abonnement bol.com Unibet Coolblue
  User die je het meest gemist hebt 2022 woensdag 28 februari 2018 @ 13:48:28 #1
78918 SeLang
Black swans matter
pi_177502976
Tegenwoordig heeft iedereen zijn hele muziekcollectie op z'n phone staan of streamt het. Maar het is minder dan 20 jaar geleden dat mensen casettebandjes meenamen als ze op reis gingen!

Zelf nam ik nooit meer dan misschien 3 bandjes mee maar ik kende mensen die soms een aparte tas met echt tientallen bandjes meenamen en daar dan ook trots op waren. Alles illegaal getaped uiteraard.





Later kreeg je ook discman, al was dat niet echt een vervanging. CD's skipten te snel en bovendien werd CD-R pas betaalbaar eind jaren '90 en niet iedereen wilde zijn duur gekochte CD verzameling riskeren. (als je die al had - ikzelf kocht nooit CD's)

Pas eind jaren '90 kreeg je de eerste MP3-spelers. Zelf was ik een van de eersten die een Rio kochten zoals hieronder:



Dat was revolutionair. Perfect om mee te joggen, in tegenstelling tot cassettebandjes die dan gingen janken en ter grootte van een pakje sigaretten - toen vonden we dat piepklein!

Mijn Rio had 32MB geheugen en met 128kb/s had je dan ongeveer 30 minuten audio. Ik heb dat ding nog steeds ergens liggen. Muziek downloaden met Napster en dan gaan! ^O^

Vanaf toen was het snel afgelopen met het cassettebandje.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  woensdag 28 februari 2018 @ 13:54:34 #2
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_177503140
quote:
7s.gif Op woensdag 28 februari 2018 13:48 schreef SeLang het volgende:
Alles illegaal getaped uiteraard.
Zo'n koffertje met 12 bandjes.. De complete hitparade van een jaar, uiteraard illegaal.
pi_177503284


Hadden jullie nog geluk, joggen met een bandrecorder viel helemaal niet mee ;)
pi_177503908
Ik had een minidisc _O_
pi_177503953
quote:
0s.gif Op woensdag 28 februari 2018 14:23 schreef CarltonBanks het volgende:
Ik had een minidisc _O_
Ik zou net zeggen, ik ook.

Discman? Baby speelgoed
pi_177504097
quote:
1s.gif Op woensdag 28 februari 2018 14:24 schreef WodanIsGroot het volgende:

[..]

Ik zou net zeggen, ik ook.

Discman? Baby speelgoed
Discman, wat een troep was dat :')

werkte voor geen meter op de fiets, zelfs niet met anti-shock technology :') + ding was zo lomp groot dat ie niet fatsoenlijk in je zak paste :')

[ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 28-02-2018 14:30:07 ]
  Redactie Frontpage dinsdag 6 maart 2018 @ 20:21:58 #7
3926 crew  Djeez
Orde van de Paarsgepunte Lans
pi_177647786
Cassettebandjes, dat waren nog eens tijden. In 1992 kreeg ik voor mijn dertiende verjaardag mijn eerste Walkman, en blij dat ik er mee was! Ik had steevast een rugzak vol cassettebandjes mee.

Minder waren de tijden van de cassettespeler in de auto. Lange reizen naar Italië of Oostenrijk, waar mijn ouders steevast Vicky Leandros op de repeat hadden. De horror!
Op woensdag 10 juli 2013 01:46 schreef Littlerabbit het volgende:
Djeez is een literaire grootheid. Hij weet op een poëtische wijze zelfs de schoonheid in een kinderverkrachting bloot te leggen. Tuinbeeld kopen?
pi_178061952
Nu komen opeens herinneringen naar boven. Ik kocht zelf altijd lege bandjes van 150 minuten. Kon ik mijn favoriete liedjes erop zetten. En dat was een heel ritueel, aangezien ik wilde dat de nummers perfect op het bandje pasten.

Ik maakte dus een lijst met alle nummers die ik leuk vond met daarbij de tijd. Dan ging ik de minuten omrekenen naar seconden en dan puzzelen hoe ze het beste op 1 kant van een bandje pasten. Uiteraard had ik ook wat 'fillers' van die niet zo heel lang duurde.

En dan vervolgens alles gaan opnemen. Was daar meestal wel een paar uur mee zoet.
ROBODEMONS..................|:(
pi_178062144
quote:
11s.gif Op zaterdag 24 maart 2018 19:24 schreef Morrigan het volgende:
Nu komen opeens herinneringen naar boven. Ik kocht zelf altijd lege bandjes van 150 minuten. Kon ik mijn favoriete liedjes erop zetten. En dat was een heel ritueel, aangezien ik wilde dat de nummers perfect op het bandje pasten.

Ik maakte dus een lijst met alle nummers die ik leuk vond met daarbij de tijd. Dan ging ik de minuten omrekenen naar seconden en dan puzzelen hoe ze het beste op 1 kant van een bandje pasten. Uiteraard had ik ook wat 'fillers' van die niet zo heel lang duurde.

En dan vervolgens alles gaan opnemen. Was daar meestal wel een paar uur mee zoet.
150 minuten??????
  User die je het meest gemist hebt 2022 zaterdag 24 maart 2018 @ 20:24:09 #10
78918 SeLang
Black swans matter
pi_178063123
Volgens mij was 120 minuten het langste wat je kon kopen. Normaal gesproken kocht ik echter bijna altijd 90 minuten want 45 minuten per kant paste de meeste LP's wel op.

120 minuten was ook slechtere kwaliteit omdat de tape dan erg dun was. Minder dynamiek en meer kans dat het bandje in de prak liep. Ik gebruikte die alleen om mijn favoriete radioprogramma (Frontlijn/ het Front) op te nemen zodat ik het de volgende morgen tijdens het kranten bezorgen kon luisteren op m'n walkman. Het werd daarna toch weer gewist.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_178067337
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 maart 2018 19:35 schreef TheWhiteCowboy het volgende:

[..]

150 minuten??????
Ik bedoel 120 minuten. Dus beide kanten 1 uur.
ROBODEMONS..................|:(
pi_178067377
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 maart 2018 20:24 schreef SeLang het volgende:
Volgens mij was 120 minuten het langste wat je kon kopen. Normaal gesproken kocht ik echter bijna altijd 90 minuten want 45 minuten per kant paste de meeste LP's wel op.

120 minuten was ook slechtere kwaliteit omdat de tape dan erg dun was. Minder dynamiek en meer kans dat het bandje in de prak liep. Ik gebruikte die alleen om mijn favoriete radioprogramma (Frontlijn/ het Front) op te nemen zodat ik het de volgende morgen tijdens het kranten bezorgen kon luisteren op m'n walkman. Het werd daarna toch weer gewist.
Ik wist niet dat die van 120 minuten van slechtere kwaliteit waren. Verklaart wel waarom ze nooit echt lang mee gingen.
ROBODEMONS..................|:(
pi_178075578
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 maart 2018 20:24 schreef SeLang het volgende:
Volgens mij was 120 minuten het langste wat je kon kopen. Normaal gesproken kocht ik echter bijna altijd 90 minuten want 45 minuten per kant paste de meeste LP's wel op.

120 minuten was ook slechtere kwaliteit omdat de tape dan erg dun was. Minder dynamiek en meer kans dat het bandje in de prak liep. Ik gebruikte die alleen om mijn favoriete radioprogramma (Frontlijn/ het Front) op te nemen zodat ik het de volgende morgen tijdens het kranten bezorgen kon luisteren op m'n walkman. Het werd daarna toch weer gewist.
quote:
Ten slotte zijn er ook C180-cassettes op de markt geweest met 2×90 minuten speelduur, maar deze waren meer bedoeld voor opnamen van telefoongesprekken (call logging), preken en dergelijke. Sommige fabrikanten van afspeelapparatuur hadden weinig vertrouwen in cassettes met een langere speelduur dan 90 minuten vanwege de vermeende zwakke behuizing, het kwam dan ook voor dat het gebruik van deze cassettes werd afgeraden in de gebruiksaanwijzing
bron wiki
  zondag 25 maart 2018 @ 14:55:09 #14
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_178077095
Ook bij mijn familie gingen er cassettebandjes mee op reis. En die reizen waren lang: we waren dagen onderweg naar een camping in een ver land.
Ik heb die bandjes nog. Zodra ik er een opzet die ik vroeger mooi vond, weet ik meteen weer wat het volgende nummer is.
Ik luister ze één voor één om te kijken wat ik wil bewaren, zoals een 7-jarige Domnivoor die een liedje zingt O+
De meeste bandjes zijn nog redelijk goed. Het geluid is alleen wat dof. Misschien was dat al zo toen ze nieuw waren(?)
Ik had een walkman/converter waarmee je ze kan digitaliseren maar die was na drie bandjes al kapot. Nu doe ik dat met een videocamera. Als ze gedigitaliseerd zijn gaan ze naar de recycling 8-)
  User die je het meest gemist hebt 2022 zondag 25 maart 2018 @ 18:04:08 #15
78918 SeLang
Black swans matter
pi_178081070
quote:
1s.gif Op zondag 25 maart 2018 14:55 schreef Domnivoor het volgende:

De meeste bandjes zijn nog redelijk goed. Het geluid is alleen wat dof. Misschien was dat al zo toen ze nieuw waren(?)
De hoge tonen kunnen inderdaad wat teruglopen door ouderdom, maar een andere factor is de azimuth instelling van de kop van je afspeelapparaat. Als die anders is dat de azimuth instelling van de recorder waarmee het is opgenomen dan verlies je hoge tonen. Vaak staat die fout afgesteld en dan krijg je een dof geluid.

Azimuth instelling kun je zelf afstellen met een instelschroefje naast de kop. Even markeren met een markerpen oid zodat je hem later eventueel terug kunt zetten en dan tijdens het afspelen van een bandje voorzichtig aan het schroefje draaien zodanig dat je maximaal hoge tonen hebt.

Hou er rekening mee dat het best kan zijn dat het afspeel apparaat een correct ingestelde azimuth heeft maar dat de fout bij het opname apparaat zat. Door het afspeel apparaat dezelfde fout te geven compenseer je dat dan.



"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  zondag 25 maart 2018 @ 22:06:21 #16
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_178087543
quote:
0s.gif Op zondag 25 maart 2018 18:04 schreef SeLang het volgende:

[..]

De hoge tonen kunnen inderdaad wat teruglopen door ouderdom, maar een andere factor is de azimuth instelling van de kop van je afspeelapparaat. Als die anders is dat de azimuth instelling van de recorder waarmee het is opgenomen dan verlies je hoge tonen. Vaak staat die fout afgesteld en dan krijg je een dof geluid.

Azimuth instelling kun je zelf afstellen met een instelschroefje naast de kop. Even markeren met een markerpen oid zodat je hem later eventueel terug kunt zetten en dan tijdens het afspelen van een bandje voorzichtig aan het schroefje draaien zodanig dat je maximaal hoge tonen hebt.

Hou er rekening mee dat het best kan zijn dat het afspeel apparaat een correct ingestelde azimuth heeft maar dat de fout bij het opname apparaat zat. Door het afspeel apparaat dezelfde fout te geven compenseer je dat dan.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Bedankt voor de tip. Dit is nieuw voor me.
Ik ga er eens mee experimenteren.
  maandag 2 april 2018 @ 23:38:43 #17
342888 Baron-von-Blubba
Misunderstood genius
pi_178268683
Het is hetzelfde als een jaar geleden.
Maar nu zal een boosterprikje het redden?
Geniet van jullie vrijheid nadat je hele immuunsysteem kapot is geprikt.
Inkomen gegarandeerd voor de farmaceutische industrie… blijven boosteren jongens!
  Moderator / Redactie Sport / Weblog donderdag 5 april 2018 @ 16:24:50 #18
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_178325665
achterin de auto met de walkman op naar vakantie in Duitsland O+
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_178325700
quote:
0s.gif Op zondag 25 maart 2018 18:04 schreef SeLang het volgende:

[..]

De hoge tonen kunnen inderdaad wat teruglopen door ouderdom, maar een andere factor is de azimuth instelling van de kop van je afspeelapparaat. Als die anders is dat de azimuth instelling van de recorder waarmee het is opgenomen dan verlies je hoge tonen. Vaak staat die fout afgesteld en dan krijg je een dof geluid.

Azimuth instelling kun je zelf afstellen met een instelschroefje naast de kop. Even markeren met een markerpen oid zodat je hem later eventueel terug kunt zetten en dan tijdens het afspelen van een bandje voorzichtig aan het schroefje draaien zodanig dat je maximaal hoge tonen hebt.

Hou er rekening mee dat het best kan zijn dat het afspeel apparaat een correct ingestelde azimuth heeft maar dat de fout bij het opname apparaat zat. Door het afspeel apparaat dezelfde fout te geven compenseer je dat dan.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Dit!!!!
Aanvulling: je moet de schroef hebben aan de kant van de kop waar geen bandgeleiding (metalen pinnetjes) zitten.
pi_178325716
quote:
1s.gif Op zondag 25 maart 2018 14:55 schreef Domnivoor het volgende:
Ook bij mijn familie gingen er cassettebandjes mee op reis. En die reizen waren lang: we waren dagen onderweg naar een camping in een ver land.
Ik heb die bandjes nog. Zodra ik er een opzet die ik vroeger mooi vond, weet ik meteen weer wat het volgende nummer is.
Ik luister ze één voor één om te kijken wat ik wil bewaren, zoals een 7-jarige Domnivoor die een liedje zingt O+
De meeste bandjes zijn nog redelijk goed. Het geluid is alleen wat dof. Misschien was dat al zo toen ze nieuw waren(?)
Ik had een walkman/converter waarmee je ze kan digitaliseren maar die was na drie bandjes al kapot. Nu doe ik dat met een videocamera. Als ze gedigitaliseerd zijn gaan ze naar de recycling 8-)
Geluidscassettes digitaliseren met een videocamera?
  donderdag 5 april 2018 @ 16:59:24 #21
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_178326317
quote:
0s.gif Op donderdag 5 april 2018 16:28 schreef CarbonC het volgende:

[..]

Geluidscassettes digitaliseren met een videocamera?
Ja, deze camera (Zoom Q4n) heeft een audio-input. En je kan instellen dat hij alleen geluid en geen beeld opneemt.
pi_178326477
120 minuten casettetapes waren de bom!

kon je opeens dubbel zo lang luisteren.
quote:
1s.gif Op zondag 25 maart 2018 14:55 schreef Domnivoor het volgende:
Ook bij mijn familie gingen er cassettebandjes mee op reis. En die reizen waren lang: we waren dagen onderweg naar een camping in een ver land.
Ik heb vroeger meegemaakt dat op vakantie in spanje de auto van mn ouders opengebroken werd, de radiocasettespeler in de auto zelf konden ze er niet uitkrijgen.
Maar wat ze meegenomen hadden was de casettebox die onder de bijrijdersstoel lag, mogelijk dachten ze dat daarin iets van grote waarde zat.

probleem was vervolgens dat we twee en een halve week lang dus maar één cassette-tape hadden om te beluisteren in de auto (en mn ouders die de hele tijd opzetten, radio aandoen wilden ze niet omdat dat spaans was,wat vreemd is omdat mn ouders dat ook spreken).

volgens mij waren het liederen door Hans Dorrestein gezongen door Adele Bloemendaal.
ik krijg nog steeds rillingen als ik daaraan terugdenk.
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_178329538
quote:
14s.gif Op donderdag 5 april 2018 16:27 schreef CarbonC het volgende:

[..]

Dit!!!!
Aanvulling: je moet de schroef hebben aan de kant van de kop waar geen bandgeleiding (metalen pinnetjes) zitten.
En eerst de kop reinigen met alcohol en een wattestaafje. Reële kans dat je het probleem daar al mee oplost.
pi_178359779
Ik luisterde altijd de wereldomroep. :@
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
  zaterdag 7 april 2018 @ 12:54:01 #25
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_178363175
quote:
0s.gif Op donderdag 5 april 2018 17:05 schreef RM-rf het volgende:

probleem was vervolgens dat we twee en een halve week lang dus maar één cassette-tape hadden om te beluisteren in de auto (en mn ouders die de hele tijd opzetten, radio aandoen wilden ze niet omdat dat spaans was,wat vreemd is omdat mn ouders dat ook spreken).

Mijn ouders hadden m'n hele jeugd slechts 1 bandje in de auto. En die ene kwam ook nog eens steeds bij dezelfde ritjes tevoorschijn.

Het enige wat ik voor me zie als The reflex van Duran Duran langs komt, zijn de heuvels nabij Nijmegen. :{

Ik zou het ook kunnen omdraaien: dat ik meteen dat liedje in m'n hoofd heb zodra die heuvels in zicht komen, of die midgetgolfbaan 'Plasmolen'.
pi_178364871
Mijn ouders hadden op het begin helemaal geen radiocasettespeler in de auto. Wilde ze ook niet, want zoiets zou wel eens gestolen kunnen worden. Toen ik 9 was, erfde mijn pa de auto van zijn vader en daar zat wel een radio in.
ROBODEMONS..................|:(
  Moderator / Redactie Sport / Weblog maandag 9 april 2018 @ 19:50:10 #27
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_178413250
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 april 2018 12:54 schreef Eightyone het volgende:

[..]

Mijn ouders hadden m'n hele jeugd slechts 1 bandje in de auto. En die ene kwam ook nog eens steeds bij dezelfde ritjes tevoorschijn.

Het enige wat ik voor me zie als The reflex van Duran Duran langs komt, zijn de heuvels nabij Nijmegen. :{

Ik zou het ook kunnen omdraaien: dat ik meteen dat liedje in m'n hoofd heb zodra die heuvels in zicht komen, of die midgetgolfbaan 'Plasmolen'.
:D

bijna een trauma waard
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_179108840
Ik had:



en



en nog een lederen lange (donkerrood) cassettemuziekdoos die ik anno 2018 nog steeds heb. Zal het tzt opsporen en er een foto van maken met alle cassettebandjes erin.
pi_179235576
quote:
0s.gif Op donderdag 5 april 2018 17:05 schreef RM-rf het volgende:
120 minuten casettetapes waren de bom!

kon je opeens dubbel zo lang luisteren.

[..]

120 minuten bandjes waren bagger: tape was dunner. Kwalitatief duidelijk minder.
pi_179235647
quote:
10s.gif Op zaterdag 12 mei 2018 17:49 schreef Iwanius het volgende:
Ik had:

[ afbeelding ]

en

[ afbeelding ]

en nog een lederen lange (donkerrood) cassettemuziekdoos die ik anno 2018 nog steeds heb. Zal het tzt opsporen en er een foto van maken met alle cassettebandjes erin.
Ik had een mooie opbergdoos die lijk op de onderste, alleen dan zwart wat bij jouw wit is 42 cassettes (3 x 14). Die was mooi en goed. Later bij de Miro ( :') ) 2 van die lelijke wit plastic dingen gehaald waar de cassettes in een soort lade er in- en uit geschoven werden. Dat was troep. Maar wel 2 x 78 cassettes opslagruimte erbij.
pi_179278538
quote:
10s.gif Op zaterdag 12 mei 2018 17:49 schreef Iwanius het volgende:
Ik had:

[ afbeelding ]

en

[ afbeelding ]

en nog een lederen lange (donkerrood) cassettemuziekdoos die ik anno 2018 nog steeds heb. Zal het tzt opsporen en er een foto van maken met alle cassettebandjes erin.
Yep, zulke carrousels heb ik 3 jaar geleden nog weggegooid.
Die kleur ook echt.
Gevuld met Freddie Breck, Vicky Leandros, Henk Wijngaard, Freddy Quinn en the likes.
Zaten 20 jaar geleden al vast, en dat zal niet beter geworden zijn.
Waren van mijn ouders.
De mijne had ik al eerder weggegooid.
Die van mij waren met doorzichtig plastic in rookkleur.
In de hemel is geen bier. Daarom brouwen we het hier
Het beste bier brouw je zelf.
Bier is bitter. Bier is best. Bier is beter dan de rest.
Ik heb alleen een drankprobleem als het op is.
  dinsdag 29 mei 2018 @ 02:07:14 #32
418311 Claude_Viole
Loopt te kloten...
pi_179458632
Ik had een casettebandje met Smurfenhouse en Ome Henk.
  zondag 3 juni 2018 @ 16:53:26 #33
139677 Curiosity
In the devil's playground
pi_179582453
Ik had ook een walkman, wij gingen altijd met de bus (Snelle Vliet) op vakantie en ik had altijd genoeg muziek mee en heerlijk wegdromen op de muziek.
Het beste kan ik mij nog de The Doors herinneren met Break on through, dit klonk zo lekker als de bus over de Duitse en zwitserse snelwegen reed.

Ik maakte mijn bandjes altijd zelf en soms kocht ik zo'n illegale. Ik heb nog The Beastie boys liggen hier. Licensed to ill.
“Gentlemen, you had my curiosity… but now you have my attention.”
pi_179585880
10.000 keer the Age of Aquarius omdat het bandje aan het begin van de vakantie vast bleef zitten in de recorder _O_
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_179945534
quote:
0s.gif Op zondag 3 juni 2018 16:53 schreef Curiosity het volgende:
Ik had ook een walkman, wij gingen altijd met de bus (Snelle Vliet) op vakantie en ik had altijd genoeg muziek mee en heerlijk wegdromen op de muziek.
Het beste kan ik mij nog de The Doors herinneren met Break on through, dit klonk zo lekker als de bus over de Duitse en zwitserse snelwegen reed.

Ik maakte mijn bandjes altijd zelf en soms kocht ik zo'n illegale. Ik heb nog The Beastie boys liggen hier. Licensed to ill.
Hier nog zo iemand als ik even de tijd ervoor had om muziekcassettes zelf samen te stellen met muziek die ik leuk vond. Vaak bleek het dus ook muziek te zijn die anderen leuk vonden en zo gebeurde het ook dat ik dan vaak mijn eigen cassette bandje meenam naar de kroeg waar ik heen wilde en dat dan werd opgezet als muziek voor de zaak. En ik had altijd van die 120 min bandje die je dus pas om het uur hoefde om te draaien i.p.v de standaard 30 min.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 21-06-2018 16:51:58 ]
pi_180042577
Wat dacchten jullie van de minidisc, ik heb heel lang geleden zo’n ding gehad ik vond het iig onhandige ding maar was ook snel van de markt dacht ik.
pi_180341515
Vaak gewoon naar muziek van mn ouders mee geluisterd , maar toen ik jonger was van die verhaaltjes/sprookjes op cassette :)

Later ook veel ome henk _O_
  dinsdag 17 juli 2018 @ 10:45:40 #38
53151 T42
Pinball Wizard
pi_180531545
Tegenwoordig worden er in Nederland weer bandjes gesmaakt bij de bandjesfabriek
  dinsdag 17 juli 2018 @ 10:46:27 #39
53151 T42
Pinball Wizard
pi_180531561
quote:
0s.gif Op maandag 25 juni 2018 20:04 schreef zedman18 het volgende:
Wat dacchten jullie van de minidisc, ik heb heel lang geleden zo’n ding gehad ik vond het iig onhandige ding maar was ook snel van de markt dacht ik.
Nope heel lang gebleven. In licht geluid tot paar jaar geleden nog gebruikt en op de kermis zie ik ze nog
pi_180534152
Altijd leuk als er in de vakantie een bandje bleef hangen. Hele vakantie naar dezelfde pleuresherrie luisteren, todat iemand thuis er met een vork het bandje uittrok.
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
pi_180910007
Oh ja, cassettebandjes meenemen op vakantie. ik nam er 1 mee op vakantie en die werd met ieder uitstapje gedraaid. Na de vakantie natuurlijk het bandje kunnen dromen. :')

Ik doe het nu nog maar het zijn nu cds geworden. Ik kan helaas mijn mp3 speler niet aan de radio van de radio hangen.
Follow your heart and your dreams won't be far behind
Life is too short to wake up with regrets. So love the people who treat you right. Forget about the ones who don’t. If you get a second chance, grab it!
  zondag 5 augustus 2018 @ 08:10:59 #42
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_180954371
Ja, deed ik ook, voor de walkman of wat daar voor door moest gaan. Toen ik wat vermogender werd nam ik minder bandjes mee en kocht plaatselijke muziek op tape. Dat was toch wel iets in het buitenland, hier kocht ik echt zelden voorbespeelde tapes.
Was heel goedkoop en dan kon ik me een paar miskopen veroorloven. Ook zo heel goede muziek ontdekt ^O^
  zondag 5 augustus 2018 @ 08:15:14 #43
118453 Pinnenmutske
Tante Sara maal 7
pi_180954386
Ik nam altijd zelf op en plezier dat ik had.

Radio Zottekesspel O+
Koning, keizer, admiraal, schijten moeten ze allemaal by cafca.
pi_181040008
Met spotify heb je die feeling niet
  woensdag 8 augustus 2018 @ 23:59:45 #45
418311 Claude_Viole
Loopt te kloten...
pi_181043824
Vroeger toen ik met mijn ouders in de trein zat had ik een walk-man bij me, met Ome Henk erop :D
Ik lachen natuurlijk, en mijn moeder maar tegen me aanporren dit ik niet zo hardop in de coupé moest lachen om die absurde verhalen uit Biggeveen... _O-

Ook heb ik vroeger nog eens een eigen radioshow op cassette-bandje gemaakt met een school-kameraad. Dikke fun natuurlijk. En vroeger zelfs met mijn zus een vaag liedje bedacht die ik nog steeds mee kan zingen ( :') ) het mooiste deel was dat ik dat casettebandje blijkbaar oiot gebruikt heb om mijn lach mee op te namen ofzo. Want op het eind toen we dat liedje hadden gezongen hoorde je je mij echt heel dom lachen. Een beetje een menselijk lach gemengd met dat geniepige lachje van die hond uit Duck Hunt, en dan natuurlijk opgenomen zonder plopfilter, dus het klinkt echt heel overdreven debiel dat het geniaal is. _O-

Ik weet dat ik het casettebandje ergens heb, maar ik kan die doos niet vinden ;(.
pi_181254418
Ik had een prachtig opbergsysteem voor cassette bandjes van basf, kon op elkaar schuiven, kan er geen afbeelding van vinden. Mijn broertje had bandje van 2x 30 minuten met 7 keer daarop "bright eyes' van art garfunkel. Dat draaide hij wel vaak, kan het nummer nog steeds niet aanhoren.
pi_181254461
Ja, ik ook, en dan zo net mogelijk de namen van die liedjes enzo in het hoesje schrijven, waar dan vervolgens toch altijd weer fouten in kwamen.
pi_181254940
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 01:11 schreef JediMasterLucia het volgende:
Ik doe het nu nog maar het zijn nu cds geworden. Ik kan helaas mijn mp3 speler niet aan de radio van de radio hangen.
FM transmittertje van 2 tientjes?
pi_181256623
Ik nam altijd bandjes van 120 minuten. Ik stelde dan zelf een lijst met nummers samen, schreef steeds de speelduur op en kiende het zo nauwkeurig mogelijk uit dat beide kanten van het bandje maximaal vol stonden (zo min mogelijk stilte)
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')