Weet ik niet Haas en McLaren zijn wel weer een van de snelste met deze band..quote:Op donderdag 1 maart 2018 20:17 schreef lord_bono het volgende:
Gezien de temperaturen op de baan heeft dat niet veel nut lijkt me.
Daarom zegt het niet zoveel. Als je die tijden omrekent naar softs staan ze er in een keer een stuk slechter voor.quote:Op donderdag 1 maart 2018 20:20 schreef bokkepoot het volgende:
[..]
Weet ik niet Haas en McLaren zijn wel weer een van de snelste met deze band..
Die had ik net een half uur geleden gelezenquote:Op donderdag 1 maart 2018 21:36 schreef SnowOokami het volgende:
Hier staat een gedetailleerde analyse van de 3 cilinder modus van de Honda motor met een uitleg waarom ze het doen:
https://www.f1technical.n(...)&start=13215#p742934
Best interessant aangezien Wazari het al over een andere ontstekingsmethode had. HCCI wordt al een tijdje onderzocht en deels toegepast, maar wist niet dat er nog andere varianten van bestonden.quote:Op donderdag 1 maart 2018 21:48 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Die had ik net een half uur geleden gelezen
SPCCI dus, een concept waar Mazda al flink mee bezig is.quote:Op donderdag 1 maart 2018 21:36 schreef SnowOokami het volgende:
Hier staat een gedetailleerde analyse van de 3 cilinder modus van de Honda motor met een uitleg waarom ze het doen:
https://www.f1technical.n(...)&start=13215#p742934
quote:Op donderdag 1 maart 2018 21:57 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
SPCCI dus, een concept waar Mazda al flink mee bezig is.
Andere fabrikanten gebruiken bijvoorbeeld een kleine extra verbrandingskamer
Goed verhaal maar verder redelijk voor de hand liggend. Hij zegt verder niets over smering bij het niet inspuiten of ontsteken van de niet draaiende cilinders. Dat kan namelijk de reden zijn dat ze die cinders afwisselen. Temperatuur is uiteraard ook een reden.quote:Op donderdag 1 maart 2018 21:36 schreef SnowOokami het volgende:
Hier staat een gedetailleerde analyse van de 3 cilinder modus van de Honda motor met een uitleg waarom ze het doen:
https://www.f1technical.n(...)&start=13215#p742934
Enige wat is geconstateerd is dat elke 4 cycles de 3 cilinders wisselen met de andere 3 cilinders. Dus temperatuur is wel een goeie idd.quote:Op donderdag 1 maart 2018 22:01 schreef jpjedi het volgende:
[..]
Goed verhaal maar verder redelijk voor de hand liggend. Hij zegt verder niets over smering bij het niet inspuiten of ontsteken van de niet draaiende cilinders. Dat kan namelijk de reden zijn dat ze die cinders afwisselen. Temperatuur is uiteraard ook een reden.
Omdat Nikita Mazepin op de eerste dag 's ochtends van de baan spinde en daarna niet meer heeft gereden.quote:Op donderdag 1 maart 2018 22:42 schreef RingBewoner het volgende:
Ik heb de eerste testweek niet zo goed kunnen volgen als ik zou willen. Kan iemand mij vertellen waarom Force India onder de 200 ronden is blijven hangen?
Is dat het enige? Dat is namelijk 'maar' een halve dag. Ik heb meegekregen dat meerdere teams wat problemen hebben gehad en binnen hebben gestaan.quote:Op donderdag 1 maart 2018 22:55 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Omdat Nikita Mazepin op de eerste dag 's ochtends van de baan spinde en daarna niet meer heeft gereden.
Zou het wellicht door kou en sneeuw kunnen komen?quote:Op donderdag 1 maart 2018 23:08 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
Is dat het enige? Dat is namelijk 'maar' een halve dag. Ik heb meegekregen dat meerdere teams wat problemen hebben gehad en binnen hebben gestaan.
Joh, maar gisteren reed bijna niemand. Ik dacht wel gelezen te hebben dat ook McLaren en Red Bull de nodige uren in de garage hebben doorgebracht. Vandaar de verbazing over FI. Maar als het niks meer is dan een middag niet gereden, dan zijn er blijkbaar weinig problemen.quote:Op donderdag 1 maart 2018 23:27 schreef ondeugend het volgende:
[..]
Zou het wellicht door kou en sneeuw kunnen komen?
