abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
  maandag 26 februari 2018 @ 15:33:29 #26
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_177462402
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
0s.gif Op maandag 26 februari 2018 14:56 schreef Thomas-sama het volgende:
Het is toch niet meer verantwoord, bezorgen in dat kk weer deze week :{
Ja joh? Krijg je dat ervan?
Sneu-neus.
"Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
"Dear life, when I asked whether or not my day could get any worse, it was meant as a rethorical question, not a challenge!"
pi_177462471
Ligt er natuurlijk wel een beetje aan hoe lang je buiten moet lopen he. Heb zelf in al die jaren bij de post al wel regelmatig diensten van een uur of 4/5 gehad met flinke kou, en je houdt het op een gegeven moment niet meer warm. Tenminste ik niet, zelfs niet met meerdere lagen (oa thermo) kleding. En zeker je vingers niet, want je kunt geen dikke handschoenen dragen.

Een uurtje, 2 uurtjes.. dat wil nog wel.
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_177462574
quote:
0s.gif Op maandag 26 februari 2018 15:36 schreef VixenFromHell het volgende:
Ligt er natuurlijk wel een beetje aan hoe lang je buiten moet lopen he. Heb zelf in al die jaren bij de post al wel regelmatig diensten van een uur of 4/5 gehad met flinke kou, en je houdt het op een gegeven moment niet meer warm. Tenminste ik niet, zelfs niet met meerdere lagen (oa thermo) kleding. En zeker je vingers niet, want je kunt geen dikke handschoenen dragen.

Een uurtje, 2 uurtjes.. dat wil nog wel.
Ik kreeg het juist na een tijdje gewoon altijd hartstikke warm, het eerste kwartier was afzien, maar daarna had ik meestal nergens meer last van.
Een scooterdienst, dat zal wel aardig koud zijn denk ik omdat je dan veel stil zit, maar gewoon lopen/fietsen, ik vond dat altijd wel meevallen.
pi_177462747
Bij dergelijk temperaturen krijg ik vooral last van bevriezende vingers. De rest is meestal wel warm te houden. Er zit natuurlijk wel een verschil tussen iemand die eerst sorteert en daarna nog een wijkje loopt, en iemand die puur aan het bezorgen is voor bijvoorbeeld 5 uur of langer. Dat laatste vinden mijn vingertoppen niet erg fijn.
pi_177462779
quote:
0s.gif Op maandag 26 februari 2018 15:41 schreef gelestipjes het volgende:
maar gewoon lopen/fietsen, ik vond dat altijd wel meevallen.
dit en -10 (gevoel het is warmer dus) is niks
pi_177462790
quote:
0s.gif Op maandag 26 februari 2018 15:51 schreef Sebastiaan92 het volgende:
en iemand die puur aan het bezorgen is voor bijvoorbeeld 5 uur of langer.
dacht dat dat volgens de CAO niet mocht?
pi_177462999
quote:
0s.gif Op maandag 26 februari 2018 15:53 schreef liedetector het volgende:

[..]

Mag inderdaad niet, maar er zijn genoeg bezorger die het wel doen. Zelf blijf ik daar over het algemeen wel onder.
pi_177464255
Dit valt dan misschien nog mee. Maar donderdag bij -5 met windkracht 7... Ik kan je vertellen dat wordt geen pretje.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_177464569
quote:
0s.gif Op maandag 26 februari 2018 17:08 schreef V__L_N het volgende:
Dit valt dan misschien nog mee. Maar donderdag bij -5 met windkracht 7... Ik kan je vertellen dat wordt geen pretje.
eerst zien dan geloven die voorspellingen ga ik nooit meer zo prat op
pi_177465294
quote:
0s.gif Op maandag 26 februari 2018 15:53 schreef liedetector het volgende:

[..]

In welk artikel staat dat?
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_177467146
https://www.ad.nl/economi(...)tbedrijven~acec5eea/

quote:
De hoeveelheid post die burgers en bedrijven versturen, kachelt zo hard achteruit dat PostNL tientallen miljoenen extra gaat bezuinigen. Maar dat is niet genoeg: topvrouw Herna Verhagen wil dat het kabinet een einde maakt aan de concurrentie op de postmarkt.
pi_177468183
Maar ze wil bezorgers nog steeds niet meer betalen om tekorten bij bezorging op te lossen... Joh zonder bezorgers is het lastig post bezorgen.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_177468380
quote:
0s.gif Op maandag 26 februari 2018 19:51 schreef V__L_N het volgende:
Maar ze wil bezorgers nog steeds niet meer betalen om tekorten bij bezorging op te lossen... Joh zonder bezorgers is het lastig post bezorgen.
En ze willen meer wervingscampagnes gaan inzetten. Tja, daar zit het probleem niet. Er komen bij ons bijna wekelijks nieuwe bezorgers bij. Maar de meesten zijn binnen een paar weken alweer vertrokken. Meer bezorgers werven is dweilen met de kraan open.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
pi_177469367
quote:
0s.gif Op maandag 26 februari 2018 19:51 schreef V__L_N het volgende:
no money no honey
pi_177469582
quote:
0s.gif Op maandag 26 februari 2018 19:58 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

En ze willen meer wervingscampagnes gaan inzetten. Tja, daar zit het probleem niet. Er komen bij ons bijna wekelijks nieuwe bezorgers bij. Maar de meesten zijn binnen een paar weken alweer vertrokken. Meer bezorgers werven is dweilen met de kraan open.
Ze is wel heel erg ver weg van de werkelijkheid he...
Loesje
pi_177470981
quote:
0s.gif Op maandag 26 februari 2018 20:44 schreef V__L_N het volgende:

[..]

Ze is wel heel erg ver weg van de werkelijkheid he...
Als die postvolumes net zo hard dalen als PostNL beweert, dan lost het personeelstekort zich vanzelf op ;)
pi_177471656
Dat handjevol brieven kunnen de pakjesmensen er toch wel even bij doen.
pi_177472500
quote:
0s.gif Op maandag 26 februari 2018 21:43 schreef diesnelle het volgende:
Dat handjevol brieven kunnen de pakjesmensen er toch wel even bij doen.
Diezelfde pakjesmensen die al die internationale schoenendozen naar ons hebben doorgeschoven omdat het ze anders te veel werd?
pi_177476410
quote:
0s.gif Op maandag 26 februari 2018 22:12 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Diezelfde pakjesmensen die al die internationale schoenendozen naar ons hebben doorgeschoven omdat het ze anders te veel werd?
Kunnen ze daar niet wat meer van aannemen dan (en beter betalen natuurlijk)? Nu lopen postbezorgers hun pakjes over te nemen en ook nog 's rieten daken te tellen, hondendrollen en onkruid fotograferen en eenzame mensen te begluren, omdat ze niet genoeg te doen hebben.... maar toch zijn er niet genoeg om de brieven rond te brengen? Bezuinigingsmelkkoeien zijn het :)
pi_177486621
Vandaag viel het hier nog mee, was amper onder 0 en nog geen rottige wind. Voorspelling was ook wel dat woensdag en donderdag erger zouden zijn. Helaas is de voorspelling voor temperaturen boven 0 inmiddels van vrijdag opgeschoven naar zondag...

Heb al de meeste kookboeken voor deze week al weg, morgen nog even een tasje en dan is het klaar. Tot volgende week dan, heb nog geen idee waar ik dan loop.
Heb ze nu los vd gewone post gedaan, want ik moest de boeken bezorgen van wijken waar ik deze week maar 1 dag loop (ene wijk do en andere za).
pi_177497003
Zo. De stempassen zijn weer bezorgd. Hoe ging het bij de mensen die de enveloppen moesten scannen? Ging het scannen een beetje?
pi_177508634
Het lijkt erop dat wij gelukkig geen stempassen krijgen, maar helaas wel een overheidsverspreiding morgen.

Moet eerst nog weer opleiding geven.. is wel de laatste keer dat hij mee loopt maar het gaat nog niet veel sneller dan de eerste keer. Daarna zelf nog een wijk van ruim 2 uur, maar de kookboeken zijn gelukkig weg voor deze week. Denk dat ik met die opleiding maar zo ga doen dat 1 met de post loopt en 1 met de HAH (post met HAH lopen heeft ie de vorige keren ook al gedaan). Hij zou dan eigenlijk wel met de post moeten lopen, maar dan kan ik zelf nog geen tempo erin houden. Ik ben er bang voor dat ik het heel koud ga krijgen als ik steeds stil moet staan :{
pi_177509365
Gewoon gezellig knuffelen met elkaar. Krijg je het vanzelf weer warm. O+ O+ O+
pi_177509473
Haha er was er wel een keer eentje met wie ik dat best had willen doen 8-) maar dat was in de zomerhitte ;)
pi_177509718
quote:
0s.gif Op woensdag 28 februari 2018 18:58 schreef VixenFromHell het volgende:
Haha er was er wel een keer eentje met wie ik dat best had willen doen 8-) maar dat was in de zomerhitte ;)
Dan gooi het gewoon op een knuffel om hem succes te wensen met het alleen lopen. :Y
Als je het in de zomerhitte koud hebt denkt hij nog dat je ziek bent.
abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')