abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
pi_177488272
registreer om deze reclame te verbergen
Gezuen het karabasverhaal is het "purper" van Jezus waarschijnlijk een romeins Paludamentum of mogelijk een sagum geweest
https://nl.wikipedia.org/wiki/Paludamentum

Het paludamentum, dat volgens Varro en Festus oorspronkelijk elke militaire decoratie beduidde, was de mantel gedragen door een Romeins legeraanvoerder (veldheersmantel), zijn voornaamste officieren en persoonlijke assistenten, ter onderscheiding van het sagum (soldatenmantel) die de milites gregarii (gewone soldaten) droegen of de toga die Quirites (Romeinse burgers) droegen.

Het was meestal karmijnrood, scharlakenrood of purper van kleur, maar kon somtijds ook wit zijn.
Weten wat men weet en weten wat men niet weet: dat is kennis - Confucius
pi_177488296
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 februari 2018 20:02 schreef de_tevreden_atheist het volgende:
Gezuen het karabasverhaal is het "purper" van Jezus waarschijnlijk een romeins Paludamentum of mogelijk een sagum geweest
https://nl.wikipedia.org/wiki/Paludamentum

Het paludamentum, dat volgens Varro en Festus oorspronkelijk elke militaire decoratie beduidde, was de mantel gedragen door een Romeins legeraanvoerder (veldheersmantel), zijn voornaamste officieren en persoonlijke assistenten, ter onderscheiding van het sagum (soldatenmantel) die de milites gregarii (gewone soldaten) droegen of de toga die Quirites (Romeinse burgers) droegen.

Het was meestal karmijnrood, scharlakenrood of purper van kleur, maar kon somtijds ook wit zijn.

En wie, aldus Marcus, kwamen Jezus bespotten?

Juist. De Romeinse soldaten.
"The moral test of government is how it treats those who are in the dawn of life, children; those who are in the twilight of life; the elderly, and those who are in the shadows of life, the sick, the needy and the handicapped." Hubert Humphrey.
pi_177489046
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 februari 2018 19:59 schreef EttovanBelgie het volgende:
Nog zo'n mooie tegenstrijdigheid bij de fans...

Staat er iets over wapens? Dan is het letterlijk.
Staat er iets over wapens wegdoen, wie naar het zwaard grijpt zal door het zwaard omkomen, de vijand de wang toekeren? Dan is het 'latere' redactie van een sinistere club zwendelaars.

Hoe ze dit onderscheid maken? Dat weten alleen zij.
Dit doen ze dus altijd.

Voor de rest zijn de Vergeer adepten ook nog zo leep om uit alle evangelieen te putten. Terwijl ze zelf ook wel weten dat Marcus de enige bron is die onafhankelijk is. Vergeer krijgt het zelfs voor elkaar om uit Handelingen te putten, dat bol staat van de onzin. Ik begrijp werkelijk niet dat ze dit voor historisch zien, behalve dan dat ze verder geen bronnen hebben om hun theorie mee te staven.

Door dit soort kwakhistorisch onderzoek heeft men van Jezus alles kunnen maken wat men in Jezus wilde zien voordat ze hun onderzoek begonnen.

Als je van Jezus een vredelievend persoon wil maken dan citeer je het versje waarin staat dat Petrus een oor van een soldaat af slaat en Jezus die soldaat geneest. Als je van Jezus een wonderdoener wil maken dan lees je alle wonderen op die Jezus gedaan schijnt te hebben. Maar voor de Vergeer adepten is dit enkel geschreven om de Romeinen op een verkeerd spoor te brengen.
Dat die mensen zichzelf nog serieus durven te nemen.
pi_177489221
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 februari 2018 19:57 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Ja, dat sicarii verhaal, wat qua data ook niet opging.
Daar had ik het niet over. Ik heb je enkel aangetoond dat je weer uit je nek aan 't kletsen was. Staat zo in je bijbel hoor. Petrus had toch ook een zwaard, en Simon de zeloot vast ook wel een paar sica's ( je weet wel, die lange messen die men in paar onder hun jasje droegen ). Staat allemaal in dat heilig boek, ťcht !
pi_177489331
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 februari 2018 20:33 schreef ATON het volgende:

[..]

