abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 22 februari 2018 @ 15:47:54 #1
475718 Aansteker707
Voor al uw vuurgenot.
pi_177370543
Ik heb net min of meer een baan aangeboden gekregen als sales marketing commercieel verkoopadviseur. Maar heb daar helemaal geen ervaring mee. Het verdient echt wel heel lekker. Mensen hier die daar ervaring mee hebben? Is dat wat?
Ik produceer één van de vijf elementen, en wel de meest explosieve! Watch out!
pi_177370573
in de volksmond ook wel verkoper genoemd..
Reaching out to embrace the random. reaching out to embrace what ever may come.
pi_177370604
Heb wel eens als verkoper gewerkt bij de V&D als vakantiebaan.
  donderdag 22 februari 2018 @ 15:53:34 #4
475718 Aansteker707
Voor al uw vuurgenot.
pi_177370638
quote:
0s.gif Op donderdag 22 februari 2018 15:49 schreef gianni61 het volgende:
in de volksmond ook wel verkoper genoemd..
Ja nou ja, doet er niet toe. Ben benieuwd naar ervaringen. Is dat leuk of word je na een week al gillend gek?
Ik produceer één van de vijf elementen, en wel de meest explosieve! Watch out!
pi_177370668
quote:
0s.gif Op donderdag 22 februari 2018 15:53 schreef Aansteker707 het volgende:

[..]

Ja nou ja, doet er niet toe. Ben benieuwd naar ervaringen. Is dat leuk of word je na een week al gillend gek?
is niks zinnigs over te zeggen.
de een vindt het leuk, de ander wordt gek.

als ik alleen aan particulieren moest verkopen was ik al lang doorgedraaid.
Reaching out to embrace the random. reaching out to embrace what ever may come.
pi_177370750
quote:
0s.gif Op donderdag 22 februari 2018 15:53 schreef Aansteker707 het volgende:

[..]

Ja nou ja, doet er niet toe. Ben benieuwd naar ervaringen. Is dat leuk of word je na een week al gillend gek?
Ik vond het verschrikkelijk.
pi_177371037
quote:
0s.gif Op donderdag 22 februari 2018 15:49 schreef gianni61 het volgende:
in de volksmond ook wel verkoper genoemd..
Heb ik ook weleens gedaan. Op zaterdag nog gauw een slechtzittend pak gekocht en op maandag in het callcenter mensen allerlei shit proberen aan te smeren.
5 Ferrari's op videoband!
  donderdag 22 februari 2018 @ 16:30:15 #8
475718 Aansteker707
Voor al uw vuurgenot.
pi_177371201
quote:
0s.gif Op donderdag 22 februari 2018 16:00 schreef LurkJeRot het volgende:
Ik vond het verschrikkelijk.
want?
Ik produceer één van de vijf elementen, en wel de meest explosieve! Watch out!
pi_177371701
Tsjongejonge dat ligt er toch maar net of je poep moet gaan verkopen aan mensen zonder darmen, of dat je zeer ingewikkelde it oplossingen moet verkopen.

Aan het niveau van de de OP te zien wordt het het 1e. Dan is het kut ja. Ze plakken er niet voor niks een fancy naam op. Hoe mooier de naam hoe kutter de baan.

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 22-02-2018 17:09:24 ]
pi_177371739
Lekker mensen lastig vallen en producten aansmeren waar ze niet op zitten te wachten. Dat is de ideale terugblik op je sterbed wanneer je leven aan je voorbij flitst.
pi_177371801
quote:
10s.gif Op donderdag 22 februari 2018 16:30 schreef Aansteker707 het volgende:

[..]

want?
-vrij domme collega's (maar ik werkte dus in een winkel, een salespositie in een ander soort bedrijf zal dat minder hebben)
-je werkt uiteraard met targets, die ik vrijwel niet haalbaar vond
-aardig doen tegen klanten terwijl ze je eigenlijk niets interesseren
-heb er zelf een hekel aan als mensen me iets proberen te verkopen, dus dat ik het zelf moest doen was me een verschrikking
Kortom: ongeschikt voor de functie :P
pi_177371853
quote:
0s.gif Op donderdag 22 februari 2018 16:19 schreef Ferrari_Tape het volgende:

[..]

Heb ik ook weleens gedaan. Op zaterdag nog gauw een slechtzittend pak gekocht en op maandag in het callcenter mensen allerlei shit proberen aan te smeren.
Waarom ga je daar in pak naartoe? De klanten hebben geen idee hoe je eruit ziet, laat staan dat ze weten hoe je erbij loopt.
pi_177371950
quote:
0s.gif Op donderdag 22 februari 2018 15:47 schreef Aansteker707 het volgende:
Het verdient echt wel heel lekker.
Boden ze je een baan aan waarbij je bij hen in loondienst gaat werken of op ZZP-basis?
pi_177372160
Sales en marketing zijn twee verschillende vakgebieden.
"Commercieel verkoopadviseur" is inderdaad gewoon verkopertje.

Zijn de 'goede inkomsten' vast, op op variabele basis?
pi_177373027
Bellen tot je oren roodgloeiend zijn en je keel drooggeluld tot schuurpapier
Iedere dag een fris gestoomd maatpak aan
Nooit rust, altijd rennen voor je targets.
Kutproducten aansmeren, die schijnbaar zichzelf niet verkopen.
Altijd te duur zijn, want een webshop is altijd goedkoper dan jouw salaris.
Veel te kleine leaseauto
Geen kut aan salaris krijgen, als je geen commisie verdiend hebt.
Iedere ochtend van die domme teamyells brullacties met je salesmanager
Domme monteurs, die al je vertelde leugens ontmaskeren bij de klant
Boze klant, waar je bovenstaande weer mag rechtlullen. })

quote:
Goedemorgen meneer/mevrouw, met Aansteker707 van bedrijf A. Ik ben op zoek naar degene binnen uw bedrijf, die gaat over zaken zoals X,Y of Z. Oh bent u dat zelf, goed dat ik tref dan. Ik bel u over product Y, heeft u daar weleens van gehoord? Nee, nou uw onderneming kan veel geld besparen met dit product. Wilt u daar meer over weten, mag ik een afspraak maken? Waarom niet?

(dram dram dram)

x100 op een dag
.
pi_177374738
Sales marketing commercieel verkoopadviseur. Dat klinkt me toch als de gemiddelde outbound callcenter medewerker. Ik vond het verschrikkelijk kutwerk. Maar ik ken ook mensen die er bij zweren. Meestal vloog ik als ik dat werk deed er met een paar weken uit omdat ik mijn targets nooit haalde, en je ook echt in dat gezwets moet geloven wil je overtuigend overkomen. Wel heb ik wat tips afgekeken van diegenen die dit echt goed konden:

- Probeer zoveel mogelijk te bellen in een uur. Kap het gesprek af als je merkt dat het niet gaat lukken. Je moet het vaak niet hebben van overtuigingskracht als wel van het zo veel mogelijk bellen van mensen. Dat verhoogt de kans dat je imbiecielen aan de lijn krijgt die wel in je onzinscript trappen.
- Praat zoveel mogelijk op een toonhoogte. Het viel mij op dat de mensen die scoorden vaak een heel saaie stem hadden. De enthousiaste beller die enthousiast belt komt vaak niet zover. Die verspilt ook tijd met dat gedoe. Zie het eerste punt.
- Als je goed in dit werk bent, schrijf dan de namen en telefoonnummers van de mensen die erin trappen op en verzamel deze in een database. Je hebt dan een mooi reservoir van randdebielen. Een dame die ik kon die dit werk deed had zo'n database aangelegd en elke keer als er een opdracht kwam werd eerst deze lijst afgewerkt. Ze verdiende een extra maandsalaris alleen al aan bonussen.

Veel succes!
pi_177375562
quote:
15s.gif Op donderdag 22 februari 2018 17:17 schreef Alexandrier het volgende:

[..]

Waarom ga je daar in pak naartoe? De klanten hebben geen idee hoe je eruit ziet, laat staan dat ze weten hoe je erbij loopt.
Het bedrijfje zat in een kantoorverzamelgebouw, en om niet op te vallen als we binnenkwamen moesten we zakelijk gekleed zijn.
5 Ferrari's op videoband!
pi_177375612
quote:
0s.gif Op donderdag 22 februari 2018 19:58 schreef Ferrari_Tape het volgende:

[..]

