abonnement Unibet Coolblue
pi_177363873
Hi,

Ik sta ingeschreven bij een recruiter, die voor me op zoek is naar een nieuwe baan. Ik heb met een van de medewerkers via Whatsapp contact en ze stuurt me wel eens wat dingen door. Maar ik kom er net achter dat ze me vorige week iets heeft doorgestuurd waar ik via een andere vacature site zelf ook al op heb gereageerd, omdat het me allemaal iets te lang duurt - ik wil weer aan het werk. Ik ben bij dat bedrijf zelf al uitgenodigd volgende week (buiten de recruiter om dus) en nu stuurt de recruiter me deze ochtend via Whatsapp: Ik ga zo naar dat bedrijf, kan ik nog iets extra benoemen als ik jou voor ga stellen?

Ik heb een voorgevoel dat dit een probleem gaat worden. Die recruiter wil namelijk geld zien uiteraard. Zij krijgen een gedeelte van mijn loon als ik via hun word aangenomen laat maar zeggen...

Wat is nu wijsheid?? Zou ik het bedrijf een mail sturen, of de recruiter eerlijk zeggen dat ik hier zelf ook al op heb gereageerd? Of even wachten tot ze terug is van het gesprek bij het bedrijf? Ik heb nog niet gereageerd op de Whatsapp namelijk.
pi_177363921
Ik denk dat even bellen en je recruiter op de hoogte brengen niet lastig zal moeten zijn.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_177363946
Als jij eerder al zelf gereageerd hebt op deze vacature en jij kan dat aantonen door middel van de brief / mail zou ik het gewoon vertellen en heeft de recruiter mijns inziens pech.
pi_177364018
quote:
0s.gif Op donderdag 22 februari 2018 10:34 schreef Nnelis het volgende:
Als jij eerder al zelf gereageerd hebt op deze vacature en jij kan dat aantonen door middel van de brief / mail zou ik het gewoon vertellen en heeft de recruiter mijns inziens pech.
Nouja ik zie dus net dat de recruiter mij de vacature een week eerder door stuurde. Dus zou het eerlijk zijn tegen de recruiter om te zeggen dat ik al ben uiytgenodigd, maar het verder wel via hun wil laten lopen... denk ik?
pi_177364063
Dus er is verder nooit contact geweest tussen jou en de recruiter over de vacature? Behalve dan dat die medewerker jou de vacature toegestuurd heeft?
  donderdag 22 februari 2018 @ 10:41:48 #6
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_177364083
Jij krijgt toch niet minder loon via de recruiter? Dat komt voor je nieuwe werkgever bovenop je loonkosten. Dus het is meer dat je je nieuwe werkgever op kosten jaagt door wel via de recruiter te gaan.
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
pi_177364120
quote:
0s.gif Op donderdag 22 februari 2018 10:40 schreef LurkJeRot het volgende:
Dus er is verder nooit contact geweest tussen jou en de recruiter over de vacature? Behalve dan dat die medewerker jou de vacature toegestuurd heeft?
Toen ze me de vacature doorstuurde zei ze: Dit is wat voor jou, maar ik moet even checken of deze functie nog open staat. Toen hoorde ik een paar dagen niets en had ik dus ondertussen zelf gereageerd op dezelfde vacature via een andere site. En toen ik vroeg of de functie nog open stond, stuurde ze me daarna: De functie staat nog open, ik ga er volgende week langs om jou te bespreken. (maar toen had ik dus ook al zelf gesolliciteerd... ja ik weet het heel stom!)
  Moderator donderdag 22 februari 2018 @ 10:45:05 #8
355459 crew  noodgang
noodgang
pi_177364133
quote:
0s.gif Op donderdag 22 februari 2018 10:43 schreef onniedah het volgende:

[..]

Toen ze me de vacature doorstuurde zei ze: Dit is wat voor jou, maar ik moet even checken of deze functie nog open staat. Toen hoorde ik een paar dagen niets en had ik dus ondertussen zelf gereageerd op dezelfde vacature via een andere site. En toen ik vroeg of de functie nog open stond, stuurde ze me daarna: De functie staat nog open, ik ga er volgende week langs om jou te bespreken. (maar toen had ik dus ook al zelf gesolliciteerd... ja ik weet het heel stom!)
Niks stom aan. Je wil zelf een baan, dus logisch dat je actie onderneemt! Je hoeft geen verantwoording af te leggen aan de recruiter. Ik zou gewoon even contact opnemen met de recruiter en uitleggen hoe de situatie zit.
pi_177364145
quote:
0s.gif Op donderdag 22 februari 2018 10:41 schreef Tyr80 het volgende:
Jij krijgt toch niet minder loon via de recruiter? Dat komt voor je nieuwe werkgever bovenop je loonkosten. Dus het is meer dat je je nieuwe werkgever op kosten jaagt door wel via de recruiter te gaan.
Nee klopt.. Ik ben dus benieuwd of het bedrijf tijdens het gesprek aan gaat geven of ze al contact met me hebben... Voor hun zou het namelijk niet handig zijn. Of dat ik dus nu zelf de recruiter al op de hoogte moet stellen over deze situatie. Als zij later zien dat ik alsnog bij dat bedrijf aan de slag ben gegaan zou er gedoe kunnen komen denk ik ;)
pi_177364152
Bellen en situatie uitleggen, maar je hebt op zich wel een probleem voor jezelf gecreëerd.
Heb je echt specifiek deze vacature gezocht op andere sites of puur toeval?
pi_177364181
quote:
0s.gif Op donderdag 22 februari 2018 10:38 schreef onniedah het volgende:

[..]

Nouja ik zie dus net dat de recruiter mij de vacature een week eerder door stuurde. Dus zou het eerlijk zijn tegen de recruiter om te zeggen dat ik al ben uiytgenodigd, maar het verder wel via hun wil laten lopen... denk ik?
Dan is het wat gecompliceerder inderdaad. Ik zou het bespreken met de recruiter, het komt anders toch wel uit.
pi_177364183
quote:
0s.gif Op donderdag 22 februari 2018 10:46 schreef allegoedenickszijnop het volgende:
Bellen en situatie uitleggen, maar je hebt op zich wel een probleem voor jezelf gecreëerd.
Heb je echt specifiek deze vacature gezocht op andere sites of puur toeval?
Puur toeval! Het is via een onafhankelijke website gegaan. Ik zal de recruiter meteen wel even bellen.
pi_177364193
Gewoon inderdaad aangeven dat je uit eigen beweging al op die vacature gereageerd hebt (de vacature-advertentie was dus publiek beschikbaar)

Ze kunnen je niets maken.

Recruiters :')
M'n schoenen zijn gejat, maar ik hoef niet meer naar buiten, want er is nog wel wat.
pi_177364195
Misschien is de recruiter er inmiddels al lang.
pi_177364325
quote:
0s.gif Op donderdag 22 februari 2018 10:48 schreef Nnelis het volgende:

[..]

Dan is het wat gecompliceerder inderdaad. Ik zou het bespreken met de recruiter, het komt anders toch wel uit.
De recruiter gaat nu checken of haar collega mijn naam al had genoemd bij het bedrijf. (voordat ze mijn solli kregen denk ik) Handig dit weer :')
pi_177364464
quote:
0s.gif Op donderdag 22 februari 2018 10:48 schreef Blue_note het volgende:
Misschien is de recruiter er inmiddels al lang.
Haha nee gelukkig nog niet. EN blijkt dat de recruiter mijn naam al had genoemd bij het bedrijf in januari, nog voordat ze mij de vacature in februari had doorgestuurd. Het moet nu dus wel via de recruiter gaan.
pi_177364508
quote:
0s.gif Op donderdag 22 februari 2018 11:04 schreef onniedah het volgende:

[..]

Haha nee gelukkig nog niet. EN blijkt dat de recruiter mijn naam al had genoemd bij het bedrijf in januari, nog voordat ze mij de vacature in februari had doorgestuurd. Het moet nu dus wel via de recruiter gaan.
Lost het zichzelf toch weer op. Succes met de sollicitatie :)
pi_177364651
quote:
Lost het zichzelf toch weer op. Succes met de sollicitatie :)
Thanks! :-D
pi_177365724
quote:
0s.gif Op donderdag 22 februari 2018 11:04 schreef onniedah het volgende:

[..]

Haha nee gelukkig nog niet. EN blijkt dat de recruiter mijn naam al had genoemd bij het bedrijf in januari, nog voordat ze mij de vacature in februari had doorgestuurd. Het moet nu dus wel via de recruiter gaan.
Zat erin maar prima dat het zo opgelost is!
pi_177366428
quote:
0s.gif Op donderdag 22 februari 2018 11:04 schreef onniedah het volgende:

[..]

Haha nee gelukkig nog niet. EN blijkt dat de recruiter mijn naam al had genoemd bij het bedrijf in januari, nog voordat ze mij de vacature in februari had doorgestuurd. Het moet nu dus wel via de recruiter gaan.
Wat een tyfus volk zijn die recruiters dan ook.
pi_177368081
laatst ook een recruiter die letterlijk de functie omschrijving inclusief layout van de site copy/paste naar mij toe. 1 zin in google gezet en kon bedrijf + functie zo vinden
  donderdag 22 februari 2018 @ 13:42:53 #22
370487 Hallmark
Geverifieerde account
pi_177368094
quote:
1s.gif Op donderdag 22 februari 2018 12:35 schreef Blue_note het volgende:

[..]

Wat een tyfus volk zijn die recruiters dan ook.
Pardon? TS heeft ZELF de boel lopen verklooien.
Geinspireerd door historische gebeurtenissen en karakters. Dit werk van fictie was ontworpen, ontwikkeld en geproduceerd door een multicultureel team van verschillende religies en geloven.
pi_177369236
quote:
0s.gif Op donderdag 22 februari 2018 13:42 schreef Hallmark het volgende:

[..]

Pardon? TS heeft ZELF de boel lopen verklooien.
Nouja, die recruiter stuurt je naam zonder dat je het weet. Tof hoor. Dat zijn gewoon dozenschuivers (letterlijk).

Dat moet je toch niet willen (zijn) :')

[ Bericht 10% gewijzigd door #ANONIEM op 22-02-2018 14:43:40 ]
  donderdag 22 februari 2018 @ 17:06:19 #24
78748 Amun-Ra
Fok! this shit!
pi_177371700
quote:
1s.gif Op donderdag 22 februari 2018 14:42 schreef Blue_note het volgende:

[..]

Nouja, die recruiter stuurt je naam zonder dat je het weet. Tof hoor. Dat zijn gewoon dozenschuivers (letterlijk).

Dat moet je toch niet willen (zijn) :')
' dat moet je toch niet willen zijn : Heerlijk... _O- :') :') :')
Ex nihilo nihil fit
  donderdag 22 februari 2018 @ 20:54:45 #25
370487 Hallmark
Geverifieerde account
pi_177377030
quote:
1s.gif Op donderdag 22 februari 2018 14:42 schreef Blue_note het volgende:
Nouja, die recruiter stuurt je naam zonder dat je het weet. Tof hoor. Dat zijn gewoon dozenschuivers (letterlijk).
Nee, de recruiter vertelde TS dat er een vacature was. TS had niet de vacature zelf gevonden.

Overigens zijn er recruiters die je voorstellen zonder dat je het weet. Het zijn er niet veel, maar ze zijn er. Daarom zeg ik altijd tegen recruiters: niet zonder overleg mijn CV ergens neerleggen.
Geinspireerd door historische gebeurtenissen en karakters. Dit werk van fictie was ontworpen, ontwikkeld en geproduceerd door een multicultureel team van verschillende religies en geloven.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')