Ik vind ze niet overdreven weinig gereden hebben. De eerste uren vandaag waren sowieso ook niet druk. Je mist dan als team eigenlijk al ander halve dag door het weer en een halve dag voor Mazepin.quote:Op donderdag 1 maart 2018 23:28 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
Joh, maar gisteren reed bijna niemand. Ik dacht wel gelezen te hebben dat ook McLaren en Red Bull de nodige uren in de garage hebben doorgebracht. Vandaar de verbazing over FI. Maar als het niks meer is dan een middag niet gereden, dan zijn er blijkbaar weinig problemen.
Dan zal het wel meevallen . Viel mij gewoon op toen ik een lijstje zag vanmiddag.quote:Op donderdag 1 maart 2018 23:36 schreef ondeugend het volgende:
[..]
Ik vind ze niet overdreven weinig gereden hebben. De eerste uren vandaag waren sowieso ook niet druk. Je mist dan als team eigenlijk al ander halve dag door het weer en een halve dag voor Mazepin.
Dan ben je eigenlijk al 2 volle dagen kwijt.
Perez is vanmiddag wel even kwijt geweest maar heb niks van problemen gehoord
Perez en Ocon reden dinsdag en vandaag beiden rond de 70 ronden. Alleen Mazepin kwam maandag niet verder dan 22, dus mis je al gauw 50 ronden.quote:Op donderdag 1 maart 2018 23:08 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
Is dat het enige? Dat is namelijk 'maar' een halve dag. Ik heb meegekregen dat meerdere teams wat problemen hebben gehad en binnen hebben gestaan.
Ik ben weer helemaal op de hoogte .quote:Op vrijdag 2 maart 2018 00:40 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Perez en Ocon reden dinsdag en vandaag beiden rond de 70 ronden. Alleen Mazepin kwam maandag niet verder dan 22, dus mis je al gauw 50 ronden.
En ja, er hebben meerdere teams problemen gehad, zoals RB die dinsdag en vandaag een halve dag misten.
En zo af en toe gleed er een auto in de grindbak.
Ik heb DP026 & co al een tijdje niet gezien idd.quote:Op vrijdag 2 maart 2018 04:23 schreef SiGNe het volgende:
Mijn voorspelling: weer een seizoen trolls op de FP...
www.ishetaldinsdag.nlquote:
Je link klopt niet... Die zegt of het al vrijdag isquote:
Nog beter toch?quote:Op vrijdag 2 maart 2018 08:31 schreef TagForce het volgende:
[..]
Je link klopt niet... Die zegt of het al vrijdag is
Gelukkig wel.quote:
blijft hoe dan ook saai, het is wachten op de eerste race en dan hopen dat Mercedes niet eens een podium pakt, dan kan het een leuk jaar wordenquote:
Vorig jaar was idd leuk tot Vettel doordraaidequote:Op vrijdag 2 maart 2018 09:07 schreef Tarado het volgende:
[..]
blijft hoe dan ook saai, het is wachten op de eerste race en dan hopen dat Mercedes niet eens een podium pakt, dan kan het een leuk jaar worden
RIC zal zijn plaats wel overnemen. En als HAM stopt zal VER wel in zijn plek komen.quote:WOLFF: "BOTTAS KAN ZICH NERGENS MEER ACHTER VERSCHUILEN"
De druk staat vol op de ketel voor Mercedes-coureur Valtteri Bottas. De Fin moet dit jaar presteren, anders zal zijn werkgever niet aarzelen om voor 2019 met een andere rijder in zee te gaan. Of zoals Mercedes-motorsportbaas Toto Wolff het verwoordt: "Als Valtteri een tandje bij weet te schakelen en Lewis Hamilton kan uitdagen, dan bewijst hij dat hij tot de beste Formule 1-coureurs behoort. Zo niet, dan zal hij merken dat hij zich nu nergens meer achter kan verschuilen."
Duidelijke woorden aan het adres van Bottas, die zelf beweert dat druk juist is afgenomen. "De druk is nu veel minder. Ik heb een seizoen aan de zijde van Lewis achter de rug en het team is nu bekend voor mij. Ik ben in staat om pole positions te behalen en races te winnen. Vorig jaar moest ik februari nog het team leren kennen, nu kan ik me volledig toeleggen op het verbeteren van de performance. Ik kan me helemaal concentreren op het rijden zelf."
Veel coureurs zullen voor 2019 azen op zijn stoeltje, maar Bottas richt zich op het racen. "Op dit moment zijn contractuele kwesties van ondergeschikt belang. Daar gaan we in een later stadium wel naar kijken. Mijn doelstellingen zijn dusdanig hoog dat ze de druk van buitenaf totaal elimineren", vertelde de Fin aan Iltalehti. "Als ik mijn doelen weet waar te maken, dan zullen er helemaal geen problemen zijn met aflopende contracten en dergelijke."
RIC zal naar Ferrari gaanquote:Op vrijdag 2 maart 2018 12:46 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
RIC zal zijn plaats wel overnemen. En als HAM stopt zal VER wel in zijn plek komen.
Jij vindt dat Renault en Williams een goede wagen hebben?quote:Op vrijdag 2 maart 2018 01:57 schreef opreis het volgende:
Testweek 1 zit erop, zijn er al die zich aan voorspellingen durven te wagen?
Ik verwacht zelf 3 groepen die redelijk aan elkaar gewaagd zullen zijn
Top 3 Mercedes/Ferrari/Red Bull
-mercedes: waarschijnlijk weer de beste motor/wagen combi, met Hamilton een echte topper maar van Bottas verwacht ik dat hij niet op het gelijke niveau van Hamilton kan komen en dus het team wat punten kan kosten
-Ferrari: vergelijkbare kwaliteit van motor/wagen, met Vettel ook een topcoureur maar van Kimi verwacht ik nog minder dan van Bottas, mede hierom zie ik Ferrari niet de WCC winnen tenzij de de wagen significant beter is dan die van de merc/RB
-Red Bull: top wagen, mindere motor, maar ik verwacht dat de combi dichter bij merc/ferrari zit qua performance dan de afgelopen jaren. Bovendien hebben ze 2 van de beste coureurs op de grid
4,5,6, Mclaren, Force India, Renault
-McLaren: goede wagen, mindere motor, en moeten dit jaar met een nieuwe motor aan de slag wat enige tijd gaat kosten om te optimaliseren. In Alonso een top coureur die vaak weet te maximaliseren, verwacht hem op P7 in de WDC, Stoffel een goede coureur maar (nog) geen top
-Force India: top motor, goede wagen en goede coureurs, het gat met de top 3 zal wel blijven zoals de afgelopen jaren maar door de sprongen van mclaren en renault zal hun P4 in de WCC in gevaar komen
-Renault: goede wagen, mindere motor, goede coureurs. Denk alleen dat ze nergens echt een “top” component hebben die het verschil voor ze kan maken en daarom waarschijnlijk P6 in de WCC
7,8,9,10 Williams, TR, Haas, Sauber. De volgorde zal afhangen van wie het beste punten kan sprokkelen wanneer de top 6 punten laat liggen
-Williams: goede wagen, top motor, slechte coureurs, ik denk dat kubica als ervaren reserve/testcoureur een belangrijke rol zal spelen bij de ontwikkeling van de wagen, sirotkin schijnt erg slim te zijn maar mist ervaring en Stroll is weinig soeps
-TR: goede wagen, mindere motor, redelijke coureurs. De prestaties van de motor en coureurs zijn nog moeilijk te voorspellen, maar van RB familie coureurs mag je wel wat potentie verwachten. De Honda lijkt vooralsnog iig betrouwbaar te zijn.
-Haas: mindere wagen, goede motor, redelijke coureurs. Zullen vooral last hebben van de progr ssie van Mclaren/Sauber die nu niet minder gegarandeerd onder ze eindigen.
-Sauber: redelijke wagen, goede motor, 1 slechte coureur en een rookie. Ik denk dat ze mede door de 2018 ferrari motor dit jaar wel de aansluiting kunnen vinden, al dan niet met LeClerck die misschien voor een aantal punten zou kunnen zorgen
Ik denk niet dat Vettel een sterke rijder naast zich wil hebben.quote:
Ik denk dat Vettel dan pech gaat hebbenquote:Op vrijdag 2 maart 2018 12:51 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
Ik denk niet dat Vettel een sterke rijder naast zich wil hebben.
Ik denk dat het niet zo werkt.quote:Op vrijdag 2 maart 2018 12:51 schreef ondeugend het volgende:
[..]
Ik denk dat Vettel dan pech gaat hebben
Ik verwacht eerder Leclerc daar volgend jaar.quote:
Renault is imho het vierde team van de afgelopen testweek, na de gebruikelijke top 3 (in die volgorde). Williams vind ik tot dusver tegenvallen. En FI al helemaal.quote:Op vrijdag 2 maart 2018 12:50 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
Jij vindt dat Renault en Williams een goede wagen hebben?
We zullen zien.quote:
Ik bedoel meer als RIC bij RB zou vertrekken.quote:Op vrijdag 2 maart 2018 12:58 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Ik verwacht eerder Leclerc daar volgend jaar.