Het bedrijfje zat in een kantoorverzamelgebouw, en om niet op te vallen als we binnenkwamen moesten we zakelijk gekleed zijn.
Van wie moesten jullie dat en waarom zouden jullie niet op mogen vallen?
pi_177375627
Ik heb het 2 maanden dacht ik deur aan deur gedaan. Verschrikkelijk. Eerst Casema wat nu Ziggo is. In de Schilderswijk. Meeste dachten dat ik hun modem of zo kwam repareren dus was gelijk binnen. Das tenminste al stap 1 :P Als ik dan eindelijk een contract wist te verkopen hadden ze bv geen handtekening dus werd een vingerafdruk achter gelaten op het formulier :D Als mensen zo'n abbo wel wilde hebben moest je eerst met Casema bellen of ze wel mochten worden aangesloten. Ruim de helft had al een abbo maar betaalde zijn rekening niet }:|
Per volledig aangesloten pakket ( Huistelefoon, internet en kabel0 kreeg ik 150 euro. Vrijwel nooit gelukt omdat te verdienen op 1 dag.

Regelmatig ook politie gebeld omdat mensen dachten dat ik een oplichter was. Duidelijk geen succes.

Daarna voor het goede doel rond gegaan in betere wijken. Urenlang rondlopen en aanbellen in de hoop dat iemand ja zei want verkopen kon ik ook niet. :P Hier kreeg ik 9 euro voor elke donateur die ik slachtoffer had weten te maken.

Ik wens het mijn ergste vijand niet toe dit.
  donderdag 22 februari 2018 @ 21:59:42 #20
475718 Aansteker707
Voor al uw vuurgenot.
pi_177379010
quote:
1s.gif Op donderdag 22 februari 2018 18:25 schreef Fer het volgende:
Bellen tot je oren roodgloeiend zijn en je keel drooggeluld tot schuurpapier
Iedere dag een fris gestoomd maatpak aan
Nooit rust, altijd rennen voor je targets.
Kutproducten aansmeren, die schijnbaar zichzelf niet verkopen.
Altijd te duur zijn, want een webshop is altijd goedkoper dan jouw salaris.
Veel te kleine leaseauto
Geen kut aan salaris krijgen, als je geen commisie verdiend hebt.
Iedere ochtend van die domme teamyells brullacties met je salesmanager
Domme monteurs, die al je vertelde leugens ontmaskeren bij de klant
Boze klant, waar je bovenstaande weer mag rechtlullen.

quote:
Goedemorgen meneer/mevrouw, met Aansteker707 van bedrijf A. Ik ben op zoek naar degene binnen uw bedrijf, die gaat over zaken zoals X,Y of Z. Oh bent u dat zelf, goed dat ik tref dan. Ik bel u over product Y, heeft u daar weleens van gehoord? Nee, nou uw onderneming kan veel geld besparen met dit product. Wilt u daar meer over weten, mag ik een afspraak maken? Waarom niet?

(dram dram dram)

x100 op een dag
Zo zie ik het dus ook voor me. Ik heb besloten er ook maar niet op in te gaan. Als er toch iets is wat echt meeeeeega ver van mijn persoonlijkheid afstaat is het wel dat. Daarbij doorzie ik bij voorbaat al de onzin van dit alles. Alle reden er gewoon niet aan te beginnen dus. Het is gelukkig ook allemaal niet heel noodzakelijk of zo. Kon er alleen erg leuk mee verdienen. Maar veel liever werk dat ik een beetje met hart en ziel kan doen en dan maar wat minder verdien, dan veel verdienen zonder ook maar iets van gevoel bij je werk.
Ik produceer één van de vijf elementen, en wel de meest explosieve! Watch out!
  donderdag 22 februari 2018 @ 22:05:47 #21
475718 Aansteker707
Voor al uw vuurgenot.
pi_177379189
quote:
0s.gif Op donderdag 22 februari 2018 19:30 schreef VanAvesaat het volgende:
Sales marketing commercieel verkoopadviseur. Dat klinkt me toch als de gemiddelde outbound callcenter medewerker. Ik vond het verschrikkelijk kutwerk. Maar ik ken ook mensen die er bij zweren. Meestal vloog ik als ik dat werk deed er met een paar weken uit omdat ik mijn targets nooit haalde, en je ook echt in dat gezwets moet geloven wil je overtuigend overkomen. Wel heb ik wat tips afgekeken van diegenen die dit echt goed konden:

- Probeer zoveel mogelijk te bellen in een uur. Kap het gesprek af als je merkt dat het niet gaat lukken. Je moet het vaak niet hebben van overtuigingskracht als wel van het zo veel mogelijk bellen van mensen. Dat verhoogt de kans dat je imbiecielen aan de lijn krijgt die wel in je onzinscript trappen.
- Praat zoveel mogelijk op een toonhoogte. Het viel mij op dat de mensen die scoorden vaak een heel saaie stem hadden. De enthousiaste beller die enthousiast belt komt vaak niet zover. Die verspilt ook tijd met dat gedoe. Zie het eerste punt.
- Als je goed in dit werk bent, schrijf dan de namen en telefoonnummers van de mensen die erin trappen op en verzamel deze in een database. Je hebt dan een mooi reservoir van randdebielen. Een dame die ik kon die dit werk deed had zo'n database aangelegd en elke keer als er een opdracht kwam werd eerst deze lijst afgewerkt. Ze verdiende een extra maandsalaris alleen al aan bonussen.

Veel succes!
:D :D

Wel goeie tips iig hahaha!
Ik produceer één van de vijf elementen, en wel de meest explosieve! Watch out!
pi_177384724
Al is het een mooi product, waar je klant wel degelijk mee geholpen zal worden, is het nog maar de vraag of jij gemaakt bent voor dit soort werk. De hele dag rondrennen, vergaderen en mensen overtuigen. Je hebt veel aanleg voor soft skills nodig, waarmee je geboren moet zijn.
Doei
pi_177393443
quote:
10s.gif Op donderdag 22 februari 2018 20:01 schreef Yasmin23 het volgende:
Regelmatig ook politie gebeld omdat mensen dachten dat ik een oplichter was. Duidelijk geen succes.
Hoe liep dat dan af?
pi_177393517
quote:
10s.gif Op vrijdag 23 februari 2018 14:55 schreef LurkJeRot het volgende:

[..]

Hoe liep dat dan af?
Ja niet zo spannend want had zo'n pasje van de werkgever dat ik dit deed. Belde 1 keer bij iemand aan en hij deed gelijk alsof die interesse had dus vroeg mij binnen. Dacht kassa!! :9~ Liet die mij in het halletje wachten en zei dat die wat moest doen ofzo en zo terug zou komen... Dus na enkele minuten komt die terug en zegt gelijk geen interesse meer... Ik naar buiten, stond de politie al voor mijn neus :p Had die sneaky gebeld.
Was ook in de Schilderswijk. En blijkbaar waren daar al oplichters in die wijk geweest die zich voordeden als iemand die wat wilde verkopen dus snap wel dat ze wantrouwend waren.
pi_177394302
quote:
10s.gif Op donderdag 22 februari 2018 20:01 schreef Yasmin23 het volgende:
Ik heb het 2 maanden dacht ik deur aan deur gedaan. Verschrikkelijk. Eerst Casema wat nu Ziggo is. In de Schilderswijk. Meeste dachten dat ik hun modem of zo kwam repareren dus was gelijk binnen. Das tenminste al stap 1 :P Als ik dan eindelijk een contract wist te verkopen hadden ze bv geen handtekening dus werd een vingerafdruk achter gelaten op het formulier :D Als mensen zo'n abbo wel wilde hebben moest je eerst met Casema bellen of ze wel mochten worden aangesloten. Ruim de helft had al een abbo maar betaalde zijn rekening niet }:|
Per volledig aangesloten pakket ( Huistelefoon, internet en kabel0 kreeg ik 150 euro. Vrijwel nooit gelukt omdat te verdienen op 1 dag.

Regelmatig ook politie gebeld omdat mensen dachten dat ik een oplichter was. Duidelijk geen succes.

Daarna voor het goede doel rond gegaan in betere wijken. Urenlang rondlopen en aanbellen in de hoop dat iemand ja zei want verkopen kon ik ook niet. :P Hier kreeg ik 9 euro voor elke donateur die ik slachtoffer had weten te maken.

Ik wens het mijn ergste vijand niet toe dit.
Dit was toch niet toevallig via Blackwater?

Daar heb ik ook 2 dagen voor gewerkt en toen ontslag genomen. Dat was de enige keer in mijn leven dat ik een periode zonder inkomen heb gezeten. Dat werk was zo ontzettend kut, dat ik na 2 dagen ontslag heb genomen nog voordat ik wat nieuws had.

Gelukkig had ik 1,5 week later weer een nieuwe baan maar heb dus 1,5 week geen werk gehad.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')