abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
pi_177682377
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
0s.gif Op donderdag 8 maart 2018 11:31 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Inderdaad, iedereen komt wel eens een klaploper tegen die op anderen loopt te parasiteren maar die moet je dan gewoon verder niet meer helpen

Maar als niemand jou ooit wat gunt en iedereen jouw hulp slechts om opportunistische redenen aanneemt, dan zit er ook echt bij jezelf een probleem.
Vaak kun je van te voren ook wel een beetje inschatten of de desbetreffende persoon het ook voor jou zou doen. Bij iemand die dikke schulden heeft kun je wel al een klein beetje denken dat die haar afspraken niet na gaat komen. :')
  Moderator donderdag 8 maart 2018 @ 11:52:19 #77
75043 crew  Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_177682380
quote:
0s.gif Op zondag 25 februari 2018 21:58 schreef Keep_Walking het volgende:
Wat de anderen hierboven zeggen. Mensen maken snel en vaak veel misbruik. Echter zijn er ook mensen waar je echt op kan rekenen. Dus het beste is veel te doen voor mensen waarvan je weet dat ze het ook voor jou zouden doen.
Het is ook iets dat je opbouwt. Je doet eens wat kleins, je vraagt eens wat kleins. En zo merk je vanzelf of het eenrichtingsverkeer is. En naarmate dat goed gaat ben ik ook bereid verder te gaan in mijn hulp aan anderen.
http://twitter.com/RogerV83
Winnaar van de Fok-POL Hans van Mierlo-trofee 2013 en de Andre Krouwel-trofee 2013.
pi_177682472
quote:
0s.gif Op donderdag 8 maart 2018 11:52 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Het is ook iets dat je opbouwt. Je doet eens wat kleins, je vraagt eens wat kleins. En zo merk je vanzelf of het eenrichtingsverkeer is. En naarmate dat goed gaat ben ik ook bereid verder te gaan in mijn hulp aan anderen.
Dit inderdaad, en als ze eens niet iets voor je doen is dat niet meteen omdat ze je als voetveeg zien, maar simpel omdat ze het niet zien, ze zich niet altijd op elk moment in een ander kunnen verplaatsen of omdat ze gewoon geen tijd hebben.
  vrijdag 9 maart 2018 @ 04:05:15 #79
212761 magnetronkoffie
Where's the fish?
pi_177698565
quote:
0s.gif Op donderdag 8 maart 2018 09:33 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Ik heb juist met schade en schande geleerd dat wie goed doet, gebruikt wordt als voetveeg, als deurmat.
Niet bij iedereen. En ik behandel zulke mensen al helemaal niet zo :)
Mensen om wie ik niks (meer) geef, laat ik gewoon compleet uit m'n leven verdwijnen.
De truc is om de juiste mensen zsm te leren herkennen en de rotte appels flikker je weer weg ^O^
quote:
Mijn houding dat ik anderen niet help is dus vooral juist naar bekenden, vrienden, familie. Mensen waarbij ik te vaak tegen een muur op ben gelopen als ik eens ergens hulp bij nodig had. Vooral mijn broer is een enorme parasiet waar je alleen wat van hoort als hij iets nodig heeft; geld, spullen, hulp met klussen, z'n auto is kapot - of mijn vriend die even wil maken, het lijstje is oneindig. Iets terug doen of zich aan afspraken houden is er niet bij. Geleende spullen en geld krijg je standaard nooit terug.
Dit klinkt best zoals dat zusje van me _O-
Waar had ik nou ook alweer m'n UFO verstopt? Ik wil weer naar huis ;(
♫♪♪♫♪♫♫♪==♥☥
  vrijdag 9 maart 2018 @ 10:03:06 #80
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_177701392
Ik geloof heilig in wie goed doet, en tot nu toe heeft dat me in mijn leven meer positiviteit dan negativiteit gebracht. Zou ook niet weten hoe ik het anders zou moeten doen, laat staan dat ik het zou willen. En het zit in de kleinste dingen, soms kan een gemeende glimlach al iemands dag maken.
Curiosity cultured the cat
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_177701429
quote:
7s.gif Op vrijdag 9 maart 2018 10:03 schreef Copycat het volgende:
Ik geloof heilig in wie goed doet, en tot nu toe heeft dat me in mijn leven meer positiviteit dan negativiteit gebracht. Zou ook niet weten hoe ik het anders zou moeten doen, laat staan dat ik het zou willen. En het zit in de kleinste dingen, soms kan een gemeende glimlach al iemands dag maken.
Ik ook. Ik vind het dan ook helemaal geen probleem iets voor een ander te doen. Dan merk je dat anderen ook bereid zijn voor jou wat harder te lopen, bij wijze van.

Hoewel ik bij mensen die alleen maar negatief kunnen reageren dat wel opgegeven heb.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
pi_177705128
Ik ben bereid om vreemden te helpen, maar wel tot op zekere hoogte. Zo'n verzoek met een lamp ophangen ofzo zou ik best op ingaan als ik iemand vertrouw en kan helpen. Maar ik hoef ook niet ieders problemen op te lossen.
pi_177707203
Ik doe altijd dingen voor een ander omdat ik vaak geen 'nee' kan zeggen. Ben al van verschillende hulporganisaties lid geweest als ze aan de deur stonden, ik geef eten aan buren als ze geen geld hebben, meerdere keren voor dronken buurman bier gehaald omdat hij een angststoornis heeft en daardoor de deur niet uit durft. Ze komen ook vaak aan mijn deur om shag te vragen.

Ik doe ook vrijwilligerswerk bij een sportvereniging (terrein schoonhouden).
  zaterdag 10 maart 2018 @ 09:16:30 #84
399258 Voszje
Member of the internet.
pi_177718541
quote:
7s.gif Op vrijdag 9 maart 2018 10:03 schreef Copycat het volgende:
Hier ben ik het volledig mee eens.
"Jij bent het lekkerste wijf van FOK!" - Toto69
"Niet weten dat Voszje een sluwe godin is :')" - Dven
"Jammer dat we onze enige Oostblokuser moeten missen nu Voszje blijkbaar een leven heeft gekregen :N." - MAHL
pi_177720288
Je kunt best anderen helpen, maar het is vaak niet een goed idee om vriendschappen aan te gaan met mensen die geestelijk minder stabiel zijn en / of uit een lagere "klasse" komen want dan wordt er in veel gevallen misbruik van gemaakt. Zou het dus wat afstandelijk houden.
  zaterdag 10 maart 2018 @ 12:40:09 #86
475456 Samuel24
ik ben een aardige jongen.
pi_177721524
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 maart 2018 11:27 schreef Beathoven het volgende:
Je kunt best anderen helpen, maar het is vaak niet een goed idee om vriendschappen aan te gaan met mensen die geestelijk minder stabiel zijn en / of uit een lagere "klasse" komen want dan wordt er in veel gevallen misbruik van gemaakt. Zou het dus wat afstandelijk houden.
mensen die geestelijk minder stabiel zijn maken misbruik van andere mensen? :')
#mensen.die.veroordelen. :')
Maar niet heus.....HAAAAAAAAA!
pi_177726198
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 maart 2018 12:40 schreef Samuel24 het volgende:

[..]

mensen die geestelijk minder stabiel zijn maken misbruik van andere mensen? :')
#mensen.die.veroordelen. :')
Als begeleider van zware drugsverslaafden moet je bv niet al te close gaan worden. Familie e.d. van de radar houden.
pi_177736580
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 maart 2018 11:27 schreef Beathoven het volgende:
Wie blijft er dan nog over om vrienden mee te worden? Bij iedereen heb ik wel eens gedacht: die spoort niet. Ik moet ook accepteren dat er ook mindere kanten zijn van mensen waarvan er geen match is. Dat er geen exacte kopie van mij rondloopt; de wereld ziet hoe ik het zie, handelt hoe ik het aanpak etc.

Sommige groeperingen veroorzaken nou eenmaal meer problemen; of het nou dit is of dat om wat voor reden dan ook. Tel deze bij elkaar op, dan zijn ze in de meerderheid. De wereld spoort sowieso niet.
pi_177738007
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 maart 2018 17:02 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Als begeleider van zware drugsverslaafden moet je bv niet al te close gaan worden. Familie e.d. van de radar houden.
Vriendschappen aangaan met cliŽnten is een no-go. Professionele distantie is zeer belangrijk voor hulpverleners omdat ze objectief en eerlijk naar de cliŽnt moeten kunnen zijn om hun vak als hulpverlener goed uit te kunnen oefenen. Er is nog een reden dat vriendschap tussen een cliŽnt en hulpverlener een no-go is, namelijk de ongelijke machtsverhouding tussen een cliŽnt en een hulpverlener. Dat staat verder los van de geestelijke (in)stabiliteit en/of de 'hoogte' van de 'sociale klasse' waartoe zij al dan niet behoren.

Het is echt onzin om te stellen dat mensen die geestelijk minder stabiel zijn en/of tot een lagere 'klasse' behoren, eerder misbruik van je zullen maken.
Victory or defeat it's up to me to decide.
pi_177738055
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 maart 2018 22:59 schreef Yiwei het volgende:

[..]

Wie blijft er dan nog over om vrienden mee te worden? Bij iedereen heb ik wel eens gedacht: die spoort niet. Ik moet ook accepteren dat er ook mindere kanten zijn van mensen waarvan er geen match is. Dat er geen exacte kopie van mij rondloopt; de wereld ziet hoe ik het zie, handelt hoe ik het aanpak etc.

Sommige groeperingen veroorzaken nou eenmaal meer problemen; of het nou dit is of dat om wat voor reden dan ook. Tel deze bij elkaar op, dan zijn ze in de meerderheid. De wereld spoort sowieso niet.
Voor hem een hele hoop mensen. (Er zijn er immers maar weinig mensen die geestelijk instabieler zijn en/of tot een lagere 'klasse' behoren, dan hij zelf)
pi_177738112
quote:
1s.gif Op zondag 11 maart 2018 00:05 schreef madam-april het volgende:

[..]

Voor hem een hele hoop mensen. (Er zijn er immers maar weinig mensen die geestelijk instabieler zijn en/of tot een lagere 'klasse' behoren, dan hij zelf)
Mij zul je hier niet horen klagen over depressies, relaties en te kurkdroog staan. Ik kan je ook m'n laatste self-help boek aanraden.

pinnen mag ook.

___________ <-- hier even insteken.
pi_177738743
quote:
14s.gif Op zondag 11 maart 2018 00:09 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Mij zul je hier niet horen klagen over depressies, relaties en te kurkdroog staan. Ik kan je ook m'n laatste self-help boek aanraden.

pinnen mag ook.

___________ <-- hier even insteken.
O+ schattig
pi_177738825
quote:
1s.gif Op zondag 11 maart 2018 00:34 schreef madam-april het volgende:

[..]

O+ schattig
- - - -
pi_177738893
quote:
1s.gif Op maandag 26 februari 2018 01:10 schreef madam-april het volgende:

[..]

Alle mensen zijn van nature egoÔstisch.
Dat lees je vaker, maar dat is dus absoluut niet waar.

De mens is juist van nature behoorlijk altruÔstisch en samenwerkingsgericht.

De mens heeft zich ook zo groots kunnen ontwikkelen en samenlevingen kunnen opbouwen juist door samenwerking.

Zie ook o.a. https://www.brainwash.nl/(...)n-niet-egoistisch-is

Maar er zijn tal van artikelen over te vinden.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_177739006
quote:
1s.gif Op zondag 11 maart 2018 00:38 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Dat lees je vaker, maar dat is dus absoluut niet waar.

De mens is juist van nature behoorlijk altruÔstisch en samenwerkingsgericht.

De mens heeft zich ook zo groots kunnen ontwikkelen en samenlevingen kunnen opbouwen juist door samenwerking.

Zie ook o.a. https://www.brainwash.nl/(...)n-niet-egoistisch-is

Maar er zijn tal van artikelen over te vinden.
Waarom leven Sterren in hun "wereldje" en mensen in een volkswijk ook?

In landen waar de contrasten nog sterker zijn zie je dat het nog haakser op elkaar staat. Middenstanders gaan met name met middenstanders om en de armen en de jetset blijven in hun cirkeltje. Maar daarom mag men best in idealen blijven geloven.
abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')