nooit niet. Het is dat ik een vast contract heb, anders was ik al Lang weg.quote:Op maandag 12 maart 2018 07:54 schreef dud0r het volgende:
Dus wie gaat er allemaal vandaag aan de wandel hier?
Ga nou maar solliciteren op die junior jurist functie. Kom je gezellig een etage hoger zitten.quote:Op maandag 12 maart 2018 09:49 schreef Yreal het volgende:
[..]
nooit niet. Het is dat ik een vast contract heb, anders was ik al Lang weg.
mwaa ik ga liever een wetboek lezen bij een minder kansloos bedrijfquote:Op maandag 12 maart 2018 10:03 schreef dud0r het volgende:
[..]
Ga nou maar solliciteren op die junior jurist functie. Kom je gezellig een etage hoger zitten.
Beetje van het uitzicht genieten enzo.
Wat denk je zelf... Natuurlijk niet!!quote:Op maandag 12 maart 2018 07:54 schreef dud0r het volgende:
Dus wie gaat er allemaal vandaag aan de wandel hier?
Ik werd vanochtend twee keer gebeld door iemand die een oud medewerker van me zocht. Geen idee hoe hij dan aan mijn nummer komt. En erg asociaal als je de tweede keer verkeerd belt dat je gelijk ophangt.quote:Op maandag 12 maart 2018 11:45 schreef V__L_N het volgende:
Ik werd vanmorgen wel om 9 uur gebeld door de postnl... Beetje me uitslapen verstoren
quote:Op maandag 12 maart 2018 13:11 schreef Sebastiaan92 het volgende:
https://www.ad.nl/economi(...)tbezorgers~a6e5d878/
Goed voor de mensen in het 't gooi
Waar was mijn verlofdag toen ik 12,5 jaar in dienst was??quote:Ook krijgen bezorgers die 12,5 jaar in dienst zijn een extra verlofdag.
Krijgt iemand die een scooterwijk doet eigenlijk ook die vergoeding?quote:Op maandag 12 maart 2018 13:28 schreef Sebastiaan92 het volgende:
Die fietsvergoeding gaat klein beetje omhoog. Maar het is nog steeds vreemd dat iemand die zijn fiets veel gebruikt er niet genoeg aan heeft (zeker als je afschrijving meeneemt). En dat iemand die een wijk met een karretje loopt dezelfde vergoeding krijgt
volgens mij krijgen alle bezorgers dat gewoon, als je een e-bike hebt krijg je het bijv ook, terwijl je dan niet zelf voor het onderhoud hoeft te betalenquote:Op maandag 12 maart 2018 13:34 schreef dud0r het volgende:
[..]
Krijgt iemand die een scooterwijk doet eigenlijk ook die vergoeding?
Fietsvergoeding is volgens mij alleen voor (zaterdag)postbodes. Die is ook meer naar mate je meer in de uitvoering werkt. Hier gaat het om de postbezorgersvergoeding voor postbezorgers.quote:Op maandag 12 maart 2018 13:28 schreef Sebastiaan92 het volgende:
Die fietsvergoeding gaat klein beetje omhoog. Maar het is nog steeds vreemd dat iemand die zijn fiets veel gebruikt er niet genoeg aan heeft (zeker als je afschrijving meeneemt). En dat iemand die een wijk met een karretje loopt dezelfde vergoeding krijgt
Ik vind dat daar wel onderscheid in gemaakt moet worden.quote:Op maandag 12 maart 2018 13:41 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
volgens mij krijgen alle bezorgers dat gewoon, als je een e-bike hebt krijg je het bijv ook, terwijl je dan niet zelf voor het onderhoud hoeft te betalen
tja, van wat ik begrepen heb krijgen alle postbodes bijvoorbeeld ook de smartphone vergoeding, ook als ze al jaren niet meer op straat lopen en dat ook niet meer zullen doen. Dat is ook nogal raar.quote:Op maandag 12 maart 2018 13:51 schreef dud0r het volgende:
[..]
Ik vind dat daar wel onderscheid in gemaakt moet worden.
Dan moet het voor de admi/TL ook makkelijk aan en uit te zetten zijn of het moet zo in het systeem gezet worden welke wijken dat zijn en dat aan de hand daarvan de vergoeding berekend wordt.
Nee je moet wel minstens 1x per maand lopen.quote:Op maandag 12 maart 2018 13:55 schreef gelestipjes het volgende:
als ze al jaren niet meer op straat lopen en dat ook niet meer zullen doen. Dat is ook nogal raar.
Volgens mijn is dat aangepast. Aangezien je een contract voor 2 jaar moest aangaan met Hollandse Nieuwe. Ander zit je ook met een kostenpost die tijdens ziekte/verlof gewoon doorloopt.quote:Op maandag 12 maart 2018 13:57 schreef bmp80 het volgende:
[..]
Nee je moet wel minstens 1x per maand lopen.
Dat is een goed punt. Maar als je op MijnPostNL naar smartphonevergoeding zoekt krijg je een document waarin staat dat postbezorgers de vergoeding sowieso krijgen zo lang ze in dienst zijn, en dat zaterdagwerkers, postbodes en chauffeurs een keer in de maand moeten bestellen 'om er recht op te hebben'. Of dat betekent dat ze het dan automatisch niet krijgen als ze niet lopen, of dat ze er gewoon geen recht op hebben maar het toch krijgen, kan ik er niet uit halen.quote:Op maandag 12 maart 2018 14:00 schreef Sebastiaan92 het volgende:
[..]
Volgens mijn is dat aangepast. Aangezien je een contract voor 2 jaar moest aangaan met Hollandse Nieuwe. Ander zit je ook met een kostenpost die tijdens ziekte/verlof gewoon doorloopt.
Wel 5 euro voor een telefoon in bruikleen. Daar maar ik gebruik van. Maar die gebruik ik alleen bij zware regenval (heb er ook geen abbo voor genomen). Meestal gebruik ik gewoon mijn eigen telefoon,quote:Op maandag 12 maart 2018 14:40 schreef dud0r het volgende:
Was er ook niet iets met een vergoeding als je met je eigen telefoon dat deed? Volgens mij was het niet verplicht om met hollandsche nieuwe in zee te gaan daarvoor.
Maar ik weet dat allemaal niet zo goed meer. Lang geleden natuurlijk
Het is geen 6% loonsverhoging, maar 5% (eigenlijk 5,1 %). Plus een eenmalige bonus (dus geen loonsverhoging!) van 1% in juli 2019.quote:Op maandag 12 maart 2018 13:23 schreef dud0r het volgende:
[..]
[..]
Waar was mijn verlofdag toen ik 12,5 jaar in dienst was??
Waarom de bezorgers wel en ik niet?
Maar 6% is best wel mooi.
Uit de tekst van het principeakkoord maak ik op dat ze dat wel willen veranderen, maar dat dit onderwerp wordt van een volgende CAO. Dan willen zij "de vergoeding koppelen aan de gebruikte cq. ter beschikking gestelde vervoersmiddelen van/aan medewerkers".quote:Op maandag 12 maart 2018 13:28 schreef Sebastiaan92 het volgende:
Die fietsvergoeding gaat klein beetje omhoog. Maar het is nog steeds vreemd dat iemand die zijn fiets veel gebruikt er niet genoeg aan heeft (zeker als je afschrijving meeneemt). En dat iemand die een wijk met een karretje loopt dezelfde vergoeding krijgt
Ik zag het. Las het in eerste instantie verkeerd.quote:Op maandag 12 maart 2018 15:09 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Het is geen 6% loonsverhoging, maar 5% (eigenlijk 5,1 %). Plus een eenmalige bonus (dus geen loonsverhoging!) van 1% in juli 2019.
[..]
En het is ook geen 5%. Maar eigenlijk 2,95% over 24 maanden. Dit omdat de verhogingstijdvakken niet gelijkmatig zijn.quote:Op maandag 12 maart 2018 15:09 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Het is geen 6% loonsverhoging, maar 5% (eigenlijk 5,1 %). Plus een eenmalige bonus (dus geen loonsverhoging!) van 1% in juli 2019.
[..]
Uit de tekst van het principeakkoord maak ik op dat ze dat wel willen veranderen, maar dat dit onderwerp wordt van een volgende CAO. Dan willen zij "de vergoeding koppelen aan de gebruikte cq. ter beschikking gestelde vervoersmiddelen van/aan medewerkers".
Overigens wil ik er wel bij opmerken dat het een postbezorgersvergoeding is en geen fietsvergoeding. Dus dat iemand op een PostNL scooter er ook recht op heeft is niet zo vreemd. Die is weer meer geld kwijt aan warme kleding voor in de winter dan iemand met een fietswijk. En iemand die met een karretje loopt heeft weliswaar minder fietskosten, maar meer slijtage aan de schoenen. En iemand met een e-bike van PostNL krijgt ook maar iets van 1 of 2x per jaar een onderhoudsbeurt vergoed, en moet de overige kosten uit eigen zak betalen.
Dat klopt. Je kunt beter 5 procent ineens krijgen, dan elke zoveel maanden een procentje erbij. Maar uiteindelijk is aan het eind van de rit je maandloon wel 5,1% hoger dan aan het eind. Dat jij zoveel lager uit komt, komt ook omdat je niet verder kijkt dan die 24 maanden. Terwijl je ook na september 2019 elke maand nog die extra 5,1% (die EUR 25,50) krijgt. En als je sec naar die 24 maanden kijkt moet je eigenlijk ook die eenmalige 1% meetellen. Dat zou in jouw voorbeeld op EUR 62,11 uitkomen, waarmee je in totaal 3,46% extra loon opstrijkt.quote:Op maandag 12 maart 2018 19:04 schreef V__L_N het volgende:
[..]
En het is ook geen 5%. Maar eigenlijk 2,95% over 24 maanden. Dit omdat de verhogingstijdvakken niet gelijkmatig zijn.
https://scontent-amt2-1.x(...)52ae78c1&oe=5B3892C8
Ik had begrepen dat ze dat sinds de laatste update inderdaad kunnen zien. Voor die tijd nog niet.quote:Op dinsdag 13 maart 2018 09:14 schreef Globetrottertje het volgende:
Kunnen ze zien of je je smartphone of scandevice gebruikt tijdens scannen? Ik las in een nieuwsbericht dat bij ons de scanscore rond de 97% ligt en 40% het scandevice gebruikt.
De 40% moet 100% worden omdat de app volgens hen nu zeer goed werkt en de scandevice ook.
De laatste twee weken heb ik mijn mobiel gebruikt om te scannen ondat het scandevice teveel vals positieven geeft.
Maar je kunt yoch niet zien of iemand scant met device of mobiel? Gescanned is gescanned toch?
Dan te bedenken dat de bond had ingezet op 3,5% over 12 maanden.quote:Op maandag 12 maart 2018 23:53 schreef V__L_N het volgende:
De CAO eindigt op 31 September, dat betekend dat de gestelde 5% verhoging dan er ook zou moeten zijn. Die is er niet 2,95% is dat wel. Het is wel leuk dat je uit gaat van een maximaal eind getal. Maar dat is niet zoals het werkt, normale mensen kijken naar de vooruitgang over de gehele periode en dat is dus minder.
Die 1% is een extra bonus van een paar tientjes. Die zou je er in op kunnen nemen. Maar dan nog kom je nog steeds niet op die 5% (en zelfs 6% waar sommige mee schermen).
Het is een loonsverhoging van crap als je gaat kijken naar de achteruitgang van loon als je inkomstenbelasting en btw-verhogingen gaat mee nemen.
Bovendien zitten er behoorlijk wat meer achteruitgangen in deze CAO. Zo is ineens de smartphone permanent ingevoerd en Mag het bedrijf je wel degelijk vragen na 5 uur en op zaterdag te werken wanneer zij dit noodzakelijk vind...
Het scandevice is nu onderwerp van discussie. In de OR Chat wordt beweerd (door de OR) dat volgens PostNL het gebruik verplicht is. Het zou tijd besparen. Maar wij hebben de instructie gekregen om na elke scan op onze telefoon te kijken of het gelukt is. Dit terwijl er toen ze toen die dingen werden uitgedeeld een instructie verzonden is waar expliciet in stond dat de telefoon in je zak kon blijven, want dat zou juist het voordeel van de scandevice zijn. Van onze eigen TC hoeven wij de scandevice trouwens niet te gebruiken.quote:Op dinsdag 13 maart 2018 09:16 schreef SnawyHoulet het volgende:
[..]
