Nope, ik gebruik momenteel zelf een deelauto van een andere organisatie dus vandaar dat ik dit soort dingen met interesse volg.quote:Op dinsdag 27 februari 2018 08:38 schreef Vanillekwark het volgende:
Reclame-verkapt-als-"kijk wat ik tegen kwam"-topics
Nee, je pakt de app en boekt de auto. Geen overleg nodig. En of het goedkoop is, tsja -- auto's zijn duur. Of je het zelf goedkoper kan doen: misschien wel.quote:Op dinsdag 27 februari 2018 08:51 schreef capricia het volgende:
Altijd te moeten overleggen of je de auto kunt meenemen met je buurtgenoten. En zo goedkoop is het niet.
Mij dunkt dat dat niet zo duur is. Hoe wil je een dergelijke klasse auto goedkoper rijden?quote:Op dinsdag 27 februari 2018 09:06 schreef Tomatenboer het volgende:
dus uiteindelijk kom je dan wel op 30 euro per dag uit
Dit werkt gewoon, hoor Niet voor iedereen, maar wel voor een bepaalde groep. Bijv. We Drive Solar, die hebben een stuk of 15 auto's in Utrecht staan, en zijn druk aan het uitbreiden.quote:Op dinsdag 27 februari 2018 09:10 schreef CoolGuy het volgende:
Dit gaat nooit werken vanwege alle bovengenoemde issues.
Als je gewoon wél regelmatig een auto nodig hebt, kun je weer beter een wat oudere auto kopen lijkt mij dan. Niet vanwege het geld, maar wel vanwege het gemak dat je hem kunt pakken wanneer je wil zonder rekening te hoeven houden met mede eigenaren.
Yep, het is wel noodzakelijk dat hij op loopafstand staat. Maar dat vond ik juist mooi met die Onze Auto oplossing, want als je genoeg mensen hebt, dan zet je 'm mooi bij jou voor de deur.quote:Op dinsdag 27 februari 2018 09:30 schreef weethetevennietmeer het volgende:
Het grote probleem blijft, je moet de auto ergens ophalen én neerzetten
Je hoeft niks te overleggen, maar je moet wel plannen inderdaad. Want met meerdere mensen kun je niet spontaan in het weekend de auto pakken.quote:Buiten dat is een auto gemak, bovenstaande oplossing is dat niet. Alles moeten overleggen en plannen. Veel kosten maken om 8x per maand in een auto te kunnen rijden. Nee dank je.
Wow, dat had ik over het hoofd gezien. Dat is wel serieus fucked up. Van hun website: "Een gebruiker betaalt de vaste bijdrage per maand per automatische betaling aan de hoofdgebruiker. (...) Een hoofdgebruiker kan ervoor kiezen om de incasso naar gebruikers, tegen een geringe meerprijs, door OnzeAuto te laten verzorgen. Dat bespaart veel administratie."quote:Op dinsdag 27 februari 2018 08:54 schreef OEM het volgende:
1 hoofdgebruiker die het leasecontract aangaat en een groepje toegestane berijders die geen contractuele verplichtingen hebben...
Dit inderdaad. Je zult maar een afspraak hebben in het ziekenhuis voor iets en toevallig op die dag heeft een van je partners mbt die auto ook de auto nodig. Daar ga je al. Daarnaast moeten die lui allemaal bij mekaar in de buurt wonen, want wat heeft het voor zin als iemand 3km verder op woont, dan moet ie eerst 3km lopen/fietsen om bij die auto te komen, of iemand anders moet die auto komen brengen waarna die persoon weer eerst thuis afgezet moet worden, etc etc.quote:Op dinsdag 27 februari 2018 09:30 schreef weethetevennietmeer het volgende:
Het grote probleem blijft, je moet de auto ergens ophalen én neerzetten. Niet handig als je in een dorp woont met gaar openbaar vervoer.
Buiten dat is een auto gemak, bovenstaande oplossing is dat niet. Alles moeten overleggen en plannen.
Veel kosten maken om 8x per maand in een auto te kunnen rijden. Nee dank je.
Probeer het over 10 jaar nog maar een keer met elektrische auto's op afroep, die automatisch voor komen rijden.
Maar je bent net nog aan het zeggen dat die 'vaste parkeerplek' een uitkomst is in de stad, en nu kun je hem ineens voor je deur zetten? Ja, als daar plek is ja, en voor de andere mensen in je clubje is dat niet handig, tenzij die allemaal in dezelfde straat wonen.quote:Op dinsdag 27 februari 2018 09:46 schreef Hallmark het volgende:
[..]
Yep, het is wel noodzakelijk dat hij op loopafstand staat. Maar dat vond ik juist mooi met die Onze Auto oplossing, want als je genoeg mensen hebt, dan zet je 'm mooi bij jou voor de deur.
Yep, dat is een probleem. Zelf heb ik dat nog niet aan de hand gehad, er was altijd een andere deelauto beschikbaar. Maar hierin voorziet OnzeAuto niet, want ze zijn gewoon tussenpersoon, niet de uitbater.quote:Op dinsdag 27 februari 2018 10:01 schreef CoolGuy het volgende:
Je zult maar een afspraak hebben in het ziekenhuis voor iets en toevallig op die dag heeft een van je partners mbt die auto ook de auto nodig.
Bij sommige deelplatformen kun je niet kiezen, bijv. GreenWheels of We Drive Solar staat op een aantal specifieke parkeerplaatsen en daar moet je het mee doen. Echter als je de initiatiefnemer bent van zo'n OnzeAuto-deelauto, dan zorg je er uiteraard voor dat hij op de voor jou beste plek staat.quote:Op dinsdag 27 februari 2018 10:02 schreef CoolGuy het volgende:
Maar je bent net nog aan het zeggen dat die 'vaste parkeerplek' een uitkomst is in de stad, en nu kun je hem ineens voor je deur zetten? Ja, als daar plek is ja, en voor de andere mensen in je clubje is dat niet handig, tenzij die allemaal in dezelfde straat wonen.
Exact, daar begint het probleem al. Dan ben je dus niet meer bezig met 'samen doen', dan wil je die auto gewoon op de voor jouw meest gunstige voorwaarde en moet je dus een aantal idioten vinden die wel daaraan willen mee betalen, maar daar in ieder geval qua parkeren niets voor terug zien, en als je alleen lui in de buurt wil hebben zodat het niet uitmaakt, dan beperk je je wel enorm qua groep mensen waarin je wil zoeken of ze interesse hebben om hier aan mee te doen.quote:Op dinsdag 27 februari 2018 10:25 schreef Hallmark het volgende:
[..]
Yep, dat is een probleem. Zelf heb ik dat nog niet aan de hand gehad, er was altijd een andere deelauto beschikbaar. Maar hierin voorziet OnzeAuto niet, want ze zijn gewoon tussenpersoon, niet de uitbater.
[..]
Bij sommige deelplatformen kun je niet kiezen, bijv. GreenWheels of We Drive Solar staat op een aantal specifieke parkeerplaatsen en daar moet je het mee doen. Echter als je de initiatiefnemer bent van zo'n OnzeAuto-deelauto, dan zorg je er uiteraard voor dat hij op de voor jou beste plek staat.
Wat me niet duidelijk is, zie je specifiek dit concept niet gebeuren, of zie je in z'n algemeen deelauto's niet gebeuren?quote:
En dan hebben we het nog niet gehad over de schade die een ander rijdt en die niemand wil bekennen.quote:
"Oh ff naar de winkel rijden"quote:Op dinsdag 27 februari 2018 13:36 schreef Ferrari_Tape het volgende:
[..]
En dan hebben we het nog niet gehad over de schade die een ander rijdt en die niemand wil bekennen.
De troep in de wagen die je zal aantreffen. Kruimels. lege flesjes en blikjes.
Plakkerig stuur. Bah.
Het is alleen handig als je geen werk hebt (of op (brom)fietsafstand werkt), geen vrienden, geen hobby's op auto-afstand.quote:Op dinsdag 27 februari 2018 13:37 schreef Vanillekwark het volgende:
[..]
"Oh ff naar de winkel rijden"
kut nee, gaat niet, buurman heeft de auto gereserveerd.
Kan je voor die bedragen nog beter een taxi pakken.quote:Op dinsdag 27 februari 2018 13:47 schreef Ferrari_Tape het volgende:
[..]
Het is alleen handig als je geen werk hebt (of op (brom)fietsafstand werkt), geen vrienden, geen hobby's op auto-afstand.
En als je een auto nodig hebt voor als je 1 x per maand een ritje naar je oma wil maken op zondagochtend.
33 cent per minuut, die is gek.quote:Op dinsdag 27 februari 2018 13:48 schreef mrPanerai het volgende:
In Antwerpen hebben we sinds kort poppy, vind ik wel een mooi systeem.
https://poppy.be/en/#blok_3
Ja, voor niks gaat de zon op he.quote:Op dinsdag 27 februari 2018 16:00 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
33 cent per minuut, die is gek.
Er gaat al ¤0,10 tot ¤0,24 per minuut in brandstof zitten als je met een auto rijdt, ik vind die ¤0,33 incl. brandstof niet zo gek als je rekent dat daar ook wegenbelasting, onderhoud, afschrijving, verzekering en alle andere kosten + een winstopslag in verwerkt zit.quote:Op dinsdag 27 februari 2018 16:00 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
33 cent per minuut, die is gek.
Dat is het ook niet, een auto kost nou eenmaal geld.quote:Op dinsdag 27 februari 2018 16:05 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Er gaat al ¤0,10 tot ¤0,14 in brandstof zitten als je met een auto rijdt, ik vind die ¤0,33 incl. brandstof niet zo gek als je rekent dat daar ook wegenbelasting, onderhoud, afschrijving, verzekering en alle andere kosten + een winstopslag in verwerkt zit.
Niet per kilometer hé, per minuut!quote:Op dinsdag 27 februari 2018 16:05 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Er gaat al ¤0,10 tot ¤0,14 per minuut in brandstof zitten als je met een auto rijdt, ik vind die ¤0,33 incl. brandstof niet zo gek als je rekent dat daar ook wegenbelasting, onderhoud, afschrijving, verzekering en alle andere kosten + een winstopslag in verwerkt zit.
Mijn SAAB 9-3 Sportsedan kost me ongeveer 500 euro per maand en dan ga ik zeer riant met onderhoud om.quote:Op dinsdag 27 februari 2018 16:06 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Dat is het ook niet, een auto kost nou eenmaal geld.
Ja, maar dat is JOUW auto. Dit is de auto van iemand anders en die moet er ook nog op verdienen, dat is namelijk het principe.quote:Op dinsdag 27 februari 2018 16:09 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Mijn SAAB 9-3 Sportsedan kost me ongeveer 500 euro per maand en dan ga ik zeer riant met onderhoud om.
Dat is nog geen 17 euro per dag, en zo'n SAAB is geen goedkope auto in gebruik.
Eh, je leest me toch goed?quote:Op dinsdag 27 februari 2018 16:07 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Niet per kilometer hé, per minuut!
Dat is bijna 20 euro per uur. Dat vind ik wel duur.
Zeker als je het vergelijkt met een huurauto.
Blijft het nog steeds een flutidee. Wel de kosten, niet het gemak.quote:Op dinsdag 27 februari 2018 16:11 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Eh, je leest me toch goed?
Als jij 60 rijdt in een auto die 1 op 15 rijdt, kost je dat 10,6 cent per minuut.
Als jij 130 rijdt in een auto die 1 op 15 rijdt, kost je dat zelfs 23,1 cent per minuut.
Wat ik zei houdt prima stand.
Klopt, maar die 17 Euro per dag ben je dan altijd kwijt.quote:Op dinsdag 27 februari 2018 16:09 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Mijn SAAB 9-3 Sportsedan kost me ongeveer 500 euro per maand en dan ga ik zeer riant met onderhoud om.
Dat is nog geen 17 euro per dag, en zo'n SAAB is geen goedkope auto in gebruik.
Uiteraard, maar ik vind het geen concurrerend of aantrekkelijk principe.quote:Op dinsdag 27 februari 2018 16:11 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Ja, maar dat is JOUW auto. Dit is de auto van iemand anders en die moet er ook nog op verdienen, dat is namelijk het principe.
Niet het gemak? Als je het volledige gemak wil koop je zelf een auto maar dan betaal je iedere maand, of je nu rijdt of niet.quote:Op dinsdag 27 februari 2018 16:13 schreef Vanillekwark het volgende:
[..]
Blijft het nog steeds een flutidee. Wel de kosten, niet het gemak.
Daarom geloof ik ook niet in het hele gedoe. Net als dat ik niet geloof in het idee uit de OP. Er zitten veel te veel haken en ogen aan om dit aantrekkelijk te maken.quote:Op dinsdag 27 februari 2018 16:14 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Uiteraard, maar ik vind het geen concurrerend of aantrekkelijk principe.
Een eigen auto is dus goedkoper én die kun je pakken wanneer je wil.
Afhankelijk van je behoeften weliswaar. Maar je moet wel ontzettend weinig rijden wil dit principe interessanter uitpakken dan een eigen auto in bezit hebben.
Nee, een eigen auto is alleen goedkoper als je hem 20 dagen in de maand nodig hebt.quote:Op dinsdag 27 februari 2018 16:14 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Uiteraard, maar ik vind het geen concurrerend of aantrekkelijk principe.
Een eigen auto is dus goedkoper én die kun je pakken wanneer je wil.
Afhankelijk van je behoeften weliswaar. Maar je moet wel ontzettend weinig rijden wil dit principe interessanter uitpakken dan een eigen auto in bezit hebben.
Als je dusdanig weinig de auto nodig hebt kan je beter gewoon die enkele keer dat je het nodig hebt met het OV gaan.quote:Op dinsdag 27 februari 2018 16:15 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Niet het gemak? Als je het volledige gemak wil koop je zelf een auto maar dan betaal je iedere maand, of je nu rijdt of niet.
Dat is een overweging en voor sommigen van ons wel of niet een optie.
Het OV brengt je meestal van een plek waar je niet bent naar een plek waar je niet moet zijn.quote:Op dinsdag 27 februari 2018 16:16 schreef Vanillekwark het volgende:
[..]
Als je dusdanig weinig de auto nodig hebt kan je beter gewoon die enkele keer dat je het nodig hebt met het OV gaan.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |