abonnement Unibet Coolblue
pi_177416240
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 februari 2018 14:45 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Ik niet als enige. Ik bespeur hier althans alweer iets van een roes van Verstappenoptimisme die geen tegenspraak duldt. Dat laatste ga ik ook dit seizoen weer volledig negeren. :Y
:D jij bestempeld na 1 foto de Ferrari al als beste van het veld. Over Vetteloptimisme gesproken. En als je goed leest hierboven, zie je dat de meesten nog terughoudend reageren op dit nieuwsbericht.
pi_177416415
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 februari 2018 14:51 schreef KillerBee4ever het volgende:

[..]

Je hebt zeker nog nooit van zelf-reflectie gehoord? Je doet het namelijk zelf ook, maar dan precies andersom (lees: "iedereen positief over Verstappen is fout, en oh ja, alleen ik heb gelijk" no offence, maar je hebt het zelf niet eens door ;) ).

Een paar dagen terug heb ik mezelf in dit topic nog van wensdenken beschuldigd. Toen heb ik ook geschreven waarom ik niet zo heel veel vertrouwen heb in RBR. Daar kan Verstappen niet zoveel aan doen. Ik heb verder geen moeite met je felle reactie maar ik trek er wel conclusies uit.

quote:
1s.gif Op zaterdag 24 februari 2018 15:04 schreef BroesWillems het volgende:

[..]

:D jij bestempeld na 1 foto de Ferrari al als beste van het veld. Over Vetteloptimisme gesproken.
Nee, ik heb goede hoop dat Ferrari een grotere stap heeft gemaakt dan Mercedes om de genoemde reden. Voor een goed seizoen hoeft hij ook helemaal niet de beste auto te zijn want Vettel is natuurlijk beter dan Hamilton.

quote:
En als je goed leest hierboven, zie je dat de meesten nog terughoudend reageren op dit nieuwsbericht.
En ik vertel erbij waarom ik terughoudend ben. Maar dat lokt dan weer een felle reactie uit van iemand die kennelijk geen zin heeft in terughoudendheid.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_177416489
Oh nee, krijgen we dit infantiele gedoe weer.
  zaterdag 24 februari 2018 @ 15:57:00 #154
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_177417333
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 februari 2018 13:21 schreef Monolith het volgende:

[..]

Uiteindelijk kun je prestaties gewoon onmogelijk op het blote oog beoordelen. Aerodynamica is gewoon heel complex. Met simulaties en tests in windtunnels kun je de effecten van een ontwerp theoretisch en experimenteel benaderen, maar uiteindelijk moet de praktijk het uitwijzen.
Dit dus, heerlijk al die analisten, oud ontwerpers en experts aan het woord zo in het pre-seizoen. Maar ze slaan net zo goed volledig de plank mis.
Iemand die zich nog de reacties herinnerde op de RB13 vorig jaar? Hij was toch zo clean, sleek en had zoveel natuurlijke mechanische grip dat Red Bull al die vleugeltjes, ingewikkelde bargeboards etc niet nodig zou hebben... :')
En we weten allemaal hoe de RB13 er tegen het einde van het seizoen uiteindelijk uitzag... :D

[ Bericht 0% gewijzigd door Kleffe_Dop op 24-02-2018 16:03:26 ]
pi_177417553
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 februari 2018 15:57 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Hij was toch zo clean, sleek en had zoveel natuurlijke mechanische grip dat Red Bull al die vleugeltjes, ingewikkelde bargeboards etc niet nodig zou hebben...
Ehmz nee hoor. Die wagen was zo clean om een goeie basis neer te zetten en op voorhand was al duidelijk dat al die flapjes en vleugeltjes er vanzelf bij zouden komen.
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_177417572
Dat de basis misschien niet zo goed was als achteraf bleek doet daar niets aan af. Hetgeen jij nu schetst was totaal niet aan de orde.
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_177418726
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 februari 2018 15:57 schreef Kleffe_Dop het volgende:

[..]

Dit dus, heerlijk al die analisten, oud ontwerpers en experts aan het woord zo in het pre-seizoen. Maar ze slaan net zo goed volledig de plank mis.
Iemand die zich nog de reacties herinnerde op de RB13 vorig jaar? Hij was toch zo clean, sleek en had zoveel natuurlijke mechanische grip dat Red Bull al die vleugeltjes, ingewikkelde bargeboards etc niet nodig zou hebben... :')
En we weten allemaal hoe de RB13 er tegen het einde van het seizoen uiteindelijk uitzag... :D
Newey heeft wel overuren gedraaid afgelopen winter, hij is dit keer wel constant betrokken geweest bij de RB14 en heeft ook nog eens geholpen met de STR13 motor integratie.
En we hebben waarschijnlijk nog niet alles gezien ;) na die 100km afgelopen week komen er wel wat updates volgende week.
pi_177418800
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 februari 2018 15:57 schreef Kleffe_Dop het volgende:

[..]

Dit dus, heerlijk al die analisten, oud ontwerpers en experts aan het woord zo in het pre-seizoen. Maar ze slaan net zo goed volledig de plank mis.
Iemand die zich nog de reacties herinnerde op de RB13 vorig jaar? Hij was toch zo clean, sleek en had zoveel natuurlijke mechanische grip dat Red Bull al die vleugeltjes, ingewikkelde bargeboards etc niet nodig zou hebben... :')
En we weten allemaal hoe de RB13 er tegen het einde van het seizoen uiteindelijk uitzag... :D
hehe prachtig ja
  zaterdag 24 februari 2018 @ 19:23:29 #159
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_177421632
Ben wel benieuwd wat die motoren regels voor effect gaan hebben en of de Mercedes teams nu stappen naar voren zetten. Want denk dat zij behoorlijk nog achterlopen qua motorsettings
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_177421809
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 februari 2018 12:33 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Het lijkt me een typisch voorbeeld van iemand die het aspect dat hij wel spot veel belangrijker maakt dan alles wat hij niet ziet of niet kan zien.

Het lijkt mij dat de invloed van schone lucht in de airbox maar beperkt invloed heeft op het vermogen, dat de halo maar beperkt invloed heeft op de schone lucht, en de rake maar beperkt invloed heeft op de verstoring door de halo. Hoeveel pk zouden we het over hebben? 2?
Inderdaad. Ze kunnen hun energie beter steken aan een knopje op het stuur waar temp+50pk op staat zoals Mercedes al lang heeft
Wie dit leest is gek
pi_177423178
quote:
99s.gif Op zaterdag 24 februari 2018 19:30 schreef Nieuwschierig het volgende:

[..]

Inderdaad. Ze kunnen hun energie beter steken aan een knopje op het stuur waar temp+50pk op staat zoals Mercedes al lang heeft
Ze kunnen best zo'n leuk knopje op het stuur maken, maar zonder dat je iets over de motor te zeggen hebt lijkt me niet dat hij erg veel nut heeft :P
Ik zeg maar zoo, dat is korter dan dierentuin
pi_177423947
quote:
14s.gif Op zaterdag 24 februari 2018 16:59 schreef SnowOokami het volgende:

[..]

Newey heeft wel overuren gedraaid afgelopen winter, hij is dit keer wel constant betrokken geweest bij de RB14 en heeft ook nog eens geholpen met de STR13 motor integratie.
En we hebben waarschijnlijk nog niet alles gezien ;) na die 100km afgelopen week komen er wel wat updates volgende week.
Bijna 100km ;)
  zaterdag 24 februari 2018 @ 20:55:50 #163
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_177423955
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 februari 2018 20:23 schreef Asschen_sukar het volgende:

[..]

Ze kunnen best zo'n leuk knopje op het stuur maken, maar zonder dat je iets over de motor te zeggen hebt lijkt me niet dat hij erg veel nut heeft :P
Geeft voor de coureur misschien wel een lekker psychologische sensatie, zo'n knop.
pi_177425283
Werd net ff dood geschopt @ motorsport f1 reacties omdat ik zei dat de halo niet zoveel nut had. Maar blijkbaar zijn er nogal veel "bijna" incidenten geweest door vliegende auto's... volgens mij slaan we een beetje door. Er worden al veiligheidsmaatregelen genomen voordat er daadwerkelijk ongelukken zijn gebeurd, als ze zo graag geen ongelukken willen dan kun je net zo goed stoppen met racen of zie ik dat verkeerd?
pi_177425408
quote:
3s.gif Op zaterdag 24 februari 2018 21:44 schreef SnowOokami het volgende:
Maar blijkbaar zijn er nogal veel "bijna" incidenten geweest door vliegende auto's... volgens mij slaan we een beetje door. Er worden al veiligheidsmaatregelen genomen voordat er daadwerkelijk ongelukken zijn gebeurd, als ze zo graag geen ongelukken willen dan kun je net zo goed stoppen met racen of zie ik dat verkeerd?
Tsja, Formule 1 is ondertussen veel veiliger dan sporten als motorracen, wielrennen, snowboarden, skiën enzovoorts...

Vandaag mocht de RS18 ook even buiten spelen:

  zaterdag 24 februari 2018 @ 22:59:06 #166
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_177427295
quote:
3s.gif Op zaterdag 24 februari 2018 21:44 schreef SnowOokami het volgende:
Werd net ff dood geschopt @ motorsport f1 reacties omdat ik zei dat de halo niet zoveel nut had. Maar blijkbaar zijn er nogal veel "bijna" incidenten geweest door vliegende auto's... volgens mij slaan we een beetje door. Er worden al veiligheidsmaatregelen genomen voordat er daadwerkelijk ongelukken zijn gebeurd, als ze zo graag geen ongelukken willen dan kun je net zo goed stoppen met racen of zie ik dat verkeerd?
De FIA heeft ooit eens gezegd dat als ze het niet zouden gebruiken en er een vreselijk ongeluk zou plaats vinden dat ze dan een rechtzaak konden verwachten met waarom ze een oplossing zoals dit niet hadden geïmplementeerd. Dus het is eigenlijk een soort van indekken.

Alhoewel dat ik niet denk dat zo iets Jules had beschermd.
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
  Moderator / Redactie FP + Sport zaterdag 24 februari 2018 @ 23:04:53 #167
408813 crew  trein2000
pi_177427464
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 februari 2018 22:59 schreef nils7 het volgende:

[..]

De FIA heeft ooit eens gezegd dat als ze het niet zouden gebruiken en er een vreselijk ongeluk zou plaats vinden dat ze dan een rechtzaak konden verwachten met waarom ze een oplossing zoals dit niet hadden geïmplementeerd. Dus het is eigenlijk een soort van indekken.

Alhoewel dat ik niet denk dat zo iets Jules had beschermd.
Het enige wat ik me serieus afvraag is of de tijd die nodig is om eruit te komen/ eruit gehaald te worden niet wordt verlengd. Zeker als het ding niet meer op 4 wielen staat. Dat kan icm brand een groot gevaar zijn. In mijn optiek groter dan de kans op een ongeluk die door die halo voorkomen had kunnen worden.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_177433100
quote:
Although longer-life engines and the decision to not risk reliability means there will not be a dramatic leap forward in performance against Mercedes and Ferrari for now, Abiteboul says that he is hoping Renault’s power levels for Australia will be at the same level that it finished last season at.

“Our target is more or less to start in Melbourne with the same performance level as we finished in Abu Dhabi – which is actually quite a decent performance baseline,” he said.

“And then we want to make it much more reliable, and make it in a way that we can extract the power in a consistent and sustainable manner – and not have to turn down the engine because of reliability or temperature concerns. That is the baseline.

“Clearly power unit number two will be a step and power unit three will be another step.”
Bron:Motorsport.com

Ik had op iets meer gehoopt...
  zondag 25 februari 2018 @ 10:53:39 #169
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_177433129
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 februari 2018 21:48 schreef Ferry_76 het volgende:

[..]

Tsja, Formule 1 is ondertussen veel veiliger dan sporten als motorracen, wielrennen, snowboarden, skiën enzovoorts...

Vandaag mocht de RS18 ook even buiten spelen:

[ afbeelding ]
Toch wel een mooie auto.
  zondag 25 februari 2018 @ 11:02:06 #170
201898 hiddit
Expect the unexpected,
pi_177433287
weet iemand of de test ook ergens uitgezonden gaan worden ofzo?
pi_177433436
quote:
0s.gif Op zondag 25 februari 2018 10:52 schreef aesop het volgende:

[..]

Bron:Motorsport.com

Ik had op iets meer gehoopt...
3 motoren per jaar... wat een grap :')
pi_177433462
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 februari 2018 22:59 schreef nils7 het volgende:

[..]

De FIA heeft ooit eens gezegd dat als ze het niet zouden gebruiken en er een vreselijk ongeluk zou plaats vinden dat ze dan een rechtzaak konden verwachten met waarom ze een oplossing zoals dit niet hadden geïmplementeerd. Dus het is eigenlijk een soort van indekken.

Alhoewel dat ik niet denk dat zo iets Jules had beschermd.
Ik denk niet dat dat juridisch hout snijdt. Ik denk dat het gaat om de vreselijke ongelukken en niet zozeer de ernstige. De F1 kan een dodelijk ongeluk best hebben, maar de onthoofding van een coureur live in HD wordt een moeilijker verhaal. Live verbranding zal niet zo snel meer gebeuren, ook niet als een coureur niet goed uit de auto kan komen.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_177433526
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 februari 2018 22:59 schreef nils7 het volgende:
Alhoewel dat ik niet denk dat zo iets Jules had beschermd.
Dat dat iedereen het daar wel over eens is.

Die halo had hem direct onthoofd.
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_177433638
quote:
0s.gif Op zondag 25 februari 2018 11:12 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Ik denk niet dat dat juridisch hout snijdt. Ik denk dat het gaat om de vreselijke ongelukken en niet zozeer de ernstige. De F1 kan een dodelijk ongeluk best hebben, maar de onthoofding van een coureur live in HD wordt een moeilijker verhaal. Live verbranding zal niet zo snel meer gebeuren, ook niet als een coureur niet goed uit de auto kan komen.
Volgens mij is er nog nooit iemand onthoofd in de F1. Ze zijn bang voor iets wat nog nooit gebeurt is... links of rechtsom kun je er juridisch altijd wat tegen aan gooien maar het blijft gewoon een risico sport.
Maar goed dit is blijkbaar een trend aan het worden, in de branche waar ik werk is het ook totaal doorgeslagen met de veiligheid. Alleen maar om juridisch gedekt te zijn en voor de "welzijn" van een medewerker (zodat hij niet thuis komt te zitten.. kost geld namelijk).

quote:
7s.gif Op zondag 25 februari 2018 11:15 schreef Geralt het volgende:

[..]

Dat dat iedereen het daar wel over eens is.

Die halo had hem direct onthoofd.
dit idd.
  zondag 25 februari 2018 @ 11:25:12 #175
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_177433714
quote:
18s.gif Op zondag 25 februari 2018 11:21 schreef SnowOokami het volgende:

[..]

Volgens mij is er nog nooit iemand onthoofd in de F1. Ze zijn bang voor iets wat nog nooit gebeurt is...
Helmut Koinigg? En Tom Pryce zo goed als...
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
  zondag 25 februari 2018 @ 11:27:38 #176
419487 Wertha
Friendly, but fierce.
pi_177433749
quote:
0s.gif Op zondag 25 februari 2018 10:52 schreef aesop het volgende:

[..]

Bron:Motorsport.com

Ik had op iets meer gehoopt...
Meer van hetzelfde voor Red Bull. Zul je dadelijk zien dat de reliability desondanks toch niet op orde is.
pi_177433818
quote:
0s.gif Op zondag 25 februari 2018 11:25 schreef flipsen het volgende:

[..]

Helmut Koinigg? En Tom Pryce zo goed als...
Pryce was een freak ongeluk.. van Helmut wist ik niet.
pi_177433827
quote:
0s.gif Op zondag 25 februari 2018 10:52 schreef aesop het volgende:

[..]

Bron:Motorsport.com

Ik had op iets meer gehoopt...
Ik lees dit echt als:

Zo, wij hebben afgelopen maandag de lichten van de werkplaats weer aangedaan na de winterstop en gaan verder waar we waren. Lekker met geknepen billen naar Australië..
pi_177433998
quote:
18s.gif Op zondag 25 februari 2018 11:21 schreef SnowOokami het volgende:

[..]

Volgens mij is er nog nooit iemand onthoofd in de F1. Ze zijn bang voor iets wat nog nooit gebeurt is... links of rechtsom kun je er juridisch altijd wat tegen aan gooien maar het blijft gewoon een risico sport.
Maar goed dit is blijkbaar een trend aan het worden, in de branche waar ik werk is het ook totaal doorgeslagen met de veiligheid. Alleen maar om juridisch gedekt te zijn en voor de "welzijn" van een medewerker (zodat hij niet thuis komt te zitten.. kost geld namelijk).
Het is wel eens gebeurd en er zijn een paar narrow escapes geweest. Stewart heeft over zijn teamgenoot Cevert gezegd dat ze hem na diens crash in de auto hadden laten zitten omdat hij zo overduidelijk dood was. Dat wil je niet in deze tijd waarin mensen minder kunnen hebben en alles veel beter in beeld komt.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_177434034
quote:
0s.gif Op zondag 25 februari 2018 11:31 schreef SnowOokami het volgende:
Pryce was een freak ongeluk..
En voor die marshall had zo een halo ook niets uitgemaakt. :X
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_177434049
quote:
0s.gif Op zondag 25 februari 2018 11:41 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Het is wel eens gebeurd en er zijn een paar narrow escapes geweest. Stewart heeft over zijn teamgenoot Cevert gezegd dat ze hem na diens crash in de auto hadden laten zitten omdat hij zo overduidelijk dood was. Dat wil je niet in deze tijd waarin mensen minder kunnen hebben en alles veel beter in beeld komt.
We hebben het over ongelukken van ruim 40 jaar geleden :') je wilt toch niet zeggen dat die halo een goed idee is omdat er 40 jaar geleden een paar bizarre ongelukken zijn gebeurt?

Dit bedoel ik dus met doorgeslagen...
pi_177434180
quote:
0s.gif Op zondag 25 februari 2018 10:52 schreef aesop het volgende:

[..]

Bron:Motorsport.com

Ik had op iets meer gehoopt...
He gatver, Plek 3 max dus weer met verdomd veel geluk. Anders plek 5/6 realistisch.
pi_177434237
quote:
15s.gif Op zondag 25 februari 2018 11:44 schreef SnowOokami het volgende:

[..]

We hebben het over ongelukken van ruim 40 jaar geleden :') je wilt toch niet zeggen dat die halo een goed idee is omdat er 40 jaar geleden een paar bizarre ongelukken zijn gebeurt?

Dit bedoel ik dus met doorgeslagen...
Ik vind de halo geen goed idee. Ik haal alleen het voorbeeld van 40 jaar geleden aan om je even te laten voorstellen hoe het zou zijn als miljoenen mensen ter wereld live zien hoe iemand overduidelijk dood gaat. Dat is heel wat anders dan hoop houden dat hij weer bij bewustzijn komt tot na het champagnespuiten en dan voor het avondeten het nieuws uit het ziekenhuis krijgen dat de coureur het niet heeft gered.

Ik denk dat dat voor de Amerikaanse eigenaren van de sport een belangrijkere overweging is dan alleen het risico van de coureur.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_177441495
Analyses van de Mercedes, Ferrari en RBR:
https://www.motorsport.co(...)ri-compared-1008637/

Bedenk me dat het nog maar een paar uur is voordat ze gaan testen c_/

[ Bericht 14% gewijzigd door SnowOokami op 25-02-2018 16:50:35 ]
pi_177443090
Ik lees nog weinig over het aerodesign van Ferrari’s spiegels. Ze hebben op één of andere manier speciale luchtgeleiding gecreëerd in het hart van de spiegels, om het beter langs de auto sturen (?)...
pi_177443263
Heeft Pirelli ook winterbanden mee voor de test?:



:P
pi_177443272
quote:
0s.gif Op zondag 25 februari 2018 17:55 schreef JayHovah het volgende:
Ik lees nog weinig over het aerodesign van Ferrari’s spiegels. Ze hebben op één of andere manier speciale luchtgeleiding gecreëerd in het hart van de spiegels, om het beter langs de auto sturen (?)...
Hier https://gathering.tweaker(...)ge/54375873#54375873
en hier https://drivetribe.com/ga(...)ngjVTrThu_ffEktqgs_A

wordt er iets over gezegd.
pi_177444031
:9~


Maar goed... dat is voor 2019.
pi_177444818
quote:
3s.gif Op zondag 25 februari 2018 16:44 schreef SnowOokami het volgende:
Analyses van de Mercedes, Ferrari en RBR:
https://www.motorsport.co(...)ri-compared-1008637/

Bedenk me dat het nog maar een paar uur is voordat ze gaan testen c_/
Die video zegt eigenlijk helemaal niks wat we niet al wisten.....
  zondag 25 februari 2018 @ 19:44:22 #190
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_177445382
De meeste zeggen: testen is testen
Maar vorig jaar wisten we na de eerste dag al dat de RB13 prut was...
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_177445414
quote:
0s.gif Op zondag 25 februari 2018 19:44 schreef nils7 het volgende:
De meeste zeggen: testen is testen
Maar vorig jaar wisten we na de eerste dag al dat de RB13 prut was...
Goed verhaal, lekker kort.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_177446612
McLarenF1 twitterde op zondag 25-02-2018 om 20:15:42 Find out the full story behind our return to the team’s traditional colour of papaya with a look back at our relationship with that special shade of orange: https://t.co/WvFPCP0uMu 🧡 #BeBrave https://t.co/NX69zHD6Mu reageer retweet






2017


2018


I like it, maar ja gaat ie ook sneller........?
  zondag 25 februari 2018 @ 20:38:51 #193
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_177446750
Het klopt historisch gezien natuurlijk wel, dat oranje. Maar voor mij blijft de "klassieke" McLaren toch echt rood/wit.
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
pi_177446833
quote:
0s.gif Op zondag 25 februari 2018 20:33 schreef Adrie072 het volgende:
McLarenF1 twitterde op zondag 25-02-2018 om 20:15:42 Find out the full story behind our return to the team’s traditional colour of papaya with a look back at our relationship with that special shade of orange: https://t.co/WvFPCP0uMu 🧡 #BeBrave https://t.co/NX69zHD6Mu reageer retweet
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

2017
[ afbeelding ]

2018
[ afbeelding ]

I like it, maar ja gaat ie ook sneller........?
Er gaan wat geruchten dat ze niet precies weten wat de nieuwe auto gaat doen omdat ze nu al veel updates verwachten voor Australië (aka vooraf indekken).
De Renault heeft een heel andere layout en ander COG vergeleken met de Honda, dus ja...
pi_177447433
quote:
11s.gif Op zondag 25 februari 2018 18:45 schreef SnowOokami het volgende:
:9~
[ afbeelding ]

Maar goed... dat is voor 2019.
Let's hope so :9~
Ik zeg maar zoo, dat is korter dan dierentuin
pi_177450294
quote:
0s.gif Op zondag 25 februari 2018 11:53 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Ik vind de halo geen goed idee. Ik haal alleen het voorbeeld van 40 jaar geleden aan om je even te laten voorstellen hoe het zou zijn als miljoenen mensen ter wereld live zien hoe iemand overduidelijk dood gaat. Dat is heel wat anders dan hoop houden dat hij weer bij bewustzijn komt tot na het champagnespuiten en dan voor het avondeten het nieuws uit het ziekenhuis krijgen dat de coureur het niet heeft gered.

Ik denk dat dat voor de Amerikaanse eigenaren van de sport een belangrijkere overweging is dan alleen het risico van de coureur.
De Amerikaanse eigenaren hebben weinig te zeggen over de Halo. Dat is de (Franse) FIA en vooral Jean Todt die erg met de veiligheid bezig is, ook al vanwege zijn werkzaamheden voor Road Safety bij de VN.

En liability is al genoemd als een van de redenen om de halo er voor 2018 door te drukken.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_177450343
quote:
0s.gif Op zondag 25 februari 2018 11:51 schreef Donderkonijn het volgende:

[..]

He gatver, Plek 3 max dus weer met verdomd veel geluk. Anders plek 5/6 realistisch.
Nu FI en Williams met exact dezelfde motoren als Mercedes gaan rijden (en Sauber en Haas met gelijke Ferrari motoren) kan zelfs dat nog lastig worden.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_177450348
Deze week rijdt renault met licht geknepen motoren, betrouwbaarheid testen.
De week erna komt er meer vrij.
pi_177450578
quote:
1s.gif Op zondag 25 februari 2018 23:19 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

exact dezelfde motoren
Is dat zo? Hoor ik voor 't eerst.
Flesje bier
pi_177450652
quote:
11s.gif Op zondag 25 februari 2018 23:33 schreef Gezicht het volgende:

[..]

Is dat zo? Hoor ik voor 't eerst.
F1 / [F1] F1 nieuwtjes topic deel 204 - Presentatie galore
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')