abonnement Unibet Coolblue
pi_177415888
Beste Lezers,

Op dit moment ben ik 25 met alleen een vmbo tl diploma.
Echter komt dit door slechte carrière keuzes en luiheid ik had makkelijk naar havo gekund.

Ik heb de opleiding&baan vacatures politieagent(mbo4) en luchtverkeersleider(hbo) gevonden.
Deze hebben geen mbo/hbo diploma's nodig, alleen selectietesten.

Inmiddels de politie geprobeerd.
Waar 7 punten op cognitiviteit voldoende is, heb ik de maximale 20 gehaald.
Helaas op sport gefaald, dus ik mag het nogmaals proberen over 6 maanden.

Inmiddels luchtverkeersleider gevonden, zelfde systeem, testen en als je faalt 1jaar wachten.
Hiervoor en voor politie ben ik nu aan het trainen.

Ik vraag mij af of jullie nog meer van dit soort vacatures kennen, waar je zonder diploma's aan de slag kan, als je wel vaardigheden of intelligentie kan aantonen.
Want om nou 4 jaar te gaan mbo'en zonder stuffie, voor een minimumloon job......
Dan blijf ik liever random minimumloon jobs doen, kan ik sneller aan een gezin beginne.
en om nou mbo->hbo te gaan doen zonder stuffie op je 25ste is ook wel erg laat.....
Misschien meteen hbo ergens, maar dat kost en duurt ook erg lang.
Zonder vastigheid achteraf.....dat zie ik niet zitten.

Weten jullie nog vacatures zonder diploma zoals bovenstaand, met vastigheid en eventueel goed salaris en opleiding?
Mag ook best onder mbo4 zijn, zolang het maar achteraf vast is, niet dat ik er 5jaar ga werken en er dan uit moet en oud en diplomaloos na iets opzoek moet.
Mag ook best boven hbo zijn. Maar daar zal ik vast niet ver komen met een vmbo tl haha.

Of hebben jullie nog andere opties voor een laatbloeier?
Wat denken jullie?

Bedankt!

[ Bericht 4% gewijzigd door verkopenetc op 24-02-2018 14:52:01 ]
pi_177416027
Defensie.
pi_177416036
Tomatenplukker kan heel uitdagend zijn en je leert meerdere talen.
pi_177416064
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 februari 2018 14:51 schreef djh77 het volgende:
Tomatenplukker kan heel uitdagend zijn en je leert meerdere talen.
Ja voor 3 jaar, en dan mag een pool het overnemen. Das geen vastigheid. En ook maar matig werk.

Liefst iets met mijn hoofd.
pi_177416074
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 februari 2018 14:50 schreef Ouder1 het volgende:
Defensie.
Ja super, die heb ik als 3de optie erop staan, omdat ze daar ook luchtleiders hebben.
Had ik nog niet genoemd.

Meer van dit!
pi_177416086
Franchisenemer worden van de new York pizza?
pi_177416097
Orderpicker
Expeditiemedewerker
Beveiliging ( werken/leren)
pi_177416116
Pooier
Buschauffeur
Schoonmaker
pi_177416138
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 februari 2018 14:55 schreef Quickie_Brat het volgende:
Orderpicker
Expeditiemedewerker
Beveiliging ( werken/leren)
Franchisenemer, is te onzeker

Orderpicker expeditie geprobeerd. Valt me vies tegen. Alleen maar handwerk.

beveiliging zou kunnen idd. zal het op mijn lijstje zetten als mogelijk backup plan.
pi_177416440
Toelatingstest tot het HBO ? Ben je 29 met een HBO diploma, kan best.
  zaterdag 24 februari 2018 @ 15:33:51 #11
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_177416791
Callcenter, koerier, magazijnmedewerker. Van alles mogelijk. Kun je fysiek werk aan? Wat vind je leuk?
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
pi_177417497
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 februari 2018 15:33 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
Callcenter, koerier, magazijnmedewerker. Van alles mogelijk. Kun je fysiek werk aan? Wat vind je leuk?
alles met hoofdwerk, rekenen, inteligentie, psychology, noodsituaties, computers, muziek, sport, internationaal,...hmm wat nog meer

maar sws alles beter dan random minimumpay jobs met max 3jaar looptijd
pi_177417571
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 februari 2018 15:19 schreef Carlos93 het volgende:
Toelatingstest tot het HBO ? Ben je 29 met een HBO diploma, kan best.
Ja zou kunnen, maar daar twijfel ik nogal over.
Ik heb een vriendin in het buitenland al 2 jaar, daarvoor een vaste baan nodig om ze hierheen te halen.
4 jaar erbij is best heftig....voor zoon 2k/maand betaalde bbl luchtverkeersleider met bij goed presteren baangarantie van 7+k/maand tot je pensioen, zeg ik uiteraard zeker ja.
maar de rest nog niet echt op georiënteerd. weet niet of ik dat wel wil.
  zaterdag 24 februari 2018 @ 16:09:49 #14
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_177417620
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 februari 2018 16:04 schreef verkopenetc het volgende:

[..]

alles met hoofdwerk, rekenen, inteligentie, psychology, noodsituaties, computers, muziek, sport, internationaal,...hmm wat nog meer

maar sws alles beter dan random minimumpay jobs met max 3jaar looptijd
Voor banen waarbij je je hersens moet gebruiken wordt bijna altijd een hogere opleiding gevraagd. Dan zou je toch verder moeten leren. Je kunt ook geluk hebben en ergens een door het bedrijf betaalde vapro kunnen halen naast een baan, als je techniek toevallig ook leuk vindt. In andere sectoren wordt het lastiger denk ik.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
  zaterdag 24 februari 2018 @ 16:09:55 #15
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_177417621
Sales.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_177417814
Regio?
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_177417866
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 februari 2018 14:42 schreef verkopenetc het volgende:
Weten jullie nog vacatures zonder diploma zoals bovenstaand, met vastigheid en eventueel goed salaris en opleiding?
Procesindustrie. Wegens ploegentoeslag toch al vlug een leuk salaris. :)
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_177418557
quote:
7s.gif Op zaterdag 24 februari 2018 16:19 schreef Geralt het volgende:

[..]

Procesindustrie. Wegens ploegentoeslag toch al vlug een leuk salaris. :)
Toeslag belasten ze met ruim 49%.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_177418558
Maar je hebt nu toch trouwens de mogelijkheid om studiefinanciering tot je 50e te krijgen?
pi_177418637
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 februari 2018 16:49 schreef halfway het volgende:

[..]

Toeslag belasten ze met ruim 49%.
Dan kan het toch nog steeds flink aantikken?
  Beste/leukste mod 2022 zaterdag 24 februari 2018 @ 16:59:47 #21
319979 Fok-it
All is well
pi_177418742
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 februari 2018 16:49 schreef Quickie_Brat het volgende:
Maar je hebt nu toch trouwens de mogelijkheid om studiefinanciering tot je 50e te krijgen?
Levenlanglerenkrediet heet het. Is tot 55 jaar en moet je binnen 15 jaar terugbetalen.
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_177418784
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 februari 2018 16:49 schreef halfway het volgende:

[..]

Toeslag belasten ze met ruim 49%.
Kan je mij de link van de belastingdienst website geven waarin staat dat toeslagen met ruim 49% belast worden?
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_177419014
quote:
Op zaterdag 24 februari 2018 17:01 schreef sjorsie1982 het volgende:
Kan je mij de link van de belastingdienst website geven waarin staat dat toeslagen met ruim 49% belast worden?
Spoiler alert:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zeg niet dat ik je niet gewaarschuwd heb. :{w
pi_177419084
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 februari 2018 17:01 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Kan je mij de link van de belastingdienst website geven waarin staat dat toeslagen met ruim 49% belast worden?
Vroeg ik me ook al af, het is namelijk geen extra of een eindejaars uitkering. Maar gewoon een onderdeel van je salaris omdat je een zwaardere functie erin hebt zitten, in het ziekenhuis hebben ze ook nachttoeslag, lijkt me sterk als ze die met 49% belasten.
Interessant he ?
  zaterdag 24 februari 2018 @ 17:19:59 #25
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_177419120
Gewoon binnenstappen/open sollicitatie in de bus doen bij bedrijven waar je wilt werken...
Ik heb helemaal geen diploma's behalve mn veterstrikdiploma en mn heftruckcertificaat.. ondanks dat prima terechtgekomen.. ;)
pi_177419621
Treinverkeersleider. Regelmatig vacatures en uitgebreide interne opleiding.
http://www.SpelPlein.luna.nl: de site voor al jouw spellen!
pi_177420624
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 februari 2018 16:49 schreef halfway het volgende:

[..]

Toeslag belasten ze met ruim 49%.
Ehmz. Nee hoor.
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
  zaterdag 24 februari 2018 @ 18:42:22 #28
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_177420708
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 februari 2018 17:17 schreef Zwolsboy het volgende:

[..]

Vroeg ik me ook al af, het is namelijk geen extra of een eindejaars uitkering. Maar gewoon een onderdeel van je salaris omdat je een zwaardere functie erin hebt zitten, in het ziekenhuis hebben ze ook nachttoeslag, lijkt me sterk als ze die met 49% belasten.
'Extra's' en eindejaarsuitkeringen zijn voor de belasting ook gewoon onderdeel van je salaris.
pi_177421415
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 februari 2018 16:09 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
betaalde vapro kunnen halen naast een baan
hmmmm maybe, techniek is wel interessant, vind regeltechniek een leuk vak.
maar alle mbo functies op indeed die ik zag, voor regeltechniek en omtrent enzo is vaak
fysiek werk.
snoeren trekken door een huis in de muur boren en shit. of machinale dingen maken enzo.
werk niet graag met mijn handen, zonde van mijn hoofd haha

quote:
0s.gif Op zaterdag 24 februari 2018 16:17 schreef halfway het volgende:
Regio?
Heb maar een kamertje, dus dat maakt op zich niet veel uit. Grote stad is leuk, Breda ook leuk omdat mijn fam daar woont. Maar veel maakt het me niet uit.
  zaterdag 24 februari 2018 @ 19:19:09 #30
356004 Uitstekelbaars
The time has come...
pi_177421519
Ik zie soms berichten voorbij komen over opleidingstrajecten in de IT voor mensen die geen ervaring hiermee hebben. Kan dus voor mensen zonder opleiding zijn, maar ook zij-instromers vanuit een ander vakgebied. Je moet maar even zelf rondzoeken op internet, heb ik nu geen zin in. ;) Maar het is wellicht een optie.

https://www.werkenbijsysq(...)8Xf_0_xoClpIQAvD_BwE

Verdomme, kon het toch niet laten. Ik ben echt te goed voor deze wereld.
"Vorig jaar had ik 40 miljoen dollar, dit jaar 42 miljoen, maar ik ben niet gelukkiger geworden. Geld maakt inderdaad niet gelukkig." Arnold Schwarzenegger
pi_177424499
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 februari 2018 14:42 schreef verkopenetc het volgende:
Beste Lezers,

Op dit moment ben ik 25 met alleen een vmbo tl diploma.
Echter komt dit door slechte carrière keuzes en luiheid ik had makkelijk naar havo gekund.

Ik heb de opleiding&baan vacatures politieagent(mbo4) en luchtverkeersleider(hbo) gevonden.
Deze hebben geen mbo/hbo diploma's nodig, alleen selectietesten.

Inmiddels de politie geprobeerd.
Waar 7 punten op cognitiviteit voldoende is, heb ik de maximale 20 gehaald.
Helaas op sport gefaald, dus ik mag het nogmaals proberen over 6 maanden.

Inmiddels luchtverkeersleider gevonden, zelfde systeem, testen en als je faalt 1jaar wachten.
Hiervoor en voor politie ben ik nu aan het trainen.

Ik vraag mij af of jullie nog meer van dit soort vacatures kennen, waar je zonder diploma's aan de slag kan, als je wel vaardigheden of intelligentie kan aantonen.
Want om nou 4 jaar te gaan mbo'en zonder stuffie, voor een minimumloon job......
Dan blijf ik liever random minimumloon jobs doen, kan ik sneller aan een gezin beginne.
en om nou mbo->hbo te gaan doen zonder stuffie op je 25ste is ook wel erg laat.....
Misschien meteen hbo ergens, maar dat kost en duurt ook erg lang.
Zonder vastigheid achteraf.....dat zie ik niet zitten.

Weten jullie nog vacatures zonder diploma zoals bovenstaand, met vastigheid en eventueel goed salaris en opleiding?
Mag ook best onder mbo4 zijn, zolang het maar achteraf vast is, niet dat ik er 5jaar ga werken en er dan uit moet en oud en diplomaloos na iets opzoek moet.
Mag ook best boven hbo zijn. Maar daar zal ik vast niet ver komen met een vmbo tl haha.

Of hebben jullie nog andere opties voor een laatbloeier?
Wat denken jullie?

Bedankt!
cryptodealer
pi_177425009
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 februari 2018 14:53 schreef verkopenetc het volgende:

[..]

Ja voor 3 jaar, en dan mag een pool het overnemen. Das geen vastigheid. En ook maar matig werk.

Liefst iets met mijn hoofd.
Meh, tegenwoordig veel Bulgaren.
Polen trekken massaal aan hun stutten.
In de hemel is geen bier. Daarom brouwen we het hier
Het beste bier brouw je zelf.
Bier is bitter. Bier is best. Bier is beter dan de rest.
Ik heb alleen een drankprobleem als het op is.
pi_177425158
Ga het leger in, marechaussee. Zoiets.

Een let dat iets, haal dat papieren. Want tenzij je ondernemer wordt heb keer verder eigenlijk overal en diploma voor nodig. Mbo is al laag. Dat zul je al moeten aanvullen met vakgerichte opleiding.
Whatever...
pi_177425931
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 februari 2018 21:40 schreef Spanky78 het volgende:
Ga het leger in, marechaussee. Zoiets.

Een let dat iets, haal dat papieren. Want tenzij je ondernemer wordt heb keer verder eigenlijk overal en diploma voor nodig. Mbo is al laag. Dat zul je al moeten aanvullen met vakgerichte opleiding.
het mbo is toch doorgaans een vakgerichte opleiding?
pi_177425984
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 februari 2018 19:19 schreef Uitstekelbaars het volgende:
Ik zie soms berichten voorbij komen over opleidingstrajecten in de IT voor mensen die geen ervaring hiermee hebben. Kan dus voor mensen zonder opleiding zijn, maar ook zij-instromers vanuit een ander vakgebied. Je moet maar even zelf rondzoeken op internet, heb ik nu geen zin in. ;) Maar het is wellicht een optie.

https://www.werkenbijsysq(...)8Xf_0_xoClpIQAvD_BwE

Verdomme, kon het toch niet laten. Ik ben echt te goed voor deze wereld.
hier willen ze alleen jonge mensen. Weet niet hoe oud TS is?
pi_177425986
Oh 25. Te oud.
pi_177426077
IT.
pi_177426355
Waarom niet alsnog een fatsoenlijke studie doen, 25 jaar is nog niet te oud.

