abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
  dinsdag 27 februari 2018 @ 16:01:50 #26
16180 CoolGuy
Money makes the world go round
pi_177483953
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 februari 2018 16:00 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

33 cent per minuut, die is gek.
Ja, voor niks gaat de zon op he.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_177484011
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 februari 2018 16:00 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

33 cent per minuut, die is gek.
Er gaat al 0,10 tot 0,24 per minuut in brandstof zitten als je met een auto rijdt, ik vind die 0,33 incl. brandstof niet zo gek als je rekent dat daar ook wegenbelasting, onderhoud, afschrijving, verzekering en alle andere kosten + een winstopslag in verwerkt zit.

[ Bericht 5% gewijzigd door MaGNeT op 27-02-2018 16:12:21 ]
  dinsdag 27 februari 2018 @ 16:06:47 #28
16180 CoolGuy
pi_177484039
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 februari 2018 16:05 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Er gaat al 0,10 tot 0,14 in brandstof zitten als je met een auto rijdt, ik vind die 0,33 incl. brandstof niet zo gek als je rekent dat daar ook wegenbelasting, onderhoud, afschrijving, verzekering en alle andere kosten + een winstopslag in verwerkt zit.
Dat is het ook niet, een auto kost nou eenmaal geld.
pi_177484057
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 februari 2018 16:05 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Er gaat al 0,10 tot 0,14 per minuut in brandstof zitten als je met een auto rijdt, ik vind die 0,33 incl. brandstof niet zo gek als je rekent dat daar ook wegenbelasting, onderhoud, afschrijving, verzekering en alle andere kosten + een winstopslag in verwerkt zit.
Niet per kilometer h, per minuut!

Dat is bijna 20 euro per uur. Dat vind ik wel duur.

Zeker als je het vergelijkt met een huurauto.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_177484097
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 februari 2018 16:06 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Dat is het ook niet, een auto kost nou eenmaal geld.
Mijn SAAB 9-3 Sportsedan kost me ongeveer 500 euro per maand en dan ga ik zeer riant met onderhoud om.

Dat is nog geen 17 euro per dag, en zo'n SAAB is geen goedkope auto in gebruik.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
  dinsdag 27 februari 2018 @ 16:11:08 #31
16180 CoolGuy
pi_177484140
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 februari 2018 16:09 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Mijn SAAB 9-3 Sportsedan kost me ongeveer 500 euro per maand en dan ga ik zeer riant met onderhoud om.

Ja, maar dat is JOUW auto. Dit is de auto van iemand anders en die moet er ook nog op verdienen, dat is namelijk het principe.
pi_177484161
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 februari 2018 16:07 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Niet per kilometer h, per minuut!

Dat is bijna 20 euro per uur. Dat vind ik wel duur.

Zeker als je het vergelijkt met een huurauto.
Eh, je leest me toch goed?

Als jij 60 rijdt in een auto die 1 op 15 rijdt, kost je dat 10,6 cent per minuut.
Als jij 130 rijdt in een auto die 1 op 15 rijdt, kost je dat zelfs 23,1 cent per minuut.

Wat ik zei houdt prima stand.
pi_177484200
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 februari 2018 16:11 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Eh, je leest me toch goed?

Als jij 60 rijdt in een auto die 1 op 15 rijdt, kost je dat 10,6 cent per minuut.
Als jij 130 rijdt in een auto die 1 op 15 rijdt, kost je dat zelfs 23,1 cent per minuut.

Wat ik zei houdt prima stand.
Blijft het nog steeds een flutidee. Wel de kosten, niet het gemak.
Op zaterdag 6 juni 2015 20:21 schreef Working_Class_Hero het volgende:
Op woensdag 26 augustus 2015 23:54 schreef Remqo het volgende:
Vanillekwark heeft muzieksmaak en is derhalve een toffe user
pi_177484212
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 februari 2018 16:09 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Klopt, maar die 17 Euro per dag ben je dan altijd kwijt.
Bij zo'n gedeelde auto alleen op de dagen dat je hem gebruikt.

Het omslagpunt hangt af van hoeveel dagen per maand en voor hoelang jij een auto nodig hebt.
pi_177484220
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 februari 2018 16:11 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Ja, maar dat is JOUW auto. Dit is de auto van iemand anders en die moet er ook nog op verdienen, dat is namelijk het principe.
Uiteraard, maar ik vind het geen concurrerend of aantrekkelijk principe.

Een eigen auto is dus goedkoper n die kun je pakken wanneer je wil.

Afhankelijk van je behoeften weliswaar. Maar je moet wel ontzettend weinig rijden wil dit principe interessanter uitpakken dan een eigen auto in bezit hebben.
pi_177484229
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 februari 2018 16:13 schreef Vanillekwark het volgende:

[..]

Blijft het nog steeds een flutidee. Wel de kosten, niet het gemak.
Niet het gemak? Als je het volledige gemak wil koop je zelf een auto maar dan betaal je iedere maand, of je nu rijdt of niet.

Dat is een overweging en voor sommigen van ons wel of niet een optie.
  dinsdag 27 februari 2018 @ 16:15:19 #37
16180 CoolGuy
pi_177484238
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 februari 2018 16:14 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Afhankelijk van je behoeften weliswaar. Maar je moet wel ontzettend weinig rijden wil dit principe interessanter uitpakken dan een eigen auto in bezit hebben.
Daarom geloof ik ook niet in het hele gedoe. Net als dat ik niet geloof in het idee uit de OP. Er zitten veel te veel haken en ogen aan om dit aantrekkelijk te maken.
pi_177484250
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 februari 2018 16:14 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Nee, een eigen auto is alleen goedkoper als je hem 20 dagen in de maand nodig hebt.

Als je 1x per week een ritje hebt, betaal je 6 dagen die 17 Euro voor Jan Doedel.
pi_177484254
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 februari 2018 16:15 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Niet het gemak? Als je het volledige gemak wil koop je zelf een auto maar dan betaal je iedere maand, of je nu rijdt of niet.

Dat is een overweging en voor sommigen van ons wel of niet een optie.
Als je dusdanig weinig de auto nodig hebt kan je beter gewoon die enkele keer dat je het nodig hebt met het OV gaan.
pi_177484265
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 februari 2018 16:16 schreef Vanillekwark het volgende:

[..]

Als je dusdanig weinig de auto nodig hebt kan je beter gewoon die enkele keer dat je het nodig hebt met het OV gaan.
Het OV brengt je meestal van een plek waar je niet bent naar een plek waar je niet moet zijn.
pi_177484277
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 februari 2018 16:16 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Het OV brengt je meestal van een plek waar je niet bent naar een plek waar je niet moet zijn.
In wat voor een dorp woon jij dan.
pi_177484365
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 februari 2018 16:17 schreef Vanillekwark het volgende:

[..]

In wat voor een dorp woon jij dan.
Niet relevant.

Daarnaast kan je in een stad wonen maar naar een bestemming buiten de stad moeten waar het OV slecht is.

Het OV brengt je waar het rijdt, vaak met veel overstappen, daardoor lange reistijden, vaak moet je nog staan ook en met 3 kratten boodschappen wordt het een hele klus om weer thuis te komen.

Vandaar dat gedeelde auto's steeds meer terrein winnen.
Maar dan wel voor de groep waarvoor het werkt en daar hoor jij niet bij.
pi_177484378
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 februari 2018 16:21 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Niet relevant.

Daarnaast kan je in een stad wonen maar naar een bestemming buiten de stad moeten waar het OV slecht is.

Het OV brengt je waar het rijdt, vaak met veel overstappen, daardoor lange reistijden en vaak moet je nog staan ook.
Oke man top. We gaan het niet eens worden, is prima.
pi_177484563
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 februari 2018 16:21 schreef Vanillekwark het volgende:

[..]

Oke man top. We gaan het niet eens worden, is prima.
Autobezit is sowieso aan het afnemen, die trend zie je vooral onder jongeren.

Je ziet al een trend naar private lease voor mensen die de auto als een "vaste last" willen, daarnaast verhuur / shared voor incidenteel gebruik en in de toekomst nog meer "on demand" naarmate de level 5 autonome voertuigen van Waymo, Uber of andere spelers op de weg komen en zelf komen voorrijden.
pi_177484703
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 februari 2018 16:15 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Nee, een eigen auto is alleen goedkoper als je hem 20 dagen in de maand nodig hebt.

Als je 1x per week een ritje hebt, betaal je 6 dagen die 17 Euro voor Jan Doedel.
Zelfs als je 1x per week een ritje hebt ben je met die 33 cent per minuut bijvoorbeeld ook al gauw 80 euro per week kwijt. Dat is 320 euro per maand.

Voor die 320 euro per maand kun je ook een prima Toyota Yaris voor de deur hebben staan (tweedehands) in eigen bezit, en dagelijks inzetbaar.
  dinsdag 27 februari 2018 @ 16:43:59 #46
16180 CoolGuy
pi_177484748
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 februari 2018 16:33 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Autobezit is sowieso aan het afnemen, die trend zie je vooral onder jongeren.

Je ziet al een trend naar private lease voor mensen die de auto als een "vaste last" willen, daarnaast verhuur / shared voor incidenteel gebruik en in de toekomst nog meer "on demand" naarmate de level 5 autonome voertuigen van Waymo, Uber of andere spelers op de weg komen en zelf komen voorrijden.
Ik denk dat die trend naar private lease vooral is omdat steeds meer jongeren vooral alles willen hebben, en gewoon willen kunnen zeggen dat ze een nieuwe auto hebben, maar daar het geld niet voor hebben en het dan met private lease ineens wel bereikbaar wordt.
pi_177484818
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 februari 2018 16:43 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Ik denk dat die trend naar private lease vooral is omdat steeds meer jongeren vooral alles willen hebben, en gewoon willen kunnen zeggen dat ze een nieuwe auto hebben, maar daar het geld niet voor hebben en het dan met private lease ineens wel bereikbaar wordt.
Dat kan, verandert niets aan het feit dat autobezit afneemt en private lease toeneemt :P

Je zag het ook met telefoons, duurste abonnement om maar met die iPhone 9 Plus XXL te kunnen showen, al is dat nu wel aan voorwaarden verbonden.

Maar het komt denk ik ook omdat mensen "risicoloos" willen leven.
Alles wordt oververzekerd en men wil graag zeker zijn van de kosten van een auto.

Op dit moment is een auto bezitten voor mij nog praktischer en waarschijnlijk goedkoper.
Maar dan moet je dat al 1 op 1 gaan uitrekenen tegenover een gelijk model in de lease.

Ik geloof wel dat autobezit in de toekomst (10-15 jaar) in de minderheid raakt, zeker als de autonoom rijdende auto de "on demand" markt bestormt.
  dinsdag 27 februari 2018 @ 16:53:32 #48
16180 CoolGuy
pi_177484903
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 februari 2018 16:48 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Dat kan, verandert niets aan het feit dat autobezit afneemt en private lease toeneemt :P

Je zag het ook met telefoons, duurste abonnement om maar met die iPhone 9 Plus XXL te kunnen showen, al is dat nu wel aan voorwaarden verbonden.
Ja, omdat 1200 euro op tafel leggen in een keer voor veel van die lui onmogelijk is. Maar enkele tientjes per maand is wel te verhapstukken.

quote:
Maar het komt denk ik ook omdat mensen "risicoloos" willen leven.
Alles wordt oververzekerd en men wil graag zeker zijn van de kosten van een auto.
Nah, ik denk dat het niet veel met risicoloos te maken heeft.
pi_177484930
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 februari 2018 16:53 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Nah, ik denk dat het niet veel met risicoloos te maken heeft.
Naja, dat geloven ze zelf wel.
Ik ken iemand die dat echt zo ziet "ja, je weet altijd waar je aan toe bent".

En daar heeft hij gelijk in... of het uit kan... tsja...
pi_177487232
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 februari 2018 16:48 schreef MaGNeT het volgende:
Ik geloof wel dat autobezit in de toekomst (10-15 jaar) in de minderheid raakt, zeker als de autonoom rijdende auto de "on demand" markt bestormt.
Met autonoom rijdende auto's omzeil je wel alle problemen met niet bij elkaar in de buurt wonen.
Dan komt zo'n auto gewoon voorrijden op het moment dat je reservering in gaat.
En als hij even een uurtje niet nodig is dan zou hij nog onbemand lokaal een pakketje kunnen bezorgen.
Een slimme AI kan zich dan ook nog met de planning bemoeien: "Als je ietsje eerder kan vertrekken dan kan Anneke de auto direct overnemen en krijg je een kleine korting."
Als er dan straks een paar grote aanbieders zijn dan zou hun vloot zelfs subtiele stremmingen kunnen veroorzaken zodat afnemers van hun VIP service sneller kunnen doorrijden.
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')