abonnement Unibet Coolblue
  zaterdag 23 juni 2018 @ 22:49:47 #101
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_180001517
quote:
10s.gif Op zaterdag 23 juni 2018 21:36 schreef AchJa het volgende:

[..]

Ook jij weet wel beter.
Er zijn wel ergere dingen loos.

Wat ik erg vind is dat 70% niet meer in de eetzaal eet omdat het te duur voor ze geworden is.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  zaterdag 23 juni 2018 @ 22:54:00 #102
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_180001596
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 juni 2018 22:49 schreef LXIV het volgende:

[..]

Er zijn wel ergere dingen loos.
Yup, vind ik ook.

quote:
Wat ik erg vind is dat 70% niet meer in de eetzaal eet omdat het te duur voor ze geworden is.
Ik vertoon me er het liefst ook zo weinig mogelijk.
  zaterdag 23 juni 2018 @ 23:48:28 #103
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_180002415
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juni 2018 22:54 schreef AchJa het volgende:

[..]

Yup, vind ik ook.

[..]

Ik vertoon me er het liefst ook zo weinig mogelijk.
Eerst werd het eten in de eetzaal nog fors gesubsidieerd. Daarom was het zo goedkoop.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  zondag 24 juni 2018 @ 07:09:35 #104
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_180005686
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juni 2018 23:48 schreef LXIV het volgende:

[..]

Eerst werd het eten in de eetzaal nog fors gesubsidieerd. Daarom was het zo goedkoop.
Ook jij weet nog wel dat toen Paresto de boel moest gaan bestieren (als proef) ze de eerste paar jaar bewust met verlies gedraaid hebben om te laten zien dat ze het net zo goedkoop konden als defensie zelf. Toen de contracten getekend waren schoten de prijzen omhoog.
pi_180114348
quote:
0s.gif Op maandag 28 mei 2018 20:10 schreef Cobra4 het volgende:
De nieuwe Zau?

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Volgens mij hebben ze toch de BOXER AMBU versie voor transport vanaf gevechtslocatie tot role-1 ziekenhuis
  Moderator vrijdag 29 juni 2018 @ 22:51:03 #106
257132 crew  Awsom
pi_180130543
quote:
Rutte: 'Militairen hebben plezierige hekel aan hiërarchie'

"Wat me iedere keer opnieuw opvalt, is de enorme professionaliteit en het improvisatievermogen van Nederlandse militairen. Ook internationaal is er veel lof voor onze mannen en vrouwen. Daar ben ik erg trots op", zei minister-president Mark Rutte gisteren toen hij een bezoek bracht aan de leergang Top Defensie Vorming (TDV) in Den Haag.

"Onze militairen hebben bovendien een plezierige hekel aan hiërarchie en dat moet ook. Je moet in teams tegenspel organiseren en kritisch kunnen zijn. Je moet elkaar - en vooral leidinggevenden - vertellen wat er niet deugt", aldus Rutte.

Op het Militair Complex Brasserskade sprak hij een uur met de leergangdeelnemers over internationale veiligheid en onderwerpen die daarmee verband houden. Hij vertelde hoe deze door hem worden beleefd en gestuurd. De deelnemers aan de leergang noemden het heel bijzonder dat de minister-president een uur lang een openhartig gesprek met hen voerde.

Diploma
Morgen eindigt de tweede TDV met een diploma-uitreiking. De postacademische leergang is bedoeld voor kolonels en topfunctionarissen van onder meer de ministeries van Defensie, Buitenlandse Zaken en Justitie en Veiligheid. De deelnemers krijgen cruciale ontwikkelingen binnen én rondom het publieke veiligheidsdomein voorgelegd. Ze leren hoe hun organisatie van waarde kan zijn in complexe beleids-, uitvoerings- en toezichtnetwerken.
Rutte: 'Militairen hebben plezierige hekel aan hiërarchie'
  Moderator zondag 1 juli 2018 @ 15:22:45 #107
257132 crew  Awsom
pi_180162759
Ondertussen helpt Defensie de brandweer een handje

quote:
Defensie vecht met chinook tegen afvalbrand Twence
HENGELO - Defensie is de brandweer Twente zondagochtend te hulp geschoten om de zeer grote brand bij Twence in Hengelo onder controle te krijgen. Een chinook van het leger vliegt af en aan om per keer 10.000 liter water op de afvalbrand te gooien.

Het water wordt uit het Rutbekerveld bij Enschede gehaald. Volgens de brandweer heeft de inzet van de chinook een positief effect op de brand: de rook wordt door de blussing lichter. Wel waarschuwt de brandweer voor een sterkere geur door de hoeveelheid water. „Bij hinder: sluit ramen en deuren en schakel ventilatie uit. Ook in de auto.”

De brandweer verwacht dat het vuur in de tweede helft van zondagmiddag redelijk gedoofd is. „Of het vuur door de Chinook helemaal gedoofd kan worden verwacht ik niet”, aldus een woordvoerder. Mogelijk zal de afvalberg nog dagen nasmeulen.

Beelden

Bij de politie komen zondagmiddag meldingen binnen van mensen die op de N18 nabij de Rutbekerveldweg stil gaan staan om de chinook te bekijken. „Doe dit niet! Hierdoor ontstaan gevaarlijke situaties”, waarschuwt de politie, die inmiddels motorrijders heeft ingezet om te controleren op de N18.

Voor mensen die dan toch nieuwsgierig zijn: via Twitter deelt de luchtmacht beelden vanuit de chinook.


dhcluchtmacht twitterde op zondag 01-07-2018 om 12:56:00 Kijk mee, vanuit de Chinook helikopter @Kon_Luchtmacht, met een van de vele blusacties bij de brand in Hengelo. #Sterke samenwerking @VNOGregio @BrandweerTwente @IFVtweet @dhcluchtmacht bij Fire Bucket Operations #nationaletaak https://t.co/Qhp5dqZzwJ reageer retweet


[ Bericht 7% gewijzigd door Awsom op 01-07-2018 15:27:51 ]
  maandag 2 juli 2018 @ 18:38:52 #108
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_180191557
Nederland en Amerika ondertekenen defensieverdrag

Nieuwsbericht | 02-07-2018 | 17:49

En marge van de ontmoeting van premier Mark Rutte met president Donald Trump is vandaag in Washington een samenwerkingsverdrag ondertekend. Dat gebeurde door de Amerikaans ambassadeur in Nederland Pete Hoekstra en zijn Nederlandse ambtgenoot in Amerika Henne Schuwer. Het verdrag gaat over (versterkt) partnerschap op militair materieel en operationeel gebied.

Denk hierbij aan het uitwisselen van personeel, zoals vliegers, verbindingsofficieren en technici. Ook het delen van informatie over nieuwe technologische systemen valt onder het akkoord. Dat is vooral belangrijk bij grote materieelprojecten, zoals de vervanging van helikopters (Chinook en Apache), de aanschaf van onbemande vliegtuigen (Reaper), of de informatie-uitwisseling bij de vervanging van onderzeeboten en fregatten. Verder gaan beide landen samenwerken op het gebied van raketverdediging.

Amerika en Nederland doen overigens al veel samen op defensiegebied. Met dit nieuwe verdrag worden specifieke deelverdragen in een overkoepelend pakket ondergebracht.
Dezelfde waarden

Defensieminister Ank Bijleveld-Schouten is blij met de overeenkomst. ”We delen dezelfde waarden.” Ze doelt daarbij onder meer op het geven van trainingen en gezamenlijke operaties zoals in Afghanistan en Irak. Daarnaast verwijst ze naar de verplaatsing van Amerikaanse materieel afgelopen maand. Met inzet van Nederlandse militairen ging dat via Nederland naar Duitsland.
Defensiebudget

Bijleveld stelt dat er fricties zijn op andere dossiers, zoals handel. “Maar dat geldt niet voor defensie. Uiteraard willen de Verenigde Staten dat wij ons defensiebudget verhogen. Dat ben ik met ze eens en daar gaan we naar kijken.”
Exclusief

Met de ondertekening treedt Nederland toe tot een kleine exclusieve groep bondgenoten en partners. Amerika heeft soortgelijke overeenkomsten met onder meer het Verenigd Koninkrijk, Australië en Canada.

Defensie
pi_180370305
Beoogde locatie nieuwe marinierskazerne Vlissingen ernstig vervuild met zware metalen, giftige stoffen en asbest

De grond waar de nieuwe marinierskazerne in Vlissingen op gebouwd moet worden is ernstig vervuild met chemische stoffen. Dat blijkt onderzoek van EenVandaag en Follow the Money. Defensie wist dit, maar maakte het niet bekend maakte aan de mariniers. “Het is een risico voor de volksgezondheid als je met die grond in aanraking komt.” De marinierskazerne moet verhuizen van Doorn naar Vlissingen en daar zijn de mariniers op z’n zachtst gezegd niet blij mee. Het terrein vinden ze niet geschikt, hun familie verhuist liever niet mee naar Zeeland en de vergunningen zouden niet rond zijn.

Het ministerie van Defensie en de Provincie Zeeland zijn sinds 2011 op de hoogte van deze verontreinigingen maar verzuimde dit te melden aan het Korps mariniers, de vakbonden of leden van de Tweede Kamer.

Uit de rapportages van het Ministerie van Defensie en de Provincie Zeeland, in bezit van EenVandaag en Follow the Money, komt een beeld naar voren van een gebied waar jaren lang een oogje toe is geknepen als het gaat om bodem en milieuwetgeving.

Extreem giftige stoffen als PAK ‘s, Pcb’s, broom, fluoride, cyanide, arseen, fenol, benzeen, kwik, lood en nikkel. maar ook asbest en minerale olie, komen hier in hoge en soms zelfs zeer hoge concentraties voor.

Uit de documenten blijkt dat er verschillende stortplaatsen in het gebied liggen waar chemiegiganten als Hoechst, mijnbouwbedrijf Billiton en aluminiumproducent Pechiney, jarenlang hun afval hebben gedumpt. Ook zou er veelvuldig sprake zijn geweest van illegale dumping.

Serieuze verontreiniging
“Ik zou hier als Marinier niet graag een schuttersputje graven”, zegt toxicoloog Martin van den Berg. Het staat voor de hoogleraar van Universiteit Utrecht, als een paal boven water dat het ronduit “gevaarlijk is om met deze grond in aanraking te komen.” Omdat er op veel plekken Pcb’s zijn gevonden vermoed Van den Berg ook een hoge concentratie van dioxines.

“Het probleem dat deze stoffen worden opgenomen via de huid, als je ermee in aanraking komt. Ben je vaak in zo’n gebied dan kun je steeds meer van die stoffen in je lichaam krijgen”, zegt hoogleraar Van den Berg.

Op deze kaart kunt u zien om welk gebied het gaat en welke stukken vervuild zijn. Als u op de getallen klikt kunt u de onderzoeksrapporten inzien met daarin de gevaarlijke stoffen die op het terrein liggen en wat de gevolgen hiervan zijn.

Niet ingelicht
Dit nieuws gaat volgens Arjen Rozendal van de militaire vakbond AFMP slecht vallen bij zijn leden. “Als het niet om de bodemverontreiniging zelf is, dan wel vanwege het niet transparant zijn over het aantreffen ervan.” Hij is het niet eens met hoe Defensie heeft gehandeld. “Als er zoiets aangetroffen wordt, verwacht je dat je daarover wordt ingelicht en dat ze je vertellen hoe ze het op gaan lossen.”

Waarom moet de kazerne toch naar Vlissingen?
Als de grond zo vervuild is, waarom moet die kazerne er dan toch komen? Volgens Isabelle Diks, Tweede Kamerlid van GroenLinks is dat volstrekt onduidelijk: “Ik kan geen rationale vinden voor de verhuizing van deze kazerne.” De enige verklaring die Diks heeft is dat het “een politiek besluit moet zijn geweest.” Daar zijn volgens haar de mariniers en medezeggenschapscommissie ook nog eens veel te laat over ingelicht.

Chroom-6
Diks maakt zich kwaad over het gebrek aan informatie en transparantie bij Defensie in dit dossier waarbij het weer over gevaarlijke stoffen gaat.

Met het Chroom 6 dossier nog vers in het geheugen, is dit voor haar het zoveelste bewijs dat defensie het niet zo nauw neemt als het gaat om de veiligheid van de manschappen.
“Het probleem bij chroom-6 is dat Defensie willens en wetens mensen in gevaar heeft gebracht", zegt Diks.

Honderden werknemers bij defensie zijn ernstig ziek geworden door het slecht of onbeschermd werken met verf waar het giftige chroom 6 in zat.

Defensie liet mensen doorwerken terwijl de legerleiding op de hoogte was van de schadelijkheid van Chroom 6. “Dan snap ik niet dat je het in je bolle hoofd haalt een kazerne te bouwen in een gebied waarvan je al weet dat de grond met zware metalen en andere giftige chemische middelen is verontreinigd”, aldus een verontwaardigde Diks.

Volgermeerpolder
Wonen en werken op deze grond met je volgens hoogleraar toxicologie Van Den Berg helemaal niet meer willen. De situatie in Vlissingen doet hem denken aan de Vogelmeerpolder boven Amsterdam.
Vanaf de jaren 60 wordt dit gebied gebruikt als afvalpuntje door tal van chemische bedrijven zoals Philips Duphar.

Naar schatting zijn hier tienduizenden vaten gif gedumpt. Het gebied bleek te groot en te vies om te saneren en dus werd besloten het in te pakken en er natuurgebied van te maken. “Daar zou ik ook voor kiezen bij de Buitenhaven. De troep isoleren van de omgeving, inpakken en er natuurgebied van maken.”

EenVandaag
  dinsdag 10 juli 2018 @ 10:16:48 #110
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_180370912
Welja.
  dinsdag 10 juli 2018 @ 12:12:28 #111
13456 AchJa
Shut up!!!
  Moderator / Redactie FP + Sport dinsdag 10 juli 2018 @ 12:31:31 #112
408813 crew  trein2000
pi_180372947
Die mariniers worden echt “geschiphold”
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  dinsdag 10 juli 2018 @ 14:04:26 #113
168777 Rave_NL
Obey the Dance Commander!
pi_180374523
In 2013 de eerste geruchten gehoord dat men niet precies wist wat er in die silo’s zat. Dit is echter een overtreffende trap.
Cobra4: "Twijfelen aan de kennis van Rave. :')
EllaN: Rave IS een parel. Mijn parel. Onze parel O+. Voor altijd.
Amphibisch getraind voor het zinkende [DEF]-schip
  dinsdag 10 juli 2018 @ 14:12:45 #114
445329 detaris
Bonenteller en rekenmeester
pi_180374725
Verbazing alom :')
  dinsdag 10 juli 2018 @ 17:09:46 #115
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_180378424
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2018 14:04 schreef Rave_NL het volgende:
In 2013 de eerste geruchten gehoord dat men niet precies wist wat er in die silo’s zat. Dit is echter een overtreffende trap.
Niks aan de hand... Lekkerkerk werd ook gewoon gebouwd... :')

Camping Benzenidorm.... *O*
pi_180378561
Misschien krijg je wel supermariniers als je ze daar flink laat rondtijgeren.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  dinsdag 10 juli 2018 @ 18:26:34 #117
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_180380046
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2018 09:30 schreef NedKelly het volgende:
Beoogde locatie nieuwe marinierskazerne Vlissingen ernstig vervuild met zware metalen, giftige stoffen en asbest

De grond waar de nieuwe marinierskazerne in Vlissingen op gebouwd moet worden is ernstig vervuild met chemische stoffen. Dat blijkt onderzoek van EenVandaag en Follow the Money. Defensie wist dit, maar maakte het niet bekend maakte aan de mariniers. “Het is een risico voor de volksgezondheid als je met die grond in aanraking komt.” De marinierskazerne moet verhuizen van Doorn naar Vlissingen en daar zijn de mariniers op z’n zachtst gezegd niet blij mee. Het terrein vinden ze niet geschikt, hun familie verhuist liever niet mee naar Zeeland en de vergunningen zouden niet rond zijn.

Het ministerie van Defensie en de Provincie Zeeland zijn sinds 2011 op de hoogte van deze verontreinigingen maar verzuimde dit te melden aan het Korps mariniers, de vakbonden of leden van de Tweede Kamer.
het gaat om bodem en milieuwetgeving.


*Knip*
Nu op tv ook. Wat een shitshow manmanman.jpeg

Overheid laat zich weer van z'n beste kant zien hier.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
  dinsdag 10 juli 2018 @ 18:35:50 #118
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_180380233
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 juli 2018 18:26 schreef fathank het volgende:

[..]

Nu op tv ook. Wat een shitshow manmanman.jpeg

Overheid laat zich weer van z'n beste kant zien hier.
Niets aan de hand, defensie wist er van, doorgaan en niet zeuren verder... :')

quote:
Defensie wist van bodemvervuiling Vlissingen

De vervuiling van het terrein van de nieuwe marinierskazerne in Vlissingen is altijd bekend geweest bij Defensie. Al bij de plannen in 2012 werd daarmee rekening gehouden. De afgelopen jaren zijn verschillende onderzoeken gedaan naar de vervuiling die met de gemeente Vlissingen en de provincie Zeeland gedeeld zijn.

Uit onderzoek naar de bodemkwaliteit bleken destijds delen van het terrein verontreinigd met zware metalen, PAK’s, minerale olie, pcb’s en asbest. Er waren echter geen belemmeringen een kazerne te bouwen.

Van het 70 hectare grote terrein wordt 3 hectare schoongemaakt. Dat gebeurt op een paar verschillende plekken, waarbij een deel van de grond wordt vervangen. Verder wordt op sommige stukken ter bescherming een afdeklaag aangebracht. Defensie voldoet daarmee aan de wet- en regelgeving op dit gebied.

Pas na sanering draag het Rijksvastgoedbedrijf het terrein over aan het consortium dat zorgdraagt voor de bouw.

Defensie deelde deze informatie met belanghebbenden.
:') :') :') _!!!!
  dinsdag 10 juli 2018 @ 18:40:01 #119
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_180380317
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2018 18:35 schreef AchJa het volgende:

[..]

Niets aan de hand, defensie wist er van, doorgaan en niet zeuren verder... :')

[..]

:') :') :') _!!!!
Mondkapje en een paartje latex handschoenen is afdoende. Niet zeuren en kruipen met je kut. Ziek worden doe je maar in je eigen tijd.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_180380631
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2018 18:35 schreef AchJa het volgende:

[..]

Niets aan de hand, defensie wist er van, doorgaan en niet zeuren verder... :')

[..]

:') :') :') _!!!!
Bizar zeg. Ik heb het FTM-artikel nog niet gelezen maar ik ben benieuwd wat de bodemrapportages en bijbehorende adviezen van experts zeggen over deze aanpak. En als die nog niet boven water zijn zal de WOB-aanvraag wel lopende zijn...
  dinsdag 10 juli 2018 @ 19:43:50 #121
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_180381583
quote:
15s.gif Op dinsdag 10 juli 2018 18:54 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Bizar zeg. Ik heb het FTM-artikel nog niet gelezen maar ik ben benieuwd wat de bodemrapportages en bijbehorende adviezen van experts zeggen over deze aanpak. En als die nog niet boven water zijn zal de WOB-aanvraag wel lopende zijn...
Als je kritisch leest zie je dus gewoon dat defensie/ Den Haag op basis van onvolledige rapporten heeft gehandeld. Een medewerker van DVD trok aan de bel maar toen was het "te laat"... Maar op basis van die rapporten slingert defensie nu een persbericht de wereld in "dat ze er van wisten"... Ja, duh...
  Moderator / Redactie FP + Sport dinsdag 10 juli 2018 @ 23:05:23 #122
408813 crew  trein2000
pi_180388573
Er spelen gewoon andere belangen. Die verhuizing moet coûte que coûte doorgaan. Zoveel is duidelijk.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  vrijdag 13 juli 2018 @ 07:59:39 #124
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_180446471
Reservist bij terreur opgeroepen voor beveiliging

Het leger moet reservisten inzetten om strategisch belangrijke gebouwen te beschermen. Beroepsmilitairen hebben daar geen tijd meer voor

Het ministerie van Justitie en Veiligheid eist dat Defensie pelotons beschikbaar heeft die binnen zes uur inzetbaar zijn om bij een aanslag of concrete dreiging tegen bijvoorbeeld Schiphol of het Amsterdamse Centraal Station te bewaken. Nu werken politie en marechaussee samen met reguliere eenheden van de landmacht. Maar die hebben al moeite genoeg om getraind en inzetbaar te blijven en kunnen deze ‘oproepdienst’ er niet meer bij hebben.

,,Door missies en andere taken betekent dit dat ze op ‘vrije’ trainingsweken ook nog eens deze 6 uur notice to move-verantwoordelijkheid hebben”, stelt luitenant-kolonel André van Wijk, die bij de landmacht verantwoordelijk is voor de reservisten. ,,Dat verstoort het hele proces. Daarom gaan we die bal nu neerleggen bij de Nationale Reserve.”

Oproepdienst
De deeltijdmilitairen krijgen in blokken van een week of maximaal twee weken ‘oproepdienst’, vergelijkbaar met de vrijwillige brandweer. ,,Dat betekent dat zij in die periode geen druppel alcohol mogen drinken en niet te ver van huis mogen zijn”, zegt reservekolonel Fulco Stallmann. ,,Ze moeten immers binnen zes uur klaarstaan voor vertrek op een kazerne.”

Het Korps Nationale Reserve bestaat nu uit 69 pelotons van gemiddeld 30 mensen. In 2022 moeten daarvan permanent negen pelotons beschikbaar zijn voor de supersnelle dienst. De eerste drie moeten begin 2019 inzetbaar zijn. Deze reservisten moeten nog samen met politie en marechaussee worden opgeleid voor deze nieuwe taak, vooral als het gaat om schietvaardigheid. Ook krijgen zij een betere uitrusting dan hun collega-reservisten, met onder andere communicatiemiddelen en nachtzichtapparatuur.

Reguliere baan
De militairen van de Nationale Reserve hebben een reguliere baan en zijn daarnaast reservist. Tijdens de ‘oproepdienst’ kunnen zij gewoon blijven werken, mits ze alles uit hun handen kunnen laten vallen op het moment dat hun telefoon gaat. Van Wijk: ,,We zijn nu nog druk bezig om te kijken hoe wij dit met hun werkgever gaan regelen.” Als zij de opkomstdienst met een snelle reactietijd draaien, zullen zij daarvoor dezelfde vergoeding krijgen als de beroepsmilitairen – óók als zij niet worden opgeroepen.

https://www.ad.nl/binnenl(...)eveiliging~a40eaaee/
  vrijdag 13 juli 2018 @ 14:51:41 #126
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_180447509
Goede zaak en ook logisch
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  vrijdag 13 juli 2018 @ 14:57:54 #127
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_180447619
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juli 2018 14:51 schreef LXIV het volgende:
Goede zaak en ook logisch
Tevens niks nieuws onder de zon. :D

quote:
Om de belasting van de parate eenheden op het gebied van bewaking en beveiliging te verminderen, en daarmee dus de bijdrage aan de NAVO op het afgesproken peil te kunnen houden, werd met vooruitziende blik al in 1948 het vrijwilligerskorps Nationale Reserve (NATRES) opgericht.
Edit: Overigens ben ik benieuwd hoe ze dat met die vergoeding gaan regelen bij zo'n dienst. Er staat wel heel stoer dezelfde "vergoeding" als een beroepsmilitair maar dat is gewoon in tijd als je op afroep staat... :')

[ Bericht 20% gewijzigd door AchJa op 13-07-2018 15:27:49 ]
  vrijdag 13 juli 2018 @ 15:54:08 #128
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_180448615
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 juli 2018 14:57 schreef AchJa het volgende:

[..]

Tevens niks nieuws onder de zon. :D

[..]

Edit: Overigens ben ik benieuwd hoe ze dat met die vergoeding gaan regelen bij zo'n dienst. Er staat wel heel stoer dezelfde "vergoeding" als een beroepsmilitair maar dat is gewoon in tijd als je op afroep staat... :')
Bij inzet is het 2,40 per uur netto. Alleen die wappies van de natres zijn blij als ze na een inzet op zondag twee tientjes schoon mee naar huis mogen nemen.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  vrijdag 13 juli 2018 @ 16:51:43 #129
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_180449629
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 juli 2018 15:54 schreef LXIV het volgende:

[..]

Bij inzet is het 2,40 per uur netto. Alleen die wappies van de natres zijn blij als ze na een inzet op zondag twee tientjes schoon mee naar huis mogen nemen.
Yup. :')
pi_180464292
Moge duidelijk zijn dat je voor het geld niet bij de Natres zit.

Vraag me alleen af in hoeverre werkgevers hiermee blij gaan zijn. Mijn werkgever is redelijk flexibel maar of ik nou spontaan alles uit handen kan laten vallen is een tweede vraag.
Per 2022 gaat het om ongeveer 10% van alle Natres militairen.
Dit is allemaal onderdeel van het functioneel concept flexibele krijgsmacht. De vraag alleen is in hoeverre dit er echt allemaal komen gaat, Defensie kan wel met plannen komen, natres militairen hebben ook hun burgerbaan om aan te denken.
  zaterdag 14 juli 2018 @ 10:24:13 #131
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_180464592
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juli 2018 10:03 schreef HeavyWeaponsGuy het volgende:
Moge duidelijk zijn dat je voor het geld niet bij de Natres zit.

Vraag me alleen af in hoeverre werkgevers hiermee blij gaan zijn. Mijn werkgever is redelijk flexibel maar of ik nou spontaan alles uit handen kan laten vallen is een tweede vraag.
Per 2022 gaat het om ongeveer 10% van alle Natres militairen.
Dit is allemaal onderdeel van het functioneel concept flexibele krijgsmacht. De vraag alleen is in hoeverre dit er echt allemaal komen gaat, Defensie kan wel met plannen komen, natres militairen hebben ook hun burgerbaan om aan te denken.
Ik denk dat als er echt een grote aanslag is, werknemers het geen probleem vinden als iemand drie dagen weg is. Nu kan iemand ook een week weg zijn omdat zijn kind ziekbed, of hijzelf
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_180465050
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 juli 2018 10:24 schreef LXIV het volgende:

[..]

Ik denk dat als er echt een grote aanslag is, werknemers het geen probleem vinden als iemand drie dagen weg is. Nu kan iemand ook een week weg zijn omdat zijn kind ziekbed, of hijzelf
Werkgevers bedoel je?

En dat betwijfel ik echt om eerlijk te zijn, zeker in commerciële bedrijven.
Klant is koning en bedrijfsbelang komt altijd eerst in deze maatschappij helaas.
pi_180471174
Als het om echt noodzakelijke inzet gaat dan zullen werkgevers echt niet moeilijk doen.
Maar als je als Natresser ingezet wordt als veredelde particuliere bewaker bij evenementen van defensie of je moet taken uitvoeren die altijd door beroeps werden gedaan, maar door bezuinigingen nu door reservisten worden gedaan, ja dan kan ik mij voorstellen dat je daar als werkgever niet blij van wordt.

Zie het als bij de vrijwillige brandweer, daar zijn veel werkgevers ook best wel welwillend in, omdat dit noodsituaties zijn (uitgezonderd een kat in de boom ofzo :') )
Maar als die vrijwilliger ook overdag ingezet wordt om voorlichting te geven op bedrijven en scholen of inspecties te doen, dan zal die werkgever daar ook niet blij mee zijn.
  zaterdag 14 juli 2018 @ 18:30:26 #134
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_180472901
Wat is nu precies dat powerbynumbers gedoe op Facebook en de teveel betaalde pensioenpremie die je terug kan krijgen? Het liken van hun FB_pagina zal toch niet genoeg zijn. Het is nu wel een hype. Iemand enig idee wat er asn de hand is?
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  zaterdag 14 juli 2018 @ 18:39:52 #135
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_180473083
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juli 2018 18:30 schreef LXIV het volgende:
Wat is nu precies dat powerbynumbers gedoe op Facebook en de teveel betaalde pensioenpremie die je terug kan krijgen? Het liken van hun FB_pagina zal toch niet genoeg zijn. Het is nu wel een hype. Iemand enig idee wat er asn de hand is?
:?
  zaterdag 14 juli 2018 @ 18:51:54 #136
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_180473328
quote:
5s.gif Op zaterdag 14 juli 2018 18:39 schreef AchJa het volgende:

[..]

:?
nog geen uitnodiging gehad van een collega op fb?
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  zaterdag 14 juli 2018 @ 19:10:03 #137
13456 AchJa
Shut up!!!
  zaterdag 14 juli 2018 @ 19:22:00 #138
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_180473906
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juli 2018 19:10 schreef AchJa het volgende:

[..]

Ik heb geen FB... :')
Dan heb je straks vanzelf een pensioengat blijkbaar...
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zaterdag 14 juli 2018 @ 19:39:08 #139
147316 crew  DJMO
#trut
pi_180474226
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juli 2018 18:30 schreef LXIV het volgende:
Wat is nu precies dat powerbynumbers gedoe op Facebook en de teveel betaalde pensioenpremie die je terug kan krijgen? Het liken van hun FB_pagina zal toch niet genoeg zijn. Het is nu wel een hype. Iemand enig idee wat er asn de hand is?
Ik heb, uit nieuwsgierigheid even gekeken. Kwam hier terecht: https://www.afmp.nl/actue(...)pensioen-militairen/
heb je daar iets aan ?
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
  zaterdag 14 juli 2018 @ 19:50:57 #140
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_180474422
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 juli 2018 19:22 schreef LXIV het volgende:

Dan heb je straks vanzelf een pensioengat blijkbaar...
_O-

Ik zie het allemaal wel... In het tempo waarin de FLO'ers tegenwoordig direct weer aangenomen worden voor een paar uur per week maak ik me daar niet zo druk om... :')

Maar goed, schijnbaar is er een nieuw onderhandelingsresultaat:

quote:
Het gaat dan over afspraken met betrekking tot een AV-akkoord* en een nieuwe militaire pensioenregeling.
Gezien de resultaten uit het verleden zal dit ook wel weer KUT met hoofdletters zijn... :')
pi_180474446
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juli 2018 10:03 schreef HeavyWeaponsGuy het volgende:
Moge duidelijk zijn dat je voor het geld niet bij de Natres zit.

Vraag me alleen af in hoeverre werkgevers hiermee blij gaan zijn. Mijn werkgever is redelijk flexibel maar of ik nou spontaan alles uit handen kan laten vallen is een tweede vraag.
Per 2022 gaat het om ongeveer 10% van alle Natres militairen.
Dit is allemaal onderdeel van het functioneel concept flexibele krijgsmacht. De vraag alleen is in hoeverre dit er echt allemaal komen gaat, Defensie kan wel met plannen komen, natres militairen hebben ook hun burgerbaan om aan te denken.
Ik zit niet voor t geld bij de natres, maar een fatsoenlijke vergoeding is toch wel leuk. Anders kost het je gewoon geld als je vrij moet nemen.

En dit hele plan is opzich goed maar ik ben benieuwd naar de praktijk. Met de nieuwjaarsreceptie stelde ik de bc de vraag hoe hij dacht dat we bijvoorbeeld een peloton op ee locatie gaan krijgen met maar 2 amaroks per persoon.

En als je ziet wat voor lessen er nu gegeven moeten worden voor een 25uurs oefening...(er zijn dus echt mensen die niet weten dat je sokken/ondergoed moet wisselen...).

We willen rennen maar kunnen net staan met een loopkarretje.
  zaterdag 14 juli 2018 @ 19:56:40 #142
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_180474521
quote:
Van Wijk: ,,We zijn nu nog druk bezig om te kijken hoe wij dit met hun werkgever gaan regelen.” Als zij de opkomstdienst met een snelle reactietijd draaien, zullen zij daarvoor dezelfde vergoeding krijgen als de beroepsmilitairen – óók als zij niet worden opgeroepen.
Dat is natuurlijk het veel mooier voordoen dan het feitelijk is. Wat denk je wat de vergoeding is van een beroepsmilitair die geconsigneerd is? Juist ja, behalve wat vrije uurtjes (geregeld in de CAO) helemaal niets:

quote:
Als u geconsigneerd bent, moet u in uw vrije tijd bereikbaar zijn voor spoedgevallen. De regels voor deze oproepdienst staan in de Arbeidstijdenwet. Zo mag u 14 dagen per 4 weken consignatiedienst hebben. U heeft geen wettelijk recht op vergoeding. In uw cao kunnen hierover afspraken staan.
Rijksoverheid

Dus denk maar niet dat je ook maar een stuiver gaat ontvangen als je zo'n dienst draait.

Vervolgens kun je natuurlijk een daadwerkelijke oproep krijgen... De beroepsmilitair krijgt dan een oefentoelage van een paar grijpstuivers per uur als "vergoeding"... Dus voordat de NATRES militairen zich rijk gaan rekenen mbt "toelages" zou ik dat eerst maar eens rechtspositioneel goed uit gaan zoeken voordat je na een week inzet naar je vergoeding van een paar honderd euro zit te kijken en je geen regulier salaris hebt gekregen van je eigen baas omdat hij overeengekomen is met defensie dat defensie verantwoordelijk is voor je vergoeding...
  zaterdag 14 juli 2018 @ 20:03:36 #143
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_180474650
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 juli 2018 19:52 schreef Bouke-p het volgende:

[..]

Ik zit niet voor t geld bij de natres, maar een fatsoenlijke vergoeding is toch wel leuk. Anders kost het je gewoon geld als je vrij moet nemen.

En dit hele plan is opzich goed maar ik ben benieuwd naar de praktijk. Met de nieuwjaarsreceptie stelde ik de bc de vraag hoe hij dacht dat we bijvoorbeeld een peloton op ee locatie gaan krijgen met maar 2 amaroks per persoon.

En als je ziet wat voor lessen er nu gegeven moeten worden voor een 25uurs oefening...(er zijn dus echt mensen die niet weten dat je sokken/ondergoed moet wisselen...).

We willen rennen maar kunnen net staan met een loopkarretje.
Er zijn straks wel meer mogelijkheden qua uren etc. En als er onvoldoende amaroks zijn worden poolvoertigen vrijgemaakt.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_180474860
Ah ja poolvoertuigen, dat werkt nu ook al zo goed.

En wie gaat die dingen besturen? Chauffeurs zijn er ook nauwelijks.

Het klinkt fantastisch allemaal, maar het is niet alsof de plannen even zo maar werkelijkheid worden. Of werving en selectie kan opeens wonderen verrichten :p
  zaterdag 14 juli 2018 @ 20:16:02 #145
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_180474879
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 juli 2018 20:03 schreef LXIV het volgende:

Er zijn straks wel meer mogelijkheden qua uren etc. En als er onvoldoende amaroks zijn worden poolvoertigen vrijgemaakt.
Poollocaties worden ook bemand door de NATRES in de toekomst? Of gaan de poollocaties tot in lengte van dagen ook op 6 uur notice staan?
  zaterdag 14 juli 2018 @ 20:27:04 #146
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_180475048
quote:
10s.gif Op zaterdag 14 juli 2018 19:50 schreef AchJa het volgende:

[..]

_O-

Ik zie het allemaal wel... In het tempo waarin de FLO'ers tegenwoordig direct weer aangenomen worden voor een paar uur per week maak ik me daar niet zo druk om... :')

Maar goed, schijnbaar is er een nieuw onderhandelingsresultaat:

[..]

Gezien de resultaten uit het verleden zal dit ook wel weer KUT met hoofdletters zijn... :')
T zelfde als de SF-toelage die al 10 jaar verhoogd wordt :')
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
  zaterdag 14 juli 2018 @ 20:30:17 #147
445329 detaris
Bonenteller en rekenmeester
pi_180475102
quote:
10s.gif Op zaterdag 14 juli 2018 19:50 schreef AchJa het volgende:

[..]

_O-

Ik zie het allemaal wel... In het tempo waarin de FLO'ers tegenwoordig direct weer aangenomen worden voor een paar uur per week maak ik me daar niet zo druk om... :')

Maar goed, schijnbaar is er een nieuw onderhandelingsresultaat:

[..]

Gezien de resultaten uit het verleden zal dit ook wel weer KUT met hoofdletters zijn... :')
Je hele rechtpositie afbreken voor een halve inflatiecorrectie :')

"We hebben een akkoord... maar we mogen niks zeggen. Doei"

Flikker op man...
  zaterdag 14 juli 2018 @ 20:35:58 #148
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_180475192
quote:
14s.gif Op zaterdag 14 juli 2018 20:30 schreef detaris het volgende:

[..]

Je hele rechtpositie afbreken voor een halve inflatiecorrectie :')
Ja, de vorige idd... En al die idioten zijn erin getrapt bij de ledenraadpleging... :') :X

quote:
"We hebben een akkoord... maar we mogen niks zeggen. Doei"

Flikker op man...
Ja echt he... 20 Augustus hoor je meer... Wat gvd... Kom af met je informatie.

[ Bericht 10% gewijzigd door AchJa op 14-07-2018 20:41:11 ]
  zaterdag 14 juli 2018 @ 21:06:51 #149
445329 detaris
Bonenteller en rekenmeester
pi_180475712
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juli 2018 20:35 schreef AchJa het volgende:

[..]

Ja, de vorige idd... En al die idioten zijn erin getrapt bij de ledenraadpleging... :') :X

[..]

Ja echt he... 20 Augustus hoor je meer... Wat gvd... Kom af met je informatie.
Kansloos, maar dat zal het eindresultaat natuurlijk ook zijn.
  zaterdag 14 juli 2018 @ 21:13:47 #150
13456 AchJa
Shut up!!!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')