abonnement Unibet Coolblue
pi_177480995
45 internationale festivals sluiten zich aan bij het keychange. Het streven van deze festivals is dat we rond 2022 een balans op de festivals hebben van 50% mannelijke artiesten, en 50% vrouwelijke artiesten. Ook Eurosonic Noorderslag heeft zich hierbij aangesloten.

De gehele lijst met festivals:
quote:
53 Degrees North (England), Aldeburgh Festival (England), Blissfields (England), Bluedot (England), Borealis (Norway), BreakOut West (Canada), By:Larm (Norway), Canadian Music Week (Canada), Cheltenham Jazz Festival (England), Cheltenham Music Festival (England), Eurosonic Noorderslag (Netherlands), FOCUS Wales (Wales), Granada Experience (Spain), Hard Working Class Heroes (Ireland), Huddersfield Contemporary Music Festival (England), A2IM Indie Week (USA), BBC Music Introducing Stages (UK), Katowice JazzArt Festival (Poland), Kendal Calling (England), Liverpool International Music Festival (England), Liverpool Sound City (England), Manchester Jazz Festival (England), Midem (France), Norwich Sound and Vision (England), North By North East (Canada), NYC Winter Jazzfest (USA), Off The Record (England), Oslo World (Norway), Pop-Kultur (Germany), BBC Proms (England), Roundhouse Rising (England), Spitalfields Music (England), Sŵn (Wales), Trondheim Calling (Norway), Waves Vienna (Austria), Westway LAB (Portugal), Wide Days (Scotland), Gilles Peterson’s Worldwide Festival (France)

This follows the gender balance commitment proposed by Keychange’s founding festival partners which are Reeperbahn Festival (Germany), BIME (Spain), Iceland Airwaves, Way Out West (Sweden), Musikcentrum Sweden, Tallinn Music Week (Estonia), MUTEK (Canada) and The Great Escape (UK).
Wat vinden we hiervan? Is het een nobel streven, of gaat het zijn eigen doel voorbij?
  dinsdag 27 februari 2018 @ 13:28:50 #2
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_177481034
Ik denk dat ze zolang de hype duurt er lekker op meesurfen en ze in 2022 wel weer zien wat dan de hype is.
And so is the past
pi_177481057
Is 50% van de artiesten in totaal überhaupt vrouw? Anders zou het een beetje dom zijn.
pi_177481300
Het is een nobel streven, maar ben wel tegen het idee van quota's. Een festival moet gewoon de artiesten boeken die ze op dat moment het meest geschikt vinden voor hun evenement, ongeacht gender, seksualiteit, afkomst, huidskleur, geloofsovertuiging etc. Daarnaast moet een festival gewoon gaan voor kwaliteit i.p.v. kwantiteit. Er moeten geen vrouwen op een affiche staan, puur omdat ze vrouw zijn. Dat idee staat me tegen.
  dinsdag 27 februari 2018 @ 13:52:44 #5
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_177481495
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 februari 2018 13:26 schreef indiaantje89 het volgende:
45 internationale festivals sluiten zich aan bij het keychange. Het streven van deze festivals is dat we rond 2022 een balans op de festivals hebben van 50% mannelijke artiesten, en 50% vrouwelijke artiesten. Ook Eurosonic Noorderslag heeft zich hierbij aangesloten.

De gehele lijst met festivals:

[..]

Wat vinden we hiervan? Is het een nobel streven, of gaat het zijn eigen doel voorbij?
Ik wil dat de gemeentelijke reiniging zich aansluit bij een gender-equality program en dat in 2020 50% mannen en 50% vrouwen achterop de vuilniswagen staat.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_177481514
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 februari 2018 13:42 schreef indiaantje89 het volgende:
Het is een nobel streven, maar ben wel tegen het idee van quota's. Een festival moet gewoon de artiesten boeken die ze op dat moment het meest geschikt vinden voor hun evenement, ongeacht gender, seksualiteit, afkomst, huidskleur, geloofsovertuiging etc. Daarnaast moet een festival gewoon gaan voor kwaliteit i.p.v. kwantiteit. Er moeten geen vrouwen op een affiche staan, puur omdat ze vrouw zijn. Dat idee staat me tegen.
Dit dus
Je favoriete onderbroek van vroeger, maar dan anders.
  dinsdag 27 februari 2018 @ 14:22:46 #7
181667 Strani
Wie dit leest is gek
pi_177482053
Onderscheid maken op basis van geslacht is seksisme. Dit is dus seksisme.
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
#Hashtag4sale
  dinsdag 27 februari 2018 @ 14:24:46 #8
91039 mstx
2x1/2 = 1/2 x 1/2
pi_177482094
Dit impliceert dat er maar 2 genders zijn. :o
Op donderdag 2 juli 2009 22:41 schreef RTB het volgende:
als ik elk rap"liedje" een kans moest geven was ik aan het eind van dit millennium nog bezig met het tempo waarin die kotshoop uitgebraakt wordt.
👾
pi_177482343
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 februari 2018 13:42 schreef indiaantje89 het volgende:
Het is een nobel streven, maar ben wel tegen het idee van quota's. Een festival moet gewoon de artiesten boeken die ze op dat moment het meest geschikt vinden voor hun evenement, ongeacht gender, seksualiteit, afkomst, huidskleur, geloofsovertuiging etc. Daarnaast moet een festival gewoon gaan voor kwaliteit i.p.v. kwantiteit. Er moeten geen vrouwen op een affiche staan, puur omdat ze vrouw zijn. Dat idee staat me tegen.
Dit dus.

Dit is nog erger dan discriminatie namelijk, want als vrouw wordt je dus niet serieus genomen. Want wordt je geboekt omdat je zo goed bent of omdat “het zielig is en er moet een quota gehaald worden”. Dat vind ik pas respectloos naar artiesten toe, zowel mannelijk als vrouwelijk:

Ik ben sowieso al tegen quota. Neem gewoon de beste en meest relevante artiesten. En wie of wat dat is boeit niet. Want wat nu als de meeste goede en relevante vrouwelijke bands rond Pinkpop of lowlands in de usa touren? Krijgen je dan maar matige vrouwen omdat “het moet”.

Als je echt geen onderscheid wil maken dan kijk je naar de artiest zelf en niet naar geslacht.
  dinsdag 27 februari 2018 @ 14:42:04 #10
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_177482467
Door dat kattengejank van je staan de blaren op onze trommelvliezen, maar je hebt tetten dus kom maar langs. Goed idee wel.
pi_177482988
In het volgend persbericht, theaters die zich aansluiten bij het streven naar een 50-50 verdeling in balletvoorstellingen tussen balletdansers en ballerina's.
It says on your chart that you're fucked up. You talk like a fag, and your shit's all retarded.
pi_177483102
Het gaat er toch om of het goede muziek is? Lekker belangrijk vrouw, man, dier, neger.
pi_177486463
Wat een jankverhaal weer om politieke correctheid en positieve discriminatie. Het gaat om de muziek. Niet om wie of wat daar staat, waar vandaan of met welk uiterlijk.
Bah. :r
Het weer zat niet mee
  vrijdag 9 maart 2018 @ 11:15:09 #14
372149 VarkensHart
Het geweten van fokkend Nederl
pi_177702651
Negatieve nep recencies geplaats voor zeikerige kut festivals
  vrijdag 9 maart 2018 @ 11:33:53 #15
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_177703006
En hoeveel LHBTQRIOWGA'ers??
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
  Redactie Sport maandag 12 maart 2018 @ 22:32:32 #16
274204 crew  Mexicanobakker
pi_177780957
Voor.

Zangeressen O+
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  Moderator dinsdag 13 maart 2018 @ 12:27:23 #17
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_177788908
Niks op tegen mits goede line-up.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 13 maart 2018 @ 12:32:20 #18
2057 Tokus
www.metalfan.nl
pi_177788992
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 februari 2018 13:26 schreef indiaantje89 het volgende:
45 internationale festivals sluiten zich aan bij het keychange. Het streven van deze festivals is dat we rond 2022 een balans op de festivals hebben van 50% mannelijke artiesten, en 50% vrouwelijke artiesten. Ook Eurosonic Noorderslag heeft zich hierbij aangesloten.

De gehele lijst met festivals:

[..]

Wat vinden we hiervan? Is het een nobel streven, of gaat het zijn eigen doel voorbij?
Een band met zangeres en verder 4 mannen, telt dat dan als “vrouwelijke artiest” of slechts 20%? Ik gok dat eerste, anders gaan ze hun eigen 50% quotum nooit halen.
En een band waar een man zingt maar achter de drumkit een vrouw zit?
Nothing lasts forever but the certainty of change
  dinsdag 13 maart 2018 @ 12:35:54 #19
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_177789079
Oh god, gaan we hier nu ook weer doorslaan met die politieke correctheid. Ik heb niet echt de indruk dat festivals bewust vrouwelijke artiesten weigeren, maar dat die er gewoon minder zijn. Sinds wanneer zou dit dan een probleem zijn :?
Don't let my username fool you...
pi_177817977
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 maart 2018 12:32 schreef Tokus het volgende:

[..]

Een band met zangeres en verder 4 mannen, telt dat dan als “vrouwelijke artiest” of slechts 20%? Ik gok dat eerste, anders gaan ze hun eigen 50% quotum nooit halen.
En een band waar een man zingt maar achter de drumkit een vrouw zit?
En anders is het quotum heel makkelijk te halen, zet je gewoon om 10 uur 's ochtends alvast een koor neer...



Verder wat Indiaantje zegt, dat geforceerde gedoe gaat festivals echt niet beter maken.

Graspop Metal Meeting gegarandeerd 50% vrouw....
Well, what possible harm could one insane, mutant tentacle do?
  donderdag 22 maart 2018 @ 16:37:43 #21
20553 Elegy
Les armes du temps
pi_178014485
Zal me echt jeuken wie of wat er op het podium staat. Zolang ik het maar toffe muziek vind 8-) Als ik kijk naar mijn last.fm charts is het toch al behoorlijk gevarieerd, dus er verandert voor mij toch niks. Wel heb ik moeite met een (semi)gedwongen quota.

Maargoed, misschien zien we Rockbitch dan weer eens een keer live :Y)
"L'homme naît sans dents, sans cheveux et sans illusions, et il meurt le même, sans cheveux, sans dents et sans illusions" - Alexandre Dumas
pi_178014622
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 februari 2018 13:42 schreef indiaantje89 het volgende:
Het is een nobel streven, maar ben wel tegen het idee van quota's. Een festival moet gewoon de artiesten boeken die ze op dat moment het meest geschikt vinden voor hun evenement, ongeacht gender, seksualiteit, afkomst, huidskleur, geloofsovertuiging etc. Daarnaast moet een festival gewoon gaan voor kwaliteit i.p.v. kwantiteit. Er moeten geen vrouwen op een affiche staan, puur omdat ze vrouw zijn. Dat idee staat me tegen.
^O^
pi_178015046
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 februari 2018 13:29 schreef LurkJeRot het volgende:
Is 50% van de artiesten in totaal überhaupt vrouw? Anders zou het een beetje dom zijn.
Dit dus, net zo als het gezeik op onvoldoende DJ's met een kleurtje/migratieachtergrond in Amsterdamse clubs, maar de boosdoeners, hadden procentueel wel meer DJ's met een kleurtje/migratie dan het percentage wat woont in Amsterdam.
  Moderator dinsdag 22 mei 2018 @ 13:11:28 #25
332671 crew  indiaantje89
pi_179319734
https://3voor12.vpro.nl/a(...)scape-Festival0.html

Opvallende quote:
"Nog meer dan vorig jaar leek het wel of acts met alleen mannen al meteen met 1-0 achter staan. "
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')