abonnement Unibet Coolblue
pi_177457697
SPOILER: Kampioen 2010-2014
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Transferbeleid 2012/2013
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Transferbeleid 2013/2014
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Transferbeleid 2014/2015
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Transferbeleid 2016/2017
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Transferbeleid 2017/2018
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Gifjes enzulks
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Nouri
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Onanagod
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

Oh.
  maandag 26 februari 2018 @ 12:09:52 #2
423773 mokkiemok
een lekker bakkie pleur
pi_177457708
je had gisteren gewoon moeten beginnen met casierra in de spits en dan had je rond minuut 60 gewoon frenkie naar het middenveld moeten zetten, wober is toch niet geblesseerd ofwel?

en waarom krijgt die tyfus duitser nog steeds speeltijd?
FOK!ker sinds 18 april 2004 ---
Op maandag 30 juni 2014 14:05 schreef stbabylon het volgende:
Rukken met een zak paprikachips bij de hand, krijg je vanzelf een oranje Duitse helm.
pi_177457719
quote:
0s.gif Op maandag 26 februari 2018 12:09 schreef mokkiemok het volgende:
je had gisteren gewoon moeten beginnen met casierra in de spits en dan had je rond minuut 60 gewoon frenkie naar het middenveld moeten zetten, wober is toch niet geblesseerd ofwel?

en waarom krijgt die tyfus duitser nog steeds speeltijd?
Wöber kan gewoon spelen ja.
Oh.
pi_177457720
quote:
0s.gif Op maandag 26 februari 2018 10:35 schreef satecl het volgende:
Bij het vertrek van de Boer waren de meeste hier heel blij dat ze van Frank de Boer af waren want het was resultaten voetbal wat er niet uit zag. Dan maar liever geen prijzen en goed voetbal.

Hebben jullie nog steeds diezelfde mening?
Heb ik nooit gehad, kansloze instelling vind ik dat. Die lui willen liever meedoen dan winnen, gaat echt nergens over man.

Ideaal is natuurlijk goed voetbal en prijzen, maar als er nooit prijzen gepakt worden dan maar met schijtbakkenvoetbal.
pi_177457721
quote:
Ajax A1 is in een felle strijd verwikkeld om de landstitel in de Eredivisie voor A-junioren. Een van de basisspelers dit jaar is Dani de Wit, die op '10' de verbindingsspeler is tussen het middenveld en de aanval. I

Van Ajax.nl

Echt een rare wissel dus.
blablablabla
pi_177457732
Goede tt trouwens, ik had dezelfde.
pi_177457755
quote:
0s.gif Op maandag 26 februari 2018 12:09 schreef mokkiemok het volgende:
je had gisteren gewoon moeten beginnen met casierra in de spits en dan had je rond minuut 60 gewoon frenkie naar het middenveld moeten zetten, wober is toch niet geblesseerd ofwel?

en waarom krijgt die tyfus duitser nog steeds speeltijd?
Cassierra. _O- _O- _O- _O- _O-

Hij had gewoon Wober in het centrum moeten zetten en Eiting op het bankie.
pi_177457780
quote:
0s.gif Op maandag 26 februari 2018 12:10 schreef Vjenne12345 het volgende:

[..]

Heb ik nooit gehad, kansloze instelling vind ik dat. Die lui willen liever meedoen dan winnen, gaat echt nergens over man.

Ideaal is natuurlijk goed voetbal en prijzen, maar als er nooit prijzen gepakt wordt dan maar met schijtbakkenvoetbal.
Niet perse kansloos, maar gewoon een andere reden om voetbal te kijken. Die titel van 2014 deed mij ook niet genoeg om er blij over te doen omdat je een jaar naar rukvoetbal heb zitten te kijken, dan bracht vorig jaar mij veel meer trots door de goede Europese prestaties en het heerlijke aanvallende spel in die potjes.

Neemt niet weg dat je streven er altijd naar moet zijn om kampioen te worden met goed spel, en dat je alleen daar echt blij mee kan zijn. Anders is het gewoon matig.
Oh.
pi_177457794
quote:
0s.gif Op maandag 26 februari 2018 12:10 schreef Elan het volgende:

[..]

Van Ajax.nl

Echt een rare wissel dus.
Dani de Wit speelt dit seizoen vooral in Jong Ajax
  maandag 26 februari 2018 @ 12:14:06 #10
423773 mokkiemok
een lekker bakkie pleur
pi_177457809
quote:
0s.gif Op maandag 26 februari 2018 12:10 schreef Elan het volgende:

[..]

Van Ajax.nl

Echt een rare wissel dus.
blij dat we het eens zijn
FOK!ker sinds 18 april 2004 ---
Op maandag 30 juni 2014 14:05 schreef stbabylon het volgende:
Rukken met een zak paprikachips bij de hand, krijg je vanzelf een oranje Duitse helm.
pi_177457810
quote:
0s.gif Op maandag 26 februari 2018 12:11 schreef Vjenne12345 het volgende:

[..]

Cassierra. _O- _O- _O- _O- _O-

Hij had gewoon Wober in het centrum moeten zetten en Eiting op het bankie.
Ik had ook met Cassierra begonnen, is gewoon redelijk op schot in de Jupiler League en kan ook wel meevoetballen. Is ook gewoon de derde spits, dus als de eerste twee niet beschikbaar zijn gewoon hem de kans geven.
Oh.
pi_177457818
quote:
0s.gif Op maandag 26 februari 2018 12:13 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]

Dani de Wit speelt dit seizoen vooral in Jong Ajax
Bedankt Hans.
Het was louter om te duiden wat voor type speler het (kennelijk) is.
blablablabla
pi_177457830
Jullie beseffen hopelijk wel dat het ontzettend makkelijk is om achteraf te lullen over bepaalde keuzes of wissels?

Ajax had na 70e minuut al met 2-0 voor moeten staan dan kraait er geen haan naar. Het ligt dan ook helemaal niet aan de keuzes van Ten Hag maar puur aan inzet, strijd en de wil om winnen. Dat kwam er pas in in 85e minuut toen ze pas beseften dat je geen reet hebt aan een 0-0.
  maandag 26 februari 2018 @ 12:16:40 #14
423773 mokkiemok
een lekker bakkie pleur
pi_177457868
quote:
0s.gif Op maandag 26 februari 2018 12:15 schreef Frozen-assassin het volgende:
Jullie beseffen hopelijk wel dat het ontzettend makkelijk is om achteraf te lullen over bepaalde keuzes of wissels?

Ajax had na 70e minuut al met 2-0 voor moeten staan dan kraait er geen haan naar.
niet dat ik het kan bewijzen, maar ik zeg nu precies wat ik zei voorafgaand aan de wedstrijd met betrekking op de opstelling, en toen die kut duitser erin kwam riep ik ook precies hetzelfde.

zelfde voor de befaamde zeefuik wissel destijds.
FOK!ker sinds 18 april 2004 ---
Op maandag 30 juni 2014 14:05 schreef stbabylon het volgende:
Rukken met een zak paprikachips bij de hand, krijg je vanzelf een oranje Duitse helm.
pi_177457871
quote:
14s.gif Op maandag 26 februari 2018 12:14 schreef Elan het volgende:

[..]

Bedankt Hans.
Het was louter om te duiden wat voor type speler het (kennelijk) is.
Die dus wel gewoon vaak scoort en je wel kan gebruiken voor opportunistisch spel, begreep die wissel wel. Al walg ik van het type speler dat Dani de Wit is.
Oh.
pi_177457896
Ten Hag wil gewoon aantonen dat hij in de geest van Ajax het aandurft om onbekende talenten de kans te geven en te laten staan.

Hij ziet deze klus als een vanity project en daar wordt Ajax het dupe van.
BFF met GGMM
pi_177457900
quote:
0s.gif Op maandag 26 februari 2018 12:15 schreef Frozen-assassin het volgende:
Jullie beseffen hopelijk wel dat het ontzettend makkelijk is om achteraf te lullen over bepaalde keuzes of wissels?

Ajax had na 70e minuut al met 2-0 voor moeten staan dan kraait er geen haan naar. Het ligt dan ook helemaal niet aan de keuzes van Ten Hag maar puur aan inzet, strijd en de wil om winnen. Dat kwam er pas in in 85e minuut toen ze pas beseften dat je geen reet hebt aan een 0-0.
Dat ze te laat pas beginnen met echt aanvallen ligt wel aan Ten Hag, want die zal een strijdwijze bepalen bij het begin van de wedstrijd. Of meteen vol druk gaan zetten en aanvallen, of gewoon eerst proberen de controle houden en zorgen dat alles stabiel staat.
Oh.
  maandag 26 februari 2018 @ 12:18:45 #18
119165 satecl
Dorpsidioot.
pi_177457912
quote:
7s.gif Op maandag 26 februari 2018 12:18 schreef DonRaja het volgende:
Ten Hag wil gewoon aantonen dat hij in de geest van Ajax het aandurft om onbekende talenten de kans te geven en te laten staan.

Hij ziet deze klus als een vanity project en daar wordt Ajax het dupe van.
Dat is onderdeel van het proces.
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen.
pi_177457986
quote:
0s.gif Op maandag 26 februari 2018 12:15 schreef Frozen-assassin het volgende:
Jullie beseffen hopelijk wel dat het ontzettend makkelijk is om achteraf te lullen over bepaalde keuzes of wissels?

Ajax had na 70e minuut al met 2-0 voor moeten staan dan kraait er geen haan naar. Het ligt dan ook helemaal niet aan de keuzes van Ten Hag maar puur aan inzet, strijd en de wil om winnen. Dat kwam er pas in in 85e minuut toen ze pas beseften dat je geen reet hebt aan een 0-0.
Het was oprecht lachwekkend dat Ajax niet scoorde, leek in de tweede helft wel een schiettent voor die Haagse kool.

Al overkomt dit jullie wel vaker, zoals tegen Twente voor de beker dus misschien ligt er toch een dieper probleem aan ten grondslag.
blablablabla
pi_177458009
quote:
0s.gif Op maandag 26 februari 2018 12:16 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

Die dus wel gewoon vaak scoort en je wel kan gebruiken voor opportunistisch spel, begreep die wissel wel. Al walg ik van het type speler dat Dani de Wit is.
Als je hem zou brengen voor een verdediger of controlerende speler zou je argument valide zijn geweest.
blablablabla
pi_177458071
quote:
0s.gif Op maandag 26 februari 2018 12:14 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

Ik had ook met Cassierra begonnen, is gewoon redelijk op schot in de Jupiler League en kan ook wel meevoetballen. Is ook gewoon de derde spits, dus als de eerste twee niet beschikbaar zijn gewoon hem de kans geven.
Blijkbaar vinden Bosz, Keizer en ook Ten Hag het gewoon een matige speler.
pi_177458078
quote:
0s.gif Op maandag 26 februari 2018 12:22 schreef Elan het volgende:

[..]

Het was oprecht lachwekkend dat Ajax niet scoorde, leek in de tweede helft wel een schiettent voor die Haagse kool.

Al overkomt dit jullie wel vaker, zoals tegen Twente voor de beker dus misschien ligt er toch een dieper probleem aan ten grondslag.
Ja of vorige week nog tegen PEC waar er veel kansen werden gemist, maar goed zelfs spelers die eerst lieten zien goed te kunnen afmaken schieten nu ook als een Amin Younes (Neres bijvoorbeeld)
Oh.
pi_177458106
quote:
0s.gif Op maandag 26 februari 2018 12:26 schreef Vjenne12345 het volgende:

[..]

Blijkbaar vinden Bosz, Keizer en ook Ten Hag het gewoon een matige speler.
Ja dat vind ik ook van Siem de Jong.
quote:
0s.gif Op maandag 26 februari 2018 12:23 schreef Elan het volgende:

[..]

Als je hem zou brengen voor een verdediger of controlerende speler zou je argument valide zijn geweest.
Ze speelden al 3-4-3 eigenlijk op dat moment aangezien Frenkie al meer naar voren begon te spelen, dus dan was het wel heel riskant geworden.
Oh.
pi_177458125
quote:
0s.gif Op maandag 26 februari 2018 12:26 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

Ja of vorige week nog tegen PEC waar er veel kansen werden gemist, maar goed zelfs spelers die eerst lieten zien goed te kunnen afmaken schieten nu ook als een Amin Younes (Neres bijvoorbeeld)
Krijg heel erg het gevoel dat Huntelaar bij uitstek de man is die zulke wedstrijden uiteindelijk wel voor je over de streep trekt. Was die geblesseerd gisteren?
blablablabla
pi_177458133
quote:
0s.gif Op maandag 26 februari 2018 12:26 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

Ja of vorige week nog tegen PEC waar er veel kansen werden gemist, maar goed zelfs spelers die eerst lieten zien goed te kunnen afmaken schieten nu ook als een Amin Younes (Neres bijvoorbeeld)
Ik denk dat het gewoon echt een kwestie van toeval is hoor. Jullie hadden zo veel kansen tegen Zwolle en dat het geen 0-5 werd kwam alleen maar door onze keeper en pech.

Als je drie keer in een wedstrijd op de lat of paal schiet en er ook nog meerdere ballen van de lijn gehaald worden, is dat geen tactiek of kwaliteit maar gewoon ongeluk. Dat overkomt elke club af en toe.
pi_177458167
quote:
0s.gif Op maandag 26 februari 2018 12:27 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

Ja dat vind ik ook van Siem de Jong.

[..]

Ze speelden al 3-4-3 eigenlijk op dat moment aangezien Frenkie al meer naar voren begon te spelen, dus dan was het wel heel riskant geworden.
Nou en.
Ado is welgeteld één keer de 16 geweest in de tweede helft en je weet dat je die wedstrijd MOET winnen wil je nog een beetje bij PSV in de buurt blijven.
blablablabla
  maandag 26 februari 2018 @ 12:30:50 #27
131800 Tarado
capô de fusca
pi_177458179
quote:
0s.gif Op maandag 26 februari 2018 12:28 schreef Tchock het volgende:

[..]

Ik denk dat het gewoon echt een kwestie van toeval is hoor. Jullie hadden zo veel kansen tegen Zwolle en dat het geen 0-5 werd kwam alleen maar door onze keeper en pech.

Als je drie keer in een wedstrijd op de lat of paal schiet en er ook nog meerdere ballen van de lijn gehaald worden, is dat geen tactiek of kwaliteit maar gewoon ongeluk. Dat overkomt elke club af en toe.
maar tegen PEC was de wil om te winnen er ook echt vanaf de eerste minuut, tegen ADO begon het besef van die bal moet er nog in veel te laat en dan nog had je moeten winnen
pi_177458200
quote:
0s.gif Op maandag 26 februari 2018 12:30 schreef Tarado het volgende:

[..]

maar tegen PEC was de wil om te winnen er ook echt vanaf de eerste minuut, tegen ADO begon het besef van die bal moet er nog in veel te laat en dan nog had je moeten winnen
Dat ben ik met je eens. Het leek er een beetje op alsof de spelers van Ajax er vanaf minuut één vanuit gingen dat de goal toch wel zou vallen (net als tegen PEC).
pi_177458235
quote:
0s.gif Op maandag 26 februari 2018 12:28 schreef Elan het volgende:

[..]

Krijg heel erg het gevoel dat Huntelaar bij uitstek de man is die zulke wedstrijden uiteindelijk wel voor je over de streep trekt. Was die geblesseerd gisteren?
Ja maar die mist ook gigantisch veel kansen dit seizoen natuurlijk, al kan hij er opeens wel weer staan als vanouds.
quote:
0s.gif Op maandag 26 februari 2018 12:28 schreef Tchock het volgende:

[..]

Ik denk dat het gewoon echt een kwestie van toeval is hoor. Jullie hadden zo veel kansen tegen Zwolle en dat het geen 0-5 werd kwam alleen maar door onze keeper en pech.

Als je drie keer in een wedstrijd op de lat of paal schiet en er ook nog meerdere ballen van de lijn gehaald worden, is dat geen tactiek of kwaliteit maar gewoon ongeluk. Dat overkomt elke club af en toe.
Maar als het je drie keer op rij gebeurt (ook tegen Twente in het begin telkens niet afmaken) dan is het geen toeval meer maar gewoon kwaliteit dat je net niet goed mikt of zo schieten dat hij niet eens van de lijn gehaald kan worden
Oh.
pi_177458253
quote:
0s.gif Op maandag 26 februari 2018 12:30 schreef Elan het volgende:

[..]

Nou en.
Ado is welgeteld één keer de 16 geweest in de tweede helft en je weet dat je die wedstrijd MOET winnen wil je nog een beetje bij PSV in de buurt blijven.
Klopt, maar in principe had je met dat systeem ook wel gewoon moeten kunnen scoren.
Oh.
pi_177458261
quote:
0s.gif Op maandag 26 februari 2018 12:33 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

Maar als het je drie keer op rij gebeurt (ook tegen Twente in het begin telkens niet afmaken) dan is het geen toeval meer maar gewoon kwaliteit dat je net niet goed mikt of zo schieten dat hij niet eens van de lijn gehaald kan worden
Geloof je werkelijk dat het de aanvallers van Ajax aan de kwaliteit ontbreekt om een voetbal in een doel te schieten? Want dan moet je de selectie gewoon ontslaan.
pi_177458286
ChrisD_13 twitterde op maandag 26-02-2018 om 12:31:36 Als Ajax 2e wordt moet het op 10 of 11 juli alweer aan de bak in de 2e voorronde CL. 10 weken na de laatste speelronde van dit seizoen. Zie daar maar een fatsoenlijke vakantie en voorbereiding in te verwerken. 😑 reageer retweet
Gelukkig begint volgend seizoen al bijna
Oh.
pi_177458309
quote:
9s.gif Op maandag 26 februari 2018 12:35 schreef JR-Style-93 het volgende:
ChrisD_13 twitterde op maandag 26-02-2018 om 12:31:36 Als Ajax 2e wordt moet het op 10 of 11 juli alweer aan de bak in de 2e voorronde CL. 10 weken na de laatste speelronde van dit seizoen. Zie daar maar een fatsoenlijke vakantie en voorbereiding in te verwerken. 😑 reageer retweet
Gelukkig begint volgend seizoen al bijna
Tien weken. Dat is nog langer vakantie dan een basisschooljuf.
pi_177458311
quote:
9s.gif Op maandag 26 februari 2018 12:35 schreef JR-Style-93 het volgende:
ChrisD_13 twitterde op maandag 26-02-2018 om 12:31:36 Als Ajax 2e wordt moet het op 10 of 11 juli alweer aan de bak in de 2e voorronde CL. 10 weken na de laatste speelronde van dit seizoen. Zie daar maar een fatsoenlijke vakantie en voorbereiding in te verwerken. 😑 reageer retweet
Gelukkig begint volgend seizoen al bijna
5 weken vakantie, 5 weken voorbereiding. Ik zie het probleem niet. WK doen we toch niet mee dus missen we nauwelijks iemand.
pi_177458314
quote:
0s.gif Op maandag 26 februari 2018 12:33 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

Klopt, maar in principe had je met dat systeem ook wel gewoon moeten kunnen scoren.
Hij kwam pas in de 85e minuut dus dan is er geen tijd meer om daarop te wachten dan moet je echt alles of niks gaan spelen.

En ja dan kan je er in de counter genadeloos afgaan maar Ado was amper bij machte de bal over de middenlijn te spelen.
blablablabla
pi_177458374
quote:
0s.gif Op maandag 26 februari 2018 12:36 schreef Tchock het volgende:

[..]

Tien weken. Dat is nog langer vakantie dan een basisschooljuf.
quote:
0s.gif Op maandag 26 februari 2018 12:36 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]

5 weken vakantie, 5 weken voorbereiding. Ik zie het probleem niet. WK doen we toch niet mee dus missen we nauwelijks iemand.
Ik heb het net nog even nagekeken, het was #fakenews. De tweede voorronde CL (Waar Ajax dus instroomt) begint pas op 24/25 juli. Daarna nog twee rondes doorkomen in de weken erna, gelukkig wel elke week weer voetbal dus na de WK finale _O_
Oh.
pi_177458406
quote:
0s.gif Op maandag 26 februari 2018 12:39 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

[..]

Ik heb het net nog even nagekeken, het was #fakenews. De tweede voorronde CL (Waar Ajax dus instroomt) begint pas op 24/25 juli. Daarna nog twee rondes doorkomen in de weken erna, gelukkig wel elke week weer voetbal dus na de WK finale _O_
JR
‏ @Bedankt_Hans
2 min
pi_177458415
quote:
0s.gif Op maandag 26 februari 2018 12:37 schreef Elan het volgende:

[..]

Hij kwam pas in de 85e minuut dus dan is er geen tijd meer om daarop te wachten dan moet je echt alles of niks gaan spelen.

En ja dan kan je er in de counter genadeloos afgaan maar Ado was amper bij machte de bal over de middenlijn te spelen.
Muah als er eenmaal ruimte is kan ADO daar ook wel van profiteren met jongens als El Kayati hoor, maar ze begonnen gewoon te laat met echt vol op de aanval spelen. Niks aan te doen, op naar volgend seizoen (waar we ook weer niet gaan oogsten en "op naar volgend seizoen" kunnen zeggen)
Oh.
  maandag 26 februari 2018 @ 12:46:57 #39
287899 Smoofie
Duikeendje? Duikeendje!!
pi_177458502
Ten hag out
AFCA
Qui audet adipiscitur
pi_177459603
quote:
7s.gif Op maandag 26 februari 2018 12:46 schreef Smoofie het volgende:
Ten hag out
Jij meent dit he?
pi_177459888
Ik begrijp het gezeur op Siem de Jong niet. Hij was ongelukkig met die kopbal op de paal, en verder heeft ie drie keer een speler alleen voor de keeper gezet met een slimme een-twee. Ik weet niet zo goed wat je nog meer van een diepe spits constant omringd door veel tegenstanders kunt verwachten.
  maandag 26 februari 2018 @ 13:49:26 #42
268491 fetX
Al bezig met volgend seizoen
pi_177459927
Doelpunten?
  maandag 26 februari 2018 @ 13:50:28 #43
423773 mokkiemok
een lekker bakkie pleur
pi_177459956
quote:
0s.gif Op maandag 26 februari 2018 13:49 schreef fetX het volgende:
Doelpunten?
tegen ado, of over het hele seizoen?
FOK!ker sinds 18 april 2004 ---
Op maandag 30 juni 2014 14:05 schreef stbabylon het volgende:
Rukken met een zak paprikachips bij de hand, krijg je vanzelf een oranje Duitse helm.
  maandag 26 februari 2018 @ 13:51:15 #44
268491 fetX
Al bezig met volgend seizoen
pi_177459975
quote:
0s.gif Op maandag 26 februari 2018 13:50 schreef mokkiemok het volgende:

[..]

tegen ado, of over het hele seizoen?
Beide.
  maandag 26 februari 2018 @ 13:54:20 #45
287899 Smoofie
Duikeendje? Duikeendje!!
pi_177460069
quote:
0s.gif Op maandag 26 februari 2018 13:34 schreef Vjenne12345 het volgende:

[..]

Jij meent dit he?
Nee.
AFCA
Qui audet adipiscitur
  maandag 26 februari 2018 @ 13:55:32 #46
287899 Smoofie
Duikeendje? Duikeendje!!
pi_177460103
Al is frenkie als CV houden wel idioot vind ik. Met zijn skills kan ie veel beter meer aanvallend spelen.
AFCA
Qui audet adipiscitur
  maandag 26 februari 2018 @ 13:57:36 #47
423773 mokkiemok
een lekker bakkie pleur
pi_177460169
quote:
0s.gif Op maandag 26 februari 2018 13:55 schreef Smoofie het volgende:
Al is frenkie als CV houden wel idioot vind ik. Met zijn skills kan ie veel beter meer aanvallend spelen.
volgend jaar op de plek van Ziyech
FOK!ker sinds 18 april 2004 ---
Op maandag 30 juni 2014 14:05 schreef stbabylon het volgende:
Rukken met een zak paprikachips bij de hand, krijg je vanzelf een oranje Duitse helm.
  maandag 26 februari 2018 @ 13:59:54 #48
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_177460222
quote:
0s.gif Op maandag 26 februari 2018 13:57 schreef mokkiemok het volgende:

[..]

volgend jaar op de plek van Ziyech
Nu op de plek van Ziyech.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
  maandag 26 februari 2018 @ 14:00:22 #49
423773 mokkiemok
een lekker bakkie pleur
pi_177460237
quote:
0s.gif Op maandag 26 februari 2018 13:59 schreef Kaneelstokje het volgende:

[..]

Nu op de plek van Ziyech.
op de training?
FOK!ker sinds 18 april 2004 ---
Op maandag 30 juni 2014 14:05 schreef stbabylon het volgende:
Rukken met een zak paprikachips bij de hand, krijg je vanzelf een oranje Duitse helm.
pi_177463069
En wij moeten straks in China uitleggen hoe je moet voetballen :B _O-
  maandag 26 februari 2018 @ 17:03:31 #52
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
  maandag 26 februari 2018 @ 17:09:37 #53
266972 govie
#Gio en VanGeel Oprotten!
pi_177464279
quote:
1s.gif Op maandag 26 februari 2018 17:03 schreef BadderHaring het volgende:

[..]

Haha, mad.
Terecht. #Hagxit & #gioxit komende zomer. >:)
When game is going full retard, you can only go with it. If you start going against it, if you start going half retard, you're done for!
pi_177464699
quote:
Video is niet meer beschikbaar... Waar ging het over?
blablablabla
pi_177464710
quote:
Hardop gelachen weer om de mate van objectiviteit, wat een prachtige kerel blijft dat toch.
blablablabla
pi_177464768
quote:
7s.gif Op maandag 26 februari 2018 17:33 schreef Elan het volgende:

[..]

Video is niet meer beschikbaar... Waar ging het over?

Deze doet het wel lijkt me
Oh.
pi_177464807
Ik krijg toch altijd wel het idee dat Sjaak een beetje voor Ajax is
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_177464860
quote:
1s.gif Op maandag 26 februari 2018 17:39 schreef Caland het volgende:
Ik krijg toch altijd wel het idee dat Sjaak een beetje voor Ajax is
Waarom gingen er gisteren al zoveel mensen in de pauze naar huis bij Feyenoord PSV?
pi_177464894
quote:
1s.gif Op maandag 26 februari 2018 17:43 schreef MCH het volgende:

[..]

Waarom gingen er gisteren al zoveel mensen in de pauze naar huis bij Feyenoord PSV?
In de kroeg was het een stuk warmer
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_177465245
quote:
1s.gif Op maandag 26 februari 2018 17:43 schreef MCH het volgende:

[..]

Waarom gingen er gisteren al zoveel mensen in de pauze naar huis bij Feyenoord PSV?
Om eerder bij het Ajax topic te zijn, duh.
blablablabla
pi_177466317
quote:
Kan die man niet eens tegen zichzelf in bescherming genomen worden?
pi_177466347
quote:
1s.gif Op maandag 26 februari 2018 17:39 schreef Caland het volgende:
Ik krijg toch altijd wel het idee dat Sjaak een beetje voor Ajax is
Echt?

Dat had ik nou niet achter hem gezocht.
  maandag 26 februari 2018 @ 19:24:33 #64
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_177467409
quote:
1s.gif Op maandag 26 februari 2018 17:43 schreef MCH het volgende:

[..]

Waarom gingen er gisteren al zoveel mensen in de pauze naar huis bij Feyenoord PSV?
Ze kenden de liedjes niet die gezongen werden.
pi_177468338
quote:
1s.gif Op maandag 26 februari 2018 18:50 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Kan die man niet eens tegen zichzelf in bescherming genomen worden?
Zegt niks wat niet klopt.
"The wolves will come again," said Jojen solemnly. - George R.R. Martin
  maandag 26 februari 2018 @ 19:58:16 #66
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_177468371
quote:
0s.gif Op maandag 26 februari 2018 19:57 schreef franske19 het volgende:

[..]

Zegt niks wat niet klopt.
_O-
pi_177469516
Johnsen na 40 minuten gewisseld tegen Jong Utrecht :')
Dacht dat het wel een groot talent was.
pi_177470095
quote:
0s.gif Op maandag 26 februari 2018 20:42 schreef Zocalo het volgende:
Johnsen na 40 minuten gewisseld tegen Jong Utrecht :')
Dacht dat het wel een groot talent was.
Nee het ontbreekt hem aan de juiste mentaliteit, al maanden in een kutvorm
Oh.
  maandag 26 februari 2018 @ 21:02:58 #69
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_177470183
Hoeveel gaan we krijgen voor Ziyech?
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
pi_177470285
quote:
0s.gif Op maandag 26 februari 2018 21:02 schreef Kaneelstokje het volgende:
Hoeveel gaan we krijgen voor Ziyech?
15-20 miljoen
Oh.
pi_177470560
quote:
0s.gif Op maandag 26 februari 2018 21:05 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

15-20 miljoen
Verwacht dat ie naar een club als Lyon of Sevilla gaat
pi_177470585
quote:
0s.gif Op maandag 26 februari 2018 21:13 schreef Mansjester het volgende:

[..]

Verwacht dat ie naar een club als Lyon of Sevilla gaat
Ja zoiets, Franse subtopper of misschien een Italiaanse subtopper.
Oh.
  maandag 26 februari 2018 @ 21:15:01 #73
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_177470608
quote:
0s.gif Op maandag 26 februari 2018 21:05 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

15-20 miljoen
Kan me het niet voorstellen. Iemand met zoveel balverlies.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
pi_177470662
quote:
1s.gif Op maandag 26 februari 2018 21:15 schreef Kaneelstokje het volgende:

[..]

Kan me het niet voorstellen. Iemand met zoveel balverlies.
Je kan nog wel een leuke compilatie van hem maken.
Oh.
pi_177470692
Jong Ajax speelt dramatisch
'Wish I was old and a little sentimental'
Porcupine Tee - Normal
pi_177470702
quote:
1s.gif Op maandag 26 februari 2018 21:15 schreef Kaneelstokje het volgende:

[..]

Kan me het niet voorstellen. Iemand met zoveel balverlies.
1 miljoen per verloren bal

Na zaterdag dus bijna 50 miljoen waard _O_
pi_177470721
quote:
0s.gif Op maandag 26 februari 2018 21:17 schreef StarGazer het volgende:
Jong Ajax speelt dramatisch
Het eerste heeft het goede voorbeeld gegeven
pi_177471263
Die 2-1 ook. Kansloos verdedigd weer.
'Wish I was old and a little sentimental'
Porcupine Tee - Normal
pi_177471558
quote:
0s.gif Op maandag 26 februari 2018 21:32 schreef StarGazer het volgende:
Die 2-1 ook. Kansloos verdedigd weer.
Hoe zijn Kristensen en Orejuela?
Oh.
pi_177471687
De vriendin van Tagliafico is op weg naar Nederland, die gaat nu nog harder rennen dan ooit tevoren.
pi_177471876
quote:
0s.gif Op maandag 26 februari 2018 21:41 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

Hoe zijn Kristensen en Orejuela?
Ik vind Kristensen weinig bijzonder. Orejuela speelt ineens rechtsbuiten, waardoor Nunnely op de bank zit. Onbegrijpelijk.
'Wish I was old and a little sentimental'
Porcupine Tee - Normal
pi_177472914
quote:
0s.gif Op maandag 26 februari 2018 21:17 schreef StarGazer het volgende:
Jong Ajax speelt dramatisch
Zelfs jong is al zover dat van FC Utrecht niet gewonnen kan worden.
pi_177473986
quote:
9s.gif Op maandag 26 februari 2018 21:50 schreef StarGazer het volgende:

[..]

Ik vind Kristensen weinig bijzonder. Orejuela speelt ineens rechtsbuiten, waardoor Nunnely op de bank zit. Onbegrijpelijk.
Zal toch niet dat die Kristensen ook een miskoop is zo :')
Oh.
  maandag 26 februari 2018 @ 23:38:06 #84
389816 PowerLoungen
Duurt een kwartiertje
pi_177474424
quote:
0s.gif Op maandag 26 februari 2018 23:19 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

Zal toch niet dat die Kristensen ook een miskoop is zo :')
Het is een soort Hateboer . Misschien iets te recht-toe recht-aan voor een Ajaxback
RED ONS HENNIEGOD
pi_177474804
quote:
0s.gif Op maandag 26 februari 2018 21:14 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

Ja zoiets, Franse subtopper of misschien een Italiaanse subtopper.
Ik denk dat hij in Turkije gaat ballen. Premier League gaat m niet worden, dat overleeft hij nooit.
pi_177475259
quote:
9s.gif Op maandag 26 februari 2018 23:38 schreef PowerLoungen het volgende:

[..]

Het is een soort Hateboer . Misschien iets te recht-toe recht-aan voor een Ajaxback
Nja laten we hem maar de tijd geven.
Oh.
  dinsdag 27 februari 2018 @ 06:55:46 #87
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_177476008
Wisselde Reiziger Johnsen nou vanwege zijn schwalbes en gezuig tegrn jong-Utrecht? Zo ja is Reiziger weer gestegen in mijn achting.
  dinsdag 27 februari 2018 @ 06:58:16 #88
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_177476015
quote:
0s.gif Op maandag 26 februari 2018 21:17 schreef Mansjester het volgende:

[..]

1 miljoen per verloren bal

Na zaterdag dus bijna 50 miljoen waard _O_
Als je naar zijn zwakke punten kijkt, mag hij blij zijn als hij ergens in de 2de divisie van Andorra aan de slag mag.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
pi_177476083
quote:
0s.gif Op maandag 26 februari 2018 23:19 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

Zal toch niet dat die Kristensen ook een miskoop is zo :')
ik geef hem de tijd
'Wish I was old and a little sentimental'
Porcupine Tee - Normal
pi_177476300
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 februari 2018 06:55 schreef BadderHaring het volgende:
Wisselde Reiziger Johnsen nou vanwege zijn schwalbes en gezuig tegrn jong-Utrecht? Zo ja is Reiziger weer gestegen in mijn achting.
Het is maar goed dat ze dat bij psv niet doen/deden :D
  dinsdag 27 februari 2018 @ 08:52:41 #91
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_177476840
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 februari 2018 08:12 schreef AMCA het volgende:

[..]

Het is maar goed dat ze dat bij psv niet doen/deden :D
Ik geloof dat je daar als Ajax-Supporter met ene Veltman in de gelederen, niet al te veel over moet zeggen.
  dinsdag 27 februari 2018 @ 08:54:07 #92
423773 mokkiemok
een lekker bakkie pleur
pi_177476871
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 februari 2018 08:52 schreef BadderHaring het volgende:

[..]

Ik geloof dat je daar als Ajax-Supporter met ene Veltman in de gelederen, niet al te veel over moet zeggen.
niks dan goed over veltgod _O_
Lozano is nog steeds van slag
FOK!ker sinds 18 april 2004 ---
Op maandag 30 juni 2014 14:05 schreef stbabylon het volgende:
Rukken met een zak paprikachips bij de hand, krijg je vanzelf een oranje Duitse helm.
pi_177476880
Haha Lozanootje _O-
  dinsdag 27 februari 2018 @ 09:27:36 #94
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_177477423
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 februari 2018 08:54 schreef mokkiemok het volgende:

[..]

niks dan goed over veltgod _O_
Lozano is nog steeds van slag
Ik vond hem juist prima op slag hoor.
pi_177478645
Ah financiële cijfertjes genot. Het gaat weer fantastisch met de NV jongens. Wanneer is de huldiging?
'Wish I was old and a little sentimental'
Porcupine Tee - Normal
pi_177478785
quote:
Ajax maakt 16,9 miljoen euro winst en ziet eigen vermogen verder groeien
Nu nog een keer kampioen worden
  dinsdag 27 februari 2018 @ 11:14:49 #97
131800 Tarado
capô de fusca
pi_177478877
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 februari 2018 11:06 schreef tompsv18 het volgende:

[..]

Nu nog een keer kampioen worden
"volgend seizoen kampioen"
  dinsdag 27 februari 2018 @ 11:16:44 #98
423773 mokkiemok
een lekker bakkie pleur
pi_177478902
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 februari 2018 11:06 schreef tompsv18 het volgende:

[..]

Nu nog een keer kampioen worden
laat psv eerst maar eens die derde ster halen.
FOK!ker sinds 18 april 2004 ---
Op maandag 30 juni 2014 14:05 schreef stbabylon het volgende:
Rukken met een zak paprikachips bij de hand, krijg je vanzelf een oranje Duitse helm.
  dinsdag 27 februari 2018 @ 11:34:07 #99
131800 Tarado
capô de fusca
pi_177479176
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 februari 2018 11:16 schreef mokkiemok het volgende:

[..]

laat psv eerst maar eens die derde ster halen.
eerst wij maar een 4e
  dinsdag 27 februari 2018 @ 11:44:04 #100
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_177479332
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 februari 2018 11:06 schreef tompsv18 het volgende:

[..]

Nu nog een keer kampioen worden
Kan je toch weer een Sulejmani van kopen
Oh.
  dinsdag 27 februari 2018 @ 11:50:02 #101
131800 Tarado
capô de fusca
pi_177479433
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 februari 2018 11:44 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

Kan je toch weer een Sulejmani van kopen
je hoeft iig je begroting niet naar beneden bij te stellen, zou wel eens leuk zijn als ze daar de sportieve vruchten van plukken
  dinsdag 27 februari 2018 @ 11:55:53 #102
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_177479527


Voor de volledigheid dan maar
Oh.
  dinsdag 27 februari 2018 @ 12:04:55 #103
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_177479661
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 februari 2018 11:50 schreef Tarado het volgende:

[..]

je hoeft iig je begroting niet naar beneden bij te stellen, zou wel eens leuk zijn als ze daar de sportieve vruchten van plukken
Mogen ze nog wel wat investeringen doen ook in de zomer.
Oh.
  dinsdag 27 februari 2018 @ 12:05:55 #104
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_177479690
quote:
7s.gif Op dinsdag 27 februari 2018 12:04 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

Mogen ze nog wel wat investeringen doen ook in de zomer.
Gewoon de beste FM-speler aannemen en achterover zitten.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
  dinsdag 27 februari 2018 @ 14:20:02 #105
374096 Liftdeur
Gaat open en dicht.
pi_177481988
Ben gisteravond laat terug gekomen van een weekendje buitenland dus heb behalve de uitslag niks van het voetbal meegekregen.

Kreeg bij de samenvatting wel het idee dat het een goede pot was met veel kansen, alleen het afmaken... ;( En Zwinkels keept de pot van zijn leven. Ook ben ik van mening dat Tagliafico wel een penalty had mogen hebben.

Nouja al met al maakt het toch geen reet uit aangezien Feyenoord er ook helemaal niks van bakte.

TUSSENJAARTJE, VOLGEND JAAR GAAT HET GEBEUREN _O_ _O_ _O_
Ajacied.
pi_177482325
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 februari 2018 14:20 schreef Liftdeur het volgende:
Ben gisteravond laat terug gekomen van een weekendje buitenland dus heb behalve de uitslag niks van het voetbal meegekregen.

Kreeg bij de samenvatting wel het idee dat het een goede pot was met veel kansen, alleen het afmaken... ;( En Zwinkels keept de pot van zijn leven. Ook ben ik van mening dat Tagliafico wel een penalty had mogen hebben.

Nouja al met al maakt het toch geen reet uit aangezien Feyenoord er ook helemaal niks van bakte.

TUSSENJAARTJE, VOLGEND JAAR GAAT HET GEBEUREN _O_ _O_ _O_
tussenjaar tussen nog meer tweede plekken?
pi_177482350
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 februari 2018 11:34 schreef Tarado het volgende:

[..]

eerst wij maar een 4e
verwacht dat PSV eerder is met de derde.
  dinsdag 27 februari 2018 @ 15:06:42 #108
374096 Liftdeur
Gaat open en dicht.
pi_177482875
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 februari 2018 14:33 schreef Vjenne12345 het volgende:

[..]

tussenjaar tussen nog meer tweede plekken?
Serieus op het tussenjaar verhaal ingaan :').
Ajacied.
  dinsdag 27 februari 2018 @ 15:27:29 #109
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_177483242
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 februari 2018 14:34 schreef Vjenne12345 het volgende:

[..]

verwacht dat PSV eerder is met de derde.
Als we eenmaal op 39 staan zal het wel weer zeven jaar duren voor titel 40 er komt.
Oh.
pi_177483329
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 februari 2018 15:27 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

Als we eenmaal op 39 staan zal het wel weer zeven jaar duren voor titel 40 er komt.
eerst maar eens kampioen worden. :{
pi_177487622
quote:
Het eigen vermogen stijgt opnieuw behoorlijk: met 16,6 miljoen euro naar 175,5 miljoen euro.
"Wedstrijden kun je altijd verliezen anders hoef je die wedstrijden ook niet te spelen"
Klaasweetalles 14-08-2018
  dinsdag 27 februari 2018 @ 19:44:58 #112
389816 PowerLoungen
Duurt een kwartiertje
pi_177487721
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 februari 2018 11:55 schreef JR-Style-93 het volgende:
[ afbeelding ]

Voor de volledigheid dan maar
Bonusgoden
RED ONS HENNIEGOD
pi_177487911
Blindstaren op cijfers. Verstandig.
Dit, dus.
  dinsdag 27 februari 2018 @ 19:53:49 #114
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_177487974
Even een simulatie gemaakt voor tegen wie Ajax zal moeten in de voorronde CL met hoe de standen nu zijn. Dat wordt leuk en kansloos _O-
Oh.
pi_177488018
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 februari 2018 19:53 schreef JR-Style-93 het volgende:
Even een simulatie gemaakt voor tegen wie Ajax zal moeten in de voorronde CL met hoe de standen nu zijn. Dat wordt leuk en kansloos _O-
[ afbeelding ]
Maar Ajax is dan toch ook geplaatst neem ik aan? Of heb je dat al meegenomen? En zijn al die clubs clubs die ze dan zouden kunnen loten?
Het is een beetje een vaag lijstje zo :P
  dinsdag 27 februari 2018 @ 19:56:48 #116
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_177488067
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 februari 2018 19:55 schreef Zocalo het volgende:

[..]

Maar Ajax is dan toch ook geplaatst neem ik aan? Of heb je dat al meegenomen? En zijn al die clubs clubs die ze dan zouden kunnen loten?
Het is een beetje een vaag lijstje zo :P
In de eerste ronde waar ze instromen sowieso, maar voor die laatste ronde is de kans dus groot dat ze ongeplaatst zijn want daar plaatsen zich maar twee ploegen uit. En dan is het gewoon dat voor de eerste ronde de drie geplaatsten dan de drie ongeplaatsten loten en zo in alle rondes twee groepen met geplaatst en ongeplaatst.
Oh.
pi_177488298
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 februari 2018 19:56 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

In de eerste ronde waar ze instromen sowieso, maar voor die laatste ronde is de kans dus groot dat ze ongeplaatst zijn want daar plaatsen zich maar twee ploegen uit. En dan is het gewoon dat voor de eerste ronde de drie geplaatsten dan de drie ongeplaatsten loten en zo in alle rondes twee groepen met geplaatst en ongeplaatst.
Is het vanaf dit seizoen al dat de kampioen ook voorrondes moet spelen?
CL heb je natuurlijk sowieso al niks te zoeken, behalve voor het geld.
  dinsdag 27 februari 2018 @ 20:04:36 #118
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_177488337
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 februari 2018 20:03 schreef Zocalo het volgende:

[..]

Is het vanaf dit seizoen al dat de kampioen ook voorrondes moet spelen?
CL heb je natuurlijk sowieso al niks te zoeken, behalve voor het geld.
Ja PSV zal ook voorrondes moeten gaan spelen, maar dat is nog met een rits clubs uit kleine landen die erbij komen dus dat liet ik maar voor wat het is :P En die komen dus in een afgezonderde route terecht met alleen kampioenen.
Oh.
  dinsdag 27 februari 2018 @ 20:11:33 #119
21467 franske19
Hit the deck!
pi_177488527
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 februari 2018 14:34 schreef Vjenne12345 het volgende:

[..]

verwacht dat PSV eerder is met de derde.
Geloof er niks van tenzij ze een volledig nieuwe achterhoede hebben volgend jaar. Het is een wonder dat ze zo weinig puntverlies hebben geleden.
"The wolves will come again," said Jojen solemnly. - George R.R. Martin
  dinsdag 27 februari 2018 @ 20:34:35 #120
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_177489295
quote:
Conclusie: de kritiek is allemaal maar gezeur en hij creëert enorm veel, maar hij moet wel echt kappen met die hoge voorzetten en pogingen van 20 meter.
  dinsdag 27 februari 2018 @ 20:37:29 #122
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_177489329
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 februari 2018 20:36 schreef Tchock het volgende:

[..]

Conclusie: de kritiek is allemaal maar gezeur en hij creëert enorm veel, maar hij moet wel echt kappen met die hoge voorzetten en pogingen van 20 meter.


Zoals hier :') Waarom schiet je vanaf daar op doel, terwijl er vijf spelers voor je staan om naar toe te passen en rustig een aanval uit te spelen. Dat is wel één van mijn grote irritaties aan Ziyech
Oh.
  dinsdag 27 februari 2018 @ 21:01:42 #123
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_177490197
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 februari 2018 20:37 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Zoals hier :') Waarom schiet je vanaf daar op doel, terwijl er vijf spelers voor je staan om naar toe te passen en rustig een aanval uit te spelen. Dat is wel één van mijn grote irritaties aan Ziyech
Ziyech speelt voor Ziyech
VBL SC influencer
Left, right, behind
  dinsdag 27 februari 2018 @ 21:16:29 #124
389816 PowerLoungen
Duurt een kwartiertje
pi_177490708
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 februari 2018 20:37 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Zoals hier :') Waarom schiet je vanaf daar op doel, terwijl er vijf spelers voor je staan om naar toe te passen en rustig een aanval uit te spelen. Dat is wel één van mijn grote irritaties aan Ziyech
Grillig als de pest . Die jongen zou trouwens vroeger wel op handen worden gedragen
RED ONS HENNIEGOD
  dinsdag 27 februari 2018 @ 23:59:01 #125
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_177494630
quote:
9s.gif Op dinsdag 27 februari 2018 21:16 schreef PowerLoungen het volgende:

[..]

Grillig als de pest . Die jongen zou trouwens vroeger wel op handen worden gedragen
Wat is "vroeger" in deze context?
Oh.
  woensdag 28 februari 2018 @ 00:00:21 #126
389816 PowerLoungen
Duurt een kwartiertje
pi_177494645
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 februari 2018 23:59 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

Wat is "vroeger" in deze context?
Toen veel teams nog de ouderwetse spelmaker hadden die alles mocht doen zonder mee te verdedigen
RED ONS HENNIEGOD
pi_177494679
quote:
9s.gif Op woensdag 28 februari 2018 00:00 schreef PowerLoungen het volgende:

[..]

Toen veel teams nog de ouderwetse spelmaker hadden die alles mocht doen zonder mee te verdedigen
Nja daar is de kritiek ook niet zo zeer op dat hij dat niet doet, maar als hij toen ook telkens kansloos schoot terwijl hij daar zelden uit scoort kwam er ook wel kritiek hoor.
Oh.
  woensdag 28 februari 2018 @ 00:09:44 #128
389816 PowerLoungen
Duurt een kwartiertje
pi_177494721
quote:
0s.gif Op woensdag 28 februari 2018 00:04 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

Nja daar is de kritiek ook niet zo zeer op dat hij dat niet doet, maar als hij toen ook telkens kansloos schoot terwijl hij daar zelden uit scoort kwam er ook wel kritiek hoor.
Dat deden er zoveel vroeger, kansloze schoten , maar wat doen etc
RED ONS HENNIEGOD
pi_177494769
quote:
9s.gif Op woensdag 28 februari 2018 00:09 schreef PowerLoungen het volgende:

[..]

Dat deden er zoveel vroeger, kansloze schoten , maar wat doen etc
Niet bij de echte toppers lijkt me :+
Oh.
  woensdag 28 februari 2018 @ 00:18:53 #130
389816 PowerLoungen
Duurt een kwartiertje
pi_177494790
quote:
0s.gif Op woensdag 28 februari 2018 00:14 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

Niet bij de echte toppers lijkt me :+
Ja, Ziyech zou vroeger hoogstens bij NEC of Groningen spelen
RED ONS HENNIEGOD
  woensdag 28 februari 2018 @ 09:33:10 #131
429573 KingRadler
A real Zionist
pi_177497624
ik verlang terug naar de tijd toen Marcel Keizer nog trainer was.
  woensdag 28 februari 2018 @ 09:33:31 #132
423773 mokkiemok
een lekker bakkie pleur
pi_177497632
quote:
0s.gif Op woensdag 28 februari 2018 09:33 schreef KingRadler het volgende:
ik verlang terug naar de tijd toen Marcel Keizer nog trainer was.
doe normaal gek
FOK!ker sinds 18 april 2004 ---
Op maandag 30 juni 2014 14:05 schreef stbabylon het volgende:
Rukken met een zak paprikachips bij de hand, krijg je vanzelf een oranje Duitse helm.
pi_177498034
Wat een armoe zeg, dit seizoen. :D

Nou ja, goed, Bergkamp is weg, dat is toch de silver lining. Na die trainerswissel had ik al weinig hoop op een kampioenschap, maar als hij volgend jaar niet komt, mag je spreken van diepe crisis.

Dit is wat er gebeurd als je begin van het seizoen een Marcel Keizer aanstelt, dat wisten we toen allemaal.
-nee-
  woensdag 28 februari 2018 @ 10:18:19 #134
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_177498497
quote:
1s.gif Op woensdag 28 februari 2018 09:54 schreef Marsenal het volgende:
Wat een armoe zeg, dit seizoen. :D

Nou ja, goed, Bergkamp is weg, dat is toch de silver lining. Na die trainerswissel had ik al weinig hoop op een kampioenschap, maar als hij volgend jaar niet komt, mag je spreken van diepe crisis.

Dit is wat er gebeurd als je begin van het seizoen een Marcel Keizer aanstelt, dat wisten we toen allemaal.
Nee hoor, volgens het gros hier (en met Pieter Zwart voorop) had Marcel het fan-tas-tisch gedaan bij Jong Ajax, kon hij probleemloos het werk van Bosz voortzetten en paste het ook nog eens geheel in de lijn van Cruijff om zo iemand door te schuiven.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  woensdag 28 februari 2018 @ 10:21:31 #135
131800 Tarado
capô de fusca
pi_177498537
quote:
1s.gif Op woensdag 28 februari 2018 10:18 schreef Caland het volgende:

[..]

Nee hoor, volgens het gros hier (en met Pieter Zwart voorop) had Marcel het fan-tas-tisch gedaan bij Jong Ajax, kon hij probleemloos het werk van Bosz voortzetten en paste het ook nog eens geheel in de lijn van Cruijff om zo iemand door te schuiven.
Het was wel een Cruijffiaanse move moet ik zeggen, die had dat ook kunnen doen, alleen had Keizer er dan nog gezeten.
pi_177502918
quote:
1s.gif Op woensdag 28 februari 2018 10:18 schreef Caland het volgende:

[..]

Nee hoor, volgens het gros hier (en met Pieter Zwart voorop) had Marcel het fan-tas-tisch gedaan bij Jong Ajax, kon hij probleemloos het werk van Bosz voortzetten en paste het ook nog eens geheel in de lijn van Cruijff om zo iemand door te schuiven.
De lijn Cruijff is met Johan mee het graf ingegaan. Ik denk dat Flappie niet eens meer weet wat z’n voornaam was.
-nee-
pi_177503081
Volgend seizoen oogsten jongens.
pi_177503143
quote:
0s.gif Op woensdag 28 februari 2018 13:52 schreef Maastoren het volgende:
Volgend seizoen oogsten jongens.
Kampioen in Maart _O_
hhhhh
  woensdag 28 februari 2018 @ 14:07:24 #139
131800 Tarado
capô de fusca
pi_177503504
quote:
0s.gif Op woensdag 28 februari 2018 13:52 schreef Maastoren het volgende:
Volgend seizoen oogsten jongens.
we are back next season
pi_177503533
quote:
0s.gif Op woensdag 28 februari 2018 13:52 schreef Maastoren het volgende:
Volgend seizoen oogsten jongens.
Daarvoor moet Ten Hag wel weg deze zomer. Zie ik niet zo snel gebeuren helaas.
pi_177503563
quote:
0s.gif Op woensdag 28 februari 2018 14:08 schreef TheJanitor het volgende:

[..]

Daarvoor moet Ten Hag wel weg deze zomer. Zie ik niet zo snel gebeuren helaas.
Hoeft niet perse denk ik.
Oh.
pi_177503585
quote:
0s.gif Op woensdag 28 februari 2018 14:09 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

Hoeft niet perse denk ik.
De voorspelling staat.

#mettenhaggeenkampioen
pi_177503603


Ah gelukkig, we winnen wel het xKampioenschap. Op naar de xHuldiging
Oh.
pi_177503969
quote:
0s.gif Op woensdag 28 februari 2018 14:11 schreef JR-Style-93 het volgende:
[ afbeelding ]

Ah gelukkig, we winnen wel het xKampioenschap. Op naar de xHuldiging
Sooow PSV wordt hier wel even zwaar vernederd _O_
pi_177504010
quote:
0s.gif Op woensdag 28 februari 2018 14:11 schreef JR-Style-93 het volgende:
[ afbeelding ]

Ah gelukkig, we winnen wel het xKampioenschap. Op naar de xHuldiging
wat is dit?
If you're absent during my struggle, don't expect to be present during my succes. - Will Smith
pi_177504130
quote:
0s.gif Op woensdag 28 februari 2018 14:11 schreef JR-Style-93 het volgende:
[ afbeelding ]

Ah gelukkig, we winnen wel het xKampioenschap. Op naar de xHuldiging
Is dit de persoonlijke rangschikking volgens Dick Advocaat?
BFF met GGMM
pi_177504172
quote:
14s.gif Op woensdag 28 februari 2018 14:26 schreef LosBuenosMuchachos het volgende:

[..]

wat is dit?
Een ranglijst gebaseerd op expected goals
Oh.
  woensdag 28 februari 2018 @ 14:33:31 #148
131800 Tarado
capô de fusca
pi_177504187
quote:
0s.gif Op woensdag 28 februari 2018 14:32 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

Een ranglijst gebaseerd op expected goals
die komen ook volgend seizoen
  woensdag 28 februari 2018 @ 14:33:36 #149
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_177504189
quote:
0s.gif Op woensdag 28 februari 2018 14:11 schreef JR-Style-93 het volgende:
[ afbeelding ]

Ah gelukkig, we winnen wel het xKampioenschap. Op naar de xHuldiging
Je bent wel echt een kneus als je deze formules hebt bedacht en dan ook nog toont hoe ver je brouwsel van de werkelijkheid afstaat.
  woensdag 28 februari 2018 @ 14:37:02 #150
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_177504246
quote:
0s.gif Op woensdag 28 februari 2018 14:11 schreef JR-Style-93 het volgende:
[ afbeelding ]

Ah gelukkig, we winnen wel het xKampioenschap. Op naar de xHuldiging
JA, FEEST!
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
pi_177504259
quote:
1s.gif Op woensdag 28 februari 2018 14:33 schreef BadderHaring het volgende:

[..]

Je bent wel echt een kneus als je deze formules hebt bedacht en dan ook nog toont hoe ver je brouwsel van de werkelijkheid afstaat.
Vooral hoe hoog Sparta staat, die kunnen er werkelijk helemaal niks van.
Oh.
pi_177504336
quote:
0s.gif Op woensdag 28 februari 2018 14:37 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

Vooral hoe hoog Sparta staat, die kunnen er werkelijk helemaal niks van.
Die stonden vooral door de eerste seizoenshelft zo hoog. Onder Pastoor wel te verstaan; blijkt helemaal niet zo'n slechte coach, alleen heeft hij bijzonder slecht werk verricht als technisch manager. Misschien moet je even het hele verhaal vertellen, de statistische betekenis misschien begrijpen voordat je het gaat bashen.
  woensdag 28 februari 2018 @ 14:52:13 #153
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_177504533
quote:
0s.gif Op woensdag 28 februari 2018 14:40 schreef Ajacied422 het volgende:

[..]

Die stonden vooral door de eerste seizoenshelft zo hoog. Onder Pastoor wel te verstaan; blijkt helemaal niet zo'n slechte coach, alleen heeft hij bijzonder slecht werk verricht als technisch manager. Misschien moet je even het hele verhaal vertellen, de statistische betekenis misschien begrijpen voordat je het gaat bashen.
De betekenis is dat het niets zegt?
pi_177504580
quote:
0s.gif Op woensdag 28 februari 2018 14:11 schreef JR-Style-93 het volgende:
[ afbeelding ]

Ah gelukkig, we winnen wel het xKampioenschap. Op naar de xHuldiging
blablablabla
pi_177504602
quote:
1s.gif Op woensdag 28 februari 2018 14:52 schreef BadderHaring het volgende:

[..]

De betekenis is dat het niets zegt?
Het zegt wel wat, maar nog lang niet alles. Zo meet het niet of Raheem Sterling een geweldig goede counterkans verpest met een kutvoorzet, of Larsson wel of niet voor een leeg doel op rand 16 binnenschuift of een voorzet voorlangs zeilt waar Weghorst een voetlengte tekort komt.

Dan kan je zeggen: "Wat een tyfusstatistiek" of het gouwe ouwe "Leugens, grotere leugens, statistiek". Dat doe ik niet, ik zie er voldoende potentie in. Het wil echt niet zeggen dat het zich in de komende jaren niet ontwikkelt.

Neem expected goals überhaupt niet doodserieus. Achter elke statistiek zit een verhaal, als je dat verhaal combineert met de cijfers zal er een veel logischer verhaal uitrollen. Daarom hebben we baat bij bijvoorbeeld dat stuk van Pieter Zwart over de 47 balverliezen van Ziyech. Gebruik gezond verstand en nuanceer een beetje.
pi_177504656
quote:
0s.gif Op woensdag 28 februari 2018 14:56 schreef Ajacied422 het volgende:

[..]

Gebruik gezond verstand en nuanceer een beetje.
Dat doet hij toch ook?
Je gelooft zelf toch niet dat Ajax dit seizoen afsluit met 7 punten meer dan PSV stinho? :D
blablablabla
  woensdag 28 februari 2018 @ 15:03:25 #157
131800 Tarado
capô de fusca
pi_177504701
quote:
0s.gif Op woensdag 28 februari 2018 15:00 schreef Elan het volgende:

[..]

Dat doet hij toch ook?
Je gelooft zelf toch niet dat Ajax dit seizoen afsluit met 7 punten meer dan PSV stinho? :D
ik moet eerlijk zeggen dat ik vooraf niet verwacht had dat het andersom zou zijn, PSV leek mij het meest verzwakt van de top 3
pi_177504777
quote:
0s.gif Op woensdag 28 februari 2018 15:03 schreef Tarado het volgende:

[..]

ik moet eerlijk zeggen dat ik vooraf niet verwacht had dat het andersom zou zijn, PSV leek mij het meest verzwakt van de top 3
Dat dacht iedereen ook wel, maar goed zo zie je maar hoe een goed begin je vleugels kan geven. Had Feyenoord ook vorig seizoen.

En Ajax loopt dan altijd achter de feiten aan, al zo'n twee jaar niet eens bovenaan gestaan :') voor het laatst op de befaamde dag van De Graafschap-uit.
Oh.
pi_177504793
quote:
0s.gif Op woensdag 28 februari 2018 15:03 schreef Tarado het volgende:

[..]

ik moet eerlijk zeggen dat ik vooraf niet verwacht had dat het andersom zou zijn, PSV leek mij het meest verzwakt van de top 3
Had Ajax ook als grote favoriet en Feyenoord samen met PSV voor plek 2.
blablablabla
pi_177504822
quote:
0s.gif Op woensdag 28 februari 2018 15:07 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

Dat dacht iedereen ook wel, maar goed zo zie je maar hoe een goed begin je vleugels kan geven. Had Feyenoord ook vorig seizoen.

En Ajax loopt dan altijd achter de feiten aan, al zo'n twee jaar niet eens bovenaan gestaan :') voor het laatst op de befaamde dag van De Graafschap-uit.
Laatste seizoenen is dat wel een beetje het probleem ja, jullie moeten constant in de achtervolging en komen daar in uiteindelijk vaak net te kort.
Zal me niet verbazen als het uiteindelijke puntenverschil met PSV dit seizoen ook gewoon weer marginaal gaat worden.
blablablabla
  woensdag 28 februari 2018 @ 15:13:23 #161
131800 Tarado
capô de fusca
pi_177504872
quote:
0s.gif Op woensdag 28 februari 2018 15:07 schreef Elan het volgende:

[..]

Had Ajax ook als grote favoriet en Feyenoord samen met PSV voor plek 2.
Met Bosz wel, toen die weg ging wist ik wel dat het moeilijk zou worden, nieuwe trainer kost toch altijd tijd, dat zie je nu ook weer.
pi_177504931
quote:
0s.gif Op woensdag 28 februari 2018 15:09 schreef Elan het volgende:

[..]

Laatste seizoenen is dat wel een beetje het probleem ja, jullie moeten constant in de achtervolging en komen daar in uiteindelijk vaak net te kort.
Zal me niet verbazen als het uiteindelijke puntenverschil met PSV dit seizoen ook gewoon weer marginaal gaat worden.
Daarvoor ging die achtervolging nog wel een paar jaar goed, maar de laatste jaren lukt dat niet meer zo nee.

Maar denk dat het puntenverschil met PSV nog wel ruim blijft, want zie Ajax nog wel een paar keer punten verspelen en als PSV de kampioenswedstrijd tegen Ajax mag spelen wordt dat ook lastig :')
Oh.
pi_177504939
quote:
0s.gif Op woensdag 28 februari 2018 15:13 schreef Tarado het volgende:

[..]

Met Bosz wel, toen die weg ging wist ik wel dat het moeilijk zou worden, nieuwe trainer kost toch altijd tijd, dat zie je nu ook weer.
Bosz had ook niet kunnen voorkomen dat Dolberg zover zou terugvallen. En Sanchez of Viergever centraal scheelt ook een slok op een borrel.
blablablabla
pi_177504955
quote:
0s.gif Op woensdag 28 februari 2018 15:13 schreef Tarado het volgende:

[..]

Met Bosz wel, toen die weg ging wist ik wel dat het moeilijk zou worden, nieuwe trainer kost toch altijd tijd, dat zie je nu ook weer.
En dat er nagelaten werd om in de zomer al de benodigde aankopen te doen.
Oh.
pi_177504987
quote:
9s.gif Op woensdag 28 februari 2018 15:18 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

En dat er nagelaten werd om in de zomer al de benodigde aankopen te doen.
Weet niet of men nog gerekend had op een vertrek van Sanchez, want die wilde men eigenlijk koste wat koste behouden toch? Voor dat krankzinnige bod van Spurs :')
blablablabla
pi_177504998
quote:
0s.gif Op woensdag 28 februari 2018 15:20 schreef Elan het volgende:

[..]

Weet niet of men nog gerekend had op een vertrek van Sanchez, want die wilde men eigenlijk behouden toch? Voor dat krankzinnige bod van Spurs :')
Ja uiteraard, ze kwamen toen ook halsoverkop nog met een nieuwe contractaanbieding. Maar Sanchez wilde ook sowieso weg toen ze al uit de CL-voorrondes lagen natuurlijk :')

Krankzinnig bod vind ik wel meevallen trouwens, 40 miljoen was het openingsbod en het werd 42 miljoen.
Oh.
  woensdag 28 februari 2018 @ 15:21:52 #167
131800 Tarado
capô de fusca
pi_177505005
quote:
9s.gif Op woensdag 28 februari 2018 15:18 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

En dat er nagelaten werd om in de zomer al de benodigde aankopen te doen.
Keizer was zo blij dat die niet aandrong maar Dijks afstofte, dat had onder Bosz niet gebeurd denk ik
  woensdag 28 februari 2018 @ 15:21:58 #168
423773 mokkiemok
een lekker bakkie pleur
pi_177505009
quote:
0s.gif Op woensdag 28 februari 2018 15:20 schreef Elan het volgende:

[..]

Weet niet of men nog gerekend had op een vertrek van Sanchez, want die wilde men eigenlijk koste wat koste behouden toch? Voor dat krankzinnige bod van Spurs :')
ik had het wel verwacht, en meerdere hier dacht ik zo. valt eigenlijk achteraf nog mee wat er weg is gegaan.
FOK!ker sinds 18 april 2004 ---
Op maandag 30 juni 2014 14:05 schreef stbabylon het volgende:
Rukken met een zak paprikachips bij de hand, krijg je vanzelf een oranje Duitse helm.
pi_177505012
quote:
0s.gif Op woensdag 28 februari 2018 15:00 schreef Elan het volgende:

[..]

Dat doet hij toch ook?
Je gelooft zelf toch niet dat Ajax dit seizoen afsluit met 7 punten meer dan PSV stinho? :D
Dat geloof ik ook niet. Je kunt wel zeggen dat Ajax zichzelf gruwelijk tekort heeft gedaan op bepaalde momenten in het seizoen. Ik kijk überhaupt niet naar dat xGpoints, ik weet niet eens hoe dat berekend is.

Als ik blind achter dat xGpoints had aangerend, hadden Tottenham 2 en 3 moeten staan in de Premier League en op een aardig afstandje. Dat staan ze niet, maar dan moet je juist verder denken.
pi_177505063
quote:
0s.gif Op woensdag 28 februari 2018 15:22 schreef Ajacied422 het volgende:

[..]

Dat geloof ik ook niet. Je kunt wel zeggen dat Ajax zichzelf gruwelijk tekort heeft gedaan op bepaalde momenten in het seizoen. Ik kijk überhaupt niet naar dat xGpoints, ik weet niet eens hoe dat berekend is.

Als ik blind achter dat xGpoints had aangerend, hadden Tottenham 2 en 3 moeten staan in de Premier League en op een aardig afstandje. Dat staan ze niet, maar dan moet je juist verder denken.
Er zal ongetwijfeld een heel technisch verhaal achter al die berekeningen schuilgaan maar uiteindelijk is dat dus kennelijk bullshit. Dus heeft het ook vrij weinig nut om het serieus te nemen.

Al ben ik ook wel een nerdje voor de statistieken :9
blablablabla
pi_177505072
quote:
0s.gif Op woensdag 28 februari 2018 15:21 schreef Tarado het volgende:

[..]

Keizer was zo blij dat die niet aandrong maar Dijks afstofte, dat had onder Bosz niet gebeurd denk ik
Nee, Bosz had dat allang al gezien dat Dijks tekort kwam. Hij wilde ook niet voor niks 4 versterkingen er nog bij halen wat hij toen tegen de selectie zei, maarja toen kwam Dortmund ineens :')
Oh.
  woensdag 28 februari 2018 @ 15:24:38 #172
131800 Tarado
capô de fusca
pi_177505087
quote:
0s.gif Op woensdag 28 februari 2018 15:20 schreef Elan het volgende:

[..]

Weet niet of men nog gerekend had op een vertrek van Sanchez, want die wilde men eigenlijk koste wat koste behouden toch? Voor dat krankzinnige bod van Spurs :')
die hadden ze gewoon eerder open moeten breken, daar kon je in augustus echt wel aan zien dat het een grote zou worden, dat moet je dan ook sneller belonen.
pi_177505091
quote:
0s.gif Op woensdag 28 februari 2018 15:21 schreef mokkiemok het volgende:

[..]

ik had het wel verwacht, en meerdere hier dacht ik zo. valt eigenlijk achteraf nog mee wat er weg is gegaan.
Traoré heb ik nog geen seconde gemist, Klaassen is prima opgevangen door V/d Beek die ik voetballend beter vind en qua goals het ook goed doet, alleen Sanchez is jammer maar zijn vervanger Wöber vind ik ook een hele goede speler.
Oh.
  woensdag 28 februari 2018 @ 15:25:38 #174
423773 mokkiemok
een lekker bakkie pleur
pi_177505108
quote:
0s.gif Op woensdag 28 februari 2018 15:24 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

Traoré heb ik nog geen seconde gemist, Klaassen is prima opgevangen door V/d Beek die ik voetballend beter vind en qua goals het ook goed doet, alleen Sanchez is jammer maar zijn vervanger Wöber vind ik ook een hele goede speler.
dat is ook allemaal het probleem niet dit seizoen.
FOK!ker sinds 18 april 2004 ---
Op maandag 30 juni 2014 14:05 schreef stbabylon het volgende:
Rukken met een zak paprikachips bij de hand, krijg je vanzelf een oranje Duitse helm.
pi_177505112
quote:
0s.gif Op woensdag 28 februari 2018 15:21 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

Ja uiteraard, ze kwamen toen ook halsoverkop nog met een nieuwe contractaanbieding. Maar Sanchez wilde ook sowieso weg toen ze al uit de CL-voorrondes lagen natuurlijk :')

Krankzinnig bod vind ik wel meevallen trouwens, 40 miljoen was het openingsbod en het werd 42 miljoen.
Tegen wie hadden jullie eigenlijk gespeeld als je door was gegaan tegen Nice?
blablablabla
pi_177505118
quote:
0s.gif Op woensdag 28 februari 2018 15:23 schreef Elan het volgende:

[..]

Er zal ongetwijfeld een heel technisch verhaal achter al die berekeningen schuilgaan maar uiteindelijk is dat dus kennelijk bullshit. Dus heeft het ook vrij weinig nut om het serieus te nemen.

Al ben ik ook wel een nerdje voor de statistieken :9
Ik vind die passmapjes wel leuk om te zien hoe je ziet dat het team wil opbouwen en spelen, maar die expected goals kan ik echt niks mee. Ook omdat teams vaak van speelstijl veranderen als ze ineens met één of twee goals voorkomen en dan daarna minder kansen creëren. Dat zie ik dan niet terug in die xGoals
Oh.
pi_177505134
quote:
0s.gif Op woensdag 28 februari 2018 15:25 schreef Elan het volgende:

[..]

Tegen wie hadden jullie eigenlijk gespeeld als je door was gegaan tegen Nice?
Is niet te zeggen, Nice moest tegen Napoli maar Ajax kon daar niet tegen want die hadden seeded geweest net als Napoli.
Oh.
pi_177505188
quote:
0s.gif Op woensdag 28 februari 2018 15:23 schreef Elan het volgende:

[..]

Er zal ongetwijfeld een heel technisch verhaal achter al die berekeningen schuilgaan maar uiteindelijk is dat dus kennelijk bullshit. Dus heeft het ook vrij weinig nut om het serieus te nemen.

Al ben ik ook wel een nerdje voor de statistieken :9
Bullshit is jouw interpretatie. Ik neem wel liever deze statistieken serieus dan balbezit, geslaagde of schoten op doel. Alternatieve statistieken worden heus en genoeg gebruikt door clubs. Alleen hoor je daar niet enorm veel clubs over. Maar ook die clubs weten heus wel dat statistiek niet 100% betrouwbaar is en het nog in de kinderschoenen staat.
  woensdag 28 februari 2018 @ 15:35:12 #179
131800 Tarado
capô de fusca
pi_177505284
quote:
0s.gif Op woensdag 28 februari 2018 15:30 schreef Ajacied422 het volgende:

[..]

Bullshit is jouw interpretatie. Ik neem wel liever deze statistieken serieus dan balbezit, geslaagde of schoten op doel. Alternatieve statistieken worden heus en genoeg gebruikt door clubs. Alleen hoor je daar niet enorm veel clubs over. Maar ook die clubs weten heus wel dat statistiek niet 100% betrouwbaar is en het nog in de kinderschoenen staat.
ik heb een geheugen als een zeef als het om sport gaat maar ik kan me van dit seizoen niet heugen dat Ajax de onderliggende partij was op Vitesse thuis na dan al klopt dat ook misschien niet eens, dan zijn 17 verliespunten toch wel veel
pi_177505286
quote:
0s.gif Op woensdag 28 februari 2018 15:30 schreef Ajacied422 het volgende:

[..]

Bullshit is jouw interpretatie.
Als voorspellingen niet uitkomen zijn ze gewoon bullshit, heeft niks met interpretatie te maken.
blablablabla
pi_177505300
Zijn we al kampioen?
'Wish I was old and a little sentimental'
Porcupine Tee - Normal
  woensdag 28 februari 2018 @ 15:37:50 #182
131800 Tarado
capô de fusca
pi_177505350
quote:
9s.gif Op woensdag 28 februari 2018 15:35 schreef StarGazer het volgende:
Zijn we al kampioen?
Xpected wel
  woensdag 28 februari 2018 @ 15:37:51 #183
80382 manny
30 is best veel
pi_177505351
quote:
0s.gif Op woensdag 28 februari 2018 15:30 schreef Ajacied422 het volgende:

[..]

Alternatieve statistieken worden heus en genoeg gebruikt door clubs. Alleen hoor je daar niet enorm veel clubs over. Maar ook die clubs weten heus wel dat statistiek niet 100% betrouwbaar is en het nog in de kinderschoenen staat.
je lijkt ten hag wel. je praat wartaal. lees die zinnen nou eens terug en wat zeg je dan eigenlijk ?
proberen is de eerste stap naar falen
een cafe zonder Hazes, is geen kroeg
pi_177505398
quote:
0s.gif Op woensdag 28 februari 2018 15:37 schreef Tarado het volgende:

[..]

Xpected wel
Vet.
'Wish I was old and a little sentimental'
Porcupine Tee - Normal
pi_177505424
quote:
0s.gif Op woensdag 28 februari 2018 15:35 schreef Elan het volgende:

[..]

Als voorspellingen niet uitkomen zijn ze gewoon bullshit, heeft niks met interpretatie te maken.
Het is een statistiek in ontwikkeling. Dat jij nogal ongeduldig bent en dat meteen kwalificeert als bullshit, is jouw ding, niet mijnes. Kunnen we het daarover eens zijn?
pi_177505485
quote:
0s.gif Op woensdag 28 februari 2018 15:35 schreef Tarado het volgende:

[..]

ik heb een geheugen als een zeef als het om sport gaat maar ik kan me van dit seizoen niet heugen dat Ajax de onderliggende partij was op Vitesse thuis na dan al klopt dat ook misschien niet eens, dan zijn 17 verliespunten toch wel veel
Utrecht-thuis was ook behoorlijk slecht van Ajax
Oh.
pi_177505586
quote:
0s.gif Op woensdag 28 februari 2018 15:41 schreef Ajacied422 het volgende:

[..]

Het is een statistiek in ontwikkeling. Dat jij nogal ongeduldig bent en dat meteen kwalificeert als bullshit, is jouw ding, niet mijnes. Kunnen we het daarover eens zijn?
Ongeduldig is als je je concept naar buiten brengt voordat het überhaupt af is. Mensen beoordelen zoiets gewoon op wat ze zien en dat is niet heel relevant, zo raar is dat toch niet?
blablablabla
pi_177505606
quote:
0s.gif Op woensdag 28 februari 2018 15:48 schreef Elan het volgende:
Mensen beoordelen zoiets gewoon op wat ze zien en dat is niet heel relevant, zo raar is dat toch niet?
Als je de beperkingen er maar aan meegeeft. Ben het met je eens dat het zónder weerstand oproept.
  woensdag 28 februari 2018 @ 15:50:12 #189
131800 Tarado
capô de fusca
pi_177505616
quote:
0s.gif Op woensdag 28 februari 2018 15:48 schreef Elan het volgende:

[..]

Ongeduldig is als je je concept naar buiten brengt voordat het überhaupt af is. Mensen beoordelen zoiets gewoon op wat ze zien en dat is niet heel relevant, zo raar is dat toch niet?
een glazen bol hebben ze natuurlijk niet, wat is er zo moeilijk aan expected?
pi_177505627
quote:
0s.gif Op maandag 26 februari 2018 12:28 schreef Tchock het volgende:

[..]

Ik denk dat het gewoon echt een kwestie van toeval is hoor. Jullie hadden zo veel kansen tegen Zwolle en dat het geen 0-5 werd kwam alleen maar door onze keeper en pech.

Als je drie keer in een wedstrijd op de lat of paal schiet en er ook nog meerdere ballen van de lijn gehaald worden, is dat geen tactiek of kwaliteit maar gewoon ongeluk. Dat overkomt elke club af en toe.
Ballen op de paal of lat heeft niets met geluk of ongeluk te maken, waarom denken mensen dit? En ballen die van de lijn worden gehaald overigens ook niet :{
  woensdag 28 februari 2018 @ 15:53:34 #191
131800 Tarado
capô de fusca
pi_177505692
quote:
1s.gif Op woensdag 28 februari 2018 15:50 schreef Lucyintheafternoon het volgende:

[..]

Ballen op de paal of lat heeft niets met geluk of ongeluk te maken, waarom denken mensen dit? En ballen die van de lijn worden gehaald overigens ook niet :{
en keepers die zelf de bal over de lijn dragen?
pi_177505709
quote:
1s.gif Op woensdag 28 februari 2018 15:50 schreef Lucyintheafternoon het volgende:

[..]

Ballen op de paal of lat heeft niets met geluk of ongeluk te maken, waarom denken mensen dit? En ballen die van de lijn worden gehaald overigens ook niet :{
Geluk en pech zijn onbecijferbare dingen die vooral met emotie te maken hebben. Eigenlijk zijn het hele verkeerde termen.

Door statistieken te nemen van vele duizenden wedstrijden kun je uitspraken gaan doen over de kansen in een specifieke wedstrijd. Als een speler vanaf vijf meter zit, gaat de bal er zeer vaak in. Vanaf 30 meter is dat bijna nooit.

Als je dus meerdere keren per wedstrijd van dichtbij schiet, waarbij je ook nog de kwaliteit van de kans kunt becijferen, is er een hele grote kans dat je gaat scoren. Of, anders gezegd: als je dezelfde wedstrijd met al die kansen zeer vaak zou herspelen, dan wordt er meestal gescoord. Maar niet altijd, want elk schot heeft ook een bepaalde kans om er niet in te gaan, hoe kansrijk hij ook is. Als je dus veel kansrijke schoten hebt en toch niet scoort is dat een redelijk unieke situatie. Dat is wat ik bedoel met geluk en ongeluk. In essentie ontbreekt er dan niets aan het spel, want de kansen worden wel gecreeërd.
pi_177505748
quote:
0s.gif Op woensdag 28 februari 2018 15:50 schreef Tarado het volgende:

[..]

een glazen bol hebben ze natuurlijk niet, wat is er zo moeilijk aan expected?
Hetgeen men becijfert staat gewoon zover van de realiteit af dat je je vraagtekens kunt hebben of een glazen bol per saldo niet handiger zou zijn.
quote:
0s.gif Op woensdag 28 februari 2018 15:26 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

Ik vind die passmapjes wel leuk om te zien hoe je ziet dat het team wil opbouwen en spelen, maar die expected goals kan ik echt niks mee. Ook omdat teams vaak van speelstijl veranderen als ze ineens met één of twee goals voorkomen en dan daarna minder kansen creëren. Dat zie ik dan niet terug in die xGoals
Precies dit dus.
blablablabla
pi_177505818
Om een concreet voorbeeld te pakken waar ik zo snel de cijfers bij kon vinden:




Ajax had in deze wedstrijd meer balbezit, meer passes, meer schoten, meer schoten op doel, betere schoten, meer touches in de 16 en een hogere xG (verwachte aantal doelpunten op basis van de kwaliteit van de schoten en eerdere wedstrijden).

Als je deze pot 100 keer overspeelt wint Ajax een zeer groot aantal van die wedstrijden (65 om precies te zijn, op basis van deze cijfers). Toch verloren ze, welke kans veel kleiner was. Je zou dit dus best "pech" kunnen noemen, of "geluk" van Rosenborg. Of gebrek aan kwaliteit van Ajax omdat ze goede kansen niet weten af te maken. Die analyses kunnen best naast elkaar bestaan.
pi_177505849
quote:
6s.gif Op woensdag 28 februari 2018 16:00 schreef Tchock het volgende:
Om een concreet voorbeeld te pakken waar ik zo snel de cijfers bij kon vinden:

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Ajax had in deze wedstrijd meer balbezit, meer passes, meer schoten, meer schoten op doel, beter schoten, meer touches in de 16 en een hogere xG (verwachte aantal doelpunten op basis van de kwaliteit van de schoten en eerdere wedstrijden).

Als je deze pot 100 keer overspeelt wint Ajax een zeer groot aantal van die wedstrijden (65 om precies te zijn, op basis van deze cijfers). Toch verloren ze, welke kans veel kleiner was. Je zou dit dus best "pech" kunnen noemen, of "geluk" van Rosenborg. Of gebrek aan kwaliteit van Ajax omdat ze goede kansen niet weten af te maken. Die analyses kunnen best naast elkaar bestaan.
Of je kan ook zeggen dat Ajax teveel uit matige schotlocaties heeft geschoten. Dan ga ik me ook niet blind lopen staren op dat verschil van 2 tegenover 0,9. Zo simpel leg ik een nuance.
pi_177505852
Over Expected Goals: Als Ajax nog 100x zo tegen ADO speelt en dezelfde kansen krijgt, dan winnen ze toch een stuk vaker dan dat ze gelijkspelen? Natuurlijk is afronden/keepen een kwaliteit, maar er zit ook een grote geluksfactor bij, zoals met ballen net naast of op de paal/lat.

Zie hier de stats:


Klopt redelijk met mijn beeld, eerste uur was kut, maar uiteindelijk wel ruim genoeg kansen gehad om 'gewoon' te winnen.
pi_177505875
quote:
6s.gif Op woensdag 28 februari 2018 16:00 schreef Tchock het volgende:
Om een concreet voorbeeld te pakken waar ik zo snel de cijfers bij kon vinden:

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Ajax had in deze wedstrijd meer balbezit, meer passes, meer schoten, meer schoten op doel, betere schoten, meer touches in de 16 en een hogere xG (verwachte aantal doelpunten op basis van de kwaliteit van de schoten en eerdere wedstrijden).

Als je deze pot 100 keer overspeelt wint Ajax een zeer groot aantal van die wedstrijden (65 om precies te zijn, op basis van deze cijfers). Toch verloren ze, welke kans veel kleiner was. Je zou dit dus best "pech" kunnen noemen, of "geluk" van Rosenborg. Of gebrek aan kwaliteit van Ajax omdat ze goede kansen niet weten af te maken. Die analyses kunnen best naast elkaar bestaan.
En toch weet ik nog dat toen ik die wedstrijd keek ik iedereen bij Ajax werkelijk droevig vond spelen, ook toen het 0-0 stond. Dus het was niet zo dat ze Rosenborg helemaal weg hebben gespeeld, tenminste ik kan me niet grote gemiste kansen alleen voor de keeper herinneren. Maar misschien laat mijn geheugen me in de steek.
Oh.
pi_177505898
quote:
0s.gif Op woensdag 28 februari 2018 16:01 schreef Ajacied422 het volgende:

[..]

Of je kan ook zeggen dat Ajax teveel uit matige schotlocaties heeft geschoten. Dan ga ik me ook niet blind lopen staren op dat verschil van 2 tegenover 0,9. Zo simpel leg ik een nuance.
Nee, dat is dus niet zo. De xG vertelt je dat de schotlocaties helemaal niet zo matig waren. Op basis van de statistiek waren ze zelfs genoeg om doorgaans twee keer te scoren.

Het is dus niet blindstaren, maar je legt de xG verkeerd uit in mijn ogen.
pi_177505900
quote:
6s.gif Op woensdag 28 februari 2018 16:00 schreef Tchock het volgende:
Om een concreet voorbeeld te pakken waar ik zo snel de cijfers bij kon vinden:

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Ajax had in deze wedstrijd meer balbezit, meer passes, meer schoten, meer schoten op doel, betere schoten, meer touches in de 16 en een hogere xG (verwachte aantal doelpunten op basis van de kwaliteit van de schoten en eerdere wedstrijden).

Als je deze pot 100 keer overspeelt wint Ajax een zeer groot aantal van die wedstrijden (65 om precies te zijn, op basis van deze cijfers). Toch verloren ze, welke kans veel kleiner was. Je zou dit dus best "pech" kunnen noemen, of "geluk" van Rosenborg. Of gebrek aan kwaliteit van Ajax omdat ze goede kansen niet weten af te maken. Die analyses kunnen best naast elkaar bestaan.


Weet je, dan eindigt het wel 0-0, je ziet twee grotere blokjes maar een shitload aan schoten uit kutlocaties. Dan is het opeens veel minder gek dat Southampton moeite heeft om tot een goal te komen.
pi_177505914
haha nerdjes
blablablabla
pi_177505921
quote:
0s.gif Op woensdag 28 februari 2018 16:02 schreef BobW het volgende:
Over Expected Goals: Als Ajax nog 100x zo tegen ADO speelt en dezelfde kansen krijgt, dan winnen ze toch een stuk vaker dan dat ze gelijkspelen? Natuurlijk is afronden/keepen een kwaliteit, maar er zit ook een grote geluksfactor bij, zoals met ballen net naast of op de paal/lat.

Zie hier de stats:
[ afbeelding ]

Klopt redelijk met mijn beeld, eerste uur was kut, maar uiteindelijk wel ruim genoeg kansen gehad om 'gewoon' te winnen.
Ja, precies. Of je het nou geluk noemt of niet, statistisch gezien wint Ajax die wedstrijd meestal en creeërden ze ruim genoeg kansen om van ADO te winnen. Als je een heel seizoen zulke wedstrijden speelt word je kampioen, want dan win je statistisch gezien 31 keer. En drie keer niet, dat kun je dan pech noemen.
pi_177505924
quote:
0s.gif Op woensdag 28 februari 2018 16:04 schreef Tchock het volgende:

[..]

Nee, dat is dus niet zo. De xG vertelt je dat de schotlocaties helemaal niet zo matig waren.
Een xG per schot is zinniger.

Bij het Utrecht onder Ten Hag trainden ze veel op het doorcombineren. Best een leuk stuk daarover.
https://decorrespondent.n(...)70276135845-afe1e61c
FC Utrecht schiet van alle Eredivisieploegen vanuit de gunstigste posities op het veld. Afstandsschoten doet Utrecht nauwelijks aan. Trainer Erik ten Hag is tevreden. ‘Maar nog beter is het, als we meer variëren.’
pi_177505967
quote:
0s.gif Op woensdag 28 februari 2018 16:05 schreef Ajacied422 het volgende:

[..]

Een xG per schot is zinniger.

Bij het Utrecht onder Ten Hag trainden ze veel op het doorcombineren. Best een leuk stuk daarover.
https://decorrespondent.n(...)70276135845-afe1e61c
FC Utrecht schiet van alle Eredivisieploegen vanuit de gunstigste posities op het veld. Afstandsschoten doet Utrecht nauwelijks aan. Trainer Erik ten Hag is tevreden. ‘Maar nog beter is het, als we meer variëren.’
Ja, volgens mij heb ik dat stuk wel gelezen destijds. Het is ook een erg zinnige tactiek. Als je vanaf 20 meter schiet is dat meestal kansloos en ben je de bal kwijt (zie: Ziyech). Als je echter nog even doorcombineert vergroot je de kans dat er een goal valt uit de schot, en zelfs als je daarin meer kans loopt om de bal te verliezen is dat een voordeel.
  woensdag 28 februari 2018 @ 16:23:53 #204
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_177506383
quote:
0s.gif Op woensdag 28 februari 2018 16:04 schreef Tchock het volgende:

[..]

Nee, dat is dus niet zo. De xG vertelt je dat de schotlocaties helemaal niet zo matig waren. Op basis van de statistiek waren ze zelfs genoeg om doorgaans twee keer te scoren.

Het is dus niet blindstaren, maar je legt de xG verkeerd uit in mijn ogen.
Of een goal een goal wordt, ligt natuurlijk ook aan veel meer dan de schotlocatie. Het aantal spelers tussen de bal en de goal, de kwaliteit van de keeper, de positionering van de keeper, de kwaliteit van de spits.

Op 5 meter van de goal zijn er genoeg situaties waar een schot op goal er nooit in kan, bijvoorbeeld.

Ik ben een groot fan van statistiek, maar het moment dat mensen statistiek aangrijpen om iets te verklaren, gaat het bijna altijd fout. En dat zie je hier ook weer gebeuren.
pi_177506443
quote:
0s.gif Op woensdag 28 februari 2018 16:23 schreef BadderHaring het volgende:

[..]

Of een goal een goal wordt, ligt natuurlijk ook aan veel meer dan de schotlocatie. Het aantal spelers tussen de bal en de goal, de kwaliteit van de keeper, de positionering van de keeper, de kwaliteit van de spits.

Op 5 meter van de goal zijn er genoeg situaties waar een schot op goal er nooit in kan, bijvoorbeeld.

Ik ben een groot fan van statistiek, maar het moment dat mensen statistiek aangrijpen om iets te verklaren, gaat het bijna altijd fout. En dat zie je hier ook weer gebeuren.
Ik gebruik statistiek niet om iets te verklaren. De statistiek laat zien dat mijn eerdere uitspraak dat Ajax last heeft (gehad) van pech, in de cijfers terug te vinden is.

Overigens heb ik die uitspraak ook niet verzonnen of zo, ik wil mezelf niet op de borst kloppen. Bijna iedereen kan zien dat Ajax dit seizoen geregeld niet beloond wordt (en PSV overigens wel).
  woensdag 28 februari 2018 @ 16:28:23 #206
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_177506479
quote:
0s.gif Op woensdag 28 februari 2018 16:26 schreef Tchock het volgende:

[..]

Ik gebruik statistiek niet om iets te verklaren. De statistiek laat zien dat mijn eerdere uitspraak dat Ajax last heeft (gehad) van pech, in de cijfers terug te vinden is.

Overigens heb ik die uitspraak ook niet verzonnen of zo, ik wil mezelf niet op de borst kloppen. Bijna iedereen kan zien dat Ajax dit seizoen geregeld niet beloond wordt (en PSV overigens wel).
Dat heeft niets met 'belonen' te maken. Dat is dus exact mijn punt.
pi_177506600
quote:
0s.gif Op woensdag 28 februari 2018 16:28 schreef BadderHaring het volgende:

[..]

Dat heeft niets met 'belonen' te maken. Dat is dus exact mijn punt.
Wat is je punt? Volgens mij snappen veel mensen hier niet echt wat er bedoeld wordt met statistieken als xG. En voetbaljargon als "belonen", "pech", "killer-mentaliteit" is natuurlijk niet in cijfers te passen.

Maar ja, als je altijd moet praten in volzinnen als "Gezien de kansenverhouding en de xG op basis van de positie en kwaliteit van de schoten vergeleken met een historische databank van omvang y, was de kans dat Ajax deze wedstrijd zou winnen een bepaald percentage z groter dan de kans dat dit niet zou gebeuren (met significantie q)..."

Dan wordt het gesprek zo vermoeiend.
  woensdag 28 februari 2018 @ 16:39:48 #208
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_177506722
quote:
0s.gif Op woensdag 28 februari 2018 16:33 schreef Tchock het volgende:

[..]

Wat is je punt? Volgens mij snappen veel mensen hier niet echt wat er bedoeld wordt met statistieken als xG. En voetbaljargon als "belonen", "pech", "killer-mentaliteit" is natuurlijk niet in cijfers te passen.

Maar ja, als je altijd moet praten in volzinnen als "Gezien de kansenverhouding en de xG op basis van de positie en kwaliteit van de schoten vergeleken met een historische databank van omvang y, was de kans dat Ajax deze wedstrijd zou winnen een bepaald percentage z groter dan de kans dat dit niet zou gebeuren (met significantie q)..."

Dan wordt het gesprek zo vermoeiend.
Mijn punt is dat 'belonen' impliceert dat Ajax heel veel pech heeft gehad en daarom op 7 punten achterstand staat. En dan neem je bijvoorbeeld niet mee dat de xGoals die geen goals worden, misschien wel de oorzaak zijn van een uiterst beroerde spits, verkeerde afspraken in de 16, minder goed geplaatste voorzetten, etc. etc.

Juist als je de bovenliggende partij bent en veel druk zet en in de 16 komt, is het de finesse die het verschil maakt. En daar schiet de formuler achter xGoals gewoon in te kort. Die kijkt naar de schotlocatie. En verder?

Het is een manier om het verschil in de stand te bagatelliseren met statistieken die onvolledig zijn. Kennelijk is er, over het hele seizoen, een verschil tussen PSV dat op een bepaalde plek op goal schiet en Ajax. Bij PSV vliegen ze er (volgens xGoal relatief vaker tegen de verwachting van de eigen formule) wel in en bij Ajax niet.

Dat je dan wel of niet 'beloond' wordt heeft niets met divine intervention te maken ofzo, dat zit hem ook voor een groot deel in specifieke kwaliteiten in je elftal en daar gaat xGoals aan voorbij.
pi_177506853
quote:
0s.gif Op woensdag 28 februari 2018 16:39 schreef BadderHaring het volgende:

[..]

Mijn punt is dat 'belonen' impliceert dat Ajax heel veel pech heeft gehad en daarom op 7 punten achterstand staat. En dan neem je bijvoorbeeld niet mee dat de xGoals die geen goals worden, misschien wel de oorzaak zijn van een uiterst beroerde spits, verkeerde afspraken in de 16, minder goed geplaatste voorzetten, etc. etc.

Juist als je de bovenliggende partij bent en veel druk zet en in de 16 komt, is het de finesse die het verschil maakt. En daar schiet de formuler achter xGoals gewoon in te kort. Die kijkt naar de schotlocatie. En verder?
Maar volgens mij mis je dan echt iets aan de xG.

Expected goals is een model, waarbij van elk schot bepaald wordt wat de kans is dat het een doelpunt wordt. Dat is niet alleen op basis van locatie, daar zit je sowieso al mis. Er telt ook mee of het een corner of vrije trap is, of er gekopt wordt of geschoten, etc. Die aspecten zijn bepaald door heel veel eerdere wedstrijden te analyseren.

Als een bepaald schot een xG heeft van 0,8, dan wil dat zeggen dat dat schot (alle variabelen in aanmerking genomen) gemiddeld 80% van de tijd een goal oplevert. Dat is dus de gemiddelde waarde ongeacht de kwaliteit van de spits of hoe veel spelers er voor staan etc. Dat verschilt natuurlijk per wedstrijd en ook per schot, daarom kun je geen xGoal nemen van afzonderlijke gevallen, maar wel als je er heel veel samen pakt.

Een schot vanaf de hoek van de 16 heeft meestal tegenstanders er voor staan bij een corner. Dat werkt dus ook door in de xG. xG vertelt je dus hoe veel goals er op basis van de statistiek verwacht kunnen worden en omdat het gebaseerd is op heel veel data is dat erg nauwkeurig. Met divine intervention heeft dat inderdaad niets te maken. Eerder met het gooien van een dobbelsteen: de kans dat je niet zes gooit is altijd groter dan de kans dat je zes gooit. Zelfs als het toch een zes wordt!
  woensdag 28 februari 2018 @ 16:53:19 #210
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_177506973
quote:
0s.gif Op woensdag 28 februari 2018 16:46 schreef Tchock het volgende:

[..]

Maar volgens mij mis je dan echt iets aan de xG.

Expected goals is een model, waarbij van elk schot bepaald wordt wat de kans is dat het een doelpunt wordt. Dat is niet alleen op basis van locatie, daar zit je sowieso al mis. Er telt ook mee of het een corner of vrije trap is, of er gekopt wordt of geschoten, etc. Die aspecten zijn bepaald door heel veel eerdere wedstrijden te analyseren.

Als een bepaald schot een xG heeft van 0,8, dan wil dat zeggen dat dat schot (alle variabelen in aanmerking genomen) gemiddeld 80% van de tijd een goal oplevert. Dat is dus de gemiddelde waarde ongeacht de kwaliteit van de spits of hoe veel spelers er voor staan etc. Dat verschilt natuurlijk per wedstrijd en ook per schot, daarom kun je geen xGoal nemen van afzonderlijke gevallen, maar wel als je er heel veel samen pakt.

Een schot vanaf de hoek van de 16 heeft meestal tegenstanders er voor staan bij een corner. Dat werkt dus ook door in de xG. xG vertelt je dus hoe veel goals er op basis van de statistiek verwacht kunnen worden en omdat het gebaseerd is op heel veel data is dat erg nauwkeurig. Met divine intervention heeft dat inderdaad niets te maken. Eerder met het gooien van een dobbelsteen: de kans dat je niet zes gooit is altijd groter dan de kans dat je zes gooit. Zelfs als het toch een zes wordt!

Dan is het heel simpel: Als die statistiek zou kloppen, dan is over een heel seizoen het verschil tussen de ranglijst op basis van xGoals en de echte ranglijst nihil. Dat is hij verre van. Dus dan klopt er vrij weinig van de statistiek.

Maar goed, inhoudelijk. Stel er komt een voorzet van links en die wordt op goal gekopt. Volgens de uitgebreide analyse die is gedaan voor dat soort ballen, is dat een (ik roep maar iets) een xGoal van 0,8. Maar nou is die bal bij Ajax (vanwege een druistige buitenspeler) altijd net effe te hard en bij PSV standaard op maat. Of PSV heeft een spits die zich beter positioneert en daardoor beter kan koppen.

Zelfde positie, zelfde bal, zelfde manier van bal naar de goal brengen. Wat zegt xGoal dan?
pi_177507057
quote:
0s.gif Op woensdag 28 februari 2018 16:53 schreef BadderHaring het volgende:

[..]

Dan is het heel simpel: Als die statistiek zou kloppen, dan is over een heel seizoen het verschil tussen de ranglijst op basis van xGoals en de echte ranglijst nihil. Dat is hij verre van. Dus dan klopt er vrij weinig van de statistiek.
Nee, dit is weer een statistische denkfout, om twee redenen. Ook over een heel seizoen kan de xG afwijken, al is die kans kleiner dan in één wedstrijd (omdat de sample size veel groter is). Maar belangrijker nog kun je natuurlijk xG's goedmaken in andere wedstrijden. Tegen ADO kreeg Ajax tekort, maar volgende week scoren ze misschien wel vier keer terwijl de xG's maar 2 voorspelden. Dat levert geen extra punten op maar trekt wel de xG's weer naar het gemiddelde als je alle schoten samen neemt.
quote:
Maar goed, inhoudelijk. Stel er komt een voorzet van links en die wordt op goal gekopt. Volgens de uitgebreide analyse die is gedaan voor dat soort ballen, is dat een (ik roep maar iets) een xGoal van 0,8. Maar nou is die bal bij Ajax (vanwege een druistige buitenspeler) altijd net effe te hard en bij PSV standaard op maat. Of PSV heeft een spits die zich beter positioneert en daardoor beter kan koppen.

Zelfde positie, zelfde bal, zelfde manier van bal naar de goal brengen. Wat zegt xGoal dan?
De xG zegt Ajax dan, dat er minder gescoord wordt vanuit een bepaald schot dan je zou verwachten. Dan kun je dus gaan kijken waar dat aan ligt, bijvoorbeeld een hele goede keeper bij de tegenstander of een buitenspeler die niet voldoet. Of misschien een combinatie van factoren die niet specifiek op één ding te prikken is.
pi_177507067
quote:
0s.gif Op woensdag 28 februari 2018 16:53 schreef BadderHaring het volgende:

[..]

Dan is het heel simpel: Als die statistiek zou kloppen, dan is over een heel seizoen het verschil tussen de ranglijst op basis van xGoals en de echte ranglijst nihil. Dat is hij verre van. Dus dan klopt er vrij weinig van de statistiek.


http://www.scisports.com/news/2016/expected-goals-model-2-0

Zo gek veel zitten die modellen er ook niet naast.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_177507098
Jongens tegen wie speelt Ajax vanavond?
blablablabla
pi_177507122
quote:
2s.gif Op woensdag 28 februari 2018 16:57 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

http://www.scisports.com/news/2016/expected-goals-model-2-0

Zo gek veel zitten die modellen er ook niet naast.
Precies, en dit is op basis van 250.000 schoten en met de uitslagen van alle wedstrijden in seizoen 2015/16. Als je nog meer data neemt en bijvoorbeeld alle schoten in de tien grootste competities van de laatste 25 jaar pakt (als die data er waren :') ) zullen de clubs allemaal nog dichter bij de lijn liggen.

Aangenomen dat het model klopt, hè. Maar daar heb ik wel vertrouwen in.
  woensdag 28 februari 2018 @ 17:04:20 #215
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_177507207
quote:
0s.gif Op woensdag 28 februari 2018 16:56 schreef Tchock het volgende:

[..]

Nee, dit is weer een statistische denkfout, om twee redenen. Ook over een heel seizoen kan de xG afwijken, al is die kans kleiner dan in één wedstrijd (omdat de sample size veel groter is). Maar belangrijker nog kun je natuurlijk xG's goedmaken in andere wedstrijden. Tegen ADO kreeg Ajax tekort, maar volgende week scoren ze misschien wel vier keer terwijl de xG's maar 2 voorspelden. Dat levert geen extra punten op maar trekt wel de xG's weer naar het gemiddelde als je alle schoten samen neemt.

[..]

De xG zegt Ajax dan, dat er minder gescoord wordt vanuit een bepaald schot dan je zou verwachten. Dan kun je dus gaan kijken waar dat aan ligt, bijvoorbeeld een hele goede keeper bij de tegenstander of een buitenspeler die niet voldoet. Of misschien een combinatie van factoren die niet specifiek op één ding te prikken is.
Allemaal prima, maar dan heeft het dus (zoals ik al zei) niets met wel of niet beloond worden te maken.
pi_177507233
quote:
0s.gif Op woensdag 28 februari 2018 17:04 schreef BadderHaring het volgende:

[..]

Allemaal prima, maar dan heeft het dus (zoals ik al zei) niets met wel of niet beloond worden te maken.
Zoals ik eerder zei schiet voetbaljargon als "beloond worden" tekort als je het over statistiek hebt. Wat bedoel jij er precies mee? Als de scheids een doelpunt toekent dat er geen was is zegt dat voor de xG niet veel natuurlijk maar je kunt het wel "beloond" noemen. Ook dat zou ik trouwens aan pech wijten, omdat de kans er op heel erg klein maar niet nul is.
  woensdag 28 februari 2018 @ 17:14:04 #217
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_177507434
quote:
0s.gif Op woensdag 28 februari 2018 17:05 schreef Tchock het volgende:

[..]

Zoals ik eerder zei schiet voetbaljargon als "beloond worden" tekort als je het over statistiek hebt. Wat bedoel jij er precies mee? Als de scheids een doelpunt toekent dat er geen was is zegt dat voor de xG niet veel natuurlijk maar je kunt het wel "beloond" noemen. Ook dat zou ik trouwens aan pech wijten, omdat de kans er op heel erg klein maar niet nul is.
Als woorden de lading niet dekken, moet je ze niet gebruiken en andere zoeken.

Hoe dan ook, we hebben dit jaar twee clubs die in vrijwel elke wedstrijd de bovenliggende partij zijn. PSV en Ajax hebben in niet 1 wedstrijd de punten echt gestolen, de geboekte overwinningen waren allemaal terecht. Ja, soms valt een goal in de laatste minuut en speelde ze een kutwedstrijd, maar toch waren ze dan beter dan de tegenstander.

Punt is alleen dat Ajax in meer wedstrijden beter was dan de tegenstander, maar niet wist te winnen. Daar heb ik geen xGoals of xPoints voor nodig. Dat het een club kan helpen in de analyse van het probleem, dat zou kunnen.
pi_177507512
quote:
0s.gif Op woensdag 28 februari 2018 15:35 schreef Tarado het volgende:

[..]

ik heb een geheugen als een zeef als het om sport gaat maar ik kan me van dit seizoen niet heugen dat Ajax de onderliggende partij was op Vitesse thuis na dan al klopt dat ook misschien niet eens, dan zijn 17 verliespunten toch wel veel
Zullen wel veel 1.4-0.7 wedstrijden tussen zitten. Dat is dan afgerond 1-1 en dus gelijkspelletje.
pi_177507521
quote:
1s.gif Op woensdag 28 februari 2018 14:33 schreef BadderHaring het volgende:

[..]

Je bent wel echt een kneus als je deze formules hebt bedacht en dan ook nog toont hoe ver je brouwsel van de werkelijkheid afstaat.
Boos.
pi_177507646
quote:
0s.gif Op woensdag 28 februari 2018 16:53 schreef BadderHaring het volgende:

[..]

Dan is het heel simpel: Als die statistiek zou kloppen, dan is over een heel seizoen het verschil tussen de ranglijst op basis van xGoals en de echte ranglijst nihil. Dat is hij verre van. Dus dan klopt er vrij weinig van de statistiek.
Dat slaat echt nergens op natuurlijk. Dat uiteindelijk het aantal verwachte goals redelijk overeenkomt met het daadwerkelijke aantal over een heel seizoen zegt niets over de distributie over individuele wedstrijden.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  woensdag 28 februari 2018 @ 17:26:23 #221
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_177507693
quote:
1s.gif Op woensdag 28 februari 2018 17:23 schreef Monolith het volgende:

[..]

Dat slaat echt nergens op natuurlijk. Dat uiteindelijk het aantal verwachte goals redelijk overeenkomt met het daadwerkelijke aantal over een heel seizoen zegt niets over de distributie over individuele wedstrijden.
Dat zeg ik dan ook niet.
pi_177507856
http://www.ajax.nl/stream(...)jong-aan-de-kant.htm

Frenkie de komende weken zeker niet inzetbaar. :{
pi_177507860
Enkelblessure voor Frenkie.

Wöber erin dan maar.
  woensdag 28 februari 2018 @ 17:40:44 #224
131800 Tarado
capô de fusca
pi_177507914
quote:
0s.gif Op woensdag 28 februari 2018 17:37 schreef BobW het volgende:
http://www.ajax.nl/stream(...)jong-aan-de-kant.htm

Frenkie de komende weken zeker niet inzetbaar. :{
weg titel
pi_177507968
quote:
0s.gif Op woensdag 28 februari 2018 17:40 schreef Tarado het volgende:

[..]

weg titel
Ja die was toch al weg.
Oh.
  woensdag 28 februari 2018 @ 17:51:52 #226
131800 Tarado
capô de fusca
pi_177508099
quote:
0s.gif Op woensdag 28 februari 2018 17:44 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

Ja die was toch al weg.
:)
pi_177508192
quote:
0s.gif Op woensdag 28 februari 2018 17:51 schreef Tarado het volgende:

[..]

:)
We kunnen nu gaan bouwen voor volgend seizoen!
Oh.
pi_177508347
Jammer voor Frenkie, had hem liever eens een paar potjes op de plek van Schone gezien met Wober en De Ligt daarachter maar dat gaat m nu niet worden
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_177510971
quote:
1s.gif Op woensdag 28 februari 2018 10:18 schreef Caland het volgende:

[..]

Nee hoor, volgens het gros hier (en met Pieter Zwart voorop) had Marcel het fan-tas-tisch gedaan bij Jong Ajax, kon hij probleemloos het werk van Bosz voortzetten en paste het ook nog eens geheel in de lijn van Cruijff om zo iemand door te schuiven.
:D

Je weet dat dit niet klopt hé Callie :)
pi_177524350
quote:
0s.gif Op woensdag 28 februari 2018 19:54 schreef Mansjester het volgende:

[..]

:D

Je weet dat dit niet klopt hé Callie :)
Als ik een stuiver zou krijgen voor elke keer dat een Feyenoorder een Ajax-mening verzint en die vervolgens afkraakt zou ik redelijk vermogend zijn.
  donderdag 1 maart 2018 @ 12:47:24 #231
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_177525893
quote:
17s.gif Op donderdag 1 maart 2018 11:27 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Als ik een stuiver zou krijgen voor elke keer dat een Feyenoorder een Ajax-mening verzint en die vervolgens afkraakt zou ik redelijk vermogend zijn.
In het PSV-topic zijn ze ook al weer lekker bezig met allemaal onzin roepen dat we Kluivert allemaal een toptalent vinden hier. Terwijl ik louter kritische teksten lees _O- .
Oh.
  donderdag 1 maart 2018 @ 12:49:33 #232
21467 franske19
Hit the deck!
pi_177525923
quote:
0s.gif Op donderdag 1 maart 2018 12:47 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

In het PSV-topic zijn ze ook al weer lekker bezig met allemaal onzin roepen dat we Kluivert allemaal een toptalent vinden hier. Terwijl ik louter kritische teksten lees _O- .
Kluivert is ook een toptalent. Mist alleen de mentaliteit die zijn vader wel had. Zoals eigenlijk zoveel jonge spelers tegenwoordig.
"The wolves will come again," said Jojen solemnly. - George R.R. Martin
  donderdag 1 maart 2018 @ 13:30:55 #233
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_177526739
quote:
0s.gif Op donderdag 1 maart 2018 12:49 schreef franske19 het volgende:

[..]

Kluivert is ook een toptalent. Mist alleen de mentaliteit die zijn vader wel had. Zoals eigenlijk zoveel jonge spelers tegenwoordig.
Welnee, Mbappé is een toptalent. Kluivert is niks meer dan gewoon een aardig talent, die het verder nog prima kan doen bij Ajax hoor. Maar ik verwacht niet van hem dat hij er volgend seizoen ineens 20+ in schiet (als hij er dan nog is)
Oh.
pi_177527205
quote:
0s.gif Op donderdag 1 maart 2018 12:49 schreef franske19 het volgende:

[..]

Kluivert is ook een toptalent. Mist alleen de mentaliteit die zijn vader wel had. Zoals eigenlijk zoveel jonge spelers tegenwoordig.
Als zijn vader iets niet had dan was het wel de juiste mentaliteit :D
pi_177527440
quote:
0s.gif Op donderdag 1 maart 2018 12:49 schreef franske19 het volgende:

[..]

Kluivert is ook een toptalent. Mist alleen de mentaliteit die zijn vader wel had. Zoals eigenlijk zoveel jonge spelers tegenwoordig.
Zoveel onzin in 1 post. franske19 kan het.
  donderdag 1 maart 2018 @ 14:17:18 #236
406087 Heeinz
Ik schrik hiervan
pi_177527619
quote:
Heeft Stijn gemaakt..
pi_177527623
quote:
Hahaha wtf is dat voor prutswerk dan. _O- 8)7
pi_177527861
quote:
:')
'Wish I was old and a little sentimental'
Porcupine Tee - Normal
  donderdag 1 maart 2018 @ 14:43:21 #240
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_177528015
quote:
:D Stagiairgenot
Oh.
pi_177528553
Heeft iemand hier ervaring met het scannen van een foto van een seizoenskaart bij de Arena? Ga voor zondag niet de kaart kunnen hebben
  donderdag 1 maart 2018 @ 15:25:18 #242
80382 manny
30 is best veel
pi_177528892
quote:
0s.gif Op donderdag 1 maart 2018 12:49 schreef franske19 het volgende:

[..]

Kluivert is ook een toptalent. Mist alleen de mentaliteit die zijn vader wel had. Zoals eigenlijk zoveel jonge spelers tegenwoordig.
grapjes om te lachen
proberen is de eerste stap naar falen
een cafe zonder Hazes, is geen kroeg
pi_177528916
quote:
0s.gif Op donderdag 1 maart 2018 15:10 schreef Brammess het volgende:
Heeft iemand hier ervaring met het scannen van een foto van een seizoenskaart bij de Arena? Ga voor zondag niet de kaart kunnen hebben
Volgens mij kom je daar niet mee het stadion in. Je kunt wel bij de kassa een kaart halen, als het je eigen SCC is.
pi_177528928
quote:
0s.gif Op donderdag 1 maart 2018 15:10 schreef Brammess het volgende:
Heeft iemand hier ervaring met het scannen van een foto van een seizoenskaart bij de Arena? Ga voor zondag niet de kaart kunnen hebben
Wel met regulier ticket (waarvan ze zeggen dat je het moet printen), dat werkte gewoon vanaf de telefoon. Gaat het om een streepjescode?
  donderdag 1 maart 2018 @ 15:28:18 #245
21467 franske19
Hit the deck!
pi_177528965
quote:
0s.gif Op donderdag 1 maart 2018 14:10 schreef Maastoren het volgende:

[..]

Zoveel onzin in 1 post. franske19 kan het.
Die jonge gasten tegenwoordig worden na een paar goede wedstrijden opgehemeld en gaan dan naast hun schoenen lopen. Echte winnaarsmentaliteit mis je gewoon. Het Ajax waar Kluiver sr. in speelde had ook jonge gasten erin spelen maar die hadden een veel betere mentaliteit.
"The wolves will come again," said Jojen solemnly. - George R.R. Martin
pi_177529199
quote:
1s.gif Op donderdag 1 maart 2018 15:26 schreef Tchock het volgende:

[..]

Volgens mij kom je daar niet mee het stadion in. Je kunt wel bij de kassa een kaart halen, als het je eigen SCC is.
quote:
1s.gif Op donderdag 1 maart 2018 15:26 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Wel met regulier ticket (waarvan ze zeggen dat je het moet printen), dat werkte gewoon vanaf de telefoon. Gaat het om een streepjescode?
Gaat om de barcode van een uitkaart in dit geval. Wist wel dat het met een e-ticket werkt maar ben benieuwd of een goede HD foto van de barcode ook werkt
  donderdag 1 maart 2018 @ 15:53:52 #247
389816 PowerLoungen
Duurt een kwartiertje
pi_177529632
quote:
0s.gif Op donderdag 1 maart 2018 15:28 schreef franske19 het volgende:

[..]

Die jonge gasten tegenwoordig worden na een paar goede wedstrijden opgehemeld en gaan dan naast hun schoenen lopen. Echte winnaarsmentaliteit mis je gewoon. Het Ajax waar Kluiver sr. in speelde had ook jonge gasten erin spelen maar die hadden een veel betere mentaliteit.
En meer talent
RED ONS HENNIEGOD
  donderdag 1 maart 2018 @ 16:05:17 #248
131800 Tarado
capô de fusca
pi_177529807
quote:
0s.gif Op donderdag 1 maart 2018 15:28 schreef franske19 het volgende:

[..]

Die jonge gasten tegenwoordig worden na een paar goede wedstrijden opgehemeld en gaan dan naast hun schoenen lopen. Echte winnaarsmentaliteit mis je gewoon. Het Ajax waar Kluiver sr. in speelde had ook jonge gasten erin spelen maar die hadden een veel betere mentaliteit.
was ook een stuk hoger niveau al denk ik dat het voor een talent makkelijker is om in te stromen in zo'n team wat al helemaal staat
  donderdag 1 maart 2018 @ 17:42:42 #249
454292 Koffieplanter
Violence. Speed. Momentum.
pi_177531641
Tagliafico is opgeroepen door Sampaoli.
Put these foolish ambitions to rest.
pi_177538766
quote:
0s.gif Op donderdag 1 maart 2018 15:37 schreef Brammess het volgende:

[..]


[..]

Gaat om de barcode van een uitkaart in dit geval. Wist wel dat het met een e-ticket werkt maar ben benieuwd of een goede HD foto van de barcode ook werkt
Ik zou het er op gokken, zo'n apparaat scant gewoon zwarte en witte streepjes, komt geen chip oid aan te pas.
  vrijdag 2 maart 2018 @ 11:35:37 #251
287899 Smoofie
Duikeendje? Duikeendje!!
pi_177546616
Ten Jag :')
AFCA
Qui audet adipiscitur
  vrijdag 2 maart 2018 @ 12:34:10 #252
131800 Tarado
capô de fusca
pi_177547769
parool twitterde op donderdag 01-03-2018 om 17:26:23 .@mennopot zet op een rij hoe Ajax de voorbije twintig jaar heeft gepresteerdhttps://t.co/HUMBWklOf1 https://t.co/qrcwa3PqzL reageer retweet
  vrijdag 2 maart 2018 @ 12:56:17 #253
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_177548233
Nou, tegen Vitesse.
Ik denk dat dit hem niet gaat worden. Het spel is niet om aan te zien tot nu toe. Geen passie, geen inzicht. Ik denk dat Ten Hag dit (nog) niet kan veranderen.

Derhalve voorspel ik een nederlaag. 1-0 of 2-1.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
  vrijdag 2 maart 2018 @ 12:57:28 #254
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_177548254
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2018 12:34 schreef Tarado het volgende:
parool twitterde op donderdag 01-03-2018 om 17:26:23 .@mennopot zet op een rij hoe Ajax de voorbije twintig jaar heeft gepresteerdhttps://t.co/HUMBWklOf1 https://t.co/qrcwa3PqzL reageer retweet
Best treurig toch wel
Oh.
pi_177548398
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2018 12:34 schreef Tarado het volgende:
parool twitterde op donderdag 01-03-2018 om 17:26:23 .@mennopot zet op een rij hoe Ajax de voorbije twintig jaar heeft gepresteerdhttps://t.co/HUMBWklOf1 https://t.co/qrcwa3PqzL reageer retweet
Mis ik een deel van de content als ik geen betaalde abonnee ben of is dit daadwerkelijk het hele artikel?
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  vrijdag 2 maart 2018 @ 13:11:26 #256
131800 Tarado
capô de fusca
pi_177548534
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2018 13:04 schreef Monolith het volgende:

[..]

Mis ik een deel van de content als ik geen betaalde abonnee ben of is dit daadwerkelijk het hele artikel?
dat weet ik niet maar het is een column geen artikel
  vrijdag 2 maart 2018 @ 13:17:23 #257
131800 Tarado
capô de fusca
pi_177548659
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2018 12:57 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

Best treurig toch wel
beetje schandalig ook eigenlijk wel
  vrijdag 2 maart 2018 @ 13:48:23 #258
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_177549403
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2018 12:34 schreef Tarado het volgende:
parool twitterde op donderdag 01-03-2018 om 17:26:23 .@mennopot zet op een rij hoe Ajax de voorbije twintig jaar heeft gepresteerdhttps://t.co/HUMBWklOf1 https://t.co/qrcwa3PqzL reageer retweet
Wel grappig dat Pot zelf doet wat hij Ajax verwijt. De pot verwijt letterlijk de ketel hier. Ook hij blijft de grootheid van Ajax benoemen als feit.

als je over de afgelopen 20 jaar kijkt dan is Ajax gewoon de tweed club van Nederland qua resultaten. Zeker nationaal, maar eigenlijk ook internationaal waren de resultaten van PSV minimaal zo goed. Dan kun je wel blijven benoemen dat je het grootste stadion hebt, de meeste sponsoren, de meeste supporters, de beste jeugdopleiding, de grootste buitenlandse talenten, de hoogste begroting, het beste verleden.... Maar dat is dus kennelijk niets waard. Sterker nog, het maakt het alleen maar lachwekkender voor de buitenwacht.

En daarbij: hoe lang blijf je zo de grootste? Succes verkoopt en trekt supporters aan. Als de echte aansprekende resultaten uitblijven, dan haken supporters van buiten de eigen regio steeds sneller af. De Ajax-supporter uit de provincie is voor het grootste gedeelte aangehaakt tijdens de succesjaren.
  vrijdag 2 maart 2018 @ 13:58:11 #259
131800 Tarado
capô de fusca
pi_177549599
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2018 13:48 schreef BadderHaring het volgende:

[..]

Wel grappig dat Pot zelf doet wat hij Ajax verwijt. De pot verwijt letterlijk de ketel hier. Ook hij blijft de grootheid van Ajax benoemen als feit.

als je over de afgelopen 20 jaar kijkt dan is Ajax gewoon de tweed club van Nederland qua resultaten. Zeker nationaal, maar eigenlijk ook internationaal waren de resultaten van PSV minimaal zo goed. Dan kun je wel blijven benoemen dat je het grootste stadion hebt, de meeste sponsoren, de meeste supporters, de beste jeugdopleiding, de grootste buitenlandse talenten, de hoogste begroting, het beste verleden.... Maar dat is dus kennelijk niets waard. Sterker nog, het maakt het alleen maar lachwekkender voor de buitenwacht.

En daarbij: hoe lang blijf je zo de grootste? Succes verkoopt en trekt supporters aan. Als de echte aansprekende resultaten uitblijven, dan haken supporters van buiten de eigen regio steeds sneller af. De Ajax-supporter uit de provincie is voor het grootste gedeelte aangehaakt tijdens de succesjaren.
nu draaf je een beetje door, ondanks de successen is PSV qua "grootsheid" de nummer 3, zolang Feyenoord nog steeds nummer 2 is zal Ajax voorlopig nog wel nummer 1 blijven.
pi_177549680
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2018 13:11 schreef Tarado het volgende:

[..]

dat weet ik niet maar het is een column geen artikel
Als die paar redelijk willekeurige regels tekst moeten doorgaan voor een column dan is het wel bedroevend gesteld met columnschrijvend Nederland. Er staan drie 'feitjes' over Ajax, om vervolgens te concluderen dat Ajax onderpresteerd terwijl PSV er steeds met de buit vandoor gaat, terwijl de prestaties van PSV nergens worden aangehaald. PSV heeft in dezelfde tijd bijvoorbeeld ook gewoon 12 verschillende trainers gehad.
Qua resultaten heeft PSV 9 titels ipv 7. De gemiddelde ranglijstpositie van PSV is 2. Die van Ajax is 2,2 al is dat vooral te wijten aan de seizoenen '99 en '00 met een zesde en vijfde plek.
Europees doet PSV het over 20 jaar gezien wel wat beter, maar dat is wel vooral vanwege de goede periode in de eerste helft van die 20 jaar.

PSV doet het dus wel wat beter de laatste 20 jaar, maar zo wereldschokkend is het verschil nou ook weer niet. Daarbij doet PSV bijvoorbeeld qua budget niet zo heel veel onder voor Ajax. Kijk bijvoorbeeld naar de laatste jaren:



In de Premier League zijn de verschillen een stuk groter. United heeft 1,28x zoveel inkomsten als City en 1.57x zoveel als Chelsea om maar eens wat te noemen.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  vrijdag 2 maart 2018 @ 14:02:50 #261
423773 mokkiemok
een lekker bakkie pleur
pi_177549684
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2018 13:48 schreef BadderHaring het volgende:

[..]

Wel grappig dat Pot zelf doet wat hij Ajax verwijt. De pot verwijt letterlijk de ketel hier. Ook hij blijft de grootheid van Ajax benoemen als feit.

als je over de afgelopen 20 jaar kijkt dan is Ajax gewoon de tweed club van Nederland qua resultaten. Zeker nationaal, maar eigenlijk ook internationaal waren de resultaten van PSV minimaal zo goed. Dan kun je wel blijven benoemen dat je het grootste stadion hebt, de meeste sponsoren, de meeste supporters, de beste jeugdopleiding, de grootste buitenlandse talenten, de hoogste begroting, het beste verleden.... Maar dat is dus kennelijk niets waard. Sterker nog, het maakt het alleen maar lachwekkender voor de buitenwacht.

En daarbij: hoe lang blijf je zo de grootste? Succes verkoopt en trekt supporters aan. Als de echte aansprekende resultaten uitblijven, dan haken supporters van buiten de eigen regio steeds sneller af. De Ajax-supporter uit de provincie is voor het grootste gedeelte aangehaakt tijdens de succesjaren.
ajax is gewoon nog steeds de meest bekeken meest bekende club van nederland zowel nationaal als internationaal.
FOK!ker sinds 18 april 2004 ---
Op maandag 30 juni 2014 14:05 schreef stbabylon het volgende:
Rukken met een zak paprikachips bij de hand, krijg je vanzelf een oranje Duitse helm.
  vrijdag 2 maart 2018 @ 14:05:50 #262
131800 Tarado
capô de fusca
pi_177549723
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2018 14:02 schreef Monolith het volgende:

[..]

Als die paar redelijk willekeurige regels tekst moeten doorgaan voor een column dan is het wel bedroevend gesteld met columnschrijvend Nederland. Er staan drie 'feitjes' over Ajax, om vervolgens te concluderen dat Ajax onderpresteerd terwijl PSV er steeds met de buit vandoor gaat, terwijl de prestaties van PSV nergens worden aangehaald. PSV heeft in dezelfde tijd bijvoorbeeld ook gewoon 12 verschillende trainers gehad.
Qua resultaten heeft PSV 9 titels ipv 7. De gemiddelde ranglijstpositie van PSV is 2. Die van Ajax is 2,2 al is dat vooral te wijten aan de seizoenen '99 en '00 met een zesde en vijfde plek.
Europees doet PSV het over 20 jaar gezien wel wat beter, maar dat is wel vooral vanwege de goede periode in de eerste helft van die 20 jaar.

PSV doet het dus wel wat beter de laatste 20 jaar, maar zo wereldschokkend is het verschil nou ook weer niet. Daarbij doet PSV bijvoorbeeld qua budget niet zo heel veel onder voor Ajax. Kijk bijvoorbeeld naar de laatste jaren:

[ afbeelding ]

In de Premier League zijn de verschillen een stuk groter. United heeft 1,28x zoveel inkomsten als City en 1.57x zoveel als Chelsea om maar eens wat te noemen.
het is maar een column hoor, het geeft goed het sentiment weer, verder moet je het niet te serieus nemen.
  vrijdag 2 maart 2018 @ 14:09:34 #263
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_177549793
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2018 13:58 schreef Tarado het volgende:

[..]

nu draaf je een beetje door, ondanks de successen is PSV qua "grootsheid" de nummer 3, zolang Feyenoord nog steeds nummer 2 is zal Ajax voorlopig nog wel nummer 1 blijven.
Ja, gelukkig zeg ik ook niet dat dat niet zo is?

De geschiedenis ijlt gewoon heel lang na.
  vrijdag 2 maart 2018 @ 14:11:08 #264
423773 mokkiemok
een lekker bakkie pleur
pi_177549821
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2018 14:09 schreef BadderHaring het volgende:

[..]

Ja, gelukkig zeg ik ook niet dat dat niet zo is?

De geschiedenis ijlt gewoon heel lang na.
je vergelijkt het aantal prijzen met de grootste zijn
waarbij grootste duidt op het meest bekend en meest populair etc.
FOK!ker sinds 18 april 2004 ---
Op maandag 30 juni 2014 14:05 schreef stbabylon het volgende:
Rukken met een zak paprikachips bij de hand, krijg je vanzelf een oranje Duitse helm.
  vrijdag 2 maart 2018 @ 14:11:10 #265
420375 Baconbus
Babuganesh.
pi_177549823
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2018 14:09 schreef BadderHaring het volgende:

[..]

De geschiedenis ijlt gewoon heel lang na.
Misschien heeft het verleden wel invloed op de toekomst. Wie zal t zeggen.
wooblabalurg
pi_177549878
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2018 14:05 schreef Tarado het volgende:

[..]

het is maar een column hoor, het geeft goed het sentiment weer, verder moet je het niet te serieus nemen.
Ik zeg vooral dat het een enorm slap aftreksel van een column is. "A is beter dan B, kijk maar naar deze statistieken over A" is een vrij onzinnige redenering.
Dat geen Ajaxfan echt tevreden zal zijn over wat Ajax de laatste 20 jaar presteert is niet echt een verrassing. Zeker niet na de 10 jaar daarvoor.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  vrijdag 2 maart 2018 @ 14:15:29 #267
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_177549890
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2018 14:11 schreef mokkiemok het volgende:

[..]

je vergelijkt het aantal prijzen met de grootste zijn
waarbij grootste duidt op het meest bekend en meest populair etc.
Ik wil best met je in discussie, maar leer dan wel eerst even lezen aub.

quote:
11s.gif Op vrijdag 2 maart 2018 14:11 schreef Baconbus het volgende:

[..]

Misschien heeft het verleden wel invloed op de toekomst. Wie zal t zeggen.
Dat is ook zeker zo, maar dat is wel een beperkt effect.
  vrijdag 2 maart 2018 @ 14:18:46 #268
131800 Tarado
capô de fusca
pi_177549969
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2018 14:09 schreef BadderHaring het volgende:

[..]

Ja, gelukkig zeg ik ook niet dat dat niet zo is?

De geschiedenis ijlt gewoon heel lang na.
even los van PSV vind ik ook dat Ajax onder presteert, 4 titels per 10 jaar is het absolute minimum lijkt me, maar wanneer begin je dan met tellen, logischer lijkt me dan 2000 te pakken, het vorige decennium waren het er 3 en nu zit je ook weer op 3.
  vrijdag 2 maart 2018 @ 14:26:47 #269
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_177550168
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2018 14:18 schreef Tarado het volgende:

[..]

even los van PSV vind ik ook dat Ajax onder presteert, 4 titels per 10 jaar is het absolute minimum lijkt me, maar wanneer begin je dan met tellen, logischer lijkt me dan 2000 te pakken, het vorige decennium waren het er 3 en nu zit je ook weer op 3.
Ja, zo kun je hem het beste tellen dan. Is gewoon te weinig als je de grootste club bent.
pi_177551941
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2018 14:18 schreef Tarado het volgende:

[..]

even los van PSV vind ik ook dat Ajax onder presteert, 4 titels per 10 jaar is het absolute minimum lijkt me, maar wanneer begin je dan met tellen, logischer lijkt me dan 2000 te pakken, het vorige decennium waren het er 3 en nu zit je ook weer op 3.
Maar ook die statistieken zijn wel vervuild door de tweede plaatsen met een of twee punten achterstand.
pi_177551967
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 maart 2018 15:38 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Maar ook die statistieken zijn wel vervuild door de tweede plaatsen met een of twee punten achterstand.
En hoe zijn de statistieken dan vervuild?
  vrijdag 2 maart 2018 @ 15:40:18 #272
343486 KingRoland
#TEAMJOHANNES
pi_177551968
ik tel 2e plaatsen ook mee hoor.

als je 3e wordt is dat een schande
  vrijdag 2 maart 2018 @ 15:41:25 #273
131800 Tarado
capô de fusca
pi_177551998
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 maart 2018 15:38 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Maar ook die statistieken zijn wel vervuild door de tweede plaatsen met een of twee punten achterstand.
net niet heb ik even geen boodschap aan, 4 titels per 10 jaar vind ik niet teveel gevraagd in een competitie waar in het algemeen 2 clubs om de titels strijden met af en toe een outsider
pi_177552027
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2018 15:41 schreef Tarado het volgende:

[..]

net niet heb ik even geen boodschap aan, 4 titels per 10 jaar vind ik niet teveel gevraagd in een competitie waar in het algemeen 2 clubs om de titels strijden met af en toe een outsider
Ik zou zeggen minimaal vijf titels per tien jaar. Met iets meer geluk zouden we op vier zitten, wmb nog steeds te weinig.
pi_177552045
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2018 15:40 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

En hoe zijn de statistieken dan vervuild?
Tja het wordt in het voetbal vaak ontkend, maar toeval speelt een rol.
pi_177552144
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 maart 2018 15:43 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Tja het wordt in het voetbal vaak ontkend, maar toeval speelt een rol.
Je snapt niet veel van statistieken.
  vrijdag 2 maart 2018 @ 15:48:29 #277
131800 Tarado
capô de fusca
pi_177552154
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 maart 2018 15:42 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Ik zou zeggen minimaal vijf titels per tien jaar. Met iets meer geluk zouden we op vier zitten, wmb nog steeds te weinig.
dat is maar 2 keer voorgekomen in de hele historie, laatste keer was in de jaren 70
  vrijdag 2 maart 2018 @ 15:49:54 #278
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_177552187
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2018 15:48 schreef Tarado het volgende:

[..]

dat is maar 2 keer voorgekomen in de hele historie, laatste keer was in de jaren 70
Dan moet het wel nog je ambitie zijn, zeker in een competitie die steeds minder begint voor te stellen.
Oh.
  vrijdag 2 maart 2018 @ 15:51:03 #279
131800 Tarado
capô de fusca
pi_177552211
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2018 15:49 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

Dan moet het wel nog je ambitie zijn, zeker in een competitie die steeds minder begint voor te stellen.
je ambitie moet zijn ieder jaar kampioen worden
pi_177552250
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2018 15:48 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Je snapt niet veel van statistieken.
Enlighten me.
  vrijdag 2 maart 2018 @ 15:53:05 #281
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_177552253
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2018 15:51 schreef Tarado het volgende:

[..]

je ambitie moet zijn ieder jaar kampioen worden
Dat klopt maar je moet wel streven naar minimaal 6/10 in het aantal kampioenschappen in een decennium ook.
Oh.
pi_177552267
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2018 15:51 schreef Tarado het volgende:

[..]

je ambitie moet zijn ieder jaar kampioen worden
En iedere wedstrijd te winnen.
  vrijdag 2 maart 2018 @ 15:55:22 #283
131800 Tarado
capô de fusca
pi_177552304
quote:
6s.gif Op vrijdag 2 maart 2018 15:53 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

Dat klopt maar je moet wel streven naar minimaal 6/10 in het aantal kampioenschappen in een decennium ook.
ik ben het wel met je eens hoor maar het is blijkbaar in tijden dat Ajax zelfs Europees superieur was ook niet gelukt
pi_177552442
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2018 15:55 schreef Tarado het volgende:

[..]

ik ben het wel met je eens hoor maar het is blijkbaar in tijden dat Ajax zelfs Europees superieur was ook niet gelukt
Jaren '90 wel vijf keer als eerste geëindigd trouwens. Jaren '10 zitten we op vier. Jaren '00 een dramatische twee.
  vrijdag 2 maart 2018 @ 16:13:48 #285
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_177552646
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 maart 2018 15:43 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Tja het wordt in het voetbal vaak ontkend, maar toeval speelt een rol.
Het effect van toeval is prima meetbaar en daarmee automatisch meegenomen in goede statistiek.
pi_177553146
quote:
Titelrace
Voorin deed Ten Hag vorige week tegen ADO Den Haag een beroep op Siem de Jong en later Mateo Cassierra. Hoewel Ajax tegen de residentieclub tot liefst 32 doelpogingen kwam, bleef de club steken op een doelpuntloos gelijkspel. Aangezien PSV won op bezoek bij Feyenoord (1-3) is het verschil tussen de nummer één en twee zeven punten, met nog negen wedstrijden te gaan.

'We hebben vorige week wat laten liggen, maar ik geloof er nog steeds in', is Ten Hag strijdvaardig. 'PSV presteert goed, maar er komt een reeks dat het minder wordt. Dan moeten wij er staan.

vi.nl'
ieder seizoen weer rond deze tijd hopen op falen van anderen

wat een clown die ten hag :)
"Wedstrijden kun je altijd verliezen anders hoef je die wedstrijden ook niet te spelen"
Klaasweetalles 14-08-2018
  vrijdag 2 maart 2018 @ 17:00:42 #287
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_177553615
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2018 16:43 schreef klaasweetalles het volgende:

[..]

ieder seizoen weer rond deze tijd hopen op falen van anderen

wat een clown die ten hag :)
een beetje zoals jij in elke post tijdens afgelopen winterstop?
  vrijdag 2 maart 2018 @ 17:01:26 #288
21467 franske19
Hit the deck!
pi_177553640
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2018 12:56 schreef Kaneelstokje het volgende:
Nou, tegen Vitesse.
Ik denk dat dit hem niet gaat worden. Het spel is niet om aan te zien tot nu toe. Geen passie, geen inzicht. Ik denk dat Ten Hag dit (nog) niet kan veranderen.

Derhalve voorspel ik een nederlaag. 1-0 of 2-1.
Net alsof je goed hoeft te voetballen om te winnen.
"The wolves will come again," said Jojen solemnly. - George R.R. Martin
pi_177554514
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 maart 2018 16:13 schreef BadderHaring het volgende:

[..]

Het effect van toeval is prima meetbaar en daarmee automatisch meegenomen in goede statistiek.
Expected goals? :9

Doorgaans wordt bij een statistiek de p-waarde vermeld; dit is de kans dat een bepaalde uitkomst door toeval tot stand is gekomen. Dat lijkt me bij voetbal bijzonder moeilijk, zeker bij eindstanden in competities.

Maar buiten een gebrek aan kwaliteit kan je ook wel stellen dat je enige pech hebt gehad als je een keer of vier op een à twee punten van de kampioen eindigt.
  vrijdag 2 maart 2018 @ 18:09:19 #290
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_177554904
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 maart 2018 17:47 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Expected goals? :9

Doorgaans wordt bij een statistiek de p-waarde vermeld; dit is de kans dat een bepaalde uitkomst door toeval tot stand is gekomen. Dat lijkt me bij voetbal bijzonder moeilijk, zeker bij eindstanden in competities.

Maar buiten een gebrek aan kwaliteit kan je ook wel stellen dat je enige pech hebt gehad als je een keer of vier op een à twee punten van de kampioen eindigt.
Of enig geluk dat je er zo dichtbij zit en niet één a twee punten minder hebt.
pi_177554913
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 maart 2018 17:47 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Expected goals? :9

Doorgaans wordt bij een statistiek de p-waarde vermeld; dit is de kans dat een bepaalde uitkomst door toeval tot stand is gekomen. Dat lijkt me bij voetbal bijzonder moeilijk, zeker bij eindstanden in competities.

Maar buiten een gebrek aan kwaliteit kan je ook wel stellen dat je enige pech hebt gehad als je een keer of vier op een à twee punten van de kampioen eindigt.
Dat is niet echt wat een p-waarde doet. De p-waarde zegt iets over de kans dat de geobserveerde resultaten plaatsvinden onder een bepaalde hypothese. Dat de uitkomsten van je experiment zijn zoals ze zijn is gewoon een feit.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_177555012
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 maart 2018 18:09 schreef Monolith het volgende:

[..]

Dat is niet echt wat een p-waarde doet. De p-waarde zegt iets over de kans dat de geobserveerde resultaten plaatsvinden onder een bepaalde hypothese. Dat de uitkomsten van je experiment zijn zoals ze zijn is gewoon een feit.
De geobserveerde resultaten..
pi_177555025
Observeren van resultaten doe je bij een verse, dampende drol in de pot.. In case of worms dit dat..
pi_177557449
quote:
0s.gif Op woensdag 28 februari 2018 16:23 schreef BadderHaring het volgende:

[..]

Of een goal een goal wordt, ligt natuurlijk ook aan veel meer dan de schotlocatie. Het aantal spelers tussen de bal en de goal, de kwaliteit van de keeper, de positionering van de keeper, de kwaliteit van de spits.

Op 5 meter van de goal zijn er genoeg situaties waar een schot op goal er nooit in kan, bijvoorbeeld.

Ik ben een groot fan van statistiek, maar het moment dat mensen statistiek aangrijpen om iets te verklaren, gaat het bijna altijd fout. En dat zie je hier ook weer gebeuren.
Ik vind het eerder komisch hoe vaak statistische modellen er naast zitten.

Maar goed, er zijn ook zoveel factoren om rekening mee te houden. Het thuisvoordeel, het type scheidsrechter en of een ploeg aanvallend of juist verdedigend speelt.

Ik kan me voorstellen dat verdedigende ploegen die de counter hanteren doorgaans in het voordeel zijn. Bij een snelle counter ontstaat er meer ruimte en heeft de tegenstander onvoldoende tijd om de verdediging te organiseren. Verdedigers rennen mee naar achteren, en kunnen moeilijker een schot blokkeren.

xGoals beslist dan nog eens achteraf wie de grootste kans had om te winnen. Dat is dan nog een makkelijke statistiek, knapper is om vooraf te voorspellen wie wint. En dan zullen ze er nog veel meer naast zitten. Ajax, de club met de beste spelers en scoringskansen in Nederland, is al jaren geen kampioen geworden (en maar weinigen hadden Feyenoord vorig jaar als kampioen voorspeld).
pi_177557480
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2018 15:48 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Je snapt niet veel van statistieken.
:D
  vrijdag 2 maart 2018 @ 22:00:46 #296
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_177561945
Zian Flemming God.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
  vrijdag 2 maart 2018 @ 22:09:22 #297
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_177562225
KNJB helpt jullie zelfs in de Jupiler League :')
  vrijdag 2 maart 2018 @ 22:12:12 #298
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_177562326
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2018 22:09 schreef BadderHaring het volgende:
KNJB helpt jullie zelfs in de Jupiler League :')
mad
Oh.
  vrijdag 2 maart 2018 @ 22:24:28 #299
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_177562700
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2018 22:12 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

mad
Woedend. Uit mijn plaat van onverschilligheid.
  vrijdag 2 maart 2018 @ 22:26:17 #300
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_177562761
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 maart 2018 22:24 schreef BadderHaring het volgende:

[..]

Woedend. Uit mijn plaat van onverschilligheid.
Dat kan.
Oh.
  vrijdag 2 maart 2018 @ 22:26:35 #301
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_177562776
dicht
Oh.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')