abonnement Unibet Coolblue
  Eurovisie Songfestival Queen zaterdag 24 februari 2018 @ 09:20:18 #101
163650 Greys
pi_177408623
Ga in elk geval op zeer korte termijn er even heen. En kijk daarna verder. Maar ondanks dat je hem liever niet ziek ziet en ondanks dat je niet weet wat je moet zeggen, zet je daar (even 'hard' gezegd) overheen voor je vader. En voor jezelf. Je zegt zelf dat hij het altijd zo leuk vindt als je langskomt. Hij heeft je nodig. Stel dat het in het slechtste geval nu ineens heel snel slecht gaat, dan heb je hem in elk geval nog gezien.

Sterkte.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_177409483
Sterkte

En je moeder, hoe staat zij erin?
pi_177409623
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 februari 2018 10:12 schreef velden het volgende:
Sterkte

En je moeder, hoe staat zij erin?
Met mijn moeder hebben wij beide geen contact meer. Die is psychisch ziek. Ik weet niet hoeveel ze weet via familie.
pi_177411355
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 februari 2018 09:20 schreef Greys het volgende:
Ga in elk geval op zeer korte termijn er even heen. En kijk daarna verder. Maar ondanks dat je hem liever niet ziek ziet en ondanks dat je niet weet wat je moet zeggen, zet je daar (even 'hard' gezegd) overheen voor je vader. En voor jezelf. Je zegt zelf dat hij het altijd zo leuk vindt als je langskomt. Hij heeft je nodig. Stel dat het in het slechtste geval nu ineens heel snel slecht gaat, dan heb je hem in elk geval nog gezien.

Sterkte.
Hoor net dat de zus van mijn stiefmoeder straks erheen vliegt voor support voor mijn stiefmoeder. Zij gaat vrijdag weer terug als ik dus mijn ticket heb staan.
pi_177416371
Helaas heb ik er ook ervaring mee.
In 2009 kreeg mijn vader te horen dat een jaar na zijn operatie aan darmkanker nog maar een paar weken te leven had.
Kwam uiteraard als een enorme schok maar helaas wel de waarheid.
Ik heb niet eens vrij gevraagd op mijn werk, alleen maar gezegd dat ik er een tijdje niet ben en zie wel wanneer ik weer op kom draven.

Belangrijkste wat ik toen tegen mijn pa heb gezegd: Ik hou van je en we hebben elkaar toen de 1e knuffel ooit gegeven.
Gezien de gespannen relatie die ik altijd met mijn pa had was dat echt het mooiste moment uit mijn leven, zit diep in mijn gedachten en herinneringen en ik zal dat moment nooit vergeten.

Ik raad je dus aan om iig 1x hem een dikke knuf te geven en zeggen dat je van hem houdt, in mijn ervaring is dat voor allebei echt fijn.

Verder: Als je dat 1x gedaan hebt maakt de rest niet veel meer uit, hij weet het dan.
Dingen gaan gewoon door en dat weet je pa ook wel, niemand, ook je pa niet, zal het je kwalijk nemen als je je eigen verplichtingen nakomt.
Maar zég het! Pa, ik hou van je!
pi_177419610
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 februari 2018 15:13 schreef vannelle het volgende:
Helaas heb ik er ook ervaring mee.
In 2009 kreeg mijn vader te horen dat een jaar na zijn operatie aan darmkanker nog maar een paar weken te leven had.
Kwam uiteraard als een enorme schok maar helaas wel de waarheid.
Ik heb niet eens vrij gevraagd op mijn werk, alleen maar gezegd dat ik er een tijdje niet ben en zie wel wanneer ik weer op kom draven.

Belangrijkste wat ik toen tegen mijn pa heb gezegd: Ik hou van je en we hebben elkaar toen de 1e knuffel ooit gegeven.
Gezien de gespannen relatie die ik altijd met mijn pa had was dat echt het mooiste moment uit mijn leven, zit diep in mijn gedachten en herinneringen en ik zal dat moment nooit vergeten.

Ik raad je dus aan om iig 1x hem een dikke knuf te geven en zeggen dat je van hem houdt, in mijn ervaring is dat voor allebei echt fijn.

Verder: Als je dat 1x gedaan hebt maakt de rest niet veel meer uit, hij weet het dan.
Dingen gaan gewoon door en dat weet je pa ook wel, niemand, ook je pa niet, zal het je kwalijk nemen als je je eigen verplichtingen nakomt.
Maar zég het! Pa, ik hou van je!
Ik heb mijn vader gevraagd of hij wilt dat ik kom. Hij zei dat ik gewoon volgende vrijdag moet komen wat het plan was. Ik ga er van uit dat hij dan ook echt eerlijk is.
pi_177419648
Op dit moment ligt die nog op de IC. Aan de beademing. Het doel was om hem cortisonen te geven, daarna een chemo zodat hij naar huis kan gaan. De cortisonen hebben niks uitegaald dus chemo gaat waarschijnlijk ook niet door en hij kan niet van de beademing af.... Lig je dan... Hij mag ook niet eten dus daar kan die ook niet naar uit kijken...
pi_177419844
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 februari 2018 17:47 schreef Yasmin23 het volgende:
Op dit moment ligt die nog op de IC. Aan de beademing. Het doel was om hem cortisonen te geven, daarna een chemo zodat hij naar huis kan gaan. De cortisonen hebben niks uitegaald dus chemo gaat waarschijnlijk ook niet door en hij kan niet van de beademing af.... Lig je dan... Hij mag ook niet eten dus daar kan die ook niet naar uit kijken...
Ik zou hem gewoon bijstaan zolang als het kan. Er is niets (verplichtingen...) belangrijker dan dat. Iedereen zal daar begrip voor hebben. Een ouder gaat maar 1 keer dood. Daar moet je bij zijn. Toen mijn moeder (plotseling) overleed was ik op vakantie in Cuba en kreeg het daar te horen. Niets erger dan dat. Dus als je in de gelegenheid bent dien je je vader te steunen in zijn eindstrijd. Denk ik hoor. :@ Sterkte i.i.g.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_177420032
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 februari 2018 15:13 schreef vannelle het volgende:
Helaas heb ik er ook ervaring mee.
In 2009 kreeg mijn vader te horen dat een jaar na zijn operatie aan darmkanker nog maar een paar weken te leven had.
Kwam uiteraard als een enorme schok maar helaas wel de waarheid.
Ik heb niet eens vrij gevraagd op mijn werk, alleen maar gezegd dat ik er een tijdje niet ben en zie wel wanneer ik weer op kom draven.

Belangrijkste wat ik toen tegen mijn pa heb gezegd: Ik hou van je en we hebben elkaar toen de 1e knuffel ooit gegeven.
Gezien de gespannen relatie die ik altijd met mijn pa had was dat echt het mooiste moment uit mijn leven, zit diep in mijn gedachten en herinneringen en ik zal dat moment nooit vergeten.

Ik raad je dus aan om iig 1x hem een dikke knuf te geven en zeggen dat je van hem houdt, in mijn ervaring is dat voor allebei echt fijn.

Verder: Als je dat 1x gedaan hebt maakt de rest niet veel meer uit, hij weet het dan.
Dingen gaan gewoon door en dat weet je pa ook wel, niemand, ook je pa niet, zal het je kwalijk nemen als je je eigen verplichtingen nakomt.
Maar zég het! Pa, ik hou van je!
Mooie post. En zo is het, heel belangrijk.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_177420968
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 februari 2018 17:46 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Ik heb mijn vader gevraagd of hij wilt dat ik kom. Hij zei dat ik gewoon volgende vrijdag moet komen wat het plan was. Ik ga er van uit dat hij dan ook echt eerlijk is.
Ga er maar van uit dat hij eerlijk is en respecteer zijn wens.
Je vader wil niet dat jij stress hebt, hij wil graag dat jouw leven doorgaat al is dat helaas binnenkort zonder hem.
Het beste wat je imho kan doen is aan hem te laten zien dat je sterk bent en dat het goed met je gaat.
Dát is belangrijk, hij moet zich geen zorgen maken over jou.
En je bént ook sterk, je had zelfs de moed om hier een topic over te openen en dat is goed van je.
Van je af typen kan een hoop helpen en als er dan ook nog eens nuttige adviezen voorbij komen is alleen maar beter.

Veel sterkte gewenst en geen idee of je er iets aan hebt maar bij deze ook een dikke knuf!
pi_177421003
Goed bezig vannelle. ^O^
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_177421050
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 februari 2018 18:55 schreef vannelle het volgende:

[..]

Ga er maar van uit dat hij eerlijk is en respecteer zijn wens.
Je vader wil niet dat jij stress hebt, hij wil graag dat jouw leven doorgaat al is dat helaas binnenkort zonder hem.
Het beste wat je imho kan doen is aan hem te laten zien dat je sterk bent en dat het goed met je gaat.
Dát is belangrijk, hij moet zich geen zorgen maken over jou.
En je bént ook sterk, je had zelfs de moed om hier een topic over te openen en dat is goed van je.
Van je af typen kan een hoop helpen en als er dan ook nog eens nuttige adviezen voorbij komen is alleen maar beter.

Veel sterkte gewenst en geen idee of je er iets aan hebt maar bij deze ook een dikke knuf!
Ja hoop echt dat hij eerlijk is en het niet zegt om mij een plezier te doen ofzo. En ja dat topic. Ik hoorde dat zo gisteren. Voor het eerst dat er echt een tijdsduur was gezegd. Mijn stiefmoeder vraagt wat ga je nu doen. Enige wat ik kon zeggen was ik weet het niet..... Het gewoon echt niet weten. Totaal leeg en verbaast...

Waar ik nu voornamelijk van baal is dat het voor hem nu gewoon wachten is. Zelfs die kleine dingen die ze nu nog wilde doen lukt niet eens.... Mijn stiefmoeder had vandaag het idee dat hij er iets minder bij is zeg maar dus enige wat ik kan hopen is dat die gewoon in slaap valt.
pi_177421057
En bedankt voor de knuffel :P
pi_177421090
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 februari 2018 17:57 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Ik zou hem gewoon bijstaan zolang als het kan. Er is niets (verplichtingen...) belangrijker dan dat. Iedereen zal daar begrip voor hebben. Een ouder gaat maar 1 keer dood. Daar moet je bij zijn. Toen mijn moeder (plotseling) overleed was ik op vakantie in Cuba en kreeg het daar te horen. Niets erger dan dat. Dus als je in de gelegenheid bent dien je je vader te steunen in zijn eindstrijd. Denk ik hoor. :@ Sterkte i.i.g.
Oh das echt heel naar. Zeker als het zo onverwacht is.
pi_177421364
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 februari 2018 19:00 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Oh das echt heel naar. Zeker als het zo onverwacht is.
Ga er heen Yasmin. Twijfelen kan slechts 1 keer en dan is het te laat. En ik kan me zo voorstellen dat als men gaat sterven (men graag wil) dat alle kinderen dan aan het bed zitten.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_177421394
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 februari 2018 19:13 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Ga er heen Yasmin. Twijfelen kan slechts 1 keer en dan is het te laat. En ik kan me zo voorstellen dat als men gaat sterven (men graag wil) dat alle kinderen dan aan het bed zitten.
Mja maar hij zegt dat ik vrijdag moet komen. Daarom heb ik het hem ook gevraagd...
  zondag 25 februari 2018 @ 01:26:54 #117
166390 shifto
Kirby Shizzle
pi_177429441
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 februari 2018 18:10 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Dat word een emotioneel drama.

Eerlijk he. en dit is misschien hard. Hoop ik dat die overlijd voordat ik er ben. En dat is niet omdat ik hem kwijt wil ofzo maar dat is gewoon omdat het te confronterend is voor mij als ik daar ben en zie dat het slecht gaat met hem ik terug naar huis moet en afscheid moet nemen.
Als het zo moeilijk is voor jou, bedenk je dan eens hoe moeilijk dit kan zijn voor hun?

Misschien moet je even doorbijten en er voor elkaar zijn nu dat nog kan.
Thinking about thinking of you.
  zondag 25 februari 2018 @ 08:21:39 #118
405781 jajablahblah
bedoelt het goed
pi_177431045
quote:
99s.gif Op zondag 25 februari 2018 01:26 schreef shifto het volgende:

[..]

Als het zo moeilijk is voor jou, bedenk je dan eens hoe moeilijk dit kan zijn voor hun?

Misschien moet je even doorbijten en er voor elkaar zijn nu dat nog kan.
Ik snap dat je dat zegt, maar TS moet vooral even aan zichzelf denken hier.
Wat wel is, het zou zonde zijn als je uit angst dingen niet doet nu. Niet gaan omdat je niet durft bijvoorbeeld.
Der Zauber halt nur eine Nacht lang. Wir tanzen in den Sonnenaufgang, und wir fliegen auf den Mond.
Heute scheint ein Vollmond. Für dich und mich, sicherlich für dich und mich
pi_177431518
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 februari 2018 17:47 schreef Yasmin23 het volgende:
Op dit moment ligt die nog op de IC. Aan de beademing. Het doel was om hem cortisonen te geven, daarna een chemo zodat hij naar huis kan gaan. De cortisonen hebben niks uitegaald dus chemo gaat waarschijnlijk ook niet door en hij kan niet van de beademing af.... Lig je dan... Hij mag ook niet eten dus daar kan die ook niet naar uit kijken...
ik ben uiteraard geen dokter maar dit klinkt toch echt niet goed. Ik zou eerder gaan dan komende vrijdag als ik jou was.
  zondag 25 februari 2018 @ 09:27:40 #120
442280 Prisha
Moonshine!
pi_177431605
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 februari 2018 19:13 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Ga er heen Yasmin. Twijfelen kan slechts 1 keer en dan is het te laat. En ik kan me zo voorstellen dat als men gaat sterven (men graag wil) dat alle kinderen dan aan het bed zitten.
precies dit.

Ga erheen, hou zijn hand vast en laat weten dat je er bent. Dat geeft hem rust en ik denk jou ook. Je bent nu verscheurd door twijfels, angst, verdriet, alle emoties door elkaar. Als je daar bent, geeft dat, gek genoeg, jou ook iets meer rust in je hoofd.

sterkte en ook van mij een knuffel
Silence breaks apart, Brightness comes to life
Stream of sounds Wash away the darkness from my soul
pi_177431781
Hij belde mij gisterenavond perongeluk via beeldbellen via whatsapp....
Hij dacht mijn stiefmoeder te bellen dus hij zag mijn hoofd en zei op een geirriteerde toon oh jij bent het }:| Dus ik vroeg hem of die mijn stiefmoeder probeerde te bellen en hij zei ja en ik zei doet dat maar dan.

De vorige keer dat die op de ic was opgenomen was die in slaap gehouden en zo'n uur nadat die wakker was gemaakt kwamen we langs en zag die mij. Hij was boos dat ik er was. En niet zozeer boos op mij maar gewoon het feit dat hij daar zo lag en ik dat zag.

In het afgelopen jaar als ik daar dan was was die altijd vroeg gedoucht en aangekleed. Haar netjes voor zover die haar had :P En gingen we altijd naar buiten dingen doen. Als ik dan weer thuis was belde ik mijn stiefmoeder om te vragen hoe het ging en dan zei ze vaak ja niet niet zo goed, hij is erg moe en doet weinig.

Hij vind het zo erg als mensen hem zo op zijn zwaktst zien. Als je aan hem vraagt hoe het gaat zal die nooit gewoon ronduit zeggen slecht, ik voel mij vertieft en het gaat gewoon niet meer. Maximale wat hij zal zeggen is mja het gaat redelijk.

Dus ik denk dat die mij niet wilt zien. Wat ik ook begrijp. Als die gisteren had gezegd van ja kom maar dan was ik er nu al naar toe gevlogen.

Overigens heeft ook niet echt een goede antenne voor de gevoelens van andere. Dus ik denk dat die dit echt ook zo vanuit zichzelf denkt en niet omdat die denkt andere tot last te zijn ofzo.
pi_177431991
Ik zit ook in zon lymfeklierkanker groep op fb met allemaal leden die ook erg ziek zijn. En deze groep wordt voornamelijk ook gebruikt om je hart te luchten en gewoon neer kunnen gooien waar je dan allemaal tegen aan loopt. Als je een slechte dag hebt of gewoon ronduit verrot voelt door alles.

En mijn vader heb ik nog nooit zo gehoord. Nog nooit horen klagen terwijl dat heel normaal zou zijn. Nog nooit gehoord van godverdomme waarom moet dit nou allemaal. Ook nog nooit boos gezien vanwege de hele sitiatie. Dus ik vergeleek dat met de leden van die groep en heb dus eigenlijk altijd gedacht dat hij er bizar makkelijk doorheen fietste. 7 weken aan een stuk in het ziekenhuis, ik hoorde geen geklaag.... En ik maar denken goh mijn vader die nu 71 is trekt het wel heel makkelijk zo :P Zelfs zijn artsen hebben hem constant beter ingeschat dan dat de situatie eigenlijk was. Ze zeiden dat zijn gedrag en conditie niet overeen kwamen met het ziektebeeld.

Dus al die tijd heeft die gewoon zijn schouders er onder gezet en zijn beste beentje voor...

Bizar eigenlijk.
pi_177432193
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 februari 2018 10:18 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Met mijn moeder hebben wij beide geen contact meer. Die is psychisch ziek. Ik weet niet hoeveel ze weet via familie.
Oh, dat is 1 zinnetje maar dat lijkt me ook heel wat om te dragen. Ik vind je wel goed klinken onder de situatie. Hoe oud ben je eigenlijk? Heb je vannacht kunnen slapen?
pi_177432300
quote:
0s.gif Op zondag 25 februari 2018 10:01 schreef velden het volgende:

[..]

Oh, dat is 1 zinnetje maar dat lijkt me ook heel wat om te dragen. Ik vind je wel goed klinken onder de situatie. Hoe oud ben je eigenlijk? Heb je vannacht kunnen slapen?
Ja de situatie met mijn moeder is al heel lang zo. Dus dat is niks nieuws wat er bij komt ofzo. En verder eigenlijk ook geen bewuste gevoelens daarover.

Ik ben 32 nu. En ja ik heb prima geslapen eigenlijk. Voel mij nu wel verrot omdat de meeste in dit topic zeggen zo snel mogelijk te gaan en ik dan denk dat mijn vader dat niet wilt.

Over de situatie zelf. Stiekem vind ik het gewoon heel raar. Ze hebben nu zelfs geen ct scan kunnen maken omdat die niet zonder masker kan. Dus ze weten niet of die er nu zo bij ligt vanwege de tumoren of de infectie zelf. Dus soms denk ik nog zo van misschien is het wel helemaal niet zo erg gesteld als dat er wordt gezegd? En dan vraag ik mij of als ze geen scan maken op basis van wat komen ze dan met dat tijdsbestek?

Dus ik vrees dat ik in de ontkenning zit. Aan de andere kant denk ik ook dat als de situatie zo erg is als wordt gezegd en daar lijkt het natuurlijk ook wel op dat ik voor hem hoop dat het snel ophoudt want hij kan nu geen kant op.

Ik heb mij er zelf al vaker op betrapt in het verleden bij sterfgevallen in de familie dat ik erg 'koud' in de situatie kan zijn. Of feitelijk zo van ja maar de persoon is echt ziek dus het is klaar. En met mijn vader is eigenlijk de eerste keer geweest dat ik mij zo kut erover heb gevoeld. Maar toch nu voel ik die 'kou' weer omhoog komen.... En ik weet niet wat dat is want ik reageer dus in dit soort situaties heel anders als de mensen om mij heen.

Lang verhaal :P
pi_177435713
Kleine update... Hij zit nu blijkbaar in een stoel hoorde mijn stiefmoeder net... Geloof nog wel aan de beademing.
pi_177441834
quote:
0s.gif Op zondag 25 februari 2018 12:55 schreef Yasmin23 het volgende:
Kleine update... Hij zit nu blijkbaar in een stoel hoorde mijn stiefmoeder net... Geloof nog wel aan de beademing.
Dat klinkt al ietsje beter dan wat je eerder vertelde.

Heel veel sterkte, lijkt mij echt een supermoeilijke situatie, zeker vanwege zijn houdng tav jouw komst. Persoonlijk zou ik denk ik gelijk daarheen gaan en blijven zolang als het kan, maar dat is makkelijk praten zo.
pi_177442025
quote:
0s.gif Op zondag 25 februari 2018 16:55 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

Dat klinkt al ietsje beter dan wat je eerder vertelde.

Heel veel sterkte, lijkt mij echt een supermoeilijke situatie, zeker vanwege zijn houdng tav jouw komst. Persoonlijk zou ik denk ik gelijk daarheen gaan en blijven zolang als het kan, maar dat is makkelijk praten zo.
Ja de situatie is sinds gisteren licht verbeterd. Maar nog steeds te zwak voor die chemo om hem naar huis te krijgen en hij kan ook niet zonder zuurstof. Nu hebben ze thuis zuurstof met zo'n neusbrilletje maar dat is niet genoeg.

Zit er misschien over te denken om er toch heen te gaan maar dan niet naar het ziekenhuis? Maar ja dat verteld mijn stiefmoeder hem dan wel en dat vind die ook niet tof natuurlijk....

Zijn schoonzus is nu ook in Berlijn en heeft doorgegeven aan mijn stiefmoeder dat ze hem toch wel graag even wilt bezoeken. Ben benieuwd wat die zal zeggen. Denk dat die ook geen zin heeft in verdrietig gedoe.

Dus mja lastig zo :P
pi_177442104
Kan de houding van je vader niet gewoon betekenen dat hij je graag nog zou zien, maar dat niet wil toegeven omdat hij daarmee toegeeft snel te sterven? Dat het een beschermingsmechanisme is, zodat jij niet te verdrietig bent?
pi_177442186
quote:
0s.gif Op zondag 25 februari 2018 17:03 schreef DoubleDip het volgende:
Kan de houding van je vader niet gewoon betekenen dat hij je graag nog zou zien, maar dat niet wil toegeven omdat hij daarmee toegeeft snel te sterven? Dat het een beschermingsmechanisme is, zodat jij niet te verdrietig bent?
Ja misschien of hij denkt zelf dat het allemaal niet zo ernstig is en mij dan gewoon volgende week ziet zoals gepland... Mijn stiefmoeder heeft het hem meerdere malen gevraagd en we kennen hem niet als iemand die over dat soort dingen niet eerlijk zou zijn. Dus zij denkt echt dat hij het zo meent.

Ik denk zelf persoonlijk dat die het niet zo ernstig neemt eigenlijk.

En ik zelf begin nou ook gewoon te twijfelen aan het oordeel van de artsen.... Mijn stiefmoeder gaat nog een gesprek proberen te regelen met zijn arts omdat er eigenlijk toch wel wat onduidelijkheden zijn.
pi_177442317
quote:
0s.gif Op zondag 25 februari 2018 17:06 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Ja misschien of hij denkt zelf dat het allemaal niet zo ernstig is en mij dan gewoon volgende week ziet zoals gepland... Mijn stiefmoeder heeft het hem meerdere malen gevraagd en we kennen hem niet als iemand die over dat soort dingen niet eerlijk zou zijn. Dus zij denkt echt dat hij het zo meent.

Ik denk zelf persoonlijk dat die het niet zo ernstig neemt eigenlijk.

En ik zelf begin nou ook gewoon te twijfelen aan het oordeel van de artsen.... Mijn stiefmoeder gaat nog een gesprek proberen te regelen met zijn arts omdat er eigenlijk toch wel wat onduidelijkheden zijn.
Goed dat je moeder nog wat duidelijkheid wil verkrijgen. Misschien beseft je vader niet hoe erg de situatie is, of wil hij het niet weten. Sterkte nogmaals, hopen dat je er vrijdag nog gewoon naartoe kan.
pi_177442797
Ga nou maar Yasmin. 😊
Je kunt vanalles bedenken en invullen, ik denk dat het goed is (voor jou, je vader) om het ter plekke te gaan uitvinden. Je hoeft m.i. verder ook niet zoveel te doen.
pi_177445548
quote:
0s.gif Op zondag 25 februari 2018 17:39 schreef Lápiz het volgende:
Ga nou maar Yasmin. 😊
Je kunt vanalles bedenken en invullen, ik denk dat het goed is (voor jou, je vader) om het ter plekke te gaan uitvinden. Je hoeft m.i. verder ook niet zoveel te doen.
Hij belde net weer perongeluk. Hij wist niet hoe snel die moest ophangen. En hij klonk zo verrot.

HIj wilt mij gewoon niet zien.
pi_177445580
quote:
15s.gif Op zondag 25 februari 2018 19:50 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Hij belde net weer perongeluk. Hij wist niet hoe snel die moest ophangen. En hij klonk zo verrot.

HIj wilt mij gewoon niet zien.
anders om denk ik hoor, wil jou niet met de harde waarheid confronteren
pi_177445615
quote:
1s.gif Op zondag 25 februari 2018 19:51 schreef HaverMoutKoekje het volgende:

[..]

anders om denk ik hoor, wil jou niet met de harde waarheid confronteren
Ja waarom vraagt die dan niet gewoon of ik kom...
pi_177445756
quote:
0s.gif Op zondag 25 februari 2018 19:53 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Ja waarom vraagt die dan niet gewoon of ik kom...
omdat hij niet wil dat jij hem nu zo ziet?
pi_177445778
quote:
1s.gif Op zondag 25 februari 2018 19:58 schreef HaverMoutKoekje het volgende:

[..]

omdat hij niet wil dat jij hem nu zo ziet?
Ja maar kan dat toch niet zo maar negeren?
pi_177445816
Snap het probleem niet. Je pa is ziek en je gaat er heen. Prima toch.
  zondag 25 februari 2018 @ 20:04:50 #138
545 dop
:copyright: dop
pi_177445889
quote:
0s.gif Op zondag 25 februari 2018 19:53 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Ja waarom vraagt die dan niet gewoon of ik kom...
zou het kunnen dat hij bang is voor een soort rol verwarring/verdraaiing.
Hij is je vader jij zijn kind.
Die rol is fijn en veilig.
Nu is hij ziek en wil niet dat jij hem zo ziet.
Hij is nu hulpeloos dat is een rol die hij mogelijk erg moeilijk vind.
Zeker naar de mensen waar hij van houd en normaal voor zorgt.
Uiteindelijk gaat het daar natuurlijk niet om.
Maar om hoi lieve pap ik hou van je , hoi lieve dochter.....
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
pi_177445939
quote:
1s.gif Op zondag 25 februari 2018 20:04 schreef dop het volgende:

[..]

zou het kunnen dat hij bang is voor een soort rol verwarring/verdraaiing.
Hij is je vader jij zijn kind.
Die rol is fijn en veilig.
Nu is hij ziek en wil niet dat jij hem zo ziet.
Hij is nu hulpeloos dat is een rol die hij mogelijk erg moeilijk vind.
Zeker naar de mensen waar hij van houd en normaal voor zorgt.
Uiteindelijk gaat het daar natuurlijk niet om.
Maar om hoi lieve pap ik hou van je , hoi lieve dochter.....
Ja hij wilt ook niet dat mensen hem zo zien maar hij heeft meerdere malen aangegeven dat die niet wilt dat ik eerder kom. En ben bang dat als ik dan wel ga dat ik een van de weinige dingen die hij nog kan bepalen zo negeer.
  zondag 25 februari 2018 @ 20:12:18 #140
545 dop
:copyright: dop
pi_177446068
quote:
0s.gif Op zondag 25 februari 2018 20:07 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Ja hij wilt ook niet dat mensen hem zo zien maar hij heeft meerdere malen aangegeven dat die niet wilt dat ik eerder kom. En ben bang dat als ik dan wel ga dat ik een van de weinige dingen die hij nog kan bepalen zo negeer.
dat bij jou op een bepaalde manier ook tegen die vader dochter rol in.
Maar als je zegt hoi lieve pap ik wil heel graag bij je zijn.
(Dat zet jou stiekem in de afhankelijke positie)
Wat zou hij dan zeggen denk je
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
pi_177446701
quote:
1s.gif Op zondag 25 februari 2018 20:12 schreef dop het volgende:

[..]

dat bij jou op een bepaalde manier ook tegen die vader dochter rol in.
Maar als je zegt hoi lieve pap ik wil heel graag bij je zijn.
(Dat zet jou stiekem in de afhankelijke positie)
Wat zou hij dan zeggen denk je
Ik weet het niet. Ik heb hem eigenlijk nooit gezien als een gevoelig persoon moet ik zeggen.

Hoor net dat er grote paniek is bij hem want hij heeft perongeluk zijn Duitse simkaart geblokkeerd en mijn stiefmoeder kan het kaartje met de puk code thuis niet vinden. Daarom belde die dus ook omdat die haar de hele tijd belt en dan verteld wat ze moet doen maar hij is nauwelijks te verstaan. Het is nogal een nerd :p
pi_177454441
quote:
0s.gif Op zondag 25 februari 2018 20:36 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Ik weet het niet. Ik heb hem eigenlijk nooit gezien als een gevoelig persoon moet ik zeggen.

Hoor net dat er grote paniek is bij hem want hij heeft perongeluk zijn Duitse simkaart geblokkeerd en mijn stiefmoeder kan het kaartje met de puk code thuis niet vinden. Daarom belde die dus ook omdat die haar de hele tijd belt en dan verteld wat ze moet doen maar hij is nauwelijks te verstaan. Het is nogal een nerd :p
ah, ik vroeg het me al af, of het freudiaanse verbellingen zijn, elke keer per ongeluk naar jou.
je zei dat je je rot voelde omdat mensen hier allemaal zeggen dat je nu moet gaan.
Weet je al wat je gaat doen? Ben je nu aan het werk zeker?
Misschien je afvragen:
Mijn vader geeft aan dat je vrijdag kan langskomen en eerder hoeft niet
Stel hij gaat eerder, heb ik er dan "vrede" mee?
Wat houdt me tegen niet nu te gaan, dat mijn vader dat zegt..dat het ontzettend moeilijk is en niet te voorspellen...(maar vooral de afstand natuurlijk, als het om de hoek was was het duidelijk)
pi_177464159
quote:
0s.gif Op zondag 25 februari 2018 20:07 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Ja hij wilt ook niet dat mensen hem zo zien maar hij heeft meerdere malen aangegeven dat die niet wilt dat ik eerder kom. En ben bang dat als ik dan wel ga dat ik een van de weinige dingen die hij nog kan bepalen zo negeer.
Zoals ik het zie wil hij graag dat jouw normale leven doorgaat en dat je dat niet overhoop gooit voor hem.
Dat is enorm lief van hem maar is voor jou geen verbod om eerder dan vrijdag hem te bezoeken.
Ik denk ook dat hij een eerder bezoek ook wel zou waarderen eerlijk gezegd.
Doe wat je hart je ingeeft.
pi_177512741
Het gaat inmiddels al wat beter met mijn vader. Hij mag misschien morgen van de IC af en hij eet inmiddels ook weer wat. Over naar huis toe is volgens mij voorlopig nog geen sprake.
Afgelopen dagen indd gewerkt. En besloten dat ik dus gewoon vrijdag ga zoals gepland.
pi_177523460
quote:
0s.gif Op woensdag 28 februari 2018 20:50 schreef Yasmin23 het volgende:
Het gaat inmiddels al wat beter met mijn vader. Hij mag misschien morgen van de IC af en hij eet inmiddels ook weer wat. Over naar huis toe is volgens mij voorlopig nog geen sprake.
Afgelopen dagen indd gewerkt. En besloten dat ik dus gewoon vrijdag ga zoals gepland.
Sterkte!
pi_177523640
quote:
0s.gif Op zondag 25 februari 2018 20:01 schreef RicardoGallego het volgende:
Snap het probleem niet. Je pa is ziek en je gaat er heen. Prima toch.
Eens.
pi_177548386
Sterkte, mooi te horen dat het beter gaat. Goed dat je er in ieder geval gewoon heen kan en hem nog kan zien in levenden lijve.
pi_177625970
Ik ben weer thuis.

Het gaat behoorlijk goed met hem! Hij eet, is vrolijk en mentaal er helemaal bij. Nog wel in het ziekenhuis om aan te sterken en omdat mijn stiefmoeder ziek is. Dus zolang dat het geval is gaat die niet naar huis.

Ze hebben afgelopen vrijdag een longfoto gemaakt en wat ze hebben gezien toen die op de IC kwam zagen ze nu niet meer. Er zit nog wel iets. Dat zou een tumor kunnen zijn of een abces. Hij heeft afgelopen weekend die lichte chemo gehad maar verder krijgt die nu niks.

Dus wij twijfelen zeer aan de 3 tot 6 weken. Het zou kunnen zijn dat toen ze de foto hebben gemaakt de longonsteking zagen en een te voorbarige conclusie hebben getrokken of het 3 tot 6 weken komt van mijn stiefmoeder af...... En niet van een arts.

Woensdag heeft mijn stiefmoeder een belafspraak met zijn arts en heeft ze een vragenlijst met conctrete vragen die ze gaat stellen.
pi_177626465
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2018 18:53 schreef Yasmin23 het volgende:
Ik ben weer thuis.

Het gaat behoorlijk goed met hem! Hij eet, is vrolijk en mentaal er helemaal bij.

positief!
  maandag 5 maart 2018 @ 21:29:20 #150
442280 Prisha
Moonshine!
pi_177629493
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2018 18:53 schreef Yasmin23 het volgende:
Ik ben weer thuis.
Klinkt voorzichtig positief ^O^
Maar hoe gaat het met jou nu dan? Gaat ie?
Silence breaks apart, Brightness comes to life
Stream of sounds Wash away the darkness from my soul
pi_177632536
Goed om te horen!
pi_177644510
quote:
1s.gif Op maandag 5 maart 2018 21:29 schreef Prisha het volgende:

[..]

Klinkt voorzichtig positief ^O^
Maar hoe gaat het met jou nu dan? Gaat ie?
Ja gaat goed! Zeker nadat ik hem gezien heb en het echt best wel goed met hem ging. Ook omdat ik stiekem hoop dat het misschien nu niet zo kritiek is.
pi_177644642
Long-ellende kan wel snel een negatieve spiraal veroorZaken volgens mij :{
pi_177645083
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 maart 2018 17:22 schreef HaverMoutKoekje het volgende:
Long-ellende kan wel snel een negatieve spiraal veroorZaken volgens mij :{
Hoe bedoel je?
pi_177682916
ah, heb je er toch goed aan gedaan om toen de vrijdag te gaan.
En wanneer is het plan hem weer te visiteren?
pi_177689810
quote:
0s.gif Op donderdag 8 maart 2018 12:22 schreef velden het volgende:
ah, heb je er toch goed aan gedaan om toen de vrijdag te gaan.
En wanneer is het plan hem weer te visiteren?
Volgende week weekend.

Maandag hebben ze een gesprek met de arts. Hopelijk hoor ik dan meer iets contreets. Gisteren had mijn stiefmoeder een belafspraak met zijn arts maar dat is ze vergeten |:(
pi_177690129
|:(
Stel je hebt als patient geen vrouw of dochter, geen mensen om je heen, hoe zou het dan gaan?
pi_177690159
quote:
0s.gif Op donderdag 8 maart 2018 18:29 schreef velden het volgende:
|:(
Stel je hebt als patient geen vrouw of dochter, geen mensen om je heen, hoe zou het dan gaan?
Denk slechter? Tenminste als ik je vraag goed heb begrepen :P
pi_177691161
NOu net klote update....

Stiefmoeder al hele dag in ziekenhuis. Mijn vader belde haar vanochtend om te zeggen dat die de pijp uit zou gaan... Longonsteking is terug... Antibiotica werkt niet en de arst heeft gezegd dat die misschien morgen niet zal halen...
pi_177691193
Dat bedoelde ik dus Yasmin. Misschien weten ze de boel weer op de rit te krijgen
  Moderator donderdag 8 maart 2018 @ 19:23:49 #161
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_177691200
Nou meteen er heen gaan dan ;)
pi_177691204
quote:
1s.gif Op donderdag 8 maart 2018 19:23 schreef HaverMoutKoekje het volgende:
Dat bedoelde ik dus Yasmin. Misschien weten ze de boel weer op de rit te krijgen
Mja het ziet er slecht uit. Hij wilt ook niet naar de IC.
pi_177691212
quote:
0s.gif Op donderdag 8 maart 2018 19:23 schreef Momo... het volgende:
Nou meteen er heen gaan dan ;)
Ja vandaag gaat niet meer lukken en hij wilt dat ik eerst papieren uit hun huis hier in NL ophaal voor de notaris...
pi_177691224
Pfff wat een verschil van afgelopen weekend en nu weer dit .... Die onsteking gaat gewoon niet weg en hij heeft echt niets meer om in te leveren aan gewicht of energie of wat dan ook.
pi_177691279
er drukt dus blijkbaar een tumor tegen een long aan waardoor er wel lucht in kan maar niet zo goed uit en dat veroorzaakt die onsteking dus blijkbaar.
pi_177691423
Ik belde hem net. Hij was zo benauwd dat die niet echt meer kon praten.
  Moderator donderdag 8 maart 2018 @ 19:44:23 #167
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_177691615
Sterke
pi_177691649
quote:
0s.gif Op donderdag 8 maart 2018 19:44 schreef Momo... het volgende:
Sterke
Mja thnx....
  donderdag 8 maart 2018 @ 19:55:38 #169
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_177691869
ik woon zelf in de UK en ouders in NL.
Afgelopen juni werd mijn vader ziek. En bij opname zagen ze 2 vlekjes.
Ik ging paar dagen na dat nieuws toevallig al naar NL voor iets anders en die week op de dag van vetrek kregen wij het nieuws dat het echt drastisch slecht was. We hebben toen gelukkig vrij snel ma w weken een wensdag kunnen vervullem dus ben toen met de kindjes naar NL gereden.
Mijn vader was toen nog redelijk helder en de dag van vertrek heb ik de kindjes een afscheids geaprek laten houden en ook zelf tussen ons en afspraken gemaakt.
Misschien had hij de vakantie sie al vast stond nog gehaald maar dat risico was gezien de snelheid van de groei van de kanker niet een optie.
Vriendin van mij en familie hebben fotos en filmpjes gemaakt en ik stuurde voice berichtjes want kijken lukte al snel niet meer.
een maand na diagnose is hij overleden.
ik kwam die dag in de ochtend aan ( vakantie vervroegd)

Mijn advies is spreek uit wat je wil nu het nog kan en maal afspraken naar wat zijn en jouw wensen zijn.
maak als je op afstand bent filmpjes of voice berichtjes die mensen die daar nu wel kunnen zijn kunnen laten zien of horen.

heel veel sterkte xx
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_177701426
ach jee, sterkte, ga je vandaag ?
pi_177705032
Pff toch weer slecht nieuws :(
Heel veel sterkte. Ben je nog in de gelegenheid om naar hem toe te gaan?
pi_177706335
Ik ga morgen ochtend. Mijn stiefmoeder is er nu. Gisteravond laat was de koorts gezakt maar verder zijn er geen verbeteringen.

Is wel zuur zo ja na afgelopen weekend.
pi_177710175
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 maart 2018 14:45 schreef Yasmin23 het volgende:
Ik ga morgen ochtend. Mijn stiefmoeder is er nu. Gisteravond laat was de koorts gezakt maar verder zijn er geen verbeteringen.

Is wel zuur zo ja na afgelopen weekend.
Goed dat je er nog heen gaat. Veel sterkte.
  vrijdag 9 maart 2018 @ 18:10:13 #174
442280 Prisha
Moonshine!
pi_177710315
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 maart 2018 14:45 schreef Yasmin23 het volgende:
Ik ga morgen ochtend. Mijn stiefmoeder is er nu. Gisteravond laat was de koorts gezakt maar verder zijn er geen verbeteringen.

Is wel zuur zo ja na afgelopen weekend.
heel veel sterkte
Silence breaks apart, Brightness comes to life
Stream of sounds Wash away the darkness from my soul
  vrijdag 9 maart 2018 @ 20:28:25 #175
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_177712535
Heel veel sterkte!
Kom een kijkje nemen op onze facebookpagina van Stichting Queri.
https://www.facebook.com/thuiszorgvoordieren/
  vrijdag 9 maart 2018 @ 21:20:52 #176
304935 -Miauw-
Maar ik rook niet!
pi_177713445
Sterkte ♥
With the stars as her umbrella
pi_177740673
Hij is gistermiddag overleden. De artsen hadden dus niet teveel gezegd.

Toen ik aankwam in het ziekenhuis was die wakker. Ben mij echt de tyfus geschrokken hoe erg die achteruit was gegaan in de afgelopen week. Naar lucht happen en niet meer kunnen praten. Hij leek erg in paniek, dat bleek omdat zijn telefoon op de grond was gevallen. Nadat we die vonden werd die wat rustiger.

HIj dacht ook even thuis te zijn en vroeg ons een bier te pakken. Nadat mijn stiefmoeder zei van ajoh je maakt een grapje schreeuwde riep die zo ongeveer bier }:| . Dus ik naar de supermarkt want ik denk als die bier wilt dan krijgt die dat :P

Toen ik terug kwam was die al in slaap gevallen, zo'n 3 uur later is die gelukkig in zijn slaap overleden.

Ik geloof het nog niet helemaal en weet overigens ook nog niet of ik mij nou beter voel dat ik hem zo nog heb gezien en niet de laatste keer dat ik er was in mijn herringering heb...

Maar ik ben zeer opgelucht voor hem dat het voorbij is :)
pi_177740760
Gecondoleerd.
  zondag 11 maart 2018 @ 08:32:37 #179
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_177740787
Gecondoleerd... het gaat steeds zo snel. :N
Protčge moi de mes désirs.
  zondag 11 maart 2018 @ 08:49:20 #180
304935 -Miauw-
Maar ik rook niet!
pi_177740912
Ach jeetje :{
Sterkte met het verlies :*
With the stars as her umbrella
  zondag 11 maart 2018 @ 09:00:37 #181
134944 Hi_flyer
Van alles te melden
pi_177740991
Mijn condoleances. Ondanks dat het verschrikkelijk is een geliefde zo te zien liggen, kan je daar later toch blij om zijn. Fijn dat je nog op tijd was en sterkte toegewenst.
pi_177741009
quote:
1s.gif Op zondag 11 maart 2018 08:32 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
Gecondoleerd... het gaat steeds zo snel. :N
Ja het is gewoon echt zo'n nare ziekte. Maar ik ben wel blij voor hem dat die niet nog 3 weken zo heeft moeten liggen. Hij lag er alweer ruim 2 weken.
pi_177741022
quote:
0s.gif Op zondag 11 maart 2018 09:00 schreef Hi_flyer het volgende:
Mijn condoleances. Ondanks dat het verschrikkelijk is een geliefde zo te zien liggen, kan je daar later toch blij om zijn. Fijn dat je nog op tijd was en sterkte toegewenst.
Ik hoop dat dat nog komt. Het eerste wat ik gisteren dacht toen ik daar aan kwam was fuck wat heb ik gedaan.
pi_177741037
Hoe bedoel je ‘wat heb ik gedaan’?
pi_177741054
quote:
1s.gif Op zondag 11 maart 2018 09:04 schreef HaverMoutKoekje het volgende:
Hoe bedoel je ‘wat heb ik gedaan’?
Dat k daar was en hem zo zag. Want hij leek zo in paniek op dat moment.
pi_177741071
In Nederland geven ze volgens mij iets aan mensen met ernstig benauwdheid om de angst te verminderen, ernstige benauwdheid is heel erg naar. Of misschien wilde je vader dat niet.
  zondag 11 maart 2018 @ 09:10:13 #187
442280 Prisha
Moonshine!
pi_177741072
Gecondoleerd en veel sterkte.
Silence breaks apart, Brightness comes to life
Stream of sounds Wash away the darkness from my soul
pi_177741118
quote:
9s.gif Op zondag 11 maart 2018 09:10 schreef HaverMoutKoekje het volgende:
In Nederland geven ze volgens mij iets aan mensen met ernstig benauwdheid om de angst te verminderen, ernstige benauwdheid is heel erg naar. Of misschien wilde je vader dat niet.
Jawel, hij kreeg een lichte dosis morfine. Hij wilde niet meer want hij wilde er mentaal bij blijven blijkbaar. En toen die zijn telefoon in zicht had was die ook weer rustiger.... Zelfs nog geprobeerd te eten.. Maar toch zag het er zo naar uit. Maar het heeft gelukkig niet te lang geduurd.
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 11 maart 2018 @ 09:34:30 #189
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_177741293
Gecondoleerd, Yasmin, veel sterkte :*
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
&lt;a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow"&gt;http://bijenzonderzorgen.nl/&lt;/a&gt; beslist geen BIJ-zaak!
pi_177741609
Gecondoleerd Yasmin. Fijn dat je hem nog weer gezien hebt. Het zal allemaal heel onwerkelijk zijn voor je? Dat is de dood natuurlijk sowieso ergens. Dat iemand er niet meer is.
Sterkte toegewenst.
  zondag 11 maart 2018 @ 10:39:35 #191
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_177742084
Gecondoleerd! Heel veel sterkte :*
Kom een kijkje nemen op onze facebookpagina van Stichting Queri.
https://www.facebook.com/thuiszorgvoordieren/
pi_177743226
quote:
0s.gif Op zondag 11 maart 2018 10:00 schreef velden het volgende:
Gecondoleerd Yasmin. Fijn dat je hem nog weer gezien hebt. Het zal allemaal heel onwerkelijk zijn voor je? Dat is de dood natuurlijk sowieso ergens. Dat iemand er niet meer is.
Sterkte toegewenst.
Mja geloof het nog niet zo :P Al weet ik het natuurlijk wel maar soms komt er zon momentje dat ik denk moet hem ff bellen en vragen hoe het met hem gaat.
pi_177743296
Oh jeetje. Gecondoleerd Yas.
pi_177743300
Nu is het volgende probleem dat mijn stiefmoeder en mijn vader hebben besloten dat hij gecremeerd wordt zodat er een deel hier in Duitsland kan blijven en een deel voor mijn stiefmoeder mee kan naar Nederland.

Dus gisteren conctact gehad met een uitvaartondermening. Het cremeren kan blijkbaar pas over 3 weken.... En het is Duitsland ook verboden dat je de as mee naar huis mag nemen. Het moet op een officiele begraafplaats worden bijgezet of uitgegstrooid........

En dat het cremeren zelf in tegenstelling tot Nederland een kille gebeurtenis is waarbij geen dienst vooraf wordt gehouden....

Heb gelezen dat het een eventuele mogelijkheid is dat een Nederlandse uitvaart ondernemer een verzoek hier indient voor het as. Deze wordt dan naar Nederland gestuurd en dan aan ons gegeven. Maar dan is nog niet een deel in Duitsland.......En we zien het ook niet zitten om hem dan zo 3 weken in zon koeling te laten liggen. Is toch ook stomzinnig zo allemaal.

We denken ook niet dat we bij het ontvangst van het as hier in Duitsland het mee kunnen smokkelen. Zie al voor mij dat een medewerker met ons mee loopt om het daar neer te zetten of uit te strooien...
pi_177743381
quote:
8s.gif Op zondag 11 maart 2018 12:02 schreef Yasmin23 het volgende:
Nu is het volgende probleem dat mijn stiefmoeder en mijn vader hebben besloten dat hij gecremeerd wordt zodat er een deel hier in Duitsland kan blijven en een deel voor mijn stiefmoeder mee kan naar Nederland.

Dus gisteren conctact gehad met een uitvaartondermening. Het cremeren kan blijkbaar pas over 3 weken.... En het is Duitsland ook verboden dat je de as mee naar huis mag nemen. Het moet op een officiele begraafplaats worden bijgezet of uitgegstrooid........

En dat het cremeren zelf in tegenstelling tot Nederland een kille gebeurtenis is waarbij geen dienst vooraf wordt gehouden....

Heb gelezen dat het een eventuele mogelijkheid is dat een Nederlandse uitvaart ondernemer een verzoek hier indient voor het as. Deze wordt dan naar Nederland gestuurd en dan aan ons gegeven. Maar dan is nog niet een deel in Duitsland.......En we zien het ook niet zitten om hem dan zo 3 weken in zon koeling te laten liggen. Is toch ook stomzinnig zo allemaal.

We denken ook niet dat we bij het ontvangst van het as hier in Duitsland het mee kunnen smokkelen. Zie al voor mij dat een medewerker met ons mee loopt om het daar neer te zetten of uit te strooien...
Had je vader nog een Nederlandse nationaliteit?
pi_177743426
quote:
0s.gif Op zondag 11 maart 2018 12:07 schreef YokiKater het volgende:

[..]

Had je vader nog een Nederlandse nationaliteit?
Nee. Las zelfs dat veel Duitser vanwege dit die dicht bij de grens wonen zich in Nederland laten cremeren. Worden zelfs info tourreizen georganiseerd.... Gekke Duitsers ook.
pi_177743453
quote:
0s.gif Op zondag 11 maart 2018 12:10 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Nee. Las zelfs dat veel Duitser vanwege dit die dicht bij de grens wonen zich in Nederland laten cremeren. Worden zelfs info tourreizen georganiseerd.... Gekke Duitsers ook.
Als er Duitsers zijn die dat doen dan is er dus iig een mogelijkheid.
pi_177743484
quote:
0s.gif Op zondag 11 maart 2018 12:11 schreef YokiKater het volgende:

[..]

Als er Duitsers zijn die dat doen dan is er dus iig een mogelijkheid.
Mja maar die zitten al vlakbij de grens. Wij zitten hier in Berlijn. Nja morgen komt iemand langs van de uitvaartondernemening die kan misschien meer vertellen.

Sowieso dat ze het een normaal idee vinden om iemand 3 weken in een koeling te laten liggen....
pi_177743510
quote:
0s.gif Op zondag 11 maart 2018 12:14 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Mja maar die zitten al vlakbij de grens. Wij zitten hier in Berlijn. Nja morgen komt iemand langs van de uitvaartondernemening die kan misschien meer vertellen.

Sowieso dat ze het een normaal idee vinden om iemand 3 weken in een koeling te laten liggen....
Ja vreemd is dat. In Nederland heb je maximaal 8 dagen voor de uitvaart, tenzij er bijzonderheden zijn.
pi_177743519
quote:
0s.gif Op zondag 11 maart 2018 12:15 schreef YokiKater het volgende:

[..]

Ja vreemd is dat. In Nederland heb je maximaal 8 dagen voor de uitvaart, tenzij er bijzonderheden zijn.
Ja geloof dat ze zelfs in het weekend de overledene komen ophalen toch? Hier lijkt het er op als ze in het weekend niets doen :P
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')