Ik denk dat Vettel een sterke rijder naast zich middelmatig wil laten lijken, dat is hem dan ook in 9 van de 10 voorgaande jaren gelukt.quote:Op vrijdag 2 maart 2018 12:51 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
Ik denk niet dat Vettel een sterke rijder naast zich wil hebben.
ik hoop dat hij daar niet zo mee bezig isquote:Op vrijdag 2 maart 2018 13:28 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ik denk dat Vettel een sterke rijder naast zich middelmatig wil laten lijken, dat is hem dan ook in 9 van de 10 voorgaande jaren gelukt.
twitter:ZiggoSport twitterde op vrijdag 02-03-2018 om 14:55:19 📺 KIJKTIP 👇 https://t.co/joSE21Z8x3 reageer retweet
quote:1-fans opgelet! Vanavond bij Ziggo Sport een overzicht van de eerste testweek van de Formule 1 in Barcelona
20.30 uur: Ziggo Sport Select
23.30 uur: Ziggo Sport (Kanaal 14)
Met @Olav_Mol & @jackontracks
#F1 #F1Testing #ZiggoSportF1
Dat verwacht ik wel, en met goede bedoel ik dus geen top zoals merc en red bull, maar 1 stapje eronderquote:Op vrijdag 2 maart 2018 12:50 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
Jij vindt dat Renault en Williams een goede wagen hebben?
Nou idd, Vettel heeft wel vaak enorm sterke rijders naast hem gehad zoals een bejaarde webber en raikonen die door alonso compleet vernederd was maar naast vettel niet zo heel slecht meer leekquote:Op vrijdag 2 maart 2018 13:28 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ik denk dat Vettel een sterke rijder naast zich middelmatig wil laten lijken, dat is hem dan ook in 9 van de 10 voorgaande jaren gelukt.
Vorig seizoen was FI tijdens de tests ook vrij anoniem en dit jaar heeft die paytesrdriver ook een dag geredenquote:Op vrijdag 2 maart 2018 13:00 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Renault is imho het vierde team van de afgelopen testweek, na de gebruikelijke top 3 (in die volgorde). Williams vind ik tot dusver tegenvallen. En FI al helemaal.
In Hamilton snelste, problemen voor Verstappen was men alweer lekker op dreef..quote:Op vrijdag 2 maart 2018 07:43 schreef SnowOokami het volgende:
[..]
Ik heb DP026 & co al een tijdje niet gezien idd.
Ze doen aan dezelfde sport, dus die kans is inderdaad vrij groot.quote:Op vrijdag 2 maart 2018 15:10 schreef KingRadler het volgende:
ik zie Ric en Max elkaar nog tegen komen in de toekomst niet meer als team genoot en beide bij een ander team.
Als je nou zelf wat beter had opgelet had je kunnen constateren dat het gat tussen Vettel en Raikkonen heel groot was, veel groter dan tussen Hamilton en Bottas bijvoorbeeld.quote:Op vrijdag 2 maart 2018 15:02 schreef opreis het volgende:
[..]
Nou idd, Vettel heeft wel vaak enorm sterke rijders naast hem gehad zoals een bejaarde webber en raikonen die door alonso compleet vernederd was maar naast vettel niet zo heel slecht meer leek
http://publiek.ziggosporttotaal.nl/formule1quote:Op vrijdag 2 maart 2018 15:11 schreef Themeparktommy het volgende:
Zijn de plekken in de Ziggo studio nog niet vergeven of heb ik iets gemist?
Dus?!quote:Op vrijdag 2 maart 2018 17:39 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Als je nou zelf wat beter had opgelet had je kunnen constateren dat het gat tussen Vettel en Raikkonen heel groot was, veel groter dan tussen Hamilton en Bottas bijvoorbeeld.
..is het onzin wat hij schrijft.quote:
Kun je nagaan hoe slecht die Raikkonen is. Die kan er echt helemaal geen kut van.quote:Op vrijdag 2 maart 2018 17:39 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Als je nou zelf wat beter had opgelet had je kunnen constateren dat het gat tussen Vettel en Raikkonen heel groot was, veel groter dan tussen Hamilton en Bottas bijvoorbeeld.
Eens. Dramatische rijder en kut qua persoon. Had al drie jaar geleden moeten stoppen. Jammer dat dat soort figuren nog steeds een plekje hebbenquote:Op vrijdag 2 maart 2018 18:16 schreef BadderHaring het volgende:
[..]
Kun je nagaan hoe slecht die Raikkonen is. Die kan er echt helemaal geen kut van.
Zijn waarschijnlijk al vergeven. Studio zal dit jaar wel vol zitten met al die nieuwe f1 fansquote:Op vrijdag 2 maart 2018 17:43 schreef ChatGirl het volgende:
[..]
http://publiek.ziggosporttotaal.nl/formule1
Staat nog niks op.
Das in een half uur wegquote:Op vrijdag 2 maart 2018 17:43 schreef ChatGirl het volgende:
[..]
http://publiek.ziggosporttotaal.nl/formule1
Staat nog niks op.
Als je nou zelf war beter had gelezen dat ik zelf heb gezegd dat ik van Bottas minder verwacht dan van kimi. Nou is dat gat natuurlijk op meerdere manieren uit te leggen. Je zou Bottas en Kimi gelijk kunnen stellen en dan zou Vettel er inderdaad beter uit komen. Of je zou kunnen stellen dat hamilton en vettel redelijk gelijk zijn maar dat kimi minder is dan bottas, en dan gaat je stelling van een sterke rijder naast vettel al weer een stuk minder op. Tevens was het gat tussen Vettel en Raikonen in 2016 een stuk minder groot. En in alle 3 de jaren dat vettel en kimi samen rijden is het gat nooit zo groot geweest als het enkele jaar tussen kimi en alonsoquote:Op vrijdag 2 maart 2018 17:39 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Als je nou zelf wat beter had opgelet had je kunnen constateren dat het gat tussen Vettel en Raikkonen heel groot was, veel groter dan tussen Hamilton en Bottas bijvoorbeeld.
quote:Op vrijdag 2 maart 2018 18:49 schreef Mansjester het volgende:
[..]
Eens. Dramatische rijder en kut qua persoon. Had al drie jaar geleden moeten stoppen. Jammer dat dat soort figuren nog steeds een plekje hebben
Het maakt elkaar niet zoveel, het verschil is vooral dat het bij Alonso altijd heet dat hij heel goed is in een slechte auto en bij Vettel het altijd aan de auto te danken is. Daar zit in zoverre wat in dat Alonso erom bekend staat dat hij relatief snel is in een slechte auto, terwijl Vettel heel slecht is in worstelen met een auto. Wat is goed? Ik denk dat ze alledrie op ongeveer hetzelfde niveau zitten, je zou Vettel qua snelheid een onetrickpony kunnen noemen, en Alonso een coureur met wie de auto eigenlijk nooit goed wordt.quote:Op zaterdag 3 maart 2018 00:42 schreef opreis het volgende:
[..]
Als je nou zelf war beter had gelezen dat ik zelf heb gezegd dat ik van Bottas minder verwacht dan van kimi. Nou is dat gat natuurlijk op meerdere manieren uit te leggen. Je zou Bottas en Kimi gelijk kunnen stellen en dan zou Vettel er inderdaad beter uit komen. Of je zou kunnen stellen dat hamilton en vettel redelijk gelijk zijn maar dat kimi minder is dan bottas, en dan gaat je stelling van een sterke rijder naast vettel al weer een stuk minder op. Tevens was het gat tussen Vettel en Raikonen in 2016 een stuk minder groot. En in alle 3 de jaren dat vettel en kimi samen rijden is het gat nooit zo groot geweest als het enkele jaar tussen kimi en alonso
Nou ik lach me kapot als die straks volle bak het gevecht met de Mclaren's aan gaan en nog heel blijven ook. Ik blijf denken dat een groot deel van de problemen bij de starre houding van Mclaren zelf lag als ik dit zo zie. Het zegt natuurlijk niks, maar toch.quote:Op donderdag 1 maart 2018 17:13 schreef Bensel het volgende:
[..]
Alle kruit verschoten voor de races straks
Rosberg heeft Schumacher verslagen. En hoe verklaar je het verschil tussen alonso en kimi? Je hebt er een handje van om selectief te lezen en je resultaten te cherrypicken in het voordeel van Vettel.quote:Op zaterdag 3 maart 2018 12:16 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Het maakt elkaar niet zoveel, het verschil is vooral dat het bij Alonso altijd heet dat hij heel goed is in een slechte auto en bij Vettel het altijd aan de auto te danken is. Daar zit in zoverre wat in dat Alonso erom bekend staat dat hij relatief snel is in een slechte auto, terwijl Vettel heel slecht is in worstelen met een auto. Wat is goed? Ik denk dat ze alledrie op ongeveer hetzelfde niveau zitten, je zou Vettel qua snelheid een onetrickpony kunnen noemen, en Alonso een coureur met wie de auto eigenlijk nooit goed wordt.
Feit is dat Vettel alleen verslagen is in een seizoen dat hij met de auto worstelde en dat Hamilton is verslagen door Button, Rosberg en hij ook met Bottas regelmatig wat te stellen had. Terwijl STR nog moeten laten zien zonder Vettel in de buurt van een overwinning te kunnnen komen en RBR zich zonder Vettel nog niet als WK-kandidaat heeft weten te melden. Beetje raar om dan te doen alsof Raikkonen van een hard stampende wereldkampioen ineens een bejaarde is geworden.
Ik heb nooit meegedaan met het onzinnige idee dat Raikkonen zo snel zou zijn. Ik denk dat die Lotus gewoon een WK-kandidaat was geweest in handen van een van de grote drie. Dat hij minstens 0.3 achter zou liggen was te verwachten, sterker nog, dat had ik voorspeld. Als het dan een hork om te besturen is en Alonso in zijn element en Raikkonen doodongelukkig dan kan dat zomaar een halve seconde of meer worden. Ik hoef niet te cherrypicken in het voordeel van Vettel, hij heeft 4 keer een auto gehad die eventueel WK zou kunnen worden en is het 4 keer geworden. Beetje raar om dan te doen alsof Hamilton die veel betere auto's heeft gehad en meer dan eens is geevenaard of verslagen de betere coureur zou zijn.quote:Op zaterdag 3 maart 2018 12:36 schreef opreis het volgende:
[..]
Rosberg heeft Schumacher verslagen. En hoe verklaar je het verschil tussen alonso en kimi? Je hebt er een handje van om selectief te lezen en je resultaten te cherrypicken in het voordeel van Vettel.
De Ferrari is altijd inferieur aan de Mercedes geweest.quote:Denk je echt dat Vettel de afgelopen 9(?) jaar in een TR een race had kunnen winnen? Na zn overstap naar ferrari is dat al lastig genoeg gebleken in superieure wagens.
Ik heb al eerder de vraag opgeworpen of RBR wel een echt topteam is, maar een coureur heeft natuurlijk weldegelijk invloed op hoe een auto zich gedurende het seizoen ontwikkelt. Daar zit bij Alonso niet zoveel schot in terwijl Vettel vaak steeds meer één met de auto lijkt te worden en steeds meer afstand van zijn teamgenoot neemt.quote:Je kunt het ook RB moeilijk kwalijk nemen dat ze niet met een mercedes of ferrari motor hebben gereden in het V6 tijdperk. Of denk je dat de motor dan opeens minder vaak stuk was gegaan in de handen van vettel?
Lekker discussieren dan, het ene moment plaats je raikonen in de schaal sterke coureur die naast vettel niet zo snel meer lijkt (wat alonso ook al had laten zien)quote:Op zaterdag 3 maart 2018 14:07 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ik heb nooit meegedaan met het onzinnige idee dat Raikkonen zo snel zou zijn. Ik denk dat die Lotus gewoon een WK-kandidaat was geweest in handen van een van de grote drie. Dat hij minstens 0.3 achter zou liggen was te verwachten, sterker nog, dat had ik voorspeld. Als het dan een hork om te besturen is en Alonso in zijn element en Raikkonen doodongelukkig dan kan dat zomaar een halve seconde of meer worden. Ik hoef niet te cherrypicken in het voordeel van Vettel, hij heeft 4 keer een auto gehad die eventueel WK zou kunnen worden en is het 4 keer geworden. Beetje raar om dan te doen alsof Hamilton die veel betere auto's heeft gehad en meer dan eens is geevenaard of verslagen de betere coureur zou zijn.
[..]
De Ferrari is altijd inferieur aan de Mercedes geweest.
[..]
Ik heb al eerder de vraag opgeworpen of RBR wel een echt topteam is, maar een coureur heeft natuurlijk weldegelijk invloed op hoe een auto zich gedurende het seizoen ontwikkelt. Daar zit bij Alonso niet zoveel schot in terwijl Vettel vaak steeds meer één met de auto lijkt te worden en steeds meer afstand van zijn teamgenoot neemt.
Je krijgt sowieso een hapje en een drankje. Wat voor vergoeding wil je dan zien?quote:Op vrijdag 2 maart 2018 22:21 schreef spectrumanalyser het volgende:
zou niet weten wat de lol is van het kijken naar F1 in de Ziggo studio. de presentatoren zitten in een apart hok tijdens de race. er is geen vergoeding voor de mensen in het publiek.
hoop dat men vaart maakt met het streamen van de onboard camera's. zet er een extra TV voor bij
Toestemming om rauwe eieren op die kale kop van Rob Kamphues te gooien...quote:Op zaterdag 3 maart 2018 16:28 schreef needakill het volgende:
[..]
