abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
pi_177548343
registreer om deze reclame te verbergen
De zelfrijdende auto is slechts de volgende stap.. Dan kan jouw auto zelf rijden naar de bestemming.
Het hele idee van een paar miljoen door een computersysteem aangestuurde remotely operated karretjes die door het land gaan kachelen om alles en iedereen te vervoeren gaat nog wel wat jaartjes duren.

En dan nog, gaan er een hoop mensen zijn die zo'n ding zelf willen bezitten om diverse redenen. Mensen die nu in een Fiat Panda rondhobbelen zullen er wel genoegen mee nemen, maar iemand die al zijn halve leven in dikke premium bakken rondtoert, zal niet heel blij worden van een universeel karretje; die wil lekker ruim en riant zitten. Hygine is ook nog een puntje als zo'n ding 30 - 40 ritten per etmaal doet met verschillende klantjes erin..
Ik word persoonlijk vind ook niet heel blij van het idee. Als ik nu al zie hoe mensen met hun eigen auto omgaan en schoonhouden van binnen, hoe zal het dan zijn als je die in een 'algemeen gebruik' ding zet :X
Torque makes life easy.
Team Jean
pi_177548606
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 maart 2018 13:01 schreef Sounddragon het volgende:
De zelfrijdende auto is slechts de volgende stap.. Dan kan jouw auto zelf rijden naar de bestemming.
Het hele idee van een paar miljoen door een computersysteem aangestuurde remotely operated karretjes die door het land gaan kachelen om alles en iedereen te vervoeren gaat nog wel wat jaartjes duren.

En dan nog, gaan er een hoop mensen zijn die zo'n ding zelf willen bezitten om diverse redenen. Mensen die nu in een Fiat Panda rondhobbelen zullen er wel genoegen mee nemen, maar iemand die al zijn halve leven in dikke premium bakken rondtoert, zal niet heel blij worden van een universeel karretje; die wil lekker ruim en riant zitten. Hygine is ook nog een puntje als zo'n ding 30 - 40 ritten per etmaal doet met verschillende klantjes erin..
Ik word persoonlijk vind ook niet heel blij van het idee. Als ik nu al zie hoe mensen met hun eigen auto omgaan en schoonhouden van binnen, hoe zal het dan zijn als je die in een 'algemeen gebruik' ding zet :X
Het is al eens berekend, men verwacht dat het dagelijks schoonhouden van zelfrijdende taxi's zo'n 350 tot 500 per maand, per voertuig kost. Dat is voor zowel interieur als exterieur.
Daarnaast kijkt men naar materialen die makkelijk schoon te houden zijn, tegen schoonmaakmiddelen kunnen en niet vlekken.

Je hoeft sowieso al geen vies stuur vast te houden, dat zit er straks niet meer in.

Er zal ook vast een optie komen om een auto te weigeren als deze te vies is, waarna hij naar de centrale terugrijdt voor een extra schoonmaakbeurt en ondertussen een andere auto jouw kant op komt.

Als het dagelijks schoongehouden wordt lijkt me dat niet zo'n probleem, ik zit regelmatig bij mensen in de auto waarvan ik me afvraag of hij sinds de aanschaf wel eens schoongemaakt is en ik leef nog steeds :+
  vrijdag 2 maart 2018 @ 13:54:32 #78
370487 Hallmark
Geverifieerde account
pi_177549539
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2018 08:57 schreef CoolGuy het volgende:
Dus tenzij het jou, naast het maandelijkse geld, ook nog extra geld kost om hem aan de stroom te hangen
Ik weet niet zeker of ik je goed begrijp... ik weet van twee mogelijkheden. 1) WDS heeft z'n eigen laadplek die ze bij de gemeente regelen. Die staat voor een huis, waarmee ze met de bewoner een financiele afspraak hebben gemaakt hierover. De rijders betalen een voorschot op de elektriciteit, op basis van geschat aantal km. 2) OnzeAuto lijkt er op neer te komen dat je als hoofdbestuurder een laadpaal regelt. Veel gemeenten geven je een deelauto laadplek. Maar als je eigen terrein hebt, dan kun je natuurlijk zelf een laadpaaltje neerzetten.

In beide gevallen hoef je dus niet op zoek naar die laadpaal. Die plek is er gewoon altijd. Je moet de afspraak maken dat je altijd de auto aan de lader hangt natuurlijk, dan heb je altijd een volle auto. Zie jij dat als een probleem? Want dat is ca. 10 seconden werk.

quote:
Dan moet je je natuurlijk gaan afvragen in hoeverre dat maandelijkse geld voor zo'n minder intensieve gebruiker het nog waard is (...) Waarom zou je dan niet een taxi nemen
Yep, dit is wel een goed punt, zeker met het gemak van Uber en dergelijke.

quote:
100 euro per maand per...gebruiker?
Klopt

quote:
Want wat is het addertje dan? Want die auto zet je neer als WDS zijnde, en als het gewoon 100 euro per maand is, dan levert die auto je 1200 euro per JAAR op.
Nah, wat zij doen is het volgende. Ten eerste leasen ze gewoon die wagens, bijv. voor 500 euro p/mnd. En daar zetten ze genoeg abonnees op, zodat zo'n wagen meteen cashflow positief is. Maar er steekt nog iets meer achter, namelijk smart grid.

Ik vermoed dat ze het volgende van plan zijn: zet overal auto'tjes neer. Als de dekking in een wijk groot genoeg is, dan heb je heel wat batterij kracht. Ik denk dat ze die capaciteit gaan verkopen aan energie maatschappijen, die daardoor minder backup krachtcentrales hoeven te draaien.

quote:
Of is het 100 euro per persoon, per maand? Want dan vind ik het stervensduur, want dan betaal je 100 euro per maand voor een auto die je welgeteld 4x per maand mag gebruiken, dat is 25 euro per keer 8)7
In het geval van WDS is 1 dag dus 24 uur. Dus 4x24 uur per maand mag je 'm gebruiken.

quote:
Voor 200 euro in de maand rij je gewoon lekker je eigen autootje hoor, hoef je met niets of niemand rekening te houden.
Yep, en dat is een berekening die iedereen zelf moet maken. Ik denk dat de gemiddelde Nederlander lekker in z'n eigen auto blijft rijden. Maar er is toch een (wellicht kleine) groep voor wie dit aantrekkelijk is.
Geinspireerd door historische gebeurtenissen en karakters. Dit werk van fictie was ontworpen, ontwikkeld en geproduceerd door een multicultureel team van verschillende religies en geloven.
abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')