abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
  donderdag 1 maart 2018 @ 14:55:12 #126
429367 DKUp
The one and only
pi_177528238
registreer om deze reclame te verbergen
Stroll rijdt en Max is weer buiten :+
BATMAN BATMAN BATMAN
pi_177528255
quote:
0s.gif Op donderdag 1 maart 2018 13:52 schreef Ener-G het volgende:
Wel typisch dat alle andere teams allemaal vleugels en shit op en rondom de halo hebben zitten, en Red Bull gewoon een volledig kale halo heeft :)
Kan met de rake te maken hebben.
Vroeger was niet alles beter maar de toekomst wel.
pi_177528317
quote:
0s.gif Op donderdag 1 maart 2018 14:56 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Kan met de rake te maken hebben.
Juist. Volgens raceauto-ontwerper Enrique Scalabroni heeft RB dit als enige goed aangepakt.

quote:
Volgens Scalabroni zorgt de halo voor veel turbulentie richting de luchtinlaat van de motor. De vermindering van schone lucht heeft een negatief effect op het vermogen van de V6’jes. Volgens de groot technisch denker lostte Red Bull dit probleem als enige op.

De achterkant van de nieuwe Red Bull RB14 staat hoger dan de voorkant. Rake noemen ze dat. Hierdoor benvloedt de halo de luchtstroom naar de airbox niet. Mercedes heeft dit het slechtst voor elkaar en Ferrari zit er tussenin. ‘Als Red Bull geen problemen met de betrouwbaarheid krijgt, wordt het lastig om Max Verstappen en Daniel Ricciardo te stoppen’, zegt Enrique Scalabroni.

Bron
pi_177528362
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
0s.gif Op donderdag 1 maart 2018 14:54 schreef Ferry_76 het volgende:
Waarbij ik me nu wel afvraag waarom de halo niet aan de voorkant van een scharnierpunt is voorzien, en van twee veiligheidspennen aan de achterzijde, zodat deze opklapbaar is?
Veel handiger met in- en uitstappen en in geval van nood.
Het is nu juist makkelijker, want de coureur kan zich gewoon ophijsen aan de horizontale beugel van de halo. En als de auto op zijn kop ligt is er weinig scharnieren meer aan, nog daargelaten dat een scharnier een zwak punt is in de constructie.
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
  donderdag 1 maart 2018 @ 15:08:01 #130
476149 Raybar180
Vroeger postbode, nu moneyman
pi_177528489
quote:
0s.gif Op donderdag 1 maart 2018 15:02 schreef Ener-G het volgende:

[..]

Het is nu juist makkelijker, want de coureur kan zich gewoon ophijsen aan de horizontale beugel van de halo. En als de auto op zijn kop ligt is er weinig scharnieren meer aan, nog daargelaten dat een scharnier een zwak punt is in de constructie.
Dit laatste inderdaad. De halo is en moet het sterkste deel van de auto auto zijn voor impact, afgezien van de monococ.
We gaan 180 linkerbaan, triple zo hard als toegestaan
  donderdag 1 maart 2018 @ 15:09:59 #131
277319 Tinos85
Gewoon lekker
pi_177528539
quote:
0s.gif Op donderdag 1 maart 2018 14:49 schreef alpeko het volgende:

[..]

Buiten en weer naar binnen. Ik las ergens dit:

[..]

Las ik ook ergens op Twitter, dat ze verschillende dingen testen qua vleugels en daarom geen longruns of snelle tijden nu.
  donderdag 1 maart 2018 @ 15:27:01 #132
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_177528937
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
Red Bull Racing ontmantelt barge boards

De barge boards, of beter gezegd de verticale vleugels aan de buitenkant van de side-pods, van de RB14 zijn mogelijk niet stevig genoeg. Er zijn foto's opgedoken waarbij Red Bull Racing een extra element aan de binnenkant van die vleugels richting de side-pods ter versteviging heeft aangebracht. In andere runs heeft de Oostenrijkse renstal die rechtopstaande vleugels helemaal van de auto verwijderd
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
pi_177529068
quote:
0s.gif Op donderdag 1 maart 2018 14:08 schreef boegschroef het volgende:
Ik vind het raar dat het is toegestaan, dat lelijke ding is toch bedoeld ter bescherming, als er nu iets mee gebeurd vliegt er gegarandeerd een stuk spoiler tegen je helm...
Ik vond het ook al raar; dacht dat het een standaard onderdeel was waar behalve kleur geen wijzigingen op aangebracht mochten worden. Maar zijn de auto's die nu getest worden ook al door de keuring geweest bv? Zijn de auto's zoals ze nu rondrijden goedgekeurd om te rijden tijdens de wedstrijden?

Ik zag bijvoorbeeld bij de Sauber allemaal vinnen in de zijkant van de achtervleugel, en had begrepen dat de nieuwe regels voorschrijven dat de zijplaat van de achtervleugel gesloten moest zijn vanaf 2018.
Where facts are few, experts are many.
pi_177529089
quote:
11s.gif Op donderdag 1 maart 2018 15:27 schreef ondeugend het volgende:

[..]

Bron? Ik kom alleen een reactie tegen van iemand op F1Today... Ook zonder bronvermelding.

Het kan namelijk ook zomaar zijn dat ze juist verschillende dingen m.b.t. de bargeboards aan het testen zijn zonder dat er een probleem mee is. Daar stond vandaag namelijk van in het teken... Aero testing.
pi_177529120
quote:
0s.gif Op donderdag 1 maart 2018 15:32 schreef Atreidez het volgende:
Ik zag bijvoorbeeld bij de Sauber allemaal vinnen in de zijkant van de achtervleugel, en had begrepen dat de nieuwe regels voorschrijven dat de zijplaat van de achtervleugel gesloten moest zijn vanaf 2018.
Oh, al gevonden. Is vanaf 2019 pas :')
Where facts are few, experts are many.
pi_177529256
quote:
0s.gif Op donderdag 1 maart 2018 15:33 schreef TagForce het volgende:

[..]

Bron? Ik kom alleen een reactie tegen van iemand op F1Today... Ook zonder bronvermelding.

Het kan namelijk ook zomaar zijn dat ze juist verschillende dingen m.b.t. de bargeboards aan het testen zijn zonder dat er een probleem mee is. Daar stond vandaag namelijk van in het teken... Aero testing.
ja zag het ook... f1today heeft er nogal een handje van om te speculeren.

Gaat om dit extra onderdeeltje:
DXNOJsxX0AAvMK2.jpg

vreemde vind ik alleen dat ze nu nog met aero rekken rijden, die worden toch meestal alleen gebruikt om correlatie met de CFD's te controleren?
Maar als vandaag in het teken stond van aero, dan is dat enigszins logisch :P
  donderdag 1 maart 2018 @ 15:41:48 #137
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_177529296
quote:
0s.gif Op donderdag 1 maart 2018 15:33 schreef TagForce het volgende:

[..]

Bron? Ik kom alleen een reactie tegen van iemand op F1Today... Ook zonder bronvermelding.

Het kan namelijk ook zomaar zijn dat ze juist verschillende dingen m.b.t. de bargeboards aan het testen zijn zonder dat er een probleem mee is. Daar stond vandaag namelijk van in het teken... Aero testing.
F1 today en het staat er ook niet als feit, maar als mogelijk :)
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
pi_177529341
quote:
0s.gif Op donderdag 1 maart 2018 15:41 schreef ondeugend het volgende:

[..]

F1 today en het staat er ook niets als feit, maar als mogelijk :)
tis speculeren en een vervelende manier van "journalistiek".
  donderdag 1 maart 2018 @ 15:43:41 #139
299220 Gezicht
Tuut chips
pi_177529349
De Sauber lijkt met de nieuwe livery wel verdomd veel op de Williams als je alleen de voorkant ziet trouwens.
Flesje bier
pi_177529357
15:38
Kopstukken van Red Bull staan druk te overleggen.

15:41
Verstappen staat nog altijd binnen.

/RIP seizoen -O-
  donderdag 1 maart 2018 @ 15:45:19 #141
277319 Tinos85
Gewoon lekker
pi_177529397
quote:
0s.gif Op donderdag 1 maart 2018 15:33 schreef TagForce het volgende:

[..]

Bron? Ik kom alleen een reactie tegen van iemand op F1Today... Ook zonder bronvermelding.

Het kan namelijk ook zomaar zijn dat ze juist verschillende dingen m.b.t. de bargeboards aan het testen zijn zonder dat er een probleem mee is. Daar stond vandaag namelijk van in het teken... Aero testing.
Feit blijft dat ze maar verdomd weinig rijden. En daar trek je toch echt je info vandaan.
pi_177529419
quote:
1s.gif Op donderdag 1 maart 2018 15:45 schreef Tinos85 het volgende:

[..]

Feit blijft dat ze maar verdomd weinig rijden. En daar trek je toch echt je info vandaan.
Vandaag rijden ze weinig.

Maandag en dinsdag waren prima kwa rondes... maar als er echt iets aan de hand was dan hadden ze dat maandag toch wel ontdekt? (zou je denken).
  donderdag 1 maart 2018 @ 15:47:08 #143
46976 sasquatsch
a.k.a. Yeti, Bigfoot, etc.
pi_177529446
quote:
0s.gif Op donderdag 1 maart 2018 15:32 schreef Atreidez het volgende:

[..]

Ik vond het ook al raar; dacht dat het een standaard onderdeel was waar behalve kleur geen wijzigingen op aangebracht mochten worden. Maar zijn de auto's die nu getest worden ook al door de keuring geweest bv? Zijn de auto's zoals ze nu rondrijden goedgekeurd om te rijden tijdens de wedstrijden?

Ik zag bijvoorbeeld bij de Sauber allemaal vinnen in de zijkant van de achtervleugel, en had begrepen dat de nieuwe regels voorschrijven dat de zijplaat van de achtervleugel gesloten moest zijn vanaf 2018.
Je mag beperkte aerodynamische aanpasingen doen aan de halo.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that." - Joe Saward
  donderdag 1 maart 2018 @ 15:47:26 #144
299220 Gezicht
Tuut chips
pi_177529451
Jongons pre-season testing zegt toch niks
Flesje bier
pi_177529471
quote:
1s.gif Op donderdag 1 maart 2018 15:45 schreef Tinos85 het volgende:

[..]

Feit blijft dat ze maar verdomd weinig rijden. En daar trek je toch echt je info vandaan.
Ja, ze hebben het goed voor elkaar en laten dat niet aan de buitenwereld zien, na dag 1 met 100 rondjes en op nummer 1 was het een feit en worden ze kampioen c_/
Als weinig helpt, help veel meer.
Sparen is voor mensen die niet weten waar ze geld aan uit moeten geven !!!
pi_177529570
quote:
0s.gif Op donderdag 1 maart 2018 15:47 schreef Gezicht het volgende:
Jongons pre-season testing zegt toch niks
Tot ze er weer achter komen dat de correlatie weer verkeerd is :')
pi_177529571
quote:
1s.gif Op donderdag 1 maart 2018 15:45 schreef Tinos85 het volgende:

[..]

Feit blijft dat ze maar verdomd weinig rijden. En daar trek je toch echt je info vandaan.
Dat ligt eraan wat je test... Als je betrouwbaarheid, banden- en benzineverbruik test, ja, dan rij je veel rondjes. Als je aero test, dan rij je minder rondjes. Helemaal als je veel verschillende opties wil uitproberen. Dan rij je een paar rondjes, kom je binnen, en ga je na aanpassingen weer naar buiten voor nog een paar rondjes. En niet al die aanpassingen zijn even snel te doen, zeker als je, zoals F1Today meldt, iets met de bargeboards aan het proberen bent. Die zitten nogal vast.
  donderdag 1 maart 2018 @ 15:59:01 #148
429573 KingRadler
Zionists Made Me a Freak
pi_177529715
Benieuwd of RB het nu wel op orde heeft.
pi_177529819
quote:
0s.gif Op donderdag 1 maart 2018 15:44 schreef SnowOokami het volgende:
15:38
Kopstukken van Red Bull staan druk te overleggen.

15:41
Verstappen staat nog altijd binnen.

/RIP seizoen -O-
Heb het idee, vooral door het minimale rijden dat er een flink probleem is. Ted Kravitz gaf al op Sky aan dat er onderdelen van de Red Bull vielen. Ik ben er niet gerust op, ze rijden veel te min, volgens mij heeft Max van alle coureurs wederom het minste gereden over die 4 dagen ondanks de "afgelaste" dag gisteren.
  donderdag 1 maart 2018 @ 16:08:39 #150
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_177529865
quote:
'Onderdeel van het testprogramma'

Dat Max Verstappen en Red Bull Racing tot nu toe nog maar weinig hebben gereden vandaag, maakt allemaal onderdeel uit van het testprogramma, zo verklaart de Oostenrijkse renstal op navragen van F1Today.net.
Dont shoot the messenger :{w
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')