Wat voor vergoeding wil je dan zien?
een klapvee vergoedingquote:Op zaterdag 3 maart 2018 16:28 schreef needakill het volgende:
[..]
Je krijgt sowieso een hapje en een drankje. Wat voor vergoeding wil je dan zien?
De oude sponsor van Alonso staat nog achter McLaren.quote:Op zaterdag 3 maart 2018 22:28 schreef SnowOokami het volgende:
Kijk nu die aflevering van gisteravond... maar Ziggo moet ook nog ff inkomen
Spot de fout:
[ afbeelding ]
Ze beginnen het seizoen weer met de 2016 spec ERSquote:Renault's big shortfall - both in terms of performance and reliability - is in the hybrid element of their engine. Last year, they ended up being forced to revert to their 2016-specification energy recovery system (Ers) because the new one they were developing could not be made reliable enough.
This year, they have another updated hybrid system in development, but it is not ready for the start of the season - so they will again be using what is now a two-year-old design. They plan to introduce the upgraded Ers later in the season but are not able to say when that might be.
The hope is said to be that it will be around the fifth race of the season, the Spanish GP in early May. They may prefer to wait until they introduce the second of the three permitted engines - which would presumably be at the seventh race of 21 in Canada in June. But at this stage there is no guarantee of when - or even whether - it will appear.
Gras is groen.quote:Op zondag 4 maart 2018 11:08 schreef zoem het volgende:
http://www.bbc.com/sport/formula1/43246098
[..]
Ze beginnen het seizoen weer met de 2016 spec ERS
Raikkonen is zijn hele carriere door overschat geweest, zeker qua pure snelheid. Ik heb daar nooit aan meegedaan, maar dat maakt hem geen prutser natuurlijk, gewoon een goede subtopper die een keer WK kan worden als het meezit met de auto en hij geen echte topper als teamgenoot heeft. Ik hoef dan ook niks dicht te lullen door er een plotselinge verandering in de kwaliteiten van de coureur bij te verzinnen.quote:Op zaterdag 3 maart 2018 14:19 schreef opreis het volgende:
[..]
Lekker discussieren dan, het ene moment plaats je raikonen in de schaal sterke coureur die naast vettel niet zo snel meer lijkt (wat alonso ook al had laten zien)
Je zet een vals beeld van hem in relatie tot Raikkonen neer. Vettel had vorig jaar het kampioenschap eventueel kunnen stelen als alles meezat en dankzij het geworstel van Mercedes met de diva, terwijl hun auto ook nogal lastig af te stellen scheen te zijn.quote:Vettel had afgelopen jaar de auto om kampioen te kunnen worden, 4 van de 5 dus.
Nergens stel ik dat hamilton de betere is tov vettel.
Horner en Verstappen richten hun peilen ook niet voor niks op Vettel natuurlijk. Als RBR het hele jaar achterloopt en dan op het laatst nog een paar keer leuk mee weet te doen dan is dat niet zoals een seizoen voor een topteam hoort te gaan. Ook hebben ze niet de regie over de motor, ik zou zeggen dat een echt topteam die of in eigen beheer ontwikkelt voor optimale integratie of een nauwe samenwerking heeft als hét team voor de motor zoals McLaren en Honda, ongeacht de uitkomst daarvan. Bovendien hebben ze nog maar één periode meegedaan om de titels, met maar één coureur.quote:Horner stelde dat de Ferrari de betere auto was dan de merc het afgelopen jaar maar dat het aan de constistentere coureurs lag dat merc met beide titels aan de haal ging.
De afgelopen 2 jaar (zn eerste jaar bij ferrari kan ik me niet heldentenor voor de geest halen) begon ferrari met een voorsprong op red bull, beide jaren was de voorsprong aan het eind van het jaar zo goed als verdwenen. Hoe je er dan bij komt dat red bull geen top team is en dat vettel een auto goed ontwikkeld is mij duidelijk een raadsel. Of het verschil ook groter wordt zie ik ook niet 1,2,3
zelfde geldt voor Kimi in de Lotus.quote:Op zondag 4 maart 2018 12:28 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Raikkonen is zijn hele carriere door overschat geweest, zeker qua pure snelheid. Ik heb daar nooit aan meegedaan, maar dat maakt hem geen prutser natuurlijk, gewoon een goede subtopper die een keer WK kan worden als het meezit met de auto en hij geen echte topper als teamgenoot heeft. Ik hoef dan ook niks dicht te lullen door er een plotselinge verandering in de kwaliteiten van de coureur bij te verzinnen.
[..]
Je zet een vals beeld van hem in relatie tot Raikkonen neer. Vettel had vorig jaar het kampioenschap eventueel kunnen stelen als alles meezat en dankzij het geworstel van Mercedes met de diva, terwijl hun auto ook nogal lastig af te stellen scheen te zijn.
[..]
Horner en Verstappen richten hun peilen ook niet voor niks op Vettel natuurlijk. Als RBR het hele jaar achterloopt en dan op het laatst nog een paar keer leuk mee weet te doen dan is dat niet zoals een seizoen voor een topteam hoort te gaan. Ook hebben ze niet de regie over de motor, ik zou zeggen dat een echt topteam die of in eigen beheer ontwikkelt voor optimale integratie of een nauwe samenwerking heeft als hét team voor de motor zoals McLaren en Honda, ongeacht de uitkomst daarvan. Bovendien hebben ze nog maar één periode meegedaan om de titels, met maar één coureur.
Verder zie je een patroon bij Vettel. Je ziet dat hij gedurende een seizoen doorgaans een steeds groter gat slaat met zijn teamgenoot, van 1 a 2 tiende in het begin tot vaak wel een halve seconde of meer tegen de tijd dat de prijzen worden verdeeld. Dan wordt die auto ook sterker tov de concurrentie. Bij de seizoenen die qua auto als een nachtkaars uitgaan, RBR 2014 en Ferrari 2016, zie je ook dat het verschil met zijn teamgenoot kleiner wordt of zelfs verdwijnt. De auto moet de eigenschappen hebben die hem vertrouwen geven, anders is hij niet snel. Maar als de auto dat doet dan heb je ook wat.
Die MGU-K weegt wel meer dan 5kg teveelquote:Op zondag 4 maart 2018 11:24 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Gras is groen.
ERS is gelukkig niet erg belangrijk als het op prestaties aan komt.
Precies, schandalig dat ze het nog steeds niet voor elkaar hebben.quote:Op zondag 4 maart 2018 12:57 schreef SnowOokami het volgende:
[..]
Die MGU-K weegt wel meer dan 5kg teveel
Misscien wel, maar dan heb je toch niet zo heel veel. Echt afstand nemen van coureurs als Grosjean, Massa en Heidfeld zat er voor hem nooit in.quote:
In de echte wereld heeft Vettel vorig jaar zelf zijn kampioenschap verknalt door het te laten afweten onder druk.quote:Op zondag 4 maart 2018 12:28 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
[..]
Je zet een vals beeld van hem in relatie tot Raikkonen neer. Vettel had vorig jaar het kampioenschap eventueel kunnen stelen als alles meezat en dankzij het geworstel van Mercedes met de diva, terwijl hun auto ook nogal lastig af te stellen scheen te zijn.
Dat klopt in zoverre dat in de echt wereld men elkaar maar dom nalult.quote:Op zondag 4 maart 2018 13:32 schreef daNpy het volgende:
[..]
In de echte wereld heeft Vettel vorig jaar zelf zijn kampioenschap verknalt door het te laten afweten onder druk.
Je bedoelt waar men niet uitgaat van imaginaire boven camera'squote:Op zondag 4 maart 2018 13:37 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Dat klopt in zoverre dat in de echt wereld men elkaar maar dom nalult.
En men weet hoe beperkt het voorstellingsvermogen van het overgrote deel van het publiek is.quote:Op zondag 4 maart 2018 13:49 schreef daNpy het volgende:
[..]
Je bedoelt waar men niet uitgaat van imaginaire boven camera's
Iedereen is gek behalve jij, dat heb je vorige seizoenen al duidelijk gemaakt.quote:Op zondag 4 maart 2018 13:52 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
En men weet hoe beperkt het voorstellingsvermogen van het overgrote deel van het publiek is.
Er zijn er hier nog een paar die zelfstandig kunnen waarnemen en denken, maar van de elkaar nablatende meute hoeven we inderdaad geen heldere inzichten te verwachten.quote:Op zondag 4 maart 2018 13:53 schreef daNpy het volgende:
[..]
Iedereen is gek behalve jij, dat heb je vorige seizoenen al duidelijk gemaakt.
Dank je voor het compliment.quote:Op zondag 4 maart 2018 13:55 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Er zijn er hier nog een paar die zelfstandig kunnen waarnemen en denken, maar van de elkaar nablatende meute hoeven we inderdaad geen heldere inzichten te verwachten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |