abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 22 februari 2018 @ 19:45:28 #1
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_177375184
Welkom in het babytopic!

De baby wiki-lijst vind je hier: klik
Het is natuurlijk verplicht gegevens in dit lijstje toe te voegen/aan te passen.

Een lijst met de verjaardagen van veel OUD-users en hun kindjes vind je op de Fok!wiki:

Ons motto:
Have babies they said, it will be fun they said *O*



Verboden woorden: egopost, faalmoeder. Het is niet egoistisch om even je gevoel te spuien zonder op anderen te reageren, en wat je ook doet je bent altijd de beste moeder voor jouw baby.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  donderdag 22 februari 2018 @ 19:45:57 #2
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_177375197
Ik doe een serie, vraag me niet waarom.

Dan ga ik nu even een jammerende baby troosten. Eten kan altijd nog, tenslotte!
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_177375936
Ah, vers topic :)

Hopelijk ben je inmiddels aan het eten, Lemijn!
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_177376020
Hier sliep beeb iets van twee maanden lang door (20-8) vanaf dat hij twaalf weken was. Nu heeft hij alweer n hele tijd hij minimaal twee keer wakker wordt van de honger -O-. Maar ach, meebewegen en vertrouwen dat ie vanzelf weer langer gaat doorslapen :Y
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_177376308
Sterkte ermee, Lemijn. Hopelijk heb je zo nog wel even de rust voor eten.

Mijn baby is knock-out van een paar uurtjes wennen op het kdv. Hij heeft het heel erg naar z'n zin gehad. Toen ik wegging, lag hij prinsheerlijk tegen een leidster aangeleund en verder heeft hij heel veel gespeeld. Toen hij mij weer zag, keek hij me aan met zo'n blik van 'wie ben jij ook alweer?' :') .

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_177376359
Ik vind pampers echt vieze luiers, begrijp echt niet waarom iedereen daar zo lyrisch over is. Al na een mini plasje voelen die dingen klam aan. Alleen die paarse zijn wel oke. En daarnaast zijn ze zelfs in de 50% aanbieding nog duurder dan veel concurrenten. Mijn meiden passen nu eindelijk in maat 3, dus kan de proefpakketten die ik vorig jaar op de negenmaandenbeurs heb gekregen eindelijk gebruiken, en ik ben eigenlijk wel te spreken over tujours en bonbebe. Vanaf maat 3 wordt kruidvat ook opeens duurder dus daar stoppen we mee. Ik heb wel gisteren op de beurs van dit jaar 8 pakken Etos ingeslagen, die vind ik wel fijn. naast een enorme lading babymelk, toetjes, pap en chocolade. De auto zat helemaal vol :@.

Mijn peuter sliep overigens vanaf nacht 2 door van 12 tot 7 (1e nacht moesten we hem wakker maken voor de voeding). Maar na 3 maanden was dat over en sliep hij pas met 7 maanden af en toe weer eens door (wel van 8 tot 7). Kortom, het kan morgen anders zijn. Maar dat geldt gelukkig ook bij slechte slapers.

Fijn dat Noud iig doorslaapt nu SQ!
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
pi_177376573
Niets zo persoonlijk als luier-smaak blijkbaar :D
Ik hoor meer mensen over de klamheid of dat ze een chemisch luchtje hebben, maar ik herken dat helemaal niet.
Wel heb ik in de aanbieding laatst de 'premium protection' gekocht en daar heb ik wel het idee dat het bij een redelijk volle luier wat klammig aanvoelt. Maar zeker niet na 1 plasje.
Voorkeur gaat uit naar Baby Dry, enige die in de hoogtijdagen de nachtvoedingen aan kon :)

Ik koop pampers wel altijd in de aanbieding (als ze 20cent per luier zijn) en dan zijn ze ongetwijfeld nog duurder dan sommige andere merken, maar ik vind ze gewoon fijn en makkelijk dat ze thuis te bezorgen zijn.

Haha, die foto Franny :D O+
Fijn dat hij het leuk heeft gehad!
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_177376627
Dat kruidvat zoveel duurder is in n grote maat was me echt nog niet opgevallen :D zal t eens checken. Want hier ook Kruidvat :Y

Ook n keer etos gehad maar dat was echt lekkagedrama :? Sluit niet goed aan op de bouw van ons ventje ofzo denk ik.
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_177376653
Franny _O- dat toetje :D
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_177376687
Ik ga zaterdag naar de 9maandenbeurs, ik houd mijn hart vast voor de drukte :')
pi_177376759
quote:
0s.gif Op donderdag 22 februari 2018 20:39 schreef littledrummergirl het volgende:
Dat kruidvat zoveel duurder is in n grote maat was me echt nog niet opgevallen :D zal t eens checken. Want hier ook Kruidvat :Y

Ook n keer etos gehad maar dat was echt lekkagedrama :? Sluit niet goed aan op de bouw van ons ventje ofzo denk ik.
Overal wordt het duurder naar mate de maat groter wordt, maar kruidvat doet alleen maat 0, 1 en 2 goed in de aanbieding (1 + 1 gratis) en zonder aanbieding zijn ze het duurste huismerk. Maar qua luiers vind ik ze wel prima overigens. Peuter heeft heel lang de kruidvat 5+ s nachts gedragen omdat al het andere doorlekte (ook alle soorten pampers). Sindsdien nog maar twee keer per week.

Maar het ligt idd ook een beetje aan de bouw van je kind.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
pi_177376789
Wellicht nog een bruikbare tip voor wie het niet wist: de Lidl luiers komen heel dicht in de buurt van pampers. Ik vond die veruit het fijnst eigenlijk (ik gebruikte ze wel pas vanaf maat 2-3)
pi_177376925
Iemand bumblies wel eens geprobeerd? Onze boodschappen worden altijd thuisbezorgd door picnic en die verkopen dat merk :Y
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  donderdag 22 februari 2018 @ 20:53:58 #14
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_177377006
Lidl ga ik uitproberen ^O^ . Ik vind pampers ook stinken namelijk.

Zo, gegeten (al het voorbereidende werk had ik al met Jacob gedaan want hij kijkt graag toe als ik zwoeg in de keuken) en voorbereid voor morgen, ik mag nu met thee en chocola op de bank.

Franny, toffe foto! Niet alleen om die blik maar ook om
- blote voeten
- lekker grote zachte speelplek
- retro speelgoed!

FF, zijn dat allemaal aankopen van de 9maandenbeurs? Babychocola of promoten ze juist Tony's voor moeders? Dat laatste kan ik wel weer inkomen :Y) .
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_177377605
quote:
1s.gif Op donderdag 22 februari 2018 20:46 schreef Spees_Eend het volgende:
Wellicht nog een bruikbare tip voor wie het niet wist: de Lidl luiers komen heel dicht in de buurt van pampers. Ik vond die veruit het fijnst eigenlijk (ik gebruikte ze wel pas vanaf maat 2-3)
Lidl heb ik nog nooit geprobeerd, maar hoor ik idd heel veel goede verhalen over.
Maar ik kom echt nooit bij de lidl en om nou speciaal voor de luiers er heen te gaan.. Jammer dat ze niet bezorgen :P
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
  donderdag 22 februari 2018 @ 21:24:20 #16
149959 SQ
snelle trees
pi_177377944
Die Y blijft zo leuk O+
disclaimer
pi_177381412
De eethal van de huishoudbeurs ligt heel tactisch naast de negenmaandenbeurs Lemijn. Milka is het. Babychocolade bestaat volgens mij niet, ik heb er laatst naar gezocht voor peuter. Die is sinds sinterklaas dol op chococola. Ik kan mijn chocolade ook niet meer in zijn bijzijn eten tegenwoordig. Wat dat betreft zijn baby's wel fijner.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
pi_177382677
quote:
1s.gif Op donderdag 22 februari 2018 19:31 schreef Sylver_ het volgende:

[..]

Leuk mini, de efteling! Maar waarom ging je daar kolven als O ook mee is?
Nou..
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Beterschap voor Ella! :*

quote:
0s.gif Op donderdag 22 februari 2018 19:45 schreef Lemijn het volgende:
Kolven achterin de auto lijkt me prima trouwens. Je zit daar toch te niksen. Alhoewel ik ook meer team aanleggen ben met een baby bij de hand hoor! Dat vergroot de kans dat vraag en aanbod netjes kunnen inregelen.
Uiteraard leg ik normaal gesproken gewoon aan als ik O. bij de hand heb! :Y Alleen leek het mij in een rijdende auto niet zo veilig om 'm uit zijn autostoeltje te plukken. :)

[ Bericht 12% gewijzigd door minilot op 23-02-2018 03:06:38 ]
Let me see you stripped down to the bone
pi_177384372
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 februari 2018 02:59 schreef minilot het volgende:

Uiteraard leg ik normaal gesproken gewoon aan als ik O. bij de hand heb! :Y Alleen leek het mij in een rijdende auto niet zo veilig om 'm uit zijn autostoeltje te plukken. :)
Ik heb man al eens laten stoppen. En dichtbij huis nog ook. Dirk was lekker aan t slapen geweest en werd wakker met heel grote HONGERRR. Dan maar even de auto aan de kant, hen laten huilen vond ik geen optie. :@
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_177384487
Verkoudheid nummer zoveel is weer van de partij. Dus ondanks maar 2 voedingen vannacht ben ik nog gesloopt. Dirk jammert allemaal geluidjes in zijn slaap en daar word ik wakker van, terwijl hij gewoon verder tukt. :') Nouja. Wie weet dat hij net als gister dan wel weer een langer dutje wil doen, dan pak ik nog wat slaap mee.

Ik vind het zo bijzonder om te zien hoeveel contact hij al maakt. Als hij een andere kant op kijkt en je roept hem draait hij helemaal bij. En als ik zeg dat papa thuis komt steekt hij helemaal zijn armen al uit. Allemaal nieuwe features. O+
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_177384507
mini, logisch dat O begint te jengelen als hij ziet dat je naast hem kolft en hij niets krijgt :D

Hier kruidvat luiers. Pampers vond ik maat 1 prima, maar bij maat 2 vond ik ze klam aan gaan voelen, ongeacht hoeveelheid plas. Misschien ook eens lidl gaan proberen. Ik lees op internet dat de toujours zijn vervangen door lipulu (oid) en daar zijn gemengde reacties op. Hoe zijn die ervaringen hier?
N heeft in de ochtend tegenwoordig geen volle plasluiers meer, soms maar minimaal geplast. Ik wijt dat aan het feit dat ze tussen 19 en 21 ergens voor het laatst drinkt. Nu las ik deze week het boek van kleintjes en daarin benadrukt hij zo de nachtvoedingen dat ik er haast onzeker van wordt.
Ik vertrouw namelijk volledig op N en wat zij aangeeft. Ze doet het verder supergoed en lijkt altijd goede zin te hebben. Alleen die ochtendluier waar een minimaal plasje in zit..dat boek maar weer snel vergeten toch?

[ Bericht 6% gewijzigd door Nolita op 23-02-2018 09:05:42 ]
pi_177384817
Hallo, ik kom me hier ook melden! Afgelopen zaterdag is onze dochter geboren (ik denk nog hard na over een Fok!naam voor d'r). Ze is een ontzettend tevreden meisje, ik herken niks van de drukte die ik tijdens de kraamperiode van ons zoontje :D

Ze drinkt goed en aanvankelijk groeide ze na twee dagen heel goed, maar sinds gisteren valt ze weer wat af. Daar maak ik me nu wel wat zorgen over. En mijn moeder wordt vandaag getest op kinkhoest, en aangezien zij afgelopen week in dezelfde ruimte als dochter is geweest maak ik me ook dáár zorgen over. Maar goed, hopelijk valt het allemaal mee. Het is voornamelijk genieten, zo'n klein meisje erbij :)

Wat betreft luiers; voor dochter Pampers, voor zoon (2,5 jr) Kruidvat. Pampers lekten op een gegeven moment door bij onze buikslaper.
  vrijdag 23 februari 2018 @ 09:14:58 #23
149959 SQ
snelle trees
pi_177385057
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 februari 2018 08:47 schreef Nolita het volgende:
mini, logisch dat O begint te jengelen als hij ziet dat je naast hem kolft en hij niets krijgt :D

Hier kruidvat luiers. Pampers vond ik maat 1 prima, maar bij maat 2 vond ik ze klam aan gaan voelen, ongeacht hoeveelheid plas. Misschien ook eens lidl gaan proberen. Ik lees op internet dat de toujours zijn vervangen door lipulu (oid) en daar zijn gemengde reacties op. Hoe zijn die ervaringen hier?
N heeft in de ochtend tegenwoordig geen volle plasluiers meer, soms maar minimaal geplast. Ik wijt dat aan het feit dat ze tussen 19 en 21 ergens voor het laatst drinkt. Nu las ik deze week het boek van kleintjes en daarin benadrukt hij zo de nachtvoedingen dat ik er haast onzeker van wordt.
Ik vertrouw namelijk volledig op N en wat zij aangeeft. Ze doet het verder supergoed en lijkt altijd goede zin te hebben. Alleen die ochtendluier waar een minimaal plasje in zit..dat boek maar weer snel vergeten toch?
Oh ja, de ochtendplas onzekerheid, die herken ik wel. Mijn kinderen werden na verloop van tijd ook minimale plassers op borstvoeding. Van haast openbarstende luiers naar vrijwel droog aanvoelende luiers in de ochtend.
Het heeft denk ik deels te maken met de hoeveelheid melk die ze binnen krijgen, maar ze gaan ook gewoon minder vaak plassen hoe groter ze worden. Een newborn plast elke 20 minuten ofzo, mijn peuter van 3 plast 2 keer per 24 uur :')
Zolang jouw meisje tevreden is en lekker slaapt en groeit gaat dat wel goed. Ik geloof op die leeftijd niet meer zo in stille ondervoeding.
disclaimer
  vrijdag 23 februari 2018 @ 09:16:19 #24
149959 SQ
snelle trees
pi_177385084
Welkom Olivia!
Fijn dat alles goed gaat, en ik duim ook even dat er geen sprake is van kinkhoest!
Heb jij de vaccinatie gehad tijdens de zwangerschap?

Ik ben overigens wel benieuwd naar haar echte naam, circuleert die ergens? O-)
disclaimer
pi_177385229
Ik zit met een soort van dilemma.
Morgen willen mijn ouders, broertje en met mijn zoon naar soort binnen attractiepark.
Ik wil wel mee maar vind het best spannend met Z. te gaan omdat ik dan toch in het openbaar moet voeden.
Ik heb wel wat gekolfd maar ze heeft nog helemaal niet geoefend met drinken uit de fles.
Zou ik gewoon gaan en schijt hebben? Ik kan het wel gewoon discreet doen hoor maar echt op mijn gemak zit ik misschien niet.
Toch wil ik geen leuke dag missen.
Stom hè. :@
pi_177385304
Kan je vanavond even oefenen met een klein beetje uit de fles? Dan zou ik proberen schijt te hebben in het attractiepark, vaak zijn er best goede hoekjes/plekken te vinden waar het helemaal niet zo opvalt. Maar als het dan niet wil of baby heeft last van jouw spanning kan je alsnog een flesje proberen. Ik zou er geen leuke dag voor missen. Het is even een stap waar je doorheen moet, maar als je het eenmaal gedaan hebt wordt het ook gauw makkelijker.
Morgen ben ik vast weer mezelf.
  vrijdag 23 februari 2018 @ 09:28:01 #27
149959 SQ
snelle trees
pi_177385308
Dat kun jij alleen voor jezelf bepalen, Venco. Ik denk wel dat het goed is om te proberen over die drempel heen te stappen, omdat je anders je eigen wereld zo klein maakt. Er is niemand die je er op zal veroordelen, en als ze dat wel doen zijn ze het niet waard om je er druk over te maken. Borstvoeding is voeding, geen seksueel exhibitionisme.
disclaimer
  vrijdag 23 februari 2018 @ 09:32:47 #28
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_177385385
Gefeliciteerd en welkom OIT! Ik ben ook wel benieuwd naar de echte naam O-)

Venco: ik zou zeggen gaan en schijt hebben, maar je moet natuurlijk wel enigszins op je gemak zitten. Ik vind het zelf wel goed te doen in een hoekje/rand van een restaurant bijvoorbeeld. Doe er een grote hydrofiel omheen zodat ik niet met blote borst zit als ze weer eens los laat (dan zit ik al veel rustiger) en ook voor O is dat dan goed te doen (en die is snel afgeleid!).
pi_177385464
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 februari 2018 08:36 schreef Nanuke het volgende:
Dan maar even de auto aan de kant, hen laten huilen vond ik geen optie. :@
Vanzelfsprekend niet laten huilen nee, dat doe ik sowieso niet. :) Auto aan de kant was middenin de file wat lastig en meneer heeft tevreden op mijn vinger gesabbeld en viel weer in slaap toen het verkeer uiteindelijk weer wat doorreed. En zodra thuis natuurlijk meteen eten gegeven! :Y

Beterschap voor Dirkje en wat ontzettend lief, die reactie op het noemen van papa! O+
Let me see you stripped down to the bone
pi_177385532
OiT, welkom jullie! *O*
Let me see you stripped down to the bone
pi_177385571
Nolita, Kleintjes is wel erg stellig en 'streng' in veel dingen en ik denk dat het goed is om te leren van wat hij allemaal schrijft, maar ook om het te relativeren.

Als voeden op verzoek in jouw geval betekent dat ze 's avonds voor het laatst drinkt en ze groeit verder goed en komt alert over, dan is het goed, lijkt mij. Dan is het ook logisch dat de plasluier in de ochtend weinig voorstelt. Ik kan aan de hoeveelheid plas 's ochtends altijd merken of Y die nacht veel gedronken heeft of niet. Heeft ze 's ochtends dan wel een inhaalslag: dus dan wel veel drinken (en plassen)?

SQ, ik las nog over de relatiecrisis. Ik hoop dat het niet al te ernstig is en dat jullie het tij kunnen keren. :* . Ik merk zelf dat het op relatiegebied nu met een tweede erbij ook echt een beetje bikkelen is. We zijn steeds meer een soort bedrijfje: er moet altijd van alles gebeuren, en er is altijd een kind dat aandacht/verzorging nodig heeft. Dan willen we zelf ook nog wat dingen (vriend: marathon lopen ik: schrijven) en dat moet je organiseren en elkaar daar ook de ruimte voor geven. De gezamenlijke google agenda wordt hier in ieder geval veel gebruikt. Ik kan wel accepteren dat het nu zo is. Maar ik hoop wel echt dat als Y wat groter is, we iets meer aan elkaar toekomen.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  vrijdag 23 februari 2018 @ 09:51:56 #32
149959 SQ
snelle trees
pi_177385818
quote:
2s.gif Op vrijdag 23 februari 2018 09:40 schreef Franny_G het volgende:

SQ, ik las nog over de relatiecrisis. Ik hoop dat het niet al te ernstig is en dat jullie het tij kunnen keren. :* . Ik merk zelf dat het op relatiegebied nu met een tweede erbij ook echt een beetje bikkelen is. We zijn steeds meer een soort bedrijfje: er moet altijd van alles gebeuren, en er is altijd een kind dat aandacht/verzorging nodig heeft. Dan willen we zelf ook nog wat dingen (vriend: marathon lopen ik: schrijven) en dat moet je organiseren en elkaar daar ook de ruimte voor geven. De gezamenlijke google agenda wordt hier in ieder geval veel gebruikt. Ik kan wel accepteren dat het nu zo is. Maar ik hoop wel echt dat als Y wat groter is, we iets meer aan elkaar toekomen.
Ik heb er sterk het vertrouwen in dat we het tij kunnen (zullen!) keren.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
disclaimer
pi_177385919
Olivia gefeliciteerd! Fijn dat het goed gaat, maar dus ook nog wat zorgen. Spannend ook toch altijd, die eerste periode met zo'n verse baby.

Venco, ik ben vanaf het begin gewoon gaan voeden in het openbaar. Moest ook wel even over een drempel heen, maar wilde inderdaad niet dat m'n wereld klein werd. Merk ook dat mensen er echt nauwelijks op letten en ook eigenlijk niks zien. Grote hydrofiel mee, dan kan je de boel nog wat bedekken. Zeker in een kindvriendelijke plek zoals een pretpark gaat echt niemand dat gek vinden. Ik vind het gemak van m'n kind kunnen voeden en niet te hoeven kolven en met flesjes aan de slag, ruimschoots opwegen tegen enige gêne.
pi_177386534
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 februari 2018 09:32 schreef Stroopwafelmeisje het volgende:
Gefeliciteerd en welkom OIT! Ik ben ook wel benieuwd naar de echte naam O-)

Venco: ik zou zeggen gaan en schijt hebben, maar je moet natuurlijk wel enigszins op je gemak zitten. Ik vind het zelf wel goed te doen in een hoekje/rand van een restaurant bijvoorbeeld. Doe er een grote hydrofiel omheen zodat ik niet met blote borst zit als ze weer eens los laat (dan zit ik al veel rustiger) en ook voor O is dat dan goed te doen (en die is snel afgeleid!).
Venco, ik begrijp je gevoel helemaal. Ik zit daar zelf ook mee en plan daardoor voedingen altijd om uitjes heen. Behalve bij vrienden/kennissen, dan ga ik even in een aparte kamer zitten.

Wat betreft die hydrofiel erover heen: trekt O. dan die niet weg? S. is ook mega snel afgeleid en vind het ook fantastisch om tijdens voeden over de kop te gaan gangen om de wereld eens ondersteboven te bekijken. Maar hij trekt ook alles weg wat voor zijn gezicht zit (leuk met kiekeboe spelen :)). Dan zit je alsnog met een blote borst in het openbaar, want soms wil hij dan pas na 2 minuten weer aanhappen omdat er van alles te bekijken is.
pi_177386535
Goed dat jullie eraan gaan werken SQ. :*

Venco ik zou proberen live te voeden maar een flesje meenemen voor de zekerheid. En dan inderdaad vandaag even testen hoe het flesje geven gaat. Denk erom dat je het flesje niet zelf geeft, anders heb je minder kans van slagen. ;)

Ik probeer echt nog om de voedingen heen te plannen. Ik vind het lastig om buiten de deur te voeden omdat mijn baby ook veel onrustige voedingen heeft. Dat trek ik thuis al slecht. :@

Sinds gisteren eet de Banaan weer echt veel. Ik had steeds stuwing en kon het maar net redden zonder kolven. En opeens was alles weg. :s)
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_177386536
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 februari 2018 09:51 schreef Stormqueen het volgende:

Ik heb er sterk het vertrouwen in dat we het tij kunnen (zullen!) keren.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_177386568
Ik vind het op zich wel fijn om te lezen dat hier ook relaties best wat te lijden hebben onder de kinderen :@
We hebben echt nog wel plezier samen, maar ook ontzettend veel irritaties door vermoeidheid, discussies over verzorging/opvoeding, jullie kennen het wel dus ;)
Maar net als Franny ga ik er van uit dat we over een tijdje weer aan elkaar toe zullen komen. Nu is het ‘gewoon’ even bikkelen.
SQ, ik vind het wel tof dat jullie er werk van maken!
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_177386636
SQ, *O* *O* voor een doorslapende Noud. Dat is je zo gegund! -O- voor de relatie issues, maar wel goed dat jullie er aan gaan werken :*
pi_177386654
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 februari 2018 10:30 schreef LeSage het volgende:
Ik vind het op zich wel fijn om te lezen dat hier ook relaties best wat te lijden hebben onder de kinderen :@
We hebben echt nog wel plezier samen, maar ook ontzettend veel irritaties door vermoeidheid, discussies over verzorging/opvoeding, jullie kennen het wel dus ;)
Maar net als Franny ga ik er van uit dat we over een tijdje weer aan elkaar toe zullen komen. Nu is het ‘gewoon’ even bikkelen.
SQ, ik vind het wel tof dat jullie er werk van maken!
Ja dit dus. _O_

Nou konden wij toch al aardig kibbelen. Maar nou gaat het niet meer alleen over hoe de vaatwasser ingeruimd moet worden, of dat ik de handdoeken wel heb gewassen maar geen nieuwe heb opgehangen, of dat hij zijn sokken niet binnenstebuiten in de was moet gooien. :D Nu zijn het discussies over dingen die er wel toe doen. Plus nog steeds bovenstaande als we het wel eens zijn over de verzorging van Banaan. :@
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_177386688
Meka, ook nog gefeliciteerd met de zwangerschap!

OiT, gefeliciteerd met de kleine!

Zo, nu even verder nadenken over wat ik gisteravond allemaal bijgelezen heb. Maar gezien het verloop van de nacht, zal er niet veel zijn blijven hangen :@

quote:
3s.gif Op vrijdag 23 februari 2018 10:36 schreef Pannenkoekenmix het volgende:

[..]

of dat hij zijn sokken niet binnenstebuiten in de was moet gooien. :D
_O- Herkenbaar irritatiepuntje :D
  vrijdag 23 februari 2018 @ 10:38:22 #41
149959 SQ
snelle trees
pi_177386690
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
.

Zo, en nu klaar met het gespoiler :P
disclaimer
pi_177386720
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 februari 2018 09:23 schreef vencodark het volgende:
Ik zit met een soort van dilemma.
Morgen willen mijn ouders, broertje en met mijn zoon naar soort binnen attractiepark.
Ik wil wel mee maar vind het best spannend met Z. te gaan omdat ik dan toch in het openbaar moet voeden.
Ik heb wel wat gekolfd maar ze heeft nog helemaal niet geoefend met drinken uit de fles.
Zou ik gewoon gaan en schijt hebben? Ik kan het wel gewoon discreet doen hoor maar echt op mijn gemak zit ik misschien niet.
Toch wil ik geen leuke dag missen.
Stom hè. :@
Als je flesjes wilt geven, dan zul je ook moeten kolven op locatie. Ik denk zelf dat voeden dan toch de makkelijkste oplossing is en dat je even die drempel over moet. Maar zoals anderen ook al schreven: je ziet geen klap als iemand zit te voeden, het lijkt alsof je met een slapende baby zit. Hoe vaak ik wel niet mensen over me heen heb hangen met "aaaahhh zo schattuuuuug" en dan nog niks doorhebben hè :')
pi_177386839
Relatie gedoe. :{w
Mijn man en ik zijn zo verschillend. Hij met een grote bek en tactloos als wat. Zegt vervolgens wel dat hij er niets van meent en 99% van de keren noet serieus moet nemen.
En ik? Ik ben gevoelig voor alles wat hij zegt. Dus ik word ook hard naar hem want ik wil soms gewoon dat hij eens voelt wat ik voel.
Werkt niet. :{w
Dus ik kan ook behoorlijk scherp uit de hoek komen.

Maar goed. Man zegt ook dat ik zijn alles ben en helemaal noet zonder mij kan. Hij uit zich gewoon lomp dus ik probeer die goede dingen te onthouden.
En hij werkt momenteel allejzus veel waardoor ik er thuis ook niet veel aan heb want dan is hij uitgeput als hij er eenmaal is.
Denk dat we er gewoon even doorheen moeten.

Heel veel succes aan Stormqueen! Als je er beide echt aan wilt werken, sta je denk ik al heel sterk. Knap om hulp te zoeken en je man dit ook wilt. :)

Wat mijn uitje betreft: er wordt nu ineens getwijfeld of het desbetreffende park als leuk is voor onze kleuter. Iemand bekend met het arsenaal in Vlissingen?
Maar als we gaan: ga ik mee. Inderdaad voeden in een hoekje van het restaurant bijvoorbeeld met een dunne sjaal om mij heen.
Dat doe ik ook als ik bijvoorbeeld tegenover bepaald bezoek voed (bijv. nieuwe vriend van schoonzus). :)
pi_177386841
Even snel een kort vraagje:

mag een baby van bijna 8 maanden blauwe bessen eten? Op dat overzicht van Kleintjes kom ik geen blauwe bessen tegen en de bessen die er wel op staan, daarvan geeft hij aan vanaf 12 maanden (al snap ik niet helemaal waarom).
  vrijdag 23 februari 2018 @ 10:47:23 #45
149959 SQ
snelle trees
pi_177386864
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 februari 2018 10:45 schreef TolstoiFan het volgende:
Even snel een kort vraagje:

mag een baby van bijna 8 maanden blauwe bessen eten? Op dat overzicht van Kleintjes kom ik geen blauwe bessen tegen en de bessen die er wel op staan, daarvan geeft hij aan vanaf 12 maanden (al snap ik niet helemaal waarom).
van mij wel. Ik zou ze wel halveren.
disclaimer
pi_177386869
@SQ. Je nieuwe spoiler. ;( ik herken het ontzettend. Echt, succes. :*
pi_177386911
fijn van de herkenning SQ mbt ochtendluiers.
Franny ik vind idd dat kleintjes heel stellig schrijft, niet heel prettig, maar idd de informatie die ik nodig heb eruit halen.
Overdag heeft ze wel redelijk tot goede plasluiers gelukkig. Inhalen kwa voedingen weet ik niet, zo voelt het niet, maar ik heb geen vergelijkingsmateriaal. ;) De ochtendvoeding is wel altijd behoorlijk wat geloof ik, op het kdv drinkt ze 130-140ml per keer. Gisteravond heeft ze om 20:30 voor het laatst gedronken en vanochtend om 8:30 pas weer. De rest van de dag drinkt ze om de 3 tot 4 uur ongeveer (4 of 5 voedingen per dag).

Olivia welkom hier met je dochter!

wupwup nog gefeliciteerd!

relatieperikelen kan ik me goed voorstellen. Irritaties zijn er gewoon snel bij vermoeidheid. Hier geen perikelen op dit moment, maar we komen idd weinig tot niet aan elkaar toe.
Goed dat jullie hulp inschakelen SQ en niet daarmee wachten tot het wellicht te laat is.

Buiten de deur voeden vind ik ook nog wel een dingetje. Als ik een rustig hoekje kan vinden prima, maar die zijn er op sommige plekken gewoon niet.
pi_177386942
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 februari 2018 10:47 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

van mij wel. Ik zou ze wel halveren.
Fijn dat het van jou mag :D :D

Maar is er een reden waarom die bessen pas vanaf 12 maanden mogen volgens Kleintjes (allergiereacties ofzo)?

Klote van je relatie issues, helaas ook hier wel af en toe herkenbaar. Wel fijn dat jullie geen quitters zijn en er allebei aan willen werken, dat scheelt al veel :*
pi_177387022
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 februari 2018 10:38 schreef Stormqueen het volgende:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
.

Zo, en nu klaar met het gespoiler :P
Denk dat veel te maken heeft inderdaad met prioriteit stellen aan je relatie en het zo gaan organiseren dat die lol er weer kan zijn. Moet lukken. *O* . Ik gun het je, want je hebt wel even genoeg gebikkeld.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  vrijdag 23 februari 2018 @ 10:57:37 #50
149959 SQ
snelle trees
pi_177387031
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 februari 2018 10:51 schreef TolstoiFan het volgende:

[..]

Fijn dat het van jou mag :D :D

Maar is er een reden waarom die bessen pas vanaf 12 maanden mogen volgens Kleintjes (allergiereacties ofzo)?

Klote van je relatie issues, helaas ook hier wel af en toe herkenbaar. Wel fijn dat jullie geen quitters zijn en er allebei aan willen werken, dat scheelt al veel :*
Ik weet eigenlijk niet waarom dat van Kleintjes niet eerder mag. Maar ik gok dat de vorm er wat mee te maken heeft.
Ik heb bij mijn oudste heel religieus dat schema aangehouden, maar later leerde ik dat het totaal niet wetenschappelijk onderbouwd is en dat een baby op zout en honing na eigenlijk alles mag eten (mits in de juiste vorm aangeboden) dus die aanpak heb ik bij kind 2 maar gewoon gehanteerd en dat gaat prima :Y)
disclaimer
  vrijdag 23 februari 2018 @ 10:58:38 #51
149959 SQ
snelle trees
pi_177387046
En thanks voor alle reacties. O+
disclaimer
pi_177387206
Herkenbaarheid. O+ mijn baby is al anderhalf, maar we zitten nog midden in de tropenjaren voor mijn gevoel. Het is nu fysiek overigens een stuk beter te doen, je krijgt weer slaap, je hoeft ze minder te sjouwen, er valt meer te praten met je kinderen en er ontstaat weer wat meer vrijheid.. maar nu is het de niet aflatendheid van de zorg die er langzaamaan inhakt. Het is geen rocket science ofzo, maar die lange adem he..
pi_177387284
Er komt gewoon heel veel bij kijken als je eenmaal een kind hebt.
Meer kans op discussiepunten over de meest uiteenlopende dingen in het huishouden, opvoeden, geld, werk en familieleden ofzo.
Soms verlang ik naar gewoon alleen zijn. Haha.
:P
pi_177388136
SQ, fysiek is ook meer dan alleen seks. Ik merk dat hier sinds het tekort aan seks ook gewoon een knuffel heel belangrijk is, wat ik ook bewust wat vaker probeer te doen. Net als even een hand op een schouder of een ander soort aanraking die je even snel tussendoor kunt doen. Maar alsnog slaan we hier vaak ook de begroeting van elkaar over omdat er gelijk kinderen overenthousiast zijn en we elkaar een beetje vergeten. En de dagen vrij terwijl de kinderen op de opvang waren hebben ons ook veel goed gedaan. Jullie gaan met zn tweeen naar Londen toch? Dat zal jullie relatie ook al veel goed gaan doen.

Venco, ik zou gewoon mee gaan morgen! De eerste keer voeden in het openbaar is een flinke drempel, maar zorgt er wel voor dat je veel meer mogelijkheden krijgt. Zeker als er genoeg anderen mee zijn kun je je prima even afzonderen. Een verschoonruimte kan eventueel ook goed dienst doen als rustige voedingsruimte. En verder gewoon een rustig hoekje opzoeken en met je rug naar de ruimte gaan zitten of navragen bij het park of ze kolfruimtes hebben (daar kun je je baby ook mee naar toe nemen). Mocht je naar Blijdorp gaan heb ik wel tips voor je :)
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
pi_177390867
Zonder ergens overheen te willen walsen
quote:
Ons motto:
Have babies they said, it will be fun they said *O*
Dit ja... }:|

Kennen jullie dat? Van die dagen dat je baby onverklaarbaar onrustig is, niet wil slapen en je je afvraagt wat er aan de hand kan zijn. Dat je je bedenkt dat het al even geleden is dat-ie echt goed gepoept heeft (voor de zekerheid app je je man nog even of die gisterenavond toevallig prijs had bij de late fles - nee dus). Dat je je baby vervolgens de fles zit te geven en opeens een en ander voelt 'pruttelen' (lees: spuiten :X ) in z'n luier en zelfgenoegzaam denkt "Ah, zie je wel, dat was het dus! :) ".
En dat je dan aan je peuter probeert uit te leggen dat ze even braaf d'r boterham op moet eten terwijl jij d'r broertje verschoont. Maar diezelfde peuter staart zo --> :? naar dat kleine broertje dat je over je schouder hebt hangen en onderbreekt je 12x met "Ja maar mama...". Dat je je uitleg uiteindelijk maar staakt en ook even een blik werpt op dat broertje...
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat je dan nog heel even twijfelt, want hij heeft nog niet goed geboerd en met z'n reflux moet je 'm eigenlijk nog even omhoog houden maar ja... Toch maar verschonen dus, voordat het tot in z'n nek zit. Dat je nog even bij jezelf denkt 'Hmm, so far so good :) ' en 'm in z'n blootje weer even snel over je schouder hangt, waarbij er een boer komt die ze 4 huizen verderop ook gehoord hebben, gevolgd door een plens melk die over jouw rug naar beneden sijpelt. Kon er ook nog wel bij. Snel die schone luier aan dan maar, uiteraard slim met een doekje over dat kleine piemeltje. Doekje weg, luier dichtvouwen, nee toch nog even snel checken of alles goed zit daarbinnen. En dat-ie dan dus vrolijk bijna in je gezicht plast...met zo'n gezicht: :D

:')

HALLOOOO Z&G-LURKERS!! :W HEBBEN JULLIE ER OOK AL ZO'N ZIN IN?! *)

[ Bericht 5% gewijzigd door twist02 op 23-02-2018 15:04:35 ]
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
pi_177391087
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 februari 2018 13:08 schreef twist02 het volgende:
Zonder ergens overheen te willen walsen

[..]


HALLOOOO Z&G-LURKERS!! :W HEBBEN JULLIE ER OOK AL ZO'N ZIN IN?! *)
:Y O-) ):O
pi_177391164
quote:
0s.gif [b]Op vrijdag 23 februari 2018 13:08 schreef twist02 het volgende:

HALLOOOO Z&G-LURKERS!! :W HEBBEN JULLIE ER OOK AL ZO'N ZIN IN?! *)
_O- _O-

Hilarisch verhaal verder, ik kan weer blij verder met m'n dag :')
pi_177391243
Twist. :D
Zou je ze soms niet. :( Stoute baby’s. Werken nooit mee.

O+

Kleuter kwam mij vanmorgen om 4:05 uur huilend wakker maken (ja, Z. had net een uur ervoor voeding gehad en zou wellicht nog een uur slapen) met de mededeling dat ik zijn tandpasta niet terug in de la had gelegd. :'(
Dus ik reageer nog vriendelijk dat ik dat later wel doe en hij nu moet gaan slapen. :)
Verkeerde antwoord! :(
Nog meer huilen, compleet van de kaart.
Dus ik mopperend meegekomen voor die tandpasta en hem mopperend terug naar bed gebracht.
Half uur later..baby wakker. ;(
pi_177391576
Twist _O- Is ie wel wat blijer nu?

Ah Venco, wat een klotenacht. En het kan maar belangrijk zijn, je tandpasta. :')

SQ, goed dat jullie eraan werken.
En ook meteen een goede reminder om meteen even een gaatje in de agenda voor ons samen te prikken. :Y

Sommige maat 62 kleertjes beginnen hier te klein worden. En ik wil alleen maar tegen die speklap roepen dat ie niet zo hard moet groeien en normaal moet doen, hij is verdorie nog geen 3 maanden.
-O-
Want het leven is niet meer dan een sprookje
pi_177391820
Bedankt voor het warme welkom! Vanmorgen is de verloskundige langs geweest en hebbende contact gehad met de kinderarts en onze huisarts ivm onze zorgen met de kinkhoest. We zijn redelijk goed gerust gesteld door iedereen en weten waar we op moeten letten. Ben weer iets rustiger nu!

Ik ga snel echt actief reageren op jullie, voor nu een :* aan SQ
pi_177391995
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 februari 2018 13:17 schreef elliebell het volgende:

[..]

_O- _O-

Hilarisch verhaal verder, ik kan weer blij verder met m'n dag :')
Ben blij dat mijn dag de jouwe weer vooruit helpt! ;)

Kris, ja daarna was-ie in een opperbest humeur, de draak :P

Wauw, 62 al weer bijna te klein joh :o en ik vind Pitbull al groot met z'n 60cm en 6 kilo!

Venco, heerlijk ja, zulk kleuterdrama om 4u 's nachts :X

OIT: fijn dat je gerustgesteld bent! :Y en welkom nog! *O*

SQ, wat de rest zegt: deels herkenbaar en vooral goed dat jullie eraan werken! ^O^ :*

Wij hebben toevallig net ons eerste avondje weg ook ingepland, voor volgende week (3jr getrouwd) O+
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
pi_177392023
Oja, gister hebben manlief en ik voor het eerst een mini oefen date met oppas gehad (wij met zijn 2-en, S. met de oppas :7 ).
Ja, we zijn net iets meer dan een uur weggeweest, ergens koffie/thee gedronken met gebak.
Ik was verschrikkelijk zenuwachtig om S. achter te laten bij de oppas.
Uiteindelijk heeft hij alleen maar liggen slapen en heeft ie de oppas helemaal niet gezien _O-

Twist, zulke luiers hebben wij al tijden niet meer gehad :o
Altijd genieten zulke verhalen bij anderen 8-) :7
pi_177393671
Twist, you made my day _O- O+

Venco, je kleuter heeft zijn prioriteiten op een rijtje hoor ^O^ Meestal kun je maar beter meteen mee gaan met dat soort flauwekul, want anders draait het toch uit op drama helaas.

Tolstoi, fijn toch, dat het goed ging met de oppas? Heb je al een groter uitje op de planning staan?
Als ik ben opgeknapt wil ik ook weer eens een date plannen met vriend. We hebben laatst een etentje gehad, maar dat was met familie. De laatste keer met z’n twee is al écht lang geleden.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_177393975
Twist! Wat een prachtig relaas! :D O+
Let me see you stripped down to the bone
pi_177394049
Twist :D _O- Heerlijk he die gele spuitluiers :9

OliviaIsTaken, gefeliciteerd en welkom *O*

Tolstoifan, pas maar op met wat je roept, volgens de Fokwet krijg jij nu ook zo'n spuitluier cadeau :P

Ik ben blij dat eind van de middag man weer weekend heeft, ik merk echt dat ik er aan toe ben om de zorg dan weer wat meer uit handen te geven en tegelijkertijd voel ik me zo'n slechte moeder als ik dat toegeef :@ Ons meisje is ontzettend lief en eigenlijk ook helemaal niet moeilijk tot noch toe behalve de normale babydingen, maar baby's zijn wel veeleisend :+
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_177394281
Herkenbaar hoor rena. Ik ben ook al aan t wachten tot man thuis komt. Dirk heeft een niet-slapen-dag (echt, baby's deden toch niets anders dan eten poepen en slapen dat eerste jaar?), ondanks wandelen en boodschappen. Dus ben ik nu moe en verkouden baby wil graag plakken. O+ Nog maar anderhalfuur. O+

SQ, klinkt alsof jullie wel goed weten waar de kink zit. Goed dat jullie eraan willen werken. :*

Tolstoi, wat heerlijk dat t goed ging met de oppas. Wanneer gaan jullie voor een langere poging? :)

Twist. _O- You made my day.

Venco, ben je er al uit wat je gaat doen?
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_177394404
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 februari 2018 15:17 schreef rena het volgende:

Tolstoifan, pas maar op met wat je roept, volgens de Fokwet krijg jij nu ook zo'n spuitluier cadeau :P

Ach, kak die Fokwet...... Nou ja, we zullen het zien. Ik durf het wel aan :7 :7 :7 :7
En manlief is ook thuis.... 8-) 8-)
pi_177394731
Wat een feest Twist. :D

Mijn man wou vannacht de luier niet verschonen omdat Banaan zich in slaap had gedronken. Daarna in boertjeshouding poepte hij alles onder. Banaan straft meer. ;)

Ook bijzonder. Snotje in neus van je baby, dan op je borst, dan in zijn gezicht, daarna op je arm. Te weinig beweegruimte om het weg te geven. En als je dan later een snotje in zijn neus ziet vraag je je af of dat nou een nieuwe is, of is hij terug op zijn plek geraakt?

Straks liet Banaan de toeschietreflex weer eens weglopen. Zijn hele wang weer vol met melk. Daarna een douche gedaan over zijn haar heen. Borstmelk is toch goed voor van alles. *)
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_177394734
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 februari 2018 15:17 schreef rena het volgende:
Ik ben blij dat eind van de middag man weer weekend heeft, ik merk echt dat ik er aan toe ben om de zorg dan weer wat meer uit handen te geven en tegelijkertijd voel ik me zo'n slechte moeder als ik dat toegeef :@
Daar is niks slechtemoederigs aan - volkomen logisch is het! :Y Gewoon de nodige babyhandelingen kunnen delen met een ander is veel relaxter dan in je eentje, daar hoef je echt geen lastige spruit voor te hebben.

Ik moet er wat langer op wachten vandaag: mijn kerel heeft een borrel met collega's vanavond en aangezien O. en ik vroeg gaan slapen en ik de nachtvoeding(en) altijd in mijn eentje doe is pappalief pas morgenochtend weer aan de beurt. Ik schop O. en mijn man er dan samen uit voor uitgebreide boodschappen en dan ga ik gewoon eens een uur onder een warme douche staan, denk ik. :O
Let me see you stripped down to the bone
pi_177394805
Ik keek op dinsdag al uit naar het weekend om de zorg weer samen met man te kunnen doen. :')
Want het leven is niet meer dan een sprookje
  vrijdag 23 februari 2018 @ 15:46:24 #71
401892 Helsinki
Avec persévérance.
pi_177394845
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 februari 2018 13:08 schreef twist02 het volgende:
Zonder ergens overheen te willen walsen

[..]

Dit ja... }:|

Kennen jullie dat? Van die dagen dat je baby onverklaarbaar onrustig is, niet wil slapen en je je afvraagt wat er aan de hand kan zijn. Dat je je bedenkt dat het al even geleden is dat-ie echt goed gepoept heeft (voor de zekerheid app je je man nog even of die gisterenavond toevallig prijs had bij de late fles - nee dus). Dat je je baby vervolgens de fles zit te geven en opeens een en ander voelt 'pruttelen' (lees: spuiten :X ) in z'n luier en zelfgenoegzaam denkt "Ah, zie je wel, dat was het dus! :) ".
En dat je dan aan je peuter probeert uit te leggen dat ze even braaf d'r boterham op moet eten terwijl jij d'r broertje verschoont. Maar diezelfde peuter staart zo --> :? naar dat kleine broertje dat je over je schouder hebt hangen en onderbreekt je 12x met "Ja maar mama...". Dat je je uitleg uiteindelijk maar staakt en ook even een blik werpt op dat broertje...
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat je dan nog heel even twijfelt, want hij heeft nog niet goed geboerd en met z'n reflux moet je 'm eigenlijk nog even omhoog houden maar ja... Toch maar verschonen dus, voordat het tot in z'n nek zit. Dat je nog even bij jezelf denkt 'Hmm, so far so good :) ' en 'm in z'n blootje weer even snel over je schouder hangt, waarbij er een boer komt die ze 4 huizen verderop ook gehoord hebben, gevolgd door een plens melk die over jouw rug naar beneden sijpelt. Kon er ook nog wel bij. Snel die schone luier aan dan maar, uiteraard slim met een doekje over dat kleine piemeltje. Doekje weg, luier dichtvouwen, nee toch nog even snel checken of alles goed zit daarbinnen. En dat-ie dan dus vrolijk bijna in je gezicht plast...met zo'n gezicht: :D

:')

HALLOOOO Z&G-LURKERS!! :W HEBBEN JULLIE ER OOK AL ZO'N ZIN IN?! *)
_O-.

Oh my. Ik open dit topic ook een keer zeg...
pi_177394944
Even voor de lurkers vanuit Z&G die al lurkend steeds bezorgder raken: het hoeft allemaal niet per definitie lastig te zijn, da's overwegend gewoon een kwesie van pech of geluk hebben en geluk wens ik iedereen toe. :)
Om even een ander geluid te laten horen (niet omdat wij het anders of beter doen - ik realiseer me dat bij ons de omstandigheden gewoon toevallig relaxed en goed zijn): O. is nu zes weken oud en mijn man en ik zijn al twee keer samen naar de bios geweest met hapje eten erbij, we zijn sinds O. er is vooral nog veel meer nader tot elkaar gekomen en een soort van hernieuwd verliefd op elkaar nu we elkaar eens in een heel nieuwe rol zien als ouder van het liefste, mooiste jongetje van de wereld en hoewel we heus inderdaad minder tijd en gelegenheid hebben voor geseks is het de afgelopen zes weken toch met regelmaat al heel gezellig geweest. :9

Tuurlijk zijn er ook bij ons commodes vol spuitpoep, hartverscheurend babygehuil waar niets tegen lijkt te helpen en uren minder slaap dan we gewend waren maar dat hoeft niet altijd en bij elk stel tot irritaties en kortafheid te leiden, het kan je ook wel degelijk juist dichter bij elkaar brengen. :Y O+

En wat borstvoeding in het openbaar betreft: de eerste keer was wel een beetje vreemd want nieuw, maar sindsdien nu al op een paar plekken de tieten eruit gehaald en juist omdat ik er geen probleem mee heb zoek ik niet een rustig plekje op en hang ik er geen hydrofieldoek voor: om ermee aan te geven dat het gewoon overal zou moeten mogen en kunnen zonder dat moeders zich er bezwaard bij voelen. Ik draag graag een steentje bij aan het normaliseren ervan door gewoon te laten zien dat het de gewoonste zaak van de wereld is, zelfs als ik me er stiekem heus een beetje zenuwachtig bij kan voelen :)

[ Bericht 1% gewijzigd door minilot op 23-02-2018 16:26:32 ]
Let me see you stripped down to the bone
pi_177395046
Tevens, vandaag in het brein van Ridder Speklap: de overweging of -ie nog vóór het weekend uit maat 62 gaat barsten of volgende week pas.



:') oO<
Let me see you stripped down to the bone
pi_177395626
Ridder Speklap O+

Verder een +1 op minilots post, maar dan bij twee kinderen waarvan de jongste 9 maanden is. Mijn man heeft alleen nu een vinger gebroken en gaat woensdag voor 11 dagen op vakantie zonder ons. Het komt veel op mij aan nu, maar hij doet zo zijn best *; .

Sterkte SQ. Ik denk dat er al veel goeds gezegd is, maar super goed dat jullie er aan gaan werken.

Twist, herkenbare situatie. Mijn peuter: "mama, kevin poep. }:| BAH!! " Maar hier zijn het tegenwoordig echte drolletjes.
Maar erg mooi omschreven _O-
pi_177395699
Ik heb verder een luxe probleem. Ik ben aangenomen! Een nieuwe baan! Het aanbod zit in mijn mailbox. Nu hebben ze alleen mij op mijn huidige werk ook een mega goed aanbod gedaan met heel veel nieuwe uitdagingen in het vooruitzicht! Nu moet ik kiezen!!! We gaan daar dit weekend maar over bomen. Ik ben al een hele plus- en minpunten matrix aan het opzetten.
pi_177395851
Vlak voor man thuis komt heeft Dirk zich in coma gedronken. :')

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik heb volgende week een gesprek voor een nieuwe baan, hopelijk. Spannend! :)

Ridder Speklap al in 62. Dirk zit daar pas net in. :D :o

Adrian, spannend! Klinkt als beide een goede optie. Succes met een keuze maken.

[ Bericht 19% gewijzigd door Nanuke op 23-02-2018 16:47:24 ]
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_177396301
Toch nog maar even teruggelezen in het vorige topic.

Een grote knuffel voor Nanuke :* Ik vind je gevoelens helemaal niet ondankbaar en ook wel herkenbaar op een bepaalde manier. Wij hebben niet zo'n IVF traject achter de rug en ik voel me ook wel eens zo, dus voor jullie moet het dan nog moeilijker zijn. En je wens voor evt. 2e kindje begrijp ik ook helemaal, ook al is de situatie misschien niet optimaal. Er komen opeens zoveel gevoelens los, die er voorheen niet waren en die je ook niet had kunnen voorzien, waardoor je weer nieuwe wensen krijgt en alles in een ander perspectief gezet wordt.
En je bent inderdaad niet alleen mama. Hopelijk gaat je gesprek volgende week goed! Ik ga in ieder geval voor je duimen!

En voor Lemijn ook :*. Vind jou altijd zo fijn down to earth en accepterend schrijven, ook als het af en toe zwaar is. Zou ik graag ook wat meer willen zijn :)

En over een volgende (langere) date moet ik nog even nadenken. Vond het toch ook wel erg spannend. Nu heeft S. de hele tijd geslapen, maar hoe had ie bv. gereageerd als ie wakker was geworden en niet mij maar de oppas boven zijn bed had gevonden......
pi_177396306
@Adrian: je man alleen op vakantie. Lijkt mij wennen zo met 2 kinderen!
Gaan jullie vaker apart/alleen op vakantie? Ik vraag dit voor een vriend. :P

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_177396348
Adrian, wat een luxe positie zo te kunnen kiezen! Succes met de keuze!
pi_177397296
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 februari 2018 15:50 schreef minilot het volgende:
O. is nu zes weken oud
.....

...

:Y)
pi_177399453
Ik ga ook alleen (met kind) op vakantie.
Je raekt an de dinge geweun.
pi_177399586
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 februari 2018 17:06 schreef vencodark het volgende:
@Adrian: je man alleen op vakantie. Lijkt mij wennen zo met 2 kinderen!
Gaan jullie vaker apart/alleen op vakantie? Ik vraag dit voor een vriend. :P

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Afgelopen jaar ben ik zwanger (en dus al moeder van 1 kind) met vriendinnen naar Valencia geweest. Heel even een gek idee, maar eenmaal daar vond ik het heerlijk. Een paar dagen niet ‘moederen’ (hoewel ik alsnog alles wilde regelen en ongeveer een luiertas meesjouwde :') ).
En nog veel fijner om weer thuis te komen bij je gezin O+
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_177399629
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 februari 2018 17:06 schreef vencodark het volgende:
@Adrian: je man alleen op vakantie. Lijkt mij wennen zo met 2 kinderen!
Gaan jullie vaker apart/alleen op vakantie? Ik vraag dit voor een vriend. :P

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Bespottelijk? Hoezo dat? :D . Het lijkt me dat je dat met twee kinderen niet al te vaak wil doen, omdat het voor de achterblijver wel zwaar is en je meestal ook nog wel als gezin op vakantie wil. Maar zeker weekendjes weg zijn heel fijn om af en toe te hebben, vind ik.

Mini, zoals je het nu schrijft, is het wel wat zwart/wit. Alsof het óf lastig is, óf geweldig. Ik denk dat de meeste mensen die hier meeschrijven zich ook herkennen in wat jij schrijft. Alle geweldige dingen, en ook dat het bijzonder is elkaar als ouder te zien en dat dit ook een boost voor je liefde is. En dat er ook echt wel ruimte kan zijn voor jezelf en elkaar.

Maar ik herken erg wat Crumpette schrijft. Het is de lange adem die er soms ineens inhakt. Dat die 'zorgmodus' altijd maar aanstaat, ondanks uitjes en tijd voor jezelf/elkaar, en dat dat maar niet stopt. It wears you down. Of, tenminste, dat kan. Ik had toen mijn oudste vijf maanden was om die reden ineens een inzinking, na maanden een soort van euforie te hebben gevoeld. Zat ik wéér een halve avond met een baby aan de borst. Etc. Ik kon het even niet meer zien als iets moois. Kan gebeuren, en schrik niet als zo'n gevoel je overvalt. Het geeft niet en niemand hoeft daar bang voor te zijn (lurkers of whatever), het ouderschap kent vele facetten. Dat geldt ook voor de weerslag die het op je relatie kan hebben. Ook niet iets om te vrezen. Het gaat erom dat je, op het moment dat je dat vaststelt, dus iets ermee doet.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  vrijdag 23 februari 2018 @ 20:32:38 #84
337708 __Isis__
Met een knipoog ;)
pi_177399995
Mooi hoe jij altijd precies schrijft wat ik (als lurker) denk Franny . Ik heb er niets aan toe te voegen. O+
Twee harten, een liefde
Uit liefde, een hart
pi_177401220
Welkom OIT! Wat een zorgen met die kinkhoest, gelukkig lijkt het voorlopig allemaal mee te vallen. Nu snel weer groeien baby!

SQ
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Twist, mooi verhaal. O+

quote:
17s.gif Op vrijdag 23 februari 2018 20:32 schreef __Isis__ het volgende:
Mooi hoe jij altijd precies schrijft wat ik (als lurker) denk Franny . Ik heb er niets aan toe te voegen. O+
Eens. O+

Ik zit te wachten tot ik met Bliksem bij de HAP terecht kan. Onze lieve baby is ontroostbaar, loopt te vechten aan de borst en spuugt veul. -O- Beetje een flashback naar onze eerste. We denken aan gecompliceerde reflux, mogelijk weer door koemelkallergie.
pi_177401598
Sterkte LuDann. Hopelijk alweer thuis of onderweg naar huis... :*
Je raekt an de dinge geweun.
pi_177401655
Oh bah LuDann, dat klinkt heel erg naar. :*
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_177401863
Wat naar, LuDann. :{ . Het zou zo fijn zijn als dat lot je tweede kind bespaard bleef. Hopelijk gaat het inmiddels wat beter.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_177402071
Bah LuDann, ik dacht dat jullie nu fijn een makkelijke baby hebben gekregen om de slechte start met Wolk te compenseren. Hopelijk zijn het gewoon even extreme reguliere krampjes ofzo.

Mooie anekdote Twist :D Gedeelde smart zorgt er iig voor dat wij kunnen lachen!

Nanuke, fijn dat je alweer een gesprek hebt volgende week! En succes met kiezen Adrian4!

Ik zou graag zelf op vakantie gaan, maar dan zou man heel veel vakantiedagen op moeten nemen om voor de kinderen te zorgen en dat vind ik het dan weer niet waard, die gebruik ik liever voor gezamenlijke leuke dingen. Ik hou het op af en toe een weekendje kamperen met de padvinders zodra de nachten goed genoeg gaan! Ik twijfel er wel over om in het voorjaar misschien een paar dagen 'alleen' met de kinderen er op uit te gaan, maar alleen als mn ouders (of andere back-up) dan ook in de buurt zijn en het gegarandeerd mooi weer wordt. Redelijk last minute dus.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸&gt;&lt;(((º&gt;
pi_177403098
Het stond er een beetje ernstiger dan ik bedoelde geloof ik, beetje kortaf door tijdgebrek.

Ik weet niet zeker of er wel iets aan de hand is hoor. Hij heeft heel hard gehuild en is daarbij fysiek ook heel actief geweest (overstrekken, hoofd naar achter gooien, trappelen) maar het was na 3 uur zo ongeveer wel weer over eigenlijk. Man is tijdens zoiets nogal snel van het bellen naar de HAP (en ik vind het dan moeilijk om daar tegenin te gaan omdat hij zich zorgen maakt) terwijl we eigenlijk wel weten dat er niet zoveel aan te doen is. Dus hij is even snel nagekeken en we hebben wat leefadviezen gehad, rechtop houden na de voeding etc., deden we allemaal al.

Hij heeft telkens wel ergens last van na de voeding, maar of dat nou gewoon normale krampjes zijn of reflux (al dan niet door KMA) is lastig in te schatten vind ik nog. We twijfelen een beetje tussen het een paar dagen aankijken of al aan koemelkvrij dieet beginnen en zien of dat helpt.
pi_177404072
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 februari 2018 17:06 schreef vencodark het volgende:
@Adrian: je man alleen op vakantie. Lijkt mij wennen zo met 2 kinderen!
Gaan jullie vaker apart/alleen op vakantie? Ik vraag dit voor een vriend. :P

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Waarom bespottelijk? :D
Voor ons is het heel normaal. Ik vind het heerlijk om de kindjes een paar dagen voor mezelf te hebben en ik wil niet zo lang bij ze weg. Hij wil heel graag. Win-win
pi_177408529
Lu bij overproductie zijn jullie klachten niet gek toch? Is je man al gerustgesteld na bezoekje huisarts? Mijn man is gelukkig nuchter met zulke dingen en ik Google veel, anders zouden we bij de huisarts kunnen gaan wonen. ;)

Banaan drinkt wel heel veel op het moment en hij slaapt ook steeds beter door! Gisteravond ging hij precies op tijd slapen om gefrunnik in bed niet mee te krijgen. :)
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_177409156
Weekend O+
Ook wel, de twee dagen waarop je zeggen kunt: 'Hier, zorg jij even dat -ie een boer laat, dan kan ik gaan poepen' O+

quote:
0s.gif Op zaterdag 24 februari 2018 09:11 schreef Pannenkoekenmix het volgende:
Banaan drinkt wel heel veel op het moment en hij slaapt ook steeds beter door! Gisteravond ging hij precies op tijd slapen om gefrunnik in bed niet mee te krijgen. :)
Heh, goed zo Banaan! ^O^
Let me see you stripped down to the bone
pi_177410623
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 februari 2018 09:11 schreef Pannenkoekenmix het volgende:
Lu bij overproductie zijn jullie klachten niet gek toch? Is je man al gerustgesteld na bezoekje huisarts?
Goede timing van je banaan. :7 Fijn joh!

In principe wel, maar omdat ik elke ochtend alles afkolf zou hij er in principe het grootste deel van de tijd geen last van moeten hebben.

Nu heeft 'ie sowieso reflux: hij spuugt heel veel. Dat hoeft an sich geen probleem te zijn zolang een baby er geen last van heeft. We hebben nu echter sterk de indruk dat hij er wel last van heeft. Of het dan komt door de hyperlactatie of door een onderliggende allergie is dan lastig vast te stellen. We zijn natuurlijk heel alert op voedselallergieën omdat we zo'n vervelende geschiedenis hebben met WOlk maar misschien is dat onterecht.

De afgelopen nacht was behoorlijk onaangenaam in ieder geval. Bliksem heeft na elke voeding projectiel gebraakt en was daarnaast een uur lang telkens heel onrustig. -O- Hele bed zeiknat van enerzijds de melklekkage en anderzijds de kots.

Ik ga dus toch maar op dieet, geen koemelk, soja of ei. We zouden na een dag of 3/4 verbetering moeten merken als dit het is. Na 3 weken dieet dan weer dingen terug introduceren, als hij dan weer klachten krijgt weet je het zeker.
pi_177410741
Bah, LuDann, wat vervelend weer! Heftig van je overproductie en nog vervelender dat Bliksem zo'n vreselijke nacht gehad heeft.
pi_177410900
Ik vond het inderdaad even heel rot allemaal vanochtend, dus heb mezelf even 1 semi-hysterische huilbui toegestaan onder de douche. oO< Maar goed, nu gewoon weer door.

Kijk, hij heeft ook vlekjes na de voeding. Wolk had die ook altijd, maar ik weet dus niet of dit ook bij niet allergische baby's voorkomt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_177410966
Geen idee. Ik zie het niet helemaal goed, is het niet iets van baby acné?

:* voor je semi-hysterische huilbui. Mag af en toe ook gewoon, toch?
pi_177411143
ik dacht ook meteen aan baby acne bij dat vlekje. Mijn ervaring is dat die ook weer vrij vlot verdwijnen. Als in: de dag erna weg of iig niet meer zo rood.

Dat jij en bliksem zich maar snel wat beter gaan voelen :*
pi_177411182
Het gaat om die ene rode vlek met die witte punt in het midden, is een uur na de voeding alweer verdwenen, het lijkt op een galbult. Vandaar dat ik het aan een allergie relateer. Babyacne heeft 'ie ook, dat komt en gaat inderdaad per dag ofzo.

En thanks. :)
pi_177411199
Hier toevallig sinds gisteren ook pukkeltjes bij babylove.
Maar nu vraag ik mij af: onze zoon is net van de waterpokken af. Deze pukkels lijken er wel op maar in theorie moet zij ze niet krijgen.
Ik heb namelijk ook waterpokken gehad vroeger en daarom zou zij nu ook beschermd moeten zijn.
Pukkeltjes zitten onder haar haren en op de gezichtje, oortje en een enkeling in haar nek.
Dat is toch apart?


Ohja en even ingaan op het alleen-op-vakantie-idee. :)
De term ‘bespottelijk’ was wellicht wat overdreven. Super als dit voor andere stellen prima werkt maar ik kon het voor mezelf gewoon niet voorstellen.
Ik ken dit bijvoorbeeld ook niet vanuit mijn familie of vrienden. Mijn ouders en zus zijn echte vakantie mensen met elkaar/partner.
Ik zie het gewoon niet voor me dat ik er alleen vandoor ga. :P
Ik ben ook niet zo zelfredzaam denk ik. :') Beetje een watje en bang voor de buitenlandse boze wereld ofzo.
Ik zou ook niet lang gaan hoor. Hoogstens een paar dagen want ik zou misschien toch eenzaam zijn of gewoon me raar voelen om het gezin alleen te laten.
Maar wie weet, als Z. ietsje groter is. Volgend jaar ofzo.
  zaterdag 24 februari 2018 @ 11:52:38 #101
409579 LuDann
All the way
pi_177411317
Ik ga ook wel eens alleen op stap een paar dagen, maar dat komt dan meer omdat ik voor mijn werk op een congres ergens moet zijn. Ik plak er dan een paar dagen vakantie achteraan. Vorig jaar ben ik zo in Edinburgh geweest en tijdens mijn zwangerschap in Barcelona. In juni heb ik een congres in Washington, ook dan ben ik van plan 1 of 2 dagen langer te blijven (zeg ik nu, moet even kijken hoe ik daar straks tegenover sta met een nog erg jonge baby). Ik geniet er altijd erg van, die dagen voor mezelf. Maar 1 of 2 dagen is doorgaans ook wel genoeg.
pi_177411335
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 februari 2018 11:21 schreef LuDann het volgende:

[..]

Nu heeft 'ie sowieso reflux: hij spuugt heel veel. Dat hoeft an sich geen probleem te zijn zolang een baby er geen last van heeft. We hebben nu echter sterk de indruk dat hij er wel last van heeft. Of het dan komt door de hyperlactatie of door een onderliggende allergie is dan lastig vast te stellen.
Van reflux zelf kun je ook aardig last hebben zonder hyperlactatie en/of allergie. Doet flink zeer, maagzuur waar het niet hoort. ;(
Je raekt an de dinge geweun.
pi_177411445
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 februari 2018 11:21 schreef LuDann het volgende:

[..]
In principe wel, maar omdat ik elke ochtend alles afkolf zou hij er in principe het grootste deel van de tijd geen last van moeten hebben.

Dat klopt deels denk ik. Het scheelt in hoeveelheid en stuwing. Maar ik kan me zo voorstellen dat als je zoveel melk maakt, dat het 'magere melk' is. Wat zoeter en moeilijker te verteren.

:* voor je inzinking. Moet kunnen hoor! :)
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
  zaterdag 24 februari 2018 @ 12:13:49 #104
409579 LuDann
All the way
pi_177411807
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 februari 2018 11:53 schreef Messina het volgende:

[..]

Van reflux zelf kun je ook aardig last hebben zonder hyperlactatie en/of allergie. Doet flink zeer, maagzuur waar het niet hoort. ;(
Ja, snap ik hoor. Ik denk/hoop dat er in ons geval een onderliggende oorzaak is. Dan kunnen we die hopelijk aanpakken waardoor de reflux verdwijnt.

Wolk stopte toen ze 8 maanden was eindelijk met spugen nadat we (ik vanwege de borstvoeding) op dieet gingen.

Heeft de jouwe ook reflux?
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 februari 2018 11:57 schreef Pannenkoekenmix het volgende:

[..]

Dat klopt deels denk ik. Het scheelt in hoeveelheid en stuwing. Maar ik kan me zo voorstellen dat als je zoveel melk maakt, dat het 'magere melk' is. Wat zoeter en moeilijker te verteren.

:* voor je inzinking. Moet kunnen hoor! :)
Wat de melk ''mager'' maakt bij hyperlactatie is vooral de weg die de melk aflegt voordat hij bij de baby aankomt. Als je heel veel melk hebt kan de baby alleen de melk weggedronken krijgen die vooraan in de borsten zit. Normaal gesproken echter drinkt een baby de hele borst leeg en krijgt dan ook de achterste (''vette'') melk binnen. De reden dat die melk vetter is is dat die van achter in de borst naar voren door de melkkanalen gezogen wordt. Onderweg neemt de melk dan vette bestandsdelen die zich op de wand van de melkkanalen hebben afgezet mee. Het is dus niet zozeer dat ik dan melk aanmaak die anders van samenstelling is, als mijn borsten vrij leeg zijn dan zou Bliksem in principe melk van beide samenstellingen binnen moeten krijgen.

Dat gezegd hebbende, deze uitleg is geloof ik volgens sommigen weer achterhaald. Maar hoe het dan wel zou zitten weet ik niet. Dit klinkt op zich logisch.
pi_177412297
Nee, ik heb zelf reflux, vooral toen ik nog rookte erg veel last van gehad. Maar ik neem zomaar aan dat dát niet het probleem is bij jouw kleintje(s)!

Hoe zit dat eigenlijk met koemelkallergie? Groeien ze daar overheen, of is dat voor het leven?
Je raekt an de dinge geweun.
pi_177412613
Wij zijn ook nog niet klaar met de reflux. Zonder medicijnen is het niet slechter dan met, gelukkig. Hij steekt wel heel veel zijn tong uit, dat kan de reflux nog veroorzaken volgens consultatiebureau. Ik hoor hem ook nog terugslikken, veel hik en verslikken.

Met heel veel moeite is het toch een tevreden baby, dat is het belangrijkst. O+
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_177414462
Hee zo'n plekje als op die foto had onze Pitbull van de week ook! Heb echt exact zo'n zelfde foto gemaakt toen. Was naar aanleiding van eenzelfde soort gekke plekjes bij onze Minion; toen kwamen we ook op galbulten uit ja (alleen geen idee waarvan :? ).

Meteen daar verder op inhakend (misschien heeft één van jullie er meer verstand van):
Wij verdenken onze Pitbull ook van reflux + kma (had z'n zus ook en zit ook verder in de familie), dus hij krijgt nu medicatie en Pepti fv (sinds een week of 4). Daarmee leek het even beter te gaan, maar sinds een paar dagen lijkt hij toch weer meer last te hebben...

Nu had ik net dus weer prijs met een mega poepluier :') en wat me zowel gisteren als vandaag opviel was dat er wel heel erg veel van die witte stukjes/vlokjes in zaten. Ik weet dat dat in principe normaal is, maar het was echt heel veel. Google levert vooral resultaten op over overproductie bij bv, maar dat helpt niet echt, aangezien hij fv krijgt :?

Ik twijfel nu dus een beetje of dit erop kan wijzen dat de Pepti niet genoeg verknipt is qua koemelkeiwitten en hij nog andere voeding nodig heeft...

Iemand die dit herkent of hier iets over durft te zeggen?
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
pi_177415576
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 februari 2018 13:44 schreef twist02 het volgende:
Hee zo'n plekje als op die foto had onze Pitbull van de week ook! Heb echt exact zo'n zelfde foto gemaakt toen. Was naar aanleiding van eenzelfde soort gekke plekjes bij onze Minion; toen kwamen we ook op galbulten uit ja (alleen geen idee waarvan :? ).

Meteen daar verder op inhakend (misschien heeft één van jullie er meer verstand van):
Wij verdenken onze Pitbull ook van reflux + kma (had z'n zus ook en zit ook verder in de familie), dus hij krijgt nu medicatie en Pepti fv (sinds een week of 4). Daarmee leek het even beter te gaan, maar sinds een paar dagen lijkt hij toch weer meer last te hebben...

Nu had ik net dus weer prijs met een mega poepluier :') en wat me zowel gisteren als vandaag opviel was dat er wel heel erg veel van die witte stukjes/vlokjes in zaten. Ik weet dat dat in principe normaal is, maar het was echt heel veel. Google levert vooral resultaten op over overproductie bij bv, maar dat helpt niet echt, aangezien hij fv krijgt :?

Ik twijfel nu dus een beetje of dit erop kan wijzen dat de Pepti niet genoeg verknipt is qua koemelkeiwitten en hij nog andere voeding nodig heeft...

Iemand die dit herkent of hier iets over durft te zeggen?
Wij hadden gisteren ook ineens grote witte klodders. Niet eerder zo erg gehad. Google zei dat het misschien wat onverteerde melk is en daar heb ik vrede mee. Zou het ook zoiets kunnen zijn bij jullie?

Balen dat het nog niet helemaal oké is bij Pitbull. Ik hoop dat hij zich snel beter voelt. :*
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_177415818
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 februari 2018 14:23 schreef Pannenkoekenmix het volgende:

[..]

Wij hadden gisteren ook ineens grote witte klodders. Niet eerder zo erg gehad. Google zei dat het misschien wat onverteerde melk is en daar heb ik vrede mee. Zou het ook zoiets kunnen zijn bij jullie?

Balen dat het nog niet helemaal oké is bij Pitbull. Ik hoop dat hij zich snel beter voelt. :*
Ja daar kwam ik ook op uit ja. Maar bij fv lijkt me dat nogal vreemd, zo opeens, juist omdat dat niet wisselt qua samenstelling zoals bv wel doet. Die Pepti zou juist licht verteerbaarder moeten zijn vanwege de verknipte eiwitten. En hij krijgt al 3 weken dezelfde hoeveelheid, dus daar is-ie al wel aan gewend.
Vandaar dat ik het in ons geval niet kan rijmen.

(Dit is overigens ook niet het eerste/enige wat me doet twijfelen, maar komt er dus nog bovenop. En ik herkende een hoop van LuDanns verhaal.)
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
pi_177416039
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 februari 2018 14:37 schreef twist02 het volgende:

[..]

Ja daar kwam ik ook op uit ja. Maar bij fv lijkt me dat nogal vreemd, zo opeens, juist omdat dat niet wisselt qua samenstelling zoals bv wel doet. Die Pepti zou juist licht verteerbaarder moeten zijn vanwege de verknipte eiwitten. En hij krijgt al 3 weken dezelfde hoeveelheid, dus daar is-ie al wel aan gewend.
Vandaar dat ik het in ons geval niet kan rijmen.

(Dit is overigens ook niet het eerste/enige wat me doet twijfelen, maar komt er dus nog bovenop. En ik herkende een hoop van LuDanns verhaal.)
Ik heb er echt heeeeel weinig verstand van maar ik ga het proberen.
Stel dat de Pepti de juiste voeding is en het probleem (deels) oplost, dan zou de dosis medicatie weleens te hoog kunnen zijn nu. Je hebt kans dat als er ondertussen te weinig maagzuur is de voeding minder verteerd door de darmen komt.

Edit: Kan ook dat de voeding te snel door de maag heen gaat de darmen in.

[ Bericht 3% gewijzigd door PKM op 24-02-2018 15:01:26 ]
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_177416319
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 februari 2018 14:51 schreef Pannenkoekenmix het volgende:

[..]

Ik heb er echt heeeeel weinig verstand van maar ik ga het proberen.
Stel dat de Pepti de juiste voeding is en het probleem (deels) oplost, dan zou de dosis medicatie weleens te hoog kunnen zijn nu. Je hebt kans dat als er ondertussen te weinig maagzuur is de voeding minder verteerd door de darmen komt.

Edit: Kan ook dat de voeding te snel door de maag heen gaat de darmen in.
Hmm, dat van die medicatie is wel een goede! We zijn er tussendoor al wel een keer mee gestopt (in overleg met de ha), maar toen kwamen de klachten keihard terug, dus toch weer begonnen.
Maar we zitten inderdaad wel vrij hoog qua dosis, dus misschien is dat wel het proberen waard ja...
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
pi_177416675
Een kus voor alle refluxerende ukkies!
Kleine dude hier overdag en 's avonds ook knap onrustig na elke voeding, maar dat wijten we gewoon aan het ongenadig gulzig lurken in combinatie met een nog maar heel n00bish spijsverteringsstelseltje. *) Lijkt me lastig en sneu als er wel iets ernstigers aan de hand is, zoals bij sommige van jullie kuikentjes :*

[ Bericht 0% gewijzigd door minilot op 24-02-2018 17:41:01 ]
Let me see you stripped down to the bone
pi_177416887
Zaterdag: bessencider drinken *hips* en koter met mijn knie onder de wieg in slaap schommelen :9



Morgenavond voor het eerst met O. naar een familieverjaardag. Ben benieuwd hoe dat zal gaan :)

[ Bericht 1% gewijzigd door minilot op 24-02-2018 16:02:21 ]
Let me see you stripped down to the bone
  zaterdag 24 februari 2018 @ 16:05:14 #114
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_177417518
Kusjes voor de reflux/kma/krampjesbaby’s!

Mijnes is bijna 7 maanden en gaat opeens niet meer slapen overdag. Vanmorgen een half uurtje, en vanmiddag is het enige dat hij doet in bed huilen, roepen en ergens op kauwen. Niks uit de trucendoos helpt. Ik probeer te denken goed joh, dan slaap je niet maar hij is duidelijk wel moe. Raar kind. 8)7
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  zaterdag 24 februari 2018 @ 16:08:33 #115
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_177417590
Venco, ik snap dat het revolutionair voelt als je familie het nooit deed, maar ik zou proberen me daar niet al te veel van aan te trekken als je het zelf wel ziet zitten. En je partner ook. Heerlijk toch, iets alleen doen en even uit die eeuwige zorgmolen stappen? En als je je omgeving ermee verbaast dan levert het gelijk nog wat interessante gesprekken op *) .
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_177418364
Twist, ik zou eerst naar de medicatie kijken, maar voor J was Nutramigen (Pepti variant) onvoldoende 'schoon'. Het leek een paar dagen beter te gaan, maar toen toch niet. Pas met Neocate (zonder koemelk bestanddelen) ging het echt goed. Het kan dus wel. Maar ik werd door het consultatiebureau daarin niet geloofd.
pi_177418769
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 februari 2018 16:08 schreef Lemijn het volgende:
Venco, ik snap dat het revolutionair voelt als je familie het nooit deed, maar ik zou proberen me daar niet al te veel van aan te trekken als je het zelf wel ziet zitten. En je partner ook. Heerlijk toch, iets alleen doen en even uit die eeuwige zorgmolen stappen? En als je je omgeving ermee verbaast dan levert het gelijk nog wat interessante gesprekken op *) .
Nou, het is niet zozeer dat ik mij daar speciaal wat van aantrek maar het zou wel opvallen.
Ik moet wel aan het idee wennen want zo had ik het mij niet voorgesteld.
Sterker nog: mijn man en ik zijn nog nooit samen op vakantie geweest. :o
Dus wie weet dat ik het nog weleens ga doen, wanneer Z. iets ouder is.
Misschien is het wel goed om elkaar weer eens lekker te missen. Als was het maar voor een paar dagen. :)
pi_177422111
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 februari 2018 16:39 schreef Hupje het volgende:
Twist, ik zou eerst naar de medicatie kijken, maar voor J was Nutramigen (Pepti variant) onvoldoende 'schoon'. Het leek een paar dagen beter te gaan, maar toen toch niet. Pas met Neocate (zonder koemelk bestanddelen) ging het echt goed. Het kan dus wel. Maar ik werd door het consultatiebureau daarin niet geloofd.
Ja daar blijf ik dus ook mee in m'n hoofd zitten ja. Maar ik dacht eigenlijk dat Nutramigen ook al verknipter/zwaarder was dan Pepti, maar dat is dus niet zo?
Denk dat ik volgende week toch maar weer even langs de ha ga, want het spugen is ook weer aardig toegenomen...
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
pi_177422331
Lurker zonder enige kennis van zaken wil iets opmerken :+ Wie weet heeft iemand er iets aan.

Onze oudste kreeg van elke koemelkvoeding, inclusied pepti, enorme rode vlekken en bultjes in z'n gezicht en rond z'n mond en hij kotste regelmatig de hele handel uit. We hebben toen voeding op basis van geitenmelk geprobeerd (oa Kabrita): geen enkel probleem meer gehad. Geen vlekken, geen bulten, geen gespuug.

Geen idee hoe dat medisch-praktisch zou werken verder, maar het werkte.

Ik noem het gewoon even :)
pi_177422383
Sterkte met alle krampjes en vermoedelijke allergieën. Dat is zo ontzettend lastig, want wat hoort nou bij normale krampjes en wat is niet meer normaal?

Wij doen vanavond een experimentje. J. ligt al een half uur voor de nacht op bed. Hij ging hiervoor rond 9 uur naar bed, maar was de afgelopen week ontroostbaar tegen half 8. Z'n grote zus had dat ook en dat was dan het teken dat ze gewoon eerder naar bed moest. Al had zij het pas toen ze ouder was geloof ik.

Dus ik zit nu beneden met man, met twee slapende kinderen boven. :o Daar had ik me de komende maanden nog niet op ingesteld. Chocola en wie is de mol zo. :Y

Ben benieuwd hoe laat ie nu komt om te eten. :D
Want het leven is niet meer dan een sprookje
pi_177423546
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 februari 2018 19:43 schreef twist02 het volgende:
Maar ik dacht eigenlijk dat Nutramigen ook al verknipter/zwaarder was dan Pepti, maar dat is dus niet zo?
Oh wacht, je hebt gelijk, wij begonnen met Hero Allergy Care en daarna een Nutramigen.
Maar je hebt Nutramigen LG en AA, de ene is vergelijkbaar met Neocate (zonder koemelk) en de ander meer als Pepti (met verknipte eiwitten), als ik het goed heb.
Als het niet goed voelt zou ik echt verder laten kijken, ik heb er zo'n spijt van dat wij er pas na een half jaar (ellende) achter kwamen.
  zaterdag 24 februari 2018 @ 22:22:14 #122
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_177426271
Wat heerlijk Kris! Hoe lang hield hij het vol in bed?
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_177430956
Half 7 :o Wel twee keer gedronken vannacht. Experiment wordt vandaag voortgezet. ^O^
Want het leven is niet meer dan een sprookje
pi_177431569
quote:
0s.gif Op zondag 25 februari 2018 08:10 schreef Krisvc het volgende:
Half 7 :o Wel twee keer gedronken vannacht. Experiment wordt vandaag voortgezet. ^O^
Heerlijk zeg. En die drinkmomenten zijn dan ook kort?
Hier echt een rotnacht gehad. Ze kwam om 23:50, bleef toen tot 1:50 wakker.
Kwam weer om 3:20, wakker tot 4:10.
Komt weer om 4:50. :(
Daarna de tijd maar niet meer bekeken. ;(
pi_177431637
Oei Venco, kun je vandaag overdag wat bijslapen?

Vraagje; wanneer zijn jullie voor het eerst met de baby naar buiten geweest? Wij hebben twee verschillende kraamverzorgster gehad. De een zei dat we met d’r naar buiten mochten als ze zich goed op temperatuur kan houden en goed groeit, de ander zei dat we naar buiten mochten als ze op d’r geboortegewicht zit. Dochter blijft uit zichzelf goed op temperatuur maar zit nog niet op haar geboortegewicht (gisteren woog ze 4195, geboortegewicht 4284). Geen idee of ze vandaag zwaarder is aangezien de kraamverzorgster en dus de weegschaal is vertrokken.
pi_177431658
Lekker Kris! Nog een beetje de eindtijd tweaken en je kan jaren vooruit!
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸&gt;&lt;(((º&gt;
pi_177431743
OIT, ik mocht na drie dagen naar buiten met peuter, ondanks dat het startgewicht nog niet gehaald was. Maar hij was ook 9 pond, dus groot genoeg aldus de kraam, en het was warm buiten.

Ik denk dat als je haar goed warm inpakt en het kort houdt (een klein blokje om, geen lange wandeling) dat dat prima kan. En kijk ook naar wat je zelf kan, niet naar wat je wil.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸&gt;&lt;(((º&gt;
pi_177431843
Toen met onze zoon (in de lente geboren) waren we dag 5 ofzo buiten. Hij was toen, na eerst afvallen, boven zijn geboortegewicht.
Met onze dochter hebben we langer gewacht omdat het behoorlijk koud en winderig was, ondanks boven haar gebooortegewicht.

Dus net waar je je goed bij voelt en inderdaad:
Klein rondje wellicht. :)

En nee: ik kan niet bijslapen vandaag, denk ik. :')
  zondag 25 februari 2018 @ 10:00:43 #129
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_177432186
Ik zou het wel aandurven als ze goed groeit en zichzelf op temperatuur kan houden, OIT. Idd gewoon lekker warm inpakken en beginnen met een klein blokje om.

Boh venco, wat een nacht.
* Sylver_ schuift c_/ door

Hier was het vanaf 02.30u maar kleine stukjes slaap. Ze blijft misselijk :{
Ik twijfelde of het wel buikgriep is, ze begon woensdag met overgeven en koorts, maar er waren niet echt diarree luiers. Sinds gisteravond toch spuitluiers.
Ze is al 5x in bad geweest, want ze zat elke keer van top tot teen onder :X
En ik denk niet dat ik een aantal rompers nog schoon krijg, dus maar weggegooid. Het was echt alsof ze geen luier aan had :X
Straks even een paar nieuwe halen bij de Hema.
Kleuter is uit logeren, dus wel meer tijd voor de was gelukkig :+
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_177432313
Tijdens zo’n bagger nacht ben ik het zo beu hè, die nachtvoedingen. :')
Logisch, maar in het begin veerde ik prima mee maar nu na 9 weken is de rek er eventjes uit. Ik heb zelf sindsdien niet langer dan 3 uur geslapen en natuurlijk, dat hoort erbij. Het is even een dip van mijn kant.
Onze zoon ging al eerder langer slapen in de nacht (niet de hele nacht maar wel gauw 5 uurtjes achter elkaar) dus deze fase duurt bij haar wat langer.
Het is ook niet dat de de boel bij elkaar huilt ofzo.
Meer gewoon wakker.
Nou ja, wie weet gaat het vannacht beter. :)
pi_177432397
IOT wij zijn na 1 week met V naar buiten geweest.
Het was toen wel eind augustus en lekker warm buiten. Ook maar een klein blokje, meer lukte mij niet.
Als je haar goed inpakt en uit de wind weet te leggen zou ik gewoon lekker eventjes naar buiten gaan.
Het is nu nog prachtig buiten O+
pi_177432624
Na een week met O. naar buiten gegaan, maar die zat vier dagen na geboren worden alweer boven zijn geboortegewicht..
Let me see you stripped down to the bone
pi_177432631
OIT, ik zou lekker een blokje om gaan. Wandelwagen even lekker voorverwarmen met twee kruiken vantevoren, goed inpakken en even een frisse neus halen. :Y

Sylver, ah balen zeg. Even langs de dokter als het zo lang aanhoud? Sterkte in ieder geval.

Venco, hier wordt inderdaad kort gedronken. Ik ben 10 minuten bezig in totaal met een nachtvoeding.
Sterkte met alle korte nachten. Kan je voor vannacht misschien een flesje kolven zodat man een voeding over kan nemen en jij iets meer dan 3 uur kan slapen?
Want het leven is niet meer dan een sprookje
pi_177432653
quote:
1s.gif Op zondag 25 februari 2018 10:00 schreef Sylver_ het volgende:
Ze is al 5x in bad geweest, want ze zat elke keer van top tot teen onder :X
Achgos! Beterschap voor dochterlief!
Let me see you stripped down to the bone
pi_177432685
quote:
0s.gif Op zondag 25 februari 2018 10:29 schreef Krisvc het volgende:
OIT, ik zou lekker een blokje om gaan. Wandelwagen even lekker voorverwarmen met twee kruiken vantevoren, goed inpakken en even een frisse neus halen. :Y

Sylver, ah balen zeg. Even langs de dokter als het zo lang aanhoud? Sterkte in ieder geval.

Venco, hier wordt inderdaad kort gedronken. Ik ben 10 minuten bezig in totaal met een nachtvoeding.
Sterkte met alle korte nachten. Kan je voor vannacht misschien een flesje kolven zodat man een voeding over kan nemen en jij iets meer dan 3 uur kan slapen?
Nee, man moet komende week weer 50 uur bikkelen ofzo dus die laat ik echt slapen.
Ik voel mij niet eens structureel moe maar 4 keer eruit tussen ongeveer 0:00 en 6:00 dat is soms echt vervelend.
pi_177435910
Venco wat balen dat het zo zwaar is. Als je weggaat voor J. slaapt, wordt er dan gehuild? Ik wou Banaan ook alleen slapend in bed hebben maar hij valt vanzelf in slaap zonder huilen. Zijn lachjes en spraakoefeningen zijn lief maar blijven we niet voor wakker. ;)

Misschien kan je man eens overdag de fles geven zodat je even lekker kunt bijslapen. :)

Beterschap voor baby Sylver. :*

OIT wij gingen na twee weken naar buiten, Banaan was toen net op geboortegewicht.
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_177436189
@Pannenkoekmix: ik heb geen J, ik heb een Z. :P
Ik leg haar vaak wakker in bed, als poging inderdaad en ga dan eerst even plassen. Meestal herken ik gauw genoeg of ze inderdaad gaat slapen of doodleuk wakker blijft.
Dus ‘s nachts werkt het het beste om haar bijna-slapend in bed te leggen. :)
pi_177436384
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 februari 2018 19:51 schreef Jentin het volgende:
Lurker zonder enige kennis van zaken wil iets opmerken :+ Wie weet heeft iemand er iets aan.

Onze oudste kreeg van elke koemelkvoeding, inclusied pepti, enorme rode vlekken en bultjes in z'n gezicht en rond z'n mond en hij kotste regelmatig de hele handel uit. We hebben toen voeding op basis van geitenmelk geprobeerd (oa Kabrita): geen enkel probleem meer gehad. Geen vlekken, geen bulten, geen gespuug.

Geen idee hoe dat medisch-praktisch zou werken verder, maar het werkte.

Ik noem het gewoon even :)
Ik ben heel blij met iedereen die meedenkt ^O^
Wil inderdaad eerst even kijken wat de ha zegt, maar hou het zeker in m'n achterhoofd! :Y

quote:
1s.gif Op zaterdag 24 februari 2018 20:39 schreef Hupje het volgende:

[..]

Oh wacht, je hebt gelijk, wij begonnen met Hero Allergy Care en daarna een Nutramigen.
Maar je hebt Nutramigen LG en AA, de ene is vergelijkbaar met Neocate (zonder koemelk) en de ander meer als Pepti (met verknipte eiwitten), als ik het goed heb.
Als het niet goed voelt zou ik echt verder laten kijken, ik heb er zo'n spijt van dat wij er pas na een half jaar (ellende) achter kwamen.
Ah kijk, dat is nuttige info. Ik weet namelijk ook niet of onze ha daar heel erg in thuis is allemaal* dus fijn als ik zelf al een beetje op de hoogte ben :)

* Zo vroeg ze de vorige keer aan mij "hoe dat dan werkte met die Pepti en of zij die dan voor moest schrijven?" _O- Uhh ja, dat heeft u bij de oudste 2 jr geleden ook gedaan ja :D
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
pi_177436815
Twist, wat rot dat je nu toch weer bang bent voor KMA. Is Minion daar overheen gegroeid?

Venco :* c_/ wat een nacht zeg :O

Sylver :* wat zielig dat ze zo ziek is! Diarree vind ik toch altijd wat spannend ivm uitdroging. Goed in de gaten houden. Vindt ze het badje wel leuk? Ik denk dat M. zo’n dag best een feestje zou vinden.

Hier is 6 het nieuwe 8 in de ochtend }:| M. vindt dat dus een prima tijd om gezellig te gaan buurten in bed. Daar denkt de rest van de familie anders over ;)
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_177437134
Sylver, sneu van je zieke dochter!
LeSage, ben je zelf weer wat opgeknapt?

Venco, soms ben ik die nachtvoedingen ook wel zat, vooral als ik zelf oververmoeid ben. Als ik dan weer wat bijgetrokken ben, dan gaan we weer vrolijk verder :)

Vanochtend een kleine irritatie:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_177437165
:* voor alle zieken.
Ik ben helaas ook niet gespaard gebleven, sinds donderdag flinke keelpijn en overal spierpijn.
Arme V hoest nog maar gelukkig piept zijn ademhaling niet meer.

Daarbij ook nog lekker m’n maandelijkse, blegh.
Mijn cyclus is bijna weer terug op het oude ritme, van 39 - 36 - 34 naar nu 33 dagen.
pi_177437382
Wordt het onderhand niet eens tijd dat al die virussen die kleintjes en mama's / papa's met rust laten :? :? :?

Het wordt tijd voor beter weer en lekker veel zon!
pi_177437924
Wat een veel zieken zeg, bah. Van mij mag de lente ook wel beginnen :Y

Venco c_/ wat een nacht zeg, hopelijk vanacht lekker slapen!
  zondag 25 februari 2018 @ 14:06:28 #144
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_177437946
Tolstoi, op je spoiler:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  zondag 25 februari 2018 @ 14:09:04 #145
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_177438016
Voor iedereen die nog denkt dat ik de zen-moeder ben: aaaaaaaaaaah. Baby in slaapstaking. Om gek van te worden. Sliep altijd na 2, max 3 uur wakker. Hield het gisteren de hele dag vol op een half uurtje slaap in de drager rond 11, en was vanmorgen weer vanaf 9 uur wakker. Een half uur geleden slingerde ik 'm boos op mijn rug (want ik wilde koken verdorie). Wordt nu weer wakker. Werkelijk. Wat voor debiele update zit er rond 7 maanden? En is ie te weigeren? |:(
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  zondag 25 februari 2018 @ 14:11:23 #146
409579 LuDann
All the way
pi_177438060
Pfoe, beterschap aan alle zieke baby's en moeders! Tijd voor lente lijkt me.

Venco, wat rot van je nachten. 4 keer tussen middernacht en ochtend is ook wel veel hoor. Hopelijk gaat het snel beter.

OIT, wij zijn op dag 7 geloof ik naar buiten geweest. Met baby in de draagdoek onder de jas, dat voelde wat beter dan de kinderwagen.

Kris, wat fijn van jullie avond. O+

@twist: ik zit in een aantal FB groepen over KMA, dat van die witte vlokjes lees ik vaker, ik geloof dat het wel een symptoom van KMA is (maar pin me er niet op vast, het is enige tijd geleden dat ik me erin verdiept heb). En wat al gezegd werd: je hebt verschillende maten van ernst met KMA, zo is het bij het geven van borstvoeding ook niet altijd nodig dat de moeder op dieet gaat bijvoorbeeld (misschien dat de melk dan vergelijkbaar is met Pepti) en blijkt een KMA soms pas bij het overschakelen op kunstvoeding. Ik zou dus een machtiging vragen voor iets anders zoals Nutramigen (oid).
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 februari 2018 19:51 schreef Jentin het volgende:
Lurker zonder enige kennis van zaken wil iets opmerken :+ Wie weet heeft iemand er iets aan.

Onze oudste kreeg van elke koemelkvoeding, inclusied pepti, enorme rode vlekken en bultjes in z'n gezicht en rond z'n mond en hij kotste regelmatig de hele handel uit. We hebben toen voeding op basis van geitenmelk geprobeerd (oa Kabrita): geen enkel probleem meer gehad. Geen vlekken, geen bulten, geen gespuug.

Geen idee hoe dat medisch-praktisch zou werken verder, maar het werkte.

Ik noem het gewoon even :)
Andere dierlijke melken kunnen goed gaan, maar omdat geitenmelk en koemelk qua samenstelling erg veel op elkaar lijken loop je het risico van kruisallergie. Op den duur wordt de geitenmelk dan ook niet meer verdragen. Het kan ook goed gaan maar meestal wordt het afgeraden dacht ik.

[ Bericht 0% gewijzigd door LuDann op 25-02-2018 14:20:12 ]
  zondag 25 februari 2018 @ 14:13:25 #147
409579 LuDann
All the way
pi_177438117
quote:
0s.gif Op zondag 25 februari 2018 14:09 schreef Lemijn het volgende:
Voor iedereen die nog denkt dat ik de zen-moeder ben: aaaaaaaaaaah. Baby in slaapstaking. Om gek van te worden. Sliep altijd na 2, max 3 uur wakker. Hield het gisteren de hele dag vol op een half uurtje slaap in de drager rond 11, en was vanmorgen weer vanaf 9 uur wakker. Een half uur geleden slingerde ik 'm boos op mijn rug (want ik wilde koken verdorie). Wordt nu weer wakker. Werkelijk. Wat voor debiele update zit er rond 7 maanden? En is ie te weigeren? |:(
Oef, niet fijn. Ik kan me zo'n periode met Wolk ook herinneren rond die leeftijd en begon toen te wanhopen dat het helemaal over zou zijn met de slaapjes overdag, maar het duurde toen gelukkig maar een week. Hopelijk vindt J. de lol in het slapen ook weer terug!
  zondag 25 februari 2018 @ 14:15:19 #148
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_177438166
Bedankt voor de beterschapswensen :*

Ik zie gelukkig vandaag wel verbetering, maar ik vond het ook lang duren. Ik keek net op thuisarts.nl en die geeft een week voor buikgriep aan. Daar zitten we nog niet op.

Het scheelt dat ze niet koorts, overgeven en diarree allemaal tegelijk heeft. Ze begon woensdag met overgeven, daar kwam in de loop van de dag koorts bij. Op vrijdag was de koorts weg en het spugen een stuk minder. Ze heeft toen bijna de hele dag geslapen. Ik kneep 'm wel even omdat ze niks wilde drinken en na 15 min wakker zijn al weer wilde slapen.
Maar op het eind van de dag had ze zowaar wat interesse in eten (en drinken). Kwam er wel allemaal weer uit, maar toch.
Zaterdag brachten we kleuter naar opa en oma 200km verderop. Toen heeft ze ook veel geslapen en mondjesmaat gedronken.
En 's avonds begon de diarree. Samen met het overgeven vind ik dat altijd wel spannend. Maar 's nachts gelukkig geen diarree en maar een beetje gespuugd en wel iets gedronken.
Vandaag dus héél veel diarree maar gelukkig niet meer overgegeven en ze wil weer wat eten en ietsjes meer drinken ^O^
Het is nog wel een beetje milliliters sprokkelen helaas. Door de diarree heeft ze ook maar weinig plasluiers. Maar nog wel iig 1 plasje per 8 uur 😬

Normaal gaat ze graag in bad, maar nu is het gillen -O-
Maar het is echt niet te doen met alleen doekjes.

Venco, ik had ook vooral dat ik de nachtvoedingen niet zo erg vond, als ze daarna maar gewoon weer gaat slapen. Ik vind het vooral slopend als ze dan wakker blijft.
Bij de oudste hadden we heel lang een patroon van max 3 uur slaap (maar meestal veel korter). Bij ons hielp het heel erg om vroeg naar bed te gaan en dat man dan de avondvoeding (meestal rond 23.00u) deed als ze kwam. Daardoor had ik iig 1x 5 uur onderbroken slaap in the pocket waardoor de rest van de nacht iets beter te handelen was.
Zou dat bij jullie ook kunnen? Dan hoeft je man niet 's nachts eruit, maar kan jou daarmee wel ondersteunen.

Twist, ik heb er helemaal geen ervaring mee, maar ik vind het wel opvallend dat er zulke bultjes komen die na een uur weer wegtrekken.
Ben benieuwd wat de huisarts zegt. Maar het kan geen kwaad Neocate (of vergelijkbaar) te proberen toch?

Ah Tolstoi, dat zou ik ook wel irritant vinden. Gaat hij er nooit vroeg uit in het weekend dat jij eens kan blijven liggen?

Blegh, jij ook a ziek Flav? Beterschap!

[ Bericht 0% gewijzigd door Sylver_ op 25-02-2018 14:22:21 (Whoeps, verkeerde smiley ) ]
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
  zondag 25 februari 2018 @ 14:18:58 #149
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_177438280
Ai Lemijn, sterkte!
Ik weet dat nog van oudste, zooooo frustrerend! En als ze dan maar gewoon happy zijn op weinig slaap, maar dat is ook niet zo }:|

Maar het is een faaaaase. Hopelijk een korte :*
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
  zondag 25 februari 2018 @ 14:19:24 #150
409579 LuDann
All the way
pi_177438288
Onze afgelopen nacht ging gelukkig goed. Bliksem gevoed om 22 uur, 1:30 en 5 uur en telkens een half uur tot 45 minuten rechtop gehouden en ook verschoond op een schuinliggend kussen. Hij heeft bijna niet gespuugd. *O* Dus ik heb wel redelijk geslapen. :)

Toen ik om 7:30 beneden kwam spuugde hij echter wel de hele boel onder, en vervolgens later in de ochtend nog eens. Anderzijds ligt hij nu wel even in de autostoel (want als je die schuinzet ligt hij rechtop) in de box te slapen. Dus dat is op zich verbetering, hij is wat minder druk aan het bewegen en wat minder aan het huilen.

Lastig te zeggen alleen of het komt doordat ik nu bijna 48 uur op dieet ben of doordat we hem vrijwel voortdurend rechtop houden. Morgen gaan we even naar de huisarts voor overleg in ieder geval want neerleggen lukt niet echt (of durven we ook niet echt).
  zondag 25 februari 2018 @ 14:22:06 #151
409579 LuDann
All the way
pi_177438353
quote:
1s.gif Op zondag 25 februari 2018 14:15 schreef Sylver_ het volgende:
Bedankt voor de beterschapswensen :*

Ik zie gelukkig vandaag wel verbetering, maar ik vond het ook lang duren. Ik keek net op thuisarts.nl en die geeft een week voor buikgriep aan. Daar zitten we nog niet op.

Het scheelt dat ze niet koorts, overgeven en diarree allemaal tegelijk heeft. Ze begon woensdag met overgeven, daar kwam in de loop van de dag koorts bij. Op vrijdag was de koorts weg en het spugen een stuk minder. Ze heeft toen bijna de hele dag geslapen. Ik kneep 'm wel even omdat ze niks wilde drinken en na 15 min wakker zijn al weer wilde slapen.
Maar op het eind van de dag had ze zowaar wat interesse in eten (en drinken). Kwam er wel allemaal weer uit, maar toch.
Zaterdag brachten we kleuter naar opa en oma 200km verderop. Toen heeft ze ook veel geslapen en mondjesmaat gedronken.
En 's avonds begon de diarree. Samen met het overgeven vind ik dat altijd wel spannend. Maar 's nachts gelukkig geen diarree en maar een beetje gespuugd en wel iets gedronken.
Vandaag dus héél veel diarree maar gelukkig niet meer overgegeven en ze wil weer wat eten en ietsjes meer drinken ^O^
Het is nog wel een beetje milliliters sprokkelen helaas. Door de diarree heeft ze ook maar weinig plasluiers. Maar nog wel iig 1 plasje per 8 uur 😬

Zo sneu joh. Maar wel weer wat interesse in eten & drinken, dat is een goed teken. Hopelijk is ze er snel overheen.
  zondag 25 februari 2018 @ 14:24:46 #152
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_177438469
Wat akelig Sylver! Ze neemt het ziekzijn meestal behoorlijk serieus he, die baby van jou? Dat ze niet alles tegelijk had scheelt wel inderdaad, en fijn dat je wel wat verbetering ziet. Beterschap! :*

Lu, een week, daar zou ik voor tekenen inderdaad. Wist je het maar vantevoren he... dan zou ik ook helemaal stoppen met oorzaken zoeken en zo. Ik probeer daar nu ook zo min mogelijk tijd aan te besteden in het kader van meeveren. Maar ik kan het natuurlijk niet helemaal laten. Hij heeft geen koorts en ik denk ook geen pijn bij liggen want in de woonkamer kan hij het wel gewoon. Nou goed, ik duim voor de korte faaaaase inderdaad :Y .
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_177439664
Dank voor de reacties, allemaal! Net was de verloskundige op bezoek en daar ook even de vraag neergelegd. Volgens haar zouden we, omdat ze zich warm houdt en bijna op geboortegewicht is, nu ook best naar buiten kunnen, al is het nu wel erg koud. We zijn van plan om de eerste periode sowieso de draagdoek te gebruiken en dan onder de jas.

Lu, fijn dat de nacht goed ging! Ben benieuwd wat de huisarts erover te zeggen heeft.
pi_177440099
quote:
0s.gif Op zondag 25 februari 2018 14:06 schreef Lemijn het volgende:
Tolstoi, op je spoiler:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:
0s.gif Op zondag 25 februari 2018 14:09 schreef Lemijn het volgende:
Voor iedereen die nog denkt dat ik de zen-moeder ben: aaaaaaaaaaah. Baby in slaapstaking. Om gek van te worden. Sliep altijd na 2, max 3 uur wakker. Hield het gisteren de hele dag vol op een half uurtje slaap in de drager rond 11, en was vanmorgen weer vanaf 9 uur wakker. Een half uur geleden slingerde ik 'm boos op mijn rug (want ik wilde koken verdorie). Wordt nu weer wakker. Werkelijk. Wat voor debiele update zit er rond 7 maanden? En is ie te weigeren? |:(
O, dat had S. een paar weken terug ook. Hij is nu bijna 8 maanden. Opeens wilde hij niet meer slapen of kwam zelf moeilijk in slaap en alleen aan de borst of met heen en weer lopen. Dat was van de één op de andere dag opeens over en toen sliep ie beter dan ooit :) Nu is dat weer wat minder aan het worden :?
Hopelijk is het deze update, die J. aan het halen is :+
pi_177440272
Fijn dat het iig weer de goede kant op lijkt te gaan Sylver. Hopelijk sterkt ze snel weer aan en is alles achter de rug!

Lemijn, die update hebben die van mij gelukkig nog niet gehad. Die staan nog in standje 'overdag netjes slapen, 's nachts alleen in gezelschap' En je weet wel dat het hoogst waarschijnlijk over drie jaar wel achter de rug is... ongeveer.

Tolstoi, wij hebben de afspraak dat ik standaard uit mag slapen in het weekend juist omdat ik de nachten al grotendeels doe. Als ze doorslapen dan krijgen we ieder een uitslaapdag. Maar vannacht heeft man van 1 tot 3 beneden gezeten met een spugende peuter, terwijl ik twee meisjes weer probeerde te kalmeren en de was te doen, dus dan wisselen we 's ochtends af. Hij 2 uurtjes, ik 2 uurtjes. Maar idd, duidelijk vooraf afspreken is aan te raden.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸&gt;&lt;(((º&gt;
pi_177443612
Mbt slaap :o die slaapregressie bij acht maanden ;(

https://www.liefdevaneenmoeder.nl/hoe-babys-slapen-eerste-jaar/
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_177443819
quote:
0s.gif Op zondag 25 februari 2018 18:24 schreef littledrummergirl het volgende:
Mbt slaap :o die slaapregressie bij acht maanden ;(

https://www.liefdevaneenmoeder.nl/hoe-babys-slapen-eerste-jaar/
Zou goed kunnen dat ik alles verdrongen heb natuurlijk :+ maar ik herken hier echt helemaal niks van van de oudste... :N

En als onze Pitbull bij 11-12 maanden slechter moet gaan slapen dan de eerste 2 weken, dan moet-ie negatieve uren gaan maken hoor ;)
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
pi_177443892
quote:
1s.gif Op zondag 25 februari 2018 18:33 schreef twist02 het volgende:

[..]

Zou goed kunnen dat ik alles verdrongen heb natuurlijk :+ maar ik herken hier echt helemaal niks van van de oudste... :N

En als onze Pitbull bij 11-12 maanden slechter moet gaan slapen dan de eerste 2 weken, dan moet-ie negatieve uren gaan maken hoor ;)
Wij zijn er ook nog niet, dus heb geen idee in welke mate het bij alle kinderen n ding is of dat de schrijfster gewoon verklaringen heeft lopen googelen toen die van haar niet sliep.

Ik hoop dat laatste en dat onze koters tegen die tijd gewoon n beetje chill slapen 8-)
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_177444404
Ik herken het ook totaal niet, maar wij slapen samen.
Je raekt an de dinge geweun.
pi_177445831
Ik herken het niet echt geloof ik. M. is nu 5 maanden en het gaat op dit moment qua nachten best prima (behalve dat ze tot 6 uur duren ipv 7-8 uur ;) ). Overdag wordt echter amper geslapen.
Bij S. maakte ik me daar dan gruwelijke zorgen over. Of hij wel genoeg sliep enzo. Bij M. denk ik dan, jammer, maar dan niet hoor. Helaas dat ze er zo chagrijnig van worden :')
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_177446041
Ik ga gedag zeggen hier! Sinds donderdag een dreumes in huis, die meteen ook maar langs de kantjes ging stappen :o

Het lukt me niet om bijgelezen te raken/blijven met een kleuter en een baby/dreumes dus ik weet niet precies hoe het iedereen vergaat momenteel, maar waar nodig wens ik jullie een :* of een *O* en wellicht tot in het volgende topic O+
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen &lt;3
pi_177446044
Ja, ik herken het wel. Maar goed, het ene moment ben ik diep gefrustreerd daarover, het andere moment relaxed. Overdag gaat het hier ook op en neer, maar het komt heel vaak voor dat er alles bij elkaar anderhalf uur geslapen wordt, in de periode van 7:00 tot 18:30. Vandaag ook weer. Dan dus maar veel in de draagzak aan het einde van de middag, als hij er doorheen zit, of in de wagen.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_177446207
S. heeft vandaag ook erg weinig geslapen overdag, in totaal een uur denk ik. Gelukkig wordt hij er niet chagrijnig onder, hij blijft vrolijk O+ O+
Hopelijk is het geen voorbode voor een slechte nacht......
pi_177446595
Nou Franny, ik bedoelde niet dat ik slecht slapen niet herken hè ;) maar meer dat ik die precieze fases niet herken. Komt ook omdat ik dat dus totaal niet onthou.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  zondag 25 februari 2018 @ 21:17:44 #165
409579 LuDann
All the way
pi_177447647
Was het lekker om buiten te zijn, OIT? :)

Ik herken helemaal niks van dat slaapschema. Wolk had maar 1 stand en dat was uberslecht slapen. Kind werd standaard gewoon een keer of 8 wakker snachts en wilde vaak ook niet meer in slaap komen. Überhaupt in slaap krijgen was een drama. Achteraf gezien waarschijnlijk allemaal door voedselallergieën die pas met 8 maanden duidelijk werden.

Over voedselallergieën gesproken: het lijkt erop dat we onze heerlijke lieve baby terughebben. O+ Geen gekrijs, geworstel en gespartel meer maar een ontspannen baby met zo nu en dan een krampje. O+ Hij is in de loop van de dag steeds meer chill geworden en heeft zelfs zo'n anderhalf uur in de box geslapen tijdens het eten. En als hij dan huilde was hij makkelijk te troosten.

Dat is allemaal echt fantastisch natuurlijk, en ik ben er ontzettend dankbaar voor. Toen we echter onverwachts bij mijn ouders bleven eten en ik het met een salade moest doen terwijl de rest lekker aan de patat en snacks zat barstte ik wel even in huilen uit. Ik kijk echt enorm op tegen maanden-, misschien wel jarenlang überstreng diëten. -O- Vooralsnog geen dierlijke melken, geen ei en geen soja.

Zal ik in combinatie met die overproductie eens hard gaan afvallen zeg. :+
  zondag 25 februari 2018 @ 21:26:01 #166
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_177447797
Ik vind het dan weer geruststellend dat er zoveel slechte slapers zijn, niet alleen 's nachts maar ook overdag.

