abonnement Unibet Coolblue
pi_177396381
Ik werk sinds november bij een bedrijf via een uitzendbureau.
Ik ben deze week 4 dagen ziek geweest. Het bedrijf was heel tevreden over me.

Kan die 4 dagen ziek negatief uitpakken of maak ik me druk om niks?
pi_177396513
Je maakt je druk om niks.
pi_177396529
Iedereen kan ziek worden en het heeft hun niks gekost dus het maakt hun niet uit...
pi_177396557
Hangt van het uitzendbureau af. Maar als het al telt, dan gaat het niet om het aantal dagen dat je ziek bent, maar het aantal keer. Dan kan je bijvoorbeeld beter 1x 5 dagen ziek zijn dan 2x 1 dag. Raar maar waar.
Somebody that I used to know
pi_177396610
Geen zorgen. Als je echt ziek bent en verder niet veel ziek meldt is niets aan de hand. Griep is nu eenmaal soms wat je krijgt.
Whatever...
pi_177396662
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 februari 2018 17:22 schreef Postbus100 het volgende:
Hangt van het uitzendbureau af. Maar als het al telt, dan gaat het niet om het aantal dagen dat je ziek bent, maar het aantal keer. Dan kan je bijvoorbeeld beter 1x 5 dagen ziek zijn dan 2x 1 dag. Raar maar waar.
Snap dat ergens wel. 1x 5 dagen klinkt meer als echt ziek dan 2x een maandag na een zwaar weekend.

Maar volgens mij vraagt TS zich meer af of de opdrachtgever het tegen 'm gaat gebruiken. Dat lijkt me niet. Neem aan dat je ook de opdrachtgever hebt bericht, als ze daar normaal op reageren moet je je niet druk maken. En ALS het wel een reden zou zijn om te kappen met jou moet je er er niet willen werken.
pi_177412985
Iedereen is wel eens ziek, zeker in de winter. Op een enkel bedrijf na geldt overal gewoon “ziek is ziek”. Die paar daagjes maakt ze echt niks uit, zeker niet als ze verder heel tevreden over je zijn.
  zaterdag 24 februari 2018 @ 12:53:29 #8
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_177413031
Als ze je niet geloven heb je tijdens je ziekmelding gewoon een controleur aan de deur.
And so is the past
pi_177413578
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 februari 2018 17:11 schreef Iamaclown het volgende:
Ik werk sinds november bij een bedrijf via een uitzendbureau.
Ik ben deze week 4 dagen ziek geweest. Het bedrijf was heel tevreden over me.

Kan die 4 dagen ziek negatief uitpakken of maak ik me druk om niks?
Van wie verwacht je gedoe? UZB? Bedrijf?
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_177413733
Je kunt je beter druk maken, omdat je geen vaste baan hebt. Werken via een uitzendbureau is iets tijdelijks, waarbij je vooral niet de hoop moet hebben ergens lang te kunnen blijven cq. in dienst te komen. Al zouden ze je weg sturen, omdat je te vaak ziek bent dan boeit dat niets, omdat ze je vroeg of laat toch wel weg zouden sturen. Het is hoogstens een reden om nog harder naar een vaste baan te zoeken.
pi_177456752
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 februari 2018 17:28 schreef Blue_note het volgende:

[..]

Snap dat ergens wel. 1x 5 dagen klinkt meer als echt ziek dan 2x een maandag na een zwaar weekend.
Dat snap ik dus niet. Dat klinkt meer als wantrouwen richting een werknemer en dus als vooroordelen. Laat die alsjeblieft buiten beschouwing, werkgever, en beoordeel dit soort zaken naar objectieve maatstaven.
quote:
Maar volgens mij vraagt TS zich meer af of de opdrachtgever het tegen 'm gaat gebruiken. Dat lijkt me niet. Neem aan dat je ook de opdrachtgever hebt bericht, als ze daar normaal op reageren moet je je niet druk maken. En ALS het wel een reden zou zijn om te kappen met jou moet je er er niet willen werken.
Mee eens. Al kan je soms wel afhankelijk zijn van een baan en er dus alsnog wel willen werken, ondanks dit soort discriminatie.
Somebody that I used to know
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')