jij bestempeld na 1 foto de Ferrari al als beste van het veld. Over Vetteloptimisme gesproken. En als je goed leest hierboven, zie je dat de meesten nog terughoudend reageren op dit nieuwsbericht.quote:Op zaterdag 24 februari 2018 14:45 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ik niet als enige. Ik bespeur hier althans alweer iets van een roes van Verstappenoptimisme die geen tegenspraak duldt. Dat laatste ga ik ook dit seizoen weer volledig negeren.
Een paar dagen terug heb ik mezelf in dit topic nog van wensdenken beschuldigd. Toen heb ik ook geschreven waarom ik niet zo heel veel vertrouwen heb in RBR. Daar kan Verstappen niet zoveel aan doen. Ik heb verder geen moeite met je felle reactie maar ik trek er wel conclusies uit.quote:Op zaterdag 24 februari 2018 14:51 schreef KillerBee4ever het volgende:
[..]
Je hebt zeker nog nooit van zelf-reflectie gehoord? Je doet het namelijk zelf ook, maar dan precies andersom (lees: "iedereen positief over Verstappen is fout, en oh ja, alleen ik heb gelijk" no offence, maar je hebt het zelf niet eens door ).
Nee, ik heb goede hoop dat Ferrari een grotere stap heeft gemaakt dan Mercedes om de genoemde reden. Voor een goed seizoen hoeft hij ook helemaal niet de beste auto te zijn want Vettel is natuurlijk beter dan Hamilton.quote:Op zaterdag 24 februari 2018 15:04 schreef BroesWillems het volgende:
[..]
jij bestempeld na 1 foto de Ferrari al als beste van het veld. Over Vetteloptimisme gesproken.
En ik vertel erbij waarom ik terughoudend ben. Maar dat lokt dan weer een felle reactie uit van iemand die kennelijk geen zin heeft in terughoudendheid.quote:En als je goed leest hierboven, zie je dat de meesten nog terughoudend reageren op dit nieuwsbericht.
Dit dus, heerlijk al die analisten, oud ontwerpers en experts aan het woord zo in het pre-seizoen. Maar ze slaan net zo goed volledig de plank mis.quote:Op zaterdag 24 februari 2018 13:21 schreef Monolith het volgende:
[..]
Uiteindelijk kun je prestaties gewoon onmogelijk op het blote oog beoordelen. Aerodynamica is gewoon heel complex. Met simulaties en tests in windtunnels kun je de effecten van een ontwerp theoretisch en experimenteel benaderen, maar uiteindelijk moet de praktijk het uitwijzen.
Ehmz nee hoor. Die wagen was zo clean om een goeie basis neer te zetten en op voorhand was al duidelijk dat al die flapjes en vleugeltjes er vanzelf bij zouden komen.quote:Op zaterdag 24 februari 2018 15:57 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Hij was toch zo clean, sleek en had zoveel natuurlijke mechanische grip dat Red Bull al die vleugeltjes, ingewikkelde bargeboards etc niet nodig zou hebben...
Newey heeft wel overuren gedraaid afgelopen winter, hij is dit keer wel constant betrokken geweest bij de RB14 en heeft ook nog eens geholpen met de STR13 motor integratie.quote:Op zaterdag 24 februari 2018 15:57 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Dit dus, heerlijk al die analisten, oud ontwerpers en experts aan het woord zo in het pre-seizoen. Maar ze slaan net zo goed volledig de plank mis.
Iemand die zich nog de reacties herinnerde op de RB13 vorig jaar? Hij was toch zo clean, sleek en had zoveel natuurlijke mechanische grip dat Red Bull al die vleugeltjes, ingewikkelde bargeboards etc niet nodig zou hebben...
En we weten allemaal hoe de RB13 er tegen het einde van het seizoen uiteindelijk uitzag...
hehe prachtig jaquote:Op zaterdag 24 februari 2018 15:57 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Dit dus, heerlijk al die analisten, oud ontwerpers en experts aan het woord zo in het pre-seizoen. Maar ze slaan net zo goed volledig de plank mis.
