twitter:ToroRosso twitterde op woensdag 21-02-2018 om 17:23:43 Why settle for a leaked photo, when you can have an original 🤔 #STR13 https://t.co/yrD8L1REP9 reageer retweet
twitter:GPAmericas twitterde op woensdag 21-02-2018 om 18:02:25 McLaren planning "substantial" car update for Australia https://t.co/GTPDHKW7Hl via @motorsport #F1 reageer retweet
De eerste met een vleugeltje op de halo volgens mij.quote:Op woensdag 21 februari 2018 17:34 schreef Tarado het volgende:[ afbeelding ]twitter:ToroRosso twitterde op woensdag 21-02-2018 om 17:23:43 Why settle for a leaked photo, when you can have an original 🤔 #STR13 https://t.co/yrD8L1REP9 reageer retweet
Nee hoor, kijk maar goed naar de Sauber ! En RB zou uiteindelijk in Australië ook wel met een aero-slipper op de proppen komenquote:Op woensdag 21 februari 2018 18:34 schreef Tinos85 het volgende:
[..]
De eerste met een vleugeltje op de halo volgens mij.
Elk team zal wel met updates in Melbourne komen.quote:Op woensdag 21 februari 2018 18:04 schreef Tarado het volgende:
het indekken is al begonnentwitter:GPAmericas twitterde op woensdag 21-02-2018 om 18:02:25 McLaren planning "substantial" car update for Australia https://t.co/GTPDHKW7Hl via @motorsport #F1 reageer retweet
Ja daarom is het vreemd dat ze het nu al roeptoeteren.quote:Op woensdag 21 februari 2018 18:51 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Elk team zal wel met updates in Melbourne komen.
Misschien is dit niet de final livery?quote:Op woensdag 21 februari 2018 17:34 schreef Tarado het volgende:[ afbeelding ]twitter:ToroRosso twitterde op woensdag 21-02-2018 om 17:23:43 Why settle for a leaked photo, when you can have an original 🤔 #STR13 https://t.co/yrD8L1REP9 reageer retweet
Zo die zie ik nu pas, goedemorgen..quote:Op woensdag 21 februari 2018 18:37 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Nee hoor, kijk maar goed naar de Sauber ! En RB zou uiteindelijk in Australië ook wel met een aero-slipper op de proppen komen
quote:Jamie hammond
How many engines did you need to get that shot?
Je kan maar beter op tijd beginnen hè.quote:Op woensdag 21 februari 2018 18:04 schreef Tarado het volgende:
het indekken is al begonnentwitter:GPAmericas twitterde op woensdag 21-02-2018 om 18:02:25 McLaren planning "substantial" car update for Australia https://t.co/GTPDHKW7Hl via @motorsport #F1 reageer retweet
Nou dan weten we dat Renault minimaal 953 heeft.quote:Op donderdag 22 februari 2018 08:14 schreef SnowOokami het volgende:
Gerucht gaat dat Honda een motor "klaar" heeft met 700kw (952pk)
nu nog 4: 33 bij Mercedes ervan uitgaande dat ze wel punctueel zijnquote:Op donderdag 22 februari 2018 08:34 schreef nils7 het volgende:
Hoe laat zijn de presentaties vandaag?
[..]
Nou dan weten we dat Renault minimaal 953 heeft.
Zelf zegt Renault meer dan 950
En RBR heeft zelf gezegd dat de Honda nog niet op niveau van de Renault is.
13:10 uur Mercedesquote:Op donderdag 22 februari 2018 08:34 schreef nils7 het volgende:
Hoe laat zijn de presentaties vandaag?
[..]
Ja tis niet helemaal duidelijk of de Honda motor dat vermogen volgende maand al beschikbaar heeft, of pas mid-season.quote:Op donderdag 22 februari 2018 08:34 schreef nils7 het volgende:
Nou dan weten we dat Renault minimaal 953 heeft.
Zelf zegt Renault meer dan 950
En RBR heeft zelf gezegd dat de Honda nog niet op niveau van de Renault is.
Voor Duitsers hebben ze toch een verdomd goed gevoel voor humorquote:
Ik mis hem denk ik.quote:Op donderdag 22 februari 2018 10:29 schreef flipsen het volgende:
[..]
Voor Duitsers hebben ze toch een verdomd goed gevoel voor humor
races beginnen 10 minuten later, dus nu de onthulling ookquote:
Ohja.quote:Op donderdag 22 februari 2018 10:33 schreef Bensel het volgende:
[..]
races beginnen 10 minuten later, dus nu de onthulling ook
Waarschijnlijk wel.quote:Op donderdag 22 februari 2018 12:40 schreef ShaoliN het volgende:
[..]
Rest hoeft toch alleen maar tegen de achterkant aan te kijken
ik vrees het ookquote:Op donderdag 22 februari 2018 12:40 schreef ShaoliN het volgende:
[..]
Rest hoeft toch alleen maar tegen de achterkant aan te kijken
ik hoop het, gaat heel moeilijk wordenquote:Op donderdag 22 februari 2018 13:11 schreef Weltschmerz het volgende:
Het zal wel weer van Vettel moeten komen. Als Ferrari een iets groter stapje maakt dan Mercedes kan het leuk worden. Het Mercedesvoordeel van de sjoemeldiesel zal een stukje kleiner zijn in de kwalificaties.
En waarom zou het niet van de RB’s kunnen komen?quote:Op donderdag 22 februari 2018 13:11 schreef Weltschmerz het volgende:
Het zal wel weer van Vettel moeten komen. Als Ferrari een iets groter stapje maakt dan Mercedes kan het leuk worden. Het Mercedesvoordeel van de sjoemeldiesel zal een stukje kleiner zijn in de kwalificaties.
noem het maar saai en wat had je verwacht dan dat ze hun winnende concept even weg zouden gooien?quote:Op donderdag 22 februari 2018 13:57 schreef Donderkonijn het volgende:
Saaie bak die Mercedes, gewoon weer hetzelfde als voorgaande jaren :lange wielbases, krahctigste motor, een raket op het rechte stuk, slecht in de aero van een ander. Maakt niet uit want ze rijden toch weer vooraan. Halo is nadrukkelijk extra lelijk in deze kleurstelling.
Ik weet het niet zeker, maar de auto lijkt iets meer rake te hebben dan voorgaande jaren? Heeft iemand een fotootje ter vergelijking?quote:Op donderdag 22 februari 2018 13:57 schreef Donderkonijn het volgende:
Saaie bak die Mercedes, gewoon weer hetzelfde als voorgaande jaren :lange wielbases, krahctigste motor, een raket op het rechte stuk, slecht in de aero van een ander. Maakt niet uit want ze rijden toch weer vooraan. Halo is nadrukkelijk extra lelijk in deze kleurstelling.
Dat kan heel goed, ik acht het alleen minder waarschijnlijk. Ik hoor namelijk een beetje dezelfde geluidjes als vorig jaar, maar dan wat voorzichtiger. Ook vraag ik me af of RBR al wel een echt topteam is. Ze hebben toch in zekere zin een klantenmotor in een tijd dat integratie tussen chassis en motor meer lijkt te tellen dan ooit, ze hebben de absolute topontwerper maar voor vorig seizoen had die maar een half commitment gemaakt. Veel vuile was die buiten hangt, veel achterstand in moeten halen met updates gedurende het seizoen. De organisatie maakt gewoon niet zo'n hele strakke indruk sinds de succesjaren.quote:Op donderdag 22 februari 2018 14:17 schreef opreis het volgende:
[..]
En waarom zou het niet van de RB’s kunnen komen?
ik verwacht ook meer van Ferrari maar dat heeft meer met Renault te maken, qua chassis zal RBR het deze keer beter op orde hebben dan vorig jaarquote:Op donderdag 22 februari 2018 14:58 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Dat kan heel goed, ik acht het alleen minder waarschijnlijk. Ik hoor namelijk een beetje dezelfde geluidjes als vorig jaar, maar dan wat voorzichtiger. Ook vraag ik me af of RBR al wel een echt topteam is. Ze hebben toch in zekere zin een klantenmotor in een tijd dat integratie tussen chassis en motor meer lijkt te tellen dan ooit, ze hebben de absolute topontwerper maar voor vorig seizoen had die maar een half commitment gemaakt. Veel vuile was die buiten hangt, veel achterstand in moeten halen met updates gedurende het seizoen. De organisatie maakt gewoon niet zo'n hele strakke indruk sinds de succesjaren.
Klopt meer rake, en meer vermogen door nieuwe krachtbron.quote:Op donderdag 22 februari 2018 14:49 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Ik weet het niet zeker, maar de auto lijkt iets meer rake te hebben dan voorgaande jaren? Heeft iemand een fotootje ter vergelijking?
