abonnement Unibet Coolblue
pi_177478082
Uitgerekende data:

5 maart: Songeur (meisje)
11 maart: D.U.M.A.N. (jongen)
15 maart: Little Miss Naughty
30 maart: DonnaRush (meisje)
31 maart: Mabawa. (meisje)

03 april: Karstman
29 april: Malteser
29 april: Sethiwe
29 april: annegirly27 (jongen)

2 mei: Elleska
7 mei: Philomijn (jongen)
9 mei: L0t..
11 mei: DorothyGale
13 mei: ***VitaBella*** (meisje)
17 mei: Jagartrut

3 juni: DagenNachtdromer (meisje)
8 juni: Jentin
10 juni: Aure (jongen)

16 juli: coccinelle
25 juli: IsabellaMariaAnna
28 juli: Wolken (jongen)

2 augustus: Fien10 (jongen)
3 augustus: Nouk84 (jongen)
6 augustus: Spees_Eend
8 augustus: noa11
25 augustus: ***Cassandra87*** (jongenstweeling)
26 augustus: silliegirl (meisje)

7 september: Fuchsia_roze
11 september: Loj
14 september: Helsinki
16 september: Feyre
16 september: Soof-87
17 september: lunapuella
29 september: Peacefulll

6 oktober: Priemgirl

***-----------------***vermeldingen zijn (a.s.) officiële fokbaby's (een fokbaby is een baby geboren uit een relatie waar man en vrouw elkaar hebben leren kennen op/door FOK).

Voor wijzigingen graag even een quote of DM.

[ Bericht 1% gewijzigd door SQ op 02-03-2018 14:56:01 ]
  Moderator dinsdag 27 februari 2018 @ 10:18:59 #2
382129 crew  Donna
pi_177478121
Ohjee, sta in de top5. :D
  dinsdag 27 februari 2018 @ 10:20:02 #3
149959 SQ
snelle trees
pi_177478132
Sterkte Ela :*
disclaimer
pi_177478138
Ela, wat verdrietig. Veel sterkte :*
pi_177478146
Wat verdrietig ela, veel sterkte :*
pi_177478154
Heel veel sterkte Ela.
"Life is what happens to you, while you're busy making other plans"
pi_177478163
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 februari 2018 10:18 schreef DonnaRush het volgende:
Ohjee, sta in de top5. :D
Confronterend he? Ik op 1, hoe dan!? Geniet je een beetje van je verlof?
  Moderator dinsdag 27 februari 2018 @ 10:23:17 #8
382129 crew  Donna
pi_177478184
Oh s.hit de laatste berichten uit het vorige deel gemist.
Wat verdrietig ela, heel veel sterkte! :*
pi_177478189
Dankjullie :) Ik was al vrij onzeker omdat ik telkens bloedverlies had. Toen heb ik toch een echo laten maken en daarop was te zien dat er geen baby'tje meer was en m'n lichaam het al bijna helemaal heeft opgeruimd. Het is dus ook wel een opluchting om weer vooruit te kunnen kijken, door de onzekerheid hing ik een beetje 'in het niets' de hele tijd. Ik voel me er ook wel neutraal over, het kwam als verrassing en ging zacht weer weg. Voor nu eerst wil ik wel even rustig aan doen. Maar wie weet wat er daarna nog weer komen gaat.
  Moderator dinsdag 27 februari 2018 @ 10:28:20 #10
382129 crew  Donna
pi_177478275
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 februari 2018 10:21 schreef Songeur het volgende:

[..]

Confronterend he? Ik op 1, hoe dan!? Geniet je een beetje van je verlof?
Wow op 1 lijkt me wel heel confronterend ja.
Ik moet nog even leren om te genieten. Moet vooral wennen nu.

Heb zo iig een liggingsecho en m'n moeder gaat mee. Die heeft ooit 36 jaar geleden een echo gehad omdat ze ruim 2 weken over tijd was en verder nog nooit, dus ze heeft er heel veel zin in om dit met mij mee te maken.
pi_177478346
Ela! Wat een verdrietig nieuws zeg. ;( fijn dat het fysiek zo ‘netjes’ verloopt. Sterkte voor jullie!
pi_177478416
Oh ela wat verdrietig. Sterkte. Ik hoop dat je er in kunt blijven berusten :*

Wolken, wat leuk dat de 9-maandenbeurs zo geslaagd was! Voel je je nu wat meer zwanger? :D Geloof dat ik bij een evt volgende zwangerschap toch ook maar naar die beurs moet, hoor alleen maar positieve verhalen, terwijl het me niks leek...

Songeur first in line :Y)

Donna ga eens snel genieten. ;) Ik tel de weken al af. O+ Veel plezier en succes bij de liggingsecho! Leuk dat je moeder meegaat O+

Ik heb vnv ook een echo, om te kijken of de placenta niet voor de bmm ligt. Bij de SEO lag ie wat laag, hoewel niet voor de bmm. Zoveel zin om ons zoontje weer te zien O+
Dit, dat, alles.
pi_177478442
Oh Ela, wat verdrietig! Hopelijk tot gauw :*
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_177478762
Ela, wat ontzettend verdrietig. Al ‘klink’ je er vrij rustig onder. Fijn dat je lijf het zo goed zelf oplost. Sterkte :*.

Donna en Philomijn, veel plezier bij de echo.

Songeur op 1! O+

Ik op 7 trouwens terwijl ik echt nog 2 maanden te gaan heb.

Iemand ervaring met een ijzerinfuus? Ondanks sondevoeding (wat me redelijk goed uitgebalanceerd lijkt) is mijn waarde onder de 6 gezakt. Had ijzertabletten en ijzerbruistabletten gekregen maar die braak ik allebei linea recta weer uit. Nu had de gyn het over een ijzerinfuus maar eenmaal weer thuis kom ik tot de conclusie dat ik er niet op doorgevraagd heb.

[ Bericht 0% gewijzigd door Malteser op 27-02-2018 13:18:20 ]
pi_177478840
Natuurlijk kan je dat er ook nog wel bij hebben Malteser... Ik heb er zelf geen ervaring mee.

quote:
1s.gif Op dinsdag 27 februari 2018 10:36 schreef Philomijn het volgende:
:*

Wolken, wat leuk dat de 9-maandenbeurs zo geslaagd was! Voel je je nu wat meer zwanger? :D Geloof dat ik bij een evt volgende zwangerschap toch ook maar naar die beurs moet, hoor alleen maar positieve verhalen, terwijl het me niks leek...

Ik heb vnv ook een echo, om te kijken of de placenta niet voor de bmm ligt. Bij de SEO lag ie wat laag, hoewel niet voor de bmm. Zoveel zin om ons zoontje weer te zien O+
Het is heel anders dan de HHB, daar zijn we op het laatst nog even heel gegaan maar na 5 minuten weer rennend weg gegaan :') .

quote:
1s.gif Op dinsdag 27 februari 2018 10:28 schreef DonnaRush het volgende:

[..]

Wow op 1 lijkt me wel heel confronterend ja.
Ik moet nog even leren om te genieten. Moet vooral wennen nu.

Heb zo iig een liggingsecho en m'n moeder gaat mee. Die heeft ooit 36 jaar geleden een echo gehad omdat ze ruim 2 weken over tijd was en verder nog nooit, dus ze heeft er heel veel zin in om dit met mij mee te maken.
Leuk he, dan kan ze even spieken. Ik wil met 24 weken een 3D echo laten maken met mijn ouders erbij , dat ijkt mij zo speciaal O+ .

Ik ben vanmorgen nog gebeld door de dokter die de hysteroscopie heeft uitgevoerd. Hij is net terug van vakantie en belde om zijn verontschuldigingen aan te bieden. In de 27 jaar dat hij dit doet heeft hij dit nog nooit meegemaakt en hij zal dit ook nooit meer vergeten. Hij zou het op prijs stellen om op de hoogte te blijven van de zwangerschap. Ik vind het echt erg netjes dat hij dit zo gedaan heeft en vriendlief kan het nu hopelijk ook afsluiten.
"Life is what happens to you, while you're busy making other plans"
pi_177478883
Oh ela jeetje.. veel sterkte ;( -O-
No buy? Meh... Who are we kidding!
Op donderdag 15 augustus 2013 14:48 schreef Mss het volgende:
Priem heeft tettorexia! Als ze tetten ziet vergeet ze alles waar ze mee bezig is :7
  dinsdag 27 februari 2018 @ 11:17:12 #17
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_177478909
Ah wat jammer Ela :{.. Sterkte en hopelijk ben je hier snel weer terug!
pi_177478961
Ela :* knuffels
♥ J & S
  dinsdag 27 februari 2018 @ 11:20:55 #19
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_177478965
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 februari 2018 11:05 schreef Malteser het volgende:
Ela, wat ontzettend verdrietig. Al ‘klink’ je er vrij rustig onder. Fijn dat je lijf het zo goed zelf oplost. Sterkte :*.

Donna en Philomijn, veel plezier bij de echo.

Songeur op 1! O+

Ik op 7 trouwens terwijl ik echt nog 2 maanden te gaan heb.

Iemand ervaringet een ijzerinfuus? Ondanks sondevoeding (wat me redelijk goed uitgebalanceerd lijkt) is mijn waarde onder de 6 gezakt. Had ijzertabletten en ijzerbruistabletten gekregen maar die braak ik allebei linea recta weer uit. Nu had de gyn het over een ijzerinfuus maar eenmaal weer thuis kom ik tot de conclusie dat ik er niet op doorgevraagd heb.
Ik! Niet toen ik zwanger was maar daarna regelmatig. Duurt een uurtje ongeveer bij mij. Tijdens het infuus merk ik niet veel. Na een paar dagen voel ik me er grieperig/naar door. Maar dat is niet bij iedereen zo.
pi_177479328
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 februari 2018 10:18 schreef DonnaRush het volgende:
Ohjee, sta in de top5. :D
Hou op!!!!
pi_177479365
Wat verdrietig. Dikke knuffel Ela! :*
pi_177480847
Sterkte Ela, wat verdrietig. :*
pi_177480893
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 februari 2018 11:20 schreef -Bubseltje- het volgende:

[..]

Ik! Niet toen ik zwanger was maar daarna regelmatig. Duurt een uurtje ongeveer bij mij. Tijdens het infuus merk ik niet veel. Na een paar dagen voel ik me er grieperig/naar door. Maar dat is niet bij iedereen zo.
Dank voor je reactie. Grieperig/naar, dat is niet fijn. Humz, even afwachten maar hoe en wanneer ze dat dan willen doen.
pi_177481029
Wij hadden overigens gisteren de pretecho. De echoscopiste hield een slag om de arm want ik was al 29+1 en misschien viel er niet veel te zien, maar het eerste beeld was gelijk raak O+ jongens ik heb gewoon het gezichtje van mijn baby gezien! En wat is ze mooi O+ neusje en voorhoofdje van mijn man, mijn lippen.
De echoscopiste kon ook al een flinke bos haar zien :D

Ze weegt trouwens 1400 gram! Dat is toch best flink voor 29+1? Echoscopiste zei er verder niks over eigenlijk

[ Bericht 8% gewijzigd door VitaBella op 27-02-2018 21:42:13 ]
  dinsdag 27 februari 2018 @ 13:29:43 #25
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_177481052
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 februari 2018 13:28 schreef VitaBella het volgende:
Wij hadden overigens gisteren de pretecho. De vk hield een slag om de arm want ik was al 29+1 en misschien viel er niet veel te zien, maar het eerste beeld was gelijk raak O+ jongens ik heb gewoon het gezichtje van mijn baby gezien! En wat is ze mooi O+ neusje en voorhoofdje van mijn man, mijn lippen.
De vk kon ook al een flinke bos haar zien :D

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat een mooi beeld en mooie baby zeg! Had ook niet anders verwacht met jou als moeder, maar damn _O_ O+
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_177481079
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 februari 2018 13:29 schreef Molo het volgende:

[..]

Wat een mooi beeld en mooie baby zeg! Had ook niet anders verwacht met jou als moeder, maar damn _O_ O+
O+ :* lieff! Ik ben nu wel een beetje boel verliefd geloof ik :@
  dinsdag 27 februari 2018 @ 13:37:36 #27
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_177481213
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 februari 2018 13:31 schreef VitaBella het volgende:

[..]

O+ :* lieff! Ik ben nu wel een beetje boel verliefd geloof ik :@
Wordt alleen maar erger _O_
Heerlijk O+
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_177481358
Wauw Vita O+
Wat een prachtige echo!
pi_177481361
Oh vita O+ O+ O+ Wat leuk om zo jullie meisje te zien :)

Hier leek ik al 2 weken geen last meer te hebben van misselijkheid maar sinds gisteren is de misselijkheid terug... en dan gewoon continue.. Niet 'even'; en gelukkig ook niet zo extreem dat ik moet overgeven, maar continue een naar gevoel }:|
En m'n broeken zitten strak; en dat vind ik ook maar vervelend :')
No buy? Meh... Who are we kidding!
Op donderdag 15 augustus 2013 14:48 schreef Mss het volgende:
Priem heeft tettorexia! Als ze tetten ziet vergeet ze alles waar ze mee bezig is :7
pi_177481573
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 februari 2018 11:05 schreef Malteser het volgende:
Ela, wat ontzettend verdrietig. Al ‘klink’ je er vrij rustig onder. Fijn dat je lijf het zo goed zelf oplost. Sterkte :*.

Donna en Philomijn, veel plezier bij de echo.

Songeur op 1! O+

Ik op 7 trouwens terwijl ik echt nog 2 maanden te gaan heb.

Iemand ervaring met een ijzerinfuus? Ondanks sondevoeding (wat me redelijk goed uitgebalanceerd lijkt) is mijn waarde onder de 6 gezakt. Had ijzertabletten en ijzerbruistabletten gekregen maar die braak ik allebei linea recta weer uit. Nu had de gyn het over een ijzerinfuus maar eenmaal weer thuis kom ik tot de conclusie dat ik er niet op doorgevraagd heb.
Ik heb na mijn eerste bevalling een ijzerinfuus gehad. Eigenlijk niets noemenswaardig over te vermelden behalve dat het goed werkte, het krikte mijn hb snel op van 4.0 naar 4.6 dus dat is positief! Geen last van gehad ofzo.
pi_177481834
Vita, wat een mooie echo!

quote:
0s.gif Op dinsdag 27 februari 2018 13:57 schreef Svane het volgende:

[..]

Ik heb na mijn eerste bevalling een ijzerinfuus gehad. Eigenlijk niets noemenswaardig over te vermelden behalve dat het goed werkte, het krikte mijn hb snel op van 4.0 naar 4.6 dus dat is positief! Geen last van gehad ofzo.
Ah, dankjewel.
  dinsdag 27 februari 2018 @ 14:18:03 #32
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_177481943
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 februari 2018 13:28 schreef VitaBella het volgende:

Ze weegt trouwens 1400 gram! Dat is toch best flink voor 29+1?? Echoscopiste zei er verder niks over eigenlijk
Lieve foto, vind het nog steeds apart dat ze gewoon apparaten hebben waar je je baby zo duidelijk op kan zien.

Ik ben 31w en mijn baby is iets van 1780, dus denk dat 1400 gewoon goed is.
  dinsdag 27 februari 2018 @ 14:22:26 #33
149959 SQ
snelle trees
pi_177482046
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 februari 2018 13:29 schreef Molo het volgende:

[..]

Wat een mooi beeld en mooie baby zeg! Had ook niet anders verwacht met jou als moeder, maar damn _O_ O+
hahaha ja dit dus, daar kan onmogelijk een lillek mormel uit komen O+
disclaimer
pi_177482626
Ela wat verdrietig :* Je schrijft er heel rustig over

quote:
1s.gif Op dinsdag 27 februari 2018 10:15 schreef Loj het volgende:

Voor wijzigingen graag even een quote of DM.
Mag ik in de OP? 7 september

En wow Vita! Wat een mooi plaatje O+
pi_177483605
Ela sterkte, wat verdrietig dat het toch niet zo mocht zijn. Je klinkt er heel rustig onder.

Malteser, jeetje je bent ondertussen al aan je tweede bingokaart begonnen. Ik kan mij voorstellen dat je uitkijkt naar het einde van de zwangerschap en dat je dan heel snel weer opknapt :*

Vitabella wat een mooi plaatje O+
Volgens mij prima gewicht, kleine 2 weken geleden was ik ruim 29 weken en was het gewicht al ruim 1800gram.
pi_177485566
Bedankt voor de lieve reacties allemaal! O+

SC en Sethiwe, dat stelt al gerust! Bedankt! Al mn appjes zeiden dat ze nu zo ongeveer 1100 gram moet wegen aan het einde van de week. Ik dacht als er nu elke week een paar 100 gram teveel bij komt heb ik straks een monsterbaby van 5500 gram :') :D
  dinsdag 27 februari 2018 @ 18:31:04 #37
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_177486409
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 februari 2018 17:36 schreef VitaBella het volgende:
een monsterbaby van 5500 gram :') :D
Kan natuurlijk altijd :7 :P
pi_177486822
Ela, wat verdrietig.. heel veel sterkte.. 💖

Vita, wat een plaatje! Leuk hè, om te zien! Ik kijk iedere dag nog verliefd terug naar de 3D-echo’s. Zo bijzonder om z’n gezichtje al te kunnen zien. O+
Volgens mij valt het gewicht wel mee? De mijne was met 30+4 volgens mij ong. 1600 gram.

Ik voel me de hele dag al beroerd. Werd rond 3 uur wakker, daarna kon ik niet meer in slaap komen. Ben zo vermoeid, moe, hoofdpijn, buikpijn (niet door de baby), misselijk. Hopelijk is het geen griep o.i.d. Vanavond maar vroeg naar bed.
Zit nu maar even lekker in m’n schommelstoel in de babykamer, even m’n hoofd legen.
Protège moi de mes désirs.
  dinsdag 27 februari 2018 @ 19:07:49 #39
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_177487080
Wow Vita, dat is echt een mooie 3D-echo!

Balen van je HB, malteser. Hopelijk valt het infuus mee. Geen ervaring mee, ik mocht na mn fluxus kiezen en koos voor ijzertabletten+foliumzuur. De ijzerboost an sich vond ik wel erg prettig, dat geldt hopelijk ook voor jou :)

Beterschap Duman!

Pinquit, hoe gaat het bij jou? Waren je streepjes nog opgelopen?
pi_177487299
Ela, wat verdrietig. Sterkte :*
pi_177487495
Ik heb geen testen meer gedaan Spees! Ik was er klaar mee :P heel realistisch ineens enzo, geen idee waar dat vandaan kwam :+
Ik ben nog steeds zwanger hoor :)

zaterdag hebben we een echo om te kijken of er ook daadwerkelijk iets in mijn buik leeft O+
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  dinsdag 27 februari 2018 @ 20:00:26 #42
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_177488193
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 februari 2018 19:32 schreef pinquit het volgende:
Ik heb geen testen meer gedaan Spees! Ik was er klaar mee :P heel realistisch ineens enzo, geen idee waar dat vandaan kwam :+
Ik ben nog steeds zwanger hoor :)

zaterdag hebben we een echo om te kijken of er ook daadwerkelijk iets in mijn buik leeft O+
Oh spannend! Fijn dat je nog steeds zwanger bent, ik ga voor je duimen!
pi_177492739
Gave foto O+ En volgens mij is dat een prima gewicht hoor :) sowieso is het gewicht moeilijk te schatten :)

Geen ervaring Malteser, maar natuurlijk :*

Spannend Pinq!

Ik heb dus trouwens echt sinds afgelopen week iedere avond het gevoel dat ik plopjes voel O+
pi_177496612
Ela wat verdrietig meid. Je beschrijft het heel rustig, maar het blijft droevig.
Een :* voor jou.

Wow Vita, wat een duidelijke echo!! Prachtig zeg, wat een dotje!!! O+

Ik heb vanmiddag om 16.00u mijn termijnecho. Ik vind het zo spannend. :{ :o
:)
pi_177496664
Ela, wat verdrietig... sterkte!

Succes vanmiddag Soof! Hopelijk een mooie echo weer!

Vitabella, wat een mooie echo! O+

Plopjes voor Loj! Ik voel die ook af en toe, maar mijn placenta ligt deels voor. Ik heb het idee dat ik het enkel nog maar voel als baby naast de placenta aan het ploppen is. Maar het gevoel is wel erg bijzonder weer O+ .

Ik was afgelopen maandag op kraambezoek en ik had mijn peuter mee. Hij was helemaal weg van de baby! O+ . Wilde de hele tijd knuffelen en de baby aaien, al roepend “wat een lief baby! “. Ik smolt ter plekke. Ben ook zo benieuwd hoe het dan straks gaat als de kleine er is...
pi_177497112
Succes zaterdag pinquit !! Ik hoop dat alles mooi in orde zal zijn O+
En soof spannend; kan het me wel voorstellen idd :D Veel succes straks !
Loj plopjes; zo bijzonder O+
No buy? Meh... Who are we kidding!
Op donderdag 15 augustus 2013 14:48 schreef Mss het volgende:
Priem heeft tettorexia! Als ze tetten ziet vergeet ze alles waar ze mee bezig is :7
pi_177497672
Zo'n lang weekend weg is echt heerlijk, zelfs al was het daar -12 :D

Ik zie wel dat ik een boel gemist heb! CassE gefeliciteerd met je zoon O+ en Kim gefeliciteerd met je dochter :*


Ik zag ook verdrietig nieuws van ela ;( sterkte :*

En Vita met een prachtige echo O+ ik heb over 3 weken een 3D echo, ben wel benieuwd hoe mijn baby er uit ziet :P

Soof succes strakjes! :*

En loj met plopjes! Mijn plopjes zijn steeds meer duidelijke schopjes (en ook wel eens aan de buitenkant te zien nu!). Soms zo hard dat ik er sochtends wakker van word :')
pi_177498775
Hoera voor de plopjes! Dat is zo leuk O+.

Succes met de echo Soof. Hopelijk is alles goed.

Pinq, voor jou duim ik ook zaterdag!

Donna en Philomijn, hoe waren jullie echo’s?

Priem, wat rot dat je je zo voelt. En hoera voor de te strakke broek, er groeit een baby!

Duman, hoe is het nu met je?

Sillie, dat klinkt heel tof van peuter met de baby O+!

Aure, waar waren jullie? Fijn dat het leuk was.
  woensdag 28 februari 2018 @ 10:37:49 #49
401892 Helsinki
Avec persévérance.
pi_177498820
Sterkte en veel liefs voor jou Ela :*.

Inderdaad een hele mooie echo van Vita! Ik was ervan overtuigd dat ik geen 3D echo wilde, maar het lijkt me toch wél leuk.

Pinq, wat spannend. Ik duim voor jullie :).

Soof, veel succes vandaag!

Ahw, plopjes O+. Ik kan niet wachten tot ik het mee ga maken.

Hoop dat je je snel beter voelt, Duman. Hier ook aan het kwakkelen... ugh. Kom maar met die voorjaar. Ben deze temperaturen zó zat.

Ik had gisteren fysio vanwege bekkenpijn. Mag twee weken geen zwaardere huishoudelijke taken doen, moet voldoende rusten en elke dag een oefening doen. Hoop dat het helpt. Van het weekend kon ik me niet eens meer fatsoenlijk omdraaien in bed.

We hebben op 16 maart nog een pretecho gepland staan voor de oma's. Volgens mij kan er dan ook meteen gezegd worden wat het wordt dus we hebben nu afgesproken dat we op een gegeven moment zo tegen het einde de oma's vragen om even naar buiten te gaan en dan horen we het :). Spannend! We gaan het anderen nog wel vertellen maar willen dat op een leuke manier doen dus daar eventjes over brainstormen.
pi_177498998
Ik vind het lastig om op iedereen te reageren laatste tijd. Kom steeds meer in mijn eigen bubbel merk ik. Lees en leef wel met jullie allemaal mee! Dus hoera voor alle plopjes, pretecho's en weekendjes weg. En knuffels voor alle bekkenpijnen en spanningen :*

Vandaag lekker meidenochtend met mijn grote dame. Film kijken in bed, net lekker rustig ontbeten en we gaan nog even een cake bakken *O* Ik vind de vakantie best pittig, 2 kindjes zijn best veel momenteel. Ben wat prikkelgevoeliger ofzo. Dochter is wat onrustig, gespannen voor de naderende bevalling en zoon is megaopstandig en heeft besloten geen middagdutje meer te doen sinds vorige week -O- Dochter vertelde trouwens dat ze elke nacht als ze naar de wc moet even spiekt in de babykamer om te kijken of de koffer er nog staat, dan weet ze dat we nog niet naar het zkh zijn en de baby nog niet komt O+
  Moderator woensdag 28 februari 2018 @ 10:55:28 #51
382129 crew  Donna
pi_177499120
Echo gisteren was goed. Baby ligt goed, nog niet ingedaald (maar dat wist ik al want ze zit nog altijd met haar billen IN m'n ribben) en helaas weer geen mooi plaatje of fotootje. Ze ligt altijd met haar neus/mondje in de placenta. :')
M'n moeder vond het geweldig om te zien ook al zag je niet zoveel en ook lekker lang hartje geluisterd.
O+
  Moderator woensdag 28 februari 2018 @ 10:56:07 #52
382129 crew  Donna
pi_177499138
Zo'n plaatje als Vita droom ik dus van. Prachtig! O+
pi_177499420
Vandaag gaat het gelukkig al wel beter. Nog wel moe en misselijk, maar niet zo erg als gister.
:*

Ik heb altijd geroepen dat ik het gevoel had dat we maart niet zouden halen. Als dat zo is, moet de kleine nu wel opschieten. :P

Soof, succes vandaag!

Donna, fijn van de goede echo! Mijne lag ook met z’n gezicht in de placenta, maar heb alsnog mooie echo’s kunnen laten maken. :)

Helsinki, vervelend van je bekkenklachten! Niet meer kunnen draaien in bed wordt nog de standaard. :P

Songeur, wat lief van je dochter! En minder lief van je zoon, haha.
Protège moi de mes désirs.
pi_177499806
Mag er jongens achter mijn naam? O+
pi_177499867
Waaaauw Cassandra! *O*
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  woensdag 28 februari 2018 @ 11:45:19 #56
149959 SQ
snelle trees
pi_177500046
Allemaal mannen voor Cassandra O+
disclaimer
pi_177500090
Tof Cassandra! O+
pi_177500121
quote:
1s.gif Op woensdag 28 februari 2018 11:45 schreef Stormqueen het volgende:
Allemaal mannen voor Cassandra O+
na de zomer officieel piemel expert 8-)
pi_177500150
Wat leuk Cassandra! *G* *G* En dus ook nog geen 100% duidelijkheid over een- of twee-eiig.
pi_177500177
Ela, wat verdrietig maar wel fijn dat je lijf het zelf zo goed heeft opgepakt. Sterkte :*
pi_177500180
quote:
0s.gif Op woensdag 28 februari 2018 11:33 schreef Cassandra87 het volgende:
Mag er jongens achter mijn naam? O+
Daar gaat m’n voorspellende gave. :')

Wat leuk!!!! :D
:)
pi_177500216
quote:
10s.gif Op woensdag 28 februari 2018 11:52 schreef Soof-87 het volgende:

[..]

Daar gaat m’n voorspellende gave. :')

Wat leuk!!!! :D
Hoe laat heb jij je echo Soof?
pi_177500242
3 zoons Cassandra O+ O+, leuk!!
pi_177500260
quote:
0s.gif Op woensdag 28 februari 2018 11:54 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Hoe laat heb jij je echo Soof?
16.00u :)
:)
pi_177500531
quote:
0s.gif Op woensdag 28 februari 2018 11:33 schreef Cassandra87 het volgende:
Mag er jongens achter mijn naam? O+
O+ O+
S. 2014
J. 2016
pi_177501168
quote:
0s.gif Op woensdag 28 februari 2018 11:33 schreef Cassandra87 het volgende:
Mag er jongens achter mijn naam? O+
Ohhhhhh O+ O+ O+
No buy? Meh... Who are we kidding!
Op donderdag 15 augustus 2013 14:48 schreef Mss het volgende:
Priem heeft tettorexia! Als ze tetten ziet vergeet ze alles waar ze mee bezig is :7
pi_177501275
Wow, mannengezin Cass! O+
pi_177501292
Cass twee jommetjes O+

KimP van harte gefeliciteerd nog *O*

Ik zwaai uit vandaag! Succes in de komende weken/maanden en tot snel in het babytopic O+
Make your own kind of music.
pi_177501509
quote:
0s.gif Op woensdag 28 februari 2018 11:33 schreef Cassandra87 het volgende:
Mag er jongens achter mijn naam? O+
Oh WOW, wat gaaf!! O+
pi_177501727
Jongens O+
pi_177504499
Jongenssss! Leuk cass!! *O*
♥ J & S
pi_177504861
quote:
0s.gif Op woensdag 28 februari 2018 12:59 schreef Loj het volgende:
Jongens O+
Protège moi de mes désirs.
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 woensdag 28 februari 2018 @ 15:14:45 #73
74056 crew  ToT
pi_177504903
*O* Net terug van de verloskundige. :D
De kleine maakt het prrrrrrima, het hartje klopt duidelijk hoorbaar, het is echt flink actief, de hersenen, organen en botten ontwikkelen zich goed en het is momenteel 5 cm groot! *O*
pi_177506717
Leuk Cass! O+ weet je al of ze één- of twee-eiig zijn?

ToT een goede echo *O* 5cm, nog zo mini O+

@malteser: we waren in München!
pi_177507153
Hoe ging het Soof?

Leuk cassandra! (Maarja, dat zou ik bij elke variatie zeggen :+ )

Hier in de wachtkamer voor een reguliere check, maar voel de kleine wel schoppen, dus dat is niet zo spannend meer O+ Volgende week de SEO nog wel :)
pi_177507202
ToT, wat fijn :).

Ik was net op zolder (waar ik niet vaak kom vanwege mijn conditie) en dacht ‘laat ik meteen even de bekleding van de MaxiCosi eraf halen om te wassen, evenals de bijbehorende voetenzak enz.’
Ik wist zeker dat de voetenzak, de verkleiner en de hoofdring in een opbergbak zaten. Niet dus. Dus mijn hormonen waren direct boos. o|O Het kostte me twee minuten om af te koelen en toen werkten mijn hersenen weer. En toen herinnerde ik me vaag dat het misschien toch in een andere kast lag. En jawel!
In twee minuten van :( naar O+ . Mijn zwangere ik kan dat!
pi_177507294
Omgggg! Alles was goed! O+ Vijf dagen langer zwanger dan gedacht.

Hartje gehoord, maagje en blaasje gevuld. *O* ging al op en neer bouncen.

O+ Blij ei!!!!

Mag mijn datum naar 16 september? :@
:)
pi_177507305
Gelijk met Feyre! :o
:)
pi_177507676
Yay voor babySoof *O*
pi_177508174
Fijn Soof! *O*
pi_177508332
Gefeliciteerd Soof!!

Ik las ook een goede echo voor Donna *O* jammer dat ze in de placenta lag, maar binnenkort kan je zelf foto's van haar maken O+

Oh Priem ik vond het ook zo vervelend toen mn broeken strak gingen zitten haha. Ik ging liever gelijk door naar een babybol met positiebroeken, dan hang je er niet zo tussenin.

Jongens voor Cassandra! Wat leuk O+

Was de check goed IMA?

Songeur, je dochter O+ wat lief O+

Helsinki vervelend van de bekkenklachten! Ik heb er nu 2 keer last van gehad en ook inderdaad met draaien in bed, was geen pretje. Sterkte, hopelijk gaat het gauw beter met oefeningen en rust.

Hier stampt de baby heeeel graag op mijn blaas als ik zit :') en dan ga ik staan en hoef ik niet meer zo nodig te plassen. Of naja stampen, maandag lag ze met haar hoofd al naar beneden dus ik denk dat ze mn blaas eerder als bokszak gebruikt :')
pi_177509254
Ela wat verdrietig en wat jammer dat het niet zo mocht zijn :*.

Malteser het zit jou echt echt echt niet mee he :{ hoeveel pech kun je hebben. Bah. (Moest wel gniffelen om je snelle stemmingswisselingen :P).

Vita ik had je echo nog gezien, zo tof zo’n 3D echo! Mooi kindje! :Y

quote:
0s.gif Op woensdag 28 februari 2018 17:09 schreef Soof-87 het volgende:
Gelijk met Feyre! :o
Nouuu niet meer eigenlijk! Ben gisteren paar dagen naar voren gezet :P. Maar wat fijn van je goede echo O+!!

Hier ook een prima termijnecho, beweeglijk kindje gezien O+. Vind het nog steeds moeilijk te geloven dat er echt weer een kindje in m’n buik groeit :P. De vk meent al gezien te hebben wat het wordt maar dat vind ik bij 12wkn een beetje voorbarig :+. Slag om de arm nog dus.
I have loved the stars too fondly to be fearful of the night
pi_177509880
Oeh wat dacht ze dan ;)

Stemmingswisselingen ;) herkenbaar hoor!

En super fijn Soof :)

[ Bericht 19% gewijzigd door Loj op 28-02-2018 22:30:03 ]
pi_177511313
Oh wat fijn soof!!

Hier was de check ook goed :) deze VK is nog niet lang afgestudeerd en moet nog verder dingen volgen voor echo’s, maar mocht nog even oefenen met de echo, dus ze heeft een hele tijd gekeken wat ze in beeld kon krijgen. Kon ik leuke filmpjes van maken O+
pi_177522358
Oh wat fijn de goeie echo's en checks *O*

Gisteren intake gesprek gehad bij verloskundige. Nog even bloed testen op wat zaken en meteen termijn echo ingepland op 20 maart en dan gaan we hartje luisteren :) Misselijkheid blijft nog even aanwezig; alhoewel het eten verder gewoon goed binnen blijft.. ahjah wordt vast wel weer beter :+

Ook al een aantal kaartjes ontvangen van vrienden en kleinigheidjes zoals rompertje, broekje en tutje; oh ik vind het zo leuk allemaal hoe iedereen meeleeft O+ Wordt er helemaal emotioneel van :@ *; Collega kwam gisteren ook al met tony chocolonely want het is toch wel zielig dat ik nu geen zalm meer mag eten _O- :D O+ Zeg ik geen nee tegen O-)
No buy? Meh... Who are we kidding!
Op donderdag 15 augustus 2013 14:48 schreef Mss het volgende:
Priem heeft tettorexia! Als ze tetten ziet vergeet ze alles waar ze mee bezig is :7
  donderdag 1 maart 2018 @ 09:20:17 #86
356028 Fopje
Het Stokbrood
pi_177522613
quote:
2s.gif Op donderdag 1 maart 2018 08:56 schreef PriemGirl het volgende:
Oh wat fijn de goeie echo's en checks *O*

Gisteren intake gesprek gehad bij verloskundige. Nog even bloed testen op wat zaken en meteen termijn echo ingepland op 20 maart en dan gaan we hartje luisteren :) Misselijkheid blijft nog even aanwezig; alhoewel het eten verder gewoon goed binnen blijft.. ahjah wordt vast wel weer beter :+

Ook al een aantal kaartjes ontvangen van vrienden en kleinigheidjes zoals rompertje, broekje en tutje; oh ik vind het zo leuk allemaal hoe iedereen meeleeft O+ Wordt er helemaal emotioneel van :@ *; Collega kwam gisteren ook al met tony chocolonely want het is toch wel zielig dat ik nu geen zalm meer mag eten _O- :D O+ Zeg ik geen nee tegen O-)
Zalm is juist goed toch? :9 Wel goed verhitten natuurlijk.
"I tried to believe that there is a God, who created each of us in His own image and likeness, loves us very much, and keeps a close eye on things. I really tried to believe that, but I gotta tell you, the longer you live, the more you look around, the more you realize, something is fucked up." - George Carlin.
pi_177522869
quote:
1s.gif Op donderdag 1 maart 2018 09:20 schreef Kerplunk het volgende:

[..]

Zalm is juist goed toch? :9 Wel goed verhitten natuurlijk.
Ja dat wel; maar ik at heel erg vaak gerookte zalm op mijn brood en/of in salade en dat mis ik nu enorm haha *zalmfreak* :+
No buy? Meh... Who are we kidding!
Op donderdag 15 augustus 2013 14:48 schreef Mss het volgende:
Priem heeft tettorexia! Als ze tetten ziet vergeet ze alles waar ze mee bezig is :7
pi_177522882
Dat is het eerste wat ik ga eten na de bevalling. O+
Protège moi de mes désirs.
pi_177522894
quote:
1s.gif Op donderdag 1 maart 2018 09:43 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
Dat is het eerste wat ik ga eten na de bevalling. O+
O+ :D En dat is - hopelijk - niet lang meer :D *O* :9~
No buy? Meh... Who are we kidding!
Op donderdag 15 augustus 2013 14:48 schreef Mss het volgende:
Priem heeft tettorexia! Als ze tetten ziet vergeet ze alles waar ze mee bezig is :7
pi_177523042
Ik miste gerookte zalm ook heel erg inderdaad! En nu weer. We hebben in de kraamweek ook een keer sushi besteld.
pi_177523386
Ooh zalm O+ en wijn O+ en rode biefstuk O+

Duman, je hebt maart gehaald haha!

Priem wat ontzettend lief dat iedereen zo meeleeft. Lekker van genieten O+

Leuk is dat he IMA even extra de tijd hier ook zo’n vk! Ik ben in het begin van zwangerschap toen keer extra langs geweest omdat hij plaatjes nodig had voor de echoscopist opleiding. Gewoon een half uur uitgebreid kijken, no problem O+
  Moderator donderdag 1 maart 2018 @ 10:38:25 #92
382129 crew  Donna
pi_177523641
Carpaccio! Dat mis ik ECHT!.
En gerookte zalm ook. Er wordt wel eens gezegd dat het 100% vers van de visboer wel mag, maar ik neem het risico niet, dan wacht ik nog wel even.
Kijk er al wel naar uit hoor, hmm!!
pi_177524759

O+ Verse bruine boterham met kaas O+
O+ Granny Smith appel O+
O+ Überhaupt zelf iets kunnen eten O+

Sorry, het is niet mijn dag. Tussen al het positivisme wat ik erin probeer te houden zit er af en toe een dag dat het niet lukt. Kan alleen maar huilen vandaag.
Bij het wegbrengen van Twix vanmorgen ook al. “Is er mama? Ik ben een beetje verdrietig. Och, kom maar mama, ikke jou een kuffel geven.” Toen brak ik. Ik geloof niet dat ik eerder zo hard heb gehuild in zijn bijzijn. :@


Ik zag een intake en attente collega voor Priem en een uitgebreide bonusecho voor IMA.

Soof en Feyre, fijn van de goede termijnecho’s!

Riep ik vorige week nog dat ik nog niks gehoord had van de kraamzorg, vanavond heb ik de intake. Kraam belde me afgelopen dinsdag. Zo leuk om haar weer eens te zien!
pi_177524792
Och Malteser, maar het is toch ook gewoon zwaar. Daar hoef je geen sorry voor te zeggen. Veel liefs. :*

Troostende Twix O+
pi_177525103
Knuffels voor Malteser, ik snap zó goed dat je er af en toe helemaal doorheen zit. En wat een lieffie is die Twix O+
pi_177525834
Nou Malteser ik vind je anders ontzettend sterk overkomen hier :* Weet niet of ik het zo goed zou volhouden zoals jij het doet... Dikke knuf voor je bleh dag -O- :*
No buy? Meh... Who are we kidding!
Op donderdag 15 augustus 2013 14:48 schreef Mss het volgende:
Priem heeft tettorexia! Als ze tetten ziet vergeet ze alles waar ze mee bezig is :7
pi_177526052
Nou Malteser ik vind het niet gek dat je er afentoe even doorheen zit. En huilen mag, lucht enkel maar weer op. Je kan niet altijd maar sterk en positief zijn. Dat lukt de meeste mensen onder normale omstandigheden al niet ;)
Wat een schat is je Twix zeg, honderd hartjes voor zijn reactie.

Dikke knuffel voor jou, morgen is weer een dag :*
pi_177526998
Inmiddels weer goedgekeurd bij vk! Toen ik aangaf dat ik het wel zwaar begon te vinden en dat het best rommelde, stelde ze voor om morgenmiddag even bij mij langs te komen. We konden dan kijken of ik eventueel te strippen was. Alles in mij schreeuwt JAAA ik wil bevallen. Maar ik wil eigenlijk helemaal nu nog niet gaan strippen. Ben maandag pas uitgerekend en eerder bevallen met 40+5 en 41+1. Ik zit beetje in dubio.
pi_177527358
quote:
2s.gif Op donderdag 1 maart 2018 09:43 schreef PriemGirl het volgende:

[..]

O+ :D En dat is - hopelijk - niet lang meer :D *O* :9~
O+ Hopelijk!

quote:
1s.gif Op donderdag 1 maart 2018 10:20 schreef Songeur het volgende:
Duman, je hebt maart gehaald haha!
Yes! _O-
Oh, spannend! Ben je bij de eerste twee ook gestript?

Hele dikke knuffel voor Malteser. *; Knap wel van Twix, dat hij het zo goed kan aanvoelen. Geef hem ook maar een dikke knuffel van mij. :* En succes vanavond!

Ik ben vandaag 38+4, en wat kom ik tegen? Een Turks-talige zwangerschaps- en bevallingscursus. :') Twijfel nog over aanmelden of niet. Vooral om de afstand, nl. 75km.
Protège moi de mes désirs.
  donderdag 1 maart 2018 @ 17:28:44 #100
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_177531362
quote:
0s.gif Op donderdag 1 maart 2018 10:38 schreef DonnaRush het volgende:
Carpaccio! Dat mis ik ECHT!.
En gerookte zalm ook. Er wordt wel eens gezegd dat het 100% vers van de visboer wel mag, maar ik neem het risico niet, dan wacht ik nog wel even.
Kijk er al wel naar uit hoor, hmm!!
Rood vlees mag als het 48 uur ingevroren geweest is :Y.
En zalm idd vers van de visboer; het 'gevaar' zit in de vacuüm verpakking, niet in de zalm zelf. Als je een goede visboer in de buurt hebt, die je vertrouwt, zou ik dat zeker aandurven :Y.
KuikenGuppy
pi_177533054
Ja oehhhh zalm O+

Malteser, ik ben blij dat je zo'n off-day ook gewoon deelt hier. Het kan ook niet anders dan dat ze er zijn, zelfs met jouw positieve instelling. Het is gewoon verdomde zwaar allemaal. En ahhh Twix O+ Wat een schat!

Mensen ik heb verlof! Yeahhhh *O*
pi_177533796
Geniet van je verlof Mabawa! *O* ik kan daar echt nu al naar uitkijken, terwijl ik pas in augustus aan de beurt ben. :')

Morgen naar de vk voor de termijnecho! Ben benieuwd of het nog erg gaat verschuiven.
pi_177533930
Malteser! Gewoon respect! :*

Ja verlof voor Mabawa!!
Ik heb dus zitten rekenen en het weer perfect gepland! Verlof vanaf de zomervakantie tot en met de kerstvakantie :D
Na m'n geruststel-echo van as dinsdag gaan we het ook echt aan iedereen vertellen. Kan ik tenminste eindelijk weer iets anders aan dan m'n hele wijde truien ;)
  vrijdag 2 maart 2018 @ 08:07:58 #104
401892 Helsinki
Avec persévérance.
pi_177542858
Malteser :*!

12 weken vandaag *O*.
(En ook veel zin in verlof maar dat duurt nog even. Geniet ervan, Mabawa!)
pi_177543096
Malteser knuffel voor je :* Wat is Twix toch een lieverd.

Mabawa geniet van je verlof!

Luna succes met je termijnecho.

Loj, dat is wel heel mooi gepland, heerlijk vooruitzicht.

Helsinki 12 weken *O*
pi_177543250
Twix O+ en een dikke knuffel voor Malteser :* ik vind het zo knap dat jij er zo vaak wel positief in staat! Hopelijk kan je snel weer wat positiviteit vinden :*

Mabawa geniet van je verlof!

Loj, lekker gepland!

En Helsinki 12 weken yay *O*

Ik vind het zo bizar dat ik alweer bijna 26 weken ben. Het gaat zo snel :o
pi_177543338
Wat een schatje, die Twix O+ O+ O+ En na al dit ploeteren heb je er straks gewoon nog een bij. Plemp hier gerust nog wat scheldwoorden Malteser. :*

Loj wat een heerlijk vooruitzicht! Werk je in het onderwijs of gewoon toeval?

Mawaba VERLOF!!! Heer-lijk. Ik ben ook zo hard aan het aftellen. Na deze week nog maar 4 dagen. :o Wat zijn je plannen? :P

Helsinki bijzondere mijlpaal, 12 weken O+

Aure dat gaat idd hard! Ik vond de weken tussen 22 en nu ook heel hard gaan. Ik voel me gelukkig top dus van mij mag het nog wel even duren.

Dinsdag echo gehad voor placentaligging en die houdt niks tegen (ligt niet voor de baarmoedermond) dus das hartstikke mooi. ^O^ Vruchtwater was ook prima, niet teveel en grootte van Flip ook prima. Heerlijk om ons mannetje weer even te zien. O+ Vanmiddag een consult bij diëtist voor de zwangerschapsdiabetes. Ik ben benieuwd.
Dit, dat, alles.
  Moderator vrijdag 2 maart 2018 @ 08:54:10 #108
382129 crew  Donna
pi_177543384
quote:
1s.gif Op donderdag 1 maart 2018 18:54 schreef Mabawa. het volgende:
Ja oehhhh zalm O+

Malteser, ik ben blij dat je zo'n off-day ook gewoon deelt hier. Het kan ook niet anders dan dat ze er zijn, zelfs met jouw positieve instelling. Het is gewoon verdomde zwaar allemaal. En ahhh Twix O+ Wat een schat!

Mensen ik heb verlof! Yeahhhh *O*
Helemaal mee eens Malteser. Gewoon delen met ons, daar zijn we ook voor.

Mabawa. yes verlof!!! Ik moest maandag en dinsdag echt enorm wennen aan het niks doen/hoeven/moeten, maar ik geloof dat het al een beetje went. Mijn eerste week zit er iig na vandaag alwee op. :D
pi_177543407
Oh en ik was gisteren even in de Hema voor deze:
O+ O+ O+ Wij hebben een rode kater dus ik moést deze hebben.

En ik zag hele leuke nieuwe voorjaarskleertjes, 6 euro p stuk, mix and match 2 voor 10 euro en hoewel Flip genoeg heeft kon ik me niet inhouden en hebben mijn hormonen O-) nog een setje gekocht. Ik heb bijna spijt dat ik al zoveel in de wintersale heb gekocht want de huidige collecties hebben van die heerlijk frisse kleurtjes.
Dit, dat, alles.
  Moderator vrijdag 2 maart 2018 @ 08:56:07 #110
382129 crew  Donna
pi_177543408
Vandaag 36 weken. *O*
Afgelopen dinsdag had ik dus die liggingsecho, zegt de VK; Ja over 1.5 week kan de baby gewoon al komen.

BAM. Ik ben er nog een beetje van in shock. Het komt nu echt dichtbij.
pi_177544423
Ela, wat verdrietig dat het niet zo heeft mogen zijn. Goed dat je er nuchter onder bent (althans, zo kom je over in je posts), en ik hoop dat het maar snel weer raak mag zijn bij jullie.

Mabawa, verlof! Heerlijk, geniet ervan.

Ik zag een super mooie echo bij Vita O+ wat ontzettend zoet.

Soof had een goede echo, gefeliciteerd! Leuk he, dat het nu al een minikindje is? En die paar extra dagen heb je nu toch maar mooi in de pocket.

Malteser, wat ben je sterk :* Ik lees hier veel mee, en heb veel respect voor je attitude in jouw situatie. Hopelijk kun je na de geboorte van je baby snel genieten van een boterham met kaas en een Granny Smith appel. Verder sluit ik me aan bij eenieder hierboven: juist de offdays ook met ons delen, zeker als het jou ook helpt.

Donna, getting close! Zijn jullie er klaar voor?

Helsinki, ik kan je een datum+bekkenpijnbox geven :') Kan ook niet meer fatsoenlijk omdraaien, en heb ontzettende (zenuw)pijn in mn rechterbeen. Aangegeven bij de VK, zij raadt aan om voldoende blijven te bewegen in de vorm van (lichte) cardio. Buiten wandelen is nu even geen optie, dus doe nu een uurtje op de loopband in de sportschool.

Ik kom weer even spieken, ik zat tot de termijnecho van eerder deze week onder een behoorlijke steen. Enerzijds omdat het helemaal niet duidelijk was of alles in orde was, maar anderzijds ook vooral omdat ik con-ti-nue moe ben. Na het werk kruip ik op de bank, kook ik, eten we, en ga ik naar bed. Houdt niet echt over zo, maar alles voor de beeb!

We hadden van de week een goede termijnecho met een mooi gegroeid kindje met een prachtig kloppend hartje en een goede nekplooi. Meteen ook bloed geprikt voor de NIPT.

Anywho, ik lees hier trouw mee hoor! Ik hoop dat ik vanaf nu wat regelmatiger kan meeposten.

En dit is nog steeds m'n kloonaccount, en ik denk dat ik onder deze blijf schrijven. Ben verder niet heel actief op FOK!, maar vind het toch wel prettig om dit zo te doen ivm meelezers.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_177544532
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 maart 2018 08:56 schreef DonnaRush het volgende:
Vandaag 36 weken. *O*
Afgelopen dinsdag had ik dus die liggingsecho, zegt de VK; Ja over 1.5 week kan de baby gewoon al komen.

BAM. Ik ben er nog een beetje van in shock. Het komt nu echt dichtbij.
Oh wow dan komt het wel erg dichtbij plots :D Wat leuk O+

En verlof voor Mabawa *O*

Pff hier al sinds zondag elke dag de gehele dag door misselijk. Gisteren ook weer eens moeten overgeven (was alweer een tijd geleden) en ik moest tennissen.. En net voor ik vertrok kreeg ik natuurlijk ook nog even een bloedneus :') Het was een zeer interessante wedstrijd om te spelen als je elk moment denkt dat er weer iets naar boven kan komen _O- Wel gewonnen haha :')
No buy? Meh... Who are we kidding!
Op donderdag 15 augustus 2013 14:48 schreef Mss het volgende:
Priem heeft tettorexia! Als ze tetten ziet vergeet ze alles waar ze mee bezig is :7
  vrijdag 2 maart 2018 @ 10:03:27 #113
149959 SQ
snelle trees
pi_177544643
Wat leuk Plumeria, gefeliciteerd! Ik ken je nog wel van andere topics ja ;)
Wil je met je kloon in de OP, of helemaal niet?
disclaimer
  vrijdag 2 maart 2018 @ 11:03:45 #114
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_177545918
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 maart 2018 08:56 schreef Philomijn het volgende:

En ik zag hele leuke nieuwe voorjaarskleertjes, 6 euro p stuk, mix and match 2 voor 10 euro en hoewel Flip genoeg heeft kon ik me niet inhouden en hebben mijn hormonen O-) nog een setje gekocht.
Ik heb alle 3 de sets gekocht toen ik ze zag :')
Kon echt niet kiezen :P

Welk merk flesjes hebben jullie gekocht? en was dat nog om iets speciaal of maar gewoon iets gedaan?
pi_177546368
Gefeliciteerd Plumeria! *O*

Ik ken je naam wel van andere topics :Y Ik heb eigenlijk precies hetzelfde gedaan. Post nu nog steeds onder mijn kloon, mijn andere account is alweer van 2009 geloof ik. Vind het zo ook wel fijner schrijven.

Mabawa verlof!! *O* Geniet ervan! Iemand zei gisteren tegen mij: oh jij hoeft ook nog maar 1,5 maand te werken he? :o sloeg ook wel even in.

Helsinki 12 weken, superfijn!

Donna, 36 weken wat gaat dat hard! Hier zondag 30!!! weken. In mijn hoofd hang ik nog ergens rond de 25 haha.

Ligt het aan mij of is Duman erg stil? O-)
  vrijdag 2 maart 2018 @ 11:25:26 #116
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_177546380
Ja, van vermoeidheid. ;( :D

Mabawa verlof, yes! Geniet er van. :*

Helsinki jeej, 12 weken! *O* Geniet er van, want het gaat allemaal super snel. :*
Protège moi de mes désirs.
pi_177547379
Ik moet nog even jompelen voor de 2 jongetjes van Cassandra *O* Super leuk!

Wekenwussels *O* Helsinki op de magische 12 weken en Donna alweer 36. Ik doe zelf mee met 13 weken. Hallo 2e trimester!

Mabawa verlof! *O* Heerlijk lijkt mij dat! En Philomijn ook al bijna! Nog even volhouden ;)

Luna, echo al gehad? Ben benieuwd!

Malteser :* Je mag hier ook lekker klagen en huilen! Hoort er allemaal bij. Denk dat vele van ons veel meer zouden klagen en huilen als dat jij hier doet ;)
En O+ voor lieve Twix!

Welkom Plumeria :W *O* Hoeveel weken ben je nu?

Niet leuk Priemgirl! Hopelijk is de misselijkheid snel weg!

Excuus voor de hysterische post, maar heb eindelijk een beetje energie na een week griep. Wat een kutcombi ziek en zwanger :') Vanmiddag echo!
O en ik mis capaccio en heet badderen, zeker met het weer van afgelopen week }:|
pi_177547421
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 maart 2018 11:25 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
Ja, van vermoeidheid. ;( :D

Mabawa verlof, yes! Geniet er van. :*

Helsinki jeej, 12 weken! *O* Geniet er van, want het gaat allemaal super snel. :*

Oh _O-
pi_177547558
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2018 11:03 schreef SacreCoeur het volgende:

[..]

Ik heb alle 3 de sets gekocht toen ik ze zag :')
Kon echt niet kiezen :P

Welk merk flesjes hebben jullie gekocht? en was dat nog om iets speciaal of maar gewoon iets gedaan?
:D Jij krijgt ook een jongetje toch? Heb je dan ook dat roze broekje gekocht of een andere?

Ik wil graag borstvoeding geven dus heb me niet in flesjes verdiept. Of zou dat toch handig zijn? :? ik dacht dat zie ik tzt wel als ik ga kolven of bv toch niet lukt. Misschien een goede vraag voor het Dummietopic? :)
Dit, dat, alles.
pi_177547948
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2018 11:03 schreef SacreCoeur het volgende:

[..]

Ik heb alle 3 de sets gekocht toen ik ze zag :')
Kon echt niet kiezen :P

Welk merk flesjes hebben jullie gekocht? en was dat nog om iets speciaal of maar gewoon iets gedaan?
Ik had bij W. enkel zo’n avent flesje uit een cadeaudoos in huis toen ‘ie geboren werd. Wilde ook bv geven en ik vond 1 back up fles zat. Bleek ook zat overigens.

Toen ik flessen wilde introduceren dus eerst die avent fles geprobeerd maar die werd geweigerd en toen heb ik tig flessen aangeschaft en geprobeerd en alleen de dr Browns gaf succes, dus ik zou nu meteen voor die gaan. Maar schaf svp geen scala aan flessen aan. Als je bv wil geven is 1 in huis zat (en wellicht overbodig) en als je kiest voor flesvoeding zou ik hooguit 2 of 3 flessen halen. Als die goed bevallen zijn ze zo bijgekocht...
pi_177548014
Dankjewel dames! Lief van jullie.
Even bijlezen...
:)
pi_177548081
SC: Ik heb een difrax en een aventflesje uit zo’n zwangerschapsdoos. Planning is bv dus die als backup kom je vast een heel eind mee!

Fuchsia: gelukkig is de griep weer over. Alle energie heb je nodig voor het zwangeren!

Jompelen voor de weekwissel van fuchs, donna en helsinki *O*

Verlof voor mabawa *O*

Zo. Toch nog wat onthouden :P
pi_177548088
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 maart 2018 12:22 schreef Philomijn het volgende:

[..]

:D Jij krijgt ook een jongetje toch? Heb je dan ook dat roze broekje gekocht of een andere?

Ik wil graag borstvoeding geven dus heb me niet in flesjes verdiept. Of zou dat toch handig zijn? :? ik dacht dat zie ik tzt wel als ik ga kolven of bv toch niet lukt. Misschien een goede vraag voor het Dummietopic? :)
Dat kan altijd nog! In de kraampakketten /blije dozen zitten ook vaak wel een flesje. Een flesje heb je echt zo gehaald!

Ik heb de Difrax flessen trouwens. Bevalt top. Hapte meteen goed aan. :) Wel eerst 4 maand bv gegeven.
:)
  vrijdag 2 maart 2018 @ 12:56:41 #124
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_177548239
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 maart 2018 12:22 schreef Philomijn het volgende:

[..]

:D Jij krijgt ook een jongetje toch? Heb je dan ook dat roze broekje gekocht of een andere?

Ik wil graag borstvoeding geven dus heb me niet in flesjes verdiept. Of zou dat toch handig zijn? :? ik dacht dat zie ik tzt wel als ik ga kolven of bv toch niet lukt. Misschien een goede vraag voor het Dummietopic? :)
Nee, die juist niet gekocht :P
Er waren 4 setjes en heb de 3 unisex gekocht. Hondjes, bijtjes en wolkjes.

Heb wel eergister een bestelling bij molo gedaan en daar zitten 'meisjes'broekjes tussen, maar ik vind het unisex :7

Ja, ik ben dus niet van plan bv te geven dus moet 4 flesjes hebben.
Twijfelde beetje wat te kopen ( ook omdat ik het wil combineren met een goede flessenwarmer zodat ik niet de trap af moet snachts).
pi_177548429
Ik lees verlof, goede echo’s, zware dagen ;( Malteser :* , nieuwe mensen hoi!

:@
:)
pi_177548556
Dank voor alle superlieve berichtjes! :*
Vandaag is een betere dag dus schouders eronder en door naar eind april. O+

Ik las over kloons :W en Hema setjes O+ en flesjes c_/ en verlof voor Mabawa *O* .

Zo, smiley overkill.

Bij Twix hadden we Dr. Browns op aanraden van de kraam (die dat tijdens de intake al adviseerde).
Nu wil ik BV proberen en de kraam was er gisteren voor de intake. Ze gaf aan dat flesjes zo gekocht zijn indien nodig maar dat we voorlopig voldoende hebben aan de Avent proefverpakking en een ongebruikte Dr. Browns van Twix.

Sowieso, hulde aan de kraam. Wat een heerlijk mens is het toch. Ze was hier 2,5 jaar geleden de kraam bij Twix en vond het super leuk om hem nu weer te zien.
De liefde was wederzijds:
Ze kwam binnen en man zei: “mag de kraamhulp een handje van jou?”
Twix gaf een hand, zei “ikke Twix! Ook een kusje?” En toen was er meteen een dikke kus voor haar. Goede binnenkomer wel!
Toen hebben ze samen met de autogarage gespeeld en pas toen Twix naar bed ging, zijn we begonnen met de intake.

Hema setjes: mijn ervaring is dat Hema breed en wat kort valt. Voor Twix was Hema echt een no-go. Is de pasvorm nu beter?
pi_177548853
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2018 12:56 schreef SacreCoeur het volgende:


Ja, ik ben dus niet van plan bv te geven dus moet 4 flesjes hebben.
Twijfelde beetje wat te kopen ( ook omdat ik het wil combineren met een goede flessenwarmer zodat ik niet de trap af moet snachts).
Ik heb uiteindelijk ook flesvoeding gegeven, maar vraag me af waarom je dan 4 flesjes nodig hebt :@
Voor beide jongens steeds ‘maar’ 2 flessen gehad. Als de ene in de vaatwasser zit gebruik ik de ander.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_177549221
Vorige week waren de flessen bij de etos 1+1 gratis. Maar volgens mij is die actie afgelopen. Dus deze opmerking is niet heel helpend. Maar misschien folder in de gaten houden?

Malteser: Hema valt volgens mij heel wisselend. Mijn 6jarige draagt 134-140 van de hema omdat het anders te kort is :P verder vind ik het in de minimaatjes groot in verhouding tot andere merken! Maar niet meer zo breed als het was denk ik. Klinkt als een lieve kraam O+ sowieso kraamhulp O+
pi_177549713
Termijnecho was goed! Een lekker actief spartelend boontje gezien O+ O+ *O* *O* En twee dagen vooruit gezet, dus UD is nu officieel 17 september.
pi_177551468
Songeur, dank voor de Hema ervaring. Wil je me ook even zeggen dat we geen neutrale kleding meer nodig hebben omdat we genoeg hebben... ;).

Lunapuella, *O* O+ *O*
  vrijdag 2 maart 2018 @ 15:24:52 #131
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_177551623
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 maart 2018 13:26 schreef LeSage het volgende:

[..]

Ik heb uiteindelijk ook flesvoeding gegeven, maar vraag me af waarom je dan 4 flesjes nodig hebt :@
Voor beide jongens steeds ‘maar’ 2 flessen gehad. Als de ene in de vaatwasser zit gebruik ik de ander.
Ja, ik weet het ook niet.
Ik kreeg een lijst van het kraambureau en daar stond 4 op :P
pi_177553058
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2018 15:24 schreef SacreCoeur het volgende:

[..]

Ja, ik weet het ook niet.
Ik kreeg een lijst van het kraambureau en daar stond 4 op :P
Haha, ik zou er sowieso geen 4 meteen aanschaffen. Mijn eerste begon met een avent en kon daar niet mee drinken, met dr. Browns toevallig wel. Maar zonde als je dan 4 flesjes in huis hebt die je niet gebruikt.
Probeer gewoon 1 flesje, daarna zijn ze snel genoeg bijgekocht :)
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_177553936
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2018 15:19 schreef Malteser het volgende:
Songeur, dank voor de Hema ervaring. Wil je me ook even zeggen dat we geen neutrale kleding meer nodig hebben omdat we genoeg hebben... ;).

Lunapuella, *O* O+ *O*
Ga lekker los als baby er is *O* Maar een setje kan vast nogwel ;)


Luna goed nieuws, fijn! *O*
pi_177554360
Groetjes vanaf een berg in Zuid-Duitsland. Ik heb wel mega geluk dat ik nog een beetje kon skiën :) Nouja, skiën... wel op bejaardentempo, zonder risico en halve dagen. Hele dagen trek ik echt niet. Ik heb wel moeite gehad met mijn veranderende lichaam en alle beperkingen die er bij komen kijken. Beperkingen als in snel buiten adem, gevoelige buik, zere stuiterende borsten, misselijkheid, vermoeidheid enz. We zijn met een groep, maar ik lag er elke avond om 8 uur al in, kon niet mee naar een hoger, moeilijker skigebied enz. Ik vond het echt even moeilijk te accepteren en verwerken en de sociale verwachtingen los te laten.

Ik las een aantal baaldagen :*
Verlof *O*
En goede termijnecho's! *O*
Het is wel leuk dat ik een aantal van jullie op de voet volg, onze termijnecho is volgende week. Morgen ben ik 10 weken zwanger.

Oh en Loj (dacht ik), mijn verlof start ook precies aan het begin van het schooljaar en eindigt precies op de eerste dag van de kerstvakantie. Ik ga gewoon met 30 weken zwangerschap al met verlof, precies goed uitgemikt :') (alsof wij iets te mikken hadden :p maar toch)
  vrijdag 2 maart 2018 @ 17:37:55 #135
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_177554368
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 maart 2018 16:38 schreef LeSage het volgende:

[..]

Haha, ik zou er sowieso geen 4 meteen aanschaffen. Mijn eerste begon met een avent en kon daar niet mee drinken, met dr. Browns toevallig wel. Maar zonde als je dan 4 flesjes in huis hebt die je niet gebruikt.
Probeer gewoon 1 flesje, daarna zijn ze snel genoeg bijgekocht :)
Ja, ik moest volgens de lijst 4 flesjes en 2 spenen.
Spenen heb ik bij mijn eerste niet eens gebruikt.

Maar ik vond sowieso de lijst een beetje uhh overdreven.
Op rompers na, 6 rompers vind ik dan weer veeeeeel te weinig.
pi_177554592
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2018 17:37 schreef SacreCoeur het volgende:

[..]

Ja, ik moest volgens de lijst 4 flesjes en 2 spenen.
Spenen heb ik bij mijn eerste niet eens gebruikt.

Maar ik vond sowieso de lijst een beetje uhh overdreven.
Op rompers na, 6 rompers vind ik dan weer veeeeeel te weinig.
En hydrofielen. Die staan er hier 10 op, maar die heb je ook nooit genoeg..
  vrijdag 2 maart 2018 @ 17:54:20 #137
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_177554627
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 maart 2018 17:52 schreef silliegirl het volgende:

[..]

En hydrofielen. Die staan er hier 10 op, maar die heb je ook nooit genoeg..
Hier staan er 20 op, wat een verschil.
Ik heb er nu 21 normale (en 3 van die XXL dingen), vind het wel prima zo denk ik.
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 vrijdag 2 maart 2018 @ 18:05:38 #138
269689 crew  Viv
pi_177554843
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 maart 2018 13:26 schreef LeSage het volgende:
Ik heb uiteindelijk ook flesvoeding gegeven, maar vraag me af waarom je dan 4 flesjes nodig hebt :@
Voor beide jongens steeds ‘maar’ 2 flessen gehad. Als de ene in de vaatwasser zit gebruik ik de ander.
Hier eerst een aantal miskopen gedaan en uiteindelijk van de fles/flesspeen die het beste werkte voor ZZ 6 stuks aangeschaft en die werden echt allemaal dagelijks gebruikt. :D Ik had meestal geen tijd om de fles kort na gebruik om te spoelen, want áls het al lukte om haar na de fles weg te leggen, dan ging ik als de wiedeweerga kolven. Zo'n grote stash schone flessen vond ik dus wel handig op de dagen dat ik alleen was met de baby. :Y)
pi_177555002
Ik ben van plan bv te geven maar wel 4 Dr Brown flessen. Gekregen, niet gekocht en ook niet om gevraagd :P. En volgens mij zit er ook nog een fles in een zwangerschapsbox die ik heb liggen.
  vrijdag 2 maart 2018 @ 18:16:39 #140
401892 Helsinki
Avec persévérance.
pi_177555045
Hoe is het gegaan Philo?

Lunapuella, yay! Fijn *O*.

Onze eerstvolgende echo stond eigenlijk voor over 2 weken gepland maar we hadden zo'n zin in babyspieken dat het gelukt is om nog een afspraak voor morgenochtend te kunnen maken. Ik denk meteen: goh, lopen we nu niet hard van stapel? Termijnecho op 22 febr. gehad en dan morgen een echo en op de 16e nóg eentje :+.
  vrijdag 2 maart 2018 @ 20:40:53 #141
342817 Miss_Congeniality
Armed and Fabulous
pi_177559439
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2018 12:56 schreef SacreCoeur het volgende:

[..]

Nee, die juist niet gekocht :P
Er waren 4 setjes en heb de 3 unisex gekocht. Hondjes, bijtjes en wolkjes.

Heb wel eergister een bestelling bij molo gedaan en daar zitten 'meisjes'broekjes tussen, maar ik vind het unisex :7

Ja, ik ben dus niet van plan bv te geven dus moet 4 flesjes hebben.
Twijfelde beetje wat te kopen ( ook omdat ik het wil combineren met een goede flessenwarmer zodat ik niet de trap af moet snachts).
Hier 2 flessen, eentje voor dagelijks thuis gebruik en eentje voor onderweg.

Flessenwarmer vind ik zo traag.. Wij hadden voor ‘s nachts een thermosfles gekook water en een flesje koud water, zo konden we snel mengen.
  vrijdag 2 maart 2018 @ 20:47:45 #142
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_177559656
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 maart 2018 20:40 schreef Miss_Congeniality het volgende:

[..]

Hier 2 flessen, eentje voor dagelijks thuis gebruik en eentje voor onderweg.

Flessenwarmer vind ik zo traag.. Wij hadden voor ‘s nachts een thermosfles gekook water en een flesje koud water, zo konden we snel mengen.
Ligt misschien beetje aan de warmer.
Had de eerste keer wel een goede alleen gingen we over op difrax toen en die flessen passen bijna nergens in.
En ik lees dus weer slechte reviews over de difrax flessenwarmer.

Daarom twijfel ik nu ook over welke fles ik zal kopen.
Zoveel keuzes, zo erg zwanger... gaat slecht samen bij mij :P
  zaterdag 3 maart 2018 @ 10:43:45 #143
56471 pinquit
oh my lama!
pi_177570722
Hoi! We hebben een echo gehad en ondanks dat ik er deze keer echt zelf niks van kon maken :') zag alles er goed uit! Hartje klopt, leeftijd klopt! O+

En ik denk nu de hele tijd alleen maar omg omg omg omg, hoe gaan we dit doen? :')
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_177570758
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 maart 2018 10:43 schreef pinquit het volgende:
Hoi! We hebben een echo gehad en ondanks dat ik er deze keer echt zelf niks van kon maken :') zag alles er goed uit! Hartje klopt, leeftijd klopt! O+

En ik denk nu de hele tijd alleen maar omg omg omg omg, hoe gaan we dit doen? :')
Dat denk ik nog steeds :')

Gefeliciteerd O+ O+ O+ hoe ver ben je?
pi_177570864
Wat super pinquit! *O* Komt vast wel goed allemaal ;)
  zaterdag 3 maart 2018 @ 10:54:33 #146
56471 pinquit
oh my lama!
pi_177570922
6,3wk nu!
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_177570942
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 maart 2018 10:43 schreef pinquit het volgende:
Hoi! We hebben een echo gehad en ondanks dat ik er deze keer echt zelf niks van kon maken :') zag alles er goed uit! Hartje klopt, leeftijd klopt! O+

En ik denk nu de hele tijd alleen maar omg omg omg omg, hoe gaan we dit doen? :')
Wat fijn!! Gefeliciteerd!!
pi_177571324
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 maart 2018 10:43 schreef pinquit het volgende:
Hoi! We hebben een echo gehad en ondanks dat ik er deze keer echt zelf niks van kon maken :') zag alles er goed uit! Hartje klopt, leeftijd klopt! O+

En ik denk nu de hele tijd alleen maar omg omg omg omg, hoe gaan we dit doen? :')
Pinq O+ Wat super! Gefeliciteerd! *O* Nog zo’n leuke O+
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 zaterdag 3 maart 2018 @ 11:21:18 #149
269689 crew  Viv
pi_177571540
Pinq! Zie je nou wel, dat je streepjes niet lichter werden. *O*
  zaterdag 3 maart 2018 @ 11:36:20 #150
149959 SQ
snelle trees
pi_177571874
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 maart 2018 10:43 schreef pinquit het volgende:
Hoi! We hebben een echo gehad en ondanks dat ik er deze keer echt zelf niks van kon maken :') zag alles er goed uit! Hartje klopt, leeftijd klopt! O+

En ik denk nu de hele tijd alleen maar omg omg omg omg, hoe gaan we dit doen? :')
leuk! O+ gefeliciteerd!
disclaimer
pi_177572337
Pinq *O* *O* Gefeliciteerd! Wat fijn!
pi_177572478
Pinq *O* *O* *O*
pi_177572610
Wat fijn Pinq!!! O+ *O*
pi_177572649
En 36 weken vandaag, woeiiii! *O*
pi_177572787
Wat fijn pinq! Gefeliciteerd *O*

En 36 weken mabawa!
♥ J & S
  zaterdag 3 maart 2018 @ 13:01:15 #156
401892 Helsinki
Avec persévérance.
pi_177573788
Goed nieuws Pinq! O+.

Wij hadden vanmorgen de pretecho. Leuk om de beeb weer eventjes te zien! Bewoog flink en had weer de voetjes over elkaar en handje voor zijn/haar gezicht. Ik hoopte op een duidelijke nub maar dat bleef uit. Ze had wel een vermoeden maar wilde deze niet uitspreken omdat ze bang was dat we ons daar dan op in zouden stellen :'). Vond dat wel jammer.



Ik geloof dat we hier tegen de bips aan zitten te kijken :+ (en voetje). Maar heel veel wijzer word ik er niet op als ik de rest van de echo's bekijk. Voel me soms echt dom omdat ik het vaak niet zo goed kan duiden. Meer mensen last van, bij echo's?

Nu weer aftellen tot de16e!
  zaterdag 3 maart 2018 @ 14:02:24 #157
409579 LuDann
All the way
pi_177575082
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 maart 2018 10:43 schreef pinquit het volgende:
Hoi! We hebben een echo gehad en ondanks dat ik er deze keer echt zelf niks van kon maken :') zag alles er goed uit! Hartje klopt, leeftijd klopt! O+

En ik denk nu de hele tijd alleen maar omg omg omg omg, hoe gaan we dit doen? :')
Oh, dit had ik gemist geloof ik. Wat leuk, gefeliciteerd! *O*
pi_177575141
Helsinki, is niet dom hoor. Ik denk een jongetje te zien, maar pin me er niet op vast. :@

Iemand die deze wiegjes kent? Zijn ze niet heel laag?
https://shnuggle.com/product/dreami-clever-baby-sleeper
pi_177575791
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 maart 2018 10:43 schreef pinquit het volgende:
Hoi! We hebben een echo gehad en ondanks dat ik er deze keer echt zelf niks van kon maken :') zag alles er goed uit! Hartje klopt, leeftijd klopt! O+

En ik denk nu de hele tijd alleen maar omg omg omg omg, hoe gaan we dit doen? :')
Wat fijn, na al die stress. Het komt vast allemaal goed. Gefeliciteerd!

quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2018 11:24 schreef VitaBella het volgende:
Gefeliciteerd Plumeria! *O*

Ik ken je naam wel van andere topics :Y Ik heb eigenlijk precies hetzelfde gedaan. Post nu nog steeds onder mijn kloon, mijn andere account is alweer van 2009 geloof ik. Vind het zo ook wel fijner schrijven.

Mabawa verlof!! *O* Geniet ervan! Iemand zei gisteren tegen mij: oh jij hoeft ook nog maar 1,5 maand te werken he? :o sloeg ook wel even in.

Helsinki 12 weken, superfijn!

Donna, 36 weken wat gaat dat hard! Hier zondag 30!!! weken. In mijn hoofd hang ik nog ergens rond de 25 haha.

Ligt het aan mij of is Duman erg stil? O-)
Thanks! :)

quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2018 10:03 schreef Stormqueen het volgende:
Wat leuk Plumeria, gefeliciteerd! Ik ken je nog wel van andere topics ja ;)
Wil je met je kloon in de OP, of helemaal niet?
:)

OP hoeft niet, denk ik. Brengt een bepaalde druk om mee te posten mee ;)

Weet niet meer wie het vroeg, maar ik loop gelijk op met Helsinki. 12+1 vandaag, dus.

Zojuist een gigantische Asos-bestelling ontvangen met een hoop zwangerschapsbroeken. Hopelijk zit er wat geschikts tussen, m'n eigen broeken passen nu echt niet meer.
pi_177575824
Ik zeg ook jochie op basis van je echo, Helsinki. Ben benieuwd :D Doen jullie nog een geslachtsecho of wacht je nu tot de seo?

Mabawa, 36 weken *O* Met een week of 6 maximaal heb je je meisje!

Hier net door de sneeuw geploegd met een gillende peuter, omdat hij geen gele sneeuw mocht pakken :') En rondjes door de Hema gelopen achter diezelfde peuter aan, want die vond weglopen reuzelollig. Zonder die buik vind ik dat soort dingen toch minder irritant, geloof ik :') Goddank kon ik ‘m met een pedagogifaal meekrijgen door te melden dat z’n kdv-leidster ook in de winkel liep en dat die het vast heel raar vond dat hij zo deed :')
pi_177575846
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 maart 2018 10:43 schreef pinquit het volgende:
Hoi! We hebben een echo gehad en ondanks dat ik er deze keer echt zelf niks van kon maken :') zag alles er goed uit! Hartje klopt, leeftijd klopt! O+

En ik denk nu de hele tijd alleen maar omg omg omg omg, hoe gaan we dit doen? :')
Wat fijn na alle spanning! Gefeliciteerd! Had je daarom zo vroeg nu een echo?
  zaterdag 3 maart 2018 @ 14:36:54 #162
56471 pinquit
oh my lama!
pi_177576064
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 maart 2018 14:30 schreef Mrs.Peel het volgende:

[..]

Wat fijn na alle spanning! Gefeliciteerd! Had je daarom zo vroeg nu een echo?
Nee hoor, ik had de praktijk gebeld en het kon al gewoon, dus maar meteen gedaan.
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_177577187
Wat een lief voetje Helsinki O+

Whehehe Jentin, fijn dat dat wel werkte :')
pi_177577342
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 maart 2018 13:01 schreef Helsinki het volgende:
Goed nieuws Pinq! O+.

Wij hadden vanmorgen de pretecho. Leuk om de beeb weer eventjes te zien! Bewoog flink en had weer de voetjes over elkaar en handje voor zijn/haar gezicht. Ik hoopte op een duidelijke nub maar dat bleef uit. Ze had wel een vermoeden maar wilde deze niet uitspreken omdat ze bang was dat we ons daar dan op in zouden stellen :'). Vond dat wel jammer.

[ afbeelding ]

Ik geloof dat we hier tegen de bips aan zitten te kijken :+ (en voetje). Maar heel veel wijzer word ik er niet op als ik de rest van de echo's bekijk. Voel me soms echt dom omdat ik het vaak niet zo goed kan duiden. Meer mensen last van, bij echo's?

Nu weer aftellen tot de16e!
zelfs voor iemand met ervaring zijn losse echofoto's lastig. bewegend beeld is makkelijker te herkennen omdat je dan beter kan oriënteren.
  zaterdag 3 maart 2018 @ 15:51:22 #165
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_177577965
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 maart 2018 13:01 schreef Helsinki het volgende:
Goed nieuws Pinq! O+.

Wij hadden vanmorgen de pretecho. Leuk om de beeb weer eventjes te zien! Bewoog flink en had weer de voetjes over elkaar en handje voor zijn/haar gezicht. Ik hoopte op een duidelijke nub maar dat bleef uit. Ze had wel een vermoeden maar wilde deze niet uitspreken omdat ze bang was dat we ons daar dan op in zouden stellen :'). Vond dat wel jammer.

[ afbeelding ]

Ik geloof dat we hier tegen de bips aan zitten te kijken :+ (en voetje). Maar heel veel wijzer word ik er niet op als ik de rest van de echo's bekijk. Voel me soms echt dom omdat ik het vaak niet zo goed kan duiden. Meer mensen last van, bij echo's?

Nu weer aftellen tot de16e!
O+
Ik denk ook aan een jochie! O+

Pinq, gefeliciteerd. :)

Mabawa *O* Gaat snel, he?

Ik werd om 5 uur gewekt door een helse rugpijn die regelmatig terug kwam. Nu heb ik niks meer. Zo irritant, zet gewoon door. :(

[ Bericht 3% gewijzigd door arvensis op 03-03-2018 17:52:28 ]
Protège moi de mes désirs.
pi_177580516
Pinq *O* Wat fijn O+ Gefeliciteerd!

Helsinki, leuk toch al die echo’s Ik ga denk ook een pretecho boeken over 3 weekjes. Heb al asociaal veel echo’s gehad in het ziekenhuis, maar allemaal kort en met kind slecht in beeld, omdat het zo diep ligt. Ik wil ook weleens gewoon een half uur verliefd naar mn kind staren en mooie plaatjes O+

Mabawa 36 weken *O*

Jentin, ik moest lachen om je pedagogische aanpak in de Hema :+ Kan mij voorstellen dat het pittig is :*

Balen Duman!
pi_177581173
Balen zeg Duman.

Ja Fuchs, lekker doen indd. Heerlijk naar je baby staren en hopelijk mooie plaatjes mee zodat je daar op elk gewenst moment verliefd naar kan kijken O+
pi_177581483
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 maart 2018 18:21 schreef Mabawa. het volgende:
Balen zeg Duman.

Ja Fuchs, lekker doen indd. Heerlijk naar je baby staren en hopelijk mooie plaatjes mee zodat je daar op elk gewenst moment verliefd naar kan kijken O+
Ik luister ook bijna elke dag naar geluidsopname van de hartslag :@ O+
pi_177581544
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 maart 2018 18:41 schreef Fuchsia_roze het volgende:

[..]

Ik luister ook bijna elke dag naar geluidsopname van de hartslag :@ O+
Heerlijk toch O+
Straks ook genieten als je de baby eenmaal voelt. Zo gezellig O+
pi_177581733
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 maart 2018 18:43 schreef Mabawa. het volgende:

[..]

Heerlijk toch O+
Straks ook genieten als je de baby eenmaal voelt. Zo gezellig O+
Ik kan echt niet wachten! O+ Lijkt mij zo gezellig en bijzonder *;
  zaterdag 3 maart 2018 @ 20:30:09 #171
401892 Helsinki
Avec persévérance.
pi_177584572
Waardoor denken jullie ook aan een jongen? 16 maart hebben we een pretecho inclusief geslachtsbepaling dus ik ben benieuwd of het klopt :D. We hebben voor beide geslachten eigenlijk al wel namen in gedachten nu en vinden zowel jongen als meisje leuk. Je weet natuurlijk nooit hoe het loopt maar zou het heel leuk vinden als er later nog een broertje of zusje bij komt!

Plumeria, high five! Hoop dat er iets fijns bij zat. Ik draag sinds de 7e week al positiebroeken en vind het echt heerlijk :@.

Jentin :D!

Fuchs, gewoon doen! Heerlijk om te kunnen kijken.

Ik kreeg vandaag te horen dat mijn placenta voor ligt en dat ik de baby minder snel zal voelen. Vond ik toch wel een domper.
pi_177584664
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 maart 2018 20:30 schreef Helsinki het volgende:

Ik kreeg vandaag te horen dat mijn placenta voor ligt en dat ik de baby minder snel zal voelen. Vond ik toch wel een domper.
Hoeft niet! Ik heb ook een voorliggende placenta en voel niet minder dan bij de 2 zwangerschappen waarbij die achter lag. Buik gaat net zo hard alle kanten op O+ Wel duurde het langer voordat het aan de buitenkant te voelen was voor anderen.
  zaterdag 3 maart 2018 @ 20:35:49 #173
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_177584757
Die van mij ligt nu ook voor de 3e keer voor, Helsinki. De 1e voelde ik volgens mij rond de 20 weken, de 2e rond 14-15 en deze rond 14 dubieus, en sinds enkele dagen met enige regelmaat (dat wil zeggen 1-3 x per dag).

Kan ook nog zijn dat hij voor ligt, maar wel een beetje schuin waardoor je hem bijvoorbeeld helemaal links wel al eerder goed voelt! Dat heeft de vk bij mijn tweede toen aangewezen, daardoor kon mijn vriend op die plek al best vroeg aan de buitenkant voelen schoppen.
pi_177584868
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 maart 2018 20:32 schreef Songeur het volgende:

[..]

Hoeft niet! Ik heb ook een voorliggende placenta en voel niet minder dan bij de 2 zwangerschappen waarbij die achter lag. Buik gaat net zo hard alle kanten op O+ Wel duurde het langer voordat het aan de buitenkant te voelen was voor anderen.
Nou dit! Zowel vorige zwangerschap als nu een placenta aan de voorkant. Vorige keer (1e kindje dus) voelde ik al beweging voor de 14 weken.
Dit keer duurde het wel langer. Ik bleef twijfelen maar toen ik het eenmaal zeker wist, met 20 weken, voelde ik het ook direct aan de buitenkant.
pi_177586417
Nog even verlate maar welgemeende jompel voor luna en pinq *O*!

Ik heb vandaag ook maar m’n positiebroeken tevoorschijn getoverd. Beetje in dubio, zit wel iets prettiger maar elastiekje-om-knoop bij gewone broek werkt ook prima. Die lap stof van positiebroek bedekt nu alleen m’n vetrol, om daar nou die broek voor te dragen voelt zo stom haha :’).

Helsinki ik kon echt niks maken van je echo :P. Ja ik dacht een voetje van de onderkant te zien maar that’s it, haha.

Vraag aan 2nd/3rd time moms: verloopt elke zwangerschap anders of ongeveer hetzelfde? Dit is m’n tweede en dit verloopt tot nu toe echt heel erg gelijk met de eerste. Ik was nieuwsgierig naar jullie ervaring (gewoon voor de leuk; ik snap ook wel dat iedereen anders is enz :P).
I have loved the stars too fondly to be fearful of the night
pi_177587737
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 maart 2018 13:01 schreef Helsinki het volgende:
Goed nieuws Pinq! O+.

Wij hadden vanmorgen de pretecho. Leuk om de beeb weer eventjes te zien! Bewoog flink en had weer de voetjes over elkaar en handje voor zijn/haar gezicht. Ik hoopte op een duidelijke nub maar dat bleef uit. Ze had wel een vermoeden maar wilde deze niet uitspreken omdat ze bang was dat we ons daar dan op in zouden stellen :'). Vond dat wel jammer.

[ afbeelding ]

Ik geloof dat we hier tegen de bips aan zitten te kijken :+ (en voetje). Maar heel veel wijzer word ik er niet op als ik de rest van de echo's bekijk. Voel me soms echt dom omdat ik het vaak niet zo goed kan duiden. Meer mensen last van, bij echo's?

Nu weer aftellen tot de16e!
Ah, wat zoet O+

quote:
1s.gif Op zaterdag 3 maart 2018 20:30 schreef Helsinki het volgende:
Waardoor denken jullie ook aan een jongen? 16 maart hebben we een pretecho inclusief geslachtsbepaling dus ik ben benieuwd of het klopt :D. We hebben voor beide geslachten eigenlijk al wel namen in gedachten nu en vinden zowel jongen als meisje leuk. Je weet natuurlijk nooit hoe het loopt maar zou het heel leuk vinden als er later nog een broertje of zusje bij komt!

Plumeria, high five! Hoop dat er iets fijns bij zat. Ik draag sinds de 7e week al positiebroeken en vind het echt heerlijk :@.

Jentin :D!

Fuchs, gewoon doen! Heerlijk om te kunnen kijken.

Ik kreeg vandaag te horen dat mijn placenta voor ligt en dat ik de baby minder snel zal voelen. Vond ik toch wel een domper.
Wat leuk dat jullie al zo snel het geslacht te weten kunnen komen. Ik ben medisch en loop in een groot ziekenhuis bij een vk/gyn, en die zijn vrij "koud" en checken echt alleen maar de noodzakelijke dingen. Toen ik vroeg wanneer ze het geslacht zou kunnen zien en of ze een goede "nubfoto" kon maken werd er maar een beetje gesnauwd dat ik maar moest wachten tot de 20-weken echo. -O-

Zwangerschapsbroek gevonden *O* Tip voor hier: de Asos Ridley maternity high waist spijkerbroeken. Kosten iets van 3 tientjes en zitten erg lekker. Zojuist nog een aantal kleuren bijbesteld.

Ik twijfel of ik zwangerschapsyoga of een andere zwangerschapsgerelateerde activiteit wil gaan doen. Ben de eerste, enige zwangere in de familie/vriendengroep, en zou toch wel graag met andere zwangeren in contact komen. Mensen met ervaring hier? En met hoeveel weken zijn jullie gestart?
pi_177588508
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 maart 2018 21:58 schreef Plumeria het volgende:

Wat leuk dat jullie al zo snel het geslacht te weten kunnen komen. Ik ben medisch en loop in een groot ziekenhuis bij een vk/gyn, en die zijn vrij "koud" en checken echt alleen maar de noodzakelijke dingen. Toen ik vroeg wanneer ze het geslacht zou kunnen zien en of ze een goede "nubfoto" kon maken werd er maar een beetje gesnauwd dat ik maar moest wachten tot de 20-weken echo. -O-

Precies mijn ervaring. Ik had zo graag gedeeltelijk bij de VK in mijn dorp gelopen. Die zijn zo lief en nemen echt de tijd en zijn zo behulpzaam O+ Maar mag gewoon niet in mijn medische status -O- Daarom ga ik gewoon een pretecho plannen heb ik besloten. ;)

O en je zwangeschapsbroek tip ga ik onthouden. Ik vrees ook vrij rap nodig.
pi_177588785
Feyre, dit is mijn tweede zwangerschap en ik merk wel verschillen. Was in de eerste weken vaak misselijk, dat had ik de eerste keer niet. En nu heb ik al veel meer en veel vroeger last van m’n bekken. Maar los van die kwaaltjes voelt het wel hetzelfde, geloof ik. Voel me gewoon normaal, alleen dikker en langzamer :')

Plumeria, bij mijn eerste deed ik ZwangerFit: fitness voor zwangeren, met kleine stukjes bevaltheorie hier en daar. Dat wilde ik nu weer, maar werd niet aangeboden. Nu doe ik ZwangerTotaal: cursus via fysiotherapeuten, erg gericht op hoe je jezelf en je bekken niet de vernieling in draait tijdens de zwangerschap. Oefenen met dingen als bukken en uit bed komen enzo :+ Zit ook een les bij met een vk en een partnerles. Ik vind het wel leuk en nuttig, maar had liever ZwangerFit gedaan: dat hield/bracht me meer in conditie.
pi_177589419
Feyre: mijn lijf doet alles anders. Ik ben nu enorm
misselijk geweest en veel moeten spugen, bij de eerste had ik dat absoluut niet. De eerste keer had ik vanaf dag 1 last van maagzuur, nu nog niet. Ik heb nu een enorm lage bloeddruk, bij de eerste niet. Bij de eerste gingen mijn darmen in staking en kon ik heel moeilijk naar de wc, nu moet ik elke keer rennen...
Kortom; het kan dus echt wel verschil maken...

En fijn van de goede echo Pinq!

En spannend Helsinki, de geslachtsecho! Nog eventjes geduld!

Plumeria: ik heb zwangerschapsyoga gedaan bij mijn eerste. Ik vond het heel fijn en heb bij de bevalling ook echt veel gehad aan de ademhalingstechnieken van daar. Maar deze ronde ga ik voor zwangerschapszwemmen, denk ik.
  zaterdag 3 maart 2018 @ 23:13:44 #180
302812 Little_Miss_Naughty
naughty by nature
pi_177590154
*O* voor pinq en plumeria nog!

Ik loop hier ontzettend achter, lees mee maar vergeet alles :+

Feyre, hier wel een hoop overeenkomsten met de eerste zwangerschap. De grootste verschillen zijn dat ik nu erg veel problemen met mijn bekken heb, maar dat lijkt me ook waarschijnlijker bij een volgende zwangerschap. En zwanger met een stuiterpeuter is ook heel anders, maar vooral op een leuke manier :P
Op dinsdag 9 november 2010 17:06 schreef DevilsWhore het volgende:
hehehe, LMN is raarder dan ik :D
  zaterdag 3 maart 2018 @ 23:19:06 #181
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_177590319
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 maart 2018 21:22 schreef Feyre het volgende:
Nog even verlate maar welgemeende jompel voor luna en pinq *O*!

Ik heb vandaag ook maar m’n positiebroeken tevoorschijn getoverd. Beetje in dubio, zit wel iets prettiger maar elastiekje-om-knoop bij gewone broek werkt ook prima. Die lap stof van positiebroek bedekt nu alleen m’n vetrol, om daar nou die broek voor te dragen voelt zo stom haha :’).

Helsinki ik kon echt niks maken van je echo :P. Ja ik dacht een voetje van de onderkant te zien maar that’s it, haha.

Vraag aan 2nd/3rd time moms: verloopt elke zwangerschap anders of ongeveer hetzelfde? Dit is m’n tweede en dit verloopt tot nu toe echt heel erg gelijk met de eerste. Ik was nieuwsgierig naar jullie ervaring (gewoon voor de leuk; ik snap ook wel dat iedereen anders is enz :P).
Hier alles, maar dan ook echt alles anders.
Eerste keer niet misselijk, nu heel erg misselijk en ziek geweest.
Eerste keer droeg ik rond, nu naar voren.
Eerste keer nooit benauwd geweest, nu klink ik als een verkouden zeehond.
Hij beweegt ook veeeeel meer dan mijn dochter deed, maar echt 24x7.

Kortom :P ik vind deze zwangerschap veel zwaarder dan de eerste.
En eigenlijk mag ik nog niet klagen, want ik heb een luizenleventje en het verder totaal niet zwaar... maar ik klaag af en toe lekker toch :P
pi_177590688
@ Plumeria, je kan altijd ergens anders een geslachtsecho inplannen :) ik ben ook medisch en ik had een geslachtsecho ingepland rond 16/17 weken bij een normale verloskundigepraktijk.

En ik volg zwangerschapsyoga vanaf week 22. Ik vind het wel fijn! Ademhalingsoefeningen, oefeningen mbt jezelf overgeven aan een ander (vertrouwen enzo) en hele fijne ontspanningsoefeningen. Er komt ook nog een keer een partnerles aan, maar ik weet nog niet zo goed wat ik mij daar bij moet voorstellen :D voor en na de les kun je thee drinken en een beetje met de rest kletsen. Ik doe dat meestal alleen vooraf. Daarna wil ik gewoon zo snel mogelijk mijn bed in :')
  zondag 4 maart 2018 @ 09:58:34 #183
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_177594768
Lieve dames,

Het is heel bizar, maar ons prutsje is alweer een week oud. We hadden een wat rocky start omdat t meisje veel last heeft gehad van de bevalling en er was sprake van een verborgen te korte tongriem en een te strak lipbandje. Onze eerste ritjes waren dus naar de osteopaat en een tandarts om de bandjes te laten laseren :{ . Nu is de rust weder gekeerd en genieten we met volle teugen van een zen-baby die al veel beter in haar velletje zit. Mijn borsten gaan langzaam weer de goede kant op nu ze beter aan kan happen en nou ja, verder komt het met mijn lijf ook vast goed :+

Ik gun jullie allemaal prachtige zwangerschappen, voorspoedige bevallingen, mooie ontmoetingen en roze en blauwe wolken O+ . Ik ga ergens proberen aan te haken bij de baby's, dus tot dan! :*

Nog een paar plaatjes (ideaal zo’n fotograaf in de familie) voor de rammels O+ O+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Één keer in de zoveel tijd komen dromen uit!
  zondag 4 maart 2018 @ 10:02:57 #184
56471 pinquit
oh my lama!
pi_177594848
Wat een pop Kim O+ O+
Vervelend van de rommelige start, fijn dat het nu weer rustig is :) geniet ervan!
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_177595044
Wauw, Kim, wat een prachtig meisje :D Mooie plaatjes ook.
pi_177595045
Wat een mooi meisje Kim. O+
Echt een popje ja. Geniet en gefeliciteerd.
pi_177595269
Wat een mooi meisje Kim! O+ Wat naar dat jullie zo'n lastige start hebben gehad samen. Fijn dat ze nu beter in haar velletje lijkt te zitten. Geniet van elkaar :)
pi_177595374
Kim O+ O+ O+ Dat mondje O+
pi_177595432
quote:
1s.gif Op zondag 4 maart 2018 10:25 schreef Mabawa. het volgende:
Kim O+ O+ O+ Dat mondje O+
Lippen om te kussen!
pi_177596992
Wat een dotje Kim O+ Fijn dat het nu beter gaat!

En pinq van een goed nieuws!!! O+

Wat stom zeg Plumeria! Bij mij waren ze best lief tijdens de echo’s in het ziekenhuis. Ik zou idd ook een pretecho doen. :) Lekker lang en blij naar je baby kijken O+ Ik heb iemand in mijn centering pregnancy-club die dat naast haar controles in het ziekenhuis doet. Maar goed dan krijg je natuurlijk geen echo’s.
Gaat het over zwangerschapscursussen? :+ Ik heb hypnobirthing gedaan en mijn cursus was totaal niet zweverig en ik was heel blij met de praktische info, ademhalingsoefeningen en tips voor je bekken etc. Ben heel benieuwd hoe ik het tijdens de bevalling ga inmengen. Zwangerschapsyoga lijkt me ook fijn!

Peace ik had met je te doen toen ik je berichtje las. Ik kan me voorstellen dat het lastig is om de knop even om te zetten, ook al wilde je die zwangerschap zo graag. Heel herkenbaar ook hoor. Ik heb wel eens gehuild omdat ik ‘s avonds zooo graag naar een borrel wilde, maar ik was al kapot van een etentje en trok het écht niet qua moeheid. Hopelijk voel je je straks in het tweede trimester wat energieker. :*

Vrijdag in het ziekenhuis bij de voorlichting over zwangerschapsdiabetes. Ik schrok wel nog even van wat de gevolgen kunnen zijn voor jezelf en de baby (meer (niet heel hoog, maar toch) kans op zwangerschapsvergiftiging, zwaardere baby met meer complicaties bij de bevalling, baby die eigen glucose na de bevalling niet op peil kan houden, 50-80% kans op zw diabetes bij volgende zwangerschap, verhoogde kans op gewone diabetes later, kind met overgewicht, hart- en vaatziekten). Ik had al wel gegoogled of course :7 maar nu kreeg ik wat meer en gedetailleerdere info. Maar wel een goede, extra motivatie om echt netjes met mijn glucosewaarden om te gaan. En door te gaan met het gezonde leven dat ik al leidde. :) Voldoende bewegen, gezond eten en een gezond gewicht.

Qua voeding veel open deuren (voor mij) maar ook nog twee interessante weetjes (disclaimer: als ik het goed onthouden heb). Advies is bijv geen frisdrank en vruchtensappen, ik dacht: ja ja open deur. Maar de reden waarom vond ik heel interessant. Die producten zorgen nml voor een snelle, hoge suikerpiek. En als je dan na 1,5 uur je glucosewaarde meet, is die piek al weg en lijkt het alsof je dat glas (gewone) cola prima kunt drinken. Pizza en patat: naast veel koolhydraten ook veel vet. Door het vet in deze producten wordt de glucose minder snel verwerkt. Als je dan na 1,5 uur je glucose meet lijkt er niets aan de hand maar als je wat later gaat meten kan je glucosewaarde dus te hoog zijn omdat het langzamer verwerkt wordt.
Dit, dat, alles.
pi_177599046
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 maart 2018 22:17 schreef Fuchsia_roze het volgende:

[..]

Precies mijn ervaring. Ik had zo graag gedeeltelijk bij de VK in mijn dorp gelopen. Die zijn zo lief en nemen echt de tijd en zijn zo behulpzaam O+ Maar mag gewoon niet in mijn medische status -O- Daarom ga ik gewoon een pretecho plannen heb ik besloten. ;)

O en je zwangeschapsbroek tip ga ik onthouden. Ik vrees ook vrij rap nodig.
ook niet in een samenwerkingsverband?
Mijn VK werkt samen met de Gyn waardoor je met een medische indicatie de standaard controles (en eventueel centering pregnancy) bij de VK kan krijgen en speciale controles in het ziekenhuis.

In mijn geval is er geen verdere begeleiding vanuit het ziekenhuis nodig dus ik loop weer volledig bij de VK. Maar ik vond het wel een hele fijne combi tussen persoonlijke VK contact en de gespecialiseerde medische zorg in het ziekenhuis.
pi_177601579
quote:
0s.gif Op zondag 4 maart 2018 13:28 schreef Elleska het volgende:

[..]

ook niet in een samenwerkingsverband?
Mijn VK werkt samen met de Gyn waardoor je met een medische indicatie de standaard controles (en eventueel centering pregnancy) bij de VK kan krijgen en speciale controles in het ziekenhuis.

In mijn geval is er geen verdere begeleiding vanuit het ziekenhuis nodig dus ik loop weer volledig bij de VK. Maar ik vond het wel een hele fijne combi tussen persoonlijke VK contact en de gespecialiseerde medische zorg in het ziekenhuis.
Nope helaas. T is nogal een complex medische situatie en ik ga nauwlettend in de gaten gehouden worden door het zkh. Ik had ook gehoopt dat er een samenwerkingsverband mogelijk was en er specifiek naar gevraagd. Met een hele duidelijke “nee” als antwoord.
pi_177604143
Kim, wat een prachtige plaatjes O+ Lekker genieten als gezin van 4 :*

Verder is me echt niks blijven hangen :@

Ik ben een beetje moe! Vanmiddag lekker stukje gewandeld. Die ene kilometer in slakkengang voelde vermoeiender dan 5 km hardlopen in niet zwangere staat :+
Ik begin ook een beetje ongeduldig te worden, baby kom maar! De kou is weg, we willen je ontmoeten O+ O+
  zondag 4 maart 2018 @ 17:03:06 #194
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_177604242
Kim, wat prachtig! Ze is net zo mooi als d’r moeder. ;) :*

quote:
0s.gif Op zondag 4 maart 2018 16:58 schreef Songeur het volgende:
Ik begin ook een beetje ongeduldig te worden, baby kom maar! De kou is weg, we willen je ontmoeten O+ O+
:Y O+
Man zei vanochtend: “het is vandaag goed weer, je mag vandaag wel bevallen”. _O-

Voel je je verder wel goed? En LMN, hoe gaat het met jou?

Wij hebben ook lekker gelopen! Ik wilde eigenlijk een rondje doen, maar we besloten naar de stad te lopen en terug. In totaal zo’n 7 km heen en terug plus shoppen. Ben kapot. :D
Protège moi de mes désirs.
pi_177604787
quote:
1s.gif Op zondag 4 maart 2018 17:03 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
Kim, wat prachtig! Ze is net zo mooi als d’r moeder. ;) :*

[..]

:Y O+
Man zei vanochtend: “het is vandaag goed weer, je mag vandaag wel bevallen”. _O-

Voel je je verder wel goed? En LMN, hoe gaat het met jou?

Wij hebben ook lekker gelopen! Ik wilde eigenlijk een rondje doen, maar we besloten naar de stad te lopen en terug. In totaal zo’n 7 km heen en terug plus shoppen. Ben kapot. :D
Nou ga dat bevallen eens doen dan haha! Wat een afstand. Respect.

Ik voel me verder goed. Vermoeid, wat voorweeën en heb sneller last van prikkels! Verder genieten we nog eventjes met zn viertjes O+
pi_177605611
Wat een lieverd Kim

Ik had ook een gynaecoloog die volgens mij met flinke tegenzin nog aan het werk is en die gaf aan dat het geslacht ook pas bij 20 weken gezien kon worden. Door de omstandigheden hadden wij s'middags de termijnecho en toen kon de echoscopiste meteen zien dat het een jongetje is. En ik zou anders ook een pretecho laten maken.

Hier voor het eerst 'last' gehad van een flink groeiende buik. Ik zit nu in San Francisco en de fietstocht over de Golden Gate Bridge was behoorlijk pittig, vooral de stijle stukken omhoog waren niet prettig en heb ik lopend gedaan.
"Life is what happens to you, while you're busy making other plans"
  zondag 4 maart 2018 @ 20:19:36 #197
302812 Little_Miss_Naughty
naughty by nature
pi_177608401
quote:
1s.gif Op zondag 4 maart 2018 17:03 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
Kim, wat prachtig! Ze is net zo mooi als d’r moeder. ;) :*

[..]

:Y O+
Man zei vanochtend: “het is vandaag goed weer, je mag vandaag wel bevallen”. _O-

Voel je je verder wel goed? En LMN, hoe gaat het met jou?

Wij hebben ook lekker gelopen! Ik wilde eigenlijk een rondje doen, maar we besloten naar de stad te lopen en terug. In totaal zo’n 7 km heen en terug plus shoppen. Ben kapot. :D
Lief dat je het vraagt! Ik heb vandaag nog even geknuffeld met een baby van 2 weekjes oud, en dat heeft toch wel ervoor gezorgd dat ik het iets minder erg vind als de zwangerschap straks voorbij is :P
Maar toch kan ik me niet voorstellen dat ik nu al zou bevallen, ik heb echt nog helemaal niet het gevoel dat ik aan het einde van de zwangerschap zit mentaal gezien. Fysiek is dat een ander verhaal :')
En 7km lopen nog, wow! Wij zijn gisteren even naar de Ikea gegaan, en nu kan ik vandaag nauwelijks de trap meer af :')
Op dinsdag 9 november 2010 17:06 schreef DevilsWhore het volgende:
hehehe, LMN is raarder dan ik :D
pi_177611566
Mijn minst favoriete aspect van deze zwangerschap tot nu toe (behalve het overgeven dan) : 's avonds telkens maar de helft van mijn avondeten op kunnen en dan net voor ik naar bed wil weer gierende honger hebben. :(
pi_177616095
Ik heb last van mijn bekken. Vooral in mijn rechterlies, straalt helemaal door in mijn been. ‘T is zeker naief om te denken dat dit heel tijdelijk is en morgen vast weer beter, of niet? 8)7
pi_177616128
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2018 09:46 schreef silliegirl het volgende:
Ik heb last van mijn bekken. Vooral in mijn rechterlies, straalt helemaal door in mijn been. ‘T is zeker naief om te denken dat dit heel tijdelijk is en morgen vast weer beter, of niet? 8)7
Ik heb dat inderdaad tijdelijk gehad, een dag of drie, dus zou zomaar kunnen! Zenuw die dan ff bekneld lag denk ik.
pi_177616162
Ik had ook gister veel last van mijn bekken, maar het lijkt vandaag nog niet aan de orde. Maar de dag is nog jong :+


Vanmiddag weer controle in het ziekenhuis. Ben benieuwd hoe het met mijn bloeddruk gaat. Hopelijk doet de medicatie zijn werk goed!
pi_177616205
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 maart 2018 22:17 schreef Fuchsia_roze het volgende:

[..]

Precies mijn ervaring. Ik had zo graag gedeeltelijk bij de VK in mijn dorp gelopen. Die zijn zo lief en nemen echt de tijd en zijn zo behulpzaam O+ Maar mag gewoon niet in mijn medische status -O- Daarom ga ik gewoon een pretecho plannen heb ik besloten. ;)

O en je zwangeschapsbroek tip ga ik onthouden. Ik vrees ook vrij rap nodig.
Nav van de tips en ervaringen hier gaan wij inderdaad ook een pretecho inplannen. Over 1,5 week eerst weer een echo in het zkh, daarna maar eens kijken wanneer we eea kunnen inplannen.

quote:
1s.gif Op zaterdag 3 maart 2018 22:24 schreef Jentin het volgende:
Plumeria, bij mijn eerste deed ik ZwangerFit: fitness voor zwangeren, met kleine stukjes bevaltheorie hier en daar. Dat wilde ik nu weer, maar werd niet aangeboden. Nu doe ik ZwangerTotaal: cursus via fysiotherapeuten, erg gericht op hoe je jezelf en je bekken niet de vernieling in draait tijdens de zwangerschap. Oefenen met dingen als bukken en uit bed komen enzo :+ Zit ook een les bij met een vk en een partnerles. Ik vind het wel leuk en nuttig, maar had liever ZwangerFit gedaan: dat hield/bracht me meer in conditie.
Thanks voor de tip! Ik heb even gegoogled, en volgens mij heb ik een goeie ZwangerFit-dupe gevonden :7 Het is wel precies wat ik zoek: actief bewegen ipv ademhalingsoefeningen. Dat laatste wil ik later in de zwangerschap wel gaan oppakken overigens.

quote:
1s.gif Op zaterdag 3 maart 2018 22:46 schreef silliegirl het volgende:
Feyre: mijn lijf doet alles anders. Ik ben nu enorm
misselijk geweest en veel moeten spugen, bij de eerste had ik dat absoluut niet. De eerste keer had ik vanaf dag 1 last van maagzuur, nu nog niet. Ik heb nu een enorm lage bloeddruk, bij de eerste niet. Bij de eerste gingen mijn darmen in staking en kon ik heel moeilijk naar de wc, nu moet ik elke keer rennen...
Kortom; het kan dus echt wel verschil maken...

En fijn van de goede echo Pinq!

En spannend Helsinki, de geslachtsecho! Nog eventjes geduld!

Plumeria: ik heb zwangerschapsyoga gedaan bij mijn eerste. Ik vond het heel fijn en heb bij de bevalling ook echt veel gehad aan de ademhalingstechnieken van daar. Maar deze ronde ga ik voor zwangerschapszwemmen, denk ik.
Zwangerschapszwemmen lijkt me ook fijn inderdaad. Wordt bij ons helaas alleen gegeven op onmogelijke tijdstippen. Kan me voorstellen dat het vooral als je al wat langer zwanger bent, het wel fijn is als je even gewichtloos bent.

quote:
1s.gif Op zondag 4 maart 2018 09:58 schreef Kimpossible het volgende:
Lieve dames,

Het is heel bizar, maar ons prutsje is alweer een week oud. We hadden een wat rocky start omdat t meisje veel last heeft gehad van de bevalling en er was sprake van een verborgen te korte tongriem en een te strak lipbandje. Onze eerste ritjes waren dus naar de osteopaat en een tandarts om de bandjes te laten laseren :{ . Nu is de rust weder gekeerd en genieten we met volle teugen van een zen-baby die al veel beter in haar velletje zit. Mijn borsten gaan langzaam weer de goede kant op nu ze beter aan kan happen en nou ja, verder komt het met mijn lijf ook vast goed :+

Ik gun jullie allemaal prachtige zwangerschappen, voorspoedige bevallingen, mooie ontmoetingen en roze en blauwe wolken O+ . Ik ga ergens proberen aan te haken bij de baby's, dus tot dan! :*

Nog een paar plaatjes (ideaal zo’n fotograaf in de familie) voor de rammels O+ O+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat een pruttel O+ Van harte gefeliciteerd. Jammer van de lastige start, maar fijn dat alles nu goed lijkt te gaan. Geniet van de roze wolk!

quote:
1s.gif Op zondag 4 maart 2018 11:35 schreef Philomijn het volgende:
Wat een dotje Kim O+ Fijn dat het nu beter gaat!

En pinq van een goed nieuws!!! O+

Wat stom zeg Plumeria! Bij mij waren ze best lief tijdens de echo’s in het ziekenhuis. Ik zou idd ook een pretecho doen. :) Lekker lang en blij naar je baby kijken O+ Ik heb iemand in mijn centering pregnancy-club die dat naast haar controles in het ziekenhuis doet. Maar goed dan krijg je natuurlijk geen echo’s.
Gaat het over zwangerschapscursussen? :+ Ik heb hypnobirthing gedaan en mijn cursus was totaal niet zweverig en ik was heel blij met de praktische info, ademhalingsoefeningen en tips voor je bekken etc. Ben heel benieuwd hoe ik het tijdens de bevalling ga inmengen. Zwangerschapsyoga lijkt me ook fijn!
Ze zijn best aardig hoor, maar ik merk dat er geen/weinig ruimte is voor vragen mijnerzijds en het maken van bijv. een mooie echofoto. Tijdens de echo liep de echoscopiste ook een aantal keer weg, lig je dan minutenlang met die gel op je buik op die tafel :') Maar onder de streep maakt het me niet uit. Ben al blij zat dat ik zo goed onder controle ben en dat de baby het goed doet.
  maandag 5 maart 2018 @ 10:05:38 #203
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_177616378
Kim wat een prachtige baby O+! Jammer van de rocky start, fijn om te horen dat het inmiddels een stuk beter gaat!

Pinq, ik las nu pas van je goede echo, wat fijn! Gefeliciteerd! En plumeria ook!

Ben zelf ook net terug van de vk, vandaag alweer 18 weken :o. Ik mag iedereen die mijn buik zo huge noemt (en dat zijn er veel :')) verbeteren, mijn buik (baarmoeder althans) is heel bescheiden zelfs voor de termijn zei ze. Heb wel nu al vaak harde buiken. Dus beetje beter opletten met tillen enzo.

Oh en we hebben de baby gisteren voor het eerst aan de buitenkant gevoeld O+ zo snel!
pi_177617848
Plumeria, ik vind het ziekenhuis ook wel wat zakelijker. Hoewel het ook weer per gynaecoloog verschilt. Soms heb ik iemand die er gewoon goed de tijd voor neemt en soms moet het allemaal heel snel. Wel kijken ze elke controle eventjes en als ik er om vraag dan willen ze ook wel een foto uitdraaien.

Spees, leuk!! Ik vind het zo bijzonder aanvoelen altijd O+
pi_177618622
Kim O+ O+ Heftige start wel zeg, gelukkig nu alles rustiger en kan het echte genieten beginnen.
Gefeliciteerd Pinq!

Wij hadden gisteren een leuk gesprek met kleuter.

'Mama, wij moeten voor mama E.v.a. zorgen en we moeten de baby opvangen als die eruit springt. We hebben het echt druk (diepe zucht). Mag ik in het midden staan?'
'Nou, B, de baby springt er niet echt uit hoor. Maar als jij in het midden staat, wie staan er dan nog meer?'
'Jij en Mama E.v.a.'
'Maar de baby komt toch uit mama E.v.a dus die ligt'
'Mama E.v.a. kan toch gewoon staan als de baby eruit springt, springt ie eigenlijk hoog? Want dan moet je me wel helpen met vangen mama.'

Echt je kon me opvegen en het ging nog even door en midden in een zin ging het onderwerp over op spelen met Lego. _O- _O- _O-
pi_177623028
Zo, het bloed prikken voor de algemene tests en NIPT is weer gedaan. Nou morgen nog even herhaalrecept Emesafene regelen en dan kan ik er weer even tegenaan qua medisch regelwerk. :P
pi_177623241
Ohja herhaalrecept. Ben ik helemaal vergeten te vragen voor mijn bloeddrukmedicatie :') maar heb nog wel genoeg voor een week en ik moet toch terug volgende week voor een suikertest. Baby zit een beetje tegen de bovengrens aan. Maar hij heeft een hele lange vader dus misschien ligt het daar aan :D we gaan het zien. Bloeddruk was verder helemaal mooi gelukkig!
pi_177623446
Ahhh B. wat lief Exode. O+ kleuterlogica, geweldig!
M. is helemaal gefascineerd door het bloed dat erbij komt kijken (we hebben samen een filmpje van een echte, hele mooie geboorte bekeken) hij blijft maar zeggen:"Ik wil niet dat de baby straks bloed heeft!" Maar aan de andere kant:"Ik wil het zien als de baby komt mama, ik wil het bloed zien." :')

Was je bloeddruk netjes nu Aure? Edit: goed lezen is ook een vak. Fijn!
Ik mag woensdag weer. Laatste keer wel te hoog, maar opzich ook wel passend bij het termijn.

Spees alweer 18 weken! En voelen aan de buitenkant, mnohh O+
pi_177623731
O ja, vandaag de magische 12 weken grens bereikt! *O* *O* *O*
  maandag 5 maart 2018 @ 17:03:07 #210
56471 pinquit
oh my lama!
pi_177623939
Wauw Luna, dat ging snel! *O*
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_177624413
Ik zit mijn zegeningen te tellen. Ik zit hier zwanger aan het zwembad terwijl peuter heerlijk aan het poedelen is in het peuterbad. Ik weet soms echt niet waar de tijd is gebleven. Gevoelsmatig was ik gisteren nog zwanger van W en vandaag is dat ineens een eigenwijze, spetterende peuter die mij kopjes koffie (zwembadwater :D ) komt brengen en ben ik 15 weken zwanger van zijn zusje-in-wording. O+
Veeg mij maar op hoor! O+
pi_177624484
Ik heb vandaag niet mijn dag denk ik. Darmen zijn aant krampen, ik ben moe en ontzettend hormonaal. Ik moet echt om vanalles en nogwat huilen. En toen haalde ik een bakje meloen bij de AH want daar werd het vast beter van.. en waren de stukjes al aan het gisten.

Oh en UD vandaag *O* nog een weekofwat te gaan!
pi_177624566
Ah sillie wat klink je verliefd, heerlijk O+

12 weken voor luna *O* en jeetje spees alweer 18 dat gaat ook snel *O*

Ik las ook nog een hele stoere B. Bij Mabawa. Mag hij bij de bevalling zijn ook? (Moet er zelf niet aandenken, maar komt toch vaker voor dan ik dacht!)

Superschattig exode. Die belevingswereld van die kleintjes O+
pi_177627961
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2018 17:33 schreef Songeur het volgende:
Ah sillie wat klink je verliefd, heerlijk O+

12 weken voor luna *O* en jeetje spees alweer 18 dat gaat ook snel *O*

Ik las ook nog een hele stoere B. Bij Mabawa. Mag hij bij de bevalling zijn ook? (Moet er zelf niet aandenken, maar komt toch vaker voor dan ik dacht!)

Superschattig exode. Die belevingswereld van die kleintjes O+
B is van Exode, M. hoort bij mij ;)
Maar nee hij is niet bij de bevalling, al is het maar omdat ik in het zh beval. Maar hij wil echt alles weten, denkt overal overna en komt dan met z'n eigen theorie. Vandaar dat ik besloot om samen een bevalling te bekijken. Hij zegt dat hij het wel zou willen hoor maar heeft natuurlijk geen besef hoe lang zoiets kan duren enzo.

Yay voor je UD *O*

En Luna 12 weken! *O*

Mooi he Sillie, soms kan het je ineens zo aangrijpen. O+
  maandag 5 maart 2018 @ 21:08:03 #215
302812 Little_Miss_Naughty
naughty by nature
pi_177628946
UD voor songeur *O*

Heerlijk ook die peuter/kleuterpraatjes, ik geniet er nu al zo van om hoe dochter het allemaal beleeft!
En nog meer genieten omdat mijn man mee zwanger is. Er worden zoveel klusjes in huis gedaan nu hij nesteldrang heeft, dat ik bijna zou overwegen om hierna door te gaan voor nog een baby :+
Op dinsdag 9 november 2010 17:06 schreef DevilsWhore het volgende:
hehehe, LMN is raarder dan ik :D
  maandag 5 maart 2018 @ 21:13:53 #216
342418 VKV
Plausibel
pi_177629080
Ik meld me ook aan in dit topic na best lang al stiekem meelezen :)

Na een vroege miskraam in juli 2017 heeft het bij ons eventjes geduurd voor het weer raak was, maar op 28 december 2017 had ik de positieve test in handen! En toen volgde een lange periode van onzekerheid, iets wat ik in juli voor de miskraam helemaal niet had. Elk bezoekje aan de wc bang voor bloed, bij elk rommeltje of steekje in m'n onderbuik bang dat het uit zou monden in kramp, en oh wat duurde het lang tot de eerste echo...en tot de tweede...en dan die NIPT uitslag nog (i.v.m. Downsyndroom in directe familie echt héél spannend)...

Nu weet ik gelukkig dat tot nu toe alles goed is! En ben ik ook alweer ruim 13 weken zwanger, ineens gaat het dan toch hard haha. Ben benieuwd wat er nog komen gaat. Ik ga de zwangerschap trouwens in met overgewicht, dus ik krijg tussendoor nog een test voor zwangerschapsdiabetes. En ik weet al dat bevallen sowieso in het ziekenhuis moet gebeuren, maar dat vind ik niet erg.

Mijn uitgerekende datum is 7 september! #zinin
pi_177629936
Welkom terug VKV, gefeliciteerd!! *O*
pi_177635770
Kim wat een prachtige baby O+ En luna 12 weken *O* *O* En sillie ah wat klinkt dat heerlijk :D Lekker van genieten :)
Welkom VKV O+

Ik lees wel mee; maar ben niet echt aanwezig merk ik.... Redelijk veel last van misselijkheid de laatste week en gisteren dagje thuis gezeten zelfs.
Vrijdag toch echt maar eens nieuwe bh's kopen en zwangerschapsbroeken; want steeds die knoop los is ook niet echt euh.. netjes :')
No buy? Meh... Who are we kidding!
Op donderdag 15 augustus 2013 14:48 schreef Mss het volgende:
Priem heeft tettorexia! Als ze tetten ziet vergeet ze alles waar ze mee bezig is :7
pi_177635792
Welkom VKV!

En al die lieve en leuke verhalen van de peuters/kleuters die een zusje of broertje krijgen. Lijkt me super leuk om zo mee te maken! Weer heel anders dan een eerste :)

Ach sterkte met de misselijkheid priem :* hopelijk gaat het nog weg!

Over een paar weken komt kraamzorg hier langs en er is echt nog helemaal niks af en het hele huis oogt nog als studentenhuis :')

We hebben inmiddels wel besloten om toch maargewoon dit huis te kopen en verbouwen, alleen stellen we de keukenverbouwing dan nog even uit tot augustus, want dat gaan we voor juni niet meer redden. En dan ga ik tijdens de verbouwing gewoon met baby naar mijn ouders :+

Dus de huizenstress is nu voorbij en heeft plaats gemaakt voor "Help, wat gaat de kraamzorg wel niet denken"stress :') Gelukkig wel veel vrienden die willen helpen om het een beetje op te knappen, zodat het niet meer zo studentenhuisachtig is als de baby er is O+ En ik heb inmiddels last van nesteldrang dus ben beetje bij beetje alles grondig aan het opruimen (lees: weggooien).

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_177636429
Oh mabawa, sorry. Ik ben al zo’n zeef. Dan zijn die letters soms helemaal lastig :P Wel bijzonder dat hij daar zo mee bezig is. En goed dat je het hem dan ook uitlegt en filmpje met hem kijkt!

Welkom terug VKV! *O*

Aure klinkt als een goede optie als je niet mee wilt doen aan de huizengekte. Waarom kopen jullie dit over van de ouders van je lief? Ze kunnen het niet zomaar voor minder dan de huidige waarde verkopen natuurlijk (er vanuit gaande dat de hypotheek die er nu op zit lager is dan de huidige waarde). Want dan zit je met schenkingen en de belastingdienst enzo. Anderzijds is het dan wel echt van jullie! En leuk dat er verbouwt gaat worden, goed voor je nesteldrang O+
pi_177637601
Jeej pinq O+
En ook Jeej voor Plumeria!

Kim, wat een mooi meisje O+

Ik ervaar deze zwangerschap ook wel anders. Ten eerste ben ik veel onzekerder en heb ik echt een 20 weken buik al (met 13 weken). En ik heb meer last van m'n rug en bekken. Maar ik had vooral even niet bedacht dat ik nu twee jongens van 16 en 14 kilo de hele dag rond sjouw en bezig hou.. De vorige keer was het er eentje van 7 kilo ;)

Geniet van je vakantie Wolken :)

Ik vind het ziekenhuis ook erg medisch. Bij de tweede kreeg ik de mogelijkheid om tijdelijk terug naar de vk te gaan en daar was ik later zo blij mee! Nu bijna gesmeekt of ik bij de vk mocht starten ;) Alleen eindig ik bij de gyn, maar dat snap ik ook :)

Gaaf Spees! Ik kan niet wachten ;)
Sillie O+

Oeh verbouw/opruim stress/woede ;)
Wij zitten nog steeds in dilemma wat te doen met de kamers en het huis.

Ik had net m'n geruststellingsecho! Van dezelfde vk als de eerste keer en ze haar excuses aan voor het verkeerd zien van de eerste keer. Vond ik fijn en netjes. Verder weer twee dagen vooruit gezet en nu officieel vastgesteld op 9-9-'18 O+
Toffe datum O+
En tof kindje O+
We hadden geen duidelijke nub dit keer en geen duidelijk (in de buurt van het geslacht) plaatje maar zij dacht eerder een meisje dan een jongen _O- (en ze had ook even de nub van de vorige keer bekeken ;) )
Maar... zoals ze zei: zo vroeg is het niet mijn specialisatie dus ik weet het absoluut niet zeker ;)
Ik denk ergens eind maart een geslachtsbepaling te doen :)
  dinsdag 6 maart 2018 @ 11:27:57 #222
56471 pinquit
oh my lama!
pi_177638496
Ik heb 't zondag tegen m'n oudste verteld. Was er helemaal zenuwachtig van, want ik wist dat hij 't wel goed vindt zoals 't nu is, en dat hij het wel heel druk gaat vinden met weer een baby/dreumes/peuter. Plus hij begint op de middelbare volgend jaar, dus allemaal heftig en nieuw.
Hij heeft me gefeliciteerd, maar schrok er wel van. Ik was er een beetje naar van wel :{ Ik ga heel hard werken aan quality time met hem, hij heeft dat nog zo hard nodig.

Prompt werd ik gisteren haske misselijk :') alsof 't ineens 'mag' nu ofzo.
Dus nu loop ik heel charmant met m'n gezicht vol puntbloedinkjes van het spugen ;( als het begint, begint het goed. Vandaag voel ik me ietsje beter, maar mehhhh :r
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_177638919
*O* 12 weken voor Luna, 18 weken voor Spees en UD voor Songeur gister

Fijne vakantie Wolken!

Dat klinkt heerlijk sillie O+

Welkom VKV, gefeliciteerd *O* We delen dezelfde UD! Wat vervelend dat je nu meer onzeker was door je eerdere miskraam, wel heel herkenbaar. Ik ben nog soms bang als ik het voel lopen.

Dat scheelt een hoop stress Aure! Lief dat jullie geholpen worden. Succes met lekker nestelen :)

Loj *O* Wat goed! En misschien een meisje O-)

Pinq, bijzonder dat je lichaam nu dan toegeeft aan de misselijkheid. Snap dat je een beetje zit met de reactie van je oudste. Hij moet vast ook gewoon even aan het idee wennen.

Ik ben aan het wachten op de NIPT die uiterlijk donderdag binnen moet komen en begin steeds vaker te denken “wat als het nu niet goed is”, terwijl ik er echt positief in stond. Doemdenker :')
pi_177639046
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2018 16:56 schreef lunapuella het volgende:
O ja, vandaag de magische 12 weken grens bereikt! *O* *O* *O*
Yay, fijn he?

VKV, gefeliciteerd en welkom terug!

Loj, wat een toffe datum O+

Pinq, wat lastig, die reactie van je oudste. Maar ergens ook wel begrijpelijk. Hij is een vroege puber en is misschien wel met heel andere dingen bezig? Ik hoop dat hij snel "bijtrekt". Een hoop QT zal hem vast ook goed doen :Y En sterkte met je misselijkheid, natuurlijk.

Fuchs, ik wacht ook op de NIPT uitslag. Het kon volgens mij max. 10 werkdagen duren, toch? Hier zijn we inmiddels een week verder, en hoop stiekem dat de uitslag iets eerder komt. Ik sta er vooralsnog positief in, maar zie het zomaar gebeuren dat ik ga doemdenken naarmate de uiterste datum dichtbij komt :') Succes met het wachten, gelukkig is de klans dat er iets mis is heel klein.
pi_177639076
Ik had het net met de vk over hetzelfde gevoel van de nipt Fuchsia..
Maar wat ze zei tegen mij was dat ze nu een perfect plaatje zag. Alles wat ze moest zien zag er goed uit, ze zag niets raars wat zou kunnen wijzen op een afwijking.
Dus ik moest vooral geen zorgen maken want dat deed zij ook niet en daar zou ik ook niets mee bereiken.
Stelde mij wel zo gerust dat ik het nu ook aan vrienden en familie aan het vertellen ben...

Al wacht ik met het online (Facebook) zetten tot de nipt uitslag (uiterlijk maandag)
pi_177639224
Heel logisch volgens mij, dat 'wat als' gevoel.. Succes met wachten nog!

Hier straks de SEO, heel spannend en ook een 'wat als' gevoel.. Maar hopelijk is alles goed en komt er dan definitief wat meer rust in mijn hoofd..
pi_177639281
Bedankt voor jullie ervaringen Plumeria en Loj. Het is inderdaad echt nu de datum dichterbij komt ik weer onzekerder wordt. Tot het weekend ging het prima. Dus hoop gewoon dat ze vandaag bellen. Zit denk ook een stukje onverwerkte pijn van alle miskramen, dat het ons vast niet gegund is en alsnog afgepakt wordt.

Op de echo is 1x wat beter naar ons kindje gekeken (termijnecho met 10,5 week met kind helemaal achterin). En naar mijn idee was dat toen niet echt duidelijk.

Ik deel inderdaad ook pas op FB en maak het publiek op werk bij cliënten na een goede NIPT uitslag.
pi_177639294
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 maart 2018 12:03 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
Heel logisch volgens mij, dat 'wat als' gevoel.. Succes met wachten nog!

Hier straks de SEO, heel spannend en ook een 'wat als' gevoel.. Maar hopelijk is alles goed en komt er dan definitief wat meer rust in mijn hoofd..
Succes IMA :*
pi_177639650
Succes met de SEO straks IMA!

Ik had dat ook Fuchs, vooral na een dag of 5 wachten werd het gevoel van 'wat als' steeds heftiger. Ik was mezelf gewoon aan het gekmaken. Sterkte met wachten! Ook de andere dames :)

Verder ben ik alles vergeten. :') Excuus.

Gisteren eerste dag zwangerschapscursus gehad! Op zich leuke stellen, zit wel een betwetertje tussen die alles al weet en bij wie het allemaal net ff anders verloopt (voorbeeld: leidster zegt: het is heel normaal om aan te komen tijdens je zwangerschap, ik kwam zelfs 30 kg aan en dat is allemaal weer goedgekomen. Zit mevrouw tijdens het hele verhaal driftig met dr hoofd te schudden om even te benoemen dan zij nu lichter is dan voor de zwangerschap en hoefde ze de oefeningen voor de bekkenbodemspieren niet te doen want die kende ze allang). Beetje vermoeiend wel tijdens een avond die 2u duurt :') maargoed, verder was het leuk en kwam ik zelfs een oud klasgenootje tegen.

Volgende week missen we al een les want we gaan naar O+ Londen O+ laatste stedentripje zonder kind!
pi_177639762
VKV gefeliciteerd en welkom *O*

Malteser hoe is het met jou?

DUMAN nog last gehad van je lange wandeling?

Succes voor de dames die wachten op nipt uitslag.

IMA succes!!

Pinq wat balen van de reactie van je oudste. Logische reactie voor hem misschien, maar kan mij voorstellen dat je er naar van werd. Denk dat je het goed oppakt door hem meer quality time te geven. En misschien heeft hij ook tijd nodig om aan het idee te wennen.

Loj ben benieuwd wat het gaat worden.

Silliegirl klinkt als een prima vakantie.

Aure de kraamzorg is hier 3x geweest voor intake en heeft nooit het huis of kamertje bekeken. Alleen lijstjes doorgenomen en uitleg gegeven.

LMN klinkt goed een man met nesteldrang.

Songeur gefeliciteerd met je mijlpaal der mijlpalen + 1 dag ;)

Mabawa wat leuk dat M zo meeleeft en bij exode ook al een meelevende B.
Merk nu echt verschil tussen peuter en kleuter qua meeleven.

Ben nu ook medisch sinds de 20 weken echo en vind het echt een groot verschil. Echo, bloeddruk meten, geen bijzonderheden, tot over 2 weken. Mis het gezellige praatje met de verloskundige. Al ben ik blij dat ze de kleine nu zo goed in de gaten houden.
  dinsdag 6 maart 2018 @ 12:46:08 #231
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_177639824
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 maart 2018 12:41 schreef Sethiwe het volgende:

Aure de kraamzorg is hier 3x geweest voor intake en heeft nooit het huis of kamertje bekeken. Alleen lijstjes doorgenomen en uitleg gegeven.

Hier 1x geweest en toen wilde ze alles zien :D
En daar heb ik nu totaal geen zin in, ik heb uberhaupt geen zin in een bezoek aan huis.

Omdat ze tot 4 werken daar, zijn de huisbezoeken voor intake in de avond en dat vind ik maar irritant.
Ik sta nu ingepland voor volgende week en denk dat ik toch maar ga bellen om te vragen of het allemaal niet telefonisch kan.
  Moderator dinsdag 6 maart 2018 @ 13:46:19 #232
382129 crew  Donna
pi_177640627
Kraamzorg is hier niet door het huis geweest. Ze vroeg alleen of we een stofzuiger, dweil en goede trapleuning hadden (en nog wat van die dingetjes).
pi_177640748
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 maart 2018 13:46 schreef DonnaRush het volgende:
Kraamzorg is hier niet door het huis geweest. Ze vroeg alleen of we een stofzuiger, dweil en goede trapleuning hadden (en nog wat van die dingetjes).
Hier hetzelfde :Y
pi_177640795
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 maart 2018 13:46 schreef DonnaRush het volgende:
Kraamzorg is hier niet door het huis geweest. Ze vroeg alleen of we een stofzuiger, dweil en goede trapleuning hadden (en nog wat van die dingetjes).
Zouden er echt mensen zonder stofzuiger en dweil zijn vraag ik me af haha.
pi_177641753
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 maart 2018 12:46 schreef SacreCoeur het volgende:

[..]

Hier 1x geweest en toen wilde ze alles zien :D
En daar heb ik nu totaal geen zin in, ik heb uberhaupt geen zin in een bezoek aan huis.

Omdat ze tot 4 werken daar, zijn de huisbezoeken voor intake in de avond en dat vind ik maar irritant.
Ik sta nu ingepland voor volgende week en denk dat ik toch maar ga bellen om te vragen of het allemaal niet telefonisch kan.
Oh daar zou ik ook niet op zitten te wachten. Dan moeten ze hier pas aan het eind van de zwangerschap komen, want met 30 weken had ik nog niets af, ook niet bij eerste zwangerschap. Team laatste moment :+
pi_177642211
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 maart 2018 14:39 schreef Sethiwe het volgende:

[..]

Oh daar zou ik ook niet op zitten te wachten. Dan moeten ze hier pas aan het eind van de zwangerschap komen, want met 30 weken had ik nog niets af, ook niet bij eerste zwangerschap. Team laatste moment :+
Hoe gaat het nu bij jou?
  dinsdag 6 maart 2018 @ 15:07:08 #237
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_177642290
Ik lees alles mee, maar vind het lastig om overal op/steeds te reageren. :* voor jullie allemaal. :*

Songeur, gefeliciteerd met je mijlpaal gister! Hopelijk duurt het niet lang meer. Ben je trouwens nog gestript?

LMN, heerlijk, he? Ik zie ook overal baby’s in kinderwagens en zo, en dan denk ik: “nog een paar dagen, dan loop ik ook zo te pronken met m’n kindje. O+
Echt, voel je je nog niet aan het einde van de zwangerschap? Ik ben er zowel fysiek als mentaal klaar mee. :D En klaar voor. ;)
Is het trouwens je eerste? Dat heb ik even gemist. :P

Sethiwe, nope! Nergens last van gehad. Gister en vandaag ook weer een flink stuk gelopen. Doet me juist goed. :)

*O* voor alle weekwissels en mijlpalen.

Kraamzorg heeft hier wel in de babykamer gekeken, maar niet om te controleren. De deur stond open en ivm de kleur van de muren valt de kamer meteen op bij binnenkomst. Ze heeft dus even gespiekt. Verder geen vragen waar wat staat, of zo.

Sillie, dat klinkt heerlijk! Geniet er van. O+

IMA, succes straks!


Wij zijn weer goedgekeud door de vk. Ik ben bijna een kilo afgevallen. Hoe dan? :D
Wanneer zijn jullie trouwens voor het eerst getoucheerd? Ik ben vandaag 39+2 en had verwacht dat ze wel even zou kijken, maar dat deed ze niet. Vind ik verder ook helemaal niet erg. :)

Na het bezoek aan de vk ging ik nog even boodschappen doen. Werd een paar keer aangesproken over m’n buik. Binnen 20 minuten hoorde ik dag m’n buik klein is voor 39 weken en dat m’n buik groot is. :')
Oh, en een oud vrouwtje zei:
“Jij krijgt een meisje”.
“Nee, hoor. Ik krijg een jongen”.
“Weet je dat zeker? Ik heb het bijna nooit fout gehad”.
“100%. Waarom denkt u dat ik een meisje krijg?”
“Omdat je buik zo loopt -maakt beweging over d’r buik van links naar rechts-”.

:') ;( Struggles.

[ Bericht 0% gewijzigd door arvensis op 06-03-2018 16:35:41 ]
Protège moi de mes désirs.
pi_177642376
Alles was goed O+ Hele leuke vrouw die de echo deed, legde alles echt heel goed uit :)

En t profiel is precies grote zus!
  dinsdag 6 maart 2018 @ 15:16:44 #239
149959 SQ
snelle trees
pi_177642443
Duman, de meeste vrouwen worden pas tijdens de bevalling voor het eerst getoucheerd. Eerder is meestal compleet overbodig.

Ik ben bij mijn oudste toen onaangekondigd getoucheerd bij de intake bij de gynaecoloog (als in, hij vroeg me de broek uit te trekken zodat hij kon toucheren en daar was ik totaal niet op voorbereid :')) en ik vond dat geen heel prettige ervaring :')
disclaimer
  dinsdag 6 maart 2018 @ 15:17:07 #240
149959 SQ
snelle trees
pi_177642447
Fijn van de goede SEO IMA O+
disclaimer
pi_177642566
Fijn ima O+
pi_177642698
IMA, fijn! *O*
pi_177642763
Fijn, IMA :)

Duman, ik ben bij m'n eerste ook alleen maar getoucheerd na het begin van de bevalling. Maar ik liep ook nog niet heel erg overtijd ofzo toen hij geboren werd (met 40w6d); misschien dat het anders is als je naar de 42 weken gaat.

Verder heb ik hetzelfde als Duman: ik lees heel braaf mee, maar op alles reageren lukt me echt niet.

Hier van de week het eerste pakje gekocht bij Next. Ik ben helemaal niet zozeer van het zoete en het roze, maar dit zie ik op de een of andere manier heeeeelemaal voor me op z'n verse newborn O+ Het kamertje schiet ook al aardig op. Ik krijg er helemaal zin in, zo langzamerhand. (En ik ben ook toe aan een nieuwe baby :+ , want gister moesten we mijn 3,5-jarige meten voor zijn id-kaart: 1 meter 14 :') Echt, mijn kleintje, wat is er gebeurd en wanneer in godsnaam?)
  dinsdag 6 maart 2018 @ 16:19:56 #244
302812 Little_Miss_Naughty
naughty by nature
pi_177643584
Fijn dat de seo goed was IMA!

Lief pakje Jentin! En wow, die stats! Mijn dochter van bijna 3,5 is net 1 meter gepasseerd :P

Duimen draaien voor de dames die wachten op de uitslag van de Nipt-test.

Een kilo afvallen in de laatste weken is ook knap Duman, alvast mooi meegenomen :+
En echt, die theorieën van mensen over het geslacht :')

Dit is mijn tweede trouwens, toen dochter vanmorgen hoorde dat we vanavond weer naar de verloskundige moesten, zei ze tegen mijn buik: 'baby, wil je snel uit de buik komen alsjeblieft? Het wachten duurt zo lang.'
Volgens mij heeft ze geen zin meer in de verloskundige-bezoekjes :')
Pff maar echt, bijna 39 weken nu, voor mijn gevoel moet ik nog zeker 5 weken :P buikbaby is nog steeds regelmatig behoorlijk druk, dus ik doe maar alsof dat een teken is dat hij/zij nog even blijft zitten ^O^

[ Bericht 25% gewijzigd door Little_Miss_Naughty op 06-03-2018 16:26:11 ]
Op dinsdag 9 november 2010 17:06 schreef DevilsWhore het volgende:
hehehe, LMN is raarder dan ik :D
pi_177643724
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 maart 2018 15:07 schreef D.U.M.A.N. het volgende:

Songeur, gefeliciteerd met je mijlpaal gister! Hopelijk duurt het niet lang meer. Ben je trouwens nog gestript?
Thanks! Ik was al benieuwd hoe ‘t met je ging. Ik ben toch nog niet gestript. Vond dat ik minstens de uitgerekende datum moest afwachten. Morgen heb ik controle. Wellicht dan want ik ben er best klaar mee. Maar ergens wil ik ook gewoon dat baby moet kunnen aangeven wanneer ze er klaar voor is! Dus ik twijfel nog ff verder.

Het lastig aanhaken herken ik wel, coconnetje zo op het einde! Mooi ook dat commentaar, iedereen heeft wel een mening over je buik. Probeer je er niks van aan te trekken je buik is goed zoals ie is :*
pi_177643749
Jentin wat ontzettend lang voor 3,5! Nieuwe baby onderweg O+ en superlief pakje.

LMN bij welke termijn ben je van je oudste bevallen? Dat werkt vaak ook wel mee voor je referentiekader! Je dochter O+ Ik plan de afspraken meestal zo dat ik zonder kindjes ga. Anders overheersen ze de hele afspraak :P ook wel heel leuk afentoe
  Moderator dinsdag 6 maart 2018 @ 16:34:41 #247
382129 crew  Donna
pi_177643811
Ik zit ook een beetje in een cocon nu. Lees wel alles, maar reageren komt er niet zo van. :@
pi_177644850
IMA, wat fijn *O*

Lekker coconnen meiden :*

Ik werd net gebeld met de Nipt uitslag en het ziet er allemaal goed *O* Ben zo opgelucht!
pi_177645040
Superfijn Fuchsia!
Al wil ik niet gebeld worden :@
Mailtje graag, dan is goed ;)
pi_177645144
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 maart 2018 17:46 schreef Loj het volgende:
Superfijn Fuchsia!
Al wil ik niet gebeld worden :@
Mailtje graag, dan is goed ;)
Ik werd sowieso gebeld volgens mij. Heb niks gehoord over een mailtje :+
pi_177645219
Goede seo voor IMA! *O*
En goede nipt voor Fuchs, yes!!! *O*
  dinsdag 6 maart 2018 @ 18:21:29 #252
401892 Helsinki
Avec persévérance.
pi_177645558
Ik lees ook mee, maar even wat weinig energie om overal op te reageren. Heb de hele tijd het gevoel dat ik onwel kan gaan worden en ben deze week alleen thuis, wat niet heel tof is zo. Ik eet goed, drink voldoende, slaap voldoende.. geen idee wat ik nog meer kan doen. Nu maar weer op bed liggen :Z.
  dinsdag 6 maart 2018 @ 18:27:49 #253
302812 Little_Miss_Naughty
naughty by nature
pi_177645688
Goeie nipt voor Fuchsia *O*

Songeur vorige keer met 39+4 bevallen, dus wat dat betreft zou ik nog een kleine week hebben :+

Als je er klaar mee bent kan ik me voorstellen dat je strippen overweegt. Uiteindelijk is dat meer een laatste zetje als de bevalling er toch al aan zat te komen toch? Als ze nog niet wil komen, zou ze zich van dat strippen vast niks aantrekken. Ik zou vooral je eigen gevoel volgen ^O^
Op dinsdag 9 november 2010 17:06 schreef DevilsWhore het volgende:
hehehe, LMN is raarder dan ik :D
  dinsdag 6 maart 2018 @ 18:51:16 #254
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_177646101
Fijn fuchsia, goed nieuws! En IMA, fijn van de goede 20-weken echo, die is toch altijd spannend...

Pinq, wat jammer dat je oudste nog zo moet wennen. Gelukkig heeft hij nog veel tijd om eraan te wennen, en verder maar veel 1-op-1 momentjes met hem plannen :)
pi_177647279
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 maart 2018 15:02 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

Hoe gaat het nu bij jou?
Gaat hier best aardig, cystes zijn gestopt met groeien. Kindje doet het goed, ligt zelfs iets voor op de groei.
Nog ruim een week werken en dan verlof. Ben er aan toe, hoewel thuis met peuter en kleuter er nog niet heel veel rust is...
Pff lig nu in bad, had krampen in buik en rug, maar zakt weer iets af.
Hoe is het bij jou dan? Lijkt mij ook lastig om zwanger en met peuter te verhuizen naar een ander land en ook weer nieuw netwerk op te moeten bouwen. Zit je nu wel dichterbij je familie?

Helsinki wat een rot gevoel, helemaal als je ook nog eens alleen bent. Hopelijk voel je je snel weer beter. Voor nu niet teveel willen en goed naar je lichaam luisteren.

Fuchsia fijn dat de nipt goed was, een hele opluchting weer.

Ima goede seo *O*
pi_177647721
LLM's, logisch dat jullie even lekker in je eigen cocon zitten. Ik hoop dat jullie snel kennis mogen maken met jullie kindjes O+

Sethiwe: goed nieuws. Nu even lekker tijd voor jezelf. Lijkt mij ook erg pittig, zwanger met peuter en kleuter!

Fuchs *O* hoera voor de goede Nipt!

IMA een goede SEO, fijn!

Helsinki ik herken je gevoel heel erg goed. Ik werk, eet, slaap en mopper op mijn man.. Dat is nu mijn leven :')

Wij hadden vandaag de intake bij de verloskundige. We zijn nog niet weg uit het ZH,maar dit kwam gewoon goed uit zo. Ze maakte ook nog even een echo en ons propje was lekker aan het dansen en bewegen. Zooo mega bijzonder O+
Vrijdag nog de termijnecho in het ZH. We moeten ook nadenken over de NIPT. Manlief en ik twijfelen beide een beetje. Iemand die zin en tijd heeft om haar overwegingen voor het wel/niet doen van de NIPT te delen? :)
  dinsdag 6 maart 2018 @ 20:20:57 #257
220609 Nouk84
Have you ever been Nouked?
pi_177647770
Het gaat er vooral om wat je met een slechte uitkomst zou doen; Peace. Wij zouden handelen bij een slechte uitkomst; daarom nipt. ‘Maakt het je niet’ (even kort gezegd) dan kun je er ook voor kiezen het niet te doen..
How much wood would a wood chop chop if a wood chop would chop wood?
How many cans can a cannibal can if a cannibal can can cans?
  dinsdag 6 maart 2018 @ 20:25:32 #258
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_177647847
"handelen" is ook een breed begrip. Het kan betekenen dat je de zwangerschap afbreekt bij een positieve uitslag, maar ook dat je dan 6 maanden de tijd krijgt om je voorbereiden op het syndroom waarmee je te maken hebt. Of dat de begeleiding bij de bevallig daarop aangepast kan worden.
pi_177648050
Wij hebben bij de eerste geen screening gedaan, nu wel. Toen niet omdat NIPT nog niet mogelijk was en de combinatietest relatief onbetrouwbaar. Nu is screening toegankelijker en hebben we ook de oudste om aan te denken - als er iets mis zou zijn willen we hem daar ook niet mee 'opzadelen'.
pi_177648209
Dat "handelen" daar zijn wij nu ook over aan het nadenken, want dat kan een gevolg zijn van het doen van de NIPT. Man en ik staan daar nu nog wel verschillend in, dus daar moeten we nog even goed over in gesprek :)

Luna, bij een tweede zou ik het ook zeker doen. Vooral omdat er dan al één rondloopt en dat een gehandicapt kindje best veel met zich mee kan brengen (veel zorg, veel tijd).
  dinsdag 6 maart 2018 @ 20:43:30 #261
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_177648258
Ik vond dat argument bij de 1e eigenlijk net zo zwaar wegen. Aangenomen dan dat je een gezin met meer dan 1 kind in gedachten hebt: dan heeft kind #2 ook te maken met een gehandicapte broer/zus waar heel veel tijd en aandacht in gaat zitten.
  dinsdag 6 maart 2018 @ 21:10:35 #262
220609 Nouk84
Have you ever been Nouked?
pi_177649087
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 maart 2018 20:25 schreef Spees_Eend het volgende:
"handelen" is ook een breed begrip. Het kan betekenen dat je de zwangerschap afbreekt bij een positieve uitslag, maar ook dat je dan 6 maanden de tijd krijgt om je voorbereiden op het syndroom waarmee je te maken hebt. Of dat de begeleiding bij de bevallig daarop aangepast kan worden.
Absoluut waar!
How much wood would a wood chop chop if a wood chop would chop wood?
How many cans can a cannibal can if a cannibal can can cans?
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 dinsdag 6 maart 2018 @ 21:17:56 #263
269689 crew  Viv
pi_177649281
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 maart 2018 20:43 schreef Spees_Eend het volgende:
Ik vond dat argument bij de 1e eigenlijk net zo zwaar wegen.
Ik ook, maar dan niet vanwege de impact voor het eventuele kind #2. Ik zie vaak het argument voorbijkomen van kind #1 niet willen opzadelen met een gehandicapte broer/zus, maar wij wilden bovenal onszelf er niet mee opzadelen (voor zover je daar invloed op hebt). De NIPT was toen zonder afwijkende combinatietest alleen toegankelijk via een 600 euro kostende sluiproute via België, en dat vonden wij het waard. :Y)
pi_177649381
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 maart 2018 21:17 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Ik ook, maar dan niet vanwege de impact voor het eventuele kind #2. Ik zie vaak het argument voorbijkomen van kind #1 niet willen opzadelen met een gehandicapte broer/zus, maar wij wilden bovenal onszelf er niet mee opzadelen (voor zover je daar invloed op hebt). De NIPT was toen zonder afwijkende combinatietest alleen toegankelijk via een 600 euro kostende sluiproute via België, en dat vonden wij het waard. :Y)
Al met al was ik ook zo'n bedrag kwijt voor de combinatietest en daarna de NIPT (in Nederland) vanwege de ongunstige uitslag van de combinatietest :')
  dinsdag 6 maart 2018 @ 21:24:47 #265
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_177649456
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 maart 2018 21:17 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Ik ook, maar dan niet vanwege de impact voor het eventuele kind #2. Ik zie vaak het argument voorbijkomen van kind #1 niet willen opzadelen met een gehandicapte broer/zus, maar wij wilden bovenal onszelf er niet mee opzadelen (voor zover je daar invloed op hebt). De NIPT was toen zonder afwijkende combinatietest alleen toegankelijk via een 600 euro kostende sluiproute via België, en dat vonden wij het waard. :Y)
De impact op onszelf vond ik idd zeker net zo zwaar wegen! En bij onze eerste hebben we helaas genoeg tijd en aanleiding gekregen om dit te overdenken. Het blijft een lastig issue, en het is denk ik vooral belangrijk dat je het er met elkaar over hebt wat je met de informatie die je gaat krijgen, wil doen.
pi_177649564
600 euro vivi? Allemachtig! Daar schrik ik van. Ik vond 175 al pittig :')

Bedankt voor alle inzichten. Ook jouw bijdrage SE is een goede. We hebben zeker een wens voor meer kindjes mocht dat ons gegeven zijn. Ik neig nu wel meer naar een ja, maar ik vind de vraag "als het geen goede uitslag is, wat dan?" nog heel moeilijk.
pi_177649742
Wel/geen nipt: Wij zouden met een ‘slechte’ uitslag niets doen dus besloten ook bij dit kindje geen screening te doen. Misschien komt het doordat wij allebei een gehandicapt gezinslid hebben waarvan eentje met een handicap die uit een niptscreening niet naar boven zou zijn gekomen (ook niet met nevenbevindingen). Dus het is vooral ook de beperking van de screening die ons deed besluiten überhaupt niet te screenen. Hoewel de nipt al veel meer duidelijkheid geeft dan voorheen de combinatietest.

Wel hebben we ervoor gekozen om een GUO te laten doen ipv een SEO, omdat de afwijking van mijn broertje wel zichtbaar zou zijn geweest. En ook dat deden we niet om af te breken, maar in dat geval zou er bij de geboorte specifieke zorg klaar moeten staan. Gelukkig bleek uit de echo dat ons kindje die specifieke afwijking niet heeft.

Maar de overwegingen zijn zo ontzettend persoonlijk, gewoon goed samen met je partner over hebben en daarin jullie keuze maken.

Nog een *O* voor de goede SEO van IMA en ik zag ergens ook nog een prachtige foto van Kim met haar mooie dochter O+ .
Ohja, en Fuchs met een goede nipt! Top!

Pinq, wat rottig dat oudste zo moet wennen aan het idee en niet enthousiast was. Het heeft natuurlijk ook veel impact op het hele gezin, een kindje erbij. Maar hopelijk gaat hij het uiteindelijk ook heel fijn vinden.

Sethiwe, lief dat je naar me vroeg maar ben vooral blij om te lezen hoe het met jullie gaat. Goed dat de cystes niet verder zijn gegroeid! Ik hoop zo dat jullie kindje straks ondanks alles een goede start zal hebben. Mag je overigens wel natuurlijk bevallen? Of adviseren ze een sectio vanwege de situatie van het kindje?

Hier alles ongewijzigd. Sonde doet het nog en de bekkeninstabiliteit doet het ook nog.

[ Bericht 0% gewijzigd door Malteser op 06-03-2018 22:11:01 ]
pi_177650442
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 maart 2018 21:27 schreef Peacefulll het volgende:
600 euro vivi? Allemachtig! Daar schrik ik van. Ik vond 175 al pittig :')

Bedankt voor alle inzichten. Ook jouw bijdrage SE is een goede. We hebben zeker een wens voor meer kindjes mocht dat ons gegeven zijn. Ik neig nu wel meer naar een ja, maar ik vind de vraag "als het geen goede uitslag is, wat dan?" nog heel moeilijk.
geldt dat voor alle 3 de aandoeningen waarop wordt getest?

Wij wisten in geval van down nog niet wat we zouden doen maar bij de andere twee wilden we het sowieso weten. Het vraagstuk down hebben we daarom opzij gelegd om pas verder te bespreken mocht die uitslag uit de NIPT komen rollen. Dat was gelukkig niet het geval.
pi_177650571
Bedankt voor alle jompels O+

quote:
0s.gif Op dinsdag 6 maart 2018 18:21 schreef Helsinki het volgende:
Ik lees ook mee, maar even wat weinig energie om overal op te reageren. Heb de hele tijd het gevoel dat ik onwel kan gaan worden en ben deze week alleen thuis, wat niet heel tof is zo. Ik eet goed, drink voldoende, slaap voldoende.. geen idee wat ik nog meer kan doen. Nu maar weer op bed liggen :Z.
Ben jij mij? Sinds de griep van vorige week kom ik niet uit de energieloze cyclus. Super frustrerend. Weet nou ook niet of het nog het griep virus is, zwangerschap of een combi ervan. :? Lig nu ook maar weer op bed.
Hopelijk snel wat beter :*
pi_177651203
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 maart 2018 21:31 schreef Malteser het volgende:

Sethiwe, lief dat je naar me vroeg maar ben vooral blij om te lezen hoe het met jullie gaat. Goed dat de cystes niet verder zijn gegroeid! Ik hoop zo dat jullie kindje straks ondanks alles een goede start zal hebben. Mag je overigens wel natuurlijk bevallen? Of adviseren ze een sectio vanwege de situatie van het kindje?

Hier alles ongewijzigd. Sonde doet het nog en de bekkeninstabiliteit doet het ook nog.
Mag wel natuurlijk bevallen, wrs wel inleiden gezien de afstand naar het ziekenhuis en vorige vlotte bevallingen, dit gaven ze aan het begin aan, maar moeten dit nog verder bespreken.
Wat van je toch een mooi mens, zo zwaar als jij het hebt, dan nog de interesse in anderen hebben :*
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 dinsdag 6 maart 2018 @ 22:15:02 #271
269689 crew  Viv
pi_177651423
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 maart 2018 21:27 schreef Peacefulll het volgende:
600 euro vivi? Allemachtig! Daar schrik ik van. Ik vond 175 al pittig :')
Factuur even teruggezocht: 590 EUR. :Y We hadden 3000 euro gespaard voor de toekomstige baby, dus toen was er nog 2410 euro over voor de babykamer/kinderwagen/maxi-cosi/etc en dat ging prima (volgens mij ging het laatste geld daarvan op aan de geboortekaartjes).

Succes met alles afwegen samen met jouw man.
pi_177653045
Hier al twee kinderen en ik zou het wel een grote belasting vinden op mijn gezin. Dus nu met de nipt, mocht er een keuze zijn kunnen we die keuze ook wel heel bewust maken. :)
Niet dat ik het niet zou kunnen of er minder van zou houden!

Verder lig ik nu op bed te genieten van geplop in m'n buik! Zo vroeg, maar zo duidelijk al O+
pi_177653075
Wat fijn van de goede uitslag Fuchsia!

Wij hebben lang getwijfeld over de NIPT, wel gedaan, maar ik weet niet of ik het nu weer zou doen. Het blijft lastig omdat het wel iets zegt, maar lang niet alles..

En vooralsnog lijken M en nr 2 nog wel op elkaar :+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_177655476
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 maart 2018 23:13 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
Wat fijn van de goede uitslag Fuchsia!

Wij hebben lang getwijfeld over de NIPT, wel gedaan, maar ik weet niet of ik het nu weer zou doen. Het blijft lastig omdat het wel iets zegt, maar lang niet alles..

En vooralsnog lijken M en nr 2 nog wel op elkaar :+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
:o Dit zijn dus alle twee jullie kinderen? Je zou haast zeggen dat het hetzelfde kind is. Wat tof! O+
Weten jullie het geslacht (weer?) niet?
pi_177655483
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 maart 2018 22:08 schreef Sethiwe het volgende:

[..]

Mag wel natuurlijk bevallen, wrs wel inleiden gezien de afstand naar het ziekenhuis en vorige vlotte bevallingen, dit gaven ze aan het begin aan, maar moeten dit nog verder bespreken.
Wat van je toch een mooi mens, zo zwaar als jij het hebt, dan nog de interesse in anderen hebben :*
Wat fijn dat dat wel gewoon mag. Kan me voorstellen dat je dat het liefste hebt, zeker als je al twee keer goed vaginaal bevallen bent. Met welke termijn zijn de eerste twee geboren?
En :*.
pi_177656050
quote:
1s.gif Op woensdag 7 maart 2018 06:39 schreef Malteser het volgende:

[..]

:o Dit zijn dus alle twee jullie kinderen? Je zou haast zeggen dat het hetzelfde kind is. Wat tof! O+
Weten jullie het geslacht (weer?) niet?
Jep! En nee, we weten het niet :D
  woensdag 7 maart 2018 @ 08:26:17 #277
56471 pinquit
oh my lama!
pi_177656092
Wauw IMA! Heel tof ook dat het precies dezelfde foto's zijn :D O+
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_177658291
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 maart 2018 21:50 schreef Elleska het volgende:

[..]

geldt dat voor alle 3 de aandoeningen waarop wordt getest?

Wij wisten in geval van down nog niet wat we zouden doen maar bij de andere twee wilden we het sowieso weten. Het vraagstuk down hebben we daarom opzij gelegd om pas verder te bespreken mocht die uitslag uit de NIPT komen rollen. Dat was gelukkig niet het geval.
Tja, dat is met down dus nog de vraag. Daar staan man en ik denk ik iets anders in. Jullie aanpak kan ik me wel in vinden, alleen manlief is vooral van het vooruitdenken (en doemdenken :'))

IMA! Wauw, wat lijken die twee foto's op elkaar. Heel bijzonder!
  woensdag 7 maart 2018 @ 13:20:33 #279
401892 Helsinki
Avec persévérance.
pi_177661151
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 maart 2018 21:53 schreef Fuchsia_roze het volgende:
Bedankt voor alle jompels O+

[..]

Ben jij mij? Sinds de griep van vorige week kom ik niet uit de energieloze cyclus. Super frustrerend. Weet nou ook niet of het nog het griep virus is, zwangerschap of een combi ervan. :? Lig nu ook maar weer op bed.
Hopelijk snel wat beter :*
Ik hoop het voor ons! Het is zo jammer als je bijna geen energie hebt voor de leukere dingen.

Wel heel erg oké: de fysio was tevreden over hoe goed ik me aan haar adviezen heb gehouden met als resultaat dat ik echt stukken minder last heb van mijn bekken! *O*. Als dit zo doorzet, dan heb ik over twee weken nog 1 afspraak en dan kan ik het prima af met alles wat ze me nu heeft meegegeven.

Fijn van de goede NIPT!

En ook een *O* voor IMA. Bijzonder dat de twee kindjes zó op elkaar lijken zeg.

Wij hebben ook heel erg getwijfeld over de NIPT en ik moet zeggen dat ik er nog wel eens aan denk. Uiteindelijk ervoor gekozen om het niet te doen omdat we het kindje niet weg zouden laten halen. Waar ik vooral benieuwd naar was, was het Syndroom van Angelman maar dat betekent dat de nevenbevindingen mee moeten worden genomen en zelfs dan nog geen garanties... Ik was er sowieso wel heel erg over uit dat ik de nevenbevindingen níet wilde laten meenemen. Verder geen risicofactoren aanwezig dus toen de knoop maar doorgehakt.
pi_177661161
quote:
1s.gif Op woensdag 7 maart 2018 10:55 schreef Peacefulll het volgende:

[..]

Tja, dat is met down dus nog de vraag. Daar staan man en ik denk ik iets anders in. Jullie aanpak kan ik me wel in vinden, alleen manlief is vooral van het vooruitdenken (en doemdenken :'))

IMA! Wauw, wat lijken die twee foto's op elkaar. Heel bijzonder!
Zou het helpen als je hem laat zien hoeveel tijd er na een mogelijk slechte uitslag is om te bedenken wat jullie willen? Er zit nog een aantal weken tussen de uitslag en een eventueel vervolgonderzoek. Een vruchtwaterpunctie vind als ik het goed heb pas plaats bij 16 weken. daarna nog meer wachttijd.
pi_177661239
Beterschap Fuchsia en Helsinki! :* Ziek en zwanger is echt een rotcombinatie, zeker met die horrorgriep die rondwaart. Ik had het een paar week geleden ook, zo naar.

*O* O+ voor de mooie brusjes van IMA.

Ik heb vanochtend voor het eerst in drie dagen niet gespuugd. *O*
  woensdag 7 maart 2018 @ 15:32:24 #282
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_177663854
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 maart 2018 15:16 schreef Stormqueen het volgende:
Duman, de meeste vrouwen worden pas tijdens de bevalling voor het eerst getoucheerd. Eerder is meestal compleet overbodig.
Oh, oké! Ik dacht dat ze dat in de laatste weken wel deden.

quote:
Ik ben bij mijn oudste toen onaangekondigd getoucheerd bij de intake bij de gynaecoloog (als in, hij vroeg me de broek uit te trekken zodat hij kon toucheren en daar was ik totaal niet op voorbereid :')) en ik vond dat geen heel prettige ervaring :')
Oh, verschrikkelijk... was dat tijdens de bevalling, of daarvoor al? Maar toch wel mee ingestemd, dus?

quote:
0s.gif Op dinsdag 6 maart 2018 15:31 schreef Jentin het volgende:
Duman, ik ben bij m'n eerste ook alleen maar getoucheerd na het begin van de bevalling. Maar ik liep ook nog niet heel erg overtijd ofzo toen hij geboren werd (met 40w6d); misschien dat het anders is als je naar de 42 weken gaat.
Duidelijk!
Ik moet mijn beeld even bijstellen, dus. :P

quote:
1s.gif Op dinsdag 6 maart 2018 16:27 schreef Songeur het volgende:

[..]

Thanks! Ik was al benieuwd hoe ‘t met je ging. Ik ben toch nog niet gestript. Vond dat ik minstens de uitgerekende datum moest afwachten. Morgen heb ik controle. Wellicht dan want ik ben er best klaar mee. Maar ergens wil ik ook gewoon dat baby moet kunnen aangeven wanneer ze er klaar voor is! Dus ik twijfel nog ff verder.
Dat is inderdaad hoe ik er ook over denk, hoe ongeduldig ik ook ben. Blijkbaar zit de kleine goed, dus dan rest ons enkel afwachten. Ik wil ook niet gestript worden (zeg ik nu ;) ).
Heb je je controle al gehad?

Jentin, wat lief van je dochter! O+ Hoe oud is ze? Ik snap dat een vk-bezoek voor haar minder spannend is. :P

Fuchs, gefeliciteerd!

IMA, wat fijn! En wat lijken ze op elkaar, zeg! Vooral het neusje. :)

Hier hebben wij bewust niet gekozen voor de NIPT. Man en ik hadden verschillende meningen over het handelen na een slechte uitslag. We hebben het over ons heen laten komen. Dat was wel anders geweest als in een risicogroep vielen, o.i.d.

Helsinki, fijn dat het goed gaat met je bekken! En beterschap. :*

Luna, niet gespuugd. *O*

Vannacht weer lekker de hele nacht niet geslapen door voorweeën. Om 3 uur maar even opgestaan en wat rondgelopen. Het rommelt nog steeds, maar ik probeer het te negeren.
Ben nu vooral uitgeput en vermoeid door de nachten zonder slaap. Gelukkig wil manlief pizza eten vandaag, zodat ik niet ook nog hoef te koken. O+
Protège moi de mes désirs.
  woensdag 7 maart 2018 @ 15:33:18 #283
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_177663875
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Protège moi de mes désirs.
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 woensdag 7 maart 2018 @ 17:13:24 #284
269689 crew  Viv
pi_177666009
quote:
1s.gif Op woensdag 7 maart 2018 15:33 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
WTF :o :')

Oh en ik ben ook niet getoucheerd tijdens de controle bij 39+3. :) Zolang je niet aan het bevallen bent zegt het toch niks over hoelang je nog moet wachten.

[ Bericht 10% gewijzigd door Viv op 07-03-2018 17:19:10 ]
  donderdag 8 maart 2018 @ 09:12:16 #285
149959 SQ
snelle trees
pi_177679827
quote:
1s.gif Op woensdag 7 maart 2018 15:32 schreef D.U.M.A.N. het volgende:

[..]

Oh, oké! Ik dacht dat ze dat in de laatste weken wel deden.

[..]

Oh, verschrikkelijk... was dat tijdens de bevalling, of daarvoor al? Maar toch wel mee ingestemd, dus?

Ja, nou ja, hij wilde kijken of ik al te strippen was omdat ik anders klinisch ingeleid moest worden dus ik had wel zoiets van: doe maar. Ik wilde namelijk geen klinische inleiding (heb 'm uiteraard alsnog wel gekregen O+)
Maar zeker zonder medische reden steken ze hun hand er doorgaans niet in :P
disclaimer
pi_177679908
Ik heb over een week of drie een gesprek met de gynaecoloog over mijn bevalling. De vorige was op ongeveer alle fronten een drama, dus ik ben heel huiverig. Juist ook voor de medische kant, want het liefst wil ik nu echt zo min mogelijk medisch ingrijpen, maar ik ben dus bang dat zij nu juist alles extra gecontroleerd willen hebben.

Hebben jullie ervaring met dergelijke afstemming met het ziekenhuis / de gynaecoloog? Wat kan en mag ik verwachten van een gynaecoloog? Hoe hebben jullie zoiets ervaren?
  Moderator donderdag 8 maart 2018 @ 09:24:28 #287
382129 crew  Donna
pi_177679998
quote:
0s.gif Op donderdag 8 maart 2018 09:12 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Ja, nou ja, hij wilde kijken of ik al te strippen was omdat ik anders klinisch ingeleid moest worden dus ik had wel zoiets van: doe maar. Ik wilde namelijk geen klinische inleiding (heb 'm uiteraard alsnog wel gekregen O+)
Maar zeker zonder medische reden steken ze hun hand er doorgaans niet in :P
Nee dat dacht ik ook altijd, maar ik zit dus in een FB groep met 80 vrouwen die allemaal in Maart uitgerekend zijn en daarvan is meer dan 25% al bevallen waarvan een groot deel de VK heeft gesmeekt om te strippen, voor de 40 weken al.
Ik vind het maar een beetje vreemd eigenlijk. Ik snap wel dat je geduld op een gegeven moment op is, maar als er geen medische reden is, dan lijkt gewoon afwachten totdat het zelf begint me toch beter ofzo. Gevoelsmatig.
Een vriendin van me zou ingeleid worden wegens zwangerschapsdiabetes met 38 weken, alleen haar waardes waren juist perfect rond die termijn waardoor ze niet meer ingeleid hoefde te worden. Dat vond ze zo'n teleurstelling dat ze alsnog een inleiding voor elkaar heeft gekregen. :X

Nou ben ik nog geen 40 weken en heb ik het ook niet echt zwaar nu, dus misschien ga ik nog wel anders piepen.
pi_177680056
Ik dat strippen eigenlijk wel bewezen effectief? Ik heb het gevoel dat het van die bakeronzin is uit 1950. Ik ben destijds ook een aantal keer gestript, maar het resultaat was echt 0,0. Gaat dus echt niet meer gebeuren de volgende keer.
  donderdag 8 maart 2018 @ 09:28:29 #289
149959 SQ
snelle trees
pi_177680077
Oh, op verzoek misschien wel hoor! Ik heb met 41+1 ook gevraagd of ze ff wilde voelen of ik al verweekt was, omdat ik graag nog voor het weekend wilde bevallen :')

Strippen met 38 weken is alleen tamelijk zinloos volgens mij. Dat geeft alleen het laatste zetje als je lichaam / de baby er eigenlijk al helemaal klaar voor is.

Om echt goed weeën te krijgen moet namelijk niet alleen het lichaam van de moeder wat doen, maar ook de baby.
disclaimer
pi_177680176
quote:
0s.gif Op donderdag 8 maart 2018 09:27 schreef CrazyPrincess het volgende:
Ik dat strippen eigenlijk wel bewezen effectief? Ik heb het gevoel dat het van die bakeronzin is uit 1950. Ik ben destijds ook een aantal keer gestript, maar het resultaat was echt 0,0. Gaat dus echt niet meer gebeuren de volgende keer.
Als je lichaam er klaar voor is kán het effectief zijn. Ik had vorige keer 24 uur na het strippen een baby op mijn buik. Maar je moet er dus wel echt ver genoeg voor zijn: het is niet bewezen effectief voor de 41e week.

bron: https://dekritischeverlos(...)do-or-dont-strippen/ (worden ook wat wetenschappelijke studies vermeld)
  Moderator donderdag 8 maart 2018 @ 09:35:19 #291
382129 crew  Donna
pi_177680208
Haha SQ is het gelukt toen voor het weekend?

Ja misschien is m'n mening wat gekleurd door die vriendin. Zij werd dus gestript, in de nacht braken haar vliezen, maar uiteindelijk gebeurde er helemaal niks en werd het dus alsnog een inleiding waar ze haar zinnen al op had gezet. Ik vraag me dan af of de baby er wel al klaar voor was (ondanks de gebroken vliezen).

--------------

Wij zijn gisteren iig weer goedgekeurd. Baby is al ietsje gezakt, maar nog lang niet helemaal. Maar er is iig een daling gaande haha! Morgen 37 weken. 37! O+
  donderdag 8 maart 2018 @ 09:44:20 #292
149959 SQ
snelle trees
pi_177680350
Ja, hij is 22 uur later geboren :P M'n lichaam was er dus wel klaar voor, had het strippen niet meer nodig :')

37 weken! Heerlijke mijlpaal O+
disclaimer
pi_177680386
quote:
0s.gif Op donderdag 8 maart 2018 09:33 schreef lunapuella het volgende:

[..]

Als je lichaam er klaar voor is kán het effectief zijn. Ik had vorige keer 24 uur na het strippen een baby op mijn buik. Maar je moet er dus wel echt ver genoeg voor zijn: het is niet bewezen effectief voor de 41e week.

bron: https://dekritischeverlos(...)do-or-dont-strippen/ (worden ook wat wetenschappelijke studies vermeld)
Thanks. Helder verhaal ^O^
Ik kan me niet meer precies herinneren wanneer ik voor het eerst gestript ben. Zou best eens na week 41 geweest kunnen zijn :Y
Leverde alsnog niets op helaas :P
pi_177681256
Ik ben gestript met 38+3 geboren met 38+5.
Met nummer 2 gestript op de avond van 40+5 begonnen met 40+6 in de avond met 41w geboren.

Hier dus wel effectief :+
♥ J & S
pi_177681288
Donna, volgens mij zit ik ook in die fb groep. Niet helemaal mijn ding.

Ah strippen dus. Ik twijfelde nog steeds onwijs gister bij vk. Dus afgesproken onderzoek te doen om te kijken hoe het ervoor stond en dan te beslissen. En toen bleek ik nog helemaal geen ontsluiting te hebben. Achja 40+3 vandaag. Ik draag gewoon ietsje langer. Ze stelde voor om voor het weekend nog ff langs te komen maar ik heb nu maandag afgesproken. Dan ben ik 41 weken. Kan baby mooi nog even spekken :Y
pi_177681443
quote:
0s.gif Op donderdag 8 maart 2018 09:18 schreef CrazyPrincess het volgende:
Ik heb over een week of drie een gesprek met de gynaecoloog over mijn bevalling. De vorige was op ongeveer alle fronten een drama, dus ik ben heel huiverig. Juist ook voor de medische kant, want het liefst wil ik nu echt zo min mogelijk medisch ingrijpen, maar ik ben dus bang dat zij nu juist alles extra gecontroleerd willen hebben.

Hebben jullie ervaring met dergelijke afstemming met het ziekenhuis / de gynaecoloog? Wat kan en mag ik verwachten van een gynaecoloog? Hoe hebben jullie zoiets ervaren?
Heel duidelijk en open het gesprek in gaan. Om hopelijk en wellicht hele andere redenen dan jij, is mijn bevalling de vorige keer tot in den treure en heel uitgebreid voorbesproken. En dit leidde tot een plan wat samen met de gynaecoloog was opgesteld, ze dacht mee, droeg zelf ideeën aan en heeft ervoor gezorgd dat mijn dossier en bevalplan (wat we dus samen maakten) voorbesproken was met al haar gyn-collega’s. Echt fantastisch.
En nee, zo gaat het vast niet bij iedereen en gelukkig is dat ook vaak niet nodig maar mijn ervaring is dus open en eerlijk aan te geven wat je wel/niet wilt. De gyn kan heel goed aangeven wat hierin reëel is en met je meedenken.

En als toevoeging: ik trof in ditzelfde ziekenhuis eerder een gyn waar ik helemaal niets mee kon. Die alleen in het eerste gesprek mondeling al over al mijn grenzen ging. Het loont echt om dan om een andere gyn te vragen.
Ik ga eind april bevallen van ons tweede kindje en in plaats van dat ik er tegenop zie, kijk ik er deze keer naar uit.
pi_177682323
Mrs Peel hoe laat heb je de echo vandaag? (toch?)
Succes! Duimen draaien :*

Hier vorige keer gestript met 39 6/7 ivm stijgende bloeddruk (met medicatie al). Uiteindelijk heeft het niets gedaan en ben ik 3 dagen later ingeleid.


Gisteren weer groeiecho plus vk. Buik is ineens van p35-40 naar p95, de rest volgt wel netjes lijntje en gezien termijn geen actie.
Mn bloeddruk was voor mijn doen ook netjes :)

Het komt ineens dichtbij zeg! Aaaaarghh :X

Vanmorgen lekker een massage gehad. Verder vandaag even helemaal niks.
pi_177682553
quote:
1s.gif Op donderdag 8 maart 2018 10:50 schreef Malteser het volgende:

[..]

Heel duidelijk en open het gesprek in gaan. Om hopelijk en wellicht hele andere redenen dan jij, is mijn bevalling de vorige keer tot in den treure en heel uitgebreid voorbesproken. En dit leidde tot een plan wat samen met de gynaecoloog was opgesteld, ze dacht mee, droeg zelf ideeën aan en heeft ervoor gezorgd dat mijn dossier en bevalplan (wat we dus samen maakten) voorbesproken was met al haar gyn-collega’s. Echt fantastisch.
En nee, zo gaat het vast niet bij iedereen en gelukkig is dat ook vaak niet nodig maar mijn ervaring is dus open en eerlijk aan te geven wat je wel/niet wilt. De gyn kan heel goed aangeven wat hierin reëel is en met je meedenken.

En als toevoeging: ik trof in ditzelfde ziekenhuis eerder een gyn waar ik helemaal niets mee kon. Die alleen in het eerste gesprek mondeling al over al mijn grenzen ging. Het loont echt om dan om een andere gyn te vragen.
Ik ga eind april bevallen van ons tweede kindje en in plaats van dat ik er tegenop zie, kijk ik er deze keer naar uit.
Dankjewel voor je reactie :) Goed om te lezen dat het vertrouwen gewekt heeft. dat is ook voornamelijk waar ik o.a. naar op zoek ben. Heb me vorige keer zo verloren gevoeld -O-

Ik ben ook erg benieuwd naar de gynaecoloog. Ik heb hele positieve, maar ook hele negatieve ervaringen met gynaecologen, dus het kan alle kanten op. De gyn die uiteindelijk de vorige keer mijn keizersnede heeft uitgevoerd is helaas met pensioen, maar zij was zo fijn. Ik hoop dat ik een waardige vervanging krijg. (En anders ga ik zeker om een ander vragen, zal niet de eerste keer zijn, maar ja, wie er uiteindelijk aan je bed komt te staan is afwachten natuurlijk).
pi_177682560
quote:
1s.gif Op donderdag 8 maart 2018 11:49 schreef Mabawa. het volgende:
Mrs Peel hoe laat heb je de echo vandaag? (toch?)
Succes! Duimen draaien :*

Hier vorige keer gestript met 39 6/7 ivm stijgende bloeddruk (met medicatie al). Uiteindelijk heeft het niets gedaan en ben ik 3 dagen later ingeleid.

Gisteren weer groeiecho plus vk. Buik is ineens van p35-40 naar p95, de rest volgt wel netjes lijntje en gezien termijn geen actie.
Mn bloeddruk was voor mijn doen ook netjes :)

Het komt ineens dichtbij zeg! Aaaaarghh :X

Vanmorgen lekker een massage gehad. Verder vandaag even helemaal niks.
Wat is p35-40 / p95?
pi_177683071
quote:
0s.gif Op donderdag 8 maart 2018 12:02 schreef CrazyPrincess het volgende:

[..]

Wat is p35-40 / p95?
P is het percentiel waar je in zit. p35-40 betekent dat 35-40% van de 'andere buiken' kleiner is, P95 dat 95% kleiner is.
pi_177683146
Dicht.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')