Kan met de rake te maken hebben.quote:Op donderdag 1 maart 2018 13:52 schreef Ener-G het volgende:
Wel typisch dat alle andere teams allemaal vleugels en shit op en rondom de halo hebben zitten, en Red Bull gewoon een volledig kale halo heeft
Juist. Volgens raceauto-ontwerper Enrique Scalabroni heeft RB dit als enige goed aangepakt.quote:Op donderdag 1 maart 2018 14:56 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Kan met de rake te maken hebben.
quote:Volgens Scalabroni zorgt de halo voor veel turbulentie richting de luchtinlaat van de motor. De vermindering van schone lucht heeft een negatief effect op het vermogen van de V6’jes. Volgens de groot technisch denker lostte Red Bull dit probleem als enige op.
De achterkant van de nieuwe Red Bull RB14 staat hoger dan de voorkant. Rake noemen ze dat. Hierdoor beïnvloedt de halo de luchtstroom naar de airbox niet. Mercedes heeft dit het slechtst voor elkaar en Ferrari zit er tussenin. ‘Als Red Bull geen problemen met de betrouwbaarheid krijgt, wordt het lastig om Max Verstappen en Daniel Ricciardo te stoppen’, zegt Enrique Scalabroni.
Bron
Het is nu juist makkelijker, want de coureur kan zich gewoon ophijsen aan de horizontale beugel van de halo. En als de auto op zijn kop ligt is er weinig scharnieren meer aan, nog daargelaten dat een scharnier een zwak punt is in de constructie.quote:Op donderdag 1 maart 2018 14:54 schreef Ferry_76 het volgende:
Waarbij ik me nu wel afvraag waarom de halo niet aan de voorkant van een scharnierpunt is voorzien, en van twee veiligheidspennen aan de achterzijde, zodat deze opklapbaar is?
Veel handiger met in- en uitstappen en in geval van nood.
Dit laatste inderdaad. De halo is en moet het sterkste deel van de auto auto zijn voor impact, afgezien van de monococ.quote:Op donderdag 1 maart 2018 15:02 schreef Ener-G het volgende:
[..]
Het is nu juist makkelijker, want de coureur kan zich gewoon ophijsen aan de horizontale beugel van de halo. En als de auto op zijn kop ligt is er weinig scharnieren meer aan, nog daargelaten dat een scharnier een zwak punt is in de constructie.
Las ik ook ergens op Twitter, dat ze verschillende dingen testen qua vleugels en daarom geen longruns of snelle tijden nu.quote:Op donderdag 1 maart 2018 14:49 schreef alpeko het volgende:
[..]
Buiten en weer naar binnen. Ik las ergens dit:
[..]
quote:Red Bull Racing ontmantelt barge boards
De barge boards, of beter gezegd de verticale vleugels aan de buitenkant van de side-pods, van de RB14 zijn mogelijk niet stevig genoeg. Er zijn foto's opgedoken waarbij Red Bull Racing een extra element aan de binnenkant van die vleugels richting de side-pods ter versteviging heeft aangebracht. In andere runs heeft de Oostenrijkse renstal die rechtopstaande vleugels helemaal van de auto verwijderd
Ik vond het ook al raar; dacht dat het een standaard onderdeel was waar behalve kleur geen wijzigingen op aangebracht mochten worden. Maar zijn de auto's die nu getest worden ook al door de keuring geweest bv? Zijn de auto's zoals ze nu rondrijden goedgekeurd om te rijden tijdens de wedstrijden?quote:Op donderdag 1 maart 2018 14:08 schreef boegschroef het volgende:
Ik vind het raar dat het is toegestaan, dat lelijke ding is toch bedoeld ter bescherming, als er nu iets mee gebeurd vliegt er gegarandeerd een stuk spoiler tegen je helm...
Bron? Ik kom alleen een reactie tegen van iemand op F1Today... Ook zonder bronvermelding.quote:
Oh, al gevonden. Is vanaf 2019 pasquote:Op donderdag 1 maart 2018 15:32 schreef Atreidez het volgende:
Ik zag bijvoorbeeld bij de Sauber allemaal vinnen in de zijkant van de achtervleugel, en had begrepen dat de nieuwe regels voorschrijven dat de zijplaat van de achtervleugel gesloten moest zijn vanaf 2018.
ja zag het ook... f1today heeft er nogal een handje van om te speculeren.quote:Op donderdag 1 maart 2018 15:33 schreef TagForce het volgende:
[..]
Bron? Ik kom alleen een reactie tegen van iemand op F1Today... Ook zonder bronvermelding.
Het kan namelijk ook zomaar zijn dat ze juist verschillende dingen m.b.t. de bargeboards aan het testen zijn zonder dat er een probleem mee is. Daar stond vandaag namelijk van in het teken... Aero testing.
F1 today en het staat er ook niet als feit, maar als mogelijkquote:Op donderdag 1 maart 2018 15:33 schreef TagForce het volgende:
[..]
Bron? Ik kom alleen een reactie tegen van iemand op F1Today... Ook zonder bronvermelding.
Het kan namelijk ook zomaar zijn dat ze juist verschillende dingen m.b.t. de bargeboards aan het testen zijn zonder dat er een probleem mee is. Daar stond vandaag namelijk van in het teken... Aero testing.
tis speculeren en een vervelende manier van "journalistiek".quote:Op donderdag 1 maart 2018 15:41 schreef ondeugend het volgende:
[..]
F1 today en het staat er ook niets als feit, maar als mogelijk
Feit blijft dat ze maar verdomd weinig rijden. En daar trek je toch echt je info vandaan.quote:Op donderdag 1 maart 2018 15:33 schreef TagForce het volgende:
[..]
Bron? Ik kom alleen een reactie tegen van iemand op F1Today... Ook zonder bronvermelding.
Het kan namelijk ook zomaar zijn dat ze juist verschillende dingen m.b.t. de bargeboards aan het testen zijn zonder dat er een probleem mee is. Daar stond vandaag namelijk van in het teken... Aero testing.
Vandaag rijden ze weinig.quote:Op donderdag 1 maart 2018 15:45 schreef Tinos85 het volgende:
[..]
Feit blijft dat ze maar verdomd weinig rijden. En daar trek je toch echt je info vandaan.
Je mag beperkte aerodynamische aanpasingen doen aan de halo.quote:Op donderdag 1 maart 2018 15:32 schreef Atreidez het volgende:
[..]
Ik vond het ook al raar; dacht dat het een standaard onderdeel was waar behalve kleur geen wijzigingen op aangebracht mochten worden. Maar zijn de auto's die nu getest worden ook al door de keuring geweest bv? Zijn de auto's zoals ze nu rondrijden goedgekeurd om te rijden tijdens de wedstrijden?
Ik zag bijvoorbeeld bij de Sauber allemaal vinnen in de zijkant van de achtervleugel, en had begrepen dat de nieuwe regels voorschrijven dat de zijplaat van de achtervleugel gesloten moest zijn vanaf 2018.
Ja, ze hebben het goed voor elkaar en laten dat niet aan de buitenwereld zien, na dag 1 met 100 rondjes en op nummer 1 was het een feit en worden ze kampioenquote:Op donderdag 1 maart 2018 15:45 schreef Tinos85 het volgende:
[..]
Feit blijft dat ze maar verdomd weinig rijden. En daar trek je toch echt je info vandaan.
Tot ze er weer achter komen dat de correlatie weer verkeerd isquote:Op donderdag 1 maart 2018 15:47 schreef Gezicht het volgende:
Jongons pre-season testing zegt toch niks
Dat ligt eraan wat je test... Als je betrouwbaarheid, banden- en benzineverbruik test, ja, dan rij je veel rondjes. Als je aero test, dan rij je minder rondjes. Helemaal als je veel verschillende opties wil uitproberen. Dan rij je een paar rondjes, kom je binnen, en ga je na aanpassingen weer naar buiten voor nog een paar rondjes. En niet al die aanpassingen zijn even snel te doen, zeker als je, zoals F1Today meldt, iets met de bargeboards aan het proberen bent. Die zitten nogal vast.quote:Op donderdag 1 maart 2018 15:45 schreef Tinos85 het volgende:
[..]
Feit blijft dat ze maar verdomd weinig rijden. En daar trek je toch echt je info vandaan.
Heb het idee, vooral door het minimale rijden dat er een flink probleem is. Ted Kravitz gaf al op Sky aan dat er onderdelen van de Red Bull vielen. Ik ben er niet gerust op, ze rijden veel te min, volgens mij heeft Max van alle coureurs wederom het minste gereden over die 4 dagen ondanks de "afgelaste" dag gisteren.quote:Op donderdag 1 maart 2018 15:44 schreef SnowOokami het volgende:
15:38
Kopstukken van Red Bull staan druk te overleggen.
15:41
Verstappen staat nog altijd binnen.
/RIP seizoen
Dont shoot the messengerquote:'Onderdeel van het testprogramma'
Dat Max Verstappen en Red Bull Racing tot nu toe nog maar weinig hebben gereden vandaag, maakt allemaal onderdeel uit van het testprogramma, zo verklaart de Oostenrijkse renstal op navragen van F1Today.net.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |