abonnement Unibet Coolblue
pi_178166891
quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2018 10:48 schreef polariteit het volgende:
Leuke foto's, en mooi met die bloesems!

Even vraag vanuit mijn kant: wij zijn aan het kijken voor een vakantie later dit jaar (september/oktober/november). Uiteraard trekt Japan nog steeds, ook al zijn we al 2x geweest. Echter willen we nu wel max. 2 weken rondreizen, en dan nog max een weekje 'relaxen'/'luieren' bij een strandbestemming om wat te zwemmen, relaxen, snorkelen, wandelen, etc?

Mijn vriendin dacht eerst om de terugvlucht op te breken via Dubai als je met Emirates vliegt, maar er moeten volgens mij nog wel meer opties zijn dacht ik. Zijn er bijvoorbeeld een beetje logische vliegroutes via bijv thailand of maleisie om er een een relaxweekje achteraan te plakken, en zonder dat de totale vliegreis gelijk over de 20 uur gaat?

Of zijn er in Japan ook zulk soort bestemmingen waar je zulk soort luier-weekjes kan houden :)

Iemand die dit weleens gedaan heeft? :)
Je kon met Malaysia Airlines via Kuala Lumpur naar Tokyo vliegen. Geen idee of ze die vlucht nog steeds aanbieden. Maleisië is natuurlijk wel een heerlijke bestemming om een weekje te relaxen. Dubai heb ik zelf wel eens gedaan toen ik naar India ging, maar ik vond er niet zoveel aan.

De plek in Japan voor een strandvakantie is Okinawa (de zuidelijke eilanden). Al is oktober wel het orkaanseizoen. Er gaan vanuit Tokyo heel veel binnenlandse vluchten die kant op. Dus dat is ook een optie.
  donderdag 29 maart 2018 @ 11:53:34 #152
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_178167527
quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2018 11:00 schreef Aurelius het volgende:

[..]

Mijn vrouw had bijna een zonnesteek in Nijo Castle. :X Ook waren we zo dom om fietsen te huren. Toen ik aankwam bij Ryoanji Temple gutste het zweet echt uit al mijn poriën. Godzijdank was er een vending machine met Pocari Sweat! :D
Haha, Pocari sweat! O+
Dat was ook echt mijn redding tijdens wandeltochten :D Heb t heel veel gedronken.

Zeker toen we zo dom waren om midden in de middag die berg bij Nara te beklimmen,...... wat een gras berg was dus zonder enige schaduw :')

quote:
Wat wel prachtig was is Kibune, een klein dorpje langs een rivier in het noorden van Kyoto. Het 's zomers leggen ze ter verkoeling houten terrassen over de rivier waar je heerlijk kunt eten en drinken. O+
Klinkt leuk! Want dat viel me wel op, dat er niet heel veel terrasjes zijn in Japan.
Behalve dan Kyoto aan de achterkanten van de restaurants (die aan de rivier zitten).
In Tokyo was echt alles binnen. Misschien ook met de prijs per m2 te maken :D
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
pi_178167582
quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2018 11:53 schreef Ang3l het volgende:
Klinkt leuk! Want dat viel me wel op, dat er niet heel veel terrasjes zijn in Japan.
Behalve dan Kyoto aan de achterkanten van de restaurants (die aan de rivier zitten).
In Tokyo was echt alles binnen. Misschien ook met de prijs per m2 te maken :D
Japanners houden niet van terrassen. Ze willen denk ik niet bruin worden. -O- Heb er een paar gevonden, maar die waren zeldzaam. In Kyoto is er een langs het filosofenpad. Ik zat er wel relax, alleen kwamen bij het tweede biertje de muggen opdagen. :X

Ze hebben 's zomers wel biertuinen op de daken van warenhuizen. :)
  donderdag 29 maart 2018 @ 12:47:47 #154
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_178168318
quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2018 11:57 schreef Aurelius het volgende:

[..]

Japanners houden niet van terrassen. Ze willen denk ik niet bruin worden. -O- Heb er een paar gevonden, maar die waren zeldzaam. In Kyoto is er een langs het filosofenpad. Ik zat er wel relax, alleen kwamen bij het tweede biertje de muggen opdagen. :X
O ja, dat pad heb ik ook gelopen een stuk :Y
quote:
Ze hebben 's zomers wel biertuinen op de daken van warenhuizen. :)
Die heb ik niet gevonden, maar dat had ik dan denk ik ook specifiek moeten weten :D
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
pi_178168363
quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2018 11:04 schreef Aurelius het volgende:

[..]

Je kon met Malaysia Airlines via Kuala Lumpur naar Tokyo vliegen. Geen idee of ze die vlucht nog steeds aanbieden. Maleisië is natuurlijk wel een heerlijke bestemming om een weekje te relaxen. Dubai heb ik zelf wel eens gedaan toen ik naar India ging, maar ik vond er niet zoveel aan.

De plek in Japan voor een strandvakantie is Okinawa (de zuidelijke eilanden). Al is oktober wel het orkaanseizoen. Er gaan vanuit Tokyo heel veel binnenlandse vluchten die kant op. Dus dat is ook een optie.
Dank je voor de suggesties, ga ik bekijken :)

quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2018 11:57 schreef Aurelius het volgende:

[..]

Japanners houden niet van terrassen. Ze willen denk ik niet bruin worden. -O- Heb er een paar gevonden, maar die waren zeldzaam. In Kyoto is er een langs het filosofenpad. Ik zat er wel relax, alleen kwamen bij het tweede biertje de muggen opdagen. :X

Ze hebben 's zomers wel biertuinen op de daken van warenhuizen. :)
Ik heb volgens mij wel eens gelezen dat ze de schadelijke effecten van de zon willen voorkomen. dat is ook de reden dat je in de zomer zoveel Japanners met paraplu en/of met dikke kleding in de zon ziet lopen.

Wij hebben in Matsumoto een paar keer heerlijk op een ieniemienie terrasje ontbeten. We werden wel vreemd aangekeken trouwens :D

En in Tokyo inderdaad veel rooftop bars. Niks mis mee overigens, zit in die drukke steden liever hoog boven de weg zonder gelijk last van de herrie en smog te hebben.

Voor wat foto's, kijk hier
  donderdag 29 maart 2018 @ 13:11:51 #156
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_178168674
In Motohakone wel heerlijk buiten ontbeten met de blote voeten in warm water (dat was ingebouwd in t terras, zit je met je voeten in stromend warm water) en uitzicht over Lake Ashi O+

L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
  donderdag 29 maart 2018 @ 13:52:15 #157
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_178169357
Enige irritante hier is dat ze nog steeds mogen roken in restaurants :r
Haters everywhere but I don't really care.
pi_178169660
quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2018 13:52 schreef matthijst het volgende:
Enige irritante hier is dat ze nog steeds mogen roken in restaurants :r
De laatste keer dat ik in Japan was, rookte ik nog. Ik en een vriend liepen in de buurt van het keizerlijk paleis, op zoek naar zo'n rookhok op straat. Ik zie een agent en vraag of er een rookruimte in de buurt is. "Zenzen arimasen! Als je wilt roken, ga je maar naar een restaurant!" Dat is een zin die je in het Westen nooit zult horen :D
pi_178178567
Zo, dit najaar ff naar Tokyo.
You Don't Stop Playing Because You Get Old. But You Could Get Old If You Stop Playing.
pi_178198240
quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2018 14:13 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

De laatste keer dat ik in Japan was, rookte ik nog. Ik en een vriend liepen in de buurt van het keizerlijk paleis, op zoek naar zo'n rookhok op straat. Ik zie een agent en vraag of er een rookruimte in de buurt is. "Zenzen arimasen! Als je wilt roken, ga je maar naar een restaurant!" Dat is een zin die je in het Westen nooit zult horen :D
Ja dat is wel grappig daar, heb in Osaka en Tokyo best veel 'verboden te roken' bordjes gezien op straat, en dan inderdaad in restaurants staat het blauw van de rook :D
Voor wat foto's, kijk hier
pi_178232943
HIEPHOI

Ik ga 3 tm 27 juni naar Japan. Wordt 5e keer. Heen naar Osaka en terug Tokyo, gaan vooral Shikoku verkennen.

JUICHEN
pi_178260191
Laten we hopen dat het weer een beetje meezit (lees: niet zo heel veel regen)! Ik zit er er zelf van 15 tm 30 juni, vergeet trouwens ook niet dat Japan wel aan het WK meedoet en dus misschien wel leuk is om dan een kroegje op te zoeken :)
pi_178263196
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2018 17:16 schreef Simmertje het volgende:
Laten we hopen dat het weer een beetje meezit (lees: niet zo heel veel regen)! Ik zit er er zelf van 15 tm 30 juni, vergeet trouwens ook niet dat Japan wel aan het WK meedoet en dus misschien wel leuk is om dan een kroegje op te zoeken :)
_O_

Helemaal niet aan gedacht

Tot nu toe was het weer nog nooit zoals het zou moeten zijn :') Juni hadden we veel zon en september veel regen. Fingers crossed :)
  maandag 2 april 2018 @ 20:26:49 #164
395101 pokkerdepok
bla bla bla
pi_178263953
speelt wel mee dat japanners niet bruin willen zijn.
zoals wij zelfbruinende goedjes kunnen kopen, heb je in japan sunblockers waar je wat witter van wordt.
pi_178295927
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2018 20:26 schreef pokkerdepok het volgende:
speelt wel mee dat japanners niet bruin willen zijn.
zoals wij zelfbruinende goedjes kunnen kopen, heb je in japan sunblockers waar je wat witter van wordt.
Vrouwen in Afghanistan laten nog meer blotte huid zien dan Japanse oudere vrouwtjes in de zomer.
pi_178296748
quote:
0s.gif Op woensdag 4 april 2018 09:09 schreef Aurelius het volgende:

[..]

Vrouwen in Afghanistan laten nog meer blotte huid zien dan Japanse oudere vrouwtjes in de zomer.
jep...
  donderdag 5 april 2018 @ 14:01:30 #167
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_178322990
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2018 20:26 schreef pokkerdepok het volgende:
speelt wel mee dat japanners niet bruin willen zijn.
zoals wij zelfbruinende goedjes kunnen kopen, heb je in japan sunblockers waar je wat witter van wordt.
Ja dat is niet alleen Japan eigen, maar veel Aziatische landen.
Ook crèmes om je huid te bleken. Schoonheidsideaal.
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
  donderdag 5 april 2018 @ 14:02:31 #168
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_178323010
https://www.parool.nl/sta(...)-damse-bos~a4588910/

Tis dan wel geen echt japan, maar kost ook een stuk minder :7.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  donderdag 5 april 2018 @ 14:30:34 #169
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_178323483
quote:
0s.gif Op donderdag 5 april 2018 14:02 schreef HeatWave het volgende:
https://www.parool.nl/sta(...)-damse-bos~a4588910/

Tis dan wel geen echt japan, maar kost ook een stuk minder :7.
Qua volk wel echt t tegenovergestelde van de Japanner :P
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
  donderdag 5 april 2018 @ 14:31:37 #170
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_178323501
quote:
0s.gif Op donderdag 5 april 2018 14:30 schreef Ang3l het volgende:

[..]

Qua volk wel echt t tegenovergestelde van de Japanner :P
Het is voornamelijk de japanse gemeenschap die het daar viert geloof ik hoor :).
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  vrijdag 6 april 2018 @ 00:08:38 #171
395101 pokkerdepok
bla bla bla
pi_178337057
quote:
0s.gif Op donderdag 5 april 2018 14:01 schreef Ang3l het volgende:

[..]

Ja dat is niet alleen Japan eigen, maar veel Aziatische landen.
Ook crèmes om je huid te bleken. Schoonheidsideaal.
was hier vroeger ook zo, gegoede mensen waren wit, landarbeiders hadden bruine koppen.
maar wij zijn helemaal omgeslagen naar zo bruin mogelijk. misschien wel omdat je dan laat zien dat je lekker op vakantie kan.

in de jaren 90 was dit ook een tijdje populair in japan, trouwens. weer het andere uiterste..
pi_178339310
Iemand hier Kyushu wel eens verkend?
Ziet er uit als een mooie bestemming voor wat natuurlijk na al die grote steden :)
pi_178339328
Mijn tip is Miyoshi-shi op Shikoku als je rust en natuur zoekt.
  maandag 16 april 2018 @ 03:30:44 #174
414266 JamesBontkraag
Heerlijk zacht.
pi_178544562
Voor dit weekend impulsief een tripje naar Osaka geboekt! :D Ik reis alleen, en vroeg me af of iemand nog leuke tips heeft voor activiteiten of restaurantjes? Ik heb goeie dingen gehoord over het aquarium.
.
pi_178577148
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2018 03:30 schreef JamesBontkraag het volgende:
Voor dit weekend impulsief een tripje naar Osaka geboekt! :D Ik reis alleen, en vroeg me af of iemand nog leuke tips heeft voor activiteiten of restaurantjes? Ik heb goeie dingen gehoord over het aquarium.
Je gaat voor een weekendje naar Osaka en weer terug? :o
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
last.fm Album top 100
pi_178578409
Haha, precies dat gevoel had ik ook toen ik het las. Mocht je daar inderdaad maar twee dagen zitten dan zou ik het aquarium skippen. Ik vond het leuk, die grote haai was indrukwekkend, maar nou niet zoveel specialer dan een gemiddeld aquarium die je in de meeste dierenparken kunt vinden (ook lijkt het mij erg druk in het weekend).
pi_178583708
Aquarium vond ik wel leuk :)

Dotonbori vond ik leuk om doorheen te slenteren.

Als je er van houdt: whiskystokerij Yamazaki

[Nerdmodus]Silver planet [/Nerdmodus]
Voor wat foto's, kijk hier
pi_178592975
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 april 2018 06:33 schreef Mip1988 het volgende:
Iemand hier Kyushu wel eens verkend?
Ziet er uit als een mooie bestemming voor wat natuurlijk na al die grote steden :)
Yep. Al vond ik Shikoku, de Japanse Alpen en Tohoku mooier qua natuur.
  donderdag 19 april 2018 @ 01:17:53 #179
414266 JamesBontkraag
Heerlijk zacht.
pi_178613642
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 april 2018 14:10 schreef Felagund het volgende:

[..]

Je gaat voor een weekendje naar Osaka en weer terug? :o
Ik zit nu voor wat langere tijd in hong kong dus dan is het wat korter vliegen ;)

Whisky stokerij klinkt goed
.
pi_178615615
quote:
1s.gif Op donderdag 19 april 2018 01:17 schreef JamesBontkraag het volgende:

[..]

Ik zit nu voor wat langere tijd in hong kong dus dan is het wat korter vliegen ;)

Whisky stokerij klinkt goed
Ik herinner me net wel dat je voor de echte rondleiding vooraf moet reserveren. Doe je dat niet dan heb je pech, en mag je alleen door een museumpje lopen (en uiteindelijk proeven natuurlijk).

Mazzelaar!
Voor wat foto's, kijk hier
pi_178616202
Osaka:
neem de loop line naar shin-imamiya.
dan heb je binnen handbereik:

de armste buurt van japan, Kamagasaki
een tramlijntje naar Sumiyoshi-taisha Shrine

de osaka zoo
na een wandeling Osaka-1 tower

spa world (als dat nog bestaat..)
Tsutenkaku Tower
den den town/Nipponbashi (osaka's akihabara)
en dan ben je alweer bijna in namba

[ Bericht 2% gewijzigd door pokkerdepok op 19-04-2018 09:25:01 ]
pi_178629403
quote:
0s.gif Op donderdag 19 april 2018 08:12 schreef polariteit het volgende:

[..]

Ik herinner me net wel dat je voor de echte rondleiding vooraf moet reserveren. Doe je dat niet dan heb je pech, en mag je alleen door een museumpje lopen (en uiteindelijk proeven natuurlijk).

Mazzelaar!
In 2015 was de distilleerderij zonder reservering.

Absolute aanrader trouwens. Yamazaki 40 voor 25 euro het glas _O_
pi_178629516
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 april 2018 06:33 schreef Mip1988 het volgende:
Iemand hier Kyushu wel eens verkend?
Ziet er uit als een mooie bestemming voor wat natuurlijk na al die grote steden :)
Yes was mn vorige vakantie. Rondje gedaan fukuoka- kumamoto-kagoshima- yakushima- miyazaki- takachio- aso-beppu

Fukuoka is een hele toffe stad al zijn er eerlijk gezegd niet zoveel dingen te doen.

Kagoshima was tof. Het stuk rond takachiho en aso mooi landelijk

En yakushima _O_
pi_178629583
Grote lijnen zijn klaar. Ga met iemand die nog nooit is geweest dus paar dingen nog een keer bekijken

Eerste 5 dagen Osaka
Dan 10 dagen met een camper shikoku _O_
Koya san
Hakone
Week tokyo
pi_178632435
Ik ben over een maandje ook voor mijn werk in Japan in Tokyo, en heb van te voren 9/10 dagen (en later een nog een paar dagen vrij in Tokyo). Vlieg naar Kansai airport, wil lig een paar dagen in Kyoto blijven en zit er aan te denken om Osaka over te slaan, omdat ik ook wat van de kleinere plaatsjes/natuur wil zien voordat ik naar Tokyo reis. Ik heb lig dit al gevonden:
https://theculturetrip.co(...)iful-towns-in-japan/
Maar als iemand anders nog andere tips heeft hoor ik het graag.

Ik moet ook nog kijken/uitrekenen of een railpass verstandig is of niet, dat loont zich vooral als je veel sneltreinen/shinkansen neemt neem ik aan.
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
last.fm Album top 100
pi_178637141
quote:
1s.gif Op donderdag 19 april 2018 21:32 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

In 2015 was de distilleerderij zonder reservering.

Absolute aanrader trouwens. Yamazaki 40 voor 25 euro het glas _O_
In Juni 2017 helaas wel... ik las volgens mij ergens eind 2016 ingevoerd vanwege toenemende drukte.

quote:
0s.gif Op donderdag 19 april 2018 21:38 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Grote lijnen zijn klaar. Ga met iemand die nog nooit is geweest dus paar dingen nog een keer bekijken

Eerste 5 dagen Osaka
Dan 10 dagen met een camper shikoku _O_
Koya san
Hakone
Week tokyo
Kamperend door Japan lijkt me gaaf, zo wil ik ook ooit eens door japan rondreizen :)

Wel met tent trouwens, niet met Camper.
Voor wat foto's, kijk hier
pi_178637207
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 april 2018 09:59 schreef polariteit het volgende:
Wel met tent trouwens, niet met Camper.
Die Japanse campers zijn zo kawaii! O+ O+ O+

pi_178638122
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 april 2018 10:02 schreef Aurelius het volgende:

[..]

Die Japanse campers zijn zo kawaii! O+ O+ O+

[ afbeelding ]
:D

Wij hebben deze



Veel meer dan een bed op wielen is het niet. Maar goed, we eten buiten de deur en voor wassen naar de onsen. Voor iets meer dan 40 per nacht vervoer en slapen: _O_
pi_178638232
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 april 2018 11:03 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

:D

Wij hebben deze

[ afbeelding ]

Veel meer dan een bed op wielen is het niet. Maar goed, we eten buiten de deur en voor wassen naar de onsen. Voor iets meer dan 40 per nacht vervoer en slapen: _O_
Waaaaaaaaaa... een yellow plate! Respect! :D :D _O_ _O_ _O_
pi_178638576
Toffe karretjes zijn dat! Ben wel benieuwd naar hoe groot de bedjes nou precies zijn, heb ergens de indruk dat ik met mijn lengte van ruim over de 2mtr daar niet in pas zonder m'n benen af te moeten schroeven :')
Voor wat foto's, kijk hier
pi_178638651
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 april 2018 11:38 schreef polariteit het volgende:
Toffe karretjes zijn dat! Ben wel benieuwd naar hoe groot de bedjes nou precies zijn, heb ergens de indruk dat ik met mijn lengte van ruim over de 2mtr daar niet in pas zonder m'n benen af te moeten schroeven :')
Dat gaat niet werken nee. Bed is 190. Wordt voor mij ook al krap :')
pi_178644644
Nee dat gaat het hem inderdaad niet worden dan :D

Gelukkig weten ze in de shinkansen wel hoe het moet met beenruimte :D *O*
Voor wat foto's, kijk hier
pi_178646484
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 april 2018 19:25 schreef polariteit het volgende:
Nee dat gaat het hem inderdaad niet worden dan :D

Gelukkig weten ze in de shinkansen wel hoe het moet met beenruimte :D *O*
Er zijn ook wel grotere natuurlijk, als je wat meer yen neer legt ;)

Wel echt genot dat je bijna overal van die gratis camperslaapplaatsen hebt. Japans goed geregeld
pi_178668335
Haha ongetwijfeld zal meer yen meer ruimte opleveren ;)

Ja zijn die gratis? Dat verbaast me dan weer een beetje. Ook bij grote steden als tokyo/osaka en dergelijke, of is het meer voor de buitengebieden etc?
Voor wat foto's, kijk hier
pi_178798111
Toevallig iemand wel eens ryokan gedaan in omgeving hakone?
pi_178829456
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 april 2018 21:32 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Toevallig iemand wel eens ryokan gedaan in omgeving hakone?
Yep. Meerdere keren. Leuk!
  maandag 30 april 2018 @ 13:21:10 #197
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_178833073
Wij hebben een keer 2 nachten in deze gezeten:
http://www.hakone-mikawaya.com/s/index.html

Huisje met eigen ons en in de tuin.
S avonds lading gangen eten op de kamer.
Haters everywhere but I don't really care.
pi_178833563
quote:
0s.gif Op maandag 30 april 2018 13:21 schreef matthijst het volgende:
Wij hebben een keer 2 nachten in deze gezeten:
http://www.hakone-mikawaya.com/s/index.html

Huisje met eigen ons en in de tuin.
S avonds lading gangen eten op de kamer.
Op zich bieden de meeste Ryokans dat aan. Al heb je ook goedkopere kamers zonder bad en een gezamenlijke ruimte waar je eet. Dus even goed kijken wat ze precies bieden voor het geld. Locatie is ook wel belangrijk. Naast het station zijn meer grotere Ryokans/hotels terwijl je verder in de heuvels meer kleinere herbergen vindt.
pi_178833596
quote:
0s.gif Op maandag 30 april 2018 11:11 schreef Aurelius het volgende:

[..]

Yep. Meerdere keren. Leuk!
Heb je een tip?
pi_178833725
quote:
1s.gif Op maandag 30 april 2018 13:37 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Heb je een tip?
Zoals ik zei, kijk even naar locatie, type kamer en waar de maaltijd wordt opgediend. Op zich zijn ze allemaal wel goed.
  maandag 30 april 2018 @ 15:40:48 #201
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_178837203
quote:
0s.gif Op maandag 30 april 2018 13:37 schreef Aurelius het volgende:
Op zich bieden de meeste Ryokans dat aan. Al heb je ook goedkopere kamers zonder bad en een gezamenlijke ruimte waar je eet. Dus even goed kijken wat ze precies bieden voor het geld. Locatie is ook wel belangrijk. Naast het station zijn meer grotere Ryokans/hotels terwijl je verder in de heuvels meer kleinere herbergen vindt.
Geloof dat ik d'r in 2009 was. Toen waren ze in reviews vrij blij met die Mikawaya. D'r was d'r nog een, maar ben de naam ff kwijt (begon met een G dacht ik).
Zocht destijds iets met een eigen bad.

Achteraf had 1 nacht ook wel gekund, want 2 dagen 3 uur op je knieen zitten om te eten. Mweh :D
Haters everywhere but I don't really care.
pi_178859332
quote:
0s.gif Op maandag 30 april 2018 15:40 schreef matthijst het volgende:
Geloof dat ik d'r in 2009 was. Toen waren ze in reviews vrij blij met die Mikawaya. D'r was d'r nog een, maar ben de naam ff kwijt (begon met een G dacht ik).
Zocht destijds iets met een eigen bad.

Achteraf had 1 nacht ook wel gekund, want 2 dagen 3 uur op je knieen zitten om te eten. Mweh :D
In Hakone heb ik een keer vlakbij het station gezeten, in zo'n groot betonnen gebouw langs de rivier, en een keer in een meer traditioneel gebouw in de bossen vlakbij het moderne kunst museum. Ik ben de namen vergeten.

Ik kan erg genieten van een Ryokan, maar niet meerdere dagen achter elkaar. Op een gegeven moment heb ik het wel een beetje gehad met Kaiseki.
pi_178884825
Iets langer dan een maand en dan ga ik weer, moet zeggen dat het weer enorm kriebelt hier. Geen nieuwe foto's van mensen die er in de afgelopen weken zijn geweest? Dit maak het wachten wat dragelijker *O*
pi_178884900
We zijn nu aan het kijken voor tickets van eind oktober tot eind november.
Misschien nog een weekje naar Okinawa gedurende deze trip!

8-)
pi_178899779
quote:
0s.gif Op woensdag 2 mei 2018 09:44 schreef Aurelius het volgende:
We zijn nu aan het kijken voor tickets van eind oktober tot eind november.
Misschien nog een weekje naar Okinawa gedurende deze trip!

8-)
Wat voor verblijf ga je dan voor? Want de hotelkamers in Japan zijn niet echt familie-vriendelijk had ik het idee (qua grootte en evt babybedje(s) op de kamer bedoel ik dan).
RitseB: Dat leer je nog wel, koei heeft altijd gelijk
pi_178906967
quote:
0s.gif Op woensdag 2 mei 2018 20:57 schreef koei het volgende:
Wat voor verblijf ga je dan voor? Want de hotelkamers in Japan zijn niet echt familie-vriendelijk had ik het idee (qua grootte en evt babybedje(s) op de kamer bedoel ik dan).
Okinawa heeft een boel kindvriendelijke resorts, die hebben alle benodigde faciliteiten en uitgebreide buffets, dus eten is dan ook geen probleem. Wel duur en niet echt onze manier van reizen. Wat we in het verleden wel eens hebben gedaan, en nu ook naar zitten te kijken, is een appartement of huis via bijvoorbeeld AirBnB huren. Voordeel van dat laatste is dat je vaak meerdere (tatami)kamers heb. Kinderbedje is niet nodig. Nadeel is dat je wel meer tijd bezig bent met boodschappen doen/koken.
  Moderator donderdag 3 mei 2018 @ 07:59:09 #207
45833 crew  Fogel
pi_178906984
Als je in een airbnb zit kan je natuurlijk ook gewoon buiten de deur eten. Zoveel tofs om te eten in Japan dat ik er niet aan moet denken om het zelf te maken daar :D
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_178907029
quote:
1s.gif Op donderdag 3 mei 2018 07:59 schreef Fogel het volgende:
Als je in een airbnb zit kan je natuurlijk ook gewoon buiten de deur eten. Zoveel tofs om te eten in Japan dat ik er niet aan moet denken om het zelf te maken daar :D
T'is meer dat we met 2 kleine kinderen rondreizen. Meestal gaan we wel ergens lunchen, maar ontbijt en avondeten is makkelijker om zelf te koken ivm met badje/bedtijd. Maar op zich wel goed te doen hoor. Je kunt al een boel (bijna) kant en klaar halen in de kelder van warenhuizen, bij de supermarkt of een combini. 2 jaar geleden zijn we naar Ise geweest, en vorig jaar Yokohama and Chiba gedaan. Dit jaar willen we iets verder dus!
  donderdag 3 mei 2018 @ 09:15:28 #209
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_178907438
quote:
1s.gif Op donderdag 3 mei 2018 07:59 schreef Fogel het volgende:
Als je in een airbnb zit kan je natuurlijk ook gewoon buiten de deur eten. Zoveel tofs om te eten in Japan dat ik er niet aan moet denken om het zelf te maken daar :D
Ik ga een beetje zelf zitten koken zeg :D
Ik ben op vakantie! :P
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
pi_178908119
Zelf zitten koken als je in Japan bent :{w

Een van de redenen dat ik elk jaar weer terugkom is de oneindige keuze aan restaurants die vaak ook nog eens goed betaalbaar zijn. En natuurlijk de geweldige kwaliteit.
pi_178908926
Ja, we koken natuurlijk geen aardappels met een gehaktbal. Maar een maaltijd yakisoba, curry, nikujaga, etc... is zo gemaakt. En, zeker als je ’s middags al uitgebreid hebt gegeten (leve de lunchset!) is het af en toe wel relax om gewoon in je huisje te chillen met wat biertjes. Zeker als de kinderen al naar bed zijn.

Overigens is Japanse “homecooking” vaak heel anders dan hetgeen je in restaurants kunt kopen, en minstens net zo lekker. Als je de kans krijgt om bij iemand thuis te eten zou ik het zeker doen.
pi_178911634
Waar kun je trouwens een beetje "normale" supermarkten vinden in het centrum van tokyo (lees: shinjuku, shibuya)? Ik ben toch vrij lui en ga eigenlijk voornamelijk naar de convenience stores.
pi_178912436
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2018 12:48 schreef Simmertje het volgende:
Waar kun je trouwens een beetje "normale" supermarkten vinden in het centrum van tokyo (lees: shinjuku, shibuya)? Ik ben toch vrij lui en ga eigenlijk voornamelijk naar de convenience stores.
Centrum van Tokyo heb je ze niet, daar is de grond te duur voor. Daar moet je het meer van combini's hebben en de voedselafdelingen van warenhuizen.

'Echte' supermarkten vindt je meer in de buitenwijken. Aeon en Ito Yokado zijn de meest bekende ketens.
pi_178913630
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2018 13:16 schreef Aurelius het volgende:

[..]

Centrum van Tokyo heb je ze niet, daar is de grond te duur voor. Daar moet je het meer van combini's hebben en de voedselafdelingen van warenhuizen.

'Echte' supermarkten vindt je meer in de buitenwijken. Aeon en Ito Yokado zijn de meest bekende ketens.
Aah, ik had al zo'n vermoeden, ben er namelijk nog nooit eentje tegengekomen.
pi_178921601
Ryokan geboekt. Was laatste verblijf.

Nog exact een maand en Japan _O_
pi_178928684
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2018 20:58 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Ryokan geboekt. Was laatste verblijf.

Nog exact een maand en Japan _O_
^O^
pi_178930888
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2018 20:58 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Ryokan geboekt. Was laatste verblijf.

Nog exact een maand en Japan _O_
Let's pray dat het regenseizoen meevalt O-)
pi_178932265
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2018 11:19 schreef Simmertje het volgende:
Let's pray dat het regenseizoen meevalt O-)
Ach, je kunt overal van die leuke doorzichtige paraplu's kopen. Japan O+
pi_178984877
Tickets besteld *O* *O* *O*
  maandag 7 mei 2018 @ 16:01:10 #220
475804 1inamelon
Je mag wel meloentje zeggen
pi_178991981
Wij vliegen over anderhalve week *O*
pi_179007561
Wat een k*tbedrijf is KLM trouwens geworden. Werkelijk overal willen ze extra geld voor nadat je de tickets heb besteld. En dat frequent flyer programma is ook totaal onbegrijpelijk geworden (niet dat je er heel veel aan had). :{

Blij als de kids wat ouder zijn, dan vliegen we weer met Finnair met een overstap in Helsinki. :W
pi_179008263
Wat wil je er allemaal bij hebben dan? Ik vlieg zelf ook met KLM en was helemaal klaar na het kopen van mijn ticket.
pi_179008511
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2018 10:38 schreef Simmertje het volgende:
Wat wil je er allemaal bij hebben dan? Ik vlieg zelf ook met KLM en was helemaal klaar na het kopen van mijn ticket.
Als je een "gewone" stoel wilt kiezen kost je dat al 20 euro pp enkele reis. :') :') :')
Dus "naast elkaar zit garantie" voor een gezin van 4 is al een extra 160 euro. Flikkers.
pi_179008755
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2018 10:48 schreef Aurelius het volgende:

[..]

Als je een "gewone" stoel wilt kiezen kost je dat al 20 euro pp enkele reis. :') :') :')
Dus "naast elkaar zit garantie" voor een gezin van 4 is al een extra 160 euro. Flikkers.
Hmm, even niet bij stilgestaan ja. Maar is het een groot risico om op de dag zelf gewoon de plaatsen te krijgen?

Ik reis alleen, dus heb inderdaad dat probleem niet.
pi_179008889
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2018 10:59 schreef Simmertje het volgende:
Hmm, even niet bij stilgestaan ja. Maar is het een groot risico om op de dag zelf gewoon de plaatsen te krijgen?

Ik reis alleen, dus heb inderdaad dat probleem niet.
Naja, het gaat zich meer om het principe. We hebben een baby dus we krijgen dan gratis plaatsen naast elkaar. Ben nu aan het kijken of ik met mijn airmiles kan upgraden naar Economy Plus. Toch iets meer beenruimte.

We hebben 'maar' ¤ 562 voor een ticket betaald. Maar ik vond de situatie vroeger, toen je meer betaalde maar als die bullshit niet had, fijner.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')