Ik zit mobiel #kutsmoes
In kwalificatiemodus voor één rondje en alleen op het rechte stuk .quote:Op donderdag 22 februari 2018 15:21 schreef tja77 het volgende:
[..]
Mercedes zit nu ruim boven de 1000 pk.
Jij weet de exacte specificaties van de nieuwe krachtbron?quote:Op donderdag 22 februari 2018 15:30 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
In kwalificatiemodus voor één rondje en alleen op het rechte stuk .
Niet exact, maar je zou toch wel moeten weten hoe de PU van een F1 auto werkt tegenwoordig.quote:Op donderdag 22 februari 2018 15:36 schreef tja77 het volgende:
[..]
Jij weet de exacte specificaties van de nieuwe krachtbron?
Ja, was Newey weer full time beschikbaar? Het heeft niet alleen met Renault te maken maar ook met de wijze waarop Renault erin zit. Het lijkt me dat een topteam nauw moet samenwerken met een motorenfabrikant en die ook het presteren van dat team als hoogste prioriteit heeft. Dat de samenwerking tussen McLaren en Honda mislukt is neemt niet weg dat dat meer potentie had dan zoals Renault het doet.quote:Op donderdag 22 februari 2018 15:06 schreef Tarado het volgende:
[..]
ik verwacht ook meer van Ferrari maar dat heeft meer met Renault te maken, qua chassis zal RBR het deze keer beter op orde hebben dan vorig jaar
Als je de werking weet, dan kun je toch niet met zekerheid zeggen hoeveel vermogen het levert. Misschien hebben ze bij Mercedes nog wat extra pk's gevonden. En geeft de motor in racemodus nu 1040-1050 en in Q modus 1080 ofzo.quote:Op donderdag 22 februari 2018 15:37 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Niet exact, maar je zou toch wel moeten weten hoe de PU van een F1 auto werkt tegenwoordig.
Het is niet mogelijk om in racemodus zoveel vermogen te genereren. Exacte cijfers zijn niet te krijgen, maar het hybride systeem is veel te klein en er wordt veel te weinig energie gegenereerd (en toegestaan) om in racemodus constant op volle boost te rijden. Met alle cijfers die bekend zijn (fuel flow, MGU recovery en deployment) kun je een prima schatting van het vermogen maken.quote:Op donderdag 22 februari 2018 15:43 schreef tja77 het volgende:
[..]
Als je de werking weet, dan kun je toch niet met zekerheid zeggen hoeveel vermogen het levert. Misschien hebben ze bij Mercedes nog wat extra pk's gevonden. En geeft de motor in racemodus nu 1040-1050 en in Q modus 1080 ofzo.
Erg mooi, veel 'rake' ook trouwens.quote:Op donderdag 22 februari 2018 15:50 schreef sasquatsch het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Mooie kleuren, maar de domme neus en de belachelijke achterkant blijven een doorn in het oog.quote:Op donderdag 22 februari 2018 15:50 schreef sasquatsch het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Nee, maar dat grijs is gewoon saai.quote:Op donderdag 22 februari 2018 14:42 schreef Tarado het volgende:
[..]
noem het maar saai en wat had je verwacht dan dat ze hun winnende concept even weg zouden gooien?
Het logo er op is nog wel een aardige touch.quote:Op donderdag 22 februari 2018 16:23 schreef lord_bono het volgende:
Ferrari wel met afstand de mooiste Halo
ja ze weten ook niet echt wat ze willen, langer maken omdat Mercedes en meer rake omdat RBR, hopelijk gaat het werkenquote:Op donderdag 22 februari 2018 16:06 schreef BroesWillems het volgende:
[..]
Erg mooi, veel 'rake' ook trouwens.
Hoop het stiekem niet.quote:Op donderdag 22 februari 2018 16:33 schreef Tarado het volgende:
[..]
ja ze weten ook niet echt wat ze willen, langer maken omdat Mercedes en meer rake omdat RBR, hopelijk gaat het werken
als Mercedes maar uitgedaagd wordt en het lijkt me voorlopig dat Ferrari het dichtste bij zit, mocht het Red Bull zijn dan is de afstand tussen 1 en 2 groter geworden (denk ik)quote:
Ik ben juist heel optimistisch gestemd omdat de Ferrari er uitziet als ze het beste weten wat ze willen. Niet een beetje meer rake zoals Mercedes, nee gewoon heel veel rake. Bij de sidepods ook een duidelijk idee, geen gerommel. Dan ook nog de spiegels en halo als aerodynamische oppervlakken, dat spoilertje zit er echt niet om de halo nog meer op een WC-bril te laten lijken.quote:Op donderdag 22 februari 2018 16:33 schreef Tarado het volgende:
[..]
ja ze weten ook niet echt wat ze willen, langer maken omdat Mercedes en meer rake omdat RBR, hopelijk gaat het werken
wat ik al zei ik hoop het, mijn eerste indruk is dat Mercedes (weer) een grotere stap heeft gemaakt dan de restquote:Op donderdag 22 februari 2018 17:38 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ik ben juist heel optimistisch gestemd omdat de Ferrari er uitziet als ze het beste weten wat ze willen. Niet een beetje meer rake zoals Mercedes, nee gewoon heel veel rake. Bij de sidepods ook een duidelijk idee, geen gerommel. Dan ook nog de spiegels en halo als aerodynamische oppervlakken, dat spoilertje zit er echt niet om de halo nog meer op een WC-bril te laten lijken.
Allemaal wishful thinking natuurlijk, maar als ik een auto moet kiezen die niet lafjes voortborduurt op het bestaande concept maar waar een sterk aerodynamisch idee uit spreekt dan is dat de Ferrari.
Lelijke bak. Verschrikkelijke kleur.quote:Op donderdag 22 februari 2018 15:50 schreef sasquatsch het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dat zou dan in tegenstelling tot vorig jaar zijn, Ik weet niet hoe het met de motor zit en de renstal zit natuurlijk heel goed in elkaar, maar dat diva-gedoe speelt nog steeds en geeft aan dat ze met aerodynamische raadsels zitten, terwijl de veranderingen er nou ook niet bepaald op wijzen dat ze precies weten welke kant de ontwikkeling uit moet.quote:Op donderdag 22 februari 2018 17:45 schreef Tarado het volgende:
[..]
wat ik al zei ik hoop het, mijn eerste indruk is dat Mercedes (weer) een grotere stap heeft gemaakt dan de rest
Een echte driestrijd zou erg mooi zijn, maar ik moet het nog zien.quote:Op donderdag 22 februari 2018 18:25 schreef aesop het volgende:
Ik lees hier alweer heel wat berusting mbt de dominantie van Mercedes.
Ik ga daar niet in mee. Ferrari zat vorig jaar al erg dichtbij en dat zal dit jaar niet anders zijn. RBR heeft het gat eind vorig seizoen ook gedicht en Renault lijkt de boel ook op orde te hebben. Ik voorzie een geweldig seizoen.
OK, wishful thinking maar de kans op Mercedesdominantie is minder groot.
9:00 dusquote:Op donderdag 22 februari 2018 20:16 schreef sasquatsch het volgende:
Morgen om 8.00 uur de presentatie van de McLaren.
moet ie nu al op dieet?quote:Op donderdag 22 februari 2018 20:08 schreef ForzaMilan het volgende:
Die Ferrari ziet er wel echt dik uit dit jaar.
Nee 8:00 volgens de Twitter van McLaren. 7:00 GMT.quote:
quote:Op donderdag 22 februari 2018 21:26 schreef Tinos85 het volgende:
[..]
Nee 8:00 volgens de Twitter van McLaren. 7:00 GMT.
https://twitter.com/mclarenf1/status/966754071460925440
as. maandagquote:Op donderdag 22 februari 2018 21:43 schreef Zorro het volgende:
Die Ferrari zakt achter toch ook nog wel een stuk in als die steun eronder weg is?
O wacht dat is de spiegeling van het andere achterwiel
Ik ga weer slapen, maak me maar wakker als de eerste race begint
En je wilt de helm zien omdat?quote:Op donderdag 22 februari 2018 21:06 schreef nils7 het volgende:
Ik moet echt 26x door die halo om nou te kijken welk helmpje erin zit.
Beetje jammer
Zodat ik kan zien wie het is.quote:
Bij POV moet ik altijd aan iets anders denkenquote:
Euh, ik niet natuurlijk, geen idee waar je het over hebt eigenlijkquote:Op donderdag 22 februari 2018 23:11 schreef Mansjester het volgende:
[..]
Bij POV moet ik altijd aan iets anders denken
Geen reserve. Dat is Leclerc.quote:Op donderdag 22 februari 2018 23:37 schreef Gezicht het volgende:
Ik vind de Ferrari maar kaal uitzien.
En is Kvyat daar nu gewoon reservedriver of hoe zit dat? Voor het geval dat Kimi/Seb ziek zijn oid?
Pornhub...quote:Op donderdag 22 februari 2018 23:40 schreef flipsen het volgende:
[..]
Euh, ik niet natuurlijk, geen idee waar je het over hebt eigenlijk
Kleine kans dat we hem op korte termijn nog daadwerkelijk in de F1 gaan zien dus.quote:Op donderdag 22 februari 2018 23:42 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Geen reserve. Dat is Leclerc.
Kvyat is development/testrijder.
Wat een gedrocht.quote:
tering wat een haloquote:
Fuck, moest gewoon niet klikken ook ...quote:Op vrijdag 23 februari 2018 00:01 schreef SnowOokami het volgende:
Overigens... dan denk je dat het geluid is beter is geworden totdat je dit hoort:
Het is toch wel erg jammer, het kan zoveel beter. Maar ja, alles is geoorloofd om innovatie in de kiem te smoren dus moet iedereen met exact hetzelfde opgepropte uitlaatsysteem rijden.quote:Op vrijdag 23 februari 2018 00:01 schreef SnowOokami het volgende:
Overigens... dan denk je dat het geluid is beter is geworden totdat je dit hoort:
quote:Op vrijdag 23 februari 2018 00:04 schreef Kyran het volgende:
[..]
Fuck, moest gewoon niet klikken ook ...
Mijn eerste reactie was ook "hey die Mercedes klinkt niet heel gek" en dan klik je op dit filmpje en moet je spontaan janken.
Zelfs m'n 4 cyl turbo (Z20LEH) klinkt naar verhouding beter dan de V6T uit de F1. Het meeste geluid wordt meen ik door de MGU-H gedempt, maar het is bizar hoe "stil" de V6T's zijn vergeleken met de V6T's uit 198X... terwijl je met 12k rpm best een leuk geluidje kan produceren.quote:Op vrijdag 23 februari 2018 00:12 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Het is toch wel erg jammer, het kan zoveel beter. Maar ja, alles is geoorloofd om innovatie in de kiem te smoren dus moet iedereen met exact hetzelfde opgepropte uitlaatsysteem rijden.
Een turbo V6 kan heel wat lawaai maken, zeker op de hoge toeren waar dit dingetje op draait. Maar ja, het wordt allemaal weggemoffeld. Helaas.
Niet helemaal waar, die dempt uiteraard een beetje maar het grootste dempvermogen zit simpelweg in het uitlaatsysteem. Volgens de regels moet alles afgevoerd worden naar een enkele uitlaat op een specifieke plek. De enige reden daarvoor is dat daarmee een geblazen diffuser onmogelijk wordt.quote:Op vrijdag 23 februari 2018 00:20 schreef SnowOokami het volgende:
[..]
Het meeste geluid wordt meen ik door de MGU-H gedempt
Die halo lijkt me ook in de weg zitten voor de startlampen. Maar daar zullen ze vast aan gedacht hebben.quote:
Ik ben geen expert, maar hoe heet dat deel van de wagen achter de cockpit waar het startnummer op staat?quote:Op vrijdag 23 februari 2018 08:26 schreef BroesWillems het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Teiltje!quote:Op vrijdag 23 februari 2018 08:26 schreef BroesWillems het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ferrari en Mercedes welquote:Op vrijdag 23 februari 2018 09:44 schreef Themeparktommy het volgende:
Hebben ze nou nergens het merk McLaren staan?
Never mind.. Dat heeft geen enkele auto... Hebben ze geen hoofdsponsor meer ofzo? Er mist zoveel in die auto?...
Wat een lelijke wagenquote:Op vrijdag 23 februari 2018 08:26 schreef BroesWillems het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ja, maar dat is waarschijnlijk bedoeld als het motor-merk, zoals ook bij Renault.quote:
bij hun is het auto en motor maar Williams heeft ook hun logo op de neusquote:Op vrijdag 23 februari 2018 09:53 schreef Themeparktommy het volgende:
[..]
Ja, maar dat is waarschijnlijk bedoeld als het motor-merk, zoals ook bij Renault.
Maar bij Haas staat natuurlijk best groot, HAAS.....
Ik vind het maar een lelijke auto, die McLaren...
hmm.. dan snap ik er helemaal niets van...quote:Op vrijdag 23 februari 2018 09:59 schreef Tarado het volgende:
[..]
bij hun is het auto en motor maar Williams heeft ook hun logo op de neus
die vleugels aan de zijkant zitten ook duidelijk in het zichtveld van de coureur ...quote:Op vrijdag 23 februari 2018 07:36 schreef Tinos85 het volgende:
[..]
Die halo lijkt me ook in de weg zitten voor de startlampen. Maar daar zullen ze vast aan gedacht hebben.
inderdaad ze kunnen ook moeilijk zeggen dat er geen plek meer is op de autoquote:Op vrijdag 23 februari 2018 10:02 schreef Themeparktommy het volgende:
[..]
hmm.. dan snap ik er helemaal niets van...
McLaren heeft het logo ook op de neus staanquote:Op vrijdag 23 februari 2018 09:59 schreef Tarado het volgende:
[..]
bij hun is het auto en motor maar Williams heeft ook hun logo op de neus
Haas op de Haas is om hun product (de CNC machines) te promoten. Je zou kunnen zeggen dat Haas hun eigen hoofdsponsor is.quote:Op vrijdag 23 februari 2018 09:53 schreef Themeparktommy het volgende:
[..]
Ja, maar dat is waarschijnlijk bedoeld als het motor-merk, zoals ook bij Renault.
Maar bij Haas staat natuurlijk best groot, HAAS.....
Ik vind het maar een lelijke auto, die McLaren...
ja ik zie het nu, ze konden geen kleiner stickertje vinden zekerquote:Op vrijdag 23 februari 2018 10:21 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
McLaren heeft het logo ook op de neus staan
Ja en hoequote:Op vrijdag 23 februari 2018 10:21 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
McLaren heeft het logo ook op de neus staan
Mwah, op het laatste van het seizoen was de auto zelf volgens mij zo slecht niet. Dat ze flink vermogen tekort kwamen met de Honda motor, dat is een feit wat zeker was, maar het chassis was zo slecht nog niet. Maar ik vond de auto van vorig seizoen wel vele malen mooier.quote:Op vrijdag 23 februari 2018 08:51 schreef aesop het volgende:
Beetje kale livery, maar weer eens wat anders.
Verde zie ik de minst doorontwikkelde auto tot nu toe. Ik denk dat McLaren niet voor de GP van Spanje enige rol van betekenis gaat spelen. Daar moet nog heel veel gebeuren lijkt het.
Ik verwacht nog wel wat sponsoraankonigingen hoor nu best wel leegquote:Op vrijdag 23 februari 2018 14:51 schreef bedachtzaam het volgende:
Wat een deceptie na alle commotie.
Ze hebben zeker een flink gat in hun budget nu Honda weg is?
Zandzakkingquote:Op vrijdag 23 februari 2018 15:08 schreef Rossdale het volgende:
Het chassis van de McLaren oogt behoorlijk simpel vergeleken met de competitie.
wat ik begreep hadden ze zich enorm op downforce gericht maar met een mindere motor moet je wat meer compromissen sluiten, ik zie ze dan ook niet met Red Bull concurrerenquote:Op vrijdag 23 februari 2018 13:39 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Mwah, op het laatste van het seizoen was de auto zelf volgens mij zo slecht niet. Dat ze flink vermogen tekort kwamen met de Honda motor, dat is een feit wat zeker was, maar het chassis was zo slecht nog niet. Maar ik vond de auto van vorig seizoen wel vele malen mooier.
Had meer blauw op gemoeten en de achterkant is nogal kaal... dacht trouwens dat Renault niet op de wagen kwam te staan maar blijkbaar staat het er toch op.quote:Op vrijdag 23 februari 2018 15:55 schreef Kerplunk het volgende:
Die foto's zo van de McLaren zien er idd nogal lelijk uit.
Maar op de foto's in actie vind ik hem toch wel wat hebben
[ afbeelding ]
Ziet er wel beter uit inderdaad in het "echt".quote:Op vrijdag 23 februari 2018 15:55 schreef Kerplunk het volgende:
Die foto's zo van de McLaren zien er idd nogal lelijk uit.
Maar op de foto's in actie vind ik hem toch wel wat hebben
[ afbeelding ]
Vind ik ook nog redelijk stil eigenlijk race auto's worden steeds stiller terwijl (hybride) "straat" auto's nog steeds veel lawaai maken.quote:Op vrijdag 23 februari 2018 00:28 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Niet helemaal waar, die dempt uiteraard een beetje maar het grootste dempvermogen zit simpelweg in het uitlaatsysteem. Volgens de regels moet alles afgevoerd worden naar een enkele uitlaat op een specifieke plek. De enige reden daarvoor is dat daarmee een geblazen diffuser onmogelijk wordt.
Als men gewoon zelf een uitlaatsysteem mocht maken zou er ongetwijfeld een boel meer lawaai zijn, alleen al dankzij de wastegate die dan vast en zeker opener zou zijn.
Goede vergelijking is de Porsche 919, die heeft (had ) ook een piepkleine motor met MGU-H, (2 liter V4) maar maakt een boel meer lawaai op veel lagere toeren (opschakelen bij ongeveer 8000).
Bron : https://nl.motorsport.com(...)wereldtitel-1008260/quote:
quote:
Red Bull F1-coureurs Max Verstappen en Daniel Ricciardo maken goede kans op de wereldtitel door een slimme zet van ontwerper Adrian Newey. Daarvan is voormalig technisch directeur Enrique Scalabroni overtuigd.
De afgelopen dagen ging het vooral over de nieuwe bolides van Mercedes en Ferrari. De twee iconische merken streden in 2017 om de wereldtitels, met de Duitsers als grote winnaar. In de slotfase van het jaar deed ook Red Bull Racing veelvuldig mee om de prijzen. Die lijn gaat het team uit Milton Keynes in 2018 doortrekken. Daarvan is Scalabroni, in het verleden actief bij onder meer Williams en Ferrari, overtuigd. Volgens hem is het een grote fout om Verstappen en Ricciardo bij voorbaat uit te sluiten.
“Ik heb de presentaties van de diverse auto’s gevolgd en ik moet zeggen dat de engineers goed werk hebben geleverd want de topteams hebben vastgehouden aan hun eigen gedachtegang zonder de concepten van anderen te kopiëren”, zei Scalabroni in gesprek met Motorsport.com. Op de vraag welke auto de meeste indruk op hem heeft gemaakt, antwoordde hij: “Zonder enige twijfel de RB14. Ik kan me voorstellen dat menigeen verrast is door deze keuze maar Adrian Newey is naar mijn mening op technisch vlak beter dan ieder ander. Het grootste probleem van de 2018-machines is de halo en dat heeft hij opgelost. Te veel mensen onderschatten de negatieve impact van de cockpitbescherming op de prestaties van de motor. De halo zorgt voor turbulentie richting airbox en dat beperkt het vermogen, want er is minder schone lucht beschikbaar. Ferrari, Alfa Romeo Sauber en Toro Rosso hebben de negatieve impact proberen te verhelpen met vleugeltjes op de halo, maar dat is slechts een doekje tegen het bloeden. Red Bull Racing heeft als enige het probleem echt opgelost.”
Meer problemen voor Mercedes en Ferrari
De voormalig topontwerper legt uit: “Vorig jaar profiteerde Red Bull al het meeste van de extreme rake. Zij genereren veel downforce met het onderste deel van de wagen. Voor dit jaar heeft Adrian Newey onderzocht hoe ver de achterkant omhoog gebracht moet worden om de halo de luchtbaan richting airbox niet te laten beïnvloeden. Daardoor kan Red Bull het volledige beschikbare vermogen van de Renault V6 benutten. Mercedes wordt juist het meeste beïnvloed door de negatieve effecten van de halo. Toto Wolff [Mercedes Motorsport-baas] liet al weten dat hij de halo het liefste met een cirkelzaag te lijf gaat. Het is duidelijk dat de engineers ingezien hebben met welke problemen zij te maken gaan krijgen. Ferrari zit er tussenin. Ze rijden met rake maar de achterkant staat niet hoog genoeg om de airbox vrij te krijgen. Als Red Bull geen problemen met de betrouwbaarheid krijgt, wordt het lastig om Max Verstappen en Daniel Ricciardo te stoppen.”
Koffiedik, of glazen bol?quote:Op zaterdag 24 februari 2018 09:04 schreef BadderHaring het volgende:
Volgens Scalabroni wordt RedBull kampioen.
U las het hier het eerst.
inderdaad en dan weten we nog pas de helftquote:Op zaterdag 24 februari 2018 10:54 schreef BroesWillems het volgende:
Meestal valse hoop, wacht wel even de volgende 2 weken af.
Raar dat ze daar zo geheimzinnig over denken te moeten doen, de gehele internationale pers kwam al tot die conclusie tijdens de presentatie.quote:Op zaterdag 24 februari 2018 11:26 schreef sasquatsch het volgende:
De getoonde Renault is niet de Renault die we volgende week te zien krijgen. Het was een aangepaste 2017 wagen bedoeld om de nieuwe livery te showen.
https://www.motorsport.co(...)al-2018-car-1008424/
twitter:SkySportsF1 twitterde op zaterdag 24-02-2018 om 12:20:49 The big read on F1 this weekend...The ever-essential @SportmphMark analyses the new 2018 F1 carshttps://t.co/R8TFXfUnIO #SkyF1 https://t.co/YgJ2gSt4z4 reageer retweet
Het lijkt me een typisch voorbeeld van iemand die het aspect dat hij wel spot veel belangrijker maakt dan alles wat hij niet ziet of niet kan zien.quote:Op zaterdag 24 februari 2018 10:36 schreef BroesWillems het volgende:
[..]
Bron : https://nl.motorsport.com(...)wereldtitel-1008260/
Ex-F1-ontwerper Scalabroni: "Red Bull heeft grootste probleem van 2018 opgelost"
[..]
Ga jij het die ex-F1 ontwerper anders maar even goed uitleggen, in tegenstelling tot jou begrijpt hij er kennelijk maar bar weinig van...quote:Op zaterdag 24 februari 2018 12:33 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Het lijkt me een typisch voorbeeld van iemand die het aspect dat hij wel spot veel belangrijker maakt dan alles wat hij niet ziet of niet kan zien.
Het lijkt mij dat de invloed van schone lucht in de airbox maar beperkt invloed heeft op het vermogen, dat de halo maar beperkt invloed heeft op de schone lucht, en de rake maar beperkt invloed heeft op de verstoring door de halo. Hoeveel pk zouden we het over hebben? 2?
Uiteindelijk kun je prestaties gewoon onmogelijk op het blote oog beoordelen. Aerodynamica is gewoon heel complex. Met simulaties en tests in windtunnels kun je de effecten van een ontwerp theoretisch en experimenteel benaderen, maar uiteindelijk moet de praktijk het uitwijzen.quote:Op zaterdag 24 februari 2018 12:52 schreef KillerBee4ever het volgende:
[..]
Ga jij het die ex-F1 ontwerper anders maar even goed uitleggen, in tegenstelling tot jou begrijpt hij er kennelijk maar bar weinig van...
Je weet toch wel dat er geen betere expert is dan Weltschmerz?quote:Op zaterdag 24 februari 2018 12:52 schreef KillerBee4ever het volgende:
[..]
Ga jij het die ex-F1 ontwerper anders maar even goed uitleggen, in tegenstelling tot jou begrijpt hij er kennelijk maar bar weinig van...
idd, op het totale pakket maakt het te weinig % uitquote:Op zaterdag 24 februari 2018 12:33 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Het lijkt me een typisch voorbeeld van iemand die het aspect dat hij wel spot veel belangrijker maakt dan alles wat hij niet ziet of niet kan zien.
Het lijkt mij dat de invloed van schone lucht in de airbox maar beperkt invloed heeft op het vermogen, dat de halo maar beperkt invloed heeft op de schone lucht, en de rake maar beperkt invloed heeft op de verstoring door de halo. Hoeveel pk zouden we het over hebben? 2?
quote:Op zaterdag 24 februari 2018 13:29 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Je weet toch wel dat er geen betere expert is dan Weltschmerz?
FOK > allquote:Op zaterdag 24 februari 2018 13:40 schreef KillerBee4ever het volgende:
[..]
Dan zou je toch denken dat hij ergens op deze aardkloot, aan een cocktail zippend, aan een mooi strand ligt, met al het geld wat ie met zijn kennis binnen harkt?
Maar nee, FOK is kennelijk dan toch leuker
Ik denk dat ik iets meer begrijp van hoe nieuws werkt en hoe experts die in het nieuws komen werken dan van het ontwerpen van een formule1 auto. Feit is dat hij ook gewoon op de foto's en de reputatie van Newey afgaat. Hij pikt dit eruit, ik vind het een interessante observatie, maar die trekt meer aandacht wanneer je het als doorslaggevend bestempelt.quote:Op zaterdag 24 februari 2018 12:52 schreef KillerBee4ever het volgende:
[..]
