abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 22 februari 2018 @ 21:13:16 #1
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_177377601
Namensites:
http://www.babynamesworld.com/
http://www.behindthename.com/
http://www.kindernamen.nl
http://www.babynamer.com
http://www.voornamelijk.nl
http://www.babynamen.nl/index.php
http://babynamen.familyberry.com/
http://www.babynamesworld.com/meaning_of_Hont.html
http://www.meertens.knaw.nl/nvb/
http://wij.nl/zwanger-info-babynamen/namen-top-10-namenteller
http://www.svb.nl/int/nl/(...)amen/top20/index.jsp
http://www.babynamenoverzicht.nl/
http://www.naamwijzer.nl/broerzusvoornaam.php

SVB-lijst meisjesnamen 2015
SVB-lijst jongensnamen 2015

Hieronder een gedateerde lijst met namen van OUD-kinderen.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zo ongeveer heel vaak komt hier de vraag voorbij waarom n.amen vaak met p.untjes worden g.eschreven. Dit is om te zorgen dat het allemaal wat minder makkelijk te googlen is en je gewoon publiekelijk kan klagen over je buurvrouw die haar pasgeboren dochter Shenayneh heeft genoemd. Zonder angst voor represailles. Dus daarom.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_177383601
Jan en Teun zie ik trouwens nog niet in de lijst staan
  vrijdag 23 februari 2018 @ 07:12:37 #3
149959 SQ
snelle trees
pi_177383609
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 februari 2018 07:07 schreef Goitske het volgende:
Jan en Teun zie ik trouwens nog niet in de lijst staan
nee, we zetten alleen op verzoek namen in die lijst, en hebben al héél lang geen verzoeken gehad volgens mij. Maar als je ze er graag in hebt zet ik ze er bij hoor!

Misschien sowieso beter om die lijst eens naar de wiki te verplaatsen.
disclaimer
  vrijdag 23 februari 2018 @ 07:39:34 #4
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_177383806
Zouden er door de luizenmoeder meer mensen hun kind Youandi gaan noemen?
KuikenGuppy
pi_177383817
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 februari 2018 07:39 schreef Burdie het volgende:
Zouden er door de luizenmoeder meer mensen hun kind Youandi gaan noemen?
ik ga toch voor maladief
pi_177383827
Kreeg van school een mailtje over het nieuwe thema
Lentekriebels _O-
  Spellchecker vrijdag 23 februari 2018 @ 07:44:55 #7
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_177383851
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 februari 2018 07:40 schreef Goitske het volgende:

[..]

ik ga toch voor maladief
En op vakantie naar de Madelieven.
pi_177424393
Welke vinden jullie het mooist? (jongensnamen)

Ales, Darris, Issef of Yanni.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 24-02-2018 21:15:04 ]
pi_177424426
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 februari 2018 21:14 schreef Maghrebijnse het volgende:
Welke vinden jullie het mooist? (jongensnamen)

Ales, Darris, Issef of Yanni.
Ga nou maar eerst zwanger worden. Doen we daarna de namen wel.
pi_177424454
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 februari 2018 21:16 schreef mootie het volgende:

[..]

Ga nou maar eerst zwanger worden. Doen we daarna de namen wel.
Ben ik al, zelfs eerste echo al gehad. O+

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 24-02-2018 21:17:14 ]
  zaterdag 24 februari 2018 @ 21:20:21 #11
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_177424542
Jannie vind ik eerder een meisjesnaam.
KuikenGuppy
pi_177424594
quote:
17s.gif Op zaterdag 24 februari 2018 21:20 schreef Burdie het volgende:
Jannie vind ik eerder een meisjesnaam.
pi_177424779
quote:
17s.gif Op zaterdag 24 februari 2018 21:20 schreef Burdie het volgende:
Jannie vind ik eerder een meisjesnaam.
Ja, kan best. Ales vind ik wel mooi, maar lijkt teveel op Aleks.
pi_177943938
Heeft iemand een idee voor een moderne variant op Ger/Gerard?
Ik kom niet verder dan Gertjan, Gerco, Gerben..
Allemaal net niet en niet passend bij de overige namen die we hebben..
  maandag 19 maart 2018 @ 22:09:34 #15
149959 SQ
snelle trees
pi_177943963
Ard?
disclaimer
pi_177944144
Geert, Gerrit, Jerrel, Gareth, Gary, Jerry, Gerwin?

Moeilijk! :@
pi_177944444
Gers, Gerjan, Gerwin, Gert?
  dinsdag 20 maart 2018 @ 08:34:45 #18
56471 pinquit
oh my lama!
pi_177949459
Gerben

Oh grapje die had je al genoemd :+
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_177949519
Ik vrees dat het geen vervorming wordt dan :{ ik vind alles niets. Man als achterhoeker vindt Geert nog wel ok maar past niet bij de overige namen. Ze zouden zonder vernoeming alle 3 twee namen krijgen. Maar de ene baby heeft een naam afgeleid van mijn zwager en de andere een naam afgeleid van mijn schoonvader. Dus ik zie de bui al hangen als ik geen vernoeming naar min vader doe. Mijn ouders zijn al zo makkelijk :')
pi_177950460
Je gaat toch geen vernoeming doen die je zelf eigenlijk maar niks vindt om anderen een plezier te doen? Het zijn jouw kinderen! Gewoon zeggen dat dat toeval is en nooit meer over beginnen.

Bij ons heeft peuter een vernoeming naar een onbekende opa (overleden toen m'n moeder 11 was), baby 1 een vernoeming naar een oma van de andere kant (omdat dat bij een meisje sowieso al het plan was) en baby 2 heeft een 2e naam gekregen die ik zelf heel graag als eerste naam wilde maar die niet matchte met baby 1. Ook omdat de enige vernoeming die we evt nog wilden maar stomme namen opleverde.

Ik vind Art overigens wel leuk en niet zo ouderwets.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
pi_177950487
Art vind ik persoonlijk erg hard overkomen. Door het abrupte einde denk ik.

Lastig!
pi_177950515
En Eduard? :)
pi_177950522
En inderdaad: je moet het wel zien zitten. Je doet er in ieder geval moeite voor!
pi_177950581
Oh ik doe het ook niet perse om iemand te plezieren, als we er niet uit komen houdt het op :) bedankt voor de suggesties in ieder geval, ik ga er nog even op broeden ( :') )
pi_177950780
Als A een jongetje was geweest, was de 3e naam ook Gerard geweest (mijn opa heette zo). Ik zou die naam niet verhipsteren ;) Ik begrijp sowieso niet zo goed waarom mensen hun kind 2 of 3 namen geven als de 2e en 3e naam geen vernoeming zijn. Net alsof ze gewoon niet kunnen kiezen :P
pi_177950814
Wij hadden precies hetzelfde probleem, met dezelfde naam Cassandra :)
Wij hebben uiteindelijk toch voor Gerard gekozen. Js heeft ook drie namen en de naam ervoor en erna klinken weer heel zacht, waardoor Gerard helemaal niet raar klinkt :)
pi_177950881
Kinderen hebben beide 4 namen. Belachelijk, ja. :@
Care wat anderen dan vinden? Nee. :P
Zoon is niet vernoemd naar iemand, heeft wel een Hindoestaanse naam als ‘speciale’ naam.
Dochter heeft 2 vernoemingen en Hindoestaanse naam en natuurlijk een gewone roepnaam.
Dus allebei 4 initialen.
pi_177950938
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 maart 2018 09:45 schreef Aerenia het volgende:
Als A een jongetje was geweest, was de 3e naam ook Gerard geweest (mijn opa heette zo). Ik zou die naam niet verhipsteren ;) Ik begrijp sowieso niet zo goed waarom mensen hun kind 2 of 3 namen geven als de 2e en 3e naam geen vernoeming zijn. Net alsof ze gewoon niet kunnen kiezen :P
Wij kozen voor een tweede naam vanwege de post. We kunnen nu bij wijze van weer een naam met een T kiezen zonder dat we twee keer een T. Jansen in huis hebben.
Bij mijn man thuis hebben ze namelijk drie keer een J Jansen, dat bleek minder handig.

En ook gewoon omdat we het een mooie naam vinden.

Dat we de dag voor de bevalling van Twix besloten dat de tweede naam alsnog een vernoeming werd even buiten beschouwing gelaten ;).
pi_177951188
Wij doen een tweede naam voor de leuk. :) In mijn familie is het normaal om te vernoemen maar man heeft er niets mee, dus was mijn eis dan “gewoon” een tweede naam. :Y) Ik vind het ook “mooi” staan op de enveloppen. Zoals met veel dingen is het een kwestie van gevoel en smaak.

De tweede naam is een naam die we allebei leuk vinden, maar afgekort (wat toch vaak gebeurt) zijn we geen fan dus vandaar dat dit niet de eerste naam is geworden.

Ik vind 4 initialen niet gek hoor venco. :) Heerlijk toch, lekker uitleven met namen. :D O+
Dit, dat, alles.
  dinsdag 20 maart 2018 @ 10:20:33 #30
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_177951384
Een naam moet voor mij wat plechtigs zijn.. bij een bruiloft klinkt het toch heel anders of je zegt 'neem jij, Tim Kok, tot wettige echtgenote Puck Maas'... Dan als je zegt 'neem jij, Johannes Gerardus Wilhelmus Rietdekker, tot wettige echtgenote Johanna Geertruida Carolina van den Berg'. Als je begrijpt wat ik bedoel. Een lange of officiële naam kan je altijd nog afkorten, maar een korte naam kan je niks aan veranderen.
Dus hier drie voornamen, waarvan de laatste twee vernoemd naar beide oma's :)
Carpe diem, quam minimum credula postero.
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 20 maart 2018 @ 10:31:11 #31
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_177951561
Niks met bovengenoemde te maken maar meer in het kader van overbodige letters :P kwam ik deze tegen:

Jog.chum

Waarom niet gewoon Jochem denk ik dan...
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  dinsdag 20 maart 2018 @ 10:32:34 #32
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_177951590
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 maart 2018 10:31 schreef Rewimo het volgende:
Niks met bovengenoemde te maken maar meer in het kader van overbodige letters :P kwam ik deze tegen:

Jog.chum

Waarom niet gewoon Jochem denk ik dan...
Ik ken inderdaad een Jog.chem. Altijd al afgevraagd waarom...
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_177951793
Vind 1 naam meer dan genoeg. Bij ons is het ook niet de norm, niemand in de familie heeft bij ons twee namen.

Nieuwe aanwinst in de familie genaamd Luqman.
pi_177951849
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 maart 2018 10:42 schreef Maghrebijnse het volgende:
Vind 1 naam meer dan genoeg. Bij ons is het ook niet de norm, niemand in de familie heeft bij ons twee namen.

Nieuwe aanwinst in de familie genaamd Luqman.
heb je nou al een naam nodig? Je bent opvallend stil
  dinsdag 20 maart 2018 @ 10:44:47 #35
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_177951850
Oh ik vind het juist mooi om 1 op 1 te vernoemen O+.
Sowieso, vernoemen O+. Zo'n mooie traditie, wij wilden het heel graag om aan te geven dat ons kind niet "op zich staand" is, maar in een lijn met voorvaderen (-moederen) hoort, context heeft.
Wij hebben onze oudste naar beide opa's en vader genoemd, de jongste wilden we naar beide oma's en moeder vernoemen, maar dat werd ook een jongen, dus we hebben daar wel de mannelijke varianten van de vrouwennamen gebruikt. Voor een potentiële derde hebben we een probleem :').
KuikenGuppy
pi_177951901
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 maart 2018 10:44 schreef Cassandra87 het volgende:

[..]

heb je nou al een naam nodig? Je bent opvallend stil
Weet het geslacht niet. En enige wat ik mag verzinnen is een meisjesnaam. Jongen gaat M.ohammed Q.ais heten.

Maar mocht jij leuke islamitische namen hebben dan zijn ze welkom.

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 20-03-2018 10:47:11 ]
  dinsdag 20 maart 2018 @ 10:52:26 #37
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_177952035
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 maart 2018 10:46 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

En enige wat ik mag verzinnen is een meisjesnaam.
:') wat lief.

Hier ook twee namen, dochter vernoeming naar mijn oma en zoon naar mijn opa.
Maar als het lelijke namen waren had ik het niet gedaan :D
pi_177952107
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 maart 2018 10:52 schreef SacreCoeur het volgende:

[..]

:') wat lief.

Hier ook twee namen, dochter vernoeming naar mijn oma en zoon naar mijn opa.
Maar als het lelijke namen waren had ik het niet gedaan :D
Nou ja, eerlijk verdeeld: hij zoon en ik dochter. Opzich niks mis mee.
pi_177954155
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 maart 2018 10:44 schreef Burdie het volgende:
Oh ik vind het juist mooi om 1 op 1 te vernoemen O+.
Sowieso, vernoemen O+. Zo'n mooie traditie, wij wilden het heel graag om aan te geven dat ons kind niet "op zich staand" is, maar in een lijn met voorvaderen (-moederen) hoort, context heeft.
Wij hebben onze oudste naar beide opa's en vader genoemd, de jongste wilden we naar beide oma's en moeder vernoemen, maar dat werd ook een jongen, dus we hebben daar wel de mannelijke varianten van de vrouwennamen gebruikt. Voor een potentiële derde hebben we een probleem :').
Dit was voor ons ook de reden om te vernoemen. Bij beide kinderen in de tweede naam. Dochter naar mijn moeder, zoon naar mijn schoonvader. Bij allebei de roepnaam genomen (maakte vooral bij mijn moeder uit. Die heet eigenlijk Johanna, maar haar roepnaam is daarvan afgeleid, en die afgeleide naam heeft mijn dochter dus.)
pi_177954221
Wij hebben uiteindelijk ook voor gewoon Gerard gekozen. Eigenlijk vind ik hem best mooi nu in combinatie met zijn eerste en derde naam (Jacob).
  dinsdag 20 maart 2018 @ 12:47:04 #41
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_177954725
quote:
0s.gif Op maandag 19 maart 2018 22:08 schreef Cassandra87 het volgende:
Heeft iemand een idee voor een moderne variant op Ger/Gerard?
Ik kom niet verder dan Gertjan, Gerco, Gerben..
Allemaal net niet en niet passend bij de overige namen die we hebben..
Gers?
KuikenGuppy
pi_177954809
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 maart 2018 10:52 schreef SacreCoeur het volgende:

[..]

