abonnement Unibet Coolblue
pi_178731439
Nou ik heb het afgekeken... En het ziet er mooi uit, mooi gemaakt en veel production value maar ze hadden beter kunnen investeren in betere schrijvers... Wat een slecht verhaal zeg. Cutting corners, deus ex machina en je ziet alles mijlenver aankomen.

Er zitten naast het slechte schrijfwerk twee hele grote minpunten in. De eerste is dat kutjoch van een Will Robinson en de tweede is de villain dr smith. Onlogisch gedrag en onuitstaanbare types.
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
  woensdag 25 april 2018 @ 18:07:50 #52
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_178737000
quote:
2s.gif Op woensdag 25 april 2018 12:36 schreef Karstman het volgende:
Nou ik heb het afgekeken... En het ziet er mooi uit, mooi gemaakt en veel production value maar ze hadden beter kunnen investeren in betere schrijvers... Wat een slecht verhaal zeg. Cutting corners, deus ex machina en je ziet alles mijlenver aankomen.

Er zitten naast het slechte schrijfwerk twee hele grote minpunten in. De eerste is dat kutjoch van een Will Robinson en de tweede is de villain dr smith. Onlogisch gedrag en onuitstaanbare types.
Will had z'n stresstest ook niet gehaald, dat kan 't een en ander verklaren.
Dr. Smith had helemaal geen test gedaan maar is ook een gek dus die maakt daardoor misschien rare beslissingen..., of ze wil gewoon eigenlijk dood, dat kan ook...

Vooral die aflevering dat ze een lichtbaken moeten maken snap ik haar beslissingen niet.
Ze weet dat de planeet doodgaat, ze weet dat ze hun ruimteschip moeten bereiken maar wat doet ze.. ze sloopt het baken :')
En eigenlijk doet ze elke aflevering wel zoiets.
pi_178759206
quote:
0s.gif Op woensdag 25 april 2018 18:07 schreef SiGNe het volgende:

[..]

Will had z'n stresstest ook niet gehaald, dat kan 't een en ander verklaren.
Dr. Smith had helemaal geen test gedaan maar is ook een gek dus die maakt daardoor misschien rare beslissingen..., of ze wil gewoon eigenlijk dood, dat kan ook...

Vooral die aflevering dat ze een lichtbaken moeten maken snap ik haar beslissingen niet.
Ze weet dat de planeet doodgaat, ze weet dat ze hun ruimteschip moeten bereiken maar wat doet ze.. ze sloopt het baken :')
En eigenlijk doet ze elke aflevering wel zoiets.
Ze zegt dat ze alles doet om te overleven maar alles wat ze doet is het tegengestelde met als hoogtepunt:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
  donderdag 26 april 2018 @ 21:23:18 #54
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_178760992
quote:
2s.gif Op donderdag 26 april 2018 20:15 schreef Karstman het volgende:

[..]

Ze zegt dat ze alles doet om te overleven maar alles wat ze doet is het tegengestelde met als hoogtepunt:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat was een goede move ja.. al zei ze zelf dat ze niet wist dat ze daarmee de missie in gevaar bracht.
  vrijdag 27 april 2018 @ 16:23:28 #55
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_178776819
quote:
0s.gif Op woensdag 25 april 2018 18:07 schreef SiGNe het volgende:

[..]

Will had z'n stresstest ook niet gehaald, dat kan 't een en ander verklaren.
Dr. Smith had helemaal geen test gedaan maar is ook een gek dus die maakt daardoor misschien rare beslissingen..., of ze wil gewoon eigenlijk dood, dat kan ook...

Vooral die aflevering dat ze een lichtbaken moeten maken snap ik haar beslissingen niet.
Ze weet dat de planeet doodgaat, ze weet dat ze hun ruimteschip moeten bereiken maar wat doet ze.. ze sloopt het baken :')
En eigenlijk doet ze elke aflevering wel zoiets.
Dat is het grootste probleem met dat karakter, er is geen enkele reden voor 90% van de beslissingen die ze neemt.
Een goede villain heeft motieven waar je je als kijker in kan verplaatsen. Bij Smith ontbreekt dat compleet, wat overblijft is een één-dimensionaal cartoon villain karakter die óveral mee wegkomt.

[ Bericht 0% gewijzigd door Kleffe_Dop op 27-04-2018 16:32:30 ]
  vrijdag 27 april 2018 @ 16:43:53 #56
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_178777220
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 april 2018 16:23 schreef Kleffe_Dop het volgende:

[..]

Dat is het grootste probleem met dat karakter, er is geen enkele reden voor 90% van de beslissingen die ze neemt.
Een goede villain heeft motieven waar je je als kijker in kan verplaatsen. Bij Smith ontbreekt dat compleet, wat overblijft is een één-dimensionaal cartoon villain karakter die óveral mee wegkomt.
Enige motief dat ze heeft is dat ze de robot (vooral geen naam geven ook :') ) voor zichzelf wil hebben.
Ze denkt die nodig te hebben als ze weer op de Resolute is maar dan moet ze daar natuurlijk wel eerst komen natuurlijk.

Overigens was ze op aarde ook niet echt een villain, pleegde wat diefstalletjes en was moeilijk handelbaar maar had geen zware overtredingen begaan.

Het einde vraagt ook opzich om een 2e seizoen maar of 't dat waard is... Dan zou men in elk geval een beter schrijversteam moeten inhuren.
pi_178777269
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 april 2018 16:43 schreef SiGNe het volgende:

[..]

Enige motief dat ze heeft is dat ze de robot (vooral geen naam geven ook :') ) voor zichzelf wil hebben.
Ze denkt die nodig te hebben als ze weer op de Resolute is maar dan moet ze daar natuurlijk wel eerst komen natuurlijk.

Overigens was ze op aarde ook niet echt een villain, pleegde wat diefstalletjes en was moeilijk handelbaar maar had geen zware overtredingen begaan.

Het einde vraagt ook opzich om een 2e seizoen maar of 't dat waard is... Dan zou men in elk geval een beter schrijversteam moeten inhuren.
Ik denk dat veel mensen vergeten dat deze serie een kopie is van De Familie Robinson (de tekenfilm waar ze verdwaald raken op een onbewoond eiland). Het is daar erg op gebaseerd, alleen dan in de ruimte. Erg los geschreven dus, dat was die tekenfilm ook.
  vrijdag 27 april 2018 @ 16:56:30 #58
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_178777476
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 april 2018 16:46 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

Ik denk dat veel mensen vergeten dat deze serie een kopie is van De Familie Robinson (de tekenfilm waar ze verdwaald raken op een onbewoond eiland). Het is daar erg op gebaseerd, alleen dan in de ruimte. Erg los geschreven dus, dat was die tekenfilm ook.
Volgens mij 't enige van de EO dat ik toen wel leuk vond :D

Achteraf gezien zo'n beetje de eerste Manga/Anime die ik gekeken heb.
Maar ik kan me niet herinneren dat er daar ook een villain in zat die zulke domme dingen deed..
pi_178777522
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 april 2018 16:56 schreef SiGNe het volgende:

[..]

Volgens mij 't enige van de EO dat ik toen wel leuk vond :D

Achteraf gezien zo'n beetje de eerste Manga/Anime die ik gekeken heb.
Maar ik kan me niet herinneren dat er daar ook een villain in zat die zulke domme dingen deed..
Jawel de vogelverschrikker ;)
  vrijdag 27 april 2018 @ 17:09:59 #60
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_178777706
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 april 2018 16:58 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

Jawel de vogelverschrikker ;)
Is ook te lang geleden voor me.. ik herinner me alleen dat jochie nog die de hele tijd "Lundi" aan het roepen was met een best irritant stemmetje.
pi_178777711
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 april 2018 17:09 schreef SiGNe het volgende:

[..]

Is ook te lang geleden voor me.. ik herinner me alleen dat jochie nog die de hele tijd "Lundi" aan het roepen was met een best irritant stemmetje.
Die Japanse Pinokkio serie was ook geweldig, beter als de Disney variant. Kwam o.a. op Kindernet _O_
  vrijdag 27 april 2018 @ 17:22:27 #62
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_178777937
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 april 2018 17:10 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

Die Japanse Pinokkio serie was ook geweldig, beter als de Disney variant. Kwam o.a. op Kindernet _O_
Die ken ik dan weer niet, vroeger hadden we alleen Ned 1,2 en later 3, commerciele zenders zonden m'n ouders geen goed idee omdat ik al zoveel TV keek :D
pi_178777972
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 april 2018 17:22 schreef SiGNe het volgende:

[..]

Die ken ik dan weer niet, vroeger hadden we alleen Ned 1,2 en later 3, commerciele zenders zonden m'n ouders geen goed idee omdat ik al zoveel TV keek :D

Die was nogal grof :D
  vrijdag 27 april 2018 @ 17:31:37 #64
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_178778234
quote:
Oh wacht, die ken ik wel :D
Pinokkio beleefde flink wat avonturen inderdaad
pi_178778244
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 april 2018 17:31 schreef SiGNe het volgende:

[..]

Oh wacht, die ken ik wel :D
Pinokkio beleefde flink wat avonturen inderdaad
Originele Wickey De Viking was ook super grof met die vader; Wickey houd je bek :D
  vrijdag 27 april 2018 @ 17:37:16 #66
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_178778346
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 april 2018 17:32 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

Originele Wickey De Viking was ook super grof met die vader; Wickey houd je bek :D
We leefden in een prima tijd, werden nog niet overbodig beschermd voor vanalles. ^O^
En sowieso waren er toen een hoop toffe series en tekenfilms.
Hoop sci-fi ook, Battlestar Galactica, Buck Rogers, etc.
pi_178778390
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 april 2018 16:46 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

Ik denk dat veel mensen vergeten dat deze serie een kopie is van De Familie Robinson (de tekenfilm waar ze verdwaald raken op een onbewoond eiland). Het is daar erg op gebaseerd, alleen dan in de ruimte. Erg los geschreven dus, dat was die tekenfilm ook.
Dat zal best maar er is een verschil tussen los schrijven en slecht schrijven.
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 april 2018 16:43 schreef SiGNe het volgende:

[..]

Enige motief dat ze heeft is dat ze de robot (vooral geen naam geven ook :') ) voor zichzelf wil hebben.
Ze denkt die nodig te hebben als ze weer op de Resolute is maar dan moet ze daar natuurlijk wel eerst komen natuurlijk.

Overigens was ze op aarde ook niet echt een villain, pleegde wat diefstalletjes en was moeilijk handelbaar maar had geen zware overtredingen begaan.

Het einde vraagt ook opzich om een 2e seizoen maar of 't dat waard is... Dan zou men in elk geval een beter schrijversteam moeten inhuren.
Het einde is een enorme cliffhanger natuurlijk maar ik geloof nooit dat op basis van deze kwaliteit een tweede seizoen groen licht gaat krijgen. Jammer want potentie heeft het genoeg.
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
pi_178778996
quote:
2s.gif Op vrijdag 27 april 2018 17:39 schreef Karstman het volgende:

[..]

Dat zal best maar er is een verschil tussen los schrijven en slecht schrijven.

[..]

Het einde is een enorme cliffhanger natuurlijk maar ik geloof nooit dat op basis van deze kwaliteit een tweede seizoen groen licht gaat krijgen. Jammer want potentie heeft het genoeg.
Je hebt duidelijk het origineel niet gezien. Daar is dit op gebaseerd. Eerst kijken dan oordelen.
pi_179172582
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
  dinsdag 15 mei 2018 @ 16:26:39 #70
25175 suijkerbuijk
suijkerbuijk
pi_179178319
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 april 2018 18:09 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

Je hebt duidelijk het origineel niet gezien. Daar is dit op gebaseerd. Eerst kijken dan oordelen.
Serie was niet slecht.
Alleen ik hoop dat de robot wel terug komt.
Zo niet dan hoef het voor mij niet meer.
Ook al is het een reboot ,je blijft wel een beetje op de originele houden.

Je heb ook een film met de acteur van friends er in.
Was ook wel een leuke film
pi_179180449
Ben ook blij dat er een nieuw seizoen komt.
Vond het echt geen slechte serie
Ben ook echt benieuwd hoe het verder gaat
  dinsdag 15 mei 2018 @ 19:21:50 #72
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_179182156
Ik had liever een nieuw seizoen van The Expanse gezien, supergoede show maar SyFy heeft de stekker eruit gehaald..
pi_179216242
quote:
2s.gif Op woensdag 25 april 2018 12:36 schreef Karstman het volgende:
Nou ik heb het afgekeken... En het ziet er mooi uit, mooi gemaakt en veel production value maar ze hadden beter kunnen investeren in betere schrijvers... Wat een slecht verhaal zeg. Cutting corners, deus ex machina en je ziet alles mijlenver aankomen.

Er zitten naast het slechte schrijfwerk twee hele grote minpunten in. De eerste is dat kutjoch van een Will Robinson en de tweede is de villain dr smith. Onlogisch gedrag en onuitstaanbare types.
Ik vond het wel een leuke wegkijker. Inderdaad is de voorspelbaarheid factor hoog in het verhaal. (niets gaat zoals het zou moeten gaan) Ligt er iets te dik bovenop.
pi_179217477
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 mei 2018 19:21 schreef SiGNe het volgende:
Ik had liever een nieuw seizoen van The Expanse gezien, supergoede show maar SyFy heeft de stekker eruit gehaald..
Netflix gaat het waarschijnlijk overnemen.
pi_179217803
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 mei 2018 19:21 schreef SiGNe het volgende:
Ik had liever een nieuw seizoen van The Expanse gezien, supergoede show maar SyFy heeft de stekker eruit gehaald..
GVD!! :( :( :( :(

SyFy trekt echt overal de stekker van uit, zoveel series daar die ik wel kon waarderen zijn telkens weer gestopt door SyFy :( Trokken ze maar eens de stekker bij zichzelf uit. :{w
Op zondag 13 april 2014 19:50 schreef Mss het volgende:
Kloonhommel is echt mijn held van de dag _O_ _O_ _O_
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')