat fietsen aanbreng. Als instapper heb ik altijd willen gaan voor een endurance fiets met schijfremmen, waarbij 105 zeker voldoende is. Ik hou de outlet wat in het oog en vandaag verschijnen er dus toch 2 fietsen die passen qua maat en budget.
Sowieso een Stokvisquote:Op vrijdag 2 maart 2018 21:12 schreef Aiciu het volgende:
Ik zit er aan te denken om een mountainbike te kopen, maar ik wil natuurlijk niet dat ie uit elkaar flikkert na een sprong of iets dergelijks.
Welke merken zou geschikt zijn? Het is puur voor recreatief gebruik, een beetje door de bossen en duinen, maar wel sterk genoeg om tegen een stootje te kunnen.
Eerste is al verkocht..quote:Op vrijdag 2 maart 2018 18:54 schreef minimaLL het volgende:
https://www.canyon.com/nl(...)ate&order=0&id=25601
Koopje? Of schort er toch te veel aan?
https://www.canyon.com/nl(...)ate&order=0&id=25658
Deze overweeg ik ook wel.
_________________________-
Nee, het is niet zo dat ik willekeurig maar wat fietsen aanbreng. Als instapper heb ik altijd willen gaan voor een endurance fiets met schijfremmen, waarbij 105 zeker voldoende is. Ik hou de outlet wat in het oog en vandaag verschijnen er dus toch 2 fietsen die passen qua maat en budget (oké, die eerste wel zonder schijfremmen, maar dan zou ik volop inzetten op budget).
Dan kan je beter niks Italiaans kopen, allemaal rotzooi.quote:Op vrijdag 2 maart 2018 21:12 schreef Aiciu het volgende:
Ik zit er aan te denken om een mountainbike te kopen, maar ik wil natuurlijk niet dat ie uit elkaar flikkert na een sprong of iets dergelijks.
Welke merken zou geschikt zijn? Het is puur voor recreatief gebruik, een beetje door de bossen en duinen, maar wel sterk genoeg om tegen een stootje te kunnen.
Ja klopt Marzocchi is echt rotzooi.quote:Op zaterdag 3 maart 2018 09:34 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Dan kan je beter niks Italiaans kopen, allemaal rotzooi.
Leuk artikel! Maar dat gehuil van zo’n Herman Braun op carbon. Als hij een stalen racefiets kan maken die iets meer 7kg weegt en toch stijf genoeg is én die niet duizenden euro’s kost, koop ik er eentjequote:Op zaterdag 3 maart 2018 10:12 schreef ultra_ivo het volgende:
Leuk stukje in NRC vandaag:
https://www.nrc.nl/nieuws(...)&utm_medium=whatsapp
Wow, dat is wel reclame voor Specialized. Dat is mooi!quote:Op zaterdag 3 maart 2018 09:55 schreef Tommeke het volgende:
Ik krijg een nieuwe fiets! Bij m’n huidige is het carbon rondom een bidonhoudernokje kapot. Heb ‘m nu twee jaar en kreeg binnen 24 uur antwoord dat dat garantie is.
Zou eerst een S-Works frame krijgen ter vervanging. Maar die is er niet meer in m’n maat. Krijg nu een ‘gewone’ matzwarte met witte letters.
Echt topservice
Staal en carbon hebben verschillende sterke kanten. Ik koop een staal frame vanwege de maatbouw, de lange levensbuur en de mogelijkheid om na een crash nog met een noodreparatie door te kunnen rijden.quote:Op zaterdag 3 maart 2018 10:34 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Leuk artikel! Maar dat gehuil van zo’n Herman Braun op carbon. Als hij een stalen racefiets kan maken die iets meer 7kg weegt en toch stijf genoeg is én die niet duizenden euro’s kost, koop ik er eentje
helemaal als je bedenkt dat Braun wel carbon voorvorken gebruikt.quote:Op zaterdag 3 maart 2018 10:34 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Leuk artikel! Maar dat gehuil van zo’n Herman Braun op carbon. Als hij een stalen racefiets kan maken die iets meer 7kg weegt en toch stijf genoeg is én die niet duizenden euro’s kost, koop ik er eentje
Carbon heeft denk ik een langere levensduur dan staalquote:Op zaterdag 3 maart 2018 12:15 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Staal en carbon hebben verschillende sterke kanten. Ik koop een staal frame vanwege de maatbouw, de lange levensbuur en de mogelijkheid om na een crash nog met een noodreparatie door te kunnen rijden.
Meer dan 20 jaar en meer dan 100.000km?quote:Op zaterdag 3 maart 2018 12:22 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Carbon heeft denk ik een langere levensduur dan staal
Vergeten dat hier nog een Italiaan zat, sorry kaasquote:Op zaterdag 3 maart 2018 09:39 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Ja klopt Marzocchi is echt rotzooi.
zou zomaar kunnen.quote:Op zaterdag 3 maart 2018 12:24 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Meer dan 20 jaar en meer dan 100.000km?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |