abonnement Unibet Coolblue
pi_177439387
Hoi allemaal,

momenteel ben ik al in het bezig van een robotstofzuiger (een Neato) waar ik erg tevreden over ben, maar ben langzaam aan het rondkijken voor een dweilrobot. Nu is het me al opgevallen dat er niet veel zijn (kan er eigenlijk maar 2 vinden: de iRobot Braava 390T en de iRobot Braava jet 240 .

Mijn vraag is: heeft iemand hier ervaring met zo'n dweil robot (Werkt dat eigenlijk wel goed of kan ik het beter zelf doen? Want ze zijn niet bepaald goedkoop ...) en zo ja, welke is dan het beste (het verschil is ¤ 70,- , dus dat is nogal wat)?

Alvast bedankt!

Groeten,

Cathelijne
  zondag 25 februari 2018 @ 16:33:36 #2
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits' La
pi_177441189
*knip*

Doe gewoon normaal.

[ Bericht 80% gewijzigd door Vonkenboer op 25-02-2018 18:58:25 ]
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
pi_177446036
Heb hier nog een irobot scooba liggen, gebruikten we voor de linoleumvloer in ons vorige huis. Beviel ons daar prima. Hebben nu een parketvloer met v-groef, daar is die niet voor geschikt. Mag weg voor weinig als je wil testen of het bevalt voor je een dure nieuwe koopt.
pi_177456728
Bij de Lidl hebben ze er ook vaak 1 liggen. Geen idee of het wat is maar dan heb je er eventueel nog 1 voor in het lijstje. Duur is dat ding niet meen ik me te herinneren...
pi_177458663
Ik heb de oude versie van de Braava. Voordat de maker werd overgenomen door iRobot.

Het werkt prima, maakt streeploos schoon. Maar het maakt maar tot 30m2 schoon, daarna is het water wel op. Veel gehannes ook, dus vaak gebruiken we het niet. Als het echt te vies is en we even geen tijd hebben zetten we het aan.
pi_177459161
quote:
1s.gif Op zondag 25 februari 2018 20:11 schreef rba26 het volgende:
Heb hier nog een irobot scooba liggen, gebruikten we voor de linoleumvloer in ons vorige huis. Beviel ons daar prima. Hebben nu een parketvloer met v-groef, daar is die niet voor geschikt. Mag weg voor weinig als je wil testen of het bevalt voor je een dure nieuwe koopt.
Ik heb tegels met een ondiepe groef ... Werkt deze dan wel of ook niet op zo'n vloer?

Als dat werkt dan ben ik zeker geīnteresseerd!
pi_177459167
quote:
0s.gif Op maandag 26 februari 2018 11:23 schreef naiipajiiau het volgende:
Bij de Lidl hebben ze er ook vaak 1 liggen. Geen idee of het wat is maar dan heb je er eventueel nog 1 voor in het lijstje. Duur is dat ding niet meen ik me te herinneren...
Dank je wel! Ik ga het iig even in de gaten houden.
pi_177459197
quote:
0s.gif Op maandag 26 februari 2018 12:55 schreef athlonkmf het volgende:
Ik heb de oude versie van de Braava. Voordat de maker werd overgenomen door iRobot.

Het werkt prima, maakt streeploos schoon. Maar het maakt maar tot 30m2 schoon, daarna is het water wel op. Veel gehannes ook, dus vaak gebruiken we het niet. Als het echt te vies is en we even geen tijd hebben zetten we het aan.
Het is voor mij vooral dat ik 40-50 uur per week werk, en dan geen zin meer heb om te gaan dweilen .. Dus hoop dat dit een oplossing biedt (buiten dat ik dweilen echt verschrikkelijk vind ;-) )

30m2 zou voor ons wel genoeg zijn voor beneden, dus toch wel interessant ...
pi_177460487
Neem een stoomreiniger daar lukt het ook prima mee en snel.
pi_177462353
Heb even bij YT gekeken. Lijkt me wel handig. Wel jammer dat ie niet de hoekjes schoonmaakt.

pi_177462372
quote:
2s.gif Op maandag 26 februari 2018 14:10 schreef machtpen het volgende:
Neem een stoomreiniger daar lukt het ook prima mee en snel.
Jawel, maar dan ben je ook zelf bezig en dat wil TS nou net niet.
pi_177462382
Heb zo'n ding thuis staan, (goedkope chinese troep) maar meer dan een nat lapje over de vloer slepen is het niet...
Met een swiffer is sneller en een stuk schoner.
"Evil preaches tolerance until it is dominant, then it tries to silence good."
pi_177467566
quote:
0s.gif Op maandag 26 februari 2018 13:16 schreef Tinkerbel_ACC_ het volgende:

[..]

Ik heb tegels met een ondiepe groef ... Werkt deze dan wel of ook niet op zo'n vloer?

Als dat werkt dan ben ik zeker geīnteresseerd!
Tegels zou die zonder problemen moeten doen, voor parket blijft het net te nat na het dweilen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')