abonnement Unibet Coolblue
pi_177386508
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 februari 2018 09:19 schreef Murdera het volgende:

[..]

Er zijn amper tot geen rederijen die hun schepen nog onder nederlandse vlag laten varen.
Zijn er genoeg. Van Maersk (hebben paar jaar geleden wel een aantal schepen geswitched naar Engeland ivm piratenstandpunt) tot aan Anthony Veder en nog een hoop anderen.
pi_177386750
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 februari 2018 09:11 schreef EdvandeBerg het volgende:
Waarom bemoeit de overheid zich daarmee? Indien de gewapende bewakers zich binnen de internationale wateren op zo'n schip bevinden, heeft de NL overheid daar toch niks over te zeggen?
De Nederlandse overheid heeft een principieel probleem met het doodschieten van kinderen.
En de gemiddelde somalische piraat is 14.
Maar dat is mijn aanstootgevende mening.
pi_177386780
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 februari 2018 10:27 schreef BEFEM het volgende:

[..]

Zijn er genoeg. Van Maersk (hebben paar jaar geleden wel een aantal schepen geswitched naar Engeland ivm piratenstandpunt) tot aan Anthony Veder en nog een hoop anderen.
De meesten van Maersk zijn ondertussen onder de Singapore vlag ondergebracht.
pi_177386847
quote:
10s.gif Op vrijdag 23 februari 2018 10:42 schreef Murdera het volgende:

[..]

De meesten van Maersk zijn ondertussen onder de Singapore vlag ondergebracht.
Je hebt ook een Nederlandse tak en daar zitten ook nog rond de 10 schepen bij. En zo heb je nog honderden koopvaardijschepen die onder Nederlandse vlag varen.
pi_177386934
Hier zijn de cijfers te vinden over schepen onder Nederlandse vlag

https://www.kimnet.nl/bin(...)ederlandse+vloot.pdf
pi_177386984
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 februari 2018 09:17 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Als iedereen zo ging mierenneuken bestond het vak van beveiliger/ uitsmijter niet. Gelukkig kent Nederland nog wat nuance.

Piratengebieden zijn doorgaans overigens in internationale wateren. Dit gaat totaal niet op.
:')_!
pi_177390715
D'66 :')

Zijn er nog mensen die die partij serieus nemen?
Haters can be so lame and vicious
Hating on me because I'm ambitious
They sound like they need lots of love, lots of love
That's why I'm sending them hugs and kisses
pi_177391213
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 februari 2018 08:57 schreef Nattekat het volgende:
D66 en principes... Wat een lachwekkende partij is het toch geworden.

Hoe kan je tegen het inzetten van goedgetrainde beveiligers zijn?
Omdat de staat een geweldsmonopolie heeft en ze geen glijdende schaal willen.

Nu zal dat wel meevallen in dit geval maar in sommige landen hebben bedrijven gewoon prive legers en dat lijkt mij niet de bedoeling.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_177391882
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 23 februari 2018 @ 14:08:26 #60
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_177392300
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 februari 2018 13:19 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Omdat de staat een geweldsmonopolie heeft en ze geen glijdende schaal willen.

Nu zal dat wel meevallen in dit geval maar in sommige landen hebben bedrijven gewoon prive legers en dat lijkt mij niet de bedoeling.
Het gaat dus over dit geval :P
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_177394877
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 februari 2018 14:08 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Het gaat dus over dit geval :P
ja de vraag is waar het stopt.
Het huidige compromis met gelimiteerde inzet en camera's lijkt mij overigens wel een goed (tijdelijk) alternatief. Maar eigenlijk moeten we ons leger weer voldoende uitrusten zodat die het kunnen.

Een microsoft of apple hebben bijvoorbeeld genoeg geld om een leger op te tuigen waar geen enkel afrikaans land tegenop kan.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_177401136
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 februari 2018 15:47 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

ja de vraag is waar het stopt.
Het huidige compromis met gelimiteerde inzet en camera's lijkt mij overigens wel een goed (tijdelijk) alternatief. Maar eigenlijk moeten we ons leger weer voldoende uitrusten zodat die het kunnen.

Een microsoft of apple hebben bijvoorbeeld genoeg geld om een leger op te tuigen waar geen enkel afrikaans land tegenop kan.
Het is natuurlijk wel stukken goedkoper om per schip een handjevol goed bewapende beveiligers aan boord te hebben dan permanent een stel fregatten daar te laten patrouilleren.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_177402815
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 februari 2018 10:41 schreef Aanstootgevend het volgende:

[..]

De Nederlandse overheid heeft een principieel probleem met het doodschieten van kinderen.
En de gemiddelde somalische piraat is 14.
Nou en, dan leren ze het voortaan tenminste af.
pi_177403520
zag vandaag nog een jongerenbijeenkomst van d66 :')

ik liep er met zo'n :') gezicht voorbij. medelijden met die gehersenspoelde lui.
hoe diep kan je zinken als partij. vooral met dat referendum.
There are only 151 Pokémon.
pi_177404100
quote:
14s.gif Op vrijdag 23 februari 2018 08:56 schreef SeLang het volgende:

[..]

Maar serieus, waarom beginnen we daar nu pas mee?
Korte versie: op een schip onder NL vlag geldt NL wetgeving. Geweldsmonopolie volgens NL wetgeving alleen voorbehouden aan overheid. Dus gewapende private beveiliging mag niet en militairen zijn te duur of niet in voldoende capaciteit.

quote:
0s.gif Op vrijdag 23 februari 2018 09:11 schreef EdvandeBerg het volgende:
Waarom bemoeit de overheid zich daarmee? Indien de gewapende bewakers zich binnen de internationale wateren op zo'n schip bevinden, heeft de NL overheid daar toch niks over te zeggen?
Op schepen in internationale wateren geldt formeel de wetgeving van het land waaronder ze varen. Zelfde idee (volgens mij) als met vliegtuigen. Als burger met een illegaal verkregen vuurwapen op een schip dat vaart in internationale wateren ben je net zo strafbaar als in je woonplaats in Nederland. Probleem zit hem in handhaving wat totaal niet haalbaar is op schepen wat dus allerlei alternatieve niet te controleren gevolgen in de hand werkte. Als een pistool al strafbaar is, kan je net zo goed meteen een krat met volautomatische vuurwapens verbergen op je schip. Niemand die er iets van merkt.

Vandaar dat er nu iets verandert, maarja wel 10 jaar te laat. Typisch Nederland :')

[ Bericht 22% gewijzigd door Justinn op 24-02-2018 00:37:38 ]
pi_177408316
Lekker vlot weer.

"Op het hoogtepunt in 2011 vonden er 237 aanvallen door Somalische piraten plaats."

7 jaar later worden ze in Den Haag ook een keer wakker. :|W
pi_177408381
Beter he
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  zaterdag 24 februari 2018 @ 09:55:49 #69
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_177409167
quote:
De goalkeeper is veel beter dan dit Amerikaanse after market systeem
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')