Ik zou er wel zenuwachtig van worden!quote:Op dinsdag 20 maart 2018 17:24 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Nja, op het moment niet Boordcomputer deed het een hele poos niet, net toen ik naar de garage wou, deed hij het opeens weer. En dat houdt hij nog steeds vol.
De aanjager deed het ook een keer niet...
Nee. Heb een handbakquote:Op dinsdag 20 maart 2018 18:15 schreef br00djekaas54321 het volgende:
[..]
Ik zou er wel zenuwachtig van worden!
Heb je toevallig wat te zeggen over de automatische EDC-versnellingsbak?
Nice, maar als je hem laat wrappen, maak er dan meteen iets tofs van.. iets wat lekker opvalt, reklame van de baas erop tegen sponsorgeld ofzo?quote:Op dinsdag 20 maart 2018 14:55 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Turbodiesel zelfde blok als ineen Iveco Daily schijnbaar. En dat laat ik aan de wrapper over. Ik denk hetzelfde idee als de Skoda, maar nu op de rode ondergrond en dit keer wil ik de motorkap ook beplakt hebben.
Oja in mijn zoektocht naar een Caddy ben ik er ook nog niet achter waarom sommigen meer wegen dan andere. Ze hebben allemaal een trekhaak en volgens mij bestonden opties nog niet op bedrijfswagens uit die tijdquote:Op dinsdag 20 maart 2018 12:01 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Dat klopt, maar er zijn wel grenzen natuurlijk
Ik had toen ook een heeele dikke E op het oog, die was op één of 2 dingetjes na full option, daar had ik het voor over gehad, die was alleen net voor mijn neus verkocht.. Maar ik ga niet de dikke vette hoofdprijs betalen voor en auto waar ik al consessies voor heb gedaan qua opties.. It is the big picture.
Hier zitten mensen met verstand van auto's, die rijden geen Renault!quote:Op dinsdag 20 maart 2018 16:45 schreef br00djekaas54321 het volgende:
[..]
Bedankt voor de waardevolle informatie!
Nu zie ik in PTA helaas geen topic voor Renault personenauto's; weten jullie misschien een plek waar ik het een en ander kan vragen over de huidige Clio?
Mweh elektronica blijft een dingetje bij Renooit, en de enorm populaire Meganee is technisch ook niet je-van-het. Bij 150km/h gaat het voorterrein zweven, niet echt fijn. En de koppeling mag na 60dkm vervangen worden, ook bij mensen die zuinig zijn op hun leasebak. Renault had ook ooit keyless entry ingevoerd, maar dan moest je wel je auto buiten "aardstralen" parkeren want anders ging hij niet meer openquote:Op dinsdag 20 maart 2018 17:02 schreef JDude het volgende:
Renault heeft begin deze eeuw een paar (voornamelijk elektronische) wanproducten uitgepoept en dat blijft ze tot op heden als borrelpraat achtervolgen. Mijn ervaring is ook dat het prima wagens zijn.
ik denk roze, met een supermario thema.quote:Op dinsdag 20 maart 2018 20:09 schreef Alexxxxx het volgende:
Heb de baas voorgesteld om m van de Rexton af te helpen en die te wrappen. 😇maar dat wilde hij nu nog niet. De wrapper is de sponsor in deze dus ik ben erg benieuwd wat hij bedenkt.
quote:Op dinsdag 20 maart 2018 13:31 schreef Alexxxxx het volgende:
[ afbeelding ]
Vanaf donderdag is deze van mij.
Saab McQueenquote:Op dinsdag 20 maart 2018 22:47 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
ik denk roze, met een supermario thema.
There is no substitute for cubic inches, ook al zijn het er maar een paar.quote:Op woensdag 21 maart 2018 12:32 schreef br00djekaas54321 het volgende:
Hallo,
Ik hoop weer beroep te mogen doen op jullie kennis en ervaring.
Is er in termen van techniek en betrouwbaarheid een duidelijke winnaar tussen de Volkswagen Golf 1.6 TDI 110PK (13'-17' Automaat) en Volkswagen Golf 1.0 TSI 115PK BlueMotion (15'-17' Automaat)?
Of haal je met beide, wat vergelijkbare auto's betreft, wel 'degelijke' producten?
Alvast bedankt.
quote:
Het idee van drie cilinders 999cc laat het hart inderdaad niet sneller kloppen, maar gezien de leeftijd van degene namens wie ik op onderzoek uit ben is dat misschien maar goed ook!quote:Op woensdag 21 maart 2018 14:00 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
There is no substitute for cubic inches, ook al zijn het er maar een paar.
Turbo's zijn ook cubic inches, alleen aan de inlaatkant en vergeleken met de atmosferische druk.quote:Op woensdag 21 maart 2018 14:00 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
There is no substitute for cubic inches, ook al zijn het er maar een paar.
Als je de sjoemelsoftware weghaalt, ben je dacht ik, maar zeker weten doe ik het niet, een deel van je prestatie kwijt. Daarnaast is de vergelijking diesel/benzine ook afhankelijk van het aantal kilometers dat je rijdt, en verschilt het onderhoud iets. Maar heel precies kan ik dat je niet vertellen, ik heb in m'n leven alleen maar vijf benzine-auto's gehad.quote:Op woensdag 21 maart 2018 15:40 schreef br00djekaas54321 het volgende:
[..]
[..]
Het idee van drie cilinders 999cc laat het hart inderdaad niet sneller kloppen, maar gezien de leeftijd van degene namens wie ik op onderzoek uit ben is dat misschien maar goed ook!
Klopt het dat in principe de 'sjoemelsoftware' de wagen zelf technisch niet benadeeld heeft? Met de mogelijkheid kosteloos nieuwe software te laten installeren kan die aankoop op ethisch gebied misschien nog verantwoord worden.
Bedankt voor de informatie!quote:Op woensdag 21 maart 2018 15:45 schreef Duvel het volgende:
[..]
Als je de sjoemelsoftware weghaalt, ben je dacht ik, maar zeker weten doe ik het niet, een deel van je prestatie kwijt. Daarnaast is de vergelijking diesel/benzine ook afhankelijk van het aantal kilometers dat je rijdt, en verschilt het onderhoud iets. Maar heel precies kan ik dat je niet vertellen, ik heb in m'n leven alleen maar vijf benzine-auto's gehad.
https://www.volkswagen.nl/terugroepactiequote:De EA189-updates zijn uitvoerig getest en goedgekeurd door het KBA (Kraftfahrt-Bundesamt), de Duitse Federale Autoriteit voor het Motortransport. De goedkeuringen, die zijn bekrachtigd door meerdere onafhankelijke instanties waaronder in Nederland RDW en TNO, bevestigen dat de EA189-updates geen negatief effect hebben op het motorvermogen, het brandstofverbruik en de CO2-uitstoot van de betrokken auto's. Deze EA189-updates zijn niet alleen aan grondige laboratoriumonderzoeken onderworpen, maar ook aan intensieve praktijktests op de openbare weg, waarbij miljoenen kilometers zijn afgelegd. Om u te bevestigen dat de EA189-update ook geen negatieve gevolgen heeft voor de levensduur van uw auto, heeft Volkswagen een speciale regeling ingesteld. Meer informatie over deze ‘extra regeling’, die geldt bij klachten over bepaalde onderdelen van het motor- en uitlaatgasreinigingssysteem, kunt u vinden op deze website.
Het is een onethische hork. Verder geen idee.quote:Op woensdag 21 maart 2018 16:09 schreef br00djekaas54321 het volgende:
[..]
Zegt het volgens jullie overigens veel over hoe de eigenaar de auto mogelijkerwijs behandeld/onderhouden heeft als diegene de nieuwe software tot nu toe nog niet heeft laten installeren, of moet daar niet teveel waarde aan gehecht worden?
beide overrated qua betrouwbaarheid dus bij welk van de twee sta je eerder bij de garage? Geen idee, maandelijkse lasten en rij karakteristiek zijn ook punten die meewegen bij de keuze voor zo’n jong occasionquote:Op woensdag 21 maart 2018 12:32 schreef br00djekaas54321 het volgende:
Hallo,
Ik hoop weer beroep te mogen doen op jullie kennis en ervaring.
Is er in termen van techniek en betrouwbaarheid een duidelijke winnaar tussen de Volkswagen Golf 1.6 TDI 110PK (13'-17' Automaat) en Volkswagen Golf 1.0 TSI 115PK BlueMotion (15'-17' Automaat)?
Of haal je met beide, wat vergelijkbare auto's betreft, wel 'degelijke' producten?
Alvast bedankt.
Geulukkig moet ik t ontwerp goedkeuren voor ze t in productie nemen. En de meeste rode auto’s van deze leeftijd zijn al roze, dus dat zou weinig origineel zijn.quote:Op dinsdag 20 maart 2018 22:47 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
ik denk roze, met een supermario thema.
Bedankt voor de reactie.quote:Op woensdag 21 maart 2018 20:13 schreef lipje het volgende:
[..]
beide overrated qua betrouwbaarheid dus bij welk van de twee sta je eerder bij de garage? Geen idee, maandelijkse lasten en rij karakteristiek zijn ook punten die meewegen bij de keuze voor zo’n jong occasion
aan de polen likken?quote:Op donderdag 22 maart 2018 08:22 schreef ook_gek het volgende:
Stel je koopt een plug-in hybride auto. Is er dan een mannier om er achter te komen wat de staat van de accu is? Of is dat niet net als die van je telefoon dat ze “lui” kunnen worden?
dan ben je meteen klaarquote:
Ik kan me niet voorstellen dat ze dat niet kunnen uitlezen.. kan dat niet via de BC ofzo?quote:Op vrijdag 23 maart 2018 07:48 schreef ook_gek het volgende:
Op donderdag 22 maart 2018 21:25 schreef Sounddragon het volgende:
Geen idee dus, en kan er ook niks over vinden op internet. Voor een prius is een nieuwe accu pack bv 2000 euro, voor een outlander 6600 euro. Duur geintje dus. Je wil toch weten hoeveel procent er nog over is van de accu. Als je navraag doet over een outlander zeggen ze dat er 5 jaar garantie zit op de accu. Ja leuk allemaal maar dat is de vraag nietquote:Op vrijdag 23 maart 2018 09:30 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Ik kan me niet voorstellen dat ze dat niet kunnen uitlezen.. kan dat niet via de BC ofzo?
Voor een Priud valt me dat nog mee eigenlijk.quote:Op vrijdag 23 maart 2018 11:42 schreef ook_gek het volgende:
[..]
Geen idee dus, en kan er ook niks over vinden op internet. Voor een prius is een nieuwe accu pack bv 2000 euro, voor een outlander 6600 euro. Duur geintje dus. Je wil toch weten hoeveel procent er nog over is van de accu. Als je navraag doet over een outlander zeggen ze dat er 5 jaar garantie zit op de accu. Ja leuk allemaal maar dat is de vraag niet
Nee, dat heet: 'de klant het bos in sturen'quote:Op vrijdag 23 maart 2018 11:42 schreef ook_gek het volgende:
[..]
Geen idee dus, en kan er ook niks over vinden op internet. Voor een prius is een nieuwe accu pack bv 2000 euro, voor een outlander 6600 euro. Duur geintje dus. Je wil toch weten hoeveel procent er nog over is van de accu. Als je navraag doet over een outlander zeggen ze dat er 5 jaar garantie zit op de accu. Ja leuk allemaal maar dat is de vraag niet
Ik weet het, maar ik wil duidelijkheden hebbenquote:Op vrijdag 23 maart 2018 13:27 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Nee, dat heet: 'de klant het bos in sturen'
Voor elk merk kan ik wel een ras mongool aanwijzen Maar geen concrete plannen nee. Wel interesse, 15k voor een Outlander phev met 120k op de teller, is niet duur voor zoveel auto. En kan woon werk verkeer volledig elektrisch rijden.quote:Je gaat geen PHEV rijden he.. ik háát die dingen.. daar rijdt doorgaans strontvervelend kutvolk in
feli’s met de 2equote:Op vrijdag 23 maart 2018 22:04 schreef ook_gek het volgende:
[..]
Ik weet het, maar ik wil duidelijkheden hebben
[..]
Voor elk merk kan ik wel een ras mongool aanwijzen Maar geen concrete plannen nee. Wel interesse, 15k voor een Outlander phev met 120k op de teller, is niet duur voor zoveel auto. En kan woon werk verkeer volledig elektrisch rijden.
Maar ben op zoek naar een ruime auto die zuinig rijd. Dagelijks 50KM rijden. Kan op werk opladen. Ruimte moet er zijn omdat aankomende week dochter 2 ter wereld komt. Dus ruimte is belangrijk.
Rij nu focus wagon uit 2008 met 188K op de teller. Rijd nog perfect, ziet er perfect uit dus geen haast om te vervangen
yup, de ze komen de Fabia zo halen, zit er klaar voor.quote:
Ik heb de hele week al gezeten. Ga vandaag wat doen.quote:
Ik snapte het ook al niet.. wat ga je rijden als je er 4 hebt dan? een touringcar?quote:Op zaterdag 24 maart 2018 06:04 schreef lipje het volgende:
[..]
feli’s met de 2e
Gewoon die focus blijven rijden, ik heb t ook met twee kleintjes kunnen doen
En hoeveel meer ruimte heeft zo'n Outlander? Focus wagon is toch redelijk ruim voor z'n klasse.quote:Op zaterdag 24 maart 2018 11:48 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Ik snapte het ook al niet.. wat ga je rijden als je er 4 hebt dan? een touringcar?
twee focussenquote:Op zaterdag 24 maart 2018 11:48 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Ik snapte het ook al niet.. wat ga je rijden als je er 4 hebt dan? een touringcar?
Ben ook zeker niet ontevreden over de focus hoor. Prima auto, ruimte zat en onderhoud is heel schappelijk. Maar als ik volledig electrisch van en naar werk kan rijden is dat wel een flinke besparing op kosten.quote:Op zaterdag 24 maart 2018 06:04 schreef lipje het volgende:
[..]
feli’s met de 2e
Gewoon die focus blijven rijden, ik heb t ook met twee kleintjes kunnen doen
man als je 2 kinderen hebt boeit het model auto niet meer op een mpv en Prius na dan. Het gaat nu enkel nog om ruimte en kostenquote:Op zaterdag 24 maart 2018 13:26 schreef Sounddragon het volgende:
Een PEF is gewoon een wanstaltig stuk ellende, wat alleen maar in leven is geroepen om belastingregeltjes te ontduiken. Euthanaseren die dingen, liefst samen met de bestuurders want die mankeren ook wat. Die grote kutbakken zijn helemaal nergens voor nodig; een 5 persoons auto is een 5 persoons auto.. wil je er 7? pak je een lompe station met 2 van die klapdingen achterin, wil je nog meer, koop je een bus.
Er worden er tegenwoordig meer geëxporteerd dan nieuw verkocht.quote:Op zaterdag 24 maart 2018 18:09 schreef Sounddragon het volgende:
Als dat ding die hybride troep en belastingvoordelen niet had gehad, was er geen hond geweest die er ook maar tegenaan had willen zeiken. Ik snap ogee wel, maar hij moet nou niet net gaan doen of het gods gift to mensen met 2 kindertjes is.. Tis gewoon een gedrocht waar je inderdaad best elektrisch mee kunt commuten als je overal gratis kunt laden. Je moet het er maar voor over hebben om in zo'n ding gezien te worden, ik had hem 2 straten verderop geparkeerd
ja ze willen allemaal een VAG product in de vorm van een Audi Q3/5/7 een vw tiguan, Skoda kodiaq of een Seat Arona. Uiteraard met sjoemeldieselquote:Op zaterdag 24 maart 2018 18:13 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Er worden er tegenwoordig meer geëxporteerd dan nieuw verkocht.
das een goede reden om een nieuwe auto te kopenquote:Op zaterdag 24 maart 2018 19:40 schreef Cultuur058 het volgende:
Mijn vrouw zegt dat mijn auto'op' is.. alleen maar omdat hij op 1000km ongeveer een liter koelvloeistof verbruikt...
ja maar ik zie alleen BOZquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |