abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_177715116
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 maart 2018 21:25 schreef Mishu het volgende:
Ik zit nu met het probleem dat het steeds vrij moeten vragen voor sollicitatiegesprekken een beetje begint op te vallen volgens mij :{ maar misschien zit dat slechts in mijn hoofd en hebben ze niks door.
Ik doe mijn huidige sollicitatie ook onder de radar. Ik was bang dat ze naar de reden van verlof zouden vragen want zowel m'n collega als m'n manager moeten het weten. Mijn collega kan dan namelijk niet vrij nemen en manager spreekt voor zich. Voor het geval ze erom vragen heb ik wel mijn "smoes" klaar. Ik volg ook een cursus en ik ga gewoon zeggen dat ik achter loop op mijn studieschema :+ Je kan ook proberen de sollicitatieprocedure een klein beetje te vertragen, zeg bijv dat je agenda de rest van de week al vol zit. Als je niet weg hoeft, kun je je dat permitteren. Let dan wel goed op; als je irritatie opwekt ga je te ver.

En ach, als er dingen zijn die echt een dealbreaker zijn in je huidige baan, kan je dat ook gewoon eens een keer zeggen lijkt me.
  vrijdag 9 maart 2018 @ 23:08:00 #202
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_177715219
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 maart 2018 23:02 schreef Daboman het volgende:

[..]

Ik doe mijn huidige sollicitatie ook onder de radar. Ik was bang dat ze naar de reden van verlof zouden vragen want zowel m'n collega als m'n manager moeten het weten. Mijn collega kan dan namelijk niet vrij nemen en manager spreekt voor zich. Voor het geval ze erom vragen heb ik wel mijn "smoes" klaar. Ik volg ook een cursus en ik ga gewoon zeggen dat ik achter loop op mijn studieschema :+ Je kan ook proberen de sollicitatieprocedure een klein beetje te vertragen, zeg bijv dat je agenda de rest van de week al vol zit. Als je niet weg hoeft, kun je je dat permitteren. Let dan wel goed op; als je irritatie opwekt ga je te ver.

En ach, als er dingen zijn die echt een dealbreaker zijn in je huidige baan, kan je dat ook gewoon eens een keer zeggen lijkt me.
Ik reageerde wat geschrokken op dat ze me dezelfde week nog voor het tweede gesprek wilden zien en toen was een week uitstel mogelijk. Ze zeiden erbij dat het geen invloed op de uiteindelijke keuze had. Daar vertrouw ik dan maar op :{
  zaterdag 10 maart 2018 @ 00:17:37 #203
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_177716341
Mijn tweede gesprek loopt toevallig samen met 't dierenarts bezoek van m'n kat . Maar snap 't wel.

Ik vraag zelden vrij, en als collega's dan vragen wat ik ga doen, zeg ik gewoon sta 't geheim is :')
pi_177718056
Ik kreeg laatst een bericht van mn leidinggevende dat hij was gebeld door een recruiter voor een referentie over mij.

Ik heb nog nooit ergens zijn gegevens doorgegeven en heb sowieso helemaal niets lopen met een recruiter. Nou weet mijn werkgever dat ik zoek, maar ik hoop voor jullie dat de meeste recruiters iets meer fatsoen hebben.

[ Bericht 0% gewijzigd door Myraela op 10-03-2018 08:08:00 ]
pi_177718784
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 maart 2018 07:39 schreef Myraela het volgende:
Ik kreeg laatst een bericht van mn leidinggevende dat hij was gebeld door een recruiter voor een referentie over mij.

Ik heb nog nooit ergens zijn gegevens doorgegeven en heb sowieso helemaal niets lopen met een recruiter. Nou weet mijn werkgever dat ik zoek, maar ik hoop voor jullie dat de meeste recruiters iets meer fatsoen hebben.
Zo dat is wel heel erg slecht.

Recruiter zeker aanspreken op zijn/haar gedrag dit kan niet!
  Moderator / Miss SHO zaterdag 10 maart 2018 @ 10:12:45 #206
22592 crew  Ole
pi_177719058
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 maart 2018 14:38 schreef Myraela het volgende:
Hoe ben je dan ooit in zo'n constructie terecht gekomen? Daar begin je toch gewoon niet aan.
Heb ook een pittige operatie gehad. Kon ook even niet volledig werken. Maar er was me voor de kerst 28 uur beloofd (lesuur dus. dat is wel ongeveer een fulltime baan) . Toen het rooster kwam waren dat 7 lesuren minder. Zomaar even 900 euro minder :W
Maar goed, vandaar dat ik nu druk aan het solliciteren ben.
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
pi_177719767
Ik zou inderdaad ook proberen achter die gegevens van de recruiter te komen. Dat kan echt niet!
pi_177719809
Hier merken ze het niet eens als je weg bent, vrij vragen hoeft ook niet je neemt gewoon vrij.
  zaterdag 10 maart 2018 @ 11:11:20 #209
304935 -Miauw-
Maar ik rook niet!
pi_177720013
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 maart 2018 07:39 schreef Myraela het volgende:
Ik kreeg laatst een bericht van mn leidinggevende dat hij was gebeld door een recruiter voor een referentie over mij.

Ik heb nog nooit ergens zijn gegevens doorgegeven en heb sowieso helemaal niets lopen met een recruiter. Nou weet mijn werkgever dat ik zoek, maar ik hoop voor jullie dat de meeste recruiters iets meer fatsoen hebben.
WTH.
Hoe reageerde jouw leidinggevende?
Vervelende situatie zeg.
With the stars as her umbrella
pi_177720653
quote:
11s.gif Op zaterdag 10 maart 2018 09:47 schreef Graf..Coudenhove..Kalergi het volgende:
Zo dat is wel heel erg slecht.

Recruiter zeker aanspreken op zijn/haar gedrag dit kan niet!
Ik heb dus geen idee wie het was, aangezien ik niets heb lopen met een recruiter.

quote:
1s.gif Op zaterdag 10 maart 2018 11:11 schreef -Miauw- het volgende:
WTH.
Hoe reageerde jouw leidinggevende?
Vervelende situatie zeg.
Hij vroeg gewoon hoe het met solliciteren ging, vond het verder niet erg. Maar gaf me verder ook geen informatie. Ik vond het zelf vooral gewoon vervelend. Als ik iemand op zou geven als referentie, zou ik dat altijd eerst even vragen. Gewoon niet netjes.
pi_177720730
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 maart 2018 11:43 schreef Myraela het volgende:

[..]

Ik heb dus geen idee wie het was, aangezien ik niets heb lopen met een recruiter.

[..]

Hij vroeg gewoon hoe het met solliciteren ging, vond het verder niet erg. Maar gaf me verder ook geen informatie. Ik vond het zelf vooral gewoon vervelend. Als ik iemand op zou geven als referentie, zou ik dat altijd eerst even vragen. Gewoon niet netjes.
Was het geen truc van je leidinggevende om je uit de tent te lokken?
  zaterdag 10 maart 2018 @ 11:47:41 #212
304935 -Miauw-
Maar ik rook niet!
pi_177720753
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 maart 2018 11:43 schreef Myraela het volgende:

[..]

Ik heb dus geen idee wie het was, aangezien ik niets heb lopen met een recruiter.

[..]

Hij vroeg gewoon hoe het met solliciteren ging, vond het verder niet erg. Maar gaf me verder ook geen informatie. Ik vond het zelf vooral gewoon vervelend. Als ik iemand op zou geven als referentie, zou ik dat altijd eerst even vragen. Gewoon niet netjes.
Ronduit brutaal inderdaad!
With the stars as her umbrella
pi_177720956
quote:
5s.gif Op zaterdag 10 maart 2018 11:46 schreef Graf..Coudenhove..Kalergi het volgende:

[..]

Was het geen truc van je leidinggevende om je uit de tent te lokken?
Om me uit de tent te lokken? Hij weet al dat ik wat anders zoek, ik hou hem sowieso al op de hoogte.
pi_177741677
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 maart 2018 10:12 schreef Ole het volgende:

[..]

Heb ook een pittige operatie gehad. Kon ook even niet volledig werken. Maar er was me voor de kerst 28 uur beloofd (lesuur dus. dat is wel ongeveer een fulltime baan) . Toen het rooster kwam waren dat 7 lesuren minder. Zomaar even 900 euro minder :W
Maar goed, vandaar dat ik nu druk aan het solliciteren ben.
Particulier onderwijs neem ik aan? Ben je bevoegd docent? En zo ja, welk niveau en welk vak? Solliciteren in het reguliere onderwijs is een optie, daar krijg je niet per lesuur betaald. Je werkweken blijven wel vol en druk,zeker als je ft werkt. Geen bevoegdheid? Dan zul je die moeten halen en dat is een flinke tijdsinvestering naast je baan. Ik deed dat voor het mbo en het is eigenlijk niet te doen naast een fulltime baan.
*bijvoegelijk naamwoord* koe. Zwartwitgevlekt of roodbont?
pi_177750986
Na wat met mensen gepraat te hebben begin ik toch weer te twijfelen of ik wel/niet moet onderhandelen over startsalaris (weet niet eens of het überhaupt mogelijk is, maar toch).
Samenvatting van de case:
Secundair allemaal prima. Bruto aanbod van 2000. Net afgestudeerd (wo master). Contract voor 7 maanden.

Grootste twijfel is vooral of ik nu moet proberen meer te krijgen (maar wil niet te gehaaid overkomen) of dat ik dat beter kan doen na 7 maanden (ervan uitgaande dat dit bij normaal functioneren verlengd wordt gezien de investering die het bedrijf moet doen) omdat ik dan wat meer te 'eisen' heb. Meningen?

Edit: Ik neig zelf overigens naar het tweede

[ Bericht 4% gewijzigd door Pinuts op 11-03-2018 17:24:07 ]
  zondag 11 maart 2018 @ 17:22:17 #216
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_177751069
quote:
0s.gif Op zondag 11 maart 2018 17:18 schreef Pinuts het volgende:
Na wat met mensen gepraat te hebben begin ik toch weer te twijfelen of ik wel/niet moet onderhandelen over startsalaris (weet niet eens of het überhaupt mogelijk is, maar toch).
Samenvatting van de case:
Secundair allemaal prima. Bruto aanbod van 2000. Net afgestudeerd (wo master). Contract voor 7 maanden.

Grootste twijfel is vooral of ik nu moet proberen meer te krijgen (maar wil niet te gehaaid overkomen) of dat ik dat beter kan doen na 7 maanden (ervan uitgaande dat dit bij normaal functioneren verlengd wordt gezien de investering die het bedrijf moet doen) omdat ik dan wat meer te 'eisen' heb. Meningen?
Ik concurreer zelf momenteel nog met 4 andere mensen die door zijn naar ronde 2 dus ik heb besloten om niks te gaan eisen. Ik zie het wel. Ik ben stiekem bloednerveus. Kan moeilijk met de spanning omgaan.
  zondag 11 maart 2018 @ 17:54:48 #217
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_177751716
Heb je argumenten waarmee je hoger kan inzetten? Want zoals eerder zei je dat alles standaard vaststond voor beginners.
pi_177751772
quote:
0s.gif Op zondag 11 maart 2018 17:54 schreef Cue_ het volgende:
Heb je argumenten waarmee je hoger kan inzetten? Want zoals eerder zei je dat alles standaard vaststond voor beginners.
Dat zeiden ze bij het recruitment bureau. Maar of dat echt waar is weet ik natuurlijk niet.
Argumenten zouden kunnen zijn:
- andere banen waar ik nog in de (laatste) selectieronde zit bieden meer
- WO opleiding ipv gevraagde hbo
pi_177752042
quote:
0s.gif Op zondag 11 maart 2018 17:58 schreef Pinuts het volgende:

[..]

Dat zeiden ze bij het recruitment bureau. Maar of dat echt waar is weet ik natuurlijk niet.
Argumenten zouden kunnen zijn:
- andere banen waar ik nog in de (laatste) selectieronde zit bieden meer
- WO opleiding ipv gevraagde hbo
Zeg gewoon die baan af als je debkt ergens anders meer te kunnen krijgen en als je dat belangrijk vindt.
pi_177752311
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 maart 2018 07:39 schreef Myraela het volgende:
Ik kreeg laatst een bericht van mn leidinggevende dat hij was gebeld door een recruiter voor een referentie over mij.

Ik heb nog nooit ergens zijn gegevens doorgegeven en heb sowieso helemaal niets lopen met een recruiter. Nou weet mijn werkgever dat ik zoek, maar ik hoop voor jullie dat de meeste recruiters iets meer fatsoen hebben.
Wtf

Nou ja, ik ben ooit eens gebeld door een uitzendbureau toen ik ergens net begonnen was, of ik nog beschikbaar was.
Echter belden ze niet naar mijn prive mobiel, maar naar het nummer van het bedrijf waar ik destijds voor werkte :') Gelukkig nam ik zelf op, maar anders werd het een raar gesprek.
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_177752414
quote:
0s.gif Op zondag 11 maart 2018 17:18 schreef Pinuts het volgende:
Na wat met mensen gepraat te hebben begin ik toch weer te twijfelen of ik wel/niet moet onderhandelen over startsalaris (weet niet eens of het überhaupt mogelijk is, maar toch).
Samenvatting van de case:
Secundair allemaal prima. Bruto aanbod van 2000. Net afgestudeerd (wo master). Contract voor 7 maanden.

Grootste twijfel is vooral of ik nu moet proberen meer te krijgen (maar wil niet te gehaaid overkomen) of dat ik dat beter kan doen na 7 maanden (ervan uitgaande dat dit bij normaal functioneren verlengd wordt gezien de investering die het bedrijf moet doen) omdat ik dan wat meer te 'eisen' heb. Meningen?

Edit: Ik neig zelf overigens naar het tweede
Ik zou niet onderhandelen. Je hebt goede kennis in huis, maar je mist werkervaring. Je wordt vanzelf interessanter voor de arbeidsmarkt als je dit opdoet; hiermee kan je na een paar jaar alsnog om promotie vragen of opnieuw solliciteren als je werkgever halsstarrig is. Bovendien hebben je concurrenten wellicht ook een master op zak. M.a.w., wees realistisch.
pi_177752664
quote:
1s.gif Op zondag 11 maart 2018 18:15 schreef MCH het volgende:

[..]

Zeg gewoon die baan af als je debkt ergens anders meer te kunnen krijgen en als je dat belangrijk vindt.
Daar gaat het niet om. Dat vind ik niet belangrijk, maar je wil jezelf natuurlijk niet in de vingers snijden.
pi_177752686
quote:
0s.gif Op zondag 11 maart 2018 18:35 schreef Daboman het volgende:

[..]

Ik zou niet onderhandelen. Je hebt goede kennis in huis, maar je mist werkervaring. Je wordt vanzelf interessanter voor de arbeidsmarkt als je dit opdoet; hiermee kan je na een paar jaar alsnog om promotie vragen of opnieuw solliciteren als je werkgever halsstarrig is. Bovendien hebben je concurrenten wellicht ook een master op zak. M.a.w., wees realistisch.
Zo denk ik er persoonlijk ook over hoor. Echter hoor ik van mijn omgeving dat het 'dom' zou zijn om niet te onderhandelen omdat een werkgever altijd 'te' laag zou inzetten.
  zondag 11 maart 2018 @ 19:25:51 #224
416931 yats
(non) Average Joe
pi_177753671
quote:
1s.gif Op zondag 11 maart 2018 17:22 schreef Mishu het volgende:

[..]

Ik concurreer zelf momenteel nog met 4 andere mensen die door zijn naar ronde 2 dus ik heb besloten om niks te gaan eisen. Ik zie het wel. Ik ben stiekem bloednerveus. Kan moeilijk met de spanning omgaan.
Idem hier, al heb ik wel een 'thuiswerkdag' en een vergoeding voor zowel de kilometers als de reistijd kunnen bedingen. Dat word helaas wel deels in het salaris gecompenseerd.

Ook bij de andere twee opties zit ik bij de laatste 3. Ik ben benieuwd...
Many persons have a wrong idea of what constitutes true happiness. It is not attained through self-gratification but through fidelity to a worthy purpose.
[ Bericht 0% gewijzigd door yats op 11-11-2011 11:22 ]
pi_177756831
quote:
1s.gif Op zondag 11 maart 2018 17:22 schreef Mishu het volgende:

[..]

Ik concurreer zelf momenteel nog met 4 andere mensen die door zijn naar ronde 2 dus ik heb besloten om niks te gaan eisen. Ik zie het wel. Ik ben stiekem bloednerveus. Kan moeilijk met de spanning omgaan.
Manmanman..
Niet onderhandelen en dan als je de baan hebt gaan klagen dat je minder krijgt dan een collega.
Goh, van welke user heb ik dat eerder gelezen..
pi_177757380
quote:
1s.gif Op zondag 11 maart 2018 21:54 schreef MisChrartin het volgende:

[..]

Manmanman..
Niet onderhandelen en dan als je de baan hebt gaan klagen dat je minder krijgt dan een collega.
Goh, van welke user heb ik dat eerder gelezen..
Goede dossiervorming
pi_177758048
quote:
1s.gif Op zondag 11 maart 2018 21:54 schreef MisChrartin het volgende:

[..]

Manmanman..
Niet onderhandelen en dan als je de baan hebt gaan klagen dat je minder krijgt dan een collega.
Goh, van welke user heb ik dat eerder gelezen..
^O^
pi_177770619
Ik kan vrijdag as al beginnen :)
  maandag 12 maart 2018 @ 15:54:36 #229
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_177770850
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2018 15:45 schreef Pinuts het volgende:
Ik kan vrijdag as al beginnen :)
Alles gefixt mbt salaris enzo of..?
pi_177771226
quote:
6s.gif Op maandag 12 maart 2018 15:54 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Alles gefixt mbt salaris enzo of..?
Heb besloten om toch mijn eigen gevoel te volgen en nu nog niet moeilijk te gaan doen over salaris. Eerst mezelf bewijzen, en wie weet kan ik na dit contract dan iets meer 'eisen'.
pi_177774493
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2018 16:13 schreef Pinuts het volgende:

[..]

Heb besloten om toch mijn eigen gevoel te volgen en nu nog niet moeilijk te gaan doen over salaris. Eerst mezelf bewijzen, en wie weet kan ik na dit contract dan iets meer 'eisen'.
Lijkt mij verstandig. Eerst maar eens laten zien wat je waard bent.
  maandag 12 maart 2018 @ 18:26:51 #232
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_177774556
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2018 16:13 schreef Pinuts het volgende:

[..]

Heb besloten om toch mijn eigen gevoel te volgen en nu nog niet moeilijk te gaan doen over salaris. Eerst mezelf bewijzen, en wie weet kan ik na dit contract dan iets meer 'eisen'.
Top :)

Succes vrijdag!
pi_177775428
Net gebeld of ik nog interesse had in een functie waar ik 3 maanden geleden voor afgewezen ben :') _O- 8)7
pi_177775502
quote:
1s.gif Op maandag 12 maart 2018 19:03 schreef J.B. het volgende:
Net gebeld of ik nog interesse had in een functie waar ik 3 maanden geleden voor afgewezen ben :') _O- 8)7
Dat kan toch ?
NMNS: Taart Soury is geen probleem, die leg ik wel ergens vast in een keuken met wat rookgerei.
Muizen? Kleine harige opdonders met een kaas fixatie., en Lucie Ball die gillend op een tafel staat in een oudbollige tv serie. En een vaste PI is KUT !!!! NIET doen
  maandag 12 maart 2018 @ 19:17:22 #235
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_177775768
quote:
1s.gif Op maandag 12 maart 2018 19:03 schreef J.B. het volgende:
Net gebeld of ik nog interesse had in een functie waar ik 3 maanden geleden voor afgewezen ben :') _O- 8)7
Zolang zij je niet hebben afgewezen of hebben voorgedragen voor die job, is t niet perse raar
  maandag 12 maart 2018 @ 20:54:42 #236
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_177778167
Zit ondertussen allemaal vragen te bedenken die men in een tweede gesprek zou kunnen stellen :')
Hoezo jezelf zenuwachtig maken hehe
pi_177778337
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2018 15:45 schreef Pinuts het volgende:
Ik kan vrijdag as al beginnen :)
^O^ *O*
pi_177778966
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2018 15:45 schreef Pinuts het volgende:
Ik kan vrijdag as al beginnen :)
Gefeliciteerd! Succes vrijdag.
pi_177779083
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2018 20:54 schreef Cue_ het volgende:
Zit ondertussen allemaal vragen te bedenken die men in een tweede gesprek zou kunnen stellen :')
Hoezo jezelf zenuwachtig maken hehe
Aan de andere kant, zo heb je wel al mogelijke antwoorden paraat voor de vragen die ze gaan stellen :) Je had morgen toch?
  maandag 12 maart 2018 @ 22:03:47 #240
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_177780311
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2018 21:20 schreef Pinuts het volgende:

[..]

Aan de andere kant, zo heb je wel al mogelijke antwoorden paraat voor de vragen die ze gaan stellen :) Je had morgen toch?
Idd, wil graag beetje goed door bereid zijn.
Yup, morgen 15 uur.
pi_177780929
quote:
1s.gif Op maandag 12 maart 2018 22:03 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Idd, wil graag beetje goed door bereid zijn.
Yup, morgen 15 uur.
Succes ^O^
pi_177784498
quote:
1s.gif Op maandag 12 maart 2018 22:03 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Idd, wil graag beetje goed door bereid zijn.
Yup, morgen 15 uur.
Succes vanmiddag!
pi_177787858
Morgenvroeg een 1e gesprek. Nu ben ik aan het voorbereiden.
Maar merk toch dat ik vragen als: waarom wil je hier werken. Wat spreekt je zo aan in dit bedrijf... erg moeilijk vind. Ik ben een gevoelsmens dus ik kan daar niet zo duidelijk op antwoorden. Meestal zeg ik iets van; uitdagend, past bij mij. Dan vragen ze natuurlijk weer waarom. Lastig.

En waar zie je jezelf in 5 jaar? Tja, geen idee. Hoef niet per se carriere te maken ofzo. Zie wel wat er op mijn pad komt. Kan ik dit ook gewoon zo zeggen?
  dinsdag 13 maart 2018 @ 11:43:42 #244
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_177787929
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 maart 2018 11:40 schreef Tjik het volgende:
Morgenvroeg een 1e gesprek. Nu ben ik aan het voorbereiden.
Maar merk toch dat ik vragen als: waarom wil je hier werken. Wat spreekt je zo aan in dit bedrijf... erg moeilijk vind. Ik ben een gevoelsmens dus ik kan daar niet zo duidelijk op antwoorden. Meestal zeg ik iets van; uitdagend, past bij mij. Dan vragen ze natuurlijk weer waarom. Lastig.

En waar zie je jezelf in 5 jaar? Tja, geen idee. Hoef niet per se carriere te maken ofzo. Zie wel wat er op mijn pad komt. Kan ik dit ook gewoon zo zeggen?
Mbt de laatste vraag. Zelf vind ik dat ook lastig. Dus bij mij is 't in de trant van dat ik het niet perse weet, maar wel uitdaging belangrijk vind, wil kunnen blijven leren, fijn voelen bij bedrijf. Etc.
Geen carrière willen maken zou ik niet zeggen, geef dan aan dat je bv geen managementfunctie of leidinggevende functie ambieert omdat je graag zaken maakt ofzo.

Aanspreken aan bedrijf, stabiliteit, bekende naam, de branche, de sfeer. Dat soort zaken kan je benoemen.

Waarom vragen. Misschien meer richting de functie wat je leuk lijkt. Of dat het juist groot/klein bedrijf is. Informeel/formeel.
Dat soort zaken?

Succes in ieder geval!
pi_177790832
quote:
1s.gif Op maandag 12 maart 2018 19:03 schreef J.B. het volgende:
Net gebeld of ik nog interesse had in een functie waar ik 3 maanden geleden voor afgewezen ben :') _O- 8)7
Ook wel eens gehad: Drie goede gesprekken gehad en uiteindelijk toch afgewezen om een domme reden (ik zat bij het laatste gesprek met mijn armen over elkaar en dat interpreteerden zij als een passieve houding o.i.d.). Een maand later werd ik gebeld door desbetreffend bedrijf dat ze goed nieuws hadden, want de functie was weer vacant en of ik niet alsnog langs wilde komen voor een laatste gesprek. Ik heb ze smakelijk uitgelachen, succes gewenst en opgehangen. Blijkt dat degene die ze uiteindelijk hadden gekozen een maand later, na zijn proeftijd, weer terug naar zijn vorige werkgever was gegaan.

quote:
0s.gif Op dinsdag 13 maart 2018 11:40 schreef Tjik het volgende:
Morgenvroeg een 1e gesprek. Nu ben ik aan het voorbereiden.
Maar merk toch dat ik vragen als: waarom wil je hier werken. Wat spreekt je zo aan in dit bedrijf... erg moeilijk vind. Ik ben een gevoelsmens dus ik kan daar niet zo duidelijk op antwoorden. Meestal zeg ik iets van; uitdagend, past bij mij. Dan vragen ze natuurlijk weer waarom. Lastig.
Als je op zulke vragen al geen antwoord kunt geven/bedenken dan moet je jezelf eens goed achter de oren krabben of je daar uberhaupt wel wil werken. Een ongemotiveerde, ongelukkige medewerker heeft het bedrijf natuurlijk niks aan.

quote:
En waar zie je jezelf in 5 jaar? Tja, geen idee. Hoef niet per se carriere te maken ofzo. Zie wel wat er op mijn pad komt. Kan ik dit ook gewoon zo zeggen?
Tuurlijk kan dat.

[ Bericht 2% gewijzigd door FlipjeHolland op 13-03-2018 14:04:13 ]
pi_177791446
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 maart 2018 13:56 schreef FlipjeHolland het volgende:

Als je op zulke vragen al geen antwoord kunt geven/bedenken dan moet je jezelf eens goed achter de oren krabben of je daar uberhaupt wel wil werken. Een ongemotiveerde, ongelukkige medewerker heeft het bedrijf natuurlijk niks aan.

Ik heb dat bij elk bedrijf. Zoals ik al zei ben ik een gevoelsmens en kan dat lastig in woorden uitdrukken.
  dinsdag 13 maart 2018 @ 14:29:58 #247
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_177791686
Probeer dan te specificeren waar dat gevoel van afhankelijk is. Welke factoren enzo..
Net als met alle andere vragen zal je toch moeten proberen een beetje concreet te zijn.
  dinsdag 13 maart 2018 @ 15:53:02 #248
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_177793963
Gesprek gehad. Denk dat ik opzich wel heb laten zien wie ik ben. Was wel open gesprek.
Ga sowieso niet 't salaris krijgen dat ik wil helaas.
Binnen 2 dagen hoor ik meer.
pi_177794216
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 maart 2018 15:53 schreef Cue_ het volgende:
Gesprek gehad. Denk dat ik opzich wel heb laten zien wie ik ben. Was wel open gesprek.
Ga sowieso niet 't salaris krijgen dat ik wil helaas.
Binnen 2 dagen hoor ik meer.
Spannend !
Ben je er zelf al over uit of dit is wat je wil ?
  dinsdag 13 maart 2018 @ 16:14:43 #250
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_177794336
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 maart 2018 16:08 schreef Pinuts het volgende:

[..]

Spannend !
Ben je er zelf al over uit of dit is wat je wil ?
Het blijft lastig, maar denk wel dat ik 't ga doen. Al is 't wel afhankelijk van 't salaris.
Aangezien mijn sporten er vanaf hangt.

Maar besef wel steeds meer dat het tijd wordt om te vertrekken.
Het is een functie waar ik veel in kan leren. Wel een stuk rustiger dan waar ik nu zit en iets andere denkwijze. Maar dat is denk ik wel te leren.
Verder ook niet echt andere vacatures die aansluiten op m'n wensen.
  dinsdag 13 maart 2018 @ 16:25:56 #251
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_177794620
Ik had wel meer moeten nadenken over de secundaire arbeidsvoorwaarden / al m'n eisen die ik zou kunnen hebben.
Ze vroeg er heel rechtstreeks naar en de hele tijd of ik nog meer had.

Niet dat je dan alles krijgt maar kon het wel gewoon zeggen :')

Stom van me.
pi_177795949
Is ook altijd lastig. Nouja, hopen dat ze je een (goed) aanbod doen !
  dinsdag 13 maart 2018 @ 18:07:21 #253
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_177796887
Zolang ze maar een aanbod doen, anders zouden ze me afwijzen en dat is sowieso niet leuk ;)
  woensdag 14 maart 2018 @ 13:53:23 #254
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_177816034
Ze hebben net gebeld, ze willen me hebben :) , maar wel voor flink bedrag minder dan ik nu verdien. Ze zijn wel iets boven het bedrag gaan zitten dan de max waar ze de functie voor hadden ingeschaald.

Aangegeven dat ze het voorstel mogen doorsturen, want wie weet zit er nog ergens compensatie in (13e maand ofzo). En dan even goed berekenen en nadenken.
pi_177816466
Is de functie zelf ook minder? Qua uitdaging of in uren bijvoorbeeld? Iets wat de salarisvermindering (logischerwijs) verklaard?
  woensdag 14 maart 2018 @ 14:13:30 #256
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_177816494
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2018 14:12 schreef Pinuts het volgende:
Is de functie zelf ook minder? Qua uitdaging of in uren bijvoorbeeld? Iets wat de salarisvermindering (logischerwijs) verklaard?
Ik verdien waar ik nu zit gewoon erg veel. Hun inschaling van die functie snap ik zeker wel.
Dus het is logisch.

Leuk is anders :+
  woensdag 14 maart 2018 @ 19:30:57 #257
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_177822257
quote:
6s.gif Op woensdag 14 maart 2018 13:53 schreef Cue_ het volgende:
Ze hebben net gebeld, ze willen me hebben :) , maar wel voor flink bedrag minder dan ik nu verdien. Ze zijn wel iets boven het bedrag gaan zitten dan de max waar ze de functie voor hadden ingeschaald.

Aangegeven dat ze het voorstel mogen doorsturen, want wie weet zit er nog ergens compensatie in (13e maand ofzo). En dan even goed berekenen en nadenken.
Oke, gefeliciteerd? Denk ik?

Ik heb morgen mijn tweede gesprek en ik ben bloednerveus (bah). Ik heb dinsdag 2 eerste gesprekken en donderdag nog een tweede gesprek. :X
  woensdag 14 maart 2018 @ 19:54:39 #258
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_177822714
Haha dank je. Ja die uforie is een beetje weg, maakt de keuze zo moeilijk :(

Jij ook succes!
pi_177823842
Wat mij trouwens ook opvalt, want zit nu net even stand van Nederland te kijken. Op npo2.
Daar komt dan weer het geklaag van bedrijven dat ze geen mensen kunnen vinden.
Wat mij mateloos irriteerd is dat ze qua salarissen ook niet echt om hoog gaan.

Vacatures genoeg, idd zeker in de technische functies nu.
In plaats van dat bedrijven eens flink omhoog gaan in salaris, gaan ze huilie doen.

Ik zie nl functies genoeg en sla ze eigenlijk ober omdat ik het salaris maar matig vindt.
Nu is het voor mij even niet al te nijpend dus solliciteer er niet op omdat ik gewoon wat tijd neem om iets te vinden wat ik leuk vindt en wat nog een beetje betaald.

Als ze nou eens dik omhoog zouden gaan dan had ik het toch eerder overwogen.

Hoe denken jullie daar over?
Ze zijn wellicht (bedrijven) beetje teveel gewend aan dat ze iedereen voor een dubbeltje konden krijgen omdat er weinig banen waren?
Do what you love, love what you do!
  woensdag 14 maart 2018 @ 20:55:33 #260
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_177824212
Dan is de nood vaak niet genoeg denk ik vooral.
Wij zijn wel omhoog gegaan nadat 't lastig was.

Verder is er nog verschil tussen gewoon niemand kunnen vinden of mensen die afhaken om 't salaris.
Ondanks dat we willen betalen krijgen wij nog altijd weinig sollicitanten. Dus dan heeft dat ook geen nut
pi_177824593
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2018 20:55 schreef Cue_ het volgende:
Dan is de nood vaak niet genoeg denk ik vooral.
Wij zijn wel omhoog gegaan nadat 't lastig was.

Verder is er nog verschil tussen gewoon niemand kunnen vinden of mensen die afhaken om 't salaris.
Ondanks dat we willen betalen krijgen wij nog altijd weinig sollicitanten. Dus dan heeft dat ook geen nut
Nou ik denk vooral aan de termen markt conform etc. Tja wat is dat?
In de kleinere bedrijven waar ik werkte is dst al helemaal een ruim begrip. Of te wel de gene met de grootste bek kreeg gewoon meer.
Ik heb toch regelmatig gehoord en dan zat ik op een gelijk niveau qua kennis van colega’s dst daar echt gaten vielen van 500 Pm ofzo.

En nog zie ik dat ze niet al te hoog inzetten. Snap wel dat voor wat hoort wat. Maar als werkgevers nu in nood zitten dan moeten hun nu omhoog. Net zoals in de crisis de werknemers naar beneden gingen wua salaris wensen.


Of denk ik nu heel raar?
Do what you love, love what you do!
pi_177827290
Vanmorgen gesprek gehad. Vond het echt niet goed gaan en stond zo weer buiten. Maar ze willen me nog eens spreken vrijdag met de managers erbij uit the UK.

Van de vorige sollicitatie waar ik een uur heb gezeten en voor mijn gevoel een goed gesprek had gehad, nog steeds niks gehoord. Grappig zoals dingen kunnen lopen.
  donderdag 15 maart 2018 @ 00:11:11 #263
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_177828547
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2018 22:56 schreef Tjik het volgende:
Vanmorgen gesprek gehad. Vond het echt niet goed gaan en stond zo weer buiten. Maar ze willen me nog eens spreken vrijdag met de managers erbij uit the UK.

Van de vorige sollicitatie waar ik een uur heb gezeten en voor mijn gevoel een goed gesprek had gehad, nog steeds niks gehoord. Grappig zoals dingen kunnen lopen.
Ja mooi is dat. Ben benieuwd hoe 't afloopt dan voor je

Succes vrijdag :)
  donderdag 15 maart 2018 @ 00:12:13 #264
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_177828566
Vandaag gesprek gehad met wat teamgenoten. Alles wijst er opzich op dat ik de overstap moet maken. Hopelijk ontvang ik morgen 't volledige aanbod.
  donderdag 15 maart 2018 @ 16:38:03 #265
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_177841036
Vandaag weer herinnerd aan waarom ik weg wil: weer overspannen collega over me heen gehad. Ik ben ingehuurd om haar te ontlasten maar ze ging dus vandaag finaal over de zeik omdat ze door mijn vrije dagen volgende week weer meer zelf moet doen :{ ik sprak haar aan op iets en het mens ging compleet over de zeik, naar mijn teamleider alles _O- even gesprekje gehad en die vond het ook over niks gaan eigenlijk. Tja. Niet doorhebben dat dit soort shit over je heen telkens mensen alleen maar wegjaagt. Ik ben geen gebruiksvoorwerp, sorry. Ik kan niet al jouw problemen oplossen.

Afijn, morgen dus mijn gesprek *O* ik neem alles aan als ik hier maar weg kan...
pi_177841853
Even nog een vraag wat betreft nieuwe baan en toeslagen.Ik moet mijn nieuwe inkomen natuurlijk doorgeven bij de belastingdienst ivm zorgtoeslag. Hier moet ik een mijn jaarsalaris van 2018 invullen. Moet ik hier dan gewoon het volledige jaarsalaris invullen of het precieze bedrag wat ik ga verdienen in 2018 (omdat ik jan + feb deze baan nog niet had)?
  donderdag 15 maart 2018 @ 17:12:52 #267
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_177841895
quote:
0s.gif Op donderdag 15 maart 2018 17:11 schreef Pinuts het volgende:
Even nog een vraag wat betreft nieuwe baan en toeslagen.Ik moet mijn nieuwe inkomen natuurlijk doorgeven bij de belastingdienst ivm zorgtoeslag. Hier moet ik een mijn jaarsalaris van 2018 invullen. Moet ik hier dan gewoon het volledige jaarsalaris invullen of het precieze bedrag wat ik ga verdienen in 2018 (omdat ik jan + feb deze baan nog niet had)?
Dat laatste.
pi_177841943
quote:
1s.gif Op donderdag 15 maart 2018 17:12 schreef Mishu het volgende:

[..]

Dat laatste.
Dus dan zou ik bijvoorbeeld ook met vakantiegeld voor dit jaar alleen half maart en april moeten tellen (mei??) en de rest niet? Want dat wordt dan volgend jaar pas verrekend?
pi_177849867
Ik moest mijn sollicitatiegesprek op het allerlaatste moment afzeggen om een wel heel bizarre reden; mijn verlof werd ingetrokken omdat mijn werkgever diezelfde dag een massa-ontslag gedaan heeft. Het zat er wel aan te komen, maar men, het is wel een heel bizar toeval dat het precies op dezelfde dag plaatsvindt als dat ik mijn sollicitatie had gepland. Mag zelf blijven, maar mijn situatie is minder zeker geworden; hiermee is het nog niet afgedaan.

Mijn potentieel nieuwe werkgever stelde zich gelukkig heel begripvol op. Het ziet er naar uit dat er een herkansing gaat komen.
  donderdag 15 maart 2018 @ 22:40:39 #270
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_177850540
Ik heb inmiddels open kaart gespeeld met mijn werkgever. Hij reageerde boven verwachting goed.
  donderdag 15 maart 2018 @ 22:43:32 #271
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_177850617
quote:
0s.gif Op donderdag 15 maart 2018 17:15 schreef Pinuts het volgende:

[..]

Dus dan zou ik bijvoorbeeld ook met vakantiegeld voor dit jaar alleen half maart en april moeten tellen (mei??) en de rest niet? Want dat wordt dan volgend jaar pas verrekend?
Je krijgt vakantiegeld via deze berekening: loon baan nu x aantal maanden x percentage vakantiegeld + loon baan straks x aantal maanden x percentage vakantiegeld.
pi_177851378
quote:
0s.gif Op donderdag 15 maart 2018 22:40 schreef Mishu het volgende:
Ik heb inmiddels open kaart gespeeld met mijn werkgever. Hij reageerde boven verwachting goed.
Hoezo heb je open kaart gespeeld? wat gaf de doorslag?

Ik zit me nog steeds af te vragen hoe ik het onder de radar heb weten te houden op een dag waarop een werkgever massa-ontslag uitvoert :o De halve afdeling wist van m'n ingetrokken verlof maar niemand vroeg naar wat ik dan precies van plan was 8)7
  donderdag 15 maart 2018 @ 23:27:00 #273
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_177852128
quote:
0s.gif Op donderdag 15 maart 2018 23:03 schreef Daboman het volgende:

[..]

Hoezo heb je open kaart gespeeld? wat gaf de doorslag?

Ik zit me nog steeds af te vragen hoe ik het onder de radar heb weten te houden op een dag waarop een werkgever massa-ontslag uitvoert :o De halve afdeling wist van m'n ingetrokken verlof maar niemand vroeg naar wat ik dan precies van plan was 8)7
Stress over mijn opzegtermijn. Bij mij is het verschil dat ik bij een detacheerder zit. Dat werkt in mijn voordeel (er zit vertraging in de informatie).

Op mijn werk heeft echt niemand het door _O- ik voel me net Jan van Wie is de Mol: ‘Hebben ze het nou nog niet door?’.
pi_177852260
quote:
1s.gif Op donderdag 15 maart 2018 23:27 schreef Mishu het volgende:

[..]

Stress over mijn opzegtermijn. Bij mij is het verschil dat ik bij een detacheerder zit. Dat werkt in mijn voordeel (er zit vertraging in de informatie).

Op mijn werk heeft echt niemand het door _O- ik voel me net Jan van Wie is de Mol: ‘Hebben ze het nou nog niet door?’.
Haha ja zo voelde ik me ook. Normale dagen begrijp ik nog wel, maar die bewuste dag was het alsof ik achterlangs moest lopen in dat parkje terwijl Art de vragen stelde.
  vrijdag 16 maart 2018 @ 08:37:11 #275
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_177856633
quote:
0s.gif Op donderdag 15 maart 2018 22:40 schreef Mishu het volgende:
Ik heb inmiddels open kaart gespeeld met mijn werkgever. Hij reageerde boven verwachting goed.
dat is wel fijn!


Daar zit ik eigenlijk nog mee. Hij zal het zeker goed oppakken als ik zeg weg te willen, maar ergens blijft het eng Ivm kans dat 't misschien rondgaat.

Maar eerst tekenen. Dus hopelijk in ieder geval 't voorstel vandaag in de mailbox. Ik haaaat wachten :X
pi_177858352
Net 2e gesprek gehad. Niets dan goede dingen. Moet raar lopen als ze me niet willen... Maar je weet het natuurlijk nooit dus ik juich dus niet te vroeg.

1 minpunt. Ben bij mijn laatste werkgever vertrokken na een arbeidsconflict. En nu willen ze dus een referentie van hen. Weet dat ze niks slechts mogen zeggen over me (en ik niet over hen). Maar ik vertrouw ze niet meer... :{
Weet niet goed wat ik nu moet doen...

[ Bericht 4% gewijzigd door Tjik op 16-03-2018 10:47:44 ]
  vrijdag 16 maart 2018 @ 10:51:11 #277
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_177859000
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 maart 2018 10:16 schreef Tjik het volgende:
Net 2e gesprek gehad. Niets dan goede dingen. Moet raar lopen als ze me niet willen... Maar je weet het natuurlijk nooit dus ik juich dus niet te vroeg.

1 minpunt. Ben bij mijn laatste werkgever vertrokken na een arbeidsconflict. En nu willen ze dus een referentie van hen. Weet dat ze niks slechts mogen zeggen over me (en ik niet over hen). Maar ik vertrouw ze niet meer... :{
Weet niet goed wat ik nu moet doen...
Een collega van mij is hier open over geweest en dat was geen probleem. Zeg dit gewoon en kijk hoe ze reageren. Je kan dan zelf managen welke voorstelling van zaken je geeft.
pi_177859125
Wat zouden jullie doen in het volgende geval? Heb 3 sollicitatiegesprekken gehad waarvan ik alle drie het resultaat volgende week hoor. Echter heb ik natuurlijk wel een voorkeur. Stel dat waar ik het minst interesse heb als 1e belt en mij willen hebben? Wat is dan de beste manier om tijd te rekken?
  vrijdag 16 maart 2018 @ 10:57:42 #279
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_177859156
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 maart 2018 10:16 schreef Tjik het volgende:
Net 2e gesprek gehad. Niets dan goede dingen. Moet raar lopen als ze me niet willen... Maar je weet het natuurlijk nooit dus ik juich dus niet te vroeg.

1 minpunt. Ben bij mijn laatste werkgever vertrokken na een arbeidsconflict. En nu willen ze dus een referentie van hen. Weet dat ze niks slechts mogen zeggen over me (en ik niet over hen). Maar ik vertrouw ze niet meer... :{
Weet niet goed wat ik nu moet doen...
Ligt een beetje aan het conflict.
En weet je nieuwe werkgever dit? Of wat heb je gezegd als reden weg te willen/weg te zijn gegaan bij je huidige baan?
  vrijdag 16 maart 2018 @ 10:58:30 #280
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_177859172
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 maart 2018 10:56 schreef Kronkos het volgende:
Wat zouden jullie doen in het volgende geval? Heb 3 sollicitatiegesprekken gehad waarvan ik alle drie het resultaat volgende week hoor. Echter heb ik natuurlijk wel een voorkeur. Stel dat waar ik het minst interesse heb als 1e belt en mij willen hebben? Wat is dan de beste manier om tijd te rekken?
Aangeven dat je nog meer sollicitaties hebt lopen en daar nog op aan het wachten bent. En dat je x datum een update zal geven qua besluit.
  vrijdag 16 maart 2018 @ 10:59:17 #281
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_177859182
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 maart 2018 10:56 schreef Kronkos het volgende:
Wat zouden jullie doen in het volgende geval? Heb 3 sollicitatiegesprekken gehad waarvan ik alle drie het resultaat volgende week hoor. Echter heb ik natuurlijk wel een voorkeur. Stel dat waar ik het minst interesse heb als 1e belt en mij willen hebben? Wat is dan de beste manier om tijd te rekken?
Ik heb zelf gezegd dat het mij beter uitkwam om het tweede gesprek over 3 weken te doen. Ivm mijn huidige werk en vrij vragen.
pi_177859269
quote:
6s.gif Op vrijdag 16 maart 2018 10:57 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Ligt een beetje aan het conflict.
En weet je nieuwe werkgever dit? Of wat heb je gezegd als reden weg te willen/weg te zijn gegaan bij je huidige baan?
In de vaststellingsovereenkomst staat dat ik er niets over mag zeggen. Er staat een flinke boete op. Heb gezegd dat ik er niet meer op mijn plek zat en behoefte had aan een nieuwe uitdaging.
  vrijdag 16 maart 2018 @ 11:07:38 #283
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_177859317
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 maart 2018 11:04 schreef Tjik het volgende:
In de vaststellingsovereenkomst staat dat ik er niets over mag zeggen. Er staat een flinke boete op. Heb gezegd dat ik er niet meer op mijn plek zat en behoefte had aan een nieuwe uitdaging.
Ah ok, hmm.. dan zal het vast een heftig verhaal zijn geweest. Dan weet je nooit wat je werkgever over je gaat zeggen. Of hij moet voor de rest nog wel positief over je zijn.

Anders misschien maar eerlijk zijn tegenover nieuwe werkgever.
  vrijdag 16 maart 2018 @ 11:08:19 #284
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_177859332
Want niets over het conflict zeggen is iets anders dan niet negatief over jou mogen praten.
Maar dat is beetje afhaankelijk van de instelling van jouw oude werkgever.

Hier is ook iemand met conflict weggegaan, maar mijn manager zou alsnog een positieve referentie afgeven.
pi_177859400
quote:
6s.gif Op vrijdag 16 maart 2018 11:08 schreef Cue_ het volgende:
Want niets over het conflict zeggen is iets anders dan niet negatief over jou mogen praten.
Maar dat is beetje afhaankelijk van de instelling van jouw oude werkgever.

Hier is ook iemand met conflict weggegaan, maar mijn manager zou alsnog een positieve referentie afgeven.
Ze hebben me zo erg na willen trappen. Ze betalen mijn salaris zelfs expres nog te laat. Als je me pohi bekijkt heb ik tijd terug nog een topic geopend toen het allemaal begon.. Weet je wat er speelde.
  vrijdag 16 maart 2018 @ 11:18:59 #286
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_177859526
Denk dat je beter eerlijk kan zijn tegen je nieuwe werkgever als ik he zo lees.. gok niet dat je oude werkgever een fijne referentie gaat afgeven.
Maar dat is puur op basis van jouw posts.
pi_177859627
quote:
6s.gif Op vrijdag 16 maart 2018 11:18 schreef Cue_ het volgende:
Denk dat je beter eerlijk kan zijn tegen je nieuwe werkgever als ik he zo lees.. gok niet dat je oude werkgever een fijne referentie gaat afgeven.
Maar dat is puur op basis van jouw posts.
Ja oke. Maar om daar nu mee aan te komen, dan kan ik het wel vergeten.
  vrijdag 16 maart 2018 @ 11:43:21 #288
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_177860009
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 maart 2018 11:24 schreef Tjik het volgende:

[..]

Ja oke. Maar om daar nu mee aan te komen, dan kan ik het wel vergeten.
Beter afwachten wat hun respons nu gaat zijn en dan kan je eventueel een tipje van de sluier lichten.
pi_177860324
Je kan je mogelijk nieuwe werkgever toch zeggen dat je bij de vorige werkgever met een vaststellingsovereenkomst bent weggegaan en dat ze hun referentie gewoon bij de werkgever daarvoor kunnen halen? Dat je niet mag praten over een vaststellingsovereenkomst is ongeveer standaard, dat weten zij ook. Als je ze vervolgens een andere mogelijkheid geeft voor een referentie is er niets aan de hand.
*bijvoegelijk naamwoord* koe. Zwartwitgevlekt of roodbont?
  vrijdag 16 maart 2018 @ 13:25:03 #290
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_177861918
Sturen ze enkel een mail met salaris en dat het een jaarcontract wordt. Ipv dat ze gewoon gelijk een concept arbeidsovereenkomst erbij sturen :')
Dit mailtje had geen twee dagen hoeven te duren. :+
pi_177863153
Ik vind het verschil in sollicitatieprocedures echt bizar. Bij een werkgever waar ik een contract voor 2 jaar krijg als ik word aangenomen heb ik slechts 2 gesprekken en 2 kleine opdrachten en bij een zorgverzekeraar via uitzendbureau moet ik 3 gesprekken voeren, 3 assessments maken en ook nog een extra motivatiebrief en dat voor een contract met een opzegtermijn van een dag en die leuke ABU cao
pi_177864200
Heb een prachtig voorstel in de mail gekregen! 26 maart kan ik beginnen! O+ *O*
Succes iedereen!
  vrijdag 16 maart 2018 @ 15:29:23 #293
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_177864518
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 maart 2018 15:13 schreef Tjik het volgende:
Heb een prachtig voorstel in de mail gekregen! 26 maart kan ik beginnen! O+ *O*
Succes iedereen!
Lekker!!!!
pi_177864527
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 maart 2018 15:13 schreef Tjik het volgende:
Heb een prachtig voorstel in de mail gekregen! 26 maart kan ik beginnen! O+ *O*
Succes iedereen!
Gefeliciteerd! *O*
Op vrijdag 19 december 2014 13:42 schreef SilentChaos het volgende:
CG O+ Louter kwaliteitsposts _O_
Op dinsdag 8 september 2015 14:08 schreef ieniminimuis het volgende:
Jij bent de allerleukste van dit topic, hiep hé hoera hoezee *O*
pi_177864962
Bedankt!!!

@Cue: wat ga je doen? ga je het accepteren?
pi_177865171
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 maart 2018 15:13 schreef Tjik het volgende:
Heb een prachtig voorstel in de mail gekregen! 26 maart kan ik beginnen! O+ *O*
Succes iedereen!
Gefeliciteerd!
  vrijdag 16 maart 2018 @ 16:12:33 #297
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_177865373
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 maart 2018 15:52 schreef Tjik het volgende:
Bedankt!!!

@Cue: wat ga je doen? ga je het accepteren?
Ik ben wel van plan dat als het haalbaar is voor mij allemaal, om dan te accepteren.
Maar heb voor nu teruggemaild dat ze me een compleet arbeidsvoorstel moeten doen, zodat ik de totaalpakketen met elkaar kan vergelijken. Ipv enkel loon + contract.

Wie weet kan ik er ergens nog wat uitslepen.
Moet namelijk niet vergeten dat ik hier niet perse weghoef en zij graag iemand willen. En volgens mij is het aanbod ook niet heel groot op die functie.
  vrijdag 16 maart 2018 @ 16:21:13 #298
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_177865546
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 maart 2018 15:52 schreef Tjik het volgende:
Bedankt!!!

@Cue: wat ga je doen? ga je het accepteren?
Maar er was dus geen gedoe met referentie? Of hebben ze dat niet meer gedaan?
Tell us!!! :D
pi_177865809
quote:
6s.gif Op vrijdag 16 maart 2018 16:21 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Maar er was dus geen gedoe met referentie? Of hebben ze dat niet meer gedaan?
Tell us!!! :D
Spannend. Maar idd, wat je vraagt is heel redelijk en niet gek. Hopelijk pakt het goed uit.

Ik had me voorgenomen net te doen of ik het vergeten was te vragen. Maar de recruiter belde eerst al dat ze me ging bellen met een aanbieding. Niks meer over gehoord.
Hopelijk willen ze het niet alsnog...
  Moderator / Miss SHO vrijdag 16 maart 2018 @ 16:36:50 #300
22592 crew  Ole
pi_177865821
Maandag gesprek. Pal naast mijn huidige werk _O-
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')