quote:
Ik weet niet zeker of ik je goed begrijp... ik weet van twee mogelijkheden. 1) WDS heeft z'n eigen laadplek die ze bij de gemeente regelen. Die staat voor een huis, waarmee ze met de bewoner een financiele afspraak hebben gemaakt hierover. De rijders betalen een voorschot op de elektriciteit, op basis van geschat aantal km. 2) OnzeAuto lijkt er op neer te komen dat je als hoofdbestuurder een laadpaal regelt. Veel gemeenten geven je een deelauto laadplek. Maar als je eigen terrein hebt, dan kun je natuurlijk zelf een laadpaaltje neerzetten.
In beide gevallen hoef je dus niet op zoek naar die laadpaal. Die plek is er gewoon altijd. Je moet de afspraak maken dat je altijd de auto aan de lader hangt natuurlijk, dan heb je altijd een volle auto. Zie jij dat als een probleem? Want dat is ca. 10 seconden werk.
quote:
Dan moet je je natuurlijk gaan afvragen in hoeverre dat maandelijkse geld voor zo'n minder intensieve gebruiker het nog waard is (...) Waarom zou je dan niet een taxi nemen
Yep, dit is wel een goed punt, zeker met het gemak van Uber en dergelijke.
quote:
100 euro per maand per...gebruiker?
Klopt
quote:
Want wat is het addertje dan? Want die auto zet je neer als WDS zijnde, en als het gewoon 100 euro per maand is, dan levert die auto je 1200 euro per JAAR op.
Nah, wat zij doen is het volgende. Ten eerste leasen ze gewoon die wagens, bijv. voor 500 euro p/mnd. En daar zetten ze genoeg abonnees op, zodat zo'n wagen meteen cashflow positief is. Maar er steekt nog iets meer achter, namelijk smart grid.
Ik vermoed dat ze het volgende van plan zijn: zet overal auto'tjes neer. Als de dekking in een wijk groot genoeg is, dan heb je heel wat batterij kracht. Ik denk dat ze die capaciteit gaan verkopen aan energie maatschappijen, die daardoor minder backup krachtcentrales hoeven te draaien.
quote:
Of is het 100 euro per persoon, per maand? Want dan vind ik het stervensduur, want dan betaal je 100 euro per maand voor een auto die je welgeteld 4x per maand mag gebruiken, dat is 25 euro per keer
In het geval van WDS is 1 dag dus 24 uur. Dus 4x24 uur per maand mag je 'm gebruiken.
quote:
Voor 200 euro in de maand rij je gewoon lekker je eigen autootje hoor, hoef je met niets of niemand rekening te houden.
Yep, en dat is een berekening die iedereen zelf moet maken. Ik denk dat de gemiddelde Nederlander lekker in z'n eigen auto blijft rijden. Maar er is toch een (wellicht kleine) groep voor wie dit aantrekkelijk is.