Heb zelf van mijn 25ste tot 29ste hbo informatica gedaan.
٩๏̯͡๏)۶
pi_177426527
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 februari 2018 22:10 schreef Quickie_Brat het volgende:

[..]

het mbo is toch doorgaans een vakgerichte opleiding?
Zeker, maar meestal amper genoeg om ergens te starten.
Whatever...
  zaterdag 24 februari 2018 @ 22:40:19 #40
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_177426843
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 februari 2018 19:19 schreef Uitstekelbaars het volgende:
Ik zie soms berichten voorbij komen over opleidingstrajecten in de IT voor mensen die geen ervaring hiermee hebben. Kan dus voor mensen zonder opleiding zijn, maar ook zij-instromers vanuit een ander vakgebied. Je moet maar even zelf rondzoeken op internet, heb ik nu geen zin in. ;) Maar het is wellicht een optie.

https://www.werkenbijsysq(...)8Xf_0_xoClpIQAvD_BwE

Verdomme, kon het toch niet laten. Ik ben echt te goed voor deze wereld.
"Je hebt je HAVO / VWO diploma of je HBO propedeuse"

Valt die iig af dus..

Vind het ook een hele eng vrolijke site.. brrr :X
  zaterdag 24 februari 2018 @ 22:44:18 #41
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_177426945
Naast je mcjob een opleiding gaan doen.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_177427264
Niet om een of ander maar zonder afgeronde opleiding laten ze je toch vallen tijdens de gesprekken. LVL lijkt haalbaar... not

[ Bericht 1% gewijzigd door mrPanerai op 25-02-2018 09:36:09 ]
pi_177427535
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 februari 2018 19:19 schreef Uitstekelbaars het volgende:
opleidingstrajecten in de IT
Heb ik eerder gehoord. zou zeker een goeie optie zijn. alleen ik kon toen alleen hbo diploma's vinden.
Alleen havo diploma is zeker makkelijker, maar ik heb op dit moment alleen vmbo tl.
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 februari 2018 21:18 schreef ophaling10 het volgende:
cryptodealer
hahaha ik heb de beurs wereld nooit begrepen, op spelletjes kwam ik niet bepaald ver met educated guesses. Snap het niet helemaal denk, zal wel alleen vaste winst zijn voor de mensen bovenaan de ladder staan ofzo.
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 februari 2018 22:24 schreef Ronaldsen het volgende:
Heb zelf van mijn 25ste tot 29ste hbo informatica gedaan.
heb al een lening van mbo stuffie die eraan komt, vind het eng hbo te beginnen op leenstelsel.
en wat is mijn baangarantie als 30jarige zonder ervaring.
en wat ga ik mijn vriendin vertellen, ja uhm tot over 4 en half jaar, en daarna ga ik eens kijken ofk uberhoupt een vaste baan kan krijgen. kan ik net zo goed gelijk stoppe met haar haha.
betaald leren&werken kan wel, dan hebben we zekerheid en gelijk goed salaris.

naja hopen op luchtsverkeersleider, politie of misschien nog leger/marechaussee.
dat zijn opties met goede baangarantie, betaald. en ofwel kort traject ofwel ziek salaris.
kan iemand nog iets toevoegen aan die 3 opties?
pi_177431982
Of dus ergens werken waar enorm tekort is, zoals diverse mbo technische vakken en daar dan opleidingen doen. Opklimmen etc.

Echter je bent als 3x weggestuurd. Dat is een patroon. Als je niet weet hoe dit komt en er wat aan doet ben je straks 10x weggestuurd, ook bij de luchtverkeersleiding en marechaussee.... Als je überhaupt al toegelaten wordt.
Whatever...
pi_177432026
Opklimmen binnen een horeca-onderneming
pi_177432151
Een echte laatbloeier gaat gewoon studeren, maar blijkbaar wil ts dat niet en toch minstens 2* modaal salaris gaan verdienen. Dat lukt je zonder opleidingen nooit in loondienst. De enige mogelijkheid is dan ondernemer worden. ^O^
  Moderator zondag 25 februari 2018 @ 09:58:39 #47
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_177432162
Toelatingstest hbo en dan een AD doen. Of in de zorg via bbl?
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_177432171
Pin je niet teveel vast op LVL er zijn uiteindelijk maar weinig mensen echt geschikt en er vallen er enorm veel af tijdens de selectie.
  Moderator zondag 25 februari 2018 @ 10:05:21 #49
45833 crew  Fogel
pi_177432241
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 februari 2018 23:07 schreef verkopenetc het volgende:

[..]


en wat ga ik mijn vriendin vertellen, ja uhm tot over 4 en half jaar, en daarna ga ik eens kijken ofk uberhoupt een vaste baan kan krijgen. kan ik net zo goed gelijk stoppe met haar haha.

Kan je niet naar haar land verhuizen en daar gaan werken/studeren?
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
  zondag 25 februari 2018 @ 10:08:42 #50
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_177432287
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 februari 2018 22:57 schreef mrPanerai het volgende:
Niet om een of ander maar zonder afgeronde opleiding laten ze je toch vallen tijdens de gesprekken. LVL lijkt haalbaar... not
Toen ik begon met het werk wat ik nu doe (entertainment/concerten) was er niet eens een opleiding voor.. ja een vage theoretische, waar mensen vandaan kwamen die alsnog niet geschikt waren..
Het is meer een kwestie van je staande kunnen houden in bepaalde situaties.. (ik vroeg nog of het handig was iets bij te leren, maar dat liep vanzelf wel)

Is net waar en hoe je terecht komt.. (en tuurlijk heb ik in het begin ook kutklusjes gedaan)
  zondag 25 februari 2018 @ 10:09:57 #51
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_177432308
quote:
0s.gif Op zondag 25 februari 2018 09:49 schreef bamibij het volgende:
Opklimmen binnen een horeca-onderneming
Das keihard... en houden maar weinig mensen vol tot hun pensioen
pi_177433903
quote:
14s.gif Op zondag 25 februari 2018 10:08 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

Toen ik begon met het werk wat ik nu doe (entertainment/concerten) was er niet eens een opleiding voor.. ja een vage theoretische, waar mensen vandaan kwamen die alsnog niet geschikt waren..
Het is meer een kwestie van je staande kunnen houden in bepaalde situaties.. (ik vroeg nog of het handig was iets bij te leren, maar dat liep vanzelf wel)

Is net waar en hoe je terecht komt.. (en tuurlijk heb ik in het begin ook kutklusjes gedaan)
LVL kan je niet echt beginnen met kut klusjes ;)
  zondag 25 februari 2018 @ 11:47:43 #53
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_177434110
quote:
1s.gif Op zondag 25 februari 2018 11:35 schreef Miss-X het volgende:

[..]

LVL kan je niet echt beginnen met kut klusjes ;)
Tuurlijk wel... Genoeg kleine luchthaventjes...
Ga er elke dag heen... toon interesse.. maai het gras.. verf de bakens... raak aan de praat.. etc..

Als je wilt kom je overal.. Maar TS is een beetje het type dat geen zin heeft om de moeite te doen.. of iig de wil niet heeft..
(OP: wil met zn hoofd werken, maar slaagt daar dus niet in, is lui, denkt zelf dat ie beter kan, maar dat blijkt nergens uit, conditie is ook niets, vandaar dat de sporttest niet goed ging, etc..)
pi_177435027
quote:
14s.gif Op zondag 25 februari 2018 11:47 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

Tuurlijk wel... Genoeg kleine luchthaventjes...
Ga er elke dag heen... toon interesse.. maai het gras.. verf de bakens... raak aan de praat.. etc..

Als je wilt kom je overal.. Maar TS is een beetje het type dat geen zin heeft om de moeite te doen.. of iig de wil niet heeft..
(OP: wil met zn hoofd werken, maar slaagt daar dus niet in, is lui, denkt zelf dat ie beter kan, maar dat blijkt nergens uit, conditie is ook niets, vandaar dat de sporttest niet goed ging, etc..)
Met het gras maaien op een kleine luchthaven word je geen LVL, verder wel eens met de rest trouwens.

(Partner werkt in airtraffic control, dus weet er wel een beetje iets van ;))
  zondag 25 februari 2018 @ 12:30:31 #55
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_177435068
quote:
1s.gif Op zondag 25 februari 2018 12:28 schreef Miss-X het volgende:

[..]

Met het gras maaien op een kleine luchthaven word je geen LVL, verder wel eens met de rest trouwens.

(Partner werkt in airtraffic control, dus weet er wel een beetje iets van ;))
Nee het is dan ook een opstapje.. ervaring opdoen.. cv creeren etc..
pi_177435163
quote:
14s.gif Op zondag 25 februari 2018 12:30 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

Nee het is dan ook een opstapje.. ervaring opdoen.. cv creeren etc..
Wat dus totaal niets te maken heeft met het worden van LVL. Bij mijn vriend op zijn werk hebben ze ook schoonmakers, dat is ook geen opstapje om LVL te worden. TS praat er over alsof het makkelijk is om LVL te worden en het is alles behalve dat (al weet hij dat vast zelf ook wel)
  Moderator zondag 25 februari 2018 @ 12:34:03 #57
45833 crew  Fogel
pi_177435180
Kleine luchthavens gaan binnen weinig jaar over op remote tower, en dan zit je weer (lees nog steeds) op de grasmaaier :P
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
  zondag 25 februari 2018 @ 12:35:52 #58
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_177435215
quote:
1s.gif Op zondag 25 februari 2018 12:33 schreef Miss-X het volgende:

[..]

Wat dus totaal niets te maken heeft met het worden van LVL. Bij mijn vriend op zijn werk hebben ze ook schoonmakers, dat is ook geen opstapje om LVL te worden. TS praat er over alsof het makkelijk is om LVL te worden en het is alles behalve dat (al weet hij dat vast zelf ook wel)
Dat heeft er alles mee te maken... er waren niet eerst LVL's en daarna pas vliegvelden ofzo..

Gewoon bij het begin beginnen.. krijg je vanzelf opleidingen en opstapjes aangeboden als ze in jou de juiste persoon zien..
  zondag 25 februari 2018 @ 12:36:48 #59
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_177435241
quote:
1s.gif Op zondag 25 februari 2018 12:34 schreef Fogel het volgende:
Kleine luchthavens gaan binnen weinig jaar over op remote tower, en dan zit je weer (lees nog steeds) op de grasmaaier :P
En ook met een grasmaaiermotor kun je vliegen.. :6
pi_177435262
quote:
14s.gif Op zondag 25 februari 2018 12:35 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

Dat heeft er alles mee te maken... er waren niet eerst LVL's en daarna pas vliegvelden ofzo..

Gewoon bij het begin beginnen.. krijg je vanzelf opleidingen en opstapjes aangeboden als ze in jou de juiste persoon zien..
Tja, uit ervaring weet ik dat het niet zo werkt, maar ja, je zal vast ook al bijna 30 jaar in airtraffic zitten ;)
  zondag 25 februari 2018 @ 12:42:29 #61
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_177435366
Als baanzekerheid en salaris je enige motivatie is dan ga je het niet redden in zulke trajecten.

Zoek eerst eens uit wat je echt wilt en ga daar dan een opleiding in doen.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
  zondag 25 februari 2018 @ 12:43:37 #62
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_177435387
quote:
1s.gif Op zondag 25 februari 2018 12:37 schreef Miss-X het volgende:

[..]

Tja, uit ervaring weet ik dat het niet zo werkt, maar ja, je zal vast ook al bijna 30 jaar in airtraffic zitten ;)
Het werkt niet als je thuis blijft zitten wachten.. En het heeft ook geen nut om opleidingen te gaan doen in iets waar je geen affiniteit mee hebt.. (dan krijg je dus iemand die enkel wat theorie kent maar helemaal niet op zn plek is, of weet wat er speelt..)

Een achtergrond hebben helpt altijd...
  zondag 25 februari 2018 @ 12:44:10 #63
137360 mrPanerai
Bekende Belg!
pi_177435400
quote:
14s.gif Op zondag 25 februari 2018 12:35 schreef Zolderkamer het volgende:

Gewoon bij het begin beginnen.. krijg je vanzelf opleidingen en opstapjes aangeboden als ze in jou de juiste persoon zien..
Dat was 30 jaar geleden zo, tegenwoordig werkt het zo echt niet meer.

Voor LVL heb je verlangen ze sowieso een wiskundig niveau dat je je zomaar niet eigen maakt door ervaring in het leven of zelfs door zelfstudie niet.
  zondag 25 februari 2018 @ 12:45:41 #64
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_177435439
quote:
1s.gif Op zondag 25 februari 2018 12:44 schreef mrPanerai het volgende:

[..]

Dat was 30 jaar geleden zo, tegenwoordig werkt het zo echt niet meer.

Voor LVL heb je verlangen ze sowieso een wiskundig niveau dat je je zomaar niet eigen maakt door ervaring in het leven of zelfs door zelfstudie niet.
Dat zal best.. maar als jij iemand onder tafel kan lullen tijdens een selectieperiode sta je wel bovenaan een lijstje.. En lijstjes zijn overal..
pi_177435613
quote:
14s.gif Op zondag 25 februari 2018 12:45 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

Dat zal best.. maar als jij iemand onder tafel kan lullen tijdens een selectieperiode sta je wel bovenaan een lijstje.. En lijstjes zijn overal..
De selectie van LVL wordt gedaan met diverse testen en heeft niets te maken met hoe goed je kan kletsen.
pi_177435650
quote:
14s.gif Op zondag 25 februari 2018 12:43 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

Het werkt niet als je thuis blijft zitten wachten.. En het heeft ook geen nut om opleidingen te gaan doen in iets waar je geen affiniteit mee hebt.. (dan krijg je dus iemand die enkel wat theorie kent maar helemaal niet op zn plek is, of weet wat er speelt..)

Een achtergrond hebben helpt altijd...
Thuis zitten is zeker niet handig. Ik heb het in deze situatie alleen heel specifiek over LVL, daar kom je als klusjesman of grasmaaier gewoon niet aan de slag “als je maar volhoudt”
  zondag 25 februari 2018 @ 12:54:21 #67
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_177435683
quote:
1s.gif Op zondag 25 februari 2018 12:51 schreef Miss-X het volgende:

[..]

De selectie van LVL wordt gedaan met diverse testen en heeft niets te maken met hoe goed je kan kletsen.
Ja joh.. dat zal allemaal best.. maar er komt vroeg of laat iemand voor je neus die je moet aannemen..
Al heb je bergen papieren.. je bent echt niet in staat iemand te verplichten om je werk te geven.. er zijn altijd meer gegadigden..
pi_177435732
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 februari 2018 17:46 schreef EvilG het volgende:
Treinverkeersleider.
Een mbo-4- of havodiploma.
Minimaal 2 jaar (recente) werkervaring.
Een recente afgeronde theoretische opleiding. Zo kunnen we namelijk inschatten of je de 8 maanden theorie uit de TVL-opleiding makkelijk opneemt.
quote:
1s.gif Op zondag 25 februari 2018 10:05 schreef Fogel het volgende:
Kan je niet naar haar land verhuizen?
ja das de dream, zou ik zeker willen, hun uitgaven zijn ongeveer de helft maar van ons. maar hun salaris ongeveer /10.....dus dat is niet te doen, als je niet heel matig wil gaan leven lol. #filipijnen

quote:
14s.gif Op zondag 25 februari 2018 11:47 schreef Zolderkamer het volgende:
Tuurlijk wel... Genoeg kleine luchthaventjes...
Ga er elke dag heen... toon interesse.. maai het gras.. verf de bakens... raak aan de praat.. etc..
Als je wilt kom je overal.. Maar TS is een beetje het type dat geen zin heeft om de moeite te doen.. of iig de wil niet heeft..
(OP: wil met zn hoofd werken, maar slaagt daar dus niet in, is lui, denkt zelf dat ie beter kan, maar dat blijkt nergens uit, conditie is ook niets, vandaar dat de sporttest niet goed ging, etc..)
ja en gij woont op een zolderkamer omdat niemand je in huis wil hebben, omdat je alleen maar mensen afzeikt. nou goed.
sws als je al zoon lul wil zijn, lees dan eerst even alles goed door.

- met grasmaaien opwerken tot LVL, welke drugs heb jij op? _O-
- hoezo slaag ik niet met mijn hoofd? waar staat er dat ik ooit daarop ben gezakt?
- dat blijk nergens uit? nou misschien uit max score bij de politie, probeer het eens zou ik zeggen.
- conditie is ook niks? weet jij hoe zwaar die test is? weet jiij mijn score? nee.
mijn conditie is sws veel hoger dan een gemiddelde man van mijn leeftijd, dus lul niet. :P
pi_177435767
quote:
1s.gif Op zondag 25 februari 2018 12:34 schreef Fogel het volgende:
Kleine luchthavens gaan binnen weinig jaar over op remote tower, en dan zit je weer (lees nog steeds) op de grasmaaier :P
hahahahaha
pi_177435846
quote:
14s.gif Op zondag 25 februari 2018 12:54 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

Ja joh.. dat zal allemaal best.. maar er komt vroeg of laat iemand voor je neus die je moet aannemen..
Al heb je bergen papieren.. je bent echt niet in staat iemand te verplichten om je werk te geven.. er zijn altijd meer gegadigden..
De keuze is zo groot, ik zal aan mijn vriend eens vragen welk percentage van de eerste selectie het überhaupt redt, ik geloof dat het nog geen 10% is namelijk.

Hier zitten inderdaad soms mensen tussen zonder bepaalde start kwalificaties, maar die zijn daar niet gekomen omdat ze het gras maaiden of in de kantine werkten.
pi_177435871
Heb in hetzelfde schuitje gezeten lang geleden. Deed een deeltijd HBO opleiding (21+ toets voor toelating). Daarna in de financiële sector terecht gekomen. Mijn advies is dan ook om een wft-certificaat te halen (lukt je binnen een aantal maanden. Kost een paar honderd euro bij Nibe-svv). Daarna heb je kansen genoeg op een baan die voldoet aan de inkomenseisen. Dan is het aan jezelf of je er een dienstbetrekking uit kunt slepen die langer dan een jaar is voor je IND aanvraag.

Mijns inziens zijn de banen waar je nu zoekt niet bevorderlijk. Als je vriendin eenmaal hier is zit je echt niet te wachten op wisselende diensten, werken op feestdagen, etc.

[ Bericht 6% gewijzigd door Mojo.jojo op 25-02-2018 13:14:03 ]
pi_177435926
Je hebt toch wel wat opties: postbezorger, telemarketing, deur aan deur verkoper, aan het raam bij de Mac, groenvoorziening.
  zondag 25 februari 2018 @ 13:07:51 #73
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_177436046
TS kan piloot worden, moet ie gewoon als burgerbrader op een vliegveld beginnen en zich opwerken

In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zondag 25 februari 2018 @ 13:09:58 #74
456076 PreiKaas
Prei met Kaas
pi_177436126
quote:
1s.gif Op zondag 25 februari 2018 13:01 schreef Mojo.jojo het volgende:

Mijns inziens zijn de banen waar je nu zoekt niet bevorderlijk. Als je vriendin eenmaal hier is zit je echt niet te wachten op wisselende diensten, werken op feestdagen, etc.
Waarom niet? Niet iedereen zit te wachten op een 0800-1700 kantoorbaantje.
pi_177436724
quote:
0s.gif Op zondag 25 februari 2018 13:09 schreef PreiKaas het volgende:

[..]

Waarom niet? Niet iedereen zit te wachten op een 0800-1700 kantoorbaantje.
Een vriendin komt meestal niet vanuit het buitenland naar jou toe omdat ze het geweldig vindt thuis te zitten wachten tot jij thuis komt van je nacht/wisseldienst. Natuurlijk zal ze in het begin zelf druk zijn met haar inburgering verplichtingen maar als je een lange afstand relatie hebt en door alle shit van die IND heen moet, zit daar meestal een sterke huisje boompje beestje (gezinsleven) wens achter. Ik zeg niet dat het onmogelijk is, een baan met onregelmatige diensten en een gezinsleven. Een kantoorbaan maakt dat echter wel een stukje makkelijker.

Het is de weg van de minste weerstand, zowel qua te behalen certificaat (ipv jarenlange training/opleiding en daarbij behorende kosten),als daarna met een eventueel gezinsleven.
pi_177437020
quote:
1s.gif Op zondag 25 februari 2018 13:00 schreef Miss-X het volgende:
soms mensen tussen zonder start kwalificaties
kijk daar word ik blij van.
nou onderschat ik het zeker niet, maar dan weet ik iig dat ik een kans heb.
denk dat mijn cognitiviteit zeker kans maakt, ben alleen bang voor de andere skills als naukeurigheid enzo. Ik maak soms een snelheids foutje, dat kan natuurlijk echt niet gebeuren als LVL.
quote:
1s.gif Op zondag 25 februari 2018 13:01 schreef Mojo.jojo het volgende:
Deed een HBO opleiding (21+ toets voor toelating)
Mijn advies is dan ook om een wft-certificaat te halen.

Mijns inziens zijn de banen waar je nu zoekt niet bevorderlijk.
financiële sector lijkt me een leuke richting, zou ik ook graag doen.
zou op het hbo waarschijnlijk ook ergens bovenaan mijn lijstje staan.

maar de andere opties zijn wel mijn eerste keus. hopelijk lukt daar 1 van.
voor mij veel veiliger, wel vriendin houden, geen lening, wel gelijk flink betaald, zelfs tijdens de studie, wel gelijk baan, wel gelijk tot aan pensioen. snap je.
als ik dat allemaal krijg, kan mij die matige werktijden weinig meer schelen haha.
quote:
0s.gif Op zondag 25 februari 2018 13:03 schreef Aanstootgevendenaam het volgende:
Je hebt toch wel wat opties: postbezorger, telemarketing, deur aan deur verkoper, aan het raam bij de Mac, groenvoorziening.
zou kunnen, misschien zit er een minimumpay baantje bij waar ik tevreden mee kan zijn.
maar daar krijg je niet zomaar vast, das het lastige.
ik heb wat random bijbaantjes geprobeerd, maar tis allemaal tijdelijke contracten onzin.
en als er dan "uitzicht op vast" is. is de vraag wanneer dan. en bestaat deze functie over een paar jaar nog steeds. of moet ik dan weg en de rest van mijn leven fysieke kutbaantjes doen tot dat het baantje weer beschikbaar is?? kweet het niet, is allemaal zo onzeker.

zag wel in de procesindustrie veel vraag naar vast. maar dat lijkt me niet iets waar ik gelukkig van word. zit weinig hoofdwerk bij.
bij de mac kan je nog een beetje "hamburgers manage ofzo" en klanten te woord staan.
voel ik me iig nog nuttig bezig. :P
pi_177437226
quote:
1s.gif Op zondag 25 februari 2018 13:07 schreef Pietverdriet het volgende:
TS kan piloot worden, moet ie gewoon als burgerbrader op een vliegveld beginnen en zich opwerken

hahaha ja maar dat heb ik al opgezocht
burgerbrader gaat ook niet, daar heb je namelijk 1 jaar ervaring voor nodig als koeienverzorger.
Maar dat kan je misschien wel worden als je bij die koeien eerst het gras gaat maaien :Y
Ik denk er nog even over na ^O^
pi_177437538
quote:
0s.gif Op zondag 25 februari 2018 13:36 schreef verkopenetc het volgende:

[..]

kijk daar word ik blij van.
nou onderschat ik het zeker niet, maar dan weet ik iig dat ik een kans heb.
denk dat mijn cognitiviteit zeker kans maakt, ben alleen bang voor de andere skills als naukeurigheid enzo. Ik maak soms een snelheids foutje, dat kan natuurlijk echt niet gebeuren als LVL.

[..]

financiële sector lijkt me een leuke richting, zou ik ook graag doen.
zou op het hbo waarschijnlijk ook ergens bovenaan mijn lijstje staan.

maar de andere opties zijn wel mijn eerste keus. hopelijk lukt daar 1 van.
voor mij veel veiliger, wel vriendin houden, geen lening, wel gelijk flink betaald, zelfs tijdens de studie, wel gelijk baan, wel gelijk tot aan pensioen. snap je.
als ik dat allemaal krijg, kan mij die matige werktijden weinig meer schelen haha.

[..]

zou kunnen, misschien zit er een minimumpay baantje bij waar ik tevreden mee kan zijn.
maar daar krijg je niet zomaar vast, das het lastige.
ik heb wat random bijbaantjes geprobeerd, maar tis allemaal tijdelijke contracten onzin.
en als er dan "uitzicht op vast" is. is de vraag wanneer dan. en bestaat deze functie over een paar jaar nog steeds. of moet ik dan weg en de rest van mijn leven fysieke kutbaantjes doen tot dat het baantje weer beschikbaar is?? kweet het niet, is allemaal zo onzeker.

zag wel in de procesindustrie veel vraag naar vast. maar dat lijkt me niet iets waar ik gelukkig van word. zit weinig hoofdwerk bij.
bij de mac kan je nog een beetje "hamburgers manage ofzo" en klanten te woord staan.
voel ik me iig nog nuttig bezig. :P
Die banen die jij zoekt hebben een lange opleiding waarin van alles mis kan gaan. Je schreef in je OP iets van slechte keuzes en luiheid. Zo'n wft certificaat heb je binnen een paar maanden (afhankelijk van hoe snel je studeert) en kost je hooguit een paar honderd euro. Met een beetje geluk heb je daarna een werkgever die je na je eerste contract en dan een vast contract biedt (en de mogelijkheid tot nog meer opleiding). Daar moet je bv bij de politie langer op wachten want je moet eerst je opleiding afmaken (om nog maar niet van toekomstige reorganisaties/bezuinigen daarna te spreken). Dit laatste kan natuurlijk overal voorkomen. Echter je hebt denk ik een iets te rooskleurig beeld van een levenslange baangarantie. Hoe dan ook, succes en wijsheid toegewenst.

[ Bericht 0% gewijzigd door Mojo.jojo op 25-02-2018 14:22:07 ]
  zondag 25 februari 2018 @ 13:54:27 #79
137360 mrPanerai
Bekende Belg!
pi_177437585
Je quotte het wel goed uit die vacature van treinbegeleider...je bewijs van een afgeronde opleiding toont aan of je hun opleiding gaat voltooien.
En dat willen ze eigenlijk allemaal wel zien.
  zondag 25 februari 2018 @ 13:58:12 #80
456076 PreiKaas
Prei met Kaas
pi_177437694
quote:
1s.gif Op zondag 25 februari 2018 13:27 schreef Mojo.jojo het volgende:

[..]

Een vriendin komt meestal niet vanuit het buitenland naar jou toe omdat ze het geweldig vindt thuis te zitten wachten tot jij thuis komt van je nacht/wisseldienst. Natuurlijk zal ze in het begin zelf druk zijn met haar inburgering verplichtingen maar als je een lange afstand relatie hebt en door alle shit van die IND heen moet, zit daar meestal een sterke huisje boompje beestje (gezinsleven) wens achter. Ik zeg niet dat het onmogelijk is, een baan met onregelmatige diensten en een gezinsleven. Een kantoorbaan maakt dat echter wel een stukje makkelijker.

Het is de weg van de minste weerstand, zowel qua te behalen certificaat (ipv jarenlange training/opleiding en daarbij behorende kosten),als daarna met een eventueel gezinsleven.
En met een kantoorbaan zit die vriendin niet te wachten tot je thuiskomt uit je werk?

Eerlijk gezegd heb ik geen verstand van een geregelde kantoorbaan met een gezinsleven.
Wel heb ik ruime ervaring met onregelmatige werktijden inclusief langere tijd in het buitenland doorbrengen en dat alles in combinatie met een buitenlandse vriendin. Ik zie er geen problemen in en eigenlijk alleen maar voordelen.
Ik vind het nog steeds mooi om op momenten vrij te zijn dat een hele hoop mensen weer in de dagelijkse file staan op weg naar hun kantoor.
pi_177437751
quote:
1s.gif Op zondag 25 februari 2018 13:27 schreef Mojo.jojo het volgende:
Een vriendin komt meestal niet vanuit het buitenland naar jou toe omdat ze het geweldig vindt thuis te zitten wachten tot jij thuis komt
ja das lastig he. werk + long distance pffft.
maar ze zijn zoveel beter hahaha, damn de dilema's.
idd normale baan zou makkelijker zijn zeker.
maar opzich van een hutje naar nice leven met 7k/maand, valt er sws weinig meer te klagen denk.
opzich als zij dan geen 9-5 job pakt heb je nog steeds veel tijd samen, komt het wel goed.
gaat ze maar een baan of hobby zoeken die niet 9-5 is, breien ofzo _O-
pi_177438163
quote:
1s.gif Op zondag 25 februari 2018 13:53 schreef Mojo.jojo het volgende:
wft certificaatbinnen een paar maanden paar honderd euro. daarna na je eerste contract een vast contract
wow, dat paar maanden verhaal had ik nog niet door. dat veranderd idd een hoop.
misschien toch maar als 4de mogelijkheid op mijn A leven lijsje.
B leven, vriendin weg, NL vriendin zoeken, opleiding hbo/mbo -> werk
C leven, vast in dienst bij de mac of acceptabele leuke baan
D leven, kut contrakjes kut fysiek werk

dat lange opleiding verhaal klopt, maar dan heb je wel goede baangarantie.
heeft ze een goed doel om op te wachten.
politie is 2 jaar 4m. met baangarantie, is lang, maar heb je wat. stoere politieman ook leuk :P
en LVL is wel 4jaar, maar dan heb je ook een dik salaris, dan is ze vast geduldiger *; _O- _O-

met dat onzekere kan je weinig in een relatie, zo van ik ga nu even studeren, daarna een contract doen :O en daarna nog maar zien of ik vast krijg. das qua liefde niet te doen. :?
pi_177438256
quote:
0s.gif Op zondag 25 februari 2018 13:58 schreef PreiKaas het volgende:

[..]

En met een kantoorbaan zit die vriendin niet te wachten tot je thuiskomt uit je werk?

Eerlijk gezegd heb ik geen verstand van een geregelde kantoorbaan met een gezinsleven.
Wel heb ik ruime ervaring met onregelmatige werktijden inclusief langere tijd in het buitenland doorbrengen en dat alles in combinatie met een buitenlandse vriendin. Ik zie er geen problemen in en eigenlijk alleen maar voordelen.
Ik vind het nog steeds mooi om op momenten vrij te zijn dat een hele hoop mensen weer in de dagelijkse file staan op weg naar hun kantoor.
Teveel ik. Gaat in een relatie niet alleen om jou. Jouw voordelen kunnen heel goed je partners nadelen zijn. Ik schrijf kunnen. Het kan natuurlijk goed gaan. Maar uit eigen ervaring schrijf ik dat het al snel een extra moeilijkheid kan worden, als je eenmaal samen leeft!
pi_177438321
quote:
0s.gif Op zondag 25 februari 2018 14:00 schreef verkopenetc het volgende:

[..]

ja das lastig he. werk + long distance pffft.
maar ze zijn zoveel beter hahaha, damn de dilema's.
idd normale baan zou makkelijker zijn zeker.
maar opzich van een hutje naar nice leven met 7k/maand, valt er sws weinig meer te klagen denk.
opzich als zij dan geen 9-5 job pakt heb je nog steeds veel tijd samen, komt het wel goed.
gaat ze maar een baan of hobby zoeken die niet 9-5 is, breien ofzo _O-
Die 7k in de maand bij lvl heb ik ook geprobeerd. Ik bleek kleurenblind voor groen en rood. Weg droomleven :'( maar zeker proberen ^O^
pi_177438533
quote:
0s.gif Op zondag 25 februari 2018 14:15 schreef verkopenetc het volgende:

[..]

wow, dat paar maanden verhaal had ik nog niet door. dat veranderd idd een hoop.
misschien toch maar als 4de mogelijkheid op mijn A leven lijsje.
B leven, vriendin weg, NL vriendin zoeken, opleiding hbo/mbo -> werk
C leven, vast in dienst bij de mac of acceptabele leuke baan
D leven, kut contrakjes kut fysiek werk

dat lange opleiding verhaal klopt, maar dan heb je wel goede baangarantie.
heeft ze een goed doel om op te wachten.
politie is 2 jaar 4m. met baangarantie, is lang, maar heb je wat. stoere politieman ook leuk :P
en LVL is wel 4jaar, maar dan heb je ook een dik salaris, dan is ze vast geduldiger *; _O- _O-

met dat onzekere kan je weinig in een relatie, zo van ik ga nu even studeren, daarna een contract doen :O en daarna nog maar zien of ik vast krijg. das qua liefde niet te doen. :?
Die opleidings salarissen zijn meestal geen vetpot. Maar als je nog op afstand bent en er is tijdsverschil dan zijn vroege of late diensten wellicht een voordeel. Echter als je eenmaal samen bent, dan is het leven in het 'hutje' daar snel vergeten en merkt men de nadelen van dan. Of voordelen.
pi_177438568
Trouwens, dit is wgr dus ik stop even met mijn r&p adviezen :')
pi_177440261
[quote]0s.gif Op zondag 25 februari 2018 13:36 schreef verkopenetc het volgende:

[..]

kijk daar word ik blij van.
nou onderschat ik het zeker niet, maar dan weet ik iig dat ik een kans heb.
denk dat mijn cognitiviteit zeker kans maakt, ben alleen bang voor de andere skills als naukeurigheid enzo. Ik maak soms een snelheids foutje, dat kan natuurlijk echt niet gebeuren als LVL.

[..]

Juist nauwkeurigheid is een van de belangrijkste vaardigheden die je nodig hebt, op het obsessieve af bijna. Maar proberen kan altijd natuurlijk.
pi_177441404
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 februari 2018 17:17 schreef Zwolsboy het volgende:

[..]

Vroeg ik me ook al af, het is namelijk geen extra of een eindejaars uitkering. Maar gewoon een onderdeel van je salaris omdat je een zwaardere functie erin hebt zitten, in het ziekenhuis hebben ze ook nachttoeslag, lijkt me sterk als ze die met 49% belasten.
Kan je mij de link geven waarin explicitet staat dat extra of eindejaarsuitkeringen extra worden belast?
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_177441800
Maar TS probeer toch vooral iets te doen wat je leuk vindt want alleen geld maakt niet gelukkig O-) . En je leven zo ver.vooruit plannen als.jij doet is ook zinloos. Het leven laat zich niet plannen. Straks krijg je een ongeluk, maak je er eentje zwanger of raak je arbeidsongeschikt. Kun je je plan weer bijstellen.
pi_177442729
quote:
0s.gif Op zondag 25 februari 2018 16:41 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Kan je mij de link geven waarin explicitet staat dat extra of eindejaarsuitkeringen extra worden belast?
Bijzonder tarief loonbelasting is hoog
Bij extra inkomsten kunt u ook te maken krijgen met het bijzonder tarief in de loonheffing. Het bijzonder tarief is de belasting die u betaalt over bijzondere inkomsten, zoals een dertiende maand, achterstallig loon, uitbetaalde vakantiedagen, vakantiegeld. In feite gaat het om inkomsten die bovenop het normale inkomen komen. Dit bijzondere tarief kan een stuk hoger liggen dan u gewend bent. Zo kan het gebeuren dat u normaal gesproken 34 procent belasting betaalt, maar over uw uitbetaalde vakantiedagen toch 52 procent moet betalen. En dat valt natuurlijk flink tegen. Tegen dit onbedoelde effect kunt u actie ondernemen via een teruggaaf van de belastingdienst.

https://financieel.infonu(...)ief-loonheffing.html
Interessant he ?
pi_177446341
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 februari 2018 23:07 schreef verkopenetc het volgende:

[..]

heb al een lening van mbo stuffie die eraan komt, vind het eng hbo te beginnen op leenstelsel.
en wat is mijn baangarantie als 30jarige zonder ervaring.

Wat is je baangarantie nu? Precies.
Ik zie je constant praten over baanzekerheid en baangarantie maar verplaats je even in een eventuele werkgever. Je hebt alleen een vmbo-t diploma. De werkgever neemt een enorme gok want jij kan wel zeggen dat je lui was en makkelijk de havo aan kon maar dat zeggen er zo veel. Bovendien kan een werkgever ook gewoon iemand met een diploma aannemen.

Je lijkt niet te willen studeren maar wel veel te willen verdienen. Zo werkt het nou eenmaal niet. Er zijn uiteraard baantjes zoals bij defensie of politie maar ik zou niet weten waarom je daar veel zou verdienen of meer baanzekerheid zou hebben.

Je geeft ook aan dat je al mbo hebt gedaan? Waarom is dat niet gelukt dan? Te lui of niet slim genoeg (wat ik mij overigens niet kan voorstellen)? Als het te lui is dan moet je misschien ook even naar je instelling kijken.

Als je het mij vraagt zijn de volgende twee opties het beste voor je:
1. Accepteer dat je alleen vmbo-t hebt en neem een laag betaald baantje waar je je hart en ziel in kan leggen. Probeer bij dat bedrijf jezelf omhoog te werken. Geduld is een schone zaak.
2. Ga studeren, of het nou mbo of hbo is. Ondanks dat een diploma niet perse baanzekerheid geeft is het nog altijd meer dan wat je nu hebt. Met een mbo/hbo diploma kan je jezelf beter voor de dag laten komen door daarnaast nog wat cursusjes te doen of zoals eerder aangegeven bijvoorbeeld een WFT te halen.

Succes! :)
pi_177580601
quote:
0s.gif Op zondag 25 februari 2018 17:35 schreef Zwolsboy het volgende:

[..]

Bijzonder tarief loonbelasting is hoog
Bij extra inkomsten kunt u ook te maken krijgen met het bijzonder tarief in de loonheffing. Het bijzonder tarief is de belasting die u betaalt over bijzondere inkomsten, zoals een dertiende maand, achterstallig loon, uitbetaalde vakantiedagen, vakantiegeld. In feite gaat het om inkomsten die bovenop het normale inkomen komen. Dit bijzondere tarief kan een stuk hoger liggen dan u gewend bent. Zo kan het gebeuren dat u normaal gesproken 34 procent belasting betaalt, maar over uw uitbetaalde vakantiedagen toch 52 procent moet betalen. En dat valt natuurlijk flink tegen. Tegen dit onbedoelde effect kunt u actie ondernemen via een teruggaaf van de belastingdienst.

https://financieel.infonu(...)ief-loonheffing.html
er is geen 34% tarief
https://www.belastingdien(...)ijd-nog-niet-bereikt
Kom eens met een betrouwbare link, want wat je stuurde klopt niet. Laagste tarief is 36,55%.

Ik ben dus nogmaal benieuwd naar de link waar staat op de website van de belastingdienst wat jouw claim ondersteunt dat er extra wordt belast op specifieke loonsoorten zoals vakantiegeld, 13e maand, etc. ipv het tarief waaronder je normaal valt.

[ Bericht 8% gewijzigd door sjorsie1982 op 03-03-2018 17:58:54 ]
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_177582215
Je zegt dat je makkelijk havo aankan nou ga dan hbo doen en daarna bij defensie ofzo.
Als je conditie niet op pijl is eerst daaraan werken voordat je aan defensie en politie begint maar deze informatie op de website.
Pas 25 jaar als je nu 4 jaar lang even doorbijt kan je aantonen dat je dat niveau ook aankunt.
Klinkt lullig maar veel mensen zeggen dat ze iets makkelijk aankonden maar te lui waren om iets te doen doe niet zoals die mensen maar ga ervoor ipv lui zijn want je wilt het stiekem wel.
pi_177583052
Vakantiegeld/eindejaars uitkering valt altijd onder bijzonder tarief, dat zie je zelfs op je loonstrook staan, wordt veel zwaarder belast, link wat jij stuurt das het normale tarief uit arbeid, daar krijg arbeidskorting enzo overheen, over vakantiegeld krijg je dat niet.
Interessant he ?
pi_177620757
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 februari 2018 14:42 schreef verkopenetc het volgende:
Beste Lezers,

Op dit moment ben ik 25 met alleen een vmbo tl diploma.
Echter komt dit door slechte carrière keuzes en luiheid ik had makkelijk naar havo gekund.

Ik heb de opleiding&baan vacatures politieagent(mbo4) en luchtverkeersleider(hbo) gevonden.
Deze hebben geen mbo/hbo diploma's nodig, alleen selectietesten.

Inmiddels de politie geprobeerd.
Waar 7 punten op cognitiviteit voldoende is, heb ik de maximale 20 gehaald.
Helaas op sport gefaald, dus ik mag het nogmaals proberen over 6 maanden.

Inmiddels luchtverkeersleider gevonden, zelfde systeem, testen en als je faalt 1jaar wachten.
Hiervoor en voor politie ben ik nu aan het trainen.

Ik vraag mij af of jullie nog meer van dit soort vacatures kennen, waar je zonder diploma's aan de slag kan, als je wel vaardigheden of intelligentie kan aantonen.
Want om nou 4 jaar te gaan mbo'en zonder stuffie, voor een minimumloon job......
Dan blijf ik liever random minimumloon jobs doen, kan ik sneller aan een gezin beginne.
en om nou mbo->hbo te gaan doen zonder stuffie op je 25ste is ook wel erg laat.....
Misschien meteen hbo ergens, maar dat kost en duurt ook erg lang.
Zonder vastigheid achteraf.....dat zie ik niet zitten.

Weten jullie nog vacatures zonder diploma zoals bovenstaand, met vastigheid en eventueel goed salaris en opleiding?
Mag ook best onder mbo4 zijn, zolang het maar achteraf vast is, niet dat ik er 5jaar ga werken en er dan uit moet en oud en diplomaloos na iets opzoek moet.
Mag ook best boven hbo zijn. Maar daar zal ik vast niet ver komen met een vmbo tl haha.

Of hebben jullie nog andere opties voor een laatbloeier?
Wat denken jullie?

Bedankt!
Pakketten bezorgen..
  maandag 5 maart 2018 @ 14:35:32 #96
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_177620905
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 februari 2018 14:54 schreef Quickie_Brat het volgende:
Franchisenemer worden van de new York pizza?
Kan dat?
Heb me er bij de NYp nooit zo in verdiept maar als je Gele M wil doen mag je dat alleen doen met eigen geld doen (geen lening bij de bank).
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
  maandag 5 maart 2018 @ 15:12:08 #97
31858 mrspoeZ
crazy catlady
pi_177621598
quote:
0s.gif Op zondag 25 februari 2018 20:22 schreef dolf1010 het volgende:

[..]

Als je het mij vraagt zijn de volgende twee opties het beste voor je:
1. Accepteer dat je alleen vmbo-t hebt en neem een laag betaald baantje waar je je hart en ziel in kan leggen. Probeer bij dat bedrijf jezelf omhoog te werken. Geduld is een schone zaak.
2. Ga studeren, of het nou mbo of hbo is. Ondanks dat een diploma niet perse baanzekerheid geeft is het nog altijd meer dan wat je nu hebt. Met een mbo/hbo diploma kan je jezelf beter voor de dag laten komen door daarnaast nog wat cursusjes te doen of zoals eerder aangegeven bijvoorbeeld een WFT te halen.

Succes! :)
Optie 3: neem een laag betaald baantje en ga daarnaast studeren.
Prrrrr
pi_177621608
Developer. Moet je wel goed zijn en uitstekende referenties hebben.
pi_177623514
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2018 15:12 schreef TourOfData het volgende:
Developer. Moet je wel goed zijn en uitstekende referenties hebben.
Welnee, als junior hoef je niet eens te kunnen programmeren. Als je het maar wel wil leren en er een beetje feeling voor hebt.
  maandag 5 maart 2018 @ 16:49:16 #100
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_177623577
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 februari 2018 16:49 schreef halfway het volgende:

[..]

Toeslag belasten ze met ruim 49%.
En eind van het jaar wordt alles op een hoop geveegd.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_177717927
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 februari 2018 16:07 schreef verkopenetc het volgende:

[..]

Ja zou kunnen, maar daar twijfel ik nogal over.
Ik heb een vriendin in het buitenland al 2 jaar, daarvoor een vaste baan nodig om ze hierheen te halen.
4 jaar erbij is best heftig....voor zoon 2k/maand betaalde bbl luchtverkeersleider met bij goed presteren baangarantie van 7+k/maand tot je pensioen, zeg ik uiteraard zeker ja.
maar de rest nog niet echt op georiënteerd. weet niet of ik dat wel wil.
Heb je een vrouw uit Thailand ?
5 Ferrari's op videoband!
pi_177776703
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 februari 2018 16:07 schreef verkopenetc het volgende:

[..]

Ja zou kunnen, maar daar twijfel ik nogal over.
Ik heb een vriendin in het buitenland al 2 jaar, daarvoor een vaste baan nodig om ze hierheen te halen.
4 jaar erbij is best heftig....voor zoon 2k/maand betaalde bbl luchtverkeersleider met bij goed presteren baangarantie van 7+k/maand tot je pensioen, zeg ik uiteraard zeker ja.
maar de rest nog niet echt op georiënteerd. weet niet of ik dat wel wil.
Ik wil niet de moed laten zakken maar, luchtverkeersleider worden schijnt heel moeilijk te zijn. Er vallen heel veel mensen af bij de selecties.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')