Daar had ik het niet over. Ik heb je enkel aangetoond dat je weer uit je nek aan 't kletsen was. Staat zo in je bijbel hoor. Petrus had toch ook een zwaard, en Simon de zeloot vast ook wel een paar sica's ( je weet wel, die lange messen die men in paar onder hun jasje droegen ). Staat allemaal in dat heilig boek, ťcht !
Ja, en Petrus gebruikte dat zwaard zelfs... en wat zei Jezus toen?
"The moral test of government is how it treats those who are in the dawn of life, children; those who are in the twilight of life; the elderly, and those who are in the shadows of life, the sick, the needy and the handicapped." Hubert Humphrey.
pi_177489419
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 februari 2018 20:02 schreef de_tevreden_atheist het volgende:
Gezuen het karabasverhaal is het "purper" van Jezus waarschijnlijk een romeins Paludamentum of mogelijk een sagum geweest
https://nl.wikipedia.org/wiki/Paludamentum

Het paludamentum, dat volgens Varro en Festus oorspronkelijk elke militaire decoratie beduidde, was de mantel gedragen door een Romeins legeraanvoerder (veldheersmantel), zijn voornaamste officieren en persoonlijke assistenten, ter onderscheiding van het sagum (soldatenmantel) die de milites gregarii (gewone soldaten) droegen of de toga die Quirites (Romeinse burgers) droegen.

Het was meestal karmijnrood, scharlakenrood of purper van kleur, maar kon somtijds ook wit zijn.

Klopt. Hing af van de graad en functie. Purper droegen enkel de generaals. De rode kleurschakeringen voor de centurions en zo.
pi_177489450
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 februari 2018 20:37 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Ja, en Petrus gebruikte dat zwaard zelfs... en wat zei Jezus toen?
Naast de kwestie. En ga nu maar buiten spelen.
pi_177489678
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 februari 2018 20:41 schreef ATON het volgende:

[..]

Naast de kwestie. En ga nu maar buiten spelen.
Hij zei: "Steek dat zwaard weg. Want wie naar het zwaard grijpt zal door het zwaard omkomen."
"The moral test of government is how it treats those who are in the dawn of life, children; those who are in the twilight of life; the elderly, and those who are in the shadows of life, the sick, the needy and the handicapped." Hubert Humphrey.
pi_177489904
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 februari 2018 20:41 schreef ATON het volgende:

[..]

Naast de kwestie. En ga nu maar buiten spelen.
Doe eens normaal Aton, je bent weer jezelf....

Het is precies zoals al gezegd is, het ene neem je letterlijk "er staat dat mensen messen droegen en bij de zeloten hoorden" en het andere is dan "naast de kwestie" "geschreven door gnostici". Echt, niemand kan je nog serieus nemen. Behalve mensen die geen verstand van wetenschap hebben.
  dinsdag 27 februari 2018 @ 21:11:07 #35
458427 Panterjong
I Refuse Limitation
pi_177490545
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 februari 2018 19:43 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Dat begint ook een uitermate vermoeiend schouwspel te worden: het ineens in nevelen hullen van 'wat je echt bedoelt'.
Hee. Dat begint bij jouw onjuiste aannamen. Kun je wel de verongelijkte gaan uithangen maar kijk eens naar je eigen gedrag.
Ik voel me niet geroepen om te weerleggen wat zich allemaal in jouw hoofd afspeelt. Daar pas ik voor. Als je op een open manier vraagt hoe ik ergens over denk en niet zo vijandig doe dan krijg je een reactie. Niet dat ik niet vijandig doe, en misschien af en toe nog wel in de overtreffende trap maar wie kaatst kan de bal verwachten. Dat is misschien een slapargument maar ook een manier van met emoties omgaan. Ik zie ook dat er op andere users vijandig en denigrerend hier gereageerd wordt. Ik heb daar een bloedhekel aan.

Verder leg ik duidelijk uit wat er staat of wat ik er inlees: zoals dat er niet in het oorspronkelijke verhaal van Marcus staat dat Jezus uit de dood is opgestaan. Dit is nog steeds niet op een tekstkritische analyse ontkracht. Er wordt alleen maar geroepen dat dit soort zaken op een methodische wijze ontkracht wordt, maar het roepen van zo'n termpje is slechts leegte. Tot het moment van de ontkrachting blijf ik bij dat standpunt. Aan drogredenatie als het beroep op een zelf bedachte academische wereld heb ik verder niet. Opmerkingen dat ik het tegendeel uit de context moet halen is slechts een trucje waar ik niet intrap. Hoe de kerkvaders erover dachten is interessant maar dat doet me in deze ook niet zoveel. Linkjes om te staven dat koningen uit Israel hemelsblauw droegen terwijl het in de link over het gewaad van priesters ging zijn interessant maar doen niet ter zake, reacties op zo'n linkje in de trant van 'dat is exact mijn punt' is helemaal geen punt. Samengevat: Totaal gebrek aan argumentatie, louter interessantdoenerij.
Linkjes naar Mattheus waar het om Scharlaken gaat dat dan weer foutief vertaald is in een aantal bijbelvertalingen zijn interessant. De vermelding dat Purper gedragen werd door rijke mensen die in een gelijkenis genoemd worden is interessant. Dat Lydia purper verkocht is interessant. Het zijn geen argumenten. Toch komen ze voorbij of zouden ze voorbij kunnen komen.

Net als dat het geen argument is om te stellen dat Jezus een koningsmantel droeg omdat er vermeld wordt dat hij purper droeg. Het zijn mijn gedachten over de tekst ik probeer ze niet als vaststaande feiten te brengen wel zeg ik hoe ik tot die gedachte gekomen ben. Dat ik de illusie wek dat het volgens mij wel vaststaande feiten zouden zijn zij zo.

Nergens jas ik er door dat het om een koninklijk gewaad gaat. Ik denk dat het om een koninklijk gewaad ging, ik lees het e.e.a. in de bijbel en hoe anderen erover denken en doe dan een aanname over wat Marcus zijn toehoorder op dat moment volgens mij wil vertellen. Het blijft dan een aanname dus zeker weten doe ik het niet. De voorbeelden van de teksten uit het OT plaatste ik om informatie te delen over het gebruik van purper bij Koningen zodat de mensen die dat lezen hun eigen gedachten erover kunnen vormen.

Ik heb er alleen mijn eigen gedachten bij en die deel ik graag, ik dring ze niet op en zie ze slechts als mogelijk. Ik probeer dat in ieder geval.

Gelijk ook dat ik naar een bepaald 'kopje' wees in de link van Tevreden Ad waarin ik interessante informatie zag staan over de kleurverandering na blootstelling van zonlicht zoals aangetoond door 1 of ander geleerde. Dit vond ik interessant en roept mij op om me daar nog eens verder in te verdiepen. Misschien de lezer van mijn bericht ook wel zodat ze hun beeld kunnen overwegen, bevestigd zien worden of misschien zelf ermee aan kunnen passen.

En ja Jezus droeg het purper. Rijke mensen droegen purper. Koningen droegen purper. Jezus was de koning der Joden volgens zijn kruisiging. Het vonnis luidde zo. Zijn intocht is als die van een koning der Joden. Hij werd Davide genoemd. Maar hij hulde zich in een wit laken? Dat gaat er bij mij niet in. Maar ieder z'n ding. Dat de soldaten hem dat omdeden enkel en alleen voor het spotten gaat er bij mij niet in. Daar werd zo'n dure mantel niet gebruikt. Maar als je er anders overdenkt, 'ieder z'n ding'.

Dus het antwoord op je vraag is JA. Ik ben er nu eenmaal graag mee bezig en ik verdiep me er graag in. Ik leer graag bij. Ik leer al heel m'n leven over de opgestane versie van Jezus. Ik waardeer die versie. Ik zie dat deze versie hoop brengt bij mensen. Ik heb er gedichten over geschreven, ik heb er over gepreekt, ik heb er troosteloze mensen hoop mee gegeven.
De laatste jaren verdiep ik me meer in de Davide, daar ben ik nu wat voller van. Maar in de kerk is daar ook geen plek voor. Ik wil mensen geven wat ze willen horen, die 10 tal keer in een jaar dat ik iets in een kerk mag doen. Ik wil ze hoop geven en verblijden. Door preken, catechese of pastoraal werk. Daarvoor kom ik hier om af en toe ook m'n ei kwijt te kunnen.
Maar ik heb er steeds minder zin in. Het is me allemaal te vijandig.
Het is dat mensen als Aton, Haushofer, Tevreden Ad, Hoatzin en Faz3d die ik allen waardeer en waarvan ik leer hier zitten anders was ik allang opgehoepeld.

Verder nog vragen?
Rest your mind in distant wilderness
Take your time and concentrate on it
Take a stand and make your hand a fist
We got a reason to resist
pi_177490577
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 februari 2018 20:48 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Hij zei: "Steek dat zwaard weg. Want wie naar het zwaard grijpt zal door het zwaard omkomen."
Ach wat zonde, dan hebben zijn makkers hun centen voor niks uitgegeven aan die zwaarden. En de baas had hen nog zelf de opdracht gegeven om hun laatste centjes eraan te spenderen. Helemaal niet leuk.
pi_177490672
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 februari 2018 21:12 schreef ATON het volgende:

[..]

Ach wat zonde, dan hebben zijn makkers hun centen voor niks uitgegeven aan die zwaarden. En de baas had hen nog zelf de opdracht gegeven om hun laatste centjes eraan te spenderen. Helemaal niet leuk.
Welgeteld twee zwaarden.

Hij zeide dan tot hen: Maar nu, wie een buidel heeft, die neme hem, desgelijks ook een male; en die geen heeft, die verkope zijn kleed, en kope een zwaard. Want Ik zeg u, dat nog dit, hetwelk geschreven is, in Mij moet volbracht worden, namelijk: En Hij is met de misdadigen gerekend. Want ook die dingen, die van Mij geschreven zijn, hebben een einde.En zij zeiden: Heere! zie hier twee zwaarden. En Hij zeide tot hen: Het is genoeg.

1) Jezus greep hierbij terug op een profetie uit de Psalmen;
2) Hoe gaat men precies met twee zwaarden de tempel overrompelen?
"The moral test of government is how it treats those who are in the dawn of life, children; those who are in the twilight of life; the elderly, and those who are in the shadows of life, the sick, the needy and the handicapped." Hubert Humphrey.
pi_177490782
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 februari 2018 21:11 schreef Panterjong het volgende:

[..]

Hee. Dat begint bij jouw onjuiste aannamen. Kun je wel de verongelijkte gaan uithangen maar kijk eens naar je eigen gedrag.
Ik voel me niet geroepen om te weerleggen wat zich allemaal in jouw hoofd afspeelt. Daar pas ik voor. Als je op een open manier vraagt hoe ik ergens over denk en niet zo vijandig doe dan krijg je een reactie. Niet dat ik niet vijandig doe, en misschien af en toe nog wel in de overtreffende trap maar wie kaatst kan de bal verwachten. Dat is misschien een slapargument maar ook een manier van met emoties omgaan. Ik zie ook dat er op andere users vijandig en denigrerend hier gereageerd wordt. Ik heb daar een bloedhekel aan.

Verder leg ik duidelijk uit wat er staat of wat ik er inlees: zoals dat er niet in het oorspronkelijke verhaal van Marcus staat dat Jezus uit de dood is opgestaan. Dit is nog steeds niet op een tekstkritische analyse ontkracht. Er wordt alleen maar geroepen dat dit soort zaken op een methodische wijze ontkracht wordt, maar het roepen van zo'n termpje is slechts leegte. Tot het moment van de ontkrachting blijf ik bij dat standpunt. Aan drogredenatie als het beroep op een zelf bedachte academische wereld heb ik verder niet. Opmerkingen dat ik het tegendeel uit de context moet halen is slechts een trucje waar ik niet intrap. Hoe de kerkvaders erover dachten is interessant maar dat doet me in deze ook niet zoveel. Linkjes om te staven dat koningen uit Israel hemelsblauw droegen terwijl het in de link over het gewaad van priesters ging zijn interessant maar doen niet ter zake, reacties op zo'n linkje in de trant van 'dat is exact mijn punt' is helemaal geen punt. Samengevat: Totaal gebrek aan argumentatie, louter interessantdoenerij.
Linkjes naar Mattheus waar het om Scharlaken gaat dat dan weer foutief vertaald is in een aantal bijbelvertalingen zijn interessant. De vermelding dat Purper gedragen werd door rijke mensen die in een gelijkenis genoemd worden is interessant. Dat Lydia purper verkocht is interessant. Het zijn geen argumenten. Toch komen ze voorbij of zouden ze voorbij kunnen komen.

Net als dat het geen argument is om te stellen dat Jezus een koningsmantel droeg omdat er vermeld wordt dat hij purper droeg. Het zijn mijn gedachten over de tekst ik probeer ze niet als vaststaande feiten te brengen wel zeg ik hoe ik tot die gedachte gekomen ben. Dat ik de illusie wek dat het volgens mij wel vaststaande feiten zouden zijn zij zo.

Nergens jas ik er door dat het om een koninklijk gewaad gaat. Ik denk dat het om een koninklijk gewaad ging, ik lees het e.e.a. in de bijbel en hoe anderen erover denken en doe dan een aanname over wat Marcus zijn toehoorder op dat moment volgens mij wil vertellen. Het blijft dan een aanname dus zeker weten doe ik het niet. De voorbeelden van de teksten uit het OT plaatste ik om informatie te delen over het gebruik van purper bij Koningen zodat de mensen die dat lezen hun eigen gedachten erover kunnen vormen.

Ik heb er alleen mijn eigen gedachten bij en die deel ik graag, ik dring ze niet op en zie ze slechts als mogelijk. Ik probeer dat in ieder geval.

Gelijk ook dat ik naar een bepaald 'kopje' wees in de link van Tevreden Ad waarin ik interessante informatie zag staan over de kleurverandering na blootstelling van zonlicht zoals aangetoond door 1 of ander geleerde. Dit vond ik interessant en roept mij op om me daar nog eens verder in te verdiepen. Misschien de lezer van mijn bericht ook wel zodat ze hun beeld kunnen overwegen, bevestigd zien worden of misschien zelf ermee aan kunnen passen.

En ja Jezus droeg het purper. Rijke mensen droegen purper. Koningen droegen purper. Jezus was de koning der Joden volgens zijn kruisiging. Het vonnis luidde zo. Zijn intocht is als die van een koning der Joden. Hij werd Davide genoemd. Maar hij hulde zich in een wit laken? Dat gaat er bij mij niet in. Maar ieder z'n ding. Dat de soldaten hem dat omdeden enkel en alleen voor het spotten gaat er bij mij niet in. Daar werd zo'n dure mantel niet gebruikt. Maar als je er anders overdenkt, 'ieder z'n ding'.

Dus het antwoord op je vraag is JA. Ik ben er nu eenmaal graag mee bezig en ik verdiep me er graag in. Ik leer graag bij. Ik leer al heel m'n leven over de opgestane versie van Jezus. Ik waardeer die versie. Ik zie dat deze versie hoop brengt bij mensen. Ik heb er gedichten over geschreven, ik heb er over gepreekt, ik heb er troosteloze mensen hoop mee gegeven.
De laatste jaren verdiep ik me meer in de Davide, daar ben ik nu wat voller van. Maar in de kerk is daar ook geen plek voor. Ik wil mensen geven wat ze willen horen, die 10 tal keer in een jaar dat ik iets in een kerk mag doen. Ik wil ze hoop geven en verblijden. Door preken, catechese of pastoraal werk. Daarvoor kom ik hier om af en toe ook m'n ei kwijt te kunnen.
Maar ik heb er steeds minder zin in. Het is me allemaal te vijandig.
Het is dat mensen als Aton, Haushofer, Tevreden Ad, Hoatzin en Faz3d die ik allen waardeer en waarvan ik leer hier zitten anders was ik allang opgehoepeld.

Verder nog vragen?
Ja.

Wat dient precies verstaan te worden onder 'zelfbedachte academische wereld'?
"The moral test of government is how it treats those who are in the dawn of life, children; those who are in the twilight of life; the elderly, and those who are in the shadows of life, the sick, the needy and the handicapped." Hubert Humphrey.
pi_177490995
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 februari 2018 21:12 schreef ATON het volgende:

[..]

Ach wat zonde, dan hebben zijn makkers hun centen voor niks uitgegeven aan die zwaarden. En de baas had hen nog zelf de opdracht gegeven om hun laatste centjes eraan te spenderen. Helemaal niet leuk.
Daarbij: wij zouden ons richten op Marcus, is het niet, aangezien de overige EvangeliŽn van latere datum en 'suspect' zijn.

Nu kom je dus weer met een vers uit Lucas, de enige plaats waar de vraag naar de zwaarden in voor komt, niet in Marcus. Waarom is dit nu ineens weer wel een valide en betrouwbare beschrijving? En waarom Łberhaupt dit aannemen als Marcus er geen enkele melding van maakt?
"The moral test of government is how it treats those who are in the dawn of life, children; those who are in the twilight of life; the elderly, and those who are in the shadows of life, the sick, the needy and the handicapped." Hubert Humphrey.
pi_177491015
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 februari 2018 21:15 schreef EttovanBelgie het volgende:
Welgeteld twee zwaarden.
Joden droegen geen zwaarden maar sica's. https://en.wikipedia.org/wiki/Sica Deze werden per paar gebruikt en verstopt onder hun mantel. Er werden dus welgeteld 2 ( twee ) sica's per persoon gedragen en dat moest volstaan. Tja bro, dat is geschiedenis hoor.
pi_177491047
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 februari 2018 21:26 schreef ATON het volgende:

[..]

Joden droegen geen zwaarden maar sica's. https://en.wikipedia.org/wiki/Sica Deze werden per paar gebruikt en verstopt onder hun mantel. Er werden dus welgeteld 2 ( twee ) sica's per persoon gedragen en dat moest volstaan. Tja bro, dat is geschiedenis hoor.
Nee hoor. Er staat helemaal niets over wat je nu als 'historisch' brengt in de EvangeliŽn, laat staan in Marcus.
"The moral test of government is how it treats those who are in the dawn of life, children; those who are in the twilight of life; the elderly, and those who are in the shadows of life, the sick, the needy and the handicapped." Hubert Humphrey.
pi_177491092
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 februari 2018 21:26 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Daarbij: wij zouden ons richten op Marcus, is het niet, aangezien de overige EvangeliŽn van latere datum en 'suspect' zijn.

Nu kom je dus weer met een vers uit Lucas, de enige plaats waar de vraag naar de zwaarden in voor komt, niet in Marcus. Waarom is dit nu ineens weer wel een valide en betrouwbare beschrijving? En waarom Łberhaupt dit aannemen als Marcus er geen enkele melding van maakt?
:D :D :D _O- Ik had je nog zo gezegd, ga buiten spelen.
pi_177491133
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 februari 2018 21:27 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Nee hoor. Er staat helemaal niets over wat je nu als 'historisch' brengt in de EvangeliŽn, laat staan in Marcus.
Begrijpelijk lezen is niet iedereen gegeven. Nog een goede avond. :D
pi_177491167
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 februari 2018 21:30 schreef ATON het volgende:

[..]

Begrijpelijk lezen is niet iedereen gegeven. Nog een goede avond. :D
Nee, wat jij doet is zaken er in lezen die er niet staan.
"The moral test of government is how it treats those who are in the dawn of life, children; those who are in the twilight of life; the elderly, and those who are in the shadows of life, the sick, the needy and the handicapped." Hubert Humphrey.
pi_177491445
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 februari 2018 21:29 schreef ATON het volgende:

[..]

:D :D :D _O- Ik had je nog zo gezegd, ga buiten spelen.
Waar staat in Marcus iets over Jezus die Zijn volgelingen opdraagt om zwaarden te kopen?
"The moral test of government is how it treats those who are in the dawn of life, children; those who are in the twilight of life; the elderly, and those who are in the shadows of life, the sick, the needy and the handicapped." Hubert Humphrey.
pi_177491476
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 februari 2018 21:31 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Nee, wat jij doet is zaken er in lezen die er niet staan.
Dat doet hij steeds.
Hij had al gezegd om weg te gaan, maar komt steeds weer terug met de ene leugen nog groter dan de andere. En denigrerend doen naar een ieder die het niet met hem eens is. Echt, te kinderlijk voor woorden.

En dan is het panterjong die doet alsof zijn "vijanden" dit doen. Maar dat aton altijd als eerste begint is nog niet tot hem doorgedrongen.
pi_177491502
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 februari 2018 21:42 schreef Berjan.G het volgende:

[..]

Dat doet hij steeds.
Hij had al gezegd om weg te gaan, maar komt steeds weer terug met de ene leugen nog groter dan de andere. En denigrerend doen naar een ieder die het niet met hem eens is. Echt, te kinderlijk voor woorden.

En dan is het panterjong die doet alsof zijn "vijanden" dit doen. Maar dat aton altijd als eerste begint is nog niet tot hem doorgedrongen.
Dat op de man spelen toont slechts aan dat het aan argumenten ontbreekt.
"The moral test of government is how it treats those who are in the dawn of life, children; those who are in the twilight of life; the elderly, and those who are in the shadows of life, the sick, the needy and the handicapped." Hubert Humphrey.
pi_177491833
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 februari 2018 21:43 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Dat op de man spelen toont slechts aan dat het aan argumenten ontbreekt.
Of het zit in karakter van iemand
pi_177492843
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 februari 2018 21:53 schreef Berjan.G het volgende:

[..]

Of het zit in karakter van iemand
Of die man heeft genoeg kennis/verstand van zaken. En denkt bij zichzelf: jullie zijn toch lotjegetikt. Dat acht ik nog het meest waarschijnlijke. Ik geef hem groot gelijk wat dat betreft.
  dinsdag 27 februari 2018 @ 22:56:56 #50
458427 Panterjong
I Refuse Limitation
pi_177493666
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 februari 2018 21:41 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Waar staat in Marcus iets over Jezus die Zijn volgelingen opdraagt om zwaarden te kopen?
Het is interessant dat Lucas dat wel vermeld. Die doet er af en toe nog een schepje bovenop.
Rest your mind in distant wilderness
Take your time and concentrate on it
Take a stand and make your hand a fist
We got a reason to resist
abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')