Ik had begrepen dat ze dat sinds de laatste update inderdaad kunnen zien. Voor die tijd nog niet.
Je hebt al wel gratis elastiekenquote:Op dinsdag 13 maart 2018 12:03 schreef Yreal het volgende:
Kunnen ze trouwens per cao niet eens gratis postzegels regelen?
Verder zou er, als je het systeem echt eerlijker wil maken, ook onderscheid gemaakt moeten worden tussen de verschillende wijken. Dus niet alleen kijken naar het vervoermiddel en of dat van jezelf is of van PostNL. Als jij een uitgestrekte fietswijk hebt slijten je banden harder dan bij een compact wijkje. En bij grote wijken (en dus vollere tassen) slijten je banden ook harder. En bij wijken met voortuinen slijten je schoenen weer harder dan bij bussenfrontjes. Et cetera.quote:Op maandag 12 maart 2018 15:09 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Overigens wil ik er wel bij opmerken dat het een postbezorgersvergoeding is en geen fietsvergoeding. Dus dat iemand op een PostNL scooter er ook recht op heeft is niet zo vreemd. Die is weer meer geld kwijt aan warme kleding voor in de winter dan iemand met een fietswijk. En iemand die met een karretje loopt heeft weliswaar minder fietskosten, maar meer slijtage aan de schoenen. En iemand met een e-bike van PostNL krijgt ook maar iets van 1 of 2x per jaar een onderhoudsbeurt vergoed, en moet de overige kosten uit eigen zak betalen.
Ik heb het vermoeden dat het standaard op een "bijzondere situatie" gegooid zal worden. Het feit dat je het niet redt voor vijf uur is toch al bijzonder op zichzelf?quote:Op dinsdag 13 maart 2018 09:44 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Dan te bedenken dat de bond had ingezet op 3,5% over 12 maanden.
Hoe dat nu zit met dat werken na 5 uur, is me ook niet duidelijk. Er staat dat dit in bijzondere situaties als redelijke opdracht wordt gezien. Een redelijke opdracht betekent dat je het niet mag weigeren. De vraag is nu wat een "bijzondere situatie" is, volgens PostNL. Als er gewoon veel post is, is dat niet zo bijzonder. Maar stel dat de post te laat is omdat de chauffeur motorpech heeft gekregen? Is dat een "bijzondere situatie"?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De collega's die ik vandaag heb gesproken waren in elk geval erg blij met de vijf procent loonsverhoging. Helaas begrijpen ze weinig van doorberekenen.
Ik hoorde zelfs een aantal keer 'het is beter dan niets'.
het systeem dat je gemaakte kosten kon declareren was gewoon het best. Vrijwel iedere postbezorger die ik gesproken heb is al door zijn fietsvergoeding van het jaar heen ergens halverwege het jaar.quote:Op dinsdag 13 maart 2018 12:17 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Verder zou er, als je het systeem echt eerlijker wil maken, ook onderscheid gemaakt moeten worden tussen de verschillende wijken. Dus niet alleen kijken naar het vervoermiddel en of dat van jezelf is of van PostNL. Als jij een uitgestrekte fietswijk hebt slijten je banden harder dan bij een compact wijkje. En bij grote wijken (en dus vollere tassen) slijten je banden ook harder. En bij wijken met voortuinen slijten je schoenen weer harder dan bij bussenfrontjes. Et cetera.
De enigen die beter zijn geworden van het nieuwe systeem zijn mensen die met de brommer bezorgen (hetzij hun eigen, hetzij een van PostNL) of met een karretje. Die konden voorheen niets declareren, al vielen de gaten in hun zolen.quote:Op dinsdag 13 maart 2018 16:50 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
het systeem dat je gemaakte kosten kon declareren was gewoon het best. Vrijwel iedere postbezorger die ik gesproken heb is al door zijn fietsvergoeding van het jaar heen ergens halverwege het jaar.
hoho, laten we al die mensen die nooit wat declareerden niet vergeten he. Dat was toen toch de reden om op het nieuwe systeem over te stappen, voor al die arme bezorgers die vergaten om te declareren?quote:Op dinsdag 13 maart 2018 17:22 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
De enigen die beter zijn geworden van het nieuwe systeem zijn mensen die met de brommer bezorgen (hetzij hun eigen, hetzij een van PostNL) of met een karretje. Die konden voorheen niets declareren, al vielen de gaten in hun zolen.
ik heb inderdaad in die 3 jaar ervoor misschien 1x wat spaken gedeclareerd...quote:Op dinsdag 13 maart 2018 17:29 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
hoho, laten we al die mensen die nooit wat declareerden niet vergeten he. Dat was toen toch de reden om op het nieuwe systeem over te stappen, voor al die arme bezorgers die vergaten om te declareren?
Daar vrees ik ook een beetje voor, dat ze zich daar erg vaak (onterecht) op zullen gaan beroepen. Ipv gewoon zorgen dat het niet nodig is.quote:Op dinsdag 13 maart 2018 15:52 schreef Rafierafie het volgende:
[..]
Ik heb het vermoeden dat het standaard op een "bijzondere situatie" gegooid zal worden. Het feit dat je het niet redt voor vijf uur is toch al bijzonder op zichzelf?
in principe betaal je het zelf, de laatste 10/15jr is er maar weinig betaald,veelal minder dan bij andere betrekkingen.quote:Op maandag 12 maart 2018 23:53 schreef V__L_N het volgende:
De CAO eindigt op 31 September, dat betekend dat de gestelde 5% verhoging dan er ook zou moeten zijn. Die is er niet 2,95% is dat wel. Het is wel leuk dat je uit gaat van een maximaal eind getal. Maar dat is niet zoals het werkt, normale mensen kijken naar de vooruitgang over de gehele periode en dat is dus minder.
Die 1% is een extra bonus van een paar tientjes. Die zou je er in op kunnen nemen. Maar dan nog kom je nog steeds niet op die 5% (en zelfs 6% waar sommige mee schermen).
Het is een loonsverhoging van crap als je gaat kijken naar de achteruitgang van loon als je inkomstenbelasting en btw-verhogingen gaat mee nemen.
Bovendien zitten er behoorlijk wat meer achteruitgangen in deze CAO. Zo is ineens de smartphone permanent ingevoerd en Mag het bedrijf je wel degelijk vragen na 5 uur en op zaterdag te werken wanneer zij dit noodzakelijk vind...
beetje wurgconstructiequote:Op dinsdag 13 maart 2018 08:25 schreef SnawyHoulet het volgende:
Wat dat werken na 17:00 u en op zaterdag betreft...... ik ben wel benieuwd in hoeverre dat een struikelblok wordt. Bedrijf mag vragen wat ze willen, maar mag ik weigeren? Heel benieuwd hoe hard dat gespeeld gaat worden. Maar ik wil dit helemaal niet in de CAO hebben. Want eenmaal erin krijg je het er ook niet zomaar meer uit.
Nu is dit nog de geldende regel voor bezorgers:
"Ben jij postbezorger en staat in jouw contract dat de zaterdag voor jou geen werkdag is? Dan ben je niet verplicht om op zaterdag te werken. Het kan ook zijn dat er geen afspraken zijn gemaakt over de dagen waarop je werkt, maar je normaal nooit op zaterdag werkt. Ook dan kan je niet verplicht worden op zaterdag te werken. "
ze willen een beetje teveel,probeer eerst alles op orde te hebben,geen storingen,goede voorbereiding,zorgen dat mensen blijven,dat klachten minder worden etc.. dan de restquote:Op dinsdag 13 maart 2018 09:14 schreef Globetrottertje het volgende:
Kunnen ze zien of je je smartphone of scandevice gebruikt tijdens scannen? Ik las in een nieuwsbericht dat bij ons de scanscore rond de 97% ligt en 40% van de bezorgers bij ons het scandevice gebruikt.
De 40% moet 100% worden omdat de app volgens hen nu zeer goed werkt en de scandevice daardoor ook.
(Ahumm)
De laatste twee weken heb ik mijn mobiel gebruikt om te scannen ondat het scandevice teveel vals positieven geeft.
Maar je kunt toch niet zien of iemand scant met device of mobiel? Gescanned is gescanned toch?
fnv had het in het begin over 1k inzet dat is meer dan ditquote:Op dinsdag 13 maart 2018 09:44 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Dan te bedenken dat de bond had ingezet op 3,5% over 12 maanden.
Hoe dat nu zit met dat werken na 5 uur, is me ook niet duidelijk. Er staat dat dit in bijzondere situaties als redelijke opdracht wordt gezien. Een redelijke opdracht betekent dat je het niet mag weigeren. De vraag is nu wat een "bijzondere situatie" is, volgens PostNL. Als er gewoon veel post is, is dat niet zo bijzonder. Maar stel dat de post te laat is omdat de chauffeur motorpech heeft gekregen? Is dat een "bijzondere situatie"?
dat is de doelgroep,welke eeuwig blijft hangen in de laagste betalingen(weinig ambities,zakelijk inzicht, gedwongen, etc..)quote:Op dinsdag 13 maart 2018 15:52 schreef Rafierafie het volgende:
[..]
De collega's die ik vandaag heb gesproken waren in elk geval erg blij met de vijf procent loonsverhoging. Helaas begrijpen ze weinig van doorberekenen.
Ik hoorde zelfs een aantal keer 'het is beter dan niets'.
beetje normaal geld is vandaag de dag toch rond de 12/13brt(en dat is al niet veel) ,mede gezien de gestegen kosten van levensonderhoud, etc..quote:Op dinsdag 13 maart 2018 16:33 schreef diesnelle het volgende:
Vijf procent van weinig is nóg weinig, maar ik had niet verwacht dat ze ook maar een cent(imeter) zouden toegeven. Voor het gevoel van waardering is het goed en broodnodig!
En bedankt hequote:Op woensdag 14 maart 2018 07:47 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
dat is de doelgroep,welke eeuwig blijft hangen in de laagste betalingen(weinig ambities,zakelijk inzicht, gedwongen, etc..)
Nee nee, dan moet je dat stukje ervoor lezen. Dat gaat over de mensen die er tevreden mee waren.quote:
Tuurlijk, dat mag je altijd zeggen. En je mag waarschijnlijk nog blijven ookquote:Op woensdag 14 maart 2018 18:45 schreef Yreal het volgende:
Komt er eigenlijk ook een punt dat je mag zeggen krijg lekker de vinkentering met je grabbelzak wish meuk?
Godver, net nu ik mijn thermokleding op zolder heb opgeborgen, in de verwachting het niet meer nodig te hebbenquote:Op woensdag 14 maart 2018 22:38 schreef Thomas-sama het volgende:
Het wordt weer koud komende dagen..
Ja, toen was het nog lente...quote:Op zaterdag 17 maart 2018 07:36 schreef Globetrottertje het volgende:
Zware hah vandaag. En het stormt.
Waarom zat die Lentegids van AH er afgelopen donderdag niet bij?
Niet allemaal tegelijk aanmelden!quote:Wie wil extra werken rondom Pasen en Koningsdag?
Uiteraard vergoeden wij de extra gemaakte uren volgens de cao.
Definieer rondom?quote:Op zaterdag 17 maart 2018 08:50 schreef Rafierafie het volgende:
[..]
Niet allemaal tegelijk aanmelden!
Van 31 maart 2018 tot 27 april 2019.quote:
quote:
Dank jequote:
Het idee van de gids op zaterdag is wel prima. Over het algemeen is de donderdag een stuk zwaarder qua post. Op zaterdag heb ik wat meer ruimte over voor wat (extra) HAH. Nu had ik zelf donderdag alsnog een andere HAH, en was het vandaag met die koude wind buiten niet echt een pretje.quote:Op zaterdag 17 maart 2018 07:36 schreef Globetrottertje het volgende:
Zware hah vandaag. En het stormt.
Waarom zat die Lentegids van AH er afgelopen donderdag niet bij?
45 minuten. Dat valt nog mee. Hier staan tassen tegenwoordig weleens tientallen kilometers verderop. Ben je rust 3 à 4 uur verder voordat het goed staan. Wij mochten laatst eigenlijk geen eens een tas mee teruggeven aan de chauffeur. Daarvoor had een andere chauffeur moeten komenquote:Op zaterdag 17 maart 2018 17:23 schreef V__L_N het volgende:
Waarom is het altijd dat als het koud is dat het een puinhoop is? Vandaag zat mijn wijk in de verkeerde tassen en die moesten dus nagebracht worden... 45 minuten verder is het dan wel opgelost, maar ben wel vernikkelt van de kou.
Mijn fiets was 2x omgewaaid nadat de tassen bijna leeg warenquote:Op zaterdag 17 maart 2018 14:58 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Dank je
Kwam op de fiets soms door de forse windvlagen nauwelijks vooruit met een volbepakte fiets
De mijne helaas ook een keer. Had het vehikel net niet goed neergezetquote:Op zaterdag 17 maart 2018 19:06 schreef Thomas-sama het volgende:
[..]
Mijn fiets was 2x omgewaaid nadat de tassen bijna leeg waren
als je er 736 hebt wel, keer 2 danquote:Op zaterdag 17 maart 2018 10:46 schreef Globetrottertje het volgende:
Heb net de lentegids en bonus in huis. Als je die samen hebt is het best handzaam en niet zwaar.
Vandaar misschien vandaag erbij. Alleen wel vervelend als je meer dan 2 hah hebt.
Nou niet zwaar? Voor een enkel adresje is het idd slechts 130 gram, maar een fietstas vol is 21 a 22 kilo! Op een qua post (veredelde daldag) normale zaterdag en redelijk weer, zou het wel redelijk te doen zijn ja.quote:Op zaterdag 17 maart 2018 10:46 schreef Globetrottertje het volgende:
Heb net de lentegids en bonus in huis. Als je die samen hebt is het best handzaam en niet zwaar.
Vandaar misschien vandaag erbij. Alleen wel vervelend als je meer dan 2 hah hebt.
Dit is mijn belangrijkste reden voor mijn tegen stem geweest.quote:Die fietsvergoeding gaat klein beetje omhoog. Maar het is nog steeds vreemd dat iemand die zijn fiets veel gebruikt er niet genoeg aan heeft (zeker als je afschrijving meeneemt). En dat iemand die een wijk met een karretje loopt dezelfde vergoeding krijgt
vanaf volgende week is bij ons de opdracht het zo aan te gaan leveren.... kortom wen er maar aanquote:Op zondag 18 maart 2018 17:58 schreef Stoplichtjuh het volgende:
wat iriteert een PBZ meer dan een tweede pakjes tas? Laten we het, "heel handig" tussen de bundels proppen en daarmee lekker de helft van de post verkreukelen!
A.s. dinsdag zul je je handen vol genoeg hebben! Er staan weer dikke H&M-boeken gereed.quote:Op zondag 18 maart 2018 17:58 schreef Stoplichtjuh het volgende:
[..]
Nou niet zwaar? Voor een enkel adresje is het idd slechts 130 gram, maar een fietstas vol is 21 a 22 kilo! Op een qua post (veredelde daldag) normale zaterdag en redelijk weer, zou het wel redelijk te doen zijn ja.
Maar waar ik me vooral aan erger is dat er tussen de post een hele zooi Natuur monumenten, veel Omoda catalogussen plus een zooi Nederland isoleert zat en veel bedrijven/ondernemers nog een dikke catalogus hadden. Dan vraag ik me af, kunnen ze die "zooi" er niet gewoon op dinsdag tussen gooien?
Weet je dat heel zeker? De officiële afspraak (en zo staat het ook in het detailontwerp bezorgen) is dat pakjes dikker dan 1,5 cm (of met een onhandelbaar formaat) in de pakjestas moeten, en de rest tussen de post.quote:Op zondag 18 maart 2018 18:36 schreef liedetector het volgende:
[..]
vanaf volgende week is bij ons de opdracht het zo aan te gaan leveren.... kortom wen er maar aan
Ik ben niet bij het "koffie praatje" geweest waarin het gemeld werd (zet zelf geen post meer), maar ik weet zeker dat ze nu de instructie hebben om pakjes (geen idee tot hoeveel cm) in of op de bundel te stoppen en de bol dozen OP VOLGORDE in de tas, mensen met grote wijken maken zich nu al zorgen of ze dat ewel gaan redden bbinnen de tijdquote:Op maandag 19 maart 2018 11:18 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
A.s. dinsdag zul je je handen vol genoeg hebben! Er staan weer dikke H&M-boeken gereed.
[..]
Weet je dat heel zeker? De officiële afspraak (en zo staat het ook in het detailontwerp bezorgen) is dat pakjes dikker dan 1,5 cm (of met een onhandelbaar formaat) in de pakjestas moeten, en de rest tussen de post.
Helaas is dat voor veel voorbereiders een te moeilijke instructie, dus meestal komt het er in de praktijk op neer dat ze of ALLES tussen de post douwen tot en met bol.com-dozen aan toe, of alles wat geen brief of tijdschrift is, in de pakjestas stoppen.
Dat is laat. Moest bij ons vorig jaar oktober of november al.quote:Op zondag 18 maart 2018 18:36 schreef liedetector het volgende:
[..]
vanaf volgende week is bij ons de opdracht het zo aan te gaan leveren.... kortom wen er maar aan
Gezellie H&M, dan zal het met 3 wijken wel weer een uurtje of 19:00 worden.quote:Op maandag 19 maart 2018 11:18 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
A.s. dinsdag zul je je handen vol genoeg hebben! Er staan weer dikke H&M-boeken gereed.
[..]
Weet je dat heel zeker? De officiële afspraak (en zo staat het ook in het detailontwerp bezorgen) is dat pakjes dikker dan 1,5 cm (of met een onhandelbaar formaat) in de pakjestas moeten, en de rest tussen de post.
Helaas is dat voor veel voorbereiders een te moeilijke instructie, dus meestal komt het er in de praktijk op neer dat ze of ALLES tussen de post douwen tot en met bol.com-dozen aan toe, of alles wat geen brief of tijdschrift is, in de pakjestas stoppen.
plat never, maar ik zet wel eens mee als mensen het dreigen niet te halen en met een kleine wijk zet ik ze echt wel naar de bundel als het er 2 zijn, dat ge-eikel met een losse pakjes tas waar niks in zit vind ik ook echt kulquote:Op dinsdag 20 maart 2018 09:56 schreef Stoplichtjuh het volgende:
Het is allemaal normaal, maar waar ik me het meest aan erger is een pakje, plat en helemaal klem in de tas trappen,....
daar wordt ik knettergek van, de lui die zelf postbezorgen zullen dat niet snel doen....quote:Op dinsdag 20 maart 2018 17:01 schreef V__L_N het volgende:
Ik zie dat op daldagen wel eens. Tasjes met 3 bundels post en dan een losse pakjes tas met 1 of 2 pakjes. Dat kan makkelijk bij elkaar. Veel efficienter ook.
Hier waren dat tot vandaag de regels. Ik kan me ook wel voorstellen dat de pakketjes dan ook minder snel beschadigd raken omdat ze plat kunnen liggen. En dat was de reden dat ze pakjestassen wilden. Maar nu hoeft het hier niet meer.quote:Op dinsdag 20 maart 2018 17:01 schreef V__L_N het volgende:
Dat is het ook wel. Als het 1 of 2 pakjes zijn kan dat makkelijk erbovenop.
Ik zie dat op daldagen wel eens. Tasjes met 3 bundels post en dan een losse pakjes tas met 1 of 2 pakjes. Dat kan makkelijk bij elkaar. Veel efficienter ook.
Overigens mis ik tegenwoordig wel elke dag pakjes. Ze staan wel in de lijst, maar ze zijn er niet.
De grotere pakjes moeten in aparte tassen omdat ze anders zouden beschadigen. Maar vervolgens worden er weer zware tassen met post bovenop de tassen met pakjes gegooid, dus dat schiet ook z'n doel voorbij.quote:Op dinsdag 20 maart 2018 18:16 schreef bmp80 het volgende:
[..]
Hier waren dat tot vandaag de regels. Ik kan me ook wel voorstellen dat de pakketjes dan ook minder snel beschadigd raken omdat ze plat kunnen liggen. En dat was de reden dat ze pakjestassen wilden. Maar nu hoeft het hier niet meer.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |