abonnement Unibet Coolblue
pi_182305843
Vreemd dat de rechter Nederlanders met een Turkse achtergrond als Turken beschouwt, en niet gewoon als Nederlanders. Dat moeten wij allemaal wel...
Racist
pi_182307249
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2018 22:49 schreef Toga het volgende:
Vreemd dat de rechter Nederlanders met een Turkse achtergrond als Turken beschouwt, en niet gewoon als Nederlanders. Dat moeten wij allemaal wel...
Scherp!
pi_182309213
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2018 21:59 schreef JannekeC5 het volgende:
Wat een onzin allemaal, wie fraude pleegt moet keihard gestraft worden, in Jauari controleren we de Turken, februari de Marokkanen....., daarna Oost blokkers, dit kost 'ons' miljoenen terwijl dat 'tuig' ons uit lacht (die gekke ongelovige domme Nederlanders).
Neem 1000 extra controleurs in dienst (zzp-ers), Dat geprofiteer moet afgelopen zijn.
Toevallig vallen deze 3 groepen ook op bij buitenland controles van de SVB. Met name het niet opgeven van onroerend goed in Turkije en Marokko, en bij Oostblokkers gaat het voornamelijk over misbruik van de kinderbijslag. Dat laatste zie je na aanpak door wetswijziging en fraudeonderzoek nu een heel stuk minder bij Turken en Marokkanen. Doelgroep aanpak heeft derhalve,na gedegen onderzoek en bewezen zaken, nut!
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_182309347
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 februari 2018 12:05 schreef nils7 het volgende:
Toen ik een Turkse ex (geen NederTurk) had gingen we eens op bezoek bij kenissen van haar ouders in NL
Situatieschets van die kennissen:
Moeder werkte als klanten adviseur bij een bank, vader was werkeloos (bijstand gok ik)
en 2 kinderen
Wonend in een sociale huurwoning maar moesten verhuizen.
Kregen 10.000 euro aan verhuisgeld.

Maar...

Hadden wel 3 appartementjes in Istanbul die ze verhuurden want toen ik en mn ex daar waren moesten ze regelen met 1 van de huurders dat ze er ff in konden wanneer die op vakantie waren.
Mooie aannames.
pi_182309382
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 februari 2018 15:38 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]

Belachelijk, als je vermogen hebt in de vorm van een woning zou je geen recht op bijstand moeten hebben. Ook al is het je eigen woning, dus waar je in woont. Dan verkoop je die maar.
Lees je in jij genie voordat je jezelf belachelijk maakt.
pi_182309486
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 februari 2018 09:07 schreef Murdera het volgende:

[..]

Ik had deze lafheid en vergevorderde retardatie zelfs van onze rechters niet verwacht eigenlijk.
Ik wel, verder eens.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  donderdag 4 oktober 2018 @ 18:09:39 #157
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_182319996
quote:
1s.gif Op donderdag 4 oktober 2018 06:34 schreef loni55 het volgende:

[..]

Mooie aannames.
Was het maar zo'n feest!
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
  donderdag 11 oktober 2018 @ 14:29:32 #158
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_182451950
Nogmaals:
quote:
Amsterdam - De gemeente Borne heeft bij de rechter bot gevangen toen zij ruim ¤74.000 aan bijstandsuitkering wilden invorderen van een stel, bij wie in een bankkluis voor ruim ¤60.000 aan contant geld en goud was aangetroffen. De uitkeringsontvangers betoogden dat het geld en goud van hun kinderen was.

Het stel had voor zo’n ¤60.000 aan goud en contant geld in hun bankkluis. „Niet van ons”, beweerden zij. De rechter gaat daar in mee.

De twee ontvingen vanaf 3 augustus 2012 een bijstandsuitkering voor gehuwden. Nog geen twee weken later, op 15 augustus 2012, droeg de man een huis in Turkije officieel over aan zijn zoon. Hij ontving daar geen geld voor.

Bekijk ook:

Bijstandsfraude Nederturken kost miljoenen

Bij een rechtmatigheidsonderzoek in 2017 vroeg de gemeente Borne bankafschriften van het stel op. Hierbij kwam aan het licht dat zij een bankkluis huurden. In de kluis werd voor zo’n ¤60.000 aan geld en goud aangetroffen. Dit is meer dan ¤11.370, het maximale vermogen dat een stel mag hebben zonder het recht op bijstand te verliezen.

Turks huis

Het stel had noch het huis in Turkije, noch het fortuin in de kluis opgegeven aan de gemeente toen het een uitkering aanvroeg. Daarmee hebben zij volgens de gemeente de op hen rustende inlichtingenverplichting geschonden.

De gemeente wilde ruim ¤74.000 aan betaalde uitkering, over de periode van 3 augustus 2012 tot 30 april 2017, terugvorderen van het stel. Het stel stapte echter naar de Rechtbank Overijssel om bezwaar te maken tegen deze beslissing en kreeg gelijk.

Cultuur

Volgens de rechtbank is namelijk niet vastgesteld dat het geld in de kluis van de bijstandsontvangers, waar zij voor betaalden en exclusieve toegang tot hadden, ook van hen was.

’Op grond van de in hun cultuur geldende gebruiken hebben eisers het geld van hun kinderen in bewaring gekregen. Het geld van hun zoon was bedoeld voor financiering van zijn bruiloft. Een bedrag van ¤34.000 en de sieraden zijn van de dochter van eisers. Tijdens haar bruiloft heeft zij dit geld en de sieraden ontvangen en vanwege haar scheiding in 2004 aan eisers verzocht dit voor haar te bewaren’, staat in het vonnis te lezen.
[...]

Ik vind het cultuur-aspect van de rechter raar. Hiermee creeer je rechtsongelijkheid. Turken mogen wel 60K in hun kluis verborgen houden, want dit is hun cultuur, terwijl een Nederlandse bijstandstrekker dan genadeloos nat gaat.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  donderdag 11 oktober 2018 @ 14:31:31 #159
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_182451992
In Brabant heerst een cultuur van zwart geld en drugsgelden in de bovenwereld brengen. Ik hoop dat een eventuele rechter ook rekening houdt met mijn Brabantse roots als er een paar ton zwart geld bij mij wordt aangetroffen. "Ja rechter, dat geld is wel zwart, maar is koeltoer'
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_182451993
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2018 14:29 schreef LXIV het volgende:
Nogmaals:

[..]

Ik vind het cultuur-aspect van de rechter raar. Hiermee creeer je rechtsongelijkheid. Turken mogen wel 60K in hun kluis verborgen houden, want dit is hun cultuur, terwijl een Nederlandse bijstandstrekker dan genadeloos nat gaat.
Plus dat die dochter die shit natuurlijk terug had moeten geven toen ze ging scheiden :(
pi_182452091
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2018 14:29 schreef LXIV het volgende:
Nogmaals:

[..]

Ik vind het cultuur-aspect van de rechter raar. Hiermee creeer je rechtsongelijkheid. Turken mogen wel 60K in hun kluis verborgen houden, want dit is hun cultuur, terwijl een Nederlandse bijstandstrekker dan genadeloos nat gaat.
Het is gewoon lastig vast te stellen dat dat geld van de ouders was en als zij een plausibele verklaring hebben van wie het geld dan wel is, is dit ook geen onredelijk oordeel. Als ze hadden gezegd dat het geld van de buurman is had het anders afgelopen.
pi_182452119
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2018 14:29 schreef LXIV het volgende:
Nogmaals:

[..]

Ik vind het cultuur-aspect van de rechter raar. Hiermee creeer je rechtsongelijkheid. Turken mogen wel 60K in hun kluis verborgen houden, want dit is hun cultuur, terwijl een Nederlandse bijstandstrekker dan genadeloos nat gaat.
Ik hoop dat de gemeente in hoger beroep gaat. Ik heb wel vertrouwen in een andere uitkomst.
  donderdag 11 oktober 2018 @ 14:39:30 #163
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_182452140
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2018 14:36 schreef Confetti het volgende:

[..]

Het is gewoon lastig vast te stellen dat dat geld van de ouders was en als zij een plausibele verklaring hebben van wie het geld dan wel is, is dit ook geen onredelijk oordeel. Als ze hadden gezegd dat het geld van de buurman is had het anders afgelopen.
Het ligt in hun kluis. Als je dit accepteert als excuus dan kun je nooit meer iemand voor uitkeringsfraude vervolgen. Een huis gratis weggeven en 60K in de kluis. Laat dan die vermogenseis vallen, ook voor Nederlanders.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_182452542
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2018 14:36 schreef Confetti het volgende:

[..]

Het is gewoon lastig vast te stellen dat dat geld van de ouders was en als zij een plausibele verklaring hebben van wie het geld dan wel is, is dit ook geen onredelijk oordeel. Als ze hadden gezegd dat het geld van de buurman is had het anders afgelopen.
Alleen een kwaadwillige, een aan zwakzinnigheid grenzende naïeveling of een moslim zou zoiets kunnen zeggen met je "plausibele verklaring". :') :') :') :') :') :') :')
pi_182453417
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2018 14:29 schreef LXIV het volgende:
Nogmaals:

[..]

Ik vind het cultuur-aspect van de rechter raar. Hiermee creeer je rechtsongelijkheid. Turken mogen wel 60K in hun kluis verborgen houden, want dit is hun cultuur, terwijl een Nederlandse bijstandstrekker dan genadeloos nat gaat.
Nou nee, het geld is eerder geschonken aan het bruidspaar en daarna is verzocht dat te bewaren. Hun achtergrond heeft daar verder weinig mee van doen.
pi_182454085
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2018 15:56 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Nou nee, het geld is eerder geschonken aan het bruidspaar en daarna is verzocht dat te bewaren. Hun achtergrond heeft daar verder weinig mee van doen.
Dat huis heeft zeker ook niks met hun achtergrond te maken.

We zijn knettergek in dit land.
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
pi_182454128
quote:
1s.gif Op donderdag 11 oktober 2018 16:34 schreef BoneThugss het volgende:

[..]

Dat huis heeft zeker ook niks met hun achtergrond te maken.

We zijn knettergek in dit land.
Heb je het vonnis ook gelezen of ratel je maar wat?
  Moderator / Redactie FP + Sport donderdag 11 oktober 2018 @ 16:40:41 #169
408813 crew  trein2000
pi_182454225
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2018 15:00 schreef stopnaald het volgende:

[..]

Alleen een kwaadwillige, een aan zwakzinnigheid grenzende naïeveling of een moslim zou zoiets kunnen zeggen met je "plausibele verklaring". :') :') :') :') :') :') :')
Nee. Alleen anti-rechtstatelijken kunnen het met hem oneens zijn. Je hebt gewoon bewijsplicht als gemeente. Als betrokken een plausibele verklaring hebben is dat waar tenzij de gemeente het tegendeel aantoont.

Welkom in een rechtsstaat.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_182454298
En wie gaf dat geld aan in box 3? De ouders (nee). De zoon en dochter dan?
  donderdag 11 oktober 2018 @ 17:07:54 #171
3647 B.R.Oekhoest
Taalpotpourrist Berend Rinus
pi_182454869
In Turkie-turkie land
daar hebben fraudeurs de vrije hand
Een uitkering trekken, dat is wat Achmed en Fatima doen
Maar ondertussen hebben ze wel poen
Prachtige villa's aan azuurblauwe stranden
Of luxueuze appartementen en panden
Henk en Ingrid betalen wel mee
En ome Toon en tante Mien maar rollen in hun eigen plee
De moraal zit in een crisis, niemand weet meer wat van wie is.
Mijn broer Tinus zeker niet; de minkukel neemt steeds ongevraagd bezit van mijn FOK!account. Beste vent wel verder, overigens: http://fotoboek.fok.nl/Tinus_O..
pi_182454933
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2018 16:36 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Heb je het vonnis ook gelezen of ratel je maar wat?
Goed vonnis weer, VVD66.
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')