Valt buiten mijn budget.quote:Op maandag 26 februari 2018 12:42 schreef RobjeGeus het volgende:
Waarom niet gewoon een V40 kopen dan ?
ik zou sowieso op duitse sites kijkenquote:
Staan er stuk of 5 op MP van bouwjaar 2012 met een goeie KM stand tussen de 14 en 15...quote:
Inderdaad, bvquote:Op maandag 26 februari 2018 16:11 schreef RobjeGeus het volgende:
[..]
Staan er stuk of 5 op MP van bouwjaar 2012 met een goeie KM stand tussen de 14 en 15...
Bij dit soort KM standen zie ik wel een risico op grote onderhoudskosten, de koppeling oid kan best wel eens aan vervanging zijn.quote:
Als een koppeling bij normaal gebruik geen 250k haalt is het rotzooi.quote:Op maandag 26 februari 2018 20:36 schreef Soldier2000 het volgende:
[..]
Bij dit soort KM standen zie ik wel een risico op grote onderhoudskosten, de koppeling oid kan best wel eens aan vervanging zijn.
In deze V40's zitten ook niet te motoren meer die met gemak 300/400K kunnen draaien. Ik weet niet of het voor mij wel verstandig is om hier naar te gaan kijken.
Verder is het wel een gave bak.
Het blijft een risico, ik voel mezelf prettiger bij een lagere KM stand, ik zou daar eventueel nog wel mijn budget iets voor kunnen optrekken.quote:Op maandag 26 februari 2018 20:46 schreef Glijdt_licht het volgende:
[..]
Als een koppeling bij normaal gebruik geen 250k haalt is het rotzooi.
Verder is het wel zo inderdaad dat de V40 t/m 2014 nog Ford blokken gebruikte. De T3/T4 is een Ford 1.6 ecoboost.
De echte Volvo VEA blokken zijn er pas sinds my15.
En my15's zijn veel te duur nu.
Maar als jij 12k/jaar rijdt, wanneer denk je dan überhaupt aan de 4 ton te komen? Daar ben je met jouw kilometrage 20 jaar mee bezig..
En 1x een koppeling vervangen is wel prijzig, maar vergeleken sommige afschrijving valt het mee.
En als je zo bang bent voor zulke dingen, snap ik absoluut niet dat het hedendaagse VAG een optie is .
Op dit moment rij ik ook een Volvo met Ford blok. 220k, alles is nog origineel muv de thermostaat en natuurlijk de standaard vervangingsonderdelen.
Pauper uitvoering. Heeft bv geen cruise control en niet het digitale Dashquote:Op dinsdag 27 februari 2018 10:24 schreef RobjeGeus het volgende:
https://www.marktplaats.n(...)8f31&previousPage=lr
109 K op de teller.
Ik zou eens gaan zoeken naar info over vag de laatste jaren... TFSI/TSI/dsg/distributieketting etcquote:Op dinsdag 27 februari 2018 09:52 schreef Soldier2000 het volgende:
[..]
Het blijft een risico, ik voel mezelf prettiger bij een lagere KM stand, ik zou daar eventueel nog wel mijn budget iets voor kunnen optrekken.
Is de hedendaagse VAG onderhoudsgevoeliger dan Volvo?
Gewoon standaard longlife-intervallen; 30K of 2 jaar wat maar eerder komt.quote:Op dinsdag 27 februari 2018 09:52 schreef Soldier2000 het volgende:
Is de hedendaagse VAG onderhoudsgevoeliger dan Volvo?
Vrij weinig, al is er op de ecoboost van de Fiesta ST wel een bepaalde terugroepactie van kracht omdat het blok kan scheuren. Maar ik denk ook dat Fiesta ST rijders anders rijden dan V40 rijdersquote:Op dinsdag 6 maart 2018 17:17 schreef Fer het volgende:
Octavia, Focus?
Wat is er trouwens mis met de Ford benzinemotoren in de V40?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |