abonnement Unibet Coolblue
pi_177395269
quote:
2s.gif Op vrijdag 23 februari 2018 15:55 schreef Kerplunk het volgende:
Die foto's zo van de McLaren zien er idd nogal lelijk uit.

Maar op de foto's in actie vind ik hem toch wel wat hebben :D

[ afbeelding ]
Had meer blauw op gemoeten en de achterkant is nogal kaal... dacht trouwens dat Renault niet op de wagen kwam te staan maar blijkbaar staat het er toch op.
pi_177395314
quote:
2s.gif Op vrijdag 23 februari 2018 15:55 schreef Kerplunk het volgende:
Die foto's zo van de McLaren zien er idd nogal lelijk uit.

Maar op de foto's in actie vind ik hem toch wel wat hebben :D

[ afbeelding ]
Ziet er wel beter uit inderdaad in het "echt".
SOONY
pi_177395967
De witte achtergrond/spotlights maakt het oranje van de auto wat feller. In normaal licht is ie doffer en komt het beter tot zijn recht.
pi_177397113
Ik vind hem heel vet hoor _O_
Flesje bier
pi_177398299
quote:
14s.gif Op vrijdag 23 februari 2018 00:28 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Niet helemaal waar, die dempt uiteraard een beetje maar het grootste dempvermogen zit simpelweg in het uitlaatsysteem. Volgens de regels moet alles afgevoerd worden naar een enkele uitlaat op een specifieke plek. De enige reden daarvoor is dat daarmee een geblazen diffuser onmogelijk wordt.

Als men gewoon zelf een uitlaatsysteem mocht maken zou er ongetwijfeld een boel meer lawaai zijn, alleen al dankzij de wastegate die dan vast en zeker opener zou zijn.

Goede vergelijking is de Porsche 919, die heeft (had ;( ) ook een piepkleine motor met MGU-H, (2 liter V4) maar maakt een boel meer lawaai op veel lagere toeren (opschakelen bij ongeveer 8000).
Vind ik ook nog redelijk stil eigenlijk ;) race auto's worden steeds stiller terwijl (hybride) "straat" auto's nog steeds veel lawaai maken.



  zaterdag 24 februari 2018 @ 09:04:51 #131
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_177408462
Volgens Scalabroni wordt RedBull kampioen.

U las het hier het eerst.
pi_177409821
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 februari 2018 09:04 schreef BadderHaring het volgende:
Scalabroni
Bron : https://nl.motorsport.com(...)wereldtitel-1008260/
Ex-F1-ontwerper Scalabroni: "Red Bull heeft grootste probleem van 2018 opgelost"
quote:

Red Bull F1-coureurs Max Verstappen en Daniel Ricciardo maken goede kans op de wereldtitel door een slimme zet van ontwerper Adrian Newey. Daarvan is voormalig technisch directeur Enrique Scalabroni overtuigd.


De afgelopen dagen ging het vooral over de nieuwe bolides van Mercedes en Ferrari. De twee iconische merken streden in 2017 om de wereldtitels, met de Duitsers als grote winnaar. In de slotfase van het jaar deed ook Red Bull Racing veelvuldig mee om de prijzen. Die lijn gaat het team uit Milton Keynes in 2018 doortrekken. Daarvan is Scalabroni, in het verleden actief bij onder meer Williams en Ferrari, overtuigd. Volgens hem is het een grote fout om Verstappen en Ricciardo bij voorbaat uit te sluiten.

“Ik heb de presentaties van de diverse auto’s gevolgd en ik moet zeggen dat de engineers goed werk hebben geleverd want de topteams hebben vastgehouden aan hun eigen gedachtegang zonder de concepten van anderen te kopiëren”, zei Scalabroni in gesprek met Motorsport.com. Op de vraag welke auto de meeste indruk op hem heeft gemaakt, antwoordde hij: “Zonder enige twijfel de RB14. Ik kan me voorstellen dat menigeen verrast is door deze keuze maar Adrian Newey is naar mijn mening op technisch vlak beter dan ieder ander. Het grootste probleem van de 2018-machines is de halo en dat heeft hij opgelost. Te veel mensen onderschatten de negatieve impact van de cockpitbescherming op de prestaties van de motor. De halo zorgt voor turbulentie richting airbox en dat beperkt het vermogen, want er is minder schone lucht beschikbaar. Ferrari, Alfa Romeo Sauber en Toro Rosso hebben de negatieve impact proberen te verhelpen met vleugeltjes op de halo, maar dat is slechts een doekje tegen het bloeden. Red Bull Racing heeft als enige het probleem echt opgelost.”

Meer problemen voor Mercedes en Ferrari

De voormalig topontwerper legt uit: “Vorig jaar profiteerde Red Bull al het meeste van de extreme rake. Zij genereren veel downforce met het onderste deel van de wagen. Voor dit jaar heeft Adrian Newey onderzocht hoe ver de achterkant omhoog gebracht moet worden om de halo de luchtbaan richting airbox niet te laten beïnvloeden. Daardoor kan Red Bull het volledige beschikbare vermogen van de Renault V6 benutten. Mercedes wordt juist het meeste beïnvloed door de negatieve effecten van de halo. Toto Wolff [Mercedes Motorsport-baas] liet al weten dat hij de halo het liefste met een cirkelzaag te lijf gaat. Het is duidelijk dat de engineers ingezien hebben met welke problemen zij te maken gaan krijgen. Ferrari zit er tussenin. Ze rijden met rake maar de achterkant staat niet hoog genoeg om de airbox vrij te krijgen. Als Red Bull geen problemen met de betrouwbaarheid krijgt, wordt het lastig om Max Verstappen en Daniel Ricciardo te stoppen.”
pi_177409994
Altijd leuk dit soort positieve signalen, dat geeft een mens hoop :P
Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
There's only one way of life, and that's your own!
pi_177410147
Meestal valse hoop, wacht wel even de volgende 2 weken af. :P
pi_177410758
De getoonde Renault is niet de Renault die we volgende week te zien krijgen. Het was een aangepaste 2017 wagen bedoeld om de nieuwe livery te showen.

https://www.motorsport.co(...)al-2018-car-1008424/
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_177410856
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 februari 2018 09:04 schreef BadderHaring het volgende:
Volgens Scalabroni wordt RedBull kampioen.

U las het hier het eerst.
Koffiedik, of glazen bol?

Je weet pas na de eerste races waar je staat.
  zaterdag 24 februari 2018 @ 12:06:54 #137
131800 Tarado
capô de fusca
pi_177411670
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 februari 2018 10:54 schreef BroesWillems het volgende:
Meestal valse hoop, wacht wel even de volgende 2 weken af. :P
inderdaad en dan weten we nog pas de helft
  zaterdag 24 februari 2018 @ 12:06:55 #138
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_177411672
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 februari 2018 11:26 schreef sasquatsch het volgende:
De getoonde Renault is niet de Renault die we volgende week te zien krijgen. Het was een aangepaste 2017 wagen bedoeld om de nieuwe livery te showen.

https://www.motorsport.co(...)al-2018-car-1008424/
Raar dat ze daar zo geheimzinnig over denken te moeten doen, de gehele internationale pers kwam al tot die conclusie tijdens de presentatie. :')
  zaterdag 24 februari 2018 @ 12:31:10 #139
131800 Tarado
capô de fusca
pi_177412343
SkySportsF1 twitterde op zaterdag 24-02-2018 om 12:20:49 The big read on F1 this weekend...The ever-essential @SportmphMark analyses the new 2018 F1 carshttps://t.co/R8TFXfUnIO #SkyF1 https://t.co/YgJ2gSt4z4 reageer retweet
pi_177412430
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 februari 2018 10:36 schreef BroesWillems het volgende:

[..]

Bron : https://nl.motorsport.com(...)wereldtitel-1008260/
Ex-F1-ontwerper Scalabroni: "Red Bull heeft grootste probleem van 2018 opgelost"

[..]

Het lijkt me een typisch voorbeeld van iemand die het aspect dat hij wel spot veel belangrijker maakt dan alles wat hij niet ziet of niet kan zien.

Het lijkt mij dat de invloed van schone lucht in de airbox maar beperkt invloed heeft op het vermogen, dat de halo maar beperkt invloed heeft op de schone lucht, en de rake maar beperkt invloed heeft op de verstoring door de halo. Hoeveel pk zouden we het over hebben? 2?
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_177412994
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 februari 2018 12:33 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Het lijkt me een typisch voorbeeld van iemand die het aspect dat hij wel spot veel belangrijker maakt dan alles wat hij niet ziet of niet kan zien.

Het lijkt mij dat de invloed van schone lucht in de airbox maar beperkt invloed heeft op het vermogen, dat de halo maar beperkt invloed heeft op de schone lucht, en de rake maar beperkt invloed heeft op de verstoring door de halo. Hoeveel pk zouden we het over hebben? 2?
Ga jij het die ex-F1 ontwerper anders maar even goed uitleggen, in tegenstelling tot jou begrijpt hij er kennelijk maar bar weinig van...

:')
"Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"
pi_177413854
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 februari 2018 12:52 schreef KillerBee4ever het volgende:

[..]

Ga jij het die ex-F1 ontwerper anders maar even goed uitleggen, in tegenstelling tot jou begrijpt hij er kennelijk maar bar weinig van...

:')
Uiteindelijk kun je prestaties gewoon onmogelijk op het blote oog beoordelen. Aerodynamica is gewoon heel complex. Met simulaties en tests in windtunnels kun je de effecten van een ontwerp theoretisch en experimenteel benaderen, maar uiteindelijk moet de praktijk het uitwijzen.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_177414062
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 februari 2018 12:52 schreef KillerBee4ever het volgende:

[..]

Ga jij het die ex-F1 ontwerper anders maar even goed uitleggen, in tegenstelling tot jou begrijpt hij er kennelijk maar bar weinig van...

:')
Je weet toch wel dat er geen betere expert is dan Weltschmerz?
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_177414309
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 februari 2018 12:33 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Het lijkt me een typisch voorbeeld van iemand die het aspect dat hij wel spot veel belangrijker maakt dan alles wat hij niet ziet of niet kan zien.

Het lijkt mij dat de invloed van schone lucht in de airbox maar beperkt invloed heeft op het vermogen, dat de halo maar beperkt invloed heeft op de schone lucht, en de rake maar beperkt invloed heeft op de verstoring door de halo. Hoeveel pk zouden we het over hebben? 2?
idd, op het totale pakket maakt het te weinig % uit
pi_177414385
quote:
6s.gif Op zaterdag 24 februari 2018 13:29 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Je weet toch wel dat er geen betere expert is dan Weltschmerz?
(8>
Dan zou je toch denken dat hij ergens op deze aardkloot, aan een cocktail zippend, aan een mooi strand ligt, met al het geld wat ie met zijn kennis binnen harkt?
Maar nee, FOK is kennelijk dan toch leuker :+
"Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"
pi_177415411
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 februari 2018 13:40 schreef KillerBee4ever het volgende:

[..]

(8>
Dan zou je toch denken dat hij ergens op deze aardkloot, aan een cocktail zippend, aan een mooi strand ligt, met al het geld wat ie met zijn kennis binnen harkt?
Maar nee, FOK is kennelijk dan toch leuker :+
FOK > all :7
pi_177415824
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 februari 2018 12:52 schreef KillerBee4ever het volgende:

[..]

Ga jij het die ex-F1 ontwerper anders maar even goed uitleggen, in tegenstelling tot jou begrijpt hij er kennelijk maar bar weinig van...

:')
Ik denk dat ik iets meer begrijp van hoe nieuws werkt en hoe experts die in het nieuws komen werken dan van het ontwerpen van een formule1 auto. Feit is dat hij ook gewoon op de foto's en de reputatie van Newey afgaat. Hij pikt dit eruit, ik vind het een interessante observatie, maar die trekt meer aandacht wanneer je het als doorslaggevend bestempelt.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  zaterdag 24 februari 2018 @ 14:40:21 #148
131800 Tarado
capô de fusca
pi_177415855
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 februari 2018 14:38 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Ik denk dat ik iets meer begrijp van hoe nieuws werkt en hoe experts die in het nieuws komen werken dan van het ontwerpen van een formule1 auto. Feit is dat hij ook gewoon op de foto's en de reputatie van Newey afgaat. Hij pikt dit eruit, ik vind het een interessante observatie, maar die trekt meer aandacht wanneer je het als doorslaggevend bestempelt.
jij bent ook weer helemaal klaar voor een nieuw seizoen zie ik :)
pi_177415948
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 februari 2018 14:40 schreef Tarado het volgende:

[..]

jij bent ook weer helemaal klaar voor een nieuw seizoen zie ik :)
Ik niet als enige. Ik bespeur hier althans alweer iets van een roes van Verstappenoptimisme die geen tegenspraak duldt. Dat laatste ga ik ook dit seizoen weer volledig negeren. :Y
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_177416044
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 februari 2018 14:45 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Ik bespeur hier althans alweer iets van een roes van Verstappenoptimisme die geen tegenspraak duldt.
Je hebt zeker nog nooit van zelf-reflectie gehoord? Je doet het namelijk zelf ook, maar dan precies andersom (lees: "iedereen positief over Verstappen is fout, en oh ja, alleen ik heb gelijk" no offence, maar je hebt het zelf niet eens door ;) ).

Voor mezelf persoonlijk, kan ik alleen maar zeggen dat ik al het nieuws, zowel positief als negatief (voor welk 'kamp' ook) in het midden leg. We zien het idd wel, zodra ze gaan testen en straks aan het begin van het seizoen. Ik ben iig erg benieuwd! *O*
"Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')