:') wat lief.

Hier ook twee namen, dochter vernoeming naar mijn oma en zoon naar mijn opa.
Maar als het lelijke namen waren had ik het niet gedaan :D
Zijn jullie er al uit?
  dinsdag 20 maart 2018 @ 12:53:15 #43
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_177954855
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 maart 2018 12:51 schreef Malteser het volgende:

[..]

Zijn jullie er al uit?
Nee, meer dan de vernoeming hebben we niet (James).
Ik heb nu zoiets dat ik eerst mijn kind wil zien om te kijken wat past, want we hebben geen idee meer :P

Hebben jullie al een jongensnaam?
pi_177954916
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 maart 2018 12:53 schreef SacreCoeur het volgende:

[..]

Nee, meer dan de vernoeming hebben we niet (James).
Ik heb nu zoiets dat ik eerst mijn kind wil zien om te kijken wat past, want we hebben geen idee meer :P

Hebben jullie al een jongensnaam?
Ja, eerste naam is wel bepaald. Nu de tweede naam nog...
Meisjesnaam zijn we helemaal uit, zowel eerste als tweede naam.
  dinsdag 20 maart 2018 @ 13:02:46 #45
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_177955049
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 maart 2018 12:56 schreef Malteser het volgende:

[..]

Ja, eerste naam is wel bepaald. Nu de tweede naam nog...
Meisjesnaam zijn we helemaal uit, zowel eerste als tweede naam.
Ben benieuwd! sowieso alleen al naar het geslacht.

Wij zijn er ook niet meer zo mee bezig. Het was op een gegeven moment niet meer leuk. Soms kijk ik een beetje naar lijstjes en hoe mensen hier & bekend Nederland hun baby noemen voor inspiratie :P

En dat ik laatst ergens las dat zoveel % van de moeders spijt hebben van de naam van het kind omdat ze maar iets gedaan hebben of compleet toegaven aan de smaak van hun partner schrikt me alleen maar meer af natuurlijk :+
pi_177955132
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 maart 2018 13:02 schreef SacreCoeur het volgende:

[..]

Ben benieuwd! sowieso alleen al naar het geslacht.

Wij zijn er ook niet meer zo mee bezig. Het was op een gegeven moment niet meer leuk. Soms kijk ik een beetje naar lijstjes en hoe mensen hier & bekend Nederland hun baby noemen voor inspiratie :P

En dat ik laatst ergens las dat zoveel % van de moeders spijt hebben van de naam van het kind omdat ze maar iets gedaan hebben of compleet toegaven aan de smaak van hun partner schrikt me alleen maar meer af natuurlijk :+
Je zit er ook zo lang aan vast. :+

Het lijkt me vreselijk om je kind een naam te geven, die op dat moment heel tof is, en die dan wegzinkt naar de tokkieregionen. Bijvoorbeeld.
pi_177955153
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 maart 2018 13:02 schreef SacreCoeur het volgende:

[..]

Ben benieuwd! sowieso alleen al naar het geslacht.

Wij zijn er ook niet meer zo mee bezig. Het was op een gegeven moment niet meer leuk. Soms kijk ik een beetje naar lijstjes en hoe mensen hier & bekend Nederland hun baby noemen voor inspiratie :P

En dat ik laatst ergens las dat zoveel % van de moeders spijt hebben van de naam van het kind omdat ze maar iets gedaan hebben of compleet toegaven aan de smaak van hun partner schrikt me alleen maar meer af natuurlijk :+
Dit.... ben véél nieuwsgieriger dan destijds bij Twix. Krijgen we twee jongetjes of wordt het jongetje-meisje? Allemaal even leuk maar ben zo benieuwd naar wat de dynamiek wordt in ons gezin.

Lastig wel hoor, als je er niet uit komt samen. En net wat je zegt, je wilt absoluut voorkomen dat je spijt hebt van je keuze. Het is ook zoiets groots, zo’n naam.

Ik ben van de jongensnaam dit keer ook minder overtuigd dan destijds bij Twix. Ik vind het absoluut een mooie naam maar ‘is het ‘m echt en is er echt niks anders wat ik nog mooier vind’ blijft een beetje rondzingen in mijn hoofd. Maar als ik dan weer door lijstjes ga, zie ik niks mooiers en als ik de naam zie, vind ik ‘m echt bij ons passen. Dus het wordt ‘m gewoon.
Nu nog die tweede naam. De twijfel zit hem overigens in wel/niet vernoemen.
  dinsdag 20 maart 2018 @ 13:14:04 #48
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_177955292
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 maart 2018 13:07 schreef mootie het volgende:

[..]

Je zit er ook zo lang aan vast. :+

Het lijkt me vreselijk om je kind een naam te geven, die op dat moment heel tof is, en die dan wegzinkt naar de tokkieregionen. Bijvoorbeeld.
Tokkies :'( echt mijn grootste nachtmerrie.

quote:
1s.gif Op dinsdag 20 maart 2018 13:08 schreef Malteser het volgende:

[..]

Dit.... ben véél nieuwsgieriger dan destijds bij Twix. Krijgen we twee jongetjes of wordt het jongetje-meisje? Allemaal even leuk maar ben zo benieuwd naar wat de dynamiek wordt in ons gezin.

Lastig wel hoor, als je er niet uit komt samen. En net wat je zegt, je wilt absoluut voorkomen dat je spijt hebt van je keuze. Het is ook zoiets groots, zo’n naam.

Ik ben van de jongensnaam dit keer ook minder overtuigd dan destijds bij Twix. Ik vind het absoluut een mooie naam maar ‘is het ‘m echt en is er echt niks anders wat ik nog mooier vind’ blijft een beetje rondzingen in mijn hoofd. Maar als ik dan weer door lijstjes ga, zie ik niks mooiers en als ik de naam zie, vind ik ‘m echt bij ons passen. Dus het wordt ‘m gewoon.
Nu nog die tweede naam. De twijfel zit hem overigens in wel/niet vernoemen.
We hebben wel èèn naam die we beide leuk vinden, volgens mij geen tokkie gehalte heeft :P, zacht klinkt en unisex is.. maar ik mis dus ook hét gevoel. Dat gevoel had (en heb ik nog steeds) bij de naam van mijn dochter wel.
pi_177955351
Ik durf het bijna niet te zeggen na alle hulp en hulde bij het vinden. Maar ik twijfel ineens aan de 2e naam.
Ik vind mijn eerste keuze daarvoor echt zoveel beter bij ons passen :X

De 2e naam die we nu hebben vind ik vooral gewoon mooi, maar heb steeds minder het gevoel dat het klopt.

Ik weet nog dat vriend rond dit termijn bij M. ineens 'grapte' dat we misschien een andere naam moesten kiezen en dat ik 'm toen zo gruwelijk boos heb aangekeken dat hij er tot na de geboorte niet meer op terug durfde te komen. :')

Maar ineens heb ik dat gevoel van het moet toch die ene zijn ipv die andere. :@
pi_177955718
over tokkie gesproken. Dat gevoel hadden sommige fokkers bij G.uido vanwege het één of ander. Maar wij zijn nog steeds heel blij met onze keuze gelukkig O+
  dinsdag 20 maart 2018 @ 13:47:13 #51
56471 pinquit
oh my lama!
pi_177956003
Oh Mabawa, dat is toch niks ergs? Probeer met je vriend anders de namen nog een paar keer hardop uit te spreken. Je hebt nog (heel) even de tijd voor de keuze.
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  dinsdag 20 maart 2018 @ 13:48:25 #52
56471 pinquit
oh my lama!
pi_177956033
G. een tokkienaam? Vind ik totaal niet. Ondanks dat m'n schoonvader ook zo heet en meer richting tokkie gaat dan sjiek, maar ik vind het wel een hele mooie naam.
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_177956191
G.uido is toch de Engelse variant van ''Tokkie''?

Edit; nee de Amerikaanse variant van Italiano-Americano's :+

[ Bericht 31% gewijzigd door #ANONIEM op 20-03-2018 13:56:45 ]
pi_177956227
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 maart 2018 13:47 schreef pinquit het volgende:
Oh Mabawa, dat is toch niks ergs? Probeer met je vriend anders de namen nog een paar keer hardop uit te spreken. Je hebt nog (heel) even de tijd voor de keuze.
Ja dat wordt inderdaad de planning voor vanavond.
Bij mijn 1e keus was ik ook bang dat het richting tokkie gaat. Maar volgens mij heb ik dat hier gepeild en viel het wel mee. Nadeel is wel dat een meisje uit M. z'n klas zo heet en hij vindt haar niet zo lief. En ik vind 'r best wel tokkie :D Maar in ons geval gaat het om de 2e naam en dus hoeft ze op school nooit met die naam aangesproken te worden.

De 2e optie ben ik juist bang dat het te sjiek/kak voor ons is.
Beide bekken lekker met de 1e naam en opzich ook met de achternaam.

Cassandra ik vind G. ook totaal niet tokkie hoor :D
  dinsdag 20 maart 2018 @ 13:59:00 #55
56471 pinquit
oh my lama!
pi_177956285
Jullie vinden namen bedenken leuk toch?
Meisjesnaam ligt al vast, maar aangezien ik overtuigd ben dat we een broertje hebben gemaakt, wil ik suggesties voor namen!
Broers heten M.ax en A.lex, dat is al lastig genoeg om uit elkaar te houden, dus kom niet met Dex, Tex of Jax aan :P
Wel graag een korte naam :)
GO!
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  dinsdag 20 maart 2018 @ 14:18:26 #56
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_177956705
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 maart 2018 13:59 schreef pinquit het volgende:
Jullie vinden namen bedenken leuk toch?
Meisjesnaam ligt al vast, maar aangezien ik overtuigd ben dat we een broertje hebben gemaakt, wil ik suggesties voor namen!
Broers heten M.ax en A.lex, dat is al lastig genoeg om uit elkaar te houden, dus kom niet met Dex, Tex of Jax aan :P
Wel graag een korte naam :)
GO!
Hugo
David
Jonas
Bram
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_177957191
Tom
Sven
Tygo
Lars
Tijn
Jens
pi_177958113
tokkies, Jup ik was er ook bang voor bij mini. :)
Ze heet toch niet ‘.....’ en gebruiken jullie de afkorting?! De vraag krijgen we zo nu en dan.

Pinq:
James
Tom
Pim
Luc/Luuk
Lux :+
♥ J & S
  Spellchecker dinsdag 20 maart 2018 @ 15:36:46 #59
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_177958718
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 maart 2018 13:59 schreef pinquit het volgende:
Jullie vinden namen bedenken leuk toch?
Meisjesnaam ligt al vast, maar aangezien ik overtuigd ben dat we een broertje hebben gemaakt, wil ik suggesties voor namen!
Broers heten M.ax en A.lex, dat is al lastig genoeg om uit elkaar te houden, dus kom niet met Dex, Tex of Jax aan :P
Wel graag een korte naam :)
GO!
Daan, Roel, Rob.
  Licht Ontvlambaar dinsdag 20 maart 2018 @ 15:46:19 #60
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_177958961
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 maart 2018 10:42 schreef Maghrebijnse het volgende:
Vind 1 naam meer dan genoeg. Bij ons is het ook niet de norm, niemand in de familie heeft bij ons twee namen.

Nieuwe aanwinst in de familie genaamd Luqman.
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 maart 2018 10:46 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Weet het geslacht niet. En enige wat ik mag verzinnen is een meisjesnaam. Jongen gaat M.ohammed Q.ais heten.

Maar mocht jij leuke islamitische namen hebben dan zijn ze welkom.
180 graden in 4 minuten...
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_177964719
Yes gelukt! Hij had wel wat uitleg nodig en snapte m'n punten niet direct. Maarrr vanaf nu heeft ons meisje een naam waar ik niet aan zal twijfelen O+
pi_177965445
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 maart 2018 13:08 schreef Malteser het volgende:

[..]

Ik ben van de jongensnaam dit keer ook minder overtuigd dan destijds bij Twix. Ik vind het absoluut een mooie naam maar ‘is het ‘m echt en is er echt niks anders wat ik nog mooier vind’ blijft een beetje rondzingen in mijn hoofd. Maar als ik dan weer door lijstjes ga, zie ik niks mooiers en als ik de naam zie, vind ik ‘m echt bij ons passen. Dus het wordt ‘m gewoon.
Nu nog die tweede naam. De twijfel zit hem overigens in wel/niet vernoemen.
Wij hadden dit bij M. ook heel erg. Twijfel of de naam wel leuk genoeg was enzo. Terwijl we S. heel snel hadden. Maar nu hij er is vind ik de naam echt zo mooi. Hij past ook zo goed O+
Verliefd worden op de naam kan dus ook nog later :D
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_177966052
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 maart 2018 13:07 schreef mootie het volgende:

[..]

Je zit er ook zo lang aan vast. :+

Het lijkt me vreselijk om je kind een naam te geven, die op dat moment heel tof is, en die dan wegzinkt naar de tokkieregionen. Bijvoorbeeld.
Waarom is dat zo vreselijk? Het gaat toch nog wel een beetje om het individu? Mensen hebben toch wel een mening over je kind, de naam, hoe ze eruit zien.
Een goede overweging is belangrijk maar je kan natuurlijk niet alles van tevoren uitdokteren.
pi_177966179
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 maart 2018 15:46 schreef Sjeen het volgende:

[..]


[..]

180 graden in 4 minuten...
Ik moest het echt 6 keer lezen voordat ik je punt zag. :')
pi_177966233
Btw, over vernoemen gesproken. Mijn dochter heeft zowel mijn voornaam als die van mijn schoonmoeder.
Mijn man vond dat een mooi idee en ik eigenlijk ook wel. Ik moest wel wennen aan het idee haar naar mij te vernoemen maar mijn man pleitte er echt voor, dus ach ja. :)
pi_177971120
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 maart 2018 15:46 schreef Sjeen het volgende:

[..]


[..]

180 graden in 4 minuten...
Ik zag het ook maar hoopte erop dat Qais de achternaam is. Want ik geloof in het eerlijke goede van de mens. Maar in sommige gevallen is dat heeeeel lastig vol te houden.
pi_177971351
Ik 'ken' een Kais, uitspraak Kees. Tunesier. Schijnt een vrij normale naam te zijn.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_177971377
M. Is hier ook vernoemd naar de opa’s M.ads Jan Herman, wij konden er niet wat mooiers van maken :') Maar beide opa’s vinden het erg leuk dat ze vernoemd zijn.

Heb wel vaker gezien dat een kind naar de vader/moeder vernoemd is Venco, ik vind dat wel mooi :)
pi_177971381
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 maart 2018 15:46 schreef Sjeen het volgende:

[..]

[..]

180 graden in 4 minuten...
Mijn man wil dat. Misschien gewoon beter lezen. IK vind twee namen lelijk. Mijn man kiest een jongensnaam en hij wil dus twee namen.
pi_177971382
Wat fijn Mabawa!

quote:
1s.gif Op dinsdag 20 maart 2018 20:07 schreef LeSage het volgende:

[..]

Wij hadden dit bij M. ook heel erg. Twijfel of de naam wel leuk genoeg was enzo. Terwijl we S. heel snel hadden. Maar nu hij er is vind ik de naam echt zo mooi. Hij past ook zo goed O+
Verliefd worden op de naam kan dus ook nog later :D
Dat stelt enigszins gerust.

quote:
0s.gif Op dinsdag 20 maart 2018 13:59 schreef pinquit het volgende:
Jullie vinden namen bedenken leuk toch?
Meisjesnaam ligt al vast, maar aangezien ik overtuigd ben dat we een broertje hebben gemaakt, wil ik suggesties voor namen!
Broers heten M.ax en A.lex, dat is al lastig genoeg om uit elkaar te houden, dus kom niet met Dex, Tex of Jax aan :P
Wel graag een korte naam :)
GO!
Wat vinden jullie mooi? Een internationale naam of mag het ook een Nederlandse naam zijn? En is dezelfde beginletter een nogo?

Zo maar een willekeurige lijst met verschillende typen namen:
Abel
Aron
Lenn
Roef
Rune
Seth
Sepp
Noah
Levi
Raf
Vigo
Jonah
Gus
Sten
Stan
Chris
Wout
Ward
Giel
Joep
Thijs
Sven
Mees
Siem
Simon
Ruben
Fender
Faber
Boris
Robin
Mason
Thomas
pi_177971400
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 maart 2018 22:28 schreef Malteser het volgende:

[..]

Ik zag het ook maar hoopte erop dat Qais de achternaam is. Want ik geloof in het eerlijke goede van de mens. Maar in sommige gevallen is dat heeeeel lastig vol te houden.
Want wat is er mis met Qais? Dat jij het lelijk vindt wil niet zeggen dat de naam ook lelijk is.
pi_177971417
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 maart 2018 22:38 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Mijn man wil dat. Misschien gewoon beter lezen. IK vind twee namen lelijk. Mijn man kiest een jongensnaam en hij wil dus twee namen.
Toch apart dan dat hij dat wel wil als dat niet de norm is binnen de familie.
pi_177971439
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 maart 2018 22:40 schreef Malteser het volgende:

[..]

Toch apart dan dat hij dat wel wil als dat niet de norm is binnen de familie.
Hij heeft zelf twee namen ( als enige). En met norm binnen de familie bedoel ik MIJN familie. :)
pi_177971488
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 maart 2018 22:39 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Want wat is er mis met Qais? Dat jij het lelijk vindt wil niet zeggen dat de naam ook lelijk is.
Er is helemaal niets mis met Qais. Ik heb ook nergens een mening gegeven over de naam an sich.
Maar omdat je binnen 4 minuten beweert dat een tweede geen optie is en vervolgens aangeeft hoe een jongen gaat heten, deed me hopen dat je jezelf niet tegensprak en dat Qais dus de achternaam zou zijn en niet toch een tweede naam zoals je 4 minuten eerder beweerde niet te willen geven.
pi_177971512
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 maart 2018 22:43 schreef Malteser het volgende:

[..]

Er is helemaal niets mis met Qais. Ik heb ook nergens een mening gegeven over de naam an sich.
Maar omdat je binnen 4 minuten beweert dat een tweede geen optie is en vervolgens aangeeft hoe een jongen gaat heten, deed me hopen dat je jezelf niet tegensprak en dat Qais dus de achternaam zou zijn en niet toch een tweede naam zoals je 4 minuten eerder beweerde niet te willen geven.
Ik heb altijd gezegd dat een jongen M.Q gaat heten, dat zei ik maanden geleden ( zoek en gij zult vinden) al. :)
pi_177971533
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 maart 2018 22:41 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Hij heeft zelf twee namen ( als enige). En met norm binnen de familie bedoel ik MIJN familie. :)
Ah oké, prima.
pi_177971593
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 maart 2018 22:44 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Ik heb altijd gezegd dat een jongen M.Q gaat heten, dat zei ik maanden geleden ( zoek en gij zult vinden) al. :)
Oh maar ik hoef niks te vinden dus ook niet te zoeken. Zoals ik al schreef ga ik uit van het eerlijke goede in de mens.
Bovendien: jullie kind, jullie feestje.
Maar het contrast tussen de twee posts van vandaag was gewoon iets wat me opviel (en mij dus niet alleen). Maar ik snap nu dat je man er anders over denkt dan jij. Duidelijk.
pi_177971606
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 maart 2018 22:37 schreef Vanyel het volgende:
Ik 'ken' een Kais, uitspraak Kees. Tunesier. Schijnt een vrij normale naam te zijn.
Nee, gewoon uitspreken als Kays. Kees is niet mooi. :D
pi_177971643
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 maart 2018 22:46 schreef Malteser het volgende:

[..]

Oh maar ik hoef niks te vinden dus ook niet te zoeken. Zoals ik al schreef ga ik uit van het eerlijke goede in de mens.
Bovendien: jullie kind, jullie feestje.
Maar het contrast tussen de twee posts van vandaag was gewoon iets wat me opviel (en mij dus niet alleen). Maar ik snap nu dat je man er anders over denkt dan jij. Duidelijk.
Duidelijk. Meisje ( mag ik benoemen) zal geen twee namen krijgen. Ik begrijp het nut er niet van. Maar dat vind ik. :)
pi_177971834
Hier vernoemd naar mijn oom die overleed vlak voordat we startten met het icsi-pgd traject. We hadden een hele goede band en naar de opa van mijn man.
  woensdag 21 maart 2018 @ 01:01:29 #81
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_177974574
Ik vind vernoemen heel mooi maar dat kan ook raar uitpakken. Ik ben vernoemd naar beide oma's. Mijn zusje naar een broer van onze moeder waar al decennia ruzie mee is inmiddels en mijn broertje naar een aangetrouwde oom die hij nooit gekend heeft omdat ze gingen scheiden toen hij een jaar was 😂 . Gaat gelukkig allemaal om doopnamen. Maar daar maken we veel grappen over in het gezin.
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_177974942
quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2018 01:01 schreef oh-oh het volgende:
Ik vind vernoemen heel mooi maar dat kan ook raar uitpakken. Ik ben vernoemd naar beide oma's. Mijn zusje naar een broer van onze moeder waar al decennia ruzie mee is inmiddels en mijn broertje naar een aangetrouwde oom die hij nooit gekend heeft omdat ze gingen scheiden toen hij een jaar was 😂 . Gaat gelukkig allemaal om doopnamen. Maar daar maken we veel grappen over in het gezin.
Zulke situaties zijn voor mijn man ongeveer de reden om niet te vernoemen. En ik kon me daar ergens wel in vinden, dus ik stap als eerste in de familie af van vernoemen.
Dit, dat, alles.
pi_177975916
Ken ook iemand die met haar roepnaam vernoemd was naar haar oma maar ze had later dus een hekel aan haar. Dus die heeft officieel haar naam laten veranderen.
pi_177977056
Als ik mijn dochter naar mijn oma zou vernoemen zou ze Roqia heten. De naam die mijn vader me aanvankelijk ook wou geven. :')
  woensdag 21 maart 2018 @ 08:59:55 #85
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_177977102
quote:
1s.gif Op woensdag 21 maart 2018 08:56 schreef Maghrebijnse het volgende:
Als ik mijn dochter naar mijn oma zou vernoemen zou ze Roqia heten. De naam die mijn vader me aanvankelijk ook wou geven. :')
Als je vernoemt dan vernoem je naar de opa of oma van het kind, niet naar je eigen opa of oma.
Dat wat je vader had willen doen dus.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_177977144
quote:
1s.gif Op woensdag 21 maart 2018 08:59 schreef Leandra het volgende:

[..]

Als je vernoemt dan vernoem je naar de opa of oma van het kind, niet naar je eigen opa of oma.
Dat wat je vader had willen doen dus.
Oh ja zo, goedemorgen ey. Mijn ma heeft een hele hippe naam voor haar leeftijd: N.adia. Ook wel mooi voor een dochter, maar zou niet snel naar moeder of vader vernoemen.
pi_177977407
quote:
1s.gif Op woensdag 21 maart 2018 08:59 schreef Leandra het volgende:

[..]

Als je vernoemt dan vernoem je naar de opa of oma van het kind, niet naar je eigen opa of oma.
Dat wat je vader had willen doen dus.
Waarom? Dat mag je toch zelf weten?
  woensdag 21 maart 2018 @ 09:29:01 #88
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_177977587
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 maart 2018 13:59 schreef pinquit het volgende:
Jullie vinden namen bedenken leuk toch?
Meisjesnaam ligt al vast, maar aangezien ik overtuigd ben dat we een broertje hebben gemaakt, wil ik suggesties voor namen!
Broers heten M.ax en A.lex, dat is al lastig genoeg om uit elkaar te houden, dus kom niet met Dex, Tex of Jax aan :P
Wel graag een korte naam :)
GO!
Osc.ar! *)
Mijn Oscar was heel donker bij zijn geboorte, bijna zwart haar en hele donkere ogen, ik moest toen aan jouw M.ax denken. ;) Die was toch ook zo donker? *twijfelt nu aan zichzelf...

(Sa.sha kan ook, maar aangezien dat eigenlijk een verbastering/koosnaam van Alexander is, is dat niet echt logisch. ;) )
***
pi_177977622
quote:
1s.gif Op woensdag 21 maart 2018 08:59 schreef Leandra het volgende:

[..]

Als je vernoemt dan vernoem je naar de opa of oma van het kind, niet naar je eigen opa of oma.
Dat wat je vader had willen doen dus.
Hoezo dan? Sjaak is ook naar mijn opa vernoemd (tweede naam is wel zijn opa). Daar zijn toch geen regels voor?
  woensdag 21 maart 2018 @ 09:33:01 #90
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_177977647
quote:
1s.gif Op woensdag 21 maart 2018 08:59 schreef Leandra het volgende:

[..]

Als je vernoemt dan vernoem je naar de opa of oma van het kind, niet naar je eigen opa of oma.
Dat wat je vader had willen doen dus.
Dat ben ik niet met je eens hoor. Je kan toch vernoemen naar wie je maar wil? Dat is toch niet alleen maar naar de opa en oma van het kind? :?

Ah, spuit11 :@
***
pi_177977763
Al vernoem ik mijn kind naar de buurvrouw van mijn moeders yogalerares. *O*
  woensdag 21 maart 2018 @ 10:23:32 #92
349615 AwayTL
Guess whoohoo...
pi_177978754
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 maart 2018 14:18 schreef oh-oh het volgende:

[..]

Hugo
David
Jonas
Bram

+ Os.car
+ Jonah

Ik herhaal dit nog even voor pinq.. en ik vind het eng dat jullie precies het eindlijstje voor onze Frans opnoemen zo.

A.lex werd door vriend destijds geveto’d
Als je twijfelt aan bovenstaande tekst, neem dan contact op met je medisch specialist.
pi_177978943
Mijn broertje en ik zijn ook beide vernoemd in onze roepnaam. En ook nog in onze doopnamen.

Bij mijn man krijgt al een paar generaties de oudste zoon een naam of een afgeleide daarvan. Maar we zien dat beide eigenlijk niet zo zitten _O-

Ik vind vernoemen wel een heel mooi iets trouwens.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_177979065
Ik ben vernoemd naar een collega van mijn vader. :') (en moeder, oma en overgrootmoeder in de doopnamen)
  woensdag 21 maart 2018 @ 11:10:36 #95
56471 pinquit
oh my lama!
pi_177979698
Dank voor alle suggesties! Heel fijn, heb er al een paar overgenomen voor 't lijstje.
Ik was niet zo helder met verdere eisen, maar die hebben we ook niet echt hoor. Het moet gewoon een mooie naam zijn, lekker uitspreken met de andere twee en de achternaam. 't liefst een naam die zowel in Nederlands als Engels makkelijk uitgesproken kan worden, maar dat vind ik niet eens heel belangrijk.
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  woensdag 21 maart 2018 @ 11:12:39 #96
56471 pinquit
oh my lama!
pi_177979749
quote:
17s.gif Op woensdag 21 maart 2018 09:29 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Osc.ar! *)
Mijn Oscar was heel donker bij zijn geboorte, bijna zwart haar en hele donkere ogen, ik moest toen aan jouw M.ax denken. ;) Die was toch ook zo donker? *twijfelt nu aan zichzelf...

(Sa.sha kan ook, maar aangezien dat eigenlijk een verbastering/koosnaam van Alexander is, is dat niet echt logisch. ;) )
Max was donker ja, maar nu een blondie met donkere ogen :D
Oscar is mooi O+ alleen die vuilnisbak van Sesamstraat springt meteen in m'n hoofd :') :D maar hij gaat op 't lijstje O+
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  woensdag 21 maart 2018 @ 12:04:23 #97
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_177980756
Tom of Thom vind ik mooi O+.
KuikenGuppy
  woensdag 21 maart 2018 @ 13:12:30 #98
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_177981942
quote:
1s.gif Op woensdag 21 maart 2018 09:18 schreef vencodark het volgende:

[..]

Waarom? Dat mag je toch zelf weten?
Ja, dat moet je zelf weten, al vernoem je je kind naar koningin Máxima, maar de ouderwetse vernoemingsregels waren vrij simpel; dat niemand die meer kent omdat nagenoeg niemand meer vernoemt is wat anders.

Oudste zoon naar vader van vader
Tweede zoon naar vader van moeder
Oudste dochter naar moeder van moeder
Tweede dochter naar moeder van vader
Bij derde en vierde zonen/dochters ging je dan kruisen en de naam van de moeder van vader werd dan in de jongensvariant gebruikt voor de volgende zoon.

Bij een beetje breed genealogisch onderzoek herken je dat soort dingen heel mooi.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_177982237
Ik snap de gedachte wel, het is alleen ouderwets, denk ik. :)
pi_177982407
Oh, wat interessant die regels! Leuk weetje. :) Ook wel lekker overzichtelijk ofzo haha.
Dit, dat, alles.
  woensdag 21 maart 2018 @ 13:40:50 #101
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_177982483
quote:
1s.gif Op woensdag 21 maart 2018 13:26 schreef vencodark het volgende:
Ik snap de gedachte wel, het is alleen ouderwets, denk ik. :)
Dat is vernoemen ook ;)
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_177982485
En als er in de tussentijd een kind overleed, kreeg de volgende gewoon die naam weer.
pi_177982524
quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2018 13:40 schreef lunapuella het volgende:
En als er in de tussentijd een kind overleed, kreeg de volgende gewoon die naam weer.
Ja, m'n ex-man heeft een (overleden) broer met dezelfde naam :X
  woensdag 21 maart 2018 @ 13:43:23 #104
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_177982531
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 maart 2018 13:59 schreef pinquit het volgende:
Jullie vinden namen bedenken leuk toch?
Meisjesnaam ligt al vast, maar aangezien ik overtuigd ben dat we een broertje hebben gemaakt, wil ik suggesties voor namen!
Broers heten M.ax en A.lex, dat is al lastig genoeg om uit elkaar te houden, dus kom niet met Dex, Tex of Jax aan :P
Wel graag een korte naam :)
GO!
pinq, ik weet niet meer of ik je nou wel gefeliciteerd heb met je goede nieuws maar zo niet dan bij deze: GEWELDIG! Gefeliciteerd! O+

en ik realiseer me nu pas dat de namen van M&A wel erg lijken op die van onze koning en koningin, haha. :D Als 't een meisje wordt moet je eigenlijk wel gaan voor een Amalia, Alexia, of Ariane he. ;) Hoewel, Juultje mag ook. Of Bea.

Namen die me wel leuk lijken voor een broertje van jullie leuke stel:

Victor (of kort Vic)
Vince
Luc/Luke
Jim
Kaspar
Jules

[ Bericht 1% gewijzigd door trui op 21-03-2018 21:45:24 ]
in de haak.
  woensdag 21 maart 2018 @ 13:44:39 #105
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_177982559
Vernoemen is gewoon vernoemen, dat dat vroeger aan striktere regels gebonden was dan nu betekent niet dat je niet vernoemt als je die regels niet volgt. Het blijft vernoemen als je de naam van je kind kiest op basis van de naam van iemand die je kent.
in de haak.
  woensdag 21 maart 2018 @ 13:52:18 #106
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_177982686
Bij mijn schoonbroer thuis worden alle eerste zonen Aad genoemd, en ook echt gewoon Aad, niks anders. Bij de eerste twee was mn zusje echt blij dat het meisjes waren, nummer drie werd alsnog een jongen maar toen was haar vriend het er wel mee eens dat Aad echt geen naam was voor bij de meisjes, heeft hij als tweede naam Adam gekregen, nou, daar zijn drama's over geweest joh :{w :')
Als ie vervelend is noemen we hem wel allemaal Aad :P
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  woensdag 21 maart 2018 @ 13:53:25 #107
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_177982711
:D
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  woensdag 21 maart 2018 @ 13:56:03 #108
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_177982761
Ze zat er echt mee in haar maag bij de eerste kinderen hoor. Die familie is ook nog eens echt dik vies stinkend rijk, het was echt heel erg een dingetje. Bij kind nr. 3 hadden ze er gelukkig beide echt schijt aan. Was zo sneu geweest als ie echt zo geheten had :')
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  woensdag 21 maart 2018 @ 14:02:29 #109
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_177982889
quote:
1s.gif Op woensdag 21 maart 2018 11:12 schreef pinquit het volgende:

[..]

Max was donker ja, maar nu een blondie met donkere ogen :D
Oscar is mooi O+ alleen die vuilnisbak van Sesamstraat springt meteen in m'n hoofd :') :D maar hij gaat op 't lijstje O+
Die hebben we idd als knuffel. :Y ;)
***
pi_177983381
quote:
1s.gif Op woensdag 21 maart 2018 13:12 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ja, dat moet je zelf weten, al vernoem je je kind naar koningin Máxima, maar de ouderwetse vernoemingsregels waren vrij simpel; dat niemand die meer kent omdat nagenoeg niemand meer vernoemt is wat anders.

Oudste zoon naar vader van vader
Tweede zoon naar vader van moeder
Oudste dochter naar moeder van moeder
Tweede dochter naar moeder van vader
Bij derde en vierde zonen/dochters ging je dan kruisen en de naam van de moeder van vader werd dan in de jongensvariant gebruikt voor de volgende zoon.

Bij een beetje breed genealogisch onderzoek herken je dat soort dingen heel mooi.
oeoeoeoeoehhh dan hebben wij het per ongeluk precies volgens de regels gedaan bij onze dochters :D
Nou ja, als 2e naam iig :+
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
pi_177983867
quote:
1s.gif Op woensdag 21 maart 2018 13:12 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ja, dat moet je zelf weten, al vernoem je je kind naar koningin Máxima, maar de ouderwetse vernoemingsregels waren vrij simpel; dat niemand die meer kent omdat nagenoeg niemand meer vernoemt is wat anders.

Oudste zoon naar vader van vader
Tweede zoon naar vader van moeder
Oudste dochter naar moeder van moeder
Tweede dochter naar moeder van vader
Bij derde en vierde zonen/dochters ging je dan kruisen en de naam van de moeder van vader werd dan in de jongensvariant gebruikt voor de volgende zoon.

Bij een beetje breed genealogisch onderzoek herken je dat soort dingen heel mooi.
Oh, wat zijn wij heerlijk ouderwets dan :D
Alleen mochten wij nog een derde zoon krijgen zal hij naar zijn eigen vader vernoemd worden waarschijnlijk.

Overigens: mijn oma was de jongste van 18 kinderen. Alle kinderen hadden Adriana of Adrianus als tweede of derde naam. Dat zal ook een vernoeming zijn neem ik aan.
Bij mijn oma was de inspiratie op en ze hebben haar alleen maar Adriana genoemd :)
  woensdag 21 maart 2018 @ 14:48:53 #112
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_177983958
quote:
1s.gif Op woensdag 21 maart 2018 14:25 schreef tombolafan het volgende:

[..]

oeoeoeoeoehhh dan hebben wij het per ongeluk precies volgens de regels gedaan bij onze dochters :D
Nou ja, als 2e naam iig :+
Bij ons thuis klopt het trouwens ook niet, want ik ben naar beide oma's genoemd, en mijn zusje naar beide opa's.
De volgorde van mijn namen is "moeder van moeder" "moeder van vader" "roepnaam" en heel valsspelend is die roepnaam wel weer een vertaling van de naam van moeder van vader.
De moeder van mijn moeder was overigens een paar weken voor mijn geboorte overleden, dus die heeft niet meegekregen dat ze alleen in de doopnamen vernoemd is maar dat de roepnaam naar de andere oma verwijst.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  woensdag 21 maart 2018 @ 14:54:04 #113
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_177984051
Mijn oudste is overigens helemaal niet vernoemd, mijn jongste heeft als namen "roepnaam" "vader van vader" "vader van moeder".
Ik zie mijn oudste zoon er overigens wel een vernoeming naar zijn opa doorheen drukken als zij een zoon krijgen, maar mijn oudste heeft geen vader en toen hij jong was heeft mijn vader best een stukje van dat rolmodel op zich genomen door dingen met hem te ondernemen, dus ik snap wel dat hij dat zou willen, daarbij heeft mijn vader een weinig voorkomende, heel Veluwse voornaam en heeft mijn zoon dus ook dezelfde achternaam, dus dan geef je qua namen ook weer een combinatie door die al generaties lang voorkomt.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_177984240
quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2018 13:43 schreef Poes. het volgende:

[..]

Ja, m'n ex-man heeft een (overleden) broer met dezelfde naam :X
De biologische vader van mijn man (woont in Trinidad, heb ik nooit ontmoet dus zie hem niet als schoonvader), heeft met zijn 2e vrouw een zoon gekregen die dezelfde naam heeft als mijn man’s overleden broertje.
Ook zo apart.
pi_177985207
quote:
1s.gif Op woensdag 21 maart 2018 15:02 schreef vencodark het volgende:

[..]

De biologische vader van mijn man (woont in Trinidad, heb ik nooit ontmoet dus zie hem niet als schoonvader), heeft met zijn 2e vrouw een zoon gekregen die dezelfde naam heeft als mijn man’s overleden broertje.
Ook zo apart.
Ik vind het wat macaber.. alsof je een vervanging hebt gemaakt. Maar goed, 50 jaar terug zal dat vast heel ''normaal'' zijn geweest.
pi_177985408
quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2018 15:45 schreef Poes. het volgende:

[..]

Ik vind het wat macaber.. alsof je een vervanging hebt gemaakt. Maar goed, 50 jaar terug zal dat vast heel ''normaal'' zijn geweest.
Mijn man’s broertje had nu zo’n 30 geweest en ik geloof dat die halfbroer amper 22 is ofzo.
Ik vind het ook raar en mijn man vindt het ook idioot. Zoiets doe je niet, zéker niet met je 2e vrouw.
pi_177985456
quote:
1s.gif Op woensdag 21 maart 2018 15:55 schreef vencodark het volgende:

[..]

Mijn man’s broertje had nu zo’n 30 geweest en ik geloof dat die halfbroer amper 22 is ofzo.
Ik vind het ook raar en mijn man vindt het ook idioot. Zoiets doe je niet, zéker niet met je 2e vrouw.
Oh dan is het een ander verhaal :X Wat vind z'n moeder er van?
  woensdag 21 maart 2018 @ 16:16:30 #118
48000 Vlinder
1 + 1 = 3, nee 5!
pi_177985814
Mijn 1e broer is overleden, toen kwam ik. Daarna kreeg mijn jongere broertje mn broer zijn naam.

Hebben wij als kinderen altijd heel gek en raar gevonden :?

Als mmn oudste broer nog had geleefd had m'n broertje Hessel geheten trouwens
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
  woensdag 21 maart 2018 @ 16:23:02 #119
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_177985966
Maar dat was vroeger echt heel normaal. Zo raar he.
Ach een buurman hier noemt elke keer zn nieuwe hond Bono. Maar na 5 Bono's ( ja echt, hij haalt altijd de meest oude, krakkemikkige, lelijke honden uit het asiel) wilden ze wel eens iets anders.
Ze hebben nu Rolo.
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  woensdag 21 maart 2018 @ 16:24:26 #120
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_177985993
Wat gek, inderdaad, Vlindur (en Vencodark & Poes). Je zou het natuurlijk ook als een soort eerbetoon / vernoeming kunnen beschouwen, maar ik krijg er ook een 'ach we maken een nieuwe jantje' gevoel bij. Annie MG Schmidt was geloof ik ook de 3e dochter die de naam Anna kreeg in dat gezin, nadat de eerste 2 waren overleden.
in de haak.
  woensdag 21 maart 2018 @ 16:25:15 #121
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_177986015
quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2018 16:23 schreef oh-oh het volgende:
Maar dat was vroeger echt heel normaal. Zo raar he.
Ach een buurman hier noemt elke keer zn nieuwe hond Bono. Maar na 5 Bono's ( ja echt, hij haalt altijd de meest oude, krakkemikkige, lelijke honden uit het asiel) wilden ze wel eens iets anders.
Ze hebben nu Rolo.
:D
in de haak.
  woensdag 21 maart 2018 @ 16:31:31 #122
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_177986155
No shit. Ik bedenk nu pas dat de oudste dochter van mijn opa en oma Anna heette. Die overleed een maand voordat hun tweede kind geboren werd en die heet Jan. Dat is toch ook gewoon dezelfde naam he?
Hun tweede zoon is naar mijn opa genoemd. Dat zal dan wss eigelijk bij zoon nr. 1 al de bedoeling geweest zijn mss.
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_177986486
quote:
1s.gif Op woensdag 21 maart 2018 16:16 schreef Vlindur het volgende:
Mijn 1e broer is overleden, toen kwam ik. Daarna kreeg mijn jongere broertje mn broer zijn naam.

Hebben wij als kinderen altijd heel gek en raar gevonden :?

Als mmn oudste broer nog had geleefd had m'n broertje Hessel geheten trouwens
Heb je je ouders weleens gevraagd waarom ze dat hebben gedaan?
Mijn ex-schoonmoeder kon er niet over praten, baby werd ook direct weggehaald en hebben ze nooit meer gezien ;(

quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2018 16:23 schreef oh-oh het volgende:
Maar dat was vroeger echt heel normaal. Zo raar he.
Ach een buurman hier noemt elke keer zn nieuwe hond Bono. Maar na 5 Bono's ( ja echt, hij haalt altijd de meest oude, krakkemikkige, lelijke honden uit het asiel) wilden ze wel eens iets anders.
Ze hebben nu Rolo.
Mijn vader heeft ook 5 honden met dezelfde naam gehad _O-
  woensdag 21 maart 2018 @ 16:57:42 #124
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_177986731
Was toen echt heel gewoon, ik ken het ook in de familie; kindje na een dag overleden, volgende kind dezelfde naam. Wel een heel mooi grafje voor dat kindje trouwens, en ook zeer goed onderhouden, ook nu nog (>40 jaar later), dus zeker niet dat dat kindje "vervangen" en vergeten is, maar toch.
Het lijkt me zo bizar als je op de begraafplaats loopt en er ligt iemand met precies jouw namen en maar een jaartje eerder geboren.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  woensdag 21 maart 2018 @ 16:58:43 #125
48000 Vlinder
1 + 1 = 3, nee 5!
pi_177986753
quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2018 16:45 schreef Poes. het volgende:

[..]

Heb je je ouders weleens gevraagd waarom ze dat hebben gedaan?
Mijn ex-schoonmoeder kon er niet over praten, baby werd ook direct weggehaald en hebben ze nooit meer gezien ;(


Jawel. Ze vonden het een mooie naam. Mn ouders konden en kunnen er nog steeds maar slecht over praten.
De rouwverwerking/begeleiding was vroeger (36 jaar terug) niet heel erg goed denk ik..

Mn broer is 4 dagen voor z'n eerste verjaardag overleden ;(
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_177986796
quote:
1s.gif Op woensdag 21 maart 2018 16:58 schreef Vlindur het volgende:

[..]

Jawel. Ze vonden het een mooie naam. Mn ouders konden en kunnen er nog steeds maar slecht over praten.
De rouwverwerking/begeleiding was vroeger (36 jaar terug) niet heel erg goed denk ik..

Mn broer is 4 dagen voor z'n eerste verjaardag overleden ;(
Triest hoor.. ;(
  woensdag 21 maart 2018 @ 17:02:18 #127
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_177986829
quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2018 11:10 schreef pinquit het volgende:
Dank voor alle suggesties! Heel fijn, heb er al een paar overgenomen voor 't lijstje.
Ik was niet zo helder met verdere eisen, maar die hebben we ook niet echt hoor. Het moet gewoon een mooie naam zijn, lekker uitspreken met de andere twee en de achternaam. 't liefst een naam die zowel in Nederlands als Engels makkelijk uitgesproken kan worden, maar dat vind ik niet eens heel belangrijk.
Ik vind S.epp echt een mooie naam bij jouw twee andere mannen.
Kwak
  woensdag 21 maart 2018 @ 17:05:17 #128
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_177986887
Ik weet van een vader die zijn gezin verliet, met een nieuwe vrouw een gezin stichtte en zijn zoon dezelfde naam gaf als zijn andere zoon.
Moeder 1 is plotseling overleden en de kinderen zijn alsnog bij hun vader gaan wonen. Heb je dus 2 kinderen met dezelfde naam in 1 gezin.
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
  woensdag 21 maart 2018 @ 17:05:32 #129
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_177986894
quote:
1s.gif Op woensdag 21 maart 2018 16:58 schreef Vlindur het volgende:

[..]

Jawel. Ze vonden het een mooie naam. Mn ouders konden en kunnen er nog steeds maar slecht over praten.
De rouwverwerking/begeleiding was vroeger (36 jaar terug) niet heel erg goed denk ik..

Mn broer is 4 dagen voor z'n eerste verjaardag overleden ;(
Ik weet dat de moeder van dat kindje uit mijn vorige post door het overlijden van haar baby niet eens kraamzorg heeft gehad... werd destijds kennelijk niet nodig geacht, ze stond de volgende dag weer voor het hele huishouden te koken, want tsja... dat moest wel gebeuren natuurlijk.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_177986907
quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2018 17:05 schreef Grijs het volgende:
Ik weet van een vader die zijn gezin verliet, met een nieuwe vrouw een gezin stichtte en zijn zoon dezelfde naam gaf als zijn andere zoon.
Moeder 1 is plotseling overleden en de kinderen zijn alsnog bij hun vader gaan wonen. Heb je dus 2 kinderen met dezelfde naam in 1 gezin.
Next level dit :X
  woensdag 21 maart 2018 @ 17:07:09 #131
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_177986923
quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2018 17:05 schreef Grijs het volgende:
Ik weet van een vader die zijn gezin verliet, met een nieuwe vrouw een gezin stichtte en zijn zoon dezelfde naam gaf als zijn andere zoon.
Moeder 1 is plotseling overleden en de kinderen zijn alsnog bij hun vader gaan wonen. Heb je dus 2 kinderen met dezelfde naam in 1 gezin.
Oh, dat is helemaal erg.... :o
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_177987028
quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2018 15:56 schreef Poes. het volgende:

[..]

Oh dan is het een ander verhaal :X Wat vind z'n moeder er van?
Geen idee. Nooit zo naar gevraagd.
  woensdag 21 maart 2018 @ 21:44:25 #133
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_177995042
quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2018 16:31 schreef oh-oh het volgende:
No shit. Ik bedenk nu pas dat de oudste dochter van mijn opa en oma Anna heette. Die overleed een maand voordat hun tweede kind geboren werd en die heet Jan. Dat is toch ook gewoon dezelfde naam he?
Hun tweede zoon is naar mijn opa genoemd. Dat zal dan wss eigelijk bij zoon nr. 1 al de bedoeling geweest zijn mss.
Jan en Anna vind ik echt niet dezelfde naam hoor, of bedoel je dat niet?
in de haak.
  woensdag 21 maart 2018 @ 21:44:44 #134
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_177995058
quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2018 17:05 schreef Grijs het volgende:
Ik weet van een vader die zijn gezin verliet, met een nieuwe vrouw een gezin stichtte en zijn zoon dezelfde naam gaf als zijn andere zoon.
Moeder 1 is plotseling overleden en de kinderen zijn alsnog bij hun vader gaan wonen. Heb je dus 2 kinderen met dezelfde naam in 1 gezin.
:o
in de haak.
  vrijdag 23 maart 2018 @ 20:57:27 #135
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_178043767
omg, iemand op facebook is vandaag bevallen van een meisje en de naam is echt afschuwelijk.
En nu wil ik 'm eigenlijk delen, maar ik durf niet want ik weer zeker dat er geen èèn ander kind op de wereld zo heet :')

Het is gewoon een 100% NL kind en in de naam zit dus zo'n hoge apostrof en alles :'(
  vrijdag 23 maart 2018 @ 21:30:01 #136
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_178044768
Naam in DM graag :7 .
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  Spellchecker zaterdag 24 maart 2018 @ 01:07:35 #137
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 zaterdag 24 maart 2018 @ 01:23:14 #138
269689 crew  Viv
pi_178050112
quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2018 21:44 schreef trui het volgende:
Jan en Anna vind ik echt niet dezelfde naam hoor, of bedoel je dat niet?
Zijn ze niet afkomstig van Johannes en Johanna? :Y)
pi_178052183
Ik ben op Netflix een Spaanse serie aan het volgen, en een vrouwelijke personage heet Belén. Prachtige naam!
pi_178052261
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 maart 2018 01:07 schreef maily het volgende:
Geboren: Junior

Voor als je geen namen meer kunt verzinnen ;)
Zij hebbeb echt een heerlijke lunchroom. Heel vaak heerlijk gegeten :)
  Spellchecker zaterdag 24 maart 2018 @ 09:20:50 #141
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_178052420
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 maart 2018 08:59 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ik ben op Netflix een Spaanse serie aan het volgen, en een vrouwelijke personage heet Belén. Prachtige naam!
Gran Hotel ... zo romantisch.
pi_178052448
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 maart 2018 09:20 schreef maily het volgende:

[..]

Gran Hotel ... zo romantisch.
Inderdaad. Ontzettend langdradig, maar erg verslavend :)
  Redactie Frontpage / Spellchecker zaterdag 24 maart 2018 @ 09:34:17 #143
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_178052617
Ik had ook een ouder broertje, met dezelfde voornaam (maar dan de jongensvariant) en een heel erg overeenkomende tweede naam. Mijn broertje is maar 6 maanden geworden, had een open ruggetje. Ook hier weer zo'n triest verhaal uit de jaren '60. Hij is nooit thuis geweest, heeft altijd in het ziekenhuis gelegen en mijn ouders wisten niet eens waar hij begraven is.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_178052632
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 maart 2018 09:34 schreef Rewimo het volgende:
Ik had ook een ouder broertje, met dezelfde voornaam (maar dan de jongensvariant) en een heel erg overeenkomende tweede naam. Mijn broertje is maar 6 maanden geworden, had een open ruggetje. Ook hier weer zo'n triest verhaal uit de jaren '60. Hij is nooit thuis geweest, heeft altijd in het ziekenhuis gelegen en mijn ouders wisten niet eens waar hij begraven is.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat een verdriet :'(
  Redactie Frontpage / Spellchecker zaterdag 24 maart 2018 @ 09:40:25 #145
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_178052693
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 maart 2018 09:35 schreef Sunshine1982 het volgende:

Wat een verdriet :'(
Ja, echt heel triest. Ik weet pas sinds kort dat mijn oom (broer van mijn vader) en tante ook een kindje met open rug hebben gekregen. Nooit geweten. Er werd gewoon niet over gepraat. Sterker nog: mijn moeder wist dat ook niet. Anders hadden ze misschien nog wat steun aan elkaar kunnen hebben.

Het zorgde er wel voor dat mijn moeder erop hamerde dat ik een vruchtwaterpunctie liet doen toen ik zwanger was. Met gelukkig een gezond jongetje als resultaat :)
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_178052721
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 maart 2018 09:40 schreef Rewimo het volgende:

[..]

Ja, echt heel triest. Ik weet pas sinds kort dat mijn oom (broer van mijn vader) en tante ook een kindje met open rug hebben gekregen. Nooit geweten. Er werd gewoon niet over gepraat. Sterker nog: mijn moeder wist dat ook niet. Anders hadden ze misschien nog wat steun aan elkaar kunnen hebben.

Het zorgde er wel voor dat mijn moeder erop hamerde dat ik een vruchtwaterpunctie liet doen toen ik zwanger was. Met gelukkig een gezond jongetje als resultaat :)
Het is gewoon niet te bevatten hoe het moet zijn om 2 kinderen te verliezen... Heb je nu wel broers/zussen die nog leven?
pi_178052764
Mijn tweede naam is een venoeming naar mijn overleden broertje :Y dat vind ik dan weer prima kunnen (ik heet patricia, hij Patrick).

Vond het als kind wel altijd raar dat ze dat bij mij pas hebben gedaan en niet al bij mijn oudere zus. Die is dan weer vernoemd naar mijn moeder in haar tweede naam.
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_178052793
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 maart 2018 09:34 schreef Rewimo het volgende:
Ik had ook een ouder broertje, met dezelfde voornaam (maar dan de jongensvariant) en een heel erg overeenkomende tweede naam. Mijn broertje is maar 6 maanden geworden, had een open ruggetje. Ook hier weer zo'n triest verhaal uit de jaren '60. Hij is nooit thuis geweest, heeft altijd in het ziekenhuis gelegen en mijn ouders wisten niet eens waar hij begraven is.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zoals je het verteld klinkt het als een eerbetoon dat je vernoemd bent naar je broer. :Y

Mijn schoonmoeder heeft ook 2 kinderen verloren. Ene met aantal weken en andere met 3 maanden geloof ik. Maar dan beide aan wiegendood, althans, dat zeiden ze toen. Wie weet zat er wel iets anders achter. Geen idee.
We hebben overwogen onze dochter als 2e of 3e naam de naam van die dochter te geven maar toch niet gedaan.
pi_178052821
Mijn opa en oma hebben in de oorlog een tweeling gekregen die maar een dag leefden. Hun namen zijn daarna ook weer gebruikt voor andere kinderen. Ik geloof dat ze dat deden omdat het anders lullig was voor degene naar wie ze vernoemd waren ( 8)7 ). Overigens zijn ze uiteindelijk niet eens allemaal vernoemd, na een stuk of 11 kinderen waren de vernoemingen wel op en mochten de oudere kinderen de namen verzinnen :')
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_178052860
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 maart 2018 09:54 schreef LeSage het volgende:
Mijn opa en oma hebben in de oorlog een tweeling gekregen die maar een dag leefden. Hun namen zijn daarna ook weer gebruikt voor andere kinderen. Ik geloof dat ze dat deden omdat het anders lullig was voor degene naar wie ze vernoemd waren ( 8)7 ). Overigens zijn ze uiteindelijk niet eens allemaal vernoemd, na een stuk of 11 kinderen waren de vernoemingen wel op en mochten de oudere kinderen de namen verzinnen :')
Ook een idee. :+
Maar blijft triest natuurlijk. ;(
  Redactie Frontpage / Spellchecker zaterdag 24 maart 2018 @ 10:00:05 #151
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_178052875
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 maart 2018 09:51 schreef vencodark het volgende:

Zoals je het verteld klinkt het als een eerbetoon dat je vernoemd bent naar je broer. :Y

Mijn schoonmoeder heeft ook 2 kinderen verloren. Ene met aantal weken en andere met 3 maanden geloof ik. Maar dan beide aan wiegendood, althans, dat zeiden ze toen. Wie weet zat er wel iets anders achter. Geen idee.
We hebben overwogen onze dochter als 2e of 3e naam de naam van die dochter te geven maar toch niet gedaan.
Ik heb het mijn moeder gevraagd, ze vond het zo'n mooie naam. Dus misschien speelt dat wel mee ja O+

Achteraf hoor je zulke verhalen vaker. Zoveel verdriet waar mensen niet aan toe mochten geven. Hup, gewoon doorgaan.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_178052887
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 maart 2018 09:51 schreef vencodark het volgende:

[..]

Zoals je het verteld klinkt het als een eerbetoon dat je vernoemd bent naar je broer. :Y

Mijn schoonmoeder heeft ook 2 kinderen verloren. Ene met aantal weken en andere met 3 maanden geloof ik. Maar dan beide aan wiegendood, althans, dat zeiden ze toen. Wie weet zat er wel iets anders achter. Geen idee.
We hebben overwogen onze dochter als 2e of 3e naam de naam van die dochter te geven maar toch niet gedaan.
Wij hebben dat ook overwogen, om ons zoontje naar mijn overleden broertje te vernoemen. Maar ik wilde voorkomen dat mijn ouders hun kindje op de mijne zouden projecteren :@. Misschien heel egoïstisch..

We hebben overigens nu überhaupt geen tweede naam :D scheelt een hoop gedoe.
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  Redactie Frontpage / Spellchecker zaterdag 24 maart 2018 @ 10:03:16 #153
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_178052907
Dat doet me eraan denken wat ik ergens op een begraafplaats zag: twee dezelfde steentjes, met precies dezelfde namen maar andere datums. Ook ergens uit de jaren '60 meen ik.

Ik vroeg me toen wel af of er nu nog iemand rondloopt met weer diezelfde namen...
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  Redactie Frontpage / Spellchecker zaterdag 24 maart 2018 @ 10:09:26 #154
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_178052947
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 maart 2018 10:01 schreef littledrummergirl het volgende:
Wij hebben dat ook overwogen, om ons zoontje naar mijn overleden broertje te vernoemen. Maar ik wilde voorkomen dat mijn ouders hun kindje op de mijne zouden projecteren . Misschien heel egoïstisch..

Als eerste naam zou ik dat ook niet overwegen. Misschien als tweede naam. Maar ik zou dat dan wel in overleg doen. Om te peilen of ze dat fijn zouden vinden of juist niet.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_178053381
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 maart 2018 10:00 schreef Rewimo het volgende:

[..]

Ik heb het mijn moeder gevraagd, ze vond het zo'n mooie naam. Dus misschien speelt dat wel mee ja O+

Achteraf hoor je zulke verhalen vaker. Zoveel verdriet waar mensen niet aan toe mochten geven. Hup, gewoon doorgaan.
Ik meen, uit mijn hoofd, dat Annie MG Smith ook vernoemd is naar haar oudere zusje die overleden was. Ook Annie dus.
pi_178053392
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 maart 2018 10:09 schreef Rewimo het volgende:

[..]

Als eerste naam zou ik dat ook niet overwegen. Misschien als tweede naam. Maar ik zou dat dan wel in overleg doen. Om te peilen of ze dat fijn zouden vinden of juist niet.
Mijn schoonmoeder had dat heel mooi gevonden maar we zaten met de voorletters. En nu is ze dus vernoemd naar haarzelf. :)
  zaterdag 24 maart 2018 @ 10:49:20 #157
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_178053397
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 maart 2018 08:59 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ik ben op Netflix een Spaanse serie aan het volgen, en een vrouwelijke personage heet Belén. Prachtige naam!
Bethlehem
  zaterdag 24 maart 2018 @ 10:52:29 #158
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_178053455
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 maart 2018 10:01 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]

Wij hebben dat ook overwogen, om ons zoontje naar mijn overleden broertje te vernoemen. Maar ik wilde voorkomen dat mijn ouders hun kindje op de mijne zouden projecteren :@. Misschien heel egoïstisch..

We hebben overigens nu überhaupt geen tweede naam :D scheelt een hoop gedoe.
Mijn broertje “A” is ook overleden.
Mijn zoon heet “F”.
Mijn moeder noemt hem regelmatig per ongeluk A. Niet als ze hem roept maar wel als ze het over hem heeft of zo. TJa ik heb er niet zo’n moeite mee vind het vooral voor haar vervelend
pi_178053484
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 maart 2018 10:52 schreef amaranta het volgende:

[..]

Mijn broertje “A” is ook overleden.
Mijn zoon heet “F”.
Mijn moeder noemt hem regelmatig per ongeluk A. Niet als ze hem roept maar wel als ze het over hem heeft of zo. TJa ik heb er niet zo’n moeite mee vind het vooral voor haar vervelend
Zeker als hij er misschien ook nog op lijkt ja.
Aan de andere kant: mijn moeder noemt mijn zoontje ook weleens bij mijn broertjes naam en die leeft nog gewoon.
Of ik noem mijn man bij zoontjes naam. :')
  Spellchecker zaterdag 24 maart 2018 @ 10:58:36 #160
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_178053561
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 maart 2018 09:34 schreef Rewimo het volgende:
Ik had ook een ouder broertje, met dezelfde voornaam (maar dan de jongensvariant) en een heel erg overeenkomende tweede naam. Mijn broertje is maar 6 maanden geworden, had een open ruggetje. Ook hier weer zo'n triest verhaal uit de jaren '60. Hij is nooit thuis geweest, heeft altijd in het ziekenhuis gelegen en mijn ouders wisten niet eens waar hij begraven is.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat afschuwelijk .....

Mijn moeder is twee broertjes in de wieg verloren (allebei dezelfde naam .... ); van in ieder geval ééntje weet ik dat hij overleden is aan brandwonden van een hete waterkruik ....
Heb van haar een elektrische gekregen voor mijn kinderen ....
pi_178053661
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 maart 2018 10:58 schreef maily het volgende:

[..]

Wat afschuwelijk .....

Mijn moeder is twee broertjes in de wieg verloren (allebei dezelfde naam .... ); van in ieder geval ééntje weet ik dat hij overleden is aan brandwonden van een hete waterkruik ....
Heb van haar een elektrische gekregen voor mijn kinderen ....
Wat verschrikkelijk. ;(
  zaterdag 24 maart 2018 @ 11:10:40 #162
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_178053711
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 maart 2018 01:23 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Zijn ze niet afkomstig van Johannes en Johanna? :Y)
Dat bedoelde ik. Dus zelfde vernoeming imo.
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  zaterdag 24 maart 2018 @ 11:14:16 #163
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_178053753
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 maart 2018 10:54 schreef vencodark het volgende:

[..]

Zeker als hij er misschien ook nog op lijkt ja.
Aan de andere kant: mijn moeder noemt mijn zoontje ook weleens bij mijn broertjes naam en die leeft nog gewoon.
Of ik noem mijn man bij zoontjes naam. :')
Ja, wat dat betreft roept ze altijd haar zus M.C als ze mij M.E wil roepen.
  zaterdag 24 maart 2018 @ 11:14:43 #164
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_178053757
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 maart 2018 10:58 schreef maily het volgende:

[..]

Wat afschuwelijk .....

Mijn moeder is twee broertjes in de wieg verloren (allebei dezelfde naam .... ); van in ieder geval ééntje weet ik dat hij overleden is aan brandwonden van een hete waterkruik ....
Heb van haar een elektrische gekregen voor mijn kinderen ....
:'( wat verdrietig
  Redactie Frontpage / Spellchecker zaterdag 24 maart 2018 @ 12:00:12 #165
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_178054386
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 maart 2018 10:58 schreef maily het volgende:

Wat afschuwelijk .....

Mijn moeder is twee broertjes in de wieg verloren (allebei dezelfde naam .... ); van in ieder geval ééntje weet ik dat hij overleden is aan brandwonden van een hete waterkruik ....
Heb van haar een elektrische gekregen voor mijn kinderen ....
Och, wat verdrietig ;(
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  Redactie Frontpage / Spellchecker zaterdag 24 maart 2018 @ 12:02:19 #166
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_178054411
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 maart 2018 10:54 schreef vencodark het volgende:

Aan de andere kant: mijn moeder noemt mijn zoontje ook weleens bij mijn broertjes naam en die leeft nog gewoon.
Of ik noem mijn man bij zoontjes naam. :')
Mijn moeder haalt ook altijd namen door elkaar, van mij, van haar zus, mijn vader, haar (tweede) ex. Ach ja :D
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_178055115
Ik haal zelfs kat en kind nog wel eens door elkaar qua namen. :')
pi_178055411
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 maart 2018 12:45 schreef lunapuella het volgende:
Ik haal zelfs kat en kind nog wel eens door elkaar qua namen. :')
Herkenbaar. :')
  Redactie Frontpage / Spellchecker zaterdag 24 maart 2018 @ 13:20:12 #169
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_178055762
Hier nog een :@
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  zondag 25 maart 2018 @ 11:42:21 #170
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_178073929
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 maart 2018 11:10 schreef oh-oh het volgende:

[..]

Dat bedoelde ik. Dus zelfde vernoeming imo.
Vernoemen naar dezelfde persoon is toch iets anders als 2 kinderen precies dezelfde naam geven?
in de haak.
pi_178077685
Wij zijn eruit *O*

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 44% gewijzigd door #ANONIEM op 25-03-2018 15:30:09 ]
pi_178078014
quote:
1s.gif Op zondag 25 maart 2018 15:29 schreef Blue_note het volgende:
Wij zijn eruit *O*

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat een mooie naam O+
pi_178078221
quote:
1s.gif Op zondag 25 maart 2018 15:46 schreef BellaaElisa het volgende:

[..]

Wat een mooie naam O+
Bedankt ^O^
  dinsdag 27 maart 2018 @ 18:20:55 #174
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_178128779
Ook wel grappig. Populairste kindernamen in Spanje.
Scrollen tot blauwe vak.
https://www.google.nl/amp(...)0285_335812.amp.html
pi_178129053
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 18:20 schreef amaranta het volgende:
Ook wel grappig. Populairste kindernamen in Spanje.
Scrollen tot blauwe vak.
https://www.google.nl/amp(...)0285_335812.amp.html
Staat de onze tussen :{
  Spellchecker dinsdag 27 maart 2018 @ 18:39:36 #176
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
  dinsdag 27 maart 2018 @ 18:39:44 #177
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_178129112
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 18:35 schreef Blue_note het volgende:

[..]

Staat de onze tussen :{
Dan vinden de Spanjaarden het dus ook een mooie naam.

Op de Facebookpagina waar ik dit vandaan heb lachen de mensen zich kapot over naam Rayan.
Want letterlijk in Spaans staat er “krassen”
En wordt vaak in de context geplaatst ook doordraaien/doorflippen.
  dinsdag 27 maart 2018 @ 18:40:26 #178
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_178129125
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 18:39 schreef maily het volgende:

[..]

Vega? :o
Spreek uit als bigga (met zachte g) prachtige naam in het spaans.
Zoals de Ga in lady GaGa
  Spellchecker dinsdag 27 maart 2018 @ 18:41:08 #179
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_178129147
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 18:40 schreef amaranta het volgende:

[..]

Spreek uit als Bigga. Prachtige naam in het spaans.
Ah dankje.
pi_178129194
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 18:39 schreef amaranta het volgende:

[..]

Dan vinden de Spanjaarden het dus ook een mooie naam.

Op de Facebookpagina waar ik dit vandaan heb lachen de mensen zich kapot over naam Rayan.
Want letterlijk in Spaans staat er “krassen”
En wordt vaak in de context geplaatst ook doordraaien/doorflippen.
Rayan is een naam die Marokkanen gebruiken voor hun zoon. Is zogenaamd oh zo hip want het klinkt lekker Amerikaans. :')
  dinsdag 27 maart 2018 @ 18:45:29 #181
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_178129223
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 18:43 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Rayan is een naam die Marokkanen gebruiken voor hun zoon. Is zogenaamd oh zo hip want het klinkt lekker Amerikaans. :')
Ik ken de naam inderdaad van diverse Marokkanen in mijn omgeving.
Maar net zoals maily bij Vega een bepaalde associatie heeft. Hebben Spanjaarden dat bij rayan.
  dinsdag 27 maart 2018 @ 18:59:14 #182
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_178129461
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 18:35 schreef Blue_note het volgende:

[..]

Staat de onze tussen :{
Je bent niet echt verbaasd toch?
Olivia is echt een super populaire naam is verschillende landen.

Niet raar ook, de naam is heel mooi.
pi_178129509
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 18:45 schreef amaranta het volgende:

[..]

Ik ken de naam inderdaad van diverse Marokkanen in mijn omgeving.
Maar net zoals maily bij Vega een bepaalde associatie heeft. Hebben Spanjaarden dat bij rayan.
Ja, dat kan. :D
pi_178130646
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 18:39 schreef maily het volgende:

[..]

Vega? :o
:D
Staat ergens op vorige bladzijde ;)
pi_178130676
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 18:59 schreef SacreCoeur het volgende:

[..]

Je bent niet echt verbaasd toch?
Olivia is echt een super populaire naam is verschillende landen.

Niet raar ook, de naam is heel mooi.
Nee, maar ik vind Emma bijvoorbeeld ook mooi, maar als je een naam te vaak hoort vind ik het wat minder worden.
  Spellchecker dinsdag 27 maart 2018 @ 19:59:09 #186
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_178130770
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 19:54 schreef Blue_note het volgende:

[..]

:D
Staat ergens op vorige bladzijde ;)
Ik had het gezien maar vond het te grappig .... :@
  dinsdag 27 maart 2018 @ 20:03:37 #187
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_178130898
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 19:55 schreef Blue_note het volgende:

[..]

Nee, maar ik vind Emma bijvoorbeeld ook mooi, maar als je een naam te vaak hoort vind ik het wat minder worden.
Klopt, is ook.
Daarom gaan wij niet voor Noah. (ik ben erg bang voor een verpaupering van de naam)

Maar Olivia is al best wel een tijd ook zo populair toch?
pi_178131061
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 19:59 schreef maily het volgende:

[..]

Ik had het gezien maar vond het te grappig .... :@
Fair enough ;).

Vega ook echt :D
pi_178131075
Noah is bij ons een jongensnaam. Vind het ook niet vrouwelijk klinken.

[ Bericht 37% gewijzigd door #ANONIEM op 27-03-2018 20:11:58 ]
pi_178131081
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 20:03 schreef SacreCoeur het volgende:

[..]

Klopt, is ook.
Daarom gaan wij niet voor Noah. (ik ben erg bang voor een verpaupering van de naam)

Maar Olivia is al best wel een tijd ook zo populair toch?
Mwah is dat zo?
Ik hoor hem niet vaak eerlijk gezegd.
Lijstjes etc. heb ik niet bekeken, maar voor het gevoel dus niet (bij ons dan).
pi_178131124
Noah op zijn Arabisch.

https://vocaroo.com/i/s1Z25Tqtq8jw
  dinsdag 27 maart 2018 @ 20:14:35 #192
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_178131126
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 20:12 schreef Blue_note het volgende:

[..]

Mwah is dat zo?
Ik hoor hem niet vaak eerlijk gezegd.
Lijstjes etc. heb ik niet bekeken, maar voor het gevoel dus niet (bij ons dan).
Ja, volgens mij is Olivia heel erg populair :P

Gewoon niet de svb namenlijst bekijken, die fout heb ik gemaakt :+
pi_178131171
Het was vroeger mijn nummer 1 meisjesnaam. Prachtig vind ik ‘m. O+ Maar hij wint (helaas wat mij betreft) wel aan populairiteit inderdaad...

Maar goed, er valt ook wel wat voor te zeggen als je ‘m zelf totaal niet hoort in de omgeving. Volgens mij heeft zo’n soort discussie hier wel vaker plaatsgevonden. Dat iemand dan een kind had met een top 3 naam oid en dat hij/zij echt de enige in de omgeving was. Dus tsja.... hoe erg vind je de kans dat...?
Dit, dat, alles.
  dinsdag 27 maart 2018 @ 20:19:15 #194
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_178131210
Noah = jongensnaam
Noa = meisjesnaam
KuikenGuppy
pi_178131215
Hebreeuwse namen zijn ook prachtig. Ik had het wel geweten als ik een Nederlandse was geweest.... :s)
pi_178131229
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 20:19 schreef Burdie het volgende:
Noah = jongensnaam
Noa = meisjesnaam
Noah wordt dan toch gewoon Nuh? En Noa is wel echt No-a.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 27-03-2018 20:20:19 ]
  dinsdag 27 maart 2018 @ 20:20:30 #197
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_178131244
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 20:20 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Noah wordt dan toch gewoon Nuh?
No-waah.
KuikenGuppy
pi_178131247
En de naam hier op voorhand niet noemen helpt ook 😂 Jaren geleden was er een user die de naam van haar dochter to be hier deelde en er zoveel negatieve reacties op kreeg (helemaal geen rare naam wat mij betreft) dat ze toch switchte. Zo sneu. Net als dat ik hier Robrecht dropte en dat allerhande grapjes opleverde. :+
Dit, dat, alles.
pi_178131261
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 20:20 schreef Burdie het volgende:

[..]

No-waah.
Ah ok, duidelijk. O+
  dinsdag 27 maart 2018 @ 20:21:41 #200
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_178131275
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 20:21 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Ah ok, duidelijk. O+
Je hoort dus geen verschil in uitspraak :).
KuikenGuppy
  dinsdag 27 maart 2018 @ 20:21:58 #201
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_178131282
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 20:20 schreef Philomijn het volgende:
En de naam hier op voorhand niet noemen helpt ook 😂 Jaren geleden was er een user die de naam van haar dochter to be hier deelde en er zoveel negatieve reacties op kreeg (helemaal geen rare naam wat mij betreft) dat ze toch switchte. Zo sneu. Net als dat ik hier Robrecht dropte en dat allerhande grapjes opleverde. :+
Welke naam was dat? /nieuwsgierig
pi_178131291
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 20:21 schreef Burdie het volgende:

[..]

Je hoort dus geen verschil in uitspraak :).
Jaa, weinig tot niet inderdaad. Vind de -h op het eind bij Nuh juist mooi en de naam mannelijk maken. Maar dat vind ik.
pi_178131327
Sabah.

Klinkt zo sexy. O+
  dinsdag 27 maart 2018 @ 20:25:24 #204
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_178131349
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 20:24 schreef Maghrebijnse het volgende:
Sabah.

Klinkt zo sexy. O+
Het klinkt als de naam van een nieuw Hummus merk :D
pi_178131469
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 20:25 schreef SacreCoeur het volgende:

[..]

Het klinkt als de naam van een nieuw Hummus merk :D
https://vocaroo.com/i/s0REaAo9GOgs

Neen, klinkt zo romantisch en zweverig. :@
  dinsdag 27 maart 2018 @ 20:44:39 #206
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_178131953
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 20:29 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

https://vocaroo.com/i/s0REaAo9GOgs

Neen, klinkt zo romantisch en zweverig. :@
Zo klinkt het alsof het perfect past bij:

KuikenGuppy
  dinsdag 27 maart 2018 @ 20:47:36 #207
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_178132013
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 20:24 schreef Maghrebijnse het volgende:
Sabah.

Klinkt zo sexy. O+
Dat is bij ons ook een van de belangrijkste criteria bij de keuze van de meisjesnaam O+
  dinsdag 27 maart 2018 @ 21:02:25 #208
149959 SQ
snelle trees
pi_178132451
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 20:47 schreef Spees_Eend het volgende:

[..]

Dat is bij ons ook een van de belangrijkste criteria bij de keuze van de meisjesnaam O+
je dochter is anders een veel langer deel van dr leven seksueel actief dan dat ze een schattig ukje is hoor :{w
disclaimer
pi_178132567
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 20:21 schreef SacreCoeur het volgende:

[..]

Welke naam was dat? /nieuwsgierig
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dit, dat, alles.
pi_178132763
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 20:24 schreef Maghrebijnse het volgende:
Sabah.

Klinkt zo sexy. O+
Moet ik aan Aicha denken van Khaled.
Reine de Saba(h).

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 27-03-2018 21:13:35 ]
pi_178132783
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 20:44 schreef Burdie het volgende:

[..]

Zo klinkt het alsof het perfect past bij:

[ afbeelding ]
Ja, kan best. Mooie naam. Gaat op mijn lijstje. :D
pi_178132824
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 21:13 schreef Blue_note het volgende:

[..]

Moet ik aan Aicha denken van Khaled.
Reine de Saba(h).
Khaled altijd goed. Sabah doet mij denken aan haar, een klassieker.

pi_178133535
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 21:06 schreef Philomijn het volgende:

[..]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Er was hier ook een user die haar dochter wel zo genoemd heeft :Y
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
  dinsdag 27 maart 2018 @ 21:42:02 #214
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_178133689
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 21:37 schreef Clubsoda het volgende:

[..]

Er was hier ook een user die haar dochter wel zo genoemd heeft :Y
Precies. En volgens mij dr andere dochter Olivia ??
pi_178133692
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 20:25 schreef SacreCoeur het volgende:

[..]

Het klinkt als de naam van een nieuw Hummus merk :D
dat is Sabra :+

I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_178133705
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 21:42 schreef amaranta het volgende:

[..]

Precies. En volgens mij dr andere dochter Olivia ??
:Y
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
  dinsdag 27 maart 2018 @ 21:42:56 #217
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_178133728
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 21:42 schreef Clubsoda het volgende:

[..]

dat is Sabra :+

[ afbeelding ]
Hahaha :D
  dinsdag 27 maart 2018 @ 21:43:10 #218
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_178133733
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 21:42 schreef amaranta het volgende:

[..]

Precies. En volgens mij dr andere dochter Olivia ??
Nee Matilda.
Ik heb je lief mijn hele leven
  dinsdag 27 maart 2018 @ 21:44:30 #219
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_178133760
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 21:43 schreef laziness het volgende:

[..]

Nee Matilda.
O jaaaa, Keshet toch?
  dinsdag 27 maart 2018 @ 21:44:44 #220
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_178133770
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 21:43 schreef laziness het volgende:

[..]

Nee Matilda.
Ohja. Zelfde genre wel
  dinsdag 27 maart 2018 @ 21:45:01 #221
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_178133780
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 21:44 schreef SacreCoeur het volgende:

[..]

O jaaaa, Keshet toch?
Nee die heeft een E.mma
pi_178133786
Er was wel iets met Olivia. Oooh, iemand anders noemde haar kind zo en toen was er gedoe. Ofzo.

#halfgeheugenvoornuttelozeinfo
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
  dinsdag 27 maart 2018 @ 21:45:44 #223
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_178133794
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 21:45 schreef amaranta het volgende:

[..]

Nee die heeft een E.mma
O ja :') dan weet ik het niet meer..
Maar ik weet wel dat er een Willow babykind was in die tijd.
  dinsdag 27 maart 2018 @ 21:45:46 #224
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_178133795
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 21:43 schreef laziness het volgende:

[..]

Nee Matilda.
Olivia (olijf) en willow was misschien ook wel erg bomig
pi_178133799
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 21:45 schreef amaranta het volgende:

[..]

Nee die heeft een E.mma
En een jongen.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
  dinsdag 27 maart 2018 @ 21:46:41 #226
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_178133813
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 21:45 schreef Clubsoda het volgende:
Er was wel iets met Olivia. Oooh, iemand anders noemde haar kind zo en toen was er gedoe. Ofzo.

#halfgeheugenvoornuttelozeinfo
Ja. Ze had die naam gejat van een andere user. Aldus de andere user (kleurdoos???)
  dinsdag 27 maart 2018 @ 21:47:40 #227
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_178133839
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 21:46 schreef amaranta het volgende:

[..]

Ja. Ze had die naam gejat van een andere user. Aldus de andere user (kleurdoos???)
Hoe kan je nou weer een naam jatten :D :P
Maar die van haar heet niet Olivia, dus denk een andere user.
  dinsdag 27 maart 2018 @ 21:47:54 #228
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_178133848
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 21:46 schreef amaranta het volgende:

[..]

Ja. Ze had die naam gejat van een andere user. Aldus de andere user (kleurdoos???)
KD heeft toch geen Olivia (of W.ill.ow)? Toch?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  dinsdag 27 maart 2018 @ 21:49:40 #229
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_178133897
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 21:47 schreef Leandra het volgende:

[..]

KD heeft toch geen Olivia (of W.ill.ow)? Toch?
nee geen van beide.
Maar volgens mij had zij aangegeven die naam mooi te vinden oid.

Welke speurneus vindt de rel?
  dinsdag 27 maart 2018 @ 21:50:24 #230
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_178133915
Nee Mathilda zou gejat zijn.
Het is innepin trouwens.

Vervolgens gaf Silmarwen haar dochter als tweede naam Willow en had innepin daar weer een pb voor gehad willen hebben.
The drama :{w
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_178133917
Geloof wel dat die toen op haar lijstje stond.
Olivia dus. Bij KD.

Want KD heeft toch ook geen Mat(h)ilda?

En innepin heeft de naam wel of juist niet gedaan omdat Fok vervelend deed?


Vragen vragen vragen.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
  dinsdag 27 maart 2018 @ 21:51:50 #232
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_178133948
Maar volgens mij ging de rel om de naam matilda
  dinsdag 27 maart 2018 @ 21:53:09 #233
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_178133977
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 21:50 schreef laziness het volgende:
Nee Mathilda zou gejat zijn.
Het is innepin trouwens.

Vervolgens gaf Silmarwen haar dochter als tweede naam Willow en had innepin daar weer een pb voor gehad willen hebben.
The drama :{w
Ohja!!!
  dinsdag 27 maart 2018 @ 21:53:36 #234
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_178133986
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 21:50 schreef Vanyel het volgende:
Geloof wel dat die toen op haar lijstje stond.
Olivia dus. Bij KD.

Want KF heeft toch ook geen Mat(h)ilda?

En innepin heeft de naam wel of juist niet gedaan omdat Fok vervelend deed?


Vragen vragen vragen.
Nee. Want die had innepin dus gejat
pi_178134023
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 21:53 schreef amaranta het volgende:

[..]

Nee. Want die had innepin dus gejat
En omdat een random fokker dezelfde naam koos, was ie niet meer beschikbaar.
Logisch wel O+
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
  dinsdag 27 maart 2018 @ 21:55:02 #236
12734 amaranta
Alles Dasty!
  dinsdag 27 maart 2018 @ 21:55:37 #237
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_178134054
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 21:50 schreef laziness het volgende:
Nee Mathilda zou gejat zijn.
Het is innepin trouwens.

Vervolgens gaf Silmarwen haar dochter als tweede naam Willow en had innepin daar weer een pb voor gehad willen hebben.
The drama :{w
Hahahahahaha :')
  dinsdag 27 maart 2018 @ 21:56:52 #238
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_178134098
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 21:54 schreef Vanyel het volgende:

[..]

En omdat een random fokker dezelfde naam koos, was ie niet meer beschikbaar.
Logisch wel O+
Vroegah stuurde men een pb als ze dezelfde naam wilde geven en er een user was die al een kind met die naam had. Oldbie style of zo.
Maar goed KD kreeg een jongen dus drama om niks uiteindelijk.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_178134119
Hier begint het met Olivia:

OUD / Kindernamen #93

En hier verder met Matilde:

OUD / Kindernamen #94
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
  dinsdag 27 maart 2018 @ 21:57:54 #240
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_178134123
U kunt het allen terug lezen
  dinsdag 27 maart 2018 @ 21:58:19 #241
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_178134142
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 21:57 schreef Clubsoda het volgende:
Hier begint het met Olivia:

OUD / Kindernamen #93

En hier verder met Matilde:

OUD / Kindernamen #94
En hier dus
OUD / Zwangerschap en geboorte deel 799
pi_178134176
quote:
Ja, ik vulde aan op jou, want rellen lopen bij voorkeur parallel in meerdere topics O+

Misschien had ik je even moeten pb-en ;(
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
  dinsdag 27 maart 2018 @ 21:59:35 #243
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_178134185
Ik weet nog goed hoe pissed off Roald Dahl was, toen de naam Matilda gejat was.

Serieus, mensen hebben hierom gereld? :')

Zo tragisch
maar ik wil natuurlijk wel een link naar de rel :7
  dinsdag 27 maart 2018 @ 22:00:03 #244
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_178134203
quote:
Ik zie dat ik daar ook al aangaf dat het maar een random fok user is dus wat een rel om niks.
Ben ik toch niet veranderd in de loop der jaren :+
Ik heb je lief mijn hele leven
  dinsdag 27 maart 2018 @ 22:01:16 #245
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_178134256
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 21:54 schreef Vanyel het volgende:

[..]

En omdat een random fokker dezelfde naam koos, was ie niet meer beschikbaar.
Logisch wel O+
Ik vond het ook wel bizar dat een andere FOK!ster toevallig de jongensnaam koos die wij in gedachten hadden (maar miskraam, daarna zij bevallen, daarna ik weer zwanger--> zoon).
Maar wij hadden de naam niet genoemd, het was vooral bizar omdat haar oudste kind een naam had die op mijn username leek.
Toen dus zoon #2 met de naam die wij hadden, en daarna ook gebruikt hebben, en later krijgt ze zoon #3 die als naam de tweede naam van mijn oudste zoon heeft :')

Dat was echt 2 keer een WTFOMGBBQ momentje :D
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  dinsdag 27 maart 2018 @ 22:03:10 #246
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_178134313
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 21:59 schreef Spees_Eend het volgende:

Serieus, mensen hebben hierom gereld? :')

Je moest eens weten :P
Ik ben niet voor niets tijdje uit OUD geweest, het is hier nu een stuk chiller.
pi_178134321
Ik weet ook over wie dat gaat. Ik lurk hier al veel te lang }:|
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
  dinsdag 27 maart 2018 @ 22:05:51 #248
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_178134378
Ja die weet ik ook nog wel Leandra :Y

Mooie tijden.... man man man :')
Ik heb je lief mijn hele leven
  dinsdag 27 maart 2018 @ 22:06:01 #249
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_178134384
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 21:59 schreef Clubsoda het volgende:

[..]

Ja, ik vulde aan op jou, want rellen lopen bij voorkeur parallel in meerdere topics O+

Misschien had ik je even moeten pb-en ;(
Dat was wel zo fatsoenlijk geweest ja.
pi_178134398
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
  dinsdag 27 maart 2018 @ 22:07:45 #251
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_178134427
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 22:03 schreef Clubsoda het volgende:
Ik weet ook over wie dat gaat. Ik lurk hier al veel te lang }:|
Ik ook.
pi_178134451
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 21:56 schreef laziness het volgende:

[..]

Vroegah stuurde men een pb als ze dezelfde naam wilde geven en er een user was die al een kind met die naam had. Oldbie style of zo.
Maar goed KD kreeg een jongen dus drama om niks uiteindelijk.
Dat vroegah is toch uit de tijd dat wij net samen ontzwangerd waren, zo dement ben ik nog niet hoor :6
Zo raar als ik het toen vond, vind ik het nog steeds.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
  dinsdag 27 maart 2018 @ 22:10:51 #253
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_178134499
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 22:05 schreef laziness het volgende:
Ja die weet ik ook nog wel Leandra :Y

Mooie tijden.... man man man :')
Ja, idd :D
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_178134527
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 22:03 schreef Clubsoda het volgende:
Ik weet ook over wie dat gaat. Ik lurk hier al veel te lang }:|
Ik heb het ongetwijfeld al een aantal keer gelezen (ken het verhaal wel) maar ik onthoud al die dingen nooit.
Ik vind het al een wonder dat ik weet hoe Leandra's tweede heet.
Wat zeg ik, ik heb zelfs een beeld bij zijn looks :D
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_178134575
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 22:11 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Ik heb het ongetwijfeld al een aantal keer gelezen (ken het verhaal wel) maar ik onthoud al die dingen nooit.
Ik vind het al een wonder dat ik weet hoe Leandra's tweede heet.
Wat zeg ik, ik heb zelfs een beeld bij zijn looks :D
Dat weet ik dan weer niet ;( Maar ik mis dat soort memo's wel vaker, dus soit.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
  dinsdag 27 maart 2018 @ 22:13:11 #256
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_178134577
Ik zie mezelf posten in 2011... dit is raar :') gelijk gestopt met lezen.
pi_178134595
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 22:05 schreef laziness het volgende:
Ja die weet ik ook nog wel Leandra :Y

Mooie tijden.... man man man :')
Sowieso was in onze zwangerschapstijd alles beter :Y
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
  dinsdag 27 maart 2018 @ 22:14:41 #258
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_178134635
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 22:11 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Ik heb het ongetwijfeld al een aantal keer gelezen (ken het verhaal wel) maar ik onthoud al die dingen nooit.
Ik vind het al een wonder dat ik weet hoe Leandra's tweede heet.
Wat zeg ik, ik heb zelfs een beeld bij zijn looks :D
LOL... het is al een wonder dat jij weet hoe hij heet, want er schijnt een hele voorraad OUD-users te zijn die denken dat hij echt Soneal heet, met bijpassende looks :')
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  dinsdag 27 maart 2018 @ 22:14:48 #259
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_178134642
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 22:08 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Dat vroegah is toch uit de tijd dat wij net samen ontzwangerd waren, zo dement ben ik nog niet hoor :6
Zo raar als ik het toen vond, vind ik het nog steeds.
In juli 2011 waren wij helegaar nog niet ontzwangerd joh :{w
Ik heb je lief mijn hele leven
  Spellchecker dinsdag 27 maart 2018 @ 22:15:55 #260
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_178134668
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 21:59 schreef Clubsoda het volgende:

[..]

Ja, ik vulde aan op jou, want rellen lopen bij voorkeur parallel in meerdere topics O+

Misschien had ik je even moeten pb-en ;(
Ja minstens!! :(
  dinsdag 27 maart 2018 @ 22:16:10 #261
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_178134672
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 22:14 schreef laziness het volgende:

[..]

In juli 2011 waren wij helegaar nog niet ontzwangerd joh :{w
Ik ben nog steeds niet ontzwangerd volgens mij :'(
Het zal de overgang wel zijn :{
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  dinsdag 27 maart 2018 @ 22:17:19 #262
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_178134706
Espen vind ik trouwens wel echt nog steeds een hele leuke naam. zag m tussen de rellen door staan
Vriend niet want het lijkt op Jesper? :')
pi_178134730
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 22:14 schreef Leandra het volgende:

[..]

LOL... het is al een wonder dat jij weet hoe hij heet, want er schijnt een hele voorraad OUD-users te zijn die denken dat hij echt Soneal heet, met bijpassende looks :')
Ik weet ook eigenlijk niet meer waarom ik ooit een foto van jouw hockeykind heb gezien, dat is me dan weer niet bijgebleven.

Ooit dachten ook mensen dat Dot daadwerkelijk Dot heette trouwens.
Newbies die niet eens weten waar dat een afkorting van was :{w
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
  dinsdag 27 maart 2018 @ 22:18:07 #264
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_178134733
Ik vind Olivia ook een leuke naam trouwens... ben erg benieuwd wat zoon en schoondochter qua namen in gedachten hebben.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  dinsdag 27 maart 2018 @ 22:18:58 #265
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_178134756
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 22:18 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Ik weet ook eigenlijk niet meer waarom ik ooit een foto van jouw hockeykind heb gezien, dat is me dan weer niet bijgebleven.

Ooit dachten ook mensen dat Dot daadwerkelijk Dot heette trouwens.
Newbies die niet eens weten waar dat een afkorting van was :{w
Die heb ik je per DM gestuurd, samen met zijn naam volgens mij :')

Edit: DM's ook nog teruggevonden, bijna een jaar geleden, foto van meneer in het Rijks en in de auto :')
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_178134798
Aahh verkeerd onthouden. Bedankt archiefvrouwen :Y)
Dit, dat, alles.
pi_178134815
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 22:17 schreef SacreCoeur het volgende:
Espen vind ik trouwens wel echt nog steeds een hele leuke naam. zag m tussen de rellen door staan
Vriend niet want het lijkt op Jesper? :')
Ik kan deze associatie niet loslaten:

I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
  dinsdag 27 maart 2018 @ 22:21:24 #268
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_178134816
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 22:17 schreef SacreCoeur het volgende:
Espen vind ik trouwens wel echt nog steeds een hele leuke naam. zag m tussen de rellen door staan
Vriend niet want het lijkt op Jesper? :')
Dan moet je wel Jeetjejom even een pbtje sturen hoor ;)
Ik heb je lief mijn hele leven
  dinsdag 27 maart 2018 @ 22:22:07 #269
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_178134838
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 22:21 schreef Clubsoda het volgende:

[..]

Ik kan deze associatie niet loslaten:

[ afbeelding ]
Dat heb ik daar nou helemaal weer niet bij, dat moet voor mij Aspen zijn.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  dinsdag 27 maart 2018 @ 22:22:53 #270
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_178134855
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 22:18 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Ik weet ook eigenlijk niet meer waarom ik ooit een foto van jouw hockeykind heb gezien, dat is me dan weer niet bijgebleven.

Ooit dachten ook mensen dat Dot daadwerkelijk Dot heette trouwens.
Newbies die niet eens weten waar dat een afkorting van was :{w
:D

Dat weet ik wel. Haar echte naam nog steeds niet }:| Al heb ik wel een heel sterk vermoeden.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_178134856
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 22:22 schreef Leandra het volgende:

[..]

Dat heb ik daar nou helemaal weer niet bij, dat moet voor mij Aspen zijn.
Dat klinkt toch hetzellufde :@
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_178134861
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 22:18 schreef Leandra het volgende:

[..]

Die heb ik je per DM gestuurd, samen met zijn naam volgens mij :')

Edit: DM's ook nog teruggevonden, bijna een jaar geleden, foto van meneer in het Rijks en in de auto :')
Het wat was wel duidelijk, maar was er een speciale reden? Want hij was bepaald geen baby meer, waarvan die foto's altijd alle kanten op vliegen.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_178134888
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 22:21 schreef Clubsoda het volgende:

[..]

Ik kan deze associatie niet loslaten:

[ afbeelding ]
Espen Lind(t?) hier.
When Suzanna criiiiiiieeeeeees
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
  dinsdag 27 maart 2018 @ 22:24:27 #274
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_178134891
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 22:23 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Het wat was wel duidelijk, maar was er een speciale reden? Want hij was bepaald geen baby meer, waarvan die foto's altijd alle kanten op vliegen.
Ja, dat kwam omdat (waarschijnlijk in deze reeks) naar boven kwam dat mensen dachten dat hij echt Soneal heette :D
En dat ze dat zo schizofreen vonden icm mijn posts :')
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_178134898
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 22:22 schreef laziness het volgende:

[..]

:D

Dat weet ik wel. Haar echte naam nog steeds niet }:| Al heb ik wel een heel sterk vermoeden.
Een vermoeden? Do tell?
DM?
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_178134916
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 22:24 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Espen Lind(t?) hier.
When Suzanna criiiiiiieeeeeees
Instant in mijn hoofd. En bedankt. }:|

Als goedmaker mag je Dot's naam pb-en *)
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
  Licht Ontvlambaar dinsdag 27 maart 2018 @ 22:25:33 #277
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_178134921
Flashbacks, heerlijk!

Ik heb 14 jaar geleden de buren wel ingelicht hoe een meisje bij ons zou gaan heten. En dat we ons daarbij echt niet zouden ophouden aan de naam van hun kindje dat ongeveer 4 maanden eerder geboren zou worden.
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_178134936
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 22:24 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ja, dat kwam omdat (waarschijnlijk in deze reeks) naar boven kwam dat mensen dachten dat hij echt Soneal heette :D
En dat ze dat zo schizofreen vonden icm mijn posts :')
Is ook raar om te denken op een forum waar praktisch niemand de echte naam van zijn kind gebruikt.
Bovendien, soneal, really? Dat is niet eens een naam.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_178134973
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 22:25 schreef Clubsoda het volgende:

[..]

Instant in mijn hoofd. En bedankt. }:|

Als goedmaker mag je Dot's naam pb-en *)
:* :*

Weet je hoe lang lazi al haar best doet daarvoor? Dots naam (wat doet die apostrof daar, gekkie?) wordt niet lichtvaardig rondgestrooid :N
Daar moet je iets voor doen.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_178135008
Doe maar een voorstel :Y
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
  dinsdag 27 maart 2018 @ 22:31:14 #281
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_178135064
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 22:26 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Is ook raar om te denken op een forum waar praktisch niemand de echte naam van zijn kind gebruikt.
Bovendien, soneal, really? Dat is niet eens een naam.
Vanaf hier was het: OUD / Kindernamen #186

Kinderen hebben tegenwoordig zulke absurde namen dat Soneal al bijna aanvaardbaar zou zijn :')
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_178135081
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 22:29 schreef Clubsoda het volgende:
Doe maar een voorstel :Y
Hoef ik niet over na te denken.
Lavacake.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
  dinsdag 27 maart 2018 @ 22:38:40 #283
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_178135275
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 22:27 schreef Vanyel het volgende:

[..]

:* :*

Weet je hoe lang lazi al haar best doet daarvoor? Dots naam (wat doet die apostrof daar, gekkie?) wordt niet lichtvaardig rondgestrooid :N
Daar moet je iets voor doen.
zoals??
  dinsdag 27 maart 2018 @ 22:39:10 #284
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_178135284
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 22:31 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Hoef ik niet over na te denken.
Lavacake.
Ja hallo }:|
If only you told me that sooner.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_178135353
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 22:31 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Hoef ik niet over na te denken.
Lavacake.
over de schutting of overdracht op neutraal terrein? Mee te nemen in de overweging.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_178135413
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 22:38 schreef amaranta het volgende:

[..]

zoals??
Is niet heel serieus. Dot heeft een extreem ongebruikelijke naam (maar geen apostrof) dus ik deel m in principe niet online.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_178135450
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 22:42 schreef Clubsoda het volgende:

[..]

over de schutting of overdracht op neutraal terrein? Mee te nemen in de overweging.
Ik heb geen schutting waar jij bij kan, jij?

En om nou in een koffietent zelfgemaakt gebak te gaan eten gaat ook wel wat ver.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_178135512
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 22:46 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Ik heb geen schutting waar jij bij kan, jij?

En om nou in een koffietent zelfgemaakt gebak te gaan eten gaat ook wel wat ver.
Jawel, maar dan moet je een trapje meenemen.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_178135585
Hmm, ik geloof niet dat we nader tot malkander komen zo.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
  dinsdag 27 maart 2018 @ 22:54:45 #290
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_178135677
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 22:50 schreef Vanyel het volgende:
Hmm, ik geloof niet dat we nader tot malkander komen zo.
Dan doe je gewoon een speelafspraakje in de dierentuin joh, neemt CS Lavacake mee, komt het allemaal goed.
Als het Dierenpark Amersfoort wordt komen wij ook *O* :')
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_178135681
Ik wacht gewoon op een spontane ontmoeting O+
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_178135693
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 22:54 schreef Leandra het volgende:

[..]

Dan doe je gewoon een speelafspraakje in de dierentuin joh, neemt CS Lavacake mee, komt het allemaal goed.
Als het Dierenpark Amersfoort wordt komen wij ook *O* :')
twee naamvliegen in een klap *O*
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_178135719
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 22:54 schreef Leandra het volgende:

[..]

Dan doe je gewoon een speelafspraakje in de dierentuin joh, neemt CS Lavacake mee, komt het allemaal goed.
Als het Dierenpark Amersfoort wordt komen wij ook *O* :')
:D
Da's wel vrij ver.
CS woont een km of 3 verderop.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
  dinsdag 27 maart 2018 @ 22:57:44 #294
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_178135727
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 22:22 schreef Leandra het volgende:

[..]

Dat heb ik daar nou helemaal weer niet bij, dat moet voor mij Aspen zijn.
Espen is in mijn hoofd de fonetische variant van Aspen en dus als naam 'fout'. Net als bijvoorbeeld Enny.
KuikenGuppy
pi_178135729
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 22:54 schreef Clubsoda het volgende:
Ik wacht gewoon op een spontane ontmoeting O+
Alsof je me zou herkennen.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_178135743
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 22:57 schreef Burdie het volgende:

[..]

Espen is in mijn hoofd de fonetische variant van Aspen en dus als naam 'fout'.
Ik zing m gewoon nog een keer.

When Suzanna criiiiiiieeeeeees
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
  dinsdag 27 maart 2018 @ 22:59:26 #297
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_178135760
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 22:57 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Alsof je me zou herkennen.
Dit ben jij toch?
vanyelicon.png
KuikenGuppy
  dinsdag 27 maart 2018 @ 23:01:47 #298
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_178135805
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 22:58 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Ik zing m gewoon nog een keer.

When Suzanna criiiiiiieeeeeees
Dat er mensen zijn die daadwerkelijk zo heten, betekent niet dat ik het in mijn hoofd ineens wel vind kloppen :P.
KuikenGuppy
pi_178135904
quote:
12s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 22:59 schreef Burdie het volgende:

[..]

Dit ben jij toch?
[ afbeelding ]
:Y


in mijn dromen :@
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_178135925
Wel leuk hè, al die kindernamen die we bespreken.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_178135927
.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')