Iemand die zich nog de reacties herinnerde op de RB13 vorig jaar? Hij was toch zo clean, sleek en had zoveel natuurlijke mechanische grip dat Red Bull al die vleugeltjes, ingewikkelde bargeboards etc niet nodig zou hebben...
En we weten allemaal hoe de RB13 er tegen het einde van het seizoen uiteindelijk uitzag...
Inderdaad. Ze kunnen hun energie beter steken aan een knopje op het stuur waar temp+50pk op staat zoals Mercedes al lang heeftquote:Op zaterdag 24 februari 2018 12:33 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Het lijkt me een typisch voorbeeld van iemand die het aspect dat hij wel spot veel belangrijker maakt dan alles wat hij niet ziet of niet kan zien.
Het lijkt mij dat de invloed van schone lucht in de airbox maar beperkt invloed heeft op het vermogen, dat de halo maar beperkt invloed heeft op de schone lucht, en de rake maar beperkt invloed heeft op de verstoring door de halo. Hoeveel pk zouden we het over hebben? 2?
Ze kunnen best zo'n leuk knopje op het stuur maken, maar zonder dat je iets over de motor te zeggen hebt lijkt me niet dat hij erg veel nut heeftquote:Op zaterdag 24 februari 2018 19:30 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Inderdaad. Ze kunnen hun energie beter steken aan een knopje op het stuur waar temp+50pk op staat zoals Mercedes al lang heeft
Bijna 100kmquote:Op zaterdag 24 februari 2018 16:59 schreef SnowOokami het volgende:
[..]
Newey heeft wel overuren gedraaid afgelopen winter, hij is dit keer wel constant betrokken geweest bij de RB14 en heeft ook nog eens geholpen met de STR13 motor integratie.
En we hebben waarschijnlijk nog niet alles gezien na die 100km afgelopen week komen er wel wat updates volgende week.
Geeft voor de coureur misschien wel een lekker psychologische sensatie, zo'n knop.quote:Op zaterdag 24 februari 2018 20:23 schreef Asschen_sukar het volgende:
[..]
Ze kunnen best zo'n leuk knopje op het stuur maken, maar zonder dat je iets over de motor te zeggen hebt lijkt me niet dat hij erg veel nut heeft
Tsja, Formule 1 is ondertussen veel veiliger dan sporten als motorracen, wielrennen, snowboarden, skiën enzovoorts...quote:Op zaterdag 24 februari 2018 21:44 schreef SnowOokami het volgende:
Maar blijkbaar zijn er nogal veel "bijna" incidenten geweest door vliegende auto's... volgens mij slaan we een beetje door. Er worden al veiligheidsmaatregelen genomen voordat er daadwerkelijk ongelukken zijn gebeurd, als ze zo graag geen ongelukken willen dan kun je net zo goed stoppen met racen of zie ik dat verkeerd?
De FIA heeft ooit eens gezegd dat als ze het niet zouden gebruiken en er een vreselijk ongeluk zou plaats vinden dat ze dan een rechtzaak konden verwachten met waarom ze een oplossing zoals dit niet hadden geďmplementeerd. Dus het is eigenlijk een soort van indekken.quote:Op zaterdag 24 februari 2018 21:44 schreef SnowOokami het volgende:
Werd net ff dood geschopt @ motorsport f1 reacties omdat ik zei dat de halo niet zoveel nut had. Maar blijkbaar zijn er nogal veel "bijna" incidenten geweest door vliegende auto's... volgens mij slaan we een beetje door. Er worden al veiligheidsmaatregelen genomen voordat er daadwerkelijk ongelukken zijn gebeurd, als ze zo graag geen ongelukken willen dan kun je net zo goed stoppen met racen of zie ik dat verkeerd?
Het enige wat ik me serieus afvraag is of de tijd die nodig is om eruit te komen/ eruit gehaald te worden niet wordt verlengd. Zeker als het ding niet meer op 4 wielen staat. Dat kan icm brand een groot gevaar zijn. In mijn optiek groter dan de kans op een ongeluk die door die halo voorkomen had kunnen worden.quote:Op zaterdag 24 februari 2018 22:59 schreef nils7 het volgende:
[..]
De FIA heeft ooit eens gezegd dat als ze het niet zouden gebruiken en er een vreselijk ongeluk zou plaats vinden dat ze dan een rechtzaak konden verwachten met waarom ze een oplossing zoals dit niet hadden geďmplementeerd. Dus het is eigenlijk een soort van indekken.
Alhoewel dat ik niet denk dat zo iets Jules had beschermd.
Bron:Motorsport.comquote:Although longer-life engines and the decision to not risk reliability means there will not be a dramatic leap forward in performance against Mercedes and Ferrari for now, Abiteboul says that he is hoping Renault’s power levels for Australia will be at the same level that it finished last season at.
“Our target is more or less to start in Melbourne with the same performance level as we finished in Abu Dhabi – which is actually quite a decent performance baseline,” he said.
“And then we want to make it much more reliable, and make it in a way that we can extract the power in a consistent and sustainable manner – and not have to turn down the engine because of reliability or temperature concerns. That is the baseline.
“Clearly power unit number two will be a step and power unit three will be another step.”
Toch wel een mooie auto.quote:Op zaterdag 24 februari 2018 21:48 schreef Ferry_76 het volgende:
[..]
Tsja, Formule 1 is ondertussen veel veiliger dan sporten als motorracen, wielrennen, snowboarden, skiën enzovoorts...
Vandaag mocht de RS18 ook even buiten spelen:
[ afbeelding ]
3 motoren per jaar... wat een grapquote:Op zondag 25 februari 2018 10:52 schreef aesop het volgende:
[..]
Bron:Motorsport.com
Ik had op iets meer gehoopt...
Ik denk niet dat dat juridisch hout snijdt. Ik denk dat het gaat om de vreselijke ongelukken en niet zozeer de ernstige. De F1 kan een dodelijk ongeluk best hebben, maar de onthoofding van een coureur live in HD wordt een moeilijker verhaal. Live verbranding zal niet zo snel meer gebeuren, ook niet als een coureur niet goed uit de auto kan komen.quote:Op zaterdag 24 februari 2018 22:59 schreef nils7 het volgende:
[..]
De FIA heeft ooit eens gezegd dat als ze het niet zouden gebruiken en er een vreselijk ongeluk zou plaats vinden dat ze dan een rechtzaak konden verwachten met waarom ze een oplossing zoals dit niet hadden geďmplementeerd. Dus het is eigenlijk een soort van indekken.
Alhoewel dat ik niet denk dat zo iets Jules had beschermd.
Dat dat iedereen het daar wel over eens is.quote:Op zaterdag 24 februari 2018 22:59 schreef nils7 het volgende:
Alhoewel dat ik niet denk dat zo iets Jules had beschermd.
Volgens mij is er nog nooit iemand onthoofd in de F1. Ze zijn bang voor iets wat nog nooit gebeurt is... links of rechtsom kun je er juridisch altijd wat tegen aan gooien maar het blijft gewoon een risico sport.quote:Op zondag 25 februari 2018 11:12 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ik denk niet dat dat juridisch hout snijdt. Ik denk dat het gaat om de vreselijke ongelukken en niet zozeer de ernstige. De F1 kan een dodelijk ongeluk best hebben, maar de onthoofding van een coureur live in HD wordt een moeilijker verhaal. Live verbranding zal niet zo snel meer gebeuren, ook niet als een coureur niet goed uit de auto kan komen.
dit idd.quote:Op zondag 25 februari 2018 11:15 schreef Geralt het volgende:
[..]
Dat dat iedereen het daar wel over eens is.
Die halo had hem direct onthoofd.
Helmut Koinigg? En Tom Pryce zo goed als...quote:Op zondag 25 februari 2018 11:21 schreef SnowOokami het volgende:
[..]
Volgens mij is er nog nooit iemand onthoofd in de F1. Ze zijn bang voor iets wat nog nooit gebeurt is...
Meer van hetzelfde voor Red Bull. Zul je dadelijk zien dat de reliability desondanks toch niet op orde is.quote:Op zondag 25 februari 2018 10:52 schreef aesop het volgende:
[..]
Bron:Motorsport.com
Ik had op iets meer gehoopt...
Pryce was een freak ongeluk.. van Helmut wist ik niet.quote:Op zondag 25 februari 2018 11:25 schreef flipsen het volgende:
[..]
Helmut Koinigg? En Tom Pryce zo goed als...
Ik lees dit echt als:quote:Op zondag 25 februari 2018 10:52 schreef aesop het volgende:
[..]
Bron:Motorsport.com
Ik had op iets meer gehoopt...
Het is wel eens gebeurd en er zijn een paar narrow escapes geweest. Stewart heeft over zijn teamgenoot Cevert gezegd dat ze hem na diens crash in de auto hadden laten zitten omdat hij zo overduidelijk dood was. Dat wil je niet in deze tijd waarin mensen minder kunnen hebben en alles veel beter in beeld komt.quote:Op zondag 25 februari 2018 11:21 schreef SnowOokami het volgende:
[..]
Volgens mij is er nog nooit iemand onthoofd in de F1. Ze zijn bang voor iets wat nog nooit gebeurt is... links of rechtsom kun je er juridisch altijd wat tegen aan gooien maar het blijft gewoon een risico sport.
Maar goed dit is blijkbaar een trend aan het worden, in de branche waar ik werk is het ook totaal doorgeslagen met de veiligheid. Alleen maar om juridisch gedekt te zijn en voor de "welzijn" van een medewerker (zodat hij niet thuis komt te zitten.. kost geld namelijk).
En voor die marshall had zo een halo ook niets uitgemaakt.quote:
We hebben het over ongelukken van ruim 40 jaar geleden je wilt toch niet zeggen dat die halo een goed idee is omdat er 40 jaar geleden een paar bizarre ongelukken zijn gebeurt?quote:Op zondag 25 februari 2018 11:41 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Het is wel eens gebeurd en er zijn een paar narrow escapes geweest. Stewart heeft over zijn teamgenoot Cevert gezegd dat ze hem na diens crash in de auto hadden laten zitten omdat hij zo overduidelijk dood was. Dat wil je niet in deze tijd waarin mensen minder kunnen hebben en alles veel beter in beeld komt.
He gatver, Plek 3 max dus weer met verdomd veel geluk. Anders plek 5/6 realistisch.quote:Op zondag 25 februari 2018 10:52 schreef aesop het volgende:
[..]
Bron:Motorsport.com
Ik had op iets meer gehoopt...
Ik vind de halo geen goed idee. Ik haal alleen het voorbeeld van 40 jaar geleden aan om je even te laten voorstellen hoe het zou zijn als miljoenen mensen ter wereld live zien hoe iemand overduidelijk dood gaat. Dat is heel wat anders dan hoop houden dat hij weer bij bewustzijn komt tot na het champagnespuiten en dan voor het avondeten het nieuws uit het ziekenhuis krijgen dat de coureur het niet heeft gered.quote:Op zondag 25 februari 2018 11:44 schreef SnowOokami het volgende:
[..]
We hebben het over ongelukken van ruim 40 jaar geleden je wilt toch niet zeggen dat die halo een goed idee is omdat er 40 jaar geleden een paar bizarre ongelukken zijn gebeurt?
Dit bedoel ik dus met doorgeslagen...
Hier https://gathering.tweaker(...)ge/54375873#54375873quote:Op zondag 25 februari 2018 17:55 schreef JayHovah het volgende:
Ik lees nog weinig over het aerodesign van Ferrari’s spiegels. Ze hebben op één of andere manier speciale luchtgeleiding gecreëerd in het hart van de spiegels, om het beter langs de auto sturen (?)...
Die video zegt eigenlijk helemaal niks wat we niet al wisten.....quote:Op zondag 25 februari 2018 16:44 schreef SnowOokami het volgende:
Analyses van de Mercedes, Ferrari en RBR:
https://www.motorsport.co(...)ri-compared-1008637/
Bedenk me dat het nog maar een paar uur is voordat ze gaan testen
Goed verhaal, lekker kort.quote:Op zondag 25 februari 2018 19:44 schreef nils7 het volgende:
De meeste zeggen: testen is testen
Maar vorig jaar wisten we na de eerste dag al dat de RB13 prut was...
twitter:McLarenF1 twitterde op zondag 25-02-2018 om 20:15:42 Find out the full story behind our return to the team’s traditional colour of papaya with a look back at our relationship with that special shade of orange: https://t.co/WvFPCP0uMu 🧡 #BeBrave https://t.co/NX69zHD6Mu reageer retweet
Er gaan wat geruchten dat ze niet precies weten wat de nieuwe auto gaat doen omdat ze nu al veel updates verwachten voor Australië (aka vooraf indekken).quote:Op zondag 25 februari 2018 20:33 schreef Adrie072 het volgende:[ afbeelding ]twitter:McLarenF1 twitterde op zondag 25-02-2018 om 20:15:42 Find out the full story behind our return to the team’s traditional colour of papaya with a look back at our relationship with that special shade of orange: https://t.co/WvFPCP0uMu 🧡 #BeBrave https://t.co/NX69zHD6Mu reageer retweet
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
2017
[ afbeelding ]
2018
[ afbeelding ]
I like it, maar ja gaat ie ook sneller........?
Let's hope soquote:Op zondag 25 februari 2018 18:45 schreef SnowOokami het volgende:
[ afbeelding ]
Maar goed... dat is voor 2019.
De Amerikaanse eigenaren hebben weinig te zeggen over de Halo. Dat is de (Franse) FIA en vooral Jean Todt die erg met de veiligheid bezig is, ook al vanwege zijn werkzaamheden voor Road Safety bij de VN.quote:Op zondag 25 februari 2018 11:53 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ik vind de halo geen goed idee. Ik haal alleen het voorbeeld van 40 jaar geleden aan om je even te laten voorstellen hoe het zou zijn als miljoenen mensen ter wereld live zien hoe iemand overduidelijk dood gaat. Dat is heel wat anders dan hoop houden dat hij weer bij bewustzijn komt tot na het champagnespuiten en dan voor het avondeten het nieuws uit het ziekenhuis krijgen dat de coureur het niet heeft gered.
Ik denk dat dat voor de Amerikaanse eigenaren van de sport een belangrijkere overweging is dan alleen het risico van de coureur.
Nu FI en Williams met exact dezelfde motoren als Mercedes gaan rijden (en Sauber en Haas met gelijke Ferrari motoren) kan zelfs dat nog lastig worden.quote:Op zondag 25 februari 2018 11:51 schreef Donderkonijn het volgende:
[..]
He gatver, Plek 3 max dus weer met verdomd veel geluk. Anders plek 5/6 realistisch.
Is dat zo? Hoor ik voor 't eerst.quote:
Het is een act. Eerste drie startrijen 'Powered by Renault' straks.quote:Op zondag 25 februari 2018 11:31 schreef mikieu het volgende:
[..]
Ik lees dit echt als:
Zo, wij hebben afgelopen maandag de lichten van de werkplaats weer aangedaan na de winterstop en gaan verder waar we waren. Lekker met geknepen billen naar Australië..
Vorig jaar vond ik die heel gaaf, nu ben ik er al lang aan gewend en vind ik hem niet bijzonder meer eigenlijkquote:
Iets anders verwachten dan dit van die prutsers van Renault is ook teveel, dit lijkt wel het bericht van vorig jaar... Dit wordt weer een seizoen janken vanwege de motor...quote:Op zondag 25 februari 2018 11:31 schreef mikieu het volgende:
[..]
Ik lees dit echt als:
Zo, wij hebben afgelopen maandag de lichten van de werkplaats weer aangedaan na de winterstop en gaan verder waar we waren. Lekker met geknepen billen naar Australië..
verwacht jij veel verandering dan? Ik eerlijk gezegd niet, misschien onderin watquote:Op maandag 26 februari 2018 08:37 schreef tja77 het volgende:
Vanaf vandaag gaat het gespeculeer een versnelling omhoog en worden massaal teams afgeschreven.
Sodeknetter wat een lelijke bak stront.quote:Op maandag 26 februari 2018 08:47 schreef Asschen_sukar het volgende:
[ afbeelding ]
Niet echt een verbetering t.o.v. vorig jaar.
Met zo'n blok onder de achterwielen hebben ze bijna net zo'n hoge rake als de Red Bullquote:Op maandag 26 februari 2018 08:47 schreef Asschen_sukar het volgende:
[ afbeelding ]
Niet echt een verbetering t.o.v. vorig jaar.
twitter:SauberF1Team twitterde op maandag 26-02-2018 om 09:01:08 Driver at the ready... but the session is delayed 10 min for track reasons. We'll be on track very soon! 😊 #F1Testing #F1 https://t.co/vLLsNbUwqk reageer retweet
Door de halo kunnen ze de monitor ook niet meer kwijt op de auto in de pits.quote:Op maandag 26 februari 2018 09:02 schreef Tarado het volgende:twitter:SauberF1Team twitterde op maandag 26-02-2018 om 09:01:08 Driver at the ready... but the session is delayed 10 min for track reasons. We'll be on track very soon! 😊 #F1Testing #F1 https://t.co/vLLsNbUwqk reageer retweet
Ik hoop op veel Mercedes plofjes, maar dat zal niet gebeuren vrees ik.quote:Op maandag 26 februari 2018 08:42 schreef Tarado het volgende:
[..]
verwacht jij veel verandering dan? Ik eerlijk gezegd niet, misschien onderin wat
mijn hoop op een spannend jaar is op Ferrari gevestigd, ik zie dat Red Bull met Renault niet lukkenquote:Op maandag 26 februari 2018 09:13 schreef tja77 het volgende:
[..]
Ik hoop op veel Mercedes plofjes, maar dat zal niet gebeuren vrees ik.
Ik verwacht dat RBR er dichter bij zit dan voor aanvang van vorig seizoen.
Ik verwacht dat Mclaren wel een stukje beter is.
Maar niks schokkends eigenlijk. Vorig seizoen was het voor aanvang een stuk onvoorspelbaarder en spannender.
Tsja was te verwachten natuurlijk. Ze hebben al jarenlang zo goed als dezelfde livery.quote:Op maandag 26 februari 2018 09:16 schreef SnowOokami het volgende:
https://twitter.com/redbullracing/status/968033445434847233
Al die reacties naja... vind er ook geen zak aan.
Weinig verheffend inderdaad.quote:Op maandag 26 februari 2018 09:16 schreef SnowOokami het volgende:
https://twitter.com/redbullracing/status/968033445434847233
Al die reacties naja... vind er ook geen zak aan.
lekker "Snerpje" in de uitlaat.twitter:MercedesAMGF1 twitterde op maandag 26-02-2018 om 09:13:20 This is where the fun begins! We are officially ROLLING for @F1 2018 Testing! #DrivenByEachOther #F1 https://t.co/mhqErQziBU reageer retweet
Mooi daar zitten ze nu al nog 2 tienden vanaf.quote:On a decent day, if the fastest time in pre-season testing last year was a 1m18.6 last year I'd be very disappointed if they didn't dip into the 1m16s - maybe a 16.8 a 16.9. Last year was a new set of regulations and the cars should have got better since then on top of the track being resurfaced. These cars brake at 5-6g and in the braking areas down to Turn 1 and Turn 10, they move the surface and these ruts build up - you get this ripple on the track and that's what the MotoGP riders complained about, leading to the resurfacing. But it won't be until later in testing we see the fast times - for comparison at lunchtime day one last year the fastest time was a 1m22.791s.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |