abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
  dinsdag 10 april 2018 @ 05:46:05 #101
465244 geeninspiratie1235
boeiende ondertitel
pi_178419892
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2018 17:30 schreef Atmosphere72 het volgende:

Ja hier nog zo'n geval. Problemen met teveel nadenken over mijzelf en over de wereld. Wat anderen van mij vinden interesseert me dan echter weer geen hol. Maargoed; constant nadenken dus. Ben ook veel bezig met zelfontwikkeling endergelijke en als je daar teveel in doorslaat (wat dus bij mij is gebeurd een aantal jaar geleden) dan kun je sterk het idee krijgen dat je niet meer in de realiteit leeft. Ik kan ook niet tegen oppervlakkige small-talk gesprekken omdat ik daar echt het nut niet van inzie. Verder ook een behoorlijke sociale stoornis wat betreft het ontmoeten van nieuwe mensen omdat je eerst vaak door enorme barrières van oppervlakkigheid heen moet voordat je iemand echt goed leert kennen. Of althans; dat heb ik altijd ervaren en vaak raakt mijn geduld snel op. Ik ben iemand die gelijk de diepte in wilt gaan in een gesprek en dan kan soms als geforceerd bij de desbetreffende persoon. Ik vind het ook lastig om te leven op deze oppervlakte en dan mensen te zien die daar wel tevreden mee lijken te zijn (ook omdat ze vaak gewoon niet beter weten) Maar ikzelf ben altijd bezig met die laag die daarachter schuilt namelijk die authentieke laag en omdat ik dit soort inzichten door de jaren heen heb gekregen vind ik het lastig om constant maar weer te functioneren op die oppervlakte omdat ik dat gewoon dodelijk saai en niet boeiend vind.

Verder kijk ik afgezien van Netflix ook geen tv en volg ik ook vrij weinig nieuws en gebruik ik ook geen whatsapp. Er is dus heel weinig afleiding en er is dus bijna alleen maar tijd voor eigen activiteiten en dingen onderzoeken waar ik zelf wat van opsteek. En ook dit word niet vaak door mensen in mijn omgeving begrepen.
Op wat voor manier probeer jij jezelf te ontwikkelen? Spiritueel/religieus/psychologisch/filosofisch/geen duidelijk hokje? Interessant wat je zegt over dat je daarin bent doorgeslagen. Op welke manier? Waarom had je het gevoel dat je niet meer in de realiteit leefde?
Veel mensen (ikzelf ook) kunnen gewoon niets anders aan dat oppervlakkigheid in het dagelijks leven helaas. Ik ben zelf naar spirituele evenementen geweest en dat vond ik zo intensief dat ik blij was dat ik daarna weer terug kon keren in de oppervlakkigheid. Het lijkt me eenzaam als je dat niet hebt, maar je kunt natuurlijk altijd veel met gelijk gezinden optrekken.
Tv kijk ik ook bijna niet, nieuws volgde ik eerst ook niet, nu wel omdat ik het toch wel belangrijk vind om te weten wat er in de wereld speelt, een soort schijn verantwoordelijkheid, want uiteindelijk doe je er niks aan. Maar mensen begrijpen idd niet als je weinig tv kijkt. Facebook vermijding begrijpen ze nu gelukkig eindelijk wel.

Als ik dit zo doorlees dit topic erger ik me dood aan m'n posts. Maar ja, mijn toon is gewoon dezelfde als die mijn ex psycholoog - als je steeds vecht tegen iets te moeten oplossen waar je niets van begrijpt, word je vanzelf betweterig en irritant in de communicatie. Niet dat dit een excuus is, want zelfs mijn ex psycholoog was minder irritant, maar wel de realiteit helaas.nu doe ik het weer, excuses verzinnen voor mezelf. Slechte gewoonte , die moet ik afleren.

[ Bericht 1% gewijzigd door geeninspiratie1235 op 10-04-2018 05:51:11 ]
abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')