abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_177458280
Binnenkort stap ik uit de detacherings wereld en dat betekent voor mij ook dat ik mijn lease Volvo V40 Business Sport (2015) in moet gaan leveren.

Ik ben mezelf nu aan het oriënteren op een nieuwe auto (geen lease) waarvan ik weet dat ik er op achteruit zal gaan ;( maar ik wil het verschil zoveel mogelijk beperken.

Budget: 15K
Brandstof: Benzine
Ruimte: Niet kleiner dan de kofferbak van een V40
Aantal km per jaar:/- 12K

Aanraders? Ik zat zelf te denken aan:
Golf 7 Highline --> Misschien toch wat diefstal gevoelig
Seat Leon --> Dashboard valt iets wat tegen.

Daarnaast zat ik er ook aan te denken om misschien voor import te gaan via Dasimport, heeft hier iemand ervaring mee?

*Opties maken de auto voor mij, dus fatsoenlijke navigatie, cruisecontrol, climate control, parkeer sensoren etc. zie ik als standaard :P
BlaBlaBla
  maandag 26 februari 2018 @ 12:42:04 #2
469863 RobjeGeus
Hier word ik vrolijk van!!
pi_177458438
Waarom niet gewoon een V40 kopen dan ?
pi_177458911
quote:
0s.gif Op maandag 26 februari 2018 12:42 schreef RobjeGeus het volgende:
Waarom niet gewoon een V40 kopen dan ?
Valt buiten mijn budget.
BlaBlaBla
  maandag 26 februari 2018 @ 13:10:34 #4
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_177458968
Zolang je geen R of GTI koopt zou ik me niet zo zorgen maken om de diefstalgevoeligheid.
  maandag 26 februari 2018 @ 13:21:36 #5
242879 Onnoman
The On And Only
pi_177459279
quote:
0s.gif Op maandag 26 februari 2018 13:07 schreef Soldier2000 het volgende:

[..]

Valt buiten mijn budget.
ik zou sowieso op duitse sites kijken
Als je de wereld wilt begrijpen, moet je denken zoals ik.
(Onnoman)
si vi pacem para bellum
himmelhoch jauchzend
  maandag 26 februari 2018 @ 16:11:07 #6
469863 RobjeGeus
Hier word ik vrolijk van!!
pi_177463194
quote:
0s.gif Op maandag 26 februari 2018 13:07 schreef Soldier2000 het volgende:

[..]

Valt buiten mijn budget.
Staan er stuk of 5 op MP van bouwjaar 2012 met een goeie KM stand tussen de 14 en 15...
pi_177468321
quote:
1s.gif Op maandag 26 februari 2018 16:11 schreef RobjeGeus het volgende:

[..]

Staan er stuk of 5 op MP van bouwjaar 2012 met een goeie KM stand tussen de 14 en 15...
Inderdaad, bv
Volvo V40 T4 MOMENTUM 180PK Airco | PDC | Leer | Stoet verw
¤ 14.950,00
http://link.marktplaats.n(...)mpaign=socialbuttons
so get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind
get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind yea
pi_177469340
quote:
1s.gif Op maandag 26 februari 2018 19:56 schreef Glijdt_licht het volgende:
MOMENTUM
Bij dit soort KM standen zie ik wel een risico op grote onderhoudskosten, de koppeling oid kan best wel eens aan vervanging zijn.

In deze V40's zitten ook niet te motoren meer die met gemak 300/400K kunnen draaien. Ik weet niet of het voor mij wel verstandig is om hier naar te gaan kijken.
Verder is het wel een gave bak.
BlaBlaBla
pi_177469631
quote:
0s.gif Op maandag 26 februari 2018 20:36 schreef Soldier2000 het volgende:

[..]

Bij dit soort KM standen zie ik wel een risico op grote onderhoudskosten, de koppeling oid kan best wel eens aan vervanging zijn.

In deze V40's zitten ook niet te motoren meer die met gemak 300/400K kunnen draaien. Ik weet niet of het voor mij wel verstandig is om hier naar te gaan kijken.
Verder is het wel een gave bak.
Als een koppeling bij normaal gebruik geen 250k haalt is het rotzooi.
Verder is het wel zo inderdaad dat de V40 t/m 2014 nog Ford blokken gebruikte. De T3/T4 is een Ford 1.6 ecoboost.


De echte Volvo VEA blokken zijn er pas sinds my15.
En my15's zijn veel te duur nu.

Maar als jij 12k/jaar rijdt, wanneer denk je dan überhaupt aan de 4 ton te komen? Daar ben je met jouw kilometrage 20 jaar mee bezig..

En 1x een koppeling vervangen is wel prijzig, maar vergeleken sommige afschrijving valt het mee.

En als je zo bang bent voor zulke dingen, snap ik absoluut niet dat het hedendaagse VAG een optie is ;).


Op dit moment rij ik ook een Volvo met Ford blok. 220k, alles is nog origineel muv de thermostaat en natuurlijk de standaard vervangingsonderdelen.

[ Bericht 1% gewijzigd door Glijdt_licht op 26-02-2018 20:54:34 ]
so get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind
get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind yea
pi_177477757
quote:
1s.gif Op maandag 26 februari 2018 20:46 schreef Glijdt_licht het volgende:

[..]

Als een koppeling bij normaal gebruik geen 250k haalt is het rotzooi.
Verder is het wel zo inderdaad dat de V40 t/m 2014 nog Ford blokken gebruikte. De T3/T4 is een Ford 1.6 ecoboost.

De echte Volvo VEA blokken zijn er pas sinds my15.
En my15's zijn veel te duur nu.

Maar als jij 12k/jaar rijdt, wanneer denk je dan überhaupt aan de 4 ton te komen? Daar ben je met jouw kilometrage 20 jaar mee bezig..

En 1x een koppeling vervangen is wel prijzig, maar vergeleken sommige afschrijving valt het mee.

En als je zo bang bent voor zulke dingen, snap ik absoluut niet dat het hedendaagse VAG een optie is ;).

Op dit moment rij ik ook een Volvo met Ford blok. 220k, alles is nog origineel muv de thermostaat en natuurlijk de standaard vervangingsonderdelen.

Het blijft een risico, ik voel mezelf prettiger bij een lagere KM stand, ik zou daar eventueel nog wel mijn budget iets voor kunnen optrekken.

Is de hedendaagse VAG onderhoudsgevoeliger dan Volvo?
BlaBlaBla
  dinsdag 27 februari 2018 @ 10:24:57 #11
469863 RobjeGeus
Hier word ik vrolijk van!!
pi_177495278
'Door'.
pi_177641321
BMW F20 1 serie.

de 1.6 viercilinder turbo's (dat zijn de 114i voor 2015, 116i voor 2015, 118i voor en na 2015, 120i na 2015) zijn allemaal dezelfde N13 Prince motoren (de één wat meer elektronisch begrensd dan de ander) en zijn eenvoudig te chippen naar +/- 220pk en 330nm.

Deze motor ligt ook in de Mini Cooper S en Mini Cooper S Works (die standaard ook al 210pk heeft).

Achterwielaandrijving icm een heerlijke 8 traps automaat.

op MP vanaf zo'n 12k tot meer afhankelijk van opties, kmstand en staat,
(Y)
pi_177642003
quote:
Pauper uitvoering. Heeft bv geen cruise control en niet het digitale Dash

quote:
0s.gif Op dinsdag 27 februari 2018 09:52 schreef Soldier2000 het volgende:

[..]

Het blijft een risico, ik voel mezelf prettiger bij een lagere KM stand, ik zou daar eventueel nog wel mijn budget iets voor kunnen optrekken.

Is de hedendaagse VAG onderhoudsgevoeliger dan Volvo?
Ik zou eens gaan zoeken naar info over vag de laatste jaren... TFSI/TSI/dsg/distributieketting etc


Deze is wel leuk:

http://link.marktplaats.nl/m1261158919
so get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind
get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind yea
  dinsdag 6 maart 2018 @ 14:53:34 #15
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_177642033
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 februari 2018 09:52 schreef Soldier2000 het volgende:
Is de hedendaagse VAG onderhoudsgevoeliger dan Volvo?
Gewoon standaard longlife-intervallen; 30K of 2 jaar wat maar eerder komt.

Niet teveel op de gebruikelijke VAG-trolls letten.Problemen speelden bij bepaalde series rond 2009/2010 (DSG nog langer geleden) en de huidige blokken van bv de Golf 7 prima zijn.

Maar goed, volgens mij wil je VOLVO rijden dus is dit echt relevant?

[ Bericht 7% gewijzigd door Gunner op 06-03-2018 15:10:26 ]
pi_177644550
Octavia, Focus?

Wat is er trouwens mis met de Ford benzinemotoren in de V40?
.
pi_177645237
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 maart 2018 17:17 schreef Fer het volgende:
Octavia, Focus?

Wat is er trouwens mis met de Ford benzinemotoren in de V40?
Vrij weinig, al is er op de ecoboost van de Fiesta ST wel een bepaalde terugroepactie van kracht omdat het blok kan scheuren. Maar ik denk ook dat Fiesta ST rijders anders rijden dan V40 rijders
so get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind
get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind yea
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')