abonnement Unibet Coolblue
  Moderator woensdag 21 februari 2018 @ 21:50:12 #1
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_177355359
De dood van Hagenaar Paul Selier bij diens arrestatie maakt indruk in de stad, waar in 2015 de fatale aanhouding van Mitch Henriquez tot veel ophef leidde.

Hij was absoluut niet agressief. Sterker nog: hij deed nooit een vlieg kwaad. Dus kan het niet anders of het brute optreden van de politie was volstrekt buitensporig. Paul Selier, een familieman die altijd met een lach op zijn gezicht rondliep, zou nog geleefd hebben als er niet zo meedogenloos door een agent op hem was ingeslagen.

John Medley, volkszanger uit Den Haag en een oude bekende van de afgelopen vrijdag in alle vroegte in Waddinxveen overleden Paul Selier, kent geen spoortje twijfel. De voormalige autoverkoper uit de Heesterbuurt is naar zijn overtuiging 'slachtoffer van een agent die een slechte dag had en zich niet wist te beheersen'. De twee Hagenaars zagen elkaar regelmatig in de binnenstad van Den Haag en soms ook 's zomers op de camping. Hun kinderen gingen goed met elkaar om. Daar maakte Selier indruk op de volkszanger. Die zag een echte familyman. Iemand die er altijd was voor zijn gezin, iemand die keihard werkte, iemand die dus nooit een vlieg kwaad deed.

Drugsgebruik
Medley geeft toe dat hij Selier sinds de zomer van vorig jaar niet meer heeft gezien. En dat het best zou kunnen dat de man die 39 jaar oud is geworden, de laatste tijd 'misschien verward is geraakt', zoals links en rechts uit commentaren op sociale media valt af te leiden. Maar dan nog: ,,Ik krijg de beelden van zijn arrestatie niet meer uit mijn hoofd. Zijn gegil gaat door merg en been. Ik moet er de hele tijd aan denken.'' De beelden waarvan Medley rept, werden het afgelopen weekend bij zowel TV West als op de site van deze krant veelvuldig bekeken. Het filmpje is gemaakt door een toevallige passant op een scooter en laat zien dat agenten hem - liggend op de grond - vasthouden, terwijl een collega hem aftuigt. Selier gilt, lijkt in paniek te zijn; de agenten roepen dat hij zijn kennelijke verzet moet staken.


Verontrustend

Maar er zijn ook andersluidende reacties op de fatale arrestatie van Paul Selier. Zo is de bekende misdaadverslaggever Peter R. de Vries op zijn zachtst gezegd kritisch over de manier, waarop Selier is aangehouden. 'De politie heeft veel uit te leggen', schrijft hij op Twitter na het zien van het filmpje van de arrestatie.

Maar ook De Vries benadrukt in een toelichting dat hij de voorgeschiedenis van de arrestatie niet kent. ,,Voor en na de beelden kan er van alles zijn gebeurd. Maar dat neemt niet weg dat de beelden verontrustend zijn.''

John Medley wil zo lang niet wachten. En heeft inmiddels een demonstratie bij de gemeente Den Haag aangevraagd. Vooral ook, zegt hij, omdat het niet voor het eerst is dat de politie de schijn tegen heeft. ,,Eerst was het Mitch Henriquez'', legt hij uit met een verwijzing naar de veelbesproken tragedie die in de zomer van 2015 op een Haags popfestival leidde tot de dood van de Arubaan, ,,nu is het Paul. Wie is de volgende?''


John Medley (links) en Paul Selier in betere tijden.

Demonstratie

De Haagse volkszanger benadrukt dat de demonstratie die hij samen met Sjaak Selier (een neef van Paul Selier) wil opzetten, niet gezien moet worden als een motie van wantrouwen tegen de politie als zodanig. ,,Integendeel, ik ben helemaal niet tegen de politie. Waar ik iets op tegen heb, is dat Paul het slachtoffer lijkt te zijn van een agent die een slechte dag had en zich niet wist te beheersen. Paul was compleet kansloos.''

Als de gemeente Den Haag daarvoor toestemming verleent, zal die demonstratie plaatshebben op 19 februari op en rondom het Binnenhof.

Wordt dus vervolgd.

https://www.ad.nl/den-haa(...)an-politie~a46084e5/

Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_177355806
Cocaïne in zijn bloed gevonden.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_177355815
quote:
OM: Cocaïne in bloed van overleden arrestant Paul Selier

In het bloed van de Haagse Paul Selier, die overleed na zijn arrestatie in Waddinxveen, is cocaïne aangetroffen. Dit blijkt uit toxicologisch onderzoek zegt het Openbaar Ministerie (OM) tegen deze krant.

De 39-jarige autohandelaar overleed in de vroege ochtend van 2 februari. De politie kreeg een melding over een verwarde man op de weg naast het kunstwerk 'de Wokkels' van Waddinxveen. Toen ze hem wilde aanhouden, verzette hij zich. Dit werd gefilmd door een voorbijganger.

Video
Het filmpje gaat die vrijdag als een razende over het internet: daar ligt Selier op de grond midden op straat in Waddinxveen, ’s ochtends om 6 uur, met twee politieagenten bovenop hem. Een van die agenten stompt hem meerdere keren op zijn arm. Wat er aan de video vooraf gaat, weten we niet. Wel wat er na komt: Paul Selier sterft.

Familieleden van Mitch Henriquez, die stierf bij zijn hardhandige aanhouding in het Zuiderpark, spraken zich uit tegen de aanhouding: ,,Weet je wat ik het allerergste vind? Dat dit weer agenten uit dezelfde eenheid zijn. Dat is toch niet te geloven! Hoe kan dit?'' Zij kwamen gisteren samen met familie van Selier om op het Malieveld te protesteren tegen politiegeweld.

Waaraan Selier is overleden is nog niet bekend. Het Nederlands Forensisch Instituut (NFI) onderzoekt dit. Paul Selier was wel al jarenlang een bekende van de politie. Eerder stelde het OM al gegronde redenen te hebben om gebruik van verdovende middelen te onderzoeken. Er wordt nog gekeken naar de hoeveelheid cocaïne die hij gebruikt had.
pi_177359584
Een aantal dagen geleden was er in het AD (of een vergelijkbare krant) een uitgebreid artikel te vinden over Selier. Ik zie dat het achter een betaalmuur zit (eerste maand gratis), dus ik zal het niet hier mogen plaatsen.

Voor de mensen die een abonnement hebben (of willen registreren), dit is de link:
https://www.ad.nl/binnenl(...)stere-kant~a7c51136/

Voor de anderen een korte opsomming van wat in het artikel wordt beschreven:
- Paul Selier is een coke-gebruiker die zeer regelmatig doorslaat en dus ook vaker in aanraking is gekomen met politie. De politie kent hem dan ook bij naam.
- In de weken voor zijn dood is hij meerdere keren opgenomen in het ziekenhuis, waar hij zo vaak in de isoleerkamer zou zijn geplaatst dat die kamer de "Selier-kamer" wordt genoemd.
- Hij een maand voor zijn dood ook eens in zeer verwarde toestand in aanraking is gekomen met de politie, brandweer (safe rescue team) en ambulance, wat uitgebreid wordt beschreven in het artikel.
pi_177382053
quote:
0s.gif Op donderdag 22 februari 2018 03:25 schreef Physsic het volgende:
Een aantal dagen geleden was er in het AD (of een vergelijkbare krant) een uitgebreid artikel te vinden over Selier. Ik zie dat het achter een betaalmuur zit (eerste maand gratis), dus ik zal het niet hier mogen plaatsen.

Voor de mensen die een abonnement hebben (of willen registreren), dit is de link:
https://www.ad.nl/binnenl(...)stere-kant~a7c51136/

Voor de anderen een korte opsomming van wat in het artikel wordt beschreven:
- Paul Selier is een coke-gebruiker die zeer regelmatig doorslaat en dus ook vaker in aanraking is gekomen met politie. De politie kent hem dan ook bij naam.
- In de weken voor zijn dood is hij meerdere keren opgenomen in het ziekenhuis, waar hij zo vaak in de isoleerkamer zou zijn geplaatst dat die kamer de "Selier-kamer" wordt genoemd.
- Hij een maand voor zijn dood ook eens in zeer verwarde toestand in aanraking is gekomen met de politie, brandweer (safe rescue team) en ambulance, wat uitgebreid wordt beschreven in het artikel.
Zichzelf doodgevochten. tjsa, lullig.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')