abonnement Unibet Coolblue
pi_177479993
quote:
German Chancellor Angela Merkel is the latest politician to criticise a major food bank's decision to bar foreigners from receiving free food.
The charity Essener Tafel called it a temporary restriction necessary because the share of foreigners using the food bank had soared to 75% in recent years.
The charity says it helps about 16,000 poor people in Essen, a city in the western industrial Ruhr region.
Vandals have sprayed "Nazis" on the charity's delivery vans.
Mrs Merkel spoke out against Essener Tafel's new rule requiring visitors to show a German passport in order to receive food.
"One shouldn't run services on the basis of such categorisations. That's not good. But it also shows the amount of pressure there is, and how many people are needy. That's why I hope they can find good solutions which do not exclude groups," she told the broadcaster RTL.
Migrant influx
An estimated 1.2 million asylum seekers entered Germany during the migrant crisis of 2015-2016, more than half from war-torn Syria, Iraq and Afghanistan. The record influx boosted support for the anti-immigration Alternative for Germany (AfD) party.
Essener Tafel is part of a national food bank group called Tafel. Essen is part of Germany's old coal-and-steel hub in North Rhine-Westphalia (NRW) state.
The far-right AfD defended the charity's policy on Facebook (in German), saying "if you fight back, you're a Nazi".

Like hundreds of other German food banks, Essener Tafel collects tonnes of surplus food at or past its sell-by date, which would otherwise be thrown away.
The charity's managers are holding an emergency meeting now to tackle the row over its new policy, which took effect last month.

Essener Tafel head Jörg Sartor spoke angrily about the criticism. "A load of politicians are laying into us now - but they are ill-informed. They ought to reciprocate and help out here - after that they can voice an opinion, by all means."
He defended his staff and said he was "sick and tired" of the criticism. "I'm almost ready to quit," he said.
Earlier, he said the restriction had nothing to do with xenophobia; he said it was all about fairness, because large numbers of elderly women and single mothers had stopped coming to Essener Tafel.
Data from Germany's national migration agency BAMF shows that NRW has the highest number of asylum claims among the German states.
In January NRW handled 19.9% of claims, followed by Bavaria (15.1%).
Asylum claims in Germany soared to a record 745,545 in 2016, but fell back to 222,683 in 2017.
A new EU border agreement with Turkey, and new border fences, drastically cut the numbers of migrants heading to Central Europe via the Balkan route.
http://www.bbc.com/news/world-europe-43210596

Wat vinden wij hier van? Is het eerlijk als Duitse onderdanen geen voedsel meer kunnen krijgen omdat de migranten massaal een beroep moeten(niemand komt daar voor de lol) doen op de voedselbank? Het is de schuld van de Duitse Staat(lees: Merkel) dat dit soort organisaties deze keuze überhaupt moeten maken. En nu worden ze veroordeeld door Merkel omdat ze de keuze maken om hun eigen oma's en opa's van voedsel te voorzien en niet een stel rovende Noord-Afrikanen of nepvluchtelingen uit Iran, Irak en de door 12 veilige landen vluchtende Syriërs.

Het is werkelijk waar om te kotsen.
  dinsdag 27 februari 2018 @ 12:21:44 #2
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_177480006
quote:
15s.gif Op dinsdag 27 februari 2018 12:20 schreef Confetti het volgende:

[..]

http://www.bbc.com/news/world-europe-43210596

Wat vinden wij hier van? Is het eerlijk als Duitse onderdanen geen voedsel meer kunnen krijgen omdat de migranten massaal een beroep moeten(niemand komt daar voor de lol) doen op de voedselbank? Het is de schuld van de Duitse Staat(lees: Merkel) dat dit soort organisaties deze keuze überhaupt moeten maken. En nu worden ze veroordeeld door Merkel omdat ze de keuze maken om hun eigen oma's en opa's van voedsel te voorzien en niet een stel rovende Noord-Afrikanen of nepvluchtelingen uit Iran, Irak en de door 12 veilige landen vluchtende Syriërs.

Het is werkelijk waar om te kotsen.
Gaat de goede kant op in Europa - en dit is nog maar het begin!
"Hoka Hey!"
  dinsdag 27 februari 2018 @ 12:26:51 #3
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_177480109
quote:
15s.gif Op dinsdag 27 februari 2018 12:20 schreef Confetti het volgende:
Is het eerlijk als Duitse onderdanen geen voedsel meer kunnen krijgen omdat de migranten massaal een beroep moeten(niemand komt daar voor de lol) doen op de voedselbank?
Wel als asielzoekers het andere voedsel wat ze van de overheid krijgen weggooien omdat niet lekker.
pi_177480181
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 februari 2018 12:26 schreef Woelwater het volgende:

[..]

Wel als asielzoekers het andere voedsel wat ze van de overheid krijgen weggooien omdat niet lekker.
Het lijkt mij niet dat dat de reden is dat mensen een beroep op een voedselbank moeten doen. Ook daar zijn regels voor. Het probleem in Duitsland is dat er heel veel onzichtbare armoede is. Veel meer dan Nederland. Dus een tekort van middelen en, ongelooflijk maar waar, van voedsel. Dan kun je wel vanuit je paleis in Berlijn roepen dat het land wel een paar miljoen kansarmen kan opvangen maar de praktijk wijst uit anders uit. En als dan pijnlijke keuzes gemaakt moet worden word je inderdaad weggezet als nazi en uitschot. Maar de handen van mevrouw Merkel zijn schoon..
  dinsdag 27 februari 2018 @ 12:40:03 #5
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_177480345
quote:
2s.gif Op dinsdag 27 februari 2018 12:38 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Duitsland, met een gigantisch overschot (waarmee ze niet eens weten wat ze ermee willen doen) in het overheids budget dit jaar hoeft echt niet te kiezen wie ze eten geven.
Blijkbaar wel gezien de inhoud van het topic
"Hoka Hey!"
  dinsdag 27 februari 2018 @ 12:40:05 #6
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_177480346
Merkel.
De grootste naoorlogse landverrader in West Europa.

Hopelijk negeert die voedselbank haar gewoon, en blijven ze alleen eten geven aan het eigen volk.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  dinsdag 27 februari 2018 @ 12:43:00 #7
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_177480397
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 februari 2018 12:40 schreef matspontius het volgende:

[..]

Blijkbaar wel gezien de inhoud van het topic
Ze hadden in 2017 een overschot van 36.6 miljard euro. Als een paar immigranten het eten 'wegnemen' van andere mensen (de duitsers) dan doe je gewoon echt wat fout.

Zoals ik al zei laat die mensen dan niet binnen, maar als je mensen binnen laat geef ze dan wel fatsoenlijk te eten. Anders wat? Ga je mensen laten verhongeren? Moeten ze eten gaan stelen? Wil je wel de ziekenhuis rekeningen gaan betalen voor mensen die klachten krijgen door slecht eten?

man man man. Het is echt veel goedkoper om die paar mensen gewoon eten te geven. Dit gaat echt puur om je onderbuik gevoel dat sommige mensen het blijkbaar niet ''verdienen''
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  dinsdag 27 februari 2018 @ 12:44:36 #8
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_177480415
quote:
2s.gif Op dinsdag 27 februari 2018 12:43 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Ze hadden in 2017 een overschot van 36.6 miljard euro. Als een paar immigranten het eten 'wegnemen' van andere mensen (de duitsers) dan doe je gewoon echt wat fout.

Zoals ik al zei laat die mensen dan niet binnen, maar als je mensen binnen laat geef ze dan wel fatsoenlijk te eten. Anders wat? Ga je mensen laten verhongeren? Moeten ze eten gaan stelen? Wil je wel de ziekenhuis rekeningen gaan betalen voor mensen die klachten krijgen door slecht eten?

man man man. Het is echt veel goedkoper om die paar mensen gewoon eten te geven. Dit gaat echt puur om je onderbuik gevoel dat sommige mensen het blijkbaar niet ''verdienen''
Deze reactie getuigt gelukkig niet van onderbuik gevoelens _O- Ik maak uit de inhoud van het topic niet op wat jij zegt. Iets willen is iets anders dan de praktijk he ...
"Hoka Hey!"
pi_177480434
quote:
2s.gif Op dinsdag 27 februari 2018 12:36 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Moslims hebben geen recht op voedsel? Whats next....

Ik heb zoiets van, als je die mensen binnen laat geef ze dan ook toegang tot de voedselbank. Als je allemaal dingen gaat afschermen waarom laat je die mensen dan binnen?
Dat de moslims zelf maar eens in het bevroren westen voedsel gaan verbouwen, dan komen de moslims er vanzelf achter dat er niets groeit op bevroren grond.
  dinsdag 27 februari 2018 @ 12:47:10 #10
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_177480464
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 februari 2018 12:45 schreef torentje het volgende:

[..]

Dat de moslims zelf maar eens in het bevroren westen voedsel gaan verbouwen, dan komen de moslims er vanzelf achter dat er niets groeit op bevroren grond.
Wat?
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  dinsdag 27 februari 2018 @ 12:47:27 #11
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_177480474
quote:
2s.gif Op dinsdag 27 februari 2018 12:43 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Ze hadden in 2017 een overschot van 36.6 miljard euro. Als een paar immigranten het eten 'wegnemen' van andere mensen (de duitsers) dan doe je gewoon echt wat fout.
Duitsland heeft een staatsschuld van 2.049 miljard euro, op die manier kun je elk land wel rijk rekenen.
Dan zouden er hier ook geen voedselbanken (te triest voor woorden dat ze überhaupt moeten bestaan) nodig zijn.
pi_177480501
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 februari 2018 12:45 schreef torentje het volgende:

[..]

Dat de moslims zelf maar eens in het bevroren westen voedsel gaan verbouwen, dan komen de moslims er vanzelf achter dat er niets groeit op bevroren grond.
Kun je hier een YT-video over maken? Lijkt me echt leuk.
wooblabalurg
pi_177480545
Vooral ouderen hebben vaak moeite de eindjes aan elkaar te knopen. Misschien moet vanuit Berlijn steun worden geboden aan de Tafeln die meer vraag dan aanbod hebben.

Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
  dinsdag 27 februari 2018 @ 12:56:43 #14
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_177480595
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 februari 2018 12:52 schreef Digi2 het volgende:
Vooral ouderen hebben vaak moeite de eindjes aan elkaar te knopen. Misschien moet vanuit Berlijn steun worden geboden aan de Tafeln die meer vraag dan aanbod hebben.

Die ouwe op 07:30 zit gewoon te roken en heeft nog een kad rondlopen ook. En dan bij een voedselbank lopen omdat hij zogenaamd arm zou zijn :')
  dinsdag 27 februari 2018 @ 13:06:11 #15
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_177480717
Ik denk dat er wel wat voor deze voedselbank te zeggen valt. Mensen die nog in een asielprocedure zitten zouden door de federale overheid gevoed moeten worden.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
  dinsdag 27 februari 2018 @ 14:27:58 #16
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_177482183
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 februari 2018 13:06 schreef nixxx het volgende:
Ik denk dat er wel wat voor deze voedselbank te zeggen valt. Mensen die nog in een asielprocedure zitten zouden door de federale overheid gevoed moeten worden.
Ze krijgen al eten in het AZC neem ik aan?
  dinsdag 27 februari 2018 @ 14:28:50 #17
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_177482200
quote:
10s.gif Op dinsdag 27 februari 2018 14:13 schreef de_boswachter het volgende:
Ik mis remlof
Zou daar toch even voor naar een dokter gaan...
And so is the past
pi_177482392
Buiten wat je van asielzoekers of buitenlanders vind, hier heeft een groep honger, een grote groep waarvan er één niet gevoed kan worden door gebrek aan voedsel. Nu wordt de afweging gemaakt om geen buitenlanders te voeden, zoiets vind ik dan weer discriminatie. Wat je ook van deze situatie vind deze mensen zitten hier nu eenmaal en dienen minimaal gevoed te worden en een dak boven hun hoofd te krijgen.

De schuld ligt dan ook bij de politiek, een voedselbank zou nooit een afweging moeten maken omdat ze maar een selectieve groep kunnen voeden. Er zijn miljoenen kanslozen binnengehaald, waarna de politici hun handen er vanaf trekken en organisaties zoals de voedselbank overbelast worden.
pi_177482397
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 februari 2018 14:27 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Ze krijgen al eten in het AZC neem ik aan?
Misschien illegalen?
  dinsdag 27 februari 2018 @ 14:39:19 #20
3647 B.R.Oekhoest
Taalpotpourrist Berend Rinus
pi_177482431
EIGEN BRATWURST EERST!
De moraal zit in een crisis, niemand weet meer wat van wie is.
Mijn broer Tinus zeker niet; de minkukel neemt steeds ongevraagd bezit van mijn FOK!account. Beste vent wel verder, overigens: http://fotoboek.fok.nl/Tinus_O..
  dinsdag 27 februari 2018 @ 14:48:41 #21
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_177482559
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 februari 2018 14:27 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Ze krijgen al eten in het AZC neem ik aan?
Vinden ze vaak niet lekker of is niet wat ze gewend zijn - gek he?
"Hoka Hey!"
pi_177482588
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 februari 2018 14:48 schreef matspontius het volgende:

[..]

Vinden ze vaak niet lekker of is niet wat ze gewend zijn - gek he?
Ik lust geen spruitjes.
wooblabalurg
  dinsdag 27 februari 2018 @ 14:51:05 #23
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_177482592
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 februari 2018 14:48 schreef matspontius het volgende:

[..]

Vinden ze vaak niet lekker of is niet wat ze gewend zijn - gek he?
En dat is ons probleem?
  dinsdag 27 februari 2018 @ 14:52:16 #24
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_177482611
quote:
9s.gif Op dinsdag 27 februari 2018 14:50 schreef Baconbus het volgende:

[..]

Ik lust geen spruitjes.
Wie boeit het wat jij niet lust? Domme oneliners elke keer :N
"Hoka Hey!"
pi_177482834
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 februari 2018 14:52 schreef matspontius het volgende:

[..]

Wie boeit het wat jij niet lust? Domme oneliners elke keer :N
Daarom gaan ze toch naar de voedselbank? :D
wooblabalurg
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')