Ga jij het die ex-F1 ontwerper anders maar even goed uitleggen, in tegenstelling tot jou begrijpt hij er kennelijk maar bar weinig van...
jij bent ook weer helemaal klaar voor een nieuw seizoen zie ikquote:Op zaterdag 24 februari 2018 14:38 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ik denk dat ik iets meer begrijp van hoe nieuws werkt en hoe experts die in het nieuws komen werken dan van het ontwerpen van een formule1 auto. Feit is dat hij ook gewoon op de foto's en de reputatie van Newey afgaat. Hij pikt dit eruit, ik vind het een interessante observatie, maar die trekt meer aandacht wanneer je het als doorslaggevend bestempelt.
Ik niet als enige. Ik bespeur hier althans alweer iets van een roes van Verstappenoptimisme die geen tegenspraak duldt. Dat laatste ga ik ook dit seizoen weer volledig negeren.quote:Op zaterdag 24 februari 2018 14:40 schreef Tarado het volgende:
[..]
jij bent ook weer helemaal klaar voor een nieuw seizoen zie ik
Je hebt zeker nog nooit van zelf-reflectie gehoord? Je doet het namelijk zelf ook, maar dan precies andersom (lees: "iedereen positief over Verstappen is fout, en oh ja, alleen ik heb gelijk" no offence, maar je hebt het zelf niet eens door ).quote:Op zaterdag 24 februari 2018 14:45 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ik bespeur hier althans alweer iets van een roes van Verstappenoptimisme die geen tegenspraak duldt.
jij bestempeld na 1 foto de Ferrari al als beste van het veld. Over Vetteloptimisme gesproken. En als je goed leest hierboven, zie je dat de meesten nog terughoudend reageren op dit nieuwsbericht.quote:Op zaterdag 24 februari 2018 14:45 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ik niet als enige. Ik bespeur hier althans alweer iets van een roes van Verstappenoptimisme die geen tegenspraak duldt. Dat laatste ga ik ook dit seizoen weer volledig negeren.
Een paar dagen terug heb ik mezelf in dit topic nog van wensdenken beschuldigd. Toen heb ik ook geschreven waarom ik niet zo heel veel vertrouwen heb in RBR. Daar kan Verstappen niet zoveel aan doen. Ik heb verder geen moeite met je felle reactie maar ik trek er wel conclusies uit.quote:Op zaterdag 24 februari 2018 14:51 schreef KillerBee4ever het volgende:
[..]
Je hebt zeker nog nooit van zelf-reflectie gehoord? Je doet het namelijk zelf ook, maar dan precies andersom (lees: "iedereen positief over Verstappen is fout, en oh ja, alleen ik heb gelijk" no offence, maar je hebt het zelf niet eens door ).
Nee, ik heb goede hoop dat Ferrari een grotere stap heeft gemaakt dan Mercedes om de genoemde reden. Voor een goed seizoen hoeft hij ook helemaal niet de beste auto te zijn want Vettel is natuurlijk beter dan Hamilton.quote:Op zaterdag 24 februari 2018 15:04 schreef BroesWillems het volgende:
[..]
jij bestempeld na 1 foto de Ferrari al als beste van het veld. Over Vetteloptimisme gesproken.
En ik vertel erbij waarom ik terughoudend ben. Maar dat lokt dan weer een felle reactie uit van iemand die kennelijk geen zin heeft in terughoudendheid.quote:En als je goed leest hierboven, zie je dat de meesten nog terughoudend reageren op dit nieuwsbericht.
Dit dus, heerlijk al die analisten, oud ontwerpers en experts aan het woord zo in het pre-seizoen. Maar ze slaan net zo goed volledig de plank mis.quote:Op zaterdag 24 februari 2018 13:21 schreef Monolith het volgende:
[..]
Uiteindelijk kun je prestaties gewoon onmogelijk op het blote oog beoordelen. Aerodynamica is gewoon heel complex. Met simulaties en tests in windtunnels kun je de effecten van een ontwerp theoretisch en experimenteel benaderen, maar uiteindelijk moet de praktijk het uitwijzen.
Ehmz nee hoor. Die wagen was zo clean om een goeie basis neer te zetten en op voorhand was al duidelijk dat al die flapjes en vleugeltjes er vanzelf bij zouden komen.quote:Op zaterdag 24 februari 2018 15:57 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Hij was toch zo clean, sleek en had zoveel natuurlijke mechanische grip dat Red Bull al die vleugeltjes, ingewikkelde bargeboards etc niet nodig zou hebben...
Newey heeft wel overuren gedraaid afgelopen winter, hij is dit keer wel constant betrokken geweest bij de RB14 en heeft ook nog eens geholpen met de STR13 motor integratie.quote:Op zaterdag 24 februari 2018 15:57 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Dit dus, heerlijk al die analisten, oud ontwerpers en experts aan het woord zo in het pre-seizoen. Maar ze slaan net zo goed volledig de plank mis.
Iemand die zich nog de reacties herinnerde op de RB13 vorig jaar? Hij was toch zo clean, sleek en had zoveel natuurlijke mechanische grip dat Red Bull al die vleugeltjes, ingewikkelde bargeboards etc niet nodig zou hebben...
En we weten allemaal hoe de RB13 er tegen het einde van het seizoen uiteindelijk uitzag...
hehe prachtig jaquote:Op zaterdag 24 februari 2018 15:57 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Dit dus, heerlijk al die analisten, oud ontwerpers en experts aan het woord zo in het pre-seizoen. Maar ze slaan net zo goed volledig de plank mis.
Iemand die zich nog de reacties herinnerde op de RB13 vorig jaar? Hij was toch zo clean, sleek en had zoveel natuurlijke mechanische grip dat Red Bull al die vleugeltjes, ingewikkelde bargeboards etc niet nodig zou hebben...
En we weten allemaal hoe de RB13 er tegen het einde van het seizoen uiteindelijk uitzag...
Inderdaad. Ze kunnen hun energie beter steken aan een knopje op het stuur waar temp+50pk op staat zoals Mercedes al lang heeftquote:Op zaterdag 24 februari 2018 12:33 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Het lijkt me een typisch voorbeeld van iemand die het aspect dat hij wel spot veel belangrijker maakt dan alles wat hij niet ziet of niet kan zien.
Het lijkt mij dat de invloed van schone lucht in de airbox maar beperkt invloed heeft op het vermogen, dat de halo maar beperkt invloed heeft op de schone lucht, en de rake maar beperkt invloed heeft op de verstoring door de halo. Hoeveel pk zouden we het over hebben? 2?
Ze kunnen best zo'n leuk knopje op het stuur maken, maar zonder dat je iets over de motor te zeggen hebt lijkt me niet dat hij erg veel nut heeftquote:Op zaterdag 24 februari 2018 19:30 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Inderdaad. Ze kunnen hun energie beter steken aan een knopje op het stuur waar temp+50pk op staat zoals Mercedes al lang heeft
Bijna 100kmquote:Op zaterdag 24 februari 2018 16:59 schreef SnowOokami het volgende:
[..]
Newey heeft wel overuren gedraaid afgelopen winter, hij is dit keer wel constant betrokken geweest bij de RB14 en heeft ook nog eens geholpen met de STR13 motor integratie.
En we hebben waarschijnlijk nog niet alles gezien na die 100km afgelopen week komen er wel wat updates volgende week.
Geeft voor de coureur misschien wel een lekker psychologische sensatie, zo'n knop.quote:Op zaterdag 24 februari 2018 20:23 schreef Asschen_sukar het volgende:
[..]
Ze kunnen best zo'n leuk knopje op het stuur maken, maar zonder dat je iets over de motor te zeggen hebt lijkt me niet dat hij erg veel nut heeft
Tsja, Formule 1 is ondertussen veel veiliger dan sporten als motorracen, wielrennen, snowboarden, skiën enzovoorts...quote:Op zaterdag 24 februari 2018 21:44 schreef SnowOokami het volgende:
Maar blijkbaar zijn er nogal veel "bijna" incidenten geweest door vliegende auto's... volgens mij slaan we een beetje door. Er worden al veiligheidsmaatregelen genomen voordat er daadwerkelijk ongelukken zijn gebeurd, als ze zo graag geen ongelukken willen dan kun je net zo goed stoppen met racen of zie ik dat verkeerd?
De FIA heeft ooit eens gezegd dat als ze het niet zouden gebruiken en er een vreselijk ongeluk zou plaats vinden dat ze dan een rechtzaak konden verwachten met waarom ze een oplossing zoals dit niet hadden geïmplementeerd. Dus het is eigenlijk een soort van indekken.quote:Op zaterdag 24 februari 2018 21:44 schreef SnowOokami het volgende:
Werd net ff dood geschopt @ motorsport f1 reacties omdat ik zei dat de halo niet zoveel nut had. Maar blijkbaar zijn er nogal veel "bijna" incidenten geweest door vliegende auto's... volgens mij slaan we een beetje door. Er worden al veiligheidsmaatregelen genomen voordat er daadwerkelijk ongelukken zijn gebeurd, als ze zo graag geen ongelukken willen dan kun je net zo goed stoppen met racen of zie ik dat verkeerd?
Het enige wat ik me serieus afvraag is of de tijd die nodig is om eruit te komen/ eruit gehaald te worden niet wordt verlengd. Zeker als het ding niet meer op 4 wielen staat. Dat kan icm brand een groot gevaar zijn. In mijn optiek groter dan de kans op een ongeluk die door die halo voorkomen had kunnen worden.quote:Op zaterdag 24 februari 2018 22:59 schreef nils7 het volgende:
[..]
De FIA heeft ooit eens gezegd dat als ze het niet zouden gebruiken en er een vreselijk ongeluk zou plaats vinden dat ze dan een rechtzaak konden verwachten met waarom ze een oplossing zoals dit niet hadden geïmplementeerd. Dus het is eigenlijk een soort van indekken.
Alhoewel dat ik niet denk dat zo iets Jules had beschermd.
Bron:Motorsport.comquote:Although longer-life engines and the decision to not risk reliability means there will not be a dramatic leap forward in performance against Mercedes and Ferrari for now, Abiteboul says that he is hoping Renault’s power levels for Australia will be at the same level that it finished last season at.
“Our target is more or less to start in Melbourne with the same performance level as we finished in Abu Dhabi – which is actually quite a decent performance baseline,” he said.
“And then we want to make it much more reliable, and make it in a way that we can extract the power in a consistent and sustainable manner – and not have to turn down the engine because of reliability or temperature concerns. That is the baseline.
“Clearly power unit number two will be a step and power unit three will be another step.”
Toch wel een mooie auto.quote:Op zaterdag 24 februari 2018 21:48 schreef Ferry_76 het volgende:
[..]
Tsja, Formule 1 is ondertussen veel veiliger dan sporten als motorracen, wielrennen, snowboarden, skiën enzovoorts...
Vandaag mocht de RS18 ook even buiten spelen:
[ afbeelding ]
3 motoren per jaar... wat een grapquote:Op zondag 25 februari 2018 10:52 schreef aesop het volgende:
[..]
Bron:Motorsport.com
Ik had op iets meer gehoopt...
Ik denk niet dat dat juridisch hout snijdt. Ik denk dat het gaat om de vreselijke ongelukken en niet zozeer de ernstige. De F1 kan een dodelijk ongeluk best hebben, maar de onthoofding van een coureur live in HD wordt een moeilijker verhaal. Live verbranding zal niet zo snel meer gebeuren, ook niet als een coureur niet goed uit de auto kan komen.quote:Op zaterdag 24 februari 2018 22:59 schreef nils7 het volgende:
[..]
De FIA heeft ooit eens gezegd dat als ze het niet zouden gebruiken en er een vreselijk ongeluk zou plaats vinden dat ze dan een rechtzaak konden verwachten met waarom ze een oplossing zoals dit niet hadden geïmplementeerd. Dus het is eigenlijk een soort van indekken.
Alhoewel dat ik niet denk dat zo iets Jules had beschermd.
Dat dat iedereen het daar wel over eens is.quote:Op zaterdag 24 februari 2018 22:59 schreef nils7 het volgende:
Alhoewel dat ik niet denk dat zo iets Jules had beschermd.
Volgens mij is er nog nooit iemand onthoofd in de F1. Ze zijn bang voor iets wat nog nooit gebeurt is... links of rechtsom kun je er juridisch altijd wat tegen aan gooien maar het blijft gewoon een risico sport.quote:Op zondag 25 februari 2018 11:12 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ik denk niet dat dat juridisch hout snijdt. Ik denk dat het gaat om de vreselijke ongelukken en niet zozeer de ernstige. De F1 kan een dodelijk ongeluk best hebben, maar de onthoofding van een coureur live in HD wordt een moeilijker verhaal. Live verbranding zal niet zo snel meer gebeuren, ook niet als een coureur niet goed uit de auto kan komen.
dit idd.quote:Op zondag 25 februari 2018 11:15 schreef Geralt het volgende:
[..]
Dat dat iedereen het daar wel over eens is.
Die halo had hem direct onthoofd.
Helmut Koinigg? En Tom Pryce zo goed als...quote:Op zondag 25 februari 2018 11:21 schreef SnowOokami het volgende:
[..]
Volgens mij is er nog nooit iemand onthoofd in de F1. Ze zijn bang voor iets wat nog nooit gebeurt is...
Meer van hetzelfde voor Red Bull. Zul je dadelijk zien dat de reliability desondanks toch niet op orde is.quote:Op zondag 25 februari 2018 10:52 schreef aesop het volgende:
[..]
Bron:Motorsport.com
Ik had op iets meer gehoopt...
Pryce was een freak ongeluk.. van Helmut wist ik niet.quote:Op zondag 25 februari 2018 11:25 schreef flipsen het volgende:
[..]
Helmut Koinigg? En Tom Pryce zo goed als...
Ik lees dit echt als:quote:Op zondag 25 februari 2018 10:52 schreef aesop het volgende:
[..]
Bron:Motorsport.com
Ik had op iets meer gehoopt...
Het is wel eens gebeurd en er zijn een paar narrow escapes geweest. Stewart heeft over zijn teamgenoot Cevert gezegd dat ze hem na diens crash in de auto hadden laten zitten omdat hij zo overduidelijk dood was. Dat wil je niet in deze tijd waarin mensen minder kunnen hebben en alles veel beter in beeld komt.quote:Op zondag 25 februari 2018 11:21 schreef SnowOokami het volgende:
[..]
Volgens mij is er nog nooit iemand onthoofd in de F1. Ze zijn bang voor iets wat nog nooit gebeurt is... links of rechtsom kun je er juridisch altijd wat tegen aan gooien maar het blijft gewoon een risico sport.
Maar goed dit is blijkbaar een trend aan het worden, in de branche waar ik werk is het ook totaal doorgeslagen met de veiligheid. Alleen maar om juridisch gedekt te zijn en voor de "welzijn" van een medewerker (zodat hij niet thuis komt te zitten.. kost geld namelijk).
En voor die marshall had zo een halo ook niets uitgemaakt.quote:
We hebben het over ongelukken van ruim 40 jaar geleden je wilt toch niet zeggen dat die halo een goed idee is omdat er 40 jaar geleden een paar bizarre ongelukken zijn gebeurt?quote:Op zondag 25 februari 2018 11:41 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Het is wel eens gebeurd en er zijn een paar narrow escapes geweest. Stewart heeft over zijn teamgenoot Cevert gezegd dat ze hem na diens crash in de auto hadden laten zitten omdat hij zo overduidelijk dood was. Dat wil je niet in deze tijd waarin mensen minder kunnen hebben en alles veel beter in beeld komt.
He gatver, Plek 3 max dus weer met verdomd veel geluk. Anders plek 5/6 realistisch.quote:Op zondag 25 februari 2018 10:52 schreef aesop het volgende:
[..]
Bron:Motorsport.com
Ik had op iets meer gehoopt...
Ik vind de halo geen goed idee. Ik haal alleen het voorbeeld van 40 jaar geleden aan om je even te laten voorstellen hoe het zou zijn als miljoenen mensen ter wereld live zien hoe iemand overduidelijk dood gaat. Dat is heel wat anders dan hoop houden dat hij weer bij bewustzijn komt tot na het champagnespuiten en dan voor het avondeten het nieuws uit het ziekenhuis krijgen dat de coureur het niet heeft gered.quote:Op zondag 25 februari 2018 11:44 schreef SnowOokami het volgende:
[..]
We hebben het over ongelukken van ruim 40 jaar geleden je wilt toch niet zeggen dat die halo een goed idee is omdat er 40 jaar geleden een paar bizarre ongelukken zijn gebeurt?
Dit bedoel ik dus met doorgeslagen...
Hier https://gathering.tweaker(...)ge/54375873#54375873quote:Op zondag 25 februari 2018 17:55 schreef JayHovah het volgende:
Ik lees nog weinig over het aerodesign van Ferrari’s spiegels. Ze hebben op één of andere manier speciale luchtgeleiding gecreëerd in het hart van de spiegels, om het beter langs de auto sturen (?)...
Die video zegt eigenlijk helemaal niks wat we niet al wisten.....quote:Op zondag 25 februari 2018 16:44 schreef SnowOokami het volgende:
Analyses van de Mercedes, Ferrari en RBR:
https://www.motorsport.co(...)ri-compared-1008637/
Bedenk me dat het nog maar een paar uur is voordat ze gaan testen
Goed verhaal, lekker kort.quote:Op zondag 25 februari 2018 19:44 schreef nils7 het volgende:
De meeste zeggen: testen is testen
Maar vorig jaar wisten we na de eerste dag al dat de RB13 prut was...
twitter:McLarenF1 twitterde op zondag 25-02-2018 om 20:15:42 Find out the full story behind our return to the team’s traditional colour of papaya with a look back at our relationship with that special shade of orange: https://t.co/WvFPCP0uMu 🧡 #BeBrave https://t.co/NX69zHD6Mu reageer retweet
Er gaan wat geruchten dat ze niet precies weten wat de nieuwe auto gaat doen omdat ze nu al veel updates verwachten voor Australië (aka vooraf indekken).quote:Op zondag 25 februari 2018 20:33 schreef Adrie072 het volgende:[ afbeelding ]twitter:McLarenF1 twitterde op zondag 25-02-2018 om 20:15:42 Find out the full story behind our return to the team’s traditional colour of papaya with a look back at our relationship with that special shade of orange: https://t.co/WvFPCP0uMu 🧡 #BeBrave https://t.co/NX69zHD6Mu reageer retweet
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
2017
[ afbeelding ]
2018
[ afbeelding ]
I like it, maar ja gaat ie ook sneller........?
Let's hope soquote:Op zondag 25 februari 2018 18:45 schreef SnowOokami het volgende:
[ afbeelding ]
Maar goed... dat is voor 2019.
De Amerikaanse eigenaren hebben weinig te zeggen over de Halo. Dat is de (Franse) FIA en vooral Jean Todt die erg met de veiligheid bezig is, ook al vanwege zijn werkzaamheden voor Road Safety bij de VN.quote:Op zondag 25 februari 2018 11:53 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ik vind de halo geen goed idee. Ik haal alleen het voorbeeld van 40 jaar geleden aan om je even te laten voorstellen hoe het zou zijn als miljoenen mensen ter wereld live zien hoe iemand overduidelijk dood gaat. Dat is heel wat anders dan hoop houden dat hij weer bij bewustzijn komt tot na het champagnespuiten en dan voor het avondeten het nieuws uit het ziekenhuis krijgen dat de coureur het niet heeft gered.
Ik denk dat dat voor de Amerikaanse eigenaren van de sport een belangrijkere overweging is dan alleen het risico van de coureur.
Nu FI en Williams met exact dezelfde motoren als Mercedes gaan rijden (en Sauber en Haas met gelijke Ferrari motoren) kan zelfs dat nog lastig worden.quote:Op zondag 25 februari 2018 11:51 schreef Donderkonijn het volgende:
[..]
He gatver, Plek 3 max dus weer met verdomd veel geluk. Anders plek 5/6 realistisch.
Is dat zo? Hoor ik voor 't eerst.quote:
Het is een act. Eerste drie startrijen 'Powered by Renault' straks.quote:Op zondag 25 februari 2018 11:31 schreef mikieu het volgende:
[..]
Ik lees dit echt als:
Zo, wij hebben afgelopen maandag de lichten van de werkplaats weer aangedaan na de winterstop en gaan verder waar we waren. Lekker met geknepen billen naar Australië..
Vorig jaar vond ik die heel gaaf, nu ben ik er al lang aan gewend en vind ik hem niet bijzonder meer eigenlijkquote:
Iets anders verwachten dan dit van die prutsers van Renault is ook teveel, dit lijkt wel het bericht van vorig jaar... Dit wordt weer een seizoen janken vanwege de motor...quote:Op zondag 25 februari 2018 11:31 schreef mikieu het volgende:
[..]
Ik lees dit echt als:
Zo, wij hebben afgelopen maandag de lichten van de werkplaats weer aangedaan na de winterstop en gaan verder waar we waren. Lekker met geknepen billen naar Australië..
verwacht jij veel verandering dan? Ik eerlijk gezegd niet, misschien onderin watquote:Op maandag 26 februari 2018 08:37 schreef tja77 het volgende:
Vanaf vandaag gaat het gespeculeer een versnelling omhoog en worden massaal teams afgeschreven.
Sodeknetter wat een lelijke bak stront.quote:Op maandag 26 februari 2018 08:47 schreef Asschen_sukar het volgende:
[ afbeelding ]
Niet echt een verbetering t.o.v. vorig jaar.
Met zo'n blok onder de achterwielen hebben ze bijna net zo'n hoge rake als de Red Bullquote:Op maandag 26 februari 2018 08:47 schreef Asschen_sukar het volgende:
[ afbeelding ]
Niet echt een verbetering t.o.v. vorig jaar.
twitter:SauberF1Team twitterde op maandag 26-02-2018 om 09:01:08 Driver at the ready... but the session is delayed 10 min for track reasons. We'll be on track very soon! 😊 #F1Testing #F1 https://t.co/vLLsNbUwqk reageer retweet
Door de halo kunnen ze de monitor ook niet meer kwijt op de auto in de pits.quote:Op maandag 26 februari 2018 09:02 schreef Tarado het volgende:twitter:SauberF1Team twitterde op maandag 26-02-2018 om 09:01:08 Driver at the ready... but the session is delayed 10 min for track reasons. We'll be on track very soon! 😊 #F1Testing #F1 https://t.co/vLLsNbUwqk reageer retweet
Ik hoop op veel Mercedes plofjes, maar dat zal niet gebeuren vrees ik.quote:Op maandag 26 februari 2018 08:42 schreef Tarado het volgende:
[..]
verwacht jij veel verandering dan? Ik eerlijk gezegd niet, misschien onderin wat
mijn hoop op een spannend jaar is op Ferrari gevestigd, ik zie dat Red Bull met Renault niet lukkenquote:Op maandag 26 februari 2018 09:13 schreef tja77 het volgende:
[..]
Ik hoop op veel Mercedes plofjes, maar dat zal niet gebeuren vrees ik.
Ik verwacht dat RBR er dichter bij zit dan voor aanvang van vorig seizoen.
Ik verwacht dat Mclaren wel een stukje beter is.
Maar niks schokkends eigenlijk. Vorig seizoen was het voor aanvang een stuk onvoorspelbaarder en spannender.
Tsja was te verwachten natuurlijk. Ze hebben al jarenlang zo goed als dezelfde livery.quote:Op maandag 26 februari 2018 09:16 schreef SnowOokami het volgende:
https://twitter.com/redbullracing/status/968033445434847233
Al die reacties naja... vind er ook geen zak aan.
Weinig verheffend inderdaad.quote:Op maandag 26 februari 2018 09:16 schreef SnowOokami het volgende:
https://twitter.com/redbullracing/status/968033445434847233
Al die reacties naja... vind er ook geen zak aan.
lekker "Snerpje" in de uitlaat.twitter:MercedesAMGF1 twitterde op maandag 26-02-2018 om 09:13:20 This is where the fun begins! We are officially ROLLING for @F1 2018 Testing! #DrivenByEachOther #F1 https://t.co/mhqErQziBU reageer retweet
Mooi daar zitten ze nu al nog 2 tienden vanaf.quote:On a decent day, if the fastest time in pre-season testing last year was a 1m18.6 last year I'd be very disappointed if they didn't dip into the 1m16s - maybe a 16.8 a 16.9. Last year was a new set of regulations and the cars should have got better since then on top of the track being resurfaced. These cars brake at 5-6g and in the braking areas down to Turn 1 and Turn 10, they move the surface and these ruts build up - you get this ripple on the track and that's what the MotoGP riders complained about, leading to the resurfacing. But it won't be until later in testing we see the fast times - for comparison at lunchtime day one last year the fastest time was a 1m22.791s.
en het is nu een stuk kouder denk ikquote:Op maandag 26 februari 2018 09:37 schreef nils7 het volgende:
[..]
Mooi daar zitten ze nu al nog 2 tienden vanaf.
1:31.8 voor RIC... RB kan nu al opgegeven wordenquote:Op maandag 26 februari 2018 09:40 schreef SnowOokami het volgende:
09:39 It's a 1m25.925s from Alonso, who slots between Bottas and Raikkonen into second.
McLaren valt door de mand
1.29 alquote:Op maandag 26 februari 2018 09:42 schreef TagForce het volgende:
[..]
1:31.8 voor RIC... RB kan nu al opgegeven worden
op supersofts nog welquote:Op maandag 26 februari 2018 09:40 schreef SnowOokami het volgende:
09:39 It's a 1m25.925s from Alonso, who slots between Bottas and Raikkonen into second.
McLaren valt door de mand
09:42 Ricciardo improves to a 1m29.232s, but he's still five seconds off Alonso in second.quote:Op maandag 26 februari 2018 09:42 schreef TagForce het volgende:
[..]
1:31.8 voor RIC... RB kan nu al opgegeven worden
twitter:racefanslive twitterde op maandag 26-02-2018 om 09:45:28 Alonso has gone off at the final corner, red flag. #F1 reageer retweet
quote:De eerste rode vlag van de dag is een feit. Fernando Alonso staat achterstevoren in het grind aan de buitenkant van de laatste bocht en een van zijn wielen ligt iets verderop. Het lijkt erop dat de Spanjaard een van zijn wielen verloren te zijn onderweg.
Uitsluiten van deelname zeg ik je!quote:
maar hij heeft het wiel eraf geredenquote:
quote:Daar is de eerste rode vlag van de dag: Fernando Alonso knalt met zijn McLaren tegen de vangrail en schiet het grind in.
Of is het er gewoon afgelopen? Er zijn tweets die suggereren dat hij een vangrail heeft geraakt, maar dan vraag ik me af welke dan, er staan er alleen aan de binnenkant, en dan zou hij niet daar uitkomen lijkt mij. Naast het feit dat als je het wiel er af rijdt het wiel aan de kabels moet blijven hangen, en deze lijkt 30 meter verderop te liggen.quote:Op maandag 26 februari 2018 09:49 schreef Tarado het volgende:
[..]
maar hij heeft het wiel eraf gereden
in de laatste bocht? Als het los zou zitten had het wiel er wel eerder afgelopen denk ikquote:Op maandag 26 februari 2018 09:51 schreef TagForce het volgende:
[..]
Of is het er gewoon afgelopen? Er zijn tweets die suggereren dat hij een vangrail heeft geraakt, maar dan vraag ik me af welke dan, er staan er alleen aan de binnenkant, en dan zou hij niet daar uitkomen lijkt mij. Naast het feit dat als je het wiel er af rijdt het wiel aan de kabels moet blijven hangen, en deze lijkt 30 meter verderop te liggen.
quote:09:53
Nu is trouwens te zien dat er een band wordt teruggebracht - zonder wiel. Het wiel zit nog aan de McLaren
quote:Het rechterachterwiel van Alonso lijkt van de wagen te zijn geschoten, waardoor de Spanjaard de McLaren niet meer kon controleren.
bekend gevoel voor 'm, gehurkt achteraan de wagen kijkend naar kapotte onderdelenquote:
Schroefjes gemonteerd losdraaiend in de rijrichting, kan gebeuren.quote:
In dit geval missende onderdelen.quote:Op maandag 26 februari 2018 10:00 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
bekend gevoel voor 'm, gehurkt achteraan de wagen kijkend naar kapotte onderdelen
bekend beeld iigquote:Op maandag 26 februari 2018 10:00 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
bekend gevoel voor 'm, gehurkt achteraan de wagen kijkend naar kapotte onderdelen
quote:Voor wat het waard is, de tussenstanden na één uur van het nieuwe F1-seizoen:
1. Bottas 1.22,952
2. Alonso 1.24,202
3. Ricciardo 1.27,214
4. Hulkenberg 1.34,403
5. Hartley 1.37,890
6. Raikkonen 1.58,273
Vorig jaar lagen de tijden rond de 1.18 op de eerste testdag.
https://www.periscope.tv/w/1yNxakyqYLNGjquote:Op maandag 26 februari 2018 10:12 schreef Refragmental het volgende:
Mogen de testdagen gestreamd worden?
Zo ja, zijn er nog goede streams om deze testdagen te bekijken?
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 | Team Maandag Dinsdag Woensdag Donderdag Mercedes Bottas/Hamtilon TBC TBC TBC Ferrari Raikkonen Vettel Raikkonen Vettel Red Bull Ricciardo Verstappen Ricciardo Verstappen Force India Mazepin Ocon Perez Latifi Williams Stroll/Sirotkin Sirotkin/Kubica Stroll/Kubica Sirotkin/Stroll Renault Hulkenberg/Sainz Sainz/Hulkenberg Hulkenberg/Sainz Sainz/Hulkenberg Toro Rosso Hartley Gasly Hartley Gasly Haas Grosjean Magnussen Grosjean Magnussen McLaren Alonso Vandoorne Alonso Vandoorne Sauber Ericsson Leclerc Ericsson Leclerc |
Hamilton komt vandaag na de lunch in actie.quote:Op maandag 26 februari 2018 10:19 schreef sasquatsch het volgende:
Ik weet niet of het al gepost is, maar hier is de line-up voor de testen van deze week:
[ code verwijderd ]
Dat klopt niet. De snelste tijd vorig jaar op de eerste testdag was 1:21.765 van Hamilton op de Soft band.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
Dan klopt mijn bron niet. Maar is intussen aangepastquote:Op maandag 26 februari 2018 10:20 schreef nils7 het volgende:
[..]
Hamilton komt vandaag na de lunch in actie.
voor ADquote:Op maandag 26 februari 2018 10:23 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Dat klopt niet. De snelste tijd vorig jaar op de eerste testdag was 1:21.765 van Hamilton op de Soft band.
Thanksquote:Op maandag 26 februari 2018 10:13 schreef KingRadler het volgende:
[..]
https://www.periscope.tv/w/1yNxakyqYLNGj
https://www.pscp.tv/w/1ynJOAnjwRXKR
(legale streams)
bron: https://www.f1maximaal.nl(...)testdag-in-barcelona
klopt zag hem net wegrijdenquote:
https://www.gpupdate.net/(...)ya-26-februari-2018/quote:Op maandag 26 februari 2018 10:52 schreef Asschen_sukar het volgende:
Kan je ook ergens het aantal gereden rondjes makkelijk zien?
Ook op de link die ik net gafquote:Op maandag 26 februari 2018 10:52 schreef Asschen_sukar het volgende:
Kan je ook ergens het aantal gereden rondjes makkelijk zien?
quote:Op maandag 26 februari 2018 10:53 schreef BroesWillems het volgende:
[..]
https://www.gpupdate.net/(...)ya-26-februari-2018/
quote:
twitter:McLarenF1 twitterde op maandag 26-02-2018 om 10:55:53 We’ll be back out on track soon - just need to remove that pesky gravel. #BarcelonaTest https://t.co/jfaXYmwoFN reageer retweet
Die zijn gewoon weer de topfavoriet.quote:Op maandag 26 februari 2018 10:58 schreef BroesWillems het volgende:
Mercedes zit al weer op 28 ronden terwijl de rest nog onder de 20 zit. Beetje frustrerend.
Kan natuurlijk andere tactiek zijn, maar snap niet zogoed wat je zo lang in de pit kan houden.quote:Op maandag 26 februari 2018 10:58 schreef BroesWillems het volgende:
Mercedes zit al weer op 28 ronden terwijl de rest nog onder de 20 zit. Beetje frustrerend.
Als je nog aan je auto moet sleutelen ben je mooi te laat. Meer meters is meer data, zowel voor Aero als de motor. De motor telt toch nog niet mee voor het reglement, nu is het moment om dat ding te stresstesten.quote:Op maandag 26 februari 2018 11:01 schreef mikieu het volgende:
[..]
Kan natuurlijk andere tactiek zijn, maar snap niet zogoed wat je zo lang in de pit kan houden.
interpretatie cijfers, andere afstellingenquote:Op maandag 26 februari 2018 11:01 schreef mikieu het volgende:
[..]
Kan natuurlijk andere tactiek zijn, maar snap niet zogoed wat je zo lang in de pit kan houden.
Als je na 10 ronden ziet dat je aero niet klopt, en je kan het gelijk oplossen is het zonde een dag te wachten.quote:Op maandag 26 februari 2018 11:03 schreef BroesWillems het volgende:
[..]
Als je nog aan je auto moet sleutelen ben je mooi te laat. Meer meters is meer data, zowel voor Aero als de motor. De motor telt toch nog niet mee voor het reglement, nu is het moment om dat ding te stresstesten.
Misschien haalt er dit jaar wel 5x een ander team pole!quote:Op maandag 26 februari 2018 11:05 schreef Martinello het volgende:
Ik hoop zo dat dit niet wéér een Mercedes-jaar gaat worden. Maar helaas gaat het Bottas voorlopig weer akelig gemakkelijk af.
Pit in, vleugel bijstellen en doorrrr..... hele aero pakket kun je beter in de lunchpauze doen.quote:Op maandag 26 februari 2018 11:05 schreef Asschen_sukar het volgende:
[..]
Als je na 10 ronden ziet dat je aero niet klopt, en je kan het gelijk oplossen is het zonde een dag te wachten.
Cijfers moet je tussendoor maar doen, andere afstelling is minutenkwestie?quote:Op maandag 26 februari 2018 11:04 schreef Bensel het volgende:
[..]
interpretatie cijfers, andere afstellingen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |