abonnement Unibet Coolblue
pi_177409665
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 februari 2018 10:20 schreef Lot_1 het volgende:
ooooh, het zijn slápjanussen! Helder ^O^
Daar kan ik wel wat mee in mijn werk :Y
Nou hè? Heb je ze dat wel eens verteld? Zou zomaar de oplossing kunnen zijn :Y
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_177409688
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 februari 2018 10:21 schreef Clubsoda het volgende:

[..]

Nou hè? Heb je ze dat wel eens verteld? Zou zomaar de oplossing kunnen zijn :Y
Dat ik daar niet eerder op gekomen was hé? :o gelukkig is Ludolf er om uit te leggen hoe het zit :Y
freedom is just another word for nothing left to lose
pi_177409692
Er is echt een enorm verschil tussen verslaafde mensen. Alleen al in de vergelijking tussen mezelf en J is het echt een wereld van verschil. Verslavingen aan nicotine, alcohol en drugs komen veel voor in zijn familie.
Ik stopte 8,5 jaar geleden en heb na 2 maanden niet meer getaald naar sigaretten. Af en toe wat drang die prima te negeren was.

J is 8 jaar bezig geweest om ook te stoppen. Dat is voornamelijk gelukt door externe factoren. Weinig rokers in de omgeving, vader dood aan longkanker, ik die overwoog om een een einde aan de relatie te maken als hij niet zou stoppen, niet meer mogen roken in restaurants of je eigen kantoor, thuis buiten moeten staan. Gelukkig is hij wel zo verstandig dat hij zelf ook snapte dat het een belachelijke gewoonte is. Maar het heeft hem verschrikkelijk veel moeite gekost, tot aan zware medicatie toe. Hij heeft zich jaren lang ontzettend slecht gevoeld over zijn verslaving en toch bleef hij het doen.

Als het normaal is in je omgeving om te roken, zal zoiets nog veel moeilijker zijn.
Spoilers!
pi_177409707
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 februari 2018 10:23 schreef Lot_1 het volgende:

[..]

Dat ik daar niet eerder op gekomen was hé? :o gelukkig is Ludolf er om uit te leggen hoe het zit :Y
Daar studeer je dan jaren voor, om mensen te begrijpen maar gelukkig zijn er altijd de echte ervaringsdeskundigen :+
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_177409708
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 februari 2018 10:23 schreef Lucky_Strike het volgende:
Er is echt een enorm verschil tussen verslaafde mensen. Alleen al in de vergelijking tussen mezelf en J is het echt een wereld van verschil. Verslavingen aan nicotine, alcohol en drugs komen veel voor in zijn familie.
Ik stopte 8,5 jaar geleden en heb na 2 maanden niet meer getaald naar sigaretten. Af en toe wat drang die prima te negeren was.

J is 8 jaar bezig geweest om ook te stoppen. Dat is voornamelijk gelukt door externe factoren. Weinig rokers in de omgeving, vader dood aan longkanker, ik die overwoog om een een einde aan de relatie te maken als hij niet zou stoppen, niet meer mogen roken in restaurants of je eigen kantoor, thuis buiten moeten staan. Gelukkig is hij wel zo verstandig dat hij zelf ook snapte dat het een belachelijke gewoonte is. Maar het heeft hem verschrikkelijk veel moeite gekost, tot aan zware medicatie toe. Hij heeft zich jaren lang ontzettend slecht gevoeld over zijn verslaving en toch bleef hij het doen.

Als het normaal is in je omgeving om te roken, zal zoiets nog veel moeilijker zijn.
Zo, da’s een lijdensweg geweest zeg! Dat zou ik niet gered hebben, petje af voor J. _O_
We have far more in common than that which devides us..
pi_177409715
On a serious note: de veroordeling en stigmatisering helpt een verslaafde niet bepaald Ludolf.
freedom is just another word for nothing left to lose
  zaterdag 24 februari 2018 @ 10:27:24 #232
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_177409730
Verslaving is vooral ook een sociaal iets, hangt samen met je omgeving. Soldaten die in Vietnam zwaar aan de heroïne waren kwamen daar bij terugkeer in de VS heel gemakkelijk vanaf als er in hun omgeving niet gebruikt werd.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_177409744
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 februari 2018 10:23 schreef Lucky_Strike het volgende:
Er is echt een enorm verschil tussen verslaafde mensen. Alleen al in de vergelijking tussen mezelf en J is het echt een wereld van verschil. Verslavingen aan nicotine, alcohol en drugs komen veel voor in zijn familie.
Ik stopte 8,5 jaar geleden en heb na 2 maanden niet meer getaald naar sigaretten. Af en toe wat drang die prima te negeren was.

J is 8 jaar bezig geweest om ook te stoppen. Dat is voornamelijk gelukt door externe factoren. Weinig rokers in de omgeving, vader dood aan longkanker, ik die overwoog om een een einde aan de relatie te maken als hij niet zou stoppen, niet meer mogen roken in restaurants of je eigen kantoor, thuis buiten moeten staan. Gelukkig is hij wel zo verstandig dat hij zelf ook snapte dat het een belachelijke gewoonte is. Maar het heeft hem verschrikkelijk veel moeite gekost, tot aan zware medicatie toe. Hij heeft zich jaren lang ontzettend slecht gevoeld over zijn verslaving en toch bleef hij het doen.

Als het normaal is in je omgeving om te roken, zal zoiets nog veel moeilijker zijn.
Nou dat dus. Of als roken je enige lichtpuntje is bijvoorbeeld, of je zo'n negatief zelfbeeld hebt dat het toch geen fuck uitmaakt.

En dat maakt roken niet minder vies, of ongezond, of onverstandig, maar jeetje zeg, een beetje compassie... We zijn als zo goed bezig met preventie, jongeren roken bijvoorbed véél minder dan vroeger.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
  zaterdag 24 februari 2018 @ 10:31:09 #234
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_177409765
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 februari 2018 10:28 schreef Clubsoda het volgende:

[..]

Nou dat dus. Of als roken je enige lichtpuntje is bijvoorbeeld, of je zo'n negatief zelfbeeld hebt dat het toch geen fuck uitmaakt.

En dat maakt roken niet minder vies, of ongezond, of onverstandig, maar jeetje zeg, een beetje compassie... We zijn als zo goed bezig met preventie, jongeren roken bijvoorbed véél minder dan vroeger.
Mwoah, om compassie met rokers vragen... Die zijn maar al te vaak zeer luidruchtig egoïstisch zoals we eerder hier in deze draad zagen
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zaterdag 24 februari 2018 @ 10:31:18 #235
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_177409767
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 februari 2018 10:23 schreef Lot_1 het volgende:

[..]

Dat ik daar niet eerder op gekomen was hé? :o gelukkig is Ludolf er om uit te leggen hoe het zit :Y
Je bent waarschijnlijk te jong om het nog te weten, want het is al een heel oude methode : "gewoon een schop onder de kont." Vroeger de geëikte methode voor zo'n beetje alles.
pi_177409768
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 februari 2018 10:27 schreef Pietverdriet het volgende:
Verslaving is vooral ook een sociaal iets, hangt samen met je omgeving. Soldaten die in Vietnam zwaar aan de heroïne waren kwamen daar bij terugkeer in de VS heel gemakkelijk vanaf als er in hun omgeving niet gebruikt werd.
Niet alleen door mensen maar ook de omgeving zelf. Net als dat ouzo in Griekenland beter smaakt dan thuis.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
  zaterdag 24 februari 2018 @ 10:32:49 #237
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_177409780
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 februari 2018 10:31 schreef RobinOok het volgende:

[..]

Je bent waarschijnlijk te jongn om het nog te weten, want het is al een heel oude methode : "gewoon een schop onder de kont." Vroeger de geëikte methode voor zo'n beetje alles.
“Kan merken dat je de oorlog niet hebt meegemaakt “
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zaterdag 24 februari 2018 @ 10:33:21 #238
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_177409785
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 februari 2018 10:31 schreef Clubsoda het volgende:

[..]

Niet alleen door mensen maar ook de omgeving zelf. Net als dat ouzo in Griekenland beter smaakt als thuis.
Nog beter? Wow, ik wil naar Mykonos
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_177409787
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 februari 2018 10:31 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Mwoah, om compassie met rokers vragen... Die zijn maar al te vaak zeer luidruchtig egoïstisch zoals we eerder hier in deze draad zagen
Compassie met een verslaving. En je kunt best last hebben van de uitingen van een verslaving en toch mededogen hebben met het feit dat iemand er in zichzelf worstelt met de gevolgen. En je bedenken dat niet alles in het leven een keuze of volledig je eigen schuld is.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
  zaterdag 24 februari 2018 @ 10:34:28 #240
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_177409798
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 februari 2018 10:32 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

“Kan merken dat je de oorlog niet hebt meegemaakt “
Ja, ze weten echt niks meer, die jeugd van tegenwoordig.
pi_177409805
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 februari 2018 10:31 schreef RobinOok het volgende:

[..]

Je bent waarschijnlijk te jong om het nog te weten, want het is al een heel oude methode : "gewoon een schop onder de kont." Vroeger de geëikte methode voor zo'n beetje alles.
Ik gok zomaar dat Lot in haar spreekkamer vaak genoeg in aanraking komt met de vruchten die je plukt van een dergelijke opvoeding bijvoorbeeld.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
  zaterdag 24 februari 2018 @ 10:36:15 #242
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_177409817
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 februari 2018 10:33 schreef Clubsoda het volgende:

[..]

Compassie met een verslaving. En je kunt best last hebben van de uitingen van een verslaving en toch mededogen hebben met het feit dat iemand er in zichzelf worstelt met de gevolgen. En je bedenken dat niet alles in het leven een keuze of volledig je eigen schuld is.
Juist verslaafden zetten hun verslaving op nummer 1, junks, rokers, alcoholisten, gokkers, reliegekkies maar al te vaak mensen zonder compassie die anderen kapot maken.
Ik heb daar teveel narigheid van gezien om een bloedend hart voor verslaafden te hebben
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_177409828
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 februari 2018 10:25 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

Zo, da’s een lijdensweg geweest zeg! Dat zou ik niet gered hebben, petje af voor J. _O_
Ik ben ook echt trots op hem. Wat een lijdensweg inderdaad.
Spoilers!
  zaterdag 24 februari 2018 @ 10:37:29 #244
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_177409829
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 februari 2018 10:34 schreef RobinOok het volgende:

[..]

Ja, ze weten echt niks meer, die jeugd van tegenwoordig.
Aan de andere kant, safe room sneeuwvlokjes....
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_177409865
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 februari 2018 10:33 schreef Clubsoda het volgende:

[..]

Compassie met een verslaving. En je kunt best last hebben van de uitingen van een verslaving en toch mededogen hebben met het feit dat iemand er in zichzelf worstelt met de gevolgen. En je bedenken dat niet alles in het leven een keuze of volledig je eigen schuld is.
Dat inderdaad.

Als je zoals J genetisch makkelijk verslaafd raakt en dan ook nog eens sinds je verwekking meerookt, helpt dat allemaal helemaal niet.
Spoilers!
  zaterdag 24 februari 2018 @ 10:42:52 #246
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_177409925
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 februari 2018 10:39 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Dat inderdaad.

Als je zoals J genetisch makkelijk verslaafd raakt en dan ook nog eens sinds je verwekking meerookt, helpt dat allemaal helemaal niet.
Vooral geen verantwoording nemen en de oorzaken buiten zoeken
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_177410039
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 februari 2018 10:42 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Vooral geen verantwoording nemen en de oorzaken buiten zoeken
Iedereen is zelf begonnen. Maar sommige mensen zijn fysiek gevoeliger voor verslavingen dan anderen. Daar kunnen ze niets aan doen. En als ze de verslaving wel overwinnen is dat een compliment waard
We have far more in common than that which devides us..
pi_177410261
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 februari 2018 10:42 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Vooral geen verantwoording nemen en de oorzaken buiten zoeken
Lekker selectief lezen Piet ^O^

Dat zijn míjn observaties, niet de zijne. J zal nooit iemand anders de schuld geven van zijn gedrag. Waarom denk je dat hij zich er zo klote over voelde? Zo tof is het niet om te worstelen met een verslaving hoor. Hij heeft juist doorgezet en verantwoording genomen.
Spoilers!
pi_177410686
Vannacht is rustig met muggen *O*

Of ze hebben door dat er niks meer te halen valt...
pi_177410784
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 februari 2018 11:24 schreef FranticDJ het volgende:
Vannacht is rustig met muggen *O*

Of ze hebben door dat er niks meer te halen valt...
Je hebt nu een transfusie nodig?
We have far more in common than that which devides us..
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')