Ik moest er net een uur naast liggen om hem zodanig in slaap te krijgen dat ik kon wegsluipen. En dat terwijl ik hem een week geleden gewoon halfslagen in zijn eigen bed legde. Dat ernaast liggen is dus typisch zoiets dat ik niet zou doen na verloftijd, dacht ik vantevoren. Ik stuur mezelf met terugwerkende kracht een 'wacht maar'... :')
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  zondag 25 februari 2018 @ 21:26:49 #167
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_177447808
Daar zou ik ook om huilen, LuDann. Hopelijk groeit hij er heel snel (deels) overheen... Maar wel fijn dat hij weer tevreden is zeg!
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_177447938
Hier ook veelal dramatisch weinig slaap overdag, vandaag tussen 7-18:30 1x40 min 1x30 min en 1x20 min :'). Als ie iets langere slaapjes maakt dan deze is ie doorgaans wel n happy camper, maar vandaag wassie dus een draakje }:|.
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_177448117
quote:
0s.gif Op zondag 25 februari 2018 20:11 schreef tombolafan het volgende:
Ik ga gedag zeggen hier! Sinds donderdag een dreumes in huis, die meteen ook maar langs de kantjes ging stappen :o

Het lukt me niet om bijgelezen te raken/blijven met een kleuter en een baby/dreumes dus ik weet niet precies hoe het iedereen vergaat momenteel, maar waar nodig wens ik jullie een :* of een *O* en wellicht tot in het volgende topic O+
Gefeliciteerd! :*
  zondag 25 februari 2018 @ 21:45:50 #170
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_177448233
Oh wat stom, ik lees over tombolafan heen! Gefeliciteerd met je dreumes! *O* :*
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_177448601
Dank O+ overigens is deze dreumes ook nog gewoon elke 2-3 uur wakker voor een voeding s nachts dus ze hoort wel een beetje hier nog :')

Kleuter vanmorgen;
'is ze nou echt 1?'
*Werpt sceptische blik op dreumes*
'ze ziet er nog als een baby uit hoor'
O+
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen &lt;3
pi_177448643
Tombolafan *O* gefeliciteerd met je dreumes :*

Lu, ik snap echt goed dat je daar om moest huilen hoor. Wat een ellende om weer zo op dieet te moeten. Alles voor je kinderen uiteraard, maar diëten is gewoon hel ;(

Lemijn, was ook altijd mijn uitspraak. Ik zou nooit een kind bij mij in bed laten slapen. Totdat je 3 nachten aan het ledikant van je baby zit die tot kotsen toe krijst. Prima, kom maar bij ons :')
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_177448745
Gefeliciteerd tombo!

Ik heb ook (met periodes) een slaapweigerende baby. Hij is er relatief goed onder, alleen tegen de avond geeft hij het op. Ik laat t maar, het zal wel weer goed komen. Ik doe vaak een poging door wandelen/huishouden in doek om hem een dutje te laten doen, maar als t niet wil, ook okee. Nouja, wel extreem vermoeiend want eigenlijk zijn alle dingen maar leuk voor even dus het is veelal steeds wat nieuws doen/aanbieden. Maar als dat is wat hij wil, doen we het er maar mee. In t begin maakte ik me heel druk, want duidelijk wel moe en niet slapen ging er niet zo goed in bij mij. Hij denkt daar anders over, blijkbaar. :p We hebben een flink drukke week op het programma staan, ik ben benieuwd of hij dat ook leuk vindt op weinig slaap. :')

Kusjes voor de zieken en een extra kusje voor Ludann want t klinkt maar stom. :* Morgen ga ik verder bijlezen.
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_177449006
quote:
1s.gif Op zondag 25 februari 2018 21:17 schreef LuDann het volgende:
ik het met een salade moest doen terwijl de rest lekker aan de patat en snacks zat barstte ik wel even in huilen uit.
Je zult het vast goed nagevraagd hebben, maar veel snackbars bakken de frites apart van de snacks en de plekken waar ik het heb gevraagd waren melk- en sojavrij (ei weet ik niet, maar lijkt me niet logisch?). Dan zou je misschien in ieder geval iets mee kunnen eten? Zo lukt het met J in ieder geval wel (maar die mag alleen geen melk).
Edit: bij zelf bakken in 1 frituurpan is dit natuurlijk niet van toepassing. Dat doen wij ook nooit.
pi_177449125
Ludann sterkte :* hoewel het natuurlijk fijn is je blije baby terug te hebben is het gewoon ronduit klote dat jij daar zo veel voor in moet leveren :* :*
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen &lt;3
  zondag 25 februari 2018 @ 22:22:44 #176
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_177449169
Ik blijf er nog een beetje in hangen hoor, dat niet slapen. Ik merk dat ik het op mezelf betrek, omdat het zo lang wel aardig ging. Bied ik niet wat hij nodig heeft? Ben ik teveel weg? Of is het juist saai als ik er wel ben? Voel ik hem niet meer goed aan?
Maar dat jullie met al je diversiteit het ook hebben maakt de kans wel groter dat het gewoon aan de babysukkels zelf ligt.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 zondag 25 februari 2018 @ 22:54:06 #177
269689 crew  Viv
pi_177449928
quote:
0s.gif Op zondag 25 februari 2018 22:22 schreef Lemijn het volgende:
Ik blijf er nog een beetje in hangen hoor, dat niet slapen. Ik merk dat ik het op mezelf betrek, omdat het zo lang wel aardig ging. Bied ik niet wat hij nodig heeft? Ben ik teveel weg? Of is het juist saai als ik er wel ben? Voel ik hem niet meer goed aan?
Maar dat jullie met al je diversiteit het ook hebben maakt de kans wel groter dat het gewoon aan de babysukkels zelf ligt.
Natuurlijk ligt het aan die babysukkels zelf. :* In die tijd dat het wel aardig ging, was je toch net zo saai of niet dan? ;)
  zondag 25 februari 2018 @ 23:04:06 #178
409579 LuDann
All the way
pi_177450125
Ik las ook over tombolafan heen, gefeliciteerd met je dreumes! *O*

En bedankt allemaal, jullie reacties doen me goed. Ik voelde me een beetje rot dat ik me er zo rot over voelde, zeg maar.

@hupje: ik heb de snackbar opgebeld en aangegeven dat ik vanwege allergieën wilde weten waar ze in bakten. Toen kreeg ik de vraag welke allergenen en als antwoord: 'dat zit er allemaal in!'. Dat wekte dus weinig vertrouwen. :') Ik ben trouwens in onze regio vaker wel dan niet tegengekomen dat er in soja wordt gebakken. Of dat ze alles samen frituren. Dat wordt veel naar restaurant De Beren gaan (keten met uitgebreide allergenenkaart) :+
pi_177453259
O, dat is balen, zeg. En raar dat dat zo anders kan zijn per regio.
:* Wat anderen al zeggen: het is goed dat je op dieet bent voor Bliksem, maar het is heel menselijk dat je er van baalt.
pi_177454772
tombola gefeliciteerd met je dreumes! *O*

Nanuke hoe was het zwemmen?

Volgens mij hing er gisteren iets in de lucht. N slaapt altijd maar heel kort overdag, maar wel om de 2 uur. Gisteren weigerde ze te slapen en als ze sliep was dat een kwartier ofzo. Ook het in slaap vallen voor de nacht duurde een uur gisteren. Naja, de nachten blijven goed dus het zal wel.

wat voedingen betreft had ze de afgelopen 3 dagen eenzelfde patroon :o, niet eerder gehad! Werd steeds om 8:00 wakker en eten om 8:30; 11:30; 14:30; 17:30 en 21:30. Ben benieuwd hoe het verloopt nu ik moet werken.
pi_177455058
quote:
0s.gif Op zondag 25 februari 2018 22:54 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Natuurlijk ligt het aan die babysukkels zelf. :* In die tijd dat het wel aardig ging, was je toch net zo saai of niet dan? ;)
Herkenning in de onzekerheid dat het aan iets ligt wat ik (niet) doe, maar ik houd me inderdaad ook dit voor. :)
Morgen ben ik vast weer mezelf.
  maandag 26 februari 2018 @ 10:24:13 #182
149959 SQ
snelle trees
pi_177455476
Wat fijn Lu, dat het direct zoveel effect lijkt te hebben. Kan me inderdaad goed voorstellen dat je het graag via een andere oplossing had gezien. Ik hoop dat het niet te lang nodig is :*

Tombo, gefeliciteerd met je dreumes! hetgaattehard ;(

Noud had mij vanmorgen mooi tuk hoor. Ik had 'm een beetje uit laten slapen, en wilde hem om kwart over zeven uit bed plukken. Dan krijgt ie normaliter een flesje en een boterham en zitten we om 8 uur op de fiets, en ben ik om half 9 op kantoor.

Dus ik deed de deur open en de onraad knalde keihard mijn neusvleugels in. Had de smeerkees waarschijnlijk de hele nacht in een plas diarree gelegen, want het was al droog en hard. Dus toen kon ik eerst alles verschonen en baby in bad om aangekoekte poep er af te bikken. Echt, gatverdamme man :')
Rende om klokslag 9 uur kantoor binnen :{w
disclaimer
  maandag 26 februari 2018 @ 10:34:41 #183
149959 SQ
snelle trees
pi_177455741
Oooh, maar hij had dus wél doorgeslapen. Uitgerekend nu. :')
disclaimer
pi_177455791
Wat een grappenmaker die Noud weer. :D

Oja, zwemmen! Het was heel leuk. Hij vond het wel wat spannend en het was relatief druk. Bij papa/mama op schoot en een beetje pootjebaden was wel prima. Spetteren vond hij wel heel leuk. Verder heeft hij veel gedronken en zowaar ook 3kwartier geslapen (en bij thuiskomst nog een uur). De avond was wel onrustig, waarschijnlijk veel prikkels te verwerken gehad. Gaan volgende maand weer. O+
Morgen ben ik vast weer mezelf.
  maandag 26 februari 2018 @ 10:49:34 #185
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_177456086
quote:
0s.gif Op maandag 26 februari 2018 10:36 schreef Nanuke het volgende:
Oja, zwemmen! Het was heel leuk. Hij vond het wel wat spannend en het was relatief druk. Bij papa/mama op schoot en een beetje pootjebaden was wel prima. Spetteren vond hij wel heel leuk. Verder heeft hij veel gedronken en zowaar ook 3kwartier geslapen (en bij thuiskomst nog een uur). De avond was wel onrustig, waarschijnlijk veel prikkels te verwerken gehad. Gaan volgende maand weer. O+
Is hij ook onder water geweest?
Doet me eraan denken dat wij ook nog eens moeten gaan. Met z'n vader, dan kunnen zij voortaan samen gaan babyzwemmen. Ik vind het namelijk een beetje frustrerend, wel naar het zwembad maar niet echt zwemmen.

SQ, Noud is echt een boefje. Daar ga je nog lol mee beleven later...
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  maandag 26 februari 2018 @ 10:57:48 #186
149959 SQ
snelle trees
pi_177456271
We beleven nú al heel veel lol samen O+
disclaimer
pi_177456377
Daarom gingen we ook niet babyzwemmen. We gingen met vrienden en hun dochters. Dus konden best wat afwisselen en allemaal zwemmen. ;) Hij is dus ook niet onder water geweest, wel een beetje water over zn hoofd gekieperd, maar dat vind hij alleen maar leuk. :D
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_177456680
oei SQ, daar zou ik ook niet blij van worden! Wel fijn dat hij laat zien dat hij door kan slapen!

Fijn dat het zwemmen geslaagd was Nanuke!
Hier ook geen babyzwemmen. Tijdens de voeding ging vriend zwemmen en tijdens het slaapje kon ik even zwemmen. Beviel prima!
pi_177457608
quote:
1s.gif Op zondag 25 februari 2018 21:17 schreef LuDann het volgende:
Was het lekker om buiten te zijn, OIT? :)

Ik herken helemaal niks van dat slaapschema. Wolk had maar 1 stand en dat was uberslecht slapen. Kind werd standaard gewoon een keer of 8 wakker snachts en wilde vaak ook niet meer in slaap komen. Überhaupt in slaap krijgen was een drama. Achteraf gezien waarschijnlijk allemaal door voedselallergieën die pas met 8 maanden duidelijk werden.

Over voedselallergieën gesproken: het lijkt erop dat we onze heerlijke lieve baby terughebben. O+ Geen gekrijs, geworstel en gespartel meer maar een ontspannen baby met zo nu en dan een krampje. O+ Hij is in de loop van de dag steeds meer chill geworden en heeft zelfs zo'n anderhalf uur in de box geslapen tijdens het eten. En als hij dan huilde was hij makkelijk te troosten.

Dat is allemaal echt fantastisch natuurlijk, en ik ben er ontzettend dankbaar voor. Toen we echter onverwachts bij mijn ouders bleven eten en ik het met een salade moest doen terwijl de rest lekker aan de patat en snacks zat barstte ik wel even in huilen uit. Ik kijk echt enorm op tegen maanden-, misschien wel jarenlang überstreng diëten. -O- Vooralsnog geen dierlijke melken, geen ei en geen soja.

Zal ik in combinatie met die overproductie eens hard gaan afvallen zeg. :+
Ik kom weer eens even uit lurkstand :@ .

Veganistisch eten (of nouja, in elk geval geen melk/weipoeder/eieren/kaas) is zeker in het begin best moeilijk en het is in veel supermarkten vaak heel goed zoeken naar producten. Maar dat is na even omschakelen nog te doen en kan ook leuk en lekker blijven. (Echt waar :P )
Dat je er alleen ook geen soja bij mag, dat maakt het wel erg lastig. (In vrijwel alles wat ik als vervanging eet, zit wel iets van soja verwerkt). Is het zeker dat Wolk daar op reageert?

Maar goed. Soja of niet; Ik vind https://lisagoesvegan.com wel een fijne site voor veganistische recepten en tips. Ze is ook niet zo extreem (in de zin van dat niet enkel 100% vegans welkom zijn). Ik weet alleen niet waar precies allemaal soja in verwerkt zit van die recepten - daar let ik dan weer iets minder op. Maar wellicht de moeite om even door te spitten.

Oh, en, misschien ook wel iets ter overweging; koop een potje vitamine B12 tabletjes. Een tekort langzaam opbouwen merk je namelijk niet echt, maar een tekort hebben kan voor serieuze klachten zorgen.

Iedereen verder veel sterkte met de zieke en/of niet-slapende kindjes. :*
En ik ruik met je mee SQ ;(

/terugindemeeleesmodus :W
  maandag 26 februari 2018 @ 12:18:12 #190
409579 LuDann
All the way
pi_177457903
Bedankt allemaal. Over drie weken ga ik ei introduceren om te zien of hij daar misschien wel tegen kan. Ik heb nu de 3 meest voorkomende allergenen gepakt om te schrappen uit mijn dieet omdat je daarmee de meeste kans hebt om alles te pakken te hebben. Bij Wolk heb ik toen ze een paar weken oud was alleen koemelk geschrapt uit mijn dieet. Dat maakte dus geen verschil omdat ze (met 8 maanden) ook allergisch bleek voor ei. Maar wie weet kan deze daar wel tegen. Dat zou al schelen. :Y

Ik heb de huisarts even gebeld, we zijn er niet meer heen geweest. Het is eigenlijk wel overduidelijk, hij spuugt helemaal niet meer (!) en is gewoon een rustige chille baby nu. Geen reden dus om de huisarts nog te zien. Hij heeft zelfs een keer 5 uur tussen de voedingen gelaten afgelopen nacht!
  maandag 26 februari 2018 @ 12:20:20 #191
409579 LuDann
All the way
pi_177457945
Oh Noud, fantastische poets heb je gebakken joh. :7 Gatverdamme. :') Maar dan wel doorslapen. Misschien is dat de truc joh. Poep in je bed.

Heerlijk van het zwemmen Nanuke! Onze peuter is ook DOL op zwemmen, ik kan niet wachten tot Bliksem oud genoeg is om mee te gaan.

Klinkt als een fijn patroon Nolita!
  maandag 26 februari 2018 @ 12:28:31 #192
409579 LuDann
All the way
pi_177458128
quote:
0s.gif Op maandag 26 februari 2018 12:04 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Ik kom weer eens even uit lurkstand :@ .

Veganistisch eten (of nouja, in elk geval geen melk/weipoeder/eieren/kaas) is zeker in het begin best moeilijk en het is in veel supermarkten vaak heel goed zoeken naar producten. Maar dat is na even omschakelen nog te doen en kan ook leuk en lekker blijven. (Echt waar :P )
Dat je er alleen ook geen soja bij mag, dat maakt het wel erg lastig. (In vrijwel alles wat ik als vervanging eet, zit wel iets van soja verwerkt). Is het zeker dat Wolk daar op reageert?

Maar goed. Soja of niet; Ik vind https://lisagoesvegan.com wel een fijne site voor veganistische recepten en tips. Ze is ook niet zo extreem (in de zin van dat niet enkel 100% vegans welkom zijn). Ik weet alleen niet waar precies allemaal soja in verwerkt zit van die recepten - daar let ik dan weer iets minder op. Maar wellicht de moeite om even door te spitten.

Oh, en, misschien ook wel iets ter overweging; koop een potje vitamine B12 tabletjes. Een tekort langzaam opbouwen merk je namelijk niet echt, maar een tekort hebben kan voor serieuze klachten zorgen.

Iedereen verder veel sterkte met de zieke en/of niet-slapende kindjes. :*
En ik ruik met je mee SQ ;(

/terugindemeeleesmodus :W
Bedankt voor je aanvullingen, ik stel het op prijs hoor! Ik ben bij mijn eerste 8 maanden lang op hetzelfde dieet geweest, dus ik ken het klappen van de zweep wel. Je went eraan en je leert de dingen uit te zoeken die wel kunnen. Maar nog steeds vind ik het ronduit k*t als ik eerlijk ben.

Ik ben echt dol op lekker eten en ik zou nooit uit vrije wel op zo'n streng dieet gaan. Geklooi met nooit eens spontaan uit eten kunnen, overal bakjes met eten heensjouwen, met je salade of je broodje zitten terwijl anderen om je heen wel lekker eten en vooral: nooit maar dan ook nooit eens kunnen zondigen. Ik zal er wel weer ingroeien maar leuk zal ik het echt niet gaan vinden.

Over soja: bij koemelkallergie bestaat een risico van kruisallergieen met zowel alle andere dierlijke melken als met soja. Ook als hij nu wel tegen soja kan dan is de kans groot dat hij bij blootstelling op den duur ook hiervoor allergisch zal worden. Vandaar dat bij KMA wordt aangeraden om zowel alle dierlijke melken als soja te laten staan. Verder ga ik ei dus wel weer introduceren over een paar weken om te zien of hij daar misschien wel tegen kan. :Y

Bedankt voor de tip over B12, dat is iets wat ik inderdaad weer zal moeten supplementeren. Net als calcium. :Y

[ Bericht 0% gewijzigd door LuDann op 26-02-2018 12:34:56 ]
pi_177459134
quote:
1s.gif Op maandag 26 februari 2018 12:28 schreef LuDann het volgende:

[..]

Bedankt voor je aanvullingen, ik stel het op prijs hoor! Ik ben bij mijn eerste 8 maanden lang op hetzelfde dieet geweest, dus ik ken het klappen van de zweep wel. Je went eraan en je leert de dingen uit te zoeken die wel kunnen. Maar nog steeds vind ik het ronduit k*t als ik eerlijk ben.

Ik ben echt dol op lekker eten en ik zou nooit uit vrije wel op zo'n streng dieet gaan. Geklooi met nooit eens spontaan uit eten kunnen, overal bakjes met eten heensjouwen, met je salade of je broodje zitten terwijl anderen om je heen wel lekker eten en vooral: nooit maar dan ook nooit eens kunnen zondigen. Ik zal er wel weer ingroeien maar leuk zal ik het echt niet gaan vinden.

Over soja: bij koemelkallergie bestaat een risico van kruisallergieen met zowel alle andere dierlijke melken als met soja. Ook als hij nu wel tegen soja kan dan is de kans groot dat hij bij blootstelling op den duur ook hiervoor allergisch zal worden. Vandaar dat bij KMA wordt aangeraden om zowel alle dierlijke melken als soja te laten staan. Verder ga ik ei dus wel weer introduceren over een paar weken om te zien of hij daar misschien wel tegen kan. :Y

Bedankt voor de tip over B12, dat is iets wat ik inderdaad weer zal moeten supplementeren. Net als calcium. :Y
Oef, ja ik dacht eerst nog aan allerlei tips, gerechten en ook restaurantjes buiten de deur (vega is immers enorm in opmars, waar ik zelf dus erg blij mee ben, want inderdaad, het is vaak dramatisch als je geen kluizenaarsbestaan wil leven...) maar zonder soja valt zeker 75% van de gerechten/snacks die ik dan ken (en die het helpen leuk te houden) al af. En uiteten is dan helemaal geen doen nee -O-

(Lekker positief wel :') . Sorry. Misschien helpt het dat ik je frustratie begrijp :P )

Sterkte en succes in elk geval! :*
pi_177459155
Oeps, dat was de quote...
pi_177459642
Noud :N slaapt ie een keer door, doet ie het zo.
Wel een te-laat-boks. S. kotste de boel nog even onder een kwartier voor ik moest gaan }:| gelukkig zit oma nu bij ons thuis.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_177461082
SQ en LeSage het is maar goed dat die ukkies van jullie zo schattig zijn, of niet? :P

LuDann kan me je frustratie heel goed voorstellen hoor. Het is voor een goed doel, maar dat maakt het niet minder lastig als het zo'n impact op je sociale leven heeft natuurlijk :*
Één (schrale) troost: het is wel tijdelijk en gelukkig niet levenslang :)

Hier vandaag dus weer bij de ha geweest, maar krijg elke keer het idee dat ze denkt dat ik me druk maak om niks -O- voel me echt elke keer zo'n zeikerd als ik daar ben geweest...
Maar goed, we krijgen wel een verwijzing naar de kinderarts, dus hopelijk ziet die wel in dat ik niet voor m'n lol kom :{

Helpt natuurlijk ook niet als ik uit zit te leggen dat Pitbull allerlei klachten heeft en hij daar zelf zo --> :D :W bij zit te kijken :')
Volgende keer knijp ik 'm gewoon ff voordat we naar binnen gaan ofzo >:)
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
pi_177461090
Fijn dat het dieet lijkt aan te slaan, LuDann, maar kan me ook voorstellen dat het voor jezelf even wennen is!

SQ, die Noud, wat een boefje :D

Ben verder niet bijgelezen, ben even wat minder actief op het moment met een baby die volgens mij midden in een sprongetje zit, en die me dus de hele dag wel bezig houdt nu. Ik merk dat ik er zelf een beetje doorheen zit op het moment, heb de afgelopen tijd gewoon een beetje veel op mijn bordje gehad met een pittige bevalling, galblaasoperatie en een verhuizing. Merk dat dat nu allemaal een beetje binnen begint te komen. Ben heel moe en snel geïrriteerd, terwijl de baby 's nachts wel doorslaapt, ik kan het gehuil van C soms niet goed hebben en dat ik soms geen moment voor mezelf lijk te hebben op een dag of dat als ze rustig is ik constant in spanning zit voor wanneer ze weer gaat huilen en me daarover dan weer schuldig voel naar haar toe. Vanmorgen had ze krampjes en zat ik keihard met haar mee te huilen :{ In het weekend met manlief er bij voel ik me prima, maar doordeweeks vind ik het soms echt heel zwaar hoe stom dat ook klinkt ;( Gelukkig heb ik deze week 2 uitjes gepland staan waardoor ik er heel even uit ben.
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_177461175
Rena :* het klinkt helemaal niet stom! Het klinkt heel bekend en met alles wat je de afgelopen tijd op je bordje gehad hebt klinkt het zelfs bijna logisch!
Fijn dat je wel die 2 uitjes gepland hebt. Heb je verder vrienden of familie die af en toe eens langs kunnen komen? Niet om je alles uit handen te nemen, maar gewoon zodat je lekker tegen iemand kunt spuien?
Dat mag hier uiteraard ook ;) maar soms is irl net even fijner :)

Dikke knuffel! :* Je mag het soms best even zwaar en frustrerend vinden allemaal, want dat is het ook!
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
pi_177461356
Haha Noud, wat een smeerkees (8>
  maandag 26 februari 2018 @ 15:00:55 #200
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_177461656
Ik vind het ook niet stom klinken hoor rena! Ik bedenk me op die momenten graag dat we helemaal niet gemaakt zijn om in ons eentje met die baby de hele dag maar binnen te zitten en er alleen voor te zorgen, omdat we toevallig de moeder zijn.

Mijn baby is nu bij mijn ouders O+ . En ik doe officieel administratie, maar ik ga zo een dutje doen denk ik O+ .
En dat zou ik een paar maanden geleden dus nooit hebben gedaan he. Zo fijn dat die dingen vanzelf makkelijker worden.

Oh, twist, stom dat je dat gevoel krijgt. Ik denk dat ik ouders misschien ook wel eens dat gevoel heb gegeven, doordat ik ging benadrukken wat er volgens mij allemaal wel goed ging, in de hoop dat zij zich wat minder ongerust zouden maken of zo. En omdat ik me nog niet zo goed kon inleven in hoe zwaar het al is met een baby zonder gedoe, laat staan in jullie geval. Dus daar ook niet zo veel erkenning in gaf. Schrale troost misschien? Je hebt in ieder geval een verwijzing, hopelijk kan je snel terecht bij de kinderarts.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_177464026
quote:
0s.gif Op zondag 25 februari 2018 22:22 schreef Lemijn het volgende:
Ik blijf er nog een beetje in hangen hoor, dat niet slapen. Ik merk dat ik het op mezelf betrek, omdat het zo lang wel aardig ging. Bied ik niet wat hij nodig heeft? Ben ik teveel weg? Of is het juist saai als ik er wel ben? Voel ik hem niet meer goed aan?
Maar dat jullie met al je diversiteit het ook hebben maakt de kans wel groter dat het gewoon aan de babysukkels zelf ligt.
Wel herkenbaar hoor, voor een tobber/piekeraar/overmatige denker. Maar slapen blijft een ondoorgrondelijk ding bij zulke kleine kinderen. Y gaat nu de laatste twee dagen ineens een stuk beter. Vandaag kon ik hem gewoon nog wakker in z'n bedje neerleggen, sliep hij in na tien minuten zacht gekerm, en sliep hij zowaar anderhalf uur. En toen werd hij niet eens, zoals tot nu toe altijd als hij alleen in bed ligt, huilend wakker. Misschien is zijn ergste periode van verlatingsangst voorbij. De laatst weken kon hij echt als een drenkeling in nood naar me toekuipen in bed om zich aan me vast te klampen. Aandoenlijk, maar erg vermoeiend soms. Hoe dan ook, wat het ook is of was, we zien wel weer wat de toekomst brengt.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_177464100
Hoe doe je dat? Gaan liggen en in slaap vallen? Ik ga dan liggen denken aan de 1001 dingen die ik nog moet doen in huis. De bovenverdieping stofzuigen. De ramen zemen (jaja, zon of regen, vrieskou of hittegolf, het moet schoon). De onderkant van de keukenkastjes kattenhaar-vrij maken.
En ik kan nog een waslijst aan klusjes neerzetten. ;(
Je raekt an de dinge geweun.
  maandag 26 februari 2018 @ 17:03:28 #203
149959 SQ
snelle trees
pi_177464174
quote:
0s.gif Op maandag 26 februari 2018 16:59 schreef Messina het volgende:
Hoe doe je dat? Gaan liggen en in slaap vallen? Ik ga dan liggen denken aan de 1001 dingen die ik nog moet doen in huis. De bovenverdieping stofzuigen. De ramen zemen (jaja, zon of regen, vrieskou of hittegolf, het moet schoon). De onderkant van de keukenkastjes kattenhaar-vrij maken.
En ik kan nog een waslijst aan klusjes neerzetten. ;(
_O-

Ik ben fysiek niet meer in staat om middagdutjes te doen. Als het me al lukt om in slaap te vallen schrik ik gegarandeerd binnen tien minuten snoeihard wakker. Alsof mijn onderbewustzijn me behoedt voor al te veel luxe ofzo :')

wat me ook intrigeert is dat ik sinds ik geen borstvoeding meer geef, niet meer van elk kikje van mijn baby wakker word. Want nu kan papa het ook oplossen _O_
disclaimer
pi_177464448
quote:
0s.gif Op maandag 26 februari 2018 17:03 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

wat me ook intrigeert is dat ik sinds ik geen borstvoeding meer geef, niet meer van elk kikje van mijn baby wakker word. Want nu kan papa het ook oplossen _O_
*breek even in*

Ik lees dit en het heeft mijn interesse ook.
Ik merk dat ik nu pas (vijf jaar na de geboorte) haar niet meer meteen hoor. En ik vroeg mezelf ook al af waardoor dat ineens komt. :D
Nu roept ze soms ineens heel boos: “Mama. Ik riep je!”
Ik: “Sorry, ik lag erg diep te slapen.” :D
  maandag 26 februari 2018 @ 18:58:57 #205
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_177466617
quote:
0s.gif Op zondag 25 februari 2018 22:01 schreef tombolafan het volgende:
Dank O+ overigens is deze dreumes ook nog gewoon elke 2-3 uur wakker voor een voeding s nachts dus ze hoort wel een beetje hier nog :')

Kleuter vanmorgen;
'is ze nou echt 1?'
*Werpt sceptische blik op dreumes*
'ze ziet er nog als een baby uit hoor'
O+
Nog gefeliciteerd Tombo! *O*

Ik moest lachen om je kleuter :D

Doet me denken aan toen-nog-peuter toen Ella geboren was en ze voor de spiegel ging staan en verbaasd was dat ze nog hetzelfde eruit zag, ondanks dat ze nu grote zus is O+
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_177466649
Hier wordt ik alleen snel wakker is als het "mijn nacht" is om flessen te geven :Y we spreken van te voren af wie er die nacht doet en we hebben allebei dat we meestal niet wakker worden als we niet "hoeven".
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  maandag 26 februari 2018 @ 19:32:11 #207
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_177467645
Poeh LuDann, ik benijd je echt niet. Het is fijn dat je wel direct ziet waar je het voor doet, maar ik kan me voorstellen dat je zo graag had gezien dat het nu niet nodig was.

Ieks SQ, ik hoop niet dat dat het recept is voor doorslapen voor Noud :+

Zwemmen klinkt leuk Nanuke.
Wat knap dat hij daar ook heeft geslapen!

Ohjee LeSage, hopelijk geen voorbode voor whatever Ella heeft. Begon ook met overgeven (en koorts) 😬

Fijn dat je een doorverwijzing hebt, Twist. Ik herken het gevoel bij de huisarts wel met de oudste. Bij de kinderarts had ik gelijk het gevoel serieus genomen te worden, hopelijk bij jullie ook.

Rena, het is ook soms gewoon erg zwaar. Ik herken wat je schrijft heel erg bij de oudste. Haar constant op me, niet even mijn handen vrij om heel even iets zelf te doen en als ze dan sliep idd constant in spanning wanneer ze zou komen.
Hopelijk kan je je een beetje opladen met de uitjes :*
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_177468513
Hier weer n koortsige baby, op zn enige opvangdag verdeurie :( moest ik halverwege mn werkdag opdraven om m op te halen. Toen hij eenmaal thuis was leek t best mee te vallen allemaal }:|. Of althans, niet wat echt niet te houden zou zijn op de opvang.. Mja ach, meebewegen enzo :')
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_177469204
Slecht bijgelezen.

Feli Tombola!

Vervelend Lu. Hopen dat herintroductie van ei goed gaat. :) Dat restaurant lijkt me een prima idee. De meeste sushi kun je ook wel eten denk ik.

Lastig al die twijfels Lemijn. :*

Mijn Banaan sliep vannacht toch weer eens bij me vanaf drie uur want onrustig. Vandaag sliep hij nauwelijks meer. Autorijden, wandelwagen, drinken en draagzak hielpen weinig.
Vanavond had hij 38.7 maar het kan ook zijn dat ik hem gekookt heb met huid op huid. Lange dag zo in ieder geval. Wakkere periodes brengt hij wel overwegend vrolijk door, mallerd.
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_177469665
Sylver, ja hoop ook dat de kinderarts wat meer tijd heeft om ons hele verhaal aan te horen inderdaad.

Lemijn: ik besef me ook dat huisartsen ook maar mensen zijn ja ;)
Het is ook echt niet allemaal de schuld van de huisarts ofzo hoor, zo bedoel ik het niet.

SPOILER: rant
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hmm, dat niet-wakker-worden-van-elk-piepje is hier helaas niet bv-gerelateerd ;) En ik kan ook afspreken met man wat ik wil, maar zelfs met oordoppen in, word ik nog als eerste wakker :')
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
  maandag 26 februari 2018 @ 20:53:21 #211
149959 SQ
snelle trees
pi_177469873
Maar twist... je zegt dat hij vrolijk is en alles goed gaat. Waarom denk je dan toch dat er iets mis is? Of lees ik over vitale informatie heen?
Is geen oordeel, ik vraag me gewoon af waar dat m dan in zit?
disclaimer
pi_177470490
quote:
0s.gif Op maandag 26 februari 2018 20:47 schreef twist02 het volgende:
Sylver, ja hoop ook dat de kinderarts wat meer tijd heeft om ons hele verhaal aan te horen inderdaad.

Lemijn: ik besef me ook dat huisartsen ook maar mensen zijn ja ;)
Het is ook echt niet allemaal de schuld van de huisarts ofzo hoor, zo bedoel ik het niet.

SPOILER: rant
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hmm, dat niet-wakker-worden-van-elk-piepje is hier helaas niet bv-gerelateerd ;) En ik kan ook afspreken met man wat ik wil, maar zelfs met oordoppen in, word ik nog als eerste wakker :')
Ik herken je verhaal behoorlijk. Wij hadden op een gegeven moment 'mazzel' dat er een invaller was bij de huisarts die de reflux meteen herkende van 1 van haar kinderen. Die verwees ons door. Bij de andere artsen bleef het ook bij "kijk het nog maar even aan".
Je kunt via je zorgverzekeraar eventueel wachttijdbemiddeling aanvragen als je echt zo lang moet wachten. Die kijken of je in je eigen ziekenhuis of in een ander ziekenhuis eerder aan de beurt kunt zijn.
pi_177470743
Onze ha kon bij de doorverwijzing naar de ka de mate van spoed aangeven. Afhankelijk van wat hij opgaf kreeg je dan een afspraak dezelfde week nog, binnen 2 weken of binnen een maand. Maar ik weet niet of dat overal zo werkt.
pi_177475939
LuDann wat vervelend dat je weer op dieet moet! Het is wel voor een goed doel maar het lijkt me wel zwaar. Hopelijk kan ei weer. Fijn dat Bliksem het nu wat beter doet dan een paar dagen geleden.

Twist: Vervelend dat je je niet serieus genomen voelt, hopelijk de kinderarts wel en kun je daar snel terecht.

Ik lees wat over babyzwemmen. Is dat speciaal babyzwemmen of ‘gewoon’ naar het zwembad? M. Lijkt gek op water maar het babyzwemmen valt hier straks op de dagen dat ik werk helaas. Maar ik zou het wel graag willen doen.

Ik heb morgen een rondleiding bij het kdv (lekker optijd ;-)), er zijn in ons dorp veel baby’s geboren (wel 6 in 2 maand :p) en nu is de vestiging hier vol dus nu moet ik switchen naar een andere locatie van dezelfde organisatie. Eens kijken hoe het daar is, niet dat ik anders nog veel keuze had maargoed.

Verder hier gisteren het eerste gerichte lachje gehad! En op foto! ;-) dus eens kijken of me dat lukt met plaatsen voor BFD vandaag, dat heeft ie mooi gepland zo ;-)
  dinsdag 27 februari 2018 @ 07:56:39 #215
149959 SQ
snelle trees
pi_177476213
De hoeveelheden snot die zo'n baby kan produceren, dat druist toch tegen elke natuurkundige wet in? Ik kan er bijna de kamer mee behangen :')
disclaimer
pi_177476259
quote:
1s.gif Op zondag 25 februari 2018 21:17 schreef LuDann het volgende:
Was het lekker om buiten te zijn, OIT? :)

Heerlijk! Zo'n mini in de draagdoek, dat heb ik wel gemist. Het was een korte wandeling, naar mijn zwager die zo'n 50 meter verderop woont, maar desondanks fijn :)

Vervelend dat je weer streng op dieet moet, Lu. Wel fijn dat je resultaat ziet bij Bliksem, maar het lijkt mij een zware opgave.

BelleFleur, ik heb met mijn oudste babyzwemmen gedaan, en dat was echt een 'klasje'. Maar je kan natuurlijk ook zelf vrij zwemmen, lijkt me? En heel indrukwekkend dat je het eerste lachje op de foto heb weten te krijgen :D
pi_177476301
OiT ik heb in ieder geval een soort probeerkaart voor babyzwemmen over de post gekregen, dat kan ik in mijn verlof nog doen en dan eens kijken of ik later vrij ga zwemmen. Ik kom namelijk nooit in het zwembad.. :p

Nouja tweede lachja, hij reageerde ergens op en de tweede keer stond ik met m’n telefoon in de aanslag.. ;-)
pi_177476352
Ik vind het babyzwemmen niks. Het vrij zwemmen met baby vind ik wel heerlijk.

Ik begin deze bfd met mijn blije frans.
pi_177476381


[ Bericht 100% gewijzigd door LaBelleFleur27 op 27-02-2018 08:22:29 (Mezelf per ongeluk gequote) ]
pi_177476626
Wat een heerlijk blij koppie O+
Je raekt an de dinge geweun.
  dinsdag 27 februari 2018 @ 08:56:09 #221
149959 SQ
snelle trees
pi_177476914
Blije Kevin O+
disclaimer
pi_177476937
Ik wil binnenkort ook gaan zwemmen.
In het badje gaat hij helemaal los en stampt al het water eruit dus hoop dat hij zwemmen ook een beetje leuk vindt ;)

Wat een vrolijkerd Adrian!

BFD *O*
Ik doe vandaag een filmpje omdat ik hier super vrolijk van word als ik er naar kijk O+

Oh en hij heeft ontdekt dat alles op de grond gooien leuk is, hij geeft zelfs zijn koekjes aan de hond :')
pi_177477098
Haha, wat een lief lachje!
Je raekt an de dinge geweun.
pi_177477172
Even zo, want het voelt als een gigantische topic-kaap:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 februari 2018 07:56 schreef Stormqueen het volgende:
De hoeveelheden snot poep die zo'n baby kan produceren, dat druist toch tegen elke natuurkundige wet in? Ik kan er bijna de kamer mee behangen :')
Fixed :') ;(
Pitbull begon de dag met een heerlijke spuitluier :X Heb er geen foto van voor BFD helaas ;)

Adrian, wat een vrolijkerd :D O+

LaBelle wat balen van de opvang zeg! Is die andere locatie erg ver weg of onhandig?

Flav, ohhh wat een heerlijk lachje!! O+ Daar word ik ook instant vrolijk van ja! :Y
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
pi_177477221
Adrian, wat een lekkere vrolijkerd!

Flav, daar word ik ook blij van. O+

Twist, ik vind het geen topickaap en je zeker ook geen faalmpeder omdat je hoopt dat er iets is wat dat knagende gevoel weg zal nemen. Je hoopt niet dat je baby ernstig ziek is, je hoopt op iets wat jou gerust kan stellen. :* Niets is zo naar als het idee dat er meer aan de hand is.

[ Bericht 52% gewijzigd door Nanuke op 27-02-2018 09:17:12 ]
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_177477790
Nanuke :*

BFD; waar op je buik liggen samen met je grote zus wél leuk is O+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
  dinsdag 27 februari 2018 @ 09:59:18 #227
149959 SQ
snelle trees
pi_177477844
Twist, het was niet mijn intentie om je moedergevoel onderuit te schoffelen. Ik was alleen maar benieuwd naar de klachten, omdat ik je niet veel hoor "klagen" en me derhalve afvroeg waar dat gevoel dan in zat.
Mijn excuses als dat tegen het zere been was, dat was in elk geval niet de insteek. :*
disclaimer
  dinsdag 27 februari 2018 @ 10:06:21 #228
149959 SQ
snelle trees
pi_177477957
Lachend V-tje O+
De ingespannen blik van Pitbull O+

Thema-bijdrage:




:')
disclaimer
pi_177478021
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 februari 2018 09:59 schreef Stormqueen het volgende:
Twist, het was niet mijn intentie om je moedergevoel onderuit te schoffelen. Ik was alleen maar benieuwd naar de klachten, omdat ik je niet veel hoor "klagen" en me derhalve afvroeg waar dat gevoel dan in zat.
Mijn excuses als dat tegen het zere been was, dat was in elk geval niet de insteek. :*
Oh nee, zo vatte ik het vanuit jou ook helemaal niet op, ik weet dat jij het niet zo bedoelde! :*
Maar je hebt wel gelijk dat het een beetje tegen het zere been was, omdat ik dus precies die reactie óók krijg van mensen waar ik meer van verwacht. Dus vandaar mijn hele rant hierboven :@ niet aan jou gericht dus ;)

Arme Noud :X ik moet er stiekem wel een beetje om lachen :@ sorry Noud!
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
pi_177478047
Snot-Noud. O+
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_177478402
Wat klote dat jij je zo voelt. Het is goed dat je je gevoel volgt, al is je reden tot zorgen volgens mij geheel rationeel. ;)
Met reflux is het een gegronde angst dat je iets mist en de klachten erger worden. Het kan geen kwaad extra te laten checken. :*

Wij gaan zo ook naar de huisarts, verhoging heeft doorgezet naar koorts. Verder nog altijd een vrolijke baby en hij maakt enorme plasluiers. Maar maak me wel flink zorgen zo.
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_177478506
Ohhh Noud :D
Dat zijn inderdaad flinke snottebellen, germ.
pi_177478626
Wat is deze! Dirk is in slaap gevallen. Op mij weliswaar, maar wel zomaar zonder dat er een tiet en flinke overtuiging aan te pas kwam. We waren speeltjes aan het ontdekken en hij werd moe en onrustig. Dus ik leg m buik op buik (dat was echt verboden de afgelopen weken), en hij legt zo z'n hoofd neer en gaat slapen! Dat we over 10 minuten eigenlijk weg moeten is dan wel weer jammer, maar hey. Hij slaapt! O+
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_177478693
Whaah Noud. :D .

Leuke foto, twist. Grote zus. O+ .

Gisteren was ik met kleuter naar vakantie activiteiten in een theater. Y zat daarbij op mijn rug in de tula. Hij had het uitstekend naar z'n zin, met het kijken naar al die drukte en zijn zus. Hij vond het ook geweldig leuk om zwaaiend met z'n arm mijn nog volle latte macchiato om te gooien, Gelukkig viel alles precies langs ons en niet over ons. _O_ . En ik kreeg gewoon een nieuwe van de barmevrouw die ook alles voor ons opdweilde. _O_ .

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_177478938
quote:
0s.gif Op maandag 26 februari 2018 14:40 schreef twist02 het volgende:
Rena :* het klinkt helemaal niet stom! Het klinkt heel bekend en met alles wat je de afgelopen tijd op je bordje gehad hebt klinkt het zelfs bijna logisch!
Fijn dat je wel die 2 uitjes gepland hebt. Heb je verder vrienden of familie die af en toe eens langs kunnen komen? Niet om je alles uit handen te nemen, maar gewoon zodat je lekker tegen iemand kunt spuien?
Dat mag hier uiteraard ook ;) maar soms is irl net even fijner :)

Dikke knuffel! :* Je mag het soms best even zwaar en frustrerend vinden allemaal, want dat is het ook!
Ja, ik heb gelukkig lieve familie en vrienden, mijn moeder komt ook geregeld langs, en een vriendin van me heeft een kindje van dezelfde leeftijd dus daar kan ik goed mee praten maar dat gaat ook meer via whatsapp momenteel omdat ik de deur amper uitkom :') Ik wil ook juist niet teveel zeuren tegen ze omdat ik me dan zo ondankbaar voel :@ Ik heb ook besloten de borstvoeding af te gaan bouwen, ik heb er erg veel spanning van en ik merk dat dat ook niet bijdraagt aan mijn gemoedstoestand. Toch 3 maanden volgehouden en daar ben ik al heel trots op, heb heel veel respect voor vrouwen die lang voeden nu.

Sylver, "fijn" dat je het herkent, het is inderdaad gewoon pittig en ik ben blij dat ik niet de enige ben die het zo ervaart, ik voel me soms zo'n slechte moeder als ik zulke dingen denk en voel als ik met haar bezig ben, terwijl ik smoorverliefd op haar ben ook, het zijn zulke gemengde gevoelens soms :') Gisteravond lekker naar de film geweest en heb echt even los kunnen laten. Manlief vond het leuk een avondje alleen met haar, dus ik zei; wanneer doen we het weer _O- ?

Twist, Wat sneu voor pitbull dat het nog steeds niet goed lijkt te gaan met hem, maar goed dat je je eigen gevoel volgt, moederinstinct bedriegt nooit lijkt mij. Het lijkt mij heel heftig om je kindje zo te zien :{ :* en wat een leuke foto met zijn zus O+

BelleFleur, heerlijk he die eerste lachjes O+

Adrian, wat een heerlijk kind heb jij!

Flav, ik ga rammelen van dat lachje O+ O+

SQ, ondanks de snotneus nog steeds een heerlijk ventje hoor :D

PKM, beterschap voor banaan :*

Nanuke, die timing hebben baby's altijd he, vlak voor je wegmoet in slaap vallen :')

Y, wat een heerlijke lach heb je, volgens mij ben je ook een sociaal ventje!

De mijne ligt al sinds 9 uur te slapen, wat een verschil al met gisteren :') Gisteren was voor haar volgens mij ook echt een rotdagje, dus ben blij dat ze nu even bijtankt met haar ochtendslaapje. Enige nadeel is dat mijn linkerborst op exploderen staat van de stuwing :X Ondanks het geklaag van gisteren ben ik ontzettend verliefd op haar, de liefde die ik voor haar voel is niet te omschrijven.


O+ Zal volgende keer ook eens proberen een foto te maken als ze niet in de box ligt :+
Ik ben echt dol op de expressie in haar gezichtje soms;
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
:')
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_177479321
Op de buik is ook leuk, en al helemaal samen met zus O+

Y zit er lekker bij, zo kan hij alles bekijken :D
Hier is de draagzak lava, terwijl hij er altijd graag in zat.

Haha wat een snoetje rena.
Knap dat je het al 3 maanden hebt volgehouden, iets om trots op te zijn!

Ik vermoed dat V een beetje een ritme krijgt.
Hij slaapt nu al 4 dagen na zijn fruit en fles gemiddeld 2,5 uur :o
Heb hem gewoon op hoop van zegen weggelegd en de rest is vanzelf gegaan.
Daarbij komt de kleine rakker wel snachts omdat hij ons mist :') handje vastpakken is gelukkig voldoende.
Dus ipv van in zijn bedje op onze kamer ligt hij weer tussen ons in, zo krijgen wij ook nog wat slaap.
pi_177479644
Ik klets even niet mee, want sinds gisterenavond ineens verdomd veel kiespijn en wie wel eens forse kiespijn heeft gehad weet dat je dan aan andere dingen niet zo toekomt :')

Nu aan de paracetamol en ik kan morgenochtend bij de tandarts terecht. Gelukkig is O. er sinds gisteren ook zo zoet als wat bij, dus toch een BFD'tje van knul diep in dromenland:



O+
Let me see you stripped down to the bone
pi_177480282
Arme Noud, beterschap! O+

Franny wat heeft Y. een heerlijk gezicht zeg! O+

Rena, geweldig die foto onder je spoiler, wat ziet ze eruit als een makkelijke baby! *)

Minilot sterkte bij de tandarts morgen, hopelijk slaat de paracetemol aan. Wat een lief mannetje heb je daar, genieten O+
pi_177480318
Banaan is gecheckt, nog geen reden tot zorgen als het niet te lang duurt en hij goed drinkt en plast.

Net na flinke poep nog eens temperatuur opgenomen (hij heeft toch niet voor niets ruimte gemaakt), is terug naar 37.9. :)
Extra aanleggen vind ik wel een uitdaging met baby die voortdurend aan de borst is. Banaan regelt dat zelf wel even. ;)

Rena knap dat je het voeden drie maanden hebt volgehouden. Als het je opbreekt dan moet je ook niet forceren. :*

Sterkte Mini!
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_177482508
SQ: Snot! Arm schaapje (en arme moeder). ;)

Hier een matige drinker in de nacht :O
Elke 1,5 á 2 uur kwam ze en gewoon bijna niet drinken hè. :?
Even drinken en weer in slaap sukkelen. Dus ik probeer haar wakker te houden zodat ze drinkt maar werkt gewoon niet. Maar als ze te weinig drinkt, heeft ze natuurlijk niet voldoende om lang te slapen.
Dus niet zo gek dat ze even later weer komt.
Hopelijk komende nacht meer succes. -O-

Verder gister toch voor die bultjes/puistjes naar de huisarts geweest. Heeft ze toch een milde vorm van waterpokken gekregen maar het heeft niet doorgezet. Waarschijnlijk later nog eens.
pi_177482716
:W ik haak ook weer aan! BFD is een mooi moment daarvoor :7

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Afgelopen maand is er zo veel gebeurd, in 3 weken tijd heeft ze 4 (!) tanden gekregen. Eerst de 2 ondertanden in 3 dagen tijd en gisteren waren opeens beide boventanden door :o
Ze heeft ons wel 1 doorslaapnacht gegund 8-) Ze kan zwaaien en luistert naar haar naam O+

Verder gilt ze nog steeds heel hard, van 0 naar 100 in 2 seconden. Fascinerend! Soms houdt het opeens op en ben ik bang dat ze er in gebleven is, maar als ik dan ga kijken ligt ze of te slapen of heeft ze iets anders gevonden om zich mee bezig te houden :')

De opvang belde net, ze heeft de hele dag nog niet willen drinken. Ik wijt het aan de tanden en hoop maar dat dit niet betekent dat ze vannacht 3x komt ;(
pi_177482777
Oja, en ik ben ook nog eens ongesteld geworden }:|
Volgens mijn app na 589 dagen, beetje te vroeg dus, na F duurde het 610 dagen :{w :')
pi_177482944
Wat een heerlijke foto’s weer! O+

Wij zijn vanmorgen goedgekeurd bij het cb. M. is vandaag 5 maanden en 65 cm en 7360 gram. Ze vond dat ik er relaxed uit zag *)
Ze ziet me nooit thuis, dat is wel een verschilletje denk ik :')
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  dinsdag 27 februari 2018 @ 15:45:31 #244
149959 SQ
snelle trees
pi_177483598
Noud heeft geen last van z'n snottebellen hoor! Ik ook niet, vind het hilarisch :') Hij raakt alleen een beetje gefrustreerd als ie zijn fles wil drinken :') Soms niest -ie en dan komt er zo in 1 golf 15 centimeter geel snot uit :9

Rena, mooi fronsje :D

Minilot, :X sterkte. Pas nog gehad, kiespijn is klote!

Ha Fazz, ben je er weer! :W En lekker aan de klats meteen *O* Wat wordt ze alweer groot :o
disclaimer
  dinsdag 27 februari 2018 @ 15:57:29 #245
409579 LuDann
All the way
pi_177483862
quote:
0s.gif Op maandag 26 februari 2018 13:15 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Oef, ja ik dacht eerst nog aan allerlei tips, gerechten en ook restaurantjes buiten de deur (vega is immers enorm in opmars, waar ik zelf dus erg blij mee ben, want inderdaad, het is vaak dramatisch als je geen kluizenaarsbestaan wil leven...) maar zonder soja valt zeker 75% van de gerechten/snacks die ik dan ken (en die het helpen leuk te houden) al af. En uiteten is dan helemaal geen doen nee -O-

(Lekker positief wel :') . Sorry. Misschien helpt het dat ik je frustratie begrijp :P )

Sterkte en succes in elk geval! :*
Ja hoor, dat helpt wel. ;) Dank je wel.

Anderen ook bedankt. O+ En het is inderdaad gelukkig niet levenslang ofzo (ik kijk naar Twist) maar toch, ik baal er wel van. Nu hebben man en ik bijvoorbeeld de griep maar even een makkelijke maaltijd als een pizza of diepvries maaltijd zit er niet in, ik moet alsnog vanaf scratch koken.
  dinsdag 27 februari 2018 @ 16:06:59 #246
409579 LuDann
All the way
pi_177484042
Mini, hoe was de tandarts? Kiespijn is echt superrot.

Snotnoud. O+ lekker hoor. Mijn baby is ook verkouden, dat zouden ze moeten verbieden gewoon, op die leeftijd. -O-

Pkm, gelukkig niets ernstigs met je banaan. Nu maar snel beter worden!

Verder heerlijke foto's. O+ Ik ga even niet overal op in hoor, want beetje gesloopt. Man is de afgelopen dagen geveld geweest door de griep, dus ik heb dag en nacht 3 mensen moeten verzorgen. Nu krabbelt man weer op en zo te voelen ben ik aan de beurt.

Voor BFD een vredig slapende baby.



Helaas is daar wel 5 uur onrust, spugen en ongemak aan vooraf gegaan, maar dan heb je ook wat. :7 We weten niet zo goed wat er aan de hand is.

Hij laat veel scheten die naar rotte eieren ruiken en lijkt last van zijn darmen te hebben. Duren darmkrampjes in deze periode normaal gesproken de hele dag?
  dinsdag 27 februari 2018 @ 17:11:51 #247
56471 pinquit
oh my lama!
pi_177485156
Die scheten zijn wel herkenbaar. Bij Alex was het "gewoon" reflux, toen dat aangepakt werd, ging ook z'n gekke poep en rotte scheten weg.
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  dinsdag 27 februari 2018 @ 17:26:54 #248
409579 LuDann
All the way
pi_177485399
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 februari 2018 17:11 schreef pinquit het volgende:
Die scheten zijn wel herkenbaar. Bij Alex was het "gewoon" reflux, toen dat aangepakt werd, ging ook z'n gekke poep en rotte scheten weg.
Die scheten passen bij reflux, ja? Want die zijn nooit weggeweest. Misschien dat Bliksom op dit moment in ieder geval nog last heeft van reflux, ondanks het dieet. Maar de afgelopen 2 dagen ging het wel goed, dus dat is een beetje raadselachtig. Misschien omdat 'ie verkouden is?

Ik ben vanmiddag met hem naar de HA geweest, vooral om hem even te laten checken vanwege die verkoudheid (want nog heel jong). Maar ik had een beetje pech, een invaller van 70 die me vertelde dat alle baby's huilen en dat 90% van de baby's reflux heeft. We kijken het maar even aan...
pi_177485456
Pitbull had ook veel rotte-eieren-scheten en krampjes. Die krampjes waren wel het ergst op de beruchte momenten (avond en nacht), maar in het begin was het wel bijna de hele dag door ja...

Iemand trouwens ervaring met spuitluiers en wat daarbij wel/niet normaal is? :X Onze Minion heeft dat dus serieus nooit gehad en Pitbull doet momenteel niets anders (sinds vrijdag) :r fluoriserend geel ook echt :?

Ik ben nu serieus bang dat ik overal spoken zie :@ :')
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
pi_177485478
Ahhh LuDann, zo vers! O+
Snotnoud :D
Mooie C van Rena O+
Hoop ontwikkelingen Fazz!
Y, lijkt veel op I Franny maar is toch weer heel anders.
En Minilot, ik vind O zo leuk! O+ Beterschap met je kies. :*
  dinsdag 27 februari 2018 @ 18:04:06 #251
409579 LuDann
All the way
pi_177485967
Fuck, het nieuwe brood heeft soja als een van de ingrediënten. -O- Nou, mysterie van de ongelukkige baby verklaard denk ik.
pi_177486582
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 februari 2018 17:29 schreef twist02 het volgende:


Iemand trouwens ervaring met spuitluiers en wat daarbij wel/niet normaal is? :X Onze Minion heeft dat dus serieus nooit gehad en Pitbull doet momenteel niets anders (sinds vrijdag) :r fluoriserend geel ook echt
Knalgeel inderdaad en regelmatig spuitend als een ware poepfontein hier :Y
Let me see you stripped down to the bone
pi_177486624
Ik heb deze keer ook zo’n kampioen in buiten-de-lijntjes-poepen }:| knalgeel en bijna niet schoon te krijgen. Er staat hier standaard een emmer met kleertjes te weken :')

Ah Lu, ze doen het om je te pesten ;(

M. heeft prikjes gehad en laat daar dus niets van merken. Gewoon lekker chill en gezellig. Heel fijn met terrorpeuter ernaast :)
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_177486649
BFD

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_177486808
Mnoh alle bfd kindjes. O+ Speciale vermelding voor ronkende O. en ronkende R. en Noud en z'n snotpegels (Zou een goeie Suske en Wiske zijn. Suske en Wiske en de smerige snotpegels).

Ik wil wel reageren of meedoen met bfd, maar ik kan mijn eigen gedachten niet horen boven het aantal decibel dat in nageslacht produceert.
Want het leven is niet meer dan een sprookje
pi_177487391
Hoe plaatsten jullie eigenlijk hier een babyfoto? Ik gebruikte normaal altijd tinypic maar met N. haar foto's durf ik dat niet of zo. :')

LeSage zo lief!

Hier vandaag goedgekeurd bij het CB. Hadden vorige week al het gehoortest, gelukkig alles in orde!
Ze was met haar lengte iets onder gemiddeld maar met haar gewicht weer te zwaar voor haar lengte }:| Ik vond het zo'n rare arts..
pi_177487452
Babyfilmpjesdinsdag *O* Als je hond alle trucjes al kent :D dan leer je ze aan je baby. Volgende week leer ik hem de krant halen _O-

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Incl hysterisch hoog stemmetje :')
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_177487471
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 februari 2018 19:26 schreef BellaaElisa het volgende:
Hoe plaatsten jullie eigenlijk hier een babyfoto? Ik gebruikte normaal altijd tinypic maar met N. haar foto's durf ik dat niet of zo. :')
het appje van imgurl :Y
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_177487566
Gone, wat kreeg ik veel adrenaline in mn lichaam na het posten zeg :N

[ Bericht 47% gewijzigd door BellaaElisa op 27-02-2018 19:45:11 ]
pi_177487597
Ohhh Bellaaaa. O+
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Protège moi de mes désirs.
pi_177487611
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 februari 2018 19:39 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
Ohhh Bellaaaa. O+
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Shokran O+ nog even en jij hebt je kleine man in je armen O+
pi_177487650
Ldg, wat knap! O+
pi_177487748
Nah, wat rot dat het weer diëten wordt LuDann. Gelukkig is er nu itt bij Wolk wel direct een oplossing paraat. Vond het altijd zo vervelend voor jullie... Deze groeit gewoon als kool en slaapt als een roosje, afgesproken? ^O^
Kun je niet iets wat je zelf hebt gekookt in de alvast in de vriezer smijten voor ziek/moe-dagen?

Goeie foto SQ, ik hou d'r van!

Adrian4, wat een heerlijke blije toet!

Oh, en nog veel meer moois gezien met o.a. zusjes en broertjes. Trots ben je dan hè, op al dat moois bij elkaar..!


SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_177487927
LDG, dat filmpje O+ Ik vind het zo grappig om jullie te horen praten. In mijn hoofd klinken jullie gewoon allemaal Brabants :')
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_177487963
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 februari 2018 19:52 schreef LeSage het volgende:
LDG, dat filmpje O+ Ik vind het zo grappig om jullie te horen praten. In mijn hoofd klinken jullie gewoon allemaal Brabants :')
haha maar dat ben ik ook _O-

Kan t alleen doorgaans redelijk camoufleren sinds ik in de randstad woon :D
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_177488025
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 februari 2018 19:53 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]

haha maar dat ben ik ook _O-

Kan t alleen doorgaans redelijk camoufleren sinds ik in de randstad woon :D
Haha, op je filmpje klink je niet echt zoals in mijn hoofd hoor _O-
Ik ben dan ook wel een diep-diep-diep Brabander. Nog onder Eindhoven.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_177488082
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 februari 2018 19:53 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]

haha maar dat ben ik ook _O-

Kan t alleen doorgaans redelijk camoufleren sinds ik in de randstad woon :D
Haha same here.

Laatst logeerde ik een week bij mijn ouders. Mijn man hoorde dat meteen. _O-
pi_177488108
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 februari 2018 19:57 schreef Cygne het volgende:

[..]

Haha same here.

Laatst logeerde ik een week bij mijn ouders. Mijn man hoorde dat meteen. _O-
ja als ik dronken of moe ben steekt t ook de kop op _O-
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_177488112
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 februari 2018 19:55 schreef LeSage het volgende:

[..]

Haha, op je filmpje klink je niet echt zoals in mijn hoofd hoor _O-
Ik ben dan ook wel een diep-diep-diep Brabander. Nog onder Eindhoven.
Boks! :P

Maar dat wist je al hahaha.
pi_177488169
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 februari 2018 19:57 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]

ja als ik dronken of moe ben steekt t ook de kop op _O-
Als ik dronken ben ga ik juist heel bekakt praten. Geeeen idee waar dat vandaan komt. _O-
pi_177488336
Haha dan ben ik blij dat ik alleen lach op mijn filmpje, ben een Limburgse.
Zachte G enz :')
pi_177488387
Ik vind t stiekem prachtig dialecten O+ alles behalve amsterdams :r
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_177488512
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 februari 2018 20:06 schreef littledrummergirl het volgende:
Ik vind t stiekem prachtig dialecten O+ alles behalve amsterdams :r
Mijn schoonmoeder gaat als ze boos is over op Amsterdams. _O-
pi_177488698
Ik koester mijn dialect ook echt. Het echt ‘plat proaten’ verdwijnt hier langzaam en dat vind ik dus super jammer. Maar mijn Brabantse tongval krijg je er echt niet uit :D
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_177488835
Echt plat heb ik nooit gekund.
Toen mijn man de eerste keren bij ons thuis kwam, moest ik echt vertalen. _O-
pi_177488978
Brabants-camouflage-when-in-Randstad check! :D _O-
Heb mezelf ook echt afgeleerd om daar "Oudoe" te zeggen toen ik merkte dat dat vooral een hoop meelij-wekkende blikken opleverde :')

LeSage wat een heerlijk duo heb je daar! O+

Ldg schitterend! :D

Sara _O- beter laat ik die foto niet aan onze Minion zien; die heeft ook zo'n bakfietsje (maar haar broertje kan nog niet zo goed zitten ;) )
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
pi_177489319
Zie je sage :D stiekem zijn we allemaal verkapte brabo's
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_177489489
Mijn man komt uit een dorp in de Betuwe en ik merk dat ik langzaam zijn accent begin over te nemen op sommige momenten :@

Ik ben echt blij met hem vanavond, hij is naar de bioscoop met een vriend en is zijn huissleutels vergeten en de film duurt wel tot een uur of half 12 :')

Ik zag de lieve kindjes van Sara en LeSage nog langskomen en de kapitein heeft mijn hart ook gestolen hoor O+
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
  dinsdag 27 februari 2018 @ 20:43:23 #279
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_177489531
Oh LDG wat heeft hij een schattig bescheiden hijgje :o. En wat leuk dat hij dat kan zeg. Ik verwacht volgende week dat filmpje met de krant hoor!
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  dinsdag 27 februari 2018 @ 20:55:55 #280
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_177489963
Zo, voor BFD ga ik even teruglezen.

Tetter heeft zo iets moois in zijn blik dat ik hem graag eens zo knuffelen.
LeSage, met recht een superbaby als hij vrolijk blijft na de prikken! Fijn zeg.
Bliksem O+ - die kleintjes verdienen alleen maar hartjes.
Daarom ook gelijk eentje voor O.: O+.
Fazz, wat stoer met dat geplette frietje! Wel heftig, zo snel zo veel tanden. Ik hoop maar dat je nacht meevalt.
Is ze al 3 maanden ja Rena? Ongelooflijk he? Ik hoop dat het je lucht geeft, het stoppen met de bv! :*
Y, je blik is nog leuker met het verhaal erachter.
Snotnoud :9 . Steekt hij ook zo lekker zijn tong omhoog om wat op te eten?
Oh twist die mini op z'n buik, wat zoet!
Wat een enorm schattige lach, flav. Heerlijk.
En helemaal bovenaan blije Kevin. Die is hard op weg om een dreumes te worden...
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_177490436
Ik doe ook maar weer 'ns mee. :P

  dinsdag 27 februari 2018 @ 21:13:04 #282
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_177490609
Jacob at vanavond yoghurt. Ik wist niet dat er zoveel yoghurt in een babyneus kan. Ongelooflijk. Wat zijn die baby's smeerkezen.

Hee, wolfje! En een grotere wolf! Wat zit hij daar gezellig zeg.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_177490861
Haha hij zat al zo en de hond ging er tegenaan liggen.

Ontzettend lieve en betrouwbare hond is het. Wolfje is ook echt heel lief voor hem. O+

Disclaimer: we zitten er zelf wel altijd naast, natuurlijk. Hond gaat ook echt alleen op uitnodiging van één van ons naar Wolfje toe.
  dinsdag 27 februari 2018 @ 21:29:50 #284
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_177491112
Ik gooi er op de valreep toch ook nog even een plaatje in. Hij lag zo lekker in een boekje te bladeren, alsof hij 7 jaar is met een Donald Duck in plaats van 7 maanden met een knisperboekje :o.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_177491255
O+
pi_177491516
Mijn dag kan niet meer stuk, mijn beste vriendinnen zijn allebei zwanger! O+
Een is al 12 weken zwanger en de ander heeft morgen haar eerste echo, man wat rammel ik nu zeg.. :')
pi_177491733
Niet quoten aub :@ https://imgur.com/a/HNHK0

[ Bericht 100% gewijzigd door BellaaElisa op 27-02-2018 22:00:41 ]
pi_177491743
Lemijn wat een mooierd is J. O+
pi_177491777
Cygne O+ O+
pi_177491845
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 februari 2018 21:43 schreef Flav het volgende:
Mijn dag kan niet meer stuk, mijn beste vriendinnen zijn allebei zwanger! O+
Een is al 12 weken zwanger en de ander heeft morgen haar eerste echo, man wat rammel ik nu zeg.. :')
Gefeliciteerd super leuk! *O*
pi_177491955
Mooi poppetje ellaa O+ hoe doet ze het?
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_177491982
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 februari 2018 20:42 schreef rena het volgende:
Mijn man komt uit een dorp in de Betuwe en ik merk dat ik langzaam zijn accent begin over te nemen op sommige momenten :@
Zó erg zijn die niet, hoor. *)
Protège moi de mes désirs.
pi_177492060
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 februari 2018 21:55 schreef littledrummergirl het volgende:
Mooi poppetje ellaa O+ hoe doet ze het?
Ze doet het echt heel goed ben zo verliefd! Ik wil er nog eentje :D
pi_177492071
Link doet het hier niet Bella ;(
pi_177492127
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 februari 2018 21:59 schreef Flav het volgende:
Link doet het hier niet Bella ;(
Oh, doet die het nu?
  dinsdag 27 februari 2018 @ 22:20:15 #296
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_177492597
Ik zie haar hoor! Wat een dotje.

Leuk flav, zwangere vriendinnen. Krijgen zij hun eerste? Grappig dat je daarvan gaat rammelen. Ik heb dat helemaal niet, want ik heb al een baby.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_177492604
Wat een mooi dametje Bella! O+
pi_177493151
Ik kwam even babygluren :@ maar je link doet het bij mij ook niet Bellaa!
pi_177493356
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 februari 2018 21:56 schreef D.U.M.A.N. het volgende:

[..]

Zó erg zijn die niet, hoor. *)
Daarom ben ik er ook mee getrouwd O+ Heb jij ook zo'n mooi accent 8-) ?

Bella, ik kan je foto ook niet zien -O-
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_177494047
-O- Heb hem net zelf verwijderd. Ik probeer het morgen wel weer. Raar dat die het bij sommige niet doet :(
pi_177494053
Dicht!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')