abonnement Unibet Coolblue
pi_177368292
De ANWB geeft in Nederland internationale rijbewijzen uit.
Deze zijn 1 jaar geldig en kosten 18,95 per stuk

- Waarom 1 jaar geldig? Lekker geld verdienen.

Echter zie ik geen nut of noodzaak in zulke documenten.
Het is mij inziens geen officieel document maar slechts een vertaling van je roze pasje.
De enige instantie die jou een officieel rijbewijs kan afgeven is het CBR.
En tijdens al mijn reizen is hier nog nooit naar gevraagd.

Is het slechts iets om domme vakantiegangers op de kosten te jagen? Of heeft iemand hier het ooit echt eens nodig gehad?
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_177368478
Ik had er afgelopen vakantie 1 aangeschaft, omdat dat 'nodig' was voor een vakantie in Namibië.

Heb een keer of vijf m'n rijbewijs moeten laten zien en elke keer voldeed het roze pasje. Eerste keer liet ik ook het internationale rijbewijs zien en toen dacht die controleur dat ik hem in de maling probeerde te nemen :')

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 22-02-2018 14:06:46 ]
pi_177369440
Is geen onnodig document. Niet alle landen hebben het Verdrag van Wenen(1968) ondertekend (waaronder Nederland). Diengevolge geldt het Vedrag van Geneve (1949).

Het internationale rijbewijs is verder alleen geldig in combinatie met een nationaal rijbewijs. Daarbij is het niet ongebruikelijk in verschillende jurisdicties om de uitgifte van Internationale rijbewijzen te laten afhandelen door derde partijen, niet zijnde staats organen.
pi_177369523
Verder geeft het CBR geen rijbewijzen af.
  donderdag 22 februari 2018 @ 15:01:42 #5
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_177369629
Voor landen met rare letters waar ze ook geen Engels kennen. :P
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_177370669
quote:
0s.gif Op donderdag 22 februari 2018 14:56 schreef paddestoelensoep het volgende:
Verder geeft het CBR geen rijbewijzen af.
mierenneuken is ook een vak.
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')