abonnement Unibet Coolblue
pi_177356047
Hoi, ik ben van plan een webwinkel te starten. Ik ben veel onderzoek aan het doen aangezien ik met nog heel wat vragen zit. Ik hoop dat jullie mij een stuk op weg kunnen helpen.
De vragen luiden:

- Als ik producten uit china inkoop, waar moet ik dan rekening qua wetgeving? (Invoerrechten betalen en hoe? Aangifte bij douane?)


(Dropshipping is het verkopen van producten waarna de producten pas besteld worden bij een leverancier direct naar de klant.)

- Als ik mij bezig hou met dropshipping, waar moet ik rekening mee houden om het legaal te houden?

Als bijvoorbeeld(!) een klant woonbaar in duitsland een golfbal bij mij besteld, waarna ik een leverancier, die ook in duitsland is, het naar de klant laat versturen.. ontkom ik op deze manier aan het betalen van invoerrechten of wat er dan speelt?


Als in dit voorbeeld de klant in duitsland, maar mijn leverancier in frankrijk, waar moet ik dan rekening mee houden?
pi_177358774
2005 belde... ze wilde hun ideeen terug.
Hee. Zeg nou zelf, ik ben toch gewoon een hartstikke lekker ding? TOch?
pi_177362420
Ja pff, online marketing is zó uit de mode
pi_177387951
quote:
1s.gif Op donderdag 22 februari 2018 00:18 schreef Chinless het volgende:
2005 belde... ze wilde hun ideeen terug.
Laat de TS toch. Misschien heeft ie er heel veel succes mee. Ik merk zelf ook dat er héél veel vraag is, chinashoppen is nou niet echt eenvoudig als je het goed wilt doen.
pi_177402744
Goed, ff ontopic dus: her en der heb je inderdaad dropshipping, maar geen idee wie of waar.

Binnen Europa heb je vrij verkeer van goederen, en nu nog inclusief de UK.
Van buiten de EU heb je te maken met invoerrechten als de waarde boven de ¤ 22,- komt, exclusief verzendkosten.
Namaak (Nike, Adidas, etc) is in ieder geval strafbaar.

Ik gebruik zelf altijd cashback van bijvoorbeeld Befrugal (ebay) en cashbackxxl (aliexpress), en dat tikt behoorlijk aan, omdat ik iedere dag wel bestel. Vaak gaat het om een paar cent, maar toch.

Het vinden van de juiste producten is echt een vak op zich. Ik ben erg goed in engels, maar ik zit er CONTINUE naast qua zoekopdrachten. Vrijwel ieder product kan met gemak 10-25% goedkoper dan met de zoekopdracht waarvan je denkt dat die juist is.
Tip: klik op de aanverwante producten onderaan, of als je het in je winkelmandje doet.

Voor zoekmachines gebruik ik pandacheck.com maar liever nog aliexpress en ebay zelf. Dezelfde zoekopdrachten leveren op de websites andere resultaten op.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')