abonnement Unibet Coolblue
pi_177437350
Iemand die weet heeft van goeie rookmelders? Ik bedoel daarmee, een zeer lange levensduur hebben en het melden als het batterijtje versleten is?

Wij hebben ons plafond vernieuwd en dat kostte enorm veel geld. Veel van die rookmelders moet je boren waardoor je eigenlijk dus schade aanricht aan het plafond. Je hebt er ook dat je kunt kleven maar ook daarvan heb je schade :(
Bovendien gaan bij al die rookmelders het batterijtje maar 10 jaar mee, althans dat staat op de verpakking. In werkelijkheid zal het ong. 5 tot 6 jaar zijn.

- Zit daar nog vooruitgang in? In die zin dat je batterijen zal hebben die het met gemak 15 tot 20 jaar volhouden.
- Rookmelders die meer functies in één zullen hebben?
- Rookmelders die makkelijk vervangbaar zijn, etc. etc.?
Cindy De Vuyst
pi_177437425
nee die bestaan niet, ook niet de gene die je op 230v aansluit, want daar moet de backup batterij ook van vervangen worden.
pi_177437513
Er zijn zat rookmelders die je op een losse bevestigingsplaat klikt. Mocht de batterij leeg zijn hoef je de rookmelder alleen maar los te klikken, batterij te vervangen en terug te hangen.
pi_177437515
Na 10 jaar worden de sensoren in de rookmelder onbetrouwbaar (althans: dan garandeert de fabrikant de juiste werking niet meer) en zul je de rookmelder moeten vervangen. Ook wanneer je batterijen zou vervangen of 230V netvoeding op je rookmelder hebt.
  zondag 25 februari 2018 @ 13:53:18 #5
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_177437529
Gewoon een vaste dag in het jaar prikken en dan even nieuwe 9 volt blokken erin. Heb er ook een paar met knoopcellen gehad maar die hielden het geen jaar uit. Dure hobby was dat.

En je hoeft niet te boren, goeie dubbelzijdige tape kan ook.
And so is the past
pi_177437603
Je kunt toch gewoon een rookmelder ophangen waarvan de batterij vervangen kan worden? Dit is volgens mij de standaard voor rookmelders (mits ze niet op het lichtnet zitten aangesloten).
pi_177437758
Een gaatje in je plafond boren is toch geen ramp? Dat krijg je onzichtbaar dicht geplamuurd indien nodig.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 25-02-2018 14:00:51 ]
pi_177438165
Als je een beetje handig bent kun je monteren zonder te boren*/plakken door een tussenplaatje te maken.
Kwestie van strategisch passen, meten en boren** en Bob's your uncle.

Als het goed genoeg is om een Kever-motor in een stockcar te schroeven is het ook goed genoeg om een rookmelder aan het plafond te hangen.

* in je plafond.
** in je plaatje.


[ Bericht 10% gewijzigd door #ANONIEM op 25-02-2018 14:18:28 ]
  zondag 25 februari 2018 @ 15:58:37 #9
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_177440494
ik heb mijn rookmelders met een magneet tegen het plafond geplakt. Super handig, want als zo een kreng afgaat, heb je em der heel snel vanaf om te resetten.
  zondag 25 februari 2018 @ 16:07:47 #10
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_177440663
quote:
0s.gif Op zondag 25 februari 2018 15:58 schreef bleiblei het volgende:
ik heb mijn rookmelders met een magneet tegen het plafond geplakt. Super handig, want als zo een kreng afgaat, heb je em der heel snel vanaf om te resetten.
Ja, dit, en die magneten zijn gewoon bij de Action voor een paar cent te krijgen en blijven hier al 3 jaar netjes hangen.
Don't let my username fool you...
pi_177540163
Ja, maar hoe hang je dit magneet dan aan je plafond? Gewoon er aan lijmen of tapen?
Cindy De Vuyst
pi_177540493
Bij de Action verkopen ze zowel rookmelders als het bevestigingsmateriaal ervoor. Het bevestigingsmateriaal is een sticker met een metaalplaatje die je op de muur/plafond plakt, en een sticker met magneet die je op de rookmelder plakt.

Die duw je op elkaar en vast zit de rookmelder, en dankzij het magneetsysteem kan je ze ook gemakkelijk weghalen om de batterij te vervangen. Systeem werkt mijns inziens perfect ^O^

Edit, deze dus: https://www.action.com/nl-nl/p/magnetische-rookmelder-montageset/
pi_177542627
Maar wat is nu het probleem. Als je hem na 5 jaar moet vervangen hang je toch een nwe op.

Het is idd een dure grap als je voor 2 schroefgaatjes je plafond gaat vervangen.

Je wil goede investeer dan in duurdere, deze hebben vaak een bodemplaat. Ik heb ze na 10 jaar kunnen vervangen voor de zelfde.
pi_177542794
Ik heb zelf ei650 rookmelders. 10 jaar op een batterij. En daarna zijn ze ook aan vervanging toe.
Eventueel koppelbaar via rf of kabel.
Watch me drijving!
  vrijdag 2 maart 2018 @ 08:14:20 #15
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_177542927
quote:
0s.gif Op donderdag 1 maart 2018 23:25 schreef einzeinz het volgende:
Ja, maar hoe hang je dit magneet dan aan je plafond? Gewoon er aan lijmen of tapen?
Er zit gewoon een plakstrip aan 1 kant.
Don't let my username fool you...
pi_177579940
zitten die schroefjes om zon plaatje op te hangen niet altijd praktisch op de zelfde plek?

en anders vervang he hem na 5/10 jaar en als t ophang plaatje net niet past met schroeven draai je die een kwartslag en boor je terug 2 gaatjes. Je rookmelder hangt dan over je oude gaten heen die je niet ziet...
#ikziehetprobleemniet
  Moderator zaterdag 3 maart 2018 @ 17:43:39 #17
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_177580377
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 maart 2018 17:22 schreef Roosgeluk het volgende:
zitten die schroefjes om zon plaatje op te hangen niet altijd praktisch op de zelfde plek?

en anders vervang he hem na 5/10 jaar en als t ophang plaatje net niet past met schroeven draai je die een kwartslag en boor je terug 2 gaatjes. Je rookmelder hangt dan over je oude gaten heen die je niet ziet...
#ikziehetprobleemniet
Mwah, niet iedere montageplaat is hetzelfde.
Vaak wel binnen hetzelfde merk, maar merken onderling verschillen best wel.

Heb zelf drie hager rookmelders hangen, naar volle tevredenheid :)



Gewoon in de kleur wit ;)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')