Soldier2000 | maandag 26 februari 2018 @ 12:35 |
Binnenkort stap ik uit de detacherings wereld en dat betekent voor mij ook dat ik mijn lease Volvo V40 Business Sport (2015) in moet gaan leveren. Ik ben mezelf nu aan het oriënteren op een nieuwe auto (geen lease) waarvan ik weet dat ik er op achteruit zal gaan maar ik wil het verschil zoveel mogelijk beperken. Budget: 15K Brandstof: Benzine Ruimte: Niet kleiner dan de kofferbak van een V40 Aantal km per jaar:/- 12K Aanraders? Ik zat zelf te denken aan: Golf 7 Highline --> Misschien toch wat diefstal gevoelig Seat Leon --> Dashboard valt iets wat tegen. Daarnaast zat ik er ook aan te denken om misschien voor import te gaan via Dasimport, heeft hier iemand ervaring mee? *Opties maken de auto voor mij, dus fatsoenlijke navigatie, cruisecontrol, climate control, parkeer sensoren etc. zie ik als standaard | |
RobjeGeus | maandag 26 februari 2018 @ 12:42 |
Waarom niet gewoon een V40 kopen dan ? | |
Soldier2000 | maandag 26 februari 2018 @ 13:07 |
Valt buiten mijn budget. | |
Gunner | maandag 26 februari 2018 @ 13:10 |
Zolang je geen R of GTI koopt zou ik me niet zo zorgen maken om de diefstalgevoeligheid. | |
Onnoman | maandag 26 februari 2018 @ 13:21 |
ik zou sowieso op duitse sites kijken | |
RobjeGeus | maandag 26 februari 2018 @ 16:11 |
Staan er stuk of 5 op MP van bouwjaar 2012 met een goeie KM stand tussen de 14 en 15... | |
Glijdt_licht | maandag 26 februari 2018 @ 19:56 |
Inderdaad, bv Volvo V40 T4 MOMENTUM 180PK Airco | PDC | Leer | Stoet verw ¤ 14.950,00 http://link.marktplaats.n(...)mpaign=socialbuttons | |
Soldier2000 | maandag 26 februari 2018 @ 20:36 |
Bij dit soort KM standen zie ik wel een risico op grote onderhoudskosten, de koppeling oid kan best wel eens aan vervanging zijn. In deze V40's zitten ook niet te motoren meer die met gemak 300/400K kunnen draaien. Ik weet niet of het voor mij wel verstandig is om hier naar te gaan kijken. Verder is het wel een gave bak. | |
Glijdt_licht | maandag 26 februari 2018 @ 20:46 |
Als een koppeling bij normaal gebruik geen 250k haalt is het rotzooi. Verder is het wel zo inderdaad dat de V40 t/m 2014 nog Ford blokken gebruikte. De T3/T4 is een Ford 1.6 ecoboost. De echte Volvo VEA blokken zijn er pas sinds my15. En my15's zijn veel te duur nu. Maar als jij 12k/jaar rijdt, wanneer denk je dan überhaupt aan de 4 ton te komen? Daar ben je met jouw kilometrage 20 jaar mee bezig.. En 1x een koppeling vervangen is wel prijzig, maar vergeleken sommige afschrijving valt het mee. En als je zo bang bent voor zulke dingen, snap ik absoluut niet dat het hedendaagse VAG een optie is . Op dit moment rij ik ook een Volvo met Ford blok. 220k, alles is nog origineel muv de thermostaat en natuurlijk de standaard vervangingsonderdelen. [ Bericht 1% gewijzigd door Glijdt_licht op 26-02-2018 20:54:34 ] | |
Soldier2000 | dinsdag 27 februari 2018 @ 09:52 |
Het blijft een risico, ik voel mezelf prettiger bij een lagere KM stand, ik zou daar eventueel nog wel mijn budget iets voor kunnen optrekken. Is de hedendaagse VAG onderhoudsgevoeliger dan Volvo? | |
RobjeGeus | dinsdag 27 februari 2018 @ 10:24 |
https://www.marktplaats.n(...)8f31&previousPage=lr 109 K op de teller. | |
#ANONIEM | woensdag 28 februari 2018 @ 02:18 |
'Door'. | |
chiren | dinsdag 6 maart 2018 @ 14:22 |
BMW F20 1 serie. de 1.6 viercilinder turbo's (dat zijn de 114i voor 2015, 116i voor 2015, 118i voor en na 2015, 120i na 2015) zijn allemaal dezelfde N13 Prince motoren (de één wat meer elektronisch begrensd dan de ander) en zijn eenvoudig te chippen naar +/- 220pk en 330nm. Deze motor ligt ook in de Mini Cooper S en Mini Cooper S Works (die standaard ook al 210pk heeft). Achterwielaandrijving icm een heerlijke 8 traps automaat. op MP vanaf zo'n 12k tot meer afhankelijk van opties, kmstand en staat, | |
Glijdt_licht | dinsdag 6 maart 2018 @ 14:52 |
Pauper uitvoering. Heeft bv geen cruise control en niet het digitale Dash Ik zou eens gaan zoeken naar info over vag de laatste jaren... TFSI/TSI/dsg/distributieketting etc Deze is wel leuk: http://link.marktplaats.nl/m1261158919 | |
Gunner | dinsdag 6 maart 2018 @ 14:53 |
Gewoon standaard longlife-intervallen; 30K of 2 jaar wat maar eerder komt. Niet teveel op de gebruikelijke VAG-trolls letten.Problemen speelden bij bepaalde series rond 2009/2010 (DSG nog langer geleden) en de huidige blokken van bv de Golf 7 prima zijn. Maar goed, volgens mij wil je VOLVO rijden dus is dit echt relevant? [ Bericht 7% gewijzigd door Gunner op 06-03-2018 15:10:26 ] | |
Fer | dinsdag 6 maart 2018 @ 17:17 |
Octavia, Focus? Wat is er trouwens mis met de Ford benzinemotoren in de V40? | |
Glijdt_licht | dinsdag 6 maart 2018 @ 18:01 |
Vrij weinig, al is er op de ecoboost van de Fiesta ST wel een bepaalde terugroepactie van kracht omdat het blok kan scheuren. Maar ik denk ook dat Fiesta ST rijders anders rijden dan V40 rijders |