abonnement Unibet Coolblue
pi_177389745
quote:
Vrouwelijke politieagenten moeten een hoofddoek kunnen dragen, vindt het ‘links-islamitisch verbond’ in Rotterdam. Tot teleurstelling van PvdA, GroenLinks, NIDA en SP verwierp een meerderheid van de Rotterdamse gemeenteraad donderdag een voorstel daartoe.

Hoewel de Rotterdamse politie in december nog liet weten dat een hoofddoek niet samengaat met een uniform, diende NIDA-leider Nourdin El Ouali donderdagavond een voorstel in om dat toch mogelijk te maken. Volgens hem discrimineert de politie, en vindt het College voor de Rechten van de Mens dat ook. Ook zou een verbod nergens in de Grondwet terug te vinden zijn. ‘Het is religiestress. Angst en onderbuik,’ zei El Ouali.

Links-islamitisch pact voor ‘inclusief’ Rotterdam
Het voorstel werd gesteund door de PvdA, GroenLinks en SP – al stemde één raadslid van laatstgenoemde partij tegen. Die drie linkse partijen sloten vorige week een pact met NIDA om het rechtse Leefbaar Rotterdam buiten de deur te houden. Naar eigen zeggen sluiten ze een manifest voor een ‘sociaal, duurzaam en inclusief Rotterdam’.

Een meerderheid van de gemeenteraad – Leefbaar, VVD, CDA en D66 – wees het linkse voorstel resoluut af. Tanya Hoogwerf (Leefbaar) noemde een hoofddoek ‘een symbool van onderdrukking’, en wees op een uitspraak van het Europees Hof van Justitie. Dat oordeelde vorig jaar dat een bedrijf het recht heeft om werknemers te verbieden een hoofddoek te dragen als het bedrijf ‘religieuze neutraliteit’ wil uitstralen.

Leefbaar is ‘omgekeerde ayatollah’
NIDA-leider El Ouali reageerde als door een adder gebeten. ‘Hoofddoeken verbieden is net zo kwalijk als wanneer ayatollahs hoofddoeken verplichten,’ wees hij op de wet die vrouwen in Iran verplicht om hoofddoeken te dragen, waartegen steeds meer Iraanse vrouwen in opstand komen. Maar door te pleiten voor een hoofddoekverbod gedraagt Leefbaar zich volgens El Ouali als ‘de omgekeerde ayatollah’.

Ook in Amsterdam wordt nagedacht over de mogelijkheid om vrouwelijke agenten toe te staan een hoofddoek te dragen als onderdeel van hun uniform, zoals dat in bijvoorbeeld de Engelse hoofdstad Londen al gebruikelijk is. De politietop in de hoofdstad streeft al langer naar meer ‘diversiteit’ in het korps. ‘Stel dat het niet lukt om voldoende agenten met een migratieachtergrond te werven, dan is dat een maatregel die effect kan hebben,’ zei de Amsterdamse politiechef Pieter-Jaap Aalbersberg vorig jaar.

Hoofddoekje bij politie over dertig jaar normaal
Onlangs zei ‘portefeuillehouder diversiteit’ Peter Slort al dat hij persoonlijk geen probleem heeft met een hoofddoek bij de politie, maar dat de samenleving er nog niet klaar voor is. ‘Over dertig jaar zijn hoofddoekjes bij de politie normaal.’
Bron: Elsevier

En maar blijven drammen, sommigen gelovigen accepteren gewoon geen andere keuze. Ook het argument "over 30 jaar is een hoofddoekje normaal", dat mag misschien zo zijn maar over 400 jaar is geloof uitgestorven, dat maakt het dan toch ook geen reden om nu maar alle geloofsuitingen uit de samenleving te verwijderen (alhoewel ik hier wel voorstander van ben)

Een agent dient ten alle tijden neutraal over te komen, je zou maar niet zijn mishandeld door je islamitische man omdat je geen hoofddoek wil dragen en dan komt er zo'n jongedame met een doekje je aangifte af nemen, dat kan toch niet.
pi_177389823
Links en islam gaat goed samen op de 1 of andere manier...
pi_177389825
Popo :')
pi_177389865
Speciale rechten willen en blijven drammen :')
pi_177389889
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 februari 2018 12:26 schreef HendrikV het volgende:
Links en islam gaat goed samen op de 1 of andere manier...
Nog wel ja. Unholy alliance tot rechts weg is, en dan komt die dolk in de rug van links.
pi_177389961
Kan dit onderwerp niet beter op landelijk niveau geregeld worden? Het gaat tenslotte om de nationale politie en dan zou ik het vreemd vinden als agenten in Rotterdam geen hoofddoek mogen dragen maar in Amsterdam wel.
pi_177389980
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 februari 2018 12:24 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

Tanya Hoogwerf (Leefbaar) [..] wees op een uitspraak van het Europees Hof van Justitie. Dat oordeelde vorig jaar dat een bedrijf het recht heeft om werknemers te verbieden een hoofddoek te dragen als het bedrijf ‘religieuze neutraliteit’ wil uitstralen.
Hiep Hiep Hoera voor het Europese Gerechtshof neem ik aan? ;)
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  vrijdag 23 februari 2018 @ 12:34:34 #8
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_177390070
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 februari 2018 12:30 schreef grimselman het volgende:
Kan dit onderwerp niet beter op landelijk niveau geregeld worden? Het gaat tenslotte om de nationale politie en dan zou ik het vreemd vinden als agenten in Rotterdam geen hoofddoek mogen dragen maar in Amsterdam wel.
Natuurlijk, de gemeenteraad heeft ook niets te maken met het uniform van de politie. Misschien kunnen ze de stadswachten uitrusten met een fluorescerende djellaba.
pi_177390132
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 februari 2018 12:28 schreef TheJanitor het volgende:
Speciale rechten willen en blijven drammen :')
dit dus, erg vermoeiend
pi_177390500
Links Islamitisch :?
pi_177390512
Ik heb het nog even nagezocht.
Het gezag over de politie ligt op lokaal niveau. Dat wil zeggen dat daar wordt bepaald wat de politie dient uit te voeren.
Het beheer ligt op nationaal niveau. Daar valt, naar mijn mening, dus ook de uitrusting onder.

Bepaalde partijen in de gemmenteraad willen zich dus bemoeien met iets waar ze geen zeggenschap over hebben.
Dat vind ik een interessanter aspect dan wel of geen hoofddoek.
pi_177390542
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 februari 2018 12:24 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
Het voorstel werd gesteund door de PvdA, GroenLinks en SP – al stemde één raadslid van laatstgenoemde partij tegen.
verward raadslid.

Maar goed van Rotterdam. Fijn dat niet iedereen zich laat terugfluiten onder het mom van discriminatie. Afwachten hoe lang het stand houdt...

ow en religiestress?
pi_177390768
quote:
Hoofddoekje bij politie over dertig jaar normaal
Onlangs zei ‘portefeuillehouder diversiteit’ Peter Slort al dat hij persoonlijk geen probleem heeft met een hoofddoek bij de politie, maar dat de samenleving er nog niet klaar voor is. ‘Over dertig jaar zijn hoofddoekjes bij de politie normaal.’
Peter Slort ziet al goed in dat de islam in Nederland nog enorm zal blijven groeien.
pi_177390822
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 februari 2018 12:30 schreef grimselman het volgende:
Kan dit onderwerp niet beter op landelijk niveau geregeld worden? Het gaat tenslotte om de nationale politie en dan zou ik het vreemd vinden als agenten in Rotterdam geen hoofddoek mogen dragen maar in Amsterdam wel.
Is dit niet al landelijk vastgelegd? Lijkt mij toch landelijk beleid?
pi_177390846
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 februari 2018 12:31 schreef RM-rf het volgende:

[..]

Hiep Hiep Hoera voor het Europese Gerechtshof neem ik aan? ;)
Was vorig jaar een uitspraak, zij vonden toen dat deze jongedame wel een hoofddoek mocht dragen, de politie bleef vasthouden aan hun standpunt van neutraliteit.
  vrijdag 23 februari 2018 @ 13:08:28 #16
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_177390872
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 februari 2018 12:26 schreef HendrikV het volgende:
Links en islam gaat goed samen op de 1 of andere manier...
Geloven in sprookjes. :Y
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  vrijdag 23 februari 2018 @ 13:09:20 #17
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_177390901
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 februari 2018 12:30 schreef grimselman het volgende:
Kan dit onderwerp niet beter op landelijk niveau geregeld worden? Het gaat tenslotte om de nationale politie en dan zou ik het vreemd vinden als agenten in Rotterdam geen hoofddoek mogen dragen maar in Amsterdam wel.
Het is al geregeld.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_177390910
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 februari 2018 12:51 schreef LurkJeRot het volgende:
Links Islamitisch :?
Links zal hand in hand met islamisten dit land te gronde richten.
pi_177390940
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 februari 2018 12:51 schreef grimselman het volgende:
Ik heb het nog even nagezocht.
Het gezag over de politie ligt op lokaal niveau. Dat wil zeggen dat daar wordt bepaald wat de politie dient uit te voeren.
Het beheer ligt op nationaal niveau. Daar valt, naar mijn mening, dus ook de uitrusting onder.

Bepaalde partijen in de gemmenteraad willen zich dus bemoeien met iets waar ze geen zeggenschap over hebben.
Dat vind ik een interessanter aspect dan wel of geen hoofddoek.
Interessant argument, als het klopt dan mogen partijen in de gemeenteraad zich er alleen over uitspreken maar moeten wel de landelijke regels blijven handhaven. Ben bang dat deze discussie nog wel even gaat voortduren terwijl de politie en zelfs het kabinet zich al heeft uitgesproken om de politie neutraal te houden.

En natuurlijk staat hier niet alleen de hoofddoek ter discussie maar de neutraliteit van de politie. :)
pi_177391057
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 februari 2018 13:10 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
neutraliteit van de politie
Precies hierom kan het geen discussie zijn: in de seculiere rechtsstaat bestaat er simpelweg geen argument die de ondermijning daarvan rechtvaardigt. Daarom kunnen alleen zij die de rechtstaat als geheel verwerpen voorstander zijn van het voorstel. En zie aldaar, het verbond tussen de islamisten en cultureel-marxisten.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 23-02-2018 13:17:37 ]
pi_177391238
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 februari 2018 13:15 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Precies hierom kan het geen discussie zijn: in de seculiere rechtsstaat bestaat er simpelweg geen argument die de ondermijning daarvan rechtvaardigt. Daarom kunnen alleen zij die de rechtstaat als geheel verwerpen voorstander zijn van het voorstel. En zie aldaar, het verbond tussen de islamisten en cultureel-marxisten.
Het is toch ook aan de ene kant mooi dat iedereen bij de politie gelijk is, geen kleur, geloof of afkomst mag onderscheid maken, waarom snappen sommige mensen dat niet. Als er iets niet racistisch is dan is het de politie wel.
pi_177391465
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 februari 2018 13:20 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

Het is toch ook aan de ene kant mooi dat iedereen bij de politie gelijk is, geen kleur, geloof of afkomst mag onderscheid maken, waarom snappen sommige mensen dat niet. Als er iets niet racistisch is dan is het de politie wel.
Het gelijkheidsbeginsel zegt hen niets. Nida-islamisten willen simpelweg 'méér islam' en links wil 'méér diversiteit'. Al het andere, van rechtstaat tot gelijkheid en vvmu, dient voor die twee kernidealen te wijken - en dat is waar ze elkaar in vinden: samen in strijd tegen westerse civilisatie.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 23-02-2018 17:12:23 ]
  vrijdag 23 februari 2018 @ 13:59:56 #23
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_177392114
quote:
‘Het is religiestress. Angst en onderbuik,’ zei El Ouali.
De man heeft gelijk.

Religieuzen maken een hoop stress om niks.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_177392296
quote:
een pact met NIDA om het rechtse Leefbaar Rotterdam buiten de deur te houden. Naar eigen zeggen sluiten ze een manifest voor een ‘sociaal, duurzaam en inclusief Rotterdam’.
Inclusief buiten de deur houden 8)7
pi_177392324
‘links-islamitisch verbond’ mijn nekharen gaan overeind staan.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')