Dat is logica, en waar de logica stopt begint defensie.quote:Op dinsdag 27 februari 2018 22:20 schreef LXIV het volgende:
[..]
Je moet het niet doen om geld uit te geven, maar om te verdienen. Als je tegen 1% kunt lenen, en zo'n investering levert 5% op, dan heb je dus 4% winst per jaar. Investeer 100 miljoen in LED, zonnepanelen, isolatie en je houd per meteen per jaar 4 miljoen over.
Ik heb zelf ook mijn huis geisoleerd en zonnepanelen aangelegd. Niet omdat ik in de broeikas-hoax geloof, maar gewoon omdat het geld oplevert.
Waarom zou ik mijn eigen auto pakken? Ik ga nog eerder met een viertonner op pad...quote:Op dinsdag 27 februari 2018 22:20 schreef LXIV het volgende:
Dan kunnen ze toch beter je met je eigen auto laten rijden voor 19ct/km? Dat is voor iedereen het goedkoopste.
Omdat het break-even is en je vanaf huis kunt vertrekken?quote:Op dinsdag 27 februari 2018 22:45 schreef AchJa het volgende:
[..]
Waarom zou ik mijn eigen auto pakken? Ik ga nog eerder met een viertonner op pad...
Krijg ik dan ook geld voor onh van m’n auto?quote:Op dinsdag 27 februari 2018 22:53 schreef LXIV het volgende:
[..]
Omdat het break-even is en je vanaf huis kunt vertrekken?
Ik denk dat de variabele kosten wel min of meer afgedekt zijn. En je hoeft ook niet op-en-neer naar een kazerne. Het is in ieder geval beter dan de 5 cent die je woon-werk effectief krijgt.quote:Op dinsdag 27 februari 2018 22:57 schreef Thaboel het volgende:
[..]
Krijg ik dan ook geld voor onh van m’n auto?
Als het vanaf huis/ van de kazerne richting huis en ik kan door is het niet zo'n punt idd. Maar als ik een dienstreis moet maken vanaf de kazerne en kom terug op de kazerne (wat bij mij negen van de tien keer het geval is ivm binnenslapen) pak ik gewoon een PNOD danwel dienstvervoer.quote:Op dinsdag 27 februari 2018 22:53 schreef LXIV het volgende:
[..]
Omdat het break-even is en je vanaf huis kunt vertrekken?
Dan is dat net zo gemakkelijk. Maar die 19 cent vind ik wel realistisch aan variabele kosten. Veel realistischer dan woon-werk.quote:Op dinsdag 27 februari 2018 23:02 schreef AchJa het volgende:
[..]
Als het vanaf huis/ van de kazerne richting huis en ik kan door is het niet zo'n punt idd. Maar als ik een dienstreis moet maken vanaf de kazerne en kom terug op de kazerne (wat bij mij negen van de tien keer het geval is ivm binnenslapen) pak ik gewoon een PNOD danwel dienstvervoer.
Zie mijn edit.quote:Op dinsdag 27 februari 2018 23:03 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dan is dat net zo gemakkelijk. Maar die 19 cent vind ik wel realistisch aan variabele kosten. Veel realistischer dan woon-werk.
Dat is logisch (al is het wel weer heel pinnig)quote:Op dinsdag 27 februari 2018 23:02 schreef AchJa het volgende:
Maar ik mag aanemen dat jij ook op de hoogte bent van de regelgeving mbt de kilometers declareren. Alles wat jij rijdt op je normale WWV route mag niet gedeclareerd worden, alle kilometers die je maakt niet op de route mag je declareren. Stel ik moet van de Peel naar Zwolle op dienstreis dan mag ik geen kilometer declareren omdat dat mijn standaard (een deel van) WWV route is naar huis.
Dan gaat jouw 19ct/km niet meer op he. Want dan ga je dus op dienstreis met eigen vervoer tegen je WWV vergoeding.quote:Op dinsdag 27 februari 2018 23:05 schreef LXIV het volgende:
Dat is logisch (al is het wel weer heel pinnig)
Nee. Maar die kilometers maak ik ook als ik naar de kazerne rijdt om de PNOD op te halen, dus die zijn feitelijk al ingedekt.quote:Op dinsdag 27 februari 2018 23:07 schreef AchJa het volgende:
[..]
Dan gaat jouw 19ct/km niet meer op he.
Een PNOD kun je overal scoren... Daar hoef je niet voor naar de kazerne waar je geplaatst bent.quote:Op dinsdag 27 februari 2018 23:07 schreef LXIV het volgende:
[..]
Nee. Maar die kilometers maak ik ook als ik naar de kazerne rijdt om de PNOD op te halen, dus die zijn feitelijk al ingedekt.
Je kunt ook binnenslaper worden.quote:Op dinsdag 27 februari 2018 23:08 schreef LXIV het volgende:
Die incidentele dienstreis voor 19 cent hakt er echt niet in. Maar pakweg 400 euro netto per maand toeleggen op je woon-werk wel. Dat is 4800 euro per jaar. Netto. Op een functie van 4 jaar bijna 20K. Er zijn mensen die dit al 25 jaar doen. Heb je een ton verkachelt.
Ja, dat kan. Ik vond dat op het laatst net alsof ik in een gevangenis zat met weekeindverlof.quote:
quote:Op dinsdag 27 februari 2018 23:12 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ja, dat kan. Ik vond dat op het laatst net alsof ik in een gevangenis zat met weekeindverlof.
quote:Op dinsdag 27 februari 2018 23:12 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ja, dat kan. Ik vond dat op het laatst net alsof ik in een gevangenis zat met weekeindverlof.
Dat laatste hangt toch af van je vergoeding WWV? Als je boordplaatser bent en je gaat voor een dienstreis op het WWV-traject rijden buiten de dag dat je terug naar huis gaat lijkt het mij dat je gewoon een retour kan declaren.quote:Op dinsdag 27 februari 2018 23:02 schreef AchJa het volgende:
[..]
Als het vanaf huis/ van de kazerne richting huis en ik kan door is het niet zo'n punt idd. Maar als ik een dienstreis moet maken vanaf de kazerne en kom terug op de kazerne (wat bij mij negen van de tien keer het geval is ivm binnenslapen) pak ik gewoon een PNOD danwel dienstvervoer.
Maar ik mag aanemen dat jij ook op de hoogte bent van de regelgeving mbt de kilometers declareren. Alles wat jij rijdt op je normale WWV route mag niet gedeclareerd worden, alle kilometers die je maakt niet op de route mag je declareren. Stel ik moet van de Peel naar Zwolle op dienstreis dan mag ik geen kilometer declareren omdat dat mijn standaard (een deel van) WWV route is naar huis.
Ja, maar in dat soort gevallen pak je gewoon dienstvervoer aangezien er dan geen enkele reden bestaat om je eigen auto te pakken. Je gaat heen en komt terug op de kazerne.quote:Op woensdag 28 februari 2018 08:28 schreef detaris het volgende:
[..]
Dat laatste hangt toch af van je vergoeding WWV? Als je boordplaatser bent en je gaat voor een dienstreis op het WWV-traject rijden buiten de dag dat je terug naar huis gaat lijkt het mij dat je gewoon een retour kan declaren.
Zo'n DIDO keur ik iig gewoon goed...
Dit is dus 1 van de versoberingen mbt de secundaire arbeidsvoorwaarden... Vroeger had je kilometers hoog/ laag, kleine uurtjes en noem maar op als je op DR ging.quote:Op woensdag 28 februari 2018 08:59 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Jezus wat een moeilijk doenerij mbt die kilometers.
Maar met LXIV eens dat veel mensen veel te veel geld verstoken om op hun werk te komen.
Ik declareer dienstreizen richting de buurt van mijn huis gewoon. Ik zie het als een meevaller en wij krijgen daar overigens 27 cent per kilometer voor.quote:Op woensdag 28 februari 2018 09:03 schreef AchJa het volgende:
[..]
Dit is dus 1 van de versoberingen mbt de secundaire arbeidsvoorwaarden... Vroeger had je kilometers hoog/ laag, kleine uurtjes en noem maar op als je op DR ging.
Dat is zeker niet bij defensie...quote:Op woensdag 28 februari 2018 09:06 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Ik declareer dienstreizen richting de buurt van mijn huis gewoon. Ik zie het als een meevaller en wij krijgen daar overigens 27 cent per kilometer voor.
Zo heeft de baas ook wel eens meevallers.
Voor veel mensen zorgt het er voor dat ze feitelijk onder minimumloon komen mbt bestedingsruimte. Logisch dat ze zich er druk over makne.quote:Op woensdag 28 februari 2018 08:59 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Jezus wat een moeilijk doenerij mbt die kilometers.
Maar met LXIV eens dat veel mensen veel te veel geld verstoken